יומן פירוק – חלק י"ד

מבצע- כל שעה החתמה!

 

אני חושב שאחד הדברים היפים בספורט, הוא שדרכו ניתן להבין מטפורות ברורות על החיים העסקיים והחיים בכלל.

אבל הפעם אני רוצה לדבר על "השקר הגדול" של חלון ההעברות והוא שקר הכמות מול האיכות.

כפי שבוודאי שמתם לב , הפועל מחתימה שחקנים בכמות גבוהה בחלון הזה (עדיין פחות מכל מה שכבר שיחררה ועוד תשחרר) ואני מרגיש במעגלים סביבי שאנשים שואלים "לא עדיף להשקיע ב3-4 שחקנים טובים מאשר 10 בינוניים ואלמוניים".

ויש אלה "איך נותנים להם להחתים כל כך הרבה שחקנים"

כאילו שכל אור אוסטוינד זה עומר דמארי.

תרשו לי לחזור לדוגמא שכולם אוהבים לזרוק בהקשר "הטעויות הגדולות של רמון" – שדרך אגב עשה המון טעויות, אבל זו לא באמת טעות, כלומר, זו לא טעות, אם זו לא הייתה אופציה.

זוכרים את החלון של ינואר שאלמוג כהן הגיע וערן זהבי הלך למכבי ? בחלון הזה הטעות הייתה בדיעבד של איש אחד , יענקלה שחר.

אלמוג כהן הגיע בהעברה חופשית לחצי שנה בלבד – עלותו לחצי שנה הייתה כ2 מיליון ₪ (נגיד).

זהבי דרש חוזה של 3.5 שנים והיה צריך גם לשלם עבורו (סכום שנראה מגוחך היום, גם בלי לדעת לאיזה שחקן הוא התפתח, אבל היה צריך לשלם) – העלות הכוללת של עסקת זהבי הייתה כ16 מיליון ₪ (נגיד) לכל התקופה.

רגע רגע, תעצרו, זה נכון שזהבי שווה את הכסף ונכון שבמבחן התוצאה אפשר לפנטז על שחקן שמביא אותך לשיאים באירופה ושווה בחוץ המון כסף – וכנראה שאם הייתה נעשית העסקה ההיא אז היא הייתה מוצלחת.

אבל זה 2 מול 16 – יחס של 1 ל8 .

ולכן זהבי לא הייתה אופציה, זה שמנהל נורמלי גם לא היה מחתים את אלמוג כהן, זה כבר לועדות החקירה.

*

וזה בעצם מה שהפועל החדשה מתמודדת איתו – שחקן טוב בעל ביקוש יעלה גם דמי העברה וגם ידרוש בצדק חוזה ארוך טווח.

כלומר ההבדל בין נגיד טוטו תמוז שאמור לעלות עד סוף השנה (לפי פרסומים זרים) כמה עשרות אלפי יורו לבין נגיד ניב זריהן שקנתה באר שבע הוא הבדל של אלפי אחוזים – ניב זריהן זו עסקה שיכולה גם להגיע ל7-8-9 מיליון שקל במצטבר.

ושוב, השקר הגדול של מדורי הספורט הוא שניב זריהן יכול גם להימכר עתידית והוא שחקן טוב יותר וכיוצ"ב והנה הניהול "השפוי" של באר שבע עושה עסקה אחת טובה מול אוסף עסקאות בהפועל (או כל קבוצת תחתית אחרת).

אבל זה לא קשור לניהול שפוי – זה פשוט לא אופציה עבור קבוצה במצבה של הפועל.

לכן הפועל ת"א כרגע שצריכה לסגור סגל של איקס שחקני בוגרים, תקנה שאריות והרבה שאריות.

והעסקאות שעושות היום באר שבע, מכבי מרכז ומכבי צפון , הם עסקאות שכל אחד מהם היא עסקה של מליונים רבים – לזכותם ייאמר שהקרדיט הפיננסי שלהם מצוין ויש בעל בית והם גם צפויות למכור שחקנים.

אבל בסוף – עסקה אחת של מועדון גדול היום (גדול כלכלית) היא עסקה עצומה בכסף, הם לוקחים סיכונים עסקיים גדולים.

אחרי שגמרנו פיננסים , יש מציאות של משאבי אנוש, עובד להערכתי יעדיף במשכורת זהה (גם בפחות) לעבוד בארגון מנצח, יציב ושמח על פני ארגון בעייתי.

והפועל של היום, היא ארגון בעייתי, שחקן כמו אמיר חלאיילה , שאולי הרבה יותר נכון לו לקבל דקות בהפועל יעדיף את באר שבע בלי למצמץ, והוא די צודק, אז גם פה , שחקנים בטווח הכספי שאולי כן ניתן להביא, לא יבואו.

*

אז מי כן יבוא ובא ?

  • חוזים לטווח קצר – תנו לי דקות ובמה ובקיץ עם השם של הפועל אני כבר אסתדר – טוטו לדוגמא ובטח ימצאו זר או שניים כאלה.
  • השאלות במטרה לקבל דקות – קראתי ציטוט של שמעון ביטון (האבא של…והמאמן של הנוער דווקא בהפועל) שהוא לא חלם שיתנו לעמית דקות כבר במשחק הראשון, אז הנה נתנו.
  • מנודי קבוצות גדולות – טוב, זו כבר עסקת "עזרה" להפועל או בעצם…בכל מקרה זה הסיפור של הירש כזה שמתאים גם לסעיף הראשון.
  • שחקני ליגה לאומית – אלה השחקנים שיכולים רק להרוויח במצב הקיים, במקרה הכי גרוע ישחקו עם הפועל בשנה הבאה בלאומית (וזה עדיף על רמה"ש והפועל ר"ג) או שיקרא להם אחד מ-2 ניסים – יישארו בליגה בהפועל או שיקבלו במה שתעביר אותם לבית"ר וק"ש- שזה הסיפור של כל השאר.

*

וזה בעצם הסיפור הגדול במצב הנוכחי, הפירוק קרע את אשליית הניהול לטווח הארוך – אתה כבר לא "מחתים נכסים" על הנייר כמו רייכרט ושוינפלד, השוק מדלג עליך כרגע, המצב הכספי מכריח אותך להסתכל למציאות.

ומתוך זה יכולות לקרוא "נס ספורטיבי" שחבורת "מה קשור" תתחבר ותשרוד בליגה, בזכות הקהל , המסורת והחולשה של הליגה ויכול להיות שלא.

וזה קצת חבל שהורידו רק 9 נקודות, כי ה9 נקודות וזה הקטע שלו, הוא לא עונש לקבוצה, הוא חבל הצלה לליגה, אם אתה מוריד 15 אתה גומר לקבוצה את העונה שבה הורדת, ושולח אותה להעביר זמן, אז במקום זה מורידים 9, ואם 9 אפשר לעלות ליגה (נתניה) ואפשר אולי להישאר בליגה – ה9 נקודות נועד לתת לקבוצה שקיבלה את העונש את האשליה שאולי יש לה סיכוי.

אתה גם יכול להוריד 9 נקודות ולאסור על החתמות לתקופה, אבל שוב, איפה הבאזזז.

וזה כל מה שהחבר'ה שם למעלה רוצים, הם מעדיפים את הוולקאמים, את העניין שפתאום יש בתחתית ואת האשליה, כי יורדת בטוחה ושמה הפועל ת"א עם שחקני נוער עד סוף שנה, זה אולי טוב לשיקום של הפועל ורע לביזנס.

אבל אנחנו צריכים לנצל את המצב, כי אולי באמת נישאר.

וכשנישאר, אם נישאר, אז תזכרו שעשינו עבירות ממש קשות והיה מגיע לנו עונש גדול יותר.

אבל לאף אחד אין אינטרס.

אז תכל'ס לא מעניין אותי כרגע כי אני כרגע אינטרסנט ולא יותר, מייצג את הפועל ולא את הענף בישראל.

*

מוקדש באהבה להפועל אשקלון.

נו האדל - סיכום הגמרים החטיבתיים
ליגת שוקי ההון - בחרו ביזנס מן, תעשו לי טובה

170 Comments

משה 24 בינואר 2017

לכל מה שקורה עכשיו סביב הפועל קוראים פשוט שחיתות. קבוצה שלא משלמת משכורת לשחקן א׳ מתחייבת לשלם משכורת לשחקן ב׳. זה באמת לא משנה אם היא משלמת לו או עליו 20 שקל או 20 מיליון.

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

זה הרבה דברים- אבל זו לא שחיתות.
כי מה שאתה רואה פה, אתה ראית גם במכבי נתניה ואחרות.
אתה פשוט מקבל הצצה גם לפרצות בחוקים ובתקנונים וגם לדרך החשיבה של הענף.

יוני 24 בינואר 2017

השחיתות החוקית היא הגרועה מכל.
בכל מקרה – הפועל תישאר. בגלל המסורת, האוהדים, יריבות חלשות ומכירת משחקים בפוטנציה

אלון 24 בינואר 2017

אין לכם מושג וחצי מושג בדיני חברות
החברה החדשה שמנהלת את הפועל לא חייבת שקל לאף אחד. אף לא שקל.
החובות הם של אראל אחזקות, וסביר להניח שרובם זה חוב אבוד.
להגיד שהפועל לא צריכה להחתים שחקנים עד אשר ישלמו את כל מאה מיליון שקל החובות זו גניבת דעת. ואגב, מי שהיו נפגעים אם היה דבר כזה אלו דווקא הנושים, כי אז פשוט לא היה מועדון והם לא היו רואים אפילו שקל. עכשיו יש להם סיכוי לראות כמה לירות מתוך קופת הפירוק של הראל אחזקות.
אז ימשיכו שונאי הפועל לשחק אותה שמה שאכפת להם זה שהנושים יקבלו כסף. בפועל, מה שאכפת להם זה שהפועל תיפגע. ואם הנושים יפגעו גם על הדרך, אז מה רע.
תלמדו מה זה חברה בע״מ לפני שאתה כותבים דברים ״חכמים״

Ljos 24 בינואר 2017

אז אתה טוען שכל העסק הזה שנקרא "חברות" הוא מושחת או מוטה?

אלון 24 בינואר 2017

כשחברה בע"מ פושטת רגל והבעלים ממשיך לגור בוילה זה בהחלט יכול לעצבן, אבל זה קורה. במקרה הזה, הבעלים זה הפועל ת"א והחברה היא הראל אחזקות.
אבל באמת, אם מה שבאמת חשוב לכם זה החובות של המסכנים שאיבדו את כספם ולא סתם שנאה להפועל תל-אביב, אתם לא מבינים שהאפשרות לצאת לפירוק ולתת לקבוצה לחיות מחדש הוא אינטרס גם שלהם? זה לא שאם הפועל עכשיו לא היתה יכולה להחתים שחקנים אז היה יותר כסף לשלם לנושים, כי ניסנובים לא היו שמים את הכסף הזה כדי לשלם אותו לנושים.
אבל ביננו, כמו שלא קפצתם כשהקבוצה היתה מכבי נתניה, בני יהודה, הפועל פ"ת או בית"ר ירושלים, אז למען הסדר הטוב אל תקפצו עכשיו. כי אז אתם סתם מוכיחים שמה שבאמת חשוב לכם זה לא הכסף של המסכנים, אלא השנאה להפועל תל-אביב

Ljos 24 בינואר 2017

תראה, אני באמת לא מבין בזה, והשאלה שלי הייתה די רצינית.

חוץ מזה, אין לי איך להגיד בצורה פשוטה יותר – לא שונא את הפועל. מחבב אותם אפילו.
על המקרים של נתניה ופתח תקווה פחות שמעתי, למרות שרבע גרתי בנתניה אז.
בית״ר מצידי שיתפרקו ויוחלפו בנורדיה. אסתפק גם בקטמון.

Amir A 24 בינואר 2017

אלון, הרעיון של חברה בע"מ במקורו נועד להגן על יזמים, על מנת שהם לא יפחדו, ובכן ליזום, מתוך חשש שכשלון יביא למחיר אישי כבד שהם לא יוכלו לעמוד בו. במקרה הנוכחי עושה רושם שההגדרה הזו נוצלה על מנת להגן לא על היזמים אלא דווקא על הפועל תל-אביב.
אין לי בעיה עם המקרה הראשון אבל יש לי בעיה עם המקרה השני.

אמיתי 24 בינואר 2017

יש פה בעייתיות שהיא בהחלט לא ייחודית להפועל תא. ולא חסרות
דוגמאות אבל החטא הוא של הבעלים שמעלו בתפקידם שהוא במקרה
זה של חברה בעמ האינטרסים של החברה ונכסיה ודאגו לאינטרסים
של עצמם במקום. בדיוק כמו דנקנר ופישמן. רמון כבירי וקודמיהם אם
מתוך אנוכיות שיגעון גדלות או לא יודע מה לקחו החלטות הזויות מבחינת
המועדון ופגעו בו בראש ובראשונה. הניהול שלהם לא שירת את המועדון
ואת החברה שתחתיה הוא פעל אלא את הבעלים והאינטרסים האישיים
שלהם. פה קבור הכלב.

אלון 24 בינואר 2017

זה גם מגן על הנושים.
מה היה עוזר לנושים אם הפועל ת"א לא היתה יכולה להחתים אף שחקן עד שהיא לא תשלם מאה מיליון שקל?
במקרה הזה הם לפחות יקבלו כמה גרושים (2 אחוז מהתקציב של הניסנובים בX שנים הקרובות + מה שהנאמן יוציא בקופת הפירוק). במקרה שהתהליך לא היה אפשרי הם לא היו רואים כלום. לא היה עוזר להם מצב בו הפועל לא יכולה להחתים שחקנים חדשים. זה רק היה משקיט אתכם מבחינת השנאה להפועל והטענות ההזויות על כיפוף חוקים לטובתה (טענות שלא השמעתם כשמכבי נתניה, בני יהודה, הפועל ת"א ובית"ר ירושלים שעברו תהליכים דומים החתימו גם הן שחקנים)

רועי 24 בינואר 2017

מאיפה נכנסים כספים לקופת הפירוק ?

אלון 24 בינואר 2017

2 אחוז מהתקציב של הניסנובים.
אולי כסף מגוואונג'ו על זהבי.
כסך שהנאמן מנסה לגבות מרמון ומטביב (יש תביעות נגדם)

רועי 24 בינואר 2017

למה לא כסף ממכירה של גוטליב למשל ?

אלון 24 בינואר 2017

כי החוזה הקודם שלו בוטל ויש לו חוזה חדש

אלון 24 בינואר 2017

מעבר לזה, לשאלה העיקרית של מה בדיוק יעזור לנושים אם הפועל לא תוכל להחתים אף שחקן עד שלא תשלם את כל החובות (שבעברית זה אומר שהפועל לא תתקיים יותר) אף אחד עוד לא הצליח לענות

מכביסט אדום 24 בינואר 2017

טעות. החובות הם של החברה, כלומר של הפועל תל אביב. מנגנון הגבלת האחריות שהינו היבט של מסך ההתאגדות מגן על היזם. על בעל המניות. כל זמן שהפועל , המספר הסידורי ברשם החברות, לא פשט רגל= החובות עדיין שם. והחובות האלו עוברים לכל בעל מניות חדש. לחברה אין בעלים. כל המונך בכדורגל של "בעל קובצה" הינו אי אבנה בסיסי בדיני החברות.

החובות קיימים. החובות יעברו עם הפועל. ללא קשר לזהות בעלי המניות.

אתה מתאר מצב בו חברה הייתה בעל המניות של הפועל. איכשהו רשמה את החובות אצלה ולא אצל הפועל. מדובר ברמאות זולה. בית המשפט יזרוק את הפועל מכל המדרגות ברגע שזה יגיע אליו.
בעצם תיארת מצב בו הראל החזקות היא חברה בע"מ והפועל היא הנכס. במצב כזה להעביר בצורה צינית את הנכס לחברה בע"מ חדשה זה פשוט ניצול גס של דיני החברות.

אלון 24 בינואר 2017

אבל זה מה שהיה בכל מצב של פירוק בכדורגל עד עכשיו.
נתניה, הפועל, בית"ר, פ"ת, בני יהודה. תמיד.
וטוב שכך. ולא בגלל שאני אוהד הפועל. כי מה בדיוק היה עוזר לנושים אם זה לא היה ככה?

מכביסט אדום 24 בינואר 2017

תוך כדיי כתיבת התגובה הקודמת הבנתי שהיסטואציה מורכבת מאד. להלן, במנותק מהקודמת הניתוח החדש שלי, מה אתה אומר?

תן לי להבין את הסיטואציה.
הראל החזקות היא חברה בע"מ. הפועל תל אביב היא נכס בבעלות החברה. הראל החזקות בע"מ פושטת רגל. נלקחת לבית המשפט על ידיי בעלי החוב. לחברה יש נכסים בדמות שחקנים וכו'. בעל החוב רוצים לקבל את חובותיהם חזרה.
בין לבין בתעלול משפטי הנכס- הפועל תל אביב, מחליף ידיים, חברה בע"מ חדשה צצה ומנהלת אותו ובעלי החוב נשארים עם ה*** ביד?

מדובר בניצול ציני גס ובוטה שלא בתום לב של דיני החברות. פשוט בושה שבית המשפט נתן לזה יד ואני עדיין מתקשה להאמין כיצד הדבר לא הותקף בעוצמה?

נ.ב
מה המעמד של מועדון כדורגל? הוא לא נחשב לחברה בע"מ בפני עצמו? במדיה וכן מצב בו חברה בע"מ היא בעל המניות של חברה בע"מ הינה בעייתית בפני עצמה.
מי הם האנשים שפועלים מאחורי הראל החזקות? האם הם גם האנשים שפועלים מאחורי החברה החדשה?
כבירי- בעצם הכסף שהושקע לא הלך מכיסו והחובות לא נצברו על שמו?

עושה רושם שיש כאן לאקונה ענקית. ממש פרצה קוראת לגנב.

מכביסט אדום 24 בינואר 2017

הגיע הזמן לרגולציה בכדורגל. מועדון כדורגל הוא לא נכס. הוא חברה. לחברה יכולים להיות נכסים. חברה היא לא נכס.

משה 24 בינואר 2017

אז כשיושב שחקן בבית ומצד אחד לא מקבל משכורת ומהצד השני לא משחררים אותו כי רוצים לעשות עליו כסף (או מקצצים לו בשכר ) אני צריך לחשוב על דיני חברות ?
כמה צדקנות ומשיכת אחריות בתגובה אחת. כרגיל, אתם בסדר.

פרילי 25 בינואר 2017

זה לא עסק זו קבוצת כדורגל, למצוא פרצות שיחתימו שחקנים זה בדיוק התפקיד של המנהלים כרגע.

בני תבורי 24 בינואר 2017

מאיר שמיר ריסק את הפועל פתח תקווה ועשה על גבה מאות מיליונים בפרק אחד. כמה זמן לוקח לפרק אתכם?

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

טרילוגיה שלמה

גיא זהר 24 בינואר 2017

לכאורה, בני. עם מי שמתפוצצות מכוניות באזור שלו לא הייתי מסתבך.

צור שפי 24 בינואר 2017

למה? איזה קבוצה מרגול פירקה?

גיא זהר 24 בינואר 2017

לא אוהדת שמשון?

ישי 24 בינואר 2017

השאלה איך נותנים להחתים היא לא על הסכומים אלא בכלל.
מבחינת ההתאחדות הקבוצה עדיין בידיים של הנאמן וההעברה כלל לא אושרה. במצב כזה ברור שלא צריך לאפשר אפילו החתמה בשנקל וחצי.

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

פירצה בתקנון – אני לא חושב שזו הבעיה פה- כי סביר להניח שהניסנובים יאושרו אחרי שעברו את בית המשפט וכיוצ"ב.
בינתיים הם כבר מציגים יחד עם הנאמן בבקרה תוכניות עסקיות והעבירו גם תשלום אחד.
זה לא הסיפור המרכזי לדעתי

ישי 24 בינואר 2017

מה הפרצה? נדמה לי שמה שיש כאן הוא אי קיום התקנון ולא פרצה.
זה שהם עברו את בית המשפט לא אומר כלום. בביהמ"ש לא נבדקה היכולת שלהם ולא ביקשו מהם ערבויות.

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

עברו דיון ראשון, דיון שני זה קצת בירוקרטיה.
מגיעים לבקרה עם הנאמנים – מעבירים כספים והתכנית העסקית היא ריאלית ומגובה וחתומה בסוף גם על ידי הנאמנים.
אני מניח שלנאמנים יש הסדר מולם שאם הם לא עוברים בסוף הם משופים.
זאת באמת בעיה קטנה בסיפור הזה – החלופה האחרת היא שעד שלא גומרים את הבירוקרטיה אין לקבוצה "אבא" – הפגיעה בעובד הפשוט ובאוהד הנייטרלי גדולה יותר.

עדי אבני 25 בינואר 2017

הפרצה היא שכשקבוצה נמצאת תחת הליך פירוק, בית המשפט אחראי על הכספים ולא ההתאחדות

yaron 24 בינואר 2017

זה בדיוק העניין. גם אם נתעלם מהעבר לא ברור לי איך הקבוצה מתנהלת וחתימה שחקים חדשים.

S&M 24 בינואר 2017

אני כל כך שמח, שאת רוב השמות של השחקנים שהוזכרו בפוסט הזה, אני לא מכיר.
נגמלתי מכדורגל ישראלי כמו שנגמלתי מסיגריות. ושניהם מסריחים לי היום. לא יודע איך אפשר לעשן, כמו שלא יודע איך אפשר לראות כדורגל ישראלי.

טיפה סרוחה 24 בינואר 2017

פחחחח אם גמילה מהראשון היתה קלה כמו גמילה מהשני חברות הטבק היו במצב של הפועל תא

אזי 24 בינואר 2017

הסוף שלך מפוכח מאוד וחשוב לזכור אותו.
לא כי זה יתן משהו למישהו. הפועל קיבלה את העונש שלה (עונש קל מסתבר, אבל זה התקנון), מי שנדפק כבר נדפק ועכשיו הפועל מנסה לשרוד עם מה שיש לה. חלק יקראו לזה שחיתות, חלק יגידו שבלי להחתים את אוסטוינד הפועל לא נשארת בליגה ולא יכולה לשלם לשויינפלד שהוא נושה שלה.
חשוב לזכור את זה כי אוהדי כדורגל הם עם כל כך משוחד לטובת הקבוצה שלו, שתמיד חשוב לזכור גם את הבעיות.

ואתה גם צודק, לאף אחד לא איכפת.
צדק זה רק מה ששני ילדים שאין להם כסף מתערבים עליו.
אתה בתור אוהד הפועל רוצה שהפעול תצליח, וזה מובן.
והליגה יודעת שעדיף לה הפועל מאשר אשקלון. זה יותר כלכלי.

אז הפועל קיבלה עונש שקבוצת נוער בתפעול רזה היתה יורדת איתו ליגה, אבל בפועל הפועל קיבלה חבל הצלה בדמות ביטול המון חובות ואופציה לשחרר שחקנים שהיא לא צריכה ועוד יש להם אשראי מהקהל להחתים שחקנים בשקל שלושים כי אף אחד כבר לא מצפה לכלום. בתמורה לזה הם איבדו 9 נקודות שעוד יגמרו לעונת השחיתות הזאת להזכר כעונה מרגשת.
הפועל תיזכר כפינקס שעלה מן העפר
זה גם ככה הנראטיב שלכם
כל העולם כולו שונא את הפועל
ואתם נשארים בחיים נגד כל הסיכויים

מה זה משנה אם העולם כולו שונא את הפועל כי עשרות עובדים בתפקידים שונים לא קיבלו תשלום על עבודה שעשו?
אני גם ככה שנאתי את הפועל עוד הרבה לפני

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

לא מתווכח, אבל אם יד על הלב, איך יהיה הנראטיב של נתניה והפועל פ"ת ובני יהודה (כולם עברו פירוק) מול הנראטיב של הפועל.
ומול נתניה בעיקר זה סיפור משמעותי- כי אם מנכים עובדים בלבד (כולל שחקנים כמובן) החובות שהשאירה הפועל מאחוריה לעבודים וספקים קטנים הם לא שונים בהיקפם ממכבי נתניה.

אזי 24 בינואר 2017

כולן עברו פירוק, וכולן ירדו ליגה
העניין הוא שירידת ליגה היא לא עונש על פירוק, אלא "צדק פואטי".
עונש על פירוק הוא 9 נקודות ובסיפור הפועל לא קיבלנו את הצדק שמגיע לכולם.

אז הנראטיב של נתניה, פתח תקווה ובני יהודה יהיה שהן התפרקו, שילמו את חובן לחברה וחזרו למוטב.
הנראטיב של הפועל יהיה שהיא התפרקה, הודתה בעבירות המיוחסות ובתור עונש הורדה בדרגה ונשארה גיבור ישראל עם כל התנאים והפנסיה.

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

אז אתה מתעלם ממה שבא לך וגם מהעובדות.
בני יהודה עברה פירוק ואפילו נקודה לא הורדה לה וגם לא ירדה ליגה- זה היה התקנון אז. למעשה דמאיו שהיה אז המנהל, רכש את הקבוצה מפירוק בלי לשאת בעונש ספורטיבי בכלל. זה בטח לא נקרא "לשלם את חובו".
מכבי נתניה ירדה ליגה בלי קשר לפירוק, היא פשוט הייתה קבוצה כושלת בשנה שעברה (שגררה חודשים רבים הלנת שכר, פי כמה מהפועל) וירדה ליגה ואת העונש קיבלה בלאומית – עקרונית אפשר היה להוריד להפועל את הנקודות בשנה הבאה- ואז היית אומר שהיא קיבלה זמן ארוך להתאוששות.

התקנון מאוד ברור פה (ויכול להיות שהוא עקום) – עוברים פירוק במהלך העונה – מורידים נקודות בעונה הזו, עוברים פירוק אחרי פברואר (הנקודות יורדות בשנה הבאה).

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר הילה גרסטל, הוציאה היום (חמישי) צו פירוק זמני לקבוצת בני יהודה. משך הצו הוא ל-70 יום, בהם ינסו נאמני הקבוצה למצוא בעלים פרטיים שיסכימו לקנות את המועדון.

עו"ד אמיר נחמד נראה כרגע כאיש הרציני ביותר בעניין רכישת המועדון. נחמד התחייב היום לגייס 3.5 מיליון שקלים, רובם מתורמים, כדי לתפעל את המועדון. יותר מזה, נחמד מתכוון לרכוש את המועדון בצוותא עם משקיעים אחרים, כגון רוני שאטן (הבעלים הקודמים של הקבוצה) ושמעון שבס (המועמד גם לתפקיד יו"ר ההתאחדות).

בדיון היום בבית המשפט המחוזי בת"א, נקבע שתקציב בני יהודה בעונה הבאה יעמוד על 7.1 מיליון ש' (תקציב המינימום בליגת העל). עו"ד בן עמי, אחד הנאמנים, יהיה אחראי על העברתו בבקרת התקציבים וינסה לעשות זאת ביום שני הקרוב. עו"ד בן עמי הוא בעצם הבוס החדש של בני יהודה כעת. הוא ינהל את המו"מ עם שחקנים, יחתום על חוזים וינהל בפועל את הקבוצה.

"הצלנו את בני יהודה ואנחנו מצטרפים עכשיו לקבוצות גדולות שנמכרו, כמו הפועל ומכבי תל אביב ומכבי חיפה", אמר עוד" בן ציון באיער, שהיה דמות מפתח בשבועות האחרונים והפך היום לאוהד מהשורה.. מנהל הקבוצה, משה דמאיו, צפוי להישאר בתפקידו, כמו גם הדוברת, רונית אשכנזי.

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

תפנית חדה התרחשה היום (א') בכל הקשור לעסקת מכירת בני יהודה. שופטת בית המשפט המחוזי, אסתר קובו, אישרה למפרקים של הקבוצה, עורכי הדין עמית פינס ושחר בן עמי, למכור את הקבוצה למנהלה, משה דמאיו, שעומד בראש קבוצת אנשי עסקים.

הבוקר, בתחילת הדיון, הפתיע דמאיו כשהציע לרכוש את הקבוצה תמורת 2.4 מיליון שקלים – יותר מההצעה של קבוצת שמעון שבס – 1.4 מיליון שקלים,של איש העסקים ג'קי מויאל – 1.6 מיליון שקלים. מויאל העלה גם הוא את הצעתו ל-2.4 מיליון שקלים, אולם השופטת הורתה לשני הצדדים להביא מחר לבית המשפט את הסכם המכירה החתום עם דמאיו, והוא יאושר.

אם אכן כך יקרה, יושם סוף למחול השדים שהתנהל סביב הקבוצה בקיץ, שהחל בעזיבה של רוני שאטן, המשיך בבקשת הנושים להיכנס להליך של פירוק כדי להציל את הקבוצה מירידה לליגה א', ומסתיים במעבר הקבוצה משליטת העמותה לשליטת קבוצת הרוכשים.

דמאיו עצמו מסרב בשלב זה לחשוף את זהותם של אנשי העסקים שבראשם הוא עומד, אולם מחר בדיון בבית המשפט הם יחשפו, בחוזה שאמור להיחתם. עם זאת, גורמים המקורבים להנהלת הקבוצה העריכו, כי רוני שאטן נמצא בין אותם אנשי עסקים

אזי 24 בינואר 2017

לא מתעלם, זוכר לא נכון. אבל התוצאה אותה תוצאה.
בכל מקרה, מתעסקים בכם יותר כי אתם הפועל תל אביב, לא כי גררתם יותר או פחות חודשים מנתניה.
אנחנו גם יודעים שכל עולם הכלכלה מתנהל עקום.
אבל שנינו מסכימים (נראה לי), שזה לא סביר שגוף כלכלי פושט רגל, וזה בעצם שום קוד לכרטיס צא מהכלא, מחק את כל החובות שלך, עבור בדרך צלחה וקח 250 ש"ח.

מישהו פה חייב מאות מיליוני שקלים לאנשים. לא איכפת לי אם זה כבירי או הפועל תל אביב.
אבל אחד מהם צריך להיזרק לרחוב על זה.
בסוף נסגרה חברת קש בלי פעילות.
יחי הצדק הכלכלי

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

דין פרוטה כדין מאה – ועדיין לא צריך לצעוק מאות מילוני שקלים, החוב מספיק גדול (60-70-80), על חלקו גם היו ערבויות אישיות.
זה לא שמנה למהות, אבל זה כן משנה לנרטיב.
את המהות זה לא משנה- מועדון ספורט שהתנהל בצורה כושלת צריך לשלם מחיר כבד יותר מה9 נקודות, אני מסכים, אני גם חושב שאם העונש היה גבוה בהרבה, היו מתנהלים אחרת, אבל עד בני יהודה חשבו שלא צריך בכלל להעניש ואחרי בני יהודה חשבו ש9 נקודות זה מרתיע והאמת היא אחרת.

לגביי ענישה אישית – אתה צריך לזכור ולהבין שהמפרקים כרגע עוברים לשלב החקירות, אם כבירי (ולפניו) היו רק מנהלים כושלים, זה דבר אחד, אם עשו מעשים לא חוקיים, הם יועמדו לדין, זה חלק מההליך.
אבל עסקית ככה מתנהל העולם שלנו- רשת מגה קרסה, מחקה חובות, נמכרה לבעלים חדש וממשיכה להתחרות ברמי לוי כאילו כלום לא קרה (וקרה) ועסקית יש מנגנון מסודר – בעיני הרבה יותר הגיוני מהתקנון הספורטיבי.
הבעיה פה היא לא צדק כלכלי – אם חברות בע"מ יפעלו תחת ענישה כבדה במקרה של פישטת רגל, זה רע לכלכלה ורע למשק, הסיכונים יקטנו משמעותית והצמיחה תיעצר ותדעך. אז ברמת מאקרו כלכלה זה דיון מורכב בהרבה.

ברמה הספורטיבית – הענישה שקבועה בתקנון היא כן, בדיחה, אבל זו בדיחה בין אם זו נתניה או הפועל.

אזי 24 בינואר 2017

אני עדיין שונא את הפועל יותר :)

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

זה לא קשור, אני שונא את מכבי למרות מוסר תשלומים הוגן.

אנונימוס 24 בינואר 2017

הנקודה על מגה בעיניי חשובה כי היא מראה כמה אין פה עניין של "צדק". לכאורה הצדק היה לפרק את מגה ושכולם ילכו הביתה. אבל איזה צדק יש בזה לכל העובדים של מגה ששולחים אותם הביתה, לעיתים אחרי עשרות שנות עבודה, לחפש עבודה חדשה כעובד קבלן בשכר מינימום? לכל הספקים שעכשיו ייכנסו לפרק זמן של אי וודאות ומו"מ מול בעלים חדש בסופו שילך תדע מה יהיו תוצאותיו? איזה צדק יש בפירוק עסק טוב בשוק שיש בו רווח שהחטא היחיד של עובדיו היה שהמנהלים שלו היו גנבים כושלים?
המקרה של קבוצת כדורגל הוא לא זהה אחד לאחד מן הסתם. אבל הנקודה היא שצדק זה לא בהכרח טוקבקיזם/קופמניזם של "תפרקו הכל!!!111 ביזיון!!!".

אהוד 24 בינואר 2017

"השקר הגדול" זה מה שמרשים להפועל לעשות עם ההחתמות, לא כמות מול איכות

שלו 24 בינואר 2017

די מסכים עם הכל.
יש בעיה שחלק מהחובות לא נעלמו, רק הוקפאו עד סוף העונה.
ואין שום תהליך הבראה (לא של הפועל ולא של הכדורגל).
אין שום בשורה.
נהפוך הוא, בשורה התחתונה יש שתי קבוצות הרבה יותר חלשות מהפועל (אשקלון וכ"ס) שלבעלים של אחת אילו ש סמפטיה ותכנונים על הפועל.
אני מאמין שהפועל תשרוד, את העונה.
סיטואציה שתחמיר את מצבה, כי באמת היא הייתה צריכה הזדמנות להתחיל מחדש.
באנלוגיה למכבי סל, לו הייתה מפורקת אחרי הבנק של מוני, היא הייתה כבר בחזרה בליגת העל.
בנוייה בצורה בריאה.
נקייה.
בנתיים, הניהול שערורייתי, והמנהלים אפילו לא מבינים מה לא בסדר.
הפועל תשרוד או לא, תרכש או לא. ההתחלה מחדש נדחתה.
זה שחייבים כסף לפיפא לא יעלם רק נדחה.
עד הסיבוב הבא.

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

למה הניהול כרגע הוא שערוריה, את זה אני לא מבין.
ולגביי חובות לאופ"א – זה סלט ארוך מדי להסביר ורובו מורכב מדי משפטית, אם החובות לפיפא יקברו את הפועל אז זה המצב, אבל יש תסריט שלא.

שלו 24 בינואר 2017

הניהול שערורייתי היה בהקשר של מכבי סל….
אני חושב שלהפועל כנראה אין ברירה וחייבת להעמיד 20 שחקני בוגרים כדי לעמוד בתנאי קבוצה בוגרת בליגת העל.
(20 שחקנים מעל גיל 20, נכון?) ואם תשחרר את השלישייה הידוע היא עדיין חסרה.
היתרון הגדול במועד הפירוק שלה היה אמור להיות ההתחלה מחדש ושזה בזמן שיא של העניין והליגה.
בקיץ זה יהיה מלפפון.

רציתי לומר שהחובות המוקפאים יופשרו בצורה כזאת או אחרת.
הקבוצה עדיין לא הועברה רשמית לאף אחד, בסך הכל ניתנו זכויות ניהול עד סוף העונה,
לאנשים שהשקיעו בעבר כסף בקבוצה ואולי מנסים להציל חלק מהכסף שלהם (מנקודת מבט של הציניים – פסימיים),
או להציל את האגודה אותה אוהדים (מנקודת מבט של האופטימיים רגשנים)

אני בספק אם יש להם תכנית עבודה (או אם בכלל ניתן ליצר כזאת בזמן כל כך קצר),
או מודל עסקי להפעלה.
בסוף העונה השוקת עדיין תהיה שבורה, ושוב יחכו למשיח.

עדי אבני 24 בינואר 2017

אני אנסה ברשותך לעשות סדר בבאים, בעוזבים ובנשארים:
עזבו: חמשת הזרים (סימיץ', גורובסוב, ניקוליץ, שובשיץ, מנגה), וויאם עמאשה, חן עזרא, ישראל זגורי, שמואל שיימן, אנס מחמיד
יעזבו כנראה בקרוב: עמרי אלטמן, גוטליב, שוינפלד.
סה"כ 13 מהשחקנים הבכירים של הקבוצה.
נשארו: הרוש, חתוכה (שוער שני), שיש, ורטה, דגני, ידין, רייכרט, דודו ביטון (שהיו רוצים שיעזוב, אבל הסכים להפתעת הבעלים החדש לקיצוץ של 70 אחוז ממשכורתו).
סה"כ: 8 שחקנים
הגיעו: בנבנישטי, אבו זייד (מהספסל של בני יהודה), הירש (מהספסל של רעננה, בהשאלה ממכבי חיפה), ביטון (מעומק הספסל של באר שבע), אוסטוינד (מרמת השרון בתחתית הליגה השניה), ברשצקי (מרמת גן שבמרכז הטבלה בלאומית), תמוז (ללא קבוצה).
סה"כ בהפועל כרגע 16 שחקני בוגרים, כשסגל מינימלי בליגה מורכב מ20 שחקני בוגרים.

פרנקו הסביר את הרצינל של החותמים, אני אנסה להסביר את הרציונל של הקבוצה בהחתמות (מעבר למובן מאליו: נסיון להשלים סגל בוגרים):
החתמות עם מבט קדימה: 3. רק ברשצקי, בנבנישתי ואבו זייד חתמו ליותר מחצי שנה, כשמתוכם רק הראשון חתם לתקופה ארוכה יותר מעונה וחצי.
זה מראה שהרוכשים מבינים שבקיץ יהיה שוב "פריש מיש" חדש, בין עם הקבוצה יורדת ליגה ובין אם נשארת. שלושתם צעירים יחסית ( ברשצקי בן 20, אבו זייד 24, בנבנישתי 25) והיו יכולים בנקל גם להגיע להפועל בתקופות אחרות.
החתמות בשביל להישאר בליגה השנה: אוסטוינד, תמוז, הירש. 2 הראשונים בחוזה עד סוף השנה, השלישי מושאל. אוסטווינד (29) ותמוז (28) כבר לא ילדים, ושלושתם שחקנים עם רקע סביר בליגה. ינסו להשאיר אותם במידה והקבוצה תישאר בליגה, אבל המטרה הראשונית שלהם היא להביא קצת בגרות ומקצוענות לחדר ההלבשה (כן, אני יודע שזה מצחיק להזכיר את תמוז עם בגרות ומקצוענות אבל זה מה יש).
נשאר ביטון הבאר שבעי שהוא החתמה תמוהה בעיניי. הוא לא ישאר בהפועל בשנה הבאה, והוא בוסרי וצעיר מדי בשביל להשאיר אימפקט מיידי. יתכן שהובא כדי לתת חלופה מהספסל כשהתכנון הוא להביא עוד בלם.
מה עוד צריך?
לפחות ארבעה שחקנים:
בלם ליד דגני (כאמור), 2 שחקנים התקפיים, רצוי שחקני כנף (בהנחה מבוססת ששוינפלד ואלטמן הולכים, ואחרי שכבר הלכו זגורי, עזרא, בומבה, מנגה ושובשיץ) וקשר 50:50, כשיש מצב שניקוליץ שכבר הועזב יחזור.

רועי 24 בינואר 2017

יניב, הזכרון שלנו לא עד כדי כך קצר, בקיץ שלאחר אותו ינואר הנחתתם כאן את איתי שכטר בעסקה של 15 מיליון ש"ח. אז לכתוב שזהבי לא היתה אופציה זה מגוחך.
ובדיעבד מסבתר שכל דבר היה אופציה אם בסופו של דבר לא באמת היה כסף לכלום וכל החובות נמחקים.
הכל טוב ויפה וחוקי כביכול, השאלה היחידה מבחינתי היא האם עכשיו סופסוף נפסיק לשמוע מהאוהדים של הפועל על העליונות המוסרית שלהם.

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

אז תדייק- בקיץ נכנס לעניינים מיסטר סנטה קלאוס ולקח על עצמו ודחף לעסקה ההיא.
בנקודת הזמן של ינואר זו לא הייתה אופציה.

רועי 24 בינואר 2017

די נו, אותם קסמים שעשיתם כדי למצוא כסף בקיץ היה אפשר לעשות בינואר.

עדי אבני 24 בינואר 2017

אוהדי הפועל מעולם לא טענו לעליונות מוסרית. זאת טענה שהופנתה תמיד נגדנו בבוז, סטייל "השמאלנים המתנשאים האלה", לא על ידינו.
זה נכון שאנחנו, כמו כל אוהד, חושבים שהקבוצה שלנו הכי מיוחדת, אבל בלי זה אין אהדת כדורגל. אף אחד לא אוהד קבוצה כי הוא חושב שהיא גנרית או כי הוא חושב שהיא פחות טובה מאחרות.

רועי 24 בינואר 2017

צודק.
אני עדיין ממתין לסרטון הבר מצווה של האוול ובנקס.

אנונימוס 24 בינואר 2017

אני עדיין מחכה שמישהו ימצא מקום שבו הנהלת הפועל סל אמרה שלא יהיו מתאזרחים בהפועל.

בלייק 24 בינואר 2017

מצא את ההבדלים:

12.10.2015, רמי כהן בריאיון לתכנית הרדיו של ספורט5:
"האזרוח של רוצ'סטי הוא בדיחה. עשו זאת? שיראו לי את סרטון בר המצווה שלו", תקף כהן, שהוסיף: "כל מטרות האזרוח היא לעקוף את החוק הרוסי ובסופו של דבר פוגעים בו. איזה מסר אנחנו מעבירים שבכל קבוצה יש שלושה מתאזרחים? כל מטרת החוק הזה היא לעזור לנבחרת".
בניגוד ליריבתו העירונית, כהן טוען שהתהליך המדובר לא יהיה בהפועל: "לא ישחקו אצלנו מתאזרחים. היה פה אחד כזה וזהו. היו לנו מספיק הזדמנויות לכך וסרבנו". על שאר הדברים בענף דווקא ליו"ר האדומים היו מילים חמות לומר: "יש אווירה טובה סביב הכדורסל הישראלי. אין ישראלים פנויים משלב מוקדם של הקיץ, זרים רוצה לבוא, האולמות מלאים, זה כיף גדול".

28.12.2016, רמי כהן בריאיון לוואלה:
– אבל אתם הרי אלה שנאבקתם נגד המתאזרחים, אבל הבאתם השנה את ריצ'רד האוול ואדריאן בנקס, שניים שאמורים לקבל אזרחות.

"לקחנו השנה שני מתאזרחים, אבל זה במקרה, זה לא מתוך יד מכוונת כדי לשחק עם שישה זרים. גם אם שניהם יקבלו אזרחות, לא נשחק עם יותר מחמישה דוברי אנגלית. גם אם היו לנו ארבעה מתאזרחים, היינו עומדים בזה. הפועל תל אביב לדורותיה שיחקה תמיד עם מתאזרחים. בהצעה שלי למנהלת רצינו להוריד למתאזרח אחד. היו לנו קורי קאר, ווילי וורקמן, סת' חיימוביץ' בליגה א', ובעבר ג'יימס טרי, ג'ון וויליס וקני לבנובסקי. אנחנו יודעים להילחם על החוקים אבל משחקים במסגרתם. מחר יכול מישהו להפגין נגד המע"מ, אבל ב-15 בחודש הוא משלם 17 אחוז מע"מ כי יש חוקים. אנחנו שומרים על העקרונות שלנו במסגרת החוקים, ולא סוטים מזה לרגע".

רועי 24 בינואר 2017

"לא ישחקו אצלנו מתאזרחים. היה פה אחד כזה וזהו. היו לנו מספיק הזדמנויות לכך וסרבנו"
על החתום, רמי כהן האגדי.

בלייק 24 בינואר 2017

הקדמתי אותך….

בכל אופן שלחתי גם את הלינקים בתגובה נפרדת, מחכים לאישור

אנונימוס 25 בינואר 2017

אין קישור לתכנית המקורית אז קשה לי לאמר בוודאות מוחלטת. אבל אני די בטוח שהוא התכוון ברבים, שלא יהיה יותר ממתאזרח אחד שזאת באמת הייתה המדיניות לאורך השנים. הוא מתייחס שם לה שבמכבי יש שלושה מתאזרחים כך שזה עוד יותר הגיוני. הרי היו כבר עד אותה נקודת זמן ב-2015 כמה מתאזרחים בהפועל, אחד בליגה א', קורי קאר בלאומית ווילי וורקמן בליגת העל. מן הסתם רמי כהן יודע את זה. כך שאו שלא התבטא בצורה ברורה מספיק, או שצוטט לא נכון.

בלייק 26 בינואר 2017

אולי זה גם היה רמי כהן אחר? זה שם די גנרי…
הוא גם בטח התכוון כשהוא אמר שבמקרה הם לקחו שני מתאזרחים, שמכבי עושה בכוונה וזה לא יפה.
להפועל קורים מקרים, זה ידוע.
אחר כך כשהוא אומר שיש להפועל עקרונות, אבל אם זה חוקי לפעול בניגוד אליהם אז גם הפועל בעניין, הוא בטח התכוון ל…. שקר כלשהו אחר.
אני עדיין מחכה לשמוע מישהו מהנהלת מכבי שאומר שיהיו מתאזרחים במכבי במכוון (שהרי כל מתאזרח שמכבי החתימה זה היה במקרה, זה ידוע).

בלייק 24 בינואר 2017

רבים מאוהדי הפועל טענו גם טענו לעליונות מוסרית, להיותם קהל טוב יותר, נאמן יותר, מסור יותר, מגניב יותר, אלים פחות, לא גזעני, אנטיפה וכו.

עדי אבני 24 בינואר 2017

אכן, טענו אוהדי הפועל שהם קהל טוב יותר, נאמן יותר, מגניב יותר וכד'.
יש קהל שלא טוען את זה על עצמו בורסיה כזאת או אחרת? (במקום מסור אז מדרבן להצלחות, במקום אנטיפה אז שהוא לאומי ומייצג את ישראל, במקום לא גזעני שהוא טהור וכך הלאה)
שמעת על קהל שטען שהוא ממוצע או פחות טוב מאיזה קהל מתחרה?
אני לא

בלייק 24 בינואר 2017

האמת שבקושי שמעתי מאוהדים של קהלים אחרים איזושהי התיחסות (חוץ מסוגיית "למי יש יותר קהל"). התלהבות מתצוגות עידוד במשחק כזה או אחר, מכמות קהל במשחק כזה או אחר. יש קצת דיבורים בכיוון הזה מאוהדי ב"ש, אבל המהפך שעבר שם עם האיצטדיון והעידוד זה באמת משהו מיוחד.
התנשאות על קהלים של קבוצות אחרות לא יוצא לי לשמוע.

בלייק 24 בינואר 2017

במחשבה שניה, שמעתי התנשאות של אוהדי בית"ר ומכבי (ואולי גם אחרים) כאילו הם לאומיים ונאמנים יותר (למדינה, לא לקבוצה), והפועל "לא מייצגת את המדינה".

עידן. 24 בינואר 2017

עדי- אני זוכר לא מעט תגובות באתר הזה ממש בהן אוהדי הפועל הצביעו על הסירוב לעלות ליגה בכדורסל כדוגמא לערכיות הגדולה של מועדון הפועל ואוהדיו.

סתם רשמתי בגוגל "דה באזר" ו- "הפועל סירבו לעלות ליגה" ומצאתי את הפנינה הזאת בפוסט של מנהל האתר דאז- איתן בקרמן:

"מה שעשו הפועל "אוסישקין" תל אביב הוא מהפך תודעתי. מחורבות אוסישקין ועד הניצחון במלחה – את כל הסיפורים שבדרך כבר תקראו במקומות אחרים, אני הכי אהבתי את הרגע שבו הם החליטו להישאר בליגה השנייה – מפעל התקומה של הפועל הוא, כפשוטו, מופת לערכי הציונות האדומה המחודשת. כן ככה. ובמקרה הזה הוא גם חברתי ונאור וצודק ויפה וכל מה שתרצו".

עדי אבני 24 בינואר 2017

אני חוזר שוב- זה לא שאני לא חושב שאוהדי הפועל מתגאים באהדתם. הם בהחלט כן. רק שהם לא שונים בכך מאף אוהד של קבוצה אחרת.
אם היו עולים באותה שנה, היו מתגאים בפרק הזמן הקצר שזה נעשה.
אהדת כדורגל דומה בנושא זה לאמונה דתית: קודם כל מגיע החיבור הרגשי ועליו נבנה הדיסוננס הקוגניטיבי שמסביר אותו רציונלית בדיעבד

ניב 24 בינואר 2017

ובסוף ההתנהלות השערוריתית של "הראל אחזקות"/"הפועל ת"א" היא לא באשמת עדי אבני או יניב פרנקו.

Amir A 24 בינואר 2017

ישנם גם אלו שאומרים "איך נותנים להם להחתים אפילו שחקן אחד כשבגלל ההתנהלות שלהם אנשים פשוטים הפסידו כספים ועכשיו מגרדים בראש וחושבים מה עושים", אבל לאלו שאומרים את זה אין פירצה בתקנון שתומכת בהם אז כנראה לא צריך שקולם ישמע.

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

מי זה להם ? תרחיב

עדי אבני 24 בינואר 2017

זה "להם" אמורפי.
הרי הבעלים, המנהלים, המאמנים והשחקנים התחלפו כמעט כולם.
אלא אם אמיר טוען שיש להעניש את האוהדים שדווקא נשארו ברובם הגדול

רועי 24 בינואר 2017

נכון, זה לא שלניסנוב היו 14% בהראל אחזקות שהתפרקה.
כמה היתממות ועיוורון.

עדי אבני 24 בינואר 2017

אתה יכול אפילו להמיך ולטעון שלאוהדים היו 20 אחוזי שליטה, כך שבודאי ובודאי יש להעניש את האוהדים.
וברצינות, אתה טוען שהם היו מעורבים בניהול? כי לתרום לרמון כסף שיחשב כאחוזי בעלות, בלי לקבוע או אפילו לקבל עדכון על הניהול לא ממש נחשב כמעורבות כזאת. כך לפחות לפי בית המשפט המחוזי שאישר את העברת הבעלות

רועי 24 בינואר 2017

מי דחף להחזיר את איתי "הבן האובד" שכטר הביתה כשאין לך כסף ? רמון או העמותה ?

בלייק 24 בינואר 2017

אין טענה שהניסנובים היו מעורבים בניהול.
יש טענה אחרת – מנהלים כאלה שלא אכפת להם איך מנוהל נכס שיש להם אחוזי בעלות בו, שישבו ושתקו לנוכח כל הפרסומים להתנהלות השערורייתית של ארגון שהם חלק מבעליו, אחרי שבארי בן זאב ברח והתריע על ההתנהלות, אחרי שרמי כהן עזב….. מנהלים כאלה לא ראויים לקחת היום את הפועל ולהתנהל כאילו הם רק עכשיו הגיעו. רוצים לעזור? תעזרו לסגור את החובות שהחברה, שאתם חלק מבעליה, לא מסוגלת.

אנונימוס 24 בינואר 2017

מה זה "לא אכפת להם"? לכולם היה אכפת. אבל לא שמו עליהם זין. בגלל זה כל ראשי עמותת האדומים עזבו אחד אחרי השני עד שהיא הפכה לפארודיה, בגלל זה כל הבעלים הקטנים האחרים איבדו עניין. מדי פעם מישהו עם פה גדול כמו סיימון כץ התפוצץ בתקשורת, יצאה מזה איזו כותרת בוואן של "אחד מבעלי הפועל פותח את הפה" ועולם המשיך לנהוג כמנהגו.
כשיש לך 4% בעלות, או 8% בבעלות אתה יכול לצעוק ולהתעצבן כמה שבא לך. אם מי שיש לו את שאר האחוזים ושם את מרבית הכסף לא רוצה שתהיה מעורב ותקבע – זה המצב.

בלייק 24 בינואר 2017

יכול להיות שמאוד אכפת להם, אבל אין לזה ערך אם לא רואים את זה.
הם יכלו למכור את חלק, יכלו להתאגד עם שאר בעלי המניות ולהתאחד נגד כבירי (ולפניו רמון), יכלו לצאת לתקשורת ולפרסם את מה שהם ידעו – אולי כמה ספקים או שחקנים היו חושבים שוב אם לעבוד עם/בהפועל, יכלו למצוא רוכש שייקח את הקבוצה מכבירי, יכלו להפעיל משרד רו"ח שיערוך בדיקה מקיפה, יכלו להתלונן לבקרה ולהתאחדות.
כל זה בשליפה מהאצבע, והם היו בעלי 14% (?) מהמיזם הכושל הזה במשך שנתיים או משהו דומה, ולא עשו כלום. ראש בחול. אז הכל חוקי וכיף, שלא ייכנסו לכלא, אבל לתת להם להפעיל את המועדון עכשיו כשהוא נקי מחובות….. יש כאן יותר מטעם לפגם אחד.
כבר מישהו העלה את זה כאן איפשהו בתחילת יומני הפירוק של פרנקו, אבל זה כאילו שכבירי ימשיך לנהל את הפועל. ובעצם למה שלא ימשיך? המצב קצת קשה? חייבים בין 50 ל- 100 מיליון? נלך לפירוק, נקבל מחיקת חובות בתמורה ל- 9 נקודות ונמשיך כרגיל.
ברור שכבירי לקח את ההחלטות ויש לו יותר אחריות, אבל מצד שני ממילא רוב החובות הם מלפני תקופתו, אז היו לו 0 אחוזי השפעה על הניהול. הניסנובים היו שם לפניו.
לא מצפה מאוהדי הפועל להחרים את הקבוצה או לשרוק לניסנובים בוז. הכל בחסות בית המשפט, ועד שיוכח אחרת אין כאן עבריינים. אלה החיים, והם לא תמיד מצוחצחים ונקיים.
מצד שני, לטמון את הראש בחול ולהתעלם מכל הפגמים והכשלים המוסריים, ספורטיביים, פיננסיים, זה בדיוק מה שזה – לטמון את הראש בחול. זאת הגישה שמביאה שוב ושוב בעלים שהם בין בעייתיים למושחתים. כולם הגיעו בקול תרועה רמה ועידוד מאסיבי, כמעט כמשיחים (החל מהראל, דרך טביב ורמון ועד כבירי), וכולם עזבו בעור שיניהם כשהם מסובכים עד צוואר (כל אחד וסיבוכיו הוא).

Amir A 24 בינואר 2017

להם זה לקבוצת הכדורגל הפועל תל-אביב. אנשים נתנו שירות לקבוצת הפועל תל-אביב ולא קיבלו את התשלום המגיע להם. והיום הם פותחים את העיתון ורואים שקבוצת הפועל תל-אביב מחתימה שחקן זה או שחקן אחר. רק שהם לא גומרים לקרוא את הכתבה כי מנהל הבנק בדיוק מתקשר כדי לשאול מה עם החוב שלהם לבנק.
רוצים להתחבא מאחורי הטיעון שהשירותים ניתנו לא להפועל תל-אביב אלא להראל אחזקות? שיהיה לכם לבריאות.

ישי 24 בינואר 2017

מה לעשות שזה נכון. אין כאן שום התחבאות.
הפועל ת"א זה שם יפה (סתם, זה שם מגעיל) של קבוצת כדורגל. העובדה שהשם הזה ממשיך להתקיים ממש לא קשורה למי שלא קיבל כסף.
גם אני בעד שהפועל תיכחד אבל זה ממש לא קשור לפירוק.

Amir A 24 בינואר 2017

חוקית ברור שאין מה להלין על הפעולות שנעשות כרגע, אבל במקום אוהדי הפועל הייתי משתדל להמנע מדיונים מקיפים על החתמה זו או אחרת. ככה, רק בשביל הצרבת.

ישי 24 בינואר 2017

גם אני הייתי נמנע.
פשוט כי אין להם איזו החתמה שכדאי לדבר עליה.
באופן עקרוני, מעשי הנהלה הם לא משהו שאפשר להאשים בו אוהדים. אולי במקרה שלנו אפשר להאשים שהם עודדו התנהלות מופקרת.

Amir A 24 בינואר 2017

אני לא מאשים את האוהדים. אני רק חושב שגם לאוהדים צריכים להיות גבולות מסויימים. אם נקצין, במידה והיום מנהלי הקבוצה שאתה אוהד היו מודיעים שהם משחררים מהקבוצה כל שחקן הומו, כל שחקן לא יהודי, וכל שחקן מזרחי, היית ממשיך לעודד את הקבוצה ולדון על מדיניות הרכש שלה?

ישי 24 בינואר 2017

יש הבדל בין מדיניות עקרונית לבין מדיניות כלכלית שאתה לא ממש יודע.
בכל אופן, ההנהלה התחלפה, ולאוהדים אין סיבה לחשוב שגם הבעלים הנוכחיים יתנהלו באותו אופן.

אלון 24 בינואר 2017

מה יעזור לאותם נושים אם הפועל לא תוכל להחתים שחקנים?
ולמה לא טענת את זה כשנתניה, בני יהודה, פ"ת ובית"ר החתימו שחקנים אחרי שעברו תהליך פירוק?

איציק 24 בינואר 2017

ממה שאני מבין, כל עוד הפועל תל-אביב קיימת, הצדק לא נעשה. תשאר בליגה, תרד, תיקח אליפות שנה הבאה, הכל בולשיט. עם כל מה שקרה שם היא היתה אמורה להיות מפורקת. זה שהיא קיימת זה פרס לשחיתות.
ד.א. זה לא רק לשחיתות של הפועל תל-אביב כי אם גם לזו של הבקרה התקציבית, ההתאחדות והמנהלת. בדיוק בגלל שאר המושחתים, במידה רבה הפועל עדיין קיימת, אחרת היה צריך לנער, אם לא לפרק, את כולם.

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

אני מוכן לקבל 2 דברים – אחד שהענישה הספורטיבית על האירוע כולו היא בדיחה. והתקנון מאפשר את זה.
והשני הוא שצריך לחקור את מה שהיה ולבוא בחשבון עם כל מה שהריח משחיתות ומעשים לא חוקיים.
ואחרי כל זה – גישה שאומרת שצריך לטפל בהפועל בכלים אחרים ממועדון אחר שהגיע למצב הזה היא מגוחכת ומריחה משנאת הפועל.
מי שלא פירק את נתניה לא יכול לפרק את הפועל.

Amir A 24 בינואר 2017

אם לצטט את כבוד הלורד כאן למטה, "אנשים שלפני שבועיים לא היה להם כסף לשלם על אבטחה לדרבי מנחיתים עכשיו בקבוצה רכבת של שחקנים, לא ברור מהכסף של מי." זה לא נוגע קצת לנקודה מספר 2 שלך? או שחקירה של מה שמסריח למרחוק נעשית רק בדיעבד?

ישי 24 בינואר 2017

"אנשים". תגיד שם של איש.

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

סלח לי ידידי אבל מה שמסריח פה זו ההתעקשות שלך להיאחז בכל גרם של משפט כזה או אחר להוכיח טענה שאין מאחוריה כרגע כלום.
הניסנובים לא אמרו שאין להם כסף לאבטחה בדרבי אלא שהם טענו שמנסים לגבות מהם סכומים גבוהים מהמקובל. הם אומרים בכל ראיון שהם באו לטווח קצר לעזור לעסק . שיש להם סכום כסף מוגבל לשרידות של העסק ושהם לוקחים על עצמם את מה שהתחייבו בבית המשפט.
הם שמו את קורצקי על הקווים במקום מאמן "בכיר" והחליפו חוזים יקרים בחוזים זולים ומקוצצים.
לכל מי ששואל אותם הם מסבירים שירידה היא אופציה .
ואחרי כל זה ייתכן ומדובר בהמשך הפארסה ואולי לא.

אדם 24 בינואר 2017

לא יניב, מי שלא פירק את נתניה ועשה עוול פעם אחת יכול ללמוד מהטעות שלו ולתקן בפעם הבאה. במקרה הזה גם אין לי שום בעיה שזה יהיה על הגב שלי.

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

בבקשה שילמדו מהטעות וישנו את התקנות והחוקים.
ומאחר והגב שלך זה גם הגב שלי. הגב שלי לא מוכן לתפישה שמותר לשפוט את המועדון שלי בפרמטרים שאינם נחלת הכלל.

ישי 24 בינואר 2017

צריך רק לזכור שתקנון ההתאחדות לא נועד להענשה על אי תשלום לחברת אבטחה. יש דיני חדלות פירעון של מדינת ישראל, וההתאחדות היא לא שומר הראש של המוסר העסקי.
המטרות של התקנון בהקשר הזה הן שתיים: א. להגן על שחקני כדורגל (ככה זה התאחדויות הספורט בעולם עושות לעצמן פרוטקציות). ב. לשמור על הספורטיביות (למנוע מצב שבו קבוצה אחת משחקת בכללים אחרים שכוללים התחייבות ללא כיסוי).

איציק 24 בינואר 2017

יניב, האם מי שגנב מאה אלף ומי שגנב מאה מיליון צריך להענש בצורה דומה? האם על התרדה ועל אונס הענישה זהה? הרעיון ברור, חובות נתניה וחובות הפועול שונים ולכן מגיעה ענישה שונה. מעבר לזה, עוול לא מתקנים בעוול, והכי חשוב זה לטפל בבקרה, ההתאחדות והמנהלת שזה לא יחזור על עצמו.

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

הרעיון ברור . המטפורה הזויה לחלוטין והנגזרת שלה כנ"ל.
העבירה של הפועל והעבירה של נתניה הם עבירות זהות – קריסה והגעה לחדלות פרעון.
והתקנון זהה ולא מחריג את היקף החובות. אז למה אתה מתעקש לשפוט כל עבירה שונה ?
מעבר לזה מסכים. שיטפלו בגופים הרגולטוריים בכל הכוח. אבל האם אתה צריך לטפל ברגולציה רק במציאות שאין הפועל ?

איציק 24 בינואר 2017

אם בעל מכולת וליב לבייב יגיעו לחדלות פרעון, האם תצפה לענישה זהה?
לגבי הגופים האחרים, אין קשר לקיום הפועל. הם היו אמורים להיות מטופלים כבר אחרי מקרה נתנייה, וכנראה אף קודם.
נ.ב., כמו שכתבתי בעבר, על ציר הזמן, פרוק והרכבה של הפועל תהייה לטובתה, אבל זו דעה אישית ואינה קשורה באופן ישיר של ענישה. אתם האוהדים השפוים צריכים לרצות זאת יותר ממני.

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

מספיק עם המנטרה שהאוהדים השפויים צריכים לייחל לפירוק וליגה ג', אני מחזיק מעצמי אוהד שפוי ולא מצאתי טיעון שזכה, ניתן לעשות תהליכים בריאים קדימה גם בלי לשחק בליגה ג'.
ולא נספחת עם ההשוואה שוב ? הפער בין הפועל לנתניה קרוב יותר לדנקנר ופישמן מהדוגמא שציינת – אז אתה חושב שלדנקנר צריך להתייחס אחרת רק בגלל שפישמן עשה את אחריו ויותר בגדול ?

איציק 24 בינואר 2017

משום מה יש לי הרגשה שאתה מנסה לספק לנו עובדות אלטרנטיוויות שבהן חומרת העברות של נתניה והפועל תל-אביב זהות ולכן הענישה צריכה להיות זהה, או לחילופין, אתה מודה שחומרת העברות שונה, אבל לא צריך לבלב אותנו עם זה ולהשאיר ענישה זהה. מוזר מאד.
אני חושב שרצוי שהשופטים ינהגו בכולם באותו סרגל (עד כמה שניתן) ולכן רמת הענישה צריכה להתחשב לא רק בסוג העברה כי אם גם בחומרתה.

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

זה מה שאתה חושב. זה בסדר. רק שבמציאות אין ענישה מותאמת חומרה. אפילו תחזיק חזק. אין ממש שופטים.
יש עבירה. יש הפעלת סנקציה וזהו.

Lord Anthony 24 בינואר 2017

זה האידאל מבחינתך. בפועל החוק והתקנות לא מבחינים בהבדלים האלו.

איציק 24 בינואר 2017

הטענה שלך ושל יניב נשמעות לי הזויות, אך כנראה יתכנו בכדורגל המעוות שלנו. זו עוד סיבה למה צריך לנער את המערכת. לא בגלל הפועל, אלה בגלל המערכת.

אלון 24 בינואר 2017

מה היה עוזר לנושים אם הפועל לא היתה יכולה להחתים שחקנים?
חוץ מסיפוק לשונאי הפועל כמוך מזה שהפועל לא תהיה קיימת, אף אחד מהנושים לא היה מרוויח אגורה אחת ממהלך כזה

איציק 24 בינואר 2017

אני לא שונא הפועל במיוחד. אני חושב שגם עכשיו לא יקבלו כלום. איך היתה תגובתך אם דנקנר היה אומר "אם לא אקבל עונש אחזיר חצי מהחוב אחרת אין לכם מאיפה לקחת." נניח שיש לו כסף מוסתר בחול שאף אחד לא יודע וזה התנאי שלו, הית מסכים? אתה פה אומר אותו דבר. אם תשאירו את הפועל הם יחזירו משהו ולכן צריך להקל עליהם. אני לעומתך לא חושב ככה. אני כן מסכים עם יניב, שאם התקנון קובע שזה העונש, אז זה מה שצריך להיות, רק אני טוען שצריך לשנות את התקנון, אך לא רטרואקטיבית.
מאד קל להאשים כל אחד שחושב שהעונש קל בשנאת הפועל. למה לא לענות סתם לעיניין. קשה יותר, אבל כדאי להתאמץ.

אמיתי 24 בינואר 2017

שוב איציק זו דוגמא לא נכונה עם דנקנר..
ההשוואה היא הפועל לאידיבי. חברה שעדיין קיימת וחיה
וכן שוכרת עובדים חדשים ואפילו יחצנים רק לא את רני רהב.
כמו הפועל שמחתימה שחקנים חדשים ואפילו דובר.
ודנקנר לכבירי שהראשון בדרך לכלא וישלם חלק מחובו (האישי)
וכבירי נגדו החלו הליכי הוצאה לפועל וצו עיכוב יציאה מהארץ.
גזירה שווה

אמיתי 24 בינואר 2017

אגב תן דיווח מהכדורסל. זה ענף. שם יש ניהול..(-:

איציק 24 בינואר 2017

1. לא יכול לומר כלום על אי.די.בי. כי אין לי מושג מה מצבם והאם הם יכולים להחזיר חובות כלשהם, אבל הכרתי בעלי סופר שסגרו אותו בגלל חובות. בעל הסופר לא יכול להחזיר כסף לספקים, לשלם משכורות, אז הוא סוגר את העסק, וכנראה שהספקים והעובדים נשארים עם כלום, אבל אם לא היה סוגר, הם עדיין לא היו מקבלים כלום.
2. מכבי באירופה במצב גרוע מאשר הפועל בכדורגל בליגה. להפועל שחקנים בשקל שמשחקים ברמה של שקל עשרים. למכבי, שחקנים במיליון דולר וגם משחקים ברמה של שקל ועשרים. את כולם למפרק.

איציק 24 בינואר 2017

אמיתי, נראה לי שיהיה צורך בהחלפת מאמן נוסף, אולי אפילו שניים.

אמיתי 24 בינואר 2017

אם אתה יודע יותר על פירוק הפועל מאשר על אידיבי
ונוחי מצבך קשה משחשבתי..
מה שכתבתי הוא אחד לאחד מה שהפוסט של אבי קורנפלד
אומר. זו דרכו של עולם.
מכבי סל הוא המעסיק הגדול ביותר ביורוליג על פי העונה הזו.
נחמה פורתא

איציק 25 בינואר 2017

נזכרתי שכילד היה משהו כמו: אידיבי, אידיבו, הידה מכבי יפו.
הכוונה לזה?

אלון 24 בינואר 2017

סבבה, אז גם בית"ר ירושלים, הפועל כפ"ס, הפועל פ"ת, מכבי נתניה ובני יהודה לא אמורות להתקיים.
אוי, הצביעות. הכסף של הנושים מטריד אתכם, אני בטוח…
אתם באמת לא מצליחים להבין שגם לנושים עדיף שהפועל תהיה קיימת? שאם לא היו מאפשרים לה להתקיים זה לא היה עוזר לנושים אפילו לא בלירה שחוקה אחת?

Lord Anthony 24 בינואר 2017

כל הכבוד על האופטימיות, אבל איך שאני רואה את זה מתבצע פה שיחזור של העונה הראשונה של כבירי.
מביאים כל מיני פליטים של קבוצות ליגת העל ושחקנים מהלאומית, ומנסים לשכנע את כולם כאילו בונים קבוצה. להיגמר טוב זה לא יכול. גם אם לא ירדו השנה (וזה לא נראה לי תרגיש סביר, באיזשהו שלב יתחילו לשלוף כרטיסים לשחקנים) אז שנה הבאה יעמדו באותו המצב, רק ככל הנראה עם פחות אפשרויות לשפר אותו.
ההתנהלות הזאת צריכה להדליק יותר מנורה אדומה אחת. אנשים שלפני שבועיים לא היה להם כסף לשלם על אבטחה לדרבי מנחיתים עכשיו בקבוצה רכבת של שחקנים, לא ברור מהכסף של מי.

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

אני שמתי בצד את הנושא המקצועי בצד.
מאחר והכאוס הזה לא אפשר הסתכלות אמיתית.
אני מאמין שאנחנו הולכים לתקופה של חוסר בהירות ורק כשהעסק יתייצב (והוא עוד לא שם) אפשר יהיה לבחון את השיקום המקצועי אם וכאשר

Lord Anthony 24 בינואר 2017

אני בכלל עוד לא מדבר על התנהלות מקצועית, בעיקר בגלל שאני לא חושב שיש יותר מדי מה לדבר עליו בצד המקצועי.
אני מדבר על זה שי מצב שפתאום מאין כסף לכלוםת מגיעים למצב של שיירת שחקנים שמגיעה לחתום בוולפסון, בלי שהנתונים הבסיסיים ישתנו מהותית.
עכשיו אני מודע לזה שקיצצו משכורות כי אפשר, והמיליון ש"ח שהכניסו לקופה הם ככל הנראה בעיקר תוצאה של מו"מ שאיפשר השקעה מינימלית ולא בהכרח היכולות האמיתיות של הרוכשיםת ועדיין קצת קשה לי לעכל את המעבר מקבוצה שבקושי היה לה כסף לגמור את העונה לקבוצה שמחתימה שחקנים צעירים ומביאה זרים.
יש לי פה דיסוננס בין המיצג של קבוצה שלא יודעת איך היא תגמור את העונה לבין המציאות של קבוצה שקונה מכל הבא ליד.

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

כי אתה שבוי של תקשורת ספורט. בו כל החתמה היא "חיזוק" – מביאים אוסף של שחקנים זולים שעלותם במצטבר היא כשל שחקן או שניים מאלה ששוחררו. כך שהמצג שהוצג בבית המשפט לא השתנה.
הנאמנים אמרו מראש שהפעלה רזה תעלה איקס והפעלה רזה קצת פחות היא קצת פחות. אז הניסנובים משלמים את ההפרש. למה זה כזה "מוזר"

Amir A 24 בינואר 2017

מה האינטרס של מישהו להפעלה רזה קצת פחות? למה לעשות את זה?

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

אחד עסקי טהור – תעמיד קבוצה מלאה בשחקני נוער, תמכור פחות כרטיסים, זה לא ביקוש קשיח, שתיים, אם אפשר אולי כן להישאר בליגה בהשקעה סבירה אז בליגת העל בשנה הבאה יש יותר תקבולים, זה שיקול הגיוני ואם הכסף קטן יחסית ויש לו בעל בית מאחוריו, מה לא בסדר בזה?

Amir A 24 בינואר 2017

זה בסדר כל עוד התוצאה הסופית תהיה שהכסף העודף יילך לנושים המקומיים. אלו שעבדו בשביל הכסף שלהם. כל עוד זה לא המצב אז זה גועל נפש אחד גדול, גם אם בחסות החוק.

ישי 24 בינואר 2017

כבר אמרתי לך – זה כמו למכור מוצר של חברה בפירוק.

Lord Anthony 24 בינואר 2017

עד ברשצקי הבנתי הכל, בסך הכל לא היו החתמות יוצאות דופן, כל מיני שחקנים שלא היו להם יותר מדי ברירות וכנראה גם לא עלו יותר מדי (ובגלל זה כבר כתבתי שאני לא חושב שזה יכול להיגמר יותר מדי טוב), אבל כשקונים פתאום שחקן ב 400 אלף ש"ח (לפי פירסומים זרים), ומדברים על להביא זרים (שגם הם כנראה מרוויחים יותר ממשכורת חייל), ולהחזיר את ניקוליץ' שזה הכל אולי סכומים שנראים לא גדולים מדי, אבל ביחס ל 7 מיליון של ההפעלה הרזה ולאור השחקנים ששוחררו לא מדובר פה על סכומים זניחים, אז דברים מתחילים להראות מוזר.

עדי אבני 24 בינואר 2017

מה שמעניין בייחוד בפוסט הזה זה התגובות:
נתתי תגובה אחת שמדברת על כדורגל, והיא לא עניינה איש. מה שמעניין את כולם זה דווקא לדבר על מוסר ומשפט, כאילו כולם (ואני כלול) מומחים גדולים לעניין, ולא מוטים מראש בכלל אהדה כזאת או אחרת בשיפוט שלנו.
ואחר כך אנחנו באים בטענות לאופירות והפרימואים, כאילו שלעשות את אותו הדבר בשפה פסבדו-אינטלקטואלית זה לא אותו הדבר

אדם 24 בינואר 2017

אבל במקרה הזה הכדורגל לא משחק כאן תפקיד בכלל. זה לא חשוב או מעניין מה הקבוצה תעשה על המגרש עם כל מה שקורה מסביב.
לעשות דיון על מכבי חיפה או ת״א ולא לדבר על הכדורגל זה עוול, על הגוויה שלנו זה מחוץ לקונטקסט לחלוטין.

Ollie Williams 24 בינואר 2017

אתה חושב שהושקעה מחשבה מקצועית מעמיקה בשחקנים שמגיעים?
אתה חושב שהייתה מחשבה מקצועית מעמיקה במינוי של קורצקי?
אתה חושב שאפשר לנתח מה יהיה עד סוף העונה כשיש לפחות 3 שחקני מפתח בקבוצה שכל משחק של מי מהם הוא "המשחק האחרון שלו בהפועל"?

אפשר לנתח מקצועית דרישה של 3.1 מליון יורו על אדי גוטליב?

Amir A 24 בינואר 2017

להתלונן שבפוסט על הפועל תל-אביב התגובות לא עוסקות בכדורגל זה כמו להתלונן שבפוסט על דונלד טראמפ התגובות לא עוסקות בתיאוריה של ג'ון סטיוארט מיל.

רועי 24 בינואר 2017

יניב, שאלה:
אני רואה כותרות שהנהלת הפועל ת"א קבעה שתג המחיר של גוטליב הוא 3.1 מיליון יורו.
בהנחה שימצאו לו קונה, לאן הכסף מהמכירה הולך ?

Amir A 24 בינואר 2017

תודה רועי. בשאלה אחת תימצתת את כל מה שאני מנסה כאן לבלבל עליו את המוח. אני מבטיח שאם התשובה היא "לנושים" לא אגיב יותר בפוסטים בנושא הפועל תל-אביב.

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

לקופת המועדון.
אם יימכר אפשר יהיה בין היתר לשלם לנושי פיפא לדוגמא.

רועי 24 בינואר 2017

ביזיון.
אחלה סיבוב עשו הניסנובים.

Amir A 24 בינואר 2017

עזוב נושי פיפ"א. ספקים, עובדים, נותני שירותים. כל אלו שהחובות אליהם הם בגלל שהם עשו אשכרה עבודה שאמורה להכניס להם משכורת שמשמשת לתשלום משכנתא, מכולת, משכורות לעובדים, תשלום לקופת חולים וכדומה. הם יראו משהו ממכירה שכזו?

ישי 24 בינואר 2017

הצעקות על צדק הן נחמדות, אבל יש בעולם גם חוקים (ואתה יכול להאשים אותם, רק שזה לא יעזור לאותם אנשים).
העובדה שניסנוב קנתה את הפועל עם החובות לפיפא העלתה מעט את הסיכוי שהאנשים שאתה מדבר עליהם יראו משהו.

Amir A 24 בינואר 2017

עדיין לא קיבלתי תשובה לשאלה של רועי. אם גוטליב יימכר ב- 3.1 מיליון יורו האם הנושים הקטנים המקומיים יראו משהו מהסכום הזה? כן או לא?

רועי 24 בינואר 2017

עזוב, זו פארסה.
איך שזה נראה, בעין בלתי מזויינת זה שופט ונאמן שמה שעמד לנגד עיניהם זה הצלת הפועל תא בלבד, ולא הנושים וכספם.
נתנו את המועדון על כל נכסיו בחינם.

ישי 24 בינואר 2017

כמעט ולא – יש איזה אחוז קטן מהתקציב בשנים הבאות שילך לקופת הפירוק. מסתבר שמכירת שחקן תשפיע על זה.

עדי אבני 25 בינואר 2017

חד משמעית לא.
דין גוטליב כדין ברשצקי.שניהם מועסקים בקבוצת הניהול החדשה.
האחים ניסנוב לקחו על עצמם את החוזים של הפועל, ומכאן הם אחראיים לתשלום שלהם מצד אחד ולרווח על מכירה של מי מהם מצד שני.
ובלי קשר, אם בהפועל יקבלו הצעה של 800 אלף שקל על גוטליב הם ישמחו למכור. 3.1 מיליון יורו זה בשביל לתת הארד בול לגוטליב במסגרת הריקוד המשפטי

רועי 25 בינואר 2017

הם אחראים לתשלום שלהם אבל הם לא אחראים לכסף שחייבים להם במסגרת אותם חוזים שהם לקחו עליהם, והם יראו את הכסף ממכירה שלהם, אחלה דיל.

ישי 25 בינואר 2017

אין ספק שהיה עדיף להם שהפועל תתאדה

יואב דובינסקי 24 בינואר 2017

זה יהיה נס אם למרות כל הקומבינות בסוף הפועל תרד.

גיל ז. 24 בינואר 2017

זה כבר נס, יש רוכשים שהתחייבו להשקיע 7 מליון עד סוף השנה ולקחו חובות אופ"א בסך 12 מליון (כך לדברי ניסנוב מראיון שקראתי אתמול), בתמורה הם מקבלים על חשבון הנושים שחקנים ששווים – גוטליב 3.1 מליון יורו, שוינפלד 3.5, אלטמן 2, רייכרט 1 (רק מחזיר את ההשקעה), ככה בקטנה עשו אקזיט של בין 10-15 מליון ש"ח. והכל בחסות בית המשפט והבקרה, והכל על חשבון הנושים כי צריך לדאוג שהמפעל הציבורי ששמו הפועל ת"א ימשיך להתקיים.
רק שעכשיו קורה דבר נפלא, הרוכשים התחייבו להודיע איזה חוזים הם מקבלים ואיזה לא, אבל המציאו דבר חדש, "חוזה מכאן ולהלן" כלומר לא צריך לכבד את כל החוזה אלא רק מהיום קדימה, ולכן מענקי חתימה שלא שולמו שייכים למפרק והרוכשים צריכים לשלם רק משכורות ולכבול שחקנים כבני ערובה.

גיל ז. 24 בינואר 2017

ועוד דבר קטן, כמה חמור יכול להיות שחקן כדורגל, ובמיוחד סוכנו/עורך דינו, שבמצב הנוכחי חותם עם הפועל על הסכם ל-4.5 שנים (ע"ע ברשצקי), מי שלא לומד מאלו שנכוו ברותחין, שלא יתפלא אם ישרף.

יניב פרנקו 24 בינואר 2017

שכחת את הרוש – 7 מיליו יורו קל.

גיל ז. 24 בינואר 2017

צודק, אדאג להוסיף. אגב, לא אני מעריך אלא הרוכשים החדשים, בזה הם אגב ממשיכים יפה את דרכו של כבירי.

אלון 24 בינואר 2017

זה לא על חשבון אף נושה, כי זה לא שהכסף היה מגיע אליהם במקום לשחר הירש

טרנטה 24 בינואר 2017

גוטליב שווה מיליארד וארבע מאות אלף

אלון 24 בינואר 2017

מדהים לראות איך פתאום כולם נהפכו לסוציאליסטים שבעלי החוב מדאיגים אותם. מחמם את הלב.
זה שאותם בעלי החוב לא היו מרוויחים לירה אחת שחוקה אם הפועל לא היתה יכולה להחתים שחקנים (שזה דה פקטו אומר שהיא לא היתה קיימת יותר) לא מזיז להם. גם מקרים זהים בהמון קבוצות אחרות (ממש לא רק נתניה אגב. גם בית"ר בפנים. רק בלי המינוס 9) לא הזיזו להם.
אבל זה בעלי החוב שהם דואגים להם. לא שנאת הפועל זה מה שמניע אותם, חס וחלילה.

גיל ז. 24 בינואר 2017

מוזר, חשבתי שהפועל הם הסוציליסטים בסיפור הזה.

ערן (המקורי) 24 בינואר 2017

חופשי שנאת הפועל.
כאוהד מכבי, הרוויחה את שנאה זו בצדק. משירי שואה, ועד כיסוחים אלימים בעקביות בדרבים.
והקומבינה מארץ הקומבינות, שמאפשרת לצאת לדרך חדשה להעלים חובות לספקים חלשים ושחקנים, לצאת למסע רכש, תמורת הורדת 9 נקודות. גם זה.

אלון 24 בינואר 2017

א) תבלה עם שירי טועמה ואונס. מה שכתבת רק מוכיח ששוב, טובת הנושים ממש לא מעניינת אותך.
ב) קומבינת 9 הנקודות ומחיקת החובות גרמה לך לשנוא גם את נתניה? או גם את בית״ר ובני יהודה, שעברו פירוק ומחיקת חובות ואפילו את 9 הנקודות שהפועל שילמה לא משלמים?
כמו שנאמר, אתה צבוע גדול.

איציק 24 בינואר 2017

אתה יודע מה, גם שונא הפועל יכול להיות צודק.

משה 24 בינואר 2017

אתה צעד אחד מלהגיד "אין כלום כי לא היה כלום", גניבת דעת לשמה.
אם אהדת הקבוצה מבחינתך מצדיקה אובדן של סטנדרטים סוציאליים אנושיים אז תהנה, הסמל האדום וקשקושי המגל שלכם תמיד היו מופרכים.
ורק לרקורד, אני שונא הפועל כמו שאני שונא כל אחת מ 14 קבוצות אחרות (אם זה מה שיש עדיין בליגה העלובה הזו).

אלון 24 בינואר 2017

לא הבנתי לאן אתה חותר.
עצוב לי על הנושים. אם הפועל לא תתקיים (שזו התוצאה המיידית של הפועל צריכה לשלם מאה מיליון שקל לפני שתוכל להחתים שחקן) זה לא יעזור להם. זה יעזור לשונאי הפועל, שפתאום מתחפשים לדואגי הנושים הגדולים.
אגב, אני ממש לא סוציאליסט ולא מתיימר להיות כזה.

Amir A 24 בינואר 2017

הפועל צריכה להתקיים בשביל למכור את כל הנכסים שיש לה כרגע ולשלם לנושים עם הכסף שהיא תגייס. לא בשביל להחתים שחקנים חדשים בלי בקרה ולנסות להישאר בליגה.

איציק 24 בינואר 2017

אתה ממש לא אוהד הפועל. איכס

ישי 25 בינואר 2017

אבל היא לא הייתה יכולה להתקיים בשביל זה, אז החליטו למכור אותה.
כנראה שלא הייתה אף הצעה לקנות את הפועל במתווה הגאוני שאתה מציע.

Amir A 25 בינואר 2017

אז שתתאדה. לא מצאו קונה? בבקשה – שהנאמן ימכור את כל מה שיש בידו ושהקבוצה תעלם.

ישי 25 בינואר 2017

סבבה, רק שאז היה מגיע פחות כסף לנושים

אלון 25 בינואר 2017

אבל זה ממש לא מה שמעניין את שונאי הפועל האלה. הנושים זה סתם תירוץ שנאה בשבילם כרגע

משה 25 בינואר 2017

קיומה של הפועל לא תלוי ביכולת להחתים שחקנים, הקבוצה תתקיים עם קהל אוהדים נאמן גם בליגה הלאומית ותצטרך לעבוד חזרה כדי לעלות כמו כולן. זו קבוצה עם תשתית נוער בריאה ואם תצטרך לשחק איתם תקופה מסויימת לא יקרה כלום. עפ"י אותו הגיון ובהקצנה כמובן זכייה באליפות תביא לקבוצה מענק שיכול לסייע לה לסגור חובות ואולי כדאי לתת לבעלים החדשים להתמודד על האליפות כדי לייצר הכנסות ולהחתים בסכומים גדולים ? בסוף השם הכולל "נושים" עושה את החיים קלים מדי. יש הבדל בין משרד הכרטיסים "לאן" שישרוד כמה חודשים ללא תשלום לשחקן ספסל שמרוויח משכורת לא גבוהה במיוחד ואין לו כסףלהביא הביתה

אנונימוס 25 בינואר 2017

ממה שאני מבין זאת בדיוק הסיבה שעובדי "הראל אחזקות" (כולל השחקנים) מקבלים עדיפות בחובות על פי חוק

ישרון 25 בינואר 2017

Don't hate the player hate the game
השחיתות שמדברים עליה בתגובות פה היא לא של הפועל אלה של ההתאחדות/בקרה וכל עוד הפועל משחקת בתוך הכללים זה מותר גם אם זה מתסכל.

בלייק 25 בינואר 2017

Spoken like a true Shimon

ישרון 25 בינואר 2017

לא, פשוט ריאלי.

צהוב כחול 48 25 בינואר 2017

רלף קלייןז"ל -הפועל מסריח
כל האמת ב 2 מילים

אלון 25 בינואר 2017

ונתניה? ובית״ר שאפילו לא נענשה במינוס 9? ובני יהודה? והפועל פ״ת?

צור שפי 25 בינואר 2017

אני מבין שהפיצה של צ'ורצ'יץ', המשחקים ביום הזיכרון, הסמים של אלישע בן אברהם ועוד רשימה ארוכה של etc לא עברו את מחסום אפו המעודן של המנוח…

צור שפי 25 בינואר 2017

או במלים אחרות – לכל מועדון יש את הסרחונות שלו. לזכות המנוח ניתן לזקוף את הסאונדבייט הקופירייטרי.

איציק 25 בינואר 2017

לפיצה ולמה ששאף אלישע בן אברהם הבנתי שהיה ריח ממש ממש טוב, אז אין מה להשוות.

יואב 25 בינואר 2017

צור,
רק בהתייחס לאולסי, תמיד חשבתי שהמעשה של מכבי היה אצילי כלפי השחקן.

איציק 25 בינואר 2017

הוא היה אצילי אם גם היו דואגים לטיפול. לצערי במבט לאחור זה היה סתם כסתח.

אריק האחר 25 בינואר 2017

כאחד שאוהד מכבי ״ ושונא הפועל ״ דווקא יש לי
אינטרס ברור שהפועל תשרוד עוד שנה
תמיד טוב לשפר מול ״ החורבה ״ שנשארה את המאזן ההיסטורי.
ובכול זאת דווקא לחברים הטובים שלי אוהדי הפועל אני אומר לא נורא אם תרדו ליגה וגם יותר
הבניה תתחיל מלמטה ותצליח
בצורה שכרגע הכול מתנהל הפועל תגרור עוד עונה בכותרות אבל הפירוק והתפוררות תהיה יותר קשה לשיקום.
אפשר להתווכח ולהתפלפל בלי סוף אבל האמת ברורה כבר כמה שנים
הכול רקוב בהפועל בנושא הניהול והבעלות
הדבר היחידי שנשאר הוא רוב האוהדים הנפלאים שיש לקבוצה הזאת .
עוד עונה כמו העונה הנוכחית וגם זה יתחיל להתפורר.
תתחילו מחדש אין ברירה .

יואב 25 בינואר 2017

אז כולם מסכימים שיש פרצות בחוק וזה לא נראה משהו.
עדיין, הפועל עושה לביתה במסגרת הזאת וכמו כל קבוצה שהיתה נקלעת לתסבוכת הזאת.
יניב יודע כמה פעמים העלתי פה ספק לגבי יכולותיו הפיננסיות של כבירי, ואף ספק גם כלפי יכולותיו המנטליות. האמת אפילו יותר הזויה מנבואות הזעם שלי.
אין מה לכעוס על הפועל, אלא על המערכת בכללית.

יואב 25 בינואר 2017

מה שכן, הפארסה הנוכחית עם שלושת המוסקיטרים, זה על הניסנובים. אין סרט שמענק חתימה שמגולם במשכורת, לא יחשב.
ואין סרט שאתה יכול למכור ולהרוויח על שחקן(שוינפלד) שכלל לא שילמת עבורו ועוד הציל אותך מירידה.
בזעיר אנפין, אי המכירה שלו בקיץ למכבי בעשר מיליון שקל והפרת חוזה, חודשיים אחרי, זאת הפריזמה המושלמת לבחון את מידת כשירותו של כבירי לנהל תקציב שעולה על מחזור רגיל של בית עסק קטן. זה טירוף ועבד כי ימלוך ברמה הבוטה ביותר.

Comments closed