יומן פירוק – הסוף

צדק, שמחה לאיד, שכר ועונש, בעלים ואוהדים.

 

צדק – הצדק נעשה – על המגרש.

הפועל ת"א של החודש האחרון היא קבוצת כדורגל חלשה, לא מאוזנת, לא חכמה, נרפית, קבוצה שמבקיעה שער בודד בשלושת משחקי "על החיים", קבוצה שמשיגה 2 נקודות מתוך 9, קבוצה שמקבלת צ'אנס להישאר בליגה במשחק ביתי מול הפועל אשקלון לסגור סיפור ולא סוגרת. מגיע לה לרדת ליגה.

ולכן זה הסיפור.

הגיע לנו לרדת.

מהסיבה הכי בסיסית בספורט. שנכון למאי 2017. אנחנו הקבוצה החלשה ביותר בליגה (חלשה במובן של קבוצה, לא סגל "שמות").

 

שכר ועונש – דיון פילוסופי.

הרבה מאוד אנרגיה הוצאה בדיוני "יומן הפירוק" על הרעיון של גובה הענישה, הפועל ת"א כארגון, מתחה עד לקצה את תסריט הקיצון, מעולם לא הגיע מועדון ספורט בישראל להיקף החובות שצברה הפועל ת"א ואולם יש לזכור דבר אחד מרכזי – ענישה מתקיימת אך ורק אל מול התקנון בזמן ביצוע הענישה, וכל השאר הם דיונים תיאורטיים.

המחוקקים שיצטרכו לשנות את החוק יצטרכו להחליט האם בסיטואציה אחרת, תיאורטית, ענישה חמורה יותר, תשיג את התוצאות המיוחלות.

ובסופו של דבר , בדיון תיאורטי, לו הייתה הקבוצה יורדת אוטומטית ליגה, האם זה היה טוב לענף, האם מה שקרה בפועל, הכאוס שהוליד הפירוק והענישה של מינוס 9 הנקודות לא היו מספיקות, בפועל הם הספיקו, בפועל הליגה הרוויחה עניין עצום במחזורי הסיום ולמען האמת, לפרנסי הענף הנוכחות של הפועל ת"א בליגה הלאומית היא חגיגה.

לפרנסי הענף אין אינטרנס במחיקת מועדון בסדר גודל הזה, זו המציאות.

 

שמחה לאיד – טהורה ולגיטימית.

החגיגה החלה בבוקר שבת, קמתי לגל עצום של שמחה לקראת המצופה בערב, בקרב כמעט כל הקהלים שהובלה בעיקר במכבי, האוהדים שטענו שהם נבדלים מהפועל בנושא הזה, חגגו, שמחו, רקדו עוד הרבה לפני מפגן החגיגות בכיכר.

ובעיני זה עדיף על ההתחסדות שראיתי לא מעט לפני, הרי לא ענייני "צדק תקנוני" הובילו את השיח אלא רצון טבעי וכנה לראות יריבה בסדר גודל הזה מתרסקת.

והתרסקנו.

 

בעלים – הניסנובים בסופו של דבר במבחן פלורנסט בסיסי עשו טעויות רבות מינואר  ועד עכשיו, אבל רק הערכה וחיבוק חם יש לי אליהם בנקודת הזמן הזו, בדצמבר הקבוצה כמעט הלכה להדממה, בינואר לחשוב בצורה קרה הייתה פריבליגיה, הניסנובים לא השתוללו, לא השאירו סגל יקר מדי, לא ויתרו לאף אחד וגררו את המועדון כשהם מבינים שיש דבר גרוע יותר מירידת ליגה והוא המשך ההתנהלות שהובילה לחורבן.

עכשיו הזמן שלהם להיערך קדימה, התגובות שלהם לכל אירועי השבוע האחרון, ובכלל, הם טובות, המועדון בידיים אנונימיות מדי כדי שאפשר יהיה בנקודה הזו להיות אופטימיים , ויש עוד הרבה נעלמים, אבל הכיוון נכון.

 

אנחנו – אנחנו הקהל של הפועל, אני זה הפועל, אני ולא רק השוליים הקולניים ואנחנו אשמים במעט שלא עצרנו חלק מהטירוף בזמן, אבל לא אנחנו ניהלנו ולא אנחנו הורדנו, ונהיה בליגה הלאומית ונייחל לחזרה מהירה. אנחנו זה הקהל שיקנה מנויים ויילך לעודד במגרשים האלה שלא רצינו ללכת אליהם.

אנחנו זה הקהל שהגיע עד הרגע למשחקים, שהביא אצטדיון מלא לקרב מול אשקלון, אנחנו זה הקהל שאכל כמויות אדירות של..אתם יודעים מה..והוא עדיין כאן.

ואנחנו זה הפועל וזה חלק מהכוח שלנו.

כי למען האמת, חוץ מאיתנו, אין הרבה כרגע.

אבל אנחנו זה לא מעט.

*

וזהו. האדום ירד, והאדום עוד יעלה.

זה סוף יומן הפירוק.

ומחחר כבר נחל ביומן החדש "יומן החזרה לליגת העל" – על הפרק, מציאת מאמן, גיבוש תקציב, החלטות מנהלתיות ובניית סגל כמעט מהתחלה , שוב.

לא יהיה קל בליגה הלאומית, אבל בואו נהיה ריאליים, פחות מחזרה תוך שנה לליגת העל תהיה כשלון.

*

חג שמח למי שחוגג.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

136 תגובות ל “יומן פירוק – הסוף”

  1. ארז (פורסם: 14-5-2017 בשעה 11:29)

    פרנקו,
    עושה מנוי לי ולשני הבנים לעונה הבאה.
    ואם אבא שלי לא יעשה קולות של זקן, גם לו.
    באיזה שער אתה יושב? (שנדע להתרחק מהמנחוס :))

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 11:33)

      השנה ישבתי ב11 במושבה. אבל לך תדע איפה בכלל נשחק שנה הבאה.

      להגיב
    • אדם (פורסם: 14-5-2017 בשעה 11:56)

      רק שתדע שאם לשפוט לפי תומר חרוב רוב המשחקים הולכים להיות בשני בערב ולא בשישי בצהריים

      להגיב
      • ארז (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:57)

        פאק.
        הבנתי, נראה מתי זה מסתמן.
        תודה אדם.

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 14:16)

          חכו. ערוץ הספורט עוד יעכל את הסוכריה שנפלה עליו. אני בכלל לא בטוח שטוב להם שני ב1900 כשב2100 מתחיל המשחק המרכזי בליגת העל ויש להם פרי גיים.
          אני דווקא חושב שזו הזדמנות בשבילם לבנות את שישי כעוגן .
          חכו לפרומואים של הפועל נגד מרמורק – המשחק המרכזי .

          להגיב
          • אסף the kop (פורסם: 14-5-2017 בשעה 16:29)

            אין מצב.
            בשישי זה ערוץ הקיבוץ.

            להגיב
  2. היסטוריה לעניים (פורסם: 14-5-2017 בשעה 11:32)

    אני רואה את מערכת הבריאות מדרדרת
    העבודה המאורגנת מדרדרת
    שפרס לא היה ראש ממשלה אחרי נתניהו (לדעתי המדינה מדרדרת אבל זה עניין אחר),
    שאולמרט נזהר במקלחת…
    ואני מרשה לעצמי להיות רגוע בינתיים.
    כי אחרי רמון- לא כל כך מהר דברים משתנים לטובתך.

    להגיב
    • אריק האחר (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:40)

      איפה שרמון דרך / נגע / טיפל / עשה
      נשאר רק חורבן והרס
      כתבתי את זה כבר לפני שנים בפוסטים שנגעו בהפועל כאן באתר .
      אבל יקח זמן ויהיה ניתן לשקם גם את ההריסות שהאיש הזה הותיר אחריו.

      להגיב
      • ישי (פורסם: 14-5-2017 בשעה 21:23)

        שכחת נישק

        להגיב
  3. ישי (פורסם: 14-5-2017 בשעה 11:34)

    אני לא שומע שום דבר על חובות חו"ל ואיך קבוצה עם הכנסות של ליגה לאומית מסוגלת לעמוד בהם. יכול להיות שעדיף לפתוח את יומן הפירוק הבא.

    להגיב
    • היסטוריה לעניים (פורסם: 14-5-2017 בשעה 11:42)

      מהפה שלך….

      להגיב
  4. אוריה (פורסם: 14-5-2017 בשעה 11:36)

    הי יניב, תודה על היומן במהלך החודשים האחרונים, מהבוקר אני מרפרש כדי לראות מתי יעלה פוסט בנושא :)
    כמה נקודות שנגעת בהם:
    שכר ועונש- בלי ספק דיון פילוסופי של אנשים שיש להם יותר מדי זמן מיותר, מי שמקבל החלטות מקבל אותם במסגרת מערכת החוקים הקבועה. חסר טעם להתווכח על זה…
    שמחה לאיד- כאוהד מכבי, האמת אותי אישית זה לא כ"כ מעניין, היה נחמד שתישארו, נחמד שירדתם, באמת לא ביג דיל. יחד עם זאת, תסכים איתי שעשו מזה אישו הרבה יותר גדול ממה שזה באמת. את מי מעניין כמה עשרות או מאות שקפצו ושרו בכיכר רבין?
    בעלים- לדעתי נקודת האור- לראשונה מזה הרבה זמן יש בעלים שלא יורים מהמותן. ההחלטות שקיבלו היו נראות הגיוניות בזמנו, נכון שהכי קל לבקר בדיעבד, אבל נראה לי שזה בדיוק מה שאתם צריכים לעונה הבאה.
    בהצלחה ביומן החזרה!

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 11:43)

      החגיגות בכיכר זה כלום לעומת החגיגות ברשתות החברתיות. וכולם לגיטימיות.

      להגיב
      • Ollie Williams (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:35)

        יש הבדל של כמה דרגות בין לכתוב פוסטים משועשעים/עוקצניים ולהחליף ממים מהטלפון בבית, לבין לצאת לחגוג עם נפצים בכיכר רבין.
        כאוהד מכבי – גם אם זה לגיטימי לצאת לחגוג בככרות, זה די פאתטי.

        קשה להשוות לנסיעה של חבריך לשדה דב ב 93 או לחגיגות במזרקה בכיכר אחרי ההפסד לפנאתינייקוס ב 2000, כי לא היו אז פייסבוק וטוויטר.

        להגיב
        • ישי (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:57)

          זה לא רק דרגות. פשוט השמחה על זה שהפועל יורדת שונה מאוד משמחה על אליפות. זה לא משהו שגורם לך לצאת למסיבה אלא בדיוק משהו להקניט בו. זה מאוד מתאים לרשתות חברתיות ואולי גם לנסוע 'לקבל' את השחקנים אבל לחגוג זה אידיוטי.

          להגיב
          • יעקב נקש (פורסם: 14-5-2017 בשעה 14:28)

            מתקשה להסכים…
            מדובר בקבוצה שמחזיקה בקהל אוהדים שהרשה לעצמו לאורך השנים, קומץ או לא (הפך לתירוץ הקבוע של כל אוהד שפוי), לעשות מעשים שהשתיקה יפה להם… לא מדובר במועדון רגיל בנוף הכדורגל, בטח לא בישראל… מועדון שעשה קריירה משמחה לאיד, לעיתים מעבר לאוהדים…

            להגיב
            • אורן השני (פורסם: 14-5-2017 בשעה 16:04)

              אני בטוח שאלו השיקולים שהנחו את החוגגים.

  5. איציק (פורסם: 14-5-2017 בשעה 11:45)

    מזה חיפוש מאמן? קורצקי לא חתום לשנה הבאה?
    חוזים צריך לקיים.

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 11:50)

      יש אופציה להיפרד.

      להגיב
      • זינק (פורסם: 14-5-2017 בשעה 11:57)

        ונניח שאין, זה באמת משנה משהו?
        ממתי יש משמעות בספורט הישראלי לתוקף החוזה?
        אגב, זה נכון לכל הצדדים.

        להגיב
    • אדם (פורסם: 14-5-2017 בשעה 11:59)

      לקרוא לקורצקי מאמן זו בדיחה עצובה

      להגיב
      • איציק (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:41)

        ולקרוא להפועל תל-אביב קבוצה זו לא בדיחה (סליחה, הייתי חייב).

        להגיב
        • אדם (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:25)

          זה סוג של ביצה ותרנגולת

          להגיב
          • יניב פרנקו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:27)

            דרך אגב אדם , אתה יודע שאח של קורצקי היה שחקן בהפועל בתקופת הירידה ?

            להגיב
            • אדם (פורסם: 14-5-2017 בשעה 15:30)

              האח שהיום מאפיונר וקשור בקשר קרוב לרייכרט?

          • איציק (פורסם: 14-5-2017 בשעה 14:04)

            אולי בכלל אין תרנגולת ובמקום זה יש שני ביצים בלבד. לכן זה לא הצליח.

            להגיב
            • תומר (פורסם: 14-5-2017 בשעה 14:38)

              הלוואי שלהםועל היו שתי ביצים.

        • גיא זהר (פורסם: 14-5-2017 בשעה 15:47)

          איציק, לידיעתך הפועל היא הקבוצה הישראלית היחידה שלא הפסידה לנו, אז מה זה אומר עלינו?

          להגיב
          • איציק (פורסם: 14-5-2017 בשעה 15:51)

            שכדי לקחת אליפות, חשוב לנצח קודם כל את הגדולות, ורק לא להפסיד לקטנות (לא להפסיד זה תיקו או ניצחון עם עדיפות לניצחון).

            להגיב
            • ישי (פורסם: 14-5-2017 בשעה 20:10)

              אפשר גם לא להפסיד לגדולות ולנצח את הקטנות. זה גם יכול לעבוד. העיקרון המנחה הוא שכדאי לקחת כמה שיותר נקודות ושאם רוצים אליפות צריך לעשות נקודות יותר מכל אחת אחרת.

            • איציק (פורסם: 14-5-2017 בשעה 20:12)

              אתה צודק בהחלט אבל זו לא תשובה מתאימה לשאלה של גיא. לפעמים צריך להתאים את המציאות לשאלה.

  6. Amir A (פורסם: 14-5-2017 בשעה 11:51)

    פרנקו, קודם כל הלוואי על כל קבוצה קבוצה אוהדים כמוך, כמו צור שפי וכמו עוד הרבה אדומים שכתבו פה בזמנים הקשים שעברתם ובאמת לא פנו להתלהמות גם כאשר חלקנו דחקנו אתכם לפינה (-:

    רק שני דברים אכתוב עוד:
    1. הירידה של הפועל היא הדבר הגרוע ביותר שיכל להתרחש מבחינת הסיכוי לשינוי תקנון באופן שבאמת יבריא את הכדורגל הישראלי מהתנהלות כמו שהיתה השנה אצל הפועל (והבנתי שגם אצל קבוצות אחרות). עכשיו להתאחדות יש את הטיעון של "הנה, הסנקציות שיש בתקנון מספיקות. עובדה, הפועל תל-אביב ירדה ליגה אחרי שהפעלנו אותן".
    2. ככל שאני מזדקן כך אני מבחין שהשנים עוברות מהר יותר. או כמו שסבתי היתה נוהגת לומר (ואני בטוח שכמעט לכל אחד כאן יש סבתא שהיתה אומרת את זה) "הימים עוברים לאט והשנים רצות". עוד לפני שתבחין בכך השנה הבאה תעבור, וכפי שכתבת, הסיכוי הריאלי יותר הוא שתמצאו את עצמכם בחזרה בליגת העל. אם זה מנחם.

    להגיב
    • ישי (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:02)

      אני לא בטוח כמה שינוי יועיל, ובעצם אם סנקציה כלשהי על הקבוצה מפחידה מישהו. מי שצריך להרתיע אותו הוא הבעלים, אבל הסנקציה ניתנת לקבוצה דווקא כשהבעלים עוזב במצב שממילא הוא לא יראה כלום מהקבוצה יותר. איך עונש על הקבוצה ירתיע בעלים להמר עם תקציב עתק?

      להגיב
      • יניב פרנקו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:23)

        דמיין שכל בעלים צריך לשים ערבות של מליון יורו (או יותר) אישית שנשמרת בפקדון למקרה של פירוק.
        למעשה זה דמי ניהול קבוצה.
        עכשיו דמיין את המנהלת מעבירה חוק כזה.
        זה השינוי הרגולטורי – אבל אין סיכוי שהוא יעבור.

        להגיב
        • ישי (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:40)

          נגיד שהיה כזה שינוי, כמה קבוצות לדעתך היו יכולות להיות בליגת העל?
          בכל אופן, מרגע שהבעלים שם את הכסף הוא לא יוכל לראות אותו כי הוא לא יכול לצאת. זה אולי יהיה מגולם במחיר מכירה אבל בקושי כי לכל קבוצה בליגת העל יש דבר כזה. בכל מקרה גם היום המצב הכלכלי מגולם במחיר מכירה של קבוצה ובכל זאת מגיעים לפירוק.

          להגיב
          • יניב פרנקו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:46)

            שנינו יודעים שתשלום על זיכיון לניהול קבוצה בכסף אמיתי (לא בהתחייבות לנהל תקציב עתידי) לא ריאלי – אבל אם רוצים לפתור בעיות כאלו זה חלק מפתרון.
            אני הייתי אולי מציע 2 סוגי רשיונות.
            רשיון פרימיום – תשלום גבוה וקבלת זכאות לניהול נטול "בקרה" ויכולת משיכת דיבידנד ובכלל ניהול עסקי.
            רשיון בסיסי – תשלום מינימום אבל הגבלות על גובה תקציב מנוהל , בקרה נשכנית יותר וערבויות בגין תשלומי המנהלת שחלקם נשאר כפקדון.

            להגיב
            • Ljos (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:56)

              אולי, רק אם התשלום הגבוה לפרימיום יהיה גבוה מכל סכום שמישהו אי פעם עשוי להרוויח או לגנוב מקבוצת כדורגל ישראלית.

            • Ljos (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:02)

              בהרחבה קטנה יותר: אם הבעלים רוצה להיכנס לכדורגל כדי להרוויח, כדאי מאוד שיהיה עליו פיקוח מירבי. אם לא, שיוכל לעשות כרצונו.

    • סימנטוב (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:12)

      +1

      להגיב
  7. אני בא מקטמון (פורסם: 14-5-2017 בשעה 11:55)

    בהצלחה בלאומית, נשמח להכנסה יפה מאירוח שלכם (למרות שכמו שאני מכיר את המנהלת המשחק יהיה ביום בלתי אפשרי בשעה בלתי אפשרית תוך כדי סופת שלגים)

    להגיב
  8. תמר הסמויה (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:04)

    עוקבת אחרייך מהתחלה ועכשיו הגיע העת לומר
    כל הכבוד ותודה
    על העמידה האיתנה מול כל מי שדחק אותך לפינה
    על ההסברים המפורטים
    על השפה הנעימה
    הפועל שלנו תישאר תמיד בליבנו, כי הפועל היא אנחנו ואין לנו כוונה לתת את ליבנו לאף אחד אחר

    להגיב
    • עמית (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:38)

      +1
      לב אדום שבור הוא לב שלם.

      להגיב
    • ארז (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:59)

      +1

      להגיב
  9. זינק (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:04)

    המראות של קהל גדול בסוף המשחק עומד ושר, אחרי כל מה שעברו העונה, מראה בדיוק למה תעלו בקלות בעונה הבאה.
    אני חושב שהירידה אפילו יכולה להועיל, בלי כל היסטריית ההחתמות שהייתה כנראה מתרחשת אם הייתם נשארים.
    זה מועדון שבאמת צריך חריש עמוק ויותר קל לעשות את זה שם מבליגת העל.

    אתה נותן קרדיט גדול לאחים ניסנוב, אבל לפחות ממספר הפעמים הבודדות ששמעתי אותם ועל פי ההתנהלות שלהם בשבועות האחרונים, אני לא משוכנע שבגזרתם אתם צפויים לאיזו עדנה.

    להגיב
    • רועי (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:07)

      לגבי הניסנובים, מה חדש ? לך תראה מה יניב כתב על כבירי בתחילת הדרך.
      בעצם גם באמצע הדרך.
      עד הסוף המר.

      להגיב
      • יניב פרנקו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:24)

        ראשית אתם צודקים בקשר אליי.
        אבל מעשית. הניסנובים עשו ההפך ממה שכבירי ורמון עשו – כבירי ורמון היו משתוללים בינואר רק כדי לא לרדת.

        להגיב
        • זינק (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:34)

          יניב, לא הייתה להם ממש ברירה.
          בזמן הפירוק הם כבר לא היו יכולים לרכוש מכסף שאין ולא השאירו להם שום דבר לקחת על חשבון העתיד.

          אני התייחסתי יותר להתערבויות המקצועיות שלהם ובעיקר להתנהלות בשלושת השבועות האחרונים.

          להגיב
          • יניב פרנקו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:37)

            התערבות מקצועית היא הטרנד הבולט של העונה הזו – לוזון, טביב, שירצקי, הבעיה היא לא ההתערבות, אלא רמת הניסיון שיש להם בניהול כדורגל.
            את זה ימים יגידו.

            להגיב
        • ניב (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:37)

          המבחן של הפועל יהיה בסוף שנה הבאה כשתבטיחו את העלייה.
          בינואר זה קל לעשות הבראה, השאלה היא האם ביוני כשהראש בעננים הרגליים יכולות להיות על הקרקע.

          להגיב
        • אנונימוס (פורסם: 14-5-2017 בשעה 16:34)

          ועדיין פתאום מביאים את חב"ד ועכשיו מדברים על ורמוט. כאילו כל השכל הישר נעלם ברגע האמת.

          להגיב
  10. זיו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:09)

    כמה הערות –
    ברור שכל עמדה לגבי כל דבר ענייני מונעת אצל כל אחד מהנטיה שלו בעד או נגד קבוצה מסויימת.
    מי שהילל את אורנשטיין שלא הרחיק את ראיקו קילל אותו שלא הוריד ישר נקודות, ולהיפך.
    בכל זאת לא משנה באיזה צד אתה ודווקא עכשיו שהתברר שהעונש של הפחתת 9 נקודות היה מספק צריך לשאול מה ההגיון שעומד מאחורי זה.
    יכול להיות שצריך לחשוב את ענישה הדרגתית שלוקחת בחשבון את המועד בתוך העונה שבו הקבוצה נכנסת לפירוק.
    למשל, אם קבוצה צברה עם צוות שחקנים שלמעשה לא היה מקום לאשר לה בבקרה נקודות שהשאירו אותה בליגה בגלל שהיא פורקה רק ערב הפלייאוף יש כאן בעיה של חוסר שוויוניות מול המתחרות שלה שלא בטוח שהפחתה של 9 נקודות היא מספיקה.
    החגיגות בעיקר ברשת היו מאוד חביבות וזה סופר לגיטימי כמו החגיגות שהיו שמכבי הפסידה אליפות.
    כל עוד זה נשאר בגדר הציניות והקוריוז זה חלק ניכר מהכיף – פעם אתה כאן ופעם אתה שם

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:21)

      אם הפירוק היה קורה בפברואר ואילך. הפחתת הנקודות הייתה קורית רק שנה אחת אחרי.
      צריך לבנו מנגנון ענישה מתקדם. בעבר על פירוק גם לא היה עונש בכלל (בני יהודה וביתר) ופירוק יכול להגיע גם מאירועים כמו גומא אגאייר ורובי שפירא.
      שינוי חקיקה קיצוני יכול לרסק מחר מועדונים אחרים.

      להגיב
      • זיו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 14:35)

        זה עוד יותר טיפשי – בעצם כבירי האדיוט לא רק פרק אלא גם עשה את זה בטפשות. היה יכול למשוך עוד קצת זמן עד פברואר, להישאר בליגה בביטחון ואז לקונים היה נכס ששווה יותר כסף ועונה שלמה לתקן את המינוס.
        תקנון מטומטם – ההגיון צריך להיות בדיוק הפוך.
        ככל שהפירוק בשלב יותר מתקדם צריך להוריד יותר נקודות ועוד השנה.

        להגיב
  11. איתמר (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:11)

    מי שכותב ״פחות מחזרה לליגת העל תוך שנה תהיה כשלון״ זורע את זרעי הקטסטרופה הבאה ומוכיח שהוא לא למד דבר מהכשלון הניהולי של השנים האחרונות.
    הפועל חייבת להתנהל החל מהיום רק על בסיס יכולותיה הכלכליות גם אם משמעות הגישה הזו תהיה הישארות בליגה הלאומית ליותר מעונה אחת.
    אסור לחזור על שגיאות העבר.
    אסור להציב לניסנובים רף הישגי גבוה מדי ליכולותיהם הכלכליות.
    את המועדון הזה צריך לבנות מחדש על יסודות יציבים, כלכליים בעיקר, ולקבל כאפשרות סבירה שהפועל לא תעלה בתוך עונה לליגת העל.
    ואם יורשה לי להציע לניסנובים – לא סיני, לא ורמוט, לא כל מיני שמות מהעבר של הפועל.

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:18)

      הכל נכון. ועדיין. בליגה הלאומית אין שום סיבה להציב רף אחר.
      תשתיתית יותר משנה שם זה נזק שיקומי מאוד כבד.

      להגיב
      • ניב (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:39)

        יניב אני מסכים איתך שאם לא תעלו תוך שנה זה כישלון אבל אני לא בטוח שזה כזה נזק למועדון אם לא תצליחו, יש לכם קהל אוהדים גדול ונאמן מכל שכבות הגילאים וההצלחה שלכם לא הייתה כל כך מזמן.

        להגיב
    • Lord Anthony (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:00)

      אם נתניה ועשו חזרו לליגת העל תוך שנה, אתה רוצה להגיד לי שהפועל לא יכולה?
      אם הפועל לא תחזור תוך שנה זה יהיה כישלון קולוסאלי.

      להגיב
      • Lord Anthony (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:11)

        נתניה ועכו

        להגיב
        • נפתלי חד העין (פורסם: 14-5-2017 בשעה 16:03)

          נתניה עם מינוס תשע, עכו ובני יהודה.
          אם הפועל הנוכחית מקבלת כל קבוצה מהלאומית בשלב נוקאאוט בגביע המדינה הציפייה היא שתעבור, אז בליגה על אחת כמה וכמה הסטטיסטיקה אמורה להתיישר

          להגיב
    • אסף the kop (פורסם: 14-5-2017 בשעה 16:37)

      כן
      הפועל חושבים שהם יוצאים לטיול של שנה
      חיים בסרט

      להגיב
  12. צור שפי (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:15)

    פרנקו, הלוואי ואתבדה אבל מה שאתה צריך לפתוח עכשיו הוא לא יומן החזרה לליגת העל אלא יומן שיקום/הבראה. צריך לקבוע סדר עדיפויות וההתחלה של הכל היא ההבראה כשההתחלה של ההבראה זה אפס סובלנות לאלימות. אם כתוצר לוואי של זה גם נחזור לליגת העל אחרי עונה אחת אשמח מאוד אבל זו לא צריכה להיות מטרת העל.
    אנחנו כאוהדים גם לא נימדד במספר המנויים בעונה הבאה (ולא היה לי ספק לרגע שיהיה מה שיהיה, אקנה מנוי) כי רמת האדרנלין מספיק גבוהה לעניין ההרואי הזה של ״ירדנו-נחזור״. המבחן האמיתי יהיה להתגייס למלחמה באלימות ובאלימים ולהבין שייתכן מאוד שהמסע חזרה ייערך יותר מעונה אחת.

    להגיב
    • צור שפי (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:18)

      ייארך

      להגיב
      • אריק האחר (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:45)

        +1000
        זה ההתחלה של הדרך לשינוי
        שיהיה לכם בנושא הזה בהצלחה

        להגיב
        • אדם (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:34)

          צור, זו גישה קצת נאיבית. בשביל להילחם באלימים נדרשת התגייסות מערכתית שהיא הרבה מעבר למועדון. זה דורש שילוב המשטרה ושאר הקבוצות בארץ, זה לא פתרון שאפשר לקיים באופן חד צדדי.
          הרי גם אם נעיף את כל מי שאומר שואה ומקלל בשצף קצף את שחקנינו הוא עדיין יחזור וילך מכות עם המשוגעים האחרים. מעבר לזה, בשביל לשנות את מנהיגי האולטראס צריך מישהו חזק עם חזון שידבר איתם ויסביר להם שלשיר למישהו ״שכל הכסף שלכם ילך רק לתרופות״ זה לא עידוד, זה דוחה ואין לזה מקום אצלנו. לחשוב שלירידת ליגה יכולה להיות השפעה על כל הגורמים הללו זו נאיביות מאוד ילדותית (לא בכוונה להעליב אלא בכוונת נאיביות מתוקה ואופטימית שלא מכירה במציאות)

          להגיב
          • צור שפי (פורסם: 14-5-2017 בשעה 14:56)

            אדם, יש דברים שהם מערכתיים ויש דברים שאנחנו יכולים לעשות לבד. אסור שנזרוק את האחריות על גורמים אחרים. כשהתנכלו לגיא עזורי אלונה שמה רגל על הברקס והודיעה שהיא שמה מפתחות אם זה לא יישתנה. אני לא מזהה עדיין אצלנו נכונות דומה.

            להגיב
            • אדם (פורסם: 14-5-2017 בשעה 15:32)

              זה בדיוק מה שאני כותב – קודם כל צריך בעלים חזק וים ממון שיוכל לומר משפט כזה. זה בטוח לא הניסנובים.

            • אנונימוס (פורסם: 14-5-2017 בשעה 16:36)

              צור, אתה מאד תמים אם אתה חושב שזה מה שיעבוד. אחרי הכדורסל נוצר אתוס שלם בקרב הגרעין בשער 5 של "רק אנחנו ליוינו את הקבוצה בליגות נמוכות" ו"עדיף קבוצה שלנו בליגה נמוכה מאשר קבוצה של חארות בליגת על".
              בקיצור לא מפחידים יונה עם זית, איומי עזיבה של הבעלים לא יזיזו שם לאף אחד

  13. אזי (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:26)

    אני לא מבין אנשים שחושבים שהירידה ללאומית יכולה לעזור להפועל תל אביב להיבנות מחדש
    קבוצה נבנית בצורה בריאה כי היא רוצה להבנות בצורה בריאה – אחת הדרישות היא להתקיים לפי כמות הכסף שיש לך
    ואז האופציות הן או להביא מלא כסף, או להיות קבוצת מרכז טבלה
    לא צריך לרדת ליגה בשביל זה, צריך בעלים שמאמין בזה וחזק מספיק בשביל להתנגד לקהל (שתמיד רוצה יותר)
    אני לא יודע אם הניסנובים הם האנשים האלה, אבל ירידת הליגה לא תתרום לתהליך הזה כלום. שנה הבאה הפועל תחזור בדיוק לאותה נקודה

    עונש ראוי לקבוצת כדורגל שפושטת רגל הוא דיון פילוסופי קשה מאוד
    העובדות הן שגוף כלשהו גנב מאה מליון שקל כדי להשקיע אותו בקבוצת כדורגל
    עכשיו השאלה מי אחראי על הכסף הזה, ולטעמי, מצאו פחות מדי אחראים לכסף הזה ואני לא רואה שום איום לא לבצע שוד דומה שוב (בלי קשר להפועל תל אביב).
    אמיר כבירי, שהוא כנראה האחראי העיקרי על השוד הזה (למרות שחלק ממנו ירש מבעלים קודמים) יצא מזה בפגע מינימלי. הערבויות שלו לא קיימות אז אין מה לקחת חוץ מאת הפועל תל אביב – קבוצה שנמצאת בחוב של מאה מליון שקל.
    בעצם כבירי יצא מהסיפור הזה עם מאה מיליון שקל מתנה.
    הבקרה, שלא ידעה שאין לה ערבויות על שקל מכל החוב הזה, לא אחראית לשום דבר מסתבר.
    והפועל תל אביב, היא לא אחראית לחוב, היא בעצמה החוב, אז גם היא לא אחראית לחוב הזה.
    מאה מיליון שקל התפוגגו באוויר בלי אשמים ובלי אחראים.
    כן כן, הפועל ירדה ליגה. אבל זה כי אין לה כסף. 9 נקודות שירדו זה על חשבון שחקנים ששיחקו בכסף שלהפועל לא היה להביא. אז 9 נקודות זה לא חכמה ואין לה כסף להביא שחקנים אז אין לה שחקנים.
    אבל מאה מליון שקל נשדדו ואף אחד לא נותן עליהם את הדין

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:35)

      אתה טועה.
      ראשית כל להגיד שכבירי יצא עם מאה מליו שקל מתנה, זו אמירה פשוט לא נכונה.
      הוא הפסיד הרבה כסף וחלק מאותם המאה מליון היו מגובים בערבויות אישיות שלו ושל מני ויצמן – הוא יצא ניזוק ולא יצא מורווח.
      שנית, המפרקים מטעם ביה"ש עוברים כרגע לשלב של חקירה פלילית, אם יתברר שנשעו מעשים שהם מעבר לניהול הכושל אז הוא חשוף להרבה מאוד סנקציות. פליליות, לכן אמירה שאיש לא נותן עליהם את הדין היא פשוט מגוחכת.
      אני לא מציע לאיש לעשות את הדרך הזו (לקחת סיכונים מופרעים בניהול חברה ואז לחשוב שחדלות פרעון היא פשוטה).

      אי אפשר לשנות את דיני החברות בישראל בגלל מועדון כדורגל, אבל העסק לא כזה טריוויאלי.

      להגיב
      • אזי (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:46)

        תנו לנו כבר את המיליון יורו שלנו על רייכרט!!!!

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:48)

          אתה לא מעודכן. קיבלתם שליש בהעברה ועל השאר מני ויצמן שילם למכבי כערבות אישית.
          מכבי בניגוד לרוב הנושים משום מה התנהלה כגוף עסקי שידע לבקש בטוחות ואף קיבל.

          להגיב
          • אזי (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:51)

            אני לא מבין למה אני מחזיק אותך אם בסוף אני לא מעודכן בכל הדברים האלה

            טוב, אז אין לי תלונות יותר
            חג שמח

            להגיב
          • yaron (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:41)

            למיטב ידיעתי מני וייצמן לא שילם אלא הפך לערב כחלק מעסקת יחזקאל.
            במסגרת העסקה נדחו התשלומים של הפועל למכבי ומבקביל וייצמן נתן ערבות אישית.
            אין לי מושג מי ישלם ומתי ובטח שאין לי מושג מה המצב אחרי הפירוק.

            להגיב
            • יניב פרנקו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 14:09)

              הערבות הראשונית הייתה של כבירי. אישית.
              מכבי לקחו עוד בטוחות ממני ויצמן.
              ויצמן כבר שילם ופורסם ללאן. להערכתי כבר שילם (או ישלם) על רייכרט. בכל מקרה זו עסקה מבוטחת.

  14. השמן (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:35)

    תודה פרנקו, על היומן הזה. לא פשוט בכלל לכתוב אותו כשכל פעם מחדש אתה נחשף ללעג, לשמחה לאיד ולהתלהמות. חבל שכל פעם מחדש הפוסטים הידרדרו לאותם דיוני מכבי/הפועל מפגרים וחסרי תועלת. לאוהדים מהסוג שלך אני יכול רק לאחל הבראה מלאה של המועדון, וחזרה מהירה למרכז הבמה. עדיף שהאוהדים השפויים של הכדורגל הישראלי יבזבזו יותר ממרצם במלחמה באלימות והגזענות באשר היא מאשר במלחמה בקהל של היריב הספורטיבי.
    שמחה לאיד היא רגש אנושי כמובן, אבל רגש אנושי די דוחה, ולכן עדיף בעיני להימנע ממנה.

    להגיב
    • ברלה (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:58)

      1+

      להגיב
  15. אריק האחר (פורסם: 14-5-2017 בשעה 12:56)

    פרנקו
    תודה על הפוסטים במהלך העונה אף שבחלקם
    לא הסכמתי .
    זה הזמן של האוהדים השפוים ( ויש הרבה מאד מזה אצלכם ) של הפועל לתת כתף אמיתית להנהלה וביחד לשקם את הגוף האומלל שנקרה כיום הפועל .
    לאט בסבלנות ובנחישות .
    המטרה שלכם היא לא לעלות ליגה תוך שנה
    המטרה שחייבת להיות לכם זה לנקות את כל מה שרע כיום בהפועל ( ויש הרבה מזה כיום )
    אסור שדברים שקראו בהפועל בשנים האחרונות
    ובזמן האחרון יחזרו שוב .
    לי אישית יחסר הדרבי איתכם בעונה הבאה
    אבל אולי ניפגש בגביע .
    אישית אשמח לקרוא כל פוסט שלך בהמשך.
    תודה

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:04)

      אתה בחברה טובה. בראייה לאחור גם אני אישית לא מסכים עם חלק מהפוסטים האלה :)

      להגיב
      • אריק האחר (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:36)

        +1
        שמעתי אצל רסקין הבוקר
        שאוהדי הפועל חייבים חוש הומור ובכמויות .
        הנה התחלתה

        להגיב
  16. גיל שלי (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:03)

    מי בכלל צחק עליכם ברשתות החברתיות? אין לי מושג
    אגב, בגללך ובגלל האחים שלי אני לא מצליח להנות עד הסוף מהירידה שלכם, תתביש לך (למרות שאני נהנה מאוד שלא יהיה ספק)

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:23)

      תמסור חיבוק בכינוס המשפחתי הקרוב.

      להגיב
    • איציק (פורסם: 14-5-2017 בשעה 14:07)

      מה כולם במשפחה אוהדים רק תל-אביביות. אין אופציות אחרות?

      להגיב
      • יניב פרנקו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 14:09)

        אתה כבר עברת לאהוד בסל את הפועל ב"ש & ב"ש ?

        להגיב
        • איציק (פורסם: 14-5-2017 בשעה 14:17)

          למה אתה מגן על גיל? גם ככה קשה לי להתמודד מולו לבד.
          אני דוגמה של לגוון לא רק בתוך המשפחה כי אם בתוך עצמי.
          לשאלתך, אין ספק שבליגה השנייה אני בעד באר-שבע, אפילו שיחקתי בה שנה כשעוד קיבלו בה שחקנים כמוני.
          אתה תצטרך לשאול את השאלה הזו אם וכאשר נעלה ליגה ואז אצטרך לבחור את מי לאהוד מבין השתיים. כרגע איך שמכבי נראית מבחינת ההתנהלות, קשה לאהוד אותה, היא מייצרת המון אנטגוניזם (עזוב רמת משחק, ההתנהלות, אוי ההתנהלות).
          אבל, כנראה שאני את מכבי שתיקח אליפות ואת באר-שבע שלא תרד ליגה (עד שראדי לא יתחיל לשחק כדורסל ;) ).

          להגיב
          • יניב פרנקו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 14:20)

            בג'ף אלן תנוחם.

            להגיב
            • איציק (פורסם: 14-5-2017 בשעה 14:25)

              לא עזר…

          • ישי (פורסם: 14-5-2017 בשעה 14:42)

            בתור אוהד מכבי אתה אוהד הצלחת אז בטח תאהוד את ב"ש כשהיא תעלה…

            להגיב
            • איציק (פורסם: 14-5-2017 בשעה 14:49)

              קודם כל אהדתי את באר-שבע אבל לא עזר. ראדי לא שיחק במשחק השלישי.
              תוסיף לכך, שאני אוהד מכבי חלקי, אז אני גם מסתפק בהצלחה חלקית.

            • אורן השני (פורסם: 14-5-2017 בשעה 16:13)

              יעקב שחר approves this message

  17. טרנטה (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:21)

    לעולם לא נסלח לכם שגרמתם לנו לעודד את יובל נעים.

    להגיב
  18. yaron (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:24)

    יניב, תודה על היומן!
    לא תמיד הסכמנו ולא תמיד צדקנו… אני לפחות למדתי כמה דברים בעקבות הפוסטים.
    שמרת על מקצועיות ושמרת על הפאסון.
    בתור אוהד (מכבי) הסיפור מאוד עניין אותי אבל הרבה פחות אם תרדו או תישארו.
    מאחל לכם בהצלחה בשנה הבאה, ליגה בלי "הדרבי" היא לא ליגה שלמה.

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:30)

      תודה ירון וגם לשאר המגיבים ברוח הזו, אני כאוהד הרבה יותר מחודד בעקבות הדיונים האלה, כאוהד האמוציה והרגשי מנטרלים חלק גדול מהיכולת לראות ולשפוט מציאות.
      אוהדים כמוך משפרים את השיח והשיח הוא משמעותי ליכולת להשתפר.

      להגיב
  19. אחד העם (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:26)

    אתם תעלו בתוך שנה.
    אנחנו כמו הבעל המכה שישר מתגעגע…
    במחלקת הכדורסל שלנו תנוחמו…

    להגיב
  20. תומאס (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:26)

    עוד בירידה בקודמת מצאתי עצמי בדעת מיעוט לגבי הרצון שלי לראות את האדומים מת"א בחזרה בליגת העל, כמה שיותר מהר. גם בכדורסל תמכתי בשקט מהצד עד להגעתם לליגה הראשונה.
    לפחות הדרבי הבא יהיה טוב.

    להגיב
  21. אלעד כ (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:30)

    שמחתי לראות את חגיגות השמחה לאיד. זה מראה שאנחנו עדיין רלבנטיים.
    שנה הבאה חוזרים בראש מורם

    להגיב
  22. Ljos (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:34)

    התקנון בושה, ההתנהלות של הנהלות הפועל בעבר הייתה נוראית על סף הפושעת, אבל כל הכבוד לך על סדרת הפוסטים הזו שהבהירה הרבה.
    חבל על הירידה, חבל על האוהדים הטובים וחבל על אלו שמחכים עדיין לכספם.
    בהצלחה שנה הבאה.

    להגיב
  23. נדבושקה (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:46)

    אולי אני במיעוט, אבל בתור אוהד צהוב (אם כי לא פנאט, כבר כמעט ולא הולך למשחקים) לא שמחתי מהירידה של הפועל.

    אמנם גם לא התעצבתי מכך , אבל עוד 24 שעות כשכל ה"שמחים לאיד" מהצד הצהוב יירגעו, הם יבינו שבלי 3 משחקי דרבי בעונה הבאה, לא נשאר כמעט שום דבר שיגרום (לי לפחות) לשבת לראות כדורגל ישראלי…

    נ.ב: שמחה לאיד במובן הספורטיבי נראית לי כ"כ ילדותית…על גבול הפאתטית. בלי קשר עם זה מגיע מהצד של הקבוצה שאני אוהד או נגדה

    להגיב
    • נדבושקה (פורסם: 14-5-2017 בשעה 13:47)

      *אם*

      להגיב
  24. יואב (פורסם: 14-5-2017 בשעה 14:03)

    זה היה 1970 ו1989 בעונה אחת. כמו תקציר לדור שלא חווה(משני הצדדים).
    המראות בכיכר(ואני גר מטר ממנה) נראו לי כמו עבודה זרה. ממש. משהו שלא שייך לי ולצד שלי.
    זה של מישהו אחר, מישהו שהפך את השמחה לאיד לטבע הראשון שלו. ועוד כל מיני דברים שהם המונופול שלו. וגם הם מחלחלים.

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 14-5-2017 בשעה 15:58)

      אני חושב שהשנתיים האחרונות בכדורגל (ובעיקר) בכדורסל יצרו הרבה תסכול אצל חלק מאוהדי מכבי. רגש טבעי לגמרי.

      להגיב
      • יואב (פורסם: 14-5-2017 בשעה 16:04)

        עבודה זרה.
        "הפועליזם" שחודר כמו וירוס לצד שלי.
        איזה תיסכול ואיזה נעליים. אין לי מושג על מה אתה מדבר. החיים דבש לאוהד מכבי.
        יש לעקוץ בפייס, ויש ללכת פיזית לכיכר כדי לחגוג כישלון של אחר…??! וואט???
        לא משנה, לא נראה לי שתבין.

        להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 14-5-2017 בשעה 19:23)

          אם לא שמת לב יש בקבוצה שלך גרעין שחושב שמאליה. מה שהתחיל עם נאבר שמונה ממשיך בחגיגות המוחצנות ובצעדת רעולי הפנים עם ארון הקבורה. זה בהחלט חלק בלתי נפרד (אפילו אם קטן)

          להגיב
          • יואב (פורסם: 14-5-2017 בשעה 19:33)

            גיא,

            כמו ששיערתי, לא הבנת אז הנה תקציר: זה היה מאד ברור:
            החיים שלנו דבש, הפועל צריכה לעניין אותנו רק בדרבים וכיכר זה לתארים.
            כל השאר זאת טרחנות שלך ואובססיה לא מובנת.

            להגיב
            • יוני (פורסם: 14-5-2017 בשעה 20:36)

              +100 ליואב

            • מעיין אוהד מכבי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 03:31)

              יואב, חד ומדויק.
              השמחה לאיד היא לא משהו שמרגיש לי טבעי כאוהד מכבי.
              זה מתאים יותר לאלה מהצד השני של הכביש.

            • גיא זהר (פורסם: 15-5-2017 בשעה 07:46)

              לצערי, לא הבנתם כלום. לא מנסה בכלל לעקוץ בעניין הזה (את העקיצות שומר לענייני ראמון שאף אחד לא עובר אותו באימון ושיחק חמש דקות וכדומה). יש גרעין קשה של אוהדי מכבי (עשרות? מאות?) שרואה את עצמו מעל הקבוצה מצד אחד, מתוסכל מכל מיני סיבות מצד שני ומתנהג בילדותיות מצד שלישי. רוצה לשמוח לאידם של אלו שתופס כאויבים? מעולה, חבל שלא עשה ביותר קלאסה והומור. אתם מאוד מתרגשים מזה ואני חושב שאין על מה (וטוב עשתה הנהלת מכבי שלא הגיבה). צריך לטפל בהם במישורים אחרים לגמרי. עדיף שיוציאו את האגרסיות שלהם בחרטא הזו ולא בשירי אונס, גזענות ואיומים על צלמים.

            • אדם (פורסם: 15-5-2017 בשעה 08:43)

              זה בדיוק הדבר היחידי שנסבל במצב הזה, אנחנו זוכים לראות שכולם אותו דבר, ע"ע דבריו של הקפטן הצהוב.

            • Ollie Williams (פורסם: 15-5-2017 בשעה 10:47)

              ואין כמו כותרת מעט מסולפת כדי להקציף את הטוקבקיסטים, גם בדה באזר

            • יואב (פורסם: 15-5-2017 בשעה 11:16)

              גיא זוהר,
              הגבת לי, לא לגרעין.
              ועוד על תגובה שלי שמביעה תיעוב מהדבר הזה.
              גם אם מאד תרצה, אני לא יהיה הדובר שלהם.
              אז אם אתה מגיב לי, תגיב עינינית ואל תטרחן אותי במשהו שלא מעניין אותי.

          • אחד העם (פורסם: 15-5-2017 בשעה 08:13)

            זה מעורר בחילה והרהורים נוגים.
            מאז ומתמיד היו הטריבונות עיר מקלט לאספסוף של חדלי אישים, שמצאו שם במה להראות, בבוטותם , כי הם שווים משהו, דבר שנבצר מהם בשאר תחומי החיים. זה היה וישנו בכל הקבוצות, אצל מי יותר ואצל מי פחות.
            אני חושב שלאחרונה יש קואליציה בינם לבין כל מיני אנרכיסטים פרועים ואוייבר חוכעמים.
            העולם הגלובלי גורם להם להיתלות באילנות מפקפקים, או שמא נאמר לחסות בצילם של אטדים, כמו קהלים בארגנטינה, ברזיל, טורקיה, סרביה , קרואטיה ויוון, שם העידוד אולי מרשים בקליפים, אבל הוא רווי רוע, שנאה ואלימות.
            אני בתחושה שיש מגמה של הקצנה בארץ. אני מהדור שבו לא היתה הפרדת קהלים, ישבתי לצד אוהדי הפועל, נתניה וביתר, החלפנו דעות וכיבדנו איש את אחיו , גם בפיצוחים- לא בפיצוחי ראשים. אני מקווה שאני טועה ושזו רק הקידמה הטכנולוגית שמנגישה את הכיעור, שהיה קיים תמיד. אני מביט על הג'וניור שלי ובני גילו ורואה חבורה עם איכויות שונות חלוטין מחבורת המקפצים נטולי החולצות ועטויי כובעי הגרב. עבר הרבה, כובע הגרב, מאז ימי הפלמ"ח.

            להגיב
      • יוני (פורסם: 14-5-2017 בשעה 19:09)

        בספורט כמו בתחומים אחרים בחיים אנחנו מספרים לעצמנו איזשהו סיפור. אם אתה אוהד הפועל, הנבל, הרשע, האדם להביס, יהיה בדרך כלל מכביסט. שימון, ג׳ורדי, האוהד הצהוב מדה באזר וכו. זה עובד גם הפוך. ספורט זה לא החיים האמיתיים, אז שמחה לאיד היא בטח חלק מהעסק, בהנחה שהיא בטעם ולא נרמס כבודו או גופו של אדם זה או אחר. המשועממים שיצאו לכיכר? משועממים, מגוחך. בדיוק כמו כל החוגגים לאיד מכל צידי המתרס.
        ועוד דבר – נראה לי שהתדמית שבנית לאוהדי מכבי מבוססת על טלב״י, או לפחות הדמות שהוא נכנס אליה כשנהג לכתוב. אוהדי מכבי ״השפויים״ יודעים מה היא הליכה במדבר (אמנם לא 40 שנים), ומעריכים את מה שקורה במועדון שהיה פעם חולה לא פחות מהאדומה שמעבר לכביש. אני באופן אישי עדיין מתמוגג מהטילוגסי.
        בכלל, ה״קטנות״ התכופות שלך לאוהדי מכבי מאבדות מהקסם, לאור התדירות הגבוהה בעיקר.
        תהיה אלוף בסטייל.

        להגיב
  25. יעקב נקש (פורסם: 14-5-2017 בשעה 14:34)

    אני תוהה עד מתי אוהדיה השפויים של הפועל תל אביב יאלצו במנטרת בקהל הכי טוב… זה הופך להיות מביך משנה לשנה…
    עובדתית, הקהל של הפועל אחראי לפעולות המכוערות בהיסטוריית הענף, מהבובה של שורה, דרך העציצים ממני לוי ועד חבלי תלייה למוני…
    תצוגות קהל, ראינו טובות משלכם…
    מנויים, אין לכם הכי הרבה…
    אוהדים במשחקי חוץ, שוב, לא אתם…
    שירי אוהדים מועסקים בכל העולם אז גם פה אין נקודות… ההפך, יש לכם שירים שנכנסים לרשימת הגרועים ביותר…
    אז כן, אני תוהה, על מה ולמה… חוץ משכנוע עצמי עיקש…
    הקהל הכי טוב אתם לא הייתם אף פעם ובטח לא היום… אז בואו נתקדם ותשתפרו גם באספקט הזה….
    בהצלחה ומקווים שתחזרו במהרה…

    *המגיב הינו אוהד מכבי חיפה ואת כל העלבונות בנושא כבר אמר לעצמו הבוקר בכוחות עצמו…

    להגיב
    • יעקב נקש (פורסם: 14-5-2017 בשעה 14:35)

      יאלצו=יאחזו
      מועסקים=מועתקים

      להגיב
    • אלון (פורסם: 15-5-2017 בשעה 21:18)

      איזה עציץ למני לוי? מה זו ההמצאה הזאת? שקר מוחלט. אפילו שיר על זה אין. מה שכן יש דווקא לאוהדים שלך, בשיר משולב על נמני ומני לוי ״ואז, למני יהיה שכן במיטה בלוינשטיין״. טול קורה מבין עינך. אתם מתסיס תקשורתי בנושא הזה. גם כשאתם מביאים שלטים עם תאריך הפטירה של רובי שפירא אף אחד לא מדבר על זה.
      מעולם, אבל מעולם, לא היה עציץ כצחוק על מני לוי. מעולם. שקר וכזב.

      להגיב
      • יעקב נקש (פורסם: 17-5-2017 בשעה 16:02)

        לא אחד, כמה וכמה… האוהדים שלכם הביאו לאיצטדיון עציצים ועליהם הכיתוב מני לוי… או שאתה מתכחש או שאתה לא מודע… תבדוק קודם… גם בחרת להתעלם.משאר הדברים ולא הבאת משהו כנגד שמוכיח שאתם הקהל הטוב בארץ… אתה מתסיס את הדיון…

        להגיב
  26. גדי (פורסם: 14-5-2017 בשעה 15:16)

    מוריד את הכובע בפנייך.
    תמיד שמרת על רמה אל מול לא מעט פרובוקציות ושמחה לאיד.
    יש משהו כיף הליגה לאומית. חוזרים להרגיש מה זו הצלחה וזה חלק מחזרת הביטחון והשמחה.

    עוצמים עיניים חזק והמגרש בלוד מזכיר את סאן סירו

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 14-5-2017 בשעה 15:57)

      למה ככה? עכשיו שיפצו אותו. ובלי קשר הסיפור שלנו יכול להראות איך הגלגל מסתובב. לפני עשר שנים היינו במצב הרבה יותר גרוע מהפועל.

      להגיב
      • גדי (פורסם: 14-5-2017 בשעה 18:29)

        שיפצו את הסן סירו?

        להגיב
    • איציק (פורסם: 14-5-2017 בשעה 18:38)

      עזוב, בכלל כשעוצמים עיניים לוד נראית כמו מילאנו.

      להגיב
  27. איציק (פורסם: 14-5-2017 בשעה 15:22)

    שאלה, הרבה כותבים שכבירי ריסק את הפועל. כמובן שגם אלו שהיו לפניו התחילו ברצינות את עבודת הריסוק.
    מה תפקידו של גוטמן? נכון שהוא לא זה שהביא את הכסף מהבית, אך הוא היה מנהל מקצועי ומקבל את רוב ההחלטות החשובות שאינן תקציביות.

    להגיב
    • יואב (פורסם: 14-5-2017 בשעה 15:33)

      תפקידו? בעיקר לשקר?

      להגיב
  28. שלו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 15:25)

    כמה נקודות למחשבה:
    1. רצוי לבדוק איך סיימתם את העונה מבחינת תקציב לפני שמעמידים ציפיות.
    2. נתניה זו דוגמה, אבל גם הפועל פתח-תקווה. נתניה התחילה בדרייב מטורף בגלל ה 9-. וזה החזיק ברוב העונה. מספיק כדי שתריח את ליגת העל. אבל צריך להיזהר הלאומית מרמה, מהר מאוד אפשר להפוך להפועל פתח- תקווה שנתקעה שם.
    3. המטרות הראשונות צריכות להיות ערכיות מעצבות לדעתי, זו הזדמנות לקבוע סטנדרטים חדשים. לקדם נוער, ליישר מועדון. אחר כך לדעתי יהיה יותר קל, להשיג הישגים במגרש.

    להגיב
    • D! פה ועכשיו (פורסם: 14-5-2017 בשעה 19:56)

      הלוואי ויתקעו שם. ולכן אני מקווה שגם ראשי הפועל החדשים התחילו, כמו יניב, יומן חזרה לליגה הראשונה.

      ולא ששמחתי שירדו. על השמחה הזו מתגברת תוגת אובדן הדרבי

      להגיב
  29. ניינר / ווריור (פורסם: 14-5-2017 בשעה 15:44)

    אחת הירידות המוצדקות והמשמחות ever. תודה מיוחדת לאמיר כבירי

    להגיב
  30. רענן (פורסם: 14-5-2017 בשעה 15:55)

    נתניה (ועוד 15 מינוס 9 ) עלתה וזה יותר קשה ממה שחושבים .
    בנתניה – כל השחקנים שירדו שוחררו ונשארו רק לוי וסבא , ואותרו כישרונות בליגות נמוכות צעירים ורעבים .בעלים רגוע ומאמן מתאים,וערן לוי אחד (נייד כמו גיורא שפיגל וקטלני כמו גרד מילר )
    לגבי הפועל , קודם כל להפסיק להתבכיין ולהתחיל לעבוד, למנות מאמן ומאמן מתאים .
    לא בטוח שהסגל הנוכחי של הפועל עולה כל כך בקלות , חייבים חשיבה מעמיקה , הפועל עדיין שם שימשוך שחקנים .

    להגיב
  31. אריאל (פורסם: 14-5-2017 בשעה 16:22)

    הירידה לא כל כך רעה להפועל. צריך לבנות מאפס שמה וברמת האמוציות והלחץ שם שנה בלאומית זה טוב. סוג של חופשת מחלה.

    להגיב
  32. אסף the kop (פורסם: 14-5-2017 בשעה 16:27)

    מחכים לקחת ממכם 9 נקודות בשנה הבאה ולדפוק לכם את העליה.

    ברוכים הבאים לליגה המרגשת בתבל.

    להגיב
    • יוני (פורסם: 14-5-2017 בשעה 20:38)

      אוהדי מכבי יגיעו לתמוך בקבוצת הבת בדרבי הזעיר של תל אביב

      להגיב
  33. יואב דובינסקי (פורסם: 14-5-2017 בשעה 16:42)

    אני מופתע שהיה האפי אנדינג

    להגיב
    • איציק (פורסם: 14-5-2017 בשעה 16:53)

      כוונתך "האפי אנדינג" או "אנדינג אפי"?

      להגיב
  34. אמיתי (פורסם: 14-5-2017 בשעה 17:10)

    תודה פרנקו. לא פשוט ולא קל אבל מתבקש.
    איתך במאבקך הצודק

    להגיב
  35. ישי (פורסם: 14-5-2017 בשעה 17:20)

    לפחות בכדורסל אתם לא יורדים

    |זורה מלח על הפצעים|

    להגיב
    • יואב (פורסם: 14-5-2017 בשעה 23:59)

      לא להיות בפלייאוף בעונה כזאת? זה הכי קרוב שיש ללרדת…

      להגיב
  36. S&M (פורסם: 14-5-2017 בשעה 21:05)

    כשאתה אומר "האדום עוד יעלה", אתה שוכח שזה ייגמר בליגה ג'.
    עברה חצי שנה, וכלום לא השתנה. החוב לא נמחק, לא נדחה ולא נפרש.
    כמה זמן נשאר?

    להגיב
  37. מעיין אוהד מכבי (פורסם: 15-5-2017 בשעה 03:34)

    מר פרנקו היקר,
    לא אשקר ואכתוב שאינני שמח שירדתם, גם אם יש בי מידה (מינימאלית ברמת הפרומיל) של צורך לנחם אוהדים "שפויים" של הפועל.
    היומן שלך היה בהחלט המקום היחיד אי פעם בו עקבתי אחר הנעשה בהפועל, והיה מעניין בעיקר ברמת ההבנה של החוויה שעובר אוהד במצבך.

    אני מאחל לך שלא תלך שולל יותר אחרי ספינים והבטחות ריקות מתוכן, שתדע לזהות התנהלות בעייתית לא רק בדיעבד או כשמאוחר מדי, ובעיקר, שתצליחו במאבקכם באלימים, בקיצוניים ובמנהלים הגרועים.
    בסופו של דבר, לכולנו יש אינטרס אחד משותף והוא הבראת הכדורגל הישראלי ושיפור הרמה שלו.

    להגיב
  38. היסטוריון של ספורט (פורסם: 15-5-2017 בשעה 14:05)

    יניב אני בהחלט חוגג אבל אם תמשיכו בקו הזה ייתכן שאשמח בחזרתכם.
    להפועל הגיע לרדת כי היא רמסה כל חוק .
    הגיע לה לרדת כי האנשים שניהלו אותה (והקהל) חשבו שהם סגן של הקב"ה.(אלו המעטים שהכירו בכך שיש בורא עולם..היתר חשבו שהם עצמם בורא העולמים ).
    הקהל השפוי אשם כי הוא היה צריך רגע לחשוב מה קורה כאן ?
    ווידוי אישי.
    אני עצמי אף פעם לא אהדתי את האדומים אך היו מספיק שנים שבהחלט חיבבתי את הקבוצה בוודאי שבאירופה .
    אלא שתחושת המיאוס והשנאה שלי לקבוצה נבעה מכך שבמועדון החלו להתכחש כמעט לכל סמל שלהם עצמם + כל מיני תירוצים מגוחכים שמעידים על הכחשה מוחלטת (כמו שהיום כבירי טען שהפועל ירדה למעשה מינואר….).
    הבעלים שהתראיין לאחר הירידה מוכיח שניתן גם אחרת.
    גם רואים טיפה יותר קהל שפוי.
    אני מקווה שהשפיות תחזור למועדון הזה בקרוב ושהירידה תוביל לצניעות מתבקשת על ידי האוהדים …גם כאשר הקבוצה תעלה כצפוי ליגה לאחר עונה.
    הקבוצה הזו תצטרך להיות צנועה גם בליגת העל ולא לחזור להתנהלויות קודמות ולא לצפות שאיזה אברמוביץ ירכוש את המועדון.

    להגיב

מה דעתך?