בית"ר טהורה לעד

צפיית חובה

מי שעוד לא ראה את "בית"ר טהורה לעד" שיילך וייראה, דחוף, אם אתה קורא בדה באזר ועוד לא ראית את אחד מסרטי הדוקו הספורט הכי טובים שנעשו פה, אז משהו לא בסדר איתך, אז לכו.

יש לי הרבה תובנות מהסרט, אבל אני אראה אותו עוד כמה פעמים כדי לזקק אותם, מה שברור לי זה עד כמה הסיקור התרבותי סביב הספורט בארץ הוא עלוב, הספורט בארץ ראוי להרבה יותר סרטים כאלה, שיודעים לספר סיפור לעומק, הדיון הספורטיבי בארץ תודות לנכות התקשורתית שעוטפת אותו הוא בבעיה גדולה.

אז תודה רבה ליוצרים.

*

יצאתי עם תובנה אחת מרכזית, על הנבל המרכזי בסיפור הזה, ארקדי גאידמק, מנוול אמיתי, שלקח חבית חומר נפץ, שפך עליה גלונים רבים של דלק והדליק אותה בהנאה בלתי מוסתרת.

הקטע שבו האמא מגיעה לארץ ומלווה את הבן, ילד ממש, בתוך מערבולת מטורפת, צובט את הלב, מי ששם את סאדייב וקאדייב במצב הזה, את הרוש, את כל המועדון הזה בסיטואציה הזו, הוא נבל אמיתי.

זה אחד מקטעי הסיקור העוצמתיים שראיתי בספורט הישראלי.

*

חשוב שלבית"ר תהיה הנהגה אמיתית, חשוב שבבית"ר ישחקו שחקנים ערבים, חשוב מאוד עוד הרבה דברים, אבל מי שלוקח ילדים, משתמש בהם כפיונים ומסכן את חייהם הוא המנוול הגדול פה.

*

עקצתי לא פעם בזירות שונות את אנשי נורדיה, אני מתנצל, המסע שלהם, לא משנה איך ייגמר, הוא מול כוחות עצומים ולא תמיד את המנוולים האמיתיים מזהים מיד.

סיפור דמיוני לגמרי
היה אופסייד - ארם אבירם

115 Comments

גיא זהר 23 בפברואר 2017

יניב, סוחרי נשק הם מהמנוולים הכי גרועים בעולם הזה. ואידך זיל גמור.

יניב פרנקו 23 בפברואר 2017

אני רק אומר, יש נרטיב אחד לסיפור הזה, וזה שבליבו הלה פמליה, אבל יש נרטיב אחר וגדול יותר, שזה על אדם שהחליט להדליק את החבית חומר נפץ הזו, מסיבות עסקיות ואישיות.

ר.בקצה 23 בפברואר 2017

שלום יניב,
מה יצא לו מזה?
או למצער, מה קיווה שייצא?

ניינר / ווריור 23 בפברואר 2017

חשב שייבחר לראשות עיריית ירושלים, רצה לקבל חיבוק וקבלה מאזרחי ישראל והכל כדי להימלט ממאסר. לא הצליח לו

ר.בקצה 23 בפברואר 2017

ניינר,
גאידמק רץ לבחירות בעירייה הרבה לפני שהוא הביא את שני הצ'צ'נים.

יניב פרנקו 23 בפברואר 2017

התחושה שלי מהסרט שהוא עשה את מה שעשה פשוט מכעס על זה שלא נבחר.

dk 23 בפברואר 2017

עוד לא ראיתי את הסרט (אולי זה מתועד שם ואולי לא) אבל אני זוכר עוד בזמנו שיום אחרי שלא נבחר היחס שלו לבית"ר ולאוהדיה השתנה בצורה קיצונית.

יואב 23 בפברואר 2017

אכן. זה כל מה שהיה בזה.
עלק מראה לחברה הישראלית. כן, את ארקדי מעניינת החברה הישראלית.

בלייק 23 בפברואר 2017

לטענתו בסרט הוא עשה את זה "כדי להציב מראה" לציבור הישראלי.

צור שפי 23 בפברואר 2017

"אך אני לא אבה בשורת גאולה, אם מפי מצורע היא תבוא" – רחל, בשיר "יום בשורה", בהתבסס על הסיפור המקראי (מלכים ב פרק ז). הן את השיר והן את המקור ניתן לפרש באופנים שונים…

בלייק 23 בפברואר 2017

אין לי בעיה עם הבשורה, רק שהמצורע ידוע גם כשקרן, אגואיסט ונרקסיסט. היה נחמד לעמת אותו עם המציאות או לפחות עם איך שהוא תיווך אותה בזמן אמת, ולא רק במקרה הזה.

אביאל 23 בפברואר 2017

אני לא אשכח את השיחה ביציע המערבי (בטדי), אחד אומר לחבר שלו – מה הוא חשב שאם הוא ישפוך כסף על בית״ר אני אצביע לו בבחירות ? אפשר לקנות את הקול שלי ? אני פרניציפ לא מצביע לו.

אנונימוס 23 בפברואר 2017

קשה לשכוח את ההתמסרות וההתרפסות של החברה הישראלית לגאיידמק כל עוד היה בשיאו מבחינה פיננסית. איש דוחה

צור שפי 23 בפברואר 2017

כל הטייקונים ה"לגיטימיים" שיושבים היום בכלא או על ספסלי נאשמים ושנהנו שנים מהחיבוק, החנופה והריפוד הקולקטיביים של הבנקים והממסד הכלכלי, דוחים לא פחות.

אנונימוס 23 בפברואר 2017

תכלס (ועוד כמה תוים)

אביאל 23 בפברואר 2017

אנונימוס – ממ יש הרבה תושבים מהצפון שדווקא זוכרים את גאידמק לטובה בזמן מלחמת לבנון השנייה.

MOBY 23 בפברואר 2017

גאידמק היחידי שפעל והוציא כסף אמיתי ללא קבלת תמורה. ישנם רשעים גדולים ממנו.
הטייקונים המקומיים חיסלו את זה שעשה גלים גבוהים בבריכה.

אנונימוס 23 בפברואר 2017

גם שרי אריסון תורמת מדי פעם למטרות טובות. גם סמי עופר בנה בניין על שמו.
כל אותם ברונים שודדים מודרנים ונבלים סטייל גיידמאק גונבים מיליארדים ו/או ממיטים אסון במעשיהם הרעים על מאות אלפים ומיליונים. ואז תורמים אחוז זעיר מהרווחים שעשו, מקבלים כותרות טובות ואנחנו אמורים לסלוח להם.

אביאל 24 בפברואר 2017

אנונימוס – כל העשירים גנבים ? נראה לי כמו התבכיינות.

ואין שום דבר רע בזה שאנשים עשירים יתרמו לקהילה, זו בהחלט נקודה לזכותם.

צור שפי 25 בפברואר 2017

אביאל – אף אחד לא אמר שכל העשירים גנבים ושלהיות עשיר זה שלילי בהגדרה. אתה לא יכול להתעלם מזה שיש בארץ כמה עשרות בודדות של אנשים/משפחות שקיבלו מתנות יקרות ערך מהמדינה (כלומר, ממך, ממני, מכולנו), בין אם בקבלת נכסי טבע בפרוטות ובין אם באמצעות הלוואות עתק מכספי הפנסיה שלנו שאחר כך לא הוחזרו. חלק מהאנשים האלה יושבים כיום בכלא, חלק כבר מתו, חלק אני מקווה שעוד ייענשו. זה שמישהו מקים אגף בבית חולים או איצטדיון על שמו אחרי שהוא קיבל את כל המתנות האלה זו ממש לא נקודה לזכותו.

אביאל 25 בפברואר 2017

צור – זה כמעט בכל מקום ככה, אכן הרבה עשירים ״הסתדרו״ בעזרת המדינה ועל חשבון הציבור, חלק מהשיטה, אפשר להגיד וזו נקודת זכות בארץ (כמו הרבה דברים אחרים שקשורים ליחסי חברה-מדינה) שהם כבר לא זוכים להגנה אוטומטית ושיש כוחות שפועלים מולם.

מה שכן, הם עדיין לא היו חייבים לתרום וטוב שהם תרמו, כנראה שלחיפה היה איצטדיון פחות מרשים אם בכלל ושאגפים חדשים ומשוכללים הצילו חיים בלי צל של ספק, לא הייתי אומר שאין כאן מקום להערכה, היתה להם האפשרות שלא לתת.

MOBY 25 בפברואר 2017

חיפה, התרומה היא 10 אחוז פחות או יותר. שאר התרומות באו מתאגידי הענק. גאידמק היחידי בנוגע לעיר האוהלים ולמיגונים שממש הוציא כסף מכיסו.
והוא לא פה בגלל גזענות ה"אליטות" שחלקה מפסידה בבתי המשפט.

אמיתי 25 בפברואר 2017

הבעיה היא שה (התרומות) באות לכסות על העוול שבבסיס ההתעשרות
של מי שנתן את התרומה. הם מסך עשן. וחצי אמת גרוע משקר..
וזה שזה קורה בכל העולם לא ממש עושה את זה פחות עוול.

יואב 23 בפברואר 2017

ראיתי כבר לפני חודשיים.
כל מילה פרנקו. נכמר הלב על הילדים האלה.

יואלזיניו 23 בפברואר 2017

צודק במיליון אחוז

Gil - Zimbabwe 23 בפברואר 2017

יש אפשרות לראות את הסרט ברשת?

ישרון 23 בפברואר 2017

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10158268745660494&id=285435840493 מעמוד אוהדים של בית"ר "קול האוהדים"

Gil - Zimbabwe 23 בפברואר 2017

תודה + 15 תווים

D! כאן ועכשיו 23 בפברואר 2017

גיל, כמעט פיצחת את מנוע התגובות

אמיתי 23 בפברואר 2017

מצויין..תודה רבה..

צביקה 24 בפברואר 2017

מצטרףףףףףףףףףףף.

עמי ג 23 בפברואר 2017

להאשים את גיידמאק זה הכי קל.
הוא שם לנו מראה מול הפנים ומה שנשקף משם כל כך מכוער שאנחנו מאשימים את המראה, ואת מוכר המראות.
אגב, הוא גם זה שמימן לשני הילדים (הבאמת מסכנים הללו) את שומרי הראש כדי שהחוליגנים מהיציע המזרחי לא יפגעו בהם.
אם מוותרים לרגע על הצד השיפוטי גיידמנאק הוא סוג של גיבור טראגי עם מוטיבים שייקספיריים. הוא שפך על בית"ר ים של כסף כדי לקבל הכרה ומעמד פוליטי. אחרי שהובס במירוץ לראשות העיר (נאיבי שכמותו) הוא סגר את הברז, והפך לפרסונה נון גרטה. אז זו היתה הנקמה הקרה שלו. וכמו גיבור שייקספירי אמיתי הוא גם "מת בסוף" (כלומר – נזרק מהקבוצה וישב בכלא בצרפת)

הסרט אכן מרתק ומעורר תחושת קשה של גועל.
בית"ר היא המיקרוקוסמוס של התרבות הבהמית והאלימה שצמחה בישראל. אנשים שמתגאים בהיותם גזענים בצרחות מהטריבונה.
מעניין מה היינו אומרים עליהם אם היו עושים זאת מהיציע המזרחי באליאנץ ארנה.

גיא זהר 23 בפברואר 2017

גאידמק לא גיבור ולא טראגי. סוחר נשק הוא אדם מנוול. את הרחמים שלי משאיר לאנשים אחרים, אולי לקורבנות הנשק אותו מכר באנגולה.

Amir A 23 בפברואר 2017

לא שאני לא מסכים איתך, אבל מה לגבי סוחרי סיגריות?

גיא זהר 23 בפברואר 2017

בתכלס אין לזה גבול כמו ידידנו מהאצטדיון בחיפה. אבל סוחר נשק ההגדרה מחרחר מלחמה – שיא הנבלות.

Amir A 23 בפברואר 2017

הוא דווקא יגיד לך שהוא מחרחר הגנה, שבלי הנשק שהוא מספק לא תהיה לחלשים הגנה. זה אחד הטיעונים שנשמעים כאן השכם וערב מפי תומכי החזקת הנשק.

גיא זהר 23 בפברואר 2017

אין ספק שגאידמק דאג לחלשים באנגולה. היו בראש מעייניו. ולא שסוחרי נשק עם תדמית נקייה יותר טובים יותר

Ljos 23 בפברואר 2017

אז רק מספיק לעקוב למי מוכרים את הנשק ועבור מה הוא משומש.

Amir A 23 בפברואר 2017

בהצלחה. יותר קל לנאסא למצוא חיים על כוכבים במרחק של 40 שנות אור מאשר לעקוב אחרי סוחרי הנשק בעולם, למי הם מוכרים ולמה.

Ljos 23 בפברואר 2017

זה לא אמור להיות אינטרס שלהם? להראות שהם נקיים ומחרחרי הגנה?

Amir A 23 בפברואר 2017

האינטרס שלהם הוא להרוויח כסף והדרך הכי טובה לעשות את זה זה בשקט, במחשכים. במידה ומשהו נחשף אז עוברים ליחסי ציבור, דהיינו אנחנו עוזרים לאנשים להגן על עצמם, או אם לא אנחנו אז מישהו אחר היה מוכר להם, או לא יודע מה.

יוני 23 בפברואר 2017

בשקט, במחשכים?
איפה אתה חי בנאדם?
ישראל מוכרת נשק לכל העולם, יחד עם ארהב, רוסיה, גרמניה וכו.
איזה מחשכים אתה מדבר?

Amir A 23 בפברואר 2017

יוני, משעשע שאתה חושב שאתה באמת יודע מה קורה בעולם סחר הנשק…

אביאל 23 בפברואר 2017

יוני – תבדיל בין מדינות שמוכרות למדינות (צבאות), לבין סוחרי נשק (שגם מוכרים למדינות) שהרבה פעמים מוכרים לקבוצות לא כל כך סימפטיות ומהווים סוג של פרוקסי לאנשים שמדינות לא ירצו למכור להן נשק.

אביאל 23 בפברואר 2017

אמיר – הראו מחקר לא מזמן, בז׳ורנל מכובד מאוד, שאין מקרי ירי בארה״ב בתוך מקומות שמותר להכניס אליהם נשק, בהחלט מעורר נקודה למחשבה בהקשר.

יוני 23 בפברואר 2017

אמיר
מהתגובה שלך עולה שאתה מומחה גדול לסחר בנשק. אנא, האר את עולמי ועולם הקוראים.

יוני 23 בפברואר 2017

אביאל
כשאני אומר ״ישראל״, אני מתכוון גם לאנשי עסקים ישראלים. בעוונותיי סיפקתי שירות לגוף שמוכר כלי נשק מתקדמים, ואני יודע להגיד שהמכירות שלהם נעשו גם לגורמים ממדינות ״לא ידידותיות״.
שום דבר שם לא היה ״בשקט, במחשכים״, תאמין לי. הכנסים שלהם לא קורים מתחת לאדמה.

אביאל 23 בפברואר 2017

יוני – זה בדיוק מה שכתבתי למעלה, כאשר המדינות (או חברות הנשק אם לדייק) סוחרות הן עושות את זה לרוב בדרכים הכשרות וכו׳ אבל כאשר רוצים למכור לצד שלישי שמעט בעייתי מבחינת תדמית למכור לו משתמשים בסוחרי נשק פרטיים, אני מניח שלזה אמיר התכוון כאשר הוא דיבר על סוחרי נשק ופחות המדינות (או החברות) עצמן.

יוני 23 בפברואר 2017

אמיר בעיקר התנשא, אני עדיין מחכה למסה שלו הסוקרת את הדינמיות והפרקטיקות בתעשיית הנשק בעולם.

יוני 23 בפברואר 2017

אביאל
אתה כותב ״מדינות״ ומיד מסייג וכותב ״חברות הנשק״.
למה אתה מתכוון?

אביאל 23 בפברואר 2017

יוני – לפחות ממה שאני יודע, המדינות עצמן לא מייצרות נשק, יש חברות שמייצרות, חלקן בבעלות המדינה, חלקן ציבוריות וחלקן פרטיות – כולן עושות את זה עם רישיון מהמדינה, לייצר וגם לייצא.

Amir A 23 בפברואר 2017

יוני, אני מנסה (בנימוס) לשים קישור לסיפור אחד מיני רבים. רק שמערכת התגובות החדשה מודיעה לי שההודעה שלי היא ספאם.
לגבי בשקט, במחשכים, הכוונה היא הרחק מעיני הציבור. אתה באמת חושב שלמרבית אזרחי ישראל יש איזה מושג קלוש מי החברות בישראל שמוכרות ציוד צבאי למי בעולם?

איציק 23 בפברואר 2017

אז מתוך כל הספאמים שלך אחד נתפס ואתה מתלונן?

Amir A 23 בפברואר 2017

מתלונן, אבל בהתנשאות.

צביקה פחחות 23 בפברואר 2017

כן, מה נטרק עם הודעת הספאם על כל לינק ליוטיוב?

איציק 23 בפברואר 2017

ככה צריך. אם כבר, אז כבר.

אביאל 23 בפברואר 2017

אמיר – האמת שכן, מרבית העסקאות של רפאל, התעשייה האווירית ותע״ש מדווחות בעיתונים, כנ״ל גם לגבי החברות הפרטיות, ברור שיש עסקאות מתחת לשולחן אבל אני מניח שביחס לכלל הייצוא (חמש-שש מיליארד דולר בשנה) זה זניח, זה גם מגולם בייצוא הישראלי ויש על זה דיווחים בהרבה סוכניות של המדינה שעוסקות בייצוא, משרד האוצר, הכלכלה, החוץ וכו׳

Amir A 23 בפברואר 2017

אביאל, הבעיה הגדולה היא לא עם עסקאות של רפאל, התעשייה האווירית וכדומה. הבעיה הגדולה היא כאשר עושים מיקור חוץ לעסקאות עם שליטים וגורמים אשר לא מעוניינים ללכלך את הידיים איתם ישירות.
את מה שאני יודע שאבתי מהבלוג "לא למות טיפש" של עידן לנדו למי שמתעניין. יש לו שם פוסט ארוך עם הכותרת "טכנולוגיות של דיכוי: החגיגה של תעשיות הביטחון הישראליות בברזיל". מומלץ לקריאה בלי שום קשר לשאלת עמדה פוליטית.

אביאל 24 בפברואר 2017

אמיר – קראתי עכשיו את הפוסט, לא יודע לטעון שזה בעייתי שמדינה ריבונית מוכרת טכנלוגיות לגיטמיות למדינה ריבונית זו בעיה בפני עצמה, אפשר להתלונן על סוכר ואלכוהול שמגיעים ממדינה אחת לשניה והורגים הרבה יותר מסרטן והתקפי לב.

רוב הנשק שמיוצא מגיע לצבאות סדירים ואין שום בעיה עם זה, יש בעיה כאשר עוברים על אמנות בינלאומיות (כלומר על אמברגו שמתבצע על מדינה מסוימת) אבל המקרים באמת בודדים.

הבעיה נעוצה לעיתים במה עושות מדינות היעד עם הנשק, יש שמציידות ארגוני גרילה וטרור (ולמעשה משמשות פרוקסי) שמאפשרים לאותה מדינה לממש אינטרסים, כמו שהיה בסוריה, סעודיה קנתה נשק אמריקאי והעבירה למורדים הסורים. אבל לך תקבע מי מורד לגטימי ומי יכול להתהפך בלילה ולהיות ארגון טרור.

צביקה פחחות 23 בפברואר 2017

אפשר לינק מכובד לז'ורנל מכובד מאוד?
אני אישית מכיר מחקרים שמדברים באופן מפתיע על ירידה דרמטית של עשרות אחוזים במקרי אלימות כלי נשק באוסטרליה לאחר שלפוליטיקאים שם היו ביצים לאסוף את כל כלי הנשק ולהטיל הגבלות חמורות על אחזקתם. (חלקם הגדול אף שרף את הקריירה הפוליטית כתוצאה מכך. נשמע כמו חדשות מיקום מקביל, הא)

הנה לינק לז'ורנל המכובד שלי:
.
..

(עדכון מעולמות האלגוריתמים החדשים שאמורים "לשדרג" חוויות גלישה באתרי ספורט איכותיים במיוחד – פשוט תריצו 'דה דיילי שואו – ג'ון אוליבר'ז אוסטרליה אנד גאן קונטרול'ז אפטרמאת' ביוטוב)

אביאל 23 בפברואר 2017

צביקה – מחפש לך, אגב, המקרה האוסטרלי לא סותר את מה שטענתי, ההנחה היא שהמקומות בהם אסורה כניסה של נשק היא כר פורה לאירועי ירי ומבצעי הירי נמנעים לעשות כאלה במקומות שמותר להכניס נשק מכיוון שהם עלולים להיפגע מהר. אגב, גל פיגועי הסיכנאות בישראל הוכיחו גם את זה, אנשים התחילו לשאת את הנשק שלהם והאירועים נגמרו מהר, גם הראו אז בחדשות שהאירועים בירושלים נגמרו יותר מהר מכיוון שהרבה אזרחים נושאים נשק.

אגב, כל זה לא אומר שאני בעד נשיאת נשק או בעד המצב האבסורדי בארה״ב, בו יותר קל לקנות נשק מהרבה דברים אחרים, להפך, הייתי שמח לראות צמצום של כלי נשק אצל אנשים פרטיים, אך לא צריך להיות דוגמטי בנושא.

יוני 23 בפברואר 2017

אביאל
חברות שמייצרות בבעלות המדינה כדבריך = המדינה גם היא מייצרת.
אחת יישות בערבון מוגבל, האחרת יישות פוליטית-מדינית.

אביאל 24 בפברואר 2017

יוני – אני לא מבין, יש הפרדה כזו, בין זה שהמדינה למשל תייצר נשק בתוך צה״ל (ואז זה המדינה באופן ישיר) לבין חברה ממשלתית, חברה סמי-ממשלתית או חברה פרטית עם רישיון, החברות האלה מתנהלות אחרת, הן לא כפופות להחלטה של ראש הממשלה למשל, המדינה (משרד הבטחון) מוציאה מכרז והם נרשמים ופועלים, המדינה אכן ממנה דירקטורים ומנהלים בחברות הממשלתיות אבל כתוב מיוצר על ידי רפאל ולא מיוצר על ידי מדינת ישראל.

צביקה 24 בפברואר 2017

ישנו הבדל עצום. (אני אגב ממש נגד סיגריות)
סיגריות זו פגיעה עצמית (בעיקר) אם אדם רוצה לפגוע בעצמו זו (בגדול) זכותו, לעומת נשק שמשתמשים בו לפגיעה באחרים.

Ljos 23 בפברואר 2017

אולי נוול טראגי?

עמי ג 23 בפברואר 2017

גיא, גם את מיקי פדרמן (בעל השליטה באלביט מערכות) אתה מכנה סוחר נשק? או שהוא יזם נועז וציוני למופת כי הוא מספק תעסוקה ופרנסה לאנשים.
גם מדינת ישראל מייצרת נשק וסוחרת בו. אז כולנו "מנוולים"?

גיא זהר 23 בפברואר 2017

לגבי מיקי פדרמן, לא מכיר את מפעלותיו. לגבי מדינת ישראל התשובה מורכבת אבל בוא נגיד שיש מדינות להן מכרנו נשק שזו לא גאווה גדולה (צ'ילה של פינושה למשל). לגבי מקור תעסוקה, סורי לא קונה את זה. גם כיל מאיימים שאם לא ייתנו להם לכרות מחצבים בשדה בריר ליד ערד יפטרו אלפי עובדים. ולסכן את חייהם של תושבי ערד זה סבבה?

אנונימוס 23 בפברואר 2017

אתה כנראה אומר את זה בציניות, אבל מדינת ישראל באמת לא בוחלת כמעט במי שהיא מוכרת לו נשק לאורך ההיסטוריה שלה.

אסף THE KOP 23 בפברואר 2017

רק שאליה נטפלים…
מסתבר שבימי האפרטהייד וכביכול חרם על דרום אפריקה, מדינות כמו ארה"ב, צרפת ועוד כמה אירופאיות מכרו לה נשק.

גיא זהר 23 בפברואר 2017

כשתהיה ארנב או צרפת תוכל לעשות מה שאתה רוצה. וכן, לא על כך תהיה גאוותנו.

אילן 23 בפברואר 2017

מוסר כפול זה טיעון לגיטימי היום?

Ollie Williams 23 בפברואר 2017

זה לא שאלה של מוסר, זה שאלה של כח.
כולם מלוכלכים, אבל יש כאלה שלא כדאי להתעסק איתם. אז נטפלים לדגים קטנים יותר כי זה קל.
מוסרי או לא, כרגע ככה העולם עובד.
כמו שלבנק למשל הרבה יותר כדאי לרדוף אחרי חוב של 20 אלף ש"ח של אדם פשוט מהרחוב, אבל הוא יוותר לטייקון על חוב של מיליארד וחצי.

יוני 23 בפברואר 2017

אמר בציניות, או בתמימות.
מוכרת לכולם, ללא יוצאים מן הכלל.

יוני 23 בפברואר 2017

מסכים איתך גיא.
זה ההיבט שהכי קשה לי בישראל. מקום שמהווה מגרש אימונים ופיתוח כלי נשק מתקדמים לצרכי ייצוא.

אביאל 23 בפברואר 2017

יוני – אם לא נמכור ימכרו אחרים, זה החוק מספר אחד בסחר בנשק – עכשיו תגיד לי שאתה מעדיף שהמדינות הנאורות לא ימכרו נשק ושרוסיה, סין, איראן וצפון קוריאה יגרפו את הכספים.

יוני 23 בפברואר 2017

אביאל זה טיעון שיכול להצדיק המון מעשים נוראיים, קשה לי להסכים איתו.
יצרניות, ספקיות ודורשות הנשק הגדולות בעולם הן המעצמות. הן גם מפיצות הנשק והמלחמה בעולם מאז המהפכה התעשייתית והתפתחות כלי הנשק שהיום הפכו לסופר-מתקדמים.
התירוץ המוסרי של ישראל, הוא המלחמה המתמדת שהמדינה שרויה בה. במקרה או שבזדון.
אני מאמין שאת ההכנסות של המדינה מתעשיית הנשק אפשר להחליף בפיתוחים והמצאות בתחומים אחרים, אבל היי, כולם מפיצים נשק, אז למה לא אנחנו?
ושום מילה על ארה״ב שנשקים קלים וכבדים מתוצרתה מדללים אוכלוסיות באפריקה ובמזרח התיכון. הלוא המעצמה שוחרת השלום, השוטרת של העולם.

אביאל 23 בפברואר 2017

יוני – ברור שזה תחום בעייתי מאוד לשפיטה ויש כאן הרבה מעגלים חוזרים ושאלת הביצה או התרנגולת, אבל זה העולם שלנו, לא הייתי מתעלם מהר ממה שכתבתי לגבי סחר בנשק, נכון שזה לא המצב האופטימילי וברור שעדיף שלא יהיה נשק בעולם אבל עדיין אני מעדיף שארה״ב, ישראל ואנגליה ייצאו אותו ולא רוסיה, סין או איראן.

בקשר לישראל, לא בטוח שאפשר להחליף 5-6 מילארד דולר של ייצוא בשנה בקלות, זה גם לא סותר, השאיפה בכלכלה היא תמיד להגדיל את העוגה, אגב לפיתוח וייצור של נשק יש הרבה מאוד ספיחים חיוביים מבחינה מדעית וטכנולוגית.

אגב, יש הרבה תיאוריות (בעיקר ביחסים בינלאומיים) שמראים שנשק לעיתים דווקא עוצר מלחמות, תיאורית הבלימה (אני מקווה שזה השם המדויק), בה גם לארה״ב וגם לברה״מ היתה היכולת להשמיד זו את זו הביאה דווקא לכך שלמרות מתיחויות אדירות לאורך המלחמה הקרה רוסים ואמריקאים לא ירו אחד על השני כמעט באופן ישיר, הפחד מהדרדרות למלחמה גרעינית עשה את שלו. היום עושים את זה בעיקר אגרות חוב, הסינים הלוו לאמריקאים כמעט 2 טריליון דולר (באגרות חוב כאמור) שמלחמה כוללת בין סין לארה״ב תגרום לפשיטת רגל כוללת (למרות שעם קצב הדילול של האג״ח האמריקאיות שנמצאות בידיים סיניות בשנה האחרונה יש קצת חשש בנושא).

אילן 23 בפברואר 2017

יותר מדי מילים מתבזבזות כאן על השאלה המוסרית בלהיות סוחר נשק. ארקדי הוא חלאה אנושית גם אם הוא היה יצואן רהיטים. בואו נחזור לנושא.

יוני 23 בפברואר 2017

אביאל
הלוואי ונשק היה גורם הרתעה ותו לא.
אני מבין שתעשיית הנשק העולמית, זו שגם משמנת היטב מלחמות ברחבי העולם, ובעצם המלחמה היא אחלה ביזנס בשבילה, תמנע מאיתנו ומבנינו מנוחה ושלווה אמיתית. אני מבין שישראל לא יוצאת דופן. הנקודה שלי היא שזה גלוי, בעיקר בגלל שאת התוצרים אנחנו חווים יום יום.
ולחשוב שאת אבק השריפה גילו בטעות.
אין ספק שההיסטוריה של המין האנושי רצופה בטעויות נוראיות.

צור שפי 24 בפברואר 2017

יוני, מצד אחד ישראל זקוקה למערכות נשק מתקדמות להגנתה. מצד שני הצרכים של צה"ל קטנים מכדי שניתן יהיה להחזיק את התעשיה הזו מבלי לייצא. חובת המערכת היא לעשות כל מה שהיא יכולה כדי לוודא שהיצוא יהיה אחראי ולא יגיע ליעדים לא רצויים. אני מכיר קצת את הנושא וגם אם הפילטרים אינם הרמטיים במאה אחוז המצב הוא בסך הכל למעלה מסביר. חשוב גם להדגיש שמבחינה אתית ומוסרית אין לישראל שום סיבה להרגיש נחיתות ביחס למדינות יצואניות נשק אחרות, ודאי לא אחת כמו שבדיה שמצד אחד רוממות זכויות האדם בגרונם של מנהיגיה ומצד שני יש לה תעשיית נשק גדולה המיועדת ברובה המכריע לייצוא בעוד שהאיומים על המדינה פחותים דרמטית מאלה שישראל ניצבת בפניהם.
הערה: התגובה הזו (בערך) נכתבה לפני 12 שעות ונדחתה כספאם. מקווה שעכשיו היא תעבור אבל יש באג במערכת.

בלייק 23 בפברואר 2017

צפיתי בסרט.
לא התלהבתי כל כך, למרות שהיו בו רגעים טובים וחזקים.
בסך הכל, סוג של סידור כרונולוגי של האירועים מאז. לחובבי כדורגל ישראלי כמעט כל העובדות היו ידועות.
הבמאית בחרה לא לעמת אף אדם עם קופת השרצים שלו. גאידמק בסך הכל הזר האכפתי שרצה להציב מראה, קורנפיין הוא לוחם צדק שלא האמין שזה מה שיקרה. השרטוט של הטובים והרעים הוא כל כך ברור, שלא משאיר מקום של ספק, בוודאי למי שלא זוכר או ידע על האירועים בזמן אמת.
איך אפשר לשמוע את גאידמק מחייך בזחיחות ואומר את משפט המראה, בלי לברר או לפחות להזכיר מה היה האינטרס העסקי שלו עם נשיא צ'צ'ניה. למה השחקנים חתמו על חוזה או הסכימו להישאר בכלל. קורנפיין שכל כך אוהב אדם ורודף שיויון, למה הוא לא הביא כדורגלן מוסלמי/ערבי קודם? בניגוד להרוש שטען שהוא עשה מה שאמרו לו כעובד מועדון, קורנפיין מוצג כאיזה לוחם צדק נאיבי.
החלק שהייתי פחות מודע אליו בזמן אמת והיה הכי מדהים מבחינתי בסרט זה הדינמיקה בחדר ההלבשה. העובדה ששחקני בית"ר פחדו לדבר איתם או להיראות מיודדים איתם. לה פמיליה פשוט זרעו טרור (במובן של הפחדה על ידי דיבורים ואיומים וגם מעשים כמו שריפת בית וגן או מכות להרוש) בחדר ההלבשה בבית"ר, שאת תוצאותיו מרגישים עד היום.

ישרון 24 בפברואר 2017

מסכים לגמרי הסרט מאוד מלטף את המשתתפים בו. בנוסף כולם שכחו כמה גאידמק עזר ללה פמיליה בהתחלה (כסף לציוד עידוד, מחסן בטדי לציוד וכו'), אני לא אומר שהוא בנה אותם כמובן אבל הוא בהחלט עזר להם לגדול. גם טביב בהתחלה הלך איתם עד שהבין שאת לה פמיליה מעניין רק לה פמיליה ואי אפשר לשלוט בהם.

אסף THE KOP 23 בפברואר 2017

טרם ראיתי ואני לא בטוח שגם אצפה.
מדובר על מועדון שנכבש ע"י טרוריסטים.
בית"רי אמיתי אינו גזען. בית"רי אמיתי ישמח לראות בני מיעוטים משחקים בקבוצות שלו.
אין שום קשר בין עברייני לה-פמיליה למועדון המסכן הזה.

בני תבורי 23 בפברואר 2017

אני מסכים לגמרי.

יניב פרנקו 23 בפברואר 2017

ממליץ לראות אסף. כחובב ספורט ואזרח.

אסף THE KOP 23 בפברואר 2017

אני חובב את ליברפול ובית"ר ת"א.
אני בספק אם אפשר לקרוא לי חובב ספורט…:-)

יניב פרנקו 23 בפברואר 2017

אתה מרים לי להנחתה על האזרח…

שלו 23 בפברואר 2017

לגמרי
ועוד תווים כדי להגיע ל 15.

איציק 23 בפברואר 2017

3.14 +

יואלזיניו 23 בפברואר 2017

אסף, כאחד שראה את הסרט בהקרנה מיוחדת לחברי נורדיה, דווקא לבית"רי אמיתי כדאי לראות את הסרט. סרט מטלטל.

אביאל 23 בפברואר 2017

אסף – כל מילה ואם כבר אנחנו עוסקים במשטרה, אוזלת היד שלה ושל מערכת המשפט בנושא היא בושה וחרפה, תתפסו עשרה, תכניסו אותם לכלא ללפחות חמש שנים ונראה מי האמיץ הגדול שימשיך עם זה במשחק הזה, שידע שלקלל ערבים יעלה לו בחמש שנות מאסר.

אילן 23 בפברואר 2017

חופש הביטוי + 15 תווים.

אביאל 24 בפברואר 2017

אילן – קריאות גזעניות זו עבירה על החוק, אם המחוקק יראה בכך קריאה לגטימית במסגרת החוק אז זה חופש הביטוי, אחרת זה לא. אגב, אני טוען שזו לא בדיוק גזענות קלאסית, אין כאן תורת גזע סדורה אלה יותר סכסוך, באותה מידה היו צועקים מוות לסינים אם היינו מחליפים את הפלסטינים בסינים.

צור שפי 25 בפברואר 2017

אסף, ראיתי את הסרט עכשיו. הקביעה שלך שאין קשר בין בית״ר ללה פמיליה שגויה. מאוד ברור שהמועדון נשלט על ידי הכנופיה הזו.

אסף the kop 25 בפברואר 2017

רשמתי שבית"ר מועדון מסכן שנכבש על ידי טרוריסטים.

באבא ימים 25 בפברואר 2017

אסף,

זה בערך כמו לומר שלדאעש אין קשר שאיסלאם. אין מה לעשות, כשזה הקול שיוצא מקהל האוהדים של בית״ר ורוב אוהדי בית״ר ולמעט בתקופת קורנפיין גם לא הנהלת בית״ר לא עושה כדי לעקור את התופעה הזו, אז זה הפנים של בית״ר.

אגב- אני מדבר על בית״ר ירושלים כמועדון כדורגל. אני לא מדבר על בית״ריות כאידיאולוגיה.

ניינר / ווריור 23 בפברואר 2017

באמת סרט חובה. גדלתי כאוהד ביתר שרוף והתנתקתי מהקבוצה בתקופת ארקדי (לי הכי הפריעה ההחתמה של פוצימוי גרשון). בתקופת הטירוף של שני הצ'צ'נים הפכתי לאנטי ביתר, לא מהסיבות של לה פמילייה כמובן אלא ההפך. בשנים האחרונות חזר לי קצת הרגש ומהניצחון השבוע על הפועל כבר ממש נהניתי.

אביאל 23 בפברואר 2017

אין כמו מהפך בעשרה שחקנים מול הפועל כדי להחזיר את האהדה.

ניינר / ווריור 23 בפברואר 2017

לגמרי :) נראה כמה זמן זה יחזיק

צור שפי 25 בפברואר 2017

ניינר/ווריור אני מתקשה להבין מה השתנה במועדון שגרם לך לחזור אליו. לה פמיליה ניצחו, הם שולטים במועדון.

אלכס דוקורסקי 23 בפברואר 2017

צפיתי היום במקרה ולא מהתחלה. היה עצוב לראות את מה שעברו צמד השחקנים ובעיקר את כוחו של ארגון פשע גזעני, שמצליח לגרום למועדון שלם "ללכת על ביצים" בהתנהלות מולו.
גיידמאק, שההתרפסות כלפיו היא מביכה, כמובן אחראי למהלך הטראגי הזה, אבל זה לא מוריד בשום אופן מהאשמה של חלק מהאוהדים.
היה מזעזע לראות ולשמוע את מה שצעקו, ביניהם קטינים וחובשי כיפות, לבת של קורנפיין.
בעידן בו הכל מצולם ומרושת, קשה להבין כיצד אנשים אלה אינם נעצרים (ואם כן, אז מעטים, שביצעו לרוב עבירות קשות יותר) ונותנים על כך, ועל עוד מעשים, את הדין.

אולי אני מעט ציני, אבל לא קניתי גם את המחווה של כמה מאוהדי סכנין כלפי השחקנים הצ'צ'נים. יותר מאשר הבעת הזדהות כלפיהם, הדבר נראה לי כהתרסה, בייחוד הצילום עם צעיף הקבוצה, כלפי יריבתם השנואה.

holden 23 בפברואר 2017

בסיפור של בית"ר יש את הסיפור של ישראל השנייה,
אותם אלו שחשים מקופחים ודפוקים,
הפופולאריות של בית"ר הגיעה לשיאה בד בבד עם עליית הליכוד,מכאן בהכרח נובעת השינאה לאדומים מתל אביב שמייצגים אליבא דאז את המימסד המפ"איניקי,
גם נוכחותו של בונה המשחק דני נוימן לא גרעה מאותה תחושת קיפוח של האוהדים,

הקבוצה היא סוג של לאציו הישראלית.
ארקדי השתמש בקבוצה למינוף האינטרס הפוליטי חברתי שלו,ארקדי כבר הבין לפני שעזב את ישראל שהישראלים עקצו אותו והחליט לדקור בסיכות את בובת הוודו הפרטית שרכש(בית"ר ירושלים)

אנגולה עבורו היתה מושלמת: יהלומים ונשק-הכוח שמניע את העולם,
בעוד שבלואנדה התושבים מעבירים ומחליפים שטרות לחים של קואנזו והילדים מתרוצצים שם ברחובות עם כפכפי פלסטיק בצבע כחול זרחני שסוכנות האו"ם סיפקה להם, ארקדי עשה שם מליוני דולארים ,

ארקדי הוא כמו עוד עשרות אוליגארכים שמשתמשים בציניות בקבוצות כדורגל להאדיר את שמם ולקבל קצת בוסט לאגו,
עבור אברמוביץ או ריבולבוב מונאקו וצ'לסי הם בערך כמו שיש לקורא הממוצע אקוואריום בסלון והשחקנים(הדגים) מתרוצצים אנה ואנה,
לפעמים שחקן לא פוגע אז מחליפים אותו באמצע – העונה,
זה כמו דג שבבוקר מוצאים מוטל מת בקרקעית האקוואריום, לא ביג -דיל עבורם למצוא שחקן חלופי.
ארקדי היה ציני וסרקסטי והשתמש באוהדים לצרכיו עד שהחליט לשפוך את המים עם הדגים,
לא לפני שהכניס לאקוואריום זוג דגים מלהקה שונה משאר הדגיגים

ניינר / ווריור 23 בפברואר 2017

דני נויימן היה חירותניק שרוף עוד מבית אביו דוקטור נויימן. הוא השתלב מעולה בביתר למרות האשכנזיות

holden 23 בפברואר 2017

כן, ידוע לי שהוא היה אהוב במיוחד,
הוא היה הקרויף של ירושלים,
יצא לי לראות אותו במספר משחקים על כר הדשא,
דני נוימן היה " האבקת כביסה " של הקהל הירושלמי

tazza 23 בפברואר 2017

השאלה מה יהיה הלאה
הסרט הזה בקלות יכול להיות סערה ציבורית (וקטנה, כי כרגע ערוצי הספורט מתעלמים בצורה מחפירה מהסרט) לזמן קצר, ולאחר מכן להשכח כעוד נקודת אור קטנה שלא נוצלה כדי להדיר את החושך מהספורט הישראלי.
לדעתי צריך מחאת אוהדים מול בתי הדין של ההתאחדות, מול הקבוצות ומול בתי המשפט- מול מי שצריך, כדי שכל פעם שיתפס "אוהד" מבצע פעילות ספורט עבריינית הוא יקבל עונש הרחקה מידי, ומעצר על תנאי. זאת לצד התקדמות לעבר המאה ה-21, כל אוהד שנכנס צריך להבדק אם הוא מופיע ברשימת העבריינים, טכנולוגית זה צ'יפס לעשות את זה.
אחת הבעיות הקשות בישראל היא שלא יודעים למנף יוזמות חברתיות, וזה לחלוטין בעיה של אזרחים, אין מה לצפות מאף שר ספורט, בלי קשר למירי רגב/המלאך גבריאל, לטפל במשהו כזה.
בתקווה שיקום איש חזק וירים עליו מחאה.

רינוס מיכלס 24 בפברואר 2017

" כל אוהד שנכנס צריך להבדק אם הוא מופיע ברשימת העבריינים, טכנולוגית זה צ'יפס לעשות את זה "

חפש בגוגל – יניב פרנקו נגיד שזו סאטירה בלבד
( המערכת החדשה של האתר לא נותנת להניח פה קישור )

תגובה 2 והשרשור שלה …

כמובן שכל מי שעיניו בראשו יודע ( כמו שכתבתי בשרשור עצמו ) שזה לא ייושם ,
אבל הדרך היחידה מבחינה מוסרית וערכית קיימת ,
והיא מאוד פשוטה

Wazza 23 בפברואר 2017

לא ראיתי את הסרט אבל אני חושב שזה טוב שאתה מעסיק את עצמך בדברים אחרים בזמן שהקבוצה שלך בקאנטים

אמיתי 23 בפברואר 2017

שחוק שחוק אבל פרנקו עושה עבודה לא רעה בכלל בדיווח על הפועל. סוג של דוקו

אילן 23 בפברואר 2017

אני קורא פה את התגובות ולא מאמין איך סוטים מהבעיה העיקרית שמתנוססת מול העיניים. מול העיניים? זה השם של הסרט! "בית"ר טהורה לעד". כשנאצי משתמש במילה "טהור" הכוונה ברורה לגמרי. לקרוא ללה פמילה ארגון פשע או אפילו ארגון טרור זו הנחת חיסול. זה לא ארגון טרור. זה ארגון נאצי שתומך בגזענות וצועק אותה בפה מלא.
אם מדינת ישראל היא מדינת חוק – מה קרה לחוק 144 על סעיפיו השונים?

no propaganda 24 בפברואר 2017

כמובן שגאידמק נבל, גם ההתעלמות של המשטרה היא נוראית בעיקר במקרה של קורנפיין שם בקלות היה ניתן לעצור כמה אנשים.
מה שכן לא ראיתי לא בפוסט ולא בתגובות שום התייחסות למחרחרי הריב:
"שני שחקנחם מוסלמים חתמו בביתר ירושלים" – נראה לי אם לא אף אחד לא היה יודע בכלל שצ'צ'נים הם מוסלמים.
"שחקן מוסלמי ראשון כובש עבור ביתר ירושלים" – זו גם גזענות וגם אצבע בעין שגורמת להסלמה של הסיטואציה.

בקשר לסרט עצמו, יש איתו הרבה בעיות. החל מתרגומים שגויים מרוסית וכלה בהתעלמות מוחלטת מהמציאות שלא תומכת בדעה של יוצרת הסרט.
קדירוב הוא אחד האנשים הרעים ביותר בעולם שעל ידיו דמם של אלפי אנשים, הוא גם טרוריסט וגם בנדיט מהסוג הרע ביותר. מה שמראים ממנו זה איזו חפלה ומסרים פיקטיביים של שלום ואחווה. זה פשוט מגוחך.

no propaganda 24 בפברואר 2017

ודרך אגב הוא לא השחקן המוסלמי הראשון שכבש עבור ביתר, היה את ויקטור פאצ'ה לפניו. מה שעוזה את זה אף יותר גרוע.

אלכס דוקורסקי 25 בפברואר 2017

צודק בהחלט לגבי קדירוב.

איתן 25 בפברואר 2017

כבר בגיל 10 שהייתי במשחק הראשון שלי בטדי,נראה לי שזה היה נגד מכבי, כאשר קלינגר כבש במספרת.
עברתי ליד אוהד וזה גרם לי כוויה מסיגריה בכף יד, אמרתי לו הלו גרמת לי לכוויה,וזה רצה להביא לי מכות.
כבר אז הבנתי שאוהדי בית"ר זה עדר של בבונים וטרוריסטים שמוסתים על ידי הימין וקיצוניים מהימין-לא סתם בעבר לפני בחירות היה שם אולמרט,ליברמן,נתניהו,בן גביר.

והנה השבוע אפילו אריאל הרוש הוכיח שהמרצע יצע מן השק: סיפר שההנהלה הכריחה אותו בתור הקפטן לגנות תקיפות ואלימות כלפי הצ'צ'נים,ואילו הוא לא היה מעוניין אך לא הייתה לו ברירה- גזענות מחלה מדבקת.

גדגדון 26 בפברואר 2017

אחד הקטעים המעניינים בסרט היה היחס של השחקנים כלפי הצ'צ'נים, משהו שנע בין אדישות להחרמה. דריו פרננדס גם אומר את זה שם ישירות. זה שוב מראה שמעטים הם בני האדם שיש להם אומץ לעמוד מול הזרם, ושחקני כדורגל לא שונים מזה סטטיסטית. גם אריאל הרוש, שהוא כביכול הגוד גאיי בסיפור, עשה בסה"כ דברים בסיסיים ביותר (לא בא אליו אפילו ברבע טענה). השאר? שילוב בין הפחד מהלה פמיליה לזה שהם בעצמם גזענים.

איתן 1 במרץ 2017

צפיתי בסרט,בהחלט סרט מטלטל ולא קל לצפייה,הוא הצדיק את דעתי להיות אנטי בית"ר,כאשר עד גיל 18 הייתי אוהד ולאט לאט נסוגתי עד היותי אנטי ביתר בדיוק בגלל מקרה המוסלמים.

מסכים עם רבים לגבי האמינות והנבלות של גאידמק.
אני חושב שהייתה צריכה להתקיים ועדת חקירה עם עונשים חמורים בחוק נגד גזענות,אלימות פיזית והתרסה-הוקמה איזו ועדה קיקיונית שלא יצא ממנה כלום.

כמה תהיות\קונספירציות מהסרט.

לכאורה כפי שנטען שגאידמק הביא את המוסלמים,כדי לעשות דווקא לאוהדים שלא תמכו בו לעיריית ירושלים- אז האם סדאייב עשה דווקא בכך שקיבל אדום במחזור האחרון כדי לגרום לביתר להיות בנחיתות מספרית,לספוג(מול קבוצה מוסלמית) ולרדת ליגה עוד בסכנין- בתור נקמה על איך שקיבלו אותו והתייחסו אליו.
או תאוריה שניה היא שהוא נלחם על הדשא כדי להצדיק את זה שהוא מקצוען וכדורגלן בלי קשר לפוליטיקה\דת.

עוד כמה תהיות: זכור לי בתקופה ההיא כאשר איימו גם ברצח על קורנפיין,שרפו את המוזאון-שאלה היפוטטית :האם ארקדי למרות המאבטח הצמוד, לא פחד שייפגעו ב2 הנערים המוסלמים האלו מול האימהות שלהם?

מסכים עם הקביעה שהראיונות היו מאוד רכים,אמנם שרובם בוצעו 2-3 שנים לאחר העונה ההיא,מה שגרם לאנשים יותר להיפתח ולא לפגוע במקום עבודה שלהם

כמה שאלות שהיו חסרות בסרט!

1.היה צריך לשאול את קריאף ומשפחתו: איך אתה היית מרגיש אם היית עובר לקבוצה שהאוהדים שלה עושים לך את המוות רק בגלל הדת שלך?

2.לשאול את מנתניהו למה לא היה גינוי ספציפי למקרים בביתר ולא רק "שלא יחזרו המאורעות" או משהו כזה ארטילאי
למה לא חוקקו חוקים בנושא והאם אנחנו בתור מדינה רוצים להראות שככה אנחנו מעודדים תיירות\מסחר בינלאומי?
ולמה ארגון לה פמיליה לא יצע מחוץ לחוק -הרי האג'נדה שהוא מקדם היא שנאת האחר

3.למה אוהדי או נציג ארגון האוהדים שהוא כלי משחק מרכזי בסיפור לא התראיין והביעה את דעותיו לסרט?

4.היה צריך לשאול את גאידמק האם היית מונע מייצר נקמה? וגם איך זה לעשות עסקים עם רב מרצחים כמו קדירוב?

מעניין מה היה קורה ואם היה "אסון" שבו סאדייב היה כובש 15 שערים בחצי עונה

אז לאיזה מסקנה הגענו מהסרט שגאידמק ידע מראש "וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ" שעניין זה לא יתקיים
ושחתול וכלב (משל ליהדות ואיסלם) לא תמיד יכול להסתדר גם כאשר שניהם צריכים לאכול מאותה קערת אוכל(הכדורגל) ושדו קיום יהיה בביתר אחרי שיבוא עלינו שלום עולמי !!!

כמו גם שנתנו כאילו נצחון לגזענות ומי שתמך בה לכאורה "קריאף" שגם הוא עף מביתר וזאת לא צויין בסרט! ושהשחקן היחיד שמשחק בביתר מאז הוא רק קובי מויאל

אולי אם היה אפשר היה אפשר להביא גם נק' אור בסרט בסיומו כמו התרומה של ביתר לקהילה ותרומת כסף של ארקדי גם לסכנין- ואני מאמין שבבסיסו ארקדי לא אדם גזעני…כמו גם שיש מקום לתקווה ושיש פרוייקטים בהם יש דו קיום-בית"ר נורדיה אני לא חושב שזו התשובה

Comments closed