איך זה תמיד קורה לנו

הולכים לישון עם אמת אחת וקמים עם מציאות אחרת

צ'מעו קטע, אני מלווה לקוחות בעולם המזון כבר הרבה מאוד שנים, בהם ליוויתי מאות השקות, מעולם, אבל מעולם לא פגשתי לקוח שהשיק מוצר שלא היו לו מבחני סקר טעימות מנצחים.

כן, המוצרים של לקוחותיי תמיד טעימים יותר משל המתחרים. לפי מחקרים.

לא תמיד זה מצליח בקופות.

*

יש בעיה בעולם הסקרים למיניהם, הוא מיושן, לא אפקטיבי, אבל בדיוק כמו ששמוליק פרנקל צריך דו"ח של דלויט כך מנהלים צריכים הוכחות אמפיריות לדיוני ועדת החקירה ביום שאחרי.

אף מנהל קמפיין לא יוותר על סקרים, גם אם הוא חושב שהם בעייתים, אבל ברגע שהכניס אותם לחדר שבו מתקבלות החלטות, הוא לא יוכל להתעלם מהם.

*

ויש בעיה בעולם התקשורת, יש יותר מדי "בעלי דעה" , קל היום לקבל טור דעה בעיתון או באתר, כי תחקירים עולים הון וכתבי שטח זה עבודה קשה, טור דעה זה קל, אז יש הרבה, ובגלל שיש הרבה, ובגלל שהמידע נגיש וזמין בבלוגספירה וברשתות החברתיות ובמיוחד בטוויטר נוצרת הטיה ברורה.

ועיתונאים מאמינים למילה הכתובה – מקדשים אותה ושוכחים שהיום חלק גדול מהחומר שמגיע לפרסום לא עובר עריכה קפדנית ולא תמיד עמדו מאחוריו עשרות שעות תחקיר.

כתבה מייצרת כתבה , פרשן משפיע על פרשן, צייצן משפיע על פרשן .

*

ערב שחרורי מהצבא בבסיס מודיעין ברמת הגולן הייתי עד להיסטריה שיצר יהודה גיל – בקצרה, קצין איסוף שבדה מידע כוזב, קהילת המודיעין דומה בהקשר הזה לתקשורת, היא מתייחסת לחומר הגולמי, הכתוב בחרדת קודש, מנתחת ומוסיפה לעיתים סיפורי אלף לילה ולילה, לך תתווכח עם דו"ח מסודר ברמת סיווג איקס, לא רחוק בהקשר הזה מכתבה, דו"ח ועוד דו"ח, פנקס קמ"ן, תורה כתובה, תובנות שהופכות לעובדות, הצבא הסורי תמיד מתאמן בשיטה מסוימת, ההיספנים תמיד מצביעים כך וכך , אותה המהפיכה, אותה התפישה.

כך קמות קהילות מודיעין למהפכות שאיש לא חזה, להפתעות דרמטיות.

יש יותר ויותר מידע גולמי ברמת האיסוף, יש פחות ופחות אנשים שיודעים איך באמת לקרוא אותו, יש הרבה יותר אנשים בנקודות יותר משפיעות שמפחדים לקרוא תיגר על התורה ולעמוד מול מקבלי החלטות שגדלו על אותה תורה.

*

וכך, אינטרסים פוגשים שיטות מחקר מיושנות שפוגשים תקשורת מוטית , דבר גורר דבר, תורה שבעל פה רחוקה ממציאות.

כך ורק כך מתרחשות הפתעות , כך ורק כך נכשלות השקות, כך ורק נקבעים נרטיבים .

*

מוקדש בהערכה עצומה לעמית לוונטל, שכבר לפני מספר חודשים צעק בכל במה אפשרית שטראמפ ינצח וספג ביקורות רבות, טראמפ ניצח בסופו של דבר על אחוז לא גדול, אבל את מה שקרא עמית, התעקשו רוב כלי התקשורת שלא לראות.

"הומו פוליטיקוס"
מסקנות מהליכה בטיילת טמפה

106 Comments

אסף the kop 9 בנובמבר 2016

שיילך קיבינמט יהודה גיל.
הקפיצו אותי במילואים לקו בדרום רמת הגולן בגללו.
היה קר.

Amir A 9 בנובמבר 2016

גם אותי! גם אותי!

אלעד כ 9 בנובמבר 2016

מילואים? סגרתי בגללו 21 כל השירות הסדיר שלי…

היסטוריון של ספורט 9 בנובמבר 2016

גם אותי חטיבה 401 מימי הכיף במישור אדומים לחושניה ברמת הגולן .

ניינר / ווריור 9 בנובמבר 2016

אין ספק שמגיע שאפו גדול ללוינטל. מגיע לו שטראמפ ימנה אותו לשגריר ארה"ב בישראל

צור שפי 9 בנובמבר 2016

כמו שכבר ציינו בפוסט של אלפסי – יותר אמריקאים הצביעו בעד קלינטון מאשר בעד טראמפ ככה שזה יותר נצחון של שיטת הבחירות.
ובאשר לבעלי דעה: לא נותר אלא לצטט את המשורר הלאומי ח"נ בילאיק שאמר "דעה היא כמו חור תחת – לכל אחד יש אחת".

נדבושקה 9 בנובמבר 2016

אני לא יודע מה זה "ניצחון של שיטת הבחירות".

זה כמו לומר שמי שניצח בטניס 6-0 6-0 6-7 6-7 6-7 לא בעצם ניצח אלא זה "ניצחון של שיטת הניקוד בטניס".

ובכל מקרה השיטה היתה ידועה מראש כך שזה לא טיעון שמחזיק מים מצד מי שמנסה לתרץ מדוע חשב שהילארי תנצח (למען הסר ספק אני כמובן לא מדבר עליך, צור)

יניב פרנקו 9 בנובמבר 2016

לא שונה מכל מי שצעק "אליפות עם כוכבית" על שיטת הקיזוז.

אורי 9 בנובמבר 2016

זה שונה גבר

נדבושקה 9 בנובמבר 2016

נכון.

אורי 9 בנובמבר 2016

פחות בקטע של טיעון או תירוץ, יותר בקטע של הזוי שככה מתנהלת דמוקרטיה

יניב פרנקו 9 בנובמבר 2016

אני צריך לראות את שיעורי ההצבעה במדינות בהם מסורתית צד אחד מנצח – אדם שיודע שבמדינה שלו ינצח המועמד שלו גם אם לא יילך להצביע מתנהג אחרת מבחירות שבהם כל קול שווה.
להסיק מתוצאה בשיטה מסוימת על תוצאה בשיטה אחרת זה לא רלוונטי.

אמיתי 9 בנובמבר 2016

צודק יניב אבל עדיין לדעתי זו שיטה דיי מוזרה וארכאית..

יריב 9 בנובמבר 2016

אפשר לבדוק את זה, אבל כדאי להזכיר שבבחירות מצביעים על הרבה דברים, לא רק על הנשיא. הבחירה לקונגרס ולסנאט עשויה להיות תחרותית גם כשהנשיאות לא, וכמובן שיש בחירות נוספות ברמת המדינה או נמוך יותר. לא היית הולך להצביע על לגליזציה של מריחואנה?

איתמר 9 בנובמבר 2016

ליתרון של קלינטון במספר הקולות יש משמעות באשר לעתידה של המפלגה הדמוקרטית.
התבוננות רק על מספר האלקטורים (וזו תבוסה מוחצת לקלינטון) לא מספרת את הסיפור האמיתי של הבחירות.
בחלק מהמדינות טראמפ ניצח בשברירי אחוז ודי היה בשינוי מינורי של כמה עשרות אלפי קולות שינועו מצד לצד כדי להביא לתוצאה הפוכה.
ראיתי מפה שמתייחסת רק להצבעה של צעירים והיא כולה צבועה בכחול למעט חמש מדינות אדומות.
העתיד של אמריקה נמצא בצד הדמוקרטי שלא השכיל הפעם להציב מועמד מוצלח.

יניב פרנקו 9 בנובמבר 2016

עוד 4 שנים, סיפור אחד לגמרי.

אלי 9 בנובמבר 2016

או שהמבוגרים חכמים יותר ובעוד 4 השנים אלה שהיו צעירים יבינו שכדאי להצביע לטראמפ?

איתמר 9 בנובמבר 2016

טראמפ הוא נשיא של כהונה אחת.
הצעירים הללו, שגדלים על ערכים ליברלים ורואים את עצמם חלק מהעולם הגדול, לא ישובו להצביע למי שמייצג תפיסת עולם שמרנית.
זה אחד ההבדלים הדרמטיים בין צעירים אמריקנים לצעירים ישראלים שהם הלחם והחמאה של ביבי, בנט, לפיד.

no propaganda 9 בנובמבר 2016

לא ראיתי נתונים אבל נשמע לח מוזר שביבי מקבל הרבה קולות צעירים. לפיד מרץ ובנט וגם החרדים

ר.בקצה 9 בנובמבר 2016

ההצבעה בישראל מתפלגת עפ״י עמדות מדיניות, שמרנות וליברליזם לא תופסים כאן במובנם האמריקאי.

שמעון 9 בנובמבר 2016

איזה שמרני מה שמרני בטראמפ

צביקה 9 בנובמבר 2016

התנגדות להפלות וזהו.

yaron 9 בנובמבר 2016

להגיד שטראמפ מתנגד להפלות זה שטחי ולא מדוייק.
בכלל, כל הנושא של הפלות הוא מורכב וזה ממש לא מסתכם בבעד או נגד.
טראמפ מתנגד בחריפות להפלות בהריון מתקדם כשניתן לבצע ניתוח קיסרי ולשלוח את התינוק לפגיה.
וכן, יש מדינות בארה"ב בהן זה מתבצע…

צביקה 9 בנובמבר 2016

אז הוא בכלל לא שמרני, עוד יותר טוב.
א"כ לדעתי ההתנגדות שלו להפלות – לא משנה באיזה שלב – נועדה כדי לפנות לשמרנים, אני לא חושב שהוא כזה מוסרי כדי להתנגד לרצח (קרא לזה איך שבא לך) הזה.

yaron 9 בנובמבר 2016

יש הרבה פרשנויות מוטעות לגבי שמרנות. במקרה הזה וגם לגבי ליגאליזציה השמרנות מתבטאת בלתת למדינות להחליט בעצמן ולא לבית המשפט העליון.

Ljos 9 בנובמבר 2016

מאוד שמרני.
יחס איום ונורא לנשים, יחס בעייתי מאוד למיעוטים ומהגרים, פנייה לגורמי כוח כלכליים ותיקים, קפיטליזם חזירי והעדפת הרווח העצמי על חשבון הסביבה אלו רק מעט מהדברים שאנחנו יודעים על טראמפ.
אלו דברים שמרניים גם בלי לדעת מה דעתו האמיתית לגבי המוסריות שבהצלת האישה (קרא לזה איך שבא לך).

נועם 9 בנובמבר 2016

קפיטליזם=שמרני? באמת? בארצות הברית?

צביקה 9 בנובמבר 2016

LJOS ההבדל בין היחס לאישה לבין היחס לעובר הוא שבעוד לאישה יש בחירה לעובר אין, ולכן מבחינתי כמעט תמיד אני אהיה בצד של העובר.
יחס איום ונורא לנשים וכן למיעוטים לא נתפס בעיני כשמרנות, ואני מאמין שגם לא בעיניך.
לגביי קפיטליזם אם תסביר לי למה זה נתפס בעיניך כשמרנות, אני אולי אוכל להתנגד לדעתך.

Ljos 9 בנובמבר 2016

העובר הוא עדיין לא יצור חי. בטח שאין לו בחירה בעיניי, בטח ביחס לאישה קיימת ונושמת שלא תמיד יש לה הרבה ברירות. והדרך היחידה הבטוחה כיום להימנע מהיריון לא רצוי היא הימנעות ממין בכלל, ולזה אני לא מוכן.
אני בטוח שחלק משמרנות זו הגרסא המודרנית ל"מקום הנשים במטבח ושיעיפו לי את החומים מהעיניים". המחשבה שלנשים ומיעוטים אין מקום שווה כמו לגברים לבנים היא שמרנית בעיניי ונובעת ממסורת (דתית, תרבותית או לאומית).
שים לב שאמרתי קפיטליזם חזירי. שמרנות כלכלית היא (לפי הגדרת גוגל) הפחתת מקום הממשלה, הורדת מיסים, סחר חופשי, ביטול רגולציה על הכלכלה והפרטה. לפי ויקיפדיה קפיטליזם זו מערכת כלכלית שתומכת בבעלות פרטית על היצור ושווקים תחרותיים. יש מקום בו הם מנוגדים?

צביקה 9 בנובמבר 2016

לתת יחס טוב לנשים ולמיעוטים זה לא רק בשל חדשנות, אלא בגלל שמגיע להם יחס טוב ושווה, אפשר להיות שמרן ועדיין להתייחס אליהם יפה, אם מישהו לא מתייחס אליהם יפה בשם השמרנות הוא פשוט לא מבין את המהות של השמרנות.
שים לב שהרבה שמרנים יצאו נגד טרמפ בגלל היחס שלו לנשים ולמיעוטים, ולא בגלל הרבה דברים רעים אחרים שיש באישיות שלו ובמה שהוא מייצג.
גזענים ושונאי נשים יש בכל חברה, אם הם מספיק חכמים הם גם יינצלו את עקרונות החברה שלהם בשביל הגזענות שלהם.
לגביי הפלות, אז אני לא אומר לאישה להימנע ממין, אני אומר לה (וכנ"ל לגבר) שתישא בהשלכות שזה יכול לייצר, למשל לא להפיץ את מחלת האיידס ועוד, השאלה היא האם לעובר יש זכויות או לא, וגם מה הנזק שלו לעומת הנזק שלה ואני חושב שהוא מנצח בגדול.
לגביי קפיטליזם צר לי אך ההבנה שלי היא מדי מועטה בשביל להסכים איתך או לחלוק עליך.

Ljos 9 בנובמבר 2016

צודק. יחס טוב זה הרבה דברים. הדרך השמרנית ליחס טוב היא "אתם בסדר, כל עוד תהיו בדיוק מה שאנחנו רוצים שתהיו". זה הדבר הכי קרוב למה שטראמפ מתכוון אליו כשהוא אומר שאין מישהו שאוהב נשים יותר ממנו.
בסופו של דבר אותם שמרנים התעלמו ממה שהוא אמר ועשה (וממה שנשים קמו ואמרו שהוא עשה) והצביעו עבורו. מה זה אומר שהם בעצם חושבים?
תינוק זה חתיכת השלכה בשביל משהו כזה. גם הפלה היא השלכה קשה שאישה צריכה להתמודד איתה. זה לא לגמרי להוציא קוץ מהאצבע. בעיניי לעובר יש זכות כשהוא מסוגל לשרוד את הלידה. עד אז יש לו אותן זכויות כמו כל גידול גופני אחר.

צביקה 9 בנובמבר 2016

טרמפ הוא לא שמרן ואני לא חושב שיש מי שיקרא לו שמרן, אלא אם הוא בעצמו לא שמרן והוא רוצה להוציא את השמרנות לא טוב.
השמרנים שהצביעו לו למרות מה שהוא עשה הם בדיוק כמו האנשים הישרים שהצביעו להילרי למרות המושחתות שלה וגם בשונה מהשמרנים בצד השני לא ראיתי התנגדות גדולה להילרי, ואגב מחצית מהנשים הלבנות הצביעו לטרמפ האם זה אומר שגם הן חושבות שזה בסדר לדבר כך לנשים, אני אם הייתי שמרן אמריקאי הייתי מצביע למועמד השמרן שאיני זוכר את שמו (תראה לאן הגענו), כמובן שזה בעיקר בגלל שאני לא מתנגד כלכך גדול לצד הדמוקרטי.
ההשוואה שלך בין עובר לגידול היא מקוממת, הרי לו אדם יגרום לאישה הפלה בלתי רצויה גם אז תגיד שהוא לא עשה שום נזק הוא בסך הכל הסיר לה גידול?

Ljos 9 בנובמבר 2016

אעשה את זה יותר פשוט:
הגירה – טראמפ לוקח את הצד השמרני ביותר. לשים חומה, להתבדל ולבדוק לחומרה כל אדם שמבקש להגר אל תוך ארצות הברית.
יחסי חוץ – חבר של פוטין. יותר מזה אי אפשר לדעת מרוב זגזוג אצלו.
נישואים חד מיניים – הוא טען שהוא מתנגד.
הפלות – זגזג כהוגן. אמר שנגד, ואז לאט לאט התחיל להתמתן. אני מניח שהדעה האמיתית שלו היא הראשונית ואז היועצים התערבו, אבל אין דרך לדעת באמת.
כלכלה – אמרתי את דעתי וגם אני לא מבין מספיק. יודע שתוכנית המיסים שלו היא אולטרה שמרנית ובעד קיצוץ.
נשק – תומך גדול.

הוא אולי לא עושה עבודה טובה בייצוג השמרנים, אבל הוא בהחלט מציג חלק מהעמדות שלהם.

המושחתות של קלנטון מצטמקת מול זו של טראמפ, אז…

תראה, אני לא חושב ששמרן שבחר בטראמפ בהכרח מסכים עם הדעות והמעשים שלו. הוא היאיר לפיד\בנט שלהם. עוד מאותו הדבר, אפילו גרוע יותר, אבל מצליח לשכנע שהוא שונה, לא מהממסד. גם גברים וגם נשים פוחדים מהשיטה הפוליטית, והוא היה זה שאיכשהו הצליח הפעם לגרום לפחד הגדול יותר. אני אומר שהדברים שהוא עשה הם כל כך חמורים שאין מקום לאדם כזה בחברה. הדברים שקלינטון עשתה לא מתקרבים למה שהוא עשה, ואם הם הצביעו לו למרות זאת – אין ספק שמבחינתם יש מקום לחמלה למעשים הללו.

בוא נשאל – אם הייתה פגיעה כזו, התביעה הייתה בשם העובר או בשם האישה?
אמרתי שיש לעובר ולגידול אותן זכויות, לא שהם בדיוק אותו הדבר. הייתי אומר שהוא עשה נזק, בעיקר נפשי. גם אם מישהו יחתוך לך אצבע הוא עשה נזק, אבל לאצבע עצמה אין שום זכות.

צביקה 10 בנובמבר 2016

אתה ממש מזלזל בנשים שהצביעו לו אם אתה אומר שהן מוכנות לסלוח לו.
ואגב גם להופיע בסרט פורנו מייצג שמרנות?
לדעתי הקטע שלו עם הפלות הוא בשל שנאת נשים וממש לא בשל שמרנות, הוא לא אדם מספיק מוסרי בשביל לרחם על עובר.
אני לא יודע אם הוא בעד או נגד נישואין חד מיניים אבל ממש לא הייתה לו בעייה לפנות אליהם שיצביעו לו בשל האידיאולוגיה שלו נגד האיסלם, כך שזה לא מראה על שמרנות.
לשים חומה זו אמירה פופוליסטית שאני מאמין שרוב גדול של השמרנים האמיתיים (ולא רק כשזה מסתדר להם) מתנגד לכך, אפילו בטקסס הוא זכה רק ב-53% מהקולות (הוי אומר 47% אחוז מאלו שבשבילם אמורה להיבנות החומה לא רוצים אותה, או אותו).
נשק זה כבר נושא אחר, פה לצערי השמרנים הולכים איתו א"כ הם גם לא קיצונים כמוהו.

אם הנזק של האישה הוא נפשי אתה צודק הוא פגע בה והוא צריך לישא בנזק, אבל לו נניח הוא עושה זאת בלי פגיעה נפשית (למשל בהרדמה מלאה) האם גם אז הוא בסדר הרי הוא פגע רק בעובר ואין לו זכויות (הוא משתייך למיעוט).
והדוגמא שלך לאצבע הייתה נכונה אם האצבע לא הייתה משאירה נזק פיזי.
לא היה מפריעה לי שיחתכו לי את האצבע ומיד היא תופיע בשלמותה כאילו לא קרה לה כלום.

Ljos 10 בנובמבר 2016

לא מזלזל. זו תופעה קיימת. ראה ערך ליאורה גולדנברג-שטרן אצלנו.
הופיע… היה ברקע. ג'ורג' בוש עישן סמים בנערותו, לא הפריע לו לייצג את הצד השמרני. שרה פיילין השתמשה בכוחה הפוליטי כדי לעזור לאחותה בגירושין, גם היא עדיין מייצגת את השמרנות.
זה קודם כל מראה שהוא פוליטיקאי. גם הבית היהודי פנו לקהילה הגאה שיבחרו בהם, רגע אחרי שאמרו שאין שום סיכוי שיתמכו בנישואים חד מיניים.
כן, הוא לא מוסרי מספיק כדי לרחם על האישה.
החומה אולי פופוליסטית, אבל השמרנים הכי כבדים היום מסתובבים סביב הגבולות עם נשקים ומוכנים לירות במי שמתקרב (לא חוקי כמובן, אבל הם בעלי הצבעה). אף מדינה בארה"ב אינה הומוגנית לחלוטין. אם אני לא טועה, גם בטקסס כמו ברוב ארה"ב עיקר ההצבעות לדמוקרטים מגיעות מהערים הגדולות. אז בדאלאס ויוסטון הענקיות תמצא אנשים פחות שמרנים מבערים קטנות וכפרים.

לא רוצה אצבע? קח את כל התוספתן. או כל חלק גוף אחר שהאבולוציה קבעה שהוא לא חשוב יותר (לפחות, קבעה שהוא פחות משמעותי). וגם בהרדמה מלאה (או לחתוך את היד והיא תגדל מחדש כאילו כלום לא קרה) יש פגיעה נפשית של חדירה לאדם ללא רשותו ולעשות בגופו כרצונך.
בהפלה יש גם את הסיכון לפגיעה באישה. שוב, זה לא כמו להוציא קוץ מהאצבע.

ומילה לגבי נשות הכותל – הן באות להתפלל כי הן מאמינות ביהדות ובקדושת המקום. לחרדי המקום מפריע לראות אישה עם תפילין אז הם משתוללים. ואז אומרים שהן עושות פרובוקציות. להן זה חשוב בדיוק כמו לך ולהם, רק שאין להן יכולת להגיע ולהתמודד עם התוקפניים שבדואגים שמנסים לפגוע בהן. לכן אתה לא רואה אותן שם כל הזמן.

שמעון 10 בנובמבר 2016

בדיוק זה מה שהוא אומר לבוחרים שלו במציאות זה לא מזיז לו בכלל עלאק הפלות זה מעניין אותו כמו שזה מעניין אותי

הבן הממזר של ג'ון סטוקטון 10 בנובמבר 2016

אז אתה טבעוני (סורי על האאוטינג, בהנחה שמדובר באותו הלג'וס) אבל אין לך בעיה עם הרג מכוון של יצור אנושי חי על פי כל הגדרה מדעית?

בעייתי במקצת..

Ljos 10 בנובמבר 2016

זה סגנון הכתיבה המרהיב שלי, נכון? כולם מזהים אותי בגללו.
מצד אחד יש אישה, אמיתית בשר ודם, מצד שני עובר, שלפי ההגדרות המדעיות שאני ראיתי אינו בעל מודעות או יצור נפרד, יותר כמו טפיל (עד החודש השני\שלישי הוא לא יותר מגידול עם תאי עצבים). הפלה זה משהו שאישה עושה לעצמה (מאותה סיבה אני בעד המתות חסד), אכילת בשר היא משהו שעושים לחיה אחרת.
זו כמו השאלה ששואלים כל טבעוני, אם פתאום היית מגיע איכשהו לאמצע הג'ונגל ואריה היה תוקף אותך, היית מתגונן? אז כן. תסמוך על הראש המגולח שלך שכן. אבל לא הייתי הולך ומכריח נשים אחרות לעבור הפלה.
ובכלל, אם המטרה בטבעונות היא מניעת סבל, פחות יצור אנושי אחד זה תמיד צעד חיובי לשם.

הבן הממזר של ג'ון סטוקטון 10 בנובמבר 2016

איזה מודעות יש לעולל בן יומו ?

על פי הסממנים שלך גם תינוק הוא טפיל נזקק שהרי אין הוא יכול להתקיים ללא השגחה 24/7 כולל הנקה, תשומת לב, וקימת באמצע הלילה/פיינל אן בי איי וכ"ו..

אותם אנשים שלכך כואב להם על גזירת האיבר מין ביום השמיני, לא מהססים לגזור את חייו לפעמים רק כמה שבועות לפני.

כל ההבדל ממה שאני רואה זה רק במעטפת – "יש גג או אין גג"

Ljos 10 בנובמבר 2016

יש לו מודעות. לא מודעות עצמית והוא לא יכול לטפל בעצמו, אבל הוא מגיב, חולם, שומע ורואה. לפי המחקרים שראיתי מודעות דורשת רשת תאי עצבים מורכבת שמתפתחת לא לפני השבוע ה-24 להיריון. עד אז הוא תוספתן משודרג. אי אפשר להשוות דמות קטנה שצורחת וצווחת לידך לשומה המגרדת שהיא עובר.
זה לא סתם במעטפת. זו שאלה חשובה של מתי מתחילים בעצם החיים כפי שאנחנו מכירים אותם והזכויות שמגיעות יחד איתן. רגע ההפריה אינו כזה. בשבילך זה כמה שבועות, אבל באותה מידה אפשר להגיד שכמה שבועות לפני לא היה ברחם כלום, אז מה עושים כזה סיפור?
אותם אנשים שגוזרים איברי מין לתינוקות יזדעזו אם יראו תינוק עם קעקוע או פירסינג, למרות שהאחרון יותר בר הפיכה.

הבן הממזר של ג'ון סטוקטון 10 בנובמבר 2016

יש אמנם כמה הבחנות מדעיות בשאלת מתי עובר הינו חי, אבל כולם ללא מן הכלל טוענות לזמן שהוא, טרם הלידה, ויש ביניהם שטוענים עם רגע ההפריה עצמה (למשל לייבוביץ')

עוברים חולמים.

אני יודע שאתה יותר מכוון לעוברים בשלבים הראשונים, אך אני מאמין שאתה תומך בהפלות בכל שלב, לכן אני שואל מה ההבדל בין עובר בן שבוע טרם לידתו או הפלתו לבין תינוק ?

שוב, זה העניין של הגג.

האם זה אומר שאתה תומך בניסויים גנטיים בעוברים מכיוון שהם לא יצור חי ואין להם זכויות ?

Ljos 10 בנובמבר 2016

אין לי את כל התשובות. אני בודאות תומך בהפלה בשלבים הראשונים, כמו שאמרת. בשלבים המאוחרים יותר אני לא בטוח, אבל נוטה ללא בגלל שכאן כבר נוטים לכיוון היצור החי. מצד שני לא מדובר כמו הטבעונות בפשוט אל תאכל. מדובר במשהו שיכול להרוס חיים של אישה, אז קשה לי לקבוע. אבל בחודשיים-שלושה הראשונים אני בהחלט החלטי.
גם לגבי ניסויים בעוברים אין לי מושג. לא יודע מספיק על הנושא ולא טרחתי מעולם לנסות לגבש דעה.

צביקה 10 בנובמבר 2016

Ljos אני פונה לטבעוני שבך
א. האם אסור לכם לאכול חרדים, או שהם סוג של צמחים? :-)
ב. איך אתה מתפטר מיתושים?
פשוט כאדם שמאמץ חלק מגישת הטבעונות, לא מצאתי שום פתרון אחר ליתושים מלבד האושוויץ הפרטי שלי.

Ljos 10 בנובמבר 2016

חרדים רבים הוכיחו יכולת הבנה ומודעות שמונעת ממני לאכול אותם. גם חילונים.
שמח לשמוע שאתה מאמץ חלק מגישת הטבעונות. נגד יתושים יש תכשירים שאפשר למרוח, מכשירים די זולים שמפיצים ריח או רעש שמרחיק אותם (מעריב לנוער שלום, ניסיתי להשתמש במכשיר שמפיץ רעש שמרחיק יתושים, אבל הרעש משום מה מרחיק גם אותי. אני יתוש?). ושמעתי שיש גם את עבודת הנמלים של להוציא אותם אחד אחד החוצה, אבל לא השתגעתי.

טיפה סרוחה 10 בנובמבר 2016

Ljos- כל הכבוד שאתה עונה למה שנשאלת אבל נראה לי שהוא התכוון לרשום חרקים חחח

Eyal 9 בנובמבר 2016

מאיפה אתה יכול לקבוע את זה בצורה כל כך נחרצת?

מוטי 10 בנובמבר 2016

משונה, קרה משהו משמעותי דווקא לצעירים של הדור הזה? הצעירים של הדור מלפני 4 שנים הם כל כך שונים? הצעירים מהדור לפני 8 שנים כל כך שונים שהם כן יכולים להצביע אחרת?
כשצעירים רואים דברים בצורה מסויימת, כשמתבגרים לעתים משנים דעות כי יש נסיון חיים מצטבר ופרספקטיבה אחרת. הדור הצעיר הנוכחי מנוע משינוי דעה? נחתה עליו אמת קוסמית כלשהי שנמנעה מיתר צעירי אמריקה לדורותיהם?

Amir A 9 בנובמבר 2016

יש בארה"ב אמירה ולפיה אם אתה מתחת לגיל 30 ולא מצביע לדמוקרטים אז אין לך לב. ואם אתה מעל גיל 30 ולא מצביע לרפובליקאים אז אין לך שכל.

פאקו 9 בנובמבר 2016

עיוות של המשפט על סוציאליזם וקפיטליזם: אם אתה בן 20 ואתה לא סוציאליסט, אז אין לך לב. אם אתה בן 30 ואתה לא קפיטליסט, אז אין לך שכל.

Amir A 9 בנובמבר 2016

אם כבר אז כבר. האתר הנפלא Quote Investigator מצא הפניה ראשונה למשפט הזה בכתביו של Anselme Batbie, פוליטיקאי ועורך דין צרפתי מהמאה ה-19, אשר הגה את המשפט הזה בהתייחסות לשינוי בעמדותיו הפוליטיות של Edmund Burke, פוליטיקאי בריטי אשר תחילה תמך במלחמת העצמאות של האמריקאים אולם מאוחר יותר התנגד למהפכה הצרפתית והפך למנהיג באגף השמרני של הויגים.

Amir A 9 בנובמבר 2016

ורק להוסיף שבציטוט המקורי המיוחס לבאטבי המשפט הוא:
Celui qui n’est pas républicain à vingt ans fait douter de la générosité de son âme; mais celui qui, après trente ans, persévère, fait douter de la rectitude de son esprit
ובתרגום לאנגלית:
He who is not a républicain at twenty compels one to doubt the generosity of his heart; but he who, after thirty, persists, compels one to doubt the soundness of his mind

רק מאוחר יותר, במאה ה-20, הוכנסה הוורסיה עם הסוציאליזם

פאקו 9 בנובמבר 2016

תודה על ההעשרה.

אמיתי 9 בנובמבר 2016

אני מכיר וורסיה של צרציל עם ליברלים ושמרנים..

Amir A 9 בנובמבר 2016

אם כבר צ'רצ'יל והבחירות אתמול, אז כאן מתאים הציטוט שבטעות מיוחס לו: "הטיעון החזק ביותר כנגד דמוקרטיה הוא שיחה של 5 דקות עם המצביע הממוצע"

אמיתי 9 בנובמבר 2016

יש איזה ציטוט שלא מיוחס לו?
עוד 200 שנים ייחסו לו גם את הפוסי גראב..

אלון3131 9 בנובמבר 2016

הפער הקטן הזה הוא הזוי, פער ארצי של בערך 150 אלף קולות זה כמו שהבחירות בארץ יוכרעו בערך על 3000 קולות באיזה שכונה לא גדולה במיוחד ברמת גן|(סליחה אם עשיתי טעות במתמטיקה), פשוט הזוי.

יניב פרנקו 9 בנובמבר 2016

קודם כל זה כבר פה – הפער של פרס / ביבי.
אבל זה לא משנה.

ירושלמי 9 בנובמבר 2016

אתה לא תזלזל ברמת גן!

מוטי 10 בנובמבר 2016

כבר היתה מערכת בחירות יותר קרובה בארה"ב.
לא מצליח להבין את השימוש הבלתי אפשרי במילה "הזוי" בכל פעם שמשהו לא מתאים להלך המחשבה העצמי.

צביקה 9 בנובמבר 2016

אפשר קישור?

צור שפי 9 בנובמבר 2016

מקבל לגמרי, לא מערער על הלגטימיות של התוצאה, רק אומר שצריך, בתוך הדיון, לזכור גם את העובדה הזו, למרות שאין לה משמעות מעשית.

איתמר 9 בנובמבר 2016

אני לא שותף להיסטריה ולייאוש שתקפו אנשים רבים כאן ושם.
טראמפ צפוי לעבור בימים ובשבועות הקרובים תהליך של ״ליברמניזציה״, כלומר התנתקות שקטה מרוב ההצהרות וההבטחות המופרזות והמופרכות שהוא פיזר ביד נדיבה במהלך השנה האחרונה.
טראמפ לא יבנה חומה בגבול עם מקסיקו ולא יגרש מיליוני מהגרים, לא יכניס את הילרי לכלא ולא יעביר את השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים, לא יבטל את רפורמת הבריאות של אובמה ולא ינתק את ארצות הברית מהובלת המאבק בהתחממות כדור הארץ.
אפשר להירגע.

בסופו של דבר דווקא הנשים הלבנות שיועד להן התפקיד ההיסטורי של הובלת הילרי קלינטון אל הבית הלבן היו אלה שהכתירו את טראמפ.

אסף the kop 9 בנובמבר 2016

צודק במרבית הדברים.

אלעד כ 9 בנובמבר 2016

ברור שאתה צודק, אבל זה מה שמכעיס. הוא נבחר על גלי הבטחות פופוליסטיות, שברור לכל בעל הגיון בריא, שהוא לא הולך ליישם. והשאלה הנשאלת היא האם יש לו כישורים מינימליים לנהל את ארצות הברית

שמעון 9 בנובמבר 2016

אחי איזה כישורים נשיא צריך,? צריך להיות מקושר לבעלי הון לדעת לדבר ולחרטט אנשים רגילים. כל השאר נעשה עי יועצים והוא צריך לקחת החלטה לפה או לפה וכל החלטה תהיה סבירה. יותר גרוע מאובמה לא יכול להיות אז אין לך מה לדאוג. נשיא לא צריך הבנה בכלכלה או בלוחמה וכו יש יועצים שמזיינים לו את השכל והוא בוחר למי להאמין ככה זה עובד. גם לך יש כישורים להיות נשיא ארהב תאמין לי

Vered s 9 בנובמבר 2016

הרבה מאד אנשים שהצביעו לו יודעים שאין לו כישורים לנהל מדינה. מה זה אומר? למה הם הצביעו לבדיחה שילטונית? אפשר לנסות לענות על השאלה הזאת בשביל להבין את מה שקרה בבחירות האלו.

מוטי 10 בנובמבר 2016

בניגוד לאובמה לדוגמא שלא הבטיח דבר…

יריב 9 בנובמבר 2016

המהירות שבה עשה את השינוי מרשימה. בנאום הנצחון שלו הוא הודה לקלינטון על עשרות שנים של שירות ציבורי, כאשר יום לפני כן הוא עדיין היה במוד "lock her up" (אם כי לא שמעתי אותו אומר את המשפט הזה).

יניב פרנקו 9 בנובמבר 2016

הוא אמר לה את זה בעימות.

יריב 9 בנובמבר 2016

התכוונתי שלא שמעתי אותו אומר את זה יום לפני הבחירות, אבל היו אמירות אחרות שהראו שהוא עדיין במוד הזה.

צביקה 9 בנובמבר 2016

אפשר להמשיך לתת שירות ציבורי נפלא דרך הכלא. :-)

קשקשן בקומקום 9 בנובמבר 2016

אז נבחר בן אדם על זה שהוא ייצג את אלה שלא מקשיבים להם, ועכשיו אלה שתומכים בו אומרים שהוא לא יקיים את מה שהוא הבטיח?
בעצם מה שאומרים שלא משנה מה הנשיא/ראש ממשלה עושה. הוא רק צריך להגיד לציבור את מה שהוא רוצה לשמוע… קצת מדכדך.

ואגב בארץ זה עובד נפלא. בדיוק הדוגמא של ליברמן – אתה יכול להגיד ביום שני שאם תהיה ראש ממשלה איסמעיל הנייה ישחרר את הגופות תוך 48 שעות או שהוא מת, ושהמערכת המשפטית הצבאית מכורה, ואז להתמנות ולשכוח מכל זה תוך שניה, ועוד להחשב ל"איש חזק שמילה שלו זאת מילה"? זאת ההבטחה הגדולה של אלה שנמאס להם שהתקשורת והאליטה שולטות?

yaron 9 בנובמבר 2016

ששששש….. איתמר, אסור לדבר על זה (רוב הנשים הלבנות בחרו טראמפ).

Amir A 9 בנובמבר 2016

שמע, הלכתי לבדוק את הנתונים ואכן. טראמפ גבר על קלינטון גם בקרב הנשים הלבנות (53-43) וגם בקרב הלבנים בעלי ההשכלה האקדמאית (49-45). וזה כבר מעניין. זה אומר שבארני סאנדרס צדק והעובדה שהדמוקרטים מזניחים את הקול הלבן תעלה להם ביוקר.

yaron 10 בנובמבר 2016

התקשורת מפמפמת קלישאות חסרות ביסוס רק כי זה משרת אג'נדה מסויימת. אף אחד לא מתכוון להתעסק בשאלה המרתקת למה יותר נשים לבנות הצביעו לטראמפ.
פימפמו שהשחורים תומכים בקלינטון והתעלמו מהעובדה שכ"כ הרבה שוחרים לא יטרחו להצביע אחרי שמונה שנים של אובמה.
מדברים על הקול ההיספני ששייך לקלינטון ומתעלמים לחלוטין מהעובדה שרבע מהם בחרו בטראמפ.
אלה שאלות מרתקות שהתקשורת העלימה בזמן מערכת הבחירות ותמשיך להתעלם מהן גם לאחר התבוסה הקשה.
יש עוד הרבה…

אלעד כ 9 בנובמבר 2016

אני חושב שהביקורות על לוונטל לא היו בגלל שהוא חזה שטראמפ ינצח, אלא מעצם תמיכתו בטראמפ

אלעד 9 בנובמבר 2016

זה עולם חופשי. רק פשיסטים היו נגדו.

ערן (המקורי) 9 בנובמבר 2016

נכון

איתמר 9 בנובמבר 2016

אחת הסיבות המרכזיות לטעויות הפרשניות היתה ההסתמכות על נתוני ההצבעה המוקדמת.
נוצר עיוות שהביא בעקבותיו בימים האחרונים לגל של אופטימיות בקרב הדמוקרטים, גל שגווע ברגע שהחלו להגיע נתוני האמת.
אפשר היה לזהות ברגע מאוד מסוים את המבוכה שאחזה באותם פרשנים כאשר הם התקשו להבין מדוע המספרים לא מסתדרים להם ואחר כך הם פשוט חדלו לצייץ.
יתכן שהאמריקנים צריכים לשקול מעבר ליום בחירות שהוא גם יום שבתון ולהפסיק את ההצבעה המוקדמת שיצרה כאמור תחושה כוזבת של מומנטום בצד הדמוקרטי.

Lord Anthony 9 בנובמבר 2016

ולפעמים סתם קמים יום אחד בבוקר עם דיוויזיה סורית למרגלות החרמון שאף אחד לא יודע איך היא הגיעה לשם.
כשלא מסתכלים למקומות הנכונים לפעמים מפספסים דברים.

7even 9 בנובמבר 2016

פרנקו – ב 98 הלכנו לישון עם אליפות….וקמנו עם השרוכים של איתן טייב.

לגבי הבחירות
איך שראיתי שהמון ספורטאים מפורסמים מתגייסים עבורה כולל ביונסה וקטי פרי וכו' הבנתי שהוא הולך לנצח. המפורסמים פה וגם שם עוד לא הבינו שאנשים לא אוהבים שחושבים בשבילם. הגדיל לעשות לברון שהציג אותה כ "נשיאה הבאה שלכם" בכנס באוהיו….זה בערך המשפט שיכול לגרום להכי הרבה אנטי שאפשר. ואגב טראמפ ניצח באוהיו :)

יניב פרנקו 9 בנובמבר 2016

אני לא הלכתי לישון…אני בכיתי כבר על הדשא…

Shadow 9 בנובמבר 2016

אז לברון נשאר אותו לוזר שהיה תמיד. וכנראה שהממסד לא שולט בעם כמו שהוא שולט בליגה.

יניב פרנקו 9 בנובמבר 2016

דווקא בעיני שיא הפדיחה זו מדונה – מצד אחד יש לך מועמד שונא נשים ומגעיל ומה עושה הצד השני – מביא את מדונה שמבטיחה ל*** לכל מי שיצביע הילרי.

שמעון 9 בנובמבר 2016

ההיפך הוא מאד אוהב נשים. רק פמיניסטיות מטומטמות חושבות שהוא לא פוליטיקלי קורקט ולכן לא אוהב נשים.

עומרי (ירוק) 10 בנובמבר 2016

תגובה מקסימה שמעון – הכי טוב זה גבר שמחליט בשביל נשים מה טוב להן ומה לא טוב להן ומה הן חושבות.

yaron 9 בנובמבר 2016

ואיזה יופי החליקו לה את זה…?

yaron 9 בנובמבר 2016

דרך אגב, היום היא צייצה "אש חדשה ניצתה, לעולם לא נוותר לעולם לא ניכנע"

שמעון 9 בנובמבר 2016

חחח הנאום שלו היה הכי מצחיק: שהייתי ילד עני ושחור לא הצבעתי כי חשבתי שזה לא אכפת לאף אחד אבל זה כן משנה לכו להצביע להילרי. הוא מיליונר מגיל 15 ומשחק מגיל 18 באןביאיי מתי היה ילד שחור ועני חחח

קשקשן בקומקום 9 בנובמבר 2016

עד גיל 15. גדל בסלאמס

שמעון 9 בנובמבר 2016

בגיל 15 הוא לא יכל להצביע :). דבר שני גם בגיל 15 הוא לא היה עני, הוא פשוט לא היה עשיר. הכישרון שלו היה ידוע כבר מילדות אז אני בטוח שסבבו סביבו אנשים שדאגו שכלום לא יחסר לו.

קשקשן בקומקום 9 בנובמבר 2016

פספסתי את ה"לא הצבעתי". אבל לדעתי הוא גדל כילד עני, אולי לא בגיל 15 אבל בגיל יותר צעיר.
בעייני דווקא מעורבות של שחקנים/אומנים וכו' היא חשובה. הם משמשים דוגמא לאנשים בין אם נאהב את זה או לא, ובין אם בצדק או לא. ולא משנה לאיזה צד

פאקו 9 בנובמבר 2016

הדמוקרטים בד"כ זוכים לתמיכה מקיר לקיר של המפורסמים (יש רפובליקנים בודדים, אך הם בד"כ יוצאי דופן).

אהוד 9 בנובמבר 2016

הפטריוטס

שמעון 9 בנובמבר 2016

התערבתי עם 2 אנשים לפני שנה שטראמפ יהיה נשיא עוד לפני שנבחר לנציג הרפובליקנים. זה היה ברור שהוא יזכה. התקשורת בארהב היא דמוקרטית ברובה המוחץ כמו שפה היא שמאלנית אז הם מנסים להוביל דעה שלהם על מנת לקדם את המועמדים שלהם אבל כל קשר למציאות מקרי בהחלט. כמו שהיה ברור שביבי יקח כך היה ברור שטראמפ יקח, האנשים לא טיפשים. כולם כבר יודעים שכל פוליטיקאי הוא שקרן אז טראמפ לפחות לא משחק בפוליטיקלי קורקט הצבוע שהאמריקאים מתים עליו. אין ספק שלטרור האיסלמי ולאיסלם יש השפעה אדירה על בחירתו של טראפ. גם במדינות אירופה יעלו מפלגותת ימין קיצוני, זה רק עניין של זמן כי המצב שם בלתי נסבל בעקבות המוסלמים וזה רק ילך ויחמיר. שאתה נותן לאויב להיכנס אליך לבית אל תתפלא שאחכ תהיה מלחמה

פאקו 9 בנובמבר 2016

Betfair נתנו בערב יחס של 1:6 נגד טראמפ. אם כבר להתערב אז להרוויח מזה כמו שצריך.

שמעון 9 בנובמבר 2016

הרווחתי 2 ארוחות במסעדות טובות גם משהו אגב לא מכיר אתרי הימורים כאלו חבל שעכשיו אמרת לי .

D! פה ועכשיו 9 בנובמבר 2016

לווינטל לא רק הימר שהוא יזכה אלא קיווה לכך

yaron 9 בנובמבר 2016

להשעות אותו מייד!

Vered s 9 בנובמבר 2016

למה הוא קיווה? יש קישור לטקסט שלו? במי הוא תומך פה? מענין.

NoOne 10 בנובמבר 2016

הררי מילים ישפכו על הבחירות האלה ובסוף הסיבה שטראמפ ניצח היא די פשוטה.
תומכי המפלגה הדמוקרטית במרכזי הערים שהצביעו בשביל אובמה לא יצאו להצביע בשביל קלינטון.
בדטרויט אחוזי התמיכה של קלינטון מול אובמה ב 2012 נשארו אותו דבר אבל במספרים עצמם 80 אלף פחות הצביעו לקלינטון מאשר לאובמה , במדינה שבה קלינטון הפסידה ב 18 אלף קולות וזה חוזר על עצמו בערים נוספות , כל הרדנקס והלבנים מהאזורים הלא עירוניים לא היו עוזרים לטראמפ כלום אם אותם דמוקרטים היו באים להצביע לקינטון בדיוק כמו שהצביעו לאובמה.
אז קודם כל קלינטון צריכה לעשות חשבון נפש עם עצמה מדוע הבוחרים "השבויים" שלה לא באו להצביע.
וכל הבכיינים תומכי הדמוקרטים יכולים לבוא בטענות רק לעצמם שהם לא יצאו החוצה להצביע

איתמר 10 בנובמבר 2016

במישיגן טראמפ ניצח בפער זעום של 13,225 קולות.
110,133 מצביעים במישיגן בחרו שלא לסמן בפתק ההצבעה מועמד לנשיאות.
49,840 עשו מעשה דומה לפני ארבע שנים.

S&M 10 בנובמבר 2016

עמית לוינטל ראוי לכל הערכה על אלף ואחד דברים, ואני מת עליו ועל כתיבתו.
אבל לא על טראמפ. הוא צעק שטראמפ ינצח לא על סמך משהו, אלא כאוהד. הוא רצה שטראמפ ינצח, ולכן אמר שטראמפ ינצח. וזה לא חוכמה גדולה להמר על מנצח, כי זה או כן או לא.

עמית כן ראוי להערכה עצומה על משהו אחר – על שאכל את השטויות של טראמפ בעניין "קרוקד הילארי". ואני בכוונה אומר "אכל" ו"שטויות", כי זה מה שאמרתי במשך חודשים, עד שנתקלתי בסרט בשם Clinton Cash, ממנו עולה תמונה מזעזעת של שחיתות ושוחד של בני הזוג קלינטון.
את קצה הקרחון ראינו מהם כאן – כאשר קלינטון כאילו בא ליום ההולדת של שמעון פרס, אבל תכלס זה היה כדי לקדם את מתווה הגז בשם נובל אנרג'י.

כשלי נראה שעמית הזוי בכך שהוא מברבר על קרוקד הילארי ועל זה שטראמפ עדיף, כך זה ניראה אני מניח גם לכולם. והיה קל להציג את טראמפ כ"ביבי של ההמונים הטיפשים" שמדבר שטויות על הילארי המוכשרת. ועל כך מגיע לעמית לוינטל מילה טובה. לא על התחזית או ההימור, כי זו לא חוכמה לאהוד מישהו ולהגיד שהוא ינצח – החוכמה היא להגיד שלמרות שהוא ניראה זבל של בנאדם, הוא עדיף על פני השנייה, שיותר גרועה ממנו.

ושלא יהיה ספק, אני עדיין חושב שטראמפ הוא חתיכת חלאה לא ראויה, שקרן, נוכל, לוקח שוחד, רמאי, אנס, בהמה, כל מה שתדביקו לו אני מקבל. אבל הילארי ממש לא הייתה מועמדת ראויה. טוב שהיא לא נשיאה. חבל שסנדרס לא נשיא, ובאמת חבל שאף אחד לא תפס את הנוכלות של קלינטון לפני שניצחה את סנדרס.

S&M 10 בנובמבר 2016

אגב, גם אני הימרתי שטראמפ ינצח. אבל זו לא חוכמה כמו שאמרתי. להמר זה להמר. להבחין בפרטים כמו שלוינטל עשה נגד הזרם – זה מה שיפה.

א.ב 10 בנובמבר 2016

חבל שסנדרס לא נשיא@??!"!??!?!?!?!
אתה רציני!? קומוניסט, לא מספיק בישראל אנחנו מסבסדים חצי מהאוכלוסיה, עכשיו גם אמריקה צריכה לעשות את זה?!
לא סובל את טראמפ, אני חושב שהוא אדם מחליא אבל לפחות הוא מתכוון להפסיק את ה אובמה קייר המטופש הזה.

S&M 14 בנובמבר 2016

סנדרס קומוניסט כמו שטראמפ יפסיק את אובמ-קייר.

Comments closed