יומן פירוק – חלק י'

הדיון הבוקר אצל אורנשטיין והכיוון המסתמן

 

לכשעמד אמיר כבירי על סף התהום הוא הסתכל פנימה וקרא את המצב.

תקבולים בגין השנה – נוצלו, מצבת השחקנים שניתן למכור הייתה בכי רע, יכולותיו הכספיות בסימן שאלה ושותפיו שככל הנראה נחרדו מההתנהלות לא גיבו אותו.

לכן הלך למהלך. ומשהלך למהלך, ולהרמת המסך הזאת, חשף את עצמו להרבה מאוד בעיות אישיות וכמובן שתדמיתו ושמו נפגעו קשות. אולם הוא האחראי במקרה הזה.

*

את כל אוסף החובות ,ההתחייבויות לטווח הקצר ולטווח הארוך והיקף חשיפה מתביעות ידועות (ותביעות שהיו בדרך) העריכו אנשיו בכ110 מיליון ₪. הון עתק. מעולם לא צבר מועדון כדורגל בישראל כזה סכום.

נתניה לדוגמא צברה כ-20. וצברה אותם במבנה חובות אחר, פשוט יותר, אם כי יש לומר בעייתי יותר לעובד הפשוט (לנתניה היו יותר חובות בגין הלנת שכר).

*

אוסף החובות של כבירי מחולק בגדול ל- 4 אבנים גדולות.

  • אבן ראשונה – חובות לספקים ועובדים, ללא ערבות אישית, ספקים ישראליים – זו האבן המרכזית- חובות תחת היישות המשפטית "הראל החזקות".
  • אבן שנייה – חובות לספקים (בעיקר מכבי ת"א, דיסקונט ולאן לפי הפרסומים ) עם ערבות אישית שלו ושל שותפיו (בדגש מני ויצמן) – זו האבן הקלה שכן מדובר מוסרית בעסקים גדולים שעושים עסק עם גוף "בעייתי" ולקחו את הערבות האישית שלהם – לפי מירב הבנתי החובות האלה בגדול מבוטחים- אבל אם יתברר שחלק מהערבות אינה תקינה – יתכבד כל עסק ויבצע תחקיר פנימי כיצד העמיד אשראי שכזה לגוף שכזה.
  • אבן שלישית – תביעות למוסדות אופ"א, פיפ"א והקאס – כל אחת מורכבת מהשנייה – חלק מהחובות הם פסקי דין חלוטים, חלקם תביעות "חיות" וחלקם עתידיות – זו האבן המורכבת ביותר.
  • אבן רביעית – התחייבויות עתידיות לתפעול המועדון – ברובם שכר שחקנים , אך גם שכר עובדים (פשוט יותר שכן עובדים רגילים לא פועלים במסגרת חוזה רב שנתי) ותפעול שוטף (אבטחה, אצטדיון).

אבן קטנה וחמישית – דווקא פשוטה יותר מוסרית – היא אבן חובת תשלום לעובדים, שכן הפועל יחסית שילמה לרוב עובדיה את רוב השכר, העיכוב והלנת השכר (איחורים כפי שהיו בשנה האחרונה, אך שולמו בגדול) בשורה התחתונה הוא נמוך, את התשלום פה ישלימו הביטוח הלאומי שמגבים עד סכום מסוים (בהשוואה לנתניה המצב פשוט יותר, שכן רוב האנשים לפי הפרסומים, הם מתחת לסכום הביטוח הלאומי) – בראייה אחורה יחסית הנזק לעובד הפשוט הוא נמוך, אבל מי אנחנו שנגיד למאמן במחלקת הנוער שדינם של כמה אלפי שקלים שלעולם לא ישולמו הוא בעיה קלה. היא לא. כולי תקווה כי לכשיתפוגג חלק גדול מהסרחון פה נגלה כי הפגיעה בעובד הפשוט הייתה נמוכה ככל האפשר.

בפתיחת סוגריים אציין כי חוב של כמה אלפי שקלים לעובד מן השורה כבר מוסרית פי כמה וכמה חוב של מיליונים לעסק גדול שהתנהג בחוסר אחריות עסקית.

*

החלטת ביה"מש היום אינה קלה מוסרית, אומנם בגיל 10 בחרתי לאהוד את הפועל ת"א ולא את "הראל החזקות", אבל נגיד זאת ביושר, טעיתי כאוהד כשחגגתי ונהניתי מהחתמת שחקן על ידי "הראל החזקות" ואין אני יכול מוסרית להתנער מהנושא.

מועדון הכדורגל הפועל ת"א שהיה בבעלות חברת "הראל החזקות" השאיר אוסף לא קטן של ספקים, חלקם גדולים שיישרדו וחלקם קטנים שייפגעו קשות מאחוריו.

לא ידיי כאוהד החתימו איש, אך אלה הידיים שמחאו כף לאותם שחקנים, אלה ידיים שכתבו פוסטים שגויים, שהתנצחו ברשתות החברתיות והיו שותפים למחדל הזה.

הבון טון של האשמת האוהדים שמובל על ידי לא מעט מראשי הקבוצה בעבר הוא נוראי בעיני, לא האוהדים תפעלו את העסק ולא הם הביאו אותו לחדלות פרעון, אך לחלק מאיתנו (כולל כותב שורות אלו) היה נוח להתעלם מתמרורי האזהרה, להאמין שבסוף יהיה בסדר.

אני רוצה להפסיק להיות "אחראי" על קבוצות הספורט שלי, אני רוצה לחזור לעודד את מי שמשחק על הפרקט ועל הדשא, אם מישהו מחליט להביא שחקן, אני רוצה לשמוח מכל הלב, לא לדאוג לערבויות שלו , תעזבו אותי מהניהול של העסק.

*

מצד שני בלי טיפה של התנערות ממה שנכתב פסקה אחת קודם, ההתאחדות לכדורגל, הבקרה התקציבית ושורה של גופים (למה נתן מס הכנסה לארגון כזה לצבור חוב כזה כך כך הרבה שנים? מי יכול להסביר?) לא יכולים להתנער בקלות מחלקם במחדל.

חלקם גדול מחלקי. חלקי ברמה הריגשית גדול מצערם.

מי נותן לגוף כזה להתנהל ככה במשך שנים ? מה אמור לחשוב האוהד הפשוט שרואה את זה קורה ? איפה הייתה התקשורת , כלב השמירה שלי ? העוגן שאמור לשמור עליי ונתן לאמיר כבירי לעבור בבקרה לאחר חודשים של הלנת שכר עם פסלים הזויים ? שלא ידע ללחוץ את אורליצקי והבקרה לתת תשובות, שלא צעק מספיק.

זה קל להגיד כבירי וטביב ורמון והאוהדים שבאים לסמי סגול הביתה – אבל איפה האחריות הבסיסית של הרגולציה ? היא חשובה יותר מאוהד עם שלט ביציע. הרבה הרבה יותר.

יש רגולציה בעולמנו, יש תקשורת ששומרת על הרגולציה , יש אחריות גם לספקים והנושים הגדולים – כולם כשלו באופן מוחלט – בניגוד לאוהדים, הם בעלי תפקיד מוגדר ולא אמורפי.

*

ומפה לתמונת המצב – מה שהתבהר היום ומה שלא :

האבן הראשונה – חובות "הראל החזקות" – למעשה נמחקו היום. כן, הנאמנים יילכו עכשיו ויבצעו את השלב החקירתי, וינסו להציל פירורים לקופת נושים כבדה, לאחר תשלום בדין קדימה לעובדים לא יישאר בקופה הזו דבר.לעתיד המועדון – האבן הזו הוסרה היום.

האבן השנייה – מיותר להכביר במילים, ישלם מי שישלם , גם היא הוסרה מעתיד המועדון.

האבן הרביעית – משעבר המועדון לידיים חדשות, ההתחייבויות התפעוליות ישולמו, יימכרו שחקנים, חלק מהתקבולים השוטפים יגיעו ועד לסוף השנה יוכל המועדון – בין אם ישרוד בליגת העל ובין אם יירד לליגה הלאומית להתנהל באופן שוטף. מהיום יש מישהו שלקח את על עצמו לסיים את העונה. ככה שמבעיה של אמיר כבירי זו הפכה להיות בעיה של מישהו אחר. לטווח הקצר כנראה שגם האבן הזו הוסרה.

*

נותרה האבן השלישית – היא אינה ברורה, למירב הבנתי, הסכומים הנזרקים לאוויר הם מאוד מופרזים, הם מגלמים צפי חשיפה מלאה, יהיו פשרות, יושגו הבנות, חלק מהחובות (למירב הבנתי להחלטות הקאס) ייכנסו למסגרת האבן הראשונה.

אם יש בבעלים החדשים הבנה עסקית הם נלקחו בחשבון – המועדון כעסק חי, מלווה בתמיכה של הבעלות החדשה, יוכל להתמודד איתה. הנחת עבודה ששמעתי לא מעט היא שניתן לעמוד בנושא – כמובן שעבור גוף כמו יוחננוף, סכום של 30 מיליון חשיפה זו עצם שקשה לבלוע, כמובן שעבור נאמן שחייב לעבוד לפי הספר וקוצו של יוד, זו מחויבות למסור את צפי החשיפה המלא (בתסריט הקיצון שכל התביעות זוכות בכל הסכום ויש לשלמם מיידית).

הנחת העבודה היא שהחיים מורכבים מעט יותר. אבל בכל מקרה. זו עננה שתהיה מעל ראש המועדון עד שנשמע אחרת.

בראייה עסקית קדימה , יתכבד וילמד כל מועדון, חובות שכאלה יש לפרוע מיידית, העובדה שהמועדון רכש שחקנים כל עוד לא פרע חובות ישנים היא טעות ניהולית קשה, העובדה שההתאחדות אישרה לבעל שליטה אחת לסיים את תפקידו (ועוד לקבל קבוצה חדשה) מבלי שסיים את פרעון החובות האלה היא שערורייה.

השערורייה הזו עוד יכולה לסבך את כל הכדורגל הישראלי.

נקודה חשובה – חלק ממה שראינו בחודש האחרון – זה שמה שמרתיע רוכשים, הוא לאוו דווקא הסכום, אלא אי הודאות, כפי שנכתב אתמול, זמן = כסף – בטווח של כמה חודשים ניתן להציג לרוכש הבא (מתוך הנחה שקבוצת ניסנוב, היא זמנית) מצג מלא.

הנחת העבודה שתשלום של X  מיליונים לא חייב להרתיע את כל הרוכשים בעולם – אולם אי הודאות היא הבעיה פה.

*

בשורה התחתונה – נעשה צעד גדול היום כדי להעמיד את המועדון, נקי ומצוחצח חיצונית (ומלוכלך מצפונית מבפנים) למכירה לידי גוף ראוי בעתיד. הלוואי.

אני לא חושב שמה שיש כרגע זה פתרון קבע, אני כן חושב שמפה אם הניסנובים ירצו, הם יכולים לנסות לבנות את העסק למכירה.

כשחברה רוצה למכור עסק, היא בונה אותו בצורה מסוימת, מורידה בעיות במבנה ההפעלה, מכינה דו"חות זמינים , מטפלת בבעיות ובעיקר מכשירה את מבנה הבעלות למכירה – הפועל של לפני חודש – זו שחייבת 100 מיליון ושייכת לאוסף של בעלי שליטה הייתה בלתי מכירה. הפועל החדשה יכולה להימכר. הרבה יותר בקלות. בעבודה נכונה, אם ירצה מי שירצה.אז כן, זה בטח לא הגולדהאר שפיללנו אליו, אבל זה פתרון ביניים, עדיף בהרבה על ליגה ג' מיידית, וכמובן שאם נידרש לליגה ג', נהיה שם כדי לתמוך, אבל כמוצא אחרון.

*

ובשורה התחתונה מקצועית – הבעלים החדשים יצטרכו למכור את שחקני הביקוש, להתמודד עם מינוס נקודות סביר במצב הנוכחי ולקוות לנס ספורטיבי, קשה לראות את המועדון שורד את זה מקצועית.

הלב יעודד עד הדקה האחרונה, הראש מבין שייתכן וזה הדבר הכי טוב למועדון.

ימים יגידו.

*

שונא אותך הפועל לפעמים.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

131 תגובות ל “יומן פירוק – חלק י'”

  1. איציק אלפסי (פורסם: 4-1-2017 בשעה 17:03)

    בתור מי שכידוע ממש לא חסך את שבטו מאוהדי הפועל, אני ממש ממש מעריך אותך יניב על הפוסט הכנה והמפוכח הזה.

    להגיב
    • אלכס (פורסם: 4-1-2017 בשעה 23:35)

      +1. תענוג לקרוא כנות מעל דפי האינטרנט, ללא שמץ של התנערות. מה שכן, מאוד מאוד חבל שפירוק של קבוצה הוא מה שנחוץ היה כדי להביא לכך.

      להגיב
  2. אדום מגבעתיים (פורסם: 4-1-2017 בשעה 17:18)

    הזדהות עמוקה עם רב הדברים.
    כאוהד, משהו כבה בימים האחרונים ועדיין היה סוג של משחק פוטבול בין השכל והרגש ולא ממש ידעתי לטובת מי אני.
    לולא החלום לקחת את הילד בן השנתיים למשחק של הפועל יום אחד כבר הייתי שוקל לוותר על הכל (לא מאמין שהייתי מצליח).
    אבל עם המזל שלנו בטח עוד יהיה אוהד מכבי (לא כל כך מופרך במציאות של היום)

    להגיב
  3. גיל שלי (פורסם: 4-1-2017 בשעה 17:19)

    כבוד גדול על הפוסט הזה יניב.
    לצערי נדמה לי שגורל המועדון הזה נחרץ, החובות לפיפא על גרורותיה יקברו את המועדון, אתם כנראה תצטרכו להקים הפועל אוסישקין שתתחיל מלמטה.
    מעניין מה בקרת התקציבים בהתאחדות תעשה עכשיו כדי לאשר את המועדון להמשך השנה, הרי בסופו של דבר מי שמנסה להסתתר אחרי הפתרון הזה הם ההתאחדות לפני כולם.

    להגיב
  4. רועי (פורסם: 4-1-2017 בשעה 17:23)

    לא ברור לי עניין החוזים מול השחקנים.
    אני רואה כתבות שונות שהם ידרשו לקצץ בשכרם. ואם שחקן לא מסכים ?
    מה קורה עם חוזה של שחקן כשקבוצה הולכת לפירוק ?

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 4-1-2017 בשעה 17:32)

      הגוף שלוקח את העסק מפירוק יכול להחליט מאיזו חוזים הוא רוצה להשתחרר – אם זה חד צדדית (כמו שמפורסם במקרה גוטמן) – העובד המשוחרר הופך לנושה (עד הפירוק זכויותיו מבוטחות בביטוח לאומי עד לסכום מסוים – מהפירוק הוא נושה שככל הנראה יקבל מעט).
      אם הקבוצה רוצה להשאירו בחוזה הגבוה – היא יכולה ולעובד אין מה לעשות במקרה הזה – כלומר שחקן ביקוש ככל הנראה יושאר ולו בשביל למכור אותו.
      אם היא חושבת שהיא רוצה את השחקן אך בשכר מופחת היא מוזמנת לנהל איתו מו"מ וכל צד עושה את שיקוליו.

      להגיב
      • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 17:44)

        לפי מה שאני מבין, בפירוק זמני המועדון הוא שאחראי לשלם משכורות לעובדים ולא ביטוח לאומי.

        להגיב
      • Lord Anthony (פורסם: 4-1-2017 בשעה 19:54)

        לפי מה שאני מבין כל החוזים בטלים והרוכשים החדשים מחליטים עם מי לחתום על חוזה חדש. אין פה ביטול סלקטיבי של חוזים אלא החלפה של חוזה ישן, שהתבטל עם ההליכה לפירוק, בחוזה חדש. בהתאם, לרוכשים החדשים יש אפשרות לא לחתום על כל חוזים שלהם היה מחוייב המועדון לפני הפירוק.

        להגיב
        • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 22:04)

          תחפש בגוגל, בפירוק זמני זכויות העובדים נשמרות.

          להגיב
          • יניב פרנקו (פורסם: 4-1-2017 בשעה 22:14)

            ירון. אתה פשוט לא מבין מי היישות המשפטית שעברה פירוק זמני.

            להגיב
            • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 22:29)

              יכול להיות, אבל אני מבין טוב מאוד שאו שהרוכשים מחוייבים לחוזים או שהם משחררים שחקנים ללא תמורה.
              הם לא משוחררים מהחוזים ובמקביל יכולים למכור את השחקנים.

            • יניב פרנקו (פורסם: 4-1-2017 בשעה 22:55)

              שוב. אתה מעט לוקה בהבנת החומר.
              הקבוצה כרגע "חיה" וזה אומר שהיא עובדת לפי תקנון ההתאחדות. תקנון ההתאחדות אומר ששחקן שקבוצתו עברה תהליך פירוק. יכול להשתחרר מהקבוצה. אלא שהוא מחויב לסגור זאת עם הקבוצה הישנה. לא סגר ? זכותו. אלא שבמקרה הזה מי שתקבע את גובה ההעברה והסכום שתשלם הקבוצה הקולטת זו הועדה למעמד השחקן.
              לכן ההנחה שהקבוצה תצטרך לשחרר שחקנים שלא תוכל לעמוד בשכרם ללא תמורה פשוט אינה נכונה.

            • yaron (פורסם: 5-1-2017 בשעה 00:33)

              אז מה אתה אומר, שקיבלתם אישור לא לעמוד בשכר? לשנות חוזים על דעת עצמכם?

            • yaron (פורסם: 5-1-2017 בשעה 15:40)

              ניסנוב לשחקנים: החוזים מבוטלים, רוזן: לא חוקי
              בלאגן בחודורוב: האחים ניסנוב ישבו עם השחקנים וביקשו שיחתמו על חוזים חדשים. עו"ד רוזן: "אורנשטיין הורה לכבד את כל החוזים". הבעלים: "מצטערים"

              http://one.co.il/Article/16-17/1,1,5,0/284017.html?ref=hp

  5. אדם בן דוד (פורסם: 4-1-2017 בשעה 17:27)

    יפה מאוד פרנקו.

    הצלחת לנסח חלק גדול ממה שאני מרגיש וחושב.

    כשאני צופה במשחק, כשאני מזדהה כאוהד – כשאני אומר "ניצחנו" או "אנחנו מקום שני" אני מתאר שותפות זאו זהות משתופת ביני לבין המועדון.

    ההתנהלות של המועדון בשנים האחרונות הייתה כזאת שהקשתה עליי מאוד.

    הלוואי שמפה נצא לדרך חדשה. דרך ספורטיבית ובעיקר מוסרית-

    הלוואי ונשלם בזמן למי שמגיע לו.

    חוץ למנדיוני. המנוול הזה ניסה לעקוץ מהרגע הראשון.

    הלוואי שלא יראה שקל. (והלוואי שעורך הדין המצחיק ש"ייצג" אותו היום גבה ממנו הון)

    להגיב
  6. ניב (פורסם: 4-1-2017 בשעה 17:28)

    יפה יניב, מאחל לכם להישאר בליגה ולזכות לקצת שפיות ניהולית.
    (והלוואי שהנושים יקבלו כמה שיותר מכספם).

    להגיב
  7. yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 17:32)

    יניב,

    יש לי הרגשה שאתה טועה לגבי האבנים שנעלמו. מקווה שמישהו שמבין קצת יותר ממני יוכל להסביר לכולנו מה המשמעויות של פירוק זמני.

    להגיב
  8. צור שפי (פורסם: 4-1-2017 בשעה 17:43)

    בהמשך למה שכתב גיל שלי – מצטרף כמובן למחמאות על הפוסט ומוסיף עוד קצת הגיגים: אני מופתע להיווכח שיותר מעצב, התחושה הדומיננטית אצלי בזמן האחרון היא סוג של קהות ולמעשה העדר תחושה. אני לא פסיכולוג אבל נדמה לי שרכבת ההרים הריגשית הזו הפכה בשלב מסויים להיות למעלה מכוחותי ככה שלהיות מה שהפינה פלויד קוראים comfortably numb הפך למנגנון הגנה. הייתי במושבה (סליחה בני, ראש פז) בשבת, כולל מחיאות הכפיים בסוף, אבל הקהות היתה דומיננטית, לא הכאב, לא העצב, לא החשש מעתיד המועדון. לפיכך לא הופתעתי שההתפתחות האחרונה לא יצרה אצלי הקלה ולא שחררה שום מועקה. אני לא בטוח שגיל צודק בתחזית שהחובות הבינ״ל יקברו את הפועל יתכן שזה יקרה יתכן שלא, הנקודה היא שהשאלה המרכזית מבחינתי כרגע היא לא אם הפועל תינצל, תרד ליגה אחת או שתיים או שלוש אלא מה צריך לקרות כדי לחדש, אצלי לפחות, את התחושה שיש שם מועדון עם זהות מובחנת ולא הדבר הנוכחי שאינני יודע לתת לו שם.

    להגיב
    • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 17:50)

      עם הדברים שלך אני מזדהה הרבה יותר מאשר עם הפוסט של יניב.
      מאוד מכבד את יניב אבל כמו חלק גדול מהאוהדים גם הוא התמכר לסמי ההזיה שחילקו לכם רמון, כבירי והנאמן.
      יניב עדיין מאמין שהרוכשים יקבלו מועדון "נקי ומצוחצח חיצונית" מה שלדעתי רחוק מאוד מהמציאות.

      להגיב
      • צור שפי (פורסם: 4-1-2017 בשעה 19:15)

        תודה ירון, ותיקונצ׳יק של נפלאות ההגהה האוטומטית – פינק, לא פינה.

        להגיב
        • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 19:24)

          אף פעם לא הבנתי למה זה מתקן לפינה פלויד ולא לפינק למונייד למשל חחחח

          להגיב
  9. איתמר (פורסם: 4-1-2017 בשעה 17:43)

    במקום להתחיל מחדש בליגה ג׳ כבר בעונה הבאה, הפועל תתבזה בליגה הלאומית ובסיום העונה כולם יבינו שאין ברירה אלא להתחיל מחדש בליגה ג׳.
    כלומר, בזבוז של עונה שבה אפשר היה לעלות לליגה ב׳.
    גם בלאומית אף אדם סביר לא ירכוש את הפועל במצבה הסבוך.

    להגיב
  10. Gil - Zimbabwe (פורסם: 4-1-2017 בשעה 17:47)

    זהו הפוסט הכי יפה הגון וכנה בכל נושא הפירוק.
    בתור חובב ספורט אין ספק שזה עצוב כמו שזה היה עצוב אם שאר הקבוצות שעברו את אותו תהליך.
    אני רוצה שלמען הצדק הספורטיבי ושלא תנשאו עליכם כוכבית (אליפות בעונת הקיזוז וכ"ו) יפחיתו לכם 9 נקודות, אני בטוח שלאחר ההפחתה הזו עדיין תישארו ליגה גם עם השחקנים שיישארו.
    הבעייה תהיה עם פיפ"א, אני לא יודע אם למישהוא במערכת יש פיתרון לזה.

    להגיב
  11. איציק (פורסם: 4-1-2017 בשעה 17:55)

    יש לי שאלה חצי לעיניין. הבקרה התקציבית של ההתאחדות שותפה לפשע. אם מי מהנפגעים יחליט לתבוע את ההתאחדות שאישרה להפועל להתנהל ככה ומאלה בתפקידה. האם יש להם קייס לתביעה זו, והם יכולים לקבל לפחות חלק מחובות הפועל מההתאחדות?
    אם כן, זה יהיה נהדר, גם פחות פגיעה לנפגעים ובמיוחד ילמד את חדלי האישים בראש יו"ר ההסתדרות לשעבר (וגם אלו שלפניו לא נקיים) לקח חשוב מאד לעתיד.

    להגיב
    • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 18:00)

      קראתי שחלק מהשחקנים כבר מתארגנים לתביעה כזאת.

      להגיב
    • אמיתי (פורסם: 4-1-2017 בשעה 18:07)

      בטח יש להם ביטוח מתביעה..

      להגיב
      • איציק (פורסם: 4-1-2017 בשעה 18:20)

        זה צביקה או אמיתי?

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 4-1-2017 בשעה 18:36)

          זה רוח הקודש.
          צמע. עושים מגבית בפוסט של גור.
          תבוא. יעשה לך תעריף טוב. לארג׳ גור

          להגיב
          • איציק (פורסם: 4-1-2017 בשעה 18:38)

            איזה פוסט (תן לינק)?
            מגבית למה?
            איזה גור? אל גור?

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 4-1-2017 בשעה 18:42)

              איזה גור? גור שלנו..
              בפוסט אפ. צביקה מצטט ולא מהמקורות. מערבבים קודש וחול

            • איציק (פורסם: 4-1-2017 בשעה 18:46)

              אני מערבב הכל, אם זה לא אלכוהולי, אז לא איכפת לי, קודש, חול, בוץ.
              עדיין לא נתת לינק, לגור שלנו יש הרבה פוסטים וכנראה פיספסתי חלק מהם, לך תמצא עכשיו.

            • איציק (פורסם: 4-1-2017 בשעה 19:10)

              תגיד לי, אתה רציני, שולח אותי לפוסט של ליגה אנגלית?
              אם זה היה על ליברפול אולי עוד היתי ניכנס, עבל צ'לסי????
              תעיר אותי כשליברפול תיקח אליפות, עד אז לא מעניין.

            • אמיתי (פורסם: 4-1-2017 בשעה 19:17)

              אתה אוהב בש בכדורגל מכבי בסל וליוורפול באנגליה. זה המבורגר סופגנייה עם פירה בצד. פירה של בתי סוהר אבל..
              לך לישון המשיח יגיע לפני שאני אעיר אותך

            • איציק (פורסם: 4-1-2017 בשעה 19:19)

              לילה טוב

            • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 19:21)

              אתה לא בן אדם, בונים עליך שם שתעזור לעבור את ה- 100 תגובות.

            • איציק (פורסם: 4-1-2017 בשעה 19:22)

              קודם שליברפול תיקח אליפות, באר-שבע טרבל, ומכבי סל תצליח לעשות צעד וחצי ברבע הרביעי.

            • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 19:41)

              ידעתי שאתה פרובינציונר, מה זה טרבל? יש דאבל, יש אירופה אבל טרבל?

            • איציק (פורסם: 4-1-2017 בשעה 23:06)

              אליפות, גביע, וינר (אפילו שימעון מזרחי מחשיב אותו).

            • yaron (פורסם: 5-1-2017 בשעה 10:02)

              אני ושימון לא חברים…

            • גיא זהר (פורסם: 5-1-2017 בשעה 10:36)

              איציק אתה ממש צנוע. אם כבר ב"ש בשאיפה לקווטרו עם אופציה לחמסה (אפילו ברדה וואקמה אמרו). וברצינות, ירון צודק.

            • איציק (פורסם: 5-1-2017 בשעה 11:14)

              ברור שהוא צודק (מדי פעם), אבל לאיזה מהתגובות שלו התייחסת באמירה "צודק"?

            • גיא זהר (פורסם: 5-1-2017 בשעה 11:47)

              לגבי הטרבל, קוואטרו חמסה או להקת סקסטה (גם לגבי האורגיית בארסה והתשעת אלפים תארים שספרו להם בשנה כולל גביע קאטלוניה). בארץ אפשרי רק דאבל. כשב"ש או קבוצה אחרת תזכה במפעל אירופי נדבר (וגם זה לטהרנים לא יחשב טרבל כי טרבל הוא זכייה במפעל הבכיר)

  12. אלעד טורונטו (פורסם: 4-1-2017 בשעה 18:11)

    איך פתאום כל החובות נעלמו והקבוצה ממשיכה להתקיים כאילו לא קרה דבר?

    הסיפור הזה הזוי. המסקנה היא שאם אתה קבוצת כדורגל בישראל אתה יכול לעשות ככל העולה על רוחך.

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 4-1-2017 בשעה 18:14)

      אתה מאוד צודק. אין לי ספק שאם הסנקציה הספורטיבית הייתה קשה בהרבה חלק גדול מההתנהלות היה אחר.

      להגיב
    • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 18:14)

      זה פשוט לא נכון, החובות לא נעלמו.

      להגיב
      • אלעד טורונטו (פורסם: 4-1-2017 בשעה 20:15)

        אני לא מבין – מישהו קנה את הקבוצה, והוא הולך להיות הבעלים של הקבוצה ולא ישלם את החובות. אז איפה החובות ?

        להגיב
        • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 22:08)

          הרוכשים מחוייבים לכל החובות (הקיימים והעתידיים) לפיפ"א / אופ"א שמוערכים בכשלושים מיליון ולחוזים עם בעובדים כל עוד מדובר בפירוק זמני.
          מה ש"נעלם" זה החובות לנושים בארץ שלגדולים שבהם ממילא יש ערבויות אישיות. וייצמן התחיל לשלם וכבירי להערכתי כבר לא בארץ.
          מי שנדפק זה הספקים הקטנים.

          להגיב
          • אלכס (פורסם: 4-1-2017 בשעה 23:48)

            אז חובות כן נעלמו, לפחות לספקים הקטנים.

            להגיב
            • אלעד טורונטו (פורסם: 5-1-2017 בשעה 03:37)

              היו שתי אפשרויות – או שכבירי מוכר את הקבוצה עם 100 מיליון חוב. או שהוא מכריז על פירוק ומישהו אחר קונה את הקבוצה עם 30 מיליון חוב לפיפ"א, פחות 9 נקודות בטבלה.
              רק לי זה נראה אבסורד מוחלט?

            • אלעד טורונטו (פורסם: 5-1-2017 בשעה 03:44)

              בנוסף, על פי עו"ד יפתח בן עזרא בערוץ הספורט, קופת הפירוק איבדה את נכסיה.

  13. Amir A (פורסם: 4-1-2017 בשעה 18:14)

    אני רוצה לשמוע מכל האוהדים שצועקים שהקבוצה שלהם ולא של הבעלים….

    להגיב
    • איציק (פורסם: 4-1-2017 בשעה 18:20)

      הקבוצה שלנו!!!
      החובות של הבעלים!!!

      להגיב
      • Amir A (פורסם: 4-1-2017 בשעה 18:38)

        בדיוק ככה זה נשמע. כל האוהדים שזורקים נפצים למגרש ואחר כך מגלגלים עיניים כשהבעלים מתעצבנים על זה שהם צריכים לשלם קנס, כל האוהדים שמתעצבנים על זה שהקבוצה לא החתימה את רונאלדו ומסי בינואר, כל האוהדים שמפגינים מול הבית של הבעלים בגלל שהוא לא מבין את רוח הקבוצה ולא העמיד סגל שיתמודד על האליפות.

        להגיב
        • איציק (פורסם: 4-1-2017 בשעה 18:40)

          בדיוק בגלל זה אני לא מוכן להיות בעלים, אלה רק אוהד.

          להגיב
          • Amir A (פורסם: 4-1-2017 בשעה 18:44)

            זה כמו אישתי שאומרת לי "ההוצאות עלי, ההכנסות עליך".

            להגיב
            • איציק (פורסם: 4-1-2017 בשעה 18:47)

              מצבך טוב, היא מודעת לכך שיש צורך בהכנסות כלשהן מאיפושהו. יש כאלו שאפילו את זה לא לוקחות בחשבון.
              נשאר לך רק לאזן בין ההוצאות שלה להכנסות שלך ואתה מסודר.

            • Amir A (פורסם: 4-1-2017 בשעה 18:51)

              כן, בדיוק כמו שלמפרק נשאר רק לאזן בין ההכנסות של הפועל תל-אביב לחובות. קלי קלות.

            • איציק (פורסם: 4-1-2017 בשעה 18:53)

              אז זהו, אתה רואה, בהתכתבות קצרה פתרנו בעייה קשה יחסית ;)

            • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 19:04)

              היא יודעת להוציא חוץ כמו שצריך?

            • Amir A (פורסם: 4-1-2017 בשעה 19:07)

              היא יודעת להוציא כמו שצריך. )-:

            • איציק (פורסם: 4-1-2017 בשעה 19:11)

              אתה נשמע לי מריר וממורמר. אתה חייב דחוף להכניס עז לבית ולארגן לה כרטיס אשראי.

  14. אריק ב (פורסם: 4-1-2017 בשעה 18:43)

    יניב
    ביטוח לאומי משלמים שכר לעובדים רק במקרה של פירוק. הפועל לא התפרקה ולכן במקרה הזה לא תהיה השלמה.

    להגיב
  15. גיל ז. (פורסם: 4-1-2017 בשעה 18:46)

    יניב, שאלה אחת שלא הצלחתי לקבל עליה תשובה. ברגע ששחקן יימכר (שוינפלד לצורך הדיון), לאן יגיע הכסף ? לקופת הפירוק ולנושים או לרוכשים החדשים ? אני מקווה שאתה מבין את הבעיתיות במהלך שנעשה על גב הנושים היום, ושלא תטעה, מדובר בספקים הקטנים ביותר, לכל מי שיש ערבויות אישיות כבר דאג להסדירם.

    להגיב
    • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 19:05)

      אם יש לו ערבויות אישיות של ויצמן אז סביר להניח.
      כבירי לדעתי כבר לא בארץ…

      להגיב
      • יניב פרנקו (פורסם: 4-1-2017 בשעה 19:17)

        מה שקרה היום זה שפירקו (זמנית היום, קבוע בעוד כמה חודשים) את "הראל החזקות ומכרו את הפעילות שנקראת הפועל ת"א לניסנוב.
        הפעילות נמכרת עם כל השחקנים, המוניטין וכדורי הרגל במתחם וולפסון.
        קרי.
        שוינפלד אם יימכר מחר לקבוצה מסוימת – הכסף ייכנס לניסנוב.

        להגיב
        • גיל ז. (פורסם: 4-1-2017 בשעה 20:11)

          אבל כמו שאני מבין, ניסנוב לא שילמו כלום לקופת הפירוק, כלומר הם מקבלים נכס במתנה על חשבון הנושים.
          אז או שהשחקנים עם יציאת הראל החזקות לפירוק משוחררים ללא תמורה מהקבוצה, או שהם שווים כסף לקופת הפירוק.
          אדם לא יכול על בסיס העובדה שהוא בא להציל את הפועל מתנות על גב הנושים.
          ביזיון.

          להגיב
        • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 20:48)

          יניב, צא מהאשליות, אם זה היה אפשרי היה תור מבלומפילד עד וולפסון של רוכשים פוטנציאלים.
          הרוכשים קנו את הפעילות של הפועל (ואני ממש ממש אשמח אם מישהו יסביר מה זה אומר) אבל החובות לא הלכו ולא נעלמו.
          אני באמת מכבד ומעריך אותך אבל אתה ממשיך לקוות לאיזה סנטה שפתאום יעלים את החובות וזה לא יקרה.
          מה שצריך להדאיג אותך זה אם הקונים רציניים, אם יש להם מספיק כסף בשביל להפעיל את הקבוצה, מה קורה עם החובות לפיפ"א/ אופ"א האם בכלל יש להם תוכנית מסודרת איך להבריא את הקבוצה או שהם מנסים לעשות עליכם סיבוב.
          תפסיק לקחת את סמי ההזיה שמחלקים לכם שם כאילו פתאום המציאו איזה נוסחת קסם וכל החובות פאפ, נעלמים והרוכשים מקבלים קבוצה מצוחצחת בשבע מיליון שקל.

          להגיב
          • Lord Anthony (פורסם: 4-1-2017 בשעה 21:06)

            החובות מעשית נעלמו. קופת הפירוק אחראית לשלם אותם, להפועל אין שום קשר אליהם.
            עכשיו כל הנושים צריכים להתפלל שהמפרקים יצליחו להוציא משהו מטביב, כבירי ושות'. שיהיה להם בהצלחה עם זה.

            להגיב
            • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 21:53)

              הקונים לקחו על עצמם את כל החובות (הקיימים והעתידיים) לפיפ"א / אופ"א שזה 30 מיליון. זה חובות שנעלמו?
              הם מחוייבים לכל החוזים החתומים עם השחקנים (כל עוד המצב הוא של פירוק זמני), זה חובות שנעלמו?
              הם מחוייבים להפעלת השוטפת של המועדון.
              כל זה בתמורה לפחות משבע מיליון ש"ח…
              או שהם יכשלו או שהם עושים על הפועל סיבוב.

            • Lord Anthony (פורסם: 4-1-2017 בשעה 23:20)

              החשיפה המירבית של הפועל לחובות חו"ל מוערכת בעד 30 מיליון ש"ח, לא כולם חובות שעדיין קיימים, ונשאלת השאלה האם פסקי הדין של קא"ס הם באותו המעמד של החלטות אופ"את במידה ולא ההתחיבויות האלו צונחות.
              מעבר לזה החוב למס הכנסה נעלם (חוב שככל הנראה היה הגורם המרכזי לבקשת הפירוק), כמו גם חובות עבר לשחקנים ולמאמנים וחובות לספקים אחרים בארץ.
              למעשה הרוכשים כרגע מתחייבים למינימום האפשרי, הפעלת הפועל עד לסיום העונה בתקציב הנמוך ביותר שהם יכולים, תוך שהם לוקחים אחריות על החובות חו"ל, כי אין להם ממש ברירה אחרת, ואחרי זה אלוהים גדול.
              אז אם מחובות מוערכים של 100 מליון ירדנו לחובות מקסימלים של 37 מיליון, שהם כנראה במציאות יותר קרובים ל10 מיליון מאשר ל30 מיליון, אז גם אם לא כל החובות נעלמו אז בהחלט רובם הגדול, ובדגש אלו שסיכנו את המשך הפעילות של הפועל תל אביב, הלכו לקופת הפירוק, איפה שכל החובות הולכים למות.

          • יניב פרנקו (פורסם: 4-1-2017 בשעה 21:54)

            ירון. אתה לא מבין את ההליך.

            להגיב
            • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 22:26)

              http://m.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=64&docID=234113&lang=HE
              החובות לפיפ"א / אופ"א עליהם.
              החוזים של השחקנים עליהם. שאלה טובה אם הם יכולים פשוט לשחרר שחקנים אבל הם בטח שלא יכולים להחליט על קיצוץ משכורות.
              העובדים עליהם. אלא עם התוכנית שלהם היא לפטר את האפסנאים, מעסים, רופאים, מנקה, גנן ולהביא במקומם עובדי קבלן.
              התפעול השוטף עליהם.
              ואת כל זה הם מתכננים לעשות עם פחות משבע מיליון…
              הדרך היחידה שזה אולי אולי יצליח זה אם הם יתחילו למכור שחקנים ומהר וגם זה רק במידה והחובות לפיפ"א / אופ"א מאוד מנופחים (אני בספק, עד היום כל מי שבדק רק מצא עוד).

            • יניב פרנקו (פורסם: 4-1-2017 בשעה 23:00)

              את החובות למוסדות בחול צריך לחלק לכמה קבוצות.
              חובות בפסקי דין חלוטים – מדובר על כ6-7 מיליון שח שיש לשלם מיידית (אלא אם מגיעים לפשרה , עם אבדגי לדוגמא הגיעו).
              פסקי בוררות בקאס – פה יש קטע. מאחר ופניה בקאס לא ניתנת לאכיפה על ידי מוסדות פיפא אופא – החובות לקאס הם כמו כל חוב ישראלי וצריכים להיכנס במסגרת קופת הנושים -לא סתם למניונדו היה היום עורך דין בקהל.
              תביעות עתידיות – נעלם גדול – אבל אל תשכח את מימד הזמן – התביעה של דוס סנטוס היא מ2007. יש תביעה. יש הגנה. יש ערעור. זה לוקח זמן. בזמן הזה ינסו להתפשר.

              כלומר על הרוכשים יש עננה עתידית ועננה מיידית. אם יוכלו לטפל במיידי זה קונה להם מרחב נשימה ארוך.
              אם לא. אכלנו אותה.

            • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 23:33)

              לפני יומיים כתבת שיוחננוף מקצועי ומסודר. אם זה כזה יופי טופי למה הוא ברח מזה?
              אתה יודע, אני אוהד מכבי אבל באמת הייתי שמח אם הייתי רואה תוכנית הבראה רצינית. מה שאני רואה כאן זה הרבה בלאגן מהיום הראשון.
              מצד שני אני רואה שכבר אישרו לכם לארח את הדרבי בסמי וההימור שלי הוא שלא יורידו לכם נקודות אבל נשאיר את זה לפעם אחרת :-)

            • תני (פורסם: 5-1-2017 בשעה 05:24)

              בסוף לא השתנה כלום. תיכף תתחלנה שמועות על שחקנים חדשים בינואר.

  16. עידן. (פורסם: 4-1-2017 בשעה 19:10)

    לא יודע מה יוליד כל ההליך בסופו, אבל הניסיון של קבוצת הבעלים החדשה להתנות את הרכישה בביטול הורדת 9 הנקודות היה לא פחות מדוחה . אילו הייתי אוהד הפועל עצם הניסיון הלא מוסרי ולא ספורטיבי הזה ל"כבול" את בית המשפט, היה מדאיג אותי לעניין האנשים שעכשיו אוחזים בהגה.

    להגיב
    • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 19:16)

      הם גם ניסו להוריד שכר ולבטל חוזים בחסות בית המשפט אבל גם מהמדרגות האלה השופט גילגל אותם.
      לפי מה שאני מבין פירוק זמני אומר שהמשכורות והחוזים שרירים וקיימים מה שאומר או מכירת שחקנים או עיכובים בשכר בקרוב מאוד…

      להגיב
      • יניב פרנקו (פורסם: 4-1-2017 בשעה 19:18)

        ירון.
        אני מבין את הטעות שלך.
        הפירוק הוא על חברת האחזקות.
        הפעילות שנקראת הפועל ת"א נמכרה.

        הפירוק הזמני לא קשור יותר למה שאני ואתה קוראים לו הפועל ת"א.

        להגיב
        • John McClane (פורסם: 4-1-2017 בשעה 19:38)

          הפעילות של הפועל נמכרה תמורת מה? מה הם שילמו תמורת הנכס שימלא את קופת הפירוק למען נושי הראל החזקות? אני מבין שהם חשופים לתביעות עתידיות אבל הם כמובן יכולים ללכת לעוד פירוק אם החובות לפיפ"א באמת ימומשו…

          להגיב
          • Lord Anthony (פורסם: 4-1-2017 בשעה 21:07)

            הם שילמו בהתחייבות להזרמה עתידית לקופת הפירוק.

            להגיב
            • Amir A (פורסם: 4-1-2017 בשעה 21:24)

              תעזור לי כאן. חיפשתי בכל מקום באיזו מדינה המטבע הרשמי הוא "התחייבות להזרמה עתידית" ולא מצאתי. על איזו מדינה מדובר?

            • Lord Anthony (פורסם: 4-1-2017 בשעה 21:46)

              זה נוהג נפוץ בכלכלה המערבית, הוא נקרא אשראי.

            • Amir A (פורסם: 4-1-2017 בשעה 21:56)

              אבל חשבתי שבמצב של פירוק או איך שלא יקראו לזה הסיפור של אשראי נמחק. מוכרים מה שאפשר כדי לקבל כסף אמיתי ולשלם לנושים, לא? עד מתי יגלגלו את ה"אשראי" הזה? עד שהכלב ימות או עד שהפריץ ימות?

            • Lord Anthony (פורסם: 4-1-2017 בשעה 22:09)

              אני מניח שזה יהיה הסיפור של השנתיים, שלוש הקרובות. המפרקים עוד ממשיכים לעבוד, ואני מניח שנשמע משם עוד כמה סיפורים מעניינים.

            • Amir A (פורסם: 4-1-2017 בשעה 23:02)

              ואיזו ערובה הם נתנו בתמורה לאשראי?

            • Lord Anthony (פורסם: 5-1-2017 בשעה 07:50)

              כוונות טובות, הבטוחה הכי טובה שיש.

            • John McClane (פורסם: 4-1-2017 בשעה 21:28)

              מה זה אומר? כמה? מכיסם, או ממכירת שחקנים (הנכסים של הקבוצה)? אם אני לא טועה יניב ציין שמכירת כל נכס של הפועל הולך לקונים ולא לקופת הפירוק…

            • Lord Anthony (פורסם: 4-1-2017 בשעה 21:45)

              בעיקרון, לפי הפירסומים בתקשורת, הרוכשים לקחו על עצמם את תשלום החובות שנקבעו ע"י אופ"א וקא"ס (כאילו שהיתה להם ברירה), התמורה על כל נכס של הפועל שנמכר הולכת לקבוצה, אבל מיועדת לתשלום החובות האלו.
              בנוסף הרוכשים מתחייבים להעביר סכום מסויים מתקציב הקבוצה בשנים הקרובות (כנראה 2%) לטובת קופת הפירוק.

        • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 20:49)

          די יניב, עברנו את השלב הזה. אם זה היה אפשרי הייתם פותחים עדיין מעטפות…

          להגיב
  17. שלו (פורסם: 4-1-2017 בשעה 19:14)

    לא האמנתי שהשופט יאשר את העסקה,
    בעייני הפתרון הזה משול להוספיס.
    בעצם דחיית הקץ לקיץ.

    אני לא יודע מה הסיבה אבל יותר קל לי להאמין שיש כאן ניסיון, לא להציל את הפועל, כי אם להציל קצת כסף מההשקעה.
    אם הפועל מתפרקת עכשיו, השחקנים משוחררים בחינם (נכס לא קטן וכנראה יחידי).
    יש הד ציבורי וזה נושא חם.
    אפשר להתארגן ולהקים כבר לעונה הבאה קבוצה בליגה ג'.

    ברגע שקנו קצת זמן (כמו שציינת) בעצם קנו את חלון העברות.
    לא ממש חייבים למכור את כל השחקנים וזה אומר שאפשר לבחור את מי למכור.
    (אל תדאגו,ימכרו את כולם) אבל אתה פחות לחיץ.
    אני לא מאמין שיאשרו להפועל להביא שחקנים, אבל זה כבר מביא תחרות על כל שחקן.
    פתאום את שוינפלד גם חיפה רוצה.
    ומשחקן שישתחרר בפירוק בחינם, פתאום יש תג מחיר (700K יורו?).

    אבל מה יהיה בקיץ?
    כולם בחו"ל (אוהדים), אפשר לפרק את הקבוצה בשקט,
    אחרי שבחלון הזה לדעתי יעשו את עלות ההפעלה והחזר חלק מההשקעה, עדיין יהיה הכסף שצריך לשלם לפיפ"א.
    בלי שחקנים ובליגה השנייה.

    גם מבחינת הליגה זה טוב שדוחים את הפירוק לקיץ,
    הליגה נגמרת כרגיל,
    האוהדים יגיעו למשחקים,
    הכסף ימשיך לזרום ויורדת אחת כבר נקבעה.

    זה היה נראה כמו משחק צ'יקן בהתחלה,
    עכשיו זה נראה כמו נסיון לעשות סיבוב אחרון על המועדון.
    אחת השיות הידועות להראות שחברה מגדילה רווחיות הוא צמצום הוצאות,
    ע"י פיטורין והעסקה בעלות קטנה יותר.
    חברות הסלולאר ומוצרי החלב שלא לומר התוכנה עושות זאת כל הזמן.

    איזה שחקן של הפועל יסכים לשחק עבור 50% משכורת, כשיש חלון והוא כנראה רצוי במועדון אחר.
    ואלו שמרוויחים פחות ורוצים שיקצצו ב 20% בכלל ימצאו לעצמם בית ביתר קלות.

    הולך להיות הרבה יותר מעניין.

    להגיב
  18. אזי (פורסם: 4-1-2017 בשעה 19:41)

    לפני חודש, להפועל תל אביב היה בעלים ללא כסף, שלא שילם לשחקנים את מה שמגיע להם, והיה שקוע בחובות.
    היום, יש להפועל תל אביב בעלים ללא כסף, שלא ישלם לשחקנים את מה שמגיע להם, ובית המשפט מחק לו את החובות.
    אני לא מבין למה אורנשטיין לא פשוט שלף טיפקס ביום הראשון של הסאגה הזו ומחק לכבירי את החובות שלו. זה בדיוק אותו דבר.
    מאה מיליון שקל תמורת 9 נקודות (אם יופחתו) זאת עסקה יפה מאוד שגם גולדהר צריך לקחת אם יתנו לו.

    להגיב
    • אלעד טורונטו (פורסם: 4-1-2017 בשעה 20:18)

      בדיוק. מה קורה פה?!!?!?!

      להגיב
      • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 22:45)

        היום כשמוציאים סרט כבר מתכננים מראש את סרט ההמשך, את החלק השלישי ואת החלק של מה היה לפני החלק הראשון…
        העבירו את ההתחייבות לתפעול המועדון (כולל חוזים) וכל חובות פיפ"א לרוכשים החדשים והם ינסו למצא רוכש ולעשות מכה או ללכת לפירוק בעוד כמה חודשים…
        מה כ"כ מסובך?

        להגיב
        • אזי (פורסם: 4-1-2017 בשעה 23:48)

          שזה בדיוק מה שהיה אצל כבירי.
          כל התחייבות המועדון כולל חוזים כולל פיפא היו אצלו.
          מה השתנה?

          להגיב
          • yaron (פורסם: 5-1-2017 בשעה 00:25)

            שעכשיו זה על מישהו אחר…
            שכנראה יטייחו את החלק של ההתאחדות בפארסה הזאת.
            שרוב הנושים יכולים לחלום על לראות את הכסף שלהם,
            שאגד, לאן, קייטרינג, גינון וכל ספק אחר יפסיקו לתת להפועל אשראי.

            להגיב
    • תני (פורסם: 5-1-2017 בשעה 05:27)

      בול.
      ו"עומר דמארי מועמד להגיע."

      להגיב
  19. אזי (פורסם: 4-1-2017 בשעה 19:45)

    פרנקו, אתה כותב שעכשיו המפרק יגרד כסף לנושים. מאיפה בעצם?
    הפועל תל אביב כבר לא שייכת לקבוצת הראל המפורקת, וכל שקל שיכנס מ 25 מיליון היורו שישלמו על שוינפלד, יכנס לקופת המועדון, לתפעול שוטף או הבאת רכש.
    לקבוצת הראל המפורקת אין עוד נכסים לעשות מהם כסף, לא?

    להגיב
    • Lord Anthony (פורסם: 4-1-2017 בשעה 20:02)

      קצת מוקדם לדבר על זה מכיון שעוד לא הוצא צו פירוק רשמית אבל סביר להניח שהפועל תצטרך בדרך כזאת או אחרת לתרום לקופת הפירוק.

      להגיב
      • יניב פרנקו (פורסם: 4-1-2017 בשעה 23:12)

        אמרתי פירורים.
        ירדפו את חיים רמון . את ההוצאה לפועל של כבירי . את טביב שגם חתום על התחייבויות . יחקרו את תקופת טביב .

        להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 5-1-2017 בשעה 09:19)

          יחקרו את תקופת טביב כמו שחקרו את תקופת שמיר בהפועל פ"ת…

          להגיב
  20. סמובר (פורסם: 4-1-2017 בשעה 20:29)

    "הרשות לבקרה תקציבית"

    נשמע כמו בדיחה וזו כנראה באמת בדיחה.
    2 קבוצות מתפרקות (3? הפועל פ"ת?) בגלל בעיות תקציביות ואורליצקי עדיין בתפקידו.
    ספקים קטנים ושחקנים לא מביאים פרנסה שמגיעה להם הביתה בגללו.

    זו קומדיה.
    זאת שחיתות.

    הלוואי ויתבעו אותו אישית.

    להגיב
  21. אנונימוס (פורסם: 4-1-2017 בשעה 21:13)

    אני באמת לא מבין למה אני כאוהד צריך להרגיש אשם היום. אני אישרתי כבעלים את טביב? אני ישבתי בבקרה התקציבית ואישרתי כל מיני ליצנים? אני ישבתי עם רמון וסגרתי איתו על עסקאות בלי כיסוי?

    אני אישית סבלתי כמעט בכל רגע ב5 השנים האחרונות, ולמרות זאת לא צעקתי, לא קיללתי. כשהייתה גניבה ברורה מהמועדון בדמות הפושע טביב מחיתי ועזרתי להעיף אותו, למרות שכל הממסד היה נגדי ולמרות שמבחינה מקצועית הוא הביא להישגים.
    כמה אחריות אפשר להטיל על אוהדים? אוהדים בסופו של דבר רוצים לבוא בשבת ולראות משחק.
    אוהדים הם לא רואי חשבון
    אוהדים הם לא דיינים
    אוהדים לא יושבים בבקרה התקציבית
    וגם לא יושבים בהתאחדות לכדורגל

    מי שאשם פה זה חד משמעית ממסד הכדורגל בארץ, שמאשר לאנשים מפוקפקים מבחינה כלכלית ופלילית להיכנס לעמדות כח, מגונן עליהם ומעודד אותם. כשזה המצב, להפיל את האשמה על האוהדים זה באמת מוגזם.

    להגיב
  22. יואב דובינסקי (פורסם: 4-1-2017 בשעה 21:15)

    מוסר השכל: גם כשהמצב קשה והכל נראה אבוד, אף פעם אל תאבד אמונה שבסוף תהיה אולטרא-קומבינה!

    להגיב
    • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 22:47)

      אתה באמת חושב שהצילו את הפועל היום???
      יש לי בשבילך שיר עם מוסר השכל בסוף :-)
      שני מקסיקנים על רכס
      השמש גבוהה במרום
      אומר האחד: "היי חואן פקח עינייך
      אתה עוד תיפול לתהום!"

      חואן, כמו שהוא מהלך לו
      שקוע באיזה חלום
      לא פוקח עיניו, מחייך ומגחך לו
      "חוזה, איפה יש כאן תהום..?"

      ועברה דקה, עוד דקה. עוד דקה,
      עד אשר שמע חוזה את הדפיקה

      למרות שכאילו אין טעם
      חוזה מנסה צעקה
      והוא לא מאמין אבל פעם אחר פעם
      עולה אל אזניו מן אנקה.

      חוזה משלשל מיד חבל
      איזה עשר דקות כך עוברות
      ימשוך גם ימשוך, הוא נכון לכל סבל.
      ברם חואן, שתי ידיו קצת שבורות…

      כי עברה דקה, עוד דקה. עוד דקה …
      עד אשר שמע חוזה את הדפיקה.

      חוזה צועק: "תפוס ברגליך"
      חואן, גם רגליו לא כתקנן
      חוזה לא נואש: "אז נסה בשינייך".
      "בסדר", עונה לו חואן.

      חוזה כורך את החבל סביב סלע
      ומושך וכורך ומושך
      חוזה הידיד, עושה נפשו סלע,
      מושך ושפתיים נושך.

      כי הוא זוכר דקה, עוד דקה ,עוד דקה
      עד אשר שמעו אוזניו את הדפיקה.

      שני מקסיקנים עם כח,
      נגד גובה קדומים נוראי
      חואן כבר מתחיל את החבל לקרוע
      בלחץ שיניו הפראי.

      חוזה, כבר ידו מתרופפת
      נגלים פני חואן המסכן
      "הי חואן, צועק חוזה עם שפתו הנוטפת,
      'תה חי?"- עונה חואן: כ- – – –

      ועברה דקה. עוד דקה.עוד דקה
      עד אשר שמע חוזה את הדפיקה.

      לפיכך מוסר השכל:
      מי שנדפק פעם אחת –
      כבר לא יכול להגמל מזה…

      להגיב
      • יואב דובינסקי (פורסם: 5-1-2017 בשעה 00:06)

        זהו, שלא ניצלה אבל לא לא ניצלה. ההכרעה עברה לקיץ ואז לך תדע מה יקרה.

        להגיב
        • yaron (פורסם: 5-1-2017 בשעה 08:31)

          הפחד הגדול שלי זה שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה מפיפ"א / אופ"א ושכונו נשלם את המחיר.

          להגיב
    • yaron (פורסם: 4-1-2017 בשעה 23:03)

      על זה אתה תמות,
      בהסכמת המנהלת: הדרבי ייערך באצטדיון סמי עופר
      http://m.sport5.co.il/Articles.aspx?docID=234061

      להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 5-1-2017 בשעה 09:22)

        אני מקווה שאלונה תטיל וטו על זה. שערוריה. מעבר לזה שההבדל בין 11 אלף שהיו מגיעים לפ"ת ל18 אלף שיגיעו למזהם רחוק מ2.5 מליון

        להגיב
        • yaron (פורסם: 5-1-2017 בשעה 10:06)

          אני מקווה שכל הקבוצות יטילו על זה וטו!
          זה לא עניין של אלונה בלבד וממש לא מעניין מי מרוויח ומי מפסיד מהסיפור הזה.
          השלב הבא זה שהפועל תקבל חסינות מרדיוסים וקנסות על התנהגות אוהדים…
          אני לא אתפלא גם אם הבלאגן מול פיפ"א / אופ"א רק מתחיל עכשיו ובסופו כולנו נשלם מחיר כבד.

          להגיב
          • גיא זהר (פורסם: 5-1-2017 בשעה 10:30)

            אם אתה מדבר על השעייה, למיטב זכרוני השעיות היו רק על התערבויות פוליטיות. לצערנו הרב' אלונה היא היחידה שהמזהם לא אופציה מבחינתה. על השאר (כולל יענקלך' שגם כשזה היה אינטרס מובהק שלו לא הטיל וטו על העברת משחק מהארווה לר"ג) לא סומך.

            להגיב
  23. אלון (פורסם: 4-1-2017 בשעה 21:34)

    כמו בסיום המשחק נגד נס ציונה

    להגיב
  24. היסטוריון של ספורט (פורסם: 5-1-2017 בשעה 00:03)

    יניב תודה.
    איני יכול להבין איך בחור אינטליגנט כמוך לא הבין שהפועל תל אביב של השנים האחרונות היא בדיחה ניהולית.
    האמן לי לא הייתי צריך לקרוא דוחות בכדי להבין זאת.
    מספיק לראות את כבירי מחתים איזה 30 שחקנים אשתקד ו5 מאמנים בכדי להבין זאת.
    ואחרי כל זה נדמה לי שאתה הבאת בקיץ את מתן שינתח את הדוחות של הפועל.
    מתן בעדינות רבה אסביר בצורה בהירה מה הכיוון .

    להגיב
  25. אייל (פורסם: 5-1-2017 בשעה 08:28)

    לדעתי האוהדים אשמים, נכון יש לנו התאחדות לא מקצועית, נכון לא שילמו חובות הכל נכון..אבל מעל הכל האוהדים הרסו את המוניטין של המועדון..ומוניטין לפעמים (אולי לרוב) שווה יותר מכל דבר אחר.

    בשנים האחרונת אותם חוליגנים הלכו לבתים של סמי סגול (אחד האנשים העשירים במשק הישראלי) ואלי טביב ועשו להם בלאגן!
    שרו שירי שואה, שלטים מזעזעים, מכות רימוני עשן הרבה בלאגן שיצר למועדון תדמית רעה שהרחיקה אנשים טובים.
    מי ירצה להשקיע במועדון כזה? אם אני אדם עשיר למה שאני אקנה את הפועל אשקיע ממיטב כספי וברגע שהקבוצה תדשדש יבואו אלי הביתה אוהדים…למה אני צריך את זה?

    האוהדים חייבים לעשות חשבון נפש ולבקש סליחה מאלי טביב וסמי סגול

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 5-1-2017 בשעה 09:24)

      מאלי טביב לבקש סליחה? שיראה קודם במסמכים מה עשה עם ה60 מליון שנכנסו לקופת המועדון על העפלה לשלב הבתים

      להגיב
      • עדי אבני (פורסם: 5-1-2017 בשעה 10:08)

        ועוד סכום לא רחוק מזה שנכנס ממכירת שכטר (2.5 מיליון דולר), דה סילבה (2.5 מיליון נוספים), ורמוט (1.5), זהבי (1.2), יבואה (700 אלף), נאתכו (700 אלף), בונדר (כחצי מיליון), ידין (400 אלף) וסליחה ממי ששכחתי. לפי החשבון שלי כ40 מיליון שקל נוספים.

        להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 5-1-2017 בשעה 10:33)

          ה60 מליון זועק לשמיים. על המכירות נגיד שהתקזז בקניית טב"ח הבת, דמארי, תמוז ותשלום משכורות. הרי זה לא שהתקציב של הפועל היה בעונות הללו 100 מליון או שלחילופין רבצו על המועדון חובות של עשרות מליונים מתקופת הראל (טביב לא היה קונה את המועדון במצב כזה).

          להגיב
      • Lord Anthony (פורסם: 5-1-2017 בשעה 10:34)

        ביום שבו יפתחו את הספרים בהפועל יהיה מעניין מאודץ

        להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 5-1-2017 בשעה 10:55)

          לצערנו הרב זה לא יקרה לעולם

          להגיב
  26. S&M (פורסם: 5-1-2017 בשעה 12:06)

    גיל שלי כתב את זה למעלה (תגובה 3), אבל נדמה לי שהוא נתן אותה מהצד הפסימי המשלים, שאין סיכוי להתרומם בגלל החוב לחו"ל. אני רוצה להציג לאוהדי הפועל תכנית פעולה, שהיא דווקא אופטימית. ולמרבה ההפתעה (שהיא כלל לא הפתעה), תכנית הפעולה הזו מועתקת. בטח תזהו.

    רוכש פוטנציאלי
    כרגע ניתן תמריץ שלילי לקניית הקבוצה. ניסנוב "קונים" את הקבוצה מתוך מטרה למצוא קונה. מראש נאמר לרוכשים פוטנציאליים – חכו, אל תמהרו. שניסנוב ייחנק וייצור חובות חדשים. תן לו להגיע לדד-ליין, כי אם הוא ייחנק ולא ימצא קונה רגע לפני שהקבוצה יורדת לליגה ג', אני אקח אותה ממנו בחינם.
    אני, כקונה פוטנציאלי, לא ממהר. החובות לחו"ל לא נמחקים. עדיף לראות אם ההתאחדות תצליח להגיע להסדר כלשהו עם חו"ל. אולי פריסה, אולי מחיקה חלקית, אולי דחייה. וחוץ מזה, יש תביעות חיות ויהיו עוד חדשות – חכה, מה אתה ממהר לקנות. תן לראות איך זה ייגמר קודם.
    ויש עוד סיבות לחכות, כשהגדולה שבהן היא – בוא ניראה אם אני קונה קבוצה בליגת העל או בליגה לאומית. הורידו 9 נקודות, אני אחכה לפחות עד סוף העונה הנוכחית.

    מה קבוצת ניסנוב יכולה לעשות?
    לא יודע מי הם ולמה הם הכניסו את הראש לזה. תפקידם רק לשמש הצלה זמנית. הם יצופו, אולי יקבלו שחקנים בחינם מהקבוצות האחרות; אולי ימצאו ספונסר שיאפשר קיום איכשהו בליגת העל; אולי ירדו ליגה. הם לא מסוגלים להחזיק קבוצה מסדר הגודל המצופה מהפועל תל אביב לאורך זמן.

    תכנית האוהדים
    האוהדים יכולים לנקוט בגישה הפסיבית של פרנקו, ולהגיד – עזבו אותי, תנו לי להיות אוהד. תנהלו אתם. וכאמור, קבוצת ניסנוב לא בנויה לנהל לאורך זמן. המשמעות היא ירידת ליגה, מציאת קונה ברגע האחרון, או מחיקה.
    מצד שני, האוהדים יכולים לנקוט בגישה אקטיבית:
    על האוהדים להקים היום קבוצה אלטרנטיבית. אני לא הייתי מחכה לסוף העונה כדי לרשום קבוצה חדשה בליגה ג'. הייתי מאתר היום קבוצה קיימת, בכל ליגה, ומבקש מההתאחדות לשנות לה את השם עכשיו או בעונה הבא לשם "אוהדי הפועל תל אביב". את הכסף שנאסף ע"י האוהדים, ועוד כסף שייאסף מחברות בעמותה, משקיעים בשחקנים ומאמנים כדי לעלות ליגות.
    במקביל, מחרימים לחלוטין את משחקי קבוצת הפועל ת"א הקיימת, ומודיעים שלא ישתפו איתה עם עם כל רוכש פעולה.
    בחודש 06/2018, ייווצר המצב הבא:
    1. חובות לנושים ישראלים בלי ערבויות לא שולמו. אין מאיפה. כולם בהמתנה.
    2. הראל אחזקות חברה בפירוק. המפרק אוכל כשכ"ט את כל ההכנסות שהוא מצליח לגרד.
    3. שווי הקבוצה "הפועל תל אביב" הוא אפס פחות החובות לחו"ל. נגיד שזה 30 מיליון. אז שווי הפועל תל אביב הוא מינוס שלושים מליון. ואם יהיה הסדר שתשיג ההתאחדות, השווי יתעדכן בהתאם.
    4. קונה פוטנציאלי שמתואר למעלה, יצטרך גם לשאת בעלות החובות לחו"ל, גם להגיע להסדר כלשהו עם הנושים הישראלים שיושבים ומחכים, וגם לשכנע את קבוצת אוהדי הפועל תל אביב לשתף איתו פעולה, כי אחרת הוא קונה כלום. הם כבר אוהדים קבוצה אחרת.
    5. תמונת המצב הזו תוצג גם לבעלי החוב בחו"ל. גם הם יצטרכו לשכנע את קבוצת אוהדי הפועל תל אביב, להסכים להסדר עם הקונה הפוטנציאלי. כי אחרת הוא לא קונה ולא משלם להם דבר.

    מה יקרה
    אם יהיה קונה פוטנציאלי שיצליח להתיר את כל הסבך הזה – מה טוב.
    אם לא יימצא קונה פוטנציאלי – עוד יותר טוב. הקבוצה תימחק, החובות יימחקו, וקבוצת האוהדים תהיה כבר בחצי הדרך לליגת העל. זאת בתנאי שהם עשו בחכמה ולקחו שלד קיים בליגה גבוהה. וגם אם לא, הם כבר יהיה בשלב הזה בליגה ב' או א'.

    ולאלו שלא זיהו את מקור התכנית: כשאייזנברג התייאש, אוסישקין כבר היו כוח עולה בליגה גבוהה. כדי שהתכנית תצליח, החרם על קבוצת ניסנוב צריך להיות מוחלט. כי כשהחרם לא מוחלט, קטמון, נורדיה, רובי ואחרות מתבחבשות. כשהוא היה מוחלט, אוסישקין הורידו את אייזנברג על הברכיים, רק תנו לי לברוח. גם ניסנוב יתחננו. ובאותה נקודת זמן, יוני 2018, קבוצת תובעי פיפ"א יצטרכו לקבל החלטה – ללכת עם האוהדים ולהסכים להסדר נושים מוזל, או ללכת עם ניסנוב, ולקבל אפס. בשלב הזה הנושים הישראלים יסכימו לכל הסדר שייתן להם משהו, כי בכל הסדר אחר הם מקבלים אפס. אני מעריך שכאן הם יסכימו גם לקבל 5%. וגם זה יהיה מעשה של חסד, כי אפשר להעביר את זכויות הניהול וגם לא לשלם להם כלום.

    להגיב
  27. היסטוריון של ספורט (פורסם: 5-1-2017 בשעה 15:41)

    ואני חזרנו להפועל תל אביב המוכרת.
    יום בתפקיד וכבר מנסה לפעול באופן לא חוקי .
    גם כשיש סימפטיה (מעטה) לאדומים ..היא מתפוגגת .

    להגיב
  28. גיל ז. (פורסם: 5-1-2017 בשעה 17:25)

    יניב, אתה באמת מרוצה מקבוצת ניסנוב ? זה מה שפיללת אליו. לא היה עדיף לנקות את האורווה מכל הכינים שאספתם ועדיין נדבקים אליכם.
    וכמילות השיר של ערן צור :
    "יום אסוני הוא יום ששוני
    ויום ששוני הוא יום אסוני
    עיוור בלב ים
    מי אותו יציל
    נפשי ביקשה רחם
    אבל אני חולם"

    להגיב
  29. זיו (פורסם: 5-1-2017 בשעה 18:40)

    שאלה שעלתה לי, איפה בעצם מוני הראל? הרי בשנת הבמבי הוא רצה לקנות את כל המועדון.

    להגיב
    • סחבק (פורסם: 6-1-2017 בשעה 16:19)

      מתגרש מאשתו ומה שהיא לא לקחה הוא בטח מסתיר כדי שהיא לא תרצה לקחת.
      במצב כזה לא קונים קבוצת כדורגל

      להגיב
  30. יואב בורוביץ' (פורסם: 5-1-2017 בשעה 20:55)

    אוהדי הפועל צריכים לעשות דבר מאוד פשוט:
    1. להקים קבוצת אוהדים בליגה ג'.
    2. לפעול למען שינוי הכדורגל המקצועני בישראל.

    להגיב
    • yaron (פורסם: 5-1-2017 בשעה 21:12)

      כל כך פשוט וכל כך נכון.

      להגיב
      • יניב פרנקו (פורסם: 5-1-2017 בשעה 22:16)

        איזה קל ופשוט לאוהד מכבי ולבורוביץ (סגמנט בפני עצמו :)) לשלוח אותנו לליגה ג ועוד בטיעון כל כך נעלה.

        אני מציע שנישאר איפה שאנחנו ושמישהו אחר יקים קבוצת אוהדים שתשנה את הכדורגל המקצועני.
        אם שואלים אותי שיתחילו בירון וביואב ומשם העסק כבר יזרום. בטוח.

        להגיב
        • yaron (פורסם: 6-1-2017 בשעה 05:57)

          יניב, אין לי שום שמחה לאיד והייתי מאוד שמח אם היו מצילים את הפועל אבל אני אהמר כאן שזה לא הולך לקרות. לדעתי ניסנוב לא עוברים בבקרה ולא מסוגלים לשלם לפיפ"א / אופ"א.
          הסיפור הזה כ"כ מסריח ואני מוכן להסתכן ולהמר שגם ההתאחדות (כולנו) נחטוף חזק חזק בעקבות השערוריה הזאת.
          ובשורה התחתונה זאת לא אשמת האוהדים גם אם רצו את דמארי ורייכרט.
          אז כן, אני חושב שזאת הזדמנות ל- fuck you ענק של האוהדים להתאחדות, למנהלת, לכל הבעלים בעבר בהווה ובעתיד וגם לבית המשפט והנאמן שלא ספרו אתכם ממטר.
          קראתי את התגובה של s&m וחשבתי וואלה, זה עושה הגיון.

          להגיב
          • yaron (פורסם: 6-1-2017 בשעה 06:24)

            יותר מזה, בעולם הדימיוני והמושלם שלי, במחזור הבא, כל האוהדים של כל הקבוצות מחרימים את כל המשחקים!
            קחו יציעים ריקים ותיחנקו…
            אני כבר מזמן לא חושב שהסיפור הזה הוא הסיפור של הפועל, מה שקורה כאן זאת שערוריה בקנה מידה שאין לתאר. מצידי שיקימו וועדת חקירה, שמבקר המדינה יבקר, ששרת הספורט תתעורר ושהתקשורת תתחיל לעבוד במקום לבחוש וללקק בשביל סקופים.

            להגיב
        • יואב בורוביץ' (פורסם: 6-1-2017 בשעה 15:10)

          יניב, אני לא אקים קבוצת אוהדים כי אני לא אוהד אף קבוצה (למעט סימפטיה לסכנין).
          בעניין הפועל ואוהדיה, כבר שנים אני כותב שאתם צריכים להקים קבוצת אוהדים. ראשית, כי יש להם ציבור אוהדים נפלא וגדול שיכול לתמוך כלכלית בקבוצת כדורגל אם היא תנוהל כהלכה (מקצועית ובעיקר כלכלית).
          שנית, כי השיטה הנוכחית של שליטת בעלי ההון הכשילה אותכם במשך שנים כפי שהיא מכשילה את הכדורגל הישראלי ככלל. הכדורגל שלנו חייב להפוך לרווחי. הוא לא יכול לחיות רק מהכיסים העמוקים של בעלי הון כאלה או אחרים, שבדרך כלל לא מנהלים את העסק היטב ואף עוזבים בזמן הכי לא טוב (כמו כבירי).
          הכדורגל הישראלי, בשליטת בעלי ההון, הוא אנטי-תחרותי ואנטי-כלכלי/רווחי. הוא גרוע ספורטיבית כפי שהוא גרוע ערכית.
          לכן אם אוהדי הפועל לא ינסו להתחיל מאבק לשינוי השיטה כל מה שאנחנו מדברים עליו הוא לא לגמרי לא רלוונטי.

          להגיב
        • שלו (פורסם: 6-1-2017 בשעה 16:38)

          יניב רגשית אתה צודק,
          מעשית עוד משהו עושה סיבוב אחרון על הגופה של הפועל.
          דחו את הפירוק מעכשיו לסוף העונה.
          וההבדל הוא שקבוצה שיש לה עדיין אי אלו שחקנים שהם נכס,
          בקיץ תהיה מבנה חלול.

          התביעות של פיפ"א לא יעלמו, כנראה שיצטרפו אליהן עוד תביעות מהעונה.
          כל שחקן ששוה משהו ימכר בחלון הקרוב (כנראה) והמסע לליגה השנייה יהיה עונש מתמשך.
          עכשיו לך תתחיל עונה בליגה השניה…

          לאף אחד מחוץ להפועל לא אכפת באמת מהפועל.
          ההתאחדות מעוניינת שהליגה תסתיים ללא שערוריית פירוק.
          הקבוצות מעוניינות שהתמיכה הכספית לא תרד (אחד התנאים הוא שתהיה הפועל).
          הקרה התקציבית מקווה שהבדיקה תעשה בקיץ כאשר כולם בחופש.

          להגיב
          • Amir A (פורסם: 6-1-2017 בשעה 16:49)

            במקום השחקנים של הפועל אני עולה למגרש בדרבי ומתיישב על הדשא מרגע שריקת הפתיחה ועד שריקת הסיום.

            להגיב

מה דעתך?