ישראבלוף בקרית שלום

כמה יפים היו אותם ימים לא מתראים וגם לא מדברים חבל לשכוח מנסה וזה מאוד קשה ובלילות ליבי מלא פחדים לחשוב שאת נמצאת עם אחרים עצוב מתי אותך אראה חשכה הדרך שלי לפני

נערים היינו וגם בגרנו והבנו שהאימון הראשון של העונה, זה "שמתפוצץ" , זה שבתוך כמה דקות מכיל מאות אוהדים שמניפים שחקנים על הכתפיים, שחזיזים מתפוצצים בו, הוא לא באמת אימון.

אני שנים בתור אוהד נאיבי ותמים הייתי מתעצבן על אימון אחד שיורד מהתכנית בלי להבין שזה בלוף, אבל אני כבר לא הפרנקו הנאיבי והתמים שהייתי פעם.

בכל מקרה אני תוהה לעצמי , שאם כולם יודעים שהפנאטיקס של מכבי באים "להפגין" בקרית שלום בשעה 1900 כי ערן זהבי עושה שם אימון אז לא הולך להיות באמת אימון. ואפשר להזיז את ה"אימון" או להעביר למקום אחר.

כי ערן יודע שלא הולך להיות אימון והמשטרה יודעת שלא הולך להיות אימון וגם הקבוצה יודעת שלא הולך להיות אימון.

ישראבלוף במיטבו.

is

 

*

אבל כתבתי את זה לאחר האליפות של באר שבע ואז קפץ עליי הצבא הצהוב, ואכתוב זאת שוב, הוירוס הישראלי ניצח את האירופאיות שניסה להביא גולדהאר, מכבי שנותנת יד לקרקס הזה זו לא מכבי של לפני 3 ו4 שנים, זה קרקס, כמו אז.

יישאר בארץ , יחתום בסין, יאריך חוזה, יילך לאנגליה, אנא עארף.

זה וירוס הישראליות שחדר למערכות של מכבי, אפשר לבוא לתקופה קצרה, לנעול טוב את השערים ולעשות את זה לטווח קצר, לטווח הבינוני והארוך, קבוצה ישראלית תמיד תהיה קבוצה ישראלית.

הנה, אפילו את קרית שלום "המבוצר" הם לא הצליחו לנעול בפני "המפגינים".

 

עפו מהיורו
מאסטריכט מול ברקסיט - ירון גרופמן

91 Comments

yaron 25 ביוני 2016

איזה כיף שיש מכבי :-)

yaron 26 ביוני 2016

במילים אחרות:
"בתוך כך, בהפועל ת"א ממשיכים לבנות את הסגל לעונה הבאה…"
http://m.sport5.co.il/Articles.aspx?docID=217926

צהבי 25 ביוני 2016

מה רע בקצת רגש ?
בטח כשהוא לבד בקרית שלום ואף אחד לא הפגין נגד אף אחד.
נכון שזה לא קורה באירופה אז ?

יואב 25 ביוני 2016

יורדי חתם לי על חולצת יונייטד(שהיתה בתקופתו) באימון הפתיחה של אוסקר. היו שם אלפים. ממש בתחילת העידן של יורדי. אז?
באו אנשים ואמרו תודה לערן. האמת? מגיע לו.

אורי 25 ביוני 2016

מכבי בחו"ל, קצת עסוקה מכדי לבצר את קרית שלום בזמן אימון אישי לשחקן שעוזב
לא לכל קבוצה יש את הפריוילגיה של הפועל, לנוח כל יוני/יולי
אבל נו, העיקר להתעסק בזה ולא בקבוצה שעל סף אי פתיחת עונה

איאן ראש נטול שפם 25 ביוני 2016

אם היית קצת חופר, היית רואה שפרנקו מתעסק גם בגוויה הזו שאתה מבקש שיעסוק בה.

העניין הוא שכולם ידעו שההפגנה הזו הולכת להתקיים(פאק, נראה לי פתחו במיוחד דוכן מרצ'יינדיז לאירוע) אז גם ממחנה אימון רחוק בחו"ל ניתן לתת הוראה לבצר את קריית שלום. במיוחד שמכבי טוענת שהיא ניהול אחר.

גיא זהר 25 ביוני 2016

לטעמי, כל ההפגנה והרישום לאירופה והקטע של השכר שכתוב בוואלה הוא ניסיון אחרון של מכבי להשאיר את זהבי

איאן ראש נטול שפם 25 ביוני 2016

כן, אני ממש רואה אותו בוכה כמו אבוקסיס בחנייה ונשאר.

מילארד (מזומנים) סינים לא טועים.

זהבי נאמן רק לעצמו וטוב שכך.

יואב 25 ביוני 2016

גיא,
אולי זה הפוך? אולי ערן מנסה למקסם מה שהוא יכול לפני שהוא עוזב?
אין לי מושג האמת.

גיסנו 26 ביוני 2016

זהבי רשום כשחקן בקבוצה שלך. הסגל כרגע לא שלם בעליל ויהיו עוד המון שינויים. הוורסט קייס זה שזהבי עוזב לפני המשחק והרישום שלו לכל היותר תופס בסיבוב הקרוב מקום של השחקן ה 20 בהיררכיה בסגל שגם כך כנראה לא יתלבש באף משחק. הבסט קייס זה שאיכשהו הכל מתפוצץ (גם אם הסיכוי הוא 0.0005% בערך) וזהבי נשאר. איזה סיבה יש לא לרשום אותו?
לדעתי אין מה לייחס לזה שום חשיבות.

גיא זהר 26 ביוני 2016

אני לא מייחס חשיבות לרישום, נראה לי מוזר שהסבו את תשומת ליבם של העיתונאים לעניין בדיוק ביום של עצרת התמיכה בחייל הגיבור ערן זהבי.

גיא זהר 26 ביוני 2016

ובלי קשר, אני חושב שצריך לשמור על פרופרציות ולהישאר עם הראש על המותניים. מכבי אף פעם לא התנהלה בסטנדטים אירופאים, אלא ישראליים פלוס אולי וגם היום מתנהלת בהמון תחומים לפחות בדרגה מעל הליגה. ואם כבר בעיניי קו פרשת המים היה אירועי הדרבי שלאחריהם שוחרר קצת החבל.

גיא זהר 26 ביוני 2016

כנראה שהאינטואיציות שלי היו נכונות

יואב 26 ביוני 2016

אני חושב ששלי היו נכונות.

גיא זהר 26 ביוני 2016

אתה אומר שזהבי אירגן הפגנה למען הישארותו? בכל מקרה זה ממש הפך לפארסה, מזכיר מו"מ הסתדרות – אוצר

יואב 26 ביוני 2016

אני חושב שערן לא שלם ומנסה למקסם חוזה גדול יותר.

גיא זהר 27 ביוני 2016

אף אחד, חוץ מפרופ' שילוני לא מגיע לסין מרצונו החופשי לולא היה מדובר בכסף (הרבה כסף). ההתנהלות של שני הצדדים הופכת יותר ויותר שכונתית.

צור שפי 25 ביוני 2016

תהיתי אם להגיב כי התגובה שלי חותרת נגד התחזית שלי שהפוסט המפוהק הזה לא יגיע לעשרים תגובות….

the bird 25 ביוני 2016

פלוס 21 צור ☺

yaron 25 ביוני 2016

יש לך אישור להוריד את התגובה שלך והשרשור מהספירה הכללית :-)

yaron 25 ביוני 2016

זה היה לך צור אז תוריד גם את 7

איאן ראש נטול שפם 25 ביוני 2016

זה לא שיר ההמתנה שמצלצלים לנימ גרופ?

לפי דעתי בקריית שלום יש וירוס מטאמורפי, אולי איזה מגן עצם שנימני נגע בו בעבר.

אודי 25 ביוני 2016

לא אוהד מכבי ת"א, אבל זה ממש מרגיש שאתה Grasping at Straws כדי למצוא איזשהו רמז לכך שהצהובים בדרך להתרסקות

יניב פרנקו 25 ביוני 2016

לא צריך להגזים. מכבי עדיין זכר האלפא בביצה הישראלית.
אבל כבר חצי שנה שהכתובת על הקיר (מאז סיפור סכנין) – החשיבה שניתן להפוך קבוצה שחיה בלבנט, במציאות ובתרבות ישראלית למובלעת אירופאית היא חשיבה לא ריאלית.
וזה נאמר כבר לאורך זמן – מה שאני קורא לו וירוס הישראליות נראה בנקודות שונות בחודשים האחרונים בצורה מאוד ברורה.
מכבי עדיין הקבוצה העשירה בליגה וזה עדיין מנבא ההצלחה מספר אחד – אבל החשיבה שניתן לקחת ארגון ישראלי ולהשתיל לו דנא חדש לחלוטין היא כמו שאמרתי לו ריאלית חוזה מה שקורא עכשיו.
הישראליות פרצה למתחם.

איאן ראש נטול שפם 25 ביוני 2016

אתה יכול להוציא את הבנאדם מהשכונה, אבל אתה לא יכול להוציא את השכונה מהבנאדם.

יואב 25 ביוני 2016

לא כזה מטריד. הכי חשוב- ממשיכים להחתים זרים לתפקידי מפתח במועדון.
מעריך שהמגמה רק תתחזק.

אורי 25 ביוני 2016

לגמרי grasping at straws.
פיצוץ אימון כזה או אחר זניח בהשוואה להתעקשות על 5 מאמנים זרים ברצף, וזו כמובן רק דוגמה אחת.
שחקן אגדה במועדון, באים לעשות לו כבוד , מה כואב לך?
*אני לא מחובבי זהבי ובטח שלא מחובבי מכבי

יוני 26 ביוני 2016

+100
פרנקו אחד הכותבים האהובים עליי כאן (ואומר את זה מכביסט). לתפור תיאוריה סביב אירוע כל כך מינורי מרגיש לי כמו חזרה ל״ישראליות״ דווקא בכתיבה שלך.
מכבי לא הולכת אחורה. היא מתפתחת בדינמיות תחת מיטש בעונתו השביעית (?) במועדון. להגיד שאי אפשר לנהל מערכת משוכללת בסטנדרט אירופי בישראל זו קטנות אמונה או קבירת הראש בחול. עמוד השדרה של המועדון הוא אירופי – זה אוטומטית משדרג את המערכת. וזו לא אפיזודה חולפת, שנה חמישית עם מאמן זר ומעטפת בהתאם.

יניב פרנקו 26 ביוני 2016

הי יוני
בישראל פועלות חברות בינלאומיות רבות – רובם הגדול לאורך השנים הפכו "ישראליות" – אתה לא יכול לאורך שנים להתבדל ובוודאי שהשוק שלך הוא כאן.
אתה יכול לאמץ סטנדרטים בינלאומיים – אבל בסופו של דבר הסביבה והשוק יהפכו אותך למוטציה.
וזה מה שקורה למכבי .
אז נכון שחלק לא קטן מהמועסקים הוא אירופאי – אבל אירופאי שחי 4 שנים בישראל הופך ישראלי יותר משהאנשים סביבו הופכים אירופאים.

גיל שלי 26 ביוני 2016

דווקא מהתחום שלי אני יכול לספר לך שהחברות הבינלאומיות שפועלות כאן משפיעות על הישראליות לא פחות משהישראליות משפיעה עליהן, נדמה לי שנוכל לאמר דבר דומה על מכבי בעוד כמה שנים

גדי 26 ביוני 2016

מעל רחבי אינטל העולמית מגיעים אלינו ללמוד את סוד ההצלחה שלנו

יניב פרנקו 26 ביוני 2016

אנחנו חיים בעולם גלובלי גיל.
חברות בינלאומיות לומדות ממה שקורה כאן וכמובן להיפך.
אבל כשבאה חברה בינלאומית ואומרת – התרבות והידע המקומי הוא כל כך נחות שאני סוגרת את כל השערים בפניו זה משהו שלא נתקלתי בו יותר מדי וזה גם נדון לכישלון לטווח הבינוני.

וכמובן שיש לנו רק מה ללמוד מחו"ל בכל נושא.

גיל שלי 26 ביוני 2016

מסכים לגמרי

ערן (המקורי) 25 ביוני 2016

כמכביסט, ארוע כזה אכן מביך, שכונתי ומיותר. אבל לא הייתי מקנה לזה כל משמעות, בהתחשב בזה שכל הצוות המקצועי בחו״ל. מעריך שכמוני, רוב הצהובים הרבה יותר מוטרדים מהשאלה איזה רכש שיגיע ומתי.

Lord Anthony 25 ביוני 2016

היו נורא עסוקים בלשלם משכורות ששכחו לנעול את השער.

קפטן קוקי 25 ביוני 2016

האולטרס הם בני ישראל שחיכו למשה, ובינתיים ביקשו מאהרון שיבנה להם את עגל הזהב.
הרבה מהאוהדים של מכבי מרגישים ככה בדיוק, נמצאים באפילה, כי זאת עזיבה מאוד משמעותית והמסתורין של ג'ורדי, גם אם התרגלנו אליו וידענו שהוא מביא דברים טובים, הוא עדיין קשה להתמודדות.
ובגלל שאין אופציה אחרת, ובגלל שהרגש עדיין קיים, ובגלל שזהבי עדיין בארץ ובעיקר בגלל שהם גוף מאורגן של אנשים (ילדים) משועממים, אז אנחנו שומעים על סיפורים מביכים כאלה.
אני מקבל את הדברים על וירוס הישראליות, לפחות בחלקם, אבל כאן זה לא הסיפור. דווקא להיפך – אני חושב שההפגנה היום רק תגרום לג'ורדי ומיטש להבין שהעזיבה של זהבי היא צעד נכון.

פאקו 25 ביוני 2016

מניח שאם ג'ורדי היה מנהל של להקת רוק, היית מצפה ממנו לומר להם לא לעשות הדרנים בהופעות (כי מה זה הישראבלוף הזה – כולם יודעים שזה מה שיהיה).

Ljos 26 ביוני 2016

תמיד שנאתי הדרנים בדיוק בגלל הסיבה הזו. ממשהו שאמור להיות מחווה אישית לקהל, זה הפך למשהו שכל להקה מכניסה לליינאפ שלה בלי קשר למה שקורה. אני מחכה כבר לשלב שבו הלהקות יחזרו להדרן ללא שיקבלו מחיאות כפיים (כי לכולם ברור שזה יגיע), ואז נהיה קרובים צעד נוסף למוות של ההדרן.

ניר 25 ביוני 2016

אמנם בתקופה האחרונה היו במכבי מספר אירועים פרובינציאלים משהו שלא זכורים משנים קודמות, אבל אני חושב שמוקדם לומר שהמערכת מושפעת מוירוס כלשהו אם הוא קיים בכלל.

גם במועדוני אירופה קורים דברים כאלה ואחרים (פרשת הפקס של דה חאה למשל), אז לא נטען שהם הפכו למזרח תיכוניים.

בסופו של דבר מכבי ממשיכים לעבוד באותו סגנון עסקי קר ומוחשב (לחתוך את חואן פבלו רגע לפני הארץ המובטחת בשביל שוער מבטיח שיכניס הרבה כסף, למכור את עגל הזהב בשביל סכום נכבד שיאפשר איזון תקציבי ורכישת שחקן או שניים מצוינים).

בתור אוהד בית"ר אני מצטער לומר (יכולתי לעצור כבר כאן) שכל עוד גולדהאר בעניין ובחשיבות שניה ג'ורדי, מכבי תמשיך לשלוט ביד רמה ולא רק בגלל הכסף.

גיסנו 26 ביוני 2016

זה היה אימון של זהבי ויואב זיו בלבד, בזמן שכל שאר סגל השחקנים והצוות המקצועי במחנה אימונים באוסטריה.
אתה מאמין שהתעלול הזה של הפנאטיקס היה צולח במידה וכולם היו פה?

יניב פרנקו 26 ביוני 2016

28 לאפריל – ערב המשחק הכי חשוב של העונה של מכבי מול באר שבע

"חג שמח לכולם!
השחקנים הגברים שלנו קוראים לכולם להגיע לאימון ביום שבת ולהעיף את קרית שלום באוויר!
אז אחרי שאכלנו, חגגנו, שתינו ועישנו, יום שבת 11 בוקר כולנו מתייצבים בק״ש.
אוהדים ושחקנים-כולנו אגרוף אחד!"

רינוס מיכלס 26 ביוני 2016

יניב ימעתיקן …

כתבתי על השקר הזה ( שכביכול מכבי תל אביב בכדורגל מתנהלת ברמה מקצוענית ) כבר לפני כמעט שנה ( בשיא תקופת ההצלחה שלה ) , ב – 7.8.2015 , במאמר של פרוסנר

http://debuzzer.com/prossner/58501/

( השרשור מתחיל מתגובה 10 … )

אני כבר איזה כמעט שנתיים כותב בדה באזר על זה שהמהלך שמועדון מכבי תל אביב בכדורגל עשה בשנים האחרונות – הוא בסך הכל מעבר ממצב חובבני , למצב חצי מקצועני ( ולמעשה הצטרף בצמרת הכדורגל הישראלי אל המועדון הראשון בארץ שהפך מחובבני לחצי מקצועני – מכבי חיפה )

יש רק שני מועדוני כדורגל בארץ שהם חצי מקצוענים – מכבי תל אביב ומכבי חיפה , כל השאר הם חובבנים

אבל בדבר אחד אתה טועה , לגבי ההתכנות של מועדון כדורגל ישראלי להפוך למקצועני בשלמותו – " אירופאי "

נכון שהחברה והסביבה הישראלית יכולה להטביע במדמנה המסריחה והרקובה גם את הזרים האירופאים שבאים לכאן ,
אבל בסופו של דבר הכל עניין של כמה כוח רצון ( התודעה על הישראליות הבעייתית כבר נמצאת אצל בעל הבית ממזמן ) ושאיפות יש לראש המועדון בנושא הזה , וכמה הוא מוכן להשקיע כדי ליישם את זה בשטח ( מצריך עוד יותר כסף ממה שהוא כבר גם ככה שופך מאז שהוא בא למועדון )

הפרטים כאמור נמצאים בקישור למאמר של פרוסנר , והם ברורים לכל מי שעיניו בראשו

רק אוהדים שמקדשים את התוצאה הסופית וחיים אך ורק ובראש ובראשונה לפיה ( במקום את הדרך ולפי הדרך , ורק אחר כך התוצאות ) , יכולים להיות עיוורים ולא לראות את השקר הברור הזה

דרך אגב אוהדים עיוורים ,

הם יבינו את המשמעות ( של עובדי האלילים וגדוד חיילי ה – ס – ר – ט – ן סוכן הבר מצוות , חתונות ובריתות מהעולם התחתון , וגישתם למתחם האימונים והמועדון ) רק כשיתחילו הכשלונות הרצופים ( השנה זה עוד לא נחשב ממש ככשלון כי זה גם היה בעונה של ליגת אלופות וגם היה מאבק עד השנייה האחרונה על האליפות תוך כדי , ועוד לא היה המעבר המתסכל והממושך להיכל של נתניה , שגם הוא גורם לטענות ותלונות על התנהלות מצד חלק מן האוהדים ויכול ליצור עוד מנה של לחץ , במידה שהכשלונות המקצועיים יגיעו בתקופת המעבר להיכל של נתניה ) שייצרו לחץ מהתשקורת ומאותם עובדי אלילים וגדוד חיילי ה – ס – ר – ט – ן סוכן הבר מצוות , חתונות ובריתות מהעולם התחתון , ויגרמו למיטשל לעזוב את המועדון

אז כך שכל עוד מיטשל לא יעשה את מה שכתבתי במאמר של פרוסנר ( וגם במאמרים אחרים ) , אני מעריך שהישארותו תיהיה תלויה בהצלחות המקצועיות של המועדון

כי לא נראה לי שהוא יהיה מוכן לקבל ולספוג את כל מיץ הביוב הישראלי ( מן עובדי האלילים וגדוד החיילים של ה – ס – ר – ט – ן סוכן הבר מצוות , חתונות ובריתות מהעולם התחתון , כשיגיעו הכשלונות המקצועיים הרצופים ) , אחרי כל מה שהוא השקיע

כך שכל עוד המועדון לא יעבור למצב התנהלות מקצועני , והגישה למתחם המועדון תיהיה כמו שהיא עכשיו , השלכות הכשלונות יעשו את שלהם …

בעוד שאם המועדון היה מתנהל כמקצועני , גם כשלונות מקצועים לא היו משנות את אופן התנהלותו וקבלת החלטותיו

רינוס מיכלס 26 ביוני 2016

ההערה הראשונית – " מעתיקן " – נכתבה בקריצה ( משום מה בזמן האחרון מנגנון מערכת התגובות בדה באזר ואני לא כל כל מסתדרים , כי עכשיו גם פרצופים זה לא נותן להוסיף , בנוסף לבעייה הקודמת של הוספת קישורים לתגובות ) , אז כך שאין צורך שתתעצבן עלי כמו במאמר הקודם שלך על הפועל תל אביב בכדורגל ועניין השילומים …

וברור שהמאמר שלך לא הועתק ממני וגם לא היה צריך להיות מועתק ממני

כי נושא המאמר הזה , ברור לכל מי שעיניו בראשו , ולא צריך להיות גאון כדי להבין את המציאות בשטח ( צריך פשוט לא להיות – " עיוור מהצלחות " ) אלא רק להסתכל עליה נכוחה ( כמו שאתה עושה ברוב מאמריך על מכבי תל אביב בכדורגל ואני מסכים איתם , בניגוד לכל אוהדי – " עיוורי ההצלחות " שמתעצבנים עליך כשאתה הורס להם את כל התעמולה התודעתית בעניין " המקצוענות " של מכבי תל אביב בכדורגל )

יניב פרנקו 26 ביוני 2016

הבנתי את הקריצה….

גיסנו 26 ביוני 2016

אוקיי אוהדחם כתבו פוסט פייסבוק ו…?

אביטל 26 ביוני 2016

|"ישראליות" איננו תמיד דבר רע. "אירופאיות" איננה תמיד מושג חיובי(תשאל 52 אחוז מן הבריטים..)

אולי התכוונת לאיזון בין רגש וסנטימנט לבין מקצוענות וניהול רציונלי.

לאוהדים מותר להיות יצריים ריגשיים ומונעים מהבטן, לא נורא אם נותנים לזה ביטוי. כמו אמש למשל. אני גם חושב כמוך שבתקרית סכנין מכבי קצת איבדה את הראש והונעה מהבטן. אומרים שבגלל שקרוייף לא היה כאן אז.

ברור שמכבי היא ישראלית (מונעת מרגשות מהאוהדים והתקשורת)לשיטתך ולא אירופאית וברור שברגע שהניהול האירופאי ייגמר וימנו ראשי מערכת ישראלים נטולי מקצועיות כמו בעבר היא תחזור בתוך זמן קצר לאותה ישראליות שאתה כה מגנה.

השמן 26 ביוני 2016

אתה מפספס לגמרי, את הכוונה של גולדהאר ואת מה שקרה אתמול. תקרא ריאיונות ישנים עם ג'ורדי/אנגלידיס/גולדהאר. לא מבין למה צריך לפתח כל מיני תיאוריות, פשוט תקשיבו למה שהאנשים אומרים.
א. אין כזה דבר וירוס ישראליות, מה זה השנאה העצמית הלא ברורה הזו? יש מנהלים ומאמנים טובים ויש גרועים. בכל הריאיונות מתייחסים לזה ככה במכבי ומדברים על זה שיגיע הרגע שכל השדרה תיהיה ישראלית, ומיץ' אף רוצה בכך. מה לעשות שיש בדיוק מאמן ישראלי איכותי ומוכח אחד (בכר). מנהלים מוכחים בוודאי שאין. גולדהאר רוצה קבוצה מצליחה וישראלית(!!!!) הוא מצהיר על זה בכל ריאיון.
ב. לגבי פיצוץ האימון האישי לשני שחקנים שעוזבים את המועדון? לא מבין מה רע בזה? במערכת היחסים עם האולטראס אתה חייב לתת להם להתבטא בגבולות הסביר. כשהאימון הופרע בגלל קריאות נגד ראדי לפני שנתיים האשמים נמסרו למשטרה ונשלל מהם המנוי, למי איכפת מהקשקוש הזה אתמול ולמה שזה יפריע למכבי?
ג. לגבי אירועי סחנין וסוף השנה שעברה, הייתה התנהלות גרועה, קריסה? אני בספק, אומנם סיפור בניון דלף (על ידי השחקן) אבל המאמן והבלם היהודי היו הפתעה מוחלטת (ארבלדזה הוסר מרשימת המועמדים על ידי כל העיתונים בשבועיים שלפני המינוי). אבל גם אם תיהיה הידרדרות, את לגמרי עושה הקשרים מוגזמים פה

גיא זהר 26 ביוני 2016

בכר עד לפני שנה לא היה מוכח יותר מרוני לוי, אלישע ורב"ש. שאפו לאלונה ולצוות שלה על תביעת העין.

גיא זהר 26 ביוני 2016

טביעת עין

השמן 26 ביוני 2016

לגמרי. לא ציפיתי כלל למה שהוא הפגין השנה. שאפו ענק

יניב פרנקו 26 ביוני 2016

אתה נובח על העץ הלא נכון, אני לא רואה בישראליות בעיה או יתרון, אני חושב שיש מאמנים שיראליים מצוינים ובעיני מאמן ישראלי טוב שעובד קדנציה מלאה של שלוש שנים עדיף על החלפת 5 אירופאים בזמן הזה.
אבל אני חייב להגיד שמכבי ת"א בהיותה המועדון הלחוץ בישראל (בגלל גודלו) רגיש פי כמה לבעיות – בניגוד להפועל ת"א שם הכאוס מובנה בתכנית העבודה – הסטריליות שיצרו הספרדים בשנתיים הראושנות הייתה חשובה מאוד למכבי , הסטריליות הזאת נשברה לאורך זמן ובעיני רואים את זה חזק בחצי השנה האחרונה – למכבי ת"א זו בעיה ואני חושב שזה יהיה הסיפור הגדול בשנה הקרובה.

השמן 26 ביוני 2016

סליחה עם נבחתי על העץ הלא נכון. אני אנסה לחדד בכמה נקודות.
א. אני מבין שאתה חושב שיש מאמנים ישראלים מצויינים, גולדהאר לא חושב כך. הוא אומר במפורש, היינו שמחים להמשכיות אבל זה מחיר שאנחנו משלמים בשביל להביא לפה את מה שאנחנו תופסים כאנשי מקצוע טובים יותר.
ב. אתה מייחס יותר מידי חשיבות לנושא הזרות של אנשי המקצוע בהקשר של ניתוק מהביצה. מה כבר הבעיה לא לתקשר עם כל מיני כתבי חצר/אוהדים/מקורבים. כל הזמן מתקשרים אל כולנו כל מיני מאכערים ואנחנו מסננים אותם או מנתקים או אומרים באדיבות לא מעוניין. המאמנים הישראלים בוחרים להיות מעורבבים. פאולו סוזה הלך מכות עם עיתונאי בתפקיד שלפני מכבי ועדיין גולדהאר מינה אותו, אז כנראה שיש דברים שיותר חשובים לו. יוקאנוביץ' תקף את השחקנים וההנהלה בכל הזדמנות, בוס ניהל מלחמות פסיכולוגיות עם בש, פאולו סוזה התעצבן על עיתונאים יותר מפעם אחת, יש דברים שהרבה יותר חשובים לג'ורדי וגולדהאר במאמנים שלהם מאשר ההתנהלות התקשורתית.
ג. אתה גם מייחס יותר מידי חשיבות להתנהלות הכוללת של מכבי בתקשורת להלן רשימה של סיבות אפשריות לאובדן התארים בפער של שתי נקודות ושער מקרי בכדור חופשי, דרג לי אותן עפ"י חשיבות בבקשה:
1. העונה המדהימה של בש
2. כישלונות רכש שהובילו לסגל קצר.
3. ריבוי משחקים ועומס על הסגל הקצר.
4. הגנה מקרטעת לאורך חצי עונה.
5. מחסור בכובש שערים נוסף
6. ההתנהלות התקשורתית סביב פרשת סחנין.
7. חילופי המאמנים
8. חוסר מזל
בעיני גם אם אפשר להזכיר את סיבה 6 בדיון היא משנית לחלוטין. אתה עושה ממנה את הדבר המהותי ביותר.
ד. מה שמביא אותי לקביעה שלך לגבי הסיפור הגדול ביותר. למכבי יש בור של כחמישים שערים העונה בכל המפעלים לסגור. יש לה בור של מנהיגות לסגור, ובור של תפקוד במאני טיים לסגור. זה ורק זה הסיפור של השנה מבחינת מכבי, התנהלות תקשורתית זו או אחרת היא חשובה, ואני מקווה שיופקו לקחים מהעונה הקןדמת, אבל הכל מחוויר לעומת הבעיות המקצועיות שיש לפתור

יניב פרנקו 26 ביוני 2016

בעיות מקצועיות הכסף יפתור. ולמכבי יש הכי הרבה כסף. ולכן בסופו של דבר יהיה לה סגל עמוק ומלא בכישרון.

השמן 26 ביוני 2016

ציפיתי לתגובה קצת יותר מפורטת ומנומקת, התייחסת לנקודה אחת בלבד מהארבע שהעליתי.
בהתחשב בעובדה שכל כך קל למצוא שחקן שכובש שערים חמישים שערים בעונה, לא ברור לי למה יתר הקבוצות לא מביאות שחקנים כאלו.

יניב פרנקו 26 ביוני 2016

אין פה הרבה מה לנתח, זהבי היה השחקן הכי טוב בליגה (בפער גדול) והכי טוב במכבי (בפער עצום) אז כמובן שנפער בור.
ועדיין זהבי לא הלך ליריבה ישירה ומכבי לא תשחק העונה עם 10 שחקנים בכל משחק.
שחקנים אחרים ייכנסו לנעליו, רכש יגיע , שיטת משחק אחרת תגובש והחיים ימשיכו.
האם מכבי של פוסט זהבי תהיה פחות מוכשרת מיריבותיה – קשה לי להאמין.

אבל העזיבה של זהבי (אם בכלל תקרה) מורידה ממכבי של השנה האחרונה את מה שעזר לה להחביא מספר תפישות – המרכזית שבה היא תפישת הגן הסגור – מכבי גם בשנה האחרונה הייתה כבר קבוצה ישראלית, הכתבים שסיקרו אותה למדו אותה, היריבות למדו אותה, האוהדים הפנאטים למדו אותה – זהבי היה זה שעזר להחביא חלק מהבאגים בשיטה – ומכבי של פוסט זהבי תהיה קבוצה הרבה יותר ישראלית (להערכתי).

השמן 26 ביוני 2016

לא יודע. אתה נותן חשיבות גדולה מידי לכל מיני עניינים ערטילאיים ולא ממש מדידים.
מסכים שהבור ניתן לסגירה, ומסכים שמכבי לא תהיה מוכשרת פחות מיריבותיה. אבל אתה באמת חושב שבגלל הישראליות מכבי כן או לא תרוץ לכל התארים? לא נראה לך שזה הרבה יותר קשור לאיכות המגן השמאלי שלנו או לכושר ההבקעה של אורלנדו סה?
לא מבין מה זה אומר למדו אותה. האם סה החמיץ מול גורש במשחק העונה בגלל באג הישראליות? האם באר שבע נתנה עונה של שמונים ושלוש נקודות כי היא למדה את מכבי? נראה לי יותר כי היא ביצעה רכש מקצועי טוב + מאמן מצוין.
יש הרבה עניינים מנטליים בכדורגל ובספורט, אבל הבסיס הוא איכות מקצועית. הרכש כשל -> הפער המקצועי צומצם -> הפסדנו תארים. הרכש יצליח -> הפער המקצועי יגדל-> ניקח תארים.
אני מעריך מאוד מאוד את ג'ורדי וגולדהאר, אבל הם לא גאונים בעיני, הם בסך הכול מנהלים שמקבלים החלטות על סמך נתונים באופן שמנותק מענייני אגו, תקשורת, קומבינה וכו'. בנוף הכדורגל הישראלי זה דבר נדיר עד לא קיים בגלל זה הניהול של מכבי מתבלט. ישראליות? באגים? לא יודע כבר למה אתה מתכוון. תענה לי על סעיף ג' בתגובה הקודמת שלי ואולי אוכל להבין אותך טוב יותר

יניב פרנקו 26 ביוני 2016

השורה התחתונה שלך היא בדיוק העניין.
קרויף של השנתיים הראשונות היה מנהל רכש הרבה יותר טוב מהשנתיים האחרונות – בשנתיים הראשונות לדעתי זה נבע מהעובדה שהגיע טאבולה ראסה, בלי דיעות קדומות ובלי להיכנס לביצה של הכדורגל הישראלי וזה הביא לכמה החלטות מאוד טובות.

קרויף של השנתיים האחרונות זה כבר לא מנהל שמקבל החלטות נקיות, הוא יודע מה כותבים עלי, הוא מדבר עם סוכנים ומעורבב איתם, הוא מקשיב לשחקנים שלו ובכלל מקבל החלטות די טריוויאליות .
זו הישראליות שאני מדבר עליה.
קרויף שיושב לקפה עם רוני לוי וטביב במקום ציבורי זה קרויף אחר במערכת אחרת.

ולגביי סעיף ג' – מה זה אומר הפסדתם תארים, לא זכיתם בהם, ולא תזכו בכל התארים שבעולם – זה מגיע מ1001 סיבות, אבל במאקרו הצוות הנוכחי של המנהלים והעובדים כבר לא מקבל החלטות סופר קרות אלא החלטות מאוד רגשיות.

השמן 26 ביוני 2016

אוקיי הבנתי אותך, לא כל כך מסכים.
לא יודע כמה קרויף היה מנהל רכש טוב יותר. איש לא חשב שזהבי ייתן את מה שנתן, ועל כל פריצה ראדי או טיבי, יש לך את גונסלו גארסיה, פידלף, ארנשואו וחסן אבו זייד.
ההחלטה לחתוך את חואן פאבלו היא החלטה ממקום של ערבוב?
אתה יכול לראות בהחלטה של בניון החלטה של קומבינה, אתה גם יכול לחשוב שלמרות שכל אוהד ועיתונאי חושב שזו טעות הוא עדיין הולך על זה כי הוא חושב שמקצועית זה נכון. אם כולם חושבים שהחלטה מסוימת היא טעות והוא עדיין מחליט אותה, זו החלטה טריוויאלית?
פאקו זו החלטה טריוויאלית?
אל תקבע עובדות. מעולם לא דיברת עם ג'ורדי או גולדהאר אתה לא יודע מה מניע אותם ומה מערכת השיקולים שלהם, אתה מקושש פה אירועים מן היקב ומן הגורן ובונה עליהם תיאוריה שלמה שכמו שכתבתי לך לחלוטין לא תואמת את מה שהמועדון מחפש לעצמו על פי המקור היחידי האמין לנושא – מנהלי המועדון עצמו.
וכמו שאמרתי בלאו הכי כל הנושאים הללו שוליים לעומת איכות מקצועית. אם תסביר לי שבגלל שהות מוגזמת בארץ ג'ורדי הביא את ראדוניץ' אולי נוכל להסכים

יניב פרנקו 26 ביוני 2016

אני אגיד לך את זה ככה.
ג'ורדי של השנה וחצי הראשונות בארץ בחיים לא היה מביא את ורמוט.
אבל ההחלטה להביא את ורמוט היתה מהולה קצת בלהכניס להפועל, קצת כי החבר'ה בחדר הלבשה ביקשו וכך הלאה.
חפש פוסטים שלי מלפני שנתיים, אני כבר ראיתי שורמוט זה לא זה.

השמן 26 ביוני 2016

אולי. אבל זו השערה חסרת ביסוס, הנימוק של צורך בשחקן שיודע לפרוץ הגנות צפופות נשמע לי הרבה יותר הגיוני

ניר 26 ביוני 2016

בואו נחכה קצת עם התארים, סך הכל היה לו סגל מצויין ומערכת תומכת מאד, הוא באמת נתן עונה טובה מאד, אבל להכתיר אותו כמאמן הישראלי היחיד שהוא איכותי ומוכח…אפעס קצת מוקדם.

השמן 26 ביוני 2016

זה נכתב בראש ובראשונה על רקע המצאי העלוב להחריד בקרב הישראלים. אבל בניגוד לגונבי דעת כמו בן שמעון גוטמן או רוני לוי הוא מפגין עונות רצופות איכותיות בקבוצות שונות. היחידי שעושה כך

Gil - Zimbabwe 26 ביוני 2016

יש מצאי אבל הבעלים הישראלים מפחדים לגעת בהם. קח את שפיגל, שום, קשטן תוריד מהם חלודה, תחייב אותם לעבור השתלבויות, תן להם סמכויות. תשלם להם הגון והם יריצו יופי של קבוצה עם הרבה כבוד מצד השחקנים.

השמן 26 ביוני 2016

אולי אתה צודק, אבל את השלישייה שלמעלה כבר לא החשבתי במצאי.

יניב פרנקו 26 ביוני 2016

די, שחררו אותנו מקשטן ושפיגל.

Gil - Zimbabwe 26 ביוני 2016

יניב הגדולה של הותיקים היא לדעת איך לקחת הדור הנוכחי ולעשות ממנו פחות "הייטקי" ויותר בעל מוסר עבודה וכבוד. לעומת הדור הצעיר יותר כמו רוני לוי, בו שמעון, בכר וכ"ו שעסוקים יותר עם העתונות והמיקרופון מאשר עם השחקנים.
תראה ביורו כמה מאמנים ותיקים ומצליחים לעומת צעירים.
"תן כבוד לזקן…"

יניב פרנקו 26 ביוני 2016

אני לא חושב שהבן שמעונים והגוטמנים עסוקים פחות בצד המקצועי מהדור שלפניהם – הם פשוט גדלו למציאות תקשורתית חדשה, כזו שיש בה רשתות חברתיות ותקשורת של 360 .
הקשטנים לא הפנימו את המציאות החדשה .

Gil - Zimbabwe 26 ביוני 2016

יניב ידידי,
הבאת את הדוגמא הכי גרועה להוכיח טענה / דעה שאפשר לדון בה.

שלו 26 ביוני 2016

מעניין אצלנו?
לפחות עדיין משלמים משכורות בזמן, בעיקר למעטפת.
עדיין לא ממש ישראלים.

שלו 26 ביוני 2016

סליחה אתם מיצגים את הפועל לא את ישראל.

השמן 26 ביוני 2016

אגב התגובות על רקע אי תשלום השכר בהפועל מיותרות. פרנקו הביע בצורה מאוד ברורה את דעתו על העניין כמה פוסטים אחורה. חבל

שלו 26 ביוני 2016

זו הייתה עקיצה,
קצת כמו שלהזכיר את מה שקורה עכשיו,
שזו קריצה לתקופת נימני, והסוכן הספרדי.
ותקופות חשוכות.
350 אוהדים שמפוצצים אימון בעידן גולדהר זה לא החולצות השחורות.
לטעמי היה ראוי לצלם ולזהות את כל האוהדים הפרובלמטיים ולוותר עליהם עכשיו.
לא חייבים למכור להם מנוי (למי שנתפס ע"י המועדון כמי שמזיק לו).
עכשיו כשהקבוצה חזקה ויש לה יותר דורשי מנויים ומנויים למכירה.
אני חושב שגם גולדהאר יודע את זה.

יניב פרנקו 26 ביוני 2016

אתה לא יכול לעשות את מה שכתבת, זו מכבי, זה הקהל שלה, זה העולם שבו היא משחקת וחיה, זו סביבת התחרות שלה, אלה האתרים שמסקרים אותה.
אתה לא יכול ללכת נגד הפנאטקיס/ הקופים/ האולטראס או לא משנה מה.
אתה לא יכול לעצור סוכן כמו רונן קצב מלדבר עם אנשים שם ולהפעיל אותם.
וכך הלאה.
זה לא רלוונטי, זו אידאה שהמציאו אנשים טובים שרוצים לראות מועדון כדורגל שלא קיים.
מה שכן אפשר לעשות זה מה שגולדהאר עושה – להביא ידע מחו"ל, לנסות להטמיע אותו פה, להביא כישרון בהרבה כסף ולנסות להינות ממה שיש.
זה השיא.
אבל זה תמיד יהיה מועדון כדורגל ישראלי.

שלו 26 ביוני 2016

לפני חמש עשרה שנה בערך,
היה שחקן שהחזיק סוכן וירטואלי, שניהל עם מכבי כל שנה דין ודברים,
והשאיל את נימני למכבי במחירים מופקעים.
כשהבעלים לוני משלם כל שנה ולא מבין שהבדיחה על חשבונו (וחשבוננו).
היום אנחנו לא שם יותר.
אם לא יהיה חזון לאיך רוצים לראות קהל במשחק כדורגל, נגיע לסיפורי הייזל והילסבורו.
ואז זה יבוא בצורת חקיקה.
המצב באנגליה היה הרבה יותר גרוע, ממה שיש אצלנו היום.
כשנלחמים בנימני והחולצות השחורות (או לצורך העניין במוסר תשלומים) זה נראה בשמיים.
כשקבוצה בונה את עצמה מחדש, יש לה הזדמנות.
עוברים אצטדיון הסתיימה שנה טובה, אפשר לטפל עכשיו במה שלא היה טוב לאורך השנה.
את הגרעין הגזעני צריך לעקור עכשיו, לפני שיהפוך להיות LF.
LF הפכה להיות בוןטון, יש שם הרבה שלא מבינים בכלל כמה זה רע.

נכון שגם בימק"א לא היה כיף גדול.
אבל פעם, לפני 20 שנה ישבנו בדרבים ביחד.

הוגה דעות 26 ביוני 2016

לא הבנתי , מה אתה רוצה ?תסביר בדיוק אדון פרנקו היכן תקוע לך בגרון

יואב 26 ביוני 2016

אין מאמנים ישראלים ראויים כרגע למכבי.
רק זרים ובכל עמדה ניהולית שאפשר!

שלו 26 ביוני 2016

היית יכול לעצור ברק זרים…
בניהול, בשער בהגנה, בקישור ובהתקפה.
מאמני ילדים נערים ונוער.
עוד עשר שנים כשיגדלו ראשוני הילדים תחת אימון זר, אפשר יהיה לדבר על כדורגלנים מקומיים.
עם כל האהבה לשחקני הנוער, יש בקושי שניים ששווים הרכב וגם הם לא מסוגלים שהכניס גול,
ואני מת עליהם (בעיקר כי הם שלנו).
ורוב ההשבחה של השחקנים הישראלים בעידן ג'ורדי הוא העובדה שהם יודעים שמחכה משהו על הספסל.
ומעקב ה GPS המפורסם.
לחשוב מה היה יוצא מדור מיכה ודור פרץ אם במקום חופשה הם היו מקדישים את החודש הזה להתחזק,
פיזית ובתחומי המשחק שהם חלשים.
ואם דסה חודש שלם היה מתאמן על הרמת כדור בתנועה.
ועמב"ה על … לחשוב.

יניב פרנקו 26 ביוני 2016

הביאו לדור מיכה צוות זר כבר 5 שנים, למה הוא לא מנצל את החופש להתחזק?

שלו 26 ביוני 2016

זה גם מה שאני שואל.
גם דור פרץ יותר מדי שנים בבוגרים בשביל לגמור עם שער אחד בעונה.

יניב פרנקו 26 ביוני 2016

אולי כי זה המכסימום שדור מיכה יודע לתת/ יכול לתת ?
ואולי זה לא מעט.

בלייק 26 ביוני 2016

אתם מעט מגזימים.
מיכה לא ניצל את החודש להתחזק כי לא היה לו חופש.
נראה לי שחואן טוריחו יודע דבר או שניים , בכל זאת זר.
בכלל, יש קטע שלקוח מהכדורסל, ובמיוחד מהאנ.בי.איי, של שיפור אלמנטים בחופשה. זה פחות עובד בכדורגל, בטח לשחקנים במכבי תל אביב, להם חופשה קצרה במיוחד בעונות האחרונות.
ואחרי כל זה, אולי הוא עובד גם בחופש הקצר שלו?

שלו 26 ביוני 2016

למכבי יש סגל ארוך ועמוק,
היא יכולה להרשות לעצמה להוציא את מיכה ופרץ מהסגל לתודשיים הראשונים ועבוד איתם.
דור פרץ יותר חד שווה למכבי אליפות בעונה הקודמת.
גם בן בסט, שנח ממילא לאורך סוף העונה (כבר שנתיים)

יניב פרנקו 26 ביוני 2016

שלו, לתפישתך יש טוריחו, איש המקצוע הכי טוב שהגיע לארץ בנושא פיסיות וכושר גופני, אולי הוא מבין יותר ממני וממך ויודע שזה מה שאפשר לקבל ממיכה כרגע.

שלו 26 ביוני 2016

אני מסכים עם מה שכתבת, לגבי טרחיו,
לכן אני לא חושב שיש למיכה מה לחפש באירופה.
מאותה סיבה אני לא מאמין לסכומים הנקובים לגבי זהבי.
שהוא שחקן נהדר, אבל אין מי שישלם לו סכומים כאלה בחו"ל.
לכן כתבתי שצריך זרים, עד שיגדלו ילדים מקצוענים.
דרך אגב גם לו היו היום 8 זרים בהרכב אני מניח שמיכה, פרץ ובן חיים בסוף היו המשלימים את ההרכב.

בלייק 26 ביוני 2016

נראה לי שיש הגזמה בנוגע להחלמה של מכבי מוירוס הישראליות, וההידבקות המחודשת.
בסך הכל, רוב צוות האימון ורוב צוות הניהול, בטח בתפקידי ההובלה, אוישו על ידי אנשי מקצוע זרים. מגמה זאת עדיין קיימת, ואף מתרחבת (ון לייבן במקום לוין).
בכל מקרה, שני גורמים משמעותיים מאוד במכבי היו ונותרו מאוד ישראליים:
1. שחקנים, על כל מה שמשתמע מכך (כלומר גם יועצים, סוכנים, מאמני עבר, חברים, מקורבים וכו). כאן מכבי פעלה ופועלת בכדי להסתמך פחות על השחקן הישראלי( הגדלת מספר הזרים, אזרוח שחקנים יהודים), אבל כנראה שתיאלץ להמשיך עם לא מעט שחקנים ישראלים בשנים הקרובות לפחות.
2. אוהדים. כנראה שגם האוהדים של מכבי ימשיכו להיות בעיקר ישראלים בשנים הקרובות. אם בקשר לשחקנים עוד יש לקרויף כלים יעילים לחינוך (וגם זה באופן מוגבל מאוד), לגבי הקהל זאת כבר בעיה קשה יותר ועמוקה. קרויף יכול לבחור שחקנים בעלי אופי מסוים, יכול להעניש ולצ'פר. את הקהל הוא לא בוחר, והיכולת לצ'פר או להעניש היא פחותה, מה עוד שמדובר על איזון עדין מאוד, בטח אם אתה רוצה את הקהל לצידך (הדוגמה הכי טובה שעולה לי לראש לזה היא גאידמאק והצ'צ'נים). זאת לא הפעם הראשונה בתקופת קרויף שהקהל פורץ למתחם האימונים בשיטת הישראליאנה הידועה, באופן שידוע לכולם מראש. לא בדיוק המקרה כאן, אבל כדאי להזכיר.
אני חושב שמכבי למדה לחיות לצד הוירוס ולצמצם את השפעתו, אבל היא בטח לא החלימה (כך שגם לא נדבקה שוב). לקבוע מי מנצח זה ממש מוקדם.

שלו 26 ביוני 2016

דרך אגב, אני לא יודע כמה באמת יש הצעה סינית בסכומים הנקובים.

בלייק 26 ביוני 2016

אף אחד לא. בכל אופן, הכותרות האחרונות כבר צועקות שזהבי נשאר. כמובן שבאותו ביטחון שהם צעקו שהוא עוזב.

שלו 26 ביוני 2016

אני חושב שיש מי שמשלם כסף לסינים שיהיו חלק מהסיפור,
לא נראה לי סביר הסכומים.
לשחקן איטלקי מזדקן, או איזה ג'רביניו כן.
אבל מי זה זהבי לסינים?
בסוף תהיה סיבה שהוא ישאר במכבי.
גם גולדהאר (אני חושב) יודע שעבור סכום העברה של זהבי, לא חושבים פעמיים.
מזכיר לי את סיפור רובן עובד שפנרבחצ'ה רצה לקנות במיליון יורו,
לי זה נראה מוגזם, ולכן לדעתי גם אם היה משולם עליו חצי היה שווה למכור.
לוני חשב אחרת…

בלייק 26 ביוני 2016

אין לי מושג אם ההצעה מהסינים היא לגטימית ובסכומים שמדברים עליהם, אבל ג'רביניו עבר תמורת 18 מיליון יורו (עם בונוסים נוספים תלויי הצלחה).

שלו 26 ביוני 2016

זה סכום סביר על ג'רביניו.

Comments closed