כדורגל בשבת

איך יכול להיות שעוד לא עלה פה פוסט בנוגע לסוגיית הכדורגל בשבת.

הדעה שלי לא רלוונטית, מה שרלוונטי זה שבכל יום נתון עולים פה כמה פוסטים והאמת גם כותב שורות אלה העלה פוסטים על נושאים פחות חשובים.

אז איך יכול להיות שכל הנושא הזה עובר בשקט יחסי ?

איך יכול להיות שמה שחשוב היום באתרי הספורט זה המשחק בכדורסל או חלון ההעברות שהסתיים – איך יכול להיות שזה לא הדבר הכי חשוב היום בשיח הספורטיבי, חברתי, תרבותי בישראל.

?

***

התמונה מוקדשת למטפורה האלמותית של הצפרדע שמתחממת לאט בסיר של מים חמים.

כולנו צפרדעים .

מילים טובות על כבירי
הפולאק יקלע יותר

128 Comments

ישי 9 בספטמבר 2015

עלו פה שני פוסטים עם כמות אדירה של תגובת.

סלים ווארזה 10 בספטמבר 2015

פרנקו, יצאת חומוס

בני תבורי 9 בספטמבר 2015

גם לא עלה כאן פוסט על הרגלי הצריחה של זחאלקה ועל עוד נושאים שהעיסוק בהם נדון מראש לשעמום. יהיה כדורגל בשבת.

ישי 9 בספטמבר 2015

בשבת הקרובה? לא יהיה

שגיא 10 בספטמבר 2015

יהיה.

תני 9 בספטמבר 2015

התחושה שלי היא שאף אחד מאיתנו לא ממש מאמין שזה יכול באמת לקרות.

עד שנתעורר בתוך מרק …

ירושלמי 9 בספטמבר 2015

מזכיר קצת את היהודים בגמרניה בזמן מלחה"ע השניה…

מתי גם בדהבאזר יפסיקו להעלות פוסטים בשבת?!

צור שפי 9 בספטמבר 2015

נדמה לי שהיה כאן שיא חדש של זילות שואה?

ירושלמי 9 בספטמבר 2015

להיפך, זה לא זילות שואה.
זה זילות בכל מי שחושב ששמירה על הכדורגל ביום שבת זה עניין של חיים ומוות.
"חס וחלילה שלא נתעורר פתאום ונגלה שגנבו לנו את הכדורגל גוועלד!" (ציטוט שלא היה אבל עובר לכולנו בראש).

תני 9 בספטמבר 2015

זה בהחלט לא עניין של חיים ומוות מחד. אבל מאידך זה עניין חשוב מאוד לחובבי כדורגל ישראלי. ויש כאלה.

אורן השני 9 בספטמבר 2015

העניין הוא לא דווקא הכדורגל בשבת, אלא דרישת השחקנים והדתיים "לכבד" אותם. בוקר טוב באמת, הכפייה החילונית ממש דופקת אותם מכל הכיוונים, הגיע הזמן להשיב מלחמה ו"מי שלא טוב לו שיעבור לברלין".

ירושלמי 9 בספטמבר 2015

תני, זה יפה שאתה חושב שזה חשוב מאוד לחובבי הכדורגל הישראלי, אבל מתוכם אתה שולל את קבוצת חובבי הכדורגל הישראלי שומרי השבת.

ודווקא את השחקנים עצמם אני מבין לגמרי.
זה נכון שרובם לא דתיים פנאטיים (עובדה שהם שיחקו בשבת עד עכשיו) וחלקם מחזיקים בוארך חיים חילוני כמעט לחלוטין, אבל חלקם מגיעים ממקום בו יש הקפדה וחשיבות למסורת לכן אם הם רואים אפשרות לתקן את המצב או לפחות לדון בו ולקבל החלטות בצורה הנכונה אני לא רואה בזה פסול.
למה להפריט את הנמלים וחברת החשמל, להפריד דת ומדינה, לרצות לעשות שינויים מובניפ מיום הקמת המדינה זה בסדר ונכון, אבל כשזה מגיע לכדורגל בשבת פתאום אסור אפילו לדבר ולדון על זה?
קוראים לזה מוסר כפול.

יעקב נקש 11 בספטמבר 2015

כדורגל הוא לא המצאה יהודית, כדורגל משחקים בשבת בכל בעולם מההתחלה, אז על מה הדיון בעצם? את מי לכבד? מה בכלל הקשר? אז המוסלמים לא מסכימים לשחק בשבת והנוצרים בראשון, נשחק משני עד חמישי… מביך, מדינת ישראל לא תקבע באיזה יום משחקים כדורגל, את זה קבעה ההיסטוריה…

יעקב נקש 11 בספטמבר 2015

תיקון, המוסלמים לא ישחקו בשישי כמובן…

דיזידין 9 בספטמבר 2015

אני מייחל לסגירת הכדורגל בשבת.
מתחוללת פה מלחמת תרבות, והגיע הזמן שמי שיושב על הגדר, או קבור עם הראש בחול, יתפוס צד.

חיים הצהוב 9 בספטמבר 2015

הבנתי שמתארגנת מחאה בתאריך 10/10 יום שבת כל בעל עסק פותח את העסק למס שעות, אני מאוד בעד מחאה זו כי מעבר לעניין הכדורגל הרבה יותר מרגיז ומעצבן אותי נושא הביתן הישראלי בתערוכה בהולנד, הדבר הכי אבסורדי בכל העניין הזה הוא שכאשר התקבלה החלטה לסגור את הביתן, הועברה הודעה לקניינים שתוכנן להם פגישה ביום שבת או ערב חג שהפגישה בוטלה וזה מבלי ליידע את החברות הישראליות שקבעו את הפגישה. לשמחתי רוב החברות שם מצפצפות על דרעי וכן יעבדו בדוכן הישראלי בימים שאמור היה להיות סגור.
אם לשר הכלכלה שלך לא אכפת מהענף ייצוא מוביל שלך שמכניס למדינה הרבה מאוד כסף אז בטח שלא אכפת לו מכדורגל, מצידו? שלא יהיה כדורגל מקצועני בארץ.
אני ממש לא אופטימי כמו שאר המגיבים ואני חושב שאנחנו קרובים למלחמת דת (או לפחות לקרב).

מיכאל 9 בספטמבר 2015

לדעתי זה ספין שנופח מעבר למימדים הצפויים.
מירי רגב הואשמה באי אלו האשמות בשבוע שעבר/לפני שבועיים, והחליטה להגביר את האש מתחת לסיר הקטן הזה שנקרא "לא לשחק בשבת", בכדי להסיט את תשומת הלב לכיוון אחר. כל מיני שחקנים שומרי מצוות עלו על הטרמפ הזה, מכיוון שברור שאם היו מציעים להם לשחק בברצלונה בשבת הם היו מסרבים לטיקי טאקה עם אינייסטה. ומאז, כיוון שהכותרות שוות הקלקות כולם על זה. ספין שיצא מפרופורציות. לדעתי

אריאל גרייזס 9 בספטמבר 2015

מה שמדהים הוא שאף אחד לא הציע את הפתרון הכי טריוויאלי בעולם, פשוט כי כולם מקובעים פה.
באיזה יום משחקים כדורגל באנגליה ובספרד? נכון, שבת. יום המנוחה הראשון. מהו יום המנוחה הראשון בארץ? שישי.
אבל ישראל היא בערך המקום היחיד בעולם שבו יש בית ספר לילדים ביום המנוחה. למה? קבעון. כשאני גר בחול יש לי יומיים עם הילדים שלי בסוף שבוע. פה, לעומת זאת, מערכת החינוך היא לא יותר מבייביסיטר שאני אוכל לעשות סידורים ביום שישי. ממילא אף אחד לא לומד פה ביום שישי, סתם חצי יום מבוזבז וגם המורים המסכנים צריכים לבוא לבית ספר ביום הזה.
הגיע הזמן להאריך טיפה את יום הלימודים באמצע שבוע, לבטל לימודים ביום שישי ולהפוך אותו ליום מנוחה אמיתי. ואז אין שום בעיה לשים משחקי כדורגל באחת בצהריים ביום שישי. יום שישי קצר? ישחקו במוצש כי אז גם שבת קצרה.
זה כל כך טריוויאלי שמשום מה אף אחד לא מתייחס לזה בכלל

יהושע פרוע 9 בספטמבר 2015

בשביל זה אתה צריך לקצר את שבוע העבודה – שר הכלכלה, בינתיים הוא עסוק בלהתחבא מביבי

אריאל גרייזס 9 בספטמבר 2015

למה לקצר את שבוע העבודה? הוא חמישה ימים היום ויישאר חמישה ימים. מה שצריך זה לבטל בית ספר ביום שישי, זה הכל.
וזה אפילו לא קשור לכדורגל בארץ, קשור להגיון. בכל העולם בתי ספר הם חמישה ימים בשבוע, רק בארץ יש את יום שישי המיותר הזה

שמעון כסאח 9 בספטמבר 2015

ד"א, יש בארץ בתי-ספר שלא מתקיימים בהם לימודים ביום שישי, אמנם מעט אבל יש.

פאקו 9 בספטמבר 2015

שבוע העבודה הוא לא חמישה ימים לכולם, אלא חמישה ימים לחלק וחמישה וחצי לחלק אחר (בתי מסחר, בתי ספר, תחבורה ציבורית וכו'). להצעתך, הציבור שעובד ביום שישי למעשה יודר מהמגרשים. ההבדל כאן הוא שמדובר בציבור הרבה פחות הומוגני מהציבור הדתי, ולכן קולו לא יישמע.

ירושלמי 9 בספטמבר 2015

מה לגבי הציבור הבריטי שעובד בימי ראשון? גם הוא למעשה מודר מהמגרשים.
גם אם יקבעו את שעת המשחקים ב-2 בלילה יהיו אנשים שיודרו מהמגרשים (אנשי משמרות הלילה, נהגי מוניות וקווי לילה, עובדים בשדות התעופה, אחריות ורופאים צעירים וכו').
לכן השאלה היא לא "למתי צריך לקבוע את המשחקים כך שבשעה זו יוכלו כמה שיותר אנשים לצפות בהם?"
השאלה הנכונה היא "איך לא נפגע במגזרים שלמים, שרק מתוקף היותם שייכים למגזר זה הם אינם יכולים לצפות במשחקים באופן קבוע?"
ושלא תבין לא נכון, לי באופן אישי הכי נוח שהמשחקים ישוחקו בשבת, אבל עצם העובדה שנקבע איזשהו סוג של סטטוס קוו בלי שאף פעם ישבו וחשבו האם ההחלטה נכונה מבחינה עניינית בצורה שאינה מפלה, עצם זה אינו מכשיר את ההחלטה הראשונית, ישנה ככל שתהיה.

כמו שהרבנות והדת במדינה היו סטטוס קוו והיו תמיד בבעלות אנשי הדת, אבל זה לא מפריע לנו לנגח ולנסות להביא לשינויים בתקופה האחרונה, כי העובדה ש"זה ככה כבר מקום המדינה" לא מפריעה לנו, ברגע שמדובר בכדורגל, עגל הזהב שלנו, פתאום אנחנו עושים שימוש באותו תירוץ לא ענייני?
נראה לי תמוה.

Mr T. 9 בספטמבר 2015

הבעיה שזה יתנגש בכל הדברים האחרים שעושים בשישי בצהרים/בערב- זה הזמן לסידורים וכל זה.
חוץ מזה ששבת נכנסת מאוד מוקדם בשישי בחורף.

ירושלמי 9 בספטמבר 2015

אני לא יודע אם כתבת את זה בציניות.

אבל רק שלא יפגעו לך בסידורים של יום שישי.
ושלא תאחר לארוחת שישי אצל סבתא.
ושתאלץ לדחות את החומוס או לבטל את הביקור בשוק הכרמל.
רחמנות.

פאקו 9 בספטמבר 2015

ירושלמי – לא מסכים איתך. ברגע שאתה מגביל את הדיון לפגיעה במגזר מסויים, אתה מצייר את המטרה סביב החץ. אם מספר האנשים שלא יכולים להגיע למגרשים ביום שישי (עובדים, תלמידים, חיילים וכו, ואפילו כאלה שחייבים לעשות סידורים') גדול מאלה שלא יכולים להגיע בשבת מסיבות דתיות, אז העובדה שהאחרונים שייכים כולם שייכים למגזר מסויים לא צריכה לשנות. לדעתי זה בדיוק המצב.

ירושלמי 9 בספטמבר 2015

אני אקח כדוגמה את הנכים במדינה.
למרות שהם לא שוק ענק או מכניס, יש חוקים במדינה שבאים לתקן ע"מ שיתחשבו בהם.
כי מה לעשות שאנחנו חיים במדינה מתוקנת שעל הנייר אמורה שלא לפגוע במגזרים מסויימים?
לשנות ימי לימוד בבית הספר זו משימה אפשרית. גם לשנות את ימי השבתון משישי לראשון.
אבל לשנות מצב נכות של אדם או לדרוש ממנו לוותר על הדת שלו או על הזכויות והנגישות לאותם זכויות זה לא בסדר.
מה גם שאותם אנשים כמוני וכמוך משלמים מיסים שמגיעים בעקיפין לאותם מוסדות ומפעלים בהם הם לא יכולים לעשות שימוש בכלל.
וההבדל בינינו לבינם הוא, שכשאנחנו רוצים לעשות שימוש במוסדות הדת הם מונגשים בפנינו. אף אחד לא יגיד לך לא ללכת לבית כנסת או שאין לך זכות לדרוש שירותי דת בגלל שאני ואתה לא דתיים. כלומר הבחירה היא שלנו.
אבל כשדתי רוצה לעשות מנוי או ללכת עם הילד שלו למשחקים או לשלוח אותו לחוג או לשחק בקבוצת ילדים, את כל זה הוא לא יכול לעשות.
ובזה צריך לדון ולראות האם באמת יש פה בעיה אתית\חוקתית\דמוקרטית.
אני מניח שיהיה ניתן להביא לפשרה בשלב מסויים, אבל לבטל מראש את האפשרות לדיון ולראות בצד השני כקוזאק, פה מתחילה הבעיה וצרות העין כלפי הצד השני.

shadow 9 בספטמבר 2015

שמע דמגוגיה כזאתי לא קראתי הרבה זמן.

נכה לא בוחר להיות נכה. דתי כן בוחר להיות נכה.

ירושלמי 9 בספטמבר 2015

לא עשיתי השוואה בפרמטר "הבחירה" במגזר\קבוצה.
ההשתייכות למגזר\קבוצה היא נתון עובדתי, השאלה היא איך החברה והמחוקק מתייחסים ובאים לקראת אותו מגזר\קבוצה, או לפחות לא מפלים אותו לרעה.

אם אתה בוחר ללכת למקום הזה של "בחירה" ובוחר לבטל זכויות של כל מי שבוחר ללכת נגד המיינסטרים אתה לא יותר טוב מהגרועים שבקומוניסטים.
אני לא אומר שצריך לתת לדתיים את כל מה שהם מבקשים, אבל יש מקום לבחון היכן ניתן לבוא לקראתם, במיוחד כאשר אותו מגזר דתי אליו השינוי מכוון הוא לא המגזר החרדי הפנאטי, אלא אנשים שומרים חוק כמוני וכמוך שממלאים את כל חובותיהם האזרחיות וחלקם אף מעבר לכך.

shadow 9 בספטמבר 2015

אין שום קשר.

לקחת פה השוואה בזויה של איך המדינה מתחשבת בנכים כי הגורל התאכזר עליהם.
לבין איך היא צריכה להתחשב בדתיים שהחליטו להתאכזר לעצמם.

פשוט הזוי.

כשאדם בוחר להיות דתי הוא בוחר להדיר עצמו מאלף ואחת דברים שאנשים אחרים שאינם דתיים יכולים לקחת בהם חלק.
אז מה? נתחיל לבכות על כל מה שאי אפשר לעשות בתור אדם דתי?

עד כמה שאני יודע בימי המקרא לא שיחקו כדורגל ואף אחד שם לא התלנון אז אין סיבה שיתחילו עכשיו.

נ.ב

כבר כתבתי זאת בעבר. מרבית היהודים בעולם חיים מחוץ לישראל ובאמת לא ראיתי שיש להם שום בעיה עם הליברליות של המדינות בהן הם חיים. רק בארץ הכל הופך לבעיה.

עכשיו תנסה לעשות השוואה מה ההבדל בין היהודים פה לשם ותבין למה פה תמיד יש בעיות בנושאים אלו.

shadow 9 בספטמבר 2015

עליהם = אליהם

אורן השני 9 בספטמבר 2015

תודה ל-shadow שמצליח לענות על השטויות שנרשמות פה.

אתה רוצה להיות דתי? *בחרת* באורח חיים של הקרבה (כן כן) – אז תקריב. גם כדורגל בשבת. אין מה לעשות.
גדלת להיות דתי ואתה לא תשנה את זה? אז גם מועד משחקי הכדורגל לא ישתנה רק בשבילך.

ואם יזיזו את הכדורגל ליום אחר והמאמן יחליט שמי שלא מתאמן בשבת לא ישחק? האם גם אז יבטלו אימונים בשבת כדי "להתחשב"?

טענה נפוצה: "איפה ההתחשבות??"
תשובה: אין התחשבות בחילונים בשום דבר שהוא מן ההגיון ולא פוגע בציבור הדתי, אל תתפלאו שלא מתחשבים בכם חזרה. למה לא להתחשב בציבור החיילים? למה לא להתחשב בציבור העובדים? לא רואה שזה מעניין אתכם כל-כך. רוצים לשמור שבת? אף אחד לא מפריע לכם. רוצים לראות כדורגל שתמיד היה בשבת? תחשבו על פתרון שתואם את אמונתכם.

טענה נפוצה: "למה ישר לשלול / לפסול ציבור שלם…"
תשובה: הציבור הנ"ל שולל / פוסל את עצמו, ולא יפסיק עד שלא יפסול גם לאחרים.

טענה נפוצה: "לפחות יש הידברות בין הצדדים"
תשובה: נכון, כזאת שאין בנושאי תחבורה ציבורית, נישואין וגירושין, גיור.

טענה נפוצה: "הסטטוס קוו הולך רק לכיוון החילוני לאחרונה"
תשובה: נכון, אנחנו בשנת 2015, אפשר לבוא לקראת החילונים איפה שיש צורך סוציאלי אמיתי, ואותו דבר הפוך. רק שזה לא קורה כמעט בכלל בכיוון האחד, אז אל תצפו שנסכים גם לכיוון ההפוך.

לסיכום, אני מתחשב ככל האדם, אבל אי-אפשר רק לדרוש ולדרוש ולא לוותר על שום דבר חזרה.

עצמות עצלות 9 בספטמבר 2015

טוב שוער!

Shay 10 בספטמבר 2015

ענק!

Lord Anthony 9 בספטמבר 2015

אם כבר דיברת, רב בתי הכנסת לא מונגשים. כאילו שאם אתה נכה אין לך זכות ללכת לבית הכנסת.
סתם קפץ לי לראש אם כבר מדברים על בחירה.

ירושלמי 9 בספטמבר 2015

מעניין אותי מאיפה הבאת את הנתון הזה או שסתם המצאת.

Lord Anthony 9 בספטמבר 2015

עמותת נגישות לישראל.
כל עובדה שלא נוחה לך אתה חושב שהיא ממוצאת או רק כשזה נוגע לדת?

shadow 9 בספטמבר 2015

אשמח אם תוכל להסביר לי מאיפה הבאת את הנתון שיש אלוהים או שסתם המצאת את זה.

ירושלמי 10 בספטמבר 2015

Lord Anthony לא הכרתי את זה, אתה צודק וברור שצריך לתקן ולהנגיש את כל המקומות האלה ולתקן את העוול.

shadow אני מבין שהגענו לשלב שבו אנחנו מתחילים לייחס אחד לשני דברים לא נכונים שלא נאמרו.

אביעד 9 בספטמבר 2015

כן אבל זה פתרון נוח. אף אחד לא אוהב פתרון נוח שטוב לכולם. סתם יהיה לאנשים טוב וכשטוב להם אין לדעת מה יקרה.
עדיף לא לעשות כלום ולגלגל את תפוח האדמה הלוהט בין כולם עד שיגיעו לפתרון של כלום ושום דבר. כי מי יסתכן בלהגיד משהו שיערער את הכיסא/תפקיד/קואליציה.

בילבו באגינס 9 בספטמבר 2015

מסכים לגמרי.
כל מה שצריך הוא לחשוב טיפה יצירתי.

ישי 9 בספטמבר 2015

הרעיון הזה כבר דובר הרבה, וקשה לראות איך רעיון בסדר גודל כזה ייושם במהירות.
בכל אופן, רבים יאמרו לך שזו כניעה לסחטנות הדתית (אפילו אם זה יותר נח להם ביום שישי, הם יעדיפו מלחמה, וכמובן יש כאלה ששבת יותר נוחה להם).

חן הצהוב 9 בספטמבר 2015

על זה כבר אמרו – אתה מציע לעבור לשבוע עבודה של חמישה ימים. בוא נתחיל מזה שיעבדו שלושה, ונראה איך זה מתפתח …

MOBY 9 בספטמבר 2015

לא יעבוד!
להזכירך, שבת נכנסת בשישי וצריך להתכונן לבואה של שבת המלכה……
ובשעון חורף לגמור לשחק בשעה 15:30 נראה לי מגוחך (כל שעה מאוחרת יותר היא חילול שבת).

ישי 9 בספטמבר 2015

בשעןן חורף יש מוצ"ש.
אם מוסכם שמשחק נגמר עד חצי שעה לפני כניסת שבת ומתחיל משעה אחרי זה יוצא 26.5 שעות. לא משנה חורף או קיץ

צור שפי 9 בספטמבר 2015

אריאל – יום שישי הוא פתרון גרוע בכלל ולימים החמים בפרט. בקיץ חייבים לשחק בערב ובערב זה כבר שבת ולא עשית כלום.

גיל 9 בספטמבר 2015

זה יהיה נכון אם תהיה תחבורה ציבורית כמו בחו"ל. אם לאנשים לא תהיה דרך לחזור הביתה אז זו בעייה.

כסיפוביץ 9 בספטמבר 2015

יש כדורגל אנגלי אטלקי גרמני ברזילאי ארגנטינאי ספרדי וקונגולזי משישי עד ראשון
תפסיק להתלונן :-)

ניינר / ווריור 9 בספטמבר 2015

אולי כי כדורגל ישראלי לא באמת מעניין?

בילבו באגינס 9 בספטמבר 2015

כמה הערות בנושא.
כילד ביישוב בו גדלתי כמעט כל שעה פנויה שהייתה לי הייתי במגרש משחק כדורגל , עם הזמן אחרי שהגעתי לצבא ואח"כ התחלתי ללמוד הפסקתי כמעט לגמרי לשחק.
אז למה בעצם הפסקתי את זה? כי בשביל ילד דתי כדורגל מקצועני זה מחוץ לתחום.
יכול להיות שמדינת ישראל הפסידה שחקן גדול ויכול להיות שלא. מה שבטוח הוא שאת ההזדמנות לנסות בכלל לא הייתה לי.

העובדה היא שציבור גדול במדינה מודר לגמרי מהתחום. אנשים כל הזמן מתלוננים על רמת הכדורגל בארץ ועל חוסר הרצינות של השחקנים,
אבל הם שוכחים שציבור שלם של אנשים בכלל לא יכול לשחק בלי לוותר על האמונה שלו.
אולי הכישרון הבא שלנו נמצא בכלל בבני ברק או בטבריה אבל הכדורגל בשבילו זה רק תחביב .

אם אני מסתכל על הדברים אז לציבור החילוני יותר נוח לשחק בשבת והציבור השומר שבת לא יכול לשחק בשבת.

אז נכון יש עדיפות גדולה ליום השבת כי כולם נחים ויש זמן . אבל אם היינו מנסים רגע לעצור וחושבים איך אפשר להתחשב גם באחר אולי היינו מוצאים פיתרונות יצירתיים. יש מלא הצעות כמו למשל לקצר קצת את יום העבודה בראשון , להזיז משחקים למוצ"ש , לשבץ בשבת פחות משחקים.
בארה"ב יש ספורט כל השבוע. לא יודע איזה נזק היה קורה אם קבוצות היו משחקות בראשון שני שלישי ומוצ"ש.
גם ככה אין פה כמעט קבוצות שמשתתפות באירופה.
אבל כדי שפתרונות כאלה ייקרו צריך שיהיה איזה שיח שאנשים ינסו לחשוב על טובת הכלל , לא שכל אחד ידאג רק לעצמו.
ראיתי פוסט של ניצן הורביץ ממרץ היום , כל הפוסט מלא שנאה וזלזול בשומרי השבת ובהנהגה הדתית.
במקום לתקוף אחד את השני אפשר ליצור שיח מכבד, לא מה מגיע לי , אלא איך מוצאים פתרון שיטיב עם כולם .

כמובן אם רואים שפתרון מסויים גורם נזק אפשר לשנות ,אבל כדאי לנסות.
אני חושב שבטווח הארוך הכדורגל ירוויח מזה , נקבל יותר קבוצות נוער, יכול מאוד להיות שגם נקבל יותר אוהדים , אני למשל לא הולך לסמי עופר כי חיפה משחקת רק בשבת.

ברגע שמכבדים את האחר ומנסים להתחשב בו הפלא ופלא הוא גם יכבד אותך וגם ינסה להתחשב בך.

אלון 9 בספטמבר 2015

משגע אותי… איך הדתיים לא מכובדים במדינה הזאת? 80 אחוז מבתי העסק סגורים בשבת. אין תח"צ.. יום כיפור אף אחד לא מניע אוטו. אין טלוויזיה או רדיו ביום כיפור..מערכת החינוך החילונית מלמדת יותר תנך מספרות.
בכל שכונה שיש בה רוב דתי זסגרים את הכבישים בשבת.

והמסקנה שלך מכל זה זה שלא מכבדים דתיים במדינת ישראל. מדהים.

אלון 9 בספטמבר 2015

יודע מה ברגע שחלק מהנ"ל לא ייכפה ולא ידחפו פה דת בגרון של כולם אז אנשים יתחברו גם לדת יותר.

וכמובו שכחתי את מוסדהנישואין והגירושין שזה הביזיון הכי גדול.

בילבו באגינס 9 בספטמבר 2015

אני לא מצפה שתתחבר לדת , אני כן מצפה שתכבד אנשים ששומרים שבת וחיים לידך.
כמו שאני מכבד אנשים שלא מאמינים ביהדות.
באותה מידה אין שום סיבה שלא תהיה תחב"צ בשבת באזורים שיש דרישה לזה , כל עוד לא מכריחים שום נהג לנסוע בשבת.

no propaganda 9 בספטמבר 2015

האם יש סיבה שאנשים לא יוכלו להתחתן בארץ?

בילבו באגינס 9 בספטמבר 2015

הנושא של הנישואין הוא בעייתי מאוד. כי אם כל אחד יתחתן איך שבא לו כומר/פליט ריאלטי וכו..
יווצר מצב שכל מי ששומר מסורת לא יוכל להתחתן עם מי שלא התחתן ברבנות ואז באמת נהיה שני עמים.
ולכן לטובת האחדות שאני מקוה שחשובה גם לך תבלע צפרדע קטנה , אפשר ללכת לרבנות עם שני חברים ולסגור את החופה בחמש דקות .יש גם רבנים שיבואו עד הבית שלך בחינם ויעשו את בכמה דקות.
נכון זה לא חופש מוחלט אבל יש לזה תמורה שכרגע כמעט כל אחד יכול להתחתן עם כמעט כל אחת.
אם אתה חושב שהכמה דקות האלו כל כך נוראיות עד שצריך לפצל את העם וליצור פה שני מחנות שלא יכולים להתחתן אחד עם השני אז זה דיעה לגיטימית.

לגבי הומוסקסואלים באמת אפשר לדרוש שיכירו בהם מבחינה משפטית .

no propaganda 9 בספטמבר 2015

אתה מבלבל פה שני נושאים.

1. אני באמת יהודי "כשר" אז כל מה שאני הייתי צריך לעשות כדי להתחתן זה לגרור את סבתא שלי לדבר אידיש עם אדם שחושב שיש לו זכות לבגיד מי יותר ופחות יהודי. ובאמת כפי שאמרת זאת צפרדע ששווה לבלוע בשביל אחדות העם.

2. יש כ200 אלף איש שלפי הבחור מסעיף א לא יהודים מספיק. כלומר אבא שלהם יהודי ואבא של אמא שלהם לא יהודיה
(לפעמים גם חצי, לפעמים בכלל לא), לאנשים האלה אין שום דרך להתחתן בארץ אפילו בינם לבין עצמם שלא לדבר על להתחתן איתי. כלומר הממסד הדתי גבר חילק אותונו לשני עמים, ההבדל הוא שכרגע הדתיים הם בצד הגדול בחלוקה בזכות המונופול שלהם על הנישואים והכפיה של הדת בנושא.

בילבו באגינס 9 בספטמבר 2015

זה בערך הנושא היחיד שאני חושב שאי אפשר להתפשר בו, כי כמו שכתבתי למעלה אם יבטלו את הנישואין דרך הרבנות יהיה פה שני מחנות מופרדים לגמרי.
אין כל כך מה לעשות לפי היהדות רק האימא קובעת את היהדות. יש כל מיני פתרונות כמו גיור מקל ולכן חשוב שרבני צוהר ולא הרבנות החרדית יתעסקו בגיור וזה סיפור לא פשוט כי לחרדים יש המון כח בפוליטיקה , בכל מקרה תזכור את המחיר שנשלם אם כל אחד יתחתן איך שהוא רוצה .

no propaganda 9 בספטמבר 2015

אתה מתעלם מהנקודה שלי שכבר יש שני עמים, פשוט מי שמשלם את המחיר הם אותם אנשים שהרבנים קבעו שהם לא יהודים. וגם לא צריך לנכס את היהדות לדתיים, אני לא חושב שאני פחות יהודי מאדם דתי ולפי היהדות שלי האנשים האלה לא פחות יהודים מהרב שטיינמן או הרב עאמר וחלקם במובנים רבים אף יותר יהודים.

גיור מקל לא שונה במהותו מחזרה בתשובה מקלה. ורבני צהר שסך הכל עושים דבר מבורך הם בסך הכל צד קצת יותר יפה של אותה הכפיה.

ירושלמי 9 בספטמבר 2015

פרופוגנדה, אתה לא יכול להחזיק את המקל משתי קצותיו.
מצד אחד אתה לא רוצה קשר לדת, וממצד שני אתה כן רוצה לקבוע מהי הדת היהודית ומי שייך אליה.
זה לא עובד ככה.
דת היא מבנה של מסורת וערכים שנשמרו במשך שנים, נכון שפה ושם ניתן לבצע שינויים מידתיים ביחס לתקופה, אבל אי אפשר לשנות את הכללים, כי אם כן היה ניתן לעשות זאת הכללים היו משתנים במשך מאות השנים שיהודים לא חיו פה ואז גם לא היה טעם לקיום והקמת המדינה ולהעלאת מאות אלפי יהודים במשך עשרות השנים וכל הבולשיט וכו'.

אני לא אומר שצריך לתת לדת לשלוט פה, אבל יש תחומים בהם כן צריך להישמר הסטטוס קוו, למרות שלהעלות את זה לדיון ולראות לאן פני הדור זה כן אפשרי ופה בדיוק בא הפתרון של רבנות צוהר, לנסות לגשר ולהתאים את הדת לכל הצדדים במידת ההגיון.
הבעיה המרכזית היא שנבחרי העם וההנהגה החילונית במשך השנים לא התייחסו לנושא הדת, תמיד הם זרקו את האחריות למשרדי הדתות ולוועדות הרבנים והטילו את האחריות לכל ההחלטות החשובות בידי המפלגות החרדיות המוחשתות והם עשו בהם במשך עשרות שנים מה שהם רוצים, כשהם בעצמם שומרים למגזר שלהם את כל ההחלטות החשובות בנושאי כלכלה וביטחון. ופתאום אחרי כ"כ הרבה זמן פתאום לאט לאט זה הפך להיות לוחץ מטריד ומפריע לכל אותם אנשים שהזניחו וזילזלו בדת במשך שנים.
אז טוב שעליתם לרכבת ברגע האחרון וסוף סוף התעוררתם.
רוצים לשנות? יש לזה מחיר ואתם יכולים להאשים רק את עצמכם, כלומר את ההורים שלכם והמנהיגים בהם הם בחרו.

no propaganda 10 בספטמבר 2015

אני ממש לא רוצה לקבוע מי שייך לדת היהודית, אני כן רוצה לקבוע מי שייך לעם ולתת למי ששייך לעם את כל הזכויות במדינת הלאום היהודי.

ואתה באמת מאמין שססטוס קוו שבו יש כמה מאות אלפי אנשים שאין להם את הזכות הבסיסית להנשא במדינה זה סטטוס קוו לגיטימי?

yaron 9 בספטמבר 2015

בילבו, אתה טועה בנושא הזה. כל עוד יהיה גיור אחד אין מניעה לנישואים אזרחיים. הנושא היחיד שבו אי אפשר להתפשר הוא גיור. אני התחתנתי בעיריית ניו יורק (אני ואשתי יהודים ישראלים) ומשרד הפנים שינה את הסטטוס שלנו והחליף לאשתי את שם המשפחה בלי להודיע לנו בכלל. לכן כל עוד תישמר הסכמה בעניין הגיור אין בעיית פילוג

shadow 9 בספטמבר 2015

אתה לא מוכן לדבר על נישואין ואני לא מוכן לדבר על להעביר את הכדורגל משבת.

רן הנרגן 9 בספטמבר 2015

מי שקורא אותך יכול לחשוב שהציבור הדתי מכבד את הציבור החילוני בחלק בהדברים שחשובים לו. נאדה. אין אפילו דבר אחד, שלא לדבר על דברים מהותיים כמו תחבורה ציבורית או נישואים אזרחיים, קטן, פעוט שהציבור הדתי מכבד בו את הציבור החילוני ומותר.

הדרישה של הציבור הדתי היא לעולם חד סיטרית.

בילבו באגינס 9 בספטמבר 2015

מי זה הציבור הדתי?
אין לי שום בעיה עם תחב"צ בשבת כל עוד לא כופים על אף אחד לעבוד בשבת.
לגבי נישואים אזרחיים תקרא למעלה .

דיזידין 9 בספטמבר 2015

תודה שאתה מרשה לי לסוע בשבת.
ממש התפשרת פה.
זה כמו שאני ארשה לך להתפלל לייצור דמיוני ואקרא לזה פשרה או ויתור.

פשרה פירושה שאתה תוותר על משהו, ולא שתרשה לי לעשות או לא לעשות משהו.
למשל, אתה מוכן שהבת שלי תשב לידי בבת כנסת? שאחותי תהיה חזנית? שיהיה שיוויון בין גברים לנשים במאה שערים?

בילבו באגינס 9 בספטמבר 2015

אני לא גר במאה שערים ולכן לא יכול להשפיע על מה שקורה שם.
אם אתה רוצה לשבת בבית כנסת מעורב יש הרבה כאלה בארץ .
או שתקים אחד כזה בעצמך

אתה הולך למקום של מה מגיע לי , ומה אני רוצה לקבל , השיח הזה לא הולך לשום מקום .
תתן כבוד ויחזירו לך כבוד . אפשר לחשוב מה הפתרון הטוב לכולם. אני גם רוצה שיהיה פה כדורגל טוב עם הרבה קהל והכנסות שיעלו את הרמה שלו, ואני גם רוצה ללכת מידי פעם לראות את הקבוצה שלי .

אני מנסה להעלות פה רעיונות שיגרמו לכמה שיותר אנשים להיות מרוצים.

דיזידין 9 בספטמבר 2015

מצוין, אני אשמח אם תהיה מרוצה.
אבל כל ניסיון לנתק את סוגיית הכדורגל בשבת ממלחמת התרבות שמתחוללת כאן, וכל ניסיון לומר שמדובר בסוגייה של חוקי עבודה, או של שוויון הזדמנויות, היא זריית חול בעיניים

בילבו באגינס 9 בספטמבר 2015

מה שאתה אומר זה שאנחנו בעיצומה של מלחמת תרבות ולכן לא מענין אותך שום דבר אפילו לא השכנים שלך.

בסדר גמור, אני לא יודע למה אתה מרגיש ככה . אם תוכל לתת כמה דוגמאות לכפייה שלא הייתה בעבר אני אשמח.
לעניות דעתי המציאות עצמה לא השתנתה כל כך רק מדברים על דברים שפעם לא דיברו עליהם.
דברים שפעם לא היו מגיעים לחדשות מגיעים דרך הרשתות החברתיות, כמו חייל שאכל חזיר בניגוד לפקודות ונענש.

אני אישית לא מרגיש במלחמה.

אורן השני 9 בספטמבר 2015

+100

חן הצהוב 9 בספטמבר 2015

למה האחר צריך להיות זה שמתחשב בך הראשון?
למה שלא נתחיל בזה שאתה תתחשב באחר?
כל הפתרונות מדברים על זה שהחילוני צריך להתחושב בדתי. אולי אם הדתי יתחשב בחילוני אז גם החילוני יתחשב בדתי בחזרה …

לי זה נראה כמו כמה חברה שהחליטו שהם רוצים לאכול את העוגה ולשהשאיר אותה שלמה, או להחזיק את המקל משני קצוותיו.
אם אחד מהם היה מקבל חוזה בקבוצה בחו"ל, שמשחקת בשבת, הוא לא היה משחק? אם אחד מהם היה משחק בנבחרת, שמשחקת בשישי/שבת, אז הוא היה מוותר על הזימון?
"אוי אוי אוי – לא נותנים לי להיות שחקן כדורגל …" אבל אתה תגיע לגן עדן, כי שמרת על השבת, זה לא שווה לך יותר מלהיות שחקן כדורגל? באת לעיסוק הזה, וידעת מה הדרישות, פתאום זה לא נוח לך אז שכולם ירקדו לפי החליל שלך?

(לא מכוון אליך אישית – בילבו, אלא לאיבגי וחבריו שפתחו את תיבת הפנדורה הזו)

חיים הצהוב 9 בספטמבר 2015

תבין משהו פשוט, גם כן בתור אחד ששיחק כדורגל בתור ילד רק מתי שהיה אפשר, כדורגל זה דת בפני עצמה, אין מקום בכדורגל לפוליטיקה/דת/גזע וכל דבר אחר שלא קשור לכדורגל.
אם רוצים ספורט מקצועני אז צריך ליישר קו, רוצים לשמור שבת? אז מחליטים שכל הספורט בארץ הופך לחצי מקצועני, אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.
אתה גם מדבר על "פתרונות יצירתיים", להזכירך את חי במדינה שלחצי מקבוצות ליגת העל אין מתקן אימונים ראוי אפילו לנוער, אשמח אם תסביר לי איך בקריית שמונה ישחקו ילדים מגיל9 ועד 18 במגרש אחד באמצע שבוע? אולי נחליט שהילדים לא ילכו לבית ספר אחרי משחק שיסתיים אחרי 11 (זו השעה יחידה בערך בה יוכלו לשחק) כי הרי לשמור שבת הרבה יותר חשוב מבית ספר ויש עוד "פתרונות יצירתיים" משונים למיניהם במקום לקבוע חד וחלק שאין כפייה דתית ופה יש ספורט מקצועני שעובד לפי נורמות מקצועיות ולא לפי נורמת דרעי

בילבו באגינס 9 בספטמבר 2015

אפשר לחשוב יצירתי . אני לא מכיר את כל הבעיות שיש, השאלה אם רוצים לנסות.
להגיד שככה היה מאז ומעולם זה לא נכון כי לא שיחקו כדורגל לפני המאה ה-20 .
השאלה אם מנסים למצוא פתרון לכולם או שמנסים להשאיר את המצב כמו שהוא כי זה נח והתרגלתי.

אני מבין שיש פה הרבה כעס על הרבנות ועל נושא הנישואים ויש תחושה לכל מיני אנשים שיש פה כפייה דתית.
אבל בגלל זה בדיוק צריך לקיים שיח אמיתי. אם נתחיל לדבר נראה שאפשר לעשות המון שינויים שיעזרו להרבה אנשים ,
כמו תחבורה ציבורית בשבת וכמו כדורגל בשבת.

Amir A 9 בספטמבר 2015

להחזיר אותך למה שכתב חיים הצהוב כאן למעלה:
"הביתן הישראלי בתערוכה בהולנד, הדבר הכי אבסורדי בכל העניין הזה הוא שכאשר התקבלה החלטה לסגור את הביתן, הועברה הודעה לקניינים שתוכנן להם פגישה ביום שבת או ערב חג שהפגישה בוטלה וזה מבלי ליידע את החברות הישראליות שקבעו את הפגישה. "

אכן יש תחושה שיש פה כפייה דתית…

תום 9 בספטמבר 2015

בו פאקינג הו. מי שלא מכבד אחרים לא ראוי לכבוד

איתן 10 בספטמבר 2015

בשביל כבוד צריך לעבוד, זה תחום שחרדים\דתיים לא חזקים בו

רומן 9 בספטמבר 2015

בשום מקום בדת שלכם לא כתוב שאסור לשחק כדורגל בשבת ולא כתוב שאסור לנסוע באוטו בשבת, המצאתם לעצמכם חוקים מוזרים, deal with this.
כשהקב"ה אמר שאסור להדליק אש בשבת,סביר להניח שזה נאמר ממקום שלהדליק אש זה עבודה קשה שדרשה מאמץ, ללחוץ על פדאל באוטו לא ממש עבודה קשה, וכדורגל זה עונג שבת, אז תפסיקו לבלבל לעצמכם את המח.

Shay 9 בספטמבר 2015

+1
מדויק

איתן 10 בספטמבר 2015

גם לחתוך נייר טואלט בשבת זו מטלה פיזית קשה ,לכן יש טישו כבר חתוך לניגוב הישבן בשבת.
הבנתי שחיתוך נייר טואלט יוגדר כספורט אולימפי בקרוב….אה אבל מה ייקרה אם אליפות הארץ תיהיה בשבת???

עומר 10 בספטמבר 2015

איך היינו מפסידים בדיוק שחקן גדול?
לאירופה אתה לא יכול לעבור… כי הרי שם לא תוכל לבקש שלא ישחקו בשבת.
בנבחרת לפעמים לא היית משחק…. כי מה לעשות, לפעמים משבצים אותנו לשישי בערב (לפחות בשיטה הנוכחית).
אם היית מגיע עם קבוצה ישראלית לליגת אלופות או לכל מפעל אחר, לא היית עולה לדשא בראש השנה ועוד חגים כאלה ואחרים.
מקסימום יכולת להיות שחקן ליגה נחמד…
אגב… נראה לך הגיוני שיש משחק חשוב בראשון ואתה לא מגיע לאימון בשבת?
ספורטאי מקצועני ברמות הגבוהות חי את הספורטיביות שלו 24/7… אין מנוחות

נ.ב:
איך אתה מסביר את זה שהכדורסל לא משחק בשבת… וכמה דתיים כוכבים אנחנו רואים? (מאז ג'ורדן היהודי לא נראה לי ראיתי שחקן עם כיפה)

עומר 10 בספטמבר 2015

איך היינו מפסידים בדיוק שחקן גדול?
לאירופה אתה לא יכול לעבור… כי הרי שם לא תוכל לבקש שלא ישחקו בשבת.
בנבחרת לפעמים לא היית משחק…. כי מה לעשות, לפעמים משבצים אותנו לשישי בערב (לפחות בשיטה הנוכחית).
אם היית מגיע עם קבוצה ישראלית לליגת אלופות או לכל מפעל אחר, לא היית עולה לדשא בראש השנה ועוד חגים כאלה ואחרים.
מקסימום יכולת להיות שחקן ליגה נחמד…
אגב… נראה לך הגיוני שיש משחק חשוב בראשון ואתה לא מגיע לאימון בשבת?
ספורטאי מקצועני ברמות הגבוהות חי את הספורטיביות שלו 24/7… אין מנוחות

Perla 10 בספטמבר 2015

אני הולך לסמי שעה ברגל בשבת. ולפעמים גם עולה את פרויד ברגל כשמתעורר אותו הצורך

Amir A 9 בספטמבר 2015

אני רק רוצה לצטט כאן את שרת הספורט, מתוך פוסט שהיא העלתה לפייסבוק לפני 5 שעות (אודה ולא אבוש שאני קורא קבוע של הפוסטים שלה):
"גם הבוקר אני פועלת במרץ על מנת לקדם מתווה פשרה שיאפשר את פתיחת ליגת הכדורגל במועד."
או במילים אחרות – שרת הספורט לא מודעת לעובדה שהליגה נפתחה לפני שלושה שבועות.

אם זה לא היה כל כך עצוב זה היה מצחיק.

פולדש 9 בספטמבר 2015

ענק

ישי 9 בספטמבר 2015

להתחשב אחד בשני זה רעיון יפה.
פעם הייתה אמנת גביזון-מדן להסדרת יחסי דת ומדינה, שבה היו וויתורים משני הצדדים.
לא שמעתי על מישהו במדינת ישראל (חוץ משניהם) שניסה לקדם את האמנה. פשוט כל אחד רוצה את הכול. ככה זה לפחות בפוליטיקאים. אבל בתגובות פה נראה שכולם ככה.

Amir A 9 בספטמבר 2015

כותרת נפלאה היום בוואינט: "לקרוא ולקנא: כמה קיבלתם שי לחג?".
אתה מבין, במקום לכתוב "לקרוא ולפרגן" או משהו כזה, הכותרת היא לקנא. ואחרי שמפמפמים לך ערכים כאלו ("לא לצאת פראייר" וכדומה) אתה מייחל לויתורים לצד השני?

אלון 9 בספטמבר 2015

להגיד כל אחד רוצה את הכל זה כמו להגיד שהמשחק אתמול בין גיבלטר לפולין היה צמוד.
הסטטוס קוו ננגס לאט לאט על ידי הדתיים.

ישי 9 בספטמבר 2015

בכלל לא דיברתי על שינוי הסטטוס קוו.
דיברתי על השאלה אם הצדדים מוכנים לשבת ולהגיע לפשרה או רק לריב ולנסות להשיג כמה שיותר.
בכל אופן, הסטטוס קוו השתנה לכיוון חילוני באופן די ברור. וראה את כל התגובות של ר.בקצה בפוסט הקודם בנושא. דברים שקרו בעבר היום אי אפשר בכלל לחשוב עליהם (סתם דוגמה: פעם הרב הצבאי הראשי היה גוזר לקצינים בכירים את הדרגות כשהם עברו על חוקי מטכ"ל דתיים בלי שאף אחד היה חושב בכלל לדבר; היום חייל שעבר על הפקודות ואכל חזיר בבסיס קיבל התנצלות – אתה יכול להגיד שצריך להזיז את הסטטוס קוו עוד, אבל צריך להכיר במציאות).

yaron 9 בספטמבר 2015

אלון, הסטטוס קוו ננגס כל הזמן על ידי שני הצדדים.
בשבת הייתי בירושלים ויש במרכז העיר המון מסעדות ובתי קפה פתוחים. זה דבר חדש שלא היה קיים לפני 15 שנה.
כמה בתי קולנוע היו פתוחים בשבת לפני 15שנה?
כמה בתי עסק במרכזי הערים היו פתוחים?
אני בעד גיוס חרדים (בהסכמה) אבל גם זה שינוי של הסטטוס קוו… חוק טל לדוגמא.
קל מאוד לצאת בהצהרות האלה ולהרגיש כל הזמן שרק הצד השני לא בסדר, אבל האמת היא ששני הצדדים לא בסדר, ועד ששני הצדדים לא יבינו זאת כלום לא יתקדם כאן במדינה.

אורי 9 בספטמבר 2015

ונפתרה הבעיה, יש אישור לשחק
זו הסיבה שלא היו הרבה פוסטים – אף אחד לא באמת חשב שלא יהיה כדורגל בסופי השבוע

ישי 9 בספטמבר 2015

אין אישור. יש חו"ד של היועמ"ש שלא ברור מי הסמיך אותו.
על פניו אי אפשר לשחק בליגה הלאומית כי על זה יש החלטה שיפוטית. נדמה לי שכרגיל הגורמים לא מבינים על מה מדובר. ברגע שיודיעו שהליגה הלאומית משחקת בשבת, השחקנים יפנו מיד לבית הדין לעבודה, והוא יעמוד בהחלטתו, ואז נראה מה יהיה.

Lord Anthony 9 בספטמבר 2015

החוק הסמיך את היועץ המשפטי מתוקף תפקידו כראש התביעה. אם ראש התביעה מצהיר שלא יתבעו זה אישור מספיק טוב.
לכן גם קיים אישור עקרוני לשחק בשבת בליגה הלאומית מכיוון שאי האכיפה של חוק ימי עבודה ומנוחה תקף לכלל הספורט.

ישי 9 בספטמבר 2015

יש עניין פלילי ויש עניין אזרחי של דיני עבודה. ביה"ד לדיני עבודה החליט שבלאומית לא ישחקו.

Lord Anthony 9 בספטמבר 2015

אל תערבב עניין בעניין. ההחלטה היחידה שבית המשפט לעבודה החליט זה שעד לדיון הבא לא יהיה שינוי במצב הנוכחי, כלומר לא יהיו משחקים בשבת. אין פה החלטה גורפת, זה פשוט הקפאת המצב עד שתתקבל החלטה.

ישי 9 בספטמבר 2015

ועל זה יצאו לשביתה.
שלא ימכרו לך שחששו מהעמדה לדין. בשבת שעברה שיחקו (לא בליגת העל כמובן) תוך כדי הפרת חוק בלי שום בעיה.
לא ברור מה השתנה בהודעה של ויינשטיין (כאילו זה מישהו חשב שיעמידו לדין).

Lord Anthony 9 בספטמבר 2015

כן על זה יצאו לשביתה, כדי לקבל גיבוי משפטי שהמהלכים של הזכיין ושל ההתאחדות לכדורגל תקינים מבחינה משפטית וכדי להחליש את הטיעון של הכדורגלנים. נכון לעכשיו נראה שההצהרה של היועץ המשפטי לממשלה פוגעת בבסיס הטיעון של הכדורגלנים, אבל נצטרך לחכות לדיון הבא בבית המשפט לעבודה כדי לוודא את זה.

ישי 9 בספטמבר 2015

ההצהרה של היועמ"ש היא שלא יאכוף את העבירה הפלילית.
ביה"ד לעבודה ידון האם אפשר לחייב שחקנים לעבוד בשבת, ומסקנתו כמובן תהיה שאי אפשר לחייב אותם לעבור על החוק גם אם מובטח להם שלא ייענשו.

yaron 9 בספטמבר 2015

אתה טועה, בית המשפט לא החליט שלא יהיו משחקים בשבת, הוא החליט שאי אפשר להכריח שחקנים לשחק בשבת

רן הנרגן 9 בספטמבר 2015

אין החלטה שיפוטית. יש הערת אגב של שופטת לגבי החוק. החלטת היועץ המשפטי חוקית ונגזרת מתפקידו כאחראי על התביעה הכללית ואחראי על המדיניותה. מותר לחלוק עליו ואף לפנות לערכאות משפטיות, אך עד לקביעה שיפוטית סותרת, קביעתו תקפה.

ישי 9 בספטמבר 2015

אין החלטה שיפוטית לגבי כלל הליגות. יש החלטה לגבי הלאומית. היא לא תוכל לפעול, ועל זה התחילה כל השביתה

yaron 9 בספטמבר 2015

אתם שוכחים שכבר שנים לא משחקים בלאומית בשבת… הכל התחיל בגלל זכיין הטלויזיה שניסה לכפות על הקבוצות לשחק בשבת!!!
והכל בעזרתו של עיני כמובן…
בקיצור, כפייה קפיטליטית ולא כפייה דתית!

yaron 9 בספטמבר 2015

ואין שום בעיה שתמשיך לפעול כפי שפעלה עד עכשיו בימי חול.
הכל התעקשול של עיני (מעניין למה…) ושל זכיין טלויזיה (ברור למה…)

היסטוריון של ספורט 10 בספטמבר 2015

נגיד זאת ככה.
מי שלא היה צריך מלכתכילה להיבהל מאמירת השופטת (אמירת אגב שיפוטית ) הוא אותו אחד שלא יכול להירגע מחוות דעת (הזויה יש לומר ) של היועץ המשפטי .
ההתאחדות /מינהלת ניסתה להתחכם ותקבל לבסוף בהפוכה.
אם לא היו הולכים לשנות משחק אזוטרי בליגה הלאומית (שלא מעניין אף אחד גם אם ישוחק ביום שני ,בראש חודש או בתשעה באב )
לא היה מתרחש כל הסיפור …כרגע מה שיקרה הוא שמהקלחת הזו לא ניתן יהיה לצאת.

shadow 11 בספטמבר 2015

אתה מאלה שאוהבים לטאטא מתחת לשטיח אני מבין.

the man 9 בספטמבר 2015

החלום הכי גדול שלי הוא שיסגרו את הכדורגל כענף מקצועי בישראל נקודה….מקווה שההשבתה הזאת, ולא אכפת לי בכלל מהסיבה, תימשך לנצח….אין שום הצדקה ששחקנים שמשחקים בישראל יקבלו משכורות כאלה….

אופיר 9 בספטמבר 2015

הכדורגל פי 100 גרוע מבאנגליה, והם מקבלים משכורות נמוכות פי 100. הכל בסדר.

סלים ווארזה 10 בספטמבר 2015

מה המשכורת הממוצעת של שחקן בליגה הלאומית? ובליגת העל?

איתן 10 בספטמבר 2015

הבעיה היא השכר ששחקן בליגת העל מקבל ביחס לתפוקה במגרש, וביחס לממוצע במשק,נכון קררירת שחקן היא קצרה,אבל זה לא אומר שלאחר היותו שחקן הוא לא יוכל לעבוד ולהרוויח.

אני בכלל נגד שבאירופה כדורגלנים מרוויחים יותר מנשיאים, שופטי עליון וכדומה, בגלל שכדורגל הינו בעיקר בידור ולא יותר מזה.

היום פורסם שאלירן עטר ספג קנס של 50000 שח, זהו סכום שאדם עם משכורת הגונה חוסך בשנה, לאחר הוצאות ומיסים. יש גם כאלה שלא גומרים את החודש, והינם אקדמאים.

רק אצלנו שחקן שחוזר לארץ מחול מקבל שדרוג בשכר כפרס על אי ההצלחה בחול….טוב עניין זה הוזכר בפוסט אחר,בגלל עניין הזרים בליגת הפח… אולי רעיון החצי מקצועני הוא לא רע. גם ככה אם נסתכל 10 שנים אחורה. חוץ מההישג העפלה של מכבי השנה לאלופות. לא עשינו כמעט דבר ברמה האירופית. . אה אם נתאמץ נזכיר פה הפסדים של קבוצות ישראליות מול קבוצות חצי מקצועניות, מישהו אמר פה סנטה קולומה(מכבי) וB56(ביתר)

Ofir 11 בספטמבר 2015

Irrelevant. Software engineers don't work harder than construction workers, but they earn m
more because their industry generates higher revenues and their skillset is in high demand

The only problem I can see is if the players' wages are paid out of the taxpayer's money, otherwise if Sky choose to pay silly money to Premier League clubs, the players should get the lion's share (immediately after ticket prices are reduced)

רומן 9 בספטמבר 2015

הסיבה העיקרית שמדברת לטובת ביטול הכדורגל בשבת, היא פגיעה בעובדים.
אבל.. העובדים האלה משחקים בשבת מאז שהם ילדים בני 6, ז"א כשהם נכנסו לביזנס אלה היו התנאים, כך שאין פה שום עניין של הרעת תנאים, כך שהמצפון נקי וכל הדיון הזה מיותר לחלוטין.

ר.בקצה 10 בספטמבר 2015

אל תשכח ששבוע העבודה שלהם מאגד 20 שעות במקרה הטוב.

yaron 9 בספטמבר 2015

כל כך הרבה תגובות אבל כולם מתעלמים מהעובדות !!!
כל הנושא התחיל בגלל הזכיין שרצה ל ח י י ב את קבוצות הלאומית לשחק בשבת!!!
עובדה נוספת – כבר שנים שבלאומית לא משחקים בשבת.
ועוד אחת – מעולם לא ניסו הדתיים למנוע כדורגל בשבת כולל במקרה הזה
רוצים עוד – כל מה שביקשו השחקנים זה שהקבוצות יוכלו להמשיך ולבחור מתי ישחקו ולא יחוייבו לשחק בשבת בגלל זכיין טלוויזיה

פאקו 9 בספטמבר 2015

קודם כל, ברמה העקרונית, לזכיין טלויזיה יכולה בהחלט להיות מילה בנושא, ודאי אם הוא שילם כסף על השידורים (בלי קשר למה שאני חושב על ערוץ הספורט).
ובלי קשר, לא משנה איך זה התחיל, לדברים שמעוגנים בסטטוס קוו בלי חותמת רשמית יש נטייה להתגלגל למקומות כאלה ברגע שיש איזשהו שינוי, והחותמת הרשמית נדרשת. אז מה שחשוב זה לא איך זה התחיל, אלא איך זה ייגמר.

yaron 9 בספטמבר 2015

לדעתי צריך להמשיך ולאפשר לקבוצות להחליט. אם קבוצה תחליט שהיא מארחת בשבת, חובה על המתארחת להופיע.

yaron 9 בספטמבר 2015

פאקו, אתה צודק מה שחשוב זה איך ייגמר, אבל לבוא ולצעוק "כפייה דתית" כשלא היה כאן שום נסיון לכפייה דתית, ו"שדרעי ייצא לנו מהחיים" למרות שהוא לא נכנס ועשה הכל כדי לא להיכנס, לא מקדם אף אחד…
בדיוק על מקרים כאלה נאמר "אבן אחת שזרק טיפש לבאר, אלף חכמים לא יוציאו"

צור שפי 9 בספטמבר 2015

כחילוני במאה אחוז אני עם בילבו כאן. לא לגמרי אבל בהסכמה עם הצורך בהידברות. תראו, יש המון כעס מוצדק על הממסד הדתי וגם אני נישאתי (בסיבוב השני) אצל שופט בניו יורק אבל אני לא שוכח לרגע שהסבים של כל הדור שלי היו אנשים דתיים וזו לא ״הדת שלכם״ כמו שמישהו כתב כאן אלא הדת של כולנו, גם שלי כאדם שלא מאמין בקיומו של אלוהים. ובגלל שאני מאמין שלעבר ולהיסטוריה יש משמעות אני בעד לנסות למצוא פתרונות במקום להטיח עלבונות ולהרגיש צודקים ותמיד מתאים השיר האלמותי של יהודה עמיחי ״מהמקום בו אנו צודקים לא יפרחו פרחים באביב״ (הציטוט מהזיכרון, מצטער אם שיבשתי). לא אכנס כאן לדיון על פתרונות אפשריים אלא רק על הצורך בחשיבה משותפת עליהם, ולא רק ביחס לנושא הכדורגל.

רומן 9 בספטמבר 2015

מדברים פה על כדורגל.
יש לך רעיון ויתר טוב?

מורדי 9 בספטמבר 2015

הזכיין משלם הרבה מאוד כסף עלמנת לקבוע מתי משחקים בו ניראה את השחקנים שלא רוצים לשחק בשבת מקצצים את המשכורות שלהם

yaron 9 בספטמבר 2015

הזכיין לא משלם כל כך הרבה על שידור משחק בלאומית…
וממתי זאת סיבה לאפשר כפייה?

Lord Anthony 9 בספטמבר 2015

מאותה סיבה שכשהיה נוח לזכיין המשחקים לא שוחקו בימי שבת, עכשיו כשנוח לזכיין הוא רוצה שהמשחקים ישוחקו בשבת.
כשהזיזו את המשחקים משבת לשישי משום מה אף אחד לא טען נגד זכותו של הזכיין לקבוע את ימי המשחקים.

הסמל פפר 9 בספטמבר 2015

כמעט כל הויכוחים שמתנהלים בישראל הם וריאציה של המחלוקת הגדולה – ישראלים או יהודים?
היוכלו הישראלים והיהודים לחיות יחדיו? ימים יגידו.

yaron 9 בספטמבר 2015

—סקר—
מאז שחלק גדול מהמשחקים עברו לימי ראשון, שני ומוצאי שבת – האם את/ה הולך/כת יותר למשחקים או פחות

עוד אחד 9 בספטמבר 2015

דיון מרתק.
האמת כחילוני יש לי תחושה
שהפעם אנחנו התחלנו.מה היה
רע במצב שנתן לשומרי מסורת לשחק
בלאומית?המחאה של שחקני הלאומית נראתה אמיתית,
אנשים שלקחו להם את כבשת הרש שלהם.
שחקני ליגת העל הם סתם אופורטוניסטים שמריחים
אפשרות לעוד יום חופש בתשלום.

אנדר 9 בספטמבר 2015

באמת שאין בתגובתי לזלזל בך כאדם, אך הפוסט הזה נגוע בצביעות בצורה די דוחה. אתה מבכה את זה שאין פה דיון לכאורה, וזורק את המשל הגס (במקרה הזה) של הצפרדע במרק ? תארגן הפגנה וזהו אם זה מה שאתה מאמין בו, בכיף, אבל אל תבוא כאילו ממקום נקי. הלוואי, -בתור שומר שבת-, הלוואי שהיה דיון. וחלילה, לא ארצה לכפות על אף אחד שמירת שבת. מנוגד לחלוטין להשקפתי. אבל הדיון נמנע בדיוק בגלל הגישה שהצגת פה

ירוק 9 בספטמבר 2015

פרנקו – יותר חשוב זה למה לעזאזל אתם מעוניינים להביא את בלבול? ההנהלה שלכם מתחילה להזכיר לי את יענק'לה..

עצבני 9 בספטמבר 2015

אידיוטים מטומטמים כולם

גיל - זימבבואה 10 בספטמבר 2015

האמת? עצוב.

Comments closed