יומן פירוק – חלק ה'

שיעורים בפרקטיקה של החיים

 

אין שום דבר מוסרי בפשיטת רגל, והפועל היא למעשה פושטת רגל, גם אם נקרא לזה "הקפאת הליכים" – לא כולם יקבלו את חובם, לא הכל יעבור חלק, עסק שמגיע לחדלות פרעון, בוודאי בהיקפים האלה הוא אוסף של החלטות, הבטחות, חוזים, ספקים ובעלי בית.

זה הבטיח לזה, זה חתם עם זה, זה הניח הנחה שכזו.

ארון שוינפלד הגיע להפועל במה שתומר חרוב מכנה "קומבינה נפשעת" (ניסוח שלי) – עוד ימים יגידו, המהירות שבה הדברים הופכים להיות שקופים בהליך הזה היא מדהימה – אין פה הדלפות וספינים – אלא דיון גלוי לעיני כל.

לשוינפלד יש חוזה של 200,000 ₪ ברוטו בהפועל לחודש, לא מעט, לשוינפלד יש קייס משפטי מעט רעוע אבל קייס, היה לו חוזה, היה שם סעיף, הדברים לא נעשו לפי הסעיף, אולי היה מקבל שחרור בבוררות ואולי לא. זה כבר לא משנה כרגע.

שוינפלד ניסה לנצל את המצב, ככה אני קורא את זה , שחקן שהולך לתביעה כזו יודע שסיים את דרכו במועדון, לצד שוינפלד היה את בומבה, שקם והלך, גם פה אני מניח שהמשפטנים עוד יידנו, הוא הלך עם הראש בקיר ועכשיו הוא תקוע.

השופט הבין את המצב לאשורו בפרקטיקה של החיים, בעולם רגיל עובד במצב הזה יכול לעבור עבודה, שחקן כדורגל אינו עובד רגיל, זה לא דיון האם הוא נכס, זה דיון יותר פשוט, שחרור של שוינפלד כרגע בחינם היא פגיעה בנכס והרי למה לרוץ ? המועדון הזה יכול ללכת לפירוק בעוד שבועיים ואז כולם ממילא משוחררים – אין שום היגיון לאשר שחרור שכזה כרגע ואכן השחקן לא שוחרר.

אם מועדון אחר ינסה כרגע לנצל את המצב בסיפור שוינפלד זה יפתח פתח לשחקנים נוספים – המועדון ייאבד נכסים – הנכסים חשובים לבית המשפט לא בגלל שהוא רוצה שהשמאלנים יישארו בליגה, בית המשפט רוצה נכס חזק יותר וקופה טובה יותר לנושים.

אז ייתכן ולא נעשה צדק מלא לשוינפלד, ייתכן שהמועדון כגוף קיבל פרס למרות התנהגות לא אתית בסיפור הרכישה – זה לא באמת משנה.

ואת הדברים יש להכניס לתוך מסגרת והקשר.

לארון שוינפלד לטענתנו אין הצעה על השולחן, יש לו חוזה מצוין בגוף שפושט רגל, במצב הזה גם חצי משכורת זה משהו.

יתכבד ויחכה, אולי העסק יתפרק , אולי יגיע רומן אברמוביץ, אולי מכבי בסוף תחליט שהוא שחקן ראוי בשבילה ושווה כמה לירות.

*

גם חיים רמון יבין בקרוב שזה מצב אחר, אם לרמון יש פסק דין חלוט שאומר שהוא צריך לשלם למועדון כסף, הוא בבעיה, לא משנה מה הבטיח לו כבירי/ מני ויצמן.

גם טביב יבין שאת דיוני בית המשפט אי אפשר למסמס כמו בוררות בהתאחדות.

יש כמה גורמים שיצטרכו לתת תשובות מהירות בהרבה – הפועל הייתה תיבת פנדורה, לא כל מי שעשה עסקים עם התיבה הזאת, לא כל הבטחה שנתן גורם בעל פה היא רלוונטית כרגע.

גם לספקים וגורמי עניין יש אחריות למצב – מי שחתם עם המועדון, מי שהשאיר פסק דין חלוט באוויר, מי שנתן אשראי בלי ערבויות – האשמה המרכזית היא של בעלי המועדון והנכס, אבל ברשומון הזה יש עוד צדדים.

*

ומילה על קמפיין מימון ההמונים – בפוסט הקודם אמרתי שאני לא שם.

אבל אני חייב להגיד שאני מרפרש את זה כל הזמן, כבר גייסו למעלה מ200,000 בפחות מ-24 שעות.

זה אומר משהו, זה אומר שיש אנשים שהלב שלהם נשבר והם עושים משהו קטן שיכול לשנות.

המשהו הזה לא ישנה הרבה (למרות שבקצב הזה…זה אוויר לעוד שבועיים…) – אבל זה לא משנה, שונאינו הרבים מדלקמים קצת קלישאות , חוזרים לימי ההסתדרות, מוציאים את השד העדתי ועוד ועוד.

ובינתיים יש קהל , שבא לעודד חבורה שנלחמה ביום שני, שהלב שלו נשבר ושפשוט רוצה לעשות משהו.

ואולי בסוף גם הארנק שלי יישבר ויהיה לי מייל יפה ומושקע.

נו האדל - סיכום שבוע 15 (וגם דירוג עוצמה קצר)
מי הרג את המכביזם?

140 Comments

סחבק 21 בדצמבר 2016

הכסף שמגייסים ילך לפח. זה אפילו לא למרק את המצפון כאוהד, ובעיני משול ללשים כסף בכובע של ענבל אור כדי לממן לה את עורך הדין.

יואב 21 בדצמבר 2016

למה הפועל יכולה להנות ממכירה של שוינפלד כאשר לא שילמה על קנייתו?

יניב פרנקו 21 בדצמבר 2016

תחדד את השאלה – אתה שואל פרקטית או מוסרית ?
פרקטית אני אענה מכיוון אחר.
הפועל רכשה את רייכרט במיליון יורו.
מעשית שילמה 30% והשאר הבטיחה לשלם בהמשך.
מעשית רייכרט הוא שחקן הפועל.
אם מחר מכבי תבוא ותבקש את רייכרט בחזרה תמורת ביטול החוב.
זה לא קביל ולא תקין – זה נכנס תחת ההגדרה של העדפת נושים.
כלומר – מהחוב של הפועל למכבי מכבי תקבל את חלקה כמו כל נושה (אלא אם כן לקחה ערבויות מחוץ למועדון ואני שם את זה בצד בשביל הדוגמא)
ואם תרצה את הנכס חזרה היא תצטרך לשלם עליו.

אותו סיפור שוינפלד.
אם מישהו נתן לה אותו בקומבינה – יחקרו.
למירב הבנתי – שלב החקירה הוא השלב השני בעבודת הנאמן.

זיו 21 בדצמבר 2016

למיטב זכרוני יש למכבי ערבות אישית של כבירי ושל מני ויצמן.
ככה כנראה עושה איש עסקים אמיתי (ע"ע מיטש) שלא סומך על פסלים.

yaron 21 בדצמבר 2016

הערבות היא של וייצמן ולמיטב ידיעתי יחזקאל עבר תמורת קיזוז של חלק מהחוב. גולדהר הבין שעדיף יחזקאל במחיר מופקע מ-800 אלף על העץ בגינה של כבירי.

מתן גילור 21 בדצמבר 2016

יואב, אתה צריך לשנות את המחשבה. אין יותר "מה טוב להפועל ת"א". הם לא מעניינים את בית המשפט. יש "מה יהיה לטובת הנושים." האם מכירת שוינפלד תשפר את מצב הנושים למרות שהת"א לא שילמה על קנייתו? נראה לי שהתשובה חיובית.
שים לב שאני לא אומר שזה מה שצריך להיות או שזה תקין, אבל נראה לי שזה מה שמוביל את החלטות השופט.

Amir A 21 בדצמבר 2016

אז שוב חוזרים לשאלה ששאלתי מזמן. למה לא להוסיף להפועל 50 נקודות ולהבטיח להם את האליפות. זה בטח יהיה לטובת הנושים.

יניב פרנקו 21 בדצמבר 2016

אני לא פוסל את זה בשלב הזה

yaron 21 בדצמבר 2016

השופט הזוי ומתנהל כפיל בחנות חרסינה.
את רמון שנטען שהוא חייב להפועל 2.7 מיליון ש"ח לא דחוף להזמין לדיון בבית המשפט.
את מכבי שיש שמועות שפנתה לשוינפלד הוא מחייב להגיע לדיון שלא קשור אליה בשום צורה.
מי שחושב שבית המשפט יעשה סדר בבלאגן חי באשליות מתוקות.

מתן גילור 21 בדצמבר 2016

מידתיות וסבירות הם עקרונות שמנחים את בית המשפט בהמון מקרים.
זה כמו לשאול שאם חודש כלא יפה לאדם שעבר עבירה למה לא לכלוא אותו לכל החיים?

Amir A 21 בדצמבר 2016

בהחלט. אז נחזור ונשאל למה נתניה חטפו והפועל לא?

מתן גילור 21 בדצמבר 2016

לא מכיר את ההבדלים בין שני המקרים, לא מכיר את ההבדלים בין הגישות של השופטים ולא עו"ד, אז אני באמת לא יודע לענות לך.
אני גם שואל את עצמי איך זה שאפרתי על ניסיון אונס קיבל 8 וקצב על טריליון עבירות מין כולל אונס 7.
אני גם שואל למה אחרי חייב של 100 ש"ח רודפים עד סוף העולם ובשביל חייב של 1G פורסים שטיח אדום.
התשובה היא, ככל הנראה, 42.

Amir A 21 בדצמבר 2016

כן, ה-42 זו כנראה באמת התשובה…

צור שפי 21 בדצמבר 2016

סליחה על הבורות, מה זה 42?

Amir A 21 בדצמבר 2016

משמעות החיים (מדריך הטרמפיסט לגלקסיה)

אוריה 22 בדצמבר 2016

התשובה להכל

עדי אבני 21 בדצמבר 2016

נתניה יצאו לפירוק בלי הקפאת הליכים, והשופט טען שלא צריך להיות גזירה שווה בין 2 האופציות

Amir A 21 בדצמבר 2016

ולמה נתניה לא זכו לפריווילגיה של הקפאת הליכים?

מתן גילור 21 בדצמבר 2016

האם הם הגישו בקשה להקפאת הליכים או לפירוק?

Amir A 21 בדצמבר 2016

מודה ומתוודה שקשה לי להבין מה קורה פה. ההגיון מחייב שאם מישהו מגיש בקשה להקפאת הליכים אז בית המשפט צריך לאשר את זה רק אם המגיש מראה שאמנם הקפאת ההליכים טומנת בחובה סיכוי כלשהו להמנע מפירוק. האם המצב של הפועל תל-אביב בגיזרה הזו היה טוב יותר מאשר של נתניה? האם לנתניה היו מאשרים את הבקשה להקפאה במידה והם היו מבקשים אותה במקום לפירוק (בהנחה שהם מראש ביקשו פירוק)? הרושם שנוצר כאן הוא אכן של 42, וה -42 משום מה תמיד נוטה לטובת צד אחד (העשיר, המפורסם, המקושר וכדומה)

Lord Anthony 21 בדצמבר 2016

צריך להבהיר שהפועל נמצאת בעצם בהקפאת הליכים על תנאי. השופט נתן לנאמנים חודש כדי לראות אם אפשר להבריא את המועדון ואז המועדון ייכנס להקפאת הליכים אמיתית או שאין ברירה וצריך לפרק אותו. אם בתחילת ינואר הפועל לא תלך לפירוק אז אפשר יהיה לדבר על איפה ואיפה כרגע ההתנהלות היא תקינה לגמרי.

Amir A 21 בדצמבר 2016

"הקפאת הליכים על תנאי"? מה זה היצור הזה?

Lord Anthony 21 בדצמבר 2016

הפועל נמצאת בהקפאת הליכים שנועדה לברר אם ניתן להבריא את המועדוןת ולכן השופט אישר הקפאת הליכים רק לפרק זמן קצר.
המצב של הקפאת הליכים נועד כדי לאפשר הבראה של חברהת כאשר בחסות בית המשפט כל ההתחייבויות שלה מוקפאות על מנת שלא יהוו מיכשול בתוכנית הבראה של החברה ועל מנת שיהיה אפשר להגיע להסדר עם הנושים במידת הצורך.
הפועל עוד לא שםת עוד לא הוכח שניתן להבריא את החברה. מהסיבה הזאת השופט אישר הקפאת הליכים לתקופה קצרה שהיא למעשה סוג של הקפאת הליכים על תנאית שבמהלכה ייבדק האם ניתן להבריא את החברה או שאין ברירה וחייבים ללכת למסלול של פירוק.

עידן. 21 בדצמבר 2016

השופטת ורדה מרוז בתיק של רמת גן (נדמה לי) לא רק שאישרה את הורדת 9 הנקודות במקרה של הקפאת הליכים בלבד, אלא גם קבעה שההורדה מידתית לחלוטין. כך שהשאלה כבר נדונה והוכרעה בפסיקת המחוזי.
אומנם זה לא מחייב את אורנשטיין, אבל יהיה מעניין לראות איך הוא יצדיק שלא להפחית את הנקודות היה וזו תהיה החלטתו.

עידן. 21 בדצמבר 2016

סליחה, ורדה אלשיך.

למי שרוצה לקרוא ולהחכים https://www.nevo.co.il/psika_html/mechozi/m05001735-596.htm

עידן. 21 בדצמבר 2016

הרבה תיקונים היום.

ההחלטה ניתנה לגבי קבוצה שכן הייתה בהליכי פירוק, אבל לאמיתו של דבר הרציונל זהה וכל התשובות שניתנות בהחלטה יכולות לעמוד מול טענות הפועל ת"א.

Amir A 21 בדצמבר 2016

סעיף 4ב שאליו מתייחסת השופטת אומר (זה מופיע בקישור שנתת):

4ב. (א) קבוצה החברה בהתאחדות, אשר ניתן כנגדה ו/או כנגד התאגיד המנהל אותה צו להקפאת הליכים ו/או צו פירוק או שמונה לה מפרק ו/או נאמן ו/או כונס נכסים, בין במינוי זמני ובין במינוי של קבע…

מדהים שבמקרה הנוכחי לא הורדו הנקודות ושההתאחדות לא מעמתת את אורנשטיין עם ההחלטה של אלשיך.

עדי אבני 21 בדצמבר 2016

אני רחוק מלהיות משפטן, אבל להבנתי נאמני ר"ג לא טענו בכלל שצריכים להבדיל בין המקרים ואילו אלה של הפועל כן. אי אפשר לצפות משופט להכריע כנגד דבר שאינו מוטל במחלוקת בין 2 צדדים

Amir A 21 בדצמבר 2016

איזה מקרים? בסעיף 4ב מדובר בפירוש על מינוי נאמן בין אם במינוי זמני ובין אם במינוי קבע. להפועל מונה נאמן? תודה ושלום.

עידן. 21 בדצמבר 2016

מה שיש כרגע זה נאמן שמתראיין בכל חור ובשאר הזמן עושה מהלכים לא חוקים כמו שחרור שחקנים או הוצאתם לחל"ת בלי אישור בית המשפט ושופט שמנהל את כל ההליך באופן לא ממש מוצלח, בלשון המעטה.

אפילו העניין הזה של הורדת הנקודות, איך בדיוק הוא מרשה לעצמו לעצור את ההליך לפני שקרה. הרי קודם היו צריכות לרדת הנקודות ואז הפועל הייתה יכולה לפנות בבקשה לבטל את ההחלטה. אני מעולם לא שמעתי על מקרה בו דבר כזה נעשה מראש.

כרגע יש מצב אבסורדי בו השופט ידון אם צריך להוריד 9 נק' או 5 נק' (כפי שרוצה ארגון השחקנים) או אולי 2 נק' העונה ו-2 בעונה הבאה (כפי שרוצה הנאמן). זה נראה למישהו רציני?

השופטת אלשיך מתייחסת באופן ברור לצורך לאזן בין הליכי הפירוק/הקפאת ההליכים ובין השמירה על ספורטיביות, האם יש כאן מישהו שיכול לתת הסבר אחד כיצד הקביעות שלה בהחלטה המצורפת לא מתיישבות עם המקרה של הפועל.

חוץ מזה אני חייב לציין שוב את הבחילה שיש לי נוכח התנהלות המועדון ואוהדיו (שם כידוע הכי ערכיים בעולם ואפילו סירבו לעלות ליגה בסל). הפועל ידעה על התקנון וחתמה שהיא מקבלת את האמור בלי שום טענה. הפועל אפילו פנתה להתאחדות וקיבלה תקציב חירום עם ההליכה להליך ההקפאה. פתאום בדיון הראשון בבית המשפט העו"ד של כבירי בפתאום נזכר שיש לו טענות כנגד ההסכמים עליהם הוא חתם שלקח על עצמו את הקבוצה.

השופט, שכאמור לא מנהל את ההליך בצורה מבריקה, נפל למלכודת של הפועל. נקווה שלפחות ידע לצאת מזה כמו שצריך בהחלטה שתינתן בקרוב.

תומר חרוב 21 בדצמבר 2016

תפסיק לחזור על זה. נתניה הלכה להקפאת הליכים. אתה מוזמן לראות גם באתר ההתאחדות ובטבלאות הליגה הלאומית שמצוין שהורגו תשע נקודות בשל הקפאת הליכים.

איציק 21 בדצמבר 2016

תקשיב, אני מכיר רמ"ח שקבע 50 נקודות פקטור על מבחן, אז למה לא 50 נקודות ליגה?

יואב בורוביץ' 22 בדצמבר 2016

מתן, אתה לא קורא להפועל תל אביב רק "הפועל" כי אתה חושש שזה יפחית מהלגיטימיות של מכבי חיפה להיקרא "מכבי"?

איציק 22 בדצמבר 2016

כי "הפועל" זה באר-שבע!!!

מתן גילור 22 בדצמבר 2016

כי בדיוק כמו במקרה של מכבי, הטרמינולוגיה עליה גדלתי היא ש"הפועל" זו הפועל חיפה. טבעי לחלוטין.

איציק 22 בדצמבר 2016

אתה סותר את מה שכתבתי מעליך. לא טוב :-(

yaron 21 בדצמבר 2016

אין כסף אין כסף אבל לאוהדים של מכבי חיפה הקצו רק 2000 כרטיסים. ואם היו נותנים 4000 היו מגיעים 4000.
נוצר מצב שרבע איצטדיון ריק, לידו הרבע שהוקצה לאוהדי חיפה מלא, ומומלו החצי של אוהדי הפועל כמעט מלא (נגיד)
חלם…

יניב פרנקו 21 בדצמבר 2016

זה בגלל שחלק מהמנויים לא באו.
דרך אגב יציע הכבוד היה חצי ריק (ככה זה שצריך לשלם..)

Amir A 21 בדצמבר 2016

מה שאתה צריך זה בלוז טוב וכוסית וויסקי עוד יותר טובה. עם הוויסקי תסתדר לבד. עם הבלוז תרשה לי להמליץ לך על זמרת וגיטריסטית צעירה ששווה לעקוב אחריה:
https://www.youtube.com/watch?v=eFoj4Pp_5bU

בלייק 21 בדצמבר 2016

האם הנאמן יכול, באישור השופט, לבטל את המינויים?
אני מניח שמכירתם מחדש לא תניב את הערך המקורי, אבל אפשר יהיה להגדיל את ההכנסות בודאות.

ההתנהלות של אנשים מסביב לקבוצה (כולל הנאמן, השופט, סדרת הבעלים הבאמת מיוחדת ששלטה בהפועל בשנים האחרונות, סוכנים ובחשנים אחרים) פשוט מעוררת רחמים (על הקבוצה, לא עליהם). וכולם באו כדי לעזור להפועל או מאהבה למועדון.
"שמור אותי מאוהביי, וממכבי אשמר בעצמי"

ישי 21 בדצמבר 2016

אני חייב לצטט את התגובה שלי מאותו פוסט:

כרגיל אתה אופטימי.

(ואני מדבר דווקא על "אני לא אשים שם שקל"")

יוגב 21 בדצמבר 2016

איך שוינפלד ניסה לנצל את המצב אם הוא ביקש להגיע לבוררות שבוע-שבועיים לפני שהעסק התפוצץ? הפועל דפקו אותו (כמו את כולם) והוא רוצה בוררות וללכת. אם היתה הפרת חוזה – למה זה "לנצל את המצב"?
השופט הזה קיבל כמה החלטות לא הכי ברורות.
איך אף אחד לא גורר את טביב ורמון באוזניים לבית משפט ולהוציא מהם את מה שהם חייבים?
איך אף אחד לא פותח חקירה פלילית על מה שכבירי עשה עם הבקרה (צריך לחקור את שני הצדדים) – פסלי בעלי ערך נמוך שלא זמינים בשום צורה נרשמו בתור ערובה ל55 מיליון דולר!

yaron 21 בדצמבר 2016

כמו שכתבתי למעלה, גם את התנהלות השופט יצטרכו לבדוק…
לפי הראציונאל שלו הצעד הבא יהיה לחייב את ההתאחדות לאשר להפועל לארח את הדרבי בסמי עופר…
את רמון לא גוררים ואת מכבי גררו בטוענות שוא. אפילו אם היא ניהלה מו"מ אסור עם שוינפלד (כרגע מדובר בשמועות) אין לזה שום קשר לדיון בענייני הקפאה/פירוק.

יניב פרנקו 21 בדצמבר 2016

העילה להפעלת הסעיף הוא העיכוב בתשלום מענק החתימה (ששולם לו) – הוא לא הוציא שום התרעה רשמית קודם – די ברור שניסה להפעיל סעיף יציאה בחינם. אולי כשר ואולי לא.

לגביי טביב ורמון נקבעו דיונים.
ומה שכבירי עשה עם הבקרה זה תהליך חקירה ארוך – הנאמן חייב לטפל בשלב א' בשוטף ובמכירה ובשלב ב' לחקור ולגבות כל שקל.
כבירי לא יוכל לחמוק מהנושא.

יוגב 21 בדצמבר 2016

מה זה אומר בלי התרעה? הוא נושא באחריות של אי קבלת שכר? זה שמענק החתימה שולם אחרי שהחוזה הופר לא מתקן את הטעות.

ישי 21 בדצמבר 2016

א. זה ממש לא קשור לניצול המצב.
ב. זה גם לא ניצול בכלל. זה לא שהוא ניצל עמימות בחוזה או משהו כזה. היה בחוזה סעיף שהיה מאוד ברור לכולם, והוא רצה לממש אותו. זכותו.

עדי אבני 21 בדצמבר 2016

הטענה שהוא ניסה לנצל את המצב היתה כנגד הטענה המיתממת של שוינפלד שהוא בכלל רצה להישאר במועדון ושסתם מוציאים אותו לחלת ולא נותנים לו לשחק. השופט הראה לו ששבועיים קודם הוא טען בפני בורר שהוא לא רוצה להיות במועדון, ושלטעון עכשיו ההפך זה א. שקר וב. נסיון להשיג שחרור בחינם ובכך לנצל את הסיטואציה

Lord Anthony 21 בדצמבר 2016

ברור שהוא רוצה לנצל את המצב, המועדון מתפרק, לא משלמים משכורות ולך תדע מה יהיה בהמשך. ממש מפתיע שהוא מנסה לנצל כל פירצה שהוא יכול כדי להשתחרר מהפועל.

בלייק 21 בדצמבר 2016

זה לא התפקיד של שוינפלד, לנצל מצבים?

לא כל כך מבין את הביטוי בהקשר הזה (השופט השתמש בו בדיון, לא?).
בוזגלו מסיים חוזה ומנצל את המצב כדי לשפר את החוזה הבא שלו.
יצחקי מנצל את המצב שכבר לאף אחד לא יהיה אכפת אם הוא ילך כדי לעבור לבית"ר בינואר (נניח).
קבוצה בבעיות קשות שעיכבה משכורות במשך יותר משנה (לא עיכבה את התשלום בשנה, אבל יותר משנה שכמעט כל חודש המשכורת נכנסת באיחור), הפרה (לכאורה) חוזה עם שחקן. נוצר משבר אמון, השחקן רוצה לעזוב. ברור שאין ואקום והוא שמע על הסכומים שמכבי היתה מוכנה לשלם לו (ובזמן), ויש עוד פיתויים בחוץ. אלה החיים. מנצלים בהם מצבים או שיורדים לספסל.

תומר חרוב 21 בדצמבר 2016

להפועל ניצלה יפה את המצב של נתניה ואת העובדה שלעומד בררשה היה אינטרס להעביר את שוינפלד דווקא להפועל. את הכסף אגב אף אחד לא ראה.

יואב דובינסקי 21 בדצמבר 2016

אני חוזר, מאוד אופתע אם תרדו. אני די בטוח שתימצא הקומבינה.

צור שפי 21 בדצמבר 2016

הסר דאגה מלבך. אנחנו נרד.

יואב בורוביץ' 22 בדצמבר 2016

יהפכו עונה של כשלון מקצועי מהדהדר לעונת נס ו"רוח אדומה" אם יצליחו להישאר בליגה (ובוודאי אם יורידו להם תשע נקודות והרי די ברור שגם אם יורידו הפועל תישאר. כי הליגה כזו פח).

עדי אבני 21 בדצמבר 2016

אני לא מבין מאיפה הגיעו כל מליצי היושר האלה של שוינפלד, כשעורך דינו טוען בגאווה שהוא מאוד מרוצה מהחלטת השופט. אחד משניים: יתכן, רק יתכן שחלק מאותם מליצי יושר לא באמת מתעניינים בטובתו של שוינפלד. אפשרות נוספת היא שהם בטוחים שדבריו של עו"ד רוזן לא נכונים והם קובעים זאת על סמך דברים שקראו שעו"ד רוזן הדליף לעתונות באיזשהו שלב בעבר.

Lord Anthony 21 בדצמבר 2016

סתם מושכים זמן. מתעסקים בשויינפלד במקום בדברים האמיתיים כדי לגרום לאנשים לשכוח שעוד שבועיים הקבוצה הולכת לפירוק ואז גם שויינפלד וגם כל שאר השחקנים כבר לא יהיו בקבוצה. במקביל מטפטפים לנו על רוכש, כאילו אנחנו לא שומעים על רוכשים פוטנציאליים להפועל כבר שנתיים.
בפועל שויינפלד עבר לאותו סטטוס כמו שאר השחקנים, בניגוד למה שהנאמנים רצו, ועוד שבועיים כל הסיפור יתעורר מחדש.
כרגיל כל ההתנהלות של הפועל, גם תחת המפרקים, לא מכוונת למציאת פתרונות אמיתיים אלא לנסות לעשות רושם על האוהדים.

yaron 21 בדצמבר 2016

ובזמן שממשיכים לפמפם שמועות על רוכש מיסתורי הסינים הודיעו שהם משעים את המגעים עם כבירי עד להודעה חדשה.

Lord Anthony 21 בדצמבר 2016

אולי הסינים הם הרוכש המיסתורי.

גיל ז. 21 בדצמבר 2016

יניב, הכל יקום ויפול על מציאת רוכש, בנסיבות הקיימות המועדון לא יוכל להמשיך להתקיים. כל מה שקורה כרגע, אלו נסיונות לקיים למראית עין מועדון חי כדי שניתן יהיה לרכוש אותו. אני ממש לא אוהב את ההתנהלות של הנאמן שמשום מה התאהב בפרסום הנלווה לתפקיד, במקום לנהל את המועדון, ומשתמש בכל מיני קלישאות לא מבוססות כדי ששמו יתנוסס בעמודי אתרי הספורט כמה פעמים ביום. כך, בעניין שוינפלד, כך בעניין טביב, כך בעניין רמון.
בעניין שוינפלד – כנאמן הוא יכול היה להורות לשוינפלד לשוב לאימונים, הוא לא עשה זאת, לא היה צריך את כל הקרקס היום כדי להציע אותו למכירה, ברור לשוינפלד שהוא יימכר כי הקפאת ההליכים הקפיאה את הבוררות, אבל להגיע לבית משפט כדי להחזיר אותו לאימונים ולשלם לו חצי שכר, זה משהו שבסמכותו לעשות בהסכמה עם עו"ד רוזן. יתרה מכך, התנהלות הנאמן בעניין הוצאת שחקנים לחל"ת רק פוגעת בקבוצה שהוא רוצה למכור, כי מדובר בחוזה עבודה אישי שהשהייתו פוגעת בצורה לא מידתי בשחקן יותר מאשר בקבוצה.
דבר נוסף, לגבי חקירה מהירה, לא הייתי בונה על זה. ישנם המון תיקי פירוק, עם מצבים הרבה יותר קשים שמתנהלים שנים בבית המשפט, במיוחד שהנחקרים "לא פראיירים" ותהייה בטוח שגם רמון וגם טביב יוציאו את המיץ לנאמן, אבל יש עוד דרך ארוכה כדי להגיע לשם. קשה לי להאמין שבסופו של דבר, אם הקבוצה תמכר (לשמחתך) או תתפרק (ליגונך) מישהו כמו טביב או רמון ישלמו כסף משמעותי לתיר הפירוק, זקנתי וגם ראיתי המון המון פשרות בסכומים מצחיקים על חשבון הנושים שלמרבה הצער הם היחידים שכבר הבינו שאת הכסף הם כבר לא יראו והם הראשונים להסתגל למצב.
אז ההצעה הכי טובה שאני יכול לומר לך – תסתגל.

יניב פרנקו 21 בדצמבר 2016

אתה עושה קצת סלט.
הכי חשוב רוכש – מסכים.
לא בטוח שימצאו מישהו כל כך מהר.
לא ימצאו – ילכו לפירוק.
יפעילור זה עם שחקני נוער עד סוך שנה.
נרד ליגה – לא נורא.
מפירוק בליגה לאומית – יקנה מישהו (או האוהדים) בכסף מאוד קטן ונקי נקי מחובות ונכסים.

זה המסלול שלנו.

לגבי החקירות – זה כבר לא יעזור לנו – אבל זה כן חשוב לנראות ובסוף כשזה תחת בית משפט – לא יוכלו למסמס – אבל אני מסכים שייקח זמן רב.

גיל ז. 21 בדצמבר 2016

חשוב שתבין יניב, מי שהלכה לפירוק זו הראל אחזקות שמחזיקה בהפועל ת"א. ברגע שהקבוצה תמכר, לחברה לא ישארו יותר נכסים משמעותיים.
נכון, יכול להיות שתהיה חקירה כזו או אחרת, אבל תאמין לי, וראיתי מצבים קשים של תרמיות בחברות על גב נושים, שבסוף, מתחת לראדאר נחתמים הסכמי גישור בסכומים מצחיקים לעומת הנזקים שנגרמו.
ברגע שהעניין הציבורי יעלם, תשכח מהחלום לראות את רמון מחזיר 2.5 מליון או טביב מחזיר 70. או אפילו חקירה משמעותית.

אגב, בקשת ההלוואה היום של הנאמן להפעלת הקבוצה היא מעשה חמור ביותר שנעשה על גב הנושים בעיקר. אם יאושר זה כבר יעבור את גבול הטעם הטוב בהתנהלות ההליך המשפטי הראוי במצב כזה.

יש לי שאלה אלייך- האם במבנה הבעלות הקיים, כל אחד ממחזיקי המניות (עמותת האוהדים, צבאן, וכד') מחזיקים במניות החברה בלבד ?
האם רוכש מקבל זכויות ניהול מלאות ? או שיהיה לו גב בדמות מחזיקי שאריות של מניות.

יניב פרנקו 21 בדצמבר 2016

מבין היטב, זה נכתב בפרקים הקודמים.
עכשיו תראה, אין לי "חלום" לראות את טביב מחזיר כסף, יש לי חלום לראות את הפועל שורדת ויוצאת לדרך חדשה – אבל לא סתם ראית בראיון של רמון אדם די בלחץ – זה הרבה יותר מלחיץ מבחינתו ממה שהיה עד כה – אני לא שונא את רמון – מרחם על הסיטואציה בשבילו. אבל זה המצב.

לגביי שאלתך – הרוכש שיקנה את החברה מהנאמן (בכל מצב) מקבל אותה ב100%.
כל אותם מחזיקי מניות איבדו אותם.

yaron 21 בדצמבר 2016

יניב,
שתעדכנו תוצאות באתר כבר הבנתי שלאף אחד אין חשק (בעיקר אחרי הפסדים) אבל אולי תסביר לחלמאים שם שאם יש פרוייקט מימון המונים כדאי לשים קישור באתר :-)

יניב פרנקו 21 בדצמבר 2016

היחידים שנכנסים לאתר אתה כמה צייצנים של מכבי לבדוק מה קורה עם התוצאות

דן 21 בדצמבר 2016

אני לא חושב שהבנתי את הסיפור עם שוינפלד. הוא הובא ע"י קבוצה שלא היה לה כסף לשלם לו/עליו ונמכר אחרי עשרים דקות משחק לקבוצה אחרת בסכום די גבוה שגם לה אין אותו (היה שם גם משהו עם מימון מחנה אימון לדעתי) כדי שהקבוצה הראשונה תוכל לשלם חובות.
הוא כיסה חובות כלשהן או שעכשיו הם חובות למישהו אחר? אם הכסף ששולם עליו לא אמיתי, פראייר מי שישלם עליו בעתיד (או על כל שחקן אחר לצורך העניין).

יואב 21 בדצמבר 2016

חברת האבטחה של מכבי נתניה היא המפסידה לאחר שניכתה לאוסידון את הצ'קים.
אוסידון היום בכלל בהפועל חיפה, הפועל ניצלה מירידה, נתניה קיבלה את הכסף מהאבטחה…
מדהים.
זה אותו אוסידון שבניגוד להיגיון בריא, העדיף למכור להפועל(שבוודאי יכולה לשלם פחות ממכבי) ואומרים שיש לו בכלל אחוזים במחלקת הנוער של הפועל.
והוא ממשיך להסתובב בליגה, מקבוצה לקבוצה, כאילו מדובר במנהל דגול ומחונן.
ושוינפלד? אוכל את הלקרדה. יחד עם חברת האבטחה.
מעניין אם אוסידון ידע מראש שזה יהיה גורל הצ'קים.
נפלא פה.

תומר חרוב 21 בדצמבר 2016

אגב, נתניה מכרה להפועל 60 אחוז שוינפלד. את ה40 אחוז הנותרים אוסידון העביר לאריק ואיזיקוביץ תמורת משהו. אני משוכנע ששקל ממכירת ארון לא נכנס למכבי נתניה לכאורה ועמלת הסוכן גם היא הלכה לא רק לסוכן לכאורה.

אנונימוס 21 בדצמבר 2016

קמפיין גיוס ההמונים די מדאיג מבחינתי. לא התוצאות שלו, כמו איך שמנוהל בצורה חובבנית ומביכה. דף גיוס עלוב עם שגיאות כתיב, שמועלה מעכשיו לעכשיו באתר שלוקח עמלות גדולות. לא מפורסם כמו שצריך.
זה פשוט מתנהל כמו פרטץ' של מישהו שלא ממש יודע מה הוא עושה. לא יודע ברמה כ"כ קשה שהוא אפילו לא מודע לכך ולא שואל אנשים שכן מבינים בדברים כאלה (די ברור שלא חסר אנשים שכן מבינים בקהל של הפועל ויעזרו בחינם, ולא קשה להגיע אליהם).
לא אכפת לי לזרוק כמה מאות שקלים על דבר כזה, זרקתי כסף כזה על דברים יותר טיפשיים בחיים שלי. אבל מה שזה מאותת לגבי העבודה הכללית של הנאמן די מדאיג. מבחינתי כאוהד, וגם מבחינת כל המעורבים האחרים.

בלייק 21 בדצמבר 2016

הנאמן קשור לגיוס הכספים ההמוני?

פורסם שהנאמן כבר מבקש מהשופט לאשר הלוואה של 1.5 מיל' בתנאים מועדפים כדי "לשמר את הנכסים".
זהלא נגמר עד שהאישה השמנה גם תעשה סיבוב על הקופה.

yaron 21 בדצמבר 2016

כתבתי ליניב שאין באתר של הפועל קישור לפרוייקט המימון והוא ענה לי שהיחדים שנכנסים לאתר זה אוהדי מכבי שבאים לבדוק אם מישהו שם התחיל לעדכן תוצאות משחקים… בהפועל אין הפסדים, כמו הדרבי, גם המשחק נגד חיפה לא באמת קרה.
הקמפיין הזה הוא בדיחה ולא קל למצא קישור לעמוד אלא אם אתה חבר בקבוצת פייסבוק.
גם המגרש החצי ריק נגד חיפה שהיתה מביאה כפול אוהדים זאת דוגמא לאותה חובבנות.

יניב פרנקו 21 בדצמבר 2016

הקמפיין הזה מנוהל על ידי מתנדב. המועדון כולו מנוהל על הגחון בפשיטת רגל ואתה רוצה לתת טיפים להפעלת אתר אינטרנט.

אנונימוס 21 בדצמבר 2016

יניב, אפשר להפיק הרבה ממתנדבים. אם רוצים. הקמפיין שעלה נראה כאילו ילד בן 16 עשה אותו. הוא חובבני שאני מתחיל לחשוב שעשו אותו רק כדי לצאת ידי חובה ולאמר לבית משפט "עשינו קמפיין גיוס המונים!".

יניב פרנקו 21 בדצמבר 2016

חובבני סבבה. הגיוס בקצב מטורף.
בתור איש שיווק שברור לי שזה יכל להיראות יותר טוב קשה לחשוב שזה היה מביא יותר

אנונימוס 21 בדצמבר 2016

אין לי ספק בכלל שזה היה מביא יותר. אני מכיר עשרות אוהדי הפועל, ורק אחד מהם שתרם. כל השאר לא מבינים מה רוצים מהם בכלל, תוהים איך לעזאזל ה200 שקל שלהם יעזרו לחובות של מאה מיליון. לא באמת מפתיע שכשאתה מעלה להם קמפיין חובבני שכזה, זה לא בדיוק מעורר בהם בטחון ורצון לפתוח את הארנק.
אין לי ספק שאם היו עושים את זה טיפה יותר רציני, היו מצליחים להגיע לתוצאות יותר טובות.

yaron 21 בדצמבר 2016

יניב, אם הקמפיין הזה (שהנאמנים ביקשו אישור מהשופט להריץ) יכול בסופו להביא עם התנהלות קצת פחות חובבנית מיליון במקום חצי מיליון, אז כן, אני חושב שהנאמן חייב להשקיע בזה כמה שעות מזמנו היקר.
מה כבר ביקשתי, לשים באנר באתר?
לא השתוללתי וביקשתי טיפה seo ואולי קמפיין ppc צנוע…

איציק 21 בדצמבר 2016

1. טביב לא ישלם גם אם הגהינום יקפא. אתם כבר אמורים להכיר אותו, לא ההתאחדות, לא בית מישפט, לא השטן ולא האלוהים של צביקה, לא יוציאו ממנו אגורה על הפועל.
2. שמעתי שיש קונה רציני, אז כל הסיפורים האחרים לא מעניינים. הרוכש התורן, הנדבן הגדול יסדר.

אמיתי 21 בדצמבר 2016

אם יש קונה אז יש אלהים? (לאו דווקא של צביקה. בכלל)

איציק 21 בדצמבר 2016

לא, זה רק מוכיח שפרירים לא מתים, הם רק…

תומר חרוב 21 בדצמבר 2016

אני לא יודע אם אתם יותר חצופים או תמימים. מה שבטוח שלהתקרבן אתם יודעים יופי. אפילו בדיון על גוטליב ביקשו בהפועל שיבטלו את ההרחקה שלו כי הקבוצה צריכה להיות תכליתית כדי שיוכלו לרכוש אותה…
רוצה שד עדתי? נלך איתך עד הסוף. בנתניה אומרים על דברים כאלה, אלה אין להם ח'שומה.

Amir A 21 בדצמבר 2016

הא?!???

יואב 21 בדצמבר 2016

יופי של תגובה תומר. אין גבול לעזות המצח של העבריינים חסרי הבושה.

יניב פרנקו 21 בדצמבר 2016

לא הבנתי מי אלה העבריינים – הנאמנים ?
ובכל מה שקשור לעבריינות לקבוצה של תומר חרוב יש רקורד נפלא. בית זכוכית וכל זה.

תומר חרוב 21 בדצמבר 2016

אני יצאתי נגד העבריינים של הקבוצה שלי…

יניב פרנקו 21 בדצמבר 2016

זה כמו הסיפור שאספתם כסף ביציע למאמנים בנוער ובסוף לא הצלחתם לגייס כלום אבל לפחות ניסיתם.
כי אוהדי הפועל בלילה אחד עשו הרבה יותר מזה.

תומר חרוב 21 בדצמבר 2016

ניצחתם, אתם הכי מושלמים בעולם. תודה לכם שאתם קיימים אוהדי הפועל.
הגיוס הזה הוא דוגמא מושלמת לאיך שאתם מבזבזים אנרגיות שקיימות על הבל ומכים חטא על פשע. עכשיו אתם מגייסים כסף? עבור מה? כדי להציל את עורם של אלו שהפילו אתכם? אתה בעצמך אומר שאתה לא תורם למטרה הזו ואז אתה מנופף בדגלה כאיזו עליונות?
אתם כל כך חיים בסרט ולא מבינים את המצב שאתם חושבים שמדובר פה בתחרות אוהדים וזה הכל עניין של מי אוהב אתכם ומי שונא אתכם. באמת שנדפק לכם המוח מכל השנים של יריבויות עם מכבי וביתר.

יניב פרנקו 21 בדצמבר 2016

אז נפסיק לשמוע כמה מכבי נתניה של שנה שעברה שעלתה ליגה בכסף שאין לה והלינה שכר פי כמה מהפועל והלכה להקפאת הליכים ושרפה הון מכסף ציבורי היא טובה פי כמה מהפושעים שלנו שגנבו לכם שחקן שהיה אצלכם שבועיים ושאם לא היה עובר להפועל היה בהלנת שכר ארוכה.

תומר חרוב 21 בדצמבר 2016

תראה מקום שכתבתי משהו טוב על מכבי נתניה של העונה שעברה, או על השלוש שנים שעברו.

יניב פרנקו 21 בדצמבר 2016

לא צריך. מחקת שנים של ניהול עברייני. של כסף ציבורי שנשפך, של אצטדיון עירוני שנועד לשרת קבוצה אחת בחריגה של 150 מיליון שקל.
מחקת את כל זה בקיץ אחד בו הלכתם להקפאת הליכים. אחרי חודשים של הלנת שכר ונושים שנפגעו ומה לא.
מחקת את כל זה וקמת תוך כמה חודשים. אם קבוצה נקייה מחובות ואצטדיון חדש ומתקן אימונים ובעלים שקנה את כל הטוב הזה בנזיד עדשים רק כדי להמשיך ולהתבכיין על איך אוסידון דפק אתכם.
ואנחנו אלופי העולם בהתקרבנות.
ואתם בנתניה תלמדו את כולם על מעורבות קהילתית ולמה גיוס המונים זה לא טוב.

תומר חרוב 21 בדצמבר 2016

הרגת אותי עם אצטדיון שנועד לשרת קבוצה אחת….

תומר חרוב 21 בדצמבר 2016

נשמע, אני כתבתי גם על פארבת האצטדיון וביקרתי את מרים במקומון עד שקיבלתי ממנה נזיפה שלא בפני.
אני כתבתי על ניהול עברייני (אגב, בדיוק שלוש שנים כולל אוסידון. לפני זה היה גרוע אבל נקי) מרגע ששגב לקח את השליטה בלעדית בקבוצה. ואני כותב וכל הזמן מבהיר שיצאנו בזול והגיע לנו הרבה יותר.

יניב פרנקו 21 בדצמבר 2016

אז מה אם כתבת – אתה מלגלג על קהל שהקים קבוצת אוהדים מליגה ב ועד ליגת העל ומצד שני מתהדר בזה שכתבת נגד. כתבת נגד ואתה נהנה מכל פירות השחיתות האלה.
ולא רק שנהנה אלא שמכל סיפור הפועל הדבר שהכי בוער בך זה שוינפלד ואוסידון.

תומר חרוב 22 בדצמבר 2016

תהיה לי בריא. אני מלגלג? הלוואי והייתי מסוגל לעשות מה שהפועל עשתה בכדורסל.
אבל במקרה הזה אני חושב שאתה מפספס בגדול (כמו שפספסת כל הדרך לכאן ואני לא כותב את זה בהתרסה, אני מבין למה לאוהד קשה לראות את הדברים האלה). אתה לא מבין שהנזק שנעשה למותג של הפועל בצורה הזו גרוע הרבה יותר מירידת ליגה.
אני נהנה מפירות השחיתות? ממה בדיוק? מהאצטדיון שאני לא סובל ומשרת את כל הליגה?
וכן, כתבתי נגד כל הדברים האלה בזמן אמת וגם פעלתי. אני לא חושב שאני יותר טוב מאף אחד אחר ואני לא עושה תחרות אבל אף אחד לא יכול להגיד ששיתפתי פעולה או ששתקתי.
אני נהנה מהפירות? אייל בא וקנה מועדון בליגה השניה במינוס תשע. אני הייתי שמח להתחיל בליגה א אבל זה העונש המקסימלי שהוטל עלינו, מה לעשות?
אם לא היה קונה אולי היה קונה מישהו אחר ואולי שוב הייתי יוצא למאבק.

תומר חרוב 22 בדצמבר 2016

ואני מתייחס לשוינפלד ודורון כי זה מה שאני מכיר הכי טוב (וגם כי הפוסט שלך עוסק בזה…), אבל שנינו יודעים שזה לא העניין היחידי.

יניב פרנקו 22 בדצמבר 2016

מותגים בכדורגל לא נפגעים כל כך מהר. הסר דאגה. ואתם הדוגמא הכי טובה.
מהמקום שהייתם בו. בתוך זמן קצר כבר עולה מיתוג חדש " בונים עתיד חדש ביחד " והנה כאילו לא היה כלום.

תומר חרוב 22 בדצמבר 2016

זה שעשו סיסמא לא אומר שהמותג לא נפגע. יש ירידה משמעותית בכמות הקהל לעומת העונה הקודמת הלאומית למרות התוצאות הטובות.

יואב 21 בדצמבר 2016

יניב,
כבירי הוא עבריין עם צקים חוזרים ותיקי הוצאה לפועל.
לבקש לדחות את ההרחקה של השחקן שלכם?
מה אין גבול לציניות ולבושה?
איך תוכל בעתיד להלין על אחרים?
מה שקורה פה זה בית שאן כפול 10.
כן, היה מוני פנאן. מצידי שיכניסו את כולם לכלא.

יניב פרנקו 21 בדצמבר 2016

אתם איבדתם את זה. מצטער.
אז הנאמנים שלא בדיוק עוסקים בניהול כדורגל ביקשו בדיון איזו בקשה שברור שלא תאושר.
אפשר לחשוב.
איפה הבקשה הזו ואיפה מסע ההגנה על שוער שתקף מאמן.

הברך של יואב זיו 21 בדצמבר 2016

יניב,
אתה סתם עסוק בלהתנגח ולהראות למי יש גדול יותר(בזה אתה תמיד תפסיד מראש) או יותר נכון, מי נקי יותר.
לא נתניה ולא מכבי פה על הפרק. נדמה לי שסדרת הפוסטים שלך עוסקת בהפועל.
יש גם מראית עין והיא מקוממת. זאת בקשה חצופה אבל ברור שהיא לא העניין. אבל היא יוצרת אווירה ציבורית אנטי. זה הדבר האחרון שאתם צריכים עכשיו.

אלי 22 בדצמבר 2016

לפי הניסוח שלך זו לא היה מסע הגנה על שוער שתקף מאמן אלא בקשה ליצוג של השוער לפי החוק במדינת ישראל.
ולא רק זאת, להבדיל מהבקשה הזויה של הנאמן הבקשה של מכבי בסוף התקבלה.

יניב פרנקו 22 בדצמבר 2016

מקבל – אבל אז צריך לקבל את שאר הבקשות של הנאמן והשופט כהחלטות לגיטימיות מאוד.

אלי 22 בדצמבר 2016

כן…. ולא….
בתוקף היותינו בעלי בלוג או מגיבים בדה-באזר אנחנו אנשים די (מאוד?) ביקורתיים ולכן צריכים לחשוב בצורה ביקורתית גם על החלטות של שופט.

יניב פרנקו 22 בדצמבר 2016

אם כך אתה סותר את עצמך – שכן ברור לכל בר דעת שבקשת הייצוג של ראיקוביץ גם אם התבססה על פירצה תקנונית הופעלה על מנת לחסוך משחקן עונש מידתי למעשה די ברור.

אלי 22 בדצמבר 2016

בקשת הייצוג לא התבססה על פרצה תקנונית אלא על זכויות בסיסיות של נאשם במשפט.

ומי מחליט מהוא עונש מידתי למעשה די ברור?
לפי מה שאתה אומר אז בכל משפט שבו ברור (למי?) שהעבירה נעשתה אז הנאשם לא צריך בכלל ייצוג.

yaron 21 בדצמבר 2016

יואב, מה אין גבול?
השופט זורם איתם בסבבה…
וכך היה גם עם ההתאחדות והבקרה עוד לפני שכבירי קיבל את הקבוצה.

אנונימוס 21 בדצמבר 2016

תומר אני לא כ"כ מבין מה אתה רוצה. הנושא בדיון משפטי עכשיו. יש נאמנים על הקבוצה, לא בירי ולא מנהלים אוהדים. התפקיד שלהם של הנאמן הוא אחד ויחיד – להשיג כמה שיותר כסף לנושים. זה ברור לכולם שהורדת נקודות, שחרור שחקנים, ובגדול כל דבר שעשוי לפגוע בקבוצה מקצועית ולהוריד אותה ליגה מפחית את הרצון של רוכשים להגיע.
חוקי הצדק הטבעי, והספורטיבי והלא יודע מה מזיזים, ואמורים להזיז, לנאמנים את קצה הביצה השמאלית. ובצדק. הם מנסים בגבולות החוק להישג כמה שיותר עבור מה שהופקד בידיהם.
אם יאשרו להם את כל הדברים האלו, גם בעיניי זה לא נראה הוגן. אבל אם הם לא היו מנסים להשיג את זה (במסגרת החוק) הם פשוט היו בוגדים בתפקידם.

יואב 21 בדצמבר 2016

אנונימוס,
סוף מעשה במחשבה תחילה.
הערך הכספי של הפועל ממש לא מעניין אם החוקים הבסיסים נפגעים.
ימשכן כבירי את רכושו לנושים שכולכם דואגים להם פתאום ותתכבדנה בכל הסנקציות הקבועות בחוק.
אי אפשר לחרבן מהמקפצה מעל עשור ואז לדאןג לנושים פתאום.

תומר חרוב 21 בדצמבר 2016

אני לא בא בטענות לנאמנים. אני בא בטענות למוסדות שמאפשרים את הפרסה הזו ותוהה על כך שאוהדים עסוקים בלהגן על זה כי הם לא רוצים לרדת ליגה כמו שמגיע להם אבל ידעו לטחון יפה את הנרטיב של "המנהלת הציעה לנו לעלות ליגה וסירבנו".

אנונימוס 22 בדצמבר 2016

לא יודע מי אלו האוהדים האלה. כל אוהד שאני מכיר רק יושב בשקט, מתבאס לעצמו ומקווה שנצא מזה במינימום נזק. אם יורידו לנו תשע נקודות, ונעלה עם הנוער עד סוף העונה כולנו נתבאס מאד. אבל אני מרשה לעצמי לאמר בבטחון שמרבית האוהדים לא ירגישו שאין בכך צדק.

יואב 22 בדצמבר 2016

אנונימוס,
יפה כתבת. אין בי שמחה לאיד.
אני כבר רחוק מכל השנאות האלה. עייפתי. יכול לומר לך בפה מלא שגם כשהכל נראה זוהר, מוצלח ומצליח(מהצד הצהוב), אתה כל יום מקבל כאפה מאוהדים חסרי זיכרון, שקרנים, מנוולים ובעיקר כפויי טובה. שום דבר טוב מהותית לא יכול לצמוח פה. וזה רק חלקת האלוהים הקטנה שלנו- הספורט. אז תכפיל את זה במאה.
זה מה שיש ועם זה נפסיד.
אם לי עולות מחשבות כפירה שאולי עדיף למיטש לעזוב את הזוהמה הזאת, אז משהו מאד בסיסי בסולידיות עם סו קולד חברים ליציע נשבר.
שהאיש הבאמת יקר הזה יתרום למי. שבאמת צריכים.
מקללי ראדי, הנוהמים, אלה השרים על אונס, אלה המחפשים מכות ומאחלים מחלות קשות(גם לשחקניהם), להם מגיע ביוב בדמותו שרלטן החודש הבא. פעם זה בנתניה, פעם זה מאנה, פעם טביב, מוני. זה שמגיע לנו. הכדורגל פה שואב את "מיטב בחורנו ונוכלנו". זאת השפה שהם מבינים.
ראיתי כבר כמעט הכל בחיי כאוהד.
טראבל עם יונייטד והזכיה השניה שאני במגרש, לקחתי 9 אליפויות, שני בתים בליגה הארופאית ושניים בליגת האלופות ועוד רמה גביעים מקומיים(ושלושה דאבלים). חוויתי כל שאיפשר לי הזמן.
ואז מגיע היום שאתה לא רוצה שמיטש יעשה להם יותר טוב כי הם לא יבינו את זה בכלל. אוסף דפרים שמתמש בציניות בכיסו של מיטש על מנת שיהיו עוד עוד תלונות וקנסות.
זה כבר פחות בשבילי. יש בי רגעים שאני מייחל לפרישתו. זה יהיה הקיו שלי ללכת לדרכי ולא להסתובב אחורה למעברה שתיהיה שם.

אנונימוס 22 בדצמבר 2016

מבין אותך לחלוטין. וזה חלק מאותו בעיית עומק שגרמה להתמוטטות הפועל – הענף מנוהל כמו בדיחה, ושרלטנים, גזענים, אלימים, ורמאים חוגגים. בתווך נתקעים אוהדים רגילים שבסה"כ רוצים לבוא לראות כדורגל ושיתייחסו אליהם נורמלי, ולא שיפילו עליהם לתקן את כל עוולות העולם כולל גזענות, תעלולים חשבונאיים, אלימות וכו'. וכולנו בסוף מתעייפים.
אני מכיר יותר ויותר אנשים שלא היו מחמיצים משחק, ופשוט עייפו והפסיקו לבוא, הרבה לפני שהעסק התפוצץ סופית. כבר אין כח.

יוני (המקורי, מפעם) 22 בדצמבר 2016

יואב, כל מילה.

צור שפי 22 בדצמבר 2016

+1 ליואב.

yaron 23 בדצמבר 2016

כל כך מזדהה עם הדברים.
וכן, זה רק החלק שבכדורגל…
חבל שאין כאן לא פוליטיקאים, לא משטרה, לא שופטים ולא התאחדות /מנהלת שבאמת רוצים לקדם את הכדורגל בישראל.
רק השבוע פסק בית המשפט 16 יום הרחקה מהמגרשים על אוהד בית"ר שנתפס מבריח וזורק אבוקה…!!!
בבית"ר מתפלצים כי איזה צ'אנס יש להם עם כאלה עונשים כשבכל שנה האוהדים קונסים את הקבוצה בכמה מיליונים…
בשנה שעברה שופט הרחיק אוהד מכבי חיפה על אותה עבירה (תחזיקו טוב) מהמגרש בעכו(!!!) כי שם נעשתה העבירה…..
גם אני זכיתי ללא מעט כאוהד בחיי הקצרים ואם יום אחד אצטרך להסתובב ולהמשיך הלאה בלי להפנות את הראש לאחור – so be it

יואב בורוביץ' 22 בדצמבר 2016

תומר, למה לרדת ליגה??!!

כשעסק פושט רגל הוא נסגר. כשריינג'רס פשטה רגל היא ירדה ארבע ליגות וזו פאקינג ריינג'רס!

אם הפועל פושטת רגל ואם היא לא משלמת עשרות מיליוני שקלים למאות חייבים אז הקבוצה מוכרחה להיסגר ולהתחיל מחדש בליגה ג'.

כפי שצריך להיות עם כל קבוצה אחרת.

אם זה לא כך, זה רק בגלל שהכדורגל הישראלי מפגר ולא מוסרי (ולכן בחיים לא ישוקם).

זאזא 22 בדצמבר 2016

ראיתי שבפועל או הנאמן בקשו לבטל (
את ההרחקה של גוטליב (אולי זו היתה בקשה לדחיית ההרחקה – לא זוכר), בתואנה שהמשחק הקרוב עשוי להשפיע על מציאת רוכש.
הבקשה המחוצפת הזו היא תמונת מראה לעשות הפנים של כל המעורבים בפרשה הזו שבבירור שמו להם למטרה להציל את הפועל לפני דאגה לכספם של אנשים רבים.
זאת לעוד, בקשה של הנאמן לאישור הלוואה ע"ס מיליון שקלים לחצי. באיזה סרט מזורגג הוא חי? באיזה סרט חי כל מי שקשור למועדון הזה? במצבם לקחת הלוואה הוספת? ומי לעזאזל המטומטם שיעניק הלוואה להפועל במצב כזה?

ניב 22 בדצמבר 2016

מי שיעניק הלוואה יקבל את הכסף שלו בטוח (תהיה העדפת נושים), הבעיה היא שזה משאיר עוד מליון וחצי ש"ח פחות לחלוקה ליתר הנושים.
זה הימור וכדאי כבר להיגמל מהימורים מטומטמים להפליא.
משחקים בכסף שאין וחושבים שזה כבר לא משנה.

יניב פרנקו 22 בדצמבר 2016

אני לא בטוח – אבל לדעתי בקשת ההלוואה היא פחות או יותר מול בטוחות קיימות – כמו הכסף של הסינים מזהבי ותקבולי טוטו – אלה סכומים שצריכים להגיע לקבוצה ואל מולם לוקחים הלוואה.

זאזא 22 בדצמבר 2016

נו ו? לא נראה לך הגיוני ומוסרי שבטוחות עבר יופנו לבעלי חוב ישנים יותר? לעובדי מועדון שמשתכרים שכר נמוך ומי יודע כמה זמן לא קבלו משכורות ומתי, אם בכלל, יקבלו בעתיד?
אתה רק מוכיח את הטענה שאורנשטיין שם לו למטרה להשאיר את הפועל בחיים לפני דאגה למסכנים האמיתיים, לקרבנות של כל מיני עבריינים שהסתובבו במועדון הזה.

יניב פרנקו 22 בדצמבר 2016

אתה לא מבין את ההליך. זה מה שעושים במקרה כזה.

ניב 22 בדצמבר 2016

סבבה אבל זה כסף ובמידה ולא תהיה הלוואה ילך לנושים ובמידה וכן תהיה הלוואה ובכל זאת יהיה פירוק ילך לנותן ההלוואה וזה לא הגון ולא הוגן.

יניב פרנקו 22 בדצמבר 2016

לא. זה לא. זה לא ההליך.
המועדון הפועל ת"א כנכס של הראל החזקות יקבל מרגע הקפאת הליכים וצפונה (פירוק החברה) את כל התקבולים העתידיים בכל מקרה לקופת המועדון כדי להפעיל את המועדון עד למציאת רוכש או סגירתו (רק בעוד שנה וחצי).
זה בדיוק כמו מכירה של שחקן – את הכסף שיקבלו אם ימכרו מחר שחקן לא יימסרו לנושים אלא יחזירו לקופת הנאמן להפעלה במודל כזה או אחר.
זו המציאות.
והדיון הפילוספי בשאלת ההוגנות גם הוא לא חד צדדי – שכן הנחת העבודה שהמועדון כעסק מתפקד שווה יותר מנכס לא מתפקד – מכירת נכס מתפקד תכניס לקופת הנושים (במקרה הזה לנושים ולא לקופת הנאמן יותר).
שוב, זו המציאות.

אריק ב. 22 בדצמבר 2016

בהקפאת הליכים אין שאלה של תשלומים לנושים. המטרה היא להבריא את החברה על מנת שתפעל כעסק חי (ואז לנושים יהיה סיכוי לקבל את החובות).
לכן המטרה של הנאמנים היא להפעיל את הקבוצה ולמכור אותה בהקדם (לכן נדרשת הלוואה לצורך תחזוקה שוטפת).
בפירוק זה כבר סיפור אחר והמטרה היא גבייה של כל הכספים האפשריים לקופה מרוכזת וחלוקתם לנושים לפי סדר הנשייה הקבוע בחוק.

יניב פרנקו 22 בדצמבר 2016

אבל במקרה הזה הפירוק יהיה על הראל החזקות. והנכס של הראל החזקות יעבור לידי מפרק שיתפעל את הקבוצה באופרציה רזה עד למכירתה (או סגירתה כמועדון כדורגל ומכירתה בחלקים – עד רמת הכדור) – ותקבול כמו תשלום דמי השבחה יגיע לנאמן ההקפאה או למפרק (ייתכן וזה יהיה אותו אדם).

שוב, האינטרס החד חד משמעי של הנושים הוא מכירתו של הנכס כשלם בסכום הגבוה ביותר מאשר מכירתו כעסק מת ומפורק לחלקיקים.

ניב 22 בדצמבר 2016

יניב אני אגיד לך מה כל כך מקומם בהתנהלות הנאמנים.
התחושה היא שהם פועלים תחת ההנחה שמוכנים להטות את הדין לטובת הפועל, לכן בקשת ההלוואה, לכן הפנייה בנוגע לאוטובוס, חלק מהתחושה היא בגלל ההחלטה בנוגע לשוינפלד.
ברור גם שאני כאוהד מכבי ההסתכלות שלי מוטה בטח אחרי שגררו את מכבי לזה.
נ.ב- אני אישית הייתי שמח ששוינפלד יגיע למכבי אבל בחינם או קרוב לחינם, בכל סיטואציה אחרת הייתי נותן לשוינפלד והפועל "להחנק". שוינפלד בחר לחתום בהפועל על הארכת חוזה כשמצבה הרעוע היה ברור לכל, הפועל בחרה להתחייב לעוד שחקן על המון כסף שעכשיו אין לה לשלם.

אדם 22 בדצמבר 2016

יניב ושאר אוהדי הפועל היקרים. הדרך היחידה ״להציל״ את הקבוצה היא להבין שנעשו פה המון פשעים ואין ברירה אלא לרדת ליגה.
אם לא נשלם על כל מה שהתרחש כאן עוד נשכח שזה קרה. מעבר לכך, זה לא ראוי, לא מוסרי ולא בריא שנשאר בליגה, עם כמה שזה נשמע מדכא.
קמפיין מימון שיקרי, כל מכשירי ההנשמה המגוחכים האלו מומעים מכולנו להתמודד עם האמת שהמועדון שאנחנו אוהבים היה במרכזן של אינספור פשעים, או במקרה הטוב רק חוסר מוסריות משווע.

חייבים להתחיל מחדש ונקי, זו הדרך היחידה להבראה אמיתית, גם של הקהל.

אריאל 22 בדצמבר 2016

סוף סוף אחד שמסתכל פנימה.
כל הכבוד.

צהוב כחול 48 22 בדצמבר 2016

אוהד אמיתי וישר

yaron 22 בדצמבר 2016

קשור ולא קשור – איך הדברים עובדים במדינת ישראבלוף.
אותו שופט, תיק אחר.
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-386309-00.html?v=21122016214822

שלו 22 בדצמבר 2016

תמיד מעניין לקרוא

יואב בורוביץ' 22 בדצמבר 2016

פרנקו, בעיני הדבר שקופץ ואולי הכי מעורר דאגה זה שאתה כותב "ואולי יבוא אבמרוביץ'". אולי הוא באמת יבוא. האם זה יעשה את אוהדי הפועל מאושרים? אם כן, אז לא התקדמנו בדבר. כיוון שכל עוד מסתמכים על בעלי הון, ולא משנה כמה הון יש להם, הכדורגל כאן יהיה חולה.

יניב פרנקו 22 בדצמבר 2016

אותי זה יעשה מאושר.
וזו התקדמות אדירה – במקום לבזבז מאה מיליון שאין לבזבז מאתיים מליון שיש.

יואב בורוביץ' 22 בדצמבר 2016

למה שלמישהו יהיה אינטרס לזרוק לאוויר 200 מיליון ש' בליגה הישראלית?

Lord Anthony 22 בדצמבר 2016

It's been known to happen

יואב בורוביץ' 22 בדצמבר 2016

כל עוד שאתה ויתר האוהדים האכפתיים לא תטיפו לכדורגל שהוא ביזנס בלבד (כלומר חייב להיות רווחי) אז הכל בזבוז זמן, הבל ורעות רוח.

איציק 22 בדצמבר 2016

יואב, אני בעד, אבל בכמה ליגות בעולם הקבוצות ריוחיות? אני לא חושב שישראל מסוגלת לייצר ליגה רווחית, זו מטרה שלא ניתן להשיג ללא מימון גדול מאוד מהעיריות וגורמי ממשלה אחרים (כלומר כסף ציבורי), ואין לזה מקום בספורט מקצועני.

צור שפי 22 בדצמבר 2016

בורו, בחייאת רבאק, ריאל מדריד ריווחית? תעשה טובה.

יואב בורוביץ' 22 בדצמבר 2016

איציק, הכדורגל חולה בהרבה מאוד מקומות בעולם, זה בהחלט נכון. אבל יש מקומות שבהן קבוצות, ולעתים אף מרבית הקבוצות בליגה, רווחיות. נכון שזה בינתיים קיים אולי רק באנגליה, בארצות הברית ואולי גם בגרמניה- אבל זו המטרה שחובה לשאוף אליה. כיוון שהאלטרנטיבה גרועה הן מההיבט הפיננסי והן מההיבט הערכי והמקצועי.
אפשר לקיים כדורגל רווחי אם יש רגולציה חזקה. כלומר, תקרות שכר, חקיקה למען צעירים, אולי גם הגבלת זרים (למרות שזה לא מחוייב כי ניתן להביא לכאן זרים זולים).

איציק 22 בדצמבר 2016

זו בדיוק הנקודה, שאני מסכים איתה, אבל היא בעייתית. אם תעשה רגולציה חזקה אצלנו, עם תקציבים ריאלים שיגרמו לא לרווח, אלה רק לאיזון תקציבי, זה מייד יתדרדר לחובות גדולים כי הרמה תרד הרבה יותר נמוך ממה שהיא היום, לא יהיה קהל ולא יהיו ספונסרים. צריך תהליך הדרגתי שפוי שבסופו של דבר אולי יביא למצב עליו אתה מדבר ואחרים חולמים.

Gil - Zimbabwe 22 בדצמבר 2016

האמת שמבחינת התנהלות שווה להפסיק להפועל ת"א פעילות כבר עכשיו ולתת לכולם ניצחון טכני.
כיום זה כבר משול לוידוי הריגה – אוטובוס אין, משכורות אין, שחקנים אין…..עוד מעט גם יבקשו מהשחקנים לכבס בבית.

yaron 22 בדצמבר 2016

אל תיתן לשופט רעיונות, הוא יכול להקפיא להם גם את המשחקים כי הפסדים במצב הזה יפגעו בסיכוי המכירה…

S&M 23 בדצמבר 2016

לדעתי, הקארמה מתעללת בהפועל תל אביב על מה שעשתה לבית שאן ומשחק השרוכים. קללת השרוכים תרדוף אתכם עד הקבר.

Comments closed