ההבדל בין החלטת מאקרו קרה לדיון אמוציונלי חם

החלטה קרה שהולידה אירוע חם

 

ההבדל בין החלטות מאקרו למיקרו.

בניהול אין שום דרך לוודא כי בכל סיטואציה תילקח ההחלטה הנכונה – מנהל טוב הוא זה שלוקח יותר החלטות טובות מרעות .

כאשר מנהל מתווה מדיניות הוא צריך לקחת בחשבון כי מאותו רגע היישום עובר למנוהלים – אין לו שום דרך לוודא כי יפעילו שיקול דעת – למעשה ההנחיה נועדה לבטל את שיקול הדעת.

ארגון מנוהל הוא כזה שבכל סיטואציה תילקח אותה החלטה.

זה לא הופך את האפשרות כי תבוצע פעולה בסנריו מסוים שתעמיד את המנהל בבעיה ללא סבירה.

*

אני אתן דוגמא מטאפורית מוגזמת בהגדרה – שחקן שחוגג שער בדופק 150 באורגזמה פראית יכול להוריד את חולצתו בחגיגות גם אם יקבל כרטיס צהוב.

השחקן יודע שכרטיס צהוב בגין חגיגת שער היא מעשה שטות, למרות זאת ראינו כבר בעבר בכל הרמות את המעשה קורה – ארגון שרוצה למנוע בכל מחיר כרטיסים צהובים לאחר חגיגות שערים היה צריך לקבל החלטת מאקרו שאין חגיגה לאחר שער – זה הסיכוי המאקרואי הטוב ביותר למנוע כרטיס צהוב לאחר כיבוש שערים.

*

בואו ניקח עוד דוגמא – מועדון כדורגל שמקבל החלטה לתעדף מנויים בקבלת כרטיסים למשחקי חוץ לא יכול לוודא כי הצדק תמיד יהיה אצל מחזיקי המנויים – סביר להניח שיהיו חיילים לדוגמא שלא יכולים להתחייב למנוי שנתי שירגישו נבגדים לאור הסיטואציה, מצד שני סביר להניח שיהיו בעלי מנויים שיבואו בטענות במקרה ההפוך.

החלטת המאקרו אינה יכולה לעשות צדק עם כל המקרים והאנשים – היא רק יכולה למזער סיכונים.

כל עוד מקבל החלטה חשב היטב לפה או לשם, ולא זיגזג ביישום – סביר להניח שפעל נכון.

*

מכבי ת"א קיבלה בעידן קרויף החלטת מאקרו מוצדקת – כקבוצה עדיפה ברוב המשחקים שלה היא חייבת לסגל לשחקניה שריר שינעל באופן אוטומטי את שיקול הדעת – כל עוד המשחק חי, מכבי משחקת .

זו החלטה קרה שמבוססת על העובדה שברוב המקרים המשך המשחק הוא טוב למכבי – אבל זו החלטה שמשקללת את הסיכון כי בסיטואציות מסוימות היא תעמיד את הארגון באור בעייתי , לפעמים שחקנים באמת נפצעים.

בדופק 150 , בלחץ משחק, לצפות ששחקן יפעיל שיקול דעת של שניות בודדות זה משהו לא רלוונטי – כדורגל הוא משחק של תבניות – ככל שהתבנית חזקה יותר הקבוצה מאומנת יותר הסיכוי שיפעילו שיקול דעת יורד פלאים.

הוראות דומות אולי ניתנות גם בקבוצות אחרות – אך פה נכנסת רמת האימון.

הפועל עכו הגיעה לפני כחודשיים לבלומפילד ושיחקה 54 דקות נטו – השאר הלך על בזבוזי זמן – הפועל ת"א אינה קבוצה מאומנת מספיק כדי שתקבל את ההחלטות הנכונות , היא נפלה למלכודת של עכו, בתקשורת המנוולת ששונאת היום את מכבי, היללו את עכו שבאה ועשתה מה שצריך כדי לנצח.

*

העובדה שהחלטת המאקרו הינה נכונה לא הופכת את המקרה הספציפי למוצדק , הוא רק נכנס בגבול האפור שמאפשר לכל צד להרגיש פגוע פה (גם לשופט דרך אגב).

*

בדופק רגוע, בשיקול דעת של לאחר מעשה , אפשר היה להתנסח אחרת. למעשה אני בטוח שהתנסחות שונה הייתה מרגיעה חלק מהסיטואציה (דרך אגב ההתנסחות של ראשי סכנין לקראת יום ב' היא שערוריה גדולה יותר בעיני)

אין מה לחפור בקטעי ארכיון מהארץ ומהעולם – יש מקרים לכאן ולכאן.

שחקני מכבי עשו בדיוק את מה שהמועדון הנחה אותם – הם גם התנהלו תקשורתית בדיוק כפי שהונחו.

אבל סביר להניח שהיו פועלים בדיוק לפי הנחייה אחרת במועדון אחר – לכן אין מה לבוא אליהם בתלונות מצד אחד או להלל את שיקול הדעת שלהם מצד שני – הם עשו בדיוק את מה שהנחו אותם.

טב"ח אינו הוגה דעות – הוא בסך הכל כמו שהוא עצמו התבטא – שכיר שמיישם הנחיה.

*

מועדון או מנהל שלוקח החלטת מאקרו חייב להבין שלפעמים תהיה סיטואציה תסבך אותו (במקרה הזה בביקורת ובגמר גביע – דיל לא רע J ).

זה מה שקרה בחצי גמר הגביע – הסנריו הפחות סביר קרה – סביר להניח גם שב99% אחוז מהמקרים הוא לא היה נגמר בשער.

העובדה שרובנו (בלייק לכבודך אני נזהר שלא להכליל) לקחנו צד אוטומטי בנושא ואימצנו את הנראטיב שנוח לנו מוכיחה שזה הכדורגל ואלה האמוציות שהוא מייצר.

אבל בפועל רובנו פעלנו בחירוף נפש בדה באזר, ברשתות החברתיות ובקבוצות הווטאפ (שמעתי גם על כמה שניהלו ממש דיון פנים אל פנים) להגן על החלטת מאקרו קרה.

בסה"כ החלטת מאקרו קרה.

על מה שמעניין ועל מה שלא
הניצחון הגדול של קיפצ'וגה - 2:03:05ש'

118 Comments

אחד מהעם 24 באפריל 2016

יפה ומדויק.

גיל שלי 24 באפריל 2016

נכון מאוד.
לכן גם מצחיק שכולם נכנסים בטב"ח, כל שחקן אחר של מכבי היה מוציא בדיוק את אותו חוץ. זו הוראה של ג'ורדי ובוס, ואכן טבח לא אמור להפעיל שיקול דעת ולפרש את המצב, אין זמן לפרשנויות בכדורגל.
בדיוק כמו שבצבא מאמנים את הרפלקס, יורים עליך, פזצת"א, תפוס מחסה, הסתער, כך גם בקבוצות כדורגל מאומנות, לא מאמנים לחשוב אלא להגיב.

ארז 24 באפריל 2016

בדיוק כמו אבוקסיס: כשאתה מתנהג בצורה בזויה לאורך זמן, ההתנהגות שלך נתפסת כבזויה ואתה לא יכול להתכסות בשיקולי מערכת, אפילו כשזה נכון. סוג של זאב זאב.
השחקן הזה נהנה לגלם דמות של נציג האולטראס עלי דשא, בכל מועדון. אין מה להתפלא כשזה בא לו בהפוכה.

גיל שלי 24 באפריל 2016

אני מסכים, אבל יש שינוי גדול בטבח במשחקים האחרונים.
הוא מפוקס, ואני גאה בו מאוד על כך שלא איבד את הפוקוס והתחיל להתעסק בשטויות למרות ההתקפה של בני סכנין עליו אחרי החוץ, והפאולים הגסים שחאלילה וחבריו עשו עליו במהלך המשחק.

ארז 24 באפריל 2016

אני לא רואה יותר מדי מהמשחקים של מכבי, אבל במעט שראיתי נגד בית"ר (ממש לא מזמן), הוא היה קיצוני אפילו במושגים שלו. לא הפסיק לריב ולהתעסק עם אוהדי בית"ר. דיברו על זה לא מעט גם במהלך השידור.
נראה לי שזה חזק ממנו, אחרת היה הופך לשחקן בלתי עציר, בטח במושגי הליגה המקומית. כבר דיברנו על זה.

גיל שלי 24 באפריל 2016

הייתי במשחק מול ביתר, הוא היה מפוקס ברמות על, לקח רק החלטות נכונות, ולא התעסק בכלל עם השחקנים הביתרים על הדשא. לא ראיתי אותו מתעסק עם אוהדי ביתר, אבל גם אם כן, זה לא הסיט את תשומת לבו על הדשא כלל. הוא קם אחרי כל פאול, לא עשה פאולים טיפשיים, בקיצור הוא לומד

עדי אבני 25 באפריל 2016

בן חיים לעולם לא יהיה כבר מה שחשבו שיוכל להיות.
מהיר? כן. כח פריצה? בהחלט? טכניקה סבירה פלוס לליגה שלנו? בהחלט. כל היתר כבר לא יהיה אצל שחקן שהוא כבר בן 26 בואכה 27.

סמובר 24 באפריל 2016

שחקן יוצר מן הכלל טוב, דיברנו עליו יורם

ארז 24 באפריל 2016

:)
תוריד, תוריד את הגוף כשאתה בועט.

ילדיסקו 24 באפריל 2016

טל בן חיים הוא שחקן אש והעונה בכלל הוא טיל בליסטי

האש שהוא מביא למגרש היא מה ששווה את הכרטיס.

וכאשר הוא מטבל כמו העונה במהלכי ענק ,שערים, בישולים וטיסות כספיתיות לאורך הקו כל דקה שהוא בליגת העל זה רווח נקי.

צור שפי 24 באפריל 2016

מתבל

-גיסנו- 24 באפריל 2016

ועל אותו עקרון: כשכל משחק נגד מכבי אתה מביים פציעות אחת ל 10 דקות, אל תתפלא שהפסיקו להאמין לך ולא עצרו בשבילך את המשחק. סוג של זאב זאב.

מאנו 24 באפריל 2016

כמובן, זה לא טבח או ג'ורדי, זה ה"פילוסופיה".

יואב 24 באפריל 2016

למדת מילה מגוגל מאנו המאונן?

yaron 24 באפריל 2016

לדעתי נותנים לטב"ח יותר מדי קרדיט.
כשאני מסתכל על התמונה בפוסט האחרון של טלבי נראה לי שהוא בכלל לא ראה "שחקן פצוע" כשהמשיך במשחק…
http://debuzzer.com/benyehuda/67919
כמו שנאמר "כאשר מנהל מתווה מדיניות הוא צריך לקחת בחשבון כי מאותו רגע היישום עובר למנוהלים"
יש כאן כשל רציני בבני סכנין – אבוקסיס נתן הוראה להישכב על הדשא באיחור והשחקן הגיב באיטיות מרגיזה…
אם היה נופל במיידי אולי הכל היה נראה אחרת והיה נעשה צדק וסכנין היו מנצחים לאחר תצוגה ספורטיבית למופת בשילוב תצוגת שיפוט למופת וכמובן שידור טלוויזיוני למופת…

שלו 24 באפריל 2016

הבנתי,
מה שלא הבנתי, איך המקרה הזה לא נכנס ל 99%.
זה לא היה מקרה מני לוי – שחקן שמאבד הכרה.
אני לא הבנתי למה זה לא נכנס לקטגוריה של בזבוז זמן?
בסוף המקרה השחקן חזר למגרש ושיחק עוד 65 דקות ורץ כמו איילה.
אני מניח שבקטטה ברחוב, הוא לא היה צועק פוס.
יותר מזה, לו התוצאה הייתה יתרון למכבי הוא לא היה מנסה לעצור את המשחק.
התוצאה של הארוע הייתה שגם בדקה ה 60 כשעדיין היה יתרון לסכנין ומכבי לחצו וסכנין נפלו מהרגלים,
כמעט לא היו ניסיונות לסחוט זמן בפציעות.
(השוער שלהם כן לקח לעצמו את הזמן, בגדר הסביר, מתחת לרמה של צהוב)

אביב 24 באפריל 2016

וזה בדיוק למה המהלך של טבח הוא הצלחה
מי שזוכר את המשחקים הקודמים נגדם יודע שהם בזבזני זמן גדולים. זה שלא היו בזבוזים יותר מראה על הצלחה גדולה שתיבחן במבחן הזמן עד סוף העונה. אני מאמין שקבוצות יחששו לבזבז זמן מול מכבי

גיא זהר 24 באפריל 2016

למה? אפשר לבזבז זמן במגוון שיטות שלא בהכרח תלויות בקבוצה היריבה. לפרטים ע"ע אתלטיקו.

תומר חרוב 24 באפריל 2016

לא בהכרח. מכבי דווקא עשתה לעצמה (ולמאבק המבורך בבזבוזי הזמן) שירות רע כי עכשיו שופטים יעצרו את המשחק בקלות כדי לא להגיע למצב כזה.

גיל שלי 24 באפריל 2016

אלון יפת כבר עשה את זה בדרבי, אתה צודק

יניב פרנקו 24 באפריל 2016

מה שקרה לפני ואחרי לא רלוונטי.
הפרשנות של בזבוז הזמן היא גם לא רלוונטית – זו פרשנות.
ההנחיה של מכבי היא לשחק כל עוד השופט לא עצר – היא יצרה פה גול ורעש תקשורתי.
זה כל הסיפור.
מנהל צריך לחשוב האם זה שווה (לדעתי כן) והאם זה שווה לו הסיכון בשאר המקרים.

גיל שלי 24 באפריל 2016

המנהל כבר חשב והחליט שכן, שווה בהחלט

יניב פרנקו 24 באפריל 2016

אל תפסול שהמנהל לא יעשה חשיבה מחדש – אני לא הייתי ממהר לקבוע שכל מה שקרה פה זה מכה בכנף.
ייתכן ויעשה חשיבה מחדש ויחזור לאותה נקודת החלטה – ייתכן וישנה את ההנחיה (כל עוד הכדור במשחק משחקים וכל עוד הוא בחוץ עוצרים).

גיל שלי 24 באפריל 2016

לא נראה לי, זו בהחלט מכה קלה בכנף, עוד שבוע אף אחד לא זוכר את השטות הזאת

תומר חרוב 24 באפריל 2016

הנה מוטלות גופותינו, שורה ארוכה ואיננו נושמים.
אך הרוח עזה בהרים ונושמת.
והבקר נולד, וזריחת הטללים רוננה.
עוד נשוב, ניפגש, נחזור כפרחים אדומים.
תכירונו מיד, זו "מחלקת ההר" האילמת.
אז נפרח. עת תידום בהרים זעקת יריה אחרונה".

גיא זהר 24 באפריל 2016

מה שאותי מעניין אפרופו החלטות מאקרו זה מדוע מתעקשים במכבי לשלוח אחרי משחקים טעונים, כמו למשל אחרי הדרבי, לראיונות את הערס ולא למשל את אלברמן? האם יש כאן כוונת מכוון או שחוסר תשומת לב?

אחד מהעם 24 באפריל 2016

אפרופו ערס, לי הוא נשמע ממש אינטליגנט בראיונות שאחרי המשחקים. הוא אולי ערס באמוציות של המשחק, אבל לא נראה לי שהא כזה גם ביום יום.

גיא זהר 24 באפריל 2016

הוא רחוק מלהיות טיפש ועדיין מתנהג כמו ערס. גם מחוץ למגרש.

Lord Anthony 24 באפריל 2016

כי הוא מרואיין רהוט ואינטליגנטי, לא מספיק?

גיא זהר 24 באפריל 2016

ממש לא. המערכת לא אמורה ליצור עניין, בטח אחרי משחק טעון, אלא אם יש אינטרס בכך. זה שהתקשורת רוצה לראיין אותו ברור

Lord Anthony 24 באפריל 2016

ספורט בכלל, וכדורגל בפרט, זה בידור, ולכן המערכת צריכה לשלוח את המרואיין הכי מעניין, ברגע שהיא לא עושה את זה היא חוטאת לתפקידה, ומפספסת את מטרת הראיונות שלאחר המשחק.
לכן למערכת תמיד יש אינטרס לשלוח את המרואיין היותר מעניין.

גיא זהר 24 באפריל 2016

נהפוכו. למערכת יש אינטרס לשמור על עצמה בראש ובראשונה. מכבי של קרויף מנסה לעבוד בפרופיל נמוך ולא ליצר סנסציות. מצד שני יש לפעמים אינטרסים מנוגדים כמו ההדלפה על התגובה של קרויף לכרטיס הצהוב התשיעי של הפרחח. במקרה של הראיון שלו אחרי הדרבי קצת היה קשה להבין את האינטרס. דווקא מעניין היה לשמוע

קפטן קוקי 24 באפריל 2016

זה בדיוק העניין- התקשורת רוצה לראיין את טבח כי מחפשים את האש, ומכבי מספיק בטוחה בעצמה ובשחקנים שלה שאין לה בעחה לשלוח אותו להתראיין.

טל בן חיים II 24 באפריל 2016

ממתי מכבי שולחים את מאור בוזגלו להתראיין אחרי משחקים?

גיא זהר 24 באפריל 2016

בוזגלו ג'וניור מתנהג כמו ערס? אולי האבא. הוא טווס, הוא שחצן אבל לא עסוק חצי מהזמן במסביב.

גיא זהר 24 באפריל 2016

במהלך המשחק.

אני 24 באפריל 2016

ערס: מילת סלנג עברי המתארת אדם בעל רקע עברייני (לעתים גם בריוני) כביכול, שהוא בעל חזות חיצונית מצועצעת, ודובר שפה עילגת

בן חיים יותר בריון
לבוזגלו יש חזות מצועצעת ותספורת של תרנגול
תיקו בינתיים
בן חיים מדבר מדבר בצורה הרבה יותר רהוטה
נצחון לבוזגלו בתחרות ערס נולד

גיא זהר 24 באפריל 2016

אצלנו באשקלון של שנות ה80 אם בוזגלו היה מסתובב ככה בקרב ערסים לא היתה נשארת לו עצם שלמה. אבל שכנעת אותי. מעכשיו, הפרחח

ניב 24 באפריל 2016

ואוו יניב, מעולה!

רינוס מיכלס 25 באפריל 2016

מפני שמקרה הוצאת החוץ המדוברת בחצי הגמר גרמה לדה באזר להידמות לאתר " חדשות ספורט " ישראלי ממוצע ( מבחינת תדירות וקצב הטורים בפרק זמן קצר מאוד , מה שלא מתאים לדה באזר בדרך כלל )

אני אנצל את הבמה העדכנית והלא שייכת לנושא שאתה ושלו הפגנתם בו את בורותכם , ואניח את זה כאן ( שלא תגידו שלא הספקתם לקרוא וללמוד , למרות שכמובן רוב הסיכויים שתישארו ותתמידו בבורות ) …

רינוס מיכלס 25 באפריל 2016

שלו , שום בלבול ,
אם כבר בלבול , הוא שלך

הפאשיזם אכן שייך אך ורק למחנה השמאל !

אהבתי את ההגיון ההזוי והנבער שלך , שאני מודה שעוד לא נפגשתי בכזה ☺

היו יהודים במפלגה הפאשיסטית ,
לכן הפאשיזם שייך לימין ,
אכן הגיון צרוף ומזוקק

וזה שהמנהיג האיטלקי הנודע ( ימח שמו וזכרו ) היה פאשיסט , וגם שהפאשיזם היא צורת משטר קיצונית , הם אלו שמוכיחים ומקשרים את הפאשיזם לימין …
אחח אחח כמה נבערות , עיוותיות , וחוסר מושג

רינוס מיכלס. 25 באפריל 2016

משום מה זה מודיע לי כל הזמן על שגיאה במערכת האתר , מוזר …
וחבל שזה לא נותן להמשיך את התגובה

מאנו 25 באפריל 2016

כנראה האתר הזה יודע מה הוא עושה…

רינוס מיכלס 25 באפריל 2016

נכנעתי ,
אין לי מושג מאיפה נפלה עלי פתאום השגיאת מערכת הזאת של האתר , שלא נותנת להעלות את התגובה במלואה וכמו שצריך

לכן אניח פשוט את הקישור לתגובה האחרונה והפחות מפורטת

http://debuzzer.com/shely/67851/#comment-820250

שלו 25 באפריל 2016

איבדת אותי,
לא הבנתי את הקישורים שלך לתוכן שכתבתי.
איך יש קשר בין העובדה שהיו יהודים פאשיסטים לזה שהפאשיזים משתייך לעמדת ימין או שמאל.
אבל אתה יורה בלי למצמץ וקורא לאנשים נבערים, כאילו אתה מכחר אותם.
זה שאתה כותב חינוך של סמרטוט אדום לא הופך את זה לנכון.
נפלאות דרכי האנונימיות.
ניסיתי בדרך ארץ להסביר קצת על הפאשיזים האיטלקי.
לא הצלחתי.
אני לא אוהב להתכתב אם כאלו המנבלים את האתר, ואו אנונימיים.
אני אחזור לזה.

רינוס מיכלס 25 באפריל 2016

שלו ,
את ההקשר השטחי , הלא הגיוני , והלא נכון , של יהודים פאשיסטים ושיוכם לימין , אתה וניב עשיתם , לא אני …

בקשר לראש השטוף תעמולה של הסמרטוט האדום , זאת לא כוונה להשמיץ את זה שנשטף בה מיום היוולדו , אלא לציין עובדה שלצערי קיימת ברוב כמעט מוחלט של אזרחי ישראל ( וגם בעולם כולו , אבל את זה נשאיר להם ) כשהיא באה לידי ביטוי

המושאים , ההגדרות , השיוך ,
הם כולם תחת מחלקות השמאל ( ובעיקר של הסמרטוט האדום ימח שמו וזכרו ) על כל אופניו

תשקורת , מוסדות השכלה וחינוך , בתי משפט , ממשל , מוסדות ממשל

כולם יושבים טוב טוב בתת המודע של רוב מוחלט מאזרחי ישראל , וגורמים להם לחיות במציאות מעוותת מבחינת נושאים והגדרות

אביטל 24 באפריל 2016

טור מעולה. נהניתי מאד מהדיוק שאפו(בואנה ממש כתבת אובייקטיבי ואנליטי ואני בטוח שזה מאד קשה, בטח לאוהד אדום שרוף ביחס למקרה של יום חמישי האחרון).

כיוון שהטור כתוב מעולה, אובייקטיבי ולדעתי גם מדוייק במסקנתו אני קורא הפעם לאוהדי מכבי המגיבים כאן להימנע מ "להסיט את הדיון" לכיוון צביעותו הנוראית והזועקת לשמיים של אבוקסיס (:

אריק האדום 24 באפריל 2016

באמת לא מבין על מה כל הרעש והמהומה.
אפשר לחשוב שטב"ח הוביל רצי ען או משהו כזה.
עשה טובה לכולם.
מכבי זחוחים מתמיד, כמו שהם אוהבים.
וכל השאר מסתכלים על מכבי ובמיחוד עליו ואומרים "בני ז…".
ואז מכבי יותר זחוחה. ויותר קל לשנוא אותם.
שום הבדל בין זה לבין לרדת לשכיבות סמיכה בפסק זמן.
ספורט זה משחק אמוציונאלי וגם פסיכולוגי.
מכבי נכנסה עם המהלך הזה לראש של סכנין והוציאה אותה משיווי משקל.
פרגסון סגר ככה פער של 12 נקודות מניוקאסל.
חוקי. לגיטימי.כשר ואפילו מריח כמו נצחון.
שאפו למכבי. עכשיו כולנו אוהדים את חיפה!

אריק האדום 24 באפריל 2016

רצי ען=רצח עם

גיל שלי 24 באפריל 2016

לא מספיק לך הפועל, עכשיו אתה רוצה את האחות הקטנה והכנועה שלנו על הראש שלך, לא חבל?

אריק האדום 24 באפריל 2016

אני בתחילת מאי אהיה בן 36… אז יכול לומר שאני כבר 36 שנים תמיד נגד מי שמכבי.
תמיד. ללא יוצא מן הכלל.
גם בית"ר טהרן הייתה מקבלת את העידוד שלי. אז בטח ובטח הקופים הירוקים מהכרמל.
ואתה זוכר את הקטע עם הגלגל? תהנה מהלמעלה… זה יעבור.
ואם לא יעבור אז תקום בעוד כמה שנים ותגלה שלא אכפת לך מהקבוצה שלך, כמו שקרה לך בסל.
אז בכל מקרה זה WIN WIN בשבילי.
אחד היתרונות בלהיות אוהד הפועל… להנות מהפסדים של אחרים. מגדיל את הטווח.

גיל שלי 24 באפריל 2016

העונה הזאת בהחלט מבטלת את החשש מפני לא מעניין, באר שבע עשו את העונה הזאת כיפית

Yavor 24 באפריל 2016

זה ביתר "טהרן לעד"?

גיא זהר 24 באפריל 2016

אפרופו האחות הקטנה והכנועה, גור שלף גם שלוש שנים אחרי שפוטר נזהר בכבודם של המפטרים. גם פיני לכאורה פה גדול לא אמר מילה רעה עליהם. מדהים.

גיל שלי 24 באפריל 2016

צודק, ופיני גרשון שותק גם אחרי שדני פדרמן יצא עליו

ארז 24 באפריל 2016

שוק עבודה קטן מאוד ורק שני מעסיקים פוטנציאליים רלוונטיים (לפחות לפיני, אולי גם לתפיסתו של גור את עצמו).

גיא זהר 24 באפריל 2016

שלף הכריז שלא רוצה לאמן. אולי מפחד ממקרה מליניאק.

הקורא בפוסטים 24 באפריל 2016

ואולי האנשים האלה גנטלמנים ולא מסריחים אחד השני אחרי שסיימו לעבוד יחד?
לא מדהים ולא שקשוקה.
אולי לאדום זה מדהים?

אריק האדום 24 באפריל 2016

מכוון אלי?

תומר חרוב 24 באפריל 2016

אני לא מבין מה אתם מהללים את הטור הזה. מה אתה מנתח לי פה סיטואציות באובייקטיביות ועושה להם הנחות? תגיד את האמת: הם המשיכו לשחק כי הם רשעים. הרוע זורם לטל בן חיים בורידים וזה לא קשור לשום החלטת מנהל.

גיל שלי 24 באפריל 2016

אנחנו גרמנים משמע אנחנו רשעים

גיא זהר 24 באפריל 2016

מזכיר לי שג'ודי נמ"ש מכולם כתבה נגד הגרמנים ויצאו עליה.

ניב 24 באפריל 2016

ג'ודי אולי חושבת שהיא המלכה של הטוויטר אבל היא לא מכירה את הצבא שלו.

צור שפי 24 באפריל 2016

יה ווהל.

אסף the kop 24 באפריל 2016

כדורגל ישראלי
מקרה מבדר בחמרותו
הסיפור הזה מעניין כמו מכות בין ערסים בחוף הים.
בחייאת זום זום, תכף יש לסטר.
קצת קלאסה לשם שינוי.

אלון 24 באפריל 2016

קצת פטריוטיות לא תזיק

אסף the kop 24 באפריל 2016

פטריוטיזם זה לשמאלנים

אלון 24 באפריל 2016

שמאלנים זה לימנים

פאקו 24 באפריל 2016

מצויין יניב. מעניין אם היו מבליטים את הטור הזה כשדה באזר היה קשור לערוץ הספורט.

אמיתי 24 באפריל 2016

לא באמת חושב שזה היה כזה ביג דיל..
אבל דרך ארץ קדמה לתורה וספורטיביות להוראות הנהלה

אני 24 באפריל 2016

צודק, בתנאי שהתחזות, בזבוז זמן והבקעה מנבדל נחשבים לדרך ארץ

אמיתי 24 באפריל 2016

בבני סכנין לא קיבלו החלטות כמו במכבי..
וסתם בשביל הספורט אז לא, בזבוז זמן הוא לא ספורטיבי

גלעד בלום 24 באפריל 2016

יניב, טור נחמד אבל לא רלבנטי למקרה,שוב אזכיר- אף אחד לא בא בטענות לבן חיים על זה שהוא חידש את המשחק, רק על זה שהוא לא מסר את הכדור חזרה לסכנין! היה יכול להחזיר אאוט לפינה של הקרן וללחוץ את הגנת סכנין ואז הכדור היה עובר חזרה למכבי באופן לגיטימי, לא נראה לי שפיטר בוס היה כועס עליו לו היה עושה את זה. בדרך שהוא עשה את זה מכבי השיגו יתרון לא הוגן, תפסו את סכנין עם המכנסיים למטה, על זה המהומה, לולא היה נכבש הגול היו שוכחים את זה.

אבוקסיס אנטי ספורטאי , שמחתי כשסיני העיף אותו מהפועל ולא שמחתי כשהוא חזר אלינו למרות שהיה שחקן חשוב במסע באירופה והיה שחקן ליגה מעולה, שמחתי כשפרש, לא רוצה אותו במועדון שלי אף פעם, הוא מבייש כל קבוצה ששיחק בה. אבל הוא לא הנקודה פה.

שאלה- אם אבוקסיס לא היה מורה לשחקן לשכב על הדשא בתוך תחומי המגרש אז בן חיים היה מחזיר את הכדור לסכנין?

אף אחד לא טוען שמכבי צריכה לרדת ליגה בגלל המקרה ושבן חיים הוא השטן, רק שהוא ביצע פעולה בלתי ספורטיבית בעליל, היו פה כמה אוהדי מכבי שאמרו את זה בפה מלא, כמה בחצי פה אבל הרוב חיים בהכחשה, זה רק מצדיק את המוניטין שיצא למועדון ,כזה שמגן על האינטרסים שלו בכל מצב (מנטליות לא ראיתי לא שמעתי המפורסמת של שימון).

מה היה קורה אם הנהלת מכבי היתה מוציאה הודעה שבן חיים טעה בשיקול דעתו ומתנצלת בפני סכנין? התוצאה היתה נשארת בעינה ומכבי היתה רק מרוויחה מזה, עכשיו על כל פציעה השופטים יעצרו את המשחק.

אספר לכם סיפור שאולי רלבנטי, מקרה שקרה לי בגביע דייויס. ב1989 שיחקנו מול ספרד באוביידו (על חימר אדום, גוד לאק..) במשחק הזוגות (אני ושחר פרקיס מול הזוג מספר 1 בעולם אמיליו סאנצ׳ס וסרג׳יו קאסאל), במצב של 2-2 במערכות ו-1-1 במערכה החמישית והמכרעת היתה לפרקיס הנחתה קלה על הרשת, הוא חבט בכדור, הכדור פגע בגבו של קאסאל ניתז לכיוונו של סאנצ׳ס שהחזיר את הכדור לצד שלנו, בשלב הזה פרקיס כבר הסתובב לאוסף הכדורים כדי להתכונן לנקודה הבאה כי הוא ראה את מה שכל הקהל, ולא הגיב בכלל לכדור, כל השחקנים ואוספי הכדורים ראו שהנקודה הסתיימה. רק מה, השופט (יהודי דווקא ממוצא צרפתי) לא ראה ונתן את הנקודה לספרד , זה היה שערורייתי ברמות גבוהות מאד.

אנחנו כמובן הזדעקנו אבל השופט אמר שרק אם קאסאל יודה שהכדור פגע בו אז הוא ישנה את ההחלטה. קאסאל עשה מעשה בן חיים, היתמם ושיקר במצח נחושה, טען שלא הרגיש כלום, הפרטנר שלו היה נבוך, כנ׳ל הקפטן, גליקשטיין הקפטן שלנו השתג, פרקיס שהוא ספורטאי למופת שמעולם לא רימה איש נשבר מנטלית ולא יכל לתפקד, הפסדנו 6-1 בחמישית במשחק שעד אז היה הירואי מבחינתנו כי היינו שווים במשך 4 מערכות לזוג הטוב בעולם.

לקח לי כמה שנים עד שחזרתי לדבר עם קאסאל ועד היום אני זוכר את המקרה לרעה. אבל, וזה אבל לא קטן, בערב בארוחת הערב המסורתית ניגש אלינו לשולחן הקפטן הספרדי מנואל אורנטס האגדי (זכה באליפות ארצות הברית הפתוחה) והתנצל על המעשה, הוא אמר שהוא התבייש בשחקן שלו, זה לא שינה את התוצאה אבל שינה את האווירה והיה אקט ספורטיבי. מכבי תל אביב מתעסקת הספורט, המכביזם לפעמים שוכח את זה, בייחוד כשהוא בפיגור. ועכשיו לפני שתתנפלו עלי- הפועל לא יותר טובה ולא שום מועדון אחר, כולם מושחתים, כולם בלתי ספורטיביים, רק שמכבי בכותרות תמיד והכי הישגית אז באופן טבעי היא חוטפת יותר.

-גיסנו- 24 באפריל 2016

המקרה שתיארת היה תואם במלואו במידה ושחר פרקיס היה מכה בכדור ביד ולא במחבט. זו מבחינתי המקבילה לרמאויות-בזבוזי הזמן הרווחים בכדורגל שכעת אתם רצים לגבות (רגע לפני הפעם הבאה שתתלוננו על העצירות הארוכות בכדורגל הישראלי ולמה השופטים משתפים עם זה פעולה).

האנליזות וההכללות שלך על אנשי אווהדי מכבי מגוחכות, לא פחות.

בן חיים עשה מהלך של מניאק ובו זמנית לא טעה בשיקול הדעת. למה? מי שמשחק בקקה ובטריקים שמתבססים על טוב ליבו והגינותו של היריב, שלא יתפלא שמגיע היום שהיריב מתהפך ושם עליו זין. המשחק הזה לא התקיים בואקום. זה לא המשחק הראשון בין הקבוצות ואפילו לא משיכת הזמן הראשונה של סכנין במשחק.

תמשיכו להרצות לנו על ספורטיביות תוך כדי שאתם מעודדים את העלי עותמאנים והעופר ורטה-ים שלכם להתרסק לרצפה באופן ספונטני למשך 3 דקות, בדיוק עד הרגע שהאלונקה מגיעה אליו.

yaron 24 באפריל 2016

וואלה גלעד, נסחפת בטירוף !!!
ממליץ להסתכל על התמונה בראש הפוסט של טלבי – בן חיים ממשיך במשחק לפני שעותמאן בכלל מתיישב על הדשא!
והאמת, מצידי שהיה ממשיך במשחק גם אחרי… אם יש כאן משהו לא ספורטיבי זאת ההוראה של אבוקסיס לעותמאן להתיישב…
איך אתם ממשיכים להגיד שזה לא קשור אם הוא פצוע או מתחזה, לא קשור אם אבוקסיס הורה לו לרדת לדשא, לא קשור אם הוא שלט בכדור ובעט לחוץ או שלא שלט והכדור ברח לחוץ ועכשיו תענה לי שגם לא קשור אם טב"ח בכלל ראה שהוא פצוע ??? … כלום לא קשור רק טב"ח עשה מעשה בלתי ספורטיבי בעליל…
וואלה… לפי הפוסט שלך נראה לי שעותמאן – שהוא ספורטאי למופת שמעולם לא רימה איש נשבר מנטלית ולא יכל לתפקד, הפסדנו 3-2 במשחק שעד אז היה הירואי מבחינתנו כי היינו מנצחים ולוקחים את הגביע…

יואב 24 באפריל 2016

כן, גלעד, ולנדאו קפץ אינסקטיבית.
שחרר אותנו מהגיגים שלך עלינו. אל תגדיר אותנו, אנחנו ילדים גדולים.
תודה.
נ.ב
כתבתי לך כבר, אין גבול לצביעות האדומה שלך זה רק הפך למטרחן.

משה 24 באפריל 2016

עוד לא התייאשת מהם ? הם ימצאו לך מדיניות מועדון גם על דריכה על ביצים של שחקן על הרצפה. שחרר, חבל על הזמן שלך.

אביעד 24 באפריל 2016

במקרה של החלטת מאקרו כזו, כנראה שבמכבי היו צריכים להתכונן לאפשרות שהבעייתיות בהחלטת המאקרו תתממש ולהגיב בהתאם. במקום זה, כל המערכת הזדעקה רק להבהיר שטב"ח הוא קדוש. זו הפאשלה.

יניב פרנקו 24 באפריל 2016

אכן. המערכת קידשה את ההחלטה בלי להבין שבכל החלטה יש סיכון.

קפטן קוקי 24 באפריל 2016

המערכת במכבי לא ממש הגיבה, או הגיבה מאוד ביובש. אני מבין שגם היעדר תגובה היא תגובה לפעמים, אבל אי אפשר להגיד שהמערכת הזדעקה להגיד שטל הוא קדוש.

טל 12 24 באפריל 2016

ניתוח מעולה.

לדעתי,ברגע שמדברים על מדיניות זה כבר אומר שהשחקנים קצת כמו רובטים וכאן מדובר על ערכים.מעריכים את ההוגנות שיש לפעמים.

האינטרס של בן חיים/השחקן והחברים שלו זה לנצח וזה בסדר ונכון לחשוב בצורה הזו ,גם ללא מדיניות של מועדון.מצד שני,יש מקרים בהם כן אפשר להיות אדיבים ולעצור משחק כדי ששחקן יקבל טיפול וכו.. זה חלק יפה בכדורגל.לומר רק השופט מחליט,זה נכון,אבל לפעמים אפשר לעזור לשופט לקבל החלטה לעצור משחק או לתת לשחקן קצת זמן להתאושש ולהחזיר כדור ליריב,לא תמיד זה פוגע באינטרס,או לפחות לא תמיד באופן בולט וישיר וזה חלק יפה במשחק שזה קורה.

למשל אם זה קורה במרכז המגרש או יחסית בתחילת המשחק,אפשר להתנג יפה ולהחזיר כדור.יש מקרים שאינטרס (שגם הוא ערך ספורטיבי ולגיטימי ) לנצח נפגע באופן ברור,כמו למשל עצירת התקפה מתפרצת.לא בכל מקרה מצופה משחקן או קבוצה לנהוג באדיבות,כך נדמה לי,אבל שזה קורה הקהל מעריך את זה.לומר זו המדיניות לדעתי זו טעות,זה יפגע כנראה בנוהג היפה,לדעתי.

יש כמובן את המקרים של התחזויות ולכן גם לא תמיד נכון לעצור משחק או להחזיר כדור,אבל כמדיניות זה קצת מוגזם,לדעתי.

yaron 24 באפריל 2016

אין ספק…
אני דיי משוכנע שבעקבות המקרה תצא הנחיה חדשה במכבי – גם אם הקבוצה היריבה מבזבזת זמן, גם אם שחקנים מתחזים, גם אם המאמן מורה להם להישכב על הדשא – ערכים מעל הכל, החזירו נא את הכדור ליריבה ואם אפשר באדיבות בבקשה :-)

the bird 24 באפריל 2016

עם שטיח אדום כמובן במטותא ממך (:

קפטן קוקי 24 באפריל 2016

אני חושב שהדיבור על החלטות מאקרו הם קצת מוגזמים. לדעתי, ההנחייה היחידה היא "שחק פייר קבל פייר". מי שרוצה פייר פליי שישמור על הדדיות, ושלא יסכמו בשמי הסכמים ג'נטלמניים למיניהם. קשה לי להאמין שטב"ח, שהוא אינטליגנט יותר ממה שנהוג לחשוב, וג'ורדי, שהוא פחות משחק במוחם של השחקנים ממה שאוהבים לחשוב, ילכו על השיטה של "רק מילאתי פקודות". זה לא מתאים למה שמכבי משדרת עד כה בעידן ג'ורדי ומיטש.
זה כן הסבר שעומד בכללי הפוליטקלי קןרקט של הכדןרגל הישראלי. בעיני טב"ח שלף את עניין המדיניות כי הוא ידע שהארגון יגבה אותו, גם פומבית, במידת הצורך. הוא לא רצה לצאת אבוקסיס והתחיל לגלגל את האחריות לכל העולם כי זה רק ילבה את האש עוד יותר ויגרום להתנצחויות בין המועדונים, שמכבי מאוד התאמצה לא להיגרר אליה.

אריאל גרייזס 24 באפריל 2016

אני מאוד בעד הגישה של מכבי בנוגע לבזבוזי זמן, אבל כמו שאמרת – המקרה הזה נופל ב-1% שהם לא בסדר. אז בסדר, טעו, קורה. מה שבאמת חורה לי זה ההזדעקות של המערכת כולה, כולל כל אוהדי מכבי לספר לי כמה זה בסדר. שאבוקסיס חרא, שהצד השני כל הזמן מבזבז זמן וכו' וכו'.
בן חיים טעה, בגלל ההוראה של המערכת שלו. מה שהוא עשה זה לא ספורטיבי. תבואו ותגידו את זה, תבקשו סליחה, כולם היו עוברים הלאה. ההתעקשות הזאת על כך שמדובר במהלך תקין לגמרי היא מה שמציקה לי.

yaron 24 באפריל 2016

וזה בגלל שמבחינתך לא חשוב אם היתה פציעה או התחזות, לא חשוב אם אבוקסיס הורה לעותמאן ליפול, לא חשוב אם זה קרה כשעותמאן מטר מהקו בדרכו החוצה ולא חשוב אם כל זה קרה בכלל לפני שעותמאן הואיל בטובו להתיישב?

אריאל גרייזס 24 באפריל 2016

כן, כל זה לא חשוב בכלל. יש כלל אחד ברור – קבוצה מוציאה את הכדור החוצה, מחזירים את הכדור אליה. 40 שנה אני רואה כדורגל והכלל הזה נשמר תמיד, לא משנה מה מהדברים שאמרת קרה.

אחד מהעם 24 באפריל 2016

א. זה ממש לא "כלל שתמיד נשמר" אני רואה כדורגל 15 שנה וראיתי כל כך הרבה מקרים שלא החזירו שלהגיד שתמיד מחזירים זאת שגיאה גסה.

ב. השיטה של בוס מבוססת על משחק הלחץ ההוצאה של עותמאן לחוץ שברה את הלחץ ולכן אני לא רואה שום סיבה לעצור את המשחק ולא, אני לא אוהד מכבי.

Lord Anthony 24 באפריל 2016

אני אניח שהתגובה הזאת היא סאטירית.

גיל 24 באפריל 2016

למה ה1% הזה לא בסדר? כי הם הבקיעו מזה גול? למה הם צריכים להודות במשהו שהם לא חושבים שהייתה איתו בעייה?

יוסי מהאבטיחים 24 באפריל 2016

צהובים- יי
אדומים- ניי
כל השאר- נמנעים (מלהמשיך לדוש במקרה האזוטרי הזה שכלל לא השפיע על התוצאה ולא חידש כלום על מכבי ועל אבוקסיס. לא לאוהביהם ולא לשונאיהם).

הלאה.

אמיתי 24 באפריל 2016

צודק. לכן

לראות ארסנל ואחרי זה לסטר משכנע אותי שבטוח וונגר
שם להם סודה לשתייה באוכל

קארל מרקס אנד ספנסר 24 באפריל 2016

לדעתי יונייטד ינסו לרכוש את דרינקווטר. בעצם…..
ואגב לסטר מפסידים דיי בגדול עכשיו וזה אפילו לא השופט (משחק בראגבי שהתיירים רואים עכשיו ליד חוף פרישמן)

אמיתי 24 באפריל 2016

שיחרר ו את פוגבה. דרינקווטר קטן עלינו

קארל מרקס אנד ספנסר 24 באפריל 2016

לי המקרה הזה (שממש יצא מהחורים ) והריקושטים שלו הבהירו דבר אחד. הברית הכי מופרכת וחזקה בדה באזר קיימת בין יניב פרנקו (כבירי והמינופים, שיווקים ורווח) ולגיל שלי (המנהל והחזון, האסטרטגיה והתהליך). הכדורגל כאן זה סכנין, זה אבוקסיס , זה בן חיים ושורת העיתונאים מכאן ומשם. השנים החביבים הם סוג של הוזים לא מסוכנים שמדברים על הכדורגל כאן כמו על ההיטק אבל זה מקסימום חנות קרביץ. ואין שום דבר רע עם קרביץ.

קורא 24 באפריל 2016

השאלה היא האם זה באמת משרת את מכבי תל אביב שתפגוש את סכנין עוד רגע, והימור שלי, לא תנצח אותה בחיים, בעיקר על רקע המקרה הזה. ניצחון טקטי קטן והפסד אסטרטגי גדול.

ערן (המקורי) 24 באפריל 2016

ההסתכלות שלי אחרת.
לא מאקרו ולא מיקרו.
הנושא היחיד שהתרחש בפרשה הזו היה המחשה של הכח והיכולת של התקשורת לייצר אגנ'דה, בין אם במודע ובמכוון או לא. (לדעתי התשובה חיובית, הכי מודע ומכוון שאפשר).
כי בעיניי לא היה פה אישו חריג. לא נשיכה של שחקן אחר בכתף. ולא בעיטת קונג פו של שחקן באוהד. לא היה שום דבר שמצדיק דרמת ענק ודיבור על מאקרו ומיקרו. אמנם, אכן היה ארוע – טב"ח לא החזיר חוץ – אבל זה לא הרבה יותר אישו ממקרים שנים שקורים מדי משחק כדורגל. סרטונים היום הראו שיש דוגמאות דומות למכביר בליגה שלנו. כולל באר שבע נגד סכנין, ביתק נגד מכבי, ועוד. לא המציאו ביום חמישי שום דבר.
כמה דוגמאות אקראיות של ארועים נורמליים מהמשחק הערב של חיפה נגד ביתר, שראיתי בחצי עין:
– שכטר צולל ומקבל צהוב.
– קריאף, עם צהוב, ממשיך לכסח מאחור מספר פעמים, ובדרך מופלאה מסיים בלי אדום.
– עימות בין שני שחקנים ברחבה, דחיפות הדדיות, בסוף אחד דוחף חזק והשני נופל בדרמטיות. אדום לראשון, כלום לשני.
בנוגע לאף אחד מהמקרים הללו לא היתה – ובצדק – דרמה גדולה מצד השדר שכנר והפרשן איווניר (הזכירו את העבירות הרבות של קריאף, אך לא צלבו אותו והפכו אותו לכסחן מנוול).
אבל אילו היו מתלבשים, למשל, על שכטר, שוחטים אותו על אינסוף צלילות והצגות, כרטיסים צהובים בגינן, הנזק שהצלילות שלו עושות (מפיל את השופטים בפח; דופק בלמים; מקפח חלוצים אחרים שנחשדים לשווא כמתחזים; פוגע בקבוצתו בכך שנעדר בשל צהובים; וכו') ניתן היה בקלות להפוך את שכטר למנוול הראשי של הכדורגל הישראלי. אין קושי להשפיע על המון הצופים. זה מתגלה כדבר פשוט מאד.
שפיגלר ושגיא כהן עשו מעשה נבלה שצריך ללמוד וללמד. הם לקחו מונפול על מקרופון מול מאות אלפי צופים, יצרו אגנ'דה ודחפו אליה במלוא העוצמה, ללא בקרה או איזון. במשך 65 דקות לאחר הארוע, הם לא הרפו ממנו. גם כשטב"ח הבקיע, שפיגלר לא שכח לו את החטא הקדמון שעה קודם קודם (כהן התעלם מהשער שהבקיע טב"ח וסכר את פיו לזמן ארוך, לראשונה מאז 1998).
שפיגלר התחיל בסיכול ממוקד לטב"ח בכך שלקח מעשה, הגדיל את משמעותו בליווי צעקות, דרמה ודברי תוכחה קשים, וסירב לתת למשתנים אחרים להיכנס למשוואה לשם ההגינות: מכבי קופחה עד אז בבירור על ידי השופטים מספר פעמים; אבוקסיס ביקש מעותמאן להתישב כשזה עמד לצאת מהמגרש ליד קו החוץ; מדיניות מכבי נגד בזבוזי זמן שידועה היטב לשפיגלר; שפיגלר תמך בעבר קבוצות שהמשיכו לשחק במצבים דומים; ועוד.
שגיא כהן העצים את הדמוניזציה של מכבי עד כדי כך שלקראת סיום המשחק, הוא לקח מעשה נפוץ של מניעת חידוש משחק משחקן יריב כדי לבזבז זמ (אשר זיכה את אורלנדו סה בצהוב מוצדק) ל"מכבי לחלוטין קבוצה לא ספורטיבית". קיבוע של קבוצה כ"לא ספורטיבית" בהסתמך על שני ארועים, בהתעלם מאלף נתונים ומשתנים נוספים לפני ואחרי. והוסיך כהן על סה: "מעדיף להרביץ לבלמים מאשר לשחק כדורגל". וליגלג, זלזל וגימד איומים בוטים ומפורשים של אנשי סכנין, לטענת ערוץ 5, לשבור לטב"ח את הרגליים.
זהו שיעור חשוב, חזק (ומזעזע, בעיניי), לגבי כוחה המפחיד של תקשורת לא אחראית שמחפשת צהוב לשם קליקים ורייטינג, ולגבי היכולת שלה לעצב את דעת הקהל וליצור אג'נדה.

גיל שלי 24 באפריל 2016

כל מילה

ארז 24 באפריל 2016

הסתכלות מעניינת.
שואל בכנות: האם לדעתך כל התגובות המגנות את התנהגות השחקן והמועדון כאן בדה באזר הן תולדה של הסתה, ולא של תגובה מחשבתית עצמאית למעשה שנתפס כחריג ולא ספורטיבי?

אחד מהעם 25 באפריל 2016

לחלוטין כן, בתור צופה מן הצד באמת שלא הבנתי בהתחלה על המהומה ורק לאחר שהסבירו הבנתי מה לעזאזל קרה.

יואב 25 באפריל 2016

ארז,
אנחנו באים עם אג'נדות מהבית.

ערן (המקורי) 25 באפריל 2016

לדעתי אם שפיגלר היה מקדיש לכך משפט וחצי של ביקורתיים, ומסתפק בכך, או לחלופין היה מציג את המצב כמאוזן יותר (שתי הקבוצות קופחו בשערים שספגו, זה מתקזז):
– הענין היה חולף כלא היה. לא היינו נאלצים לשמוע היום את עופר עיני, מירי רגב, ואחמד טיבי.
– במחצית המשחק לא היו מדברים על זה למעט בהקשר של ״שתי הקבוצות מרגישות מקופחות״.

כך, אגב, היה בארועים דומים ששפיגלר עצמו שידר (שנה שעברה ביתר נגד מכבי, השנה באר שבע נגד סכנין). הופצו סרטונים אתמול שמראים זאת.

שי פרנסיסקו 25 באפריל 2016

לא עונה בשם ערן, אבל אני מאמין שהתגובות והדיונים, כמות הפוסטים בנושא, והאווירה הכללית ששררה פה מאז המשחק הושפעה רבות מהשידור וההתלהמות בו. אם אותו מקרה היה עובר בתגובה פרופורציונלית בשידור, אני מאמין שהדיון היה מוגבל לבערך פוסט אחד וגם זה היה כנקודה קטנה, ואולי איזה שרשור או שניים של תגובות, וכולנו היינו יותר עוסקים במשחקים המאוד מעניינים שראינו, האווירה הצבעונית והיפה, ונהנים מהחגיגה. למעשה, נשדדו מכל אלו בעיקר בגלל השידור. אנחנו לא חיים בוואקום וגם הבועה של דה באזר נפרצה הפעם הזו.

ניר 25 באפריל 2016

התקשורת כמובן מלבה יצרים, לטוב ולרע, בכל נושא. היה עדיף אם היה מתנהל דיון רציונלי במדינה הזו בנוגע למשהו, אבל גם כשמנקים את זה, ההתנהגות של טל בן חיים היא לא יפה ולא ספורטיבית, וזה מה שמפריע לאנשים בבסיס. בבסיס – ספורט הוא עניין אתי וספורטיבי עם תרבות ספורט, כששחקן טניס חובט כדור שנוגע ברשת הוא מתנצל, אפילו אם זה לאחר יד ואפילו אם זה מזוייף, כי זה האתוס. לא להחזיר חוץ זה מנוגד לאתוס של הספורט. גם לצלול ברחבה זה מנוגד לאתוס של הספורט, אבל קצת פחות, זה הכל.

יואב 25 באפריל 2016

ערן,
טוב שבאת(:

מאנו 25 באפריל 2016

אז כמובן, התקשורת אשמה.
עזוב שלמהומה במגרש לא שפיגלר ולא כהן גרמו, כי החבר'ה על המגרש לא שומע אותם. מן עובדה שכזו. גם הם הוסתו ע"י התקשורת?
ומעבר לכך, יש הבדל בין הדוגמאות שנתת לבין המקרה של טב"ח המלוכלך – ראשית, משום שהוא מלוכלך, וזה לא חדש. הוא שחקן שכל משחק מקלקל ומכסח. אבל יותר מכך – המקרה של טב"ח זועק לשמיים משום שהוא צפצוף חזק וארוך על כל נורמות ספורטיביות. זה לא איזו נפילה שלא הייתה צריכה להיות, ולא עימות בין שחקנים שנגמר באיזה דחיפה. מדובר פה בדבר הכי בולט וחמור שיש – שחקן מקבוצה היריבה מוציא כדור החוצה כי הוא פצוע (וזה לא משנה בכלל אם הוא באמת פצוע או מתחזה). הכדור היה ברגליים של עותמאן, והוא הוציא אותו החוצה, מתוך התבססות על כך שהמשחק ייעצר לכמה שניות, והכדור יוחזר. זה כמובן לא קרה, ויותר חמור, קרה המקרה הקיצוני ביותר – הובקע גול בגלל המהלך הלא ספורטיבי של טב"ח. לכן הלכלוך של טב"ח הוקצן יותר ממקרים אחרים – פשוט כי מכבי ניצלה את ההזדמנות כדי להבקיע. זה מאוד פשוט.
במקום להגיד שהתקשורת אשמה, ושיש עליהום על מכבי וכולם שונאים אותנו, פשוט תודו באמת ותמשיכו הלאה. כן, מכבי "יוניצף" תל אביב, הסריחה את המרגש בהבקעת גול השוויון בחצי גמר הגביע, ופגעה בספורטיביות שלו. אתם לא הראשונים וגם לא האחרונים.
הלאה.

גיסנו 25 באפריל 2016

אהה רגע, כשזה טל בן חיים ממכבי אפשר להתייחס לגופו של שחקן אבל כשזה כל שחקן אחר זה מגוחך?
שלא לדבר על שאר ההתפתלויות הורבליות למה זה שונה מהמקרה הזה ולמה התחזויות והצגות זה בסדר.

ספר לי עוד כמה המוסר שלך נעלה ואתה בכלל לא צבוע. אתה ומשה ובני ושאר התמימים והטהורים שכמותכם

גיסנו 25 באפריל 2016

ואתה יודע, אתה גם יכול להודות שבזבוזי הזמן של סכנין והקריאה של אבוקסיס לעותמאן להתיישב בתוך המגרש אחרי שהמשחק כבר חודש הם לא בסדר, ולהמשיך הלאה….

גיסנו 25 באפריל 2016

חזק

סמובר 25 באפריל 2016

1+

בלאנקו 25 באפריל 2016

מצוין!
זה קצת מתחבר למה שגרייזס כתב למעלה. אוהדי מכבי לא כאלה חד משמעיים שזה ספורטיבי ונקי אבל הדמוניזציה כל כך חורה להם שהם תופסים עמדה קיצונית יותר.

yaron 24 באפריל 2016

אני היחיד ששם לב שטב"ח חידש את המשחק לפני שעותמאן היה בכלל על הדשא ???

אחד מהעם 25 באפריל 2016

לא, אבל מה זה משנה? גם אם הוא היה בר על הרצפה זאת לא סיבה לעצור…

אחד מהעם 25 באפריל 2016

כבר…

Gil - Zimbabwe 25 באפריל 2016

אני קורא עכשיו באחד האתרים שמכבי יגיעו לאצטדיון בדרך מילוט, לקרוא ולא להאמין.
ריבר פלייט לא מגיעים לאצטדיון בבוקה בדרך מילוט!!!

תומאס נוימן 25 באפריל 2016

עוד לא ראיתי התייחסות בכל התגובות לעובדה שאי אפשר היה לפספס – בני סכנין המשיכו לשחק, כלומר המשיכו להתגונן ועשו הכל כדי למנוע את השער של יצחקי. הם פשוט לא הצליחו. הוצאת החוץ של טב"ח לא תפסה אותם עם המכנסיים למטה או בלתי מוכנים. על כל שחקן של מכבי היה לפחות שחקן אחד של סכנין.

זיו 25 באפריל 2016

ואם במקום בן חיים זה היה טיבי או אלברמן או גרסיה ?
מה היינו אומרים אם זה היה גרסיה, הזר המתורבת מהמדינה הנאורה ממלכת ספרד לדורי דורות ?
שילוב נדיר של נסיבות ודמויות – מצד אחד בן חיים בעל התדמית הבעייתית, מצד שני קבוצה של המגזר עם מאמן אדום/צהוב בעל היסטוריה.

אלון 25 באפריל 2016

לראיקוביץ לא היה שום שיקול דעת. מכבי קיבלה מזמן החלטה שאם המאמן המתנגד מתגרה השוער הראשון חייב לתקוף אותו

Comments closed