יומן פירוק – חלק ז' (איזה טיימיניג)

תחזיקו אותנו

 

מחר בוודאי נדע יותר, אבל כרגע קראתי את הדו"ח של הנאמנים ובקצרה זה מה שהבנתי.

אבל לפני זה אני אציין שוב את מה שאמרתי בפוסטים הקודמים – לנאמנים אין שיקול דעת בנושא הגרעון – בניגוד לבעלי קבוצה רגילים אסור להם – לא רק להיכנס לגרעון, אלא גם לקחת סיכון של גרעון.

כלומר – חסל סדר "תחזיות", חסל סדר "הערכות" – "הערכות זה לבלוג של פרנקו חביבי, פה אל תהיו לי אופטימיים".

*

עובדות ידועות כרגע על בסיס הדו"ח.

  • הקופה ריקה כרגע לחלוטין.
  • משמעות הפעלה רזה של שחקני נוער ומנהלה – במתווה הכי רזה לטענת הנאמנים תעלה כ7 מיליון ₪ .
  • הפעלה רגילה עד סוף שנה תעלה יותר מכפול – המשמעות היא שלאור העובדה שאין רוכש כרגע – יש להכריז על פירוק החברה (הראל החזקות) ולאפשר לנאמן להשתחרר מכל החוזים וההתחייבויות – אין תסריט להפעיל את הקבוצה על בסיס הכנסות עד סוף השנה – אפילו לא עד סוף ינואר.
  • כל התקבולים עד סוף שנה – הם "באוויר" ותלויים דיונים משפטיים – תקבול זהבי, מכירת שחקנים – הנאמנים יודעים שיקבלו "משהו" אולם לא יודעים "משהו מהו" – ולכן הם מניחים את הבעיה לפתחו של ביה"ש.
  • הנאמנים הגדירו וגידרו את סיכון הרוכשים בכל הקשור לתביעות באופ"א והקאס על 10 מיליון ₪ – המשמעות היא שרוכש שיקבל תביעות לסכום זה יקבל את ההשלמה מקופת הנשייה בעדיפות (ברור לנאמנים כי יחלצו סכומים כלשהם בעתיד) .

בואו נעצור שניה פה – אומר הנאמן – אין ברירה לביה"מש אלא להכריז על פירוק הקבוצה באופן מעשי – (אלא אם כן יגיע סנטה קלאוס) – אין ברירה לצאת ולהכריז על תכנית חירום וגיוס אותם 7 מיליון ₪ .

*

תקבולים אפשריים :

המנהלת וההתאחדות – המנהלת וההתאחדות העמידו הלוואה בסך 1.2 מיליון לקבוצה – מעמדם הוא ראשון בתור לקבל חזרה את כספם – מאחר והפועל פנתה לקרן ליברה כדי לקבל הלוואה בסך 1.5 מיליון ₪ – צריכים ההתאחדות והמנהלת להסכים לעבור למעמד של "שני בתור" – המנהלת וההתאחדות פנו היום באופן רשמי וסירבו לבקשה.

הערכת הבלוג – הנאמן הפעיל לחץ כבד על המנהלת וההתאחדות ושאר בעלי הקבוצות – להתגייס לטובת המצב – סביר להניח שזה מה שיקרה, בסוף גם יוציאו מהם לא רק אישור להלוואה נוספת, גם איזו מקדמה על חשבון העתיד.

מכירת שחקנים – מכירת שחקנים תחת פירוק כפי שהקפידו הנאמנים לציין היא מחויבות של הקבוצה (רוצה שחקן לעבור למכבי, הקבוצה תעבירו מיידית ) – אולם לקבוצה מגיע תקבול , התקבול יכול להיות או בהסכמה – או בפסיקה של "הועדה למעמד השחקן".

הנאמנים טוענים שהם לא יכולים להעריך את גובה התקבולים – בר דעת המכיר את הרחוב הספורטיבי יכול להעריך שיש בהם מן האפשרות להשיג לפחות חלק ניכר מאותם 7 מיליון ₪.

הערכת הבלוג – הנאמן יפעיל לחץ ציבורי על הקבוצות להגיע לסיכומים עוד לפני ה5 בינואר – סיכומים אותם יוכל להציג לביה"ש .

תפעול שוטף – בכל זאת יש משחקים קדימה , יש תקבולים שצריכים להגיע , הנאמן אולי יצטרך להציג תכנית חסר – אבל בכל זאת יש כסף עתידי.

הערכת הבלוג – אל תופתעו אם הבקשה לארח את הדרבי בסמי עופר תעלה שוב על הפרק , או כל רעיון יצירתי אחר – שוב, הדבר יגולגל לפתחה של המנהלת – כאשר המשמעות היא – או שאין דרבי או שהדרבי ישוחק בסמי עופר – ספורטיבית זה דרעק בכל דרך – אבל זמנים קשים וכל זה.

גיוס המונים/ מימון חיצוני – הנאמן יבוא ויגיד שעכשיו זה על הבית , יפנה לאוהדים העשירים, יפנה "ללב שלנו" ויאיץ את העסק – אבל שוב, ציניות בצד, הוא בהחלט מסוגל להאיץ את קצב הגיוס – כרגע בדו"ח הוא לקח את ה400 שכבר גויסו – וכמובן שינסו עד ה5 לינואר לגייס יותר.

אז בואו נעצור שניה – לנאמן יש עכשיו משימה – לבנות תכנית עסקית דחופה עד ה5 לינואר שבה הוא צריך להציג לביהמ"ש את היכולת להפעלה רזה של המועדון – אני מאמין שהוא יפעיל לחץ ציבורי אדיר ויעמוד בזה. זה יהיה מכוער ממש, אבל זה יקרה להערכתי (ותקוותי).

במקביל יבקש פירוק כדי לאפשר מכירה "קלה" יותר.

ספורטיבית – העביר הנאמן לציבור האוהדים שהירידה לליגה השנייה היא ודאית – עכשיו זה או ירידה או ליגה א' או ג' (כל אתר זרק תסריט אחר, לא תמיד על בסיס ידע).

*

מצב רוכשים.

הנאמן חשף בדו"ח שאכן נוהלו מגעים – אני חייב להגיד שהסיכוי בתוך שבועיים למצוא רוכש שייקח על עצמו את אוסף הבעיות הזה במצב הזה הוא קשה.

פה נכנסת קונספירציית "סתיו שחם" לפעולה – הנה התסריט הנוח ביותר לרוכש עד סוף שנה :

  • הורדת הנקודות ו-ויתור ספורטיבי על השנה – אין צורך בהשקעה "להשאיר את הקבוצה בליגה".
  • תכנית חירום ציבורית ומכירת חיסול – גיוס כל מי שניתן לגייס כדי להשיג את אותם 7 מיליון שקלים ולסיים את השנה – בשנה הבאה בליגה הלאומית יש כבר תקבולים חדשים (כרטיסים ומנויים, זכויות שידור ועוד).
  • גידור התביעות מחו"ל
  • הורדת מחיר הקבוצה למינימום האפשרי – זה כבר לא נכס שצריך לשלם עליו – נתניה נמכרה במיליון שקל, זה פחות או יותר יהיה המחיר.
  • מחיקת כל החובות כמובן – אבל זה היה גם אתמול.

*

סיכום

 

כבירי שהלך להקפאת ההליכים והנאמן קוטלר משחקים על כל הקופה – אם התכנית הזאת עובדת (ואני מפריד בין כבירי לקוטלר) – אז המועדון יכול לשרוד, אבל כל סטייה, ואצל אורנשטיין לך תדע, ואנחנו בליגה א'.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

138 תגובות ל “יומן פירוק – חלק ז' (איזה טיימיניג)”

  1. Amir A (פורסם: 27-12-2016 בשעה 21:07)

    האם במקביל לכל הסיפור הזה כאן התחילה גם חקירה במישור הפלילי על כל מה שקרה עם הבקרה ומה שמתחיל לצוף עם האיצטדיון בבת-ים?

    להגיב
    • עדי אבני (פורסם: 27-12-2016 בשעה 21:18)

      בשלב השני, אחרי שהקבוצה תימכר או לא, יעבור המפרק לשלב הבירור, ושם יצוף כל החרא- מתקופת הראל, דרך טביב ורמון ועד כבירי

      להגיב
  2. יואב דובינסקי (פורסם: 27-12-2016 בשעה 21:09)

    ממשיך להעריך שתימצא הקומבינה להשאיר אתכם בליגה.

    להגיב
    • Ollie Williams (פורסם: 27-12-2016 בשעה 21:37)

      מעריך? אני משוכנע

      להגיב
  3. S&M (פורסם: 27-12-2016 בשעה 21:18)

    אתה עושה יותר דרמה ממה שזה. בשורה התחתונה, הסנקציה של הורדה לליגה ג' תוטל רק עוד שנה וחצי. עד אז ימצאו קונה.
    מה אכפת לך איך יפעילו את הפועל עד אז. בכל מקרה היא תרד ללאומית.

    לא אלאה יותר מדי בדיני חדלות פירעון, אבל בראשי פרקים: קוטלר לא יפעיל קבוצה מפסידה. אסור לו. האחריות אישית עליו. הוא יצטרך לקבל אישור מבית משפט להפעיל קבוצה מפסידה, וזה אפשרי, ואפילו יש הצדקה לשמור את ערך המותג ולא לרדת מיד לליגה ג'. אבל במקרה כזה צריך ספקים שיסכימו לממן את ההפסדים, או בעלי חוב שיסכימו להכניס עוד כסף. אחרת, יהיה פירוק הרבה יותר מהר.

    אני מניח שמה שאני יודע, גם קונים פוטנציאליים יודעים. הם מחכים לחרב הפירוק, כדי לקנות בזול. יהיה דיון "דרמטי" ב-5.1, קוטלר יכנס מסיבת עיתונאים ויגיד קיבלנו איקס זמן אחרת הקבוצה תפורק ותיעלם, וכולם יילחצו, ואז יגיעו הצעות זולות לקנות את המקום בליגה, ויגידו לבעלי החוב זה או שתסכימו לקבל 5% או שלא תקבלו כלום..

    להגיב
  4. איתמר (פורסם: 27-12-2016 בשעה 21:18)

    עדיף להתחיל את תהליך התיקון וההיטהרות בליגה ג׳ ולא לקבל הנחות שקבוצות אחרות אולי לא היו זוכות להן.
    מעבר לכך, בליגה ג׳ מחוז תל אביב יש קבוצות עם שמות מרגשים כמו מועדון כדורגל אינטר עלייה תל אביב, מכבי ספרטק רמת גן ובית״ר עזרא האגדית.
    מי שעבר את המסע של הפועל בכדורסל מליגה ב׳ עד ליגת העל יודע שאפשר להתרגש ולהנות גם בליגות הנמוכות.

    להגיב
    • 7even (פורסם: 28-12-2016 בשעה 05:40)

      לגמרי…
      לא מבין מה כל הפוסטרים האלה.
      למה לעזאזל לתרום שקל למצב הנוכחי.
      אם יהיה גיוס המונים לקבוצה שמתחילה מאפס אני הראשון לשים כסף

      להגיב
  5. שין (פורסם: 27-12-2016 בשעה 21:23)

    רק לוודא שהבנתי- הנאמן צריך לגייס 7 מיליון עד ה5.1 כדי שהפועל לא תלך לפירוק?
    ואם לא הצליח הולכת לפירוק ואז בהכרח יורדת לליגה א?

    להגיב
    • עדי אבני (פורסם: 27-12-2016 בשעה 21:37)

      ליגה א' או ג' הן לא אופציה בכל מקרה.
      אם הקבוצה הולכת לפירוק, היא יכולה לשחק כמפורקת עם הנוער עד סוף העונה ולהיות בליגה שהתוצאות שלה יתנו לה (יחד עם הורדת הנקודות).
      אם הקבוצה לא מצליחה אפילו להופיע למשחקים, היא יורדת לפי התקנון ליגה אוטומטית, וכל משחקיה מתבטלים.
      אם לא יופיעו גם בשנה הבאה או לחליפין אם יופיעו אבל לא ימצא רוכש שיקנה את הקבוצה מפירוק עד סוף השנה הבאה- אין יותר הפועל תל אביב. לא בליגה הלאומית, לא בליגה א' ולא בג'. יוכלו להקים קבוצה חדשה בליגה ג', אבל זאת כבר לא תהיה אותה ישות בעיניי ההתאחדות

      להגיב
      • שין (פורסם: 27-12-2016 בשעה 22:58)

        אוקיי תודה!

        להגיב
      • איתמר (פורסם: 28-12-2016 בשעה 11:28)

        עם כל הכבוד לעסקני ומשפטני ההתאחדות, רק האוהדים יוכלו לקבוע אם היישות המכונה הפועל תל אביב קיימת.
        ממש כפי שהפועל אוסישקין מרגע הקמתה היתה הפועל תל אביב האמיתית מבחינת אוהדיה, למרות שבאותו זמן התקיימה קבוצה בשם הפועל תל אביב (הידועה בשמה הפועל שאול).

        להגיב
  6. גיא זהר (פורסם: 27-12-2016 בשעה 21:30)

    רק לי מפריע (הזוי שאיבדנו מול הפועל ארבע נקודות) האלמנט הלא ספורטיבי שיש סיכוי לא קטן שהפועל תשחק כעשרה משחקים (+פלייאוף תחתון) עם סגל חלש משמעותית מזה ששיחקה קודם? חוץ מזה שעלות שחקני נוער + מינהלה למשך קצת יותר מחצי עונה הרבה פחות משבעה מליון שקלים. כנראה שהחלק הארי מהסכום הוא שכר הנאמנים.

    להגיב
    • עדי אבני (פורסם: 27-12-2016 בשעה 21:47)

      למה זה לא מפריע כשהסגל מתחזק?
      מה עוד שכרגע לא תופיע אףקבוצה אחרי ה-5 לינואר, כך שהתוצאות ימחקו והפועל תורד ליגה אוטומטית

      להגיב
      • מתן גילור (פורסם: 27-12-2016 בשעה 21:58)

        עדי, אתה מיתמם. היא לא נחלשת כחלק ממחזור הפעילות הרגיל של הקבוצה.
        זה דומה למצב בו במקום הפועל ת"א היתה עולה מעתה ועד סיום העונה קבוצה חזקה בהרבה.
        נניח – סתם זורק שם – הפועל עכו.

        להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 27-12-2016 בשעה 22:00)

        אני לא מכיר מצב שקבוצה התחזקה בינואר בשבעה-עשרה שחקנים. דרך אגב בעיניי מחיקת התוצאות, הורדת הקבוצה ליגה (לפחות שתיים) ומכירת השחקנים היה צריך לקרות מלכתחילה

        להגיב
        • yaron (פורסם: 27-12-2016 בשעה 22:04)

          תזכיר לי את מי אתה אוהד?

          להגיב
        • אורי (פורסם: 27-12-2016 בשעה 22:09)

          ערן זהבי אחד זה כמו 10 שחקנים אחרים :-)

          להגיב
        • השמן (פורסם: 27-12-2016 בשעה 23:02)

          אפשר להבין מה אתם כל כך לחוצים שמה בבאר שבע?
          אתם מובילים את הליגה בשבע נקודות, כש"היריבה" שלכם, כביכול, יורקת דם בשביל לנצח את נמושות הליגה משערים של חלוץ מזדקן. אין לנו איצטדיון ביתי אפילו. מה אתם מתנפלים על השופט ככה? מה זה השריקות האלה מהקהל? מה זה הפוסטים המרגשים האלו בפייסבוק? מה נסגר?

          להגיב
          • גיא זהר (פורסם: 28-12-2016 בשעה 08:14)

            השמן, אני לחוץ גם כשמובילים שתיים בדקה 92. וברצינות, שלא נתבלבל. מתחת למעטה הטרמפיסטים והנערים המתלהבים נמצאים השלוכים המקללים משער 2 ז"ל. ובאמת ברצינות, הקבוצה כבר חודש לא מחברת הרבה דקות טובות (דווקא נגד הפועל הגיעו במחצית הראשונה להרבה מצבים למרות שהמשחק לא שטף), בצירוף שופט מעצבן (ועליו שריקות הבוז, לא כלפי השחקנים) ושחקנים שגם ככה עם פתיל קצר הביא לשכונה בסוף שהייתה בזיון. העצבים באמת מוגזמים ויכולים לגרום לכך שכדברי חנן פדידה האגדי, ידבק אלינו כדור שלג.

            להגיב
        • בלייק (פורסם: 28-12-2016 בשעה 10:41)

          אם אני לא טועה היה מצב כזה (של 7-10 שחקני רכש בינואר, פחות או יותר) – יש כאן בטח מי שיזכור טוב יותר את המספר המדויק, אבל הפועל התחזקה בינואר הקודם (בעונה שעברה) בהרבה שחקנים (שוינפד, בארי, ניקוליץ', זינו, שיש, דה סילבה עולים לי לראש).
          בכל מקרה, יש סיכוי שהפועל תופיע בהרכב חלש ויש סיכוי שכל התוצאות שלה יימחקו, ככה ששתי הקבוצות (ב"ש ומכבי) יכולות להיפגע, ועדיין נראה לי שזה יחסית שולי בסיפור הגדול הזה.

          להגיב
    • אורי (פורסם: 27-12-2016 בשעה 21:59)

      אשמת מי זה שלא נצחתם אותם?

      להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 27-12-2016 בשעה 22:02)

        אשמת גרינפלד (וחכמון שמתערב בתור שופט רחבה רק נגדנו). ברור שאשמתנו.

        להגיב
        • אורי (פורסם: 27-12-2016 בשעה 22:11)

          off topic, אבל למרות שאתה אוהד לא אובייקטיבי, אתה עושה רושם של אדם הגיוני
          בתוך ים הנהי על השופט שדפק אתכם השבוע, מה לגבי אדון אוגו שמחליט שכאבים בברך זה סיבה לתפוש את הכדור בשתי ידים ולעצור את המשחק ללא תגובה של השופט (וכבר היה לו צהוב אז תגובת שופט = הרחקה ישירה או בצהוב שני)

          להגיב
          • גיא זהר (פורסם: 27-12-2016 בשעה 22:26)

            אוגו צריך לקבל בראש וגם לנוח קצת. השכונה שלו לא לעניין. לגבי גרינפלד, שיפוט גרוע. היו במשחק עבירות של אדום ישיר (רייכרט שגם הגיע הזמן שיקבל בראש על ההתנהגות שלו, אוגו). ההתנפלות של שחקני באר שבע מובנת בלהט משחק, אבל ממש לא מקובלת. מיד היו צריכים להתעשת ולהעיף אותם ממנו. לקח יותר מדי זמן.

            להגיב
            • רועי (פורסם: 28-12-2016 בשעה 08:45)

              כנראה שככה זה כשלא מצייצים ומאחלים לו שיפוט מוצלח לפני המשחק…

            • איציק (פורסם: 28-12-2016 בשעה 08:56)

              רייכרט נראה כמו שחקן שכונה לחלוטין, פרובוקטור קטן שהמרחק שלו מכדורגל גדול מאד. לא מבין על מה נאבקו שתי התל-אביביות, ולמה הפועל שילמה כל כך הרבה.

            • יואב (פורסם: 28-12-2016 בשעה 17:14)

              מכבי מיקסמה כלכלית נהדר את הסיטואציה.
              הפועל? מיליון יורו בשביל סטטוס בפייס…

            • איציק (פורסם: 30-12-2016 בשעה 00:21)

              אכן מכבי עשתה עיסקה מעולה, אבל מה הפועל מצאה בו?

    • אורי (פורסם: 28-12-2016 בשעה 09:45)

      אפשר להבין את הגישה שלך אבל מצד שני למה מכבי חיפה ות"א צריכות להידפק מזה שהן הצליחו לנצח את הפועל ואתם פעמיים נכשלתם בזה?
      אז בגלל שכבירי מנהל גרוע ובגלל שאתם פעמיים נכשלתם לנצח את הסגל היקר אך חלש שהוא בנה, מגיע לכם להגדיל את הפער ל11?

      להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 28-12-2016 בשעה 12:11)

        אורי, אתה נתפס למקרה הפרטי ואני בכלל מדבר על העניין הכללי. עזוב אותנו, קח את אשקלון ובני יהודה הפסידו להפועל שדרך אגב לא חלשה כלל וכלל בסגל מלא.

        להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 28-12-2016 בשעה 12:13)

          רועי, לפחות לא גרמנו למחלות מסתוריות לשני שופטים במשחקים בהם ידיד המחלקה מנשה משיח היה שופט רביעי…

          להגיב
          • Ollie Williams (פורסם: 28-12-2016 בשעה 14:20)

            מכבי ת"א גם אחראית למתן שיקוי כח מיוחד לאריאל הרוש ואריק ינקו שמנעו מב"ש נצחון.

            אתה מקשיב לעצמך לפעמים?

            להגיב
          • רועי (פורסם: 28-12-2016 בשעה 15:16)

            עובדות לעומת תאוריית קונספירציה. נהדר.

            להגיב
            • גיא זהר (פורסם: 28-12-2016 בשעה 16:46)

              חשבתי שלאוהדי מכבי אין הומור, עכשיו אני בטוח…

            • Ollie Williams (פורסם: 28-12-2016 בשעה 16:55)

              יש לנו המון הומור האמת. פשוט לאור תלונות קודמות שלך ושל יתר אוהדי היריבות, היה סיכוי גבוה בהרבה שאתה רציני

            • גיא זהר (פורסם: 28-12-2016 בשעה 17:56)

              עזוב כרגע את משיח, נראה לך שמישהו באמת מאמין שהמחלות של שני השופטים אותם החליף העונה היו קונספירטיביות? בחייאת

            • אורי (פורסם: 30-12-2016 בשעה 15:21)

              הן לא?

  7. ישי (פורסם: 27-12-2016 בשעה 21:31)

    כבר תרמת?

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 27-12-2016 בשעה 21:34)

      לדה באזר.
      ואתה ?

      להגיב
      • איציק (פורסם: 28-12-2016 בשעה 08:34)

        מה, גם הכתבים תורמים. חשבתי שאתם בעלי השכר.

        להגיב
    • שמעון כסאח (פורסם: 28-12-2016 בשעה 08:11)

      אנטיוכוס תרם.

      להגיב
  8. yaron (פורסם: 27-12-2016 בשעה 21:43)

    שאני אבין, שוינפלד, אלטמן, הרוש, שיינמן, דגני, ידין, רייכרט ויש עוד, לא שווים 7 מיליון???
    למה אני שואל? כי המצב האידיאלי להפועל הוא להצליח לצאת מהסיפור הזה בלאומית ולא בליגה א'/ג'.
    אם זה אפשרי זאת צריכה להיות המטרה!
    וותרו על העונה, קבלו כמו גברים 9-, עשו מכירת חיסול ותתארגנו לשנה הבאה בלאומית.
    אם זה אפשרי…

    להגיב
    • עדי אבני (פורסם: 27-12-2016 בשעה 21:49)

      הנאמן, כמו שאמר יניב, לא ממש יודע כמה כסף יכנס מהמכירה של אלה ולא רוצה לקחת את הריזיקה על עצמו ולכן העביר את תפוח האדמה הזה אל השופט שיחליט

      להגיב
    • אורי (פורסם: 27-12-2016 בשעה 21:58)

      למה שמישהו ייתן 2-3 מיליון על שוינפלד או כ"א אחר אם עוד 9 ימים הוא שחקן חופשי?

      להגיב
    • yaron (פורסם: 27-12-2016 בשעה 22:03)

      עדי, אורי,
      כי הנאמן במקום לזבל את השכל על רוכש שיקבל "קבוצה נקיה מחובות" שזה מד"ב (אלא אם הרוכש ישלם 35-50 מיליון) היה צריך לנצל את הזמן שלו ולהגיד כמה בדיוק חייבים ולמי ולארגן תוכנית שתאפשר להציל את הקבוצה בלאומית בשנה הבאה.
      אם היה עושה את זה אף אחד לא היה מחכה לפירוק ולארוחות חינם.

      להגיב
  9. עידן. (פורסם: 27-12-2016 בשעה 22:30)

    לא הבנתי, למה הכסף שהנאמן יגייס ממכירת השחקנים אמור ללכת לתפעול "רזה" של הפועל עד סוף השנה, הרי זה בדיוק מעט הכסף שהספקים ובעלי החוב עוד יכולים לקבל. אחרי מכירת השחקנים איזה סיכוי יש להם לראות שקל?

    יפה הקומבינה האפשרית עם סתיו שחם. במיוחד יפה איך לאף אחד בהפועל לא מפריעה העובדה שההצלה שלהם תבוא על חשבון החורבן של קבוצה אחרת. אבל תכלס מה אכפת להפועל, הרי את כפר סבא היא כבר פירקה פעם אחת (טביב שהעביר איתו חצי קבוצה), אז מה זה כבר עוד פעם אחת.

    להגיב
    • yaron (פורסם: 27-12-2016 בשעה 22:37)

      אבל שחם הכחיש אז זה בטח לא נכון…

      להגיב
    • yaron (פורסם: 27-12-2016 בשעה 22:39)

      לגבי השאלה הראשונה שלך – כי את השופט והנאמנים לא מעניינים הנושים… הוא רוצים להפעיל את הקבוצה בגרעון ולהמשיך לחכות למשיח…

      להגיב
  10. ישי (פורסם: 27-12-2016 בשעה 22:58)

    אם הפועל נמחקת מהליגה, מה קורה לתוצאות שהיו מולה?

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 27-12-2016 בשעה 23:02)

      נמחקות

      להגיב
      • ישי (פורסם: 27-12-2016 בשעה 23:06)

        אז לפחות תוכלו לשמוח שאתם דופקים את מכבי

        להגיב
  11. תומר חרוב (פורסם: 27-12-2016 בשעה 23:06)

    זה יהיה גדול אם הם יעבירו את הדרבי לבני עופר ואף אוהד מכבי לא יבוא…

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 27-12-2016 בשעה 23:19)

      לראות דרבי מול הנוער של הפועל ? נמלא את האצטדיון ב300 שקל כרטיס :(

      להגיב
      • תומר חרוב (פורסם: 27-12-2016 בשעה 23:22)

        הם בכל מקרה לא מגיעים למשחקים…

        להגיב
  12. Lord Anthony (פורסם: 28-12-2016 בשעה 00:57)

    להערכתי לא נראה פירוק של הפועל.
    צריך לזכור שבשורה התחתונה ההכנסות הטבעיות של הפועל גדולות מתקציב המינימום גם בליגת העל ובטח בליגה הלאומית, בייחוד עם הסכם זכויות השידור החדש. מה שאומר שבאופן תיאורטי הפועל תל אביב יכול להיות מועדון רווחי.
    עכשיו מכיוון שיש פוטנציאל להבראה, מה שנותר זה לגייס מימון להמשך התיפעול השנה ולהגיע להסדר נושים כלשהו שיאפשר מיחזור של החובת כאשר בתסריט מסויים אפשר לעשות את שני הדברים באותו מהלך. זה לא יהיה פשוט אבל עם קצת יצירתיות זה יותר מאפשרי.
    בתסריט כזה הפועל אפילו לא צריכה בעלים, היא יכולה לתפקד כקבוצת אוהדים (בתאוריה, בהנחה שהאוהדים של הפועל יהפכו לאחראים ויבינו את מצבם).
    לדעתי הנאמנים היו צריכים מהתחלה ללכת לכיוון הזה, והם גרמו לנזק למועדון בהתנהלות שלהם עד כה, למרות שאני מסייג את זה בכך שאני לא באמת יודע מה המצב של המועדון ואולי הייתה סיבה לפאניקה.

    להגיב
  13. אלעד טורונטו (פורסם: 28-12-2016 בשעה 01:48)

    הדבר היחיד שהבנתי זה שהנושים לא יקבלו שקל.
    רק על זה הייתי מפרק את הקבוצה ואוסר על הקמת קבוצה באותו שם ל20 שנה

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 28-12-2016 בשעה 08:04)

      אלעד, הנושים הגדולים זה בנקים, נים גרופ ועוד ספקים שעליהם בטוח לא צריך לרחם. על הספקים הקטנים ועובדי המינהלה כואב הלב.

      להגיב
      • נועם (פורסם: 28-12-2016 בשעה 09:49)

        מנסה להבין את השנאה כלפי הבנקים. נכון שהם לא הגופים הכי סימפתיים בעולם – אבל אם חווית ממישהו כסף אתה צריך להחזיר לו גם אם אתה לא מת עליו, אפילו אם זה הבנק הקפיטליסטי המרושע

        להגיב
        • נועם (פורסם: 28-12-2016 בשעה 09:49)

          *לווית

          להגיב
          • Ollie Williams (פורסם: 28-12-2016 בשעה 14:24)

            גם הבנקים ירדפו עד תום אחרי אזרח פשוט עם חוב של 30 אלף ש"ח, אבל יוותרו לתשובה על חוב של מעל למיליארד ש"ח.

            בהנחה שרק חלק מהנושים יזכו לראות את כספם כי זו המציאות – הבנקים, נים גרופ וכו' ישרדו גם בלי החזרים מהפועל ת"א. מאמני הנוער/נערים/ילדים, האפסנאים ושאר העובדים השכירים הזוטרים במועדון – לא בטוח בכלל. וגם אם יקבלו בסוף את השכר או חלקו מביטוח לאומי – זה אחרי הרבה זמן, דם . יזע ודמעות

            להגיב
            • yaron (פורסם: 28-12-2016 בשעה 14:32)

              לא קשור יראו כסף או לא יראו כסף, בית המשפט לא ימחוק חובות סתם כך ויעביר את הקבוצה לרוכש.
              או פשיטת רגל או הסדר נושים.

            • Ollie Williams (פורסם: 28-12-2016 בשעה 16:58)

              זה היה בנוגע להערה של נועם על השנאה כלפי הבנקים – או ליתר דיוק למה הרבה פחות מפריע לנו אם הבנק לא יקבל כסף שחייבים לו

      • S&M (פורסם: 28-12-2016 בשעה 10:39)

        עובדי מנהלה ועובדים שכירים בכלל, יקבלו את השכר שלהם מביטוח לאומי. כך זה בפירוק חברה.
        "רק" הספקים הלא מובטחים בערבויות אישיות ייפגעו.
        ולבנקים סביר להניח שיש ערבויות אישיות.

        להגיב
        • רטקסס (פורסם: 28-12-2016 בשעה 11:03)

          יש סדר ארוך ומייאש של נושים.
          שחקני עבר, מאמני עבר, שחקנים נוכחיים וכו.
          בנוגע לספקים- כל מיני דוגמאות כמו חברת אוטובוסים, אבטחה, כרטיסים.
          מה שכתבת לגבי הערבויות האישיות- אני כבר שבוע בודק האם נפדו כה מהערבויות האישיות ולא הצלחתי לודא. מישהו יכול למקד?

          להגיב
          • S&M (פורסם: 28-12-2016 בשעה 16:26)

            אני לא מדבר על ערבויות אישיות שבבקרה התקציבית. אני מדבר על ערבויות אישיות שיש מול ספקים פרטיים.

            להגיב
            • יניב פרנקו (פורסם: 28-12-2016 בשעה 16:33)

              יכול להיות שתחת הקפאת הליכים לא ניתן לפדות ערבות אישית ? כלומר כל עוד יש סיכוי (גם אם ברור לכל בר דעת שהוא לא קיים) שהחברה עוד יכולה אולי לצאת מזה ?

            • Lord Anthony (פורסם: 28-12-2016 בשעה 16:42)

              לא רואה שום סיבה שיהיה קשר בין ההקפאת הליכים לערבויות האישיות, מה גם שהשופט עוד בדיון הראשון אמר שאין מניעה לגבות את הערבויות האישיות.
              סביר יותר להניח שפשוט לא ניתן לגבות אותן, ויהיה אפשר לגבות אותן, אם בכלל, רק באמצעות הוצאה לפועל.

  14. דיזידין (פורסם: 28-12-2016 בשעה 03:05)

    ככה, בשביל להקל, אני מציע שבמקום להגיד ״יורדים לליגה ג״, תגידו ״עוברים לויכסלפיש״.
    ותודה על הטורים,יניב, עוקב בעניין.

    להגיב
    • S&M (פורסם: 28-12-2016 בשעה 10:37)

      1+

      להגיב
  15. עוד מתן אחד (פורסם: 28-12-2016 בשעה 04:06)

    לא מבין למה נראה למשהו שלשאר הקבוצות אכפת מהפועל? היחידה שיכולה להרוויח תאורטית מזה שהפועל תשאר היא מכבי תל אביב, כל שאר הקבוצות ישמחו להפיל את הפועל עמוק בתהומות הנשיה..
    לא רואה שום נאמן מצליח לילחוץ על אנשי מנהלת, איזה כח פוליטי, עסקי, כספי יש להם?

    להגיב
    • איתמר (פורסם: 28-12-2016 בשעה 11:30)

      הפועל מביאה קהל גדול למשחקי החוץ.
      זה חשוב כלכלית לקבוצות הבינוניות והקטנות.

      להגיב
    • yaron (פורסם: 28-12-2016 בשעה 14:39)

      יש עוד סיבה, היום זה הפועל מחר זה הם…

      להגיב
      • עוד מתן אחד (פורסם: 28-12-2016 בשעה 14:58)

        שאלו היו הן אף אחד לא עזר לקבוצות הקטנות ובעלי המועדונים הגדולים הם יציבים ועם הנהלה סבירה ואין להם פחד כרגע משום מצב דומה.
        קובוצות קטנות חיות על הכנסות קבועות מבעלים ותרומות, אף בעל בית של קבוצה קטנה יהיה מוכן לתת כסף שאין לו.

        להגיב
  16. Miranda Vera Cruz De La Hoya Cardinal (פורסם: 28-12-2016 בשעה 08:01)

    אם התוצאות מבוטלות, אז גם ה 0:5 בדרבי נמחק מספרי ההיסטוריה?
    איזו דילמה!

    להגיב
    • אורי (פורסם: 28-12-2016 בשעה 09:48)

      מצד שני, אם הם מפורקים אך ממשיכים עם קבוצה "רזה" אפשר לשבור את השיא עוד השנה!!

      להגיב
  17. איציק (פורסם: 28-12-2016 בשעה 08:37)

    אני לא מבין מה רע בליגה ג'. יכול להיות נחמד.
    בכול אופן, אני לא מאמין שהפועל תפורק, תמיד תמצא קומבינה, יביאו את שאול איזנברג או מישהו דומה, והוא כבר יסדר (את כולם).

    להגיב
    • S&M (פורסם: 28-12-2016 בשעה 10:40)

      העירייה תביא את שאול אייזנברג כדי שיוותר על זכויות השימוש בבלומפילד. ;-)

      להגיב
  18. אזי (פורסם: 28-12-2016 בשעה 09:12)

    כמה דברים בעניין חובות הנושים שלא הבנתי,
    בשביל תפעול רזה הפועל צריכה לגייס 7 מיליון שקלים שאין לה כרגע.
    אחר כך אתה כותב שהחוב מול פיפ"א מגודר, ואחריו נמצאים ההלוואה שהפועל לקחה מקרן ליברה ומההתאחדות. זאת אומרת ששלושת אלו הם הראשונים שיקבלו כסף מהפועל תל אביב.
    אבל להפועל אין אפילו 7 מיליון שקל להפעלה רזה, אז איך אחד משלושת אלו יקבל כסף מהפועל?

    דבר שני, נכון לעכשיו ב 5.1 (אם לא ימצא רוכש) הפועל הולכת לפירוק, ז"א צריכה להתחיל לפעול במודל רזה.
    מודל רזה אומר לא להחזיק בחוזים מול שחקנים יקרים.
    האם הפועל אמורה למכור את השחקנים עד ה 5.1 ובאותו יום מי שלא נמכר שחקן חופשי, או שב 5.1 השופט אורנשטיין יקבע כמה זמן יש להפועל למכור את השחקנים עד שהחוזים מבוטלים?

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 28-12-2016 בשעה 09:22)

      זו ביצה ותרנגולת.
      מאחר וגם שחקן שחוזהו מבוטל ועובר לקבוצה אחרת ייקבע עליו סכום העברה.
      מה שחסר פה זה את גורם הביניים שערב לתהליך שייקח לפחות חודשיים.

      להגיב
    • yaron (פורסם: 28-12-2016 בשעה 10:38)

      אזי, להפועל אין כסף להפעלה רזה כי הנאמנים לא פועלים בכיוון.
      הם מהמרים (בגיבוי השופט) בדיוק כמו רמון וכבירי ומחכים שיגיע רוכש ויקבל "קבוצה נקיה מחובות". רק שאז מגיעים רוכשים פוטנציאלים ומגלים שבשביל שזה יקרה הם צריכים קודם לשלם חלק גדול מהחובות האלה.
      כתבתי את זה למעלה, אם היו רוצים, אני מאמין שיכלו להביא למצב שהקבוצה לא תפורק אלה תמכור שחקנים, תקבל 9-, תרד (כנראה) ללאומית ותוכל להתחיל (כבר עכשיו) תהליך הבראה מסודר.
      מה שמדהים אותי שגם האוהדים לא מבינים איזה הימור דפוק לוקחים כאן.

      להגיב
      • אנונימוס (פורסם: 28-12-2016 בשעה 11:46)

        אני רק מתפלא שזה מדהים אותך.
        מישהו בכלל מבין משהו מכל הממבו ג'מבו המשפטי שרץ בשבועות האחרונים וזוכה ל10 גרסאות שונות בתקשורת? למישהו יש כח בכלל להבין אחרי כמעט 10 שנים שהאוהדים טובעים בתביעות בעלות, חובות, זכויות ושאר קשקושים שעושים כאב ראש לאוהד נורמלי מהשורה רק מלחשוב עליהם?

        להגיב
        • yaron (פורסם: 28-12-2016 בשעה 12:09)

          אני אגיד לך מה מדהים אותי,
          מציגים לאוהדים מצג שווא – או רוכש, או פירוק.
          האמת היא שיש אפשרות להציל את הקבוצה אם הנאמנים היו מפשילים שרוולים ומתחילים לעבוד מהיום הראשון.
          האם ביררו בצורה יסודית כמה חייבים ולמי חייבים?
          האם הם ניסו לגבות חובות שיש כלפי הקבוצה (הטענות הם שרמון חייב 2.7 מיליון)?
          האם הם ניסו להעריך כמה כסף יוכלו לגייס ע"י מכירת שחקנים?
          כמה לדעתך שווים שוינפלד, עזרא, אלטמן, שיינמן, ידין, הרוש ועוד?
          האם הם מיצו את הפוטנציאל של קמפיין גיוס ההמונים?
          הם טוענים שלא יוכלו לגייס 7 מיליון שצריך כדי להפעיל את הקבוצה עד סוף העונה ואני טוען שזה בולשיט!!!
          הם מתעסקים רק בנסיון למצא "משיח עכשיו" במקום להתחיל מייד בתוכנית הצלה והבראה שכנראה תכלול ירידה ללאומית אבל תוכל למנוע פירוק.
          אם אני אוהד הפועל, הייתי מעדיף ירידה ללאומית והצלת הקבוצה מאשר ההימור המסוכן הזה של הכל או כלום.

          להגיב
          • בלייק (פורסם: 28-12-2016 בשעה 12:17)

            אם המצב הוא "או פירוק או רוכש", אז התיק יפול רק על הבעלים הקודמים (כבירי וקודמיו).
            אם המפרק ימכור שחקנים, ימשיך לנהל את הקבוצה ובסוף הפעול תרד ליגה או תתפרק, יאשימו גם את המפרק.

            להגיב
            • yaron (פורסם: 28-12-2016 בשעה 12:21)

              אני לא מסכים ועל זה בדיוק אני מדבר, אם יצליח להציל את הקבוצה גם במחיר של ירידת ליגה אז צריך לתת למפרק מדליה ותואר "יקיר ההסתדרות"
              תחשוב על זה בלייק, בתור אוהד הפועל מציעים לך שתי אופציות:
              1. רוכש עכשיו או פירוק / הכל או כלום
              2. הצלת המועדון במחיר הזעום של 9- וכנראה ירידה ללאומית
              במה תבחר?

            • אנונימוס (פורסם: 28-12-2016 בשעה 12:36)

              לדעתי ממי שצריך לקבל פה מדליה זה אתה ירון שמתעמק כ"כ בכל הסבך המשפטי הזה. מעטים האוהדים שעשו את זה, ומעטים עוד יותר אלו שמבינים מה הלך שם, מה ניתן היה לעשות אחרת וכן הלאה.

            • yaron (פורסם: 28-12-2016 בשעה 12:53)

              אני לא ממש מתעמק ולא ממש מבין אבל אני כן רואה כאן מצג שווא של או רוכש או טרגדיה.
              קראתי כתבה של עו"ד אבן עזרא והוא אומר בגדול את מה שאני טוען כבר כמה שבועות – "לסיכום – לכניסת הקבוצה לפירוק משמעויות דרמטיות, אולם לא מדובר ב"סוף העולם" מבחינתה והליך הפירוק הוא לא בהכרח סוף דרכה של הפועל ת"א. בהחלט ייתכן שדווקא בהליך של פירוק, כשסד הזמנים של הקפאת ההליכים אינו לוחץ, יהיה קל יותר למצוא רוכש. הדבר הקריטי ביותר כרגע הוא למצוא את המימון להמשיך ולהפעיל את הקבוצה עד לסיום העונה הנוכחית ולשלם את התשלומים השוטפים."
              אבל עו"ד קוטלר יוצא בהצהרות כאילו המשחק נגד פ"ת יהיה המשחק האחרון אם לא ימצא רוכש…
              ועכשיו אני קורא שבהתאחדות אומרים שזה בולשיט. "הפועל מציגים את המצב בצורה הכי קשה והכי קטסטרופלית כדי לגרום לאוהדים, למשקיעים ולכל מי שרק יכול להבין שחייבים למצוא רוכש ואם לא אז הקבוצה תימחק…"
              אני לא נאיבי וברור לי שגם להתאחדות אינטרסים חבויים ובראשם הנסיון להסתיר ולהתנער מהאחריות שלהם לסאגה הזאת אבל עדיין לא ברור לי למה בית המשפט והנאמנים פועלים בצורה בה הם פועלים.

            • Lord Anthony (פורסם: 28-12-2016 בשעה 13:08)

              מעבר לזה, יש הרגשה שכל המערכת (וגם השופט) פועלים תחת ההנחה שירידת ליגה זה הדבר הכי נורא שיכול לקרות למועדון, והחרדה הלא ברורה הזאת מירידת ליגה משתקת את כולם ולא מאפשרת להם להתנהל בצורה הגיונית.

            • yaron (פורסם: 28-12-2016 בשעה 14:24)

              זאת בדיוק הטענה שלי (בלייק, זאת גם תשובה לך)!
              אם הנאמן מציל את הקבוצה במחיר ירידת ליגה הוא שיחק אותה בענק!
              כתבתי גם ליניב (שלדעתי לא מבין את כל ההשלכות) שאין מצב שבא רוכש ומקבל את הקבוצה "נקייה מחובות" אלא אם מדובר בפשיטת רגל אחרי שמכרו לא רק את השחקנים אלא גם את הכדורים והגרביים ומתחילים בליגה ג'.

            • בלייק (פורסם: 28-12-2016 בשעה 14:10)

              ירון – הבנתי את מה שטענת.
              אני התכוונתי שזה האינטרס של הנאמן להציג את זה ככה, כי הפעלה רזה עם ירידת ליגה (שאומרת תקופת ניהול לא קצרה של הנאמן) ותדבוק בו גם האחריות, מבחינת הנראות, הסיקור התקשורתי ודעת הקהל.

  19. Gil - Zimbabwe (פורסם: 28-12-2016 בשעה 10:38)

    הנושים יכולים להטיל עיכול כסף שייכנס ממכירת שחקנים?

    להגיב
    • S&M (פורסם: 28-12-2016 בשעה 10:43)

      לא. אי אפשר להטיל עיקול, וגם לא צריך, כי זה בפיקוח בית משפט. זה כבר "כאילו" מעוקל, והם כבר רשומים כנושים שהגישו תביעות חוב. הכסף שייכנס מהמכירה, ייכנס לקופת הנשייה ויחולק לנושים לפי הכללים (קודם מובטחים, אח"כ השאר לפי גודל הנשייה).

      להגיב
      • יניב פרנקו (פורסם: 28-12-2016 בשעה 13:04)

        ממכירת הקבוצה כנכס כבר לא ייכנס סכום משמעותי. זה חלק מהרעש שעושה קוטלר. כדי לעניין רוכשים.
        אולי אולי קוטלר יצליח בשלב ב לנסות להוציא כספים מתביעות ישנות. זה כסף על הקרח.
        הנושים בגדול. לא ייראו כלום.

        להגיב
        • yaron (פורסם: 28-12-2016 בשעה 13:14)

          יניב,
          אני לא מבין אותך…
          אתה טוען שרכישת הקבוצה = מחיקת חובות? מדוע ולמה?
          לדעתי אם יבוא רוכש הוא מתחייב למס" דברים:
          1. תפעול שותף עד סוף העונה והתחייבות לתקציב מינימום בעונה הבאה
          2. תשלום חובות מיידיים (פיפ"א-10 מיליון)
          3. הסדר נושים / פריסת חובות לגורמים נוספים.
          למיטב ידיעתי, מחיקת חובות יש רק במקרה של פשיטת רגל. אתה באמת חושב שיבוא רוכש, יקנה את הקבוצה ובית המשפט ימחוק את חובותיה?
          אתה לא מבין שהנאמן מהמר על עתיד הקבוצה שלך?
          ועכשיו הוא הגדיל לעשות ואומר להתאחדות – "שיביאו שיק ויפסיקו להקשות"

          להגיב
          • יניב פרנקו (פורסם: 28-12-2016 בשעה 14:06)

            מה שאתה מתאר זה רכישת הקבוצה מהמצב הנוכחי – אנחנו מבינים שמה שתיארת זה רוכש שייקח על עצמו הרבה מאוד. זה כנראה לא יקרה גם בעוד שבועיים.

            לכן התסריט הכי אופטימי מדבר על :
            מעבר של הראל החזקות למצב של פירוק = מחיקת החובות הישנים = מאמץ של המפרק לקושש הון זעום עבור הנושים.
            לא בעיה של הרוכש החדש.
            הרוכש החדש – ייקח על עצמו כשייקח את הקבוצה כעסק חי – עם מינימום התחייבויות ומעט תקבולים קדימה (מצב שחקנים בעייתי) + החובות לאופ"א.
            החובות לאופ"א אכן לא ייעלמו – אבל במספרים שמדובר בהם זה ריאלי לחשוב שבסוף יהיה מי שייקח על עצמו את זה.
            אני חושב שעד אז הקבוצה תופעל על ידי מפרק בתקציב הרזה ביותר שאפשר עם כל מיני "נדבות" .

            תסריט הקיצון שבו איש לא מוכן לקחת על עצמו את העסק כולל התחייבויות קדימה – יוביל למחיקת המועדון ממצב מיידי ועד שנה וחצי והקמת קבוצה חדשה כגוף חדש (הפועל כצנלסון).

            לגביי הנאמן – ייתכן וחלק מפעולותיו הם הימור- אבל הוא האחרון שאפשר לבוא אליו בטענות – המצב לא פשוט והוא בסוף נאמן ולא מישהו שצריך לדאוג לעתיד הקבוצה – את זה דבר אגב הוא הבהיר אתמול היטב – כשבעצם גילגל את האחריות לכולם.

            להגיב
            • yaron (פורסם: 28-12-2016 בשעה 14:13)

              יניב, אתה מפספס את הנקודה הכי חשובה. סוף סוף אני מבין מה לא מסתדר לי בעמדה שלך.
              אם יש פירוק + מחיקת חובות, הרוכש החדש יכול גם לקחת את הקבוצה בחמש שקל, א ב ל, אנחנו מדברים על ליגה ג' ! אתה מבין את זה?

            • עדי אבני (פורסם: 28-12-2016 בשעה 14:23)

              לא. פירוק + מחיקת חובות אומר כרגע קבוצה בליגת העל מינוס 9 נקודות. זה הכל.

            • yaron (פורסם: 28-12-2016 בשעה 14:26)

              למה אתה חושב שהשופט יכול פשוט למחוק את כל החובות ולהעביר את הקבוצה לרוכש?
              אין חיה כזאת, מי שרוצה מחיקת חובות פושט רגל.
              כל שאר האפשרויות הן להסדר נושים.

            • יניב פרנקו (פורסם: 28-12-2016 בשעה 15:43)

              כי מי שפושט פה רגל זה "הראל החזקות" שמחזיקה בנכס שנקרא קבוצת כדורגל בשם הפועל ת"א.
              המסגרת פישטת הרגל דינה של הפועל ת"א כדין הציוד המשרדי – הוא יימכר בנפרד.
              מי שירכוש את הפועל ת"א מפשיטת רגל – יקבל מועדון בשווי מסוים עם קנס של הורדת נקודות או כל הטלת עונש במסגרת תקנון ההתאחדות.

            • yaron (פורסם: 28-12-2016 בשעה 15:49)

              לדעתי זה בדיוק איפה שאתה טועה, אם תהיה פשיטת רגל ואז דינה של הפועל תל אביב יהיה כדין הציוד המשרדי זה אומר ליגה ג'. אין מצב שהפועל תימכר כציוד משרדי ותישאר בליגה.
              *מדגיש שזאת דעתי ואני לא מומחה בתחום.

            • יניב פרנקו (פורסם: 28-12-2016 בשעה 15:51)

              חובות העתק הכריעו: הפועל פ"ת הולכת לפירוק
              מועדון הכדורגל, שחובותיו מסתכמים ב-17.5 מיליון שקל, ביקש מביהמ"ש מינוי מפרק כדי לעמוד בתקציב המינימום לעונה הבאה ■ ככל הנראה יופחתו 9 נקודות ליגה ממאזנה של הקבוצה
              05/07/2011, 13:03שלח תגובה במיילשרון בורנשטיין

              הפועל פתח-תקווה, אחד ממועדוני הפאר של הכדורגל הישראלי שזכה בעבר ב-6 אליפויות ו-2 גביעי מדינה, הגיע היום (ג') לשפל היסטורי מבחינתו. העמותה המנהלת את הקבוצה הגישה לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה בקשה לפירוק, בעקבות בעיות כלכליות חמורות.

              על-פי תקנות ההתאחדות לכדורגל, ממאזנה של קבוצה שנכנסת להליך פירוק מופחתות באופן אוטומטי 9 נקודות ליגה.

              המועדון ביקש מבית המשפט למנות מפרק זמני לקבוצה, על מנת שיוכל באמצעותו להתחיל בתהליך שבסיומו יצליח לגייס תקציב מינימום לליגת העל בעונה הבאה.

              על-פי הערכות, חסרים לפועל פתח-תקווה יותר מ-5 מיליון שקל על מנת לפתוח את עונת המשחקים הבאה (2011/12), זאת ללא קשר לחובות אותם גוררת הקבוצה מהעונות הקודמות.

              מבקשת הפירוק שהוגשה היום לבית המשפט עולה כי הקבוצה חייבת 14.45 מיליון שקל למס הכנסה, 1.25 מיליון שקל לספקים שונים ו-1.8 מיליון שקל למכבי פתח-תקווה עבור פינוי האצטדיון הקודם של הקבוצה. סך החובות עומד על 17.5 מיליון שקל.

              אם לא תצליח לגייס תקציב מינימום, תורד הפועל פתח-תקווה אוטומטית לליגה הלאומית (כשגם שם, בעקבות הפירוק, היא תיאלץ לספוג עונש של הורדת 9 נקודות).

              כזכור, בשבועות האחרונים נאלצה הפועל פתח-תקווה להתמודד עם בעיות גם במישור הפלילי, כאשר ראשיה – דני לוי, גל חצור ותומר סיני – נחקרו בפרשת "הכדור המרכזי".

              במסיבת עיתונאים שכינסה היום הפועל פתח-תקווה אמר המנכ"ל אפי צפריר: "היום הזה לא קל למועדון מפואר כמו הפועל פתח-תקווה. לצערי, לא הצלחנו להגיע לפתרונות הרצויים בו המועדון היה יכול להמשיך להתקיים".

            • yaron (פורסם: 28-12-2016 בשעה 16:05)

              יניב, אני לא רואה שנמחקו לה החובות.

            • יניב פרנקו (פורסם: 28-12-2016 בשעה 16:16)

              נמחקו.

            • yaron (פורסם: 28-12-2016 בשעה 16:26)

              לקבוצה יש עד סוף העונה הבאה [2017/18] למצוא בעלים חדש, שירכוש את הזכויות בקבוצה ויפעיל אותה תחת תאגיד חדש. מצד אחד, מדובר בפרק זמן לא מבוטל, שנותן בידי המפרקים מרווח נשימה, אולם אם לא יימצא כזה עד לתום העונה הבאה, הקבוצה תיאלץ להפסיק את פעילותה, להימחק מרישומי ההתאחדות ולהתחיל את פעילותה מחדש בליגה ג' [בהנחה, כמובן, שבית המשפט לא יחליט אחרת, אם וכאשר].
              http://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=64&docID=233614&lang=HE

            • יניב פרנקו (פורסם: 28-12-2016 בשעה 16:36)

              ירון אתה מבלבל בין ההליכים.
              המועדון הוא נכס של המפרק. ההתאחדות נותנת למפרק ארכה של שנה וחצי להפעיל אותה כמפרק ולא כבעלים רשמי.
              בזמן הזה הוא מפעיל אותה תחת ההגדרה של תקציב לא גרעוני.
              הצליח להפעיל אותה שנה וחצי ולמצוא רוכש במקומו (אבל בלי קשר לחובות העבר) הקבוצה עוברת לידי הרוכש.
              לא הצליח להפעיל אותה (כלומר התקבולים לא מספיקים להוצאות המינימום) הקבוצה נמחקת.
              הצליח להפעיל אותה שנה וחצי ובסיומם לא הגיע רוכש. המועדון נסגר.

              תפריד בין ההתנהלות בבית המשפט – למה שקורה בהתאחדות.
              להתאחדות אין רצון להפעיל שנים נכס תחת מפרק.

            • yaron (פורסם: 28-12-2016 בשעה 17:05)

              יניב, כמו שהקפדתי לציין אני לא מומחה בתחום וממליץ להתייחס לדעתי בהתאם.
              הטענה שלי היא מאוד פשוטה – אין מצב שבא רוכש, שם 10 מיליון על החובות לפיפ"א, 7 מיליון לתפעול הקבוצה עד סוף העונה ומקבל קבוצה "נקייה מחובות".
              אם היה מצב כזה, עדיין הייתם סופרים מעטפות :-)

  20. רטקסס (פורסם: 28-12-2016 בשעה 15:22)

    זה טרם הזמן להסיק מסקנות אבל צריך לחשוב מה הפירוק הזה (בין אם משפטי או מעשי או כי הם הולכים להיות מפורקים כל משחק) אומר על הכדורגל פה.

    כנראה שהמודלים הכלכליים הם לכדורגל המקצועי פה הם:
    א. בעל בית עם כיסים עמוקים וקבוצה עם הרבה נכסים ספורטיבים (כרגע זה מכבי ת"א, מכבי חיפה והפועל ב"ש)
    ב. בעל בית שמשקיע לאורך שנים ושומר על תקציב שפוי (מכבי פ"ת, הפועל חיפה, ק"ש, אשדוד)
    ג. קבוצות שמחליפות בעלים/הנהלה מדי פעם אבל מצליחות לשמור על שפיות כלכלית כלשהי (בני יהודה/רעננה/סכנין ועד לא מזמן הפועל ת"א). אפשר להכניס פה גם את בית"ר אולי.
    ד. שאר הקבוצות (אשקלון, כפ"ס וקבוצות כמו נתניה, הפועל ר"ג, עכו, הפועל פ"ת וכו') הן אורחות בליגת העל ואני לא רואה שם יציבות לאורך שנים. עדיין לא.

    אין ספק שהפועל ת"א בולטת פה כיוון שיש להם הרבה נכסים ספורטיבים אבל לא הצליחו להגיע לא לתקציב שפוי (בטח לא בשנתיים האחרונות המעוררות גיחוך) ולא להנהלה שפויה.

    האם הם קפצו מעל הפופיק? האם בעלי הבית שם לא הבינו שאין להם כיס עמוק מספיק?
    ומה באמת קרה ברצף ההצלחות של לפני 5-6 שנים, לאן כל הכסף נעלם?

    זה מצריך מחשבה כי אני לא רואה שום מועדון אחר בשנים הקרובות שיוצא מהמעמד הקבוע שלו. המודלים הקבועים לא ישתנו. ואני גם לא רואה איזושהי השקעה כספית אדירה במועדון אחר בליגת העל כרגע מלבד ה-3 שצינתי בהתחלה.
    אז מה עושים?

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 28-12-2016 בשעה 17:17)

      אני לא חושב שקבוצה ב' (אולי איזי) באמת קיימת. אם אתה חכם כלכלית אתה יכול להגיע בקבוצות הקטנות רק ממה שמקבל מהציבור (טוטו, זכויות שידור ועירייה במקומות שנותנת כסף) + הכנסות ממחלקת הנוער + ספונסרים קטנים + קומבינות כאלו ואחרות לאיזון תקציבי. ג'קי מעולם לא שם אגורה, הוא אפילו לא מחזיק הניהול הרשמי, עמוס לוזון כבר שנים לא שם כסף בדיוק כמו שדמאיו והאנשים בסכנין אף פעם לא שמו כסף.

      להגיב
      • רטקסס (פורסם: 28-12-2016 בשעה 23:40)

        אני מקבל את זה. אבל יש גם את יואב כץ. וחוץ מזה זה בדיוק הרעיון שלי. סוג של הגיון כלכלי שנמשך לאורך שנים בעיקר בגלל שההנהלה יציבה (להבדיל מהקבוצות האחרות).

        להגיב
  21. אחד העם (פורסם: 28-12-2016 בשעה 16:11)

    נפתח השק ויצא המרצע.
    הצעות לא היו.
    יום עצוב גם לאוהדי מכבי.
    ובמיוחד לבעלי החוב.
    בעוד חמש שש שנים, אחרי שהפועל תתרסק ותקום מאפרה כעוף החול, עם בעלים ממולח שחיכה בסבלנות לקריסת המניה, העיתונים יהיו מלאים בסיפור התחייה מחדש, סטייל ישו, ואף אחד לא יזכור ולא יזכיר את אלו שנדונו לשבת עם ארנק ריק ולבהות אל שק נקוב.

    להגיב
  22. S&M (פורסם: 28-12-2016 בשעה 17:25)

    יותר מדי חוסר ודאות וספקולציות. אין משמעות אם זה פירוק או הקפאת הליכים. התקנון אומר שזה אותו דבר. תרגמתי את החלק הרלוונטי בתקנון למועדים הנכונים:

    1. ניתן צו הקפאת הליכים או פירוק במהלך 2016/17, יופחתו ממאזן הקבוצה 9 נקודות.

    2. הקבוצה תמשיך לשחק בליגה ב-2016/17. אין ירידה אוטומטית. תלוי בהישגים. יכולה לרדת או יכולה לזכות באליפות.

    3. אם הצו עדיין בתוקף, יש להפועל אפשרות להמשיך לפעול תחת הצו עד סוף עונת המשחקים 2017/18, שזה בערך מאי 2018. בהנחה שהפועל תרד ללאומית, היא יכולה לעלות עם הנוער בלאומית בעלות אפס, להפסיד את כל המשחקים, אבל להמשיך לפעול עד מאי 2018. ואם יהיו ספונסרים, היא יכולה גם להצליח.

    4 .אם לא יהיה הסדר נושים או יבוטל הצו ע"י בית המשפט עד סוף העונה 2017/18, הקבוצה תימחק. לא תרד לליגה ג'. פשוט תחדל להתקיים. יכולה גם לא לקום קבוצה חדשה.

    5. קבוצה חדשה/אחרת יכולה להירשם בליגה ג' כמו כל קבוצה אחרת.

    להגיב
    • yaron (פורסם: 28-12-2016 בשעה 17:38)

      תודה רבה,
      סעיף 4 הוא המעניין היותר לדעתי.
      אם אני מבין אותו נכון, אין אפשרות לקבל "קבוצה נקיה מחובות" ללא הסדר נושים.

      להגיב
      • איציק (פורסם: 28-12-2016 בשעה 17:44)

        אתה חושב שנשים ידאגו להסדר טוב יותר?

        להגיב
        • איתמר (פורסם: 28-12-2016 בשעה 17:57)

          נקודה חשובה ביותר בהקשר של סעיפים 4-5 :
          אם הקבוצה תחדל להתקיים אפשר יהיה להקים קבוצה חדשה בליגה ג׳.
          במקרה כזה יש חשיבות מכרעת לכך שהשם ״הפועל תל אביב״ יימצא ברשותו של מי שהפועל יקרה ללבו ולא יסחור בשם הזה.
          הפועל אוסישקין הפכה להפועל תל אביב אחרי ששאול אייזנברג קיבל כסף תמורת ויתור על השם.
          אסור שזה יחזור בכדורגל ולכן אני מצפה שבמקרה שהפועל תחדל להתקיים, בית המשפט ידאג לכך שהשם יעבור לרשותה של עמותת הכדורסל ורק היא תהיה רשאית להעביר אותו למי שיקימו את הפועל החדשה.

          להגיב
          • איציק (פורסם: 28-12-2016 בשעה 18:04)

            תודה, אבל תקרא שוב את התגובה שלי.

            להגיב
          • ישי (פורסם: 28-12-2016 בשעה 18:21)

            בית המשפט לא עובד אצל עמותת הכדורסל. האינטרס שלו הוא שהנושים יקבלו כמה שיותר מכספם, לא שהאוהדים יהיו מרוצים.

            להגיב
          • S&M (פורסם: 28-12-2016 בשעה 20:08)

            הראשון שיקים "הפועל תל אביב" בליגה ג', ישתמש בשם.
            לדעתי צריך להיות מונופול על השם. זה מותג, צריכות להיות זכויות יוצרים (סימן מסחרי), אבל כנראה שאין.
            אם הנושים לא הצליחו למכור את הקבוצה, השם נמחק. תישן עם שק שינה בפתח ההתאחדות ותרשום ראשון.

            להגיב
            • ישי (פורסם: 29-12-2016 בשעה 14:11)

              אתה בטוח שאין סימן מסחר?
              ואתה בטוח שאם לא רשמו אין בעלות על השם?

            • S&M (פורסם: 29-12-2016 בשעה 14:44)

              ישי, לא. אני ממש לא בטוח אם יש/אין סימן מסחר. אני בטוח שצריך להיות, אבל לא יודע להגיד אם יש.

            • יניב פרנקו (פורסם: 29-12-2016 בשעה 15:05)

              בכדורסל היו צריכים לקנות מהמפרק את המותג הפועל ת"א כדי להחליפו מאוסישקין.

        • Ollie Williams (פורסם: 28-12-2016 בשעה 18:36)

          די בטוח שכן
          אבל לא יודע אם לנשים מותר לערוך את הסדר

          להגיב
          • איציק (פורסם: 28-12-2016 בשעה 18:41)

            אם תפילין לא נותנים להן לשים, אז לערוך ת'סדר, אין סיכוי.

            להגיב
      • ישי (פורסם: 28-12-2016 בשעה 18:53)

        הקבוצה היא אחד הנכסים של החברה שמחזיקה אותה, והחברה שמחזיקה אותה יכולה למכור אותה. החובות הם על החברה המחזיקה ולא על הקבוצה. הפועל ת"א לא חייבת ל'לאן' כלום אלא רק הראל החזקות. לכן אם יש פירוק הקבוצה נמכרת ללא חובות והתשלום בעבורה הולך לנושים.
        אמנם, לפי תקנון ההתאחדות יש חובות שרובצים על הקבוצה, ולכאורה מי שקונה את הקבוצה צריך לשלם אותם, אבל נפסק בעניין הכוח ר"ג שהדבר נוגד את החוק כי הוא מהווה העדפת נושים – הנושים שההתאחדות דואגת להם (שחקנים) יקבלו את כספם מהקבוצה ונושים אחרים ('לאן') יוכלו לקבל רק מהחברה שבפירוק – ולכן נפסק שהחובות לא רובצים על הקבוצה שנמכרה מפירוק ושההתאחדות לא יכולה להטיל עליה סנקציות בגין אי תשלום חובות עבר.
        לכאורה כל זה יהיה נכון גם לתביעות באופ"א. אופ"א יכולה עד מחר להגיד להתאחדות להטיל סנקציות על הפועל ת"א שנקנתה על ידי שחם (לצורך העניין) בגלל חוב למנדיונו או איך שלא קוראים לו, אבל בימ"ש כנראה לא יאפשר את זה. הוא יצטרך לעמוד בתור ולקבל את הפירורים מהנאמן.

        להגיב
        • S&M (פורסם: 28-12-2016 בשעה 20:17)

          מה שאתה מתאר לא אפשרי.
          לפי התקנון של ההתאחדות ולפי תקנון אופ"א/פיפ"א אליהם שייכת ההתאחדות, אי אפשר ליצור הפרדה בין החברה המנהלת לבין הקבוצה.
          לכן אין מצב בו הראל החזקות הולכת לפירוק, ו"הפועל תל אביב" נמכרת נקייה מחובות. זה משולב. אם לא יהיה הסדר בצד אחד, לא תהיה מכירה בצד שני.
          אם יהיה פירוק בלי הסדר, אז הקבוצה היא נכס שלא יכול להימכר נקי מחובות. היא לא תוכל לפעול בליגות שמסונפות לאופ"א אם היא חייבת כסף לאופ"א. זה חוב שלא יימחק, אחרת הקבוצה לא תוכל לפעול.
          אם לא תשכנע את אופ"א או בעל החוב לוותר על החוב, או להגיע איתם להסדר, זה לא יקרה.

          אם תחשוב על זה לעומק, תבין שקרקס כזה לא יכול להתקיים בעולם מתוקן. כל חוב משמעותי לאופ"א יביא לפירוק, בום-טראח, בקשת פירוק, הסדר נושים, מכירה לצד שלישי, וממשיכים עם פחות 9 נקודות מאותו מקום בלי חוב לאופ"א. אין דבר כזה. ;-)

          להגיב
          • ישי (פורסם: 28-12-2016 בשעה 22:02)

            התקנון מעניין את הסבתא. אני לא מדבר על מצב שיכול להיות אלא על המצב הקיים.
            בעניין הכח ר"ג ההתאחדות רצתה להטיל סנקציות על הקבוצה בגלל שהיא לא קיימה פסקי בוררות, והקבוצה טענה שכל מי שטוען לחוב ישן צריך ללכת לנאמן. בית המשפט פסק לטובת הקבוצה, ואמר שסעיף 4ב בתקנון אינו חוקי (במקרה הזה, לא בכל מקרה*) כי הוא יוצר העדפת נושים.
            ההתאחדות אמנים שייכת לאופא אבל היא חייבת לפעול בהתאם לחוק הישראלי, גם אם זה אומר שיזרקו אותה מאופא (זה לא נשמע לי תרחיש סביר). בדיוק כמו שהפועל ירושלים משחקת בליגת העל בניגוד להוראות פיבא לפי החלטת בימ"ש.

            *הפועל ר"ג טענה גם שאסור להוריד 9 נקודות לקבוצה בפירוק בהסתמך על הלכת הכח ר"ג, אבל כאן ביהמ"ש פסק לטובת ההתאחדות שהורדת 9 נקודות היא סבירה בגלל הפגיעה בערך הספורטיביות אפילו שהיא פוגעת בנושים.

            להגיב
            • S&M (פורסם: 28-12-2016 בשעה 23:04)

              ישי, חוסר ההתעניינות בתקנון ובניהול תקין לפי התקנון, אלו בדיוק הסיבות שהביאו את הפועל לסף פירוק.
              האופטימיות שלך מדבקת. במחשבה שניה, אני איתך: גם לי אין ספק שההתאחדות תתאבד ותורחק מאופ"א, העיקר שהפועל לא תשלם את החוב. כל הקבוצות יגבו את המהלך.

            • ישי (פורסם: 28-12-2016 בשעה 23:41)

              ההתאחדות תמלא אחר פסיקת בית המשפט בישראל גם אם היא לא תרצה. בית המשפט בישראל יפסוק לפי חוקי הכנסת. לתקנון של ההתאחדות אין כאן הרבה משקל, הוא יכול לבוא לידי ביטוי רק אם הוא לא סותר את החוק.

          • yaron (פורסם: 28-12-2016 בשעה 22:13)

            זה גם מה שאני חושב, אם זה היה אפשרי עדיין היו פותחים מעטפות מהמכרז.

            להגיב
      • עידן. (פורסם: 28-12-2016 בשעה 19:06)

        בגלל זה מגוחכת בעיני ההצעה של הנאמן ואוהדים של הפועל לפיה היא תמשיך להתקיים עד סוף השנה ע"י כספים שיכנסו ממכירת שחקנים או ממכירת מינויים לעונה הבאה. נראה שכולם שחכו שהמטרה של ההליך הוא קודם כל לנסות ולהשיג את המיטב עבור הנושים ומדובר הרי במעט הנכסים שמהם הנשים יכולים להיפרע.

        אם אני נושה של הקבוצה ואני רואה שכספים שיכולים להיות שלי הולכים לניהול השוטף של הקבוצה, אני מיד פונה לבית המשפט בבקשה להכריז על פירוק. אם אחרי שיבוא רוכש יציעו לי הסדר של בערך 5% מהחוב, אני אומר להם שילכו לחפש את החברים שלהם.

        להגיב
        • S&M (פורסם: 28-12-2016 בשעה 20:19)

          זה בדיוק המתח במשא ומתן בהליכי הקפאת הליכים – משחק של מי ימצמץ ראשון: יגידו לך גם 5% לא תקבל, ואתה תגיד להם – לא רוצה גם 5% העיקר שתימחקו ותתחילו בליגה ג'. מי שיש לו אורך נשימה, מנצח.

          להגיב
        • yaron (פורסם: 28-12-2016 בשעה 22:55)

          עידן, דווקא זה הפתרון הריאלי היחידי כרגע. הפועל יכולה לפעול תחת הקפאת הליכים / פירוק בעונה וחצי הבאות.
          מכירת שחקנים רצינית גם תקטין את ההוצאות בצורה רצינית וגם יכולה להכניס מספיק כסף לתפעול השוטף. זה יאפשר לנאמנים לעבוד על תוכנית הבראה רצינית, לברר בדיוק כמה ולמי חייבים, להתחיל לגבות חובות (במידה ואכן יש כאלה), להגיע להסדר נושים סביר ואז (ורק אז) למצא רוכש.
          כמובן שזה אומר לקבל כמו גברים את ה- 9- וכנראה לרדת ליגה שזה לא יותר ממכה קלה בכנף בהתחשב במצבה הנוכחי של הקבוצה.
          יתרה מכך, ירידת ליגה תגביר את סיכויי ההצלחה של התכנית מכיוון שההוצאות בלאומית נמוכות משמעותית.

          להגיב
  23. holden (פורסם: 28-12-2016 בשעה 23:58)

    הפועל תל -אביב ואני :
    טוב אז ככה,
    בתור ילד שגדל בבת -גלים בחיפה והיה .. בדגש על היה , אוהד שרוף של מכבי חיפה , גדלתי על הגדרות של קרית אליעזר, נהמות ושאגות הקהל של מכבי הגיעו עד לחדר ילדותי, הייתי בכל משחקי הבית והחוץ כולל בית שמש ונצרת עלית,
    איך נגעתי בפעם הראשונה לראות משחק של הפועל תל אביב?
    מקרה שקרה ושמתקשר לחג -החנוכה,

    בתור זאטוטים אני ואחי התאום שרצנו אצל הסבא והסבתא החיפאים(גם בשכונת בת -גלים) שהיינו בערך בגיל 10 כמדומני נסענו אני והשני לסבתא ברמת גן, היא היתה אישה קשת -יום להבדיל מהסבתא החיפאית, נסענו בחופשת החנוכה עד לרמת גן ברכבת, ירדנו בארלוזורוב , ויתרנו על הקפה עם החלב אצל המשופם בתחנה שם ונסענו באוטובוס עד לאבא הלל סילבר,
    מפה לשם השתוממנו שהסבתא לא נתנה לנו דמי חנוכה ראויים ,
    החלטנו לדפוק לה הארנק חחח

    הקיצור בערב שבת טיכסנו עצה וסיכמנו לגנוב לה כסף ויהי מה!
    למחרת בשבת בבקר עם הכסף הגנוב החלטנו ללכת לראות כדורגל בהיכל הכדורגל " בלומפילד"
    עמדנו שעה כמו שני פוצים בתחילת רחוב המסגר נראה לי איפה שאולמי " בונטון" ולא הבנו למה אין אוטובוסים בשבת כמו בחיפה עירנו,

    עובר אורח הסביר לנו שלא פועלים אוטובוסים בשבת , לא נרתענו וצעדנו רגלית עד ליפו, הגענו למתחם התפנקנו על בייגלה עם סומסום, על סחלב חם, זה היה משחק העונה בין הפועל לבין ביתר של דני נוימן, אם אני זוכר נכון זה הסתיים בתיקו אפס או בתיקו 1-1

    בכניסה ראינו תמהוני אחד שמנשק את שחקני הפועל תל אביב, זה היה האוהד בארי המפורסם,
    בסוף אותו מיום במוצאי שבסת בטרם שבנו לזירת הפשע הלכנו עם הכסף שנשאר להצגה שנייה בכיכר אורדע איפה שהפסל של דב גרונר ברמת גן לסרט של אליסטר מקליין : " תותחי נברון"
    אח איזה חנוכה יפה זה היה

    להגיב
    • ניב (פורסם: 29-12-2016 בשעה 08:15)

      סיפור יפה

      להגיב
      • holden (פורסם: 29-12-2016 בשעה 20:45)

        תודה, זה סתם זכרון ילדות קטנטן

        להגיב
    • ר.בקצה (פורסם: 29-12-2016 בשעה 10:26)

      תפוס את איציק אלפסי באוזן, ותוציאו שניכם אסופת סיפורים בהוצאת דה-באזר.
      יש לך גם סיפור על לבנון, לא?

      להגיב
      • holden (פורסם: 29-12-2016 בשעה 20:47)

        לא מכיר את אלפסי, לפעמים אני אוהב לכתוב , לפעמים פחות,
        אני לא בקטע של רומנים ארוכים, יותר טיפוס של בריכות קצרות

        להגיב
    • בלייק (פורסם: 29-12-2016 בשעה 18:11)

      נחמד (וקצת פלילי…).
      למה הדגש על "היה"? אתה כבר לא אוהד או כבר לא שרוף?

      להגיב
      • holden (פורסם: 29-12-2016 בשעה 21:04)

        קצת פלילי? יש בזה,
        את מעשי השובבות שלי התחלתי בגיל 3.5, הפלילי הגיע לקראת גיל 4:
        הייתי חולה על מכוניות בתוך קופסא, בזמנו היה מכוניות :מאצ'בוקס, גם מכוניות ספורט קטנות וגם כבאית אש וכו,
        בגן שלי היו מלא מכוניות, החלטתי לנכס את כולםםםםם אלי לחדר, מצאתי מחבוא מושלם" בארגז המצעים שלי,
        הכל היה מושלם אממממה, לא לקחתי בחשבון שהגננות ידעו שאני חולה מכוניות,
        מפה לשם הגיעו אלי לחדר משלחת חיפוש ובשניות מצאו את המטמון,
        אבא שלי הוריד לי סטירה מצלצלת והשביע אותי שמעכשיו כל פעם שהוא ואימי יוצאים לבלות ושנינו נהיה שקטים וממושמעים נקבל מכונית חדשה מהקופסא,

        וכך היה,
        עם השנים עשינו עוד מלא פשעים קטנים של זאטוטים, כולל החלפת כיתות בכיתה א, החלפנו כל הילקוטים ותיכננו כל הלילה תוכנית מושלמת, רק מה? אחד מאיתנו היה תורן נקיון כיתתי ואת הסמל שהיה על דש החולצה של תורן נקיון שכחנו להחליף וככה נתפסנו,
        כפי שאתה מבין תעוזה ואומץ היה לנו מגיל צעיר, חוכמה ותיחכום קצת פחות.
        בסדרות של אז בטי וי:
        הוואי 5-0 או סטרסקי והאץ וכל הבלשים תמיד אבל תמיד היינו בעד הפושעים :)
        עם השנים הפשעים השתכללו וגם התיחכום, בגיל מסויים הבנו שזו לא ההדרך ונהיינו " ילדים רגילים"

        לגבי מכבי חיפה:
        קצת מורכב ומסובך להסביר, אנסה בכל זאת:
        מגיל 0 התפלחנו למגרש, בשלב מסויים חיפשנו דמות אב פיקטיבית לכרטיס משולב, בהמשך קניתי מינוי כל עונה,
        ראיתי את כל הכוכבים של שנות השבעים מקרוב,
        התחיל לרדת לי מחיפה שגיורא שפיגל אימן בקבוצה, היה מפסיד משחק והיה מכריז: השיטה שלי עבדה אני מבסוט
        היה מנצח משחק: אני מאוכזב כי השיטה לא עבדה
        אז לא הבנתי מה זה החארטה הזו?
        בהמשך הקדנציה שלו מכבי העדיפו את ברקוביץ וויתרו על ראובן עטר,
        עשיתי מעשה שכביכול לא ייעשה!
        באחד מימי שישי בצהריים הפועל -חיפה נאבקה במאבקי הירידה עם כפר סבא, הייתי בקרבת המגרש ונכנסתי, השתוממתי לגחלות אוהדים "אחרים" יורמים כאלו מחונכים , פרופסורים ורופאים וכאלו,
        לאט לאט מצאתי את עצמי מעודד את האדומים,
        לאחר מכן הגיע אברהם גרנט להפועך ואחריו גוטמן,
        בעונת האליפות היה לי מינוי כבוד של הפועל חיפה, הרגשתי כמו סוכן זר בעורף האוייב,
        ככל שההזדהות שלי עם האדומים הלכה והתגברה ככה ירד לי מהירוקים, הקבוצה הקטנה מחיפה והלא הכי מוכרת נהייתה לפתע למאמי הלאומית, כל זב חוטם מנתניה או פתח תקווה התחיל לאהוד את מכבי חיפה,
        ככל שחיפה הצליחו ככה לי ירד מהם,

        את הפועל ליוותי קצת גם בסע שלהם לאירופה עם בשיקטאש וולנסיה,
        עם הגיל ואבדן התמימות ועיסוקים אחרים פחות פחות בער לי להיות פיזית במגרש, יצא לי להכיר שחקנים מקרוב של מכבי ושל הפועל והייתי איתם בקטעים חברתיים והבנתי שביניהם אין באמת שנאה, שהכדורגל זה סוג של בידור זול ותו לא,
        כל הסיסמאות של קבוצה לא מחליפים וכו הם מבחינתי הבל הבלים,

        כיום אוהב לצפות בכדורגל טוב , בגדול מעדיף כדורגל גרמני ואיטלקי,
        יצא לי קצת ארוך—- נתקזז בשביעיות:)

        להגיב
  24. Amir A (פורסם: 31-12-2016 בשעה 17:28)

    בלי סתיו שחם יש להפועל כפר סבא סיכוי לשרוד?

    להגיב

מה דעתך?