המלחמה של טביב בגזענות

מה לעזאזל באמת קורה פה

 

הקונספירטור שבי הולך על התסריט הבא – טביב מחמם את הגזרה בינו לבין הלה פמליה, נוצרת סיטואציה שבה הוא כקדוש המעונה מביא את העסק לרתיחה.

אז הוא קורא לחבורת נורדיה, לאנשי עסקים ולעירייה (ביחד או לחוד) ומציע להם את הקבוצה (במחיר הוגן… אחרי הכל נקייה מחובות ועם נכסים, אתם לא מצפים שהוא יינזק פה ).

"במצב הקיים, לא אוכל עוד להמשיך להילחם לבד בגזענות אומר טביב בראיון מיוחד, זה הזמן לכל הכוחות השפויים שבית"ר יקרה להם, לקום ולעשות מעשה ולהוביל את המועדון הזה קדימה, נלחמתי כמיטב יכולתי, עשיתי מה שיכולתי, אני עייף ומותש מהמאבק, אבל אני בטוח שהכוחות החדשים יובילו את המועדון, בשנים שלי שיקמתי את המועדון פיננסית ומקצועית והיום הוא מוכן לשלב הבא, תמיד אשאר אוהד בית"ר".

"זה יום חג לעיר ירושלים, אמר ברקת במסיבת העיתונאים, אנחנו מודים לטביב על ההשקעה הכבירה שלו לאורך השנים, עסקת הרכישה של בית"ר תמומן על ידי קבוצת האוהדים ובליווי העירייה, לא ניכנע לאלימות ולגזענות".

*

אבל זו קונספירציה אישית שלי.

עד אז בית"ר ירושלים, מועדון בעל זהות גזענית מובהקת, מועדון שלא מוכן לקלוט לשירותיו שחקן ערבי, מועדון שגם היום אומר טביב שלא יתפנה למהלך שכזה, הוא מועדון שנשלט בעיני על ידי ספינולוג מומחה.

מי שרוצה לצייר את המהלך הנוכחי כמאבק בגזענות, שיעשה את זה על דעת עצמו, אני לא מאמין לאיש פה. בטח לא לטביב.

ועדיין אני חושב שמה שהוא עושה פה הוא טוב לענף, כי טביב קורע את מסכת הצביעות של הכדורגל ושיטת הענישה שלו, משחקי "הורדת הנקודות", הרדיוסים, הקנסות והטענה הבסיסית שבעל מועדון צריך לטפל בחוליים של החברה הישראלית הגיעו בעיני לנקודת הסוף.

מה שאומר טביב זה דבר מאוד פשוט, אתם רוצים להילחם בתופעה הזו, תילחמו בה, אתם רוצים שאני אלחם בה, אני לא מסוגל. ובקטע הזה, ורק בקטע הזה אני מאמין לו וחושב שהוא צודק.

ואם יש סיכוי, אפילו נמוך, אפילו מזערי, שליבו טהור פה, אז אי אפשר להתעלם.

ואם יש סיכוי, אפילו נמוך, אפילו מזערי, שרק הקנסות והענישה זה מה שמפריע לו, אז מה. אז הנה, השיטה עבדה, מה עושים עכשיו עם תפוח האדמה הלוהט הזה.

*

ובינתיים מי שמנצח פה בנוק אאוט תקשורתי זה טביב, הוא מיצב את עצמו כלוחם בגזענות, מיצב את ההתאחדות והמנהלת כמי שלא מוכן לעזור לו במאבק ומביא את כל העסק למקום הנכון עבורו.

האם זה המקום הנכון לנו, חובבי הענף, לאוהדי הבית"ר, לעיר ירושלים, לא יודע. כלומר חושב ומחזיק בדיעה מוצקה אבל לא מסוגל לשים אותה במאה אחוז על השולחן.

*

אם נגיד מישהו אחר היה מנהל את היום את בית"ר, מישהו פחות ציני, שבא לכדורגל מתוך אספירציות שונות, האם זו הדרך שהיה בוחר ללכת בה?, אולי היה לוקח הבוקר את שחקני בית"ר לביקור משותף של נוער ערבי ויהודי תושבי העיר, בוודאי שהיה מחתים שחקן ערבי, בוודאי שהיה יודע להתנהל טוב יותר עם המנהלת וההתאחדות, בוודאי שהיה ציבורית מקבל יותר קרדיט, בוודאי שהיה מסוגל משפטית לקבל חבל ארוך יותר.

אם מישהו אחר היה עולה לשידור ומדבר מדם ליבו זה היה נראה אחרת.

*

וזה מה שכל כך עצוב/ מתסכל פה בסיפור הזה, שעד שכבר יש דיון בנושא, זה צבוע בצבעים האלה.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

100 תגובות ל “המלחמה של טביב בגזענות”

  1. אריאל גרייזס (פורסם: 30-3-2017 בשעה 09:17)

    כן, גם אני לא מאמין לטביב, אבל אולי אולי מתוך שלא לשמה יעשה לשמה, כלומר משהו יקרה פה

    • דורפן (פורסם: 30-3-2017 בשעה 17:05)

      בדיוק. אם אנשים מפסיקים לנהוג בפראות בכבישים בגלל שהם קיבלו קנס ולא בגלל שהם הבינו שזו התנהגות שלילית – לא נורא.

  2. Miranda Veracrus De La Hoya Cardinal (פורסם: 30-3-2017 בשעה 09:28)

    אני מקווה שעוד קבוצות יצטרפו למהלך הזה של טביב, גם אם 90% שאתה צודק בקשר למניעים שלו. אריאל #1 הגדיר את זה מצויין.
    מפעם לפעם יש משחקים בעולם שבהם שחקן שחור מתלונן שספג קללות גזעניות. לפעמים אותו שחקן (אטו ובלוטלי כדוגמאות שאני זוכר) מאיים לרדת מהמגרש. ואני חושב שאם שחקנים בכל העולם יאמצו את הגישה הזו, זה יגרום לכזה זעזוע שמשהו יזוז.
    לא חושב שיש קללות מהסוג הזה בספורט האמריקאי המקצועני. אם את צ'ארלס אוקלי זרקו מהמגרש על קללות כביכול לבעלים, אז גם מקללים גזעניים אפשר לזרוק מהמגרש.

    • אמיתי (פורסם: 30-3-2017 בשעה 09:35)

      לכן כדי להוציא את המקללים ולא את השחקנים..

  3. Lord Anthony (פורסם: 30-3-2017 בשעה 09:34)

    Follow The Money.
    טביב הבין, ולהגנתו צריך לומר שהוא הבין את זה די בשלב די מוקדם, שאם הוא רוצה להגדיל את ההכנסות של בית"ר הקבוצה לא יכולה להרשות לעצמה להיות מזוהה כקבוצה גזענית.
    קבוצה גזענית מרחיקה ספונסרים ומרחיקה את הקהל שקונה מרצ'נדייז ומנויים. אם לה פמיליה היו קונים 30 'לף מנויים בעונה אני מניח שהיית שומע דברים אחרים מטביב.

    • יניב פרנקו (פורסם: 30-3-2017 בשעה 09:38)

      או שהבין תחת אותה תובנה שלמכור קבוצה גזענית למישהו אחר זה פחות משתלם מלמכור אותה תחת הרעיון של "תעזרו לי לעזור לבית"ר".

      • Lord Anthony (פורסם: 30-3-2017 בשעה 09:40)

        same same

      • Lord Anthony (פורסם: 30-3-2017 בשעה 09:41)

        אין כסף בגזענות

      • יאיר (פורסם: 30-3-2017 בשעה 13:15)

        1++++

    • בוריטו (פורסם: 31-3-2017 בשעה 16:09)

      כל כך נכון.
      כמו לקנות דירה בקריות.. ברגע שהרעל יתפזר הנכס יהיה זהב..

  4. ניינר / ווריור (פורסם: 30-3-2017 בשעה 09:52)

    בינתיים הגזענות היא כאן בתגובות. אני מבין שמבחינתכם לא יעלה על הדעת שטביב יעשה משהו חיובי מתוך כוונות אמיתיות.

    • יניב פרנקו (פורסם: 30-3-2017 בשעה 10:02)

      למה זה גזענות ? לשפוט אדם על בסיס רקורד של 20 שנה זו גזענות ?
      להזכירך זה אדם שרכש את בית"ר כשהוא יודע על כל הבעיות שלה בנושא ושחיבק את הלה פמליה בהתחלה ושעדיין לא "מצא" את השחקן הערבי שמתאים לסגל של בית"ר.

      • איתמר (פורסם: 30-3-2017 בשעה 10:06)

        טביב זוכה ליחס עוין ולפקפוק במניעיו בגלל התנהלותו לאורך השנים ונטייתו לדבוק בכזבים ושקרים כל זמן שאלה משרתים את האינטרסים שלו.
        רק אם טביב יחתים בקיץ שחקן ערבי אפשר יהיה להאמין שמדובר אכן במהלך דרמטי ושכוונותיו כנות.

        • MOBY (פורסם: 30-3-2017 בשעה 13:37)

          את מי הוא צריך להחתים? ואיזה שחקן ערבי יסכים להגיע לבית"ר? כמה שחקנים ערבים יש במכבי ת"א? בנבחרת?

    • אדם (פורסם: 30-3-2017 בשעה 10:10)

      אני חושב שזה נכתב די ברור – זה מאוד לא סביר, לא בלתי אפשרי.
      טביב הרוויח ביושר כל גרם של פקפוק בצעדיו עד שיוכיח אחרת.

      • ניינר / ווריור (פורסם: 30-3-2017 בשעה 10:17)

        לא קונה את ההיתממות שלכם. אם היה מדובר בבעל קבוצה אחר היו נושאים אותו על כפיים
        מקווה שטביב יצליח ויאללה ביתר!

        • אדם (פורסם: 30-3-2017 בשעה 10:29)

          אני לא מבין אותך – המשפט שלך בעיקרון נכון (למעט שאול איינזברג למשל) ואנחנו מסכימים עליו. זה מה שנאמר – זה טביב ולפי ההיסטוריה שלו לא מאמינים לו. מה הבעיה כאן?

        • Lord Anthony (פורסם: 30-3-2017 בשעה 10:34)

          אבל לא מדובר בבעל קבוצה אחר, מדובר בטביב.
          אני בהחלט מאמין שסביב מתנגד לגזענות ונלחם בה מכל הלב, הרי בזמנו הוא גם יצא נגד הקריאות שואה במשחקי הפועל.
          עם זאת אני לא מאמין שסביב היה יוצא לכזה מהלך אם לא היה לו אינטרס כלכלי ברור.

          • עדי אבני (פורסם: 30-3-2017 בשעה 17:16)

            הוא לא באמת יצא כנגד קריאות השואה. למעשה, אלה התחילו להפריע לו ממש באותו הרגע שהמחאה נגדו צברה תאוצה.

        • yaron (פורסם: 30-3-2017 בשעה 12:39)

          ניינר, זה קרב אבוד, אנחנו חיים בעולם של שחור/לבן. טביב שחור.

          • אדם (פורסם: 30-3-2017 בשעה 13:57)

            כמו שכתבו כאן כבר, לחשוב שלצבע העור של טביב יש קשר לעניין זו גזענות לכל דבר ועניין.

            • yaron (פורסם: 30-3-2017 בשעה 15:14)

              לא התכוונתי לצבע העור, התכוונתי שהכל שחור לבן.
              טביב נחשב חרא ולא משנה מה עשה או יעשה זה תמיד, אבל תמיד מסיבות נבזיות.
              במציאות יש גם אפור.

            • אביאל (פורסם: 31-3-2017 בשעה 19:24)

              אדם – ברור שיש, תראה את טביב בהפועל, הביא אותם לשיא ההצלחה שלהם אבל הם טענו שהם נגדו בגלל שהוא עתיד להרוס את הקבוצה, לעומת זאת שכבירי הרס את הקבוצה (לא עתיד היה להרוס כמו טביב, אלא ממש הרס) לא היתה הפגנה אחת.
              מה זה עם לא גזענות ?

            • גיא זהר (פורסם: 31-3-2017 בשעה 20:15)

              כבירי לא נולד בערבות סיביר, אותו כנל סגול שמול הבית שלו כן הפגינו. במיוחד שרבים מהמפגינים לא ממש מצפון תל אביב או רחביה.

            • אמיתי (פורסם: 31-3-2017 בשעה 20:23)

              עידן טרטמפ הגיע לדה באזר..

            • אביאל (פורסם: 31-3-2017 בשעה 20:24)

              גיא – זו כבר לא החלוקה שנמדדת לפי גנים אלא לפי מראה, התנהגות ותפיסה, כבירי נראה ומתנהג בצורה מסוימת ולעומתו טביב בבירור נופל לסטריאוטיפ, עם המראה, הדיבורה הח׳ והע׳, לזה הכוונה.

              ואתה יודע מה, נלך איתך, תסביר לי למה הפגינו נגד טביב שהקבוצה בשיאה רק משום שהוא עתיד להרוס את הקבוצה בעוד מי שהרס בפועל את הקבוצה לא זכה ליחס דומה.

            • אמיתי (פורסם: 31-3-2017 בשעה 20:52)

              אתה יודע מה אירוני בגישה שלך לטביב? זה בול הביקורת שלכם בימין על ליברלים ויחסם למוסלמים. טביב הוא תימני לכן כל ביקורת עליו היא גזענות. זה לא העניין הפעוט הזה שהוא מתייחס למועדונים שלו כאינסטרומנט. ואוהדי הפועל באמת היו צריכים להפגין גם לכבירי אבל איך זה מעיד עליהם כעל גזענים רק הלוגיקה שלך יודעת. הם אוהדים. מעדיפים אחד משלהם כבעלים. והם טעו. וגם אתה טועה בהתעקשות על גזענות כהסבר לכל ביקורת על עבריין מורשה שהרס מועדון אחד ותרם לא מעט להרס מועדון אחר. אבל ממי שמגן על כל החלטה של ביבי כנראה שלא צריך לצפות להגיון

            • ZORK (פורסם: 31-3-2017 בשעה 21:19)

              ההבדל בין טביב לבין כבירי זה שטביב החזיק בקבוצה כבת ערובה (נכס שלו) ולא הסכים לעזוב אותה, ואילו כבירי הודיע שהוא הולך לפירוק וברגע שהתבררו גודל החובות שהוא צבר תחתיו הוא כבר לא היה הבעלים בפועל ואוהדים העדיפו להתעסק בעתידו של המועדון.
              תהייה בטוח שאם למשל, הפועל הייתה מפורקת לאחר הקפאת ההליכים ולא עוברת לתיק פירוק, היו מחאות גדולות מול הבתים של כל האנשים שהביאו את המצב לכך

  5. אריאל (פורסם: 30-3-2017 בשעה 10:49)

    טביב עושה דבר חשוב ואמיץ. שיקולים זרים ? אולי אבל הוא עושה והוא ראוי לתמיכה בלי כוכביות.
    כל השאר נראה כמו נסיון שלך ליישב את הדיסוננס שלך בין טביב סמל הרוע לבין מלחמתו בגזענות.

    • ניינר / ווריור (פורסם: 30-3-2017 בשעה 10:56)

      לחלק מהמגיבים כאן אין את האופציה לומר משהו חיובי על טביב

      • Ollie Williams (פורסם: 30-3-2017 בשעה 11:07)

        די לזעקות המקופח ודמעות התנין.
        טביב הרוויח כל מיליגרם של ספק ושל ציניות רק על סמך מעשיו בכדורגל הישראלי מאז ומעולם.
        להתחבא מאחורי טיעוני גזע קלושים כדי לא לקחת אחריות על מה שעשית בפועל – זו הגזענות האמיתית

        • בוריטו (פורסם: 31-3-2017 בשעה 16:11)

          E.t made in israel
          O.j. made in america
          Same same

    • אדם (פורסם: 30-3-2017 בשעה 10:57)

      זה לא מדויק כי טביב חיבק בהגיעו את אנשי לה פמיליה ביודעו מי הם. זה לבדו מספיק בשביל להכניס כוכבית למאבק (שהלוואי ויצליח).

      • אריאל (פורסם: 30-3-2017 בשעה 11:14)

        וזה שהוא קורא להם גזענים חיות חארות דפוקים לא מספיק להוציא את הכוכבית…
        בוא אני אגיד לך את האמת גם אם טביב יחתום על הסכם שלום עם הפלסטינים זה לא יבוא טוב לשונאים שלו.
        ויש מצב קטן שזה בגלל שהוא מציב להם מראה. כי בקבוצה שלהם משהו רקוב כבר הרבה זמן אבל שמה מתחבאים מאחורי חופש הביטוי ושאר ירקות.

        • אדם (פורסם: 30-3-2017 בשעה 11:27)

          זו דעתך אבל יש דרך אחת לטעמי להוריד כוכבית במצבו של טביב – להצליח לעשות מעשה ללא כוונת רווח.
          בקשר למראה, אני יכול לטעון באותה מידה שדעתך על מה שאנחנו חושבים נובעת ממה שאתה חושב על הקבוצה שלנו ולא ממעשיו של טביב – אבל זה דיון וטיעונים שאי אפשר לצאת מהם והם ממש לא מעניינים.

          • יניב פרנקו (פורסם: 30-3-2017 בשעה 11:33)

            אוהדי הפועל וכפ"ס תופשים את טביב בצורה מוסימת בגלל הקדנציה שלו אצלהם.
            אבל אריאל – אתה תחת ההתרשמות שטביב נתפש אחרת בעיני קהלים אחרים ?

            • אריאל (פורסם: 30-3-2017 בשעה 11:44)

              אני מודע לאיך שהוא נתפס בכל מקום. אני חושב שהוא נתפס בעיקר כמי שבא לעשות סטרייט ביזנס לעצמו בלי רגשות ובכל מחיר.
              זה פן אחד שקשור להתנהלות העסקית שלו וכל אחד יחשוב לעצמו כמה זה נורא בעיניו.
              זה לא אומר שכשהו נותן נשיקה לילדה בלילה יש לו אינטרסים. וזה לא אומר שהוא לא פועל בעניין הזה ממניעים כשרים.
              ובעיקר – גם אם כל זה נכון זה לא משנה את העובדה שהוא בין הבודדים שבבודדים שעושה. כמה פה נלחמים באלימות או בתופעות מכוערות אחרות ? אז כתבת שורה על כל הכבוד ופוסט שלם על קונספירציות ומניעים זרים.

            • יניב פרנקו (פורסם: 30-3-2017 בשעה 11:58)

              העשייה החברתית של הרבה מועדונים ואישים נקודתיים בכדורגל היא הרבה הרבה מעל פועלו והרקורד של טביב בתחום.
              בוא גם את זה נכניס לפרופורציה.
              אבל אתה תיארת את תחושתך, אני גם אתאר את תחושתי, להגיד עליו שהוא נתפש כמישהו שרק "בעיקר כמי שבא לעשות סטרייט ביזנס לעצמו בלי רגשות ובכל מחיר" זה לתחושתי לא התפישה עליו בליגה ובכלל, זה אדם שרק השבוע הרשיעו 2 עבריינים בניסיון חיסול שלו (אירוע שבתחילת הדרך הלוחם בגזענות ניסה מהר להפיל על אוהדי הפועל).
              יש לו כאמור רקורד מספיק משמעותי כדי שבנקודה הזו – דעתי עליו תהיה שלילית.
              וארי כל זה. אם מהאירוע הזה ייצא טוב, אוכל כובע, בסוף במלחמה הזו בין הלה פמליה ובינו אני מעדיף שלא לנקוט באמירתו של בגין ולאחל הצלחה דווקא לצד אחד.

            • דיזידין (פורסם: 30-3-2017 בשעה 12:15)

              מעטים עוד זוכרים – זה לא היה בגין אלא יוסף בורג.

            • אריאל (פורסם: 30-3-2017 בשעה 12:34)

              כבירי, רמון, אייזנברג כולם מל"ו צדיקים. אבל אני מתאר לעצמי שנשחק עכשיו מצא את ההבדלים ולא בא לי. אני מקווה לטובת כולנו שאתה תאכל את הכובע ולא אני :-)

            • יניב פרנקו (פורסם: 30-3-2017 בשעה 13:00)

              הייתי שמח לראות את כל אחד מהחבורה הזו מוביל מועדון אחר ומנסה להוביל פה תיקון חברתי.
              בייחוד את שאול.

            • yaron (פורסם: 30-3-2017 בשעה 15:54)

              עד היום אני זוכר את הפוסטים והמחאה נגד טביב מצד אוהדי הפועל כשעזב את כפ"ס, הביא נדוניה יפה, אליפות והישגים באירופה…
              אני גם זוכר כמה אנשים טובים וראויים עמדו בתור כדי להציל את בית"ר מפירוק ואיך טביב בדרכו הנכלולית גנב להם את הקבוצה…

          • אריאל (פורסם: 30-3-2017 בשעה 11:34)

            לגבי הדעות אתה צודק. אף אחד לא חף מהטיות אישיות.
            דווקא בגלל זה אני אומר תנו למעשים לדבר. טביב עושה, כל הכבוד לו בלי קשקושים.
            כשיבוא מישהו בהפועל ויפעל בצורה נחרצת נגד החארות עם השואה והבובות אני אמחא לו כפיים. כנ"ל מכבי.

        • Ollie Williams (פורסם: 30-3-2017 בשעה 11:35)

          לא, זה לא מספיק. כי הבנאדם התהפך כבר מספיק פעמים בעבר, הוכיח כבר פעמיים שהמועדון שנמצא בבעלותו מעניין אותו כקליפת השום והוא ירסק אותו תוך 2 שניות אם זה ישתלם לו מספיק. הכל קרה בעבר. שלא לדבר על זה שלפחות פעמיים שנה שעברה הוא יצא באיומים שלא לעלות למשחקים – פעם אחת אחרי שבית"ר הועמדה לדין על קריאות גזעניות, ופעם אחת בגלל רדיוס שנקבע למושבה.
          אז גם אם אני לא מסכים אם הקביעה ש"רק החתמה של שחקן ערבי תוכיח שהמניע שלו רציני" כי התמונה הרבה יותר גדולה מזה, יש מספיר ע-ו-ב-ד-ו-ת כדי להטיל בספק את המניעים שלו ואת הנכונות שלו ללכת עם האיום הזה עד הסוף.
          אתה יודע, קצת כמו החברים שלך בבית היהודי שמאיימים להפיל ממשלה פעם ביומיים ובסוף "מחרימים את גיבושון הקואליציה".
          וזה עוד בלי לדבר על כל הסיפורים הפליליים – שמבחינת הרבה אנשים גם אם הוא לא הורשע עצם המעורבות שלו בכמה וכמה סיפורים עם הקשר פלילי מוריד הרבה מהאמינות שלו. אבל במדינה שבה אדם שלוקח שוחד בתפקידו כשר הפנים ונשלח לכלא, ממונה בהמשך להיות שוב שר הפנים – וראש עיר יוצא מהכלא ואומר ש"זה הפך אותי לפוליטקאי טוב יותר" – למה אפשר לצפות.

          תתפלא לגלות, אבל יש אנשים שאשכרה שופטים אחרים לפי המעשים שלהם ולא רק לפי דיבורים בתקשורת או שייכות למחנה ה"נכון".

          • Ollie Williams (פורסם: 30-3-2017 בשעה 17:24)

            חלק מהתגובה שלי נכתב במחשבה שמדובר במגיב אחר ואולי לא רלוונטי אליך, מצטער.

            אבל בשורה התחתונה – כיוון שהמניע של טביב לא באמת ברור, כיוון שהוא התהפך כבר לא מעט פעמים והוכיח שיש לו אפס סנטימנטים לכל מי שהוא לא הוא עצמו (פחות או יותר), כיוון שזו פעם שלישית מאז ינואר 2016 שהוא מאיים להוריד את הקבוצה מהמגרש אם רק יקרה X או Y (לא זכור לי שזה קרה עדיין)….הכל עדיין בחזקת "כבדהו וחשדהו". אם וכאשר יעשה מעשה דרמטי כזה או אחר נשפוט אותו מחדש. כרגע כל ספק שיש לגביו הורווח ביושר.

  6. אייב (פורסם: 30-3-2017 בשעה 11:11)

    קל להגיד 'שיחתים שחקן ערבי', כאילו זה יעבור בקלות. איציק קורנפיין ואריאל הרוש סיימו את הסיפור בבית"ר רק כי העזו להגן על הבאתם של שחקנים מוסלמים שלא היה להם כל קשר להחתמתם.
    שני הצ'צ'נים כמובן לא היו המוסלמים הראשונים בבית"ר, אבל התקשורת עטה על הטרף שהניח גאידמק לפתחה וליבתה את הזעם של אוהדי בית"ר.
    התוצאה של כל הסיפור הזה היא בערך 1000 אוהדים במשחק בית, בעונה שבתחילתה הגיעו יותר מעשרת אלפים, רק כי לה פמיליה החליטו להחרים.
    בעלים שיביא שחקן ערבי מוסלמי לבית"ר יסכן את החיים שלו, לא פחות מכך.
    קורנפיין קיבל אבטחה מסביב לשעון, כשאשתו והילדים שומעים דברים שאדם לא צריך לשמוע בחייו, וזאת מבלי שעשה שום דבר שמתקרב להחתמת שחקן ערבי.
    קל לך להגיד מר פרנקו שטביב צבוע כי הוא לא מחתים שחקן ערבי, ושבעלים 'פחות ציני' היה עושה זאת מיד. נראה אותך מסכן את חייך מול עדר של פנאטים קיצוניים שלא יהססו לפגוע בך ובמשפחתך רק כי 'זיהמת להם את הקבוצה'.

    • אדם (פורסם: 30-3-2017 בשעה 11:14)

      אפשר להגיד הרבה דברים אבל הרוש לא העז לעשות שום דבר, הרוש מילא הוראות כלשונו. מהסרט עולה שגם הוא קצת גזען ואם זה היה תלוי בו הוא לא היה נותן להם שום גב.

    • יניב פרנקו (פורסם: 30-3-2017 בשעה 11:40)

      טביב העסיק שחקנים ערביים גם בכפ"ס ובהפועל, ככה שאין מי שחושב שיש לו בעיה עם זה. התמונה של טביב מחזיק בבאדיר והצלחת בטדי זכורה לרבים.
      אבל איש לא הכריח אותו לקנות את בית"ר, הכל היה ידוע ועל השולחן.
      ואם הוא חושב שהבעיה שהוא יכול לפתור היא משפטית ותקנונית נגד הענשה קולקטיבית של בית"ר בגלל השירים האלה זה מאבק לגיטימי- רק כמו שרשמתי גם בתגובה אחרת – מלחמה בגזענות זו לא.

      ועוד מילה בנושא – ארקדי גאידמק כבעלים של בית"ר תרם כסף לסכנין – כל עוד ארקדי מימן את הפרויקט ההזוי שלו בבית"ר הקהל הגזעני שתק, יש שיגידו שאצל אוליגרך אחר ששופך הון על הקבוצה הקהל של בית"ר היה מחליק את זה (דיון תיאורטי) – אבל הקביעה החד משמעית שכל בעלים שיביא שחקן ערבי לקבוצה היא סיכון חייו גם היא לא חד חד משמעית.

      • אייב (פורסם: 30-3-2017 בשעה 12:59)

        אדם – הדוגמא של הרוש לא באה להראות כיצד הגן בחירוף נפש, אלא להדגים כיצד גם אדם שלא נגע בדבר הבאת השחקנים הצ'צ'נים סיים את הסיפור עבור אוהדי בית"ר. למעשה ההערה הנכונה שלך רק מחדדת את הנקודה.

        יניב – לתרום כסף לסכנין זה דבר שניתן לטאטא מתחת לשטיח, וקל לאוהדים הגזעניים להתעלם ממנו.
        משחקן ערבי, לעומת זאת, בלתי אפשרי להתעלם. הצ'צ'נים הגיעו כשבית"ר הייתה דווקא בפורמה טובה, וזה לא עניין את האוהדים.
        בנוסף, אחרי מה שעברו קדאייב וסדאייב, איזה שחקן ערבי יסכים להגיע לבית"ר?
        הרי לאור יחסינו השלוים עם מדינות ערב, השחקנים הערבים בארץ הם כמעט תמיד ערבים ישראליים, כך שהם מוכרים לקבוצות בליגות המקומיות. אם שחקן ערבי טוב מספיק לבית"ר ירושלים, הוא טוב מספיק להפועל תל אביב, מכבי פתח תקווה, ולמעשה לכל קבוצות ליגת העל מלבד מכבי תל אביב והפועל באר שבע, ולפעמים עשוי להתאים אף להן (אצילי, שכטר, אייבינדר, דסה וכו').
        איזה אדם בר דעת יעדיף להגיע לבית"ר ירושלים, שם יאלץ להגיע לבית וגן עם אבטחה צמודה ולהתגורר מחוץ לעיר או במקרה הטוב במלון מאובטח כמו הצ'צ'נים, להתמודד עם קללות נון-סטופ באימונים ובמשחקים, עם הודעות נאצה למכשיר הסלולרי ועם איומים על חייו, כאשר יש לו את האופציה לבחור בקבוצה אחרת מליגת העל?

        ונקודה חשובה נוספת, אותה ציינת בפוסט, היא שתפקיד הבעלים אינו לחנך את הקהל. החתמת שחקן ערבי פירושה התרסה חינוכית כנגד הגזענות של הקהל, וזו אינה נכללת ברשימת המטרות של בעלי קבוצת כדורגל.
        אלי טביב בלי שום ספק מחפש למקסם את הכנסותיו מבית"ר ירושלים, והגזענות ביציעים פוגעת בו כלכלית בדמות קנסות, רדיוסים וסיכון המקום באירופה.
        אם יחתים שחקן ערבי, ההכנסות שלו (ושל כל בעלים שיגיע לבית"ר) יפגעו הרבה יותר. קבוצת כדורגל, במיוחד בישראל, חייבת את הקהל במגרשים. לה פמיליה הוכיחו שלא רק הם גזענים, וסחפו אחריהם אלפים רבים שנעדרו מהטדי כי מוסלמים הגיעו לזהם את הדשא הקדוש שלהם, רחמנא ליצלן.

        • אדם (פורסם: 30-3-2017 בשעה 13:48)

          ברור לי, פשוא הפריעה לי המילה "העז", זה הכל

  7. Decart (פורסם: 30-3-2017 בשעה 11:24)

    ההצהרה הזו של טביב היא מאוד בעיתית. נניח שאוהדי ביתר יישרו איתו קו ולא יקראו קריאות גזעניות. ואוהדי היריבה ילבשו צהוב ויקנו כרטיסים ליציע של ביתר ויקראו קריאות גזעניות. מה אז? איך ניתן יהיה להבדיל? אני מניח שיצלמו ויחקרו ויגיעו לכך שאלו אוהדי היריבה, אך ירידה מהמגרש מעקרת את עניין החקירה והעונש לאותם אוהדים. מבחינתם קבוצתם זכתה בניצחון טכני, והשאר לא רלוונטי.
    תביעה אישית של האוהדים והרחקה לX מחזורים מהמגרש תהיה הרבה יותר אפקטיבית.
    ובכל זאת, כל הכבוד לטביב שנלחם בגזענות, יהיו מניעיו אשר יהיו.

    • יניב פרנקו (פורסם: 30-3-2017 בשעה 11:36)

      גם אם נניח ומישהו יזהה את פלוני אלמוני בשמו המלא שר את "הקבוצה הגזענית של המדינה" – ויתבע אותו בבימ"ש – אז מה יקרה? אין חוק שאוסר את זה ואותו פלוני אלמוני ייצא חופשי. מה שטביב אומר זה שאם אין דרך משפטית לעצור את זה, הענישה הקולקטיבית עליו כבעלים היא חלמאית. בזה הוא דרך אגב צודק לגמרי.
      אז נניח והתקנון ישונה ולא תהיה ענישה קולקטיבית על הקבוצה. אני מבין מה הוא כבעלים הרוויח.
      מה שאני לא מבין מה לזה ולמלחמה בגזענות .

      • Decart (פורסם: 30-3-2017 בשעה 11:55)

        אין חוק שאוסר לשיר שירים למינהם, אבל בהחלט ניתן להוכיח פגיעה (כלכלית במקרה דנן) מכוונת באדם אחר. טביב יכול לתבוע אותם על הנזק הכלכלי שנגרם לו. וזכותו לא להכניסם להבא לתחומי האצטדיון.

        • יניב פרנקו (פורסם: 30-3-2017 בשעה 12:07)

          אני מניח שקו ההגנה במקרה הזה יהיה – שהשיר מושר בכל משחק שבית"ר משחקת ושיחקה גם לפני עידן טביב- ככה שהפגיעה אינה מכוונת ישירות אליו. עו"ד יציין שזה נוהג של שנים שמעולם לא נאכף ומדוע נטפלים לדווקא לאותו פלוני אלמוני, יריבו שנתיים בבתי משפט ובסוף זה יסתיים בלי כלום.
          זו פארסה של שנים, בכל המועדונים הגדולים, אין לזה פתרון אמיתי, לבקש ממנו שישלם על הפארסה הזו – את זה אני מבין, עם המניע הזה אני חי.
          יש טענה אחת שהוא העלה ומה לעשות עושה שכל – תקיצבו יחידה לאלימות בספורט, היחידה מתוקצבת מכסף ציבורי ועדיין לא קמה – אז למה שהוא כבעלים של כולה מועדון כדורגל צריך לממן מכיסו אקסטרה אבטחה ותיעוד והוצאות משפטיות כדי לטפל בזה.

  8. D! כאן ועכשיו (פורסם: 30-3-2017 בשעה 11:38)

    בנושאים כאלו – למי אכפת מה המניע שלו?
    יש מקרים שהתוצאה חשובה יותר

    ואם אנחנו מסכימים שהכדורגל/חברה שלנו מלאים בגזענות ואלימות ששתי התופעות הללו אינן טובות לחברה/כדורגל שלנו

    אז למי אכפת אם הוא עושה את זה בשביל הכסף?

    האם שחקנים שחורים השתלבו בליגות ספורט מקצועניות, ובספורט בכלל, כי מישהו חשב שהם בני אדם זהים לכולם או שבגלל שמישהו חשב שהם יעזרו לו לנצח ולהרוויח ולעזאזל עם הגזענים? ורוב האהודים ברוב המקומות הסתגלו מהר מאד לשוויון הזה.

    וגם אם חשב שהם בני אדם ככל בני האדם לא היה עושה את זה רק לשם שמיים.

    טביב בהחלט הרוויח כל אות בביקורות נגדו, הוא הצדיק אותן מספיק פעמים בעבר אבל זה פשוט לא רלוונטי בסיפור הזה. הלוואי ויעשה 100 מליון דולר ממכירת בית"ר טהורה מלה-פמיליה, בליגה נקייה מאלימות (רק לשם הבהרה – נקייה מאלימות כוללת גם אותו)

    • ניינר / ווריור (פורסם: 30-3-2017 בשעה 12:38)

      כל מילה!

    • no propaganda (פורסם: 30-3-2017 בשעה 13:54)

      1+

    • Ljos (פורסם: 30-3-2017 בשעה 15:05)

      הבעיה כשאדם כזה יוצא למלחמה, נקודת הסיום שלך ושלו לא דומות. במקרה האידאלי יצא מה שאתה אומר. במקרה הסביר יותר, הוא יצא מורווח והחרא יישאר.

      • D! כאן ועכשיו (פורסם: 30-3-2017 בשעה 20:28)

        אבל את החרא שלו יש לנו בכל מקרה,יש פה סיכוי שאולי נרוויח משהו

  9. אסף THE KOP (פורסם: 30-3-2017 בשעה 12:00)

    בבית"ר משחקים הרבה שחקנים ערבים.
    יהודים ממוצא ערבי כמובן.

    • סהר (פורסם: 30-3-2017 בשעה 13:26)

      ממש לא. אלה שחקנים יהודים שמשפחותיהם התגוררו במדינות ערב. אני ממוצא פולני, ואם אסתובב בפולין, גם פולנים כבדי ראיה לא יזהו אותי כפולני. אני יהודי שאבותיו הוגלו/ברחו לפולין. מוצאי לא מהפולנים כלל וכן הדבר נכון לשאר היהודים.

      • גל ד (פורסם: 30-3-2017 בשעה 14:06)

        תתפלא, היתה התבוללות גם בפולין וגם בארצות ערב. מספיק להסתכל אחד על השני כדי להבין את זה. אבולוציה לא עובדת כ"כ מהר.

        • D! כאן ועכשיו (פורסם: 30-3-2017 בשעה 14:19)

          תתפלל,
          אני עדיין בספק אם לפי הגדרות היהדות האורתודוקסית המודרנית במדינת ישראל, חצי מהאנשים פה הם באמת יהודים

  10. גלעד בלום (פורסם: 30-3-2017 בשעה 12:02)

    כשמישהו משקר כל הזמן שלא יתפלא שלא מאמינים לו כשהוא אומר אמת, שם טביב נמצא, הוא ציני וכך ההתיחסות אליו, אני אישית לא מאמין לו כשבוא אומר בוקר טוב, האם אני גזען? או ריאליסט? . ניינר, אומר כך- אם הוא באמת יוריד אותם מהמגרש ויסתכן בירידת ליגה זה יהיה מהלך ששווה הערכה ולו בגלל האומץ והמקוריות, סימפטיה טביב לא יקבל ממני, ואגב אני לא מבין כשאומרים שלהחתים ערבי זה סיכון חיים- ולהוריד את הקבוצה מהמגרש יעבור בשלום ? אם הוא כבר הולך ראש בראש עם לה פמיליה אז שיחתים ערבי. וחוץ מזה- יאללה ספרס, עם כל הכבוד לביתר (וגם להפועל) הכדורגל האמיתי משוחק בווייט הארט ליין.

  11. חיפאי לשעבר (פורסם: 30-3-2017 בשעה 12:44)

    למה שהשחקנים לא יעמדו דום כל פעם שיש קריאות גזעניות?
    מקסימום הקבוצה השנייה תכניס גול או יותר.
    לא ספורטיבי? לא נורא. גם גזענות לא ספורטיבית.
    אחרי הפסד, שתיים או יותר (רצוי בתוצאה גבוהה) אולי, אולי אפילו הקהל של ביתר יצליח להבין שגזענות וספורט לא הולכים יחד.
    לא יורידו לקבוצה נקודות (הופיעו, שיחקו…).
    בית"ר לא תגיע לאירופה וזה אפילו עדיף מבחינתה, כי שם יחכו לה הקנסות והעונשים של אופ"א.
    טביב יחסוך כסף בעונה הבאה (אם הוא מסוגל/רוצה לחשוב כל כך רחוק).
    מכבי (גילוי נאות-אוהד) תהנה מההפקר במשחק הקרוב. למרות שמכבי גרועה השנה, הייתי מעדיף משחק הוגן ולא להביס את ביתר רק בגלל האוהדים. אבל אם אין ברירה, אז אין ברירה..
    אם אחרי חיפה הם לא יבינו, מחכה משחק נגד סכנין. חגיגה.
    האוהדים יעמדו בין שתי אפשריות- קריאות גיזעניות+תבוסה או עידוד+משחק.
    נראה לי שאפילו לה פמליה יעדיפו לשתוק ולא לראות את סכנין רומסת את ביתר…

    • אורי (פורסם: 30-3-2017 בשעה 12:52)

      מכבי השבוע בב"ש, לא מול בית"ר
      אם אתה לא בטוח, תשאל את יענקלה ואשתו

      • מתן גילור (פורסם: 30-3-2017 בשעה 15:20)

        לא מול ב"ש ולא מול בית"ר. היא בכלל מול י-ם.
        אם אתה לא בטוח, שאל את עמוד הפייסבוק הרשמי של ת"א.

        • יואב (פורסם: 30-3-2017 בשעה 15:28)

          או את עופר מזרחי(: בכל זאת גדל אצל הירוקים מגיל 0 ובטח יודע על מה הוא מדבר((:

          • מתן גילור (פורסם: 30-3-2017 בשעה 15:32)

            דווקא בראיון האחרון שלו אצל צפריר הוא כינה אותנו "מכבי". (עירד שאל אותו על זה ואז הוא אמר שבד"כ הוא משתמש בשם המלא)
            ד"א, גם עלי עותמן כינה אותנו "מכבי", כנראה כיוון שהוא לא צרך את העיתונות הארצית. אני מניח זאת, כיוון שכל פעם שאני בדוחא, אני שומע שהם קוראים לנו "מכבי".

            • יואב (פורסם: 30-3-2017 בשעה 15:39)

              לזה התכוונתי. משתמש בשם המלא(:

            • מתן גילור (פורסם: 30-3-2017 בשעה 15:44)

              נחשפתי פעם לדיון משעשע במרשתת בין אוהד מכבי ת"א לאוהד מכבי חיפה.
              אוהד מכבי ת"א: "we r maccabi' who the f r u?"
              אוהדי מכבי חיפה: "אני יודע שאתם maccabi, אבל אנחנו מכבי." :D

            • חיפאי לשעבר (פורסם: 30-3-2017 בשעה 16:29)

              לאורי- אני יודע שיש אנשים שמתכוונים למכבי תל אביב כשהם אומרים מכבי.
              לא מבין אותם (כי ידוע שמכבי יש רק בחיפה), אבל יודע שהם קיימים.
              מבחינתי "מכבי" זה מכבי חיפה. ככה זה היה ויהיה.

      • בלייק (פורסם: 30-3-2017 בשעה 16:25)

        בשבוע שבית"ר ים פוגשת גם את מכבי חיפה וגם את מכבי ת"א אפשר לוותר על הדיון הזה…. שכל אחד יחשוב שזאת המכבי שלו.

        • מתן גילור (פורסם: 30-3-2017 בשעה 16:59)

          +1
          אני רק מקווה שייקחו אתכם להארכה.
          פעמיים הגעתם עייפים מולנו בשנה האחרונה. פעמיים זה היה שווה לנו ניצחון על האפס.
          גילינו את השיטה. :)

    • ההולנדי המעופף (פורסם: 30-3-2017 בשעה 13:59)

      רעיון מצויין! באמת. בלי אף טיפת ציניות. רק מוזר שעלה מאוהד חיפה דווקא לפני המשחק נגדה…

      • חיפאי לשעבר (פורסם: 30-3-2017 בשעה 16:29)

        להולנדי המעופף- הפוסט הזה עלה בשבוע של בית"ר נגד מכבי. כפי שרשמתי, הייתי מעדיף משחק הוגן אבל צריך להתחיל מתישהו…

        • ברלה (פורסם: 30-3-2017 בשעה 17:43)

          וואו חיפאים, אתם כל כך פאתטיים עם המכבי הזה כל פעם

  12. אורי (פורסם: 30-3-2017 בשעה 12:49)

    אני תוהה מה יקרה קודם? בית"ר תרד מהמגרש או מהמדף?
    תשובה – לא זה ולא זה
    קבוצה עם בעלים עבריין מורשע מודאגת מה"תדמית" שלה?

  13. Amir A (פורסם: 30-3-2017 בשעה 14:48)

    לכל אלו שמתגוללים כרגע על טביב (בין אם בצדק ובין אם לא), כמה ממכם היו מוכנים לצאת ככה נגד לה פמיליה ביודעם שהם לוקחים סיכון ממשי לפגיעה פיזית? רק על הנקודה הזו אני מסיר לפניו את הכובע. הוא יודע שבמידה והמאבק הזה יהפוך לדבר אמיתי הוא מסתכן באיומים, הפגנות, הטרדות, ויש סיכון שגם בדברים גרועים יותר שאף אחד מאיתנו לא היה מוכן להסתכן בהם כל עוד לא מדובר בשלום ילדינו. רק על זה מגיע לו שאפו, ולא איכפת לי מה הסיבה שהביאה אותו לכך.

    • אמיתי (פורסם: 30-3-2017 בשעה 14:54)

      לא משנה לך הסיבה? גם לא הדרך?.. ומה עם האפקטיביות של זה?
      טביב רגיל לאיומים וניסיונות התנקשות. עבר כבר הכל.
      הוא צודק בדבר אחד. העונש של הפחתת נקודות הוא הזוי..

      • Amir A (פורסם: 30-3-2017 בשעה 14:56)

        מה זה חשוב שהוא עבר כבר איומים ונסיונות התנקשות? זה מצדיק את הדרישה הזו ממנו לעבור את זה שוב?

        • אמיתי (פורסם: 30-3-2017 בשעה 15:08)

          ברור שלא…רק אומר שהוא בתחום לא מאתמול. הוא יודע למה הוא נכנס

    • אריאל גרייזס (פורסם: 30-3-2017 בשעה 15:10)

      זהו, שאנחנו לא באמת מאמינים שיצא למלחמה בהם. בוא נזכור, הוא לא עשה שום דבר שיגרום להם להתעצבן באמת, לא הביא שחקן ערבי, לא אמר שום דבר שיעצבן אותם. בסך הכל איים (ובינתיים זה רק איום) שיוריד את השחקנים מהמגרש. זה יותר מלחמה בהתאחדות מאשר באוהדים שלו.
      הערת אגב – אני מאמין שלה פאמיליה זה חבורה של כלומניקים שיודעים לצעוק ולהתלהם, אף אחד מהם לא יעשה באמת פעולה אמיתית של אלימות נגד טביב או מישהו אחר שיביא שחקן ערבי.

      • אמיתי (פורסם: 30-3-2017 בשעה 15:17)

        הפיסקה האחרונה אין לה על מה להתבסס אריאל. המציאות הוכיחה ההיפך

        • אריאל גרייזס (פורסם: 30-3-2017 בשעה 17:11)

          חוץ מאיומים והרבה רעש, במי הם פגעו פיזית בתקופת קדאייב וסדאייב?

          • אמיתי (פורסם: 30-3-2017 בשעה 17:14)

            הם ניצחו בלי זה..אבל שלא תטעה. הם מאד אלימים והגרזן בראש
            של אוהד הפועל זה רק קצה הקרחון. אני בהחלט רואה אותם עושים
            משהו אלים לאו דווקא לטביב..

          • יניב פרנקו (פורסם: 30-3-2017 בשעה 17:31)

            האלימות הפיזית היחידה כנגד סאדייב וקאדייב הגיע מאוהד מכבי שהיכה אחד מהם במהלך משחק.

          • עומר (פורסם: 30-3-2017 בשעה 17:48)

            הם שרפו את בית וגן, אם אני לא טועה את החדר עם התארים.
            זה אמנם לא פגיעה בנפש, אבל זה בהחלט מפחיד להתמודד עם אנשים שמוכנים להצית את המועדון פיזית.
            ולא נדבר על עשרות אוהדים מחוץ לבית של קורנפיין.
            אל תשכח שלטביב יש גם טראומה מהפועל, הוא סבל שם מאד מהאוהדים שהיו מתנכלים לו, לאשתו ולילדיו.
            גם אם הוא טעה בעימות עם אוהדי הפועל, הם הוכיחו שהם מוכנים להגיע עד משפחתו כדי לסלק אותו, דבר שהוא לא מובן מאליו.
            כולם גיבורים בשביל אחרים… אל תגיד לי שלא היית חושש אם היית מחתים שחקן ערבי בבית"ר. היית יכול ללכת עם אישתך וילדיך בשקט ברחובות ירושלים?

      • רן (פורסם: 30-3-2017 בשעה 17:10)

        ואת זה גרייזס יודע מישיבה במשרד הממוזג שלו או מהשהות בארהב?
        לה פמיליה הוכיחו שהם מאד אלימים ומסוכנים ונראה לי שאף אחד מהכותבים האמיצים כאן לא אמיץ מספיק להילחם בהם.

  14. איציק (פורסם: 30-3-2017 בשעה 15:41)

    מספיק להקשיב לכל המילים הטובות שאלי אוחנה מרעיף על טביב כדי להבין כמה אתה מנותק וציני בחשד שלך לטוהר המידות והכוונות הטובות שלו.

    • Ljos (פורסם: 30-3-2017 בשעה 15:43)

      אבל מה יש לקופמן להגיד?

      • איציק (פורסם: 30-3-2017 בשעה 20:11)

        אתה משווה בין אינטליגנט לפה ג'ורה?

  15. עדי אבני (פורסם: 30-3-2017 בשעה 17:28)

    הסירו דאגה מלבכם לגבי תמימות כוונותיו של טביב. טביב לא מתכוון באמת שביתר תרד מהמגרש אם יהיו קריאות גזעניות. אם הוא מתכוון באמת להילחם בגזענות, יש 100 דברים שאפשר לעשות קודם, ולפרטים אפשר לפנות למכבי של גולדהאר.

    ולכן, כוונותיו של טביב לא ממש מעניינות. בין אם זה מקיאווליזם הבא להשחיר את המתנגדים שלו, נסיון להסיט את האש מהפסיקה שאסרה עליו להמשיך ולהחזיק בבעלות, רצון למצוא קונה או השד יודע מה – מלחמה בגזענות זה לא, כי ככה לא נלחמים בגזענות

    • עומר (פורסם: 30-3-2017 בשעה 17:49)

      איך נלחמים בגזענות אז? יש לך פתרון שטביב יכול ליישם?

      • עדי אבני (פורסם: 31-3-2017 בשעה 15:39)

        לא צריך להמציא את הגלגל. מספיק לשים מצלמות כל הקהל, ולתבוע אישית כל אחד מאלה בקנסות של ביתר.

        • עומר (פורסם: 1-4-2017 בשעה 04:52)

          אבל תופסים את האנשים. המשטרה פשוט לא עושה כלום ו/או שבית המשפט לא עושה כלום.
          זה ממש לא עוזר.
          הפתרונות אצל המדינה ולא אצל טביב. אבל טביב נענש…
          חוסר צדק

  16. עומר (פורסם: 30-3-2017 בשעה 17:40)

    אני בכלל לא מבין מה זה חשוב המניעים של טביב.
    אף אחד לא טוען שהוא קדוש ואף אחד לא חושב שהוא מעוניין להיות בראש המאבק נגד הגזענות.
    אבל הגזענות פוגעת בטביב, אם בצורה תדמיתית ואם בצורה כלכלית.
    בואו נניח שאכן יש כאן מניע כלכלי… אז מה? מה הבעיה בזה?
    טביב רוצה להילחם בגזענות וצריך לעזור לו, וצריך לתמוך בו גם אם הצהרתית בלבד.
    כל אחד פה נהיה יותר צדיק מהאפיפיור. "לא מספיק לנו שאתה נלחם בגזענות, אנחנו רוצים שבאמת תאמין בזה בתוך הלב".
    אני רחוק להיות מחסידיו של העבריין המורשע אלי טביב, אבל רבאק, כמה יפי נפש אפשר להיות!?
    הוא עושה מהלך נגד האוהדים, באומץ רב, כשכל האש מופנית אליו. גם אם מניעיו אינם טהורים, צריך להעריך אותו על האומץ ועל הנחישות.

    בעניין שחקן ערבי:
    גם אני (לא חושב שאני גזען) לא הייתי מביא בתנאים הנוכחיים שחקן ערבי לבית"ר.
    אני לא מבין במה זה יעזור? מה הגזענים יגידו "יש שחקן ערבי, יאללה בוא נתמוך בקבוצה"?
    לא! זה בסך הכל יצור התססה, יביא פעילי ימין קיצוני להתפרע במגרשים ובאימונים, ולא יתרום בשום דבר.
    סדאייב וקדאייב הגיעו לפה, אמנם הם לא ערבים אך הם מוסלמים שייצגו בדרך מסוימת מה יקרה אם שחקן ערבי יגיע לבית"ר.
    זה לא עזר, זה סתם התסיס.
    הפתרון הוא קודם כל להיפתר מהגזענים אם בדרך חינוך (לא מעשי) ואם בדרך של ענישה (הרבה יותר מעשי).
    אחרי שהרעה החולה תגורש ממגרשי הכדורגל, או תקטן למימדים שאפשר יהיה להתנהל איתה, אז יהיה הזמן הנכון להביא שחקן ערבי או מכל מוצא אחר.
    להביא שחקן ערבי רק כדי להביא ערבי ולתקוע אצבע בעין של האוהדים זה לא פתרון, זה סתם לעשות דווקא, ויצא מזה הרבה יותר נזק מאשר תועלת. יתרה מכך, זה יתן לגיטימציה לא להביא יותר ערבים לבית"ר כי אז אנשים יגידו "הנה הבאנו ערבי ותראה מה קרה" או שזה יגרום לערבים לפחד הרבה יותר מהיום לבוא לבית"ר בעתיד.

    בשורה התחתונה, תנו לו להאבק בגזענים, מה אכפת לכם מה המניע שלו?
    זה win-win, אנחנו אולי נרוויח בית"ר לא גזענית, וטביב ירוויח כסף מהמהלך. למה מישהו צריך להיפגע מזה?

  17. ליצ'לופ (פורסם: 30-3-2017 בשעה 21:22)

    איך אמר, נראה לי, מילטון פרידמן – צריך לגרום לאנשים הלא נכונים לעשות את הדבר הנכון. וזה בדיוק המקרה של טביב. הוא ציני ואני לא מאמין לכלום מהקמפיין הזה שלו, אבל ייתכן שהוא יוכל לעשות את השינוי הזה, גם אם זה מהמניעים הלא נכונים או הפחות נכונים.

  18. שלו (פורסם: 31-3-2017 בשעה 10:22)

    גזענות ובני דודיה,
    מעשה שהיה כך היה:
    בבית ספר תיכון בעיר בישראל (נגיד נצרת עילית) במגמת אומנות התקיימה בגרות.
    תלמידה תושבת העיר (מוסלמית, מוסלמית…) הציגה יצירה על קיר בית הספר.
    היצירה היא המילים "אללה אכבר" ולצד היצירה,
    פירטה שבשבילה אלוהים הוא אל רחום וחנון,
    תמצית הטוב וכל הבלה בלה הזה,
    כמובן שציינה את ההקשר השלילי שעושים אנשים בשם הביטוי וכמה זה הפוך לעולמה.

    תלמיד לא מאוד … צילם את היצירה (כן רק את החלק בו כתוב אללה האכבר בערבית)
    ושלח ל"צל" בזה הנוסח:
    בבית ספר יגאל אלון בנצרת עילית תלו תפילה לאללה על הקיר בענק אבל לשיעור תורה סירבו …
    את זה רשם לי תלמיד:
    "בוקר טוב הצל היום יש בגרות ביגאל אלון נצרת עלית בית ספר יהודי ילדה ערביה עשתה עבודה על התמונה הבאה ואחד המתרגלים רצה לעשות שיעור תורה ואמרו לו זה כפיה דתית אז אני שואל אותך בתור בן אדם משכמו ומעלה אם הינך יכול לעזור לי איך להוריד את זה כי אני לא כל בוקר לפתוח את הדלת של הכיתה ולהגיד את זה (תפילה לאללה)"

    תנחשו מה היו התגובות על הקיר של הצל…
    עכשיו לך תוכיח שאין לך אחות.
    כמובן שהעובדות לא רלוונטיות.

    וכן יש לא מעט תלמידות שיצאו להגן על חברתן לשכבה, תנחשו אילו תגובות הן קיבלו…
    כדי לקצר אציין שרובן ככולן ימניות (מאוד), במה לא האשימו אותן…
    וכן הן העבירו וקיבלו שיעור באזרחות / בסובלנות / בבורות.

    דרך אגב הייתה קורלציה (ובדקתי בעמודי הבית של הדוברים) בין העמדות שלהם,
    לכך שהיתה להם תמונה בחברת לה-פמליה.

  19. רק משהו קטן (פורסם: 1-4-2017 בשעה 18:29)

    מה תגיד על הפתרון יצירתי /חד פעמי שתפרו לנו פה ? שוטרים בחזרה ביציע זה לא משהו שהיחתי שמח לקבל בתור אוהד אבל מצד שני כנראה יפתור את הבעיה נקודתית .

לא ניתן להגיב.