לו הייתי גולדהאר

 

כשאני מסתכל על השיח העצום סביב הכדורגל בישראל , על כמות הנוסעים לחו"ל למשחקי הבר מצווה למיניהם , על היעדר הספונסרים , מצב המתקנים וכמובן הכנסות ממכירת שחקנים ואירופה – אני בהחלט חושב שיש לכל קבוצה גדולה בישראל אפשרות להוציא הרבה יותר משורת ההכנסות.

נקודת הפתיחה לדיון היא שיש לנו ענף עם תשוקה אדירה מצד הלקוחות ויצרנים שלא עושים מספיק כדי לספק את הצורך.

***

העפלה של מכבי הערב לליגת האלופות תנחית מכה קשה על התחרותיות בישראל לשנתיים הקרובות– אבל מצד שני תעביר מסר לציר שחר – טביב – הצלחה מקצועית = יותר כסף.

ציר שחר – טביב מאמין בשיטת " מצליח" – במשחק של סיכויים – הגרלה טובה באירופה , מכירת שחקנים (לארץ או לחו"ל) והסתמכות על הקהל השבוי והגדול במכירת מנויים וכרטיסים – עונה אחת טובה מחזירה השקעה של ארבע בינוניות – מאחר ושניהם כבר למעלה מ- 20 שנה בכדורגל הישראלי הם מוכיחים שבטווח הארוך השיטה שלהם עובדת. בערך.

לטביב של הפועל ת"א הייתה ביד את הקבוצה היחידה שהכניסה יותר כסף ממה שהוציאה – הדירוג של הפועל היה שווה כסף והעבודה שעשה גוטמן הוכיחה שניתן לייצר עוד ועוד כסף משחקנים.

גם לשחר בדיוק באותה תקופה היה את אותו מודל (ולשחר היה באופק אצטדיון ענק) – שחר הגיע כמו הפועל בקלות לשלבי הבתים ומכר שחקנים לחו"ל באותה הקלות.

לשניהם היו ביד פרות חולבות.

אחד חיסל אותה, השני עובד בזה.

***

העפלה של מכבי הערב לליגת האלופות (חמסה חמסה שום בצל) תעביר מסר חשוב יותר בנושא הזה.

מי שמשקיע במוצר – מרוויח יותר כסף .

מי שמשקיע במוצר – נהנה הרבה יותר.

מי שמשקיע במוצר – המוצר משתבח לטווח הבינוני.

פשוט.

***

אני לא קונה את המסרים המנחמים שמדברים על מהפיכת המקצוענות בכדורגל הישראלי שמובילה מכבי ושבסוף תגיע לכולם – אני בהחלט חושש ממצב של באזל מקומית פה ובעצם מקבילה ברגל למצב בסל – לכן הערב אייחל לניצחון שוויצרי או לתיקו רב שערים.

אבל אני בהחלט יכול להבין שדרך הארנק הכי נכון להעביר מסרים ושהמסר הזה הזה חזק יותר למנהיגים של הכדורגל בישראל.

כל קבוצה והמודל העסקי שלה – אבל כדי להרוויח כסף , צריך להוציא כסף.

מי שיוציא בתבונה כסף לאורך זמן – יקבל אותו חזרה ואף יהנה מהדרך.

***

לטובת הקוראים באדום אני מגיש לכם תקציר של פוסט סיכום משחק הפתיחה בטדי כשירות של הבלוג ללקוחותיו הנאמנים.

הנה ממש פה:

הוצאנו נקודה וזה בסדר.

להתמקד בטוב
לקראת קליימקס

74 Comments

אדם 25 באוגוסט 2015

השחקן הכי מוכשר שלנו שיחק בעמדה שכמעט ולא קשורה אליו (ואכן עשה מספר עבירות עקב כך) והכל בגלל ריב של המאמן עם שחקן אחר. מטריד מאוד הסיפור ומטרידה מאוד העובדה שכבר שומעים ״מקורבים לשחקנים״ בעיתונות.

יניב פרנקו 25 באוגוסט 2015

אין מה לשפוט לפני מחזור 10.
שבאופן קוסמי יגיע כאשר מאמן הנבחרת יהיה פנוי…

אדם 25 באוגוסט 2015

אני לא שופט את היכולת, ההתנהלות היא זאת שלא מעודדת.

עמית 25 באוגוסט 2015

עד מחזור 10 העונה כבר תברח, ההרכב שעלה אתמול באדום היה מוזר ומטריד.

יניב פרנקו 25 באוגוסט 2015

קרא את פוסט תיאום הציפיות שלי – המקום בפלייאוף העליון לא יברח כל כך מהר.

גיסנו 25 באוגוסט 2015

לא מבין למה אתה מזלזל בהשפעה של המהפכה המקצועית של מכבי על שאר הליגה.
תראה מה קורה אצלכם בהפועל.
גם בב"ש מסיקים מסקנות.
כרגע זו "נחלתם של העשירים" בעיקר, למרות שבק"ש צוותים ישראלים מצליחים להעמיד שחקנים בכושר גופני ועמידה טקטית ברמה לא רעה בכלל.
אבל אני בטוח שבמכבי היו שמחים מאוד להעסיק צוות ישראלי – ברגע שיהיה כזה ברמה מספקת. אני בטוח שחלק מהעבודה עם דמויות כמו דן רומן, אורי אוזן ועמיר תורג'מן היא גם כדי להכשיר אותם כאנשי סגל מקצועיים מספיק, ושמסוגלים להתנתק מהעסקונה ועיתונאי החצר.

אולי עוד כמה שנים, אם עסקנים ירדו קצת מעץ האגו שטיפסו עליו, אולי הם יבינו את החשיבות של סגל מקצועי איכותי שיודע לעבוד באמת ולא רק שעה וחצי ביום. לצערנו כיום צריך צוות מחו"ל במליונים כדי פשוט לגרום לשחקנים לעבוד.

יניב פרנקו 25 באוגוסט 2015

זה נע ב-2 צירים.
מצד אחד ההשפעה מחלחלת ומצד שני מכבי בזכות הכסף מגדילים פערים.
השאלה הגדולה האם ייפתח פער שאי אפשר יהיה לסגור.

גיסנו 25 באוגוסט 2015

אני חושב שהפער, אם ייפתח מעבר למה שכבר יש, יהיה בר סגירה.
נכנס פה יותר ויותר כסף.
כמו שמכבי הגיעה לצ'מפיונס בזכות הישגים של חיפה והפועל, הישגים של מכבי יכולים לעזור לדירוג גם של שאר הישראליות (המרחק לעוד נציגה בצ'מפיונס עוד גדול מדי אבל הקלה במוקדמות האירופית למשל). ובסופו של דבר לכדורגל יש יותר פוטנציאל הכנסות מלכדורסל וסף הייאוש של בעלים יהיה הרבה יותר גבוה.
זה ייקח זמן, אבל אולי בסוף מישהו ימצא את האנשים הנכונים כדי לסגור את הפער עם חומר מקומי בלבד – ההבנות שבמכבי זה לא רק כסף אלא מה עושים איתו ואיזה דרישות ארגוניות ומקצועיות זה כולל יכולים להרים פה את הרמה לאורך הזמן.

קפטן קוקי 25 באוגוסט 2015

יש נקודה חשובה מאוד –
כבר ראינו שיש פוטנציאל קהל.
הצלחה של מועדון אחד בהצבת סטנדרטים גבוהים יותר, יכולה למשוך בעלים נוספים.
אם פעם היו מסתכלים ורואים מדבר ("אני אשקיע כספים ואז מה?"), היום זה נראה כאילו אפשר לבנות משהו בר קיימא. גם אם לא יחזיר את ההשקעה, עדיין תהיה הרגשה של התקדמות, וזה גורם משיכה שלא הייתי מזלזל בו.

יניב פרנקו 25 באוגוסט 2015

מסכים מאוד.
דור הבעלים הנוכחיים (שירצקי, טביב, שחר, ) הם כולם מנהלים מקצועיים בפוטנציה – פלח שוק מצומצם של אנשים אמידים שחולים על הענף.
ברגע שזה ייראה כמו מודל כלכלי שפוי (אולי הפסדי אבל אם תמיכת בעלים מוגדרת) זה יפתח פתח להרבה מאוד אופציות.

בלייק 25 באוגוסט 2015

אני בכלל לא בטוח שהעפלה לליגת האלופות תקפיץ את התקציב של מכבי באופן משמעותי.

יניב פרנקו 25 באוגוסט 2015

ראית שהבטחה לליגה אירופאית סגרה סופית את הרכישה של דסה ואזולאי.
חלק מהכסף אם יגיע יושקע בחיזוק.

שלו 25 באוגוסט 2015

מכירת בן רייכרט סגרה את רכישת דסה ואזולאי.

יניב פרנקו 25 באוגוסט 2015

אתה באמת חושב שככה מכבי מתנהלת ? שבזכות המכירה של רייכרט אישרו לקנות את דסה?

שלו 25 באוגוסט 2015

התקציב של מכבי מתנהל כך,
כל פעם שהשתחרר כסף גולדהר אישר להביא בכסף הזה משהו אחר.
הוא קבע בתחילת השנה את מסגרת התקציב ולא חורג ממנה.
אני חושב שהוא ישחרר את מיטרוביץ וגרסיה כשידע לאן ממשיכים.
יהיה לו קל להעביר אותם לנתניה ולהשתתף בשכרם ולמזער נזקים.
ככה מיץ' עובד.
למרות שיש רואים בו גולם, הוא מבין משהו בעסקים.

יניב פרנקו 25 באוגוסט 2015

אני לא חושב
רייכרט תמורת שלומי אזולאי – עושה שכל ודי סוגר את המסגרת.
הרכישה של אלי דסה הגיעה לאחר הבטחת מסגרת אירופאית .
שים לב שהעסקה של שניהם יקרה מבן רייכרט.

אני חושב שאתה קצת מתבלבל – כלומר נקבע סכום X שמהווה בתקציב את השקעת הבעלים – ברגע שההכנסות גדלות – אפשר להגדיל את ההוצאות.
קרי – אם תהיה ליגת אלופות – אני מניח שיהיה חיזוק נוסף.

שלו 25 באוגוסט 2015

העסקה של שניהם, זולה מעיסקת רייכרט, עד כמה שאני יודע…
יש כסף שמכבי הייתה אמורה לשלם לבן תמורת הכרטיס שלו, ברגע שישתחרר.
היה חישוב של המשכורת שלו כשהוא בצבא וקיבל משכורת חייל ההפרש אמור היה להינתן כמענק שיחרור.
ויש את הכסף שהפועל משלמת (בשלושה תשלומים על פני שלוש שנים).
פחות או יותר כל הסכום שנחסך העונה והתקבל מהפועל מסתכם לעיסקת בית"ר.

אני מסכים שכאשר התנאים משתנים ישתנה גם התקציב (שעד כה לא כולל את ההופעות באירופה).
לכן ברגע שיתברר באיזו מסגרת משחקים תהיה החלטה על החיזוק אותו רוצים.
ההבדל לדעתי הוא האם משאירים את מיטרוביץ' וקרלוס גרסיה ומביאים זר אחד, בחיפוי ישראלים,
או הולכים על שלושה זרים במקרה הקיצוני לצד השני (בלם, חלוץ ומגן שמאלי).
כדי לקחת אליפות מכבי צריכה עוד זר אחד, כדי לשרוד את ליגת האלופות (בכבוד) זה לא יספיק.

יניב פרנקו 25 באוגוסט 2015

איך עסקה של 1.2 עם בונוסים שמגיעים ל1.8 זולה יותר מרכישה של שחקן בודד ב1. מיליון ?
ובסוף לשלם ל-2 שחקנים זה יקר במקרה הזה כמעט פי…2 .
גם משכורת זה חלק מתקציב

תם 27 באוגוסט 2015

לשחרר את מיטרוביץ'?

אריאל גרייזס 25 באוגוסט 2015

לא יודע, עולים לליגת האלופות –> צריך להשקיע יותר כסף ואז אני בכלל לא בטוח שגולדהאר יראה כסף ממכבי אלא רק להיפך. שיטתו של טביב, אם המטרה שלך היא להרוויח, בטוחה הרבה יותר

יניב פרנקו 25 באוגוסט 2015

מרטין ביין מדבר על כ-18 מיליון יורו הכנסות מליגת האלופות השנה.

אחד 25 באוגוסט 2015

למה? זה לא ריאלי לצפות ליותר מהופעה מכובדת ומקום רביעי, ובשביל זה מכבי לא צריכה חיזוק.

כסיפוביץ 25 באוגוסט 2015

בישראל חושבים חודשיים קדימה
במקום מקצועי חושבים שנתיים קדימה.

הערך של ליגת האלופות הוא גם מקצועי.
קידום, שיפשוף, ספונסרים והכרה.

להיות טוב יותר לא אומר להיות עשיר יותר

כסיפוביץ 25 באוגוסט 2015

מכבי תל אביב בניהול הנוכחי שלה צריכה להפסיק להתמקד בליגה, שאותה היא תיקח ללא בעיות מיוחדות
רצף של שנתיים- שלוש במוקדמות אלופות ושלב בתים בליגה האירופית יקפיץ מדרגה.

הצעירים צריכים להשתפשף מעט, להחליף את אלברמן הזקן ומכבי בדרך הנכונה לקפוץ מדרגה.

לעומת קבוצת הכדורסל שעשתה את הונה האישי על גב הציבור והמתחרים שלה, לקבוצת הכדורגל מגיעה רק להרוויח מן המקצועיות שם.

קורא 25 באוגוסט 2015

אני לא חושב שמכבי תל אביב תברח לליגה. האיצטדיונים של חיפה ובאר שבע עצמם מספיקים להחזיק כלכלית קבוצה עם תקציב של כ-60 מיליון שקל בשנה – זה מספיק בשביל לאתגר את מכבי תל אביב אם זה מנוהל נכון, וזו השאלה, האם חיפה תצליח סוף סוף להתנהל נכון או לא.

בעיניי יש סיכוי די גדול שבאר שבע תיקח את האליפות השנה, בטח אם מכבי תל אביב תשחק בשתי חזיתות.

yaron 25 באוגוסט 2015

אני מסכים. אם כבר מכבי מושכת את הליגה.
ב"ש היא הדוגמא הכי טובה והיא באמת מסוגלת לקחת אליפות השנה.
השילוב של מיץ' גולדהר ואיצטדיון סמי עופר מסמלים שינוי בכדורגל הישראלי כל מה שצריך זה המשכיות ומקצועיות בכל הגורמים.
יש כמה קבוצות עם בסיס אוהדים ואיצטדיונים שיכולות בקלות להגיע לתקציב של 50-60 מיליון ₪ והשתתפות במפעלים אירופאיים:
הפועל ב"ש – נראית טוב והתוספת של האיצטדיון החדש תקדם אותה אם ימשיכו בניהול נכון. בסופו של דבר עקביות תביא תוצאות.
מכבי חיפה – שחר עדיין לא מוכן להודות בטעויות אבל הפוטנציאל עצום. אני לא מאמין שהיה מוכר אם היה קונה כי לדעתי מכבי חיפה שווה ויכולה ליצר הרבה מאוד כסף. לדעתי אם הוא היה רציני היו עומדים אצלו בתור לקנות את הקבוצה.
הפועל תל אביב – מן הפח אל הפחת כבר כמה שנים, אבל הפוטנציאל אדיר. אם כבירי רציני התוצאות יגיעו.
ביתר ירושלים – דומה להפועל בהנחה שטביב ימכור בסוף למישהו רציני.
מכבי נתניה – פוטנציאל קהל רציני ואיצטדיון מכובד.
יש עוד כמה דברים שאם ייעשו כאן יקדמו את הכדורגל בשתי דרגות:
1.איצטדיונים – איצטדיון רציני למכבי תל אביב ואנחנו כבר נראים בכלל לא רע בליגת העל.
2.שיפוט – חייבים להעלות את רמת השיפוט, רמת איגוד השופטים ואת רמת בית הדין. אני לא חושב שצריך שופטים מחו"ל, אבל כן צריך משקיף מקצועי נוסף מחו"ל שיתעסק רק בשיפוט ולא בקהל וכו'.
3.מיגור תופעת החוליגנים והפיכת המשחק לכזה שאבות וסבים יוכלו לקחת את הילדים למשחק ללא חשש.

זהבי לך לטוטנהאם 25 באוגוסט 2015

סיכום המשחק אתמול:
בן אלגרבלי לא ברמה הזאת , כל מסירה אליו הוא הסתבך וזה נגמר בהעפת כדור מיותרת לחלוטין.
איעד אבו אבייד חתיכת שחקן, גם כמגן שמאלי למרות שאין ספק שהוא צריך להיות בלם,
מיחאי פינטילי מתחיל להיראות כמו תואם אלברמן שלנו
אנטל שחקן.
ומדיונדו אוי מנדיונדו, הייתי במשחק אתמול ויכלו לראות על הפרצוף של דודו ביטון שהוא רוצה להתאבד, הבן אדם עלה לחימום דקה 50 ונשאר בו עד דקה 90. ניהול משחק הזוי שלו וההחלטה של להרכיב את בן אלגרבלי גם כן תמוהה בעיני. מקווה שביטון יקבל את ההזדמנות לפני שיבזבו סתם כסף על נאסר וגוזלן.
אבל, יש לקבוצה הזאת אחלה של פוטנציאל.
מישהו יודע מה הסיפור של שגיב יחזקאל ומדניונדו? הוא תמיד אומר שהוא תופס ממנו שחקן כשרוני וצעיר ובגביע הטוטו הוא היה מצויין אבל הוא לא בסגל ועומרי שקל כן. מוזר מאוד

יניב פרנקו 25 באוגוסט 2015

רוצה להאמין שהוא עושה לספורי ויחזקאל סדרת חינוך ארוכה.
אלא באמת דברים שאנחנו לא רואים.
והוא בא אתמול קודם במטרה לא לספוג.

עמית 25 באוגוסט 2015

איאד אבו עביד זה השמעון גרשון החדש שלנו (במובן הטוב)

גיסנו 25 באוגוסט 2015

אז אתה אומר שנמצא השחקן הערבי הראשון שיעבור לבית"ר?

יניב פרנקו 25 באוגוסט 2015

כשיהיה שם בעלים שיתרום גם לסכנין כמו אז…

גיל שלי 25 באוגוסט 2015

מצחיק, זה כאילו צותת לשיחה שלי עם טלב"י, זו דעתי בדיוק

אזי 25 באוגוסט 2015

מעניין שאף אחד באף מצב לא מתיחס לתרחיש ההפוך.
מכבי עולה לצ'מפיוס (טפו שום בצל טימין)
זהבי ובן חיים מחוררים רשתות באירופה
מכבי מוכרת את שניהם בעשרה מיליון יורו ואת מיכה בעוד שני מיליון.

ממממ… עכשיו מה?

יש למכבי 12מיליון יורו בכיס ואפס שחקנים בחולצה צהובה.
מה נעשה? נביא זרים בכסף הזה? איזה זרים נביא שיהיו יותר טובים מזהבי? ממפיס דפאי?

תמיד מדברים על הכנסות ממכירת שחקנים ולא מדברים על זה שלא תמיד אפשר לתרגם את ההכנסות האלה לשיפור הקבוצה.

גיל שלי 25 באוגוסט 2015

מכבי לא תמכור אותם בחיים, ואם נשתתף בצ'מפיונס, הם גם לא ירצו ללכת לשום קבוצה

יניב פרנקו 25 באוגוסט 2015

אני לא בטוח גיל.
זהבי מעורר המון באזז באירופה – אם הוא יכבוש בליגת האלופות במצב העסקים שיש כרגע בכדורגל האירופאי הוא יכול לקבל הצעה שבאמת אי אפשר לסרב לה (גם מצפונית).
אבל אם טונה של כסף בכיסים – מכבי תרכוש שחקנים אחרים.

גיל שלי 25 באוגוסט 2015

זהבי בן 28, אלא אם יקבל הצעה בסדר גודל של מנצ'סטר יונייטד למשל, אני לא רואה אותו הולך לשום מקום אחר דווקא כשנראה שהחלום שלו מתקרב לתל אביב, כלומר ההר בא למוחמד, ואם צריך פשוט יעלו לו לשני מליון אירו בשנה (שזה בעצם המקבילה של ארבעה מליון אירו בשנה בחוץ)

יניב פרנקו 25 באוגוסט 2015

אתה רואה אותו אומר לא לטוטנהאם ?
סתם זורק קבוצה.

גיל שלי 25 באוגוסט 2015

ברור שאני רואה אותו אומר לא לטוטנהאם, הוא לא יהיה בטוטנהאם מה שהוא במכבי, הפיתוי צריך להיות הרבה יותר גדול

גיסנו 25 באוגוסט 2015

אני לא בטוח. אולי דווקא אחרי שיגשים (חמסה חמסה חמסה טפו טפו טפו) את חלום הצ'מפיונס של מכבי הוא ירגיש מוכן לתת עוד נסיון בליגה גדולה. גם הוא יודע שזה עולם אחר.

אריאל גרייזס 25 באוגוסט 2015

נו, באמת, גיל. דווקא בגלל שהוא בן 28 וזאת עשויה להיות ההזדמנות האחרונה שלו אני רואה אותו מנסה במקום אחר. אז כן, הוא לא ילך לשוויץ או בלגיה אבל הזדמנות לשחק בפריימרליג, אפילו בקבוצה פחות טובה מטוטנהאם (אין שחקן ישראלי שיגיד לא לקבוצה בסדר גודל של טוטנהאם) זה משהו שקשה לעבור עליו סתם ככה.

כסיפוביץ 25 באוגוסט 2015

מבוגר מדי
יש ילדים בני 24-22 עם תג מחיר קטן יותר בשוק העבדים האירופי

זהבי נמצא בבעיה לא קטנה בעניין הזה

גיסנו 25 באוגוסט 2015

ההבדל הוא שבאירופה בניגוד לישראל, 28 זה לא סוף הקריירה.
ילד בן 22-24 קונים עם יותר מחשבה על העתיד, שחקן בן 28 יכולה לקנות קבוצה שיכולה לספוג כמה חודשי התאקלמות אבל לקבל תוצאות מיידיות.
אז כנראה שברצלונה לא תקנה את זהבי מחר, אבל קבוצה מסדר גודל בינוני בליגה גדולה לא נשמע לי מופרך.

סתם סטודנט 25 באוגוסט 2015

בעיניי האיום הכי גדול הוא פיורנטינה. קבוצה גדולה בליגה גדולה עם מאמן שמעריך אותו ושכבר רצה אותו בעבר. יכול להוות גם סגירת מעגל עם חזרה לליגה האיטלקית מהדלת הקידמית.

גיל שלי 25 באוגוסט 2015

מסכים שזה איום משמעותי

בלייק 25 באוגוסט 2015

כתבתי כאן לפני כמה ימים שהאיום על האליפות של מכבי יכול להגיע מב"ש או מפיורנטינה.
אבל זה היה בצחוק. עקרונית, סוזה מכיר את זהבי ומעריך אותו, אבל לפיורנטינה יש כמה שחקנים לא רעים בכלל (בלשון המעטה. מתיאס פרננדז וג'וזפה רוסי למשל) בתפקיד הקשר מתחת לחלוץ והחלוץ. יכול להיות שירצו אותו לרוטציה ולהיות שחקן סגל, אבל אז אני לא בטוח שזהבי יגיע. אני גם לא בטוח שבפיורנטינה ישלמו לזהבי את מה שהוא מקבל במכבי. מיליון יורו זה שכר מאוד מכובד, גם בקנה מידה אירופאי, בטח שאיטלקי.

בלייק 25 באוגוסט 2015

והנה כבר כותרת ב- sport5 שפיורנטינה הציעה 1.5 מיל' יורו על טוואטחה.
רק חסר שסוזה יקנה את בוזגלו ומליקסון והא הופך להיות גדול המאמנים של מכבי לדורותיה…..

אחד 25 באוגוסט 2015

הוא הלך להיות שחקן ספסל בפלארמו. למה שלא ילך לטוטנהאם?

בלייק 25 באוגוסט 2015

הוא גם הלך לרמת השרון, כנראה שהוא ברמה של ליגה לאומית…

אזי 25 באוגוסט 2015

תראה, הם מקבלים מלא כסף ובגלל זה אין לי את אותה דאגה מהליגה האירופית
אין להם שום סיבה ללכת לקבוצות מהדרג השני באירופה.
אבל אם הם יצליחו לעשות באזז בצ'מפיונס, אין סיבה שקבוצה באמת גדולה תרצה אותם ועוד כמעט בחינם (יחסית לסדרי גודל של קבוצות גדולות).
יש פה המון אםים… אני יודע…
צריך גם יחסית להצליח בשלב הבתים (שלא לדבר על להגיע אליו) וגם שהשחקנים הספציפיים יהיו בולטים וגם יקבלו הצעה שהם רוצים ושהקבוצה מסכימה לה.
אבל במצב הקבוצה הנוכחי, שנבנתה כשהיא נסמכת על ישראלים באופן מוחלט ולא על זרים, לאבד את זהבי ובן חיים יהיה מכה אנושה.

מהצד השני והיותר אופטימי, הגעה לצ'מפיונס ממש תקל על להביא שוער, בלם ו/או חלוץ ברמה יותר גבוה.

יניב פרנקו 25 באוגוסט 2015

דאבור עדיין מחפש קבוצה עם הרבה כסף שתיקח אותו…

גיסנו 25 באוגוסט 2015

דאבור עוד לא כבש בליגת האלופות (כן גם זהבי לא, אבל הכל פה היפותטי כרגע)

בלייק 25 באוגוסט 2015

זהבי דווקא כבש בליגת האלופות

גיסנו 25 באוגוסט 2015

הכוונה לעונה הנוכחית, נו אתה יודע למה התכוונתי :)

בלייק 25 באוגוסט 2015

ברור.
ביום כזה חיבים לזרוק "להם" עצם…

צור שפי 25 באוגוסט 2015

תודה.

יניב פרנקו 25 באוגוסט 2015

ויותר מפעם אחת…

קורא 25 באוגוסט 2015

התפיסה הזו שעלייה לליגת האלופות משמעותה חוזה מובטח באירופה הוכחה כלא נכונה בסיבוב הקודם של קבוצות ישראליות בליגת האלופות. השחקן הכי טוב של מכבי חיפה, איגביני יעקובו, לא הצליח למצוא קבוצה גדולה אלא נאלץ להתפשר על קבוצה מדרג 2 באנגליה. יניב קטן שהשער שלו באולד טראפורד והיכולת שלו באותה תקופה בהחלט הצדיקו קבוצה נורמלית באירופה – לא הצליח למצוא אחת כזו ואף הוא נאלץ להתפשר.

בקיצור, גם ליגת האלופות היא לא ערובה לחוזה טוב באירופה.

גיסנו 25 באוגוסט 2015

מה אתה מגדיר חוזה טוב?
כנראה שרוב השחקנים מקבוצות בסדר הגודל הזה לא יקבלו ישר חוזה לבארסה או ריאל אלא יעברו בקבוצות בדרג ביניים קודם.

yaron 25 באוגוסט 2015

קודם כל אנחנו עדיין לא בצ'מפיונס… בואו נתאפק (נתפלל) עוד כמה שעות :-)
א ב ל, דווקא העפלה לצמפיונס תקרב מכירה שלהם ולא תרחיק. כמובן שאנחנו צריכים לעשות שם יותר מ- 0-0-0,
אבל הופעה מכובדת תביא הצעות מכובדות. תסתכל כמה שחקנים באזל מכרה אחרי שנתיים מוצלחות בצ'מפיונס ובאיזה סכומים.
נסו להבין איזה תקציב יש לקבוצה כזאת שמופיעה בצמפיונס בקביעות, מנצחת משחקים (מליון וחצי לנצחון) ואפילו עברה שלב בשנה שעברה, ולזה תוסיפו את הכסף שהיא מכניסה ממכירת שחקנים.
מה שאומר שאם מכבי עולה זה באמת ייתן לה פור על שאר הליגה. לא רק בגלל הכסף, אלא גם בגלל שגולדהר/ביין/קרויף יידעו מה לעשות איתו.

כסיפוביץ 25 באוגוסט 2015

היחידי שיכול להחליף את זהבי זה קלינט איסטווד

גיסנו 25 באוגוסט 2015

לא נכון
גם צ'אק נוריס יכול

D! פה ועכשיו 25 באוגוסט 2015

מעולה :)
שניכם.

vered s 25 באוגוסט 2015

למכבי ת״א אין טלנטים צעירים להציג ולא ניראה לי שזאת המטרה שלה כרגע במיפעלים האירופאיים. מכבי ת״א לא ניסתה ללכת במיתווה של אייקאס שמציגה את מרכולתה מדי עונה במיפעלים האירופאים. גם בליגה לא משחקים אצלה כישרונות פנומנליים תוצרת מחלקת הנוער ובמובן הזה מכבי חיפה לדוגמא במצב הרבה יותר טוב. ואפילו ביית״ר. והיא לא נוהגת לרכוש זרים צעירים למכירה כמו שמכבי חיפה נהגה לעשות בעבר. וזה לא שהמיתווה של אייאקס כזה מגניב אם חושבים על זה. נהפוכו. אבל הפוסט הזה כל כך מדויק ולכן אם מכבי ת״א תצליח לשחק בליגת האלופות אפילו ביחס של עונה אלופות עונה בתים בליגה אירופאית תיבנה איצטדיון תימכור מוצרים ותיבנה לעצמה מוניטין כלשהוא היא תוכל להיות שותפה זוטרה במועדון האקדמיות לנוער סלש החממות לשחקנים צעירים ויהיו שחקנים צעירים ברמות איכות טובות שהיא תוכל להחתים. אין היום שחקן שלא רוצה את הבמה של ליגת האלופות. מה שכן מכבי הצליחה לתת את הרושם שלמאמנים איכותיים מתחילים או תקועים כדאי לבוא לעבוד אצלה וזה גם משהו שמבטיח איכות ועוד סיבה לשחקנים לבוא לשחק אצלה. הכל זה תהליכים.

yaron 25 באוגוסט 2015

כמה טאלנטים צעירים (תוצרת בית) משחקים כרגע בהרכב של ברצלונה או מנצ'סטר יונייטד???
יש את דור מיכה, דור פרץ, ברק לוי שיצא לשנת שפשוף, ויהיו עוד.
צריכים להיות ריאליים בנושא הזה. מעטים יעלו לקבוצה הבוגרת, חלק אחרי כמה עונות השאלה, וחלק לא יגיעו.
השאלה היותר מעניינת היא כמה שחקני הרכב לגיטימיים בקבוצות אחרות בליגת העל מכבי מסוגלת לייצר בשנה…

נמרוד איתן 25 באוגוסט 2015

לו הייתי גולדהאר הייתי בונה אקדמיה לנוער כמו במועדונים הגדולים באירופה ומקים מערכת סקאוטינג רצינית ( לא יזיק ללמוד מפורטו ובאזל בנושאים האלה.
הייתי מאוד שמח אם כבירי והפועל ישקיעו כספים בזה כבר עכשיו כדי שכשיגיע הכסף הגדול יהיו כבר התשתיות לשני הדברים האלה שלדעתי יוכלו להקפיץ אותנו משמעותית

אופיר 25 באוגוסט 2015

אני מסכים. אני גם חושב שזה יקרה במוקדם או במאוחר, אבל…

וזה אבל גדול….

בנוער בארץ אפשר לשתף עד זר אחד. אם תסתכל על אייאקס תראה הרבה שחקנים ממדינות סקנדינביות ואירופאיות אחרות. אם תסתכל על פורטו תראה המון שחקנים מדרום אמריקה. מכבי תוכל תצטרך למקסם את השוק הישראלי, אבל תהיה תקרת זכוכית.

D! פה ועכשיו 25 באוגוסט 2015

זה אותו האבל שנוגע לכמות הזרים שאיתם אפשר לשחק באירופה.

מתישהו יהיה חייב לבוא צעד מרחיב.

אופיר 25 באוגוסט 2015

ברור. למרות שאני חושב שאם מכבי תהיה היחידה שתתפתח בכיוון הזה לא יהיה שום שינוי…

נמרוד איתן 25 באוגוסט 2015

האמת שלא ידעתי על החוק הזה, גדלתי בעולם הנוער של הכדורסל. אבל רצוי מאוד לשנות אותו. גם זה יכול לעזור לקבוצות עם רווח עתידי וגם זה יכול לשפר את הרמה של השחקנים כבר בגיל צעיר

D! פה ועכשיו 26 באוגוסט 2015

דווקא היום יש לשחר ואלונה וטביב ושרצקי וכל בעלים אחר בליגה את כל הצורך בעולם בלפתוח את השוק לזרים. על ישראלים הם לא יכולים להתחרות, אבל למצוא זרים זולים יותר וטובים יותר מהישראלים שיש פה עשוי להיות יותר קל.

עדי אבני 25 באוגוסט 2015

קצת על המשחק בטדי:
ההרכב של מדיונדו הלך כנגד כל הגיון שהוא. גם הגיון "כדורגלני" סטנדרטי וכנגד כל מה שמדיונדו עשה עד אתמול. לשם מה אתה משתמש בגביע הטוטו ככר נסיונות אם אתה עולה בצורה אחרת לגמרי בליגה? האם משחק מול ביתר בטדי הוא מקום לנסיונות חדשים? מדוע הוא מנסה פתאום שחקנים במקומות בהם לא שיחקו מעולם? מדוע משחקים ללא מגן שמאלי וחלוץ? (ולא, אבו עביד לא שיחק מגן שמאלי אלא בלם שלישי מצד שמאל, כשבומבה שיחק ווינגר על כל הכנף).
בשורה התחתונה, הוא הקשה על הקבוצה הלא מחוברת גם ככה שלו, כשלמעשה סירס שניים מתוך שלושת השחקנים היצירתיים שלו כששם אותם בתפקיד לא להם (בומבה כאמור ואלטמן כחלוץ), ולמעשה יצר פקק באמצע שגם מנע מרייכרט להצטרף כראוי.
מאוד הפחיד אותי אתמול המאמן הספרדי, חייב לומר.

צור שפי 25 באוגוסט 2015

+1. מאמן ספרדי שלא מבין כדורגל. עד אתמול חשבתי שאין חיה כזו.

יניב פרנקו 25 באוגוסט 2015

מאז "הרוש הודף" רק הפסדנו בטדי – אתמול הוצאנו תיקו.

Comments closed