האוול בירושלים

המציאות לא תמיד כזו תענוג

את הפוסט הזה כדאי לקרוא דרך משקפיים של אוהד הפועל רגל, כזה שיודע שהעונה הזו יכולה להיגמר בלאומית, עם חובות שעדיין לא נוקו ועונש הרחקה ממפעלים אירופאיים לשלוש שנים, אוהד הפועל רגל כמוני שלפני שלושה חודשים היה קרוב לדמעות אמיתיות כי חשב לרגע שהמועדון הולך להימחק.

זה מחיר הניהול הלא תקין, הלא אחראי, זה המחיר שהביא את הפועל סל לפני עשר שנים לליגה ב' וזה הלקח שליווה את ההתנהלות בסל לעומת הרגל, בסל ידעו לבנות משנה לשנה את המועדון, את הכניסה לדרייב אין, את הטיפוס במעלה הליגות, בניית מחלקת הנוער המצוינת , גיוס המנויים והכרטיסים שעולה משנה לשנה וגיוס הספונסרים שעולה משנה לשנה וכן, את התקציב שהוא תולדה של כל זה.

ובסוף קבוצת אוהדים וכל זה, מאחורי המילים היפות יש שוטף אפור שמנוהל על ידי רמי כהן. בהתנדבות. יחד עם חבורה שלמה. שעובדת קשה. בהתנדבות.

אני באמת לא רואה את התורים להחלפתם.

*

לרמי כהן אין את הפריבליגיה שיש לגיא הראל בהפועל ירושלים, ירושלים החתימה רק החודש זר איטלקי שהוא פיגורה בכסף גדול ולקחה בבי אאוט גבוה את זליקוביץ והאוול, רק כי היא יכולה.

וגיא הראל יכול כי יש מאחוריו נכון להיום את הבעלים ששם הכי הרבה כסף בכדורסל הישראלי, אז כשגיא הראל טועה, יש לו יכולת תיקון גבוהה יותר ואת האמת למרות הון ששפכו שם השנה, אם הוא לא מתקן, יש מצב שהוא מתבזה ממש בפלייאוף (אם ייכנס).

וזה ענף מורכב יותר הכדורסל, הכסף בו קטן בהרבה, אין פה תרבות של השבחת שחקנים ואין בו תגמול על הצלחה (מודל אירופה).

בכדורסל הישראלי כדי לצמוח צריך לנהל מקצועית כמעט ללא טעויות ולקחת מעט סיכונים – זה מאוד קשה.

לכן בכדורסל הכסף של אורי אלון קונה בקלות דומיננטיות בליגה וסמי דומיננטיות באירופה, השקעה דומה ברגל לא מתקרבת לזה בכלל.

*

הפועל סל הרכיבה הקיץ תקציב מכובד מאוד, תקציב שיא במונחנו, פרוטות במונחי מכבי והחלופה הירושלמית שלה (הייתי חייב).

הפועל שמה יד על 4 מהישראלים הצעירים המבטיחים (בלאט, גינת, לאומי, צוף בן משה), היה לה ישראלי בכיר כמו לימונד, היתה לה דילמה מורכבת מוסרית עם מתן נאור והיו לה 2 שחקנים זרים עם אופציה לאזרחות – האוול ובנקס.

במונחי ליגת העל זה המון – בעלים פרטי היה שולח את מתן נאור לקבוצה אחרת ומחתים במקומו ישראלי בכיר (דרג ב') והולך על 5 זרים מהתחלה – הרכב כזה היה מביא בשלב מסוים את הפועל עם האוול או בנקס כישראלים להיות עם סגל ישראלי מצוין (אולי הטוב בליגה) ועם זרים ברמה הנוכחית (או נגיד מקבץ הזרים של בני הרצליה וחולון) זו כבר מועמדת לאליפות.

אלא שפה האקסלים לא הסתדרו.

אז הפועל לקחה החלטה קשה אך הגיונית – החתימו רק עוד 2 זרים, השאירו את מתן נאור ושלחו את לאומי לשנת התחשלות וגם פה שיקולים סבירים – 3 ישראלים צעירים מוכשרים, 4 זרים, לימונד ונאור – סגל סביר לחלוטין, אבל כזה ששווה מרכז טבלה ולא יותר גם בשנה של אימון יוצא דופן.

אלא מה ? המציאות לא תמיד עובדת לטובתך, האזרוח לקח המון זמן, לימונד שהוא בהפועל עוגן של ממש נפצע והעסק התחרבש.

רגע, כמה התחרבש? הפועל רחוקה 3 נצחונות מצמרת גבוהה, 2 נצחונות ממרכז טבלה סולידי ומקום די בטוח בפלייאוף, בליגה המשוגעת של השנה, זה המצב.קטסטרופה בפרופרציה.

*

האוול הוא דוגמא למצב המעוות בליגה היום, מצב שהפועל ירושלים ומכבי רק רוצות להחמיר בליגה של אינספור זרים, בחוק הרוסי (שאני נגדו וכתבתי את זה רבות) – השחקן הישראלי שמתחרה בזרים שמשלמים מחצית משיעור המס, נאלץ לכופף חוקים כמו החוק הרוסי, מה שמביא את שיעור הפרמיה על ישראלי בכיר לשמיים, האוול יעלה לירושלים כישראלי כפול ממה שעלה להפועל כזר, במצב שיעור המס האינדקס על האוול ישראלי הוא 400 (שכר כפול כזר + מס מלא) כשהאינדקס על האוול זר הוא 150 (שכרו השנה + מחצית משיעור המס ).

הפועל ת"א יכולה להחזיק את האוול כזר- היא פשוט לא יכולה להחזיק אותו כישראלי.

ומאחר שרמי כהן זה לא כבירי. היא אפילו לא מנסה.

אבל רמי כהן עשה בשבועיים האלה את המכסימום לקבל על האוול את הביי אאוט הגבוה ביותר שניתן – בדק בחו"ל, אלא שבאירופה האוול לא שווה את מה שהוא שווה לירושלים ומכבי, לא בדק אפילו במכבי (לאוהדי הפועל זה היה הרבה יותר קשה כמובן, לא משנה איזו יריבות דמיקולו יש בטוויטר עם הירושלמים) וסגר דיל עם ירושלים, ירושלים שידעה שאין לו הרבה אופציות ניסתה להוריד במחיר, זה הגיע לביטול חוזה, משחקי "תחזיקו אותי" ובסוף רמי כהן לקח מהם ביי אאוט גבוה (הגבוה ביותר מזה שנים בליגה הישראלית) וגם ככל הנראה שחקן נוסף, על הדרך חסך גם את השכר של האוול כישראלי (שיעור המס היה קופץ מיידית).

ממה שהבנתי המהלך הזה הביא להפועל עוד כחצי מליון שקל פלוס מינוס לתקציב, במונחי הפזרות של ירושלים זה כלום (הריעו לניהול) אבל בהפועל זה המון.

וזה בסוף הסיפור.

אז רמי כהן התבזה אישית בשבועיים האלה ברשתות החברתיות וביציעי הפועל ובכל מיני טורי דעה, אבל השיג למועדון שלנו את הדיל הטוב ביותר שניתן.

*

אז מה יקרה מפה מקצועית ? ירושלים קיבלו ישראלי בכיר (אולי את הבכיר ביותר) כשהוא מחויב ב100 אחוז למועדון, האוול במצב הזה שווה המון ויכול להיות ההבדל בין חגיגה שחצנית בסוף העונה לכתבות על אכזבה.

הפועל תנסה להציל את העונה, אולי להיות בטופ 8, אולי לא, אם נגיע לפלייאוף , עם 5 זרים ולימונד בריא, אני מציע לא לזלזל בנו, אם לא, יש יופי של בסיס לשנה הבאה, נחזיר את לאומי, אולי נאזרח את בנקס, ניפרד ממתן נאור (דיון כואב), אולי נחתים עוד ישראלי בכיר ויהיה לנו בסיס ישראלי מצוין, ניתן למר רמי הדר לבחור את הזרים שלו וננסה שוב להגיע הכי רחוק שניתן במגבלות שלנו.

זו המציאות שלנו בסל, היא עדיפה כרגע על הרגל, היא עדיפה כי בסל לאורך כל העשור האחרון, הניהול השוטף היה ריאלי.

ואולי כדאי שילמדו קצת בתקשורת וברשתות החברתיות להריע גם לאלה שמנהלים נכון את מה שיש, לא רק את אלה שמביאים מהבית כמה שרק צריך.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

56 תגובות ל “האוול בירושלים”

  1. רן (פורסם: 14-4-2017 בשעה 13:03)

    כאוהד הפועל ירושלים אני מתקשה ליהנות מהמהלכים האלה, אבל מבין שבעולם הכדורסל/רגל של היום זו הדרך היחידה להצליח לאורך זמן ולא להסתפק באליפויות מקריות, כמו ראשון ומכבי חיפה.

    כנראה שכדי להצליח צריך להיות כמו מכבי.

    להגיב
    • הנץ ממלטה (פורסם: 14-4-2017 בשעה 14:42)

      מכבי חיפה אמנם זכו רק באליפות אחת, אבל בצמרת הגבוהה בניהול שפוי, גם אם קצת שונה, כבר מספר שנים. גליל הייתה יותר מתאימה כאן.
      גף לא מתאבד על תל אביב או ירושלים, מנסה לבנות מותג סל בעיר שהיא כמו שמוטי חביב אומר: "עירררר של כדורררררגל"

      להגיב
    • צהוב כחול (פורסם: 15-4-2017 בשעה 18:03)

      למה אני לא מאמין לכם ? אתם נהנים מכל מהלך של הגביר החדש זה רק מסכה כדי לא להיות כמו מכבי איכשהו חחח

      להגיב
    • נדב (פורסם: 18-4-2017 בשעה 09:49)

      הרבה מאוד קישקושים, החתימו את האוול ובנקס מתוך כוונה שהם יתאזרחו, אז לא ידעו את נושא המס??? הוא לא נוגע בכלל ברמי הדר שהוא מקור הבעיה, הוא קצת חי בסרט כי במצב הנוכחי הסיכוי לעלות לפלייאוף הוא לא גבוה. להיות עם התקציב השלישי/רביעי בליגה ולא לעלות לפלייאוף זה לא פחות מכישלון.
      אחרי חמש או שש שנים בליגה ולא לעלות אף לא פעם אחת לפיינל-פור זה גם וואחד כישלון.
      לפעמים הלוזריות והפיכת המציאות של אוהדי הפועל משגעת אותי…

      להגיב
  2. חיים הצהוב (פורסם: 14-4-2017 בשעה 13:08)

    האמת שאתה צודק, לא נראה שהעונה הזאת הולכת לאנשהו וזה היה מהלך טוב לטווח הרחוק.
    רק תיקון קטן אבא של לאומי קנה את הכרטיס שלו והוא לא יחזור לשחק בהפועל (מהכרות אישית)

    להגיב
  3. יואב (פורסם: 14-4-2017 בשעה 13:23)

    הפועל הלכה על האוול ובנקס גם בגלל פוטינציאל האיזרוח. אז מה נשתנה כאן? הוא הובא מראש לביי אאוט? ממש לא נראה לי.

    להגיב
    • אנונימוס (פורסם: 15-4-2017 בשעה 18:47)

      החוזה שלו לשנה הבאה הוא על 350 אלף דולר עם אופצית יציאה 30 אלף דולר. זה זועק לשמיים חוזה לשם ביי אאוט

      להגיב
      • יואב (פורסם: 15-4-2017 בשעה 19:06)

        תודה.
        טוב שמע, זה מוזר בעיני. חשבתי שהפועל הצליחה לתפוס שני מתאזרחים פוטינציאלים טובים. בליגה שלנו זה סופר משמעותי.
        אם הייתי אדום הייתי מתאכזב.

        להגיב
  4. Gil - Zimbabwe (פורסם: 14-4-2017 בשעה 13:31)

    למרות שאתה אוהד הפועל (הייתי חייב…) אתה צודק מאד, אני מאד לא אוהב את רמי כהן (דו פרצופי) אבל הפעם הוא התנהל נכון ובאופן מכובד.
    מה שכן כדאי שהבעלים של הכדורגל יתחילו להתנהג בקצת יותר כבוד למאמן הכושר שלהם, קצת משונה שהוא צריך להגיע שעתיים וחצי כל יום ברכבת כי נותנים לו רק 500 ש"ח לחודש דלק.

    להגיב
  5. אריאל גרייזס (פורסם: 14-4-2017 בשעה 13:35)

    כל פעם אני מתפלא מחדש שיש אנשים שעוד עוקבים אחרי הדבר הזה שנקרא ליגת העל בכדורסל. זה מין הרגל שקשה לעקור? למה זה טוב בכלל?

    להגיב
    • רן (פורסם: 14-4-2017 בשעה 13:57)

      תגובה מיותרת ומתנשאת.

      חשבתי שטיקולסקר הצליח להעמיד את האליטיסטים של האתר על מקומם.

      כנראה שעוד לא.

      להגיב
      • אריאל גרייזס (פורסם: 14-4-2017 בשעה 14:02)

        לא מתנשאת בכלל – אני מנסה להבין איך אפשר להמשיך לעקוב אחרי ליגה מהסוג הזה שלא רק מציגה כדורסל נחות (זה מילא, גם הכדורגל שלנו לא אטרקציה גדולה) אלא שכולה קומבינה אחת גדולה, חוקים עקומים אחד על השני ובסוף לאף אחד לא אכפת בכלל ממי לוקחת אליפות

        להגיב
        • יוסי מהאבטיחים (פורסם: 14-4-2017 בשעה 19:31)

          וזה שונה מהותית מליגת העל(ק) בכדורגל כי….?

          והתשובה היא כן, הרגלים.
          אם כי עם עליית הגיל מתקצר רוחב הפס המוקצה לספורט רבתי ואתה מתחיל להיות יותר אוהד טלויזיה, ואז אוהד שורה תחתונה (בודק בוואלה ספורט מה עשו החבר'ה הערב).

          להגיב
    • עפר ויקסלבאום (פורסם: 14-4-2017 בשעה 14:02)

      תגובה מוזרה, גרייזס.
      יש גם אנשים שאוהבים משחק עם כדור סגלגל, וגם זה בסדר.

      להגיב
      • אריאל גרייזס (פורסם: 14-4-2017 בשעה 14:04)

        ראה מה שכתבתי למעלה. אין לי בעיה עם כדורסל, אני אוהב כדורסל. אבל מה שקורה בארץ זה לא כדורסל. זה קומבינות על קומבינות, רכבות זרים שהיום הם פה ומחר הם שם, כל קבוצה מחליפה מאמן שלוש פעמים ובסוף האלופה נקבעת על משחק אחד ולאף אחד לא אכפת מזה בכלל.

        להגיב
        • רן (פורסם: 14-4-2017 בשעה 14:06)

          אלופת ה- NFL נקבעת בסדרה?

          להגיב
          • אריאל גרייזס (פורסם: 14-4-2017 בשעה 14:14)

            עזוב, אין לי רצון להכנס לדיון הזה על האם אלופה במשחק אחד היא אלופה ראויה או לא, זה לא מעניין. הנקודה שלי שזה הכל חלק מקומבינות. אלו מקבלים שריון ליורוליג אז אלו מקבלים פיינל פור ולא סדרות ובסוף אף אחד אפילו לא זוכר מי היתה אלופה. את מכבי ואת ירושלים מעניין בכלל אירופה, יש להן תקציב פי 10 משאר הקבוצות בליגה ואז אתה מקבל את מה שיניב מתאר פה למעלה. איזה ערך יש לליגה מהסוג הזה?

            להגיב
            • אדם (פורסם: 14-4-2017 בשעה 19:10)

              ערך שקול לחלוטין שיש לכל ליגה. בראיה אחורנית אין שום משמעות לשום אליפות בשום ליגה אבל מכולם הייתי מצפה ממך להבין שמה שחשוב זה הרגע הזה שבו מרימים צלחת, מנצחים דרבי, ועוד מאות רגעים קטנים שמרכיבים כל משחק.
              יש המון דברים דפוקים בכל ליגה, גם באורים ותומים שלך בארצות הברית, ואף אחד מהם לא משנה את העובדה שברגע שאתה אוהד ויש משחק, כל השאר לא חשוב. אז בשאר הזמן אתה מתלונן על מה דפוק, מביע דיעה, חלק מנסים לשנות וחלק זורמים עם מה שיש אבל זה הכל "בין השבתות".

        • הנץ ממלטה (פורסם: 14-4-2017 בשעה 14:11)

          "אבל מה שקורה בארץ זה לא כדורסל. זה קומבינות על קומבינות, רכבות זרים שהיום הם פה ומחר הם שם, כל קבוצה מחליפה מאמן שלוש פעמים ובסוף האלופה נקבעת על משחק אחד"
          תחליף את הסל ברגל, תחשוב על המשחק בש-מתא ותקבל גם את הכדורגל הישראלי, לא ככה?

          להגיב
        • MOBY (פורסם: 14-4-2017 בשעה 16:50)

          הפועל תל אביב בעונה גרועה. קבוצות עם סגלים פחות טובים ועם פציעות לא פחות קריטיות נמצאות מעליה בטבלה.
          ירושלים החתימו שוב את הישראלי הטוב ביותר בנמצא… תל אביב עדיין חולמת.
          אריאל- הליגה הישראלית מעניינת כי לראות את שבחון, שולמן, צוברוביץ ואפיק בגיל 2000 זה נהדר.
          גם הליגה הלאומית נפלאה, לא רואה מישהו שלא אוהב כדורסל ומגיע לגנ-נר,רוממה או חולון ואילת ולא נהנה-תנסה.
          אליפות-זה שהיא פתוחה לכולם זה נפלא, זה שיש חוק רוסי זה רק בגלל שאין לאף אחד אומץ להגביל את הזרים ל-4 או 3 ומקשקשים על אירופה וכל מיני. לא מבין למה רוזן לא מעוניין לשחק באירופה והוא מעדיף משחקי קדם עונה מול הנבא. במקום מתוקן היו מקדישים למסעות האלו יותר תשומת לב. אנחנו לא במקום מתוקן.

          להגיב
  6. פיליאס פוג (פורסם: 14-4-2017 בשעה 14:14)

    לצערי, לא כל מאמן סיים עונה ב"אנפילד".
    גם צ'אבי אלונסו ולואיס סוארז המשיכו בדרכם.

    להגיב
    • שמידל (פורסם: 14-4-2017 בשעה 14:17)

      ובכל זאת, גרייזס, עוזיה ואני עוקבים אחריהם כבר עשרות שנים.

      להגיב
  7. מפרום (פורסם: 14-4-2017 בשעה 14:20)

    כאוהד חדש – ישן של מכפה, אני יכול לומר שלא הרבה השתנה בשלושים השנים האחרונות, גרייזס.
    לא בכדורגל, לא בקט רגל ולא בגע – גע

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 14-4-2017 בשעה 14:30)

      אולי, אולי לא. מה שבטוח שפעם היינו נאיבים, היום הכל על פני השטח. אין שום אשליות

      להגיב
  8. יואליש הטרול (פורסם: 14-4-2017 בשעה 14:35)

    זו השתלת זיכרון?

    להגיב
  9. הדוד אריה (פורסם: 14-4-2017 בשעה 14:39)

    למרות שהשנה יש כביכול ליגה תחרותית, הרמה ובייחוד השיטה פוגעות במוצר הסופי.

    להגיב
  10. גיא זהר (פורסם: 14-4-2017 בשעה 14:41)

    לגבי האוול, החלטה מצוינת ואם יביאו את רוזפלט/ג'ונס (עדיפות לראשון) התפוקה תהיה דומה. להגיד שאורי אלון שופך כסף על ירושלים השנה זה כמו להגיד ששחר שופך כסף על מכבי חיפה רגל. הרשה לי להיות סקפטי (גם ג'נטילה שכרגע חייב לשקם את עצמו הובא לחודשיים וחצי – כסף גדול זה לא). והערה לגבי הקהל: אולי מדובר בכמה עשרות אבל מישהו (בתכלס האוהדים עצמם, קבוצת אוהדים, לא?) צריך לאפס אותם ומיד גם אם זה אומר להעביר אותם לטיפול משטרתי.

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 14-4-2017 בשעה 14:51)

      ועוד דבר. התנדבות מלאה זה משפט של הדון. אנשים לא צריכים לעבוד בהתנדבות. בשום דבר.

      להגיב
    • יואב (פורסם: 14-4-2017 בשעה 15:08)

      גיא,
      איך אתה יודע שאלון (ושחר) לא מוציא מכיסו?

      להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 14-4-2017 בשעה 16:23)

        לא אמרתי לא מוציא מכיסו, אלא שמוציא מכיסו להערכתי (כולנו מעריכים בשורה התחתונה) הרבה פחות ממה שפורסם.

        להגיב
        • יואב (פורסם: 14-4-2017 בשעה 17:53)

          כמה פורסם?

          להגיב
          • גיא זהר (פורסם: 14-4-2017 בשעה 19:21)

            עשרה מליון יורו, http://www.calcalist.co.il/sport/articles/0,7340,L-3701503,00.html מה שאומר שהבעלים הוציאו מכיסם כ25 מליון שקל בערך כפול מבעלי מכבי בעונה הזו. בפועל אם מסתכלים על השחקנים והצוות המקצועי שירושלים החתימו + הוצאות ההשתתפות באירופה להערכתי התקציב שלה לא יותר מ25-30 מליון.

            להגיב
            • יואב (פורסם: 14-4-2017 בשעה 20:13)

              תודה גיא.
              אני בהחלט בעד החזון של אלון ומייחל ליום שבו מיטש יתן רק תוספת מינורית מידי פעם.
              לפי מה שקראתי על מכבי סל, הם הולכים להביא מהבית השנה בין 15 ל- 25 מיליון שקל(על פי מפתח של אחוזי שליטה- פדרמן יביא יותר ממזרחי לדוגמא).

            • גיא זהר (פורסם: 14-4-2017 בשעה 22:33)

              בשנתיים האחרונות התקציב של מכבי רגל היה כמעט מאוזן. לגבי המספרים של הגרעון של מכבי סל גם אני קראתי אותם, לעניות דעתי הצנועה הסיכוי שמשפחת פדרמן במצבה הכלכלי העכשווי תעמיד תקציב שיאלץ אותה להוסיף מכיסה 5-8 מליון נראה לי קטן. בכל מקרה שים לב שמידת הסיכון/סיכוי שמכבי סל לוקחת פר הצלחה נמוך ושהם הצליחו לצמצם הוצאות בהשאלת ציברס, צימצום חוזה מילר אחרי פציעתו ושחרור וימס.

  11. איתמר (פורסם: 14-4-2017 בשעה 14:51)

    רמי כהן נכשל.
    אי אפשר להציג את מה שקרה בחודשים האחרונים כהצלחה ניהולית של רמי כהן.
    הכל מתחיל מויתור על עקרונות וערכים שהיו הדגל שרמי כהן הניף מאז שנבחר לתפקיד יו״ר הפועל והעמידו אותו בראש האופוזיציה למכבי (וירושלים שנגררה אחריה).
    אי אפשר להודיע שלמרות רישום חמישה זרים בטופס המשחק הפועל תמשיך להאבק על צמצום מספר הזרים.
    זו טענה שמעוררת גיחוך ולעג.
    אי אפשר להתנגד לאיזרוחים השונים והמשונים של מכבי ואז להחתים שני זרים עם פוטנציאל התאזרחות.
    אי אפשר לדבר גבוהה גבוהה על קבוצה ישראלית ואז להגיע למצב שבו חתומים בקבוצה שישה זרים (ואפילו עלתה האפשרות ההזויה שאלמלא המעבר של האוול לירושלים, הפועל היתה מסיימת את העונה עם חמישה זרים ומתאזרח).
    יש רצף של החלטות כושלות שרמי כהן קיבל בשנים האחרונות והביאו את הפועל למצבה הנוכחי.
    אין סיבה להניח שדווקא בקיץ הקרוב רמי כהן יקבל את ההחלטות הנכונות.
    אין בביקורת כלפיו כדי להפחית ולהמעיט מתפקידו ההיסטורי בבניית המועדון בעשור האחרון.
    הפועל הגיעה לנקודה שבה היא זקוקה לאנשים אחרים שיובילו אותה לקראת קפיצת המדרגה המצופה – מעבר סיבוב בפלייאוף והגעה לפיינלפור.
    זה כבר לא יקרה עם רמי כהן כיו״ר.
    רמי הדר נכשל עד עתה.
    כדי להימנע מחזרה על הטעות שנעשתה עם קטש ואברהמי, שקיבלו עונה נוספת למרות שלא היו ראויים לכך, על ההנהלה להציב יעד מאוד ברור לרמי הדר ולבחון אותו עד סיום העונה. היעד הזה לא אמור להיות קשור למיקום בטבלה/הגעה לפלייאוף/מעבר סיבוב אלא האופן שבו הקבוצה מתפקדת מקצועית ומנטלית. אפשר להפסיד משחקים אבל אסור להתבזות כפי שקרה בשבועות האחרונים.
    הפועל כרגע נמצאת במצב עגום שבו היא איבדה את זהותה, את אופיה ואת דרכה.
    היא צריכה לחזור לדברים שאיפיינו אותה בשנתיים הראשונות שלה בליגת העל עם אדלשטיין.
    וגם הגיע הזמן להתחיל להנות מכדורסל.
    הערה אחרונה על הקהל : אחרי התבוסה בדרבי הסכר נפרץ ומה שהיה טאבו מוחלט וכלל לא עולה על הדעת מאז הקמת הפועל אוסישקין הפך לאירוע כמעט שיגרתי. אחרי תבוסות אוהדים ממתינים לשחקנים ולצוות המקצועי ומקללים. עוד עדות לכך שהפועל הפכה לסתם עוד קבוצה בליגה (ושהזבלים מהכדורגל הגיעו גם לכדורסל).

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 14-4-2017 בשעה 15:05)

      +1

      להגיב
    • אלון (פורסם: 15-4-2017 בשעה 23:00)

      1) אפשר בהחלט לשחק עם חמישה זרים ולהיאבק שיהיו פחות. אנחנו לא צריכים להעניש את עצמנו.
      2) יש בחירות עוד שנה, אתה מוזמן להעמיד את עצמך לבחירה. עד עכשיו לא התמודדה אף אלטרנטיבה ראויה לרמי.

      להגיב
      • יואב (פורסם: 16-4-2017 בשעה 02:05)

        איך תה אוהב גם וגם(:

        להגיב
  12. צור שפי (פורסם: 14-4-2017 בשעה 14:56)

    כמי שלא מתמצא בפרטים, תודה שעשית סדר וגם על זריקת הפיכחון. חשוב.

    להגיב
  13. אנונימוס (פורסם: 14-4-2017 בשעה 15:11)

    כל מילה. ואני רק אוסיף –
    כל הסיפור עם האוול נובע אך ורק מהאשליה שבה חי רמי כהן והקהל לפיה הפועל צריכה להיות בפיינל פור וכל דבר פחות מזה זה כישלון. זה הוביל ללחץ היסטרי ולמחול השדים סביב אברהמי שגרם לפיטורים שלו למרות שהוציא מהסגל המוגבל נטול לימונד לא מעט. וגרם לכך שהחתימו שחקן (ליונס) ומאמן (הדר) שבבירור לא משדרגים את הקבוצה. להפך, הדר פחות או יותר עושה ניתוח לב פתוח לקבוצה ומנסה להחליף את כל מה שזז, והשחקנים בבירור רק רוצים שהעונה תיגמר. האוול תחת אברהמי היה שחקן החודש, תחת הדר הפך לשק מרמור ודכאון שנבעט החוצה. זה אומר הכל.

    אם המפוכחות והשפיות שבה התנהלה הפועל בנושא האוול הייתה מאפיין קבוע בחשיבה של המועדון, אז אולי לא היו מגיעים בכלל למצב הזה, וגם היה גרעון קטן יותר שגם היה מאפשר לחשוב יותר בגדול ולא להתבאס ממצבים כמו שהגיעו אליו עם האוול.

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 14-4-2017 בשעה 16:33)

      הכל נכון עד אברהמי. מאמן מוגבל ולחוץ.

      להגיב
      • אנונימוס (פורסם: 14-4-2017 בשעה 17:06)

        אולי. אבל זאת רמת המאמנים בליגה. ולטעמי הוציא לא מעט מסגל מוגבל יחסית שחסר את אבן הבנייה העיקרית שלו

        להגיב
        • אדם (פורסם: 14-4-2017 בשעה 19:15)

          לאברהמי היה בעיקר מזל שהרמה בליגה לא משהו והוא הצליח להרוויח איכשהו ממשחק הגנה לא רע שמבוסס על בלאגן. הבעיה איתו, ומה שתסכל אותי לפחות, היה חוסר היכולת להריץ תרגיל. אני לא יודע אם זה חוסר כבוד מהשחקנים, ביצוע רע שלהם או פשוט חוסר יכולת לשרטט על לוח אבל תקרת הזכוכית של הקבוצה הזו הייתה יותר מידי מוחשית. היינו חייבים מאמן שיתן את האפשרות לחלום על לפרוץ אותה.

          להגיב
          • אנונימוס (פורסם: 15-4-2017 בשעה 12:33)

            היה לו לא יותר או פחות מזל מבית הלחמי, אלפסי, גורקה ובקיצור כל מאמן אחר בליגה. זאת הליגה, זאת הרמה, וזה מי שמצליח בה. ואצל הדר הקבוצה נראית שכונה לחלוטין.

            להגיב
            • אדם (פורסם: 15-4-2017 בשעה 12:37)

              אני לא בא לטעון שהדר יותר או פחות טוב רק שעם אברהמי לא היה שום סיכוי שנצליח לגנוב משהו.

  14. Ollie Williams (פורסם: 14-4-2017 בשעה 20:33)

    ורק אני תוהה באיזה ליגה עוד בכלל מותר להחתים שחקנים בשלב כזה? זה בדיחה.

    להגיב
  15. אלון (פורסם: 14-4-2017 בשעה 22:20)

    המשפט האחרון שלך הוא הכי נכון שיש.
    משבחים בלי סוף את ה״ניהול״ של מיץ, של אורי אלון, של אלונה ובעבר של שחר. במה מסתכם הניהול שלהם? בלשים מלא כסף כל שנה…
    ניהול טוב זה (תחזיקו חזק) הלוזונים למשל. שירצקי. זה גם רמי כהן. לנהל ממה שיש. כי זה מה שאפשר.

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 14-4-2017 בשעה 22:42)

      כאמור, אתה יוצא מנקודת הנחה שהם שמים הרבה כסף, אבל על מנת לדוגמא למכור שוער בארבעה מליון יורו אתה צריך לקנות אותו בשניים. להחזיק קבוצה שתשרוד במינימום תקציב בלי ציפיות כמו נניח רעננה לא כזה מסובך במיוחד שחוסר הקהל דווקא משחק לטובתך

      להגיב
    • יואב (פורסם: 15-4-2017 בשעה 01:10)

      בסדר אלון. אז לרמי כהן יש מיומנות מסויימת בלנהל כסף קטן. סבבה. לאן זה בדיוק מתקדם? זה במקום שבו הוא אמור להיות פלוס מינוס, לא שונה מקבוצות בטן טבלה רגילות.
      ויש גם את המיומנות לנהל כסף גדול. בדיוק כמו עם מאמנים(שיודעים לנהל כוכבים וכאלה שיוציאו יותר מפחות). לא בטוח שרמי כהן. טוב לנהל כסף גדול באמת. ואחרי המראות האחרונים בדרייב אין, גם הקהל שלו כבר לא בטוח ביכולתו לנהל את הפועל הזאת.

      להגיב
    • Ollie Williams (פורסם: 16-4-2017 בשעה 16:15)

      לא כל מי שיש לו מכולת שכונתית יכול לנהל סופרמרקט ענק.
      הטענה הזו על זה שכסף לא מצריך ניהול טוב מגוחכת כמו הטענה ש"שחקן גדול באמת צריך לקחת קבוצת תחתית לאליפות" רק בגלל המיתוס שנופח סביב נאפולי של מראדונה.

      להגיב
  16. עידן. (פורסם: 15-4-2017 בשעה 07:09)

    הייתי יכול לקחת יותר ברצינות את האמונה המוחלטת שלך בהנהלת הפועל סל אם לא היית כותב דברים דומים בדיוק לפני שנה על הנהלת הרגל…
    אבל כרגיל בהפועל הכל נפלא לה לה לה, אנחנו עם סגולה.

    וברצינות, להוואל היה חוזה לשנתיים בהפועל. בליגה בלי ישראלים ברמה הוא בהחלט יכול להיות "שובר שוויון", בטח אם הפועל פוגעת בזרים. לכן לדעתי, הוויתור עליו עכשיו, גם אם הוא נכון מבחינה חשבונאית, מסמן חולשה שתפגע בהפועל בטווח הארוך.

    אה, והייתי שמח להסבר כיצד מצד אחד רמי כהן הפגין ניהול הכי נכון שיש ו"השיג את הדיל הטוב ביותר", ומצד שני כמו שאתה טוען הוא בכלל לא חשב על דיל עם מכבי? הרי יש מצב טוב שמכבי היו מציעים על האוול יותר וגם אם לא, מלחמת הצעות הייתה יכולה להקפיץ את המחיר. אבל כנראה שהמקצועיות נפסקת כשכהן רואה צהוב מול העיניים.

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 15-4-2017 בשעה 07:55)

      להאוול לא היה בדיוק חוזה לשנתיים.
      היה לו חוזה לשנה הראשונה (כזר) ב170 ולהפועל אופציה בשנה השנייה ב330 – (הפעלת האופציה עולה עוד 30).
      מבחינת כסף המשמעות היא כדלקמן :
      170 לפי 25% – סדר גדל של 900,000 ש"ח.
      330+30 לפי 50% – סדר גודל של כ2.700,000 ש"ח (בערך פי שלוש בגלל התשלום החד פעמי ).

      עכשיו האם הפועל מסוגלת לשלם כזה שכר בשנה הבאה ? במקרה מאוד מאוד חריג (החלטה על 4 זרים, גיוס מקורות ייעודיים ולדוגמא ויתור על התקן שמתן נאור יושב עליו ללא מחליף).
      בפועל ככל הנראה לאחר שרוב העונה כבר שוחקה שולם עליו כ700,000 ש"ח ומתוכם ירושלים כיסתה עוד 70,000 דולר שהם כ40% מהעלות השנתית שלו.
      הפועל שיחק בהפועל השנה בעלות שכר סבירה לחלוטין – אבל וזה אבל גדול, לא נתן תפוקה מי יודע מה בעונה לא מי יודע מה.
      לא משהו ששווה להפועל לשבור את כל המועדון בשבילו – אבל בהחלט סביר לירושלים ומכבי.

      מאחר וזו העסקה הכי טובה שנעשתה בליגה הישראלית, סביר להניח שדיל מול מכבי לא היה גבוה בהרבה (בטח לא משמעותית) ויש משמעות בהפועל לדיל כזה, אז מה שהתבצע היה הדיל הכי טוב.

      להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 15-4-2017 בשעה 08:28)

        רוזפלט יתן תפוקה דומה עם הרבה יותר תשוקה

        להגיב
      • אנונימוס (פורסם: 15-4-2017 בשעה 12:30)

        זה די שקוף שהאופציה על האוול הייתה בלוף, ועשו אותה רק בשביל שיוכלו למכור אותו בקיץ למכבי/ירושלים. הפועל בחיים בחיים לא תשלם לשחקן 300 אלף דולר. זה ברור לכולם. הפועל פשוט מימשה את האפשרות למכור את האוול כמה חודשים יותר מהמוקדם

        להגיב
    • אדם (פורסם: 15-4-2017 בשעה 11:30)

      בנוגע ללמה לא מכבי זה די ברור. הדפוקים שלנו כבר על קוצים ורק מחכים להתפוצץ, לצערנו הרב. לתת את האוול למכבי היה עושה סחרור מטורף במועדון שמי יודע איך היה נגמר. זה כל כך טאבו שעדיף היה לשחרר אותו מהחוזה בלי לחדש את האופציה ושיחתום איפה שבא לו מאשר העברה למכבי

      להגיב
  17. בלאס (פורסם: 16-4-2017 בשעה 17:22)

    מסר מדוייק.קום אללה הפועל בכל הרגעים להמשיך לצעוד למעלה

    להגיב

מה דעתך?