המלפפון הבלונדי של הקיץ

תגידו מה שתגידו על אוסידון, איזה עין יש לו לשחקנים.

מה אני הייתי עושה בפרשות דמארי ושוינפלד ?  מוכר את שוינפלד ולא מביא את דמארי.

ומחפש בעיקרון חלוץ זר בשוק החופשי , בשכר שמדברים עליו שמוכנים לשלם לשוינפלד אפשר למצוא פתרון סביר.

לג'ורדי יש פטיש להפועל, הוא הציע בשנה הראשונה הרבה כסף על טוטו תמוז ואביחי ידין, חבל שלא מכרנו אז, הוא הציע הרבה מאוד כסף על ורמוט (טוב שמכרנו) ובאופן כללי אני לא רואה בזה בעיה.

אני גם לא מתרשם מהפניות שלו לשחקנים תחת חוזה, זה השוק, זה הענף, ככה עושים כולם , אם כי גם לא התרשמתי במיוחד מהטענות על תרבות ניהול בדגש על תרבות מתקדמת שמביא איתו גולדהאר בעבר ועל השדרוג שזה יביא איתו לכדורגל הישראלי.

דג גדול אוכל דג קטן וככה זה תמיד.

*

אבל אני מבין מאוד את האוהדים וגם את כבירי שהבטן שלהם מתהפכת בסיפור הזה , יש בזה צעד הצהרתי לא פשוט ושוינפלד נראה כמו השחקן הכי טוב כרגע בסגל.

ואני לא רואה את המאזנים של הקבוצה, של כבירי וחבורת המימון החיצוני , אם יש אפשרות ריאלית להחזיק בשחקן ואולי גם להביא את דמארי, כאוהד בוודאי שלא אתנגד, אבל כבירי צריך להסתכל במראה ולהבין שהשנה הוא כבר לא יוכל להגיד שלא ידע, שלא הבין.

*

דילמות, דילמות, דילמות.

מזל שהחיים שלי פשוטים , אני אוהד, אני תמיד אהיה אוהד, עם שוינפלד , בלי דמארי, בליגת העל או בפירוק עם 9 נקודות מינוס בליגה הלאומית.

ואולי זה המסר לכבירי, היתרון שלך כאוהד צריך לבוא כאן לידי ביטוי.

*

קח את הכסף , יש עוד הרבה דגים בים , בוא נלך לאכול דג יותר קטן.

"רץ שאינו מכיר את לידיארד הוא כמו פיזיקאי שאינו מכיר את ניוטון"
נלחמים בפשע המאורגן

105 Comments

מכביסט שמאלני 26 ביולי 2016

מה שיותר מעניין, זה איך הפועל ת"א הסכימו לסעיף של מכירה עתידית של 40% שיגיעו למכבי נתניה??? הזיה.

ניב 26 ביולי 2016

הייתה תחרות בין מכבי לפועל וזה גרם לעליית מחיר.

ד"ר רזי הופמן 26 ביולי 2016

ילה, קח תקלמרי ולך לים, יש הרבה דגים:)

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

תתפלא אבל אני כרגע בים.

yaron 26 ביולי 2016

יניב,
יש לך הוכחות כלשהן שקרויף פונה לשחקנים תחת חוזה?
אומרים שאם חוזרים על אותו שקר מספיק פעמים הוא הופך לאמת…
אם זה נכון, למה אף אחד לא מתלונן? הרי העונש על כך כבד.
בנוסף, האם ג'ורדי באמת כזה מטומטם שיסכן את שמו עם כזה כתם? הוא הרי לא ישאר במכבי לנצח.

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

חייב להגיד שמרגיש לי שמי שחוזר על שקר כרגע זה אתה.
אף אחד לא מתלונן כי כמו שאמרתי כולם עושים אותו דבר לכולם – הפועל עושה למכבי עם רייכרט שעשתה קודם עם ורמוט וכך הגלגל.
אז אף אחד לא הולך לכלא ולא נעליים וזה הענף.
אבל אנחנו מספיק מנוסים להבין איך העסק מתנהל .
גורדי פנה בארבע שנים שלו כל כך הרבה פעמים לשחקנים עם חוזה שיש גבול לתמימות.

yaron 26 ביולי 2016

הוא פנה כ"כ הרבה פעמים ואף אחד לא התלונן.
תן הוכחה למקרה אחד.

בלייק 26 ביולי 2016

תמונות ממצלמות האבטחה בשלוותא מראות שהוא פנה לאוגו שיעביר לו את הבירה.

פרטים נוספים בקרוב.

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

דווקא קל. מכבי תבעה את עיתון הארץ ואת פרימו כשפירסמו חומרים עליה שלא היו נכונים לטענתה.
כל התקשורת אומרת את זה במשך תקופה ארוכה, ומכבי לא עושה כלום.
למה לדעתך ?

yaron 26 ביולי 2016

הבנתי נכון, אתה קורא לתגובה שלך הוכחה?
באמת, אתה טוען שיש כאן מנהל מקצועי שבמשך ארבע שנים פונה כדבר של הרגל לשחקנים תחת חוזה (כ"כ הרבה פעמים), בזמן הזה העביר לא מעט כדורגלנים לקבוצתו והשתלט על הכדורגל הישראלי ואפילו לא תלונה רשמית אחת?

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

האמת שזו טענתי.

החתול של שרדינגר 26 ביולי 2016

טיעונך מגוחך (כמעט) כמו הפאה של כבירי.

רועי 26 ביולי 2016

הפעם הם נזהרים,
צנצי למשל מדווח על שיחה של ראשי קבוצות גדולות בארץ שדיברו על ג'ורדי ופניה שלו לשחקנים תחת חוזה.
הוא לא כותב שג'ורדי נפגש עם שחקנים תחת חוזה, הוא מדווח על אחרים שכועסים על ג'ורדי.
כמה נוח.

כמו שאתה אומר, כולם עושים את זה.
אבל רק על ג'ורדי כל התקשורת מדברת. זה מה שמפריע.

yaron 26 ביולי 2016

רועי, אם יש כמה בעלי קבוצות גדולים שטוענים שג'ורדי פנה לשחקנים תחת חוזה, למה הם לא מתלוננים? למה אנונימיות?
שחר התלונן פעם? ברקת, טביב? רמון???

רועי 26 ביולי 2016

לא אמרתי שהם מתלוננים, אמרתי שככה צנצי מדווח.
זה היופי, הוא לא צריך לכתוב בעצמו שג'ורדי מדבר עם שחקנים תחת חוזה, הוא כותב על כל אלה שכביכול מתלוננים על כך.

yaron 26 ביולי 2016

הוא גם לא צריך לכתוב מיהם אותם בעלי קבוצות…

אורן 26 ביולי 2016

ירון,
לטענתך,ורמוט גמר את הדרבי ב22:30 ואז ב23:00 קרויף דיבר עם רמון ,הודיעו לורמוט ואז הוא נמכר?

אריק ב 26 ביולי 2016

אורן,
הנושא של ורמוט הוא לא דוגמא טובה מאחר והפנייה נעשתה בשיתוף עם רמון (כלומר, הפועל).
הבעיה היא במקרים שפנייה לשחקן נעשית ללא ידיעת הקבוצה עימה הוא חתום על חוזה.

yaron 26 ביולי 2016

ממש לא!
ג'ורדי ורמון ניהלו משא ומתן וסגרו עסקה לפני הדרבי. מותר לפנות לקבוצה, אסור לפנות לשחקן.
שני הצדדים החליטו מסיבותיהם הם שהוא ישחק בדרבי.

בלייק 26 ביולי 2016

זה בדיוק המקרה של שקר שחוזרים עליו הרבה פעמים עד שהוא נהיה "עובדה". אני לא טוען שאתה משקר, אלא ששמעת את השקר הזה כל כך הרבה פעמים שאתה כבר בטוח שהוא אמת.
הסיפור כפי שהובא מעורך דינו של ורמוט (דאז), אם אני לא טועה זה היה יוסי גאייר, וזכה לאישור של של רמון (לפחות לחלקים במתיחסים אליו): מכבי סגרה עם ורמוט עוד בקיץ, באישורו של רמון שמאוד רצה להיפטר מהסחורה בשלב ההוא. הפועל התחרטה ברגע האחרון. הסיבה היא שאייל ברקוביץ' מונה אז למנהל מקצועי (אואיזה טייטל שלא נתנו לו אז), והודיע שהוא בונה את הקבוצה על ורמוט. בינואר, אחרי שבהפועל כבר התיאשו (גם מהנושא הכספי וגם מורמוט שההדלפות עליו באותה תקופה היו שהוא חסר חשק ומעבר לשיא), קרויף ורמון דיברו במשך כמה ימים, וסגרו שאחרי הדרבי הם יודיעו לורמוט. מבחינת מכבי מול ורמוט הכל נסגר בשניה, אפילו לא בחצי שעה, כי הם פשוט חזרו לסיכום שהיה מהקיץ.
בכל מקרה, מקרה ורמוט הוא לא המקרה הרלוונטי כי גם לטענת רמון הוא היה מעורב לכל אורך הדרך. לגבי השאלה אם ורמוט ידע שהוא עובר עוד לפני המשחק, אז לפי הגרסה הרשמית כאמור – לא, ועוד לא שמעתי מישהו שניסה להפריך את הגרסה הזאת. רק חוזרים על המנטרה.

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

זה דווקא מקרה של היתממות והתפלפלות שחוזרים עליה הרבה פעמים עד שמקווים שתהפוך להנחת עבודה.
גילי ורמוט עלה לדרבי ההוא כקפטן כשידע היטב שהוא למחרת עובר למכבי.
עסקה כזו לא נסגרת בכמה שעות.
כשרה ולגיטימית וחיה בתוך הקודים של הענף.
אבל כל ניסיון לטענה אחרת הוא מגוחך.

בלייק 26 ביולי 2016

הבנתי.
אני חושב שהטענה שלי נכונה, ושכל טענה אחרת היא מטופשת. ניצחתי?

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

כולם מנצחים

yaron 26 ביולי 2016

יניב, מה הקשר???
וורמוט עלה כשהוא יודע וזה היה באישור רמון שחתם על העסקה.
איך זה קשור לפנייה לשחקנים תחת חוזה?

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

זה לא קשור כמובן.

שגיא 26 ביולי 2016

ואתה חושב שבאירופה זה לא ככה? מנהלים בקבוצות לא פונים לשחקנים תחת חוזה?
אין פה שום קשר לניהול אירופאי. ככה זה בכל העולם.
אם אתה מסתכל על הניהול במכבי של השנים האחרונות ורואה רק את זה שג'ורדי פונה לשחקנים תחת חוזה, אז אתה כנראה עיוור.
אני לא יודע מה ההגדרה ל"ניהול אירופאי" שכולם מדברים עליו אבל אני בטוח שאין הרבה אוהדים בארץ שלא היו רוצים שבקבוצה שלהם יהיה ניהול כמו שיש במכבי. בייחוד אוהדי הפועל.

משה 26 ביולי 2016

יש גבול להיתממות, בחייך.

yaron 26 ביולי 2016

הגבול להיתממות הוא הוכחה אחת.
זה כל מה שביקשתי.

טרנטה 26 ביולי 2016

אני רק שאלה: אם אכן יש לשוינפלד סעיף שחרור של 750k
על מה בדיוק מתנהל משא ומתן? האם זה בגלל סעיף "איסור מעבר למכבי"? סעיף שנשמע בלתי חוקי באזניי הלא משפטניות.

טרנטה 26 ביולי 2016

חייב להוסיף שהסאגה הזו משעשעת אותי. הכותרות היומיות הופכות ונהיות הזויות: 3.5 מליון על שוינפלד (חחחחח גדול), מכבי מנהלים משא ומתן עם עצמם (או שמא דווקא הפועל), ועוד פנינים.
מנפלאות עונת המלפפונים.

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

מה מסובך פה.
חתמו על סעיף שחרור עם התניה.
כמו סעיף שחרור עם סכום אחד לאירופה וסכום אחר לארץ.

בלייק 26 ביולי 2016

מה שמסובך היא חוקיות החוזה.
הסעיף עדיין לא עמד למבחן בית משפט, ולהשוות את זה להתניות אחרות שעשויות להיכלל בחוזים זה לא רלוונטי.
גם לדעתי, חסרת ההכשרה המשפטית, סעיף כזה כנראה עומד בסתירה לחוק חופש העיסוק.

המסקנה שלי מ"סעיף השחרור" ובכלל כל המו"מ הזה, הוא שאנחנו לא יודעים לגבי המקרה הזה כלום. כל עיתונאי ממציא או מקבל הדלפה מהצד שקרוב אליו ומספר סיפורים. נניח שקרויף מדליף שהוא במו"מ, זה אומר שזה נכון? לא ממש. זה אומר שיש לו אינטרס שייכתב שיש מו"מ. לסמוך על העיתונאים המדווחים שיבדקו, יצליבו ויאמתו זה כבר באמת תמימות.

ובגדול, אני מסכים איתך יניב שככה פועל הענף. ככה כולם. אבל את קרויף ממתגים ככה, בדיוק מתורת ה"נחזור על שקר מספיק פעמים". זה לא שקר שהוא פונה לשחקנים תחת חוזה (לכאורה וזה), זה שקר שרק הוא עושה את זה (הנחה מובלעת במסר הזה כי אם כולם עושים את זה, אז למה לציין את קרויף במיוחד?).

yaron 26 ביולי 2016

אז אני אשאל גם אותך בלייק איך אתה יודע שזה לא שקר?
רציני, תנו הוכחה אחת.

בלייק 26 ביולי 2016

אין לי הוכחה ואין לי צורך בהוכחות. קראתי מספיק ראיונות עם שחקנים שסיפרו על איך קרויף שיגע אותם ו"הציק" להם שיחתמו במכבי. אני מתכוון במיוחד לליגיונרים, שלא אמרו את זה בתור משהו שלילי, אלא דווקא בתור פיתוי שהם עמדו בו ונשארו לשחק בחו"ל. יש שם מספיק דוגמאות לשחקנים תחת חוזה. אין לי הוכחה שקרויף לא קיבל אישור (לפנות) מהקבוצה שלהם, אבל אם כן, אז קרויף כבר סגר עם כל כך הרבה מועדונים על מחירים של שחקנים שבסוף לא הגיעו, שזה כבר ממש בזבוז זמן.
בכל אופן, אני מניח שהוא פונה פשוט כי להתרשמותי זאת התנהגות נורמלית בשוק הזה. זה תמיד קשה להוכיח. אפילו במקרה של יובל שבתאי, שכולם יודעים שבכר שוחח איתו אחרי המשחק בין הקבוצות, והוגשה תביעת בוררות בעניינו, רעננה הפסידה. הרי קרויף גם ככה משוחח עם קצב/נמני/דהאן על שחקן X, אז אתה באמת חושב שהוא לא שואל על הדרך לגבי שחקן Y של אותו סוכן?

yaron 26 ביולי 2016

אז עכשיו אתה טוען שגם מועדונים מקצוענים בחול ידעו שקרויף פונה לשחקנים שלהם תחת חוזה ולא עשו עם זה כלום?
כאילו יושבים להם בברייטון, יודעים שקרויף מדבר עם הכוכב שלהם (תחת חוזה, לא חוקי) ואמרים: אין מה לעשות, ככה זה?

בלייק 26 ביולי 2016

לא, לא טענתי שמנהלי קבוצות בחו"ל ידעו. לא יודע אם הם ידעו. אולי חלק ידעו וחלק לא.
וכן, יכול להיות שהרבה מנהלי קבוצות יודעים שמדברים עם שחקנים שלהם שהם תחת חוזה ולא עושים כלום, כי גם הם בעצמם מדברים עם שחקנים תחת חוזה ואין להם סיבה אמיתית לכרות את הענף שגם הם יושבים עליו.
לא זוכר שמכבי התלוננה נגד הפועל במקרה רייכרט. מה זה אומר? שהוא לא דיבר עם הפועל?

קפטן קוקי 26 ביולי 2016

זאת בדיוק הנקודה. יש פנייה לשחקן תחת חוזה ויש פנייה לשחקן תחת חוזה. יש הבדל גדול בין "היי, מתי אתה בא לשחק אצלי?" לבין "אלה התנאים שאני מציע, דבר עם הקבוצה שלך ותשיג שחרור ואז אפשר לחתום על חוזה". וגם יש הבדל בין שחקן שיש לו סעיף שחרור והקבוצה המעוניינת מודעת אליו לבין כזה שלא.
מי שלא מבדיל בין שני הקצוות האלו חוטא לאמת.
במקרה הראשון, אין הבדל גדול בין פנייה "לשחקן" לבין פרסום אנונימי בתקשורת שהקבוצה מעוניינת בשחקן. במקרה השני, שגם הוא קורה הרבה מאוד, זה כבר עבירה על החוק לכאורה, אבל גם אז מדובר בכזאת שקל להכחיש.

קפטן קוקי 26 ביולי 2016

ואגב, כשהפועל עושה את זה אז "משחררים את הילד" ו"בן עדיין חי".
אבל כשמכבי עושה את זה כולם אומרים שהנה בא המיליארדר מקנדה והאיש עם הסטנדרטים האירופאיים, "מכביזם דורסני", דג גדול אוכל דג קטן והכי אהבתי את דור בלך – בגלל זה אם אתה במכבי אתה אוהב את זה ואם אתה לא במכבי שונאים אותך.

yaron 26 ביולי 2016

בלייק, אני לא יודע על מה קרויף מדבר עם סוכנים ואני לא תמים…
מה שאני כן יודע זה שקרויף מספיק מנוסה ושיש לו ייעוץ מספיק טוב בשביל לדעת בדיוק מה מותר ומה אסור.
פנייה לשחקן תחת חושה היא עבירה חמורה עם עונשים כבדים.
קרויף לא ייסכן את הקריירה שלו ואת הקבוצה בצורה כזאת חובבנית.
האם הוא מנצל את כל מה שהחוק מאפשר לו? כן!
האם הוא עבר על החוק? אין לנו שום הוכחה לכך.

בלייק 26 ביולי 2016

מה החוק בעניין הזה אומר?

yaron 26 ביולי 2016

למיטב ידיעתי קבוצה שפונה לשחקן או לסוכן שלו כשהוא תחת חוזה – קנס כבד, הורדת נקודות ויותר.
סוכן שמנהל מו"מ עם או על שחקן תחת חוזה – אבדן רשיון.
שחקן שמדבר עם קבוצה אחרת כשהוא תחת חוזה – קנס, הרחקה ועוד.
לא יודע איך דברים עובדים כשלשחקן סעיף קנייה.

בלייק 26 ביולי 2016

השאלה היא עד כמה מפורט בחוק (ואולי עוגן בפסיקות) מה זה נקרא לפנות לשחקן תחת חוזה. האם אסור מגע בכלל, אסור להציע חוזה, אסור לרחרח עם הסוכן?

yaron 26 ביולי 2016

בלייק, אני לא יודע אבל אני בטוח שקרויף מספיק חכם בשביל לא לעבור על החוק.
הטענה שלי מאוד פשוטה – אין לנו שום הוכחה שקרויף פנה לשחקנים תחת חוזה בצורה לא חוקית.

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

כאמור אני לא טוען שרק הוא עושה את זה, עושים את זה כולם, שנים ארוכות אחורה.

yaron 26 ביולי 2016

יניב, זה לא העניין.
אתה טענת (כעובדה) שהוא עושה את זה כבר ארבע שנים ולא הבאת הוכחה אחת.

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

איך אמרת, זה שחוזרים על שקר הרבה פעמים לא הופך את זה לנכון. אתה עושה את זה יופי.

ארז 26 ביולי 2016

ירון, לרוב התגובות שלך אינטליגנטיות. לא מבין את הקטע שלך פה. גם לחלק גדול מאוהדי מכבי העניין ידוע וברור. איזה הוכחות אתה רוצה? האזנה לנייד של ג'ורדי? שיניב ישכור חוקר פרטי?
בלייק השיב לך באופן ברור ויפה, ואין לחשוד בו באדמת. קשה להוכיח דברים כאלה כי הם נעשים בהסתר, אבל יש די והותר עדויות לעניין הזה.
חלאס, שחרר.

yaron 26 ביולי 2016

בבקשה, תן עדות אחת.

ארז 26 ביולי 2016

:)

ארז 26 ביולי 2016

צחקת, נכון?… עדויות במובן שבלייק ציין. המון שחקנים שונים שמספרים אותו סיפור. במשפט אונס זה עשוי להספיק להרשעה…

yaron 26 ביולי 2016

צחקתי כשרמזת שהתגובה שלי לא אינטילגנטית…
אומר את זה בפשטות. אין הוכחה שקרויף פעל בניגוד לחוקים.
אני לא מאמין שחמד מספר לתקשורת שקרויף "שיגע אותו" ושזה היה עובר בשקט אם לא היה לו את אישור ברייטון.

ארז 26 ביולי 2016

אז יש המון שחקנים שקרנים שטוענים שג'ורדי פנה אליהם.

yaron 26 ביולי 2016

שוב, תן דוגמא לשחקן שטוען שקרויף פנה אליו כשהיה תחת חוזה בלי ידיעת קבוצתו.
אבל עזוב, תן רק שחקן שטוען שקרויף פנה אליו עם תאריך ואני אצליב את השאר לבד.
מתי קרויף פנה לחמד, לפני שסגר בברייטון? סביר להניח שבאישור.
אבל שוב, תביא דוגמא אחת ונתחיל משם.

עדי אבני 27 ביולי 2016

מהתקשורת, היום: "שוינפלד: לא מדובר ב50 אלף יותר. מדובר ב100-150"
מהתקשורת, אתמול: הפועל- לא קיבלנו פניה רשמית ממכבי אודות שוינפלד
מהתקשורת: דמארי, לפני כשבועיים: קרויף לא פנה אליי הקיץ, אבל לא הפסיק לנדנד לפני המעבר לחו"ל
מהתקשורת, לפני שנתיים: שכטר: קרויף לא הפסיק להתקשר אבל העדפתי לא ללכת נגד אוהדי הפועל
הצלב.
אם תרצה הוכחות טובות יותר, הוכח ראשית שאני אכן כתבתי את הפוסט הזה או שכור חברת חקירות

yaron 27 ביולי 2016

התלוננו עלי שאני חופר ולא משחרר אז אגיב כאן ובאמת אשחרר :-)
אני לא טענתי בשום מקום שקרויף לא מדבר עם שחקנים ואפילו לוחץ עליהם.
מה שאני טוען זה שלמיטב ידיעתנו כרגע קרויף לא פונה בצורה לא חוקית לשחקנים תחת חוזה.
האם פנייה לשכטר, דמארי חמד ועוד באישור המועדון היא לא חוקית?
לגבי שוינפלד אני לא יודע מה אומר החוק לגבי שחקן עם סעיף קניה. מה שאני בטוח זה שאם קרויף היה עובר על החוק הפועל היתה תובעת.
אני גם בטוח שקבוצות בחול היו תובעות אם קרויף היה מנסה לגנוב שחקנים בצורה בלתי חוקית.
העונשים על העבחרה הזאת כבדים הן לקבוצה, הן לשחקן והן לסוכן.
עד היום לא הוגשה אפילו תביעה אחת ולא פורסם אפילו מקרה אחד (לא בעילום שם) של קבוצה/שחקן שטוענים שקרויף עבר על החוק.

אורי 26 ביולי 2016

מזל שלמכבי אין סעיף שאוסר שחרור להפועל
עוד היינו נתקעים עם רייכרט

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

נתקעתם עם מספיק אחרים ברוך השם

אורן המקורי אסלי אורגינלי מספר 1 26 ביולי 2016

אבל תן הוכחה

טרנטה 26 ביולי 2016

ובלי קשר: לה פמיליה עצורה ואוהד גזען נשלח למאסר. אולי יש עתיד.

אוריה 26 ביולי 2016

מסכים עם מה שכתבת, אבל יד על הלב, לא קצת עפנו פה כולם (ואני כאוהד מכבי מוסיף- גם ג'ורדי) על שויינפלד?
בחור טוב, יהודי (שזה יתרון משמעותי), נתן כמה גולים בחצי שנה בקבוצת תחתית שלפני שהגיע לא הצליחה לשים גול.
אכן, הספק יפה.
מכאן ועד להפוך לאחד המלפפונים הגדולים של הקיץ ??????

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

השוק מופרע, זה נכון, אני חייב להגיד שממה שראיתי אותו הוא שחקן, זה לא סיפור רייכרט ו-ורמוט, הוא חזק , מהיר ויש לו בליגה שלנו יכולת לעשות מספרים.
האם הסכומים שנזרקים הגיוניים ? לא.
האם זה הגיוני ששחקן שלפני חצי שנה הוצע לכמה קבוצות הופך כזה מלפפון – לא.
האם מכבי חייבת אותו ? לא.
האם הפועל צריכה להשתגע עליו ? לא.

אבל זה חלק מהשיגעון של הגבלת הזרים בליגה והאנומליה הכלכלית שנקראת הכדורגל הישראלי.

שלו 26 ביולי 2016

השאלה לא אם מכבי חייבת,
השאלה אם היא צריכה.
אני לא יודע, זה הזמן יגיד.
את וורמוט לא היו צריכים.

שלו 26 ביולי 2016

בגדול,
אני נגד דג גדול אוכל דג קטן (בכלל דגים זו רמאות…)
אבל בהמשך להרבה שנכתב על מיץ', הוא לא המציא את השיטה.
משהו צריך להפסיק את זה (ההתאחדות?)
אבל אם נזכיר את הפועל כפר סבא וטביב או הפועל פתח-תקווה ומאיר שמיר (בהקשר החיפאי).
אז כולם ממש לא מוסריים, עכשיו זה על חשבון חיפה בית"ר והפועל (שוב אני נגד זה חד משמעית).
פעם זה היה על חשבון הפועל פ"ת וכפ"ס.
צריך מגבלת שכר מהשחקן ה – ???? .
הגדלת כמות הזרים.
ועוד מהלכים שיגבילו את הפערים והקפיטליזם החזירי.

אורן 26 ביולי 2016

+1

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

תמיד יהיו פערים, אפשר למזער אותם דרך רגולציה חכמה, אבל פערים יהיו.

notRobot 26 ביולי 2016

אם זה מלפפון אצלך אז אני מלמיליאן

אורן 26 ביולי 2016

לא מבין את כבירי.גם עם שוינפלד ודמארי אין באמת סיכוי לאליפות.
צריך ללכת לשנתיים עם תקציב נמוך,עם מאמן כמו גוטמן ועם קהל ולשמור פעם אחת ולתמיד על שפיות כלכלית.
אם כל הכבוד -זה נראה כמו התאבדות כלכלית.

טרנטה 26 ביולי 2016

בלי שוינפלד ושאר העברות ינואר הפועל היתה חזק בתמונת הירידה. לא רואה שינוי גדול השנה.

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

תפסיק לזרוק סתם דברים ותביא הוכחה אחת שהפועל מועמדת לירידה

טרנטה 26 ביולי 2016

הפועל לא היתה חזק בתמונת הירידה?
החיזוק שהגיע בינואר השאיר אותה בליגה. מה לא מובן? ואם תוציא את החיזוק הזה הפועל לא נחלשת?
יצאה לי תשובת רומן.

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

חחח. קצת.
בכל מקרה צריך לחכות קצת ולראות את הסגל של השנה ולראות.
רק על העובדה שהשנה יש מאמן אפשר להניח שנראה קבוצה טובה יותר מהזוועתון של שנה שעברה.
אבל לך תדע.

אודי 26 ביולי 2016

"…אולי זה המסר לכבירי, היתרון שלך כאוהד צריך לבוא כאן לידי ביטוי…"

איזה יתרון יש לו?

השמן 26 ביולי 2016

כל שבוע מישהו אחר מדבר פה בשם גולדהאר בלי שום הוכחה. פעם קודמת מישהו טען שגולדהאר הביא את לג'ורדי בשביל להביא זרים איכותיים, עכשיו אתה טוען שהכוונה בתרבות הניהול המתקהמתקדדיברו עליה זהנלא לפנות לשחקנים וכו'. כל ששמעתי מגולדהאר זה התנהלות מקצוענית של מועדון ויחס מכבד של השחקנים למקצוע. התוספת של לא לפנות לשחקנים תחת חוזה באיצטלה של תרבות מתקדמת היא שלך בלבד. אין שום דבר מתקדם בזה, נהפוך הוא, למה מיועד סעיף השחרור בחוזה אם לא כדי לאפשר פניה לשחקן. הכל אתיקה מומצאת של אנשי כדורגל מתקרבנים שקשה להם עם הכסף של גולדהאר. בכלל הטענה כאילו לג'ורדי יש פטיש להפועל גם היא פרי דמיונך, ג'ורדי רוצה את השחקנים הטובים של הפועל, בתחילת דרכו היו לה הרבה, אז הוא רצה הרבה, עכשיו יש לה אחד (שגם אותו הוא רצה עוד כשהיה בנתניה) אז הוא רוצה אחד.
לגבי מה שכתבת על הפועל, צודק באלף אחוז, הפועל צריכה להימנע לחלוטין מהעמסת ציפיות מיותרות עד שהמועדון יתייצב מבחינה כלכלית, הבאה של דמארי + שוינפלד + עזרא+ גוטמן תגרום לדיבורים מגוחכים על מקומות 3-6 ועוד. זה יכול לקרות, אבל זה גם יכול לגרום למשבר שיחייב מהפכה נוספת בינואר ויכניס את הקבוצה לבור כלכלי גדול יותר

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

הטענה שגולדהאר יביא לתרבות ניהול מתקדמת יותר הועלתה על ידי שורה של כתבים וכותבים כולל פה בדה באזר.
לא קניתי אותה אז ולא מתרגש מזה היום.
איש עשיר מאוד קונה קבוצת כדורגל ועושה הכל כדי לחזק אותה . סיפור שכאוהד כדורגל ראית עשרות פעמים בארץ ובעולם.

השמן 26 ביולי 2016

לא מבין. גולדהאר עצמו פירט במגוון ראיונות שקיים לאורך השנים את משנתו, באף אחד מהם לא הוזכר נושא פנייה או אי פנייה לשחקנים תחת חוזה כחלק מהחזון שלו. אתה החלטת לבד שתרבות ניהול מתקדמת כוללת בתוכה אי פנייה לשחקנים תחת חוזה, ועכשיו אתה אומר "אמרתי לכם"? לא מבין את היכולת שלך לשפוט אנשים עפ"י דברים שהמצאת

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

אני בכלל לא מתייחס לראיונות של גולדהאר. הוא נותן פעם בשנתיים ראיון מתוזמר שאי אפשר ללמוד ממנו באמת.
אני מתייחס לחלק הלא מבוטל שאני מכיר בתקשורת וברשתות החברתיות שהחליטו שגולדהאר לא מביא איתו רק יכולות פיננסיות וניהוליות אלא גם הבטחה לתרבות ספורט נעלה.

השמן 26 ביולי 2016

והאם ניהלת איתם דיון בשאלה מהי תרבות ספורט נעלה ומה היא כוללת? אני לדוגמא חושב שגולדהאר הביא איתו תרבות ספורט (נעלה זו מילה קצת מוגזמת לדעתי) אבל לפנייה לשחקנים תחת חוזה אין שום קשר תרבות ספורט

yaron 26 ביולי 2016

צריך להזכיר שתרבות ניהול כוללת אי פניה לשחקנים תחת חוזה???
אם עשו את זה זה גועל נפש וממש לא תרבות ניהולית.
העניין הוא שאין אפילו מקרה מוכח אחד שקרויף פנה לשחקן תחת חוזה…

השמן 26 ביולי 2016

בוודאי שצריך להזכיר. אני לא רואה שום בעייה אתית הפנייה לשחקנים תחת חוזה. להיפך, סעיפי השחרור למינהם נועדו בדיוק בשביל זה

yaron 26 ביולי 2016

הדיון כאן הוא על פנייה לא חוקית לשחקנים תחת חוזה.
אם קרויף עשה זאת זה לא חוקי!
אתה יכול להגיד שזה גם לא אתי אבל זה קודם כל לא חוקי והעונשים על כבדים.
פנייה לקבוצה – חוקית
לגבי שחקנים עם סעיף שחרור – לא יודע מה החוק אומר אבל לדעתי זה עדיין שחקן תחת חוזה.

השמן 26 ביולי 2016

אולי זה לא חוקי… לא באמת משנה, כולם עושים את זה. פשוט הפריע לי שפרנקו אומר על ג'ורדי ומיטש שאין פה שום דבר נעלה, על בסיס משהו שרק הוא החליט שהוא מסמל נעלות. זה כמו שכתוב שפרנקו הוא בלוגר גרוע כי הוא לא משתמש מספיק בביטויים בארמית שבעיני הם תו תקן לאיכות. (סתם דוגמא, בעיני פרנקו הוא בלוגר מצויין :-))

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

http://debuzzer.com/benyehuda/59567/

היי שמן – אני התייחסתי לפוסטים כאלו.

השמן 26 ביולי 2016

נו? בדיוק כמו שאמרתי. לא גיל שלי, לא טלב"י ולא גולדהאר עצמו הביאו פנייה או אי פנייה לשחקנים תחת חוזה כדוגמא לתרבות שמונחלת במועדון. זה רק אתה החלטת. מאוד יכול להיות שתוכל למצוא דברים אחרים שנאמרו בריאיון או נכתבו בבלוג וךדעתך מכבי לא באמת עומדת בהם, אז יהיה בסיס לדיון.

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

אז הטענה שלך זה שמכבי יכולה להחזיק במקל מצד אחד (לדבר על ערכים ובניית תרבות נעלה) ומצד שני (להחליט מה זה תרבות ומה לא לפי המצב בשוק והאינטרסים ) – כי זו המכבי הישנה והטובה שגדלתי עליה.

השמן 26 ביולי 2016

לא בדיוק. אני טוען שאתה יכול לומר, "אתם רואים, אין פה שום תרבות נעלה, מכבי פונה לשחקנים תחת חוזים", אבל זו טענה חסרת משמעות אם בכלל לא ברור שמישהו חוץ ממך חושב שהפנייה לשחקנים תחת חוזה קשורה לתרבות נעלה. לעומת זאת, אחרי שמכבי כמה פעמים הצהירה על התנגדות לגילויי גזענות ובעד דו קיום, אתה בפירוש יכול לומר שהעובדה שההערה הדוחה של זהבי אחרי המשחק בסכנין לא זכתה לתגובה מצד אף גורם במועדון מראה שאין פה באמת מחויבות אמיתית אלא לפי אינטרסים.
הנקודה היא לא שמכבי מחליטה מה המידות והערכים, אבל גם אתה לא. יש דברים שמכבי הצהירה עליהם, חש דברים שהם בקונצנזוס, פנייה לשחקנים תחת חוזה הוא לא אף אחד מהנ"ל

ראול רוססקו 26 ביולי 2016

לאוסידון יש טביעת עין על שחקנים? על איזה כוכב לכת אתה נמצא? תבדוק כמה ואיזה שחקנים עברו בעונה שעברה במכבי נתניה. חלק הוחתמו והלכו עוד לפני שהעונה התחילה.

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

צחקתי ידידי.

יואב 26 ביולי 2016

אולי זאת בכלל הפועל שרוצה מכירה על מנת לממן את דמארי?
הידיעות מאתמול לא מטיבות עם מצבה הכלכלי של הפועל.
ועדיין קיים חוב על הבן האובד להזכירכם(שש מאות אלף יורו).

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

אי אפשר לפסול אופציה כזו על הסף.

rochu 26 ביולי 2016

אולי המצפן המוסרי שלי לא מכוון, אבל אני לא רואה בעיה לפנות לשחקנים תחת חוזה… בכל מקרה צריך לסכם עם הקבוצה על מחיר הרכישה לפני שמשהו קונקרטי יקרה.
מנסה לחשוב על חברה בשוק הפרטי שמציעה חוזה לעובד של חברה אחרת\מתחרה. לא רואה בזה אקט לא מוסרי…
לא בציניות, הייתי רוצה לשמוע את דעתך על למה זה נתפס כלא מוסרי.

אודי 26 ביולי 2016

כי מכבי עושים את זה להפועל, אז זה לא מוסרי

אדם 26 ביולי 2016

קודם כל הרבה חברות בשוק ההייטק אוסרות (חוזית) על העובדים שלהם לעבוד באותו התחום בתקופת זמן מסוימת גם אחרי סיום העבודה (תת תחום הכוונה).
עכשיו, ניהול משא ומתן עם שחקן תחת חוזה משנה את כל מצב המשא ומתן אל מול הקבוצה אח״כ בגלל שאם השחקן החליט לעבור וקיבל חוזה תיאורתי הוא יעשה הכל בשביל לעבור וזה יפגע במחיר שלו. מכיוון שאין כאן אלמנט של להתפטר זו פגיעה בכל התהליך. אני לא בקיא באיך החוזים האלו חתומים אבל מבחינה אתית יש תהליך תקין בו קבוצה אמורה לנהל מו״מ מול בעלת הכרטיס ורק לאחר שהם מגיעים להסכמה השחקן אמור להיות מעורב וזה בשביל לא להשפיע על המו״מ מלמטה.
מעבר לזה שזה פשוט לא חוקי.

יואב 26 ביולי 2016

כולם עושים את זה.
אתה חושב שיונייטד לא דיברה עם סוכנו של פוגבה הרבה לפני שפנתה ליובה?
הרי הבן האובד לא ישב בבית על דעת עצמו.
ראדי נשלח על ידי בש להוציא שיחרור בחינם.
יש עשרות דוגמאות…

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

ההבדל הבסיסי בין שחקן כדורגל לעובד – הוא ששחקן כדורגל הוא בעל ערך לארגון כנכס (זה ברור שמהנדס הוא בעל ערך, אבל לא קונים מהנדסים או משביחים אותם).
לכן בניגוד לתרבות "ההד האנטרים" יש ניסיון לשמור על הקבוצות ויש בזה היגיון.
אבל המצב בפועל הוא בלתי ניתן לשליטה.

ניב 26 ביולי 2016

ברור ש"משביחים" מהנדסים, בן אם בגלל מידע ושיטות עבודה ובין אם בגין ערך מדומה. (מתים על לכתוב בלה בלה בלה עזב את אפל, גוגל, טבלה בשביל לפתח בשביל x, y, z) זה טוב גם בשביל הידע והניסיון וגם בשביל ההייפ (ובאופן פוטנציאלי יכול להיות משמעותי כלכלית לא פחות מקבוצת כדורגל).

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

כן אבל אתה לא רואה הרבה חברות היי טק שהיו עם המהנדס המצטיין שלהם מכיתה ד ותרמו לפיתוחו.

ניב 26 ביולי 2016

באר שבע גידלו את בוזגלו? מכבי את זהבי? הפועל את ורמוט? חיפה את גולסה?

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

לא משנה. העיקרון בשוק הזה הוא שעובד =נכס.
בוודאי אחד שגידלת או אחד שקנית.
זה לא דומה לעובד רגיל .

התקנות תוקננו למצבים האלה ויש בהם היגיון

נתן 26 ביולי 2016

לירון. בדרך כלל שכותבים טור דעה נהוג לזרום עם הכותב . הרי אפשר להתווכח על כל דבר. לפרנקו יש זוית מסוימת . אז זרום איתו או תתווכח קמעא אבל הוכחות……… דחילק.

יוסי מהאבטיחים 26 ביולי 2016

מה זה "נהוג"? תביא הוכחה למישהו אחד שזרם…

yaron 26 ביולי 2016

1+ :-)

השמן 26 ביולי 2016

ענק:-) :-) :-)

Gil - Zimbabwe 26 ביולי 2016

יניב, לפחות רכשתם מאמן כושר מעולה!!!

יניב פרנקו 26 ביולי 2016

חשבתי עליך ישר כשהודיעו על ההחתמה.

עדי אבני 27 ביולי 2016

ועל זה שרה קרולינה- "יש הרבה דגים בים, אבל כולם בים"
לעניין שוינפלד- דעתי כדעתך. אמנם מדובר בשחקן חביב מאוד, אבל גם מדובר בשחקן ששיחק בהפועל את אותה כמות זמן ששיחק בהפועל עדן בן בסט (חצי שנה), ובמצב של הפועל, אם ניתן להפוך תוך חצי שנה את מליון השקל שבהם נקנה למיליון וחצי יורו (מינוס החלק של נתניה)- מה טוב.
בכל מקרה, אני לא רואה בו game changer ברמות הישראליות הגבוהות, בטח לא מי שיעשה הבדל בין אליפות או מקום שני. צופה שיהפוך במכבי לתואם ברק בדש.
לגבי דמארי- כאוהד, ודאי שאני בעד הבאה שלו, ואם הנדבנים מוכנים לשים את היד בכיס, מי אני שאתנגד. הוא דווקא כן game changer ברמה הישראלית, או לפחות היה כזה לפני שנתיים, כשבמשחק האחרון עקף אותו זהבי עם שלישיה בשביל לקחת את מלך השערים. אם יוכל לחזור ל80% מהכושר של לפני שנתיים, הוא בהחלט יכול להיות ההבדל בין מקום 6 למקום 4 .
בכל מקרה, כפסימיסט האופטימיסט שאני, אני דווקא די מבסוט מהבניה של הפועל הקיץ. לעומת ה31 של השנה שעברה, הובאו בינתיים רק ארבעה (חמישה אם דגני אכן סיכם, זה לא ברור בעת כתיבת שורות אלה), אבל בדיוק למקומות הנכונים ואם הרבה מחשבה מוקדמת, או כך לפחות נראה.
עכשיו צריך רק לא לחזור על הטעות של בניית סגל ללא חלוצים- צריכים לפחות שתיים מלבד שגיב יחזקאל, והשנה תהיה טובה יותר מקודמתה

Comments closed