המודל הפרנקואי

די לאנשי המודל, תנו לשוק הפרטי לעבוד

זה הזמן של אנשי המודלים, להיתלות בהצלחה של מדינה קטנה ולהאמין שאם רק נאמץ את 10 המפתחות מאיזו מצגת פאואר פוינט מעוצבת היטב נוכל גם אנחנו בתוך 12-16-20 שנה להצליח.

וכן, אני לא באמת חושב שכל השכל אצלנו, וכן ברור לי שעבודה של מקצוענים, הגדלת מגרשים, טיפול נכון בנוער ועוד ועוד הם חלק מהפתרון.

אבל ופה אני כבר תקופה ארוכה מסתובב עם זה, לא טיפול "מערכתי" יעזור לכדורגל הישראלי, להיפך.

את הכדורגל הישראלי יציל רק השוק הפרטי.

*

עשרות שנים של אמונה כי הגנה על הכדורגלן הישראלי תביא לשיפור  ביכולתו מתנפצות קמפיין אחר קמפיין, ישראל חייבת לפתוח את השערים ולהתחבר למגמה הגלובלית.

ישראל חייבת להעריך שחקן ליגה שנייה באנגליה וגרמניה כי זו התקרה שלנו כרגע ואם יהיו לנו שם 5 נציגים בכל ליגה תהיה פה נבחרת טובה יותר.

את שוק הכדורגל המקומי צריך ל-פ-ת-ו-ח לזרים, לא למאמנים אלא לשחקנים, 8 זרים מינימום בסגל, 6-7 זרים בהרכב, 3 זרים במחלקת נוער (ולא אחד) ואפס זרים בליגה הלאומית (החל משנה הבאה!).

בליגה הישראלית משחקים 6 זרים (במכסימום) ועוד זר במחלקת נוער (רק חלק מהקבוצות משתמשות בזכות הזאת) זה בגדול אומר שמגיעים לכאן כ100 זרים במכסימום ובפועל משחקים רק כמחצית – את הסיטואציה הזו צריך להכפיל ולאפשר לקבוצות לקלוט תקנים על כ150 תקנים שמתוכם ביחס דומה ישחקו 75-80 זרים בליגה הבוגרת ובנוער.

*

מה זה יעשה ?

  • יוריד את מחירי השחקן הישראלי ויגרום לו לחפש חוזים טובים בחו"ל (אצילי בחצי מליון יורו לשנה ?).
  • ישפר את מימד התחרותיות בליגה – יגדיל את העוגה.
  • ישפר את מימד התחרותיות של הישראליות באירופה – יגדיל את העוגה ויכולת.
  • יכניס מימד של ריווחיות (השבחת שחקנים) לכדורגל – יכניס פנימה אנשי עסקים .
  • ישפר את הנוער – ליגה לאומית ללא זרים היא המקום הנכון עבור ילד בן 18 .

אבל הכי חשוב – זה יחזיר לארץ פחות שחקנים – כי בליגה שבה אין לשחקן הישראלי כזה ביקוש – בליגה כזו אם שחקן ישראלי יוצא לאירופה (או בכלל לשווקים אחרים) – הוא ייאבק על מקומו שם כי הוא יידע שהמקום שלו בארץ לא כזה מובטח.

*

ניסינו עשרות שנים אחרת, הגיע הזמן לנסות את זה.

מה יש לנו להפסיד ?

 

 

 

 

 

 

Share on FacebookTweet about this on Twitter

140 תגובות ל “המודל הפרנקואי”

  1. עדי אבני (פורסם: 12-6-2017 בשעה 08:02)

    האמת? גרמת לי לחשוב

    להגיב
  2. אוריה (פורסם: 12-6-2017 בשעה 08:08)

    מעניין מאוד!
    אבל קח לדוגמא את קפריסין, שם לקחו את מה שאתה כותב לאקסטרים ולא רואים תוצאות ברמת הנבחרת.
    אולי פשוט צריך להבין שאנחנו לא ברמה מספיקה, וגם לא נהיה?

    להגיב
    • מבקר המדינה (פורסם: 12-6-2017 בשעה 17:50)

      חה.
      בשש עשרה השנים האחרונות קפריסין הייתה קרובה יותר לעלות לפלייאוף של טורניר מאשר ישראל. להם היה משחק ביתי מול בוסניה במחזור האחרון בו הם היו תלוים בעצמם (שאותו הם הפסידו אחרי שהם הובילו 1-2) אחרי שהם ניגבו איתנו את הדשא בטדי. המקסימום שאנחנו הגענו אליו היה תיקו בבאזל עם נבחרת התחת של גרנט, שליריבות שלנו נשאר עוד משחק אחד ביד.
      ועל הישגי הקבוצה(ות) שלהם ברמת המועדונים אולי שמעת.

      להגיב
      • איתן (פורסם: 12-6-2017 בשעה 22:15)

        אז פתאום מזכירים את הנבחרת של גרנט מסתבר שהוא לא כזה גרוע…איך שהנבחרת שלו נראתה לעומת זו של לוי,זה כאילו הביאו לארץ את פאביו קאפלו…כלכך הרבה זמן לא ראיתי משחק כזה גרוע של הנבחרת,נירפות חוסר מוטיבציה,חוסר פטריוטיות…ומחשבה על החופשה במקסיקו מאשר על משחק הנבחרת.
        הרג אותי גנג הדעת הזה לוי-במחצית הראשונה שיחקתי טוב והייתי מרוצה,מה ??? הוא איזה משת"פ או שהוא בהזיות.

        נו כבר היה עדיף כבר החרם שהציע ג'יבריל רג'וב מאשר לראות את החרא הזה אתמול שנקרא משחק של נבחרת ישראל.

        כיום שכל הנבחרת משחקת כדורים לרוחב ואחזקת כדור 60 בחצי שלנו או מרכז מגרש…מתחילים להבין את הגאונות של ברקוביץ וכדורי העומק שלו

        להגיב
  3. איאן ראש נטול שפם (פורסם: 12-6-2017 בשעה 08:22)

    יש כמה בעיות ברעיון המוצע:

    1. אין כמעט זרים טובים שיכולים לשדרג את הליגה. כלומר פעם יכלת להנחית פה זרים כמו רוסו, יעקובו ואפילו פאקינג סאבי! היום ישראל היא לא המקפצה לזר צעיר ורעב. הכסף במקום אחר. לדעתי הזרים שהיו לקראת סוף ה-90 ותחילת ה-2000 בשילוב עם כשרון של ברקוביץ'/רביבו ושות' נתנו לנו את אחת מהנבחרות המעניינות שהיו לישראל.

    2. חייבים תקרת שכר ישראלית.

    אין היגיון שאצילי שבקושי קרע רבע נעליים בבית"ר יקבל חוזה כזה כי הוא היה האוהד מספר אחד של גראנדה או איפה לעזאזל הוא חימם כסא (ביציע).

    3. אגו לא מעניין. כל הסאגת חמד ועוד לא קשורה מקצועית.

    גם סטויצ'קוב או קין הסתכסכו עם מאמנם ובכל זאת קיבלו את חולצת ההרכב. הקטע של מחויבים לדגל ולנבחרת הוא בולשיט אחד גדול בפרט שכל עסקני ההתאחדות. המאמן והשחקנים תכלס מחויבים לסוכנים כמו נימני ודהאן ולא ממש לדגל.

    מקצועית חמד חייב להיות באנקר לנבחרת בסדר גודל כמו שלנו.

    4. סתם רעיון – אולי כדאי להחזיר את האולימפית?

    בעבר זלזלתי בה אבל מגיעים לשם שחקנים צעירים מליגה לאומית. רעבים שמעוניינים להרשים ולהשיג חוזה בליגות גבוהות.
    מעדיף שחקן רעב מאשר משכיר חרב מצ'יינה שיודע רק לנופף ידיים כי לא מסרו לו.

    להגיב
  4. ניתאי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 08:24)

    כן. בכדורסל זה פעל יופי. כל מה שאמרת. בעיקר לטווח הארוך.

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 08:32)

      בכדורסל יש גם מתאזרחים ובכלל אין דין 5 זרים בסגל סל כ8 בסגל רגל.
      חוץ מזה. ברמת הנבחרות. הסל מצליח בהרבה.

      להגיב
      • מתן גילור (פורסם: 12-6-2017 בשעה 08:37)

        והצליח הרבה יותר כשהיו פחות זרים.

        להגיב
        • רועי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:13)

          מתן, זה היה עידן אחר, הספורט העולמי השתנה, אי אפשר להיתפס למשהו שעבד לפני 20-30 שנה.
          זו בדיוק הבעיה של הנהלת מכבי, הם ממשיכים לחשוב שהניהול של שנות ה 80-90 מתאים לשנת 2017, הוא לא.
          זה כל כך צועק לשמיים שהחוק הרוסי פשוט ניוון את הכדורסלן הישראלי, הפך אותו לעצלן יותר, ללא שום שאיפה לעבוד, להשתפר ולהתקדם.

          להגיב
          • מתן גילור (פורסם: 12-6-2017 בשעה 10:12)

            רועי, אתה צודק. אני רק הגבתי לטענה של יניב שהכדורסל יותר מצליח ברמת הנבחרת, כאילו שיעור הזרים הוא הגורם.

            להגיב
        • מבקר המדינה (פורסם: 12-6-2017 בשעה 17:51)

          והרבה יותר מתאזרחים שלשאר הנבחרות לא היו בכלל.

          להגיב
      • אנונימוס (פורסם: 12-6-2017 בשעה 08:41)

        זה שיש מתאזרחים רק מחליש את הנקודה שלך פרנקו. כי בעצם יש עוד זרים ועוד תחרות. אז זה היה אמור לשפר את הישראלים ה"אסליים"!

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 08:55)

          המתאזרחים זו הוכחה שלא ניתן ברגולציה לשמור על השחקן הישראלי. וזו גם הוכחה שהקלת המס לא מעניינת את מנהל הקבוצה.
          האוול כמתאזרח מרוויח כפול רק בגלל המגבלה וזה לא תורם לשחקן הישראלי ולא מעניין את מנהל הקבוצה.
          הרגולציה לא מתפקדת ולפעמים צריך להכיר בזה.

          להגיב
        • אנונימוס (פורסם: 12-6-2017 בשעה 10:47)

          נחמד שאתה אומר שהרגולציה לא עובדת. אבל לא התייחסת לנקודה – יש לישראלים תחרות אדירה על המקום שלהם מצד זרים. באיזה מעמד שלא יהיו. איך זה שאין לנו כבר חמישיה של שחקני נ.ב.א?

          להגיב
          • עדי אבני (פורסם: 12-6-2017 בשעה 13:35)

            כי לא באמת יש להם תחרות אם הם משוריינים בחמישייה

            להגיב
            • אנונימוס (פורסם: 12-6-2017 בשעה 13:56)

              שוב- אפילו עם ה"שריון", יש מתאזרחים שמתחרים להם על המקום ה"משוריין" בחמישייה. אפשר להביא כמה מתאזרחים שרוצים נכון להיום. וזה המצב כבר שנים. התחרות הזאת היתה אמורה לשפר את השחקן הישראלי.

    • רועי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 08:34)

      על מה אתה מדבר, המודל הזה לא פעיל בכדורסל.
      איזה ישראלים משחקים מחוץ לישראל ? ולמה להם ? יש להם וועד עובדים מהחזקים שקיימים, עם משכורות מנופחות מובטחות ודקות משחק מובטחות ללא שום קשר ליכולת שלהם..
      זו בדיוק הבעיה של הכדורסל הישראלי. החוק הרוסי חירב את הכדורסלן הישראלי, לא צומח ולא יצמח פה אף שחקן יותר כל עוד ימשיכו כך.

      להגיב
      • ניתאי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:08)

        פועל אח שלו.
        בכדורסל קבוצות נמדדות ומחפשות שחקנים זרים ורק משלימות שחקנים ישראלים כהכרח.
        האם זה עשה חלק מהדברים שפרנקו ציין? לדעתי לא.

        להגיב
        • רועי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:21)

          הרמה של הכדורסלן הישראלי ירודה ביותר, לכן הקבוצות נדרשות לכך.
          ולא, הרמה שלו ירודה לא בגלל שיש 4-5 זרים בקבוצה.

          להגיב
  5. יוסי מהאבטיחים (פורסם: 12-6-2017 בשעה 08:33)

    אני חושב שהבעיה נעוצה, ובכן, ביכולת.
    הורדת מחיר השחקן הישראלי תגרום לו לחפש חוזה בליגה שניה בגרמניה או אנגליה.
    מה יגרום לו באמת לקבל חוזה שם? כמה שחקני ליגת העל באמת מתאימים לשם ויכולים גם לשחק שם (יכולת + תנאי קבלה)?

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 08:38)

      למה בן רייכרט קיבל חוזה במחזיקת הגביע הבלגי ? כי הוא שחקן חופשי ובכל ציפיות שכר נמוכות. אתה תגלה שלשחקן הישראלי יש ביקוש אלא שהמחירים בארץ לא שפויים.

      להגיב
      • בלייק (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:09)

        רייכרט קיבל חוזה כי דודו דהאן סידר לו. מה אכפת להם? קיבלו בחינם, יתנו לו שני צ'אנסים, יבינו על מה נפלו וימכרו אותו בחצי מיליון יורו עוד שנה למכבי חיפה. לקבל חוזה, ועוד שחקן של דודו דהאן מקבוצה בלגית, זה לא כזה הישג. לשחק באופן קבוע זה כן.

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:33)

          וקני סייף ? ורמי גרשון? ואליניב ברדה בזמנו? ועוד.
          ברגע שהמחיר של הישראלי הוא ריאלי הוא אטרקטיבי מאוד לקבוצות בחול.
          מי שלוקח את ההזדמנות יכול למנף את זה לקריירה מצוינת.

          להגיב
          • בלייק (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:51)

            סייף, גרשון וברדה השיגו (משיגים) משהו. בוודאי ששחקנים מקצוענים, או כאלה שנופל להם האסימון מוקדם ומתאימים את עצמם, יכולים להצליח שם.
            כמו תמיד, אחרי הפסד, במיוחד כמו זה מאתמול, הכדורגלן הישראלי לא שווה כלום.

            ב"ש העונה שיחקה באירופה בלי פחד, עם שיטה וטקטיקה וכל המילים האירופאיות האלה, וברוב המקרים שווה מול שווים אם לא יותר. נכון, היה חיזוק בשדרה המרכזית – בלם מעולה, קשר אחורי מצוין + אחד טוב וגם וואקמה וקורהוט. יש לנו בלם שמשחק שנים בקבוצת צמרת בבלגיה – גרשון. קשרים אחוריים מגרמניה , אנגליה ונניח שרוסיה (נאתכו שלא בדיוק באותו תפקיד), במקום קורהוט יש לנו מגן שמאלי שמשחק בבונדסליג ובמקום וואקמה שים את קני סייף נניח או רפאלוב מצמרת הליגה הבלגית.
            הנבחרת הישראלית היא לא מקצועית, חפיפניקית, חסרת שיטה, דהויה וחסרת מוטיבציה אמיתית. כולם רוצים לנצח כמובן, אבל מעטים שם מוכנים לשים את עצמם ואת האגו שלהם בצד למען המטרה הגדולה יותר.
            בקבוצות יותר קל להם להצליח (לא ששם ההצלחה מזהירה, אבל ברוב השנים הקבוצות שבשפיץ, "הקצפת", מצליחות יותר מהנבחרת). לדעתי, ההצלחה המידתית בקבוצות נובעת מזה שבקבוצות גם המקל יותר משמעותי וגם הגזר. לשבת על הספסל או ביציע, במיוחד בקבוצות שיש בהן תחרות גדולה על ההרכב, זה עונש כבד מאוד שמוביל לירידה בגזר המשמעותי ביותר שכדורגלן מכיר – כסף.

            להגיב
          • איאן ראש נטול שפם (פורסם: 12-6-2017 בשעה 10:08)

            פרנקו.

            עכשו זאת גניבת דעת מטורפת.

            סייף/גרשון/ברדה. כל אלו שציינת פשוט גזרו נכון את הבחישות של דהאן.

            מלבד ברדה לומר שאלו הזרים הכי משפיעים בליגה הבלגית זה יהיה בגדר פשע.

            דהאן הוא סוג של VC. מתוך 300 בחישות הוא הצליח להשחיל כמה הצלחות.

            להגיב
            • Ollie Williams (פורסם: 12-6-2017 בשעה 10:36)

              +1

              יש כמות אדירה של ישראלים שעברו בבלגיה, שיחקו מספר חד ספרתי של דקות, וחזרו הביתה. אני בספק שאנחנו זוכרים אפילו חצי מהם.
              לקחת את ה 3 שהצליחו ולהפוך את זה לכלל? תיכף נגיד שישראלים הם סחורה חמה באנגליה כי ברקו הצליח בפרמייר ליג.

            • יניב פרנקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 10:40)

              מספיק עם הבחישות. דודו דהאן הוא סוכן כמו מאות מקבילים בשוק הכדורגל האירופאי.
              השחקן הישראלי במאקרו נהנה משוק מקומי הזוי. כשמיכאל אוחנה מאשדוד מקבל מבאר שבע חוזה מצוין ושכר העברה גבוה במיוחד אז קשה להוציא אותו לחו"ל ורוב הכשרונות הישראליים נמצאים בצד הזה.
              כששחקן ישראלי מסיים חוזה ומוכן להתפשר על השכר היכולת להוציא אותו לחול היא פשוטה יחסית.
              מה יקרה מפה והלאה – זה כבר מורכב לחיזוי.

            • איאן ראש נטול שפם (פורסם: 12-6-2017 בשעה 12:50)

              פרנקו.

              זורם איתך – דודו דהאן הוא סוכן מן השורה.

              רק שהבעיה היא שהוא מוכר חתולים בשק בזמן שסוכנים אחרים מוכר אלבנים שבאמת מקצועניים ולא כמה ערסים שברגע שתקעו גול אחד מקרי מול מכבי פ"ת הם על הקאבר של סופרגול.

              כל הכבוד לו באמת(לא ציני). היכולת to sugar coat שחקן ישראלי היא באמת אומנות.

            • עדי אבני (פורסם: 12-6-2017 בשעה 13:39)

              אבל כאן הקאטץ'- האלבנים "ממש מקצועיים" כי הם יודעים שאם יכשלו לא יחכה להם באלבניה חוזה סטייל עומר אצילי, אז הם ממשיכים עד שיצליחו (או שלא)

  6. צור שפי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 08:40)

    ברחוב אבן גבירול בכלל ובאזור כיכר רבין בפרט יש המון עיסקי אוכל משגשגים אבל בכיכר יש גם חלל מסחרי אחד שכל עסק שנפתח בו לא מחזיק מעמד, צובר הפסדים ונסגר אחרי זמן קצר. ״פינות מקוללות״ כאלה ידועות גם במקומות אחרים. הגעתי למסקנה שהנבחרת היא פינה כזו. גם אם תביא היום את זיזו לעמוד על הקווים ותלביש את כריסטיאנו ומסי כחול לבן עדיין הם יפסידו נגד….נגד מי לא.

    להגיב
  7. מתן גילור (פורסם: 12-6-2017 בשעה 08:40)

    שני דברים על הזרים שכבר כתבתי לך בעבר:
    1. לבטל כבר את הקלת המס. מילא כשהבאת 2-3 שרים איכותיים, אבל בשביל 8 בינוניים אין לזה ערך רב חוץ מל-3-4 קבוצות (ואני לארג'. ברור לחלוטין עבור מי התקנה הותקנה.)
    2. לפתוח את כל השווקים. אני רוצה להביא למשרד הפרסום שלי מנכ"ל זר שיעשה עבודה טובה יותר מיניב פרנקו ושביורוקרטית זה יהיה פשוט כמו להביא עובד למועדון ספורט.

    להגיב
    • אנונימוס (פורסם: 12-6-2017 בשעה 08:45)

      +1

      ואני רק אציין עוד שני דברים:
      1. מלבד סיסמאות אשמח לראות תקדימים מוכחים שמראים שבאופן עקבי פתיחת ליגה חלשה/בינונית לשחקנים זרים גוררת צמיחת שחקנים מקומיים טובים יותר ונבחרת לאומית חזקה יותר משמעותית.
      2. יש פה איזו הנחה שצריך להקריב לחלוטין את הזהות המקומית של הקבוצות לטובת הנבחרת. מי אמר שזה מה שאנחנו רוצים? הנבחרת מעניינת לי אישית את קצת הזרת, ולא הייתי רוצה שיעשו כלום בשביל לחזק אותה אם זה בה על חשבון ההנאה שלי מהליגה. האם אני אהנה יותר אם יהיו 8-10 זרים בקבוצה? ממש לא.

      להגיב
      • מתן גילור (פורסם: 12-6-2017 בשעה 08:59)

        עזוב, בוא נניח שאנחנו מוכנים להקריב. האם ישנה הוכחה ש-8 שרים מעלים את רמת הנבחרת לעומת 5?

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:22)

          למה צריך הוכחה (מלבד שככה מתנהל הענף גלובלית) – צריך היגיון בריא – אם מטרת ההגבלה בענף היא לשמור על השחקן הישראלי הרי שזה עובד.
          אם המטרה היא לשפר את המוצר ברמת הקבוצות והנבחרת הרי שמוסכם על רבים שאנחנו הולכים אחורה.
          צריך להחליט מה מטרת העל.
          אני אישית לא רואה את הצורך להגן על השחקן הישראלי. הוא מאחרוני האולוסיות העובדות שזקוקות להגנה.

          להגיב
          • אנונימוס (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:55)

            די נו פרנקו. "למה צריך הוכחה צריך היגיון בריא"? זה טיעון בדיחה.

            להגיב
            • יניב פרנקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 10:37)

              להיפך. מבקשי ההוכחות הם אלה שמורידים את הדיון. אין הוכחה ואין מודל רלוונטי. על כל אחד כזה יש מודל סותר.
              מי שצריך לקבל החלטה צריך להבין את המורכבות והסיכון.
              אי אפשר להחזיק לאנשים את הידיים בנושא.

            • אנונימוס (פורסם: 12-6-2017 בשעה 12:09)

              מי שצריך לקבל החלטה על מה עושים ב10 השנים הקרובות בכדורגל הישראלי צריך לקבל אותה על סמך משהו יותר מ"היגיון בריא" שמשתנה כידוע מאדם לאדם. ההיגיון הבירא לפני 20 שנה אמר משהו אחד, ולפני 10 שנים משהו אחר. והיום אנחנו לא במקום יותר טוב.
              אולי עדיף לנהוג בצורה קצת יותר רציונלית ומושכלת, ואשכרה לבדוק ולנסות להסיק מסקנות בצורה מתודית מה עשוי לעבוד, ורק אז להחליט

        • Ollie Williams (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:18)

          יש הוכחה חד משמעית שלא?
          האם זה ניתן להשוואה אמיתית מאז שנפתחו הגבולות בתוך אירופה?

          ומעבר לזה, האם מה שנכון במקום אחד נכון ב 100% גם בכל מקום אחר?

          לפני כמה שנים הייתה נהירה מטורפת של שחקנים לחו"ל, זכורה לי עונה שהיו קרוב ל 50 ישראלים שהסתובבו באירופה. הליגה הייתה נוראית כי אין שחקנים חדשים טובים מספיק בכדי למלא את הואקום שנוצר ע"י אלה שעזבו.
          אז התחילו לשלם המון לאותם שחקנים שעזבו כדי לשכנע אותם לחזור. כשה"המון" שלנו הוא פעמים רבות "ממוצע מינוס" גם בליגות הבינוניות של אירופה כמו בלגיה ושוויץ.

          נשים רגע את זהבי בצד כי הביצועים שלו היו יוצאי דופן.

          האם טב"חלוץ היה מקבל שכר כזה במידה והיה קל יותר להביא שחקן קו זר במקומו?
          האם שחקנים כמו אלירן עטר, רועי קהת, גילי ורמוט וכד' היו מקבלים שכר כמו שהם מקבלים בחיפה לאור היכולת שלהם, במידה והיה אפשר להחליף אותם בזרים ביתר קלות?
          האם אצילי באמת הפגין יכולת, בארץ ובחו"ל, שמצדיקה "מלחמה" של 3 קבוצות שמוכנות לשלם לו חצי מליון יורו לעונה?

          כרגע לאף אחד מהנ"ל אין כמעט מחליף ישראלי ראוי. וזה לא שהרמה שלהם כזו גבוהה. הם יחסית מוגנים.
          כמו שכתבתי לפרנקו למטה, זה לא פתרון יחיד אבל לאור המצב שאליו הגענו – הכדורגל הישראלי הוא לרוב ה value for money הכי גרוע שיש – אני חושב שזה שווה נסיון.

          וד"א במקצוע שלי לא חסרים מיקורי חוץ, סייטים בחו"ל ו"שחקנים זרים" כאלו ואחרים.

          להגיב
      • גדעון (פורסם: 12-6-2017 בשעה 10:15)

        אנונימוס הנבחרת שמוכיחה את התיאורה היא הנבחרת הבלגית

        להגיב
        • אנונימוס (פורסם: 12-6-2017 בשעה 10:26)

          ואיך אנחנו יודעים שההצלחה של הנבחרת הבלגית היא לא פשוט תוצאה של דור מוצלח? או פשוט של חוק בוסמן שמאפשר לשחקנים בלגים לשחק בחו"ל בקלות?

          להגיב
          • Ollie Williams (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:19)

            היא בעיקר תוצאה של מישהו שהבין שהמצב שלהם לא טוב באזור שנת 200 ובנה תכנית לטווח ארוך של השקעה מגיל ילדים.
            יש כתבה משם מ 2002 שחזתה כמעט במדויק את הסגל של הנבחרת ליורו 2012 או מונדיאל 2014. כולל הזאר, לוקאקו ועוד רבים וטובים.

            להגיב
            • אנונימוס (פורסם: 12-6-2017 בשעה 12:10)

              נו באמת אולי. איפה ההיגיון הבריא שלך? :)

      • מיקו G (פורסם: 12-6-2017 בשעה 16:46)

        מצויין. יש ליגת כדורגל בישראל כדי שישראלים ישחקו כדורגל, לא כדי להביא לפה זרים רמה ז'.

        להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 08:50)

      הנושא של הקלת המס הוא נכון. מסכים. ועדיין בכל קבוצה יעדיף לשלם מס מלא לזר בסיטואציה הזו.
      הנושא של פתיחת השווקים מעולמות אחרים כבר קורה ממילא. אבל אם מגינים על השחקן מדוע לא מגינים על המאמן הישראלי ?
      אם הרעיון הוא להגן על העובד הישראלי שיתכבדו ויחלו את זה גם בשאר המשרות בענף – לפחות נדע שהרעיון העיקרי הוא הגנה.

      להגיב
      • מתן גילור (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:01)

        סבבה. אז שיהיה מותר רק 5 מאמנים זרים לקבוצה. – כן, התחכמתי איתך בחזרה.
        כשמרבית הקבוצות תעשנה שימוש באופציה של מאמן זר ואחשוב שזה מזיק לרמת האימון המקומית, אז בהחלט אפשר לשקול הגנה. היום זה לא קיים ואין צורך להתערב בכוח.

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:19)

          אין צורך להתערב בכח זו בדיוק הטענה שלי – כמו שאף אחד לא קובע לסינמה סיטי כמה סרטים ישראליים וכמה סרטים זרים להציג.
          אין סיבה לקדש 6 זרים – למעט הקלת המס שהיא בעייתית צריך לתת לכוחות השוק לעבוד.

          להגיב
          • מתן גילור (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:40)

            אז כמו שכתבתי, בבקשה לאפשר להביא מנכ"ל חברת פרסום זר באותה הקלות. האם אתה בעד או נגד?

            להגיב
            • יניב פרנקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:47)

              זה כבר קורה ממילא. התשובה בעד.

            • עדי אבני (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:54)

              מה מונע כרגע הבאת מנכ"ל זר?
              לא חושב שיש הגבלות על כך לחברה שרוצה בזאת

            • מתן גילור (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:55)

              נסה להביא מנכ"ל זר, מאבטח זר, רו"ח זר וכדורגלן זר. אחרי זה ספר לי מה היה לא ממש מסובך ומה כמעט ואין סיכוי להביא.

            • מתן גילור (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:56)

              התשובה לעדי.

            • אנונימוס (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:58)

              אין הגבלות. אבל יש כשל שוק. אנחנו לא מקבלים את המנכלים הטובים ביותר שהיינו ייכולים לקבל מחו"ל בגלל שאין הקלת מס ויש קשיים בירוקרטיים יותר גדולים מאשר להבאת שחקני ספורט.

  8. ירושלמי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 08:48)

    חבל על הזמן.
    העתיד שלנו לא נמצא בשחקנים.

    הגיע הזמן להתחיל להשקיע יותר בסוכנים.

    להגיב
  9. holden (פורסם: 12-6-2017 בשעה 08:54)

    הגענו סוף סוף לאותה הרמה של נבחרות כמו :
    איי פארו,
    מלטה,
    קוסובו המצטרפת החדשה,
    ביום טוב נוכל להשתוות לניו זילנד,
    אלו הנבחרות של גביע הקונפדרציות שישראל גאה להשתתף איתם.

    רצינו להיות רומניה או סלובניה או הונגריה,
    מקסימום איי פארו אנחנו.
    האמת?
    יורדים הרבה על הפרשנויות של השדרים כאן, אתמול בערב נהניתי מפרשנות רהוטה של מוטי איווניר,
    אני מחבב אותו, רהוט, ניסה להתאפק ולא לרדת על אלישע ויצא לו ה-" מוטי"עוד מהימים הרחוקים אי -שם שעמד על הקווים וגער בשופטים ובשחקניו ששיחקו בבי"תר באר -שבע.

    אלישע היה חייב לזעזע המערכת ולבצע חילוף עוד לפני המחצית.
    נאתכו כרגיל בלון נפוח, גולסה בלוף ידוע,
    בניון?
    יוסי אתמול נראה כמו שסתם הגרילו בכרטיסי כנסיה נער בן 14 שיעלה על כר הדשא ל20 דקות האחרונות,
    יוסי כבר לא מתאים לרמות האלו,
    עם זאת היה לא נעים לשמוע את שריקות הבוז לעברו.
    אלישע?
    עם כאלו אמירות פוליטיות יש לאלישע לוי סיכוי לכבוש את הנהגת המחנה הציוני

    להגיב
    • רועי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:05)

      אם רק מוטי המאמן היה מקבל את עצותיו של מוטי הפרשן…
      אולי היה נשאר במכבי עד היום.

      להגיב
      • holden (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:14)

        כן, אפיזודה בהחלט לא נעימה הקדנציה של מוטי במועדון שבו גדל וכיכב,
        אם לשחקנים אמש היה את המחוייבות ,הלחימה והאי התפשרות של מוטי שלא לדבר על הבעיטות אז הכל היה נראה אחרת,
        שחקנים ששיחקו בזמנו עם מוטי התלוננו שהוא היה סוג של פרימדונה ,ביקש את הכל אליו מבלי להתאמץ,
        אז אם מוטי בזמנו היה פרימדונה-אז אלו ששיחקו אתמול היו —מדונה,
        גם יורם וייץ לא בחל וחשש להעיר למאמי הלאומי ולבן האבוד של אלישע שכל התקפה ניער ידיים כאילו הותקף על ידי יתושי אנופלס,
        מופע הזוי של זהבי

        להגיב
      • ירושלמי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:41)

        You don't have to have been a horse to be a jockey

        להגיב
  10. holden (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:23)

    יורם= רמי

    להגיב
  11. השמן (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:39)

    לא צריך לדבר על אלישע.
    לא צריך לדבר על חמד או זהבי
    לא על ביזיון או חרפה
    בטח לא על מודל זה או אחר.
    מהרגע שנגמר המשחק מול ספרד והתחילו הלכלוכים, כולם ידעו מה עומד לקרות. השחקנים ידעו, המאמנים ידעו, התקשורת ידעה, האוהדים ידעו.
    בכל פעם שלנבחרת ישראל יש משחק משמעותי היא קורסת. לא משנה מי השחקנים, לא משנה מי המאמן.
    היה מדהים לראות אתמול את הפניקה שנבחרת כמו אלבניה מסוגלת לזרוע בנבחרת שלנו. מספיק שנשלח איזה כדור טיפה מסוכן קדימה וכולם נכנסים לורטיגו. זה נראה בדיוק אותו דבר מול קפריסין שנה שעברה או מתי שזה לא היה.
    יש פה חרדת ביצוע שלא תיאמן. זה לא קשור כבר לטכניקה או טקטיקה, ליסודות כדורגל או למחויבות. ברור שזה אוסף חלש של שחקנים ושאלישע הוא לא פרגוסון אבל זה כל כך הרבה מעבר לזה כבר.

    להגיב
    • צור שפי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:51)

      הכל טוב ויפה אבל זה לא היה משחק משמעותי, הרי מרגע שקיבלנו את איטליה וספרד ידענו שהקמפיין כולו איננו משמעותי ומהווה לפחות הזדמנות לבנות משהו וגם קצת להינות. אז במקום לראות חבר'ה צעירים ורעבים שורפים את הדשא אנחנו רואים עוד מאותו חרא (סליחה) שאנחנו כבר מבוססים בו עד צוואר במשך עשור. כמו שאומר החקיין של בנט בארץ נהדרת – די כבר.

      להגיב
      • השמן (פורסם: 12-6-2017 בשעה 10:08)

        זה היה המשחק המשמעותי היחיד בקמפיין הזה, מה זאת אומרת?
        מקום שלישי זה הצלחה בבית כזה הגענו למצב שזה אפשרי, וכרגיל קריסת מערכות טוטאלית.
        לא מקבל את הקטע של הצעירים, זו נבחרת בוגרת, יש לה מטרה להגיע למקום השלישי, לא צריך לזרוק את הקמפיין.

        להגיב
      • yaron (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:15)

        צודק אבל הבעיה שאף אחד כאן לא באמת יודע מה זה לבנות ואם היה אז לא היתה סבלנות.
        מה יש לבניון ושכטר לחפש בנבחרת שנמצאת בתהליך בניה לשקמפיין הבא???
        את מה שהם לא הצליחו לעשות בשיאם הם יצליחו לעשות עכשיו? ואם היו מככבים אתמול, איך זה בדיוק עוזר לקמפיין הבא?
        אותו דבר לגבי גורש. בלי קשר להחלטה ההזויה לעלות למשחק עם שוער שלא שיחק כבר כמה חודשים ובלי קשר לעובדה שלא היה אשם בשערים, אלישע בונה עליו לקמפיין הבא?
        כבר שנים אני טוען שחייבים לתת למאמן חוזה לשני קמפיינים מראש בלי להלחיץ אחרי כל משחק. שיהיה אלישע או שיהיה פרננדס אבל שייתנו להם לעבוד.
        ואחרון – מתי נפסיק לזלזל בנבחרות כמו אלבניה???
        מקום שלישי ביורו האחרון. מתי היינו באיזה טורניר לאחרונה שאנחנו מזלזלים כך? אלה בדיוק המשחקים שאנחנו צריכים ללמוד לנצח ואת זה לא עושים ב"חייבים לנצח" או ב"קדימה להסתער" אלא בהתייחסות רצינית ליריבה ראויה.

        להגיב
  12. ישי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 09:40)

    אם אתה כבר פה, מה אתה אומר על הפרסום בספורט5 על המכתב מפיפא להתאחדות בעניין חובות של הפועל?

    להגיב
  13. ניר (פורסם: 12-6-2017 בשעה 10:30)

    הקשת המסקנות מהמשחק הזה היא קצת מצחיקה, מאחר וגם הבסיס לא נעשה, כשהבסיס הוא להציב את השחקנים הנכונים בהרכב. רק אם הבסיס היה נעשה אפשר היה להקיש מסקנה גורפת כמו שאתה מנסה להציג.

    האם יש מישהו שחושב שההרכב שעלה אתמול הוא ההרכב הכי טוב שהיה צריך לעלות?

    להגיב
  14. Ollie Williams (פורסם: 12-6-2017 בשעה 10:31)

    לומר שצריך להוריד את הגבלת הזרים אבל שהשקעה לטווח ארוך זה בולשיט בגלל שמישהו זרק לאוויר את המילה "מודל" שאתה כ"כ שונא, זה כמו הנסיון של עיריית תל אביב להעניש את רוכבי האופניים בלבד (על נסיעה על המדרכה למשל) בלי לספק תשתיות ראויות ובטוחות.
    זה ייגמר בהרבה מאוד התרסקויות.

    אני זוכר את הכעס שלך על זה שמישהו הציע לאמץ אץ המודל האיסלנדי שמבחינתך מסתכם במגרשים מקורים. כנראה שזה מתאים לעולם הפרסום ממנו אתה בא, שבו המעטפת חשובה פי כמה וכמה מאשר התוכן, ואיכות המוצר לא בהכרח חשובה כל עוד אפשר לגרום לו להיראות טוב.
    אתה הרי יכול לגרום לאנשים לחשוב שהטאבלט שלך הכי טוב ביקום, זה לא יעזור להם כשהוא מתפוצץ להם בפנים. ליטראלי.
    והתוכן של "המודל האיסלנדי" עמוק הרבה יותר מזה שהם משחקים במגרשים סגורים (כי מה לעשות ששם קר פצצות).

    גם אני חושב שצריך להוריד את הגבלת הזרים תוך השוואת תנאי מיסוי כדי ששחקנים ישראלים יעבדו קשה יותר וירוויחו את מקומם בזכות. אבל אם לא תתן להם את הכלים והתשתיות להתמודד באופן שווה, תקבל ליגת זרים בלי הרבה זהות ונבחרת שתשאר פח.
    ואת הכלים והתשתיות האלה אתה יכול לתת רק בעבודה לטווח ארוך מגיל צעיר – שמצריך תכנית עבודה סדורה וסדרי עדיפויות – יש אנשים מוזרים שיקראו לזה "מודל".

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 10:44)

      הכל טוב ויפה. באמת. אלה שבמציאות הישראלית עסקינן. ולא יהיה פה תכנון ממשלתי ומערכתי לטווי הארוך. פשוט לא יהיה כי זו המציאות פה.
      ולכן כל המודלים האלה הם צלופן שמאחוריו קיימת אשליה שלא ניתנת ליישום בישראל. צריך לפעמים להכיר במציאות.
      אבל השוק הפרטי רץ מהר יותר ובישראל השוק הפרטי בלי מודלים ודרך יוזמה מקומית יודע להתמודד.
      לכן לא צריך פה תוכניות רב מערכתיות אלא פשוט הקטנת רגולציה.

      להגיב
      • Lord Anthony (פורסם: 12-6-2017 בשעה 10:47)

        הבעיה היא לא השוק הפרטי, קבוצות הכדורגל הרובן המכריע נמצאות בידיים פרטיות כבר מעל ל 20 שנים.
        מה שצריך זה לבטל את המעמד של קבוצות הכדורגל כמלכ"ר ולהפוך אותן לחברות ואז יהיה לבעלים גם אינטרס אמיתי לייצר רווח, בין השאר דרך פיתוח שחקנים..

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 10:50)

          לורד אני מסכים. זו ביצה ותרנוגלת. צריך לאפשר ליזמים להתנהל בתוך מודל רווח אמיתי. חלק משמעותי ממודל רווח הוא השבחת שחקנים.

          להגיב
          • Lord Anthony (פורסם: 12-6-2017 בשעה 12:15)

            לא רק זה, ברגע שתהיה אפשרות לעשות רווח מהכדורגל לא רק באפיקים מפוקפקים יש סיכוי שכמות העסקנים בענף תפחת.

            להגיב
          • יוני (פורסם: 12-6-2017 בשעה 12:43)

            מסכים מאוד עם מה שכתבת פרנקו. זה מה שעבר לי בראש אחרי הראשון של אלבניה.
            לגבי הביצה והתרנגולת – הוכח מדעית שהביצה הגיעה לפני התרנגולת. ומה אני רצה להגיד? שיבוא הבעלים ויתחיל לייצר שחקני נוער מגיל 12, ותוך 6 שנים אולי יהנה ממכירהראשונה משמעותית. והנה לך יצירת מודל רווחי

            להגיב
            • עדי אבני (פורסם: 12-6-2017 בשעה 13:43)

              הביצה והתרנגולת זה ממש קל- היו ביצי דינוזאור מיליוני שנים לפני התרנגולת הראשונה

      • Ollie Williams (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:03)

        שוב, אני לא חושב שיש סתירה בין זה שצריך תכנית מערכתית לטווח ארוך לזה שבפועל במציאות זה לא יקרה. ושאפשר ליישם כל מיני פתרונות פלסטר שיתנו אולי קצת תוצאות מיידיות אבל לאורך זמן יגרמו יותר נזק.

        זה הרי המצב גם בנושאים חשובים בהרבה בחברה הישראלית – כגון הסכסוך עם הפלסטינים, מחירי הדיור, כמות המיטות והעובדים בבתי החולים, מערכת החינוך, תחבורה ציבורית, תשתיות אופניים בעיקר בערים הגודלות וכד'.
        בכל אחד מהתחומים האלה יש יותר גרוע, אבל יכול להיות גם יותר טוב. אבל זה דורש זמן, כסף זמין וסבלנות. שלושה משאבים נדירים במחוזותינו

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:06)

          ושוב. אני לא נגד תוכנית מערכתית. אלה שאם אני צריך לבחור בין מנהלי המועדונים לפרנסי הענף. אני שם את הזיטונים שלי על מנהלי המועדונים. כשיהיה להם אינטרס להשביח את המוצר. הם ישביחו אותו.

          להגיב
          • Ollie Williams (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:29)

            דווקא מאוד משתמע מהדברים שלך שאתה נגד.
            בכל מקרה זה יותר מתקשר עם ההערות של הגדרת קבוצה כמלכ"ר שהלורד אמר.

            להגיב
            • יניב פרנקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 12:58)

              אני מאוד בעד טיפול מערכתי. הסבירות היא נמוכה ולכן האנרגיה המושקעת סביב זה בעיני היא בעיקר שיחות סלון ולו יותר.

          • מעיין אוהד מכבי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:12)

            מנהלי המועדונים הם פרנסי הענף נכון להיום ובגלל זה (בין היתר) אנחנו נראים ככה.

            להגיב
  15. Lord Anthony (פורסם: 12-6-2017 בשעה 10:44)

    אין שום קשר בין כמות הזרים בקבוצות לבין הצלחת הנבחרת, ישנן מספיק דוגמאות לשני הצדדים.
    מה שצריך זה להפוך את הכדורגל בארץ למקצועני – להביא אנשי מקצוע זרים בכל הרמות לפחות ברמת הנבחרות, לנתק את התקשורת מהענף כמה שרק ניתן, וליישם שיטות עבודה שמתאימות למאה ה 21.
    במידה ולא מביאים אנשי מקצוע זרים צריך לעודד ככל הניתן יציאת כמות גדולה ככל האפשר של שחקנים צעירים לליגות אירופאיות מוקדם ככל האפשר, שלפחות אם פה לא יודעים לייצר שחקנים שיילכו למקומות שיודעים לעשות את זה.
    כל עוד הכדורגל בארץ יישאר כחלטורה הפער ביננו לבין אירופה רק ימשיך ויגדל.

    להגיב
  16. יואח האדום (פורסם: 12-6-2017 בשעה 10:58)

    כל פעם אותו סיפור ותכניות להתייעלות מכאן ועד רוסיה.
    למה לא להבין שזן הרמה שלנו?
    אנחנו בגדול ההפועל עכו של הכדורגל האירופי וככה זה לעד יישאר ( גם עכו ניצחה פעם את מכבי 4-0) .
    מעניין אם גם במדינות אחרות, זהות לרמה שלנו, יש כזה באזז סביב הכישלונות שלהם.
    נראה לי עוד אחת מתסמונת חוסר המודעות של העם היושב בציון.

    להגיב
  17. גיל שלי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:05)

    מבחינתי נבחרת חלשה וליגה טובה עדיף על הכיוון ההפוך, לכן אין לי שום סיבה לקוות שהנבחרת תשתפר, וכל עוד היא מנוהלת על ידי עסקנים כמו עופר עיני, אין לי שום סיבה לחשש

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:07)

      גם אני איתך. במקרה הכי גרוע שתהיה פה ליגה טובה. השאלה אם אתה חושב שיותר זרים = ליגה יותר טובה.

      להגיב
      • גיל שלי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:11)

        ברור שכן

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:24)

          אז אתה עוזר לי לחדד את הטיעון.
          משום שאם הגדלת תשביח את הליגה. דיינו. גרוע יותר ברמת הנבחרות לא יהיה. דעתי שיהיה טוב יותר אבל זה בונוס

          להגיב
  18. עזיז לייט (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:18)

    הכשלון סומן מהרגע שאלישע החליט שהוא מנהל קייטנת כדורגל.
    זהבי משחק כחלוץ כי ככה מתחשק לו – למרות שמעולם לא הוכיח את עצמו בתפקיד הזה מול קבוצות אירופאיות. גם בנבחרת וגם במכבי ת״א.
    לנבחרת יש שני חלוצים שמשחקים ומבקיעים בקביעות באירופה: חמד ודאבור. אבל לזהבי יש עדיפות. למה? ככה.
    בניון משחק כי הוא צריך להגיע ל-100 הופעות. שום שיקול מקצועי לא הכתיב את הזימון הזה. גם לא את החילוף שלו, במקום להכניס את כיאל.
    אני לא מדבר בכלל על זימונים הזויים כמו מנור סולומון.
    אין טעם לדבר על יותר זרים או פחות זרים לפני שממצים את הפוטנציאל הקיים: אותו פוטנציאל שחקנים ניצח 3:0 באלבניה.
    ביום שהנבחרת הזו תנוהל ע״מ לנצח משחקים ולא כמו חוג כדורגל במתנ״ס, יהיה אפשר לחשוב על דרכים להרחיב את הפוטנציאל. אבל בינתיים אפילו מקצוענות אין.

    להגיב
    • אורי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 14:03)

      "מעולם לא הוכיח את עצמו בתפקיד הזה מול קבוצות אירופאיות"?

      פלזן ובאזל יזכרו את זהבי החלוץ לעוד הרבה שנים

      להגיב
      • עזיז לייט (פורסם: 12-6-2017 בשעה 14:59)

        אורי אני שמח בשבילך שגירדת שני משחקים מההיסטוריה. יש חלוצים שמשחקים מול הגנות אירופאיות בהצלחה מידי שבוע.
        אז אפשר לוותר על החלטורה הזו של זהבי החלוץ.
        אני גם מרוצה מאד שהתייחסת לחלק הכי טפל במה שכתבתי – אולי כי העיקר עדיין בתוקף :)

        להגיב
  19. שניר (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:30)

    למרות הניחוח הריאליסטי של הפוסט אתה לדעתי מתעלם (ואולי לא בכוונה) מנקודה מאוד חשובה שקשורה לכדורגל הישראלי. מי שמנהל את הענף זה העסקנים, הם עושים את הכסף והם קובעים את המדיניות. לכן כל הצעה לשיפור שלא תכלול את ליטרת הבשר של העסקנים סופה כישלון.
    כשאני אומר עסקנים אני מתכוון לכל אלו שגוזרים כבר כיום קופון משחקנים ישראלים (מנור סולומון בסגל הנבחרת לדוג')

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:43)

      אי אפשר לפתור את כל הבעיות במכה אחת. פרה פרה.

      להגיב
  20. אמיתי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 11:44)

    הכי בעדינות שלי
    הצעה דונאלד טראמפית..

    להגיב
  21. רומן (פורסם: 12-6-2017 בשעה 12:25)

    אז ככה, יש דבר אחד שהוא תנאי הכרחי לזה שיהיה פה כדורגל וזה מגרשי כדורגל.
    אין בארץ מגרשי כדורגל, הילדים משחקים על אספלט – הם משחקים קטרגל!! זה משחק אחר לגמרי.
    מי משחק כדורגל חובבני בארץ? אני מודה לאל שיש קיבוץ לשחק עם אנשים טובים שמטפחים אותו מכספם הפרטי ואם לא שם אז מה נשאר? קטרגל..
    אם יבנו פה 500 מגרשי כדורגל לרווחת הציבור, עם אופציה לחלוקה לרבעים/חצאים ויתחזקו את הדשא יהיה פה כדורגל, זה עד כדי כף פשוט, לא צריך וועדות ולא צריך זרים, צריך שילדים ישחקו כדורגל(לא קטרגל!!)
    כל מי שטייל פעם באירופה ואוהב כדורגל לא יכול שלא לשים לב שיש מגרש בכל חור, חלקם סופר מטופחים, חלקם יותר מוזנחים אבל זה מגרש, דשא, הכדור זז מהר, אפשר לתת כדור ארוך, לבעוט מ25 מטר, לעשות סוויץ' לאגף השני וכו..

    ובלי קשר, ערן זהבי פשוט מאוס, יאללה תמצא סיבה ותפרוש מהנבחרת, לראות אותו ולהקיא, איכס גועל נפש, שלא ישכח ששנה וחצי בליגה אמיתית הוא ליטש את הספסל עם התחת הגדול שלו.

    להגיב
    • יואב (פורסם: 12-6-2017 בשעה 14:12)

      כן, ראיתי את אלמוג "בונדסליגה" כהן אתמול(לא מביא למכבי).
      וראיתי גם אחרים. שלא מחממים ספסלים.
      הם כולם! נראים פשוט מגוחכים.
      זה פשוט דור עלוב.

      להגיב
      • רומן (פורסם: 12-6-2017 בשעה 14:29)

        כן אבל הם לא עושים תנועות עם הידיים כאילו הם מינימום רומאיריו, ולא אומרים "שהשחקנים צריכים למצוא אותי",איכס ערס דוחה.
        בתקופה של שליימה הוא היה מככב רק במדורי הרכילות, לא היה לו מקום בסגל המורחב אפילו, וגם אז לא עלינו..

        להגיב
        • יואב (פורסם: 12-6-2017 בשעה 14:44)

          לא יודע מה הוא עושה או לא עושה.
          זכותך לסמן אותו כבעיה אבל אתה כרגיל טועה.
          עם קישור הנגרים של אתמול, הם היו צריכים להתחבק כשהם מגיעים שלושים מטר מהשער. כן, גם הנגר מהבונדסליגה.
          ושלא נפתח על התקופה של שלומיילה. רב הנסתר מהגלוי שם.

          להגיב
          • רומן (פורסם: 12-6-2017 בשעה 14:50)

            כולם מתנהגים כמו בני אדם, זהבי מתנהג כמו זבל.
            לא אומר שעם חמד/דאבור הינו מנצחים, רק אומר שזהבי חלש מאוד בנבחרת ובהנתן ההתנהגות שלו יש להעיף אותו על טיל

            להגיב
            • יואב (פורסם: 12-6-2017 בשעה 15:08)

              מי שטוב-שישחק.
              זה באמת לא מאד משנה בתוצאה הכללית.

    • גל ד (פורסם: 12-6-2017 בשעה 14:27)

      אני חושב שזה במידה רבה עניין תרבותי. אני זוכר מהביקור באוסטרליה כמה שספורט ופעילות גופנית הם חלק מההוויה. פשוט לא פגשתי אוסטרלים שאין להם ברשימת התחביבים גם איזושהי פעילות גופנית. לא בהכרח ענפי ספורט מוכרים, אבל תמיד משהו. פה בארץ מה שכולם עושים זה לנהל את העולם מהכורסה.

      כל עם והנבחרות שלו.

      להגיב
      • רומן (פורסם: 12-6-2017 בשעה 14:31)

        לא יודע, נשמע לי הגזמה, או לכל הפחות השערה.
        העובדה היא שאין מגרשי כדורגל פה, אז איך יהיה כדורגל?

        להגיב
        • גל ד (פורסם: 12-6-2017 בשעה 14:40)

          יש חופים, כמה ילדים גולשים? מה אחוזי הילדים על אופניים רגילים לעומת החשמליים/הוברבורדים למיניהם?

          להגיב
          • רומן (פורסם: 12-6-2017 בשעה 14:53)

            אתה מוזמן לבוא לחופי חיפה בימים שיש אפילו טיפה גלים ולראות כמה ילדים גולשים.. אין מקום לנשום בליינאפ..
            אל תהפוך אותנו לעגלות, ילדים הם ילדים, אוהבים לשחק, תבנה מגרשים ועוד 10 שנים יש לך פה כדורגל.

            להגיב
    • מיקו G (פורסם: 12-6-2017 בשעה 16:52)

      זה צריך לקרות גם אם זה אומר שהנבחרת תדרדר 100 מקומות בדירוג, אנחנו לא באים לשרת את הנבחרת, הנבחרת אמורה לייצג את הכדורגל.

      להגיב
  22. MOBY (פורסם: 12-6-2017 בשעה 12:31)

    לא רוצה לראות 8 זרים בהרכב.
    רוצה לראות את הנוער שלנו עולה ומקבל הזדמנות. מחירי השחקן הישראלי מגוחכים ואפשר להאשים רק את בעלי הקבוצות וכבירי.
    מי שחושב שרייכארט ואצילי שווים יותר משחקן נוער חיפאי, תל אביבי, באר שבעי או מפתח תקוה או סכנין לא צודק.
    אולי צרכים להפוך את הכדורגל שלנו לעסק רגיל כל עוד הוא מלכ"ר אפשר לבזבז כספי ציבור על שטויות ושחקנים בינוניים, רווח אמיתי לבעל הבית יבוא רק מהשקעה בנוער ובהתנהלות כמו של טביב.

    להגיב
    • אורי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 14:02)

      כן, מהפכת הנוער הצליחה לחיפה מאוד בפלייאוף. לא התבזו בכלל

      להגיב
      • MOBY (פורסם: 12-6-2017 בשעה 16:27)

        איזו מהפכה?
        לשחק בלי זרים, בלי בטחון, מול הקבוצות שיותר טובות מאיתנו (להשכירך התברגנו בדקה ה-95) זה לא לבנות את הנוער.
        בכל מקרה הם היו עדיפים על ורמוט את קהת את עטר.

        להגיב
    • עומרי (ירוק) (פורסם: 13-6-2017 בשעה 04:01)

      בלי להכנס להצעה של פרנקו, אני חולק עליך מובי לגמרי. למי אכפת איפה שחקנים גדלים, אני רוצה שתהיה קבוצה טובה. שחקני נוער פה ושם זה נחמד, אבל על זה לבנות? אם תהיה קבוצה טובה שתשחק כדורגל טוב ותגיע להישגים, הקהל יתחבר אליה, גם אם השחקנים לא אכלו בווק בילדותם.
      לא התחברת לקבוצה של ליגת האלופות (בפעם הראשונה)? היא היתה בנויה על זרים.

      להגיב
  23. Gil - Zimbabwe (פורסם: 12-6-2017 בשעה 12:37)

    מה שיפה בדיונים על כדורגל ישראלי שכל הטענות שמושמעות נגדו ואו בעדו נכונות.

    להגיב
  24. יוגב (פורסם: 12-6-2017 בשעה 12:45)

    הרמה פה נמוכה כי היא נמוכה. עוד זרים לא ישנו את זה כי הם בעצמם יהיו ברמה נמוכה, או ירדו אליה די מהר.
    מספיק לראות את השינוי הפיזי שחל בטוואטחה כדי להבין שיש מקומות שדורשים יותר מהשחקנים שלהם.
    חשבתי שנראה דברים כאלה ממכבי של ג'ורדי, אבל זה לא קורה. דור מיכה מדגים בדיוק את זה.
    מקווה שיש איזה מחלקת נוער בארץ שיודעת לדרוש קצת יותר מעצמה ומשחקניה

    להגיב
  25. Amir A (פורסם: 12-6-2017 בשעה 12:51)

    אתמול כשהסתיים המשחק הלכתי לראות קליפים של הניצחון 3-2 על צרפת כדי להזכר שפעם היה אחרת. ופתאום קלטתי שזה היה לפני כמעט 25 שנים. רבע מאה חיים על האדים של הניצחון ההוא.
    אם מישהו רוצה לשנות משהו בכדורגל הישראלי הוא צריך להתחיל במוצר עצמו. כל עוד הכדורגל יתבוסס במיץ של עצמו עם ה-100,000 אוהדים שלו (נדמה לי שזה מה שאפשר להסיק מנתוני מכירות הכרטיסים שפורסמו לא מזמן) אז חבל על הזמן. אם למשחק כזה מגיעים רק 15,000 איש אז אין על מה לדבר. ברגע שהשיח סביב הכדורגל לא יהיה על קומבינות/אלימות/רמאות אלא על רמה, תוצאות ועוד אז תדע שמשהו מתחיל להבנות. ואחרי שתתחיל לשנות שם כדאי גם שיתחילו להפנים שאנחנו לא הליגה השישית בטיבה באירופה ושכדאי אולי, כמו שציינו כאן למעלה, להתמקד בענפים כמו כדורגל אולימפי במקום לנסות ולהתמודד במגרשים שגדולים עלינו, לפחות כרגע.

    להגיב
  26. אביאל (פורסם: 12-6-2017 בשעה 12:54)

    לצערי הרב, אחרי קפריסין בקמפיין הקודם ואתמול, מתחילות לצוץ מחשבות של לתת הזדמנות לברקוביץ׳, היחיד שיראה שאין לו מה להפסיד, ניסינו מאמנים ״טקטיקנים״, פרננדס שאמר בבית״ר שכדורגל פתוח זה הכי חשוב לו וקיבלנו בדיוק ההפך, בקיצור האופציה הגרעינית, מה כבר יש לנו להפסיד, עד שמקום שלישי (במוקדמות היורו) אומר משהו עכשיו אנחנו מפשלים גם שם.

    להגיב
    • רומן (פורסם: 12-6-2017 בשעה 14:34)

      לגמרי איתך, השחקן הגדול בהיסטוריה שלנו, עם תשוקה אינסופית לנבחרת ומח כדורגל מבריק.
      אין ספק שהגיע זמנו ויםה שעה אחת קודם.

      להגיב
      • יוגב (פורסם: 12-6-2017 בשעה 14:52)

        מח כדורגל מבריק?
        היה שחקן מעולה. באמת.
        אבל איך אפשר להשליך מכך על יכולתו לאמן משהו?

        להגיב
        • רומן (פורסם: 12-6-2017 בשעה 15:27)

          נבחרת זה יותר ענין של חושים ופחות עבודה מתודית.
          לא מבין למה לא לתת, רוב ציבור האוהדים רוצים אותו, יותר גרוע ממה שיש עכשיו לא יהיה כבר, מה הבעיה?

          להגיב
          • Ollie Williams (פורסם: 13-6-2017 בשעה 07:59)

            ספר את זה לנבחרת ארה"ב שעבודה מתודית אינטנסיבית הביאה אותה מרמת קוריוז לרבע גמר המונדיאל. או לאוטו ריהאגל שעם עבודה מתודית אינטסיבית (וכדורגל כואב לעיניים) הביא לפאקינג יוון את היורו.
            גם מראדונה ומרקו ון באסטן הם "מוחות כדורגל מבריקים" ומהשחקנים הגדולים אי פעם במולדתם (ובכלל). לא ממש עזר לנבחרות שלהם.

            יש גם את הפרט הקטן הזה שברקוביץ' מגיע לפיצוצים תוך 5 דקות בערך בכל מקום בו עבד בעולם הכדורגל ולרוב גם בורח מאחריות מהר יותר משהרגל של הארטסון התקרבה לו לפנים, אבל חפיף, הוא יביא "אנרגיות מטורפות" כי לאלישע ולגיא לוזון זה עובד נהדר

            להגיב
            • רומן (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:22)

              נבחרת ארה"ב? 250 מיליון איש, אומת ספורט ענקית, מיליארד מגרשים, כל ילד שני משחק כדורגל והנבחרת שלהם לא עומדת בציפיות של הנתונים האלה, אולי עכשיו עם הדור הצעיר, עם הילד המטורף הזה מדורטמונד, אבל עד עכשיו מרשים, אבל בוא לא נסחף, סוג של אנגליה לענייים.
              השחקנים שמנית (דייגו וואן באסטן) הם שחקני התקפה, ברקו היה פליימייקר, תפקיד קלאסי להיות מאמן.
              בכל מקרה רוב האוהדים רוצים אותו, הוא רוצה, אנחנו בשפל, אין סיבה שלא.

    • צביקה (פורסם: 12-6-2017 בשעה 15:14)

      עדיף כבר נבחרת כושלת מאשר לתת לגיטימציה לפרחח הזה.

      להגיב
      • אביאל (פורסם: 12-6-2017 בשעה 20:02)

        צביקה – האמת שזה לא עניין של לגטימציה, זה מצב של win-win, אם יצליח כולם יהיו מרוצים (גם אם זה יהיה חד פעמי) ואם לא, אז אחת ולתמיד הוא יסתום את הפה בסוגיה.

        להגיב
        • איציק (פורסם: 12-6-2017 בשעה 20:13)

          הוא בחיים לא יסתום את הפה, וימצא אלף ואחת סיבות לכישלון, הכל פרט לשלו. אין כאן שום win-win. יש דברים שגם לא צריך לעשות אפילו במחיר של להמשיך לא להצליח (לא שאתו יש סיכוי גבוה שמשהו יצמח).
          צביקה, לפעמים הרמה המוסרית שלך מפתיעה אפילו אותי ;)

          להגיב
        • Ollie Williams (פורסם: 13-6-2017 בשעה 08:00)

          כי כשהוא הגיע לבית המשפט בנשר או נכשל טוטאלית בהפועל ת"א לפני שברח ממנה, הוא ממש לקח אחריות ולמד לסתום את הפה

          להגיב
  27. אורי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 14:01)

    אני אמנם (יחסית) נהנה מאיווניר הפרשן, אבל אין לו איזו קבוצה להכין לליגה במקום (שוב) לחלטר כפרשן
    כל הפרשנים האלו גאונים בלבקר את מוריניו ברביעי ולהפסיד ליובל נעים בשבת

    להגיב
  28. יואב (פורסם: 12-6-2017 בשעה 14:08)

    הגדלת מכסת הזרים(אני בעד כמובן רק מהאינטרס של מכבי), תפתח פתח לעוד סוכנים, לעוד מעטפות ולעוד עיסקאות מפוקפקות. זאת עוד פרצה הקוראת לגנב. ואני בספק רב אם הזרים שיגיעו לכאן יהיו איזה שוס גדול. כבר עכשיו הם לא כאלה ברובם הגדול.
    בכדורסל, הקבוצות נראות כמו תחנת רכבת מרוב חילופי זרים. בכדורגל זה יכול להיות כאוטי לגמרי.
    מצד שני, הסכומים לישראלים פה מטורפים בכל קני מידה.
    ומצד שלישי, היי זה רק כדורגל. הלוואי וזאת היתה הבעיה היחידה שלנו. אז אנחנו לא כל כך טובים בזה. מה זה לעומת איכות החיים המידרדרת והולכת? המחנק, האובר? ועוד ועוד…

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 15:23)

      דווקא ההגבלה בעיני תייצר התמחות. ברגע שזה מגיע למאסה קריטית. ההתמחות תעלה. לא סתם מאמן הכדורסל הממוצע מביא זרים מצוינים. כי הוא יודע שעל זה קמה ונופלת ההצלחה שלו.
      היום בשוק של מעט זרים המשחק והכסף הולך על הישראלים.
      התחנת רכבת בסל מגיעה מכמה עיוותים – חלון העברות שלא נגמר ואפשרות לרשום כמות גדולה בכל עונה- את זה הייתי חוסם יחסית.
      בנוסף בסל אין מודל של השבחת שחקנים ותשלום על העברות – מה שמביא לכך שהזרים חותמים חוזים קצרים כי הם יודעים שעונה טובה בישראל (מוטת סטטיסקות אישיות) משפרת את החוזה הבא ברוסיה/טורקיה וכיוצ"ב – זה לא המודל של הרגל.

      להגיב
      • מיקו G (פורסם: 12-6-2017 בשעה 16:53)

        זה נכון גם לקבוצות התחתית בליגת הכדורגל שלנו, בסוף הישראלים ברמה נמוכה והזרים קובעים את המיקום שלך. ראית קבוצות מביאות 5 זרים מוצלחים?

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 12-6-2017 בשעה 17:59)

          אי אפשר לפגוע ב5 זרים – מעטות הקבוצות שפוגעות ב100 אחוז. בגלל זה אני לא מתרגש מ8 זרים בסגל ו7 על המגרש. במבחן התוצאה ישחקו בפועל 50 אחוז מהדקות. לא נורא.

          להגיב
          • מיקו גוטליב אהלן סבבה (פורסם: 12-6-2017 בשעה 18:06)

            אם הזרים הנוספים שיגיעו היו מספיק טובים, היו מביאים אותם גם כשיש מקום ל5 על המגרש. הרמה של הזרים לא תישאר אותו דבר, לא שהיא כזאת גבוהה כבר היום, אלא רק תרד.

            להגיב
  29. גדי (פורסם: 12-6-2017 בשעה 16:39)

    אלישע לוי זו השכונה הכי גדולה שיש. הוא כמו המורה לספורט שהתפקיד שלו זה להביא את הכדור.

    בגמר שחטפנו ממכבי תל אביב הוא נתן לשחקנים לבחור אם להגיע למלון ערב קודם. אני לא צוחק. אמיתי ומאושר. שמונה שחקנים הגיעו למלון ושאר הסגל הגיע בבוקר המשחק למלון לתדריך הטקטי. הוא חסר כל סמכותיות. הוא שפוט של עיתונאים ושחקנים. במשך שלוש שנים הוא היה עולה לשידור אצל אופירה בכל רגע שהיא רצתה. אבל הוא בחור טוב אז מגיע לו.
    הוא רק הסימפטום.

    להגיב
  30. איציק (פורסם: 12-6-2017 בשעה 17:24)

    בעיית הליגה ובעיית הנבחרת, אלו בעיות שונות לגמרי. לא בטוח איך לפתור את ביית הליגה. לגבי הנבחרת ממליץ לאמץ את המודל הקטארי בכדוריד.

    להגיב
    • צביקה (פורסם: 12-6-2017 בשעה 17:54)

      קודם צריך להדיח את דרעי.

      להגיב
      • איציק (פורסם: 12-6-2017 בשעה 17:56)

        מח(כ)לוף

        להגיב
        • צביקה (פורסם: 12-6-2017 בשעה 18:15)

          צפוי.

          להגיב
          • איציק (פורסם: 12-6-2017 בשעה 18:35)

            אבל נכון

            להגיב
  31. טל 12 (פורסם: 12-6-2017 בשעה 18:51)

    שחקנים צריכים לחזור מהר לעמדות הגנה גם ביום פחות טוב, וגם אם הם משחקים בקבוצה בארץ הם אמורים לעמוד בזה. ראיתי נבחרת לא ממושמעת.

    התאכזבתי בעיקר מאלמוג כהן, הוא יכול לשחק הרבה יותר טוב.

    חמד היה צריך להיות ב 11.

    להגיב
  32. איציק (פורסם: 12-6-2017 בשעה 19:15)

    יניב, אני לא חושב שהיית כותב פוסט זה אם הנבחרת הייתה מנצחת, אבל אנחנו יודעים שפנצ'רים קורים גם כאשר משחקים טוב, לא מצליחה להבקיע ומקבלים בצד השני.
    ניתן לראות שאלישע הפנים את הלקחים מהמשחק הלא טוב מול מולדובה. ראו שהוא היה מבסוט מהמחצית הראשונה למרות הפיגור, כלומר הוא הצליח להפיק לקחים ממשחק הידידות ובימים ספורים לשדרג את היכולת. אם נוסיף לזה את הטיפול בעשבים שוטים וניפוי מהנבחרת שרק עושים בעיות וללא תרומה משמעותית, כמו ניר ביטון ותומר חמד, אז מקבלים נבחרת מגובשת שמשחקת היטב, ולמרות שהתוצאה לא הייתה טובה בייחס לביצועים הראליים במגרש, ניתן לראות בעל-בית בנבחרת שיודע מה הוא עושה. אם הפוסט נכתב בהמשך למשחק מול אלבניה זה לא הגון, אם זו דעתך ללא קשר ליכולת ורק במקרה יצא בעיתוי זה, אז חבל שלא המתנת ימים מספר לפני הפרסום.

    להגיב
    • מיקו גוטליב אהלן סבבה (פורסם: 12-6-2017 בשעה 19:20)

      מבחן התוצאה זה לכוסיות. גולים בכדורגל זה דבר מקרי ולכן חשוב לראות את היכולת ולהתעלם מהשורה התחתונה. אם אלישע מרוצה, אז כנראה שהוא יודע למה.

      להגיב
  33. אסף the kop (פורסם: 12-6-2017 בשעה 20:42)

    כמה אפשר לכתוב על האפסים האלה ?
    שהשחקן הנחשב ל'הכי טוב בתולדות ישראל' בעיני רבים, משחק בליגת הפנסיונרים הסינית (כי הוא לא מספיק טוב לליגות רציניות), וכל השאר אף גרועים ממנו, למה כבר אפשר לצפות ?

    מדובר בחובבנים המרוויחים משכורות עתק.

    להגיב
    • רומן (פורסם: 12-6-2017 בשעה 21:14)

      מי האידיוט שחושב שזהבי הוא ואני מתבייש לצטט, "הכי טוב בהיסטוריה של ישראל"

      להגיב
      • יוני (פורסם: 12-6-2017 בשעה 23:36)

        הוא ממש לא הכי טוב בהיסטוריה, אבל אין כדורגלן ישראלי בהיסטוריה שהפגין יכולת כמו שזהבי הפגין בשלוש עונות וחצי רצופות במכבי (ים כיבושים, תארים, העפלה לאלופות). לפחות לא בתקופה שאני רואה כדורגל ישראלי (כ28 שנים).
        אם היה פורש היום והיינו ״עושים כוחות״ דימיוני ים כמו בשכונה בין כל שחקני העבר הישראלים ששיחקו ב30 שנים האחרונות ועל פי מדד יכולתם בשיא, אני בוחר את ברקוביץ לפניו, ואולי גם את אובארוב (ישראלי לכל דבר מבחינתי). אבל אני בוחר את זהבי לפני רביבו, אוחנה, בניון, נמני.

        להגיב
      • dk (פורסם: 12-6-2017 בשעה 23:49)

        ברמת הליגה הישראלית? (לא הייתה לו באמת קריירה באירופה) מי אתה חושב שמתחרה איתו על המקום הנכסף?

        להגיב
        • רומן (פורסם: 13-6-2017 בשעה 13:23)

          אוחנה, רובן עטר, מלמיליאן לא?

          להגיב
          • דור (פורסם: 14-6-2017 בשעה 01:00)

            מה שזהבי עשה בליגה לא עשה אף שחקן אי פעם

            להגיב
  34. חמציץ (פורסם: 12-6-2017 בשעה 23:56)

    אתם מצחיקים, הבעיה העיקרית של נבחרת ישראל היא שמותר רק לישראלים לשחק בה! והשחקן הישראלי הוא ערס טיפש עם יכולת מנטלית אפסית.
    ושורש הבעיה הוא שאת כל העסק מנהלת חבורת עסקנים קטנים למעלה, וחובבנים בדרגות הנמוכות, שהן הכי חשובות כי הם מגדלים את דורות העתיד.

    להגיב
  35. איתן (פורסם: 13-6-2017 בשעה 22:48)

    יש לי רעיון מעניין
    במקום להגביל זרים, למה לא לחייב

    מינימום2 שחקנים ישראלים שמתחת לגיל 21 בסגל, ואחד בהרכב
    מינימום 4-5 ישראלים בהרכב
    רמות מס במדרגות לקבוצה עם זרים רבים,או לחליפין פחות תמיכה כספית מזכויות שידור\טוטו לקבוצות עם מספר רב של זרים.
    כמו שגם שחקניםפחות מ21 לא צריכים להירשם בסגל

    ככה לא יביאו זרים לארץ שהם חצי כדורגלנים וחצי טייחים, ובנוסף אין מגבלת החתמת זרים לסגל.
    וכמו כן ידרבן לשלב ולפתח צעירים ושחקנים מקומיים

    להגיב

מה דעתך?