התבוסה הצפויה בדרבי

כנראה שכבר לא מקשיבים לשמעון במכבי, זה היה יכול להיגמר גם ב50.

 

מה שקרה להפועל ת"א השנה, זה אולי אולי, התחלה של פתרון, אבל אם לא יבינו מזה משהו, זה אולי אולי התחלה של קפאון.

הפועל סל הגיעה השנה עם תקציב שיא מבחינתה ופרצה דרך מבחינתה כשהחליטה להחתים 5 זרים, כך שעל הנייר הפוסט הזה כמו שהוא נכתב, לא היה אמור בכלל להיות על הפרק.

אבל מהסגל היקר (יחסית, יחסית) ומ-5 זרים – הופיע אתמול סגל ישראלי מקוצץ ביותר, מוחלש, סובל מפציעות ונתמך על ידי 3 זרים בלבד. תבוסה צפויה מראש לעיני שליש היכל.

ומה המסקנה של חלק מהפרשנים והאוהדים – שהבעיה הגדולה היא רמי הדר.אז אולי רמי הדר זה לא בגצקיס, אבל אני באמת לא חושב שהוא הבעיה הגדולה שהובילה לתבוסה אתמול ובכלל לעונה די מייבשת. הבעיה מצד שני, זה שזה כבר קורה עונה שלישית ברצף ובוא נגיד את האמת, ללא נס "נייט רובינסון" שנה שעברה היינו מדברים על תקופה ארוכה ארוכה של דכאון בדרייב אין.

אז נקווה שנלמד מזה, ואולי מזה יבוא הפתרון ואם לא נלמד יימשך הקפאון.

*

הסגל הישראלי – קודם כל הערת חוק רוסי שכבר נכתבה פה, מכבי וירושלים חושבות שהחוק הרוסי דופק אותם, אני אומר שהוא דופק קודם כל את מי שיש לו פחות משאבים משמעותית ותיכף תבינו למה. במציאות של החוק הרוסי – כדי להתמודד ברצינות בליגה הזו – צריך לפחות 3 ישראלים בכירים (עדיף 4) וצריך 2 צעירים לסתום חורים.

אז בוא נראה איך נבנה הסגל של הפועל, רמז , בלי 3 בכירים.

רביב לימונד – ללא ספק מהישראלים הבכירים בליגה.כשהוא בריא. והפציעה של רביב בקבוצה כמו הפועל זו מכה מאוד גדולה,רביב עוד לא באמת חזר, הוא לא בכושר וזו בעיה גדולה. הכי גדולה.

מתן נאור – את מה שמתן נאור נתן להפועל, אין שחקן בעשורים האחרונים שנתן, ומגיע לו המון כבוד, אבל מתן נאור כבר לא יכול להיות פקטור מוביל, הבעיה פה לדעתי הייתה תקציבית, הפתרון היה לתת למתן את החוזה הכי טוב שאפשר אבל לא לבנות עליו כישראלי בכיר- זה היה פוגע בתקציב הזרים וכמובן משנה את תמונת הסגל כולו, אבל אם התקבלה ההחלטה לתת למתן את הכבוד, היה צריך להבין את הסיטואציה איתו. בטח לא לבנות עליו במשבצת הבכירים. אפשר גם היה להיפרד. אם כל הכאב. אבל הפתרון שנבחר לא טוב לאף אחד מהצדדים.

פה בגדול נגמר הסגל הישראלי הבכיר, אחד פצוע ורחוק מהשיא ואחד מעבר לשיא.

הלאה.

תמיר בלאט – בלאט הוא סימן שאלה גדול, יש דקות שהוא נראה מדהים באמת, אבל יש דקות שבהם הוא פשוט נראה אובד עצות מול קו גארדים פיסי, אני חושב שבהקשר של בלאט נדרשת חשיבה מערכתית רחבה יותר, אבל אין ספק שכרגע הוא מקבל הרבה יותר דקות ממה שגרף הפיתוח שלו היה אמור להיות.

תמיר גינת – הצלחה גדולה, חצי הפתעה, ללא ספק נקודת אור וכשבדקתי בקיץ את הפייסבוק שלו, רייכרט זה ילד לעומתו, תענוג.

צוף בן משה – פרוספקט עתידי, כל דקה שלו על הפרקט זה טוב לעתיד של הפועל, אבל כרגע זה לגמרי בוסר.

רם אליאספור – מי ?

 

כלומר, 3 צעירים למעטפת של הקבוצה דווקא יש. אבל כשהם הופכים להיות העוגנים מתחילה הבעיה. אני אתקן, יש 3 עוגנים, אבל אפשר היה גם פה לעשות קצת יותר.

 

*

הסגל הישראלי הזה יכל להיראות אחרת לגמרי, אם ואם ואם, אם רביב לא נפצע, או שהאוול ובנקס היו מקבלים אזרחות (איזה קטע שלוקח להם כל כך הרבה זמן, מעבר לכביש זה יותר מהר, מעניין).

אבל גם להחתים ישראלי בכיר לרוטציה (אני ממש רציתי את יבזורי, ובשלב מסוים העלתי בטוויטר שהייתי הולך על טרייד על האוול בשבילו) היה פותר חלק גדול מהבעיה.

*

לשנה הבאה להפועל יש אפשרות להחזיר את לאומי ואיידן, בנקס כנראה יקבל את האזרחות ואם רביב חוזר לכושר זה כבר סגל ישראלי אחר לגמרי. אבל אנחנו עוד לא בשנה הבאה.

*

קל לבוא בטענות למאמן, לסגור איתו חשבונות ולצחוק על ההגנה שלו ועל המיצוב שלו, קל לשחקן כמו גל מקל להתפקע מצחוק כשהוא נשאל על זה בראיון פוסט משחק, אין לי כלום ריגשי עם רמי הדר, אבל איך מצפים ממנו שהפועל תשמור חזק עם סגל ישראלי כזה ו3 זרים, הרי כל בעיית עבירות קלה ואפי בירנבויים עוד יצטרך להיכנס למשחק, אולי שרון לא היה הבעיה, אולי רמי הוא כן הבעיה, לא יודע, אבל הבעיה בסגל היא הבעיה העיקרית מבחינתי.

*

הלקח המרכזי מהעונה הזו מתחיל ונגמר בסגל הישראלי, ואנחנו עוד נבכה על השנים האלה, שבהם היה הרבה יותר קל לקחת תואר מקומי, גם בגלל השיטה וגם בגלל ההתנהלות במכבי.

אבל זה כבר מים מתחת לדרייב אין, מה שחשוב זה להפנים את הלקח הזה, לפני שמחליפים מאמן ושולחים את החדש לעוד משימה בלתי אפשרית.

בלי משחק מקדים
יומן פירוק - חלק 19

76 Comments

יובל 20 במרץ 2017

התבוסה הזו צפויה בעיקר בדיעבד.
בעונה שבה קבוצות כמו גלבוע/גליל ובני הרצליה עושים למכבי סוויפ, שנס-ציונה מפאקינג ליגה לאומית כמעט מדיחה אותה מהגביע,
שאפילו קבוצות מרתף יורוליג כמו גלטסראיי נותנת לה 40 הפרש בראש וכמעט כל קבוצה נותנת למכבי מאבק צמוד עד הפוזשן האחרון,
הפועל ת"א היא הקבוצה היחידה ( טוב, גם קריית גת, אבל להם יש עוד משחק לתקן ) שלא רק שלא ניצחה את מכבי אלא אפילו לא התקרבה לזה.
3 תבוסות מביכות בדאבל-פיגרס.
אני לפחות חשבתי שהפועל תנצל את העובדה שלמכבי יש לוח משחקים צפוף מאוד בשביל לשחק חזק מההתחלה, להכניס כדורים פנימה על כל האיתי-שגבים ונמרוד-לוים שיש שמה ולכפות משחק צמוד, אבל הפועל של הכדורסל מביכה בערך כמו הפועל של הכדורגל ואין להם שום תירוץ, בטח אחרי שניצחו את ירושליים רק לפני שבוע.
כאוהדי מכבי, בעונה כ"כ שחורה ( גם בכדורגל מוקדם להגיד לאן העונה תלך ) , 5:0 חלק בדרבים של הכדורסל והרגל בהחלט מהווה נחמה פורתא :)

נ.ב. אם חסרים לכם שחקנים אולי תאמצו חלק מהאוהדים שלכם לסגל. יכולת הקליעה שלהם ליציע של מכבי היתה לא רעה בכלל אתמול.

יניב פרנקו 20 במרץ 2017

גלבוע מנצחת את מכבי כי למכבי לא איכפת מהמשחק הזה, דרבי איכפת לה, זה בדיוק כמו שניצחון על ירושלים בלי הלפרין כשירושלים מכוונת לאירופה זה לא אינדיקציה להרבה.

ישי 20 במרץ 2017

כשלמכבי אכפת ממשחק הסיכוי שהיא תנצח הרבה יותר נמוך. קצת לחץ והכול מתפורר.

יניב פרנקו 20 במרץ 2017

מאזן הדרבים מוכיח ההפך.
אלא אם כן הטענה שלא אכפת לה מהדרבים.

יובל 20 במרץ 2017

היה אכפת להם גם מהמשחקים מול באמברג, וגם מול ילדי הכוכב האדום, וגם מגמר גביע ווינר נגד ירושליים.
ההנחה המובלעת שדברים תלויים בלעדית במכבי מייצגים תקופה שנגמרה בערך באותו זמן שאנתוני פרקר עזב ושיטת הפיינל-פור החלה, ביחד עם השריון המובטח ליורוליג.

יניב פרנקו 20 במרץ 2017

מכיר את השמועה שהמכבי ההיא נגמרה – לעולם לא אקבל זאת כהנחת עבודה.

ישי 20 במרץ 2017

אני מבין שלדעתך הדרבי זה המשחק הכי חשוב למכבי.
זה אולי המשחק הכי חשוב להפועל אבל אצל מכבי יש הרבה משחקים חשובים לפני כן.
המאזן נגד הפועל ירושלים כבר כמה שנים מראה שמכבי פחות טובה במשחקים טעונים (לפחות אם אין גביע בסוף). גם כשמכבי ניצחה קבוצות אירופאיות טובות בהרבה מי-ם היא פישלה נגדה כי י-ם באה לעקוץ ומכבי הייתה בלחץ.

רועי 20 במרץ 2017

האיתי שגבים ונמרוד לוים עלו לשחק אתמול רק כשהמשחק היה גמור.
כשהמשחק היה חי מכבי שיחקה עם אייברסון או אלכסנדר בעמדה 5.

יניב פרנקו 20 במרץ 2017

המשחק היה גמור דקה 5.

רועי 20 במרץ 2017

ועדיין הם לא שיחקו :)

בתכלס, גם ב 17-19 הפרש של מכבי השנה המשחק לא גמור.
אבל לא עם איך שהפועל נראו אתמול.

ישי 21 במרץ 2017

הנה גם פנר לא הצליחה לנצח העונה את מכבי אז הפועל בחברה טובה…
אגב, במכבי היו השנה שני מאמני על – היחידים שיש להם מאזן מושלם מול השועל.

אריאל 20 במרץ 2017

נראה לי שהבעיה היא המאמן השחקנים או החוק הרוסי.
הבעיה היא הציפיות הלא הגיוניות. היה לכם משחק חלש אתמול קורה. שבוע שעבר ניצחתם את הפועל ים גם קורה.
בעיקרון אתם קבוצת מרכז -תחתית ובהתאם לזה אתם עושים עבודה דווקא די טובה. לא בציניות באמת.

יניב פרנקו 20 במרץ 2017

אנחנו כבר קבוצת מרכז טבלה – שזה בגדול הייתה המשימה השנה – לנסות לגמור את הליגה הסדירה לפחות במקום 6 כדי להימנע מסדרה עם מכבי וירושלים (זה שסדרה עם חולון זה לא תענוג זה סיפור אחר).

אריאל 20 במרץ 2017

אז תהיו מבסוטים. ואגב מבסוטים, הייתי שמח אם לפני דרבים אוהדי הפועל היו עושים כמה שאכטות ונכנסים בכיף, רואים את שימון אולי באור יותר מצחיק ופחות דמוני. את המימון אפשר לתקצב מההכנסות העודפות במזנון :-)

אדם 20 במרץ 2017

מעניין כמה מאוהדי הפועל היו עצורים אם הם היו באים מעושנים, לדעתי שמעון היה דואג שלכל אחד מהם יהיה תיק פלילי.

אריאל 20 במרץ 2017

לדעתי דווקא שימון היה שמח. במגבלות השימון כמובן.

אריאל 20 במרץ 2017

אגב, אם יש אדם בעולם שצריך שאכטה זה שימון. בטח השנה.

אדם 20 במרץ 2017

הדון לא היה מפספס הזדמנות כזו לדפוק את אוהדי הפועל, שום סיכוי. ע״ע הזינזנות וקריאות השואה במשחק שולדבראנד-פניני.

בלייק 20 במרץ 2017

במכבי פדרמן אחראי על סדיקות סמים, לא?

רועי 20 במרץ 2017

התלונות של מכבי וירושלים על החוק הרוסי הן לא על כך שזה מחליש אותן מול היריבות בליגה,
אלא על כך שאין מספיק ישראלים טובים בשביל להתמודד ביורוליג/יורוקאפ, צריך להחזיק בסגל 7-8 זרים, כשבליגה אפשר לשתף רק 5.
ובפועל מנהלים שני סגלים שונים לחלוטין בין אירופה לליגה וכמובן להתנהל תוך כדי המשחקים בצורה שונה לגמרי.

יניב פרנקו 20 במרץ 2017

הגבלת זרים וחוק רוסי זה לא אותו דבר – אפשר היה להגביל את כמות הזרים כמו שעושים ברגל – אבל להכריח לתת 80 דקות לישראלים במצאי הכישרון הקיים זו בעיה – וכמה שהכישרון מוגבל – אחרי שמכבי וירושלים לוקחות אותו – אתה נשאר עם מעט, במקרה של הפועל הישראלי הכי טוב זה לימונד וכשהוא נפצע זו מכה עצומה.

רועי 20 במרץ 2017

החוק הרוסי בשילוב חוק הצעירים הוא דה פקטו הגבלת זרים.
ברור שהחוק הרוסי דופק יותר קבוצות קטנות, שוב, מכבי וירושלים לא מלינות על כך שהחוק הזה דופק אותן לעומת קבוצות הליגה, אלא דופק אותם בכך שהן צריכות לנהל שני סגלים שונים וצורת משחק שונה.
הפועל ירושלים של השנה היא דוגמא קלאסית לכך.

יניב פרנקו 20 במרץ 2017

זה יותר גרוע מהגבלת זרים – תן לי לשחק עם 4 זרים בהפועל אבל לדעת שאני יכול לשחק בנקודות מסוימות עם ארבעתם על המגרש- זה לא רק גרוע בניהול 2 סגלים למפעל – זה פשוט ניהול משחק אחר לגמרי גם בליגה.
מבחינתי שיבטלו את הצעירים והחוק הרוסי ושיגבילו 5 זרים כמו ברגל וגמרנו – אבל אני יודע שזלה מכבי וירושלים לא יסכימו.

רועי 20 במרץ 2017

אין שום סיבה שיסכימו, עדיין דופק אותן באירופה.

זינק 20 במרץ 2017

אני חושב שאתה טועה.
נדמה לי שלמכבי וים הגבלת זרים עדיפה. ככה הן יכולות לתרגל הרכבים, שיטות וכו׳ לקראת המשחקים באירופה.

אגב, בקשר לטענה שהחוק הרוסי דופק את הקטנות – אני חושב שזה בדיוק הפוך.
פערי הרמות בין הישראלים ״הבכירים״ בליגה לעשירייה השנייה, קטנים משמעותית מהפער הממוצע ברמת הזרים שיש בין מכבי וים ליתר.

רועי 20 במרץ 2017

אתה לא יכול לתרגל הרכבים כאשר 2-3 זרים שבוודאות משחקים באירופה לא יכולים להתלבש לליגה.

החוק הרוסי דופק יותר את הקטנות כי אין להן מספיק כסף לתחזק סגל ישראלים איכותי ועמוק.

MOBY 20 במרץ 2017

יניב
5 זרים היו לנו בשנות ה- 90 תחילת ה-2000 לא באו צופים לליגה פשוט, לא היה מעניין!
אני לא אבוא לראות 5 אמריקאים משחקים מול 5 אמריקאים אחרים ברוממה בפחים או ביד אליהו, לזה אני אסע לארה"ב.
אני רוצה לראות את בלאט, ואת שמחון, ובלייזר , צוברוביץ ואפילו פניני אוחיון כדיר וכל שאר החבריה..
אמרתי מזמן שהפתרון הוא שיאפשרו להחתים כמה זרים שרוצים, להודיע 24-48 שעות לפני משחק על 4 זרים ושישחקו עם מי שבא.
אישית הייתי מעדיף 3 זרים בטופס, מבין שאני חולם בהקיץ.

איתמר 20 במרץ 2017

יש שתי אפשרויות : ליגת כדורסל ישראלית או ליגת כדורסל בישראל.
כדי לקיים ליגת כדורסל בישראל אין צורך בשחקנים ישראלים.
ליגת כדורסל ישראלית מחייבת שיתוף שחקנים ישראלים.

אנונימוס 20 במרץ 2017

יש פה התעלמות מכמה דברים. ראשית כל, מתן בקבוצה בעיקר כי הוא הציב אקדח לרקה בשנה שעברה כשרגע אחרי סדרת הפלייאוף מול ירושלים אמר שהפועל לא רוצה אותו. משם התחיל מחול שדים של לחץ אוהדים להשאיר אותו בכל מחיר.
שנית הפועל מופיעה פצועה וחסרה גם כי הדר לא מנהל נכון את הסגל. רמי כהן אמר אתמול בראיון שדארל ויליאמס לא משחק כי הוא לא רוצה ("מבחינת הרופאים הוא כשיר"). שזה לא מפתיע כי הדר די מחק אותו מרגע שהגיע.
שלישית, תמיר בלאט היה מלך האסיסטים של הליגה אם אני זוכר נכון פחות או יותר עד שהדר הגיע. כלומר הראה יכולות ראויו לליגת על לפחות. היתה לו ירידה גם לפני כן, אבל בגדול תחת הדר מאז הוא נראה כמו שחקן ליגה ארצית. זאת גם אחריות של הדר שלא יודע לנצל אותו.

אבל מעבר לאחריות של הדר למצב הנוכחי, צריך להיות כנים ולאמר שבסופו של דבר העונה של הפועל הלכה עם הפציעה של רביב. חוזר, לא חוזר, כשחוזר הוא לא נראה כמו שאמור להראות. עם החוק הרוסי, דבר כזה הורג אותך. לקבוצת מרכז טבלה זה הרבה יותר קריטי מאשר למכבי או ירושלים שיש להן מחליפים או יכולת להביא מי שירצו כמעט בן רגע. בהפועל אולי אפשר היה להביא את נעימי באיזשהו שלב, אבל אני משער שבחרו שלא כי היה נראה שרביב חוזר (ושבנקס יקבל אזרחות). בשורה התחתונה, העונה הזאת סובלת בעיקר מבד לאק, ומכך שהדר לא מספיק מוכשר כדי לחפות על כך (גם אברהמי הצליח רק חלקית).

יניב פרנקו 20 במרץ 2017

אנחנו אומרים אותו דבר על מתן.

אנונימוס 20 במרץ 2017

לא ממש, כי בעצם מתן קיבל חוזה "כבוד" של ישראלי בכיר. והפועל אכלה אותה בגלל ה עם ישראלי בכיר אחד פחות

יניב פרנקו 20 במרץ 2017

נכון. זה מה שאני אומר. ברגע שנתנו לו חוזה. היה צריך להחתים עוד ישראלי בכיר ולהקצות לזרים פחות כסף.

אנונימוס 20 במרץ 2017

יניב, אתה קצת חי בסרט. עקב העלות הגבוהה של ישראלים בכירים זה אומר שכל אחד מהזרים של הפועל היה מקבל עשרות אלפי דולרים פחות. היינו בונים קבוצה עמוסה בישראלים עם זרים בדיחה. זה לא הגיוני פשוט

אדם 20 במרץ 2017

מסכים עם אנונימוס, זה קצת נשמע כמו הציפיות של ילדים באולטראס. צריך קצת רגליים על הקרקע

יניב פרנקו 20 במרץ 2017

זו המציאות. לא מבין איפה אתם רואים בעיה. אי אפשר ללכת לעונה בליגה הישראלית (בקבוצה שמשחקת רק בליגה) בלי 3 ישראלים בכירים – תמיר גילת זה לא משהו שנופל מהשמיים – ואין עוד כאלה – ברגע שהוחלט שנותנים למתן חוזה כבוד ובקבוצת אוהדים כמו הפועל אי אפשר היה כנראה לוותר עליו – המשמעות הייתה תכנון סגל אחר – ישראלי בכיר עולה לא מעט -וכן המשמעות של זה הייתה אומרת לבנות סגל זרים אחר לגמרי – מה גם שבהליכה ל5 זרים הפועל גם משלמת לעוד זר וגם ויתרה על המענק. אז בגדול כן. היה אפשר וצריך להפעיל חשיבה אחרת.

אנונימוס 20 במרץ 2017

עשו חשיבה אחרת – החליטו שהולכים על צעירים, ועל זרים איכותיים שאחד יקבל אזרחות. החלטה מאד הגיונית, והרבה יותר חכמה בעיניי מלהמר על זרים זולים.
שנים קודמות הלכו על הרבה ישראלים בכירים וזה לא הלך.

אדם 20 במרץ 2017

היה אפשר לשחק עם ארבעה זרים אבל אז היית מתלונן למה אין חמישה.

יניב פרנקו 20 במרץ 2017

אני בעד חמישה. מהתחלה. פשוט מעדיף שהיו בתקציב מוסיפים ישראלי נוסף ומשלמים לחמישה האלה לפי מה שנשאר.

אנונימוס 20 במרץ 2017

תמיד עדיף להיות בריא ועשיר. כשהשמיכה קצרה צריך להנהל בהתאם. שנים קודמות הלכו על ישראלים בכירים. לא נגמר משהו. השנה השקיעו בזרים, ובצדק. בליגה הזאת לאף אחד אין כסף לסגל ישראלי עמוק, והזרים עושים את ההבדל
ולדעתי זה היה הולך מצוין אלמלא סאגת רביב, ואם בנקס היה מקבל אזרחות ו/או מראה אפילו חצי מהיכולת שהפגין לאורך כל הקריירה.

אדם 20 במרץ 2017

ובדיוק בגלל זה אני טוען שאתה לא ריאלי.

יניב פרנקו 20 במרץ 2017

קודם כל, תמיד עדיף להיות עשיר ובריא. ועשירים אנחנו לא. והשנה גם לא כאלה בריאים (פציעות).
אבל מה לעשות. החיים מורכבים מאסטרטגיה וטקטיקה והתקלות – בשנים קודמות בחרו באסטרטגיה מסוימת אבל נפלו קשות בטקטיקה (אני לא רוצה לחזור לימי רוטבראט).
אז ברור שאם בנקס מקבל אזרחות ולימונד לא נפצע יש לנו אחלה סגל השנה. אבל דברים קורים בתוך משחק. ולפחות לגביי בנקס ההערכה שיקבל במהירות אזרחות הייתה אופטימית מאוד.
בלי קשר – ברגע שבחרו ללכת על מתן נאור היה צריך לדעת שהסגל הישראלי הוא חלש.

אנונימוס 20 במרץ 2017

ולפני רוטברט לא נפלו? גם נפלו.

יניב פרנקו 20 במרץ 2017

ובזרים לא נפלו. נפלו. גם ביקרים יותר.
ובזרים זולים מדי פעם לא הצליחו. הצליחו מדי פעם.
אין פה הרי נוסחה.

אנונימוס 20 במרץ 2017

ופה עוד הבדל חשוב מעבר לענייני מיסוי – נפילות בזרים אפשר לתקן מהיום למחר פחות או יותר. נפילה בישראלים הרבה הרבה יותר קשה (כמו שמוכח גם שוב ושוב). אין הרבה ישראלים בכירים, ולמצוא ישראלי בכיר בדיוק בעמדה שאתה צריך, ועוד שירצה לבוא לקבוצה שלך דווקא באמצע העונה זה קשה (וכמובן גם יעלה הרבה).

איתמר 20 במרץ 2017

לא מצליח להבין למה רוצים את בנקס כמתאזרח.

יניב פרנקו 20 במרץ 2017

בנקס כתמאזרח נותן לך אפשרות לשחק עם עוד 3 זרים בהרכב החוק הרוסי. כבר יתרון.
נותן לך אפשרות להחתים לצידו 5 זרים או 4 זרים וגם לקבל את המענק.
לא מבין למה לא.

אדם 20 במרץ 2017

החוק הרוסי מצוין – ע״ע תומר גינת ועוד רבים וטובים.
הסגל של הפועל סביר לגמרי לקבוצת מרכז. ליונס, האוול, רביב, וויליאמס, טאקר. תוסיף את תומר תמיר מתן ובנקס הנגר ולסגל הזה יש מה למכור ברוב המשחקים, כשהם באים מחווטים נכון.
אתמול היה מביש בהרבה מובנים אבל זה לא ההפרש כמו הזריקות החופשיות ושמשאירים את ליונס על המגרש עם חצי רגל ב30 הפרש. שינוח.
כבר דנו באזרוח אבל בנקס בתור ישראלי לא תורם כלום, עדיף לפתח את צוף. בכלל לאזרח זר רק כי אפשר זה עלוב.
ועם כל הבאסה מהקבוצה שלנו עדיין השופטים היו חייבים להוסיף לתחושה המרה כשסמית זרק לצוף את הכדור על הפנים, מול העיניים של שני שופטים, ונשאר על הפרקט. אני במקום שחקני הפועל משתדל שלא יישאר לו סנטימטר אחד בגוף בלי סימן כחול.
הקבוצה הזו, לפחות בשבילי, צריכה להמשיך ככה. חמישה זרים, צעירים שמקבלים במה ובעיקר רצון. צריך לפתח מחליפים למתן ורביב. בליגה הזו עם ארבעה ישראלים טובים, מה שיש לנו, אפשר לעשות דברים יפים אם פוגעים בחמישה זרים והשנה, מה לעשות, לא הצלחנו

גיא זהר 20 במרץ 2017

יניב, מעבר למגבלות בבניית הקבוצה, אני כן חושב שיש בעיה באטטיוד. גם כשאין לך ישראלים בכירים (ואף אחד לא ישכנע אותי למשל שלחולון מינוס יבזורי יש כאלו טאלנטים ובטח לא שלמשל יזראלי יותר פיזי מבלאט) אתה יכול לשרוט, להרביץ ולעשות גליצ'ים. הפועל היא קבוצת הגנה מביכה וזה לגמרי מאמן ע"ע הג'ינג'י.

יניב פרנקו 20 במרץ 2017

אתמול לפחות אי אפשר היה לשרוט ולנשוך. לא היה סגל למשחק כזה שבו תיכנס מהר לבעיית עבירות.
לא שהחלופה היא טובה. היא מביכה. אבל כל אופציה גרועה פה

MOBY 20 במרץ 2017

ישראלים עיקריים:
תל אביב – גל מקל, גיא פניני, איתי שגב, סילבן לנדסברג, ג'ו אלכסנדר, יוגב אוחיון
חולון – גוני יזרעאלי, אלכס צוברוביץ, דגן יבזורי, טוני יאנגר, שלומי הרוש , רועי הובר, טום ספיר
הרצליה- כארם משעור, תום מעיין,דני רובין, די גי שארפ, אור לאומי, יריב עמירם – אבירם זליקוביץ- שוחרר!
ירושלים – ליאור אליהו, יותם הלפרין, בר טימור, אייזק רוזפלט, אבירם זליקוביץ (אמצע), רפי מנקו- שוחרר!
אילת – חנן קולמן, רוברט רות'בארט, רפי מנקו (אמצע), אפיק ניסים, נאור שרון, אלון ספיר.
תל אביב – תמיר בלאט,מתן נאור, רביב לימונד,תומר גינת, צוף בן משה.
חיפה – עוז בלייזר, ג'ון דיברתולומיאו,עמית שמחון,ווילי וורקמן, דניאל קופרברג.
נהריה – יונתן שולדבראנד, ניב ברקוביץ, ערן אסנטי, איגור נסטרנקו, תומר בר אבן
גליל עליון- יחזקאל סקוורר, חואקין שוכמן, זיו בן צבי,אופיר הובר,עמית ביר כץ
ראשון לציון – אלישי כדיר,ניצן חנוכי, שון דאוסון, אבי בן שימול,עידן זלמנסון
אשדוד באר טוביה- בן אלטיט,אדם אריאל,ג'ייק כהן,יפתח זיו,נמרוד טישמן.
קרית גת – אייל שולמן,אור סלומון,אלכס רוזנברג, דניאל איידן,גיא דותן,נועם לייש.
מה שקורה בהרצליה מדהים! גם באשדוד!, הפועל תל אביב – מאכזבת (אבל ראשון הרבה יותר) , אילת וחולון לא מפתיעות, קרית גת מועמדת לירידה (חוכמה גדולה)
ליגה בלי – טישמן,שולמן, מנקו,תומר גינת, אסנטי, הובר או ביר-כץ, איידן, זלמנסון או בן שימול (כדוגמאות בלבד) – אותי לא מעניינת בכלל.

איתמר 20 במרץ 2017

סיפור הנפילה של הפועל הוא מאוד פשוט : מאז ההחלטה להיפרד מאדלשטיין (השנאה לארז השכיחה את העובדה שבשנתיים שלו הפועל היתה קבוצה עם זהות ואופי בעוד שבתקופת קטש, אברהמי והדר מדובר באוסף של שחקנים), החלטה שהתבררה כטעות קולוסאלית, רמי כהן וההנהלה קיבלו רצף של החלטות שגויות (לצרף את ידידיה רפפורט שעד הגעתו חדר ההלבשה של הפועל היה סגור ומסוגר ונטול הדלפות וספינים, להשאיר את קטש לעונה נוספת, לתת לאברהמי עונה נוספת, להחתים את בנקס בגלל פוטנציאל האיזרוח שלו ולצרף לעסק את אביה של אשתו, לרשום חמישה זרים ועוד להעיז לטעון שהפועל תמשיך להאבק להקטנת מספר הזרים).
הבעיה של הפועל איננה בעמדת המאמן או בסגל השחקנים אלא בעמדת האנשים שמקבלים החלטות.
רמי כהן וחברי ההנהלה שטעו שוב ושוב בשנים האחרונות לא יכולים להיות אלה שיקבלו את ההחלטות הנכונות שישנו את עתיד המועדון שאיבד את דרכו המקצועית והערכית.
רמי כהן עשה דברים גדולים ובלתי נשכחים מאז שהפך להיות יושב ראש המועדון. ספק גדול אם יש ביכולתו להמשיך ולהוביל.
לא מפתיע שאמש, לראשונה, המתינו אוהדי הפועל וקיללו את כל השחקנים.
בכך הם הפכו את הפועל ממועדון ייחודי בכדורסל הישראלי לעוד קבוצה סתמית בליגת העל.

אדם 20 במרץ 2017

הפועל ממש לא נפלה, היא רק לא מצליחה להמשיך ולהתקדם. זה הבדל משמעותי ובעיה בקונספציה. הפועל עדיין מועדון ייחודי בליגת העל מתוך היותו קבוצת אוהדים וזה שהאוהדים מקללים פתאום כי אתמול באמת כאב לא משנה את זה (כל עוד יצליחו לגרום לזה להיות חד פעמי)

יניב פרנקו 20 במרץ 2017

ממש לא נפלנו – אבל עד הכניסה לדרייב אין- כל עונה הייתה חלק בתהליך – טיפוס הליגות, המעבר לבית, נצחון דרבי ראשון, כל צעד כזה היה מרגש.
מאז אנחנו עומדים במקום- יש כאלה שבשבילם עונה במרכז טבלה זה לא מספיק, לא מרגש, יש כאלה שזוכרים את החלופה.
אבל לא משנה, אנחנו צריכים לעשות תמיד עוד קפיצות קדימה והקפיצות האלה בשלב הזה במבנה המיוחד של הפועל הם קשות.

אדם 20 במרץ 2017

אתה יודע למה זה? כי עד לדרייב אין הלעומתיות החזיקה אותנו. אין בית, כולם נגדנו וכו'.
עכשיו, כשיש אחלה בית, יש קבל צבעוני שמתחיל לרצות קצת יותר, לא יודעים איך להתמודד עם המצב הזה. זה מרגיש שאין כאן תאום ציפיות בין הקהל למועדון ולמען האמת גם לא ברור אם המועדון יודע מה הוא רוצה.
אם היו שואלים אותי זה להמשיך עם לא יותר מחמישה זרים (כולל מתאזרחים דמיקולו) ולנסות ליצר דור המשך שיזוהה עם המועדון כמו שמתן ורביב מזוהים היום. אין טעם לדבר על אליפות או דברים כאלו כי בלי בעל בית וכסף זו לא מטרה מעניינת. אפשר, עם שנה טובה וקצת מזל לקחת תארים במבנה הליגה הנוכחי ומכיוון שבכדורסל האירופאי תואר הוא חסר חשיבות הוא לא צריך להיות המטרה.
קבוצה שתשחק בסגנון מסוים (שברור לכולם מה הוא) ושתהיה מזוהה במידה זו או אחרת עם הקהל והמועדון, בשבילי, היא הקיום היחידי שיש למועדון במבנה הנוכחי (ואם זה מה שיהיה גם תואר יגיע מתישהו). ואתה יודע מה, זה לגמרי מתאים לי ואהיה מאושר מזה.

יניב פרנקו 20 במרץ 2017

זה קשור לגודל. בהדר יוסף עם 1500 זה מבנה קהל אחד – ב3500 זה כבר מעגלים נוספים וכשיצטרף עוד קהל מהכדורגל זה יילך ויגדל.

אלון 20 במרץ 2017

ההחלטה להיפרד מאדלשטיין הילה ההחלטה הכי טובה שיכלו לקבל.

נדבושקה 20 במרץ 2017

כמה הערות ותובנות:

– ידידיה רפפורט הצטרף לפני שארז אדלשטיין עזב
– אני חושב בניגוד אליך שהטעות היתה שבכלל פיטרו את קטש (ולא האיחור בפיטורים שלו). אבל אכן נעשו טעויות רבות של ההנהלה.
– ברור לי שאין לך מושג מה הלך בתוך המועדון בשנה האחרונה של ארז כמאמן. המצב היה בלתי נסבל הן ברמת השחקנים והן ברמת ההנהלה והצוות המקצועי שמסביב לארז. אף אחד לא יכל כבר לראות אותו, כולל השחקנים שכביכול הוא היטיב עימם. כשהוא מונה למאמן הנבחרת היו שחקנים שהתבאסו כי הבינו שיבלו איתו גם בקיץ.
מן הסתם אני לא יכול לומר לך מאיפה המידע, אבל אני מבטיח לך שהוא ממקור ראשון ואמין ברמת ה100%.

נדבושקה 20 במרץ 2017

מה שרשמתי זה תגובה לאיתמר (תגובה מס. 8 שמעליי)

יואב 20 במרץ 2017

ארז יכול לריב עם חפצים דוממים. מאד קשה להכיל אותו. זמירות דומות באו גם מהצד הצהוב.

אנונימוס 20 במרץ 2017

למעשה מכל מקום בו עבד

גל ד 21 במרץ 2017

המקור שלך משרת במקרה ביחידה לאבטחת אישים בשב"כ?

אמיתי 21 במרץ 2017

חחח..זה מכר של חבר מהיחידה לאבטחת אישים

נדבושקה 21 במרץ 2017

הפרחים לשרה

7even 20 במרץ 2017

הליגה הרגילה בישאל חסרת משמעות.

מאשקה 20 במרץ 2017

אחת הבעיות של הפועל ת"א השנה , הייתה ההחלטה להשאיר את המאמן משנה שעברה – שרון אברהמי.
בעיה שנייה – להיענות למתן נאור ולהחתים אותו לעוד עונה, במקום שיעזוב בכבוד ויש לי הרבה כבוד !!, להחתים שחקן ישראלי אחר בכיר.
ואתמול, הפועל ת"א פשוט לא באו למשחק, יש גם ערבים כאלה.
אין מה לחפש אשמים, ומכבי ת"א לא כל כך טובים.

ישי 20 במרץ 2017

כבר מצאתי תפקיד למתן נאור
אחרי שהניסנובים ילכו ותתחילו מליגה ג' הוא יוכל לעשות הסבה ולהיות שוב הקפטן הגיבור

49ers 20 במרץ 2017

מה שאותי הכי הדהים, היו הראיונות עם שחקני מכבי…
"באנו לתת הצהרה", "היה חשוב לנו להצהיר"… וכדומה.
אחרי העונה (וכשאנו עדיין בעיצומה פחות או יותר) שהם עוברים ומעבירים את האוהדים, היית מצפה לקצת צניעות ובעיקר לסתום את הפה.
כ"כ עצוב, שזה אפילו לא מצחיק.
ולחשוב שהם מסתכלים במראה ומאמינים לעצמם.

נדבושקה 21 במרץ 2017

דרבי זה דרבי…

ובסה"כ שחקנים שעוברים עונה מסוייטת פרקו קצת אחרי ניצחון ב30 הפרש בדרבי…

נראה לי שאתה קצת קשה איתם.

יובב 20 במרץ 2017

כיף גדול.
אוהדים אלימים טעוני שנאה מגובים בהנהלה תומכת.
מקבלים מה שמגיע להם.
רק דמיינו ששירי ותנועות השואה היו מוחלפות בשירי שטנה למוחמד ותנועות שחיטה עי אוהדי בית"ר – נתחיל מהילולה תקשורתית על פשיזם ונסיים בהורדת נקודות.
ומנגד – בשלבים(מעטים אמנם) היתה החמישיה של מכבי: שגב, לוי, אוחיון, מקל, לנדסברג/פניני.
ועכשיו תארו שזו היתה החמישיה בצד השני – הילולת הקבוצה הישראלית היתה נשמעת מכל עבר.
ושלא נתבלבל – לחמישיה מנצחת לא היינו בודקים דרכונים. ע"ע ירושלים באירופה. אבל אנחנו (מכבי) לצערי יותר בצד המפסיד כך שיש זמן לשים לב לדקות ודקויות.
ואף מילה מצד ההנהלה על השלכת החפצים. בפעם האחרונה שהגיבו הם באו בטענות לאוהדים שמקללים שמעון אחד (אמסלם) ושכחו שאת השני(מזרחי) קברו מזמן.
וכמה עצוב שבין השורות ומעליהן מתנוססת העובדה שאין כשרון ברמה בינונית אפילו עם דרכון ישראלי מקןרי.

ברימא 20 במרץ 2017

יובב אתה חי בסרט אדוני.
א- תחליט אם אתה מכביסט או ביתריסט… ותגדל חוט שדרה
ב- החמישיה הישראלית שדיברת עליה שיחקה ביחד 38 שניות. יופי יובב..
ג-לך לשמשון הוא כבר יראה לך מה זה יא לתיכת מכביסט

הברך של זיו 20 במרץ 2017

ברימא,
אין איזה חוג איכותי שאתה מפספס? שמלמד את הזארגון החדש? תמהר, הם כבר מסיימים. אבל את ראשי הפרקים אתה מכיר, זה עוד מימי שדה דב 93

אלון 21 במרץ 2017

עדיף לזרוק כוסות קולה על פני לדקור אוהדים כמנהג אוהדי מכבי ת"א.
ואיפה ההנהלה? לא שמעתי את גולדהאר אומר מילה אחת על הדוקרים מהפאנטיקס.
אבל כאלה אתם, תלית שכולה תכלת שמטיפים מוסר לכל העולם ואחותו.

ישי 21 במרץ 2017

דקרו במשחק כדורגל?

אדם 21 במרץ 2017

מדהים שטמבל אחד מצליח להוריד את הדיון הנחמד שהיה כאן להתנצחות מיותרת. לא מבין למה הגבתם לו (יובב).

אלון 21 במרץ 2017

אתה צודק
אבל זה מצחיק שתמיד הם, אלה שיעני "נגד אלימות", הם אלה שמורידים את רמת הדיון פעם אחר פעם

יובב 20 במרץ 2017

ברימא (מה מקור השם? קיצור של:
ברית
מתוסכלים
אדומים
??
לעניינו –
גם אם נניח בצד שהבנת הנקרא זה לא הצד החזק שלך (מה לא ברור כאשר כותבים "מעטים אמנם"?).
נשאר עדיין עם תגובה מצחיקה – שאפו!
אני מזמין אןתך לבירה לחיי ספורט ישראלי ברמה גבוהה יותר.

Comments closed