מסיבה בבאר שבע (וגם בחיפה)

המקום הכי שמח היום בכדורגל הישראלי זה טרנר.

יותר מהכל זו הייתה הצגה של מועדון, במובן הטוב של המילה, מופע מדהים של קהל, אצטדיון נהדר לכדורגל וקבוצה עמוקה ומאוזנת – חיבור מרגש , לא ציני, של קהל וקבוצה , סגל שלוקח שנים לחבר .

באר שבע נמצאת היום בנקודת האופטימום של מועדון כדורגל ישראלי.

זו נקודת האופטימום במובן שכסף , מקצועיות וציפיות מתחברים –  תארים מקומיים, תחרויות מובילה בזירה המקומית והישגים מוגבלים בזירה האירופאית.

וזה מספיק. זה כייף, זה אושר אדיר לאוהדיה.

אם הברקתים מבינים את זה, אם לא יעמיסו על זה מודל כלכלי לא רלוונטי, אם יבינו שבמחזור החיים של קבוצה מהסוג הזה יש גם מכירת שחקנים (והביקוש יהיה גדול) ואם יידעו לנהל את זה לבאר שבע צפויות שנים טובות קדימה.

מפה אפשר עוד לטפס קדימה ולרדת מעט אחורה – אבל צריך ליהנות מהדרך ולחבק כל רגע.

*

יש לי תחושה שאלונה בעננים הבוקר, יש לי תחושה שיענקלה שחר מתחיל לחזור לזה, יש לי תחושה שאורי אלון מפזם שירי אוהדים במקלחת.

ויש לי תחושה שגולדהאר לא , שגם בבוקר של החמש אפס הוא לא קם מאושר כמו אוהדיו, אתם יודעים מה, מיותר מדי אוהדים של מכבי קיבלתי את הרושם שהם הבינו שניצחו בדרבי קבוצה מפורקת ולקחו את זה בפרופורציה הראויה.

אין פרופורציה ראויה בלנצח דרבי בתוצאת שיא כל הזמנים.

*

מהצד, נראה לי שיש היום כמה מועדונים שמחים מאוד בארץ, מועדון שמח זה לא תכנית קבע, זה בא והולך, מצב צבירה זמני.

אבל מכבי ת"א שראיתי אתמול היא מועדון חמוץ , כזה שעובד "מסודר" מדי, בתכנית חומש ארוכת טווח שבה אם נמכור את זה אז נביא את זה, מועדון שמנוהל בידי שכירים, שכיר אחד חסר (מנכ"ל) ושכיר אחד עם הראש כבר במקום אחר. ובבאר שבע ובירושלים ונראה לי שגם בחיפה זה מתחיל – חדוות יצירה קוראים לזה.

*

אני לא יודע אחרי מה רודפת מכבי ת"א הנוכחית , היא עשירה מדי, חזקה מדי, מוכשרת מדי כדי שאזלזל בה, אבל חדוות היצירה נמצאת היום בבאר שבע ובחיפה.

מקום לדאגה, לא להיסטריה
נו האדל - סיכום מחזור שמיני

88 Comments

יואב 31 באוקטובר 2016

מה הבעיה במועדון שמנוהל על ידי שכירים? על ידי מי הוא אמור להיות מנוהל? מקורבים? מתנדבים?
מכבי בתקופה לא טובה וזה כנראה זמני. היא טובה מידי (וזה נראה כך גם אתמול) כדי לא להתמודד על הסוף. לדעתי ברק בכר מבין את זה מצויין. הוא יהיה חייב לפתוח פער על מנת לקחת את זה שוב.
חדוות יצירה/ דיכאון קיומי בכדורגל הישראלי זאת השתקפות של שבועיים. אין בזה כלום.
בש באמת מקום שמח היום. כל השאר, לא באיזור בכלל.

רועי 31 באוקטובר 2016

לגמרי.
כשמנצחים – שמחים.
כשמפסידים – לא.

גיל שלי 31 באוקטובר 2016

חיפה גם במצב טוב, והם מנוהלים כמו מכבי

יואב 31 באוקטובר 2016

מוקדם לי לקבוע גיל.
אבל לעומת העונות האחרונות שם, כל שיפור, גם אם הוא קטן, מרגיש כמו מהפיכה.
מכבי משייטת על אוטומט. יש בזה יתרונות ולעיתים חסרונות אבל היא כבר יצרה לעצמה את השגרה שלה. את הפסטיבלים של חזרה למרכז הבמה כבר חגגנו לא מעט.
עכשיו זה לשמר את הקיים והוא המון, אל תטעה.

גיל שלי 31 באוקטובר 2016

מסכים איתך, רק רציתי לציין שאם יניב מחפש עוד מועמדים, אז חיפה סותרת את מה שהוא מנסה לקבוע

יואב 31 באוקטובר 2016

נכון

פראליה 31 באוקטובר 2016

לא רואה יותר ניגוד בין שתי תפישות הניהול בין שני המועדונים – ב"ב שלא בא הכדורגל ושאינו אוהד , שיושב בחו"ל , חותם על צ'קים וממנה צוות "מנהל" שקרוב לקבוצה , ושבא ממניעים נסתרים , ועשה זאת עד כה מצויין , ברב התקופה ,

מול ,

ב"ב אוהד , שיושב על הקבוצה עד הפרט הכי קטן , ומוציא סכומים בקני מידה אחרים מהראשון , ושעד כה , יצר תחרות בתקופה הראשונה שלו , ולא עמד בתתחרות , כשהופיע ו הגבירים הגדולים .

השוואה מרתקת בין שתי תפישות עולם שונות בתכלית .

יואב 31 באוקטובר 2016

פראליה,
יש יתרונות וחסרונות לכל אחת מהדרכים, הפרמטר היחידי הוא מידת ההתאמה.
זה המודל היחידי שיכול לעבוד למיטש, וזה כנראה המודל הנכון לחיפה. ההתאמה נגזרת מהשוני הגדול בין הבעלים.

פראליה 31 באוקטובר 2016

מסכים ,
בינתיים מי שמשלבת יפה בין שתי הגישות , זו אלונה , וכל עוד היא ממשיכה בכיוון הזה , נראה שיש לה צעד פור על שניהם .

רומן 31 באוקטובר 2016

קשקוש שהם מנוהלים כמו מכבי ת"א.
אל תתנו לעצמכם קרדיט על כלום.
חיפה זה יענקלה שחר תמיד היתה ותמיד תהיה, כן קרלסון לא קרלסון, יענקלה מנהל הכל, הוא פשט לקח לו יועץ.

עומרי (ירוק) 31 באוקטובר 2016

אתה אומר את זה בקטע שלילי? כי זה שלילי בעיניי (ואני מקווה שאתה טועה שגם יענקל'ה מתחיל להבין שזה שלילי)

NEO 31 באוקטובר 2016

פוסט מדויק. מכבי תל אביב חושבת שהיא במקרה לא ניצחה את בית"ר, במקרה לא ניצחה את חיפה ובמקרה לא ניצחה את ב"ש. אז זהו שלא- מכבי ת"א השנה לא אנרגטית ושמחה מספיק, המשחק שלה שבלוני, איטי ומשעמם והיא ניצחה רק קבוצות חלשות מאוד (אלקמאר החלשה בבית). העניין הוא שבמכבי ת"א לא מבינים את זה וממשיכים לדבר על שליטה במרכז המגרש. כל עוד הם לא מבינים את זה, ולא מבינים את זה שההגנה שלהם חייבת חיזוק- זה משחק לטובת מכבי חיפה וב"ש. נקווה שזו תהיה שנת הנפילה שלהם וחילופי הדורות.

יואב 31 באוקטובר 2016

למה אתה חושב שהם לא מבינים את מה שאתה מתיימר להבין? האם יורדי אי פעם שיתף אותנו לגביי מחשבות הרכש שלו?
שליטה במגרש היא הדנא של מכבי. משם מגיעות האליפויות. לא זאת הבעיה. אם מכבי תפסיק להיות קבוצה יוזמת, זה כבר סיפור אחר אבל זה לא קרוב בכלל.

גורביץ' 31 באוקטובר 2016

"שליטה" זה ה"תהליך" החדש ?

יואב 31 באוקטובר 2016

ליזום. לא מילה שאתה מסוגל להכיל כרגע.
אצלכם זה – קבוצה מגיבה.
שתהפוך ליוזם, תדע שקרה לכם משהו טוב.

no propaganda 31 באוקטובר 2016

מכבי אכן קבוצה יוזמת(אגב גם באר שבע), אבל לאמר שזה בדנא שלה זו הגזמה.
רק שנה שעברה, עם יוקאנוביץ הם היו קבוצה מגיבה.

יואב 31 באוקטובר 2016

דנא הנוכחי ! שלה.
וכן, מול באזל יש לך רק אופציה אחת- להגיב.

יואב 31 באוקטובר 2016

בש יוזמת מול כולן חוץ מאשר מכבי ואני באמת לא מבין למה(ברמת העיקרון, לא ברמת התוצאה).

יניב 31 באוקטובר 2016

כי הכי קל לה לנצח את מכבי בצורה הזאת.(כמובן לב"ש לשאר הקבוצות בליגה זה קשה עד בלתי אפשרי)מכבי ולפי התגובות פה אני מבין שגם האוהדים שלה מאוהבים במה שאתם קוראים לו יוזמה ושליטה ומכבי ההתקפית.אז בכר אומר לעצמו,סבבה ניתן לה את האשליה האופטימית שהם שולטים/יוזמים/התקפים(האשליה היא בכך שלא באמת הייתם ממש מסוכנים) ונעמיד בחלק הקדמי שחקנים שיכולים לשחק מהר ולהביך את ההגנה של מכבי וכך ננצח.

yaron 31 באוקטובר 2016

כי ב"ש יודעת לעשות את זה, זה ב-DNA של הקבוצה. מכבי לא כ"כ יודעת איך עושים את זה ולדעתי גם לא רוצה ללמוד ולדעתי בסוף למישהו שם יפול האסימון. אם תהיה כאן ליגה עם שלוש קבוצות על גם במכבי יבינו שאין שום רע בלחזור עם נקודה מב"ש וישחקו בהתאם.

רומן 31 באוקטובר 2016

חהחהחה
הנה התחילו הדיבורים הצהובים המתנשאים שאני כל כך אוהב.
כמה לוזריות, הדנא היחיד שלכם זה להיות לוזרים, זה הדבר היחיד שטבוע עמוק בכם.
זה להגיע למצב של להיות הראשונה בליגת האלופות מול קבוצה פח כמו גראסהופרס ואז להחטיא פעמיים אחד על אחד קליל..
ואז יש לכם תירוצים וסיפורים ודיבורים.. שורה תחתונה האכלנו אותכם לאקרדה, ב"ש השפילה אותכם אתמול, ואתם בדרך הבטוחה לחזור להיות הפח זבל שאת הייתם עד שהאמריקקי לא שפך מיליארדים.
ביי ביי צהובים.

טרנטה 31 באוקטובר 2016

אתה כזה חמוד. תשאל את דוידוביץ מי לוזר. עדיין מחפש את נימני מה 3:1 ההוא. או את הקבוצה הכי טובה שלכם אי פעם שלקחנו ממנה את האליפות בכוח ב 3:2 ההוא בגשם.
או אולי את גוטמן והקיזוז.
ועכשיו בלי טרוליות – לכל קבוצה יש תקופות טובות ופחות. לנו היו את האייטיז ואחר כך את לוני (זה בימי חיי). גם לכם יש את הסינוס הזה.
תירגע. שתה כוס מים. לא הייתי חוגג כל כך את הלקרדה שהאכלתם אותנו בסגנון הפועל רעננה. גם לא ממש ראיתי איך הושפלנו אתמול. לדעתי שיחקנו טוב לפחות כמוהם. הם הכניסו את המתנות שקיבלו ואנחנו לא. זה הכל. ובכדורגל זה מה שחשוב ובגלל זה באר שבע אלופה ובמקום הראשון כרגע וכל הכבוד להם שהצליחו בדרך שלהם לנצח.
לגבי האמריקקי – יכול להיות שמחר הוא יילך. יכול להיות שעוד 20 שנה. בטוח שהוא ישאיר פה משהו טוב. אני במקומך הייתי הרבה יותר מודאג ממה שיקרה כשיענקלה ילך. אתה כנראה צעיר ולא ידעת עד השנים האחרונות מה זה להיות סתמי ולא רלוונטי. מבטיח לך הרבה שנים כאלה עם לכתו של יענקלה.
ודבר אחרון – יכול להיות שאם תתבטא קצת יותר במתינות יתייחסו אלייך קצת יותר יפה.

רומן 31 באוקטובר 2016

זה כל כך מכבי תא כל הזמן להתבכיין ולתרץ ולהמציא סיפורים וסייגים. מה זה סגנון הפועל רעננה? מה זה בושה? יש חוקים אחרים למשחק הזה דרומה לפרדיס? כי אני פשוט מכיר שמי שמבקיע יותר מנצח, אולי אצלכם בעיר האופנה זה אחרת פשוט.
אני לדוגמא הכי אוהב גם לשחק וגם לצפות בסגנון משחק מהיר עם מעט אחזקה סתמית בכדור, מת על זה, זה בעיה בעיניך?
בגדול למועדונים יש דנא, והדנא של הצהובים זה להיות מוזרים.
אני לא יודע אם אני צעיר (בן 33) עליתי לארץ בתחילת ה ניינטיז, מאז לפחות חיפה הכי גדולה בלי תחרות בכלל.

רומן 31 באוקטובר 2016

*לוזרים

רועי 31 באוקטובר 2016

מדהים שאוהד של קבוצה ששיכפלה את ה"תהליך" המושמץ, ורואה תוצאות סופסוף, עוד צוחק על זה.

גורביץ' 31 באוקטובר 2016

כמדומני מכבי ת"א שיכפלה את ה"תהליך" של גאידמק עם מיץ'.
לא נראה לי ששחר שיכפל את זה

רועי 31 באוקטובר 2016

טעות שלי, לא מתעסקים עם טרולים.

orimor2212 31 באוקטובר 2016

באיזה מובן מכבי שיכפלה את הרעיונות של גאידמק בגלגול הנוכחי?

ז'וטא 31 באוקטובר 2016

נראה לי שבמובן של תקציב לא פרופורציונלי שמתבטא במשכורות מנופחות (ולרוב לא מוצדקות)וסכומי העברה דמיוניים.

רועי, התהליכים במכבי חיפה ממש לא דומים למה שקורה או קרה במכבי ת"א. הדבר היחיד שדומה אולי הוא המעבר לשדרה ניהולית מודרנית יותר הכוללת מנהל מקצועי. וגם זה ממש לא אומר שהמודל הניהולי הוא שיכפול של המודל התל אביבי.

יואב 31 באוקטובר 2016

ספר לנו עוד על משכורות מנופחות בעידן שחר. כי זה מעולם לא קרה.

ז'וטא 31 באוקטובר 2016

נראה דווקא שאתה די להוט לספר על זה…
אני לא זוכר מתי שחר שילם 1,5 מיליון יורו לעונה לשחקן ישראלי או זר.

יואב 31 באוקטובר 2016

בסכומים של אז? זה קרה כאשר ורובי זל נכנסו למלחמת התחמשות. ואין לי ממש בעיה עם זה.
כל דימיון בין ארקדי למיטש הוא מופרך.
מיטש יוצר בכסף שלו תשתית להמון שנים. כשמיטש ימכור, הוא ימכור מועדון מתוקתק.
המשרדים, מחלקת הנוער, השיווק, החנויות וכל השאר הן לא גחמות של אדם שרוצה להיות ראש עיר. ואתה יודע את זה ז'וטא.

גורביץ' 31 באוקטובר 2016

נחיה ונראה כמה זמן המועדון יישאר מתוקתק אחרי שג'ורדי יעזוב

ז'וטא 31 באוקטובר 2016

א. גם בסכומים של אז ההפרש בין התקציבים של קבוצות הצמרת לא היה משמעותי כמו היום. מה גם שבאותה תקופה רובי שפירא העמיד תקציב גבוהה יותר ותקן אותי אם אני טועה, גם לוני העמיד תקציבים גבוהים משחר בכמה עונות.

ב. אני באמת לא משווה בין הסיבות והאינטרסים של גאיידמק לאלו של גולדהאר. אבל יש דמיון בסכומים שנשפכים במכבי ת"א של גולדהאר ובין הסכומים שנשפכו בבית"ר של ארקדי. יש גם דמיון בהפרשי התקציב בין הגבוה ביותר לזה שבא אחריו.

יואב 31 באוקטובר 2016

התיקתוק שייך למיטש.
לכולם יש מחליף.
המועדון יעבור חלק, פלוס תארים, פלוס ניקוד באירופה, פלוס מחלקות שמתפקדות.
ויורדי יהיה אבידה, אבל כזאת שנתגבר עליה.

יואב 31 באוקטובר 2016

זוטא,
ההפרש בין חיפה למכבי בהוצאות לא כזה גדול היום. ההפרש הגדול נמצא בתור ההכנסות. שם מכבי הכניסה המון כסף בשנה וחצי האחרונות.

יואב 31 באוקטובר 2016

ז'וטא ועוד דבר,
לכן אני בעד למכור את הנכסים המובילים.
מיטש עשה השקעה ראשונית במכבי שלא תחזור לו(וכל קניית עסק מחייבת הוצאה גדולה) אבל לפחות שבשוטף, מכבי תיזדקק לעזרתו כמה שפחות. זה המודל הכלכלי היחיד שיתכן עבור קבוצה מובילה בליגה שלנו. אפילו אם זה יבוא על חשבון שנים קצת פחות טובות מקצועית.

גורביץ' 31 באוקטובר 2016

יואב,
תראה סימוכין לשנה אחת בכל שנות מיץ' החל מתקופת נמני, דרך האלופות ועד מכירת זהבי, שמיץ' מסיים שנה אחת בלי גירעון תקציבי, משמע טור ההוצאות נמוך מטור ההכנסות.
על איזה מודל כלכלי את מדבר ? שפוך כפי יכולתך ?

יואב 31 באוקטובר 2016

להזדקק לו כמה שפחות בשוטף. החזון של אפילו להיות איוון הוא עדיין רחוק מאד אבל עם מכירות והשבחות והופעות אירופאיות דחופות, אפשר לגרום לו להוציא פחות. וזאת מטרה מאד חשובה בעיני כאוהד שחפץ עתיד טוב.
על מעבר לזה לא ניתן לדבר כל עוד מכבי לא תשחק באיצטדיון גדול יותר.

גורביץ' 31 באוקטובר 2016

ז"א שאין לך סימוכין, וזה אומר שכל שנה הוא מפסיד המון כסף, ולא מנסה בכלל להגיע לאיזון כלכלי.
אני לא נכנס בך אישית, רק אומר שמיץ' מונע ממניעים שאינם כלכליים, מלבד אולי הכיף שבמיקוח ובמשחק הלקנות – למכור.
לא רואה פה שום מודל כלכלי, בטח ובטח לא אחד שקבוצה אחרת צריכה להתיישר על פיו.
מה ההיגיון בלמכור שחקנים מובילים ולפגוע בקבוצה מקצועית, אם גם ככה בדיפולט אתה בגירעון של כמה עשרות מיליונים כל שנה ? (לא מדבר על מכירת זהבי, אלא על מה שאתה מציג כמודל היחיד האפשרי)

יואב 31 באוקטובר 2016

אם מיטש יוציא בעונה 15 מיליון ולא 35 או 25 זה מעולה.
המודל הוא לצמצם תלות בבעלים. זה מתחייב ומתבקש וזה יאריך חיים.
פגיעה מקצועית? צריך לספוג אותה מידי פעם או להשתפר באמת בכל מה שנוגע לסקאוטינג בארץ ומחלקת נוער.
המטרה היא למכור את טבח ולייצר אחד כזה(סתם דוגמה). ככה חיות רוב קבוצות העולם. בבלומפילד המשופץ עקומת הרווח יכולה להעלות משמעותית.

יואב 31 באוקטובר 2016

גורביץ,
מעבר לזה, הכדורגלן הישראלי שלא נקרא ערן זהבי(שהוא יוצא דופן מובהק), מגיע לאיזור הנוחות שלו מאד מהר. אין אמונה בהם. כך שגם מקצועית טוב להתחדש ואם יש לך שחקן בפיק- למכור ללא היסוס ופחד.

אלכס 31 באוקטובר 2016

אגב, חיפה בשנים לפני אלופות\מוקדמות 2.0 הייתה באיזון תקציבי (כמעט, גירעון מינימלי).
המוקדמות והמשחקים הכניסו מספיק כדי לכסות על 3-4 שנים אחורה ואפילו קצת קדימה.
זה מראיון עם צ'יזיק שנה אחרי.
כל זה למרות רכש מטופש, והפסדים כמעט על כל שחקן שנגעו בו.
לא בא להאדיר חלילה, אלא לומר שלא כזה קשה להתאזן בביצה המקומית. הבכיינון והאמירות של "אני משקיע כל שנה" זה פוזיציה נטו. יש סיבה שכמעט אף אחד (שאפו להפועל, ד"א) לא מפרסם דוחות.

עכשיו, מגיע גביר ועושה בדיקת נאותות – יש מועדון עם תזרים, יש בסיס אוהדים, יש מוכר שיתן אותו חינם (איך קראו לקנדי לפני מיטץ?), יש רמת תחרות מאוד נמוכה ושכונתיות. משמע עם השקעה ראשונית וניהול שיצור אופי ומקצוענות אתה סגור במוקדמות האלופות מה שמבטיח הכנסה יפה ועודף אפילו אחרי רכש ולפני מכירות. לא פלא שמה שביין ניסה לעשות רוב הזמן זה לאפשר למועדול לא להיות מלכ"ר ולהרויח מהעסק.

אלכס 31 באוקטובר 2016

ועוד דבר,
אם אתם יודעים איך טביב עובד (ואיך עשה את הכסף שלו), ואיך קץ עובד, ואיך אחרים עובדים, אתם יודעים שאנשים מוצאים איך להרויח אפילו ממועדון כדורגל. לא חסר חברה שלא מוציאים שקל ועוד עושים לביתם.

אל תקנו את חישובי התקציב מהתרקשורת, שבמקרה הטוב הם רשלניים ובנויים על הדלפות שגויות. יש סיבה שהרבה קמצנים לא מכרו שום מועדון.
ושלא יעבדו עליכם.

אלכס 31 באוקטובר 2016

נ.ב.נ
אם אני לא טועה, שחר החזיר את רוב ההשקעה שלו בחיפה.
לזה היה רק מקור (אמין) אחד לצערי.

חבל שלא מראיינים פונקציונרים בקבוצות… הם לא מורגלים לזה ופולטים הרבה מידע פנימי ששופך אור על ההתנהלות הרחק מהזרקורים.

יואב 31 באוקטובר 2016

אלכס,
קראו לו שניידר.
מיטש לא שילם על הקבוצה אבל לקח את ההתחייבויות שלו שהיו גבוהות.
מכבי היתה חולה. היה הכרחי להשקיע בה כדי שהיא בכלל תתמודד בצמרת.
היום בו מכבי תיהיה איוון בסוף עונה הוא רחוק מאד לצערי אבל לשם צריך לשאוף.

אלכס 31 באוקטובר 2016

יואב,
אכן, מיטץ עבד בצורה מעוררת השתאות וייצב את המצב.
היום כל עוד הם (מת"א) במוקדמות המועדון כבר כמעט מאוזן.
העפלה לבתים, אפילו בניכוי רכש זה רווח יפה מאוד.
תודות לכך, השלב הבא בתכנית של מיטץ כבר בקנה כמה שנים – הפיכת המועדון לישות פרטית ומשיכת כסף שנתית.

כל המספרים שאנשים זורקים או מדווחים בתקשורת לא קרובים למציאות.

יואב 31 באוקטובר 2016

הלוואי שאתה צודק, זה נשמע לי אופטימי מידי.

גיא זהר 31 באוקטובר 2016

מי אמר שאליפויות מגיעות מיוזמה גם נגד החזקות? אתלטיקו יוזמת נגד ריאל ובארסה, ריאל יוזמת נגד ברסה. דורטמונד של קלופ הייתה קבוצה יוזמת?

no propaganda 31 באוקטובר 2016

דורטמונד הייתה קבוצה סופר יוזמת, היא הייתה בועטת הכי הרבה לשער באירופה בערך.
דווקא להחזיק בכדור, לאו דווקא אומר ליזום, נבחרת ספרד כדוגמא היא מלכת הבונקר עם הכדור.

משה 31 באוקטובר 2016

לא מבין את התכלית של היוזמה. מוריניו מטבעו מנג׳ר שלרוב מאמן תגובה ולא יוזמה אינטר, פורטו, צ'לסי ואפילו ריאל לפרקים ). קלופ הגיב בדורטמונד בהרבה משחקים. למה יוזמה היא מדד להצלחה ?

יואב 31 באוקטובר 2016

משה,
יוזמה בסך הכל משמחת אותי. את יואב הקטן והאוהד.

משה 31 באוקטובר 2016

אם כך אני שמח בשמחתך. תודה על התשובה.

NEO 31 באוקטובר 2016

יואב, מהראיונות בתקשורת אחרי המשחק השחקנים של מכבי ת"א אמרו שהם שלטו לגמרי. גם אחרי מכבי חיפה הם אמרו את זה. הם לא מבינים שזה לא רלוונטי, ובשתי הפעמים מכבי ת"א הפסידה בצדק. אם הם יתעשתו ויבינו – השחקנים המאמן וג'ורדי, שלא חיזק את ההגנה עד תחילת העונה – אז מכבי ת"א תחזור להיות כח. אם הם ימשיכו לחשוב שאין מזל ולא הולך והם משחקים טוב כי שלטו, אז זה הם לא יתרוממו

יואב 31 באוקטובר 2016

לעשות שינויים פרסונליים זה בלי קשר למה ששחקנים אומרים. הם מרגישים בפנים שהם שווים קצת יותר מהתוצאות שלהם עד עכשיו. הם לא חשים בדחיפות של משבר כלשהו כי הוא לא קיים לדעתי.

מיכאל 31 באוקטובר 2016

פוסט מדויק, אם כי מכבי תא עדיין הכי מוכשרת, הכי עשירה ויכולה להרשות לעצמה טעויות ועדין להיות רלבנטית.
רואים שקשה להם לחיות עם יריבות אמיתית.
עושה רושם שאין מנהיגות אמיתית והחומר האנושי לא בנוי למאבקים אגרסיביים – פיזית ומנטלית.
מצד שני זה יכול להיגמר גם בדאבל.
גם בש יכולה לקרוס פתאום.

אנונימוס 31 באוקטובר 2016

יותר מדי מסקנות ממה שהוא בסופו של דבר נצחון בפתיחת עונה ארוכה מאד. אנחנו רק בנובמבר, יהיו עוד משברים, יש עוד פגרות והחלפות שחקנים. מוקדם מדי להסיק מסקנות מרחיקות לכת

טרנטה 31 באוקטובר 2016

את מכבי ניתחו כבר כולם. אין מה לנתח כשמחטיאים כל כך הרבה מצבים טובים כמו אתמול ונגד חיפה.
אני יצאתי רגוע אתמול כי השד הבאר-שבעי לא נורא כל כך.
יש קבוצה טובה ללא ספק, אבל מכבי טובה ממנה בעיני. גם ראינו שבלי וואקמה אין להם שום אופציה לסכן את השער כתוצאה ממשחק מאורגן. כל המצבים שלהם היו ממצבים נייחים או כדורים ארוכים. הליגה עוד ארוכה ואני מקוה שהם יעפילו שלב באירופה (למרות שלא נראה לי). אליפות אפריקה מתקרבת ואיתה אוגו ייעלם קצת אי"ה וגם איגיבור.
אם יש לג'ורדי שכל יחזיר את שרן במהרה (ושיביא איתו גם מגן שמאלי) ואני בטוח שמכבי תהיה טובה עוד יותר.

ברק 31 באוקטובר 2016

א. ניגריה לא העפילה לאליפות אפריקה.
ב. איזה הזדמנויות קורצות הוחמצו למעט הבעיטה של סקאריונה במחצית הראשונה וחצי המצב של נוסא אחרי היציאה הגרועה של גורש?

באר שבע הגיעה במטרה ברורה- לתת למכבי למסור את עצמה לדעת ולנצל את יתרון המהירות מול ההגנה הגמלונית, בייחוד בחסרונו של וואקמה. אז מכבי החזיקה את הכדור בלי סוף אבל בפועל לא יצא מזה שום דבר מסוכן. אם השחקנים של באר שבע קצת יותר מרוכזים/ מפרגנים בדקות הסיום, הינו מקבלים תוצאה שהיינו זוכרים הרבה זמן, כי מצבים לא היו חסרים.
אז אני שמח שאתה לא חושש, אבל לטעמי המצב שאתה מתאר הוא לא נכון.

גיא זהר 31 באוקטובר 2016

+1 ברק

בלייק 31 באוקטובר 2016

בגדול אני מסכים, אבל להגדיר את ההחמצה של איגייבור כ"חצי מצב" זה כבר חלק מהניסיון לשכתב את ההיסטוריה ולהתאים את המציאות ל"פרשנות התוצאה".
זה אמנם התבטא באופן הרבה יותר בולט אחרי המשחק נגד חיפה, אבל גם נגד ב"ש, שאני מסכים שהיתה טובה יותר והגיע לה לנצח (אני חושב בכלל שהיא קבוצה טובה יותר ממכבי), אפשר גם להסתכל למציאות בעיניים. הוא קיבל (עוד) כדור מול שער ריק (עם 3 שחקני הגנה שרצו לקו ועוד לא ממש התארגנו) וירה (עוד) כדור לשמיים. חוץ מהגול של שהר שהגיע בגלגול מול שער ריק לא היתה הזדמנות טובה ממנה במשחק. אפילו שזה איגייבור.

רומן 31 באוקטובר 2016

תגיד, שיחקת פעם כדורגל בחיים שלך(אני שואל ברצינות, לא בא להעליב)?
אתה חושב שזה היה מצב קל?
אין הרבה שחקנים בארץ שמסוגלים בכלל לגרום לזה להראות כמו מצב, בגלל שאיגיבור הוא אתלט ענק ושחקן נהדר(עוד סיבה למה אוהדי מכבי ת"א לא מבינים כלום בכדורגל) הוא בכלל גרם לזה להראות כמו מצב.
תהיה בטוח שאם חבר שלכם זהבי עומד שם במקומו הוא לא מצליח להרים בכלל את הרגל שלו למצב בעיטה בכדור הזה.

יואב 31 באוקטובר 2016

רומן, אתה טועה. זהבי היה מיישר כדור למסגרת. אולי אפילו עוצר לפני.נוסא לא פגש את הכדור נכון. קורה.
מסכים איתך שזה לא מצב קל ודורש מיומנות בעיטה גבוהה מה שיש לערן ואין לנוסא(ואני מעריך את נוסא).

רומן 31 באוקטובר 2016

ראיתי את זהבי מיישר כדור למסגרת מול בופון מ7 מטר.. (עמדתי האמת ממש מאחורי השער).
חברים זה לא היה מצב קל בכלל, ותפסיקו לעוף על איגיבור כי הוא שחקן באמת מצוין.
במכבי יש את איגיבור, מדוניאנין וטבח החלוץ זה שחקנים ברמה גבוהה.
גם מיכה מתקרב לשם.
כח השאר לא

יואב 31 באוקטובר 2016

ראיתי אותו מיישר קרוב למאה בשנתיים וחצי. אין מה להשוות את סיכוייו מול נוסא. לא כוחות פשוט. אין מה לעשות, הוא פשוט טוב בזה.

רומן 1 בנובמבר 2016

רגע בלי קשר שאני אבין אתה חושב שזהבי שחקן יותר טוב מאיגיבור?

יואב 1 בנובמבר 2016

זה להשוות תפוח למלפפון. כתבתי לך שאני מעריך את נוסא מאד.
ערן לא רלוונטי למשוואה בכלל. זה לא הוגן כלפי נוסא ההשוואה לערן ביכולת לסיים מול השער.

רומן 1 בנובמבר 2016

אני לא מאמין שזהבי היה מייצר משם בעיטה

יואב 1 בנובמבר 2016

אני מסכים איתך שבטלוויזיה זה מרגיש כהזדמנות גדולה יותר ממה שזה במגרש. לא מובן מאליו להבקיע בסיטואציה כזאת.

בלייק 31 באוקטובר 2016

לא, רק בשכונה.
אז מה? ראיתי מספיק כדי לזהות מהי הזדמנות טובה בכדורגל. היה לו מספיק זמן גם כדי לחכות שהכדור ירד עוד קצת.
וזהבי? שוב? באמת??

מאיר (חדש בשכונה) 31 באוקטובר 2016

אלופה, במשחק בית, אחרי תצוגות נגד שמות כמו אולימפיאקוס וסלטיק "נותנת" ליריבה להחזיק מעל 60 אחוז בכדור וברוב הזמן בשליש המגרש הקרוב לשערה? בועטת למעלה כדי שיהיה בלאגן ואיזה מצב כתוצאה ממנו או פאול?
אז נכון שהטעויות בהגנה של מכבי הן לא מקריות וניתן לבנות עליהן, אבל מספיק פעם אחת שמכבי היתה מכניסה מתוך השליטה בחצי השעה הראשונה שכל ה"מט" כביכול הזה לא היה קורה.

יואב 31 באוקטובר 2016

טרנטה,
מסכים איתך.

yaron 31 באוקטובר 2016

מתאים "חדוות יצירה".
אני טוען שמכבי קבוצה לחוצה שמה שמניע אותה זה הפחד מכישלון (אובדן אליפות) ולא רעב להצלחות. ב"ש מועדון רעב והאליפות בשנה שעברה רק הגבירה את הרעב. יש להם עוד הרבה מה להוכיח לעצמם, לאוהדים ולעולם. הם רוצים עוד אליפות והם רוצים ליגת האלופות (כנראה שחלון ההזדמנויות נסגר) אבל לא משנה מה הם רוצים כל עוד הם "רוצים" ועדיין לא "מפחדים".
לא יודע איך ומתי מכבי תשחתחרר ותחזור להנות מכדורגל אבל אני דיי בטוח שגם אם ב"ש תיקח עוד אליפות בשנה הבאה יהיה לה הרבה יותר קשה. בוזגלו כנראה לא ימשיך, שחקנים ימכרו ושחקנים יתבגרו וברקת תגלה שלהחזיק סגל מוכשר ורעב לאורך זמן זאת משימה בכלל לא פשוטה. בסופו של דבר הם יהיו חייבים איזה מודל כלכלי.
בניגוד לב"ש, שחר כבר מאותת שהוא לא יוכל לעמוד בעלויות הנוכחיות לאורך זמן. הקבוצה והאוהדים נראים כנכנסים לתקופה של חדוות יצירה וסביר להניח שזה יתבטא בהישגים אבל בשביל שחר הישגים הם כמו אוויר לנשימה ואיתם הוא יוכל "למכור ביוקר" את גרעין השליטה במועדון.

גיא זהר 31 באוקטובר 2016

ירון, חלון ההזדמנויות לא נסגר. מסלול האלופות ישאר כמו שהוא. מי שיפגע מהעלת כמות הקבוצות הגדולות אלו ליגות הביניים כמו צרפת, פורטוגל ועוד

yaron 31 באוקטובר 2016

נסגר במובן שיהיה הרבה יותרנקשה להעפיל. אני טועה?

גיא זהר 31 באוקטובר 2016

כן. כאמור, מסלול האלופות לא שונה.

yaron 31 באוקטובר 2016

אבל קבוצות טובות יותר יורדות לפלייאוף ולסיבוב שלישי.
הרי סגרו עוד חמישה מקומות, מה קורה עם הקבוצות מצרפת ופורטוגל?

גיא זהר 31 באוקטובר 2016

יורדות להן נציגות. חמש הנציגות למסלול האלופות נשמרות.

צור שפי 31 באוקטובר 2016

למרות שמחתי הטבעית על שני ההפסדים הרצופים אני מתקשה להתחבר לניסיון לקבוע מסקנות נחרצות בהתבסס עליהם. מה שמשמח אותי במישור העקרוני (מעבר להפסדים) זה שכנראה לפחות כרגע אנחנו לא על המסלול שהולך להפוך את מכבי ת"א לרוזנבורג או ביירן הישראלית. החשש מסרט כזה היה גדול מאוד אצלי מאז סוף עונת הטרבל ועד המחזור האחרון בעונה שעברה. כרגע נדמה לי שאפשר קצת להירגע.

אלכס 31 באוקטובר 2016

+1 על רוזנבורג ובאיירן.

NEO 31 באוקטובר 2016

+1 על רוזנבורג ובאיירן

מאשקה 31 באוקטובר 2016

האירוע הטוב ביותר שהיה אמש במשחק התרחש אחרי הגול של מאור בוזגלו.
הכרוב של באר שבע צעק/זעק בכול כוחו מגרונו : " אלונה, תחזיקי אותי "
הייתי שם, חגיגה אמתית !!!!

אריאל גרייזס 31 באוקטובר 2016

התחושה שלי לגבי מכבי כרגע זה שהם קצת נופלים למקום של מכבי כדורסל בזמנו, שהם מרגישים שהאליפות שלהם ואם הם לא מצליחים זה כי הם איבדו אותה ולא להיפך (קצת על האוהדים והרבה על ההנהלה/שחקנים). יש שובע במועדון הזה, שזה טבעי.

גיא זהר 31 באוקטובר 2016

אפילו אלברמן דיבר על להחזיר את האליפות כאילו שהיא רשומה על שמה של מכבי בטאבו

ניב 31 באוקטובר 2016

נו באמת גיא, אני מנחש שאם ב"ש לא תיקח אליפות השנה או שנה הבאה אז בשנה אחרי זה יהיו שחקנים שיגידו שהם רוצים להחזיר את האליפות. לדעתי אתה עושה פרשנות יתר.

גיא זהר 31 באוקטובר 2016

מקווה מאוד שלא ואם כן הם חןצפנים. אליפות לא מחזירים, באליפות זוכים. המשפט של מכבי סל האליפות כמו לאסי חוזרת הביתה מתנשא בלשון המעטה

מאיר (חדש בשכונה) 31 באוקטובר 2016

כותרת הפוסט מצביעה על רוחו-הרבה מאוד כבשים נשחטו אתמול בחיפה ובבאר שבע, מטפורית כמובן. העובדות הן שלמכבי יש בעיות עם פריצת מערכים מבוצרים ומתפרצות, רק לזכור שמי שמשחק במערך כזה, בדרך כלל לא ישרוד את הלחץ, הפעם ובשבוע שעבר, הצליח, לא לעולם חוסן.

גיא זהר 31 באוקטובר 2016

בארבעת המשחקים האחרונים בין מכבי לב"ש (שלושה מאמנים שונים במכבי) המאזן הוא שני ניצחנות לב"ש ושני תיקו והפרש שערים 2:5 לב"ש. לא לעולם חוסן? אולי. מקריות? בטוח לא

Comments closed