יומן פירוק – חלק ט'

זמן שווה כסף

 

גילוי נאות – אני מכיר היטב את רשת יוחננוף ולכן לא אתעסק בנושא יותר מדי.

הסיפור בהפועל מקבל כיוון מאוד ברור, אני מסכים עם המגיב "ירון" בנושא שלדעתו הנאמן טעה בחישוב הנתיב הקריטי למציאת פתרון הקבע.

הסיכוי למצוא בן לילה רוכש אמיד שייקח על עצמו את הפעלת הקבוצה הנוכחית (כולל כל ההתחייבויות קדימה) + ישקיע כסף כדי להציל אותה מירידה + ייקח על עצמו את החשיפה לתביעות אופ"א והקאס הוא כמעט בלתי אפשרי במצב הנוכחי.

כשהעסק "התפוצץ" חלקינו (גם משאלות הלב שלי) רצו להאמין שמדובר בסוג של "תרגיל מסריח/ מבריק" – שיש מישהו על הספסל שמוכן להיכנס תמורת הליך הקפאה שיעזור בהקטנת החוב. אנחנו מבינים שזה לא המצב כרגע.

*

ולכן קוטלר אם הוא רוצה להציל את העסק (תחת הנחה שבפירוק מוחלט זה לא אינטרס של איש) – אז הוא חייב לקנות זמן.

זמן = כסף.

זמן = אפשרות לעוד רוכשים לבדוק, לגייס עוד ועוד מתעניינים- כל מתעניין והסיפור שלו.

זמן = אפשרות להבין בצורה בהירה ונהירה את כל מצבת החובות, התקבולים, הבדיקות המשפטיות .

זמן = בדיקות וייעוץ מול אופ"א והקאס – גיוס מומחים משפטיים לתהליכים שכאלה וניהול דיאלוג מולם.

זמן = הפנמה של הקהל למצב והפנמה שכל תסריט עדיף מליגה ג'.

איך קונים זמן ?

מוכרים את מה שניתן למכור.

מגייסים כל מי שניתן לגייס – לרבות מנהלת , התאחדות ו

עוברים על כל התחייבות הקשורה בתפעול הקבוצה – אני משוכנע שגם עכשיו חודש לאחר המינוי של הנאמנים – הם עדיין לא בקיאים בתורת התפעול

מנהלים מו"מ – מול בית המשפט ומול אופ"א – לאף צד אין אינטרס אמיתי במחיקת הקבוצה מהרישומים – זה בטח לא לטובת הנושים.

 

ולכן, קוטלר חייב להבין, אולי באיחור של חודש, שהמשימה העיקרית כרגע היא לא מציאת פתרון קבע, היא קניית זמן.

*

ואם ייקנה הזמן, אם יוכל מחר להציג לביה"מש תכנית להפעלה רזה עד סוף שנה – אם יקבל את האישור לעבור למצב של פירוק, אז גם במצב של ירידת ליגה בסוף שנה – הוא יוכל להפעיל את הקבוצה גם בשנה הבאה (תקבולים חדשים, מכירת מנויים והמשך גיוס במתכונת שציינתי).

התסריט הכי טוב שלנו כרגע זה להגיע לקיץ תחת מפרק.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

71 תגובות ל “יומן פירוק – חלק ט'”

  1. אנונימוס (פורסם: 3-1-2017 בשעה 09:34)

    אני מריח בין השורות שקוטלר די מוותר, כמו כל מי שנכנס לביצת החובות הזאת ומגלה שאין לה תחתית

  2. עידן. (פורסם: 3-1-2017 בשעה 09:47)

    אני חייב לומר שדומה שאתה שוב שוכח או לא מבין שיש נושים שזכאים לקבל משהו. לפעמים, במצבים מסוימים, כן עדיף לנושים פירוק מוחלט (שיביא למחיקת הקבוצה מהרישומים) וקבלת מעט כספים. ה"מוניטין" של הפועל בלי כסף שנכנס ע"י רוכש לא שווה לנושים כלום.

    לכן ההצעה של קניית עוד זמן בכסף היא משחק בזכויות הנושים. הרי ההלוואה שהפועל תקבל עכשיו (בדומה להלוואה שכבר התקבלה מההתאחדות), מקבלת קדימות על שאר הנושים. תוסיף לזה את החובות לאופ"א (עם גידור תמוה שגם הוא כנראה יהיה על חשבון הנושים) ואת העובדה שיש מדרג בקבלת הכספים (אם אני זוכר נכון למשכורות ואח"כ לרשויות המס יש עדיפות על נושים רגילים) ותקבל מצב בו אפילו אם מישהו ישים כסף על הקבוצה, אין לנושים סיכוי אמיתי לראות משהו.

    במצב כזה אני בכלל לא בטוח שהאינטרס של הנושים הוא שהמועדון ימשיך בתוכנית הפעלה שעל מנת לקיים אותה הוא יצטרך לקבל הלוואות שיקבלו קדימות, יצטרך את הכסף של מכירת השחקנים (הנכסים הכמעט יחידים של הקבוצה שהנושים יכולים כרגע להיפרע מהם) או את כספי המינויים של שנה הבאה (שכן כל רוכש עתידי ש"יפסיד" את הכסף הזה עכשיו, מן הסתם ידרוש לשלם פחות עבור המועדון).

    נכון שבהתנהלות של קוטלר הדבר לא ממש ברור, אבל הוא ממונה קודם כל לייצג ולשמור על האינטרסים של הנושים.

    • יניב פרנקו (פורסם: 3-1-2017 בשעה 09:54)

      זה כבר שאלה למו"מ – הנושים במצב הנוכחי יקבלו מעט מאוד עד כלום כמעט בכל תסריט.

      תשאל את עצמך אם היית בנעליי נושה כמו נגיד דוס סנטוס –
      אופציה א' החברה מתפרקת ולא תקבל כלום.
      אופציה ב' – אולי עתידית כן תצליח לקבל משהו ובמיוחד שאם בסוף כן יגיע רוכש יש לו הגנה כלשהי מאופ"א.

      אלה דילמות רעות בכל מקרה.

      לגבי כספי המנויים משנה הבאה לא הבנת אותי – אם קוטלר מוצא דרך להפעיל רזה את הקבוצה עד הקיץ (בלי מנויים של שנה הבאה).
      תיאורטית בתקבולים של שנה הבאה (מנויים וכרטיסים + זכויות שידור + קצת חסויות) הוא יכול לבנות קבוצה לא רעה.

      אז תיאורטית יש לו נתיב שבה הוא יכול להחזיק את העסק באוויר שנה וחצי – עכשיו הנושים וביה"מש יצטרכו להחליט מה עדיף להם – שנה וחצי של ניסיון מכירה או מחיקה עכשיו.
      זו הדילמה שלהם.

      אני כמובן כאוהד יודע מה אני מעדיף.

      • עידן. (פורסם: 3-1-2017 בשעה 10:12)

        אבל זה בדיוק מה שקוטלר ובית המשפט אמורים לעשות. הם צריכים לבדוק מה שווי הנכסים ומה כל נושה יכול לקבל עכשיו (נניח לאחר מכירת כל הנכסים 10% החזר לנושים ומול זה לבחון את הסיכון והסיכוי שבסוף כן יכנס רוכש שיכניס מספיק כסף שמסגרתו יכולו הנושים לקבל יותר (נניח 20%).

        אני לא בקי לחלוטין בכל הפרטים, אבל ממה שמתפרסם בכלל לא בטוח שלדוס סנטוס לא עדיף לקבל עכשיו משהו מהחוב מאשר לקחת על גבו את הסיכון (הלא נמוך בכלל) שבסוף ההליך הוא לא יקבל כלום.

        סוגיות כמו תחושות האוהדים או ההיסטוריה של המועדון כלל לא צריכות להיכנס לשיקול הדעת המשפטי, אבל נראה שקוטלר ואולי גם אורנשטיין לא ממש פועלים כך.

        • יניב פרנקו (פורסם: 3-1-2017 בשעה 10:15)

          את זה אני לא יכול להגיד – אני גם חושב שכדאי לתת לביהמ"ש את הקרדיט הבסיסי.
          אני מסכים איתך שבסוף זה דיון מאוד קר – מה עדיף לנושה.

      • תומר חרוב (פורסם: 3-1-2017 בשעה 11:15)

        אם אני לא טועה התקבולים בהפועל כבר משועבדים.

        • יניב פרנקו (פורסם: 3-1-2017 בשעה 11:17)

          התקבולים של השנה כבר "נשרפו".
          של שנה הבאה לא – בוודאי לא טוטו, זכויות שידור וכרטיסים.
          בנוסף יש פה סוגיה משפטית שאני לא מספיק מבין – שכן אני מבין שמכרו חלק מזכויות פרסום (כמו שילוט) שנים קדימה – אני לא יודע אם לאחרי הפירוק זה מחייב את הרוכש החדש.

          • תומר חרוב (פורסם: 3-1-2017 בשעה 11:20)

            כרטיסים לא? לאן הלוותה להפועל כסף בצורת אשראי (כמו שהיא עשתה ועושה עם שלושת רבעי ליגה), הם לא ירצו את הכסף חזרה? זה גם משהו שצריך לזכור, חלק גדול מהספקים אלו אנשים שהפועל תצטרך לעבוד איתם בעתיד. זה גם יתרון וזה גם חיסרון.

            • יניב פרנקו (פורסם: 3-1-2017 בשעה 11:24)

              דווקא הסיפור עם לאן הוא פשוט.
              גם כי מני ויצמן היה ערב אישית שם וככל הנראה הגיע להסדר מולם.
              עתידית – אפשר לעבוד עם לאן ואפשר עם משרד אחר.
              לגביי ספקים עתידיים – אני לא מזהה ספק שלא ניתן להחליף , מה גם שאנשים בסוף הם אנשי עסקים.
              בית עסק שנתן אשראי לח.פ הישן, יצטרך להחליט האם הוא נותן אשראי לח.פ החדש ואיזה בטוחות הוא לוקח.
              אני חושב שמכל הבעיות שיש – זו הבעיה (אם בכלל בעיה) הכי פחות בעייתית.
              לא מאמין שאבי נמני לא ימכור להפועל החדשה שחקנים – להיפך.
              אני גם לא מאמין שמס הכנסה יסרב לגבות תשלומים עתידיים :)

            • תומר חרוב (פורסם: 3-1-2017 בשעה 11:26)

              אם מני סידר את העניין אז אני לא דואג.

    • yaron (פורסם: 3-1-2017 בשעה 10:27)

      עידן, אני חושב שאתה טועה בנקודה הזאת.
      פירוק (פשיטת רגל) ייתן לנושים פירורים וגם את אלה יקבלו הנושים בעלי העדיפות הגבוהה.
      הקפאת הליכים והפעלה רזה תאפשר להגיע להסדרי נושים שלדעתי יהיו עדיפים.

      • עידן. (פורסם: 3-1-2017 בשעה 10:54)

        לא יודע מה זה פירורים. כל השחקנים שווים משהו? כל הנכסים האחרים והמטלטלין של המועדון שווים משהו? תביעות החוב נגד רמון, טביב ואחרים? – זה בדיוק העבודה של הנאמן לראות מה אפשר להשיג.

        הפעלה רזה היא סיכון כי גם במסגרתה אתה חייב להוציא כספים שלכאורה הנושים יכולים להינות מהם (כגון כספי מכירת השחקנים). הסיכוי של הנושים במצב כזה הוא רק אם במהלך השנה וחצי הקרובות יבוא בעלים שיסכים לשים שם המון כסף ולפי פירסומים אודות מצב החובות של הפועל לאופ"א זה יצטרך להיות מישהו עם כיס עמוק מאוד.

        ברור שהאופציה של הפירוק לא טובה לנושים, אבל בהערכה משפטית של סיכוי מול סיכון ובשים לב למצב הקטסרופלי של הפעול, אני לא בטוח בכלל שעדיף להם לחכות.

        • גל (פורסם: 3-1-2017 בשעה 12:40)

          לדעתי אתה טועה,

          קבוצת כדורגל היא עסק שערכו נגזר מהמוניטין, כל שאר הנכסים הם חסרי משמעות
          רק כדוגמא – הציפייה להכנסה ממכירת השחקנים היא לא ריאלית כי ערכם לקבוצה במקרה של פירוק ( ושחרורם ) הוא אפסי

          האינטרס של הנושים הוא ברור, קבלת כלום עכשיו ( אחרי העובדים והבנקים לא נשאר דבר לרוב ) או פוטנציאל עתידי גדול מאפס

          • yaron (פורסם: 3-1-2017 בשעה 13:04)

            הערך של השחקנים רחוק מלהיות אפס. גם אם תפרק את הקבוצה ותעשה מכירה פומבית תקבל כמה מיליונים.

            • יניב פרנקו (פורסם: 3-1-2017 בשעה 13:15)

              לגביי השחקנים – יש פה בעיה.זה בוודאי לא מכרז.

              עקרונית לפי התקנון היבש – שחקן שקבוצתו נכנסה לפירוק – משוחרר ויכול לחתום בכל קבוצה שאו שתסדיר את התשלום למפרק או שהמפרק יילך לועדה לקביעת מעמד השחקן.
              פה מתחילות הבעיות – כי חלק מהשחקנים לא יוכלו לחתום אצל קבוצות בידיעה שיש תשלום עליהם – אז איך קובעים שהמפרק יילך לועדה עבור אלטמן ולא יילך עבור דודו ביטון.
              בשורה התחתונה אם הקבוצה אכן תימחק מהרישומים – אני מניח (וזו רק הנחה) שכולם ישוחררו בחינם.

            • גל (פורסם: 3-1-2017 בשעה 14:44)

              ראה את התשובה של יניב,

              כמו כן, נראה לי שאתה מתבלבל – מעמד השחקן הוא כשל שכיר ולא כשל רכוש קבוע ….
              לכן במצב של פירוק לא ניתן למכור שחקנים – מכאן קרוב לשווי אפסי
              לכן גם כרגע אף אחד לא באמת מציע לרכוש את שחקני הפועל, עדיף לחכות ולהסתער על הגוויה …

    • Lord Anthony (פורסם: 3-1-2017 בשעה 13:14)

      אתה שוכח שלהפועל, מטבע היותה קבוצת כדורגל, יש ערך גדול יותר כעסק פעיל מאשר כחברה מפורקת, מכיוון שיש תזרים מזומנים – מזכויות שידור ומהטוטו, שלא תלוי בהתנהלות הקבוצה ולכן האינטרס של כולם אמור להיות להשאיר את הקבוצה פעילה ולהגיע להסדר חוב על בסיס התקבולים הצפויים.

  3. אזי (פורסם: 3-1-2017 בשעה 09:50)

    במצב שאין רוכש ויש תקציב להפעלה רזה, קוטלר נשאר הבעלים של הפועל עד לסוף עונה הבאה?

    האם זו החלטה שלו בלבד האם להפעיל את הפועל בהפעלה רזה או לפרק את הקבוצה? או שאם הוא מחליט לפרק, בית המשפט יכול למצוא נאמן אחר שיחזיק את הקבוצה עד סוף עונה הבאה?

    • יניב פרנקו (פורסם: 3-1-2017 בשעה 09:56)

      קוטלר כרגע מוגדר כנאמן ביה"מש תחת הקפאת הליכים – אם יעבירו את הראל החזקות לפירוק אפשר שהוא ימונה למפרק ואפשר מישהו אחר.
      בכל מקרה קבוצה לפי תקנוני ההתאחדות יכולה לפעול עד עונה וחצי תחת מפרק ביה"מש – הכל בכפוף להצגת תכנית עסקית ואי כניסה להפעלה גרעונית.
      דרך אגב – מי שהחתימה את דראפיץ בנתניה הייתה הנאמנת…

  4. ירושלמי (פורסם: 3-1-2017 בשעה 10:31)

    זמן = הפועל מגדילה את החוב.
    בכל רגע שהמועדון פועל בלי לייצר רווחים והחוב גדל, הנאמן לא עושה את עבודתו נאמנה.
    הפועל נמצאת עדיין בעיצומה של המפולת, הנאמן לא יכול להעסיק את עצמו במחשבות על השיקום ביום שאחרי, קודם כל עוצרים כי הנזק רק הולך וגדל.

    לגבי המשך העונה, האם באמת יש טעם להמשיך לשחק כאשר הקבוצה עולה עם שחקני נוער? כלומר מבחינה ספורטיבית, האם זה נכון לתת להם למשיך להתמודד?
    אוהדים הרי לא יבואו, הטוטו לא יכניס אותם לשום ליין הימורים, והרי התפעול השוטף עדיין יעלה כסף, אז בשביל מה?

  5. איציק (פורסם: 3-1-2017 בשעה 10:34)

    האם מה שאתה מציע זה לא טיפול בנמק חריף עם ארמול למשך מספר חודשים. הרי אין בררה, חייבית לחתוך את הנמק. כן, זה ילך לליגה ג', אבל בסוף בכול מקרה תחתכו, רק בייסורים גדולים יותר. למה לא לקבל החלטה אמיצה כאן ועכשיו ולבצע את הבילתי נמנע?

    • yaron (פורסם: 3-1-2017 בשעה 10:42)

      איציק,
      החלטה כואבת זה לקבל את ה- 9-, לרדת ללאומית בסוף העונה, לעבור להפעלה רזה, להגיע להסדרי נושים ולנסות לגבות חובות במידה וכאלה קיימים.
      זה טוב לקבוצה ולאוהדים, זה טוב לנושים וזה טוב גם לכל רוכש פוטנציאלי שיוכל להתחיל לעבוד בצורה שפויה ולא לנסות להביא את דמארי ולקוות לניסים.
      ירידה לליגה ג' זה לנתק את החולה מהמכשירים…

      • איציק (פורסם: 3-1-2017 בשעה 11:04)

        כפי שנראה המצב של הפועל, 9- נקודות זה בדיוק האקמול לנמק. חולמים שיעזור, יסבלו ולבסוף ירדו לליגה ג', סתם דוחים את הקץ.

        • ילצין (פורסם: 3-1-2017 בשעה 12:55)

          אם מורידים לליגה ג' ומשחררים את השחקנים אז הנושים לא יקבלו כלום, הנכס יהרס, השחקנים לא יקבלו שכר, אוהדי הפועל יפגעו וגם הקבוצות האחרות בליגה.
          אני חושב שזה פיתרון אחרות אחרי מספיק נסיונות אחרים.

          • איציק (פורסם: 3-1-2017 בשעה 13:22)

            זה היה נכון, אילו נסיונות אחרים לא היו גורמים להפסדים גדולים ליותר לאחרים, כגון ספקים למשל. אני לא בטוח שזה המצב.
            שחקנים שישוחררו ולא יקבלו כלום, אולי ימצאו קבוצה אחרת ויקבלו הרבה יותר ממה שניתן לצפות לקבל מהפועל.
            האוהדים זו הפגיעה הכי זניחה, כיוון שרבים מהם אשמים במצב, אז זו פגיעה מידתית. כואבת, אך מידתית.
            אני לא אומר שאם יש פיתרון אז לא צריך לנסות אותו, אבל נראה לי שאין פיתרון ראוי, ולכן זו סתם משיכת זמן.

            • ילצין (פורסם: 3-1-2017 בשעה 17:50)

              אם מפרקים ויורדים לליגה שלישית רוב הספקים לא יקבלו כלום בגלל שרשרת החוב.
              הספקים הם אחרי עובדי המועדון ואם אין כסף לעמוד בחוזים שלהם, אז לא ישלמו לספקים (בהינתן שאף אחד לא חושב שהערבויות שוות משהו…).
              אגב רוב הנושים הם בנקים ומס הכנסה וקצת מועדוני כדורגל אחרים וחברות כרטיסים- שכולם ישרדו יפה בכל מקרה.

            • איציק (פורסם: 3-1-2017 בשעה 18:54)

              הספקים לא יקבלו בכל מקרה. אם הקבוצה תפורק עכשיו הם לא יקבלו פחות, כי המשך פעילות תגדיל את החוב שלעולם לא יוחזר.

    • אהוד (פורסם: 3-1-2017 בשעה 10:51)

      1. הנאמן רוצה כסף, כמו שירון הגיב למטה
      2. אוהדי הפועל שמן הסתם לא רוצים לראות את הקבוצה מתפרקת ונעלמת.

      אבל אף קבוצה בהיסטוריה של הליגה פה לא צברה כל כך הרבה חובות. למנוע מכל כך הרבה אנשים את הכסף שמגיע להם זה פשע. אלא אם כן מגיע מיליארדר מחו"ל סטייל גולדהאר, אין מישהו שישים את הכסף כדי לכסות חובות ולתפעל את הקבוצה, לפני שהוא מתחיל לאכול את החרא של האוהדים שרוצים שהקבוצה תתמודד מול מכבי ת"א וב"ש. הפועל שם גדול, אבל הליגה תשרוד בלעדיה. מועדונים יותר גדולים ומשמעותיים לליגה שבה הם משחקים כמו ריבר, ריינג'רס ויובה עברו את זה, כל אחד בצורה שלו. המועדון סתם צובר עוד חובות כל עוד הוא מתקיים. פארסה.

  6. yaron (פורסם: 3-1-2017 בשעה 10:39)

    יניב,
    אתה מעלה נקודה מעניינת – מהם האינטרסים האמיתיים של הנאמן???
    לפי ההתנהלות שלו עד עכשיו לא אתפלא אם הגישה של הכל או כלום תאמה את האינטרסים הכלכליים שלו.
    עסקי הפירוק הם עסקים משתלמים מאוד למפרקים.
    אני לא מאשים אותו חס וחלילה רק מעלה תהייה.
    הנה לינק אחד:
    "מפרקי בטר פלייס יקבלו רק שליש מהשכר שהם דורשים"
    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3644193,00.html
    תוכל למצא כתבה דומה על הנאמן השני רו"ח חן ברדיצ'ב בשם "השופטת אלשיך: בקשת רו"ח ברדיצ'ב לשכר טירחה של 1.17 מיליון שקל גבוהה מדי"

    • יניב פרנקו (פורסם: 3-1-2017 בשעה 11:11)

      ברור שהנאמן בסוף רוצה להרוויח. אבל אני לא קורא את זה ככה.
      זה פשוט לא מתנהל כמו עסק נורמלי ולוקח זמן להבין את המכניקה.

    • אורי (פורסם: 3-1-2017 בשעה 11:33)

      מרושם תקשורתי בלבד, האינטרס העיקרי שלו הוא לקבל כותרות וחשיפה תקשורתית
      בינתיים אני לא רואה שום תועלת בפעולות שלו (אלא אם אתה אוהד מכבי ואז הוא עוזר לצאת מהשביזות פעמיים-שלוש בשבוע)

  7. צור שפי (פורסם: 3-1-2017 בשעה 11:01)

    יניב, לטעמי העובדה שאתה מכיר את רשת יוחננוף לא אמורה למנוע ממך לשתף אותנו בתובנותיך.

    • יניב פרנקו (פורסם: 3-1-2017 בשעה 11:15)

      אני אגיד מה שאני יכול להגיד – יוחננוף זו רשת שמנוהלת טוב מאוד ותמיד טוב לבעל קבוצה שיש לו עסק שניתן להעביר חלק מהכספים לקבוצה דרך "חסות" – מודל שחר והונדה.
      מעבר לזה – הסבירות שאדם כזה שאין לו חיבור ריגשי לקבוצה ייכנס בזמן כה מהיר לעסקה כזו היא נמוכה עד מאוד.
      לא יפתיע אותי אם לאחרי הפירוק כשהתמונה תהיה בהירה יותר – נשמע על זה שוב.

      • צור שפי (פורסם: 3-1-2017 בשעה 12:25)

        תודה

  8. מוטי (פורסם: 3-1-2017 בשעה 11:10)

    אני מתקשה להאמין שרוכש רציני יעשה due diligence כל כך מהר בעסק, כל שכן כאשר יש לוח שלם של נורות אדומות מרצדות על מה שנקרא חובות הפועל תל אביב.
    מישהו שכן יקח על עצמו בפרק זמן כל כך מהיר את העסקה יהיה בסופו של דבר גרסה דומה לאמיר כבירי שנכנס ככל הנראה "על עיוור" עם הבטחות על העץ. זה לא סוג האנשים המנהלים עסק באופן יציב ושפוי לטווח ארוך. זו להבה גדולה שנדלקת מרצון טוב, אך גם נכבית באופן קיצוני דומה.

  9. yaron (פורסם: 3-1-2017 בשעה 12:16)

    לדעתי פצצת הסירחון הזאת הולכת להתפוצץ ביום יומיים הקרובים.
    לא חושב שהנאמנים אשמים בכך אבל לדעתי הם לא ניסו באמת להציל את הקבוצה ולדאוג לנושים.
    גם ההתאחדות לדעתי פעלה מתוך מניעים פסולים וניסתה להגן על עצמה. מה שהולך להתגלות בשבועות הקרובים יצריך וועדת חקירה ועריפת ראשים (אני בספק גדול אם זה יקרה).
    את ההשלכות מול פיפ"א מוקדם עדיין לאמוד אבל כנראה שכולנו ניפגע מהסיפור הזה.
    חבל…

  10. S&M (פורסם: 3-1-2017 בשעה 12:29)

    טביב חיסל את הפועל. זה שרצו להוציא אותו מהפועל בכל מחיר, אפשר לו להשאיר חובות לא מטופלים, ולברוח:

    http://images1.ynet.co.il/PicServer5/2017/01/03/7493850/74938470100075395535no.jpg

    • תומאס נוימן (פורסם: 3-1-2017 בשעה 15:18)

      למה ככה?
      המחאה נגדו היתה בגלל שהוא תימני, לא בגלל שהוא גנב את הקופה

      • איציק (פורסם: 3-1-2017 בשעה 17:01)

        צודקים

    • סחבק (פורסם: 3-1-2017 בשעה 15:24)

      באמת הרבה זמן לא שמענו שהכל בגלל טביב.

      כשהוא ריסק את כפר סבא בדרך אליכם חגגתם איתו דאבל מקוזז.

      עכשיו הגיע הזמן לשלם

      • ארז (פורסם: 3-1-2017 בשעה 15:34)

        תקרא שוב גם את התגובה וגם את הלינק, והפעם בידיעה שהכותב רחוק מלהיות אוהד הפועל (בלשון המעטה).

    • דור (פורסם: 4-1-2017 בשעה 04:55)

      תכלס ההתקוממות נגד טביב לא הייתה בגלל שיוכו העדתי, אלא בגלל שהתפיסה שלו היא שאין לו צורך בשחקנים ששווים המון כסף על הנייר, הוא מעדיף לצכור אותם, ולאוהדים זה לא בא בטוב עד כדי כך שהם היו מוכנים לשרוף את המועדון. אז נכון, כנראה העונה ההיא לא הייתה חוזרת כל כך מהר אם בכלל, אבל אם אני זוכר נכון הקבוצה הביאה גביע בשיא הבלגאן. כמובן שאוהדי הפועל השפויים מסתכלים אחורה ומצטערים, אבל היי, זה בביתר הלה פמיליה שהורס את המועדון לא? מסתבר שהירושלמים יודעים להעריך את העשייה של טביב עם כל חילוקי הדעות. זה האדם, ואולי זה לא כזה רע לכדורגל שלנו, לא רואה צעירים מתקדמים במודלים של חיפה מכבי וב"ש כמו אצל טביב.

      • בלייק (פורסם: 4-1-2017 בשעה 10:22)

        קידום צעירים?? זאת בית"ר, לא מכבי פתח תקווה.
        בית"ר אמורה וצריכה לשאוף להתמודד על התארים בכדורגל שלנו ולהצליח באירופה. היא לא שם ולא שם.
        אם אפשר גם לקדם צעירים מוכשרים על הדרך – מה טוב.
        אגב, כשמכבי נראתה פח בתחילת הדרך של גולדהאר קידמו שם צעירים כמו מיכה, קונאטה, קהת ודאבור (והיו גם לוגסי, מרגוליס, ברק לוי, רפי דהן, עומר ורד).

      • Ollie Williams (פורסם: 4-1-2017 בשעה 14:35)

        ברגע שטביב נכנס להפועל אמרתי ישר שזה ייגמר בפירוק. אולי לא בתוך שנה-שנתיים, אבל היי! תראה מה קורה עכשיו. הפרנקו-ים של העולם לא רצו להקשיב.

        התפיסה של טביב היא להרוויח כסף מהמועדון. נקודה.
        לפעמים זה יוצא נחמד עם מכירה של שחקנים "יקרים", והעין המקצועית הטובה שלו מאפשרת לא לדוג תחליפים זולים. לרוב, כמו בבית"ר עכשיו, הוא יוצר מצג שווא של "אין כסף ואין שחקנים" כדי להתחיל עונה עם אפס ציפיות, וכך כל עונה של פלייאוף עליון היא לפתע הצלחה מסחררת.
        אבל במקביל הוא מרוקן מועדון מכסף וממשאבים. ובסוף כשמגיע הרגע המתאים לו הוא עוזב ומשאיר איזה קליפה ריקה מתוכן ומכסף שמושכת עוד קצת ובסוף קורסת לתוך עצמה.

        זה קרה כבר לשני מועדונים שהוא עבר בהם, זה יקרה גם לבית"ר יום אחד.
        זה שהוא איש כדורגל מוצלח, לא מנקה אותו היותו בגדול בנאדם די חרא ובקטן נוכל-נוכל.

  11. Lord Anthony (פורסם: 3-1-2017 בשעה 14:19)

    הנאמנים עושים סיפור גדול מכל התהליך של ההקפאת הליכיםת כאשר למעשה אין שום מניעה להמשיך להפעיל את הפועל תל אביב כעסק חי.
    אנחנו לא מדברים על פירוק של הפועל רעננה אלא על מועדון שמסוגל להביא אלפי אוהדים שקונים מינויים, ומביאים רייטינג למשחקים.
    בהערכה גסה ניתן להגיד שהפועל, בהינתן תקציב צנוע (באזור המינימום), יכולה להיות רווחית. על בסיס זה אפשר לבנות הסדר נושים סביר לגמרי.
    למעשה אם יהיה להפועל מנהל אחראי בשנים הקרובות אפשר בתסריט מסוים פשוט לממן מחדש את החוב ולהימנע מהסדר נושים.
    בהנחה שניתן להגיע לרווחיות (למיטב הבנתי את הסכומים: מינויים+זכויות שידור+ספונסרים > תקציב המינימום), אפשר לארגן למועדון תוכנית הבראהת כאשר במהלך הזמן ניתן יהיה לתבוע את טביב ו / או כל אדם אחר שאחראי לחובות של המועדון.
    מה שלמעשה המועדון צריך זה אוויר לנשימה עד לסוף העונה הקרובה ואז ניתן יהיה לטפל בהכל באופן מסודר, ואת זה ניתן להשיגת שוב בהינתן התחייבויות להתנהלות אחראית. תמוה בעיני שהנאמנים, לפחות כתוכנית גיבוי, לא בדקו את החלופה הזאת.

    • סחבק (פורסם: 3-1-2017 בשעה 15:27)

      לממן מחדש את החוב באיזה קטע?
      זו לא הלוואה אחת מהבנק שאתה מבקש לפרוס מחדש עם הבטחות לעתיד טוב יותר, זה המון נושים (חקלם עם הגב של פיפא/קאס) שכל אחד מהם ער למתרחש ורוצה לקבל כמה שיותר מהר כמה שיותר הרבה.

      • Lord Anthony (פורסם: 3-1-2017 בשעה 16:10)

        זה לא המון נושים, זה מספר יחסית מצומצם של נושים (לא כולל הצוות המקצועי והסגל הנוכחיים), שברור להם שאו שהם יראו גרושים עכשיו אם הפועל תפורק או שהם יראו את רוב הכסף אם יצליחו להבריא את המועדון.
        אני אחזור על זה, אין שום סיבה שהפועל לא יהיה מועדון רווחי, אם בני יהודה הצליחה בתקופת דמאיו לחיות שנים על ההכנסות הטבעיות שלה, אז הפועל, שיש לה הכנסות טבעיות גדולות יותר יכולה להיות רווחית. ומועדון רווחי זה בסיס מצויין להסדר חוב

      • Lord Anthony (פורסם: 3-1-2017 בשעה 18:05)

        מה גם שהזמן שיקנה בהסדר חוב יאפשר ביצוע הליכים משפטיים כנגד טביב, כבירי, מוני הראל וכל שאר האנשים שחייבים כספים להפועל.

  12. גלעד בלום (פורסם: 3-1-2017 בשעה 14:24)

    יאללה שנרד לליגה גימל ונתחיל מחדש בלי חובות, נמאס כבר לראות את הגוויה הזאת מפרפרת, זה יהיה עונש הולם לקבוצה והנושים ידעו שהקבוצה התפרקה מנכסיה לשלם חובות, זה לא אסון, אני אקנה מינוי מניו יורק ובטוח שעוד הרבה אחרים, באוסול זה הכי צודק וגם נראה לי שכך יקבלו הנושים יותר כסף בחזרה ממכירת חיסול, לעלות עם הנוער ולקבל בראש כל שבוע לא יביא הכנסות, גם הקהל של הפועל יפסיק לבוא, גם להחזיק קבוצת נוער עולה כסף.

    כרגע זה נראה שלצ׳ארלי שין יש יותר סיכוי להשיג דייט מאשר להפועל להשיג קונה. למעשה כל מי שקונה את הפועל כרגע צריך לעבור בדיקת כשירות נפשית, לפעמים צריך לדעת מתי לשים סטופ לסאגה, לא חושב שהמועדון ייעלם בליגה גימל, להיפך, דבר אחד יש למועדון-כמות אוהדים נאמנים, אם יתחיל מאפס חובות יש סיכוי, הגלות בליגות הנמוכות הורווחה ביושר (או בחוסר יושר יוצר נכון), זה צריך להיות תקדים לקבוצות אחרות לא להיכנס לבורות כלכליים בגלל פנטזיות של בעלים/לחץ אוהדים.

    • איתמר (פורסם: 3-1-2017 בשעה 15:13)

      זו בהחלט הדרך היחידה שבה יוכל המועדון לעבור את תהליך הטיהור וההחלמה הנדרשים.
      הפועל תעלה בקלות בתוך שלוש עונות לליגה הלאומית ושם, ללא חובות ובניהול שקוף ושפוי, אפשר יהיה לברור מבין מי שיבקשו להיות בעלים של הקבוצה.

  13. אורי (פורסם: 3-1-2017 בשעה 14:53)

    ובינתיים הנאמן השקט ולא רודף הפרסום ממליץ על הפסקת פעילות
    איזה כיף לב"ש

    • איציק (פורסם: 3-1-2017 בשעה 17:04)

      מה קשורה באר שבע?
      הוא לא ביקש פרוק של מכבי.

      • אורי (פורסם: 3-1-2017 בשעה 18:51)

        מכבי תאבד 6 נקודות וב"ש 2
        הפער יגדל ל12

        • איציק (פורסם: 3-1-2017 בשעה 23:35)

          :-)
          זה היה בצחוק.
          תודה

        • ישי (פורסם: 4-1-2017 בשעה 09:36)

          מכבי תאבד 3 וב"ש 2. הפער יגדל ל-9 כשלמכבי משחק יותר מב"ש.
          אתה לא יכול להניח שמכבי תנצח את הפועל.

    • בלייק (פורסם: 4-1-2017 בשעה 10:24)

      מכבי לא קרובה להתחרות בב"ש, זה פשוט לא רלוונטי.
      מי "שיסבול" יותר אלה דווקא קבוצות בתחתית, אבל מצד שני תהיה רק יורדת אחת.

      • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 11:43)

        כמו שהמצב נראה כרגע הדבר היחידי שיכול לצאת ל(אוהדי) מכבי מהסיפור הזה זה כוכבית לב"ש :-)

        • איציק (פורסם: 4-1-2017 בשעה 12:09)

          יש אפשרות להמיר בסולמית?

          • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 12:24)

            קח שטרודל ותגיד תודה.

        • ישי (פורסם: 4-1-2017 בשעה 12:12)

          *ב"ש לקחה אליפות בפער של 20 נקודות רק בגלל שפירקו את הפועל שהוציאה ממנה 2 תיקו…

  14. yaron (פורסם: 3-1-2017 בשעה 21:24)

    כרגיל בישראל הכל נעשה בדקה ה-90.
    לפי מה שפורסם, הצעה של האחים ניסנוב היתה על השולחן לפחות שבועים אבל אף אחד לא ספר אותם…
    ועכשיו, כשהסכין ממש מונחת על הצואר ומתחילה לעשות תנועות עצבניות פתאום התעוררו ומגלים שזאת ההצעה הרצינית היחידה.
    הזרמה של 8 מיליון, הפעלה רזה, מכירת שחקנים, קבלה של 9- וכנראה ירידה ללאומית.
    במידה ואפשר להתגבר על החובות לפיפ"א / אופ"א ולהגיע להסדר נושים זה יכול לעבוד.

    • יואח האדום (פורסם: 3-1-2017 בשעה 23:12)

      האם הם קשורים למנהל המיתולוגי שלנו בשנות ה80 ניסן ניסנוב?

    • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 07:37)

      טוב, הייתי נאיבי…
      ההצעה הסבירה הופכת לקומבינת המאה…
      יש תנאי – ביטול הפחתת הנקודות!
      אין מטרה להבריא את המועדון אלא לעשות עוד סיבוב.
      אם רוצים להציל את המועדון חייבים למכור שחקנים ולקבל את העונש אבל כאן יש נסיון לנקות חובות ואנשים. אין לי ספק שההתאחדות תתמוך!

      • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 12:28)

        חם מהדיון:

        שופט: "מה קורה אם ההתאחדות לא מקיימת פסיקות של פיפ"א"?

        ברק: "להעניש את ההתאחדות ולהוציא ישראל ממסגרות בינלאומיות"

        בקטנה…

      • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 12:30)

        עוה"ד השיב: "מלבד מיליון שקל, אין שום התחייבות של המציעים למקרה שיצטרכו להתמודד עם הפסקים של פיפ"א. נניח שמחר פיפ"א תדרוש מימוש של חלקם או כל אותם פסקי ידין, יכול להיות שאותה קבוצה תגיד שזה גדול עליה ושהיא מרימה ידיים. יש לנו כאן הצעה מאוד קטנה". העו"ד נשאל ע"י אורנשטיין האם יש לו אלטרנטיבה והודה שלא.

        מיליון שקל…

  15. יואב דובינסקי (פורסם: 3-1-2017 בשעה 22:40)

    כצפוי מתגבשת קומבינה

  16. אריק י. (פורסם: 4-1-2017 בשעה 03:20)

    טוב, גילוי נאות: אני אוהד ביתר. בית מזרחי. ליכודניק. פריפריה. כל החבילה (למרות שרק אבא יצא אוהד הפועל. הזוי) אני מאוד לא הייתי רוצה לראות את הפועל יורדת לליגה ג' וגם לא לליגה לאומית. מועדון פאר, קהל גדול, משה סיני, רוני קלדרון, אלופת אסיה, קשטן והמסע המופלא באירופה ועוד ועוד. אבל מה שכן, מאוד הייתי רוצה שיורידו להם 9 נק' ושהם ייחלצו מירידה במחזור האחרון. בשיניים. כן, בהחלט הייתי רוצה שהם יפחדו קצת. אבל לא יותר מזה.
    וזה קצת מזכיר לי את ליל הרצח של יצחק רבין ז"ל (להבדיל אלף אלפי הבדלות) : אני לא אשכח איך בליל הרצח באו אלינו הבית שני חברים של אבא שלי לשחק רמי (או פוקר) שניהם היו ליכודניקים בדם וימנים מאוד מובהקים. ואז אחד מהם אמר דבר שאני לא אשכח- הוא אמר משהו כמו: בהתחלה הייתה בי טיפה של שמחה, כששמעתי שרבין נפגע. אמרתי לעצמי, טוב מאוד. מגיע לו שהוא נפגע קצת בגוף בגלל כל מה שעשה לנו עם אוסלו. אבל אז, יותר מאוחר, כששמעתי שהוא נרצח, זה כבר כאב לי. זה היה יותר מדי בשבילי.
    אז כנל עם הפועל. אני רק רוצה שהקבוצה תכאב קצת עם המינוס 9 הזה, כי בכל זאת.. יריבות של הפועל VS ביתר וכו'. אבל שלא תתפרק ושלא תמחק בשום פנים ואופן. לא רק למען ההיסטוריה, אלא גם למען העתיד. חשוב למען ההווה והעתיד של הכדורגל הישראלי שהפועל ת"א לא תמות.

  17. יואב דובינסקי (פורסם: 4-1-2017 בשעה 13:23)

    כפי שצפיתי מראש, אולטרא-קומבינה!

    • ישי (פורסם: 4-1-2017 בשעה 13:45)

      איפה פה הקומבינה?

      • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 15:26)

        מוכרים להם את "תפעול הקבוצה"…

  18. Ollie Williams (פורסם: 4-1-2017 בשעה 14:19)

    אתה ממשיך לדבר על קיום מהכנסות טבעיות וניהול רזה כאילו מישהו בהפועל אשכרה מתכוון לעשות את זה

לא ניתן להגיב.