מה אוהד כדורגל רוצה ?

אמרתי את זה כבר בשיחות עם חברים ובקשקושים וציוצים בטוויטר הזה שלכם ולכן אני מרגיש נוח להגיד את זה דווקא עכשיו ופחות מ48 אחרי הפסד הבית הגדול ביותר של הפועל ת"א ב22 שנה האחרונות.

לי כאוהד הפועל יש ציפיה גדולה מהעתיד לבוא, יש לי תקווה , יש לי אמונה שכבירי והצוות יצליחו להוציא את הפועל מהשנים הרעות לעבר עתיד טוב יותר.

הייתי מעדיף שננצח כבר היום. אבל חלק גדול מהכייף כאוהד זה המסע.

לי כאוהד יש תקווה.

*

לאוהד מכבי חיפה של היום, אין אפילו את זה.

I don't care
Set Your Bet \ מתן גילור

82 Comments

ניב 19 באוקטובר 2015

צודק פרנקו, בתקופות קשות התקווה מאוד חשובה (אבל בסוף יותר כיף לחגוג אליפות).
גם לאוהד חיפה יש תקווה.
אני מניח שאם בוחנים את המצב מבחינה אובייקטיבית של תשתיות, שחקנים, תקציב וכדומה מצבם לא רע (אני יודע שלא יסכימו איתי).
חוץ מזה, אתה לא תמיד אופטימי?

יניב פרנקו 19 באוקטובר 2015

כמעטפת תשתיתית לחיפה יש את הבסיס הכי טוב בארץ בפער גדול (אצטדיון, קהל, נוער).
אבל מה זה שווה אם ככה זה נראה ומתנהל כבר שנים

רפאל 19 באוקטובר 2015

האמת- לחיפה ולהפועל יש הרבה סיבות טובות להיות אופטימיים.
תכל'ס, שני המועדונים נמצאים מבחינתם קרוב לשפל המדרגה.
מכבי צריכה לדאוג לא פחות, שלא יקרה להם כפי שקרה עם יתר ה'אימפריות' של הכדורגל הישראלי
גם בעיצומם של קמפיינים מוצלחים ביבשת.
איני מתכוון למצב של התפרקות בליגה או יכולת חלשה אפילו.
להיפך- מה יקרה אם ימשיכו להיות טובים ויעילים.
איפה השחקנים הטובים ימצאו אתגר? אין להם בשביל מה לשחק? לא מרגישים אפילו אשליה של אלטרנטיבה או יריבות ממשית כבר. באים לדרבי הטעון ונותנים כמה חתיכות לקבוצות תחתית וכנ"ל בחיפה.

לבוא ולהאשים את מי שטוב שבגללו אין תחרות זה עוול ואיוולות.
זו מתכונת הליגה שמצד אחד בונה באופן אבסולוטי את החזקות, אך מצד שני באותה מידה בדיוק דוחקת הצידה את יתר הקבוצות המשמשות במתכונת זו כתפאורה ( צבעונית במקרה הטוב ) בלבד.
בוקר בהיר אחד אתה מתעורר ומבין שהארון שלך עמוס בגביעים, העיתונים מלאים באזכורים שלך אבל הדבר שלשמו התכנסנו מלכתחילה- תחרות, הכרעה ישירה, רגעים גדולים של התעלות ומתח… זה מזמן לא קיים.
נשארנו עם הרבה קונפטי, בלי תוכן.
השחקנים שמחוייבים לחלומם לשחק את המשחק לא יוכלו להשאר כבר.
אבל מה איכפת לאוהדים… אנו מעוניינים יותר מהכל במלחמות אגו ושמחה לאיד מאשר חתירה לתחרות ומצויינות.
חס וחלילה שנראה שיתוף פעולה בין הצבעים והאידיאולוגיות ע"מ לשפר את המצב.
העיקר להאשים את כל מי שלא לובש את הצבע שלנו ולהסביר ( החכמים ביננו יעשו זאת בשפה עדינה יותר ) למה הם בעצם נחותים ומדוע למרות הכל יש הסבר לוגי למחשבות המגלומניות שלנו ואיך שזה הכי טבעי ונכון בעולם לאהוב את עצמנו ולצפות שכל התפאורה או תפרגן או תתאבד.

המצב לעולם לא ישתנה כל עוד הפורמט המיושן בליגה נותר על כנו.
בקצב הזה, הכרח הוא שנמשיך לבנות אגואיזם ילדותי או שנעזוב את התחום.
או שנעשה מהפיכה תפיסתית!
עוד… מישהו מרגיש כך? : )

זיו 19 באוקטובר 2015

עוד שנתיים שלוש של אליפויות בצהוב וגם בכדורגל יעברו לשיטת הכדורסל – פיינל פור או אליפות על בסיס סדרה בין מקום ראשון לשני (שזה דווקא יכול להיות אחלה של דבר…)

רועי 19 באוקטובר 2015

תקווה אולי אין להם, אבל אולי יהיה להם גוטמן.

יניב פרנקו 19 באוקטובר 2015

התסריט הכי ריאלי היום.

משה 19 באוקטובר 2015

תסריט אימה לאוהד חיפה.

רועי 19 באוקטובר 2015

יש יותר אימה ממה שהם חווים עכשיו ?

משה 19 באוקטובר 2015

אני לא אוהד חיפה אבל גוטמן זה הרע מכל בעיני (אני יודע שפרנקו חושב אחרת ). דרך אגב, לרוני לוי יש את אותם מאפייני אישיות שגורמים לי לסלוד ממנו.

יהושע פרוע 19 באוקטובר 2015

יעקב שחר נענש מהיום שלקח את עטר בעידוד הקהל במקום את רן בן שמעון האלוף (ולא אלוף עם סגל של 200 מיליון יורו וזהבי)
עד שלא יביא את בן שמעון המאמן הטוב בארץ צפויות לו שנים שת תסכול ולוזריות

ניב 19 באוקטובר 2015

נשמע לי קצת פשטני, מי העניש אותו ולמה?
האם מכבי שלוקחת בתקציב שנתי של שני מליארד דולר + זהבי (לשיטתך) תפסיק להיות רלוונטית כשסר אלכס בן שמעון יגיע לMighty Haifa?

Fred the red 19 באוקטובר 2015

מעולה ניב!

yaron 19 באוקטובר 2015

זה התחיל שנה לפני כשהשאיר את אלישע לעוד שנה.
רק בארץ חושבים שמאמן שלקח אליפות חייב להישאר.
אתה לא משאיר מאמן בגלל העבר, אתה משאיר מאמן כי אתה חושב שהוא הכי מתאים. ראה מקרה פאקו.
יכלו לתת לאלישע מגן ופרחים ולהיפרד כידידים :-)

yaron 19 באוקטובר 2015

כתבתי את זה בעבר ומי שרוצה יוכל למצא קישורים שמאמתים את זה.
הנה איך שזה התגלגל:
שחר סגר עם עטר שהוא המאמן הבא.
אלישע "הפתיע" ולקח אליפות.
שחר החליט שאסור להיפרד ממאמן אחרי אליפות.
שחר ביקש מעטר לחכות עוד שנה. מה היה קורה אם אלישע היה מפתיע שוב?
אלישע לא הפתיע ושחר שרצה את בן שמעון היה מחוייב לעטר…
הכל מתועד ושחר הודה בזה.
השאר היסטוריה.

אסף the kop 19 באוקטובר 2015

על מה מסתמכת התקווה שלך ?

יניב פרנקו 19 באוקטובר 2015

*שאל אוהד ליברפול*

אסף the kop 19 באוקטובר 2015

אני לא רציתי את רודג'רס.
חוץ מזה, להשוות בין הפועל לליברפול זה כמו להשוות בין לשלשת לקוויאר.
למה אתה כל כך אופטימי ?

איאן ראש נטול שפם 19 באוקטובר 2015

אני חושב שפרנקו אופטימי מכמה סיבות אבל זו העיקרית:

הפועל לעומת חיפה או אפילו ליברפול לא באמת יש שאיפות של אליפות (קדימה תאכלו לי את הראש, אבל באנפילד תמיד חיים על אדיה של אליפות אי שם בשנות ה-90 ואני אומר את זה מחוויות אישיות)

לקחת אליפות הירואית שמתגבשת אסופת שחקנים איכותית או מסורה יחד עם חיבוק מאלת המזל.כמו באליפות האחרונה זה קןרה אחת לכמה זמן.

רוב אוהדי הפועל (אני יליד שנות ה-80) שהכרתי ושוחחתי איתם המשנה הייתה קבועה – לזלול גביעים, מקום באירופה, קמפיין מוצלח באירופה ולזיין את מכבי באיזה דרבי אחד או שניים עדיף על כל אליפות.

אני זוכר ימים בבלומפילד שהיו שרים לירוסלב באקו (האיש והמכנסיים) "זה לא נורא" שהם היו מפסידים בשער אחד או שלוש.

חיפה זללה תארים לאורך ב-20 שנה האחרונות. אליפות היא תמיד בברירת מחדל שלה, .

החוסר חיבור בקבוצה לבין האוהדים מול המתקן המפואר שנבנה יוצר ואקום מפחיד, זה לא שחיפה תרד ליגה. מהסיבה הפשוטה שלוח המשחקים יהיה נוח לחבר כמה ניצחונות לסל נקודות ראוי, אבל אין סיבה להיות אופטימי, כי אין באמת שדרת ניהול, אין באמת תורת משחק אצל רוני לוי. ושחקנים לא רואים יותר בחיפה מקפצה לאירופה שגולדהאר מציע את זה במחיר טוב+פאבים ממש טובים במרכז.

משה 19 באוקטובר 2015

אז באותה מידה את הטור הזה יכול לכתוב אוהד בני יהודה או מכבי פ"ת, אוהד של קבוצה בינונית לא יכול להשוות את עצמו לאוהד של קבוצה גדולה ולכתוב שהוא במצב טוב יותר כי יש לו תקוה שמתמצה בגביע המדינה ודרבי.

איאן ראש נטול שפם 19 באוקטובר 2015

גם בהפועל יש דיסוננס בין העבר למה שקיים במציאות.

הפועל תמיד תתפס כאחת מהגדולות שהסיבה המרכזית היא גודל האוהדים.

עם כל הכבוד לבני יהודה או מכבי פ"ת. הפועל עשתה משהו בכדורגל הישראלי.

רפאל 19 באוקטובר 2015

בהנחה שמלבד משפחת דמאיו ולוזון יש להם אוהדים.
נכון שהרבה מאוהדי הכדורגל לא האנשים הכי מתוחכמים בעולם ( מסתבר שיש גם כאלה שכן מקריאה פה ), אבל כל עם הארץ מבין שעדיף כבר לבזבז את זמנו בקרנות הרחוב מאשר לעקוב אחר קבוצה שנמצאת בליגה רק בשביל להכשיר עוד תואר למועדונים העשירים…
הקבוצות תחרותיות מאוד לטעמי, הליגה במתכונת המוכרת של הכרעה לאורך זמן מחסלת כל סיכוי לסיפורים שקשורים לספורט ומסע אליפות הוא שם כיסוי למצב בו מתייחסים כל השנה רק לתוצאות והיכולת של מי שיכול לאורך זמן להביא את המאזן הטוב ביותר, קרי הקבוצות העשירות ביותר.
זה לא ספורט, זו עבודת אלילים. סליחה.

איאן ראש נטול שפם 19 באוקטובר 2015

טוב זה הכדורגל הישראלי, אנשים עדיין תופסים את מקרה אהוד בן טובים כרגע מכונן

Lord Anthony 19 באוקטובר 2015

אין הסתכלות שיטחית יותר על הספורט מאשר להסתכל על כמה תארים הקבוצה שלך הצליחה לאסוף.
ספורט זה תרבות, בגלל זה הכדורגל האנגלי תומך ב 20 דרגות של ליגות (מקצועניות וחובבניות) והסכם זכויות שידור במיליארד פאונד שמגמד את כל שאר ההסכמים ביבשת ובארץ קבוצות בליגת העל מביאות 500 צופים למשחקים שלהן.

איאן ראש נטול שפם 19 באוקטובר 2015

אמת!

לא שזה אותו דבר, אבל גם את ליגת המילואים שהייתה פה הכחידו.

מצד שני זה מביך אותי לפעמים איך בערוץ הספורט מנסים בכוח לשווק את הליגה הלאומית כמוצר כמקבילה ישראלית לצ'מפיונסשיפ כי היא לא.

כן זה גם מביך אותי שעצרתי לרגע בערוץ הספורט.

רפאל 19 באוקטובר 2015

לורד,

יש הבדל גדול בין ליגה מקצוענית שמתקיימת על כסף ומטרתה להרוויח וליגות ברמה פחות גבוהה או הרוב המוחלט של הכדורגל שהוא חובבני/עממי.

בכדורגל המקצועני כן יש משמעות לליגה שהיא לא תחרותית או שבנויה בצורה כזו שרק הקבוצות העשירות מתבלטות במרדף אחר תארים והיתר לא נחשבות.
בליגה של חובבנים, מה שחשוב לך זה לשחק, להתמודד ורק החוויה שלך.
זה לא אותם עקרונות, מדדים וחוקיות.

איך הליגה האנגלית מצליחה למכור את זכויות השידור שלה ביותר כסף מהאחרים?
כי היא הכי פופולארית נכון לרגע זה וכי כל הליגות האחרות מציעות את אותו סוג של דינאמיקה תחרותית, רק עם פחות שחקנים טובים ( בעיקר בגלל הכסף ), פחות קבוצות דומיננטיות ופחות הילה זוהרת מהעבר.

אם אפילו הליגה ההולנדית היתה עוברת למתכונת שהצעתי ( לא יודע אם מישהו קרא ) והליגה האנגלית לעומת זאת בעשרים השנה הבאות לפחות לא היתה מחליפה מתכונת, אין לי ספק שתוך חמש שנים יותר אנשים היו רואים משחקים של אלקמאר-טוונטה מאשר ארסנל-אברטון.

אם הבונדסליגה היתה עושה זאת, היא לא היתה בכלל סופרת את זו האנגלית.
זה הכל עניין של מה זמין מבחינת אלטרנטיבות.
קיבלנו את הדוגמות של אפיפיורי הכדורגל לדורותיהם שיש ליגה שהיא הכרעה לאורך זמן ( וכמובן בלי הגבלות תקציב, חס וחלילה… ) ונוק-אאוט להמונים שהוא גם תואר ובו אפשר קצת 'להתפרע' על הפתעות וסינדרלות ליום אחד.
בינתיים הסדר נשמר על כנו ורק מי שיש לו כסף יכול להמשיך להתפתח ולצבור אוהדים על חשבון האחרות שלא קיימות.
בליגה חובבנית זה לא משנה כי לא מעניין אותך הישגיות ויעדים לטווח ארוך.
בליגה מקצוענית בבמה הגדולה, הקבוצות הן סחורה ואנשים באופן טבעי יעדיפו באותו מחיר סחורה אטרקטיבית ומשובחת יותר שנותנת להם יותר תמורה.
אז פה ושם יש לך כמה משוגעים שיבואו לפאב עם חולצה של אברטון כי פעם אוהד ליברפול התגרה בהם ובאותו סופ"ש ג'יזס התגלה אליו ואמר שבזה הסימן הכחולים ייקחו את הדרבי ומאז ועד אותו היום הוא נאמן לצבע הזה.

אבל עם הדינאמיקה הזו של אבסולוטיות אי אפשר להתווכח לאורך זמן.
או שיש לך הרבה מאוד כסף לעומת האחרות ואי לכך הנך מתחרה על מקום ראשון או שאתה לא קיים, נקודה.
ואת זה צריך לשנות, זהו.

Lord Anthony 19 באוקטובר 2015

אתה נכנס פה לטיעון מעגלי, אתה אומר שהליגה האנגלית היא יותר פופולרית כי יש בה יותר כסף, והיא מכניסה יותר כסף כי היא יותר פופולרית.
הסיבה שהליגה האנגלית מצליחה למשוך אליה הרבה כסף (הן באוליגרכים והן בזכויות שידור) היא מכיוון שהמועדונים מושרשים בקהילה והאהדה לקבוצות לא נמדדת רק בהצלחה שלהן. כמובן שלקבוצות מצליחות יותר יהיו יותר אוהדים, אבל כשקבוצות בליגה הרביעית מביאות באופן קבוע קהל של כמה אלפים למשחקים שלהן, כנראה שמדובר ביותר מכסף.
שוב, במדינות שהכדורגל הוא חלק מהתרבות שלהן, בגלל זה קבוצות כמו ניוקאסל או ליברפול שלא ראו תארים בשנים האחרונות מדורגות בחמישיה הראשונה מבחינת קהל ושפילד יונייטד מביאה מעל ל 20 אלף צופים למשחק בליגה השלישית. גם גרמניה דרך אגב דומה מהבחינה הזאת.
אתה יכול לנסות לרמות את עצמך כמה שאתה רוצה שתחרות מלאכותית היא הגורם לפופולריות של הענף, כשלמעשה לתחרותיות יש קשר מועט למדי להצלחה של הענף. כמובן שחוסר תחרותיות מובהק עשוי לפגוע בפופולריות, אבל כמו שמוכיחות הליגות ספרד ובגרמניה לא בטוח שהפגיעה היא משמעותית.

Lord Anthony 19 באוקטובר 2015

צריך להיות – במדינות שהכדורגל הוא חלק מהתרבות שלהן אין קשר חד חד ערכי בין ההצלחה של מועדון לפופלריות שלו.

רפאל 19 באוקטובר 2015

לורד,

הסכומים העצומים והמובילים בעולם מזכויות השידור הן ממכירות לכולם כולו.
לאף אחד מ 2 מיליארד האנשים באינדו-צ'יינה לא איכפת ממה שקורה בליגה השלישית והרביעית הכיפיות באי הבריטי.
איכפת להם מהשמות הגדולים שמשחקים שם. כל השחקנים האנגלים הגדולים שגדלו בשרשרת המרשימה הזו. אההה, וגם כמה מהשחקנים הבינלאומיים שהסכימו לבוא כי הרבה יותר מעניין להם באנגליה מאשר בספרד או איטליה.

איכות, קידמה, הגיון ומדע הן לא מילות נרדפות למלאכותיות.
אנו לא עושים כמעט שום פעולה בחיינו ה'בורגניים' ללא עזרים מלאכותיים.
אתה רוצה אור בבית בלילה או להוריד את המים בניאגרה… זה לא שחכמי התלמוד היו עושים, בוא נגיד ככה.

מלאכותי בעיני זה לבוא למשחק אחרון של העונה ולהתפלל שקבוצה אחרת איכשהו תמנע ניצחון מיריבתך ואתה תלוי למעשה בה לחלוטין.
אותי זה לא מעניין. לא כשיש לי אפשרות להכרעה ישירה.
אהה, אבל אין. כי אסור להציע רעיונות בכנסיית הכדורגל.
אז כן, זה טיעון מעגלי.
כי הגיון וקידמה נחשבים לכפירה והספורט הוא האמונה והדבקות בדוגמות
כאשר מפגן הכח מאינדו-צ'יינה הוא הוכחה להצלחת הדת הזו.

עם כל הכבוד לדת ההכרעה לאורך זמן המבטלת 95 אחוזים מהמשחקים בליגה מבחינת חשיבות מעשית, אני נוטה להעדיף אופציה שבה אפשר להיות בפער של 20 נקודות או יותר מהמוליכה ועדיין לקחת אותה בסדרת פלייאוף בסיום.
מי שהיה לה עונה טובה יותר מקבל יתרון ביתיות וכרטיס לאירופה.
אבל אני לא צריך לא ליהנות מכדורגל תחרותי כי יש מישהו שהוא רמה אחת מעל האחרים לאורך זמן.

Ljos 19 באוקטובר 2015

אם השורה היחידה המעניינת היא התחתונה, דברים יהיו מאוד עצובים עבור 99% מהאנושות.
ספורט מקצועני לא נעשה רק עבור התואר הגדול. אחרת אלפי טניסאים יצטרכו לפרוש מחר (כי אין להם סיכוי, גם בתחרות פלייאוף כמו שאתה אוהב, לנצח את הטובים ביותר), וכל ספורטאי שלא יכול להגיע לרמות הגבוהות ביותר יהיה פשוט מיותר. מה המטרה בכלל בלקבוע מי אלופת ישראל, כאשר כולם יודעים שהטובה ביותר בכלל נמצאת בספרד או גרמניה?
הליגה לא בנויה ככה שרק קבוצות עשירות יכולות לזכות. הליגה בנויה ככה שהקבוצה הכי טובה מנצחת. קבוצות עשירות זוכות כי הן בונות את הקבוצות הכי טובות, כי יש להן כסף. אתה עושה פה קפיצה לוגית לא הגיונית בעיניי, ואם אתה רוצה למנוע מקבוצות עשירות לבנות בקלות את הקבוצות הכי טובות, תמנע מהן דברים במקום בו הכוח הזה בא לידי ביטוי, בכסף.

Ljos 19 באוקטובר 2015

תגובה לרפאל.

רפאל 19 באוקטובר 2015

Ljos,
תודה על הדברים.
מסכים איתך ועם הלורד. לא חושב שאנו חלוקים על שום דבר, רק על מסקנות ממה שקורה ואם יש מה לעשות.
גישתי היא שדווקא במצב הקיים הכסף קונה את הרוב וכולנו חייבים לקבל את מרותו או למצוא לעצמנו מגרש משחקים חדש.
לקבוע תקנות הגיוניות ומוסכמות על הצדדים מבחינת תקציבים זה הפשט : ).
זה עוד לפני שהתחלנו את הדיון היה צריך להיות ברור.

ובהמשך לכך- הרעיון של פורמט פלייאוף הוא להגדיל את האפשרויות ורשימת המטרות לכל הקבוצות ואי לכך להרחיב את פוטנציאל האוהדים והעניין במשחקים של יותר מועדונים בכל שלבי העונה, יהיה מקומם בטבלה אשר יהיה.
אם עושים זאת בדרך נבונה שמעודדת תמיד תוצאות יותר טובות ( אחרת לאף אחד לא יהיה מוטיבציה לשחק ואין תחרות, עניין או משמעות ) אז נראה ונשמע הרבה יותר על מועדונים נוספים ויהיו להם עוד אמצעים להתמודד איתם.

בליגת העל לצורך העניין יש 2 קבוצות מעניינות בכל הנוגע לסיכוי להיאבק על האליפות.
בתחילת העונה אולי איכשהו 3 כי לא ידענו איך חיפה תגיע.
עכשיו ברור לכולם שבמקרה הטוב עוד יהיה צמוד בטבלה עם ב"ש לקראת הסיבוב השלישי.
אי לכך, באופן טבעי כל העיניים נשואות למשחקים של מכבי ת"א ובאר שבע ומה שמעניין אותנו מבחינת הליגה ואם בכלל אפשר לומר שיש תחרות זה הפער ביניהם בטבלה. לא מעניין אותנו שום דבר אחר, פרט לצחוקים על הפאדיחות של חיפה אולי ומכות אפשריות בכל מפגש של סכנין/בית"ר.

סבבה. אז מכבי ובאר שבע שיחקו אותה. כל משחק אצלם הוא משחק עונה, אסור להפסיד אף פעם נקודות. מול כל קבוצה ובכל מגרש ובכל שלב של העונה הנקודות קריטיות ביותר למטרה.
אבל זה בא על חשבון כך שכל השאר לא משחקות על שום דבר מעניין.
יש לך בית"ר- ב"ש היום.
זה משחק קריטי לב"ש. כמו כל משחק אחר.
לבית"ר זה משחק על הכבוד/פרוטוקול/פיקנטריה, כמו כל משחק אחר, כמו כל השנים האחרונות מאז שארקדי משך את כספו.

בפורמט ליגה ובסיומו פלייאוף אנו רואים פה משחק בין 2 מועמדות לאליפות שמשחקות על מיקום, אירופה, יתרון ביתיות לקראת הסדרות וכמובן הצהרת כוונות תוך כדי משחק כדורגל דינאמי ומהנה.
נכון, לעומת הפורמט הנוכחי יהיה פחות קריטי אם באר שבע תפסיד כאן, אבל שבוע הבא היא שוב תפגוש עוד יריבה שמבחינתה תלויה בעצמה במאבק על הפלייאוף והאליפות בסופו של דבר ( גם אם הם רחוקים מאוד בתקציב וברמה המעשית ממכבי למשל ).

אז במקום שבוע אחר שבוע 2 מועמדות לאליפות מול קבוצות לא קשורות שמשחקות על מטרות לא ברורות/לא שייכות/לא חשובות/לא מעניינות, יש לך כל מחזור המון משחקים בין 2 קבוצות שתלויות בעצמן בדרך למאבק האליפות אותו יכריעו באופן ישיר ולא באמצעות כך שאין להם סיכוי להגיע למאזן של קבוצה אחרת ( ובמקרים תכופים עשירה מהן פי כמה ).

זה יוצר מגוון תחרותי, מוטיבציה, רוח חדשה לליגה.
וכן, באותה מידה זה גם מוריד מתחים וספקולציות מעצבנות שאין לנו שליטה עליהם
שאם יהיה כך והקבוצה השניה תמעד וכו' וכו' עד אינסוף.
הקבוצות תלויות בעצמן בפורמט הפלייאוף, לא במאזן של מי שהכי עשירה.

Ljos 19 באוקטובר 2015

תיקון קל: הן תלויות במאזן של מי שהכי טובה. בפלייאוף הן תלויות ביום ספציפי בודד בו הכל יכול לקרות (וכדורגל פחדני ויעיל כי אף אחד לא רוצה לפשל במשחק של הכל או כלום).
אני לא מקבל שכסף קונה הכל.
תראה, השאלה היא מה המטרה. אם המטרה היא ליצור מתח, ולא משנה מה, אז פלייאוף עובד. אם המטרה היא להכריע מי הטובה ביותר, ליגה זו התשובה. תבין שזו לא שמרנות. אני אחד המטיפים הגדולים נגד שמרנות מיותרת. אני באמת חושב שהפלייאוף יוריד מוטיבציה ואת העניין של האוהדים (כי מה המטרה לשחק בליגה? ומה הטעם באליפות אם היא בסך הכל עוד גביע מהולל?) ובמיוחד את איכות הכדורגל (שוב – כדורגל פחדני במטרה לנצח משחק ספציפי ולא יותר). כמו שמשחק בין הפועל תל אביב לבית"ר ירושלים, או בטיס מול סביליה, יעניין גם אם הוא יהיה סתם עוד משחק על המקום התשיעי, ככה יש עוד עניין בכדורגל מעבר לאליפות. אולי המטרות של הקבוצות שלא רצות בצמרת לא ברור או מעניין אותך, אבל לאחרים, במיוחד אוהדי הקבוצה, המטרה ברורה. ההצעות שלך מרגישות לי כמו של איש עסקים משנות ה-80 שמשתלט על עסק ומנסה בכוח לייעל אותו ולקצור רווחים מיידים, על חשבון העובדים, הלקוחות והעתיד.
אני אוהב כדורסל, נהנה לראות NBA. אבל מעולם לא הבנתי למה הם לא נותנים את התואר לאלופת הליגה הסדירה (אני מתרץ את זה בכך שמספר המשחקים לא שווה נגד כל הקבוצות). הפתרון הכי טוב הוא לתת גם לי וגם לך את מה שאנחנו רוצים. אבל בכדורגל כבר יש דבר כזה. יש אליפות ליגה ויש גביע. הגביע משוחק בשיטת פלייאוף. ועדיין במרבית המדינות (כלומר, כולם חוץ מאנגליה) מתייחסים אליו כאל התואר הנחות משמעותית מבין השניים, כאילו הוא היה איזה גביע קוקה-קולה.
דרך אגב, אם אני לא טועה, בהולנד היה משהו דומה יחסית למה שאתה מציע. הקבוצות מהמקום השני עד השישי היו משחקות בפלייאוף כדי לקבוע מי תלך לאיזו תחרות אירופית. יצא ככה ששנה אחת קבוצה הפסידה את האליפות במחזור האחרון, ואז התרסקה עד לליגה האירופית. הוחלט לצמצם את הפלייאוף למקומות 4-7 כדי לתת לעוד שתי קבוצות סיכוי אחרון להיכנס לאירופה. אז ניסו שם משהו דומה, והוחלט שהוא לא טוב.

רפאל 19 באוקטובר 2015

Ljos ( המשקיען, כל הכבוד ),

אתה באמת בעל השקפה ייחודית. מעודי לא שמעתי על חובב NBA שהיה מעדיף לוותר על הפלייאוף שם.

אי אפשר להתעלם מהקשר הגורדי בין כסף גדול ( לעומת האחרות באותה ליגה ) ליכולת להעמיד קבוצה שתעמיד את המאזן הטוב ביותר לאורך העונה כולה.
זה לא הבעייה. קורה גם בכדורסל ( חוץ מהמקרה המוזר של הניקס בשעת לילה ).
הבעיה היא שלא מבינים בכלל שיש כאן בעיה. מכאן מגיעים ה'טרוניות' שלי.
גביע זה לא כמו פלייאוף NBA כי הוא נקרא Post season, קרי אחרי העונה.
המאצ' אפים ויתרון הביתיות הולך לפי מה שהושג בעונת המשחקים ולא באופן אקראי.
לעומת זאת, טורניר הגביע בכדורגל הוא נוק-אאוט של משחק אחד ( רוב הפעמים ), הגרלת היריבות היא אקראית ( זה מה שנחמד שם גם ), מספר המשחקים שם באופן טבעי מוגבל ותלוי בכך שאכן תעבור שלב.
כלומר- אינך יכול לבנות על הצלחה רנדומלית בגביע בשביל להרחיב בסיס של תשתיות, אוהדים וכיו'ב.

הליגה היא מה שמאפשרת לקבוצות העשירות להמשיך להתעשר ולהיות דומיננטיות אך זו לא הבעיה. הבעיה היא שזה קורה בהכרח על חשבון האחרות, מי שיש להם פחות ואינם יכולים להתמודד על המאזן הטוב בליגה במסגרת של 30 + מחזורים.

הכל עניין של אלטרנטיבות זמינות בעולמנו.
בטיס מול לה קורוניה על המקום העשירי, מחזור 32 ברדיו הפלסטינאי בזמן שאתה קופא בפילבוקס ואתה משחק עם השקיות חימום שלך וחושב על סמנתה פוקס זה הרבה הרבה יותר טוב מאשר בלי השידור.
אבל אם יש לך גם ברצלונה נגד לבנטה באותו זמן… ואתה יודע שהם מתמודדים על האליפות מול מדריד והשדר מתלהב ואסור לאבד נקודות באף משחק.
אהה, אבל חשבנו שנהנינו מהמשחק של בטיס.
אמממ… טוב, אבל יש משהו אחר.
שום דבר בעולם לא קורה בתוך וואקום. סביב הכל יש יחסי גומלין, השוואת אפשרויות, מה אפשר להשיג ומה המחיר לעומת מה זה נותן וכמה זה זמין…. וכו' וכו' וכו'.

אז אומרים לך שתוכל לצפות במשחק של נתניה וכפ"ס ולקבל תפוצ'יפס עם זה.
עפת על ההצעה.
ואז ראית את חבר שלך מקבל הצעה לצפות במשחק של מכבי ת"א עם ארוחה ממוזס… ( הכשר, כן… ).
זה בדיוק מה שקורה. אתה יכול לראות משחק אקראי בין קבוצות חביבות בכל ליגה שלא תהיה ולא משנה מאיפה הקבוצות, מה המטרות שלהם, כמה אוהדים יש להם ואילו תוכניות לעתיד קיימות אצלם.
או שאתה יכול לקבוע מראש לעקוב אחר הקבוצה או שתיים שמטרתם כל שבוע היא לנצח, שוב- לא משנה את מי… בשאיפה לא לאבד נקודות ולרוץ לאליפות.
כל שבוע אתה חלק מהמשימה, מהדיבורים, מהמתח, מההמשכיות עם המטרה מול העיניים.
לעומת זאת, בקבוצות האחרות אין לך ריגוש, ציפיות, עניין, המשכיות.. סתם, שקט, נחמד, בוודאי לא משהו שהחבר'ה ידברו עליו למחרת.
נראה בנאדם נורמלי בוחר את האופציה השקטה כשיש לו אלטרנטיבה של אקשן ודיבורים, ניתוחים, התקדמות, הצלחה מול אכזבה ועוד.
מהר מאוד מבינים שאם אתה רוצה את ההתרגשות הזאת ולהיות חלק מהעניין, אתה חייב או לאהוד קבוצה גדולה עם כסף גדול או למצוא אתר טוב באינטרנט עם יחסים טובים להימורים ואז אפשר לאהוב את בטיס ולבאנטה לא פחות- כי joy זה joy.

הכל יחסי- בפורמט פלייאוף ריאל וברצלונה לא משחקות נגד תפאורה כשהתחרות היא בכלל ביניהם. גם בליגה הסדירה הן פוגשות קבוצות שמאמינות ביכולתן להתחרות כי המסגרת מאפשרת להן לעשות כך. לא בפורמט נוק-אאוט אלא בסדרה סולידית ואיכותית של הטוב מחמש אפילו.
נותנים יתרונות משמעותיים לקבוצות עם המאזנים הטובים בעונה ( גם אם יש להם פי כמה כסף ), אבל לא מוותרים על המשחקים האחרים.
ברור שעדיין יהיו קבוצות גדולות יותר מאחרות. אבל זה יהיה הרבה פחות קיצוני ממה שקורה היום והמגמה רק מחריפה עם הזמן.
אפילו כשיש הפתעה כמו ק.שמונה בישראל או מונפלייה בצרפת ( לפני כמה שנים ), זה לא מבטל את המציאות הזו כמו באגדות שאומרים מילת קסם וכולם חיים בשמחה 'אבר-אפטר'.
אדרבה, העשירות משתוללות עוד יותר בתואנה שהן חייבות עוד שחקנים כי אסור חס וחלילה לאפשר לדבר כזה עוד פעם לקרות.
כמובן שבינתיים הם מצביעים על כך שהליגה מעניינת ותחרותית, כי עובדה שעשתה זאת קבוצה בלי המשאבים הבלתי נדלים.
אז פעם בעשר-עשרים שנה רואים משהו לא צפוי וכולנו רוקדים סביבם ומשכנעים את עצמנו שלא הכל ידוע מראש. בשאר הזמן אנו לא נותנים להם שום צ'אנס גם אם עושים 60 אחוזים בעונה, כי הגדולות משחקות קרוב ל 80 אחוז.
אז בזמן שמונפלייה נותנת עונה ראויה לתשומת לב פעם ב 70 שנה, פאריס סן ז'רמן שם למעלה 65 מהעונות האלה וכל משחק שלהם מעניין ( גם אם היריבה לא, כי זה לא משנה… המאזן חשוב, לא משנה נגד מי הושג ).

כן, כולם שמחים. כל קבוצה שמה במוזיאון שלה את הגביע שלקחה פעם או תמונה מרגשת מהאצטדיון הלאומי במעמד הגמר בעוד אצל העשירות לא רק שהגביעים נופלים מהארון, גם המרצ'נדייס לא נשאר על המדפים וכל הזמן צריך להזמין חדש.
יש לך רק קבוצה אחת או שתיים שקיימות.
והכל בשם הספורטיביות.
קסם

אסף THE KOP 19 באוקטובר 2015

הבנתי.
זה חשוב לכוון נמוך.

איאן ראש נטול שפם 19 באוקטובר 2015

אתה רואה את זה בלכוון נמוך,

אוהד הפועל רואה את זה כשימור הקבוצה לפי כל הפרמטרים שנקבתי. בדגש על דרבי.

יניב פרנקו 19 באוקטובר 2015

אני לא מכוון נמוך – למעשה אני מכוון גבוה יותר מליברפול שחולמת על אליפות נקודתית .
אני מכוון לחזור להתמודד על תארים, לחזור להיות הקבוצה המצליחה באירופה, לחזור לנצח דרבים, לחזור לעצמינו.

לי יש בעלים רעב , צעיר, שרוצה לטרוף את העסק, לי יש בעלים ששם אסטרטגיה של התקדמות דרך צעירים, יש לי בעלים שעושה מאמצים למצוא לעצמו שותף או מחליף עשיר ולשדרג את העסק.
לאוהד מכבי חיפה יש בעלים עייף, יהיר, שחושב שהוא יודע הכל ותקוע בעבר.

לי יש תקווה, לאוהדי מכבי חיפה אין.
לשנינו יש קבוצות לא מספיק טובות בהווה.

אצטדיון ? עוד שלוש שנים יהיה לי בלומפילד משופץ , מחלקת הנוער שלי משתפרת בקצב מצוין, תשתיות זה אחלה – של חיפה טובות יותר היום, אבל שלי יהיו טובות בהמשך .
אני מדבר על תקווה.

רועי 19 באוקטובר 2015

שלוש שנים בלומפילד משופץ ?
מה, יש מחר בחירות מוניצפליות בת"א ושכחו להודיע לי ?
או שאתה בונה על זה שהוא הולך להתמודד על ראשות העבודה בפריימריס הקרובים…

איאן ראש נטול שפם 19 באוקטובר 2015

אותי שכנעת.

רואים את השינוי במחלקות הנוער וזה הדבר החשוב ביותר לטעמי בכדורגל שלנו.

רפאל 19 באוקטובר 2015

באופן כללי יש הרבה דיבור על אני ואתה, שלי ושלך…
אין בעיה. השאלה מה נשאר לנו ככלל. אילו דברים משותפים אפשר לבנות ביחד בלי להרגיש שזה בא אחד על חשבון השני?
נשמע בעיקר למי יש יותר גוגואים בחבורה החביבה והפרובנציאלית שלנו.
ליגה לא תחרותית אינה מכת גורל, זה תוצר של בחירה בין מגוון לא מספיק אטרקטיבי של אפשרויות.
ברור שנעדיף ליגה כזו על פני ביטול הכדורגל.
אבל האם נעדיף ליגה כזו על פני ליגה עם פי חמישים משחקים מעניינים כשההכרעה בה היא ישירה ורמת העניין בהכרח עולה עם הזמן?
אז זהו, שאמרו לנו שאסור לנו להגיע למצב שחושבים בעצמנו
תקווה?
זה שם של שכונה. אנחנו לא יודעים להסיק מסקנות ממצבים פשוטים ומעדיפים לקדם דיבורים על פתרונות.
תהליכים?
בטח, של הריסה שיטתית של כל דבר שיכול להתפס כתחרותי.
של המלכת הדיבורים ו'פרשני' הטלוויזיה על פני המשחק.
של תרבות הנונסנס נון-סטופ.
אומנם, אי אפשר לעצור זאת לגמרי. אבל אפשר לפחות להאמין שמותר להעמיד אלטרנטיבות.

אסף the kop 19 באוקטובר 2015

ליברפול לא מצפה לאליפות נקודתית.
האוהדים של ליברפול מצפים לכדורגל שתואם את הדי. אנ. איי של המועדון

איאן ראש 19 באוקטובר 2015

מצטרף לאסף. איך שדרוג של אנפילד, נתינת מפתחות לאימון הקבוצה למאמנים למספר שנים (כמה מהם קיבלו יותר מדי) כדי להנחיל את דרכם, רכש שברובו הוא צעירים עם פוטנציאל הוא שאיפה לאליפות חד"פ?

אורי 19 באוקטובר 2015

חיפה עברה את כל המשחקים הקשים של הסיבוב, הפועל עוד לא התחילה
אם אני אוהד הפועל אני הרבה יותר מודאג מאוהד חיפה
אבל תודה לאל, אני לא אוהד אף אחת מהן

איאן ראש נטול שפם 19 באוקטובר 2015

אוהד הפועל מגיע דואג כברירת מחדל בלי שום קשר ללוח המשחקים.

צור שפי 19 באוקטובר 2015

התגובה האולטימטיבית. ורק ניואנס: אוהד הפועל דואג הכי הרבה כשהקבוצה שלו מובילה 0-1 כי אז יש סכנה ממשית לאובדן שתי נקודות. בשאר המקרים הסיכון הוא יותר נמוך.

רפאל 19 באוקטובר 2015

אחרי יכולת כזו, אופטימיות היא לא בחירה. היא האופציה היחידה שיש : ).

מבין את האוהדים, הם רוצים לראות את הקבוצה משתפרת, מתמודדת עם האתגרים, בונה את עצמה בהדרגה ומתעלה על עצמה, לפחות במשחקים נקודתיים.
מבין גם את מי שלא מוצא עניין בכדורגל.
מתקיים מירוץ צללים בין מכבי ת"א לב"ש ( בכל מדינה וליגה יש 2-3 קבוצות בד"כ וזה נחשב להיות מצב טוב כאמור )
כאשר המטרה היא לא להפסיד נקודות ליתר משתתפות הליגה שאינם משחקות על כלום ושום דבר וכמובן שכולם מבינים זאת טוב מאוד.
התרחיש האופטימי הוא שעם התקדמות העונה עוד איכשהו יהיה מספיק צמוד בטבלה הזאת בשביל שנוכל לחזות בעוד 2-3 משחקים בין המועמדות היחידות לאליפות שנותרו ( ועברנו רק 7 מחזורים, האמת שגם לפני חודש יכולנו לדעת כמעט בוודאות שיש רק 2 קבוצות הרואות את עצמן כמועמדות להתחרות על המאזן הטוב ביותר לאורך 36 מחזורים ).
בינתיים עסוקים בדיבורים מיותרים, שמועות זדוניות, כותרות מתלהטות ובין השורות לא קולטים שאת התסכול הזה אפשר לשנות עם תוכן תחרותית אמיתי ולא רק לצאת ידי חובה שקיימנו מצוות עריכת ליגה והכתרת הקבוצות העשירות ביותר תוך כדי מעקב אחר משחקיהם כל העונה וביטול מוחלט וקבוע של יתר משלימות המניין.

ניר 19 באוקטובר 2015

בתור אוהד חיפה ממש לא ציפיתי שהיא תנצח בקריית שמונה. אני לא מבין את הרעש בתקשורת, מישהו באמת מאמין שחיפה טובה מקריית שמונה?

מה שכן, אלה שנים רעות למועדון. היתה תקופה כזו גם כשהייתי בתיכון, כשאברהים דורו עוד היה בחיפה, ובעקבותיה לא ראיתי כדורגל שבע שנים בערך,

הבעיה בחיפה כפולה, הסגל לא מספיק טוב והמאמן לא מוציא את המקסימום מהסגל, והשאלה היא מה עושים עכשיו עם כל אחד מהוקטורים האלה.

איאן ראש נטול שפם 19 באוקטובר 2015

מבינים שזה מה שיש מריצים צעירים יותר. לוקחים רת הנקודות שמבטיחות עונה נוספת ומתכננים בינואר את שנה הבאהץ

ניר 19 באוקטובר 2015

מסכים איתך, אבל צה עם אלירן עטר ורוני לוי? ועטר רק דוגמה לביה ביחסים של לוי עם שחקנים. הוא השחקן הכי מוכשר של חיפה והוא לא מתפקד בגלל רוני לוי, והוא אחד השחקנים היחידים בסגל שצריכים להישאר גם אחרי שידוד המערכות.

איאן ראש נטול שפם 19 באוקטובר 2015

שחקנים כמו אלירן עטר צריך לשבת על הראש.

עובדה שרק במכבי תל אביב הוא הצליח פחות או יותר. למה? כי ג'ורדי לא נתן לו את הקטנות שדמאיו נותן.

עטר צריך לקבל את המושכות של לטפח צעירים, תפקיד יותר חשוב מלתקוע גולים לפעמים.

אין לו נבחרת בעתיד הקרוב. אם הוא מבין את זה אז שישב בספסל או ביציע עם שחר.

כסיפוביץ 19 באוקטובר 2015

א. לדעתי אין תקווה לאף אחת מהקבוצות בשנתיים הקרובות לפחות
ב. לחיפה יש איצטדיון יותר יפה

ראיתי את חיפה נגד רעננה.היא היתה איומה ובאמת בעזרת הנאיביות של רעננה היא הצליחה למצוא שתי הזדמנויות .
באמת לא היתה סיבה לקוות שמול קרית שמונה היא תמצא יותר ואכן היא מצאה רק אחת. רק שבניון הוא לא האיש לתת ספירנט….

ללא ספק בעיית מאמן קשה, אך זו הקרמה של שחר מהיום שהוא זרק את בנאדו.

ירוק 20 באוקטובר 2015

את בנאדו? אתה רציני?

גיל שלי 19 באוקטובר 2015

זה לא הקארמה של שחר, זה שחר בראש ובראשונה, כשיפסיק להתייחס לחיפה כאל צעצוע ששייך רק לו, ולאף אחד אסור לגעת בו, לחיפה תהיה הרבה תקווה. כנראה הוא היה צריך עונה כזאת עם רוני לוי, הפטיש שלו, כדי להבין את זה, אולי דווקא לחיפה יש יותר תקווה עכשיו

רפאל 19 באוקטובר 2015

מצד שני, נראה שהשיטה בינתיים עובדת יפה לגולדהאר.
וחוץ מזה, אם יעזוב בעלי הצהובים ( מקווה שלא ), פתאום שחר יחזור להיות דומיננטי ויהללו אותו שוב.
הביאו סגל טוב בחיפה, יש קהל, יש תשתית, מסורת, מקצועיות, ציפיות, הכל.
אין מזל בעונות האחרונות.
מכבי ת"א בואו לא נשכח היתה במצב הרבה יותר גרוע במשך הרבה יותר זמן.
יצאה מזה. לא בזכות פרשנות של אף אחד מאיתנו. בזכות קבלת ההחלטות של בעל הבית שם.
נחמד לנכס לעצמנו הישגים. באותה מידה אפשר להגיד שמתי שמכבי היתה הקבוצה הכי גרועה בעולם כולו ביחס כסף/מועדון והישגים בעשר השנים לפני זה בגלל הקהל הטיפש שלהם שלא מבין כדורגל.

סוס ים 20 באוקטובר 2015

א. זה לא סגל טוב. זו פשוט אשליה. כבר כמה שנים שאין להם שחקנים טובים מספיק. זה שלד של שחקנים בינוניים במקרה הטוב, שהיו פעם שחקנים טובים או חשבו שייצא מהם משהו בעתיד.
ב. זה לא חוסר מזל. זו בעיה עמוקה יותר, נראה לי אפילו בעיה מנטלית ברמת המערכת. לא יודע איך להסביר את זה (חוץ מהסגל החלש)

ירוק עיקש 19 באוקטובר 2015

גם לנו יש תקווה.
אנחנו מחכים ומצפים בכליון עיניים ליום שאחרי שחר.
אי אפשר לומר שלא מקנן חשש שלא יהיה טוב יותר בלעדיו אבל אני בטוח במאת האחוזים שלא יהיה יותר גרוע.

עידוקוליס ליפשיץ 19 באוקטובר 2015

פרנקו אתה מתחיל להשמע עקשן ונגד-הזרם, ברמות של בורוביץ'

הופמן 19 באוקטובר 2015

אני אוהד מכבי חיפה ואני יכול להעיד שיש לי תקווה. נכון, זה בהחלט לא מצב פשוט, אבל מה פשוט במדינה הזאת. שני הסנט שלי על המצב, במכבי ובכלל – https://goo.gl/5EJuFp

עמית 20 באוקטובר 2015

שני הסנט שלך שווים הרבה יותר, כתבת מאד מאד יפה, תודה!

הופמן 20 באוקטובר 2015

תודה רבה (:

עזיז לייט 19 באוקטובר 2015

הקהל של מכבי חיפה הורג את הקבוצה שלו.
שתי עמדות הן קטסטרופה בחמש השנים האחרונות במכבי חיפה, הקישור האחורי והחוד.
שני שחקנים הקהל של מכבי חיפה גירש ממש בכח מהקבוצה: ג׳ון קולמה ודבאלשוילי.
קולמה היה קשר אפור, אבל עשה עבודה שחורה בשביל שני שחקנים ופינה את כל היתר לעשות מה שצריך כדי להבקיע.
דבלאשוילי היה חלוץ איטי אבל יעיל. ובעיקר – אפילו עם שמו לידו ממטרה היא היתה נותנת 10 גולים. ארבייטמן הבקיע לידו 28! כמה עונות של 10+ היו לו מאז? אחת?
הקהל של מכבי חיפה גירש את רוני לוי בסיבוב הראשון שלו בקבוצה, וגם את אלישע לוי. במקום זה הביא את עטר אהוב ליבו ומשם התחילה המפולת.
העיקר שמתגאים בכמות המנויים שהקבוצה מוכרת: אז 18 אלף כנו מינוי כדי לקלל את משומר. באמת כל הכבוד!
עכשיו המטרות התורניות של הקהל הן יענקלה שחר ורוני לוי. אני בטוח שבלעדיהם ההצלחה מובטחת…
בתכלס המצב מזכיר מאד את מכבי ת״א של לוני הרציקוביץ – הלחץ וההתנהגות של הקהל בעצם מנהלים את הקבוצה. גם במכבי ת״א הרוחות נרגעו ברגע שהקהל הבין שעדיף שהקבוצה תתנהל ע״י אנשי כדורגל ולא ע״י הרחוב.

עמית 19 באוקטובר 2015

רוצה לחזק את האופטימיות של פרנקו מכיוון הכדור הכתום – הייתי אתמול בדרייב אין במשחק של הפועל נגד מכבי ראשל"צ ולמרות ההפסד היה תענוג.
הפועל כמו שאנחנו רוצים ואוהבים – לוחמת,לוחצת,אגרסיבית ומשאירה הכל על המגרש.
תן לי פעם בשבועיים ככה עם הקבוצה הזו, האווירה הזו והקהל הזה – יותר מזה אנחנו לא צריכים (למרות ההפסדים).

רועי 19 באוקטובר 2015

הרוחות במכבי נרגעו ברגע שהיו תוצאות, חלק גדול מהקהל עדיין לא מבין כלום.

רועי 19 באוקטובר 2015

תגובה ל 12

יניב פרנקו 19 באוקטובר 2015

הצלחה מייצרת הצלחה.
והצלחה מטפלת ומעלימה הרבה בעיות.
לא תמיד מהשורש.

אוהד מכבי חיפה של היום 19 באוקטובר 2015

אחרי שתיקח מאוהד כדורגל את כל מה שיש לו, עדיין תישאר לו תקווה.
זה הדבר האחרון שיחזיק אותו.
אז לא הייתי רץ כל כך מהר להכריז שאנחנו הירוקים חסרי תקווה.
יש תקווה ויש אמונה פרנקו.
בעונה של עטר היינו בבור יותר עמוק וסיימנו במקום השני.

אתה לא איבדת תקווה בתור אוהד של מועדון שב25 שנה האחרנות הסטנדרט שלו זה מרכז טבלה בואכה מאבקי ירידה, החלפת בעלים סיטונאית,
ואינספור התחלות חדשות שמסתיימות במפח נפש לאוהדים (כולל השנה). פעם בעשור מבליחים עם אליפות וקמפיין אירופאי ובונים עליו אתוס כאילו זה מבצע אנטבה.
אז למה ככה?

יניב פרנקו 19 באוקטובר 2015

מבחינת העונה הזו הכל יכול לקרות, רצף של כמה משחקים טובים וכיוצ"ב.
אבל בסרט הזה כבר הייתם, מה שקורה בחיפה זה בדומה להגדרה של איינשטיין – הניסיון לעשות את אותה פעולה שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות.
בכדורגל הישראלי הכל יכול לקרות ועדיין אני לא רואה שינוי בחיפה בעתיד הנראה לעין.
זה לא אומר שבמבן תוצאה נקדותי הכל יהיה שחור.
ואמונה זה דבר אחד וציפיה לעתיד ורוד זה דבר אחר – אני תמיד מאמין שנבחרת ישראל יכולה להפתיע – אבל הציפיה שלי שעוד שנים נראה את היורו והמונדיאל בטלוויזיה – ובסוף אני יושב כמו סאקר כל משחק ורואה.

צור שפי 19 באוקטובר 2015

תיקונצ'יק – פעם בעשור מבליחים עם דאבל (גם שמחת עניים זו שמחה).

יניב פרנקו 19 באוקטובר 2015

תנו לי את שנות האלפיים שוב ואני מאושר.
דאבל בהתחלה, דאבל בסוף, נוכחות כמעט קבועה בשלבי בתים והישגים מרגשים באירופה , נוכחות כמעט קבועה במקומות 2-3 , גביעים, נצחונות בדרבים ועוד.

אני יודע שמים לא זורמים באותו מקום ולא מצפה שהעשור הבא יהיה דומה לקודם – אבל זו התקווה שלי , לחזור להיות כוח מוביל בכדורגל הישראלי וזו משימה אפשרית.
אז כן, באליפויות אנחנו לא טובים ועל 3-4 ברצף לעולם לא נחלום.

איאן ראש נטול שפם 19 באוקטובר 2015

עברתם את פרעה, תעברו גם את זה

רפאל 19 באוקטובר 2015

לא יודע אם תיקח דרבים כמו שלקחתם בעשור הקודם, בשביל זה תצטרכו שמכבי תחזור להיות הסמרטוט רצפה של הליגה. כרגע זה רחוק מלהיות המצב, אם כבר הפוך.
הפועל גם ביכולתה הנוכחית היא כח מוביל בכדורגל הישראלי.
במקרה הטוב יש 3-4 קבוצות מעליה וגם זה לא בטוח בכלל.
בית"ר וחיפה הרי על הפנים בעונות האחרונות.

אחד ההבדלים בין הפועל למכבי חיפה הוא שמרגישים בשנה-שתיים האחרונות שחלק לא קטן מהאוהדים כבר שמח לאיד על חוסר היכולת להתחרות על האליפות ומצפים זה אולי יביא לשינוי.
בהפועל נראה כרגע שאנשים באופן כללי יותר תומכים בהנהלה ומבינים שהמצב לא פשוט ועל כל נקודה יצטרכו להילחם.

זה לא אומר שאוהדי הפועל יותר ריאליים מאלו של מכבי חיפה.
אם הייתי ירוק ( אוהד של כל ישראלית באירופה או אנשים שלא באים למשחק בשביל להתלהם ), הייתי מצפה לראות מירוץ אליפות שנמשך יותר מ 4 מחזורים מתישהו.
המטרה שלהם היא מקום שלישי, במקרה הרע רביעי ( מה לעשות, כשלונות זה חלק אינטגרלי מהחיים )
עם ההתחלה הרעועה שם עוד יצליחו לשווק זאת כהישג. יצא משהו טוב בכל זאת.
נראה לי ששחקנים בחיפה כן מבינים שעבור רובם המוחלט זו התחנה המועדפת לעת עתה ואם יעזבו זה למקום פחות טוב עם הרבה פחות במה והרבה פחות קהל וציפיות לשינוי.

בתכל'ס, חיפה מועדון לפחות בסדר גודל של מכבי ת"א ( בגלל האצטדיון והאליפויות וכו' ), שחקנים מצויינים ימשיכו להגיע ברגע שיעלו על רצף חיובי שהם ממתינים לו כבר שלוש שנים.

הפועל אולי לא שם גדול כמו יריבתה העירונית ומכבי חיפה, אבל היא הוכיחה שיחסית לסדר גודל שלה היא יודעת להביא הצלחות. אין לאף אחד מה לדאוג, בקיצור.
גם כך לא היה סיכוי העונה לאליפות ( במתכונת הקיימת )

יוני 19 באוקטובר 2015

מסכים.
אני חושב שתקווה קיימת אצל אוהד שמאמין שיש לו סיכוי להגיע בסוף הדרך לאושר עילאי.
האושר הוא לרוב נגזרת של ציפיות, ומכאן ששני עשורים שבהם חיפה התמודדה על תארים כל שנה, מייצרים אצל האוהד החיפאי ציפיות שנכון ל4 השנים האחרונות לא תואמות את המציאות של המועדון. כמה שנים ייקח להם לעשות את התאמת הציפיות? שאלה טובה.
כאוהד מכבי ת״א הפסקתי לצפות לאליפות אחרי פרויקט עגלקטיקוס. אחרי שזה התפוצץ, רק ייחלתי ליותר שחקני נוער איכותיים, בעלים יציב ודרך. לא חשבתי על אליפויות. אני חושב שבגלל זה האופוריה והאושר באליפות של אוסקר גרסיה היתה אורגזמה מתמשכת. הזמן עושה את שלו וכעת הציפיות עושות עדכון מצב. כרגע מה שיעשה אותי מאושר זה שהדרך עליה המועדון צועד לא תשתנה. עוד אליפות או פחות גביע – זה כבר לא ישנה לי (עדיין מאוד אשמח, זה ברור, אבל האורגזמה תהיה קצרה יותר).

באשר לאוהדי הפועל – כמשקיף מהצד השני של הכביש, תמיד התרשמתי שמדד האושר שלהם תמיד ריאלי יותר למצב הנתון של המועדון, מאשר אוהדי חיפה ורוב אוהדי מכבי. מכאן שקל יותר לשמוח, לתמוך ולקוות לטוב.

יניב פרנקו 19 באוקטובר 2015

יפה כתבת.

רומן 19 באוקטובר 2015

אני בעיקר רוצה שלא יעבדו עליי.
יוסי בניון פרש מכדורגל לפני 5 שנים כשעזב את ליוורפול, זה עדין לא הפריע לו לקבל פה חוזה של חצי מיליון יורו, וגרוע מזה הוא מרשה לעצמו להרוס לזרוע ארס בקבוצה.
לא ברור לי למה הוא עדיין בקבוצה.

Gil - Zimbabwe 19 באוקטובר 2015

מי שרוצה לרדת ליגה שיבנה על הצעירים שמככבים בליגה לנוער. חוץ מהשוער של מכבי (אוחיון) אין אף צעיר בארץ, יותר מזה אין ארבעה צעירים באחת ממחלקות הנוער שבעוד 5 שנים יהיו כוח מוביל בקבוצה הבוגרת.
הסיסמא לתת לצעירים לשחק לא תופסת מים, הם לא שווים כלום ולא הם אלו שיוציאו את הפועל או מכבי חיפה מהמצב שהם נמצאות בו עכשיו.

איאן ראש נטול שפם 19 באוקטובר 2015

יופי קראת כתבה מטעם באתר וואן, אז רק אוחיון הוא היהלום הנוצץ של ליגת הנוער.

יש עוד הרבה כשרונות, ראה את המלחמות בין התל אביביות והסכומים ששילמו רק בחודשים האחרונים כי סופסוף הבינו שזרים טובים לא יגיעו ושווה להתאמץ על שחקן צעיר. במיוחד שמכבי השתלטה על הליגה (לא בגלל יכולת, רק בגלל יציבות)

Gil - Zimbabwe 19 באוקטובר 2015

אני מקווה שהמשפט הראשון החליק לך.
בקשר לפיסקה השנייה, כשרונות בעיני מי? הסוכנים? ואם הם כל כך כשרוניים מה הם השיגו בכל המוקדמות למיניהן?

Lord Anthony 19 באוקטובר 2015

הדבר היחיד שהמלחמה הזאת מעידה עליו הוא שסכומי ההימור עלו. מישהו עלה על רעיון גאוני לקיצור דרך להצלחה: "בואו נמצא שחקנים מוכשרים בנוער ניתן להם קצת להשתפשף ויש לנו שחקנים בזול" הבעיה היא שלא רק בקבוצות שממש יודעות לטפח שחקנים צעירים זה עובד באחוזים נמוכים, בארץ רוב הקבוצות בכלל לא יודעות מה לעשות עם שחקנים צעירים כשהם נופלים להן לידיים.

יניב פרנקו 19 באוקטובר 2015

כשאתה מחזיק תקציב של 80 מיליון שקל ולמתחרה הראשי 120-130 – זו טעות ללכת למדיניות של צעירים – בכדורגל הפרשים שכאלה נסגרים על ידי עבודת סקאוטינג ואימון – זה לגיטימי לצפות לזה – מכבי חיפה הייתה צריכה לבנות סגל מרשים שהיה צריך את המקום השני לקטוף בקלות ולהצליח באירופה כמינימום.
הם לא יודעים מה לעשות עם כל הטוב שמחלקת הנוער שם מייצרת ויש להם חור באסטרטגיה.

כשאתה מחזיק בתקציב של 40 מיליון שחלקו החזר חובות – יש לזה יותר היגיון ועדיין הפועל השנה לא בנתה בדיוק סגל צעירים ב100% – הרוש, פינטלי, וינטרה הקשיש, אנטל, שיימן – מבנה גילאים סביר.
אבל כדי לבנות אסטרטגיית צעירים צריך מאמן שיודע לעבוד עם צעירים – לא בטוח שבאדיר הוא האיש, קשטן בזמנו היה דוגמא טובה ואת האמת לא ירדנו ליגה עם הילדים שלו אז.

Gil - Zimbabwe 20 באוקטובר 2015

יניב זה בדיוק האי הסכמה בינינו, אני טוען שכל מה שאתה קורא לו טוב הוא לא מספיק טוב לבוגרים.

איאן ראש נטול שפם 19 באוקטובר 2015

הנה שורש הבעיה.

ליגת הנוער או הנבחרת הצעירה לא צריכה להשיג שום דבר. היא צריכה לייצר שחקנים.

אם פעם בירח כחול הם עולים לאליפות בפוקוס, שיהיה להם בכיף.

והאמת ששום דבר לא מחליק לי.

מאיר (חדש בשכונה) 19 באוקטובר 2015

כאוהד מכבי שסבל את שנות השמונים ואחר כך את שנות האלפיים עד אוסקר, אני ממש מסכים שיש לכם כאוהדי הפועל תקווה לבאות כי אחרי שפל באה גאות, אבל כמו שלכם יש לאוהדי חיפה יש כפליים. אם אנחנו קמנו משנים רבות של שפל ובכל שנה אוהדים באו ועם ציפיות קנו מנויים והתאכזבו ושוב באו, אז גם אצלכם, איפה שיש קהל גדול, זה יקרה, לא תהיו שמשון תל אביב או דומיה. ואני יכול להגיד לכם שאליפות אחרי הרבה שנים היא מאוד מתוקה, אז כדאי לכם לחכות…

פראליה 19 באוקטובר 2015

נכנסתי כמה פעמים לפוסטים שלך, ובהכירי אוהד התא אחד או שניים, לא ממש מצליח לזהות את הקשר שלך לקבוצה.

מה שכן, אתה גבר עם ביצים, להכניס שורה על מכבי חיפה בפוסט הפועל, פששש בואנה, שאפו.

Comments closed