סוף עונת המלפפונים – אופיר איינהורן

פרויקט עונת המלפפונים מסתיים ערב הדרבי – וזו הזדמנות מצוינת להגיד תודה לכל מי שכתב פה פוסט ושהבלוג תמיד פתוח לרעיונות ופוסטים נוספים.

מסיימים עם פוסט ששם ספוט מרכזי על מה שדוחף את הכדורגל הישראלי קדימה – היכולת שלו להגדיל את ההוצאות במקביל לירידה ברמה!

אז קבלו את אופיר ותזכרו שדרבי טוטו זה כולה דרבי טוטו (סתם, לא באמת).

***

נפתח בגילוי נאות. למרות הנושא עם השם המפוצץ, אין לי כל ידע מקצועי בכלכלה ואני לא מתעסק בתחום. ההצלחה הכי גדולה שלי בספורט ובניהול ספורט היא להעלות קבוצות קטנות בסקנדינביה ליגות במנג'ר. אני לא מקורב לאף אחד במכבי או בספורט הישראלי, ולכן כל המידע שאני מתבסס עליו הוא הערכות/שמועות שמתפרסמות חדשות לבקרים באתרים השונים. אם למרות זאת שכנעתי אתכם להמשיך לקרוא, אני רק אציין שלמספרים המדויקים אני לא מייחס הרבה חשיבות, אלא לסדרי הגודל, שבהם אני מאמין שיש מן האמת. כמו שתראו בהמשך, בחלק מהפוסט אני כלל לא אגע בסכומים אלא בעיקר בתהליכים שקורים במכבי ובכאלה שעתידים ועשויים לקרות.

אז יאללה מתחילים….

מה היה עד היום?

על פי הפרסומים באתרים השונים תקציב מכבי תל אביב בשנה/ים האחרונה/ות נע סביב 100 מיליון ש"ח (90-120 ברוב הכתבות), כאשר ההערכות מדברות על כ-45-50 מיליון ש"ח לעונה מכיסו של גולדהאר. כלומר, גולדהאר מימן בשנים האחרונות כמחצית מהתקציב של מכבי תל אביב. מיץ' גולדהאר דיבר לא אחת על ההסתכלות שלו על הקבוצה כעסק לכל דבר, לכן נראה כי אין לו כל כוונה לשפוך באימפולסיביות סכומי כסף לטווח הקצר כמו ארקדי גאידמאק. מאידך, הוא מוכיח כי אין לו בעיה להשקיע (והרבה) בקבוצה אם הכסף יתרום לקבוצה במבט לעתיד.

מבחינת ההגבלות של אופ"א מכבי הייתה במצב טוב בשנים האחרונות, אך עלולה למצוא את עצמה בבעיה ללא הגדלת הרווחים בעתיד. על פי תקנות הפייר פליי (FAIR PLAY), מגדירה אופ"א את ההשקעה המותרת על ידי הבעלים. בשלוש השנים האחרונות היה סכום זה 45 מיליון יורו (לכל התקופה). כלומר אם נניח כי מכבי הפסידו כ-50 מיליון שקל בשנה, כלומר כ-32 מיליון יורו במהלך שלוש השנים הנ"ל (עפ"י שער של 4.7 שקל ליורו). הקאטצ' מגיע בדמות הסכום החדש אותו אופ"א הגדירה לשלושת השנים הבאות – 30 מיליון יורו. אין צורך להכביר במילים לגבי הבעייתיות בקצב צבירת ההפסדים של מכבי לגבי השנים הבאות. בהמשך ננסה לראות אילו קלפים גולדהאר מחזיק בכיס, על מנת שיוכל להמשיך לקדם את מכבי באותו הקצב.

רווחים על הישגים ספורטיביים

על הישגיות בכדורגל הישראלי, יכולה לקבל מכבי בערך כיסוי לתקציב הפיצוחים של משפחת גולדהאר (צריך משהו לנשנש כשצופים במשחקים אי שם מקנדה). בתור הקבוצה שזכתה בכל התארים האפשריים בכדורגל הישראלי, תקבל מכבי 2.5 מ' ש"ח בלבד – 200 אלף על הגביע, מיליון על האליפות ו-1.3 מ' (!!!!) על גביע הטוטו. לא משהו שיפיל את מכבי מהכיסא אם תפסיד תארים כאלו ואחרים בהמשך הדרך (יתכן כי מסביר את היחס בעונות הקודמות לגביע?), מלבד אליפות, שכן זאת האופציה היחידה כרגע מבחינת הקבוצה להגיע לליגת האלופות (סתם לרענן את הזיכרון – לליגת האלופות של 2004/5 מכבי הגיע אחרי שהייתה סגנית האלופה). הכסף הגדול (יחסית) הגיע מההתאחדות כתמלוגים על השתתפות בליגה – 4.7 מ' ש"ח (כמו כל הקבוצות). על זכויות שידור תקבל מכבי בין 1.5 מ' ש"ח. זהו הסכום הגדול מבין קבוצות הליגה, שכן מכבי הייתה המשודרת העיקרית במשחק המרכזי. כלומר, הרווח המקסימלי בישראל עומד על כ-2 מ' יורו (9 מ' ש"ח).

על הישגיות באירופה המצב קצת יותר מסובך וקיצוני. להשתתפות במפעלים האירופיים שתי משמעויות – כלכלית ומדרגית. על כל ניצחון, תיקו והעפלה לשלב בתים כלשהו זוכות הקבוצות לתמלוגים כספיים ונקודות דירוג. אך התמלוגים, בעיקר הכלכליים משתנים בין הליגה האירופית לליגת האלופות. כלכלית העפלה לשלב הבתים (בייחוד לאלופות) חשוב מבחינה כלכלית, כשבנוסף, הצלחה בו תקל על השתלבות במפעלים האירופאיים בשנים הבאות (העונה מכבי היא הקבוצה הכי חזקה מבין הקבוצות שלא מדורגות בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות).

ניקח שני מקרי מבחן שסבירים עבור מכבי העונה ונעמוד על המשמעויות לגבי תוצאות זהות בעונה הקרובה. כמקרה הליגה האירופית נשווה למכבי תל אביב של 2013/14 (3 נ', 2 ת', 1 ה'). כמקרה ליגת האלופות נשתמש במאריבור של העונה האחרונה (0 נ', 3 ת', 3 ה').

  • ליגה אירופית
    • נקודות דירוג – 10 (העפלה–2, ניצחון בבתים–2*(3 ניצחונות), תיקו בבתים – 1*(2))
    • כסף: (באלפי יורו)
      • שלבי מוקדמות ופלייאוף – 700 (דרך פליאוף הליגה האירופית) או 3,700 (דרך פלייאוף ליגת האלופות)
      • מענק השתתפות – 1,300
      • ניצחון שלב בתים – 200 (600 סה"כ)
      • תיקו שלב בתים – 100 (200 סה"כ)
      • מקום שני – 200, 32 האחרונות – 200.
      • סה"כ – 3,200/6,200 (תלוי בדרך ההעפלה)
  • ליגת האלופות
    • נקודות דירוג – 7 (העפלה–4, ניצחון בבתים–2*(0), תיקו בבתים–1*(3))
    • כסף: (באלפי יורו)
      • שלבי מוקדמות ופלייאוף –2,700
      • מענק השתתפות – 12,000
      • ניצחון שלב בתים – 1,500 (0 סה"כ)
      • תיקו שלב בתים – 500 (1,500 סה"כ)
      • סה"כ – 16,200

ניתן לראות כי ההבדל בנקודות הדירוג קיים, אך הוא לא גדול יחסית להבדל הכלכלי בין שני המפעלים. המשמעות לדעתי מבחינת מכבי היא שאם היא תעפיל לליגה האירופית זאת תהיה עונה שהשאיפה בה תהיה לשפר את הדירוג ככל הניתן בכלים הקיימים. הכסף מהליגה האירופית הוא נחמד, אך בהתחשב בפייר פליי שדיברנו עליו, עדיין אין למכבי אפשרות להנחית פה "שמות גדולים". במידה והיא תעפיל לליגת האלופות, אני מאמין שג'ורדי ידאג לנו להחתמה מעניינת, אולי שתיים. (מאמין שמיטרו ו/או גרסייה ו/או קהינדה אם הוא יהיה הזר החמישי יפנו את מקומם).

רווחים "מסביב" הספורט

ספונסרים – בתחום זה ניתן לראות שמכבי תל אביב לקחה קפיצה קדימה לעומת שאר הליגה. בעוד מכבי נמנעת מסיבותיה מספונסר ראשי – חסות חולצה, היא חותמת על חסויות משניות בסכומים שלא יביישו ספונסר ראשי בקבוצות הגדולות של ליגת העל.

החסויות של מכבי כיום הן: (לעונה)

  • HP – כמיליון דולר – 3.5-4 מיליון שקל
  • ניוואה – כמיליון ש"ח
  • הייסנס – כ-800 אלף ₪
  • בנוסף מאות בודדות מכל אחת מ-"קופל גרופ" ו-MSN
  • וכמובן כספונסר מדים – אדידס – כ-3 מ' ש"ח

כדי לקבל פרופורציות לכדורגל הישראלי, הקבוצה היחידה שהספונסר הראשי שלה מתקרב למכבי (למעט מכבי חיפה – שם הספונסר הוא הבעלים), היא הפועל ת"א שחתמה על חסות ראשית עם פוג'יטסו בכמיליון דולר. אותו סכום אותו משלמת HP על מנת להיות חסות משנית במכבי. קבוצות אחרות? הפועל ב"ש ובית"ר ירושלים עם מיליון ש"ח כ"א. מכבי ת"א עם פייגיאה (חסות החולצה האחרונה) 1.2 מיליון ש"ח. אז למה גולדהאר מחכה בעניין הספונסר הראשי? מכבי תל אביב בכדורסל לשם ההשוואה קיבלה 2 מיליון דולר מאלקטרה בשנים האחרונות. כנראה שלשם גולדהאר מכוון, אם לא יותר גבוהה (בכל זאת כדורגל זה ספורט יותר פופולארי מכדורסל ברחבי היבשת הישנה).

מרצ'נדייז – זהו אחד השינויים המרעננים שנכנסו בשנים האחרונות. לא הייתה אף קבוצה ישראלית שהיה לה היצע כ"כ מגוון כמו למכבי תל אביב בשנים האחרונות. מהמוצרים הבנאליים כמו חולצה-צעיף-כובע, דרך מוצרי חזרה לבית הספר ואופנה ליומיום, ועד למיתוג כוכבים (אנחנו יכולים לזלזל כמה שאנחנו רוצים – זה עובד, האמריקניזציה ניצחה אותנו). הרווח של מכבי ממרצ'נדייז כנראה טוב, אחרת אין סיבה נראית לעין לחנות החדשה שנפתחה. בנוסף לזה ואולי יותר חשוב – מכבי נלחמת בזיופים, ועושה את זה חזק. בכך היא מקבלת את הכסף על כל המוצרים הקשורים לקבוצה, כמו שמגיע לה.

הגדלת קהילת האוהדים – מתוך הבנה ש-"היצע" האוהדים בישראל מוגבל, ובהתחשב בכך שאוהדים שווים הכנסות, גולדהאר וחבורתו חושבים (מחוץ לקופסה) איך להתרחב במישור זה. הסנונית הראשונה הייתה המחנה אימונים שהיה אמור להתקיים בארה"ב, המדינה בה הקהילה היהודית השנייה בגודלה בעולם (עד לאחרונה הראשונה בגודלה) בעלת תרבות כדורגל בנסיקה. בצעד זה גולדהאר בעצם פונה "הביתה" (קנדה זאת פיקציה ספורטיבית, ואני יודע שאני מסתכסך פה עם מספר אנשים ככל הנראה). הוא מבין את התרבות ומכיר את האנשים. זה שוק שהוא מאמין שהוא יכול לפנות אליו וליצור קשרים מוצלחים. בנושא המסעות בארה"ב והקשרים עם הקהילה שם אני חושב שיש לו עוד הרבה ללמוד מהדון (שימון), אבל הראייה והדרך נכונים ועשויים לפרוץ מבעד לתקרת הזכוכית. לטעמי, בעוד כמה שנים, האידיליה תהיה חנות אוהדים בניו יורק, אולי חנות משותפת עם קבוצת הכדורסל, ואולי אף בר שישדר את המשחקי הקבוצה ויחזק את הקשר איתה (בייחוד אם יהיה מה למכור באירופה).

והדבר האחרון – או כמו שנאמר Last but not least – מחלקת הנוער. פוטנציאל כלכלי גדול – אייאקס ופורטו כמשל. ולמרות הפוטנציאל, הרבה טרוניות היו כלפי מכבי תל אביב אשר למרות ההצלחה המקומית של מחלקת הנוער, לא הצליחה לקצור את הפירות בקבוצה הבוגרת, או לחלופין לא נתנה לשחקנים הצעירים לזכות להגיע לארץ המובטחת. חשוב לזכור כי ההשקעה הרצינית בנוער החלה רק כאשר גולדהאר הגיע למכבי, לפני 6 שנים, או אם לדייק לפני 3 שנים כשג'ורדי נחת בארץ הקודש. המשמעות היא ששחקנים בני 18-19 היום שיוצאים היום מהנוער קיבלו טיפול נכון רק מגיל 12-13 (או 15-16 למחמירים), כלומר היו שנים חשובות ולא מעטות שהילדים לא קיבלו טיפול הולם – השנים בהן יש להקנות את הבסיס. היום אני מאמין שהאימונים של הילדים בגילאים 8-12 הרבה יותר מקצועיים מבעבר, ואת פרותיהם נראה רק בעתיד.

ואף על פי זאת, גם העתיד הקרוב לא מבשר רעות. בין עם מכבי תל אביב תעלה לליגת האלופות ובין אם לאו, קבוצת הנוער שלה תשתתף במעל החדש דנדש של אופ"א – UEFA YOUTH LEAGUE. לאחר שנתיים של פיילוט השנה יתחיל לרוץ המפעל במתכונתו המלאה, ייתן לקבוצת הנוער של מכבי חשיפה לרמות הכדורגל באירופה – נקווה שלגבוהות שבהן. בנוסף אני משער שהמשחקים במפעל יהיו מעין ממלכת סקאוטינג, ששם יתכן ותוכל מכבי לרשום רווחים נאים על צעירים מבטיחים, אולי אף בחוזים דמויי "אלטמן" – מכירה והשאלה חזרה. הצלחה ב-"שיווק" מחלקת הנוער והעלאת הרמה בה, בנוסף לתביעת דמי ההשבחה על העוזבים את המחלקה, תוכל לתת בבוא היום תשובה הולמת לגל טפסי הסגר הקטין אשר מחזיקים הרבה מילדי מחלקת הנוער (ומאיימים על היתרון שבמחלקת נוער חזקה).

לסיכום, (ולמי שדילג ישר לכאן), ראינו כי למיץ' גולדהאר אין בעיה "לשפוך" כספים על הקבוצה, אך כדי לא לחרוג מההגבלות של אופ"א, הוא לא ייקח סיכונים שלא יהיה להם כיסוי. לדוגמה, חיזוק בזרים איכותיים כדי לעלות לליגת האלופות – אף אחד לא מתחייב שבתוספת של שניים-שלושה שחקנים מכבי יעברו את באזל. אז מה כן? הגדלת היקף הרווחים באמצעות הישגים, השבחת שחקנים או שיווק (ספונסרים, מרצ'נדייז, הגדלת בסיס האוהדים) ואף לא ציינו את ההגדלה הצפויה של בלומפילד או בניית אצטדיון חדש (אני פסימי בנושא) אשר יגדילו את ההכנסה מכרטיסים ומנויים. מעניין לראות כי כל התקדמות בנושא אחד יקדם נושא אחר – הצלחות יביאו ספונסרים; ספונסרים יכולים לשפר מרצ'נדייז (HP); הגדלת בסיס האוהדים יביא רווחים ממרצ'נדייז – ובממשקים כאלה אפשר להמשיך עד מחר.

אמנם נראה כי מכבי תל אביב רצה בסערה קדימה, אך לטעמי הצעדים נעשים עקב לצד אגודל. אולי מדי פעם עם קפיצה קדימה. האירוע הבולט לאחרונה לטעמי היה הוויתור על מחנה האימונים בארה"ב. למרות ההכרזה החגיגית עליו והאגו שיפגע בעקבות ביטולו, ברגע שנראה היה שלא יושגו המטרות שהוצבו למחנה, ההנהלה הראתה גמישות ולקחה צעד אחורה. דוגמה נוספת וכללית יותר היא הרצון להגדיל את מקורות ההכנסה של הקבוצה לפני כניסה לאתגרים כלכליים. אין "יהיה בסדר" – להכל יש כיסוי.

אני מקווה שהצלחתי לפתוח לכם צוהר להיגיון שבהתנהלות הכלכלית של מכבי. אולי מהיום במקום להגיד שמכבי מפזרת כסף, תגידו שמכבי מתנהלת בחכמה. תנו לעובדות ולתהליכים לשכנע אתכם ולא לאמירות חסרות בסיס.

נשים וספורט - שלומית גיא
פוסט תיאום ציפיות לעונה החדשה

25 Comments

Devito 1 באוגוסט 2015

מעולה, תודה.

גיסנו 1 באוגוסט 2015

חידשת לי בנוגע ל uefa youth league. נשמע מעניין מאוד ויוזמה מעולה של המועדון. למרות שההסבר באתר של אופ"א על איזה קבוצות מעפילות ואיך נראה מאוד מאוד מסורבל…אבל זה בטוח יעזור לשיפור הרמה של השחקנים שיבינו מהר מאוד עם מי יש להם עסק מחוץ לביצה, גם אם יבוא על חשבון איזה תואר מקומי. נראה לי שמתוך כל הצעדים שפירטת פה, זה עשוי להתגלות כמשמעותי ביותר להמשך הדרך ולהפיכה אפשרית של מכבי ליצאנית כשרונות ולא רק למכבי נתניה.

לצערי פוטנציאל ההכנסות בארץ יישאר מוגבל כל עוד משחקים באצטדיון שמגרד 14000 מקומות, ועקב כך כל המנויים סולד אאוט. לפי מה שהבנתי אצטדיון חדש לחלוטין, בטח שבתחומי ת"א, הוא חלומות באספמיה – כשמדובר במכבי, פתאום לכולם נוח ש"הדוד העשיר מאמריקה" ישלם על הכל ואף אחד (עירייה, טוטו וכו') לא רוצה לעזור, לא בתקצוב ולא באישורים. כי מי צריך אצטדיון כשאפשר לבנות עוד קומפלקס מגדלים מיותר.

אבל היי, כל זה לא שווה כלום כי ג'ורדי לא החליף את קרלוס אז הכל כשלווווווון!!!!!111!!!!!1!!!!

D! פה ועכשיו 1 באוגוסט 2015

מסכים לגבי האצטדיון. (הכנסות כרטיסים לא הוזכרו בפוסט, ד"א). באצטדיון כפול בגודלו ניתן היה להכניס בשבוע שעבר עוד כמעט מליון שקל!!!

עדיין חושב שליד הכדורסל החדש של הפועל ניתן היה להקצות קרקע לבנייה, על נתיב תחבורה ראשי, תחנת רכבת צמודה, אני חושב שבעזרת העירייה ובתמורה לזכויות כאלו ואחרות גולדהאר היה אולי מוכן לממן הקמה.

גיסנו 1 באוגוסט 2015

זו בעיקר שאלה למי שייך השטח שם, ואני חושב שמבחינת העירייה שגולדהאר יבנה את האצטדיון אבל האצטדיון והקרקע צריכים להשאר של העירייה, כלומר נראה י שרוצים לקחת מגולדהאר הרבה ולהציע לו ממש מעט בתמורה כי לעירייה ממש לא לחוץ שלמכבי ת"א יקום אצטדיון משלה. ולכן לא נראה שבתחומי ת"א יקום אצטדיון גדול וחדיש (שעלותו גבוהה בהרבה מהקמת אולם של כ 3000 מקומות) – לכל היותר שיפוץ של בלומפילד שבטח יידחה עוד 3-4 פעמים עד שיצא באמת לפועל.

האידיאלי הוא להקים אצטדיון בסגנון סמי עופר, של כ 35000 מקומות, במקום אצטדיון ר"ג. אבל כאן יש ויכוח בין עיריות ב"ב ור"ג למי שייך השטח. עיריית ר"ג חולמת על הערך הנדל"ני הזה כבר שנים כדי להקים – איך לא – מגדלים. ועוד בנוסף אחד – החזון החדש (ובטח של גולדהאר שהמומחיות שלו היא מרכזי קניות פתוחים) הוא להקים אצטדיון עם מרכז קניות ואפילו מלון (משהו שתמיד מפתיע אותי בסמי עופר, שיש קניון כ"כ קרוב אליו), שיכול לכסות עלויות הקמה ותחזוקה הרבה יותר מהר מאשר רק אצטדיון שיש בו שימוש חד שבועי במקרה הטוב. אף אחד לא יקים דבר כזה מטר וחצי מאחד הקניונים המצליחים בארץ שאפילו חנך קומה שניה לא מזמן.

יש גם את אופצית קריית שלום שלמיטב ידיעתי נבדקה אך נדחתה כיוון שהקרקע לא בבעלות של מכבי אלא בחכירה ל 99 שנים ממנהל המקרקעין. יש עוד איזה 50 ומשהו שנה לסוף החכירה, אבל לא מוכנים שמכבי תקנה את השטח לצמיתות כי גם שם יש חלום רחוק – מגדלים! (זו הפעם הראשונה שנתקלתי במחשבה כלשהי לעתיד במדינת ישראל, אגב).

יניב פרנקו 1 באוגוסט 2015

העיקר שעשיתם יד אחת עם חולדאי….

גיסנו 1 באוגוסט 2015

בינתיים קרית שלום לא נהרס, ואף אוהד מכבי לא ריסס את המצבות של ההורים שלו, אז כנראה שמצבנו עוד טוב

D! פה ועכשיו 1 באוגוסט 2015

גיסנו, לא ציפיתי שמכבי תקבל אדמה בחינם לאצטדיון משלה, אבל כן להקמת אצטדיון בבעלותה (וממילא תוך תשלומי ארנונה וכאלה לעירייה) שקבוצות הליגה האחרות יכולות לשחק בו. משהו בסגנון האליאנצ' ארינה.

אני חושב שהעיר צריכה אצטדיון נורמאלי והמיקום הזה בבלומפילד הוא גרוע. האצטדיון בר"ג הוא.. איך לומר.. בר"ג. בדמיון שלי, עדיין לעיר יש אצטדיון איכותי שנמצא בעיר. אחרת באמת שכבר אפשר לעבור לראשל"צ או לרעננה.

אנחנו מסכימים שאצטדיון חדש בסדר גודל הזה חייב להיות מלווה במסחר נרחב כי אחרת אין סיכוי שגולדהאר אפילו יחשוב להשתתף בחלקו.

מאיר (חדש בשכונה) 1 באוגוסט 2015

פוסט חשוב להבנה הבסיסית של התנהלות קבוצות כדורגל בימינו, כאלה שיש להן סיכוי לשחק באירופה, כמובן.
ציינת בסייפא שלא התייחסת להגדלה הצפויה של בלומפילד או לבנית איצטדיון חדש. במידה ואחד מהם יקרה, וראה מקרה מכבי חיפה, צפוי גידול של עשרת אלפים מנויים במחיר ממוצע של שמונה מאות שח בשנה הראשונה ואלף שח בשניה, כך שיהיה גידול בהכנסות של בין שמונה לעשרה מיליון שח לשנה. הגידול בהוצאות השוטפות ופחת או דמי שימוש, תלוי של מי האצטדיון, יקוזז יש לקוות עם חסויות נוספות ואף אם לא, לא יפחית מהותית את התוספת.
למרות הכל, אם הערכתך נכונה לגבי התוספת של גולדהאר בכל שנה של בערך 45 עד 50 מיליון שח, בתסריט האופטימי ביותר של עליה לשלב הבתים באלופות ותוצאות ממוצעות, הלוואי, של 2 נצחונות, 2 תיקו ו2 הפסדים, יהיה בונוס של שמונים מיליון שח, שלצורך כך יצטרכו חיזוק מהותי שעולה כסף ואם זה יקרה שנה כן, שנה לא, אזי זה כבר מתחיל להיות עסק עם סיכוי. ממקלדתך לאוזן של אלוהים.

יוסי 1 באוגוסט 2015

שלב הבתים באלופות שנה כן שנה לא, עם שני ניצחונות בשלב הבתים, זה לא משהו ריאלי. בוודאי לא ל-5 שנים הקרובות, לך תדע מה יהיה אחר כך.
אבל אם זה קורה, מכבי תסיים במקום השלישי בבית ותעבור לליגה האירופית, שם מחכה לה עוד הרבה כסף בשלב 32 האחרונות ואחריו.
קודם כל שיעברו קבוצות כמו פלזן.

מאיר (חדש בשכונה) 1 באוגוסט 2015

מסכים, זו אוטופיה, ראה הסייפא לתגובתי…

אופיר 2 באוגוסט 2015

גם אני מקווה שממקלדתי לאוזן שלאלוהים.

בכל מקרה, לגבי האוטופיה שלך אני מאמין שהיא גם האוטופיה של גולדהאר. ויקטוריה פלזן של השנים האחרונות היא אחלה דוגמה למכבי לעתיד. גם מבחינת הישגים וגם מבחינת האפשרות לעשות חייל עם סגל יחסית מקומי.

לפני שיתנפלו עלי, אני אבהיר שאנחנו עדיין לא שם. אם יש משהו שגולדהאר וקרויף מבינים מחלון ההעברות הנוכחי הוא שמכבי הגיעו לתקרת הזכוכית מבחינת הישראלים כיום, ועם איכות מחלקות הנוער בארץ, רק עבודה טובה עם הנוער של הקבוצה יכול להיות מספק. לצערי, כמו שכתבתי בפוסט, רק בעוד כמה שנים באמת נתחיל לראות תוצאות…

ניר 1 באוגוסט 2015

בגדול אני מסכים עם הניתוח, אבל יש בעיה קשה באחד הסעיפים – חנויות הדגל. עברת לאחרונה ליד החנות של מכבי תל אביב? נפש חיה לא נכנסת לשם ולדעתי החנויות האלה בשלב הנוכחי גרעוניות. הציפייה היא שזה ישתנה, אבל בינתיים זה לא קרה.

דור 1 באוגוסט 2015

להערכתי מכבי אכן טעתה במיקום של החנות הראשונה שנפתחה. מרכז רחוב דיזינגוף הוא רחוב תל אביבי-שיקי, עם בעיות גישה רציניות, וקהל יעד שלרוב לא מתעניין בכדורגל (על אף כמות נאה של צרפתים שקונים שם מזכרות). מרבית ההכנסות בחנויות מרצנדייז מגיעות מילדים שמשגעים את ההורים שלהם, ואין באזור יותר מדי כאלה. החנות השניה שנפתחה בסינמה סיטי בראשל"צ היא כבר סיפור אחר. קבוצת הערים בין יבנה בדרום לחולון בצפון היא האזור המרכזי ממנו מגיעים אוהדי מכבי ת"א (יש קיבוץ יפה של אוהדים גם באזור השרון, אך להערכתי פחות משמעותית, ובעיקר שלושת הערים חולון-ראשל"צ-רחובות. הגישה לאזור נוחה וקלה, ומדובר באתר קניות וקולנוע ענקי שפונה בול לקהל הלקוחות הנכון – משפחה פרוורית שבאה לבילוי עם הילדים. להערכתי החנות החדשה תהיה מוצלחת בהרבה מהראשונה.

ניר 1 באוגוסט 2015

אל תשכח שבסוף קהל היעד די מצומצם והשכירות במקומות האלה פשוט מוטרפת – אלה המקומות הכי יקרים במדינה. אני במקומם הייתי הולך למודל אחר, שיווק אגרסיבי מאוד באינטרנט, הקמת אתר נורמלי למזכרות, הנחות למנויים ועוד ועוד. בחנות פיזית קשה מאוד להצליח וגם אין טעם, ואם כבר חנות, אז רק ליד האיצטדיון עצמו יחד עם "מוזיאון" מכבי תל אביב לדורותיו.

D! פה ועכשיו 2 באוגוסט 2015

קהל היעד עומד, ככל הנראה, על כמה מאות אלפים. יכול מאד להיות שהשוק עדיין לא בנוי לזה שכמעט כל אוהד ירכוש פעם בשנה מוצר של הקבוצה אבל חנות עוזרת לבסס את זה.
אולי הם היו צריכים לשקול מודל אחר לבינתיים, כזה שיאפשר להם הכנסות נוספות. לחנות במרכז ת"א יש גם הקשר לנסיון למתג את הקבוצה ברמה הבינלאומית.

ניר 2 באוגוסט 2015

תראה, קבוצת הכדורסל הרבה יותר מצליחה, לאורך הרבה יותר זמן, ובסופו של דבר גם היא לא הצליחה. נכון, כדורסל פחות פופולארי מכדורגל, אבל מכבי תל אביב בכדורסל היא בטח שם הרבה יותר מוכר באירופה ואפילו בארצות הברית – ועדיין, המרצ'נדייז לא הולך. מכבי תל אביב בכדורגל לעולם לא תצליח למכור חולצות באירופה, ובשביל למכור כמה חולצות בישראל, עדיף דרך האינטרנט.

גיסנו 2 באוגוסט 2015

אם אתה שואל אותי, חלק מהמיקום של החנות בדיזנגוף הוא הקרבה ל"לאן" בתכנון שיום אחד סוף סוף אפשר יהיה להתנתק מהמשרד הנוראי הזה ולאסוף כרטיסים גם משם. ואם כבר באת לאסוף כרטיס אולי תקנה משהו על הדרך? אמנם רבים מאיתנו מעדיפים (וסוף סוף בשנת 2015 גם אפשר) להדפיס כרטיס בבית, אבל חלק עדיין רוצים לבוא לקנות כרטיס פיזית או למשוך אותו שם.
יש למכבי אגב חנות אינטרנטית לא רעה בכלל, מדי פעם מבצעים על משלוחים והנחות, וגם את הדוכנים מחוץ ליציעים שמוקמים בכל משחק בית.
יצא שפעם אחת הלכתי לקנות כרטיסים בחנות בדיזנגוף, על הדרך הסתכלתי על כל מיני שטויות בחנות. אז לא קניתי במקום אבל קיבלתי כמה רעיונות לעתיד כשאצטרך לקנות משהו לעצמי או כמתנה – דברים שלא בטוח שהייתי נכנס לחפש בחנות אינטרנטית בלבד.

אופיר 2 באוגוסט 2015

יכול להיות שאתה צודק לגבי הרווחיות של החנות והמיקום הבעייתי, אבל אל תשכח שפעם בשבוע-שבועיים מגיעים לשם שחקנים כדי לחתום ולהתערבב עם האוהדים, והאוהדים באים מסתבר גם כשזה איינבינדר או מרגוליס. ואז הם קונים, כי הם שם…

ובלי קשר לרווח, לדעתי המיקום של החנות הוא גם הצהרה שמכבי זאת גם אופנה, כמו שאר חנויות המעצבים מסביב. בהתאם לזה עיצבו אופנת יומיום של הקבוצה ומפמפמים אותה.

וכמו שגיסנו כתב – יש אחלה חנות אינטרנטית…

יואב 2 באוגוסט 2015

ניר,
יש חנות אינטרנט יפה ומושקעת.
מהידוע לי החנות בדיזנגוף ריווחית ומצליחה. חנות ברחוב כזה(עם בעיית החנייה) היא סטייטמנט.
ואין לי שום ספק שהחנות בראשלצ תיהיה הצלחה גדולה בגלל מיקומה.
וגם הבוטקה בקריית שלום שודרגה לחנות בוטיק.
מעבר לזה, החנויות גם מספקות שירותי רכישת כרטיסים לאוהדים וזה בהחלט מבורך.

גיא זהר 1 באוגוסט 2015

תיקון לגבי באר שבע, הספונסר הראש 1.5-2מליון ועוד משניים מעריך שבערך מליון = סך הכל כשלושה מליון.
לגבי מחלקת הנוער שים לב ששחר מדבר תמיד על הוצאות ואף פעם לא על הכנסות (במקרה שלו הוא תמיד מדבר על הוצאות). נכון שיש לא מעט הוצאות אבל תכפיל במקרה הנמוך אלף ילדים בבית הספר לכדורגל * 2,000 שקל לשנה ותקבל הכנסה אדירה, ממכבי וצפונה.
ההבדל בין הליגה האירופאית לליגת האלופות מראה שלמכבי שנמצאת בטופ חמש מבחינה תקציבית במסלול האלופות, שווה להשקיע הרבה כסף בהבאת זרים, אולי מדרום אמריקה שם כמדומני יש פגרה באוגוסט, לפרק זמן קצר.

גיסנו 1 באוגוסט 2015

אני חושב שהעובדה שלמכבי יש את התקציב החמישי מעיד על השוק ממנו היא באה הרבה יותר מכל דבר אחר

אופיר 2 באוגוסט 2015

לגבי הספונסרים – כנראה שאתה צודק, כי נראה שאתה מעורס יותר בעניינים של באר שבע. ועדיין, למרות שב"ש היא הטוענת לכתר המשמעותית העונה (אולי עם חיפה), היא עדיין נמצאת מאחורי מכבי בעניין הזה בפער.

לגבי הנוער – אין ספק שמחלקת נוער יכולה להיות רווחית. צריך רק לשאול את אריק איזיקוביץ (נס טובורק). אבל אם תסתכל על הצעדים שמכבי עושים מבחינת עזרי אימון ומבחינת צוות האימון, לדעתי ההשקעה היא גדולה. רק הקיץ צירפו מספר שחקני עבר לאמן בקבוצות הנוער והילדים. הדוגמה הבולטת לדעתי היא אורי אוזן שהפך מעוזר מאמן ב3 שנים האחרונות בליגת העל למאמן ילדים במשרה מלאה. בטוח הוא מקבל משכורת מתגמלת…

לגבי זרים לליגת האלופות – קשה לי לראות שחקן שמגיע לכאן רק לזמן הפגרה בדרום אמריקה. זאת לא הפגרה של הWNBA

יואב 2 באוגוסט 2015

גם דן רומן.

אודי 1 באוגוסט 2015

The laces were in!!!

רן 1 באוגוסט 2015

הייתי מאוד שמח לראות.את בארסה בארץ בבלומפילד, אבל אם להיות ריאלים אנחנו מתאימים לאירופאית
שם אפשר,לבנות דירוג ומסורת
לאט לאט

Comments closed