העולם קצת שבור בקטע הזה

לפעמים פשוט צריך לבקש סליחה

באופן כללי אני כבר הפנמתי שקללות ושירים מגעילים הם חלק מהחבילה של להיות אוהד , שימו לב שאני כותב אוהד ולא אוהד הפועל, כי באמת שחפרתי בזה וגיליתי שבכל העולם ככל שהקהל גדול יותר כך סביר שיש לו חלק מגעיל בקהל. ואין זה סוד שגם לנו יש.

באופן כללי אני שונא את השיח סביב הנושא בארץ, חושב שהוא רדוד, מונע ממלחמות "פיפי קקי" ומהשוואות ודיוני מקלדת ארוכים של איזה שיר אוהדים הוא בתוך הנורמה ואיזה לא (רק השבוע נתקלתי בכמה דיונים כאלה על ההבדל בין שירי האונס לשירי שואה – מרתק).

אז במקום זה אספר סיפור אישי.

*

המקרה הדוחה ביותר בספורט הישראלי הוא המקרה של שורה אובארוב , ואתם בטח זוכרים ממנו את הבובה של יורי (שלהבנתי התחרט על בהמשך) – אבל אני זוכר משחקים שבהם שמעתי חלק בקהל שר לאובארוב "עוף גוזל".

שזה רוע מהזן הגרוע ביותר, שילוב של קריאטיביות וציניות ורוע צרוף .

*

אבל אין קנס או תקנה שיכולה למנוע מישהו לשיר "עוף גוזל" במגרש ספורט, אין דרך לעצור את זה, בטח לא בקנסות או טורי דיעה בוואלה.

זה חלק מגעיל מהמשחק.

אפשר לנסות לחנך, אבל בגדול אי אפשר לתקן את העולם, העולם קצת שבור בקטע הזה.

*

ואין דרך באמת שניתן למנוע מאנשים מבוגרים ללכת לדרבי נוער ולשיר לילד בן 18 "ניאו נאצי" – באמת שאין, ומה לעשות שאין מנהיגות היום מספיק חזקה בהפועל כדי לקחת כמה אנשי צוות ולנסוע לאור דסה להתנצל, לא במועדון ולא בעמותה – זה עצוב לא פחות מהלנת שכר , אבל זה מה שיש לנו כרגע.

*

העולם קצת שבור בקטע הזה.

ברייקינג ניוז! דבילים מנהלים את הכדורגל הישראלי
ירושלים מחולקת

86 Comments

אורי 19 באוקטובר 2016

פוסט זהב.

הכי מעציב אותי לראות את הדיוני אינטרנט בדבאזר ובכלל של אנשים שמנסים להצדיק את השירים הזוועתיים שלהם בטענה שהצג השני יותר גרוע.

אודי 19 באוקטובר 2016

כמו מי שכתב את הפוסט הזה

yaron 19 באוקטובר 2016

מצטרף, פוסט זהב.

כח הגברה 19 באוקטובר 2016

תראה, אף אחד מעולם לא חשד בי באהבת מכבי ת"א, וגם את בית"ר אני לא סובל, וחושב שצריך להוריד אותה כמה ליגות על הגזענות.
אבל, אתה עושה לעצמך חיים קצת קלים מדי. הבעיה בהפועל היא עמוקה, רחבה, נמשכת הרבה שנים וזוכה לסוג של גיבוי, של הסכמה שבשתיקה מצד ההנהלה והקבוצה בכלל. גם בכדורגל וכנראה אפילו יותר בקבוצת הכדורסל המהוללת של האוהדים.
הקללות וההתנהגות של האוהדים של הפועל היא חריגה ביחס לאוהדי קבוצות אחרות. אי אפשר לפטור אותה באמירות כלליות על העולם.

זיו 19 באוקטובר 2016

צודק בכל מילה. בכל קבוצה יש חלק מגעיל. בהפועל מדובר בחלק מאוד משמעותי מהאוהדים שמגיעים בפועל למשחקים אולי שליש עד חצי.

יניב פרנקו 19 באוקטובר 2016

אני הולך למשחקים. אתם רחוקים מאוד מהמציאות.

Oded 19 באוקטובר 2016

נניח שזה נכון – עד עכשיו הטענה הכללית היא בדרך כלל – תגנה קודם את הקהל שלכם ואז נדבר. אז זה מה שיניב אומר והתגובה שלך היא – רגע רגע זה לא מספיק כי הקהל של הפועל הרבה יותר גרוע.
מה אתה רוצה שיניב יעשה חוץ מלגנות ולהגיד כמה עולם דפוק תוך דוגמאות ספציפיות מהקהל של הפועל?

כח הגברה 19 באוקטובר 2016

אני יכול לחשוב על כל מיני דברים.
אני, למשל, הייתי אוהד בית"ר מהילדות במשך הרבה שנים, והפסקתי.
אפשר להתחיל התארגנות של אוהדים שתלחם בזה, שתדרוש מהקבוצות, מההנהלות של הפועל להלחם בזה.
אפשר אפילו לשתוק, אם רוצים (החלטה אישית, אין לי כוונה לסתום לאף אחד את הפה).
האמירות הפילוסופיות פשוט לא מתאימות לדעתי.

יניב פרנקו 19 באוקטובר 2016

אני חייב להגיד שאת הססמאות האלה אני שומע לא בפעם הראשונה – אולי הקהל כמכלול לא כזה רשע ופשוט לא רואה את מה שאתה רואה.
והחוויה שלך בביתר היא שונה מהחוויה שלי בהפועל.
אלא שאחת לתקופה מקרה כזה פשוט מבאס את התחת.

Oded 20 באוקטובר 2016

מצטער, אני פחות מתחבר לגישה שאומרת (בהקצנה ) – אם אתה לא אמא תרזה אז אין לך זכות דיבור
לא כל אחד יכול או רוצה להיות אקטיביסט ולהפוך את העולם ולאוהד הפשוט אין הרבה מה לעשות, חבל אבל ככה זה

זיו 20 באוקטובר 2016

לא חושב שיש למישהו טענה ליניב.
אני מאמין שמי שקורא כאן וכותב כאן לא נמנה על הקהל ההוא.
לא בטוח גם שיש משהו לעשות מבחינת המועדונים עצמם, הגם שבאמת התחושה (אולי זו רק תחושה) שאצל הפועל יש גיבוי או לפחות עצימת עיניים של ההנהלה.
רק מהימים האחרונים – לא זוכר את כבירי מגיב לעומת מכבי חיפה בעניין בניון.
אין ספק שיש אצל אוהדים את תופעת העדר אבל יותר קל להצטרף לעדר שלא איכפת לרועה הצאן מה קורה ויותר קשה אם רועה הצאן מפריע.

יניב פרנקו 20 באוקטובר 2016

מכבי חיפה עשתה טעות בהודעת הגינוי שלה.
וזו טעות שהתקשורת הובילה אותה לעשות.
משיר שולי בפורומים זה הפך להיות ויראלי ונזק תדמיתי עצום.
ועכשיו לך תוכיח שאין לך אחות.

אמיתי 20 באוקטובר 2016

צריך מודל..
וברצינות. אני מבין שאין "מה" לעשות מעכשיו לעכשיו כדי למגר
את התופעה.היא מושרשת כאן בתרבות ספורט כמו שככ הרבה
דברים טובים וחשובים לא מושרשים בה.
אבל כן אפשר וכדאי לעשות פעולות כדי להביא לשינוי בעתיד.
אפילו שינוי קטן. זה שהעולם שבור לא אומר שאין טעם לנסות
לתקן (חלקים) ממנו. אני בטוח שגם כותב הטור מנסה בעצמו לחנך
ולשנות כשזה באמת חשוב לו והוא יכול. אז באמת שאני לא יודע
איזה קללה יותר גרוע או איזה קהל יותר מקלל ובטח אני לא מאשים
את פרנקו בכל מה שאוהדי הפועל עושים. אבל מעבר ללהודות בבעיה
כן צריך להתחיל להתמודד איתה. ולא אין לי את התשובות לאיך..

שי פרנסיסקו 20 באוקטובר 2016

"היא מושרשת כאן בתרבות ספורט כמו שככ הרבה
דברים טובים וחשובים לא מושרשים בה"

האמת העצובה היא שבארץ ישראל סבלנות, סובלנות, אמפטיה וכבוד לזולת פשוט לא מושרשים בחוסר התרבות במרחב הציבורי. הקהלים והספורט זה פשוט מראה להתנהגות בכביש, בתור, במועדון וכו' וכו'.

ולא הייתי מקצין ואומר שהעולם שבור בקטע הזה. לא בכל מקום זה ככה, ולפטור אותנו ב – "ככה זה" לא יעזור לתקן כלום ושום דבר.

אמיתי 20 באוקטובר 2016

נישבע שלא הבנתי את הפואנטה שלך ושאני דיי בטוח שאתה לא הבנת את שלי..ננסה בשפת סימנים?

שי פרנסיסקו 21 באוקטובר 2016

הבנתי אותך, והשתמשתי במשפט שלך כדי להבהיר נקודה לגבי התרבות הכללית בארץ ישראל, שזולגת ומשפיעה על תרבות הספורט (והנהיגה, ואורך הרוח הכללי וכו' וכו'). שאר התגובה יותר קשורה למה שיניב אמר, ולא אתה. אני מסכים איתך בכל מה שאמרת.

אמיתי 21 באוקטובר 2016

Ok. My bad..

ד"ר רזי הופמן 20 באוקטובר 2016

הבעייה היא שאף אחד לא רוצה להתעסק עם הטפשים והעבריינים האלה והנוער מצטרף אליהם כי ככה זה נוער כשההורמונים משתוללים. המקללים באים משתי הקבוצות, עבריינים ועברייני צעצוע וקבוצה ב' שטוטניקים שמצטרפים לחבורה, הנגררים. זה קיים ברוב הקבוצות בארץ. כאמור מנהלי הקבוצות לא עושים כמעט דבר כדי לא להפסיד כסף ואהדה, ההפסד הוא בקנסות שנובעות בעיקר מגזענות וזריקת חפצים/אבוקות/רימוני עשן/ימשיך כבודו….

אלכס 20 באוקטובר 2016

זה מה אני מצפה מכל אדם הגון – לבקר את עצמו ולקבל ביקורת (שיש בה אמת) ללא קשר לכמה הדובר צדיק.
פרנקו, ישר כח.

אלעד כץ 20 באוקטובר 2016

פוסט יפה וחשוב אבל אני לא מסכים עם המסקנה שככה זה ואין מה לעשות.
הקהל של הפועל ידע יפה מאוד לסלק בעלים, אם זה היה מספיק חשוב לכם הייתם יכולים לדרוש מההנהלה לעשות משהו בנידון.

יניב פרנקו 20 באוקטובר 2016

מה אתה חושב שהנהלה חזקה יכולה לעשות ? ולמה לדעתך אין הנהלה אחת בליגה שמסוגלת ?

אלעד כץ 20 באוקטובר 2016

לא דיברתי על ההנהלה, דיברתי על האוהדים. אוהדים בביתר קמו ועשו מעשה. אוהדי הפועל שיש להם נציגות בהנהלה יכולים לדרוש מהבעלים לבצע מחוות שונות, לגנות בצורה שאינה משתמעת לשני פנים כל מעשה אלימות, פיזית או מילולית, ולהטיל סנקציות. האם כל מתבצע לפני שאתה טוען שאין מה לעשות?

יניב פרנקו 20 באוקטובר 2016

מה יש לאנשים בארץ עם גינויים ? מה זו החיבה הזו להודעות יח"צ ריקות מתוכן.

אלעד כץ 20 באוקטובר 2016

לא יניב, זה לא ריק מתוכן. זה לבד אמנם לא מספיק אבל זה בהחלט חלק הצהרתי שאמור להראות על הכוונות. מילים גם מסוגלות ליצור תודעה.

יניב פרנקו 20 באוקטובר 2016

אם הייתי הבעלים של הפועל הייתי לוקח משרד יחצ טוב. אבל זה בשביל "הגרין ווש" ושום דבר מעבר

אלעד כץ 20 באוקטובר 2016

אם ככה מתייחסים לזה, אז באמת אין לזה כל משמעות.

אלעד כץ 20 באוקטובר 2016

אבל אל תגיד אחר כך שאין מה לעשות.

יריב ס. 20 באוקטובר 2016

למה אין מה לעשות? בווסטהאם הרחיקו אוהדים לכל החיים על קללות אנטישמיות כלפי טוטנהאם. וזו רק דוגמא אחת.
כמו שאמרת, צריך מנהיגות בקבוצה ובעלים חזקים, לצערנו כמעט ואין לנו כאלה בארץ

יניב פרנקו 20 באוקטובר 2016

ראיתי ביורו האחרון כמה חלק מהדוגמאות על איך חיסלו פה את החוליגניזם ושם את המופרעים לא באמת עובדים.
יש עשרות ומאות דוגמאות לאורך עונה בכל הליגות באירופה על קריאות ומעשים גרועים יותר .

מועדון ספורט לא יכול באמת לחנך קהל.
הוא כן צריך להפעיל "מחוות" ולכן חבל לי שלא הלכו אנשים רשמיים להתנצל. אבל לא הרבה מעבר לזה.
לא בארץ ולא במקומות אחרים.

יריב ס. 20 באוקטובר 2016

יורו זה לא ליגה וההתפרעויות היו מחוץ למגרש. בהחלט ניתן לבטל מנויים ולחסום כניסה למגרשים של אוהדים בעייתיים.
מועדון לא צריך לחנך קהל, הוא יכול להעניש ולהרחיק את המקללים והעבריינים.

והמחוות שוות ל… הקהל מזלזל בזה ורואה בכך רע הכרחי כדי להימנע מענישה.

יניב פרנקו 20 באוקטובר 2016

זה דרבי נוער חוץ – איך אפשר לחסום את יוסי מלהיכנס – הוא ייכנס וביטול המנויים גם הוא ססמא ריקה בעיני – יוסי חסום ? דוד יקנה לו והוא ייכנס עם מנוי שלא שלא, זה פשוט לא ריאלי לצפות שקבוצות "יטפלו" בדברים האלה – הכוונה לטיפול שורש.
אפשר לצפות שיעשו פעולות תדמית וחינוך – זה כן, אבל השפעתם מוגבלת מאוד.

שגיא 21 באוקטובר 2016

אף אחד לא ביקש ממועדון לחנך קהל. רק לשמור שהקהל יתנהג כמו שצריך כשהוא מגיעים לאירועים של המועדון.
אפשר להרחיק ולהטיל סנקציות אישיות על כאלה שלא מתנהגים כמו שצריך.

טלקה 20 באוקטובר 2016

ואני חושב שאין הרבה מה לעשות, לכל אחד מאיתנו יש רוע בפנים שצריך לצאת מתישהו. לפחות שזה יקרה במגרש כדורגל שם זה לא באמת פוגע במישהו (טועמה אפילו טען אתמול שזה דירבן אותו יותר)
הרי אף אחד מאיתנו לא היה שר שיר כזה לאובארוב או את השיר על שי לזהבי בפנים, לא מהפחד לקבל מכות אלא כי זה פשוט שירים מגעילים, ובמקרה של זהבי גם קשקוש. אז אנשים שרים, כי יש אמוציות ויש עדר.

רוצה להפחית מקרים כאלה? תן לקהל הכי "מחונך" פרס כלשהו. אבל פרס שמגיע לקהל ישירות, לא מענק שמגיע לקבוצה. למשל – כוס משקה(עדיף בירה!) בכל משחקי הבית בעונה הבאה, או סבסוד מחירי המנוי, או אלף ואחד דברים שיתנו לקהל את התמריץ להתנהג יותר "נקי"

יריב ס. 20 באוקטובר 2016

אתה אמיתי? להזכיר לך את החזיז שנזרק על שביטה, הרימון שנפל מטר מאבוקסיס, את האוהד שירד להתעמת עם זהבי? לא חסרות עוד דוגמאות
שיוציאו את הרוע ע"י דפיקת הראש בקיר. ולקלל נער ניאו נאצי זה בהחלט פוגע

טלקה 20 באוקטובר 2016

יש לך דוגמאות גם על אוהדים לא של הפועל או שבאת עם אג'נדה? אגב אני בכלל אוהד חיפה.

דובר על שירים מגעילים. כלפי אלימות פיזית יש לפעול כמו שפועלים מחוץ למגרש, ואפילו להחמיר.
לגבי ניאו נאצי – אני חושב שאני יכול להתמוד עם קללות כאלה.
לגבי קללות גזעניות אני לא יכול להעיד כי אני לא משתייך לאוכלוסיות שסופגות קללות כאלה. נניח והיו קוראים לי יהודי מלוכלך באירופה, לא נעים אבל זה לא סוף העולם

ד"ר רזי הופמן 20 באוקטובר 2016

בוא נראה אותך מפסיק את הקללות של הקופים הירוקים נדג בניון וגולסה בשבוע הבא. קל לדבר וקשה לבצע.

7even 20 באוקטובר 2016

ואוו זה מדהים איך בנאדם כותב פוסט ואוהדי מכבי לוקחים אותו לצד אחד ולא מבינים את הקונקטסט הכללי.
נולדתם ככה או משהו?

ד"ר רזי הופמן 20 באוקטובר 2016

אני ממעט ללכת למשחקים בגלל הקללות שמגיעות מצד אוהדי מכבי ת"א. רוצה לשמוע עידוד ולא קללות. איך זה מסתדר לך עם זה ש"נולדתי" מכביסט?

יריב ס. 20 באוקטובר 2016

אין לי אג'נדה. אני ממעט לצפות בכדורגל ישראלי וזה מה שקפץ לי לראש.
אני אוהד כפ"ס ולקחתי את הבת שלי לפני שנתיים למשחק והיא כל כך התבאסה מזה שכל מה שהיא שומעת זה קללות.

Lord Anthony 20 באוקטובר 2016

החברה יודעת לטפל במקרים כאלו.
קבוצות כאלו מרחיקות ספונסרים ולטווח הארוך אם לא יחול שיפור בהתנהגות הקהל הקבוצה פשוט תשקע לאיטה כתוצאה מנחיתות פיננסית משמעותית.
העונש הכי גדול לקהל זה שהקבוצה שלו תהפוך ללא רלוונטית.

7even 20 באוקטובר 2016

מסכים לגמרי. לגבי כל קבוצה.
האוהדים רוצים להחזיק את המקל משתי הקצוות וזה פשוט לא עובד ככה.

סמובר 20 באוקטובר 2016

הדג מסריח מהראש.

את התוצאה של הדרבי באתר כבר עדכנו?

את הצבע הצהוב לסמל כבר החזירו?

את הסעיף המטופש בחוזה הסירו (כנראה שכן, כסף צהוב מהשייח יודעים לקבל)?

קבל דוגמא דוחה לחוסר ספורטיביות ברמת השחקנים שמייצגת את ערכי המועדון:

תסתכל על 0:08-0:16 לוידאו
http://youtu.be/RnUJ3xBih28

קשה להם להחזיק ידיים לילדים. אתה מבין?

הקבוצה שלך רקובה מהראש. לא להכיר ביריב שלך זה לא להכיר באנושיות שלו. פלא שהאוהדים נכנסים לוואקום.

לנהל וויכוח איזה קללות לגיטימיות ואיזה לא זה פשוט ילדותי

סמובר 20 באוקטובר 2016

רוצה לאמר, להגיד ״מה לעשות שאין מנהיגות מספיק חזקה בהפועל״ זה אנדרסטייטמנט השנה. מדובר בשותפה אקטיבית לתהליך

יניב פרנקו 20 באוקטובר 2016

ובקבוצה שלך כבר פתרו את כל הגרעין הכהניסטי שצמח לכם בשער 11 ? מצאו דרך להתמודד עם היותכם הקבוצה הכי פעילה בבתי הדין בשנים האחרונות ? ניקו את שירי הזוהמה מהיציעים ?.
אולי במקום לרפרש את האתר של הפועל ולחפש את תוצאת הדרבי תסתכלו במראה ותבינו שאצלכם העשבים לא פחות שוטים ורק טונה של כסף צובעת את העסק בעטיפה אחרת.

סמובר 20 באוקטובר 2016

לא חושב שיש קבוצה בארץ שהולכת ראש בראש עם האוהדים שלה יותר ממכבי. מספיק או לא מספיק זה נתון לויכוח (ואני חושב שלא מספיק), אבל בטח ובטח ועוד אלף בטח, ההנהלה לא נותנת יד באופן אקטיבי לתופעות של אלימות אוהדים.

אם אתה לא יודע לעשות הפרדה בין לא לעשות מספיק ללקחת חלק אקטיבי או שאתה חושב שזה אותו דבר, אני באמת לא יודע מה לענות.

יניב פרנקו 20 באוקטובר 2016

המשפט הנהלה שנותנת יד באופן אקטיבי לאלימות אוהדים הוא דוגמא לאחת הסיבות מדוע אני נמנע בדרך כלל לעסוק בזה.
המצאתם נרטיב. מאוד יעיל. שבו יש טובים ורעים.
אלה שהעובדות בשטח. במקרי האלימות המילולית והפיסית מאוד שונים.
המצאתם עוד נרטיב. של הנהלה שנלחמת. גם פה. יש פעולות אמיתיות. מודה. אבל יש בעיקר מסך עשן יחצני.
גולדהאר מחזיק את מכבי 7-8 שנים. שפך הרבה כסף. בנה מערכת יעילה וחזקה. ובמקביל החלק הרקוב אצלכם לא נחלש. התחזק.
אצלנו יש גם חלק רקוב. אבל מערכת חלשה מדי.
לכן התדמיות הם שונות.
מעשית. אין מה באמת ללמוד ממכבי וגם לא מחיפה.
יש 2 סוגים של מועדונים היום בהקשר הזה .
חזקים כלכלית וארגונית שיודעים להכיל את זה וחלשים כלכלית וארגונית שלא יודעים להכיל את זה.

נדבושקה 20 באוקטובר 2016

הנה גלשת לדיון "קקי פיפי" והשוואות… בדיוק מה שניסית להימנע ממנו לדבריך בפוסט.

יניב פרנקו 20 באוקטובר 2016

נכון. בדיוק בגלל זה אני בדרך לא כותב על הדברים האלה.

פרילי 21 באוקטובר 2016

נראה לי שחשוב לציין קודם שאני אוהד מכבי ת"א, הויכוח שלכם מיותר, יש מודלים בגרמניה ואנגליה מה עושים עם אוהדים כאלה, (הרחקה תוך פחות משבוע לתקופה ארוכה) אין פיתרון אחר.
הנהלת הפועל גם אם היא כן שותקת לא אומר שהיא אחראית לזה, באים לך 10 k אנשים למגרש לא לכולם היה שבוע קל וצריך להוציא אמוציות ומספיק קומץ שיסחוף את השאר והנהלה יכולה לעשות שמיניות באוויר שאוהד בא להוציא אגרסיות שום דבר לא יעזור וזה בכל הקבוצות. אני מסכים פה עם יניב לגמרי לא לכל הקבוצות יש כסף וזמן להתחיל לריב עם אוהדים שמהווים חלק גדול מההכנסה של המועדון. איפה ההתאחדות??איפה המנהלת?למה משלמים למשטרה??

7even 20 באוקטובר 2016

סמובר – די להטריל את האתר. התכוונת במקרה להיכנס ל http://www.one.co.il ?
נראה לי שכן.

סמובר 20 באוקטובר 2016

זה החלק שאני להתנצח איתך? פרובוקטור. תמצא חיים

7even 20 באוקטובר 2016

אבל אתה מטריל זה לא האתר הנכון לכך, סורי.

אריק האחר 20 באוקטובר 2016

יניב
כל מילה
אין קבוצה בארץ שלא נגועה ״בקומץ ״ אוהדים
גזענים , ואלימים מילולית ופיזית .
יש קבוצות שמטפלות בנושא יותר ויש פחות .
מהגוף הרקוב שנקרא התאחדות הכדורגל הישראלית אין מה לצפות .
אין כרגע שום פתרון אמיתי וישים באופק
מכיוון שאף גוף רציני בארץ לא רוצה / מסוגל
לפתור את הבעיה
כרגע זה מה יש

7even 20 באוקטובר 2016

בית המשפט צריך לפתור תא הבעייה והוא הגוף הכי רקוב שיש…לא רק בהחלטות של הכדורגל

7even 20 באוקטובר 2016

יש פיתרון…וכמו בכל מקום גם בו צריך החמרה בענישה.
נהמת לשחקן שחום עור? כלא ל 3 חודשים וכתם לכל החיים. והרי ברור שלא תוכל להכניס 400 איש לכלא. אבל מבטיח לך ברגע שיכניסו אדם אחד כולם ישתקו.

אם אנסים רוצחים וגנבים מקבלים עבודו שירות פה אז גם באוהודי ספורט לא יגעו.
בית המשפט פה רקוב רקוב רקוב.

shadow 21 באוקטובר 2016

למה אי אפשר להכניס 400 איש לכלא? אם הם פושעים אפשר גם אפשר.
שיכניסו גם 4000 מצידי.

Gil - Zimbabwe 20 באוקטובר 2016

כמה שאתה צודק!!
הבעייה היא שאותם אוהדים (כולל ילדים) מגיעים ליציע זה כבר מאוחר, עד שזה לא יתחיל מהבית וכל הורה יסביר לילדים שלו מה בנורמות ומה לא נמשיך לכתוב פוסטים בסגנון של "אתה התחלת".
היום הטעות הכי נפוצה שההורים מצפים שהבית ספר יחנך והם פטורים מכל חינוך.

יריב ס. 20 באוקטובר 2016

+100

שי 20 באוקטובר 2016

אלונה ברקת הצליחה להביא שינוי בבאר שבע. היה לאוהדים מה להפסיד, היה להם מה להרוויח, וההחלטה הייתה שלהם. אז שלא יספרו לי שאי אפשר. צריך בעלים שמסוגלים להחליט שיש להם סדר עדיפויות ויכולים לשים את המפתחות על השולחן.

7even 20 באוקטובר 2016

במקרה של ב"ש אני חושב שזה בגלל שאין להם באמת את מי לשנוא.
הם כמובן לא סובלים את מכבי ת"א כי היא רצה איתם ראש בראש כבר שנתיים בערך, אבל יריבות היסטורית של ממש אין לה עם אף קבוצה.

אולי בכלל הבעייה היא במילה לשנוא…

בלייק 20 באוקטובר 2016

לא רוצה להוריד ממה שאלונה עשתה בהקשר הזה, אבל איומי" תחזיקו אותי" נוסו על ידי בעלים אחרים בכדורגל שלנו ולא עזרו (טביב אמר אותו דבר אחרי ההתפרעות בבלגיה בעונה שעברה למשל).
להתרשמותי, ויכול להיות שאני מפספס כאן משהו כי אני לא באר שבעי, קמה קבוצה בקהל שמאסה ב"עידוד" של הקהל המקומי, הרימה עם הרבה יוזמה ויצירתיות (וכמעט מכלום) ארגון אוהדים חיובי, תומך ונלהב. כמובן שההשקעה הכספית של אלונה וההצלחה המקצועית הוסיפו את הרוח הגבית. יחד עם הגידול במספרים, תחילה בגלל הצלחת הקבוצה ואחר כך גם המעבר לטרנר, כמות הקהל החיובי (כולל מצטרפים חדשים שהיו "אוהדים רדומים" עד אז) גדלה והאפילה על המקללים המקצוענים מפעם.
אני חושב שמגיע כאן, קודם כל, כבוד גדול לכל מי שהרים והשתתף בבניית הדבר הזה. וכן, גם לברקת יש חלק בזה כמובן.
רק נקווה שיחזיק בצורה כל כך מכובדת ומעוררת כבוד גם בימים קצת פחות טובים מקצועית, שהרי יגיעו גם כאלה, אבל קודם כל – שאפו!

יניב פרנקו 20 באוקטובר 2016

התרופה הכי טובה לאותו "קומץ" (מודה לבעייתיות במילה) היא מועדון מצליח , הישגי ומתקדם ששואב אליו את הכוחות הטובים , מחזיר משפחות ליציעים וממלא גאווה את אוהדיו.

בלייק 20 באוקטובר 2016

כן, עם הסתיגויות מסוימות. במועדונים בהם הקהל מתרגל להצלחה, אותו קומץ שלילי שמוריד את הראש כדי שלא ייתפס (בעיני עצמו) כמי שפוגע בהצלחת הקבוצה, עלול לחזור לסורו כי לנצח זה קצת "משעמם". זה קורה במכבי תל אביב עכשיו (וזה התחיל הרבה לפני איבוד האליפות). זה כנראה גם תלוי ברמת הארגון של הקומץ. קשה יותר בלה פמיליה או בפנאטיקס שם יחידים שעשויים לחשוב קצת אחרת מקבלים תחושה שיש להם גב ותחושת שייכות אמיתית, כל עוד נשארים נאמנים לארגון. ארגון האוהדים כמובן ולא הקבוצה. כמו בפשע מאורגן.
אני חושב, שוב מהתרשמות מרחוק בלבד, שבב"ש הקומץ השלילי של אז לא היה מאורגן כל כך, כך שהם לא הרגישו כל כך חזקים כשקם ארגון האוהדים החיובי.

איתמר 20 באוקטובר 2016

פתרון אפשרי : קליפ של אותם אוהדים שמביאים את הקללות והגידופים אל המקומות הקיצוניים ביותר (גזענות, שואה, שמחה לאיד ולעג לאסונות) שיוקרן בערוצי הספורט השונים בתדירות גבוהה ויבייש את אותם אוהדים (בקרב משפחותיהם, במקומות העבודה, באוניברסיטה, ביחידה הצבאית) עד שהם יתחרטו, יתנצלו ויחזרו בתשובה.
בקיצור – שיימינג ובכל העוצמה התקשורתית.

תומרג 20 באוקטובר 2016

למה אתה חושב שהם יתביישו בזה?
כמו שקרה עם פרסום שכר הבכירים (להבדיל), הפרסום הזה רק יעודד אותם להקצין את ההתנהגות ולהפוך לאלעק כוכבי פופ.

אהד 20 באוקטובר 2016

חיפה, ביתר והתל אביביות חוטפות קנסות בגלל התנהגות האוהדים? למה שהמועדונים לא יתבעו אזרחית את ארגוני האוהדים שמהם יוצאים החוליגנים?
אוהד של הקופים נהם לעבר טוואטחה ושחר צריך לשלם 50 אלף ש"ח קנס? שישלם ושיתבע את ארגון הקופים.. אותו כנל לגבי הלה פמיליה והיתר.. אם המועדונים מפחדים אז שימשיכו לשלם ושיפסיקו להתבכיין.

נדבושקה 20 באוקטובר 2016

אז זהו, שחלק מהקבוצות עושות את זה.

למשל מכבי ת"א תבעה בספטמבר בתביעה אזרחית 2 אוהדים על 100,000 ש"ח כ"א בגין זריקת רימון עשן + באוגוסט תבעה 3 אוהדים בגין התפרעות בדרבי.

מכבי חיפה בכדורסל תבעה אוהד לפני כמה שנים שהשליך רימון עשן.

אבל לקבוצות שלא עושות את זה (אההמממ הפועל ת"א למשל…) מאד נוח להמשיך עם אוזלת היד וההתרפסות בפני קהל האוהדים שלה.

אני בטוח שבהנהלת הפועל יודעים בדיוק מי גרעין האוהדים הבעייתי שמוביל את הקו המגעיל והאלים הזה.

תשאלו מאיפה אני יודע? כי אני בכלל לא אוהד הפועל ת"א אבל יש לי כמה כאלו "נורמטיביים" , והם יודעים בדיוק ברמה השמית מי הגרעין האלים.

אם הם יודעים- מבטיח לכם שגם ההנהלה יודעת.

אבל יותר קל לשבת ולהיות פסיבי ולמלמל כמה מילות גינוי מדי פעם (אם בכלל…)

7even 20 באוקטובר 2016

אני כן אוהד הפועל ת"א ואני אומר לך שאתה פשוט…צודק. לפחות בקטע של העובדה שהנהלת הפועל ת"א יודעת מי אלו.
אבל הבעייה היא לא ההנהלות. למה לעזאזל שמים משטרות או ווטאבר במגרשים שיידאגו לאי הפרות סדר?
אם החברים שלך יודעים מי זה אתה חושב שהמשטרה לא יודעת?
למה אמיר כבירי אשם שמישהו שיש לו חסך ילדות מחליט לעשות מעשה שעלול להעניש קהל שלם?

ואני רושם שוב מה שרשמתי לאורך כל הפוסט…הבעייה היא הענישה. הענישה. ושוב – הענישה.
אם אנסים וגנבים מקבלים עונשים של עבודות שירות אז בטח שאוהד יקבל עונש מצחיק אפילו עוד יותר.
בית המשפט רקוב. מהיסוד.

פעם אחת שיתפסו אוהד שנוהם לעבר שחקן או יכניסו מישהו שמניף דגל אשף במגרש כדורגל לכלא לאיזה 3 חודשים…הכל יבוא על מקומו בשלום.
רק צריך למצוא את הפראייר ואת זה כולם מפחדים לעשות.
זו לא הבעייה של ההנהלות שמשלמות ממיטב כספן לשיטור ושמירה על הסדר.

Lord Anthony 20 באוקטובר 2016

אני לא מבין מה קשורה המשטרה לעניין, לא כל מה שלא מקובל במגרשי כדורגל הוא בהכרח פלילי או מצריך התערבות של המשטרה.
נתחיל מזה שלא יכניסו את אותם אנשים למגרשים. אם הם רוצים ולהוציא את האגרסיות שלהם שישעשו את במקום אחר, ואז באמת זה יהיה באחריות המשטרה.
לכל קבוצת כדורגל שמורה הזכות לא למכור כרטיסים למי שהיא רוצה, נתחיל משם. קודם כל שקבוצות הכדורגל יעשו את המקסימום מהצד שלהן ואז אפשר יהיה לבוא בטענות למשטרה.

7even 20 באוקטובר 2016

אתה מציע פיתרון שצוחק לכולם בפנים כבר שנים רבות
אתה לא יכול לאכוף אי כניסה למגרשים במצב הנוכחי.
אנשים מקבלים עונשים של חצי שנה הרחקה, חותמים פעם אחת במשטרה במזן המשחק ובשאר הזמן – למי בכלל יש זמן אליהם?
כאילו מה שמעניין את משטרת ישראל זה אם אוהד X בא לחתום בזמן משחק בין הפועל כפ"ס לבית"ר ירושלים. תאמין לי שיש לה דאגות אחרות.

וכן – זו אחריו המשטרה לדאוג לאי הפרות סדר.
ואם צריך שיחוקקו חוק נגד כל קריאת נהמה או דבר דומה.

זה בשום מקרה לא באחריות ההנהלות.

Lord Anthony 21 באוקטובר 2016

אתה רוצה להגיד שאתה באמת מאמין ברצינות שבשנת 2016 אי אפשר למנוע מאדם להיכנס למתחם סגור שכל הכניסות אליו מפוקחות?
בא נתחיל עם כרטיסים אישיים וחובת הזדהות בהצגת הכרטיסים ונמשיך משם.

ד"ר רזי הופמן 21 באוקטובר 2016

נדבושקה

אני חושב שאתה צודק בקטע של ידע מי הגרעין הרע של האוהדים. אחד מאותם טיפשים בפנאטיקס של מכבי, או אולי יותר, זרק אתמול רימוני עשן במשחק מול אלקמר. לדעתי זה קנס של 100000 יורו וזו לא פעם ראשונה שזה קורה. באנון ישלם? בטח ישלם. עד שלא יכניסו את הכופרים לכלא גולדהר ימשיך לשם על החוליגניות הזו.

ניב 20 באוקטובר 2016

נכון.

זיו 20 באוקטובר 2016

שואל שאלות רציניות –
מה קורה בנושא הזה באירופה ?
היריבות בין ריאל מדריד לברצלונה היא בטח לא פחות מהיריבות הפועל-מכבי, בטח שיש עוד נושא לאומני.
האם גם שם יש קומץ ?
מה קורה באנגליה ?
נניח השבוע ליברפול-יונייטד : אוהדי ליברפול שרים שירי שיטנה לרוני ?

7even 20 באוקטובר 2016

בברצלונה, בברנבאו, באולד טראפורד ובליברפול תשמע בעיקר רשרושי שקיות מחנויות המזכרות. היריבות היום על הנייר בלבד.

יריב ס. 20 באוקטובר 2016

ליברפול – יונייטד זה משחק שמסורתית משוחק בשעת צהריים מוקדמת כדי למנוע אלימות חוליגנים מחוץ למגרש. בגלל שהמשחק נקבע לשעת לילה הוציאו שתי הקבוצות באופן חריג אזהרה לאוהדים.
בעיקרון בין הקבוצות אין שירי שטנה לשחקנים, יש שירים של עקיצות כמו שאחרי ההחלקה של ג'רארד בכל האיצטדיונים לקחו את שיר העידוד שלו ושינו את המילים כדי ללעוג לו. זה מקובל ברוב היריבויות באנגליה.
יש קריאות "רוצחים" של אוהדי יונייטד לליברפול על אשמתם כביכול באסון הילסבורו ויש אוהדים של ליברפול שעושים תנועות מטוס ללגלג על אסון מינכן אבל אלה מיעוט שבמיעוט משני הצדדים.

יניב פרנקו 20 באוקטובר 2016

אתם מציירים תמונה ורודה מדי – תראו את לגיה ורשה בליגת האלופות .

יריב ס. 20 באוקטובר 2016

עניתי לגבי הליגה האנגלית ככלל וליברפול בפרט כי זו הליגה המעניינת אותי וכמעט היחידה בה אני צופה.
באנגליה בגלל שהמצב היה קשה וקיצוני מאד לפני 25 שנה אז נלחמו בתופעה וניצחו אותה.
לא יכול לענות לך על קבוצות וליגות אחרות

בלייק 20 באוקטובר 2016

במשחקים נגד טוטנהאם אוהדים של קבוצות מסוימות עושים קולות של גז ושרים שירים גזעניים נגד יהודים.

cookie-monster 20 באוקטובר 2016

לא רק בגלל שעת לילה החריגה אלא גם בגלל המפגש הכפול הליגה הארופית עונה אחרונה היו שירי שטנה משני המחנות (וגם הם היו משחקי ערב/לילה)

שירים של עקיצות יש אכן כל הזמן .. וחוכמולוגיה משעשעת בין הקבוצות השונות יכולה להיות לפעמים מאוד מצחיקה למישהן מהצד..
בגלל זה לא ברור לי מה כל כך גרוע בעוף גוזל. אחלה שיר אם הם שרו אותו במקור. אכן נשמע כמו עקיצה חזקה וצינית – אבל אין לי מושג על מה מדובר כי לא רואה או מתענינת בליגה המקומית אז לא ברור לי למה זה כל כך מגונה על ידי המגיבים..

גיא זהר 20 באוקטובר 2016

אשתו של אוברוב כנראה בגלל דכאון אחרי לידה, זרקה את הילד שלהם מהחלון לפני כ20 שנה. מן הסתם עוף גוזל קצת עובר את גבול הטעם הטוב

cookie-monster 20 באוקטובר 2016

אהה
עכשיו מסתדרות התגובות

צור שפי 20 באוקטובר 2016

יניב, מה שכתבת על כך שאין כיום פיגורה בהנהלה שמסוגלת למהלך בסיסי ומתבקש כמו התנצלות בפני אור דאסה מהווה להבנתי אינדיקציה לזה שהמצב אצלנו גרוע מאשר אצל מועדונים אחרים. עצוב מאוד. וזה לא שהעולם שבור. זה אצלנו הקטע השבור.

גדי 20 באוקטובר 2016

תענוג פה בטרנר עכשיו. אווירה מדהימה. 16,000 אוהדים מעודדים ללא הפסקה. לא שמעתי שום קללה או שיר מזוויע.
ככה זה שבראש ארגון האוהדים עומדים אנשים אינטליגנטים שמקיימים פגישות קבועות עם ההנהלה לגבי כל דבר שניתן לעשות בכדי לשפר ולחדד.

מתחילה מחצית שנייה. הלוואי וכבר נבקיע

Miranda Vera Cruz De La Hoya Cardinal 21 באוקטובר 2016

טובי המוחות באנגליה חקרו,בדקו, שקדו ומצאו את הפתרון.

https://www.youtube.com/watch?v=04clpd7h0b0

שגיא 21 באוקטובר 2016

מה יש לעשות?
1. לקחת את כל האוהדים שקיללו את דסה בנוער ולהרחיק אותם לכל החיים ממשחקי הפועל.
2. אם הפועל תקבל קנס, אז לתבוע פיצויים מאותם אוהדים. וגם אם, אז לתבוע בכל זאת. שידעו שיש מחיר כלכלי למעשים שלהם.
3. להודיע שכל מקרה נוסף בו יתפס אוהד מקלל קללות כאלה, אותו דין יחול גם עליו.
4. לעמוד בנחישות מול ארגוני האולטרס למיניהם שבוודאי יצאו כנגד ההחלטות הנ"ל.

4 צעדים הגיוניים שהנהלת הפועל לא עשתה וכנראה גם לא תעשה.

Comments closed