טוואטחה בפרנקפורט

לפעמים זה מדהים כמה זה עסק פשוט

טוואטחה, ינוקא בן 24, נמכר לקבוצת בונדסליגה בסכום נאה, מדורי הספורט רואים בדבר ידיעה די שולית, לא פורסמו עדיין סרטונים על הדירה אותה יקבל המגן הצעיר ויומפידומים נוספים.

טוואטחה שעלה לבוגרים לפני כ5-6 שנים , שיחק בקביעות בהרכב הפותח של מכבי חיפה, לא הושאל להתחשלות, לא שיחק בקבוצת בת, לא ישב על הספסל ולא התחזק באימונים.

שחקן ישראלי מוכשר, עלה לבוגרים בגיל המתאים, שיחק בקביעות והולך לבונדסליגה.

*

כן, הכל רקוב פה, ואין פה איזה מודל איסלנדי/ וולשי/ גרמני/ שקר כלשהו שאפשר לאמץ, אבל לא הכל זה אקדמיות, אפליקציות, מאמני נוער זרים, תקשורת בעייתית, מגרשים, חלומות.

לפעמים צריך פשוט לתת להם לשחק.

זיכרונות מקיץ 82 - ירון גרופמן
למה זה יהיה גם אנחנו

58 Comments

אריאל גרייזס 6 ביולי 2016

שיהיה לו רק בהצלחה. אישית, לא ברור איך שחקן עם ליקוי בכל כך הרבה יסודות מגיע לבונדסליגה, אפילו עם כל הכשרון שלו, אבל אולי הם מאמינים ביכולת שלו לשפר אותן.

מתן גילור 6 ביולי 2016

היסוד היחיד שהוא לוקה בו הוא קרום החשק. בשאר אין לו בעיה מעבר למגן האירופאי הממוצע של ליגות דרגים ב'-ג'.
יהיה לו קשה שם, אבל גם אם "יתדרדר" לאוסטריה/שוויץ/בלגיה זו עדיין תהיה הצלחה.
מאחל לו בהצלחה ומקווה שיועיל בנבחרת.

אריאל גרייזס 6 ביולי 2016

ברור שהוא מתאים לרמה של ליגה דרג ב. זה שהוא הולך לבונדסליגה זה המפתיע

יניב פרנקו 6 ביולי 2016

כן, אבל הולך לשם בשורה התחתונה.
אנשי המקצוע שם חושבים שזה סיכון ששווה לקחת. מה ייצא מזה. לא יודע.

אריאל גרייזס 6 ביולי 2016

אם אתה הולך לשם ותשב על הספסל ולא תקבל זמן להוכיח את עצמך ותתיאש ותחזור אחרי חצי שנה בגלל הצעה מפתה ממכבי תל אביב, אז כנראה שזה לא שווה. נחיה ונראה

MOBY 6 ביולי 2016

אבל אז תהפוך בסיטואציה אפשרית לשחקן רכש של קבוצה אלופה, וליגת אלופות והצעה מסין…..

vered s 6 ביולי 2016

אם הוא הולך לשם ומבחינת הקבוצה הוא שחקן סגל לגיטימי שאמור להיכנס כמחליף עקב פציעות והרחקות של שחקני הגנה או כשצריך שינוי טקטי – זאת קריירה רצינית של כדורגלן מקצועני בליגה בכירה אירופה. אחרי שנתיים כאלו הוא יכול להיתפתח לשחקן הרכב ויכול גם להיחשב כשחקן חיזוק הגיוני לקבוצה בליגה בינונית באירופה או לליגה שניה באחת הליגות הגדולות. לטעמי זאת קריירה ראויה מאד לשחקן כדורגל מקצועני שרוצה לשחק כדורגל באיכות גבוהה. וגם ככל ששחקנים ישראלים ינהגו ככה ויוכלו לשאת לאורך זמן את התובענות והשיגרה של המקצוע שלהם – הם יוכלו בעקיפין להכיל שיש ושבעה זרים בליגה הישראלית. זה מאותו בית ספר. המחשבה שהכל צריך לבוא בקלות ולפי התוכניות ושאם אתה לא רוקסטאר באירופה אז עדיף לחזור למכבי תל אביב ב״ש חיפה ומייד היא בדיוק הסיבה לכדורגל העלוב שיש כאן.

יניר 6 ביולי 2016

מגן שמאלי זה מצרך נדיר. לכן הוא עלה בגיל צעיר לבוגרים ולכן נמכר לפרנקפורט.
הסכוי שלך להצליח ככדורגלן עולה אקספוננציאלית אם נולדת שמאלי

תולעת 6 ביולי 2016

נכון. עמדה מאד לא מוערכת ע"י אוהדים ומאמנים.
לדעתי יניב קצת טועה במסקנה של הפוסט. טווטאחה לא הושאל ו"נתנו לו לשחק" כי הוא שחקן מוכשר בעמדה שאין בה הרבה כאלה. והוא נמכר לפרנקפורט כי הוא שחקן מוכשר בעמדה שאין בה הרבה כאלה.

יניב פרנקו 6 ביולי 2016

הוא החליף בגיל 18 את פיטר מסיללה – לא הרבה קבוצות נותנות למגן שמאלי מהנוער כזו הזדמנות – בטח בתקופה ההיא של מכבי חיפה.

תולעת 6 ביולי 2016

מגן שמאלי שדובר עליו שיהיה שחקן העתיד של המועדון והנבחרת, בעמדה שקשה מאד למצוא בה שחקנים איכותיים? לדעתי כל קבוצה הייתה נותנת לו את ההזדמנות, מה גם שהוא הוכיח את עצמו, זה לא מקרה של רמזי ספורי. מי שמקבל הזדמנות בקבוצה חזקה (ולא רק בגביע טוטו וכאלה) בדרך כלל זה כי הוא מספיק טוב בשביל זה ולכן חושבת שאתה טועה בסיבה ותוצאה. טוואטחה שיחק בזכות, כי היה טוב מבין טובים. מי שמשחק בחסד, כי הוא שחקן בית או פוטנציאל תיאורטית לעשות כסף למועדון, בסוף זה מתגלה.

יניב פרנקו 6 ביולי 2016

יש רמזי ספורי ויש מואנס דאבור – טוואטחה התפתח מתוך סיטואציה סבירה – לא פנומנלית , היו לו תקופות ארוכות של בינוניות וזה הגיוני לשחקן בגילו.
סביר להניח שאלי דסה לא היה למכבי כשחקן הרכב אם היה גדל כשחקן בית .
יש גיל קריטי לשחקן כדורגל בין 18-20 ורוב הכשרונות בגיל הזה פשוט לא מקבלים מספיק הזדמנויות.
גם הסיכוי של חביב אוחיון בגיל 19 להיות שוער ראשון במכבי הם נמוכים .

תולעת 6 ביולי 2016

פנומנלית לא, אבל בעמדה שקל יותר להצליח בה מאשר חלוץ שסופרים לו גולים, ובעיקר כשבתקופתו של דאבור עברו במכבי שלושה חלוצים מצוינים כמו עטר, פריצה וזהבי (ובמידה מסוימת גם קונאטה).
לטוואטחה נתנו זמן להיות בינוני ובכל זאת בהרכב – גם בגלל שתמיד היה פוטנציאל, גם בגלל העמדה.
ואולי הלך הרוח הזה שמוכן לקחת את הסיכון על טוואטחה הוא זה שהפך את חיפה מקבוצה שלוקחת אליפות כל עונה שניה לכזו שמסיימת את העונה בנובמבר?

יניב פרנקו 6 ביולי 2016

זה בדיוק זה. נתנו לו זמן להיות בינוני לפרקים. וקיבלו בנקודות זמן אחרות את המגן השמאלי הטוב בליגה.
אני לא יודע אם זה הלך הרוח שהוריד את מכבי חיפה – היא עשתה עשרות שגיאות אחרות – דווקא פה הצליחה.
טוואטחה היה העמדה היחידה בארבע שנים האחרונות שברוב הזמן היה למכבי חיפה יתרון על מכבי ת"א.
אולי אם הייתה מהמרת יותר על הילדים שלה הייתה מקבלת תפוקה טובה יותר ותחרותית יותר.
הנה נטע לביא זו דוגמא לא רעה.
ובסוף על היכולת לתת לילד מהנוער זמו להיות בינוני היא קיבלה תפוקה מצטברת טובה וגם סכום נאה לקופה .

רומן 6 ביולי 2016

עם כל הרצון שלי ללעוג לזהבי על המעבר לליגה העלובה של סין, קשה להשוות בין מגן לקשר התקפי.

יניב פרנקו 6 ביולי 2016

מה קשור זהבי ?
כמה כשרונות מיסמס הכדורגל הישראלי כי לא נתן לשחקן מוכשר בןמ18עד 24 את ההזדמנות לשחק ולשחק בליגת העל.

אלון 6 ביולי 2016

דוגמא טובה זה תומר חמד שבזבז את עצמו בנצרת וכל מיני השאלות ורק בגיל 25 פתאום מכבי חיפה קלטו שהוא שחקן…. רק לחשוב אם היו נותנים לו צאנסים אמיתיים בגיל 20.
וזה עוד שחקן שיצא מעולה בסוף והתאושש.

יניב פרנקו 6 ביולי 2016

או עומרי כספי שללא מעורבות הורים אגריסיבית היה עושה קריירה שיותר קרובה לליאור אליהו.

רועי 6 ביולי 2016

מאוד פשטני "לפעמים צריך פשוט לתת להם לשחק".
מקרה קלאסי של היוצא מן הכלל שלא מעיד על הכלל.

השמן 6 ביולי 2016

אולי…
ואולי זו דוגמא לכל מה שרע בכדורגל הישראלי.
שחקן כשרוני, שמאז שעלה לבוגרים לא שיפר את עצמו בכלום, רעש בלתי פוסק סביבו בלי הפסקה לאורך חמש שנים, אפילו לא ביסס מקום בהרכב הנבחרת, בתקופתו, הקבוצה שלו נחלה בעיקר כשלונות.
כעת הוא עובר למקום שגדול עליו בזכות קומבינת סוכנים (לפי כמה אתרים הסוכן הסרבי של פאלי רמדאני מקורב מאוד למאמן הקבוצה, ניקו קובאץ'), בקושי יראה מגרש, יתמרמר מהר מאוד לאור הנטייה שלו לכך בעבר, ויחזור בקיץ הבא או גג ינואר הבא למכבי תל אביב מרופד בחוזה נאה מאוד אצל מיטש.
ימים יגידו…

עמית 6 ביולי 2016

+1

עודד 6 ביולי 2016

+100

יוני ד 6 ביולי 2016

+70000000000

במשך שנים נראה שאין לו אופי ומנטליות מתאימים להיות שחקן טוב בארץ, קשה לי להאמין שפתאום בפרנקפורט זה ישנה.

יניב פרנקו 6 ביולי 2016

רק לזכור שהייתה לו הצעה לחוזה שמן אצל מיטש כבר עכשיו. והוא ויתר והלך לנסות בזירה הקשה של הליגה הגרמנית.

השמן 6 ביולי 2016

אכן. אבל אתה כותב כאילו עצם המעבר מלמד אותנו משהו על דרך ההתנהלות הנכונה עם כישרונות במדינה, ופשוט הבאתי זווית אפשרית אחרת לאיך שהעניין יכול להתפתח. אגב גם לא התכוונתי ספציפית לבקר את טוואטחה מי יודע מה פשוט רציתי להראות שהפוסט הזה קצת מוקדם

יניב פרנקו 6 ביולי 2016

זה ברור.
אבל דווקא משום שטוואטחה אינו סופר כישרון הדוגמא רלוונטית.
הוא יכול לגמור באוסטריה, במכבי או לעשות קריירה כמו אלמוג כהן (שממש לא מוערך כאן).
אבל כמה כישרונות הכדורגל הישראלי ומכבי חיפה פספסו בגלל מבנה מעוות – לעולם לא נדע.

השמן 6 ביולי 2016

לעולם לא נדע. מה שאנחנו כן יודעים זו כמות הכסף שנשפכה על "כישרונות" ישראלים ללא הצדקה על ידי המועדונים הללו. לדעתי זו בעיה הרבה יותר גדולה בכדורגל הישראלי

notRobot 6 ביולי 2016

מדויק להפליא

עידוקוליס ליפשיץ 6 ביולי 2016

ממש לא מסכים עם הטענה ששחקנים מתפספסים פה כי לא נותנים להם לשחק.
טאלב הוא סיפור הצלחה דבר ראשון כי יש לו כשרון אדיר. הוא מהרגע הראשון נראה כמו שחקן הרכב לגיטימי.תמיד היה מהמהירים בליגה ויכל להתמודד עם כל מצ'אפ.
הסיפור של תומר חמד ורפאלוב, לדוגמא (לייט בלומרס), הוא שונה בתכלית. כי עד גיל 23-24, כשהם קיבלו הזדמנויות בהרכב הם לא נראו בשלים ומתאימים.
טאלב היה נראה מתאים ובשל גם לפני שנתיים ושלוש, ולראיה כמות הרעש שעשו לקראת היורו בארץ ב2012 (!).
למעשה, שחקנים רבים שאין להם את הכשרון המתאים גם מקבלים במה והזדמנות בהרכבים הבכירים בארץ, בעיקר בגלל המחסור בכשרון, במיוחד בעמדות ההגנה. מה יגידו אעיד חבשי וסאן מנחם, לדוגמא? שלא נתנו להם הזדמנויות? שקר. נתנו להם והם הוכיחו שהם עדיין לא ברמה. לא בשביל שהקבוצה שלהם תהיה בצמרת הליגה בארץ ובטח לא בשביל לצאת לליגה איכותית באירופה.

טרנטה 6 ביולי 2016

ה"דיון" בערוץ הספורט היה מהמביכים ביותר אפילו בערוץ מביך שכמוהו: אילדיס ושגיא כהן מצחקקים ושואלים איך אומרים פראיירים בגרמנית ותוך כמבץה זמן הוא חוזר לארץ.
בלי קשר – אני חושב שהוא שחקן נחמד, אבל בטח לא מגן. אין לו שום יכולת הגנתית. שיהיה לו בהצלחה.

אורן 6 ביולי 2016

+1.איזה גועל היה אתמול בחדשות הספורט.מאד בולט.

אורן השני 6 ביולי 2016

אישית אני לא מבין מה יש לכם לראות את הערוץ הזה, ואז להתלונן שהוא ירוד.

לדעתי עדיף פשוט להתעלם ולדעת שאתה לא מפסיד כלום בחיים.

מאנו 6 ביולי 2016

+1
שגיא כהן לכלך ובגדול

notRobot 6 ביולי 2016

עבודה מעולה של הסוכן שלו. וזהו.
שחקן מאוד מוגבל שלדעתי לא יצליח להתגבר על כל הפערים הענקיים בינו לבין מגן ימני שיכול להרים גם כדור נורמלי ברגל שמאל, לעשות הגנה ולהרים רוחב.
כל זאת בשתי נגיעות וגם לאחר 65 דקות משחק.

מאחל לו שיישאר שם ויימצא את מקומו.
לטעמי לליגה השנייה בגרמניה כבר לא תהיה לו בעיה גדולה עם הבדלי האיכות.
בהצלוחס

ניר 6 ביולי 2016

אני מרגיש שרוב המגיבים פה לא מפרגנים כי הם אוהדי קבוצות מתל אביב. טוואטחה הוא כבר שנים המגן הכי טוב בארץ, ללא ספק. הוא המגן היחיד בליגה שמסוגל לעבור שחקן באחד על אחד, ולהגביה כדור בצורה נורמלית, והוא גם מאוד מהיר. יש לו מוסר עבודה גבוה והוא בא מבית טוב ואינטיליגנטי הרבה מעל לממוצע בענף.

מה שהפריע לו בחיפה בעונות האחרונות הוא החלק המזעזע מהקהל של הקבוצה הזו (שבמידה רבה מזכיר לי את הקהל של מכבי תל אביב בשנים הגרועות), וזה פגע ביכולת שלו. לדעתי הוא כבר היה צריך לעזוב את חיפה לפני שנתיים, אבל גם עכשיו זה בסדר ואין לי ספק שהוא יצליח כי בניגוד למה שכותבים פה המגיבים, דווקא מוסר עבודה גבוה יש לו.

עודד 6 ביולי 2016

אני חושב שזה בדיוק הפוך. אוהדי מכבי חיפה (ובכללם אני) מכירים היטב כל המגרעות שלו. דווקא כאלה שרואים אותו משחק 3-4 פעמים בשנה מעריכים אותו יותר. ובתור מנוי לקבוצה הרבה זמן, הקהל התייחס מאד בהגינות לטאלב. אני לא שונא אותו, אבל בחיי שהוא נתן הרבה סיבות לשנוא אותו.

מתן גילור 6 ביולי 2016

אני לא מסיכם איתך ויש לי הרגשה שלא ראיתי אותו פחות מכל אוהד של מכבי .
לדעתי, מרבית הביקורת כלפיו לא מגיע ממקום מקצועי כלל ועיקר. אפשר להעביר ביקורת על ההתנהלות (מוצדקת). אבל אם מתייחסים רק לפן המקצועי ובעיקר מתעלמים מסטיגמות שהיו נכונות בעבר ואין להן שום קשר למצב הנוכחי, כשהראש במקום הנכון, טוואטחה (יחסית לליגה שלנו) מצוין הן התקפית והן הגנתית.
ללילארד היו כמה קליעות קלאץ' מטורפות מאז כולם תופסים ממנו שחקן קלאץ אדיר, אבל כשהולכים לנתונים מגלים שהוא דווקא ממש לא בולט לטובה. כנ"ל לגבי ההגנה של טוואטחה.
אם היום יש על המדף שחקן ברמתו בלי הדם הרע עם הקהל אני מקווה ששחר ייקח את הכסף שקיבל על טוואטחה ויביא את השחקן הזה. אני אהיה מאד מרוצה.

עודד 6 ביולי 2016

אני לא מייחס יותר מידי חשיבות לסטיגמות האלו. קיבלנו הרבה מאד גולים בגלל הכיסוי הקלוקל שלו באגף. גם מבחינה התקפית אין מה לדבר. המספרים שלו בשנים האחרונות ממש מביכים. עונה אחרונה שהוא באמת היה טוב מבחינה התקפית היה אצל בנאדו (הראשונה שלו). חוץ מזה שגם מנטליות דפוקה היא בעיה מקצועית אצל שחקנים וטאלב הוא לא שחקן ששואף לשפר איזשהו אספקט במשחק שלו.

ניר 6 ביולי 2016

הוא לא אשם בהכל כמו שהוא לא אחראי לכל הדברים הטובים שכן היו. כיסוי זו עבודה של מאמן לפחות כמו של שחקן. שחקן מהעמדה שלו לא יכול לבשל גולים אם אין חלוצים ברחבה (!!!). אני ראיתי את יכולת המסירה שלו ואת יכולת מעבר השחקנים שלו, ואם משהו משתבש בדרך, גם המאמן וגם השחקן אשמים.

בסוף, כשמסתכלים על השחקנים של מכבי חיפה, ועם מי יש לצאת לקרב, אתה נשאר עם אלירן עטר, גילי ורמוט וטאלב טוואטחה. כל היתר לא ברמה, ועכשיו יש אחד פחות.

עודד 6 ביולי 2016

טוב נו, ברגע שהכללת את ורמוט ברשימת השחקנים לצאת איתם לקרב הבנתי שכנראה לא נגיע לעמק השווה…

ניר 6 ביולי 2016

מדברים על יכולת, לא על מיצוי פוטנציאל.. שים לב מה קורה לשחקנים יצירתיים מתחת רוני לוי. אלה שחקנים שלא יכולים לפרוח כשאתה מעמיד אותם בשלשות ובודק להם צחצוח וגילוח. כל שחקן צריך לדעת איך לנהל.

עודד 6 ביולי 2016

מסכים איתך לחלוטין לגבי רוני לוי. אלא שטוואטחה, לדעתי, לא היה יותר מסביר תחת אף מאמן.

vered s 6 ביולי 2016

כמו עודד. ורמוט? נטע לביא עדיף לכל מלחמה.

בלייק 6 ביולי 2016

אני אוהד מכבי ת"א, והייתי שמח מאוד אם הוא היה מגיע.
הרושם שלי הוא של שחקן מאוד מוכשר, מהיר מן הסתם, חלש פיסית וגרוע טקטית. דברים שאפשר לעבוד עליהם, אבל אני מניח שגם בחיפה ניסו ובכל זאת הוא לא התקדם הרבה מכל מיני סיבות.
מכבי ת"א ממילא נמצאת רוב הזמן בהתקפה והחיסרון הגדול שלה בהגנה היה האיטיות, ככה שטוואטחה היה יכול להיות פיתרון טוב מאוד. הוא גם היה אמור לגוון את משחק ההתקפה של מכבי שמנוהל בעיקר מהמרכז ימינה.

ועדיין, פרנקפורט תתמודד מול לא מעט קבוצות ברמה אחרת לגמרי ממכבי, כשהיא תצטרך להתגונן לא מעט זמן בלא מעט משחקים. פחות טוואטחה.
אז יכול להיות שהם רואים בו פוטנציאל לעתיד, יכול להיות שהסכום היה נמוך מספיק כדי להפוך את העסקה לאטרקטיבית (קראתי שבהודעה של פרנקפורט על החתימה של טוואטחה, נאמר שעכשיו תהיה להם תחרות על העמדה הזאת. אז אולי חושבים עליו שיהיה מחליף בשלב הראשון). אני נוטה להאמין שקומבינת הסוכנים היתה המפתח לסגירת העסקה.

בכל מקרה, וגם אם כל הסיפור הוא ספורטיבי לגמרי, טוואטחה משחק בחיפה שנים, והן מהגרועות שדע המועדון ב- 30 השנים האחרונות. חיפה לא הגיעה לכלום איתו, אז אולי ההמלצה של לתת לצעירים לשחק לא נכונה לקבוצות צמרת ששואפות לתארים? מה עם כל הצעירים שמשחקים במכבי פתח תקווה, כפר סבא? למה הם לא חותמים בבונדסליג? למה הגוזלנים שכן מושאלים לא מצליחים להטביע חותם אפילו בקבוצות כמו רעננה (שלא לדבר על הפועל)?
בעיני, הבעיה העיקרית בעניין הזה, זה ששחקנים יוצאים מהנוער כאן ברמה נמוכה מאוד. לא מסוגלים להתמודד מנטלית או פיסית. מי שכן מצליח בגיל מוקדם הביא איתו תכונה "מהבית" (מהירות מסחררת, ראיית משחק, כושר גופני), מספיק בולטת (כלומר מהווה יתרון יחסי מאוד גדול).

udi 6 ביולי 2016

"החלק המזעזע מהקהל"? "מוסר עבודה גבוה"? אתה מדבר פה על שחקן שמרגע שהוא עלה לבוגרים כל מה שעניין אותו זה החוזה הגדול בחו"ל או במת"א. שחקן שלא התאמץ, לא השקיע ולא שם על מכבי חיפה. שחקן אלים שבגלל כמה אוהדים שקיללו אותו זרק משענת של רכב על אוהדים. שחקן שעודד את מכבי ת"א(כשמכבי עשו תיקו עם ב"ש) היריבה הכי שנואה על האוהדים.
אז שילך ושיהיה לו בהצלחה(לא מאמין שהוא מתאים לבונדסליגה) ונתראה עוד שנתיים כשגולדהאר יקנה אותו.

7even 6 ביולי 2016

אחלה סוכן יש לבחור

MOBY 6 ביולי 2016

נאחל לו בהצלחה, הצלחה שלו תהיה עוד לבנה בבניין של נבחרת סבירה.
רק שיחזור אלינו כי הוא סמל (לא בוגר, ילדותי, מעצבן לרוב, אבל סמל) חיפאי.

עודד 6 ביולי 2016

מה הקריטריונים שלך לסמל?

MOBY 6 ביולי 2016

די פשוט, גדל בנוער, עלה לבוגרים, סמל.
ממן,אבוקרט, רוזנטל, אבי רן, קלינגר (אפילו הוא), עטר, בנאדו, קינן ועוד רבים וטובים.
וסליחה עם כל מי ששכחתי.

שמרלינג 6 ביולי 2016

קלינגר לא סמל שלנו. אולי הוא סמל של מכבי תל אביב.
בשביל להיות סמל לא חייבים לגדול בנוער של חיפה. למשל אלון חרזי או גוסטבו בוקולי.

MOBY 6 ביולי 2016

שמרלינג, בן כמה אתה?
נכון שהתל אביבים אוהבים לנכס נכסים. קלינגר יחד עם האחים רוזנטל ושאר הכרמליסטים הם סמלים בשבילי. אי אפשר לחלום על חיפה של 88/89 על כל סמליה בלי קלינגר הוא חלק מהד.נ.א. שאחר כך מכר אותו לצהובים. (קלינגר כמו גודס הוא תוצר של חיפה, כמו ילדים סורגים, או פרידמן).
וברור שטוואטחה לא הגיע לרמה של קינן או בנאדו או שאר הירקות. אבל מבחינתי הוא יותר סמל מהיוסי למשל…

udi 6 ביולי 2016

אתה באמת שמת את טוואטחה ברשימה אחת עם כל השחקנים האלו? הוא לא מתקרב אפילו בקצת לאף אחד מהם. בעיקר לא באופי.

עודד 6 ביולי 2016

אין מצב שאתה לא ציני…אשכרה כתבת את קלינגר וטוואטחה כסמלים במכבי? אופיר קופל סמל לפניהם.

ירוק 6 ביולי 2016

ראדוסלב הרומטקו סמל!

ירוק 6 ביולי 2016

*ראדובן

פראליה 6 ביולי 2016

סמל – מי שמזוהה באופן חד משמעי עם המועדון בו שיחק רב הקריירה . לא בהכרח גדל בילדים / נוער , אך ברב המקרים הוא כזה . אריק בנאדו (למרות כמה שנות גלות בבית"ר) , אייל ( אולץ ללכת למתא ) , יניב קטן , ברוך ממן , ג'ונמ הרדי .

גורביץ' 6 ביולי 2016

אהרן עמר!

איאן ראש נטול שפם 6 ביולי 2016

וואלה. הייתי מביא דדי בן דיין כדוגמה יותר טובה למגן שמאלי מטוואטחה..

וזה בנאדם שבזבז זמן ב-MLS…

Comments closed