מהלך החולצות של מכבי

פוטנציאל עסקי גבוה מאצטדיון

מנהלת הליגה פרסמה לאחרונה ש1.4 מיליון צופים הגיעו השנה למשחקי ליגת העל.

זה משחק יפה עם מספרים – כי 1.4 כרטיסים נמכרו ומאחר שהרבה מאוד מזה זה מנויים – יחס של 7 משחקים לאוהד בודד הוא הגיוני – רק כ200,000 איש הגיעו למשחקים.

הערכתי הלא מלומדת היא שעל כל אוהד שבא למגרשים יש כ4 רדומים ברמות שונות – מאלה שרואים כל משחק בטלוויזיה ועד אלה שפעם אהדו והיום רק מתעוררים לשתות לחברים האדומים שלהם את הדם.

בשוק שכזה שבו יש חסם מרכזי על כמויות הקהל במגרשים – הפער בין מכבי חיפה למכבי ת"א הוא פי 2 בהכנסות מכרטיסים ומנויים – אך בכמות הקהלים במאקרו העסק דומה.

*

לכן, המהלך של מכבי ת"א עם שיווק החולצות הוא מדהים.

קודם כל הוא מבוצע ברמה הגבוהה ביותר שיווקית – מודעות גבוהה מאוד שנקנתה בכסף, הקפדה על פרטים קטנים ויתרה מזו – רעיון עסקי נכון של שיווק מותג פרטי וגריפת רווח גבוה בהרבה מכל חולצה של אדידס או נייקי.

אבל הוא מדהים כי הוא בעיקר מדבר לקהל הרדום ובוחן את גבולות המעורבות.

שאפו.

*

הערכתי היא שקיימים לפי כל המחקרים כ200,000 אוהדי מכבי ת"א שיש להם עכשיו את כל הסיבות לרכוש חולצה או מזכרת רשמית – אתר נוח, סחורה ברמה גבוהה, קבוצה מצליחה (שתישאר ככה) ומודעות גבוהה.

אם מכבי ת"א תמכור בממוצע לאוהד פריט אחד במחיר ממוצע של 150 ₪ זה שינוי חוקי המשחק – זה מעבר למודל עסקי אמיתי – עם ריווחיות מאוד גבוהה (בניגוד לרווח במכירת כרטיס שיש בו עמלות לאן, התאחדות והוצאות גבוהות בעיקר אבטחה ושכירת מגרש).

*

זה גם יהווה סמן לכל הליגה – אבל פה צריך לזכור דבר אחד – כדי להגיע לפריסת חנויות, הקמת אתר שכזה, רכישת מלאי (אובליגו) והשקעה שיווקית (קמפיין) צריך הרבה כסף – צריך להשקיע כסף כדי לעשות כסף – רק באר שבע וחיפה מסוגלות (חיפה הכי קרובה, אבל המודל שלה שונה ופחות ריווחי).

וזו קנאה אמיתית, כמי שחיפש בנרות חולצות לבן שלו לאחרונה אני יכול להעיד – רציתי לבזבז על הפועל עוד כסף, לא היה לי איפה (בסוף קניתי חולצות של הסל).

*

ויש פה גם גישה מעניינת מצד מיטש, כי מיטש בעצם לדעתי בוחן את הקהל של מכבי, אתם רוצים להראות לי שהשוק של מכבי הוא עצום, תקנו חולצות, אם ענף המזכרות במכבי לא יהיה דרמטי ברווח – מיטש יבין שיש פה סיפור שונה מכל ניתוחי המודלים של באזל ודומיה שבוודאי הראו לו היועצים שבטח שכר.

*

בקיצור חבריי הצהובים (בוווו) – תקנו חולצות או שתפסיקו לספר למיטש שיום אחד הוא יגלה מכרה זהב בקרית שלום.

*

ולכל מי שעסק בביצוע של המהלך הזה – שוב, שאפו.

 

 

 

 

Share on FacebookTweet about this on Twitter

135 תגובות ל “מהלך החולצות של מכבי”

  1. אוריה (פורסם: 19-6-2017 בשעה 14:56)

    אתה מדבר על המהלך של ייצור עצמי של החולצות?
    זה פורסם כבר לפני כמה חודשים, לא?

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 14:56)

      עכשיו הושק לצרכנים

      להגיב
  2. יואב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 14:59)

    פוסט מאלף יניב. ענית לי על הרבה מהשאלות.
    מאד נלהב מהמהלך(יום אחרי, כבר הייתי בחנות ורכשתי חולצה). כל החנות ממותגת רק בזה. עיצבו את החנות מחדש.
    המחיר שמכבי קיבלה בסין, הוא בוודאי גבוה יותר ממחיר שאדידס מקבלת. כמה משמעות יש לזה?

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 15:02)

      משמעות אדירה – תראה כמה עולה בחנות (לא סיטונאי) חולצת דריי פיט רגילה – המחיר מאדידס מגלם רווח גבוה לאדידס שמכבי חוסכת.
      להערכתי על חולצה של 220 שח יש לה רווח של מאות אחוזים.

      להגיב
      • יואב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 15:06)

        והדגשה של הפרטים הקטנים- הסמל הישן בצווארון החולצה… לי זה עושה את זה לגמרי. אגב, איכות החולצה מעולה. לא מרגיש בהבדל.

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 15:14)

          לא יפתיע אותי אם מיוצר באותו מפעל בסין שמייצר לנייקי או אדידס.

          להגיב
      • מתן גילור (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:06)

        רווח תמיד נמדד ביחס להכנסה, אז זולת מקרי קצה שלא ניכנס אליהם עכשיו, אין דבר כזה רווח של מאות אחוזים. :)

        להגיב
        • אלי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 17:41)

          אתה יודע כמה תכניות עסקיות ראיתי שהרווח נמדד ביחס להוצאות…?
          אתה כמובן צודק, אבל זה לא נראה מספיק טוב.

          להגיב
      • יוגב (פורסם: 21-6-2017 בשעה 22:43)

        רעיון מבריק וביצוע מבריק
        בתור אחד שעובד עם קבוצות בגרמניה אני יודע שכאשר אני מבקש מקבוצות שישלחו חולצה במתנה הן לרוב מסרבות משום שהרווח הוא כל כך נמוך שזה מדהים.
        על כל חולצה שנמכרת ב 80 יורו יש:
        1. כסף למנהלת הליגה
        2. כסף לאדידס

        בסוף נשאר לקבוצה כ 15 עד 20 יורו.

        זה למה הרעיון מבריק. לרוב זה שווה לקבוצות משום שאדידס משלמת לקבוצות מלא כסף בשביל ללבוש את המותג שלהם.
        השאלה שלי היא למה לדעתך מכבי עשתה זאת? ברור שההכנסה על כל חולצה היא גדולה יותר אבל מכבי לא מקבלת כסף מחברת ההלבשה שלה בשביל לכסות על ההפרש?

        להגיב
    • ארז (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:25)

      מחירי החולצות ירדו ביחס לשנה שעברה?

      להגיב
      • יואב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:29)

        30 שקל פחות.

        להגיב
  3. Gil - Zimbabwe (פורסם: 19-6-2017 בשעה 15:02)

    ביום שאבא של שרן ייני ילבש צהוב נידע שמהלך הצליח….(:

    להגיב
    • צור שפי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:03)

      לא יקרה

      להגיב
  4. אמיתי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 15:28)

    מעניין. לא חשבתי על זה ככה..פותר חלק מסויים מהמשוואה. עכשיו גם המאמן צריך לתת עבודה

    להגיב
  5. רועי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 15:43)

    פרגון שני למכבי תוך שבוע.
    אני מתחיל להיות מודאג באמת.

    להגיב
  6. אזי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 15:53)

    נושא המרצ'נדייז הוא עצום
    אין לי מושג כמה מכבי מרוויחים מהנושא הזה, אבל המהלך של מעבר ליצור עצמי של חולצות מראה שהרווח הוא גבוה.
    אין ספק שהמהלך הוחלט בעקבות ההצלחה של החנויות עד היום, ואם החנויות כבר מוכרות מאסות, הורדה של מחיר העלות של חולצה היא הגדלת רווח בחינם.
    אם מכבי היו מוכרים חולצות בודדות לא היה טעם ללכת למהלך הזה.
    ב 4 השנים האחרונות קניתי 5 פריטים רשמיים של מכבי. ב 20 השנים שקדמו להם לא קניתי אף פריט רשמי או לא רשמי של מכבי.
    לא מדובר בהצלחות של הקבוצה, אלא בחווית הקנייה.
    אם היו לי ילדים הייתי היום בחובות על מרצ'נדייז, אני בטוח בזה.

    אני חושב שאחד הרעיונות המוצלחים שמכבי עשו בשנים האחרונות הוא למכור חולצות לא צהובות. כי עם כל הכבוד לצהוב בדם צהוב בלב, צהוב הוא צבע שקשה ללבוש ביום יום. חולצה אפורה עם כיתוב כחול בפונט מגניב תופסת תמיד.
    וזה מרצ'נדייז שקורץ מאוד ל 190,000 שלא מנויים למשחקי הקבוצה.
    אוהד שבא למשחק בודד גם כן בוודאי עושה קניה בחנויות הפופ אפ שיש מחוץ לאיצטדיון.

    מעניין מאוד לדעת מה המספרים שמכבי מכניסה ממרצ'נדייז, אבל אפשר להניח שהוא יותר גבוה משאר הקבוצות בליגה.
    השאלה אם זה שווה למכבי את ההשקעה.

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:00)

      אני מעריך שלפחות מליון יורו זה העלות הראשונית – קמפיין במליון שקל לפי הפרסומים, אחזקת 3 חנויות, אתר , כא ייעודי וכמובן ניהול מלאי.
      ניהול מלאי הוא האתגר הכבד – בעסק כזה מה שלא נמכר הולך לפח (או במבצעי חיסול) -לנהל מלאי ותחזיות של מאות פריטים זו מומחיות.
      אני מניח שמכבי שילמו פה שכר לימוד – אישית אני חושב שהחנות בדיזינגוף לא הייתה נבחרת היום (זה לא אתר אידיאלי) ומצד שני העלויות בקניונים מאוד מאוד יקרות.
      זה עסק ריסקי – בווליום מסוים מפסידים – בכפול מתאזנים אבל אם מגיעים לווליום שכתבתי פה -זה בוננזה מטורפת.
      פה בדיוק היתרון של מיטש על השוק , זה ביזנס מאוד ברור של אקסלים שהוא מבין (בניגוד להשקעה בשחקני כדורגל שאין חוקים).
      אני מניח כמוך שלא היו הולכים למהלך בלי אמונה שיש פה שוק.
      אבל למכור כמות כזו בשוק של היום לא פשוט.
      אם אתה – אוהד מעורב ובעל מנוי קונה בממוצע פחות מפריט אחד – זה לא מספיק.
      אבל אני חושב שאתה (ומכיר את שגעון הנעליים שלך) יכול עוד

      להגיב
      • יואב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:05)

        אגב, בכל הפעמים שיצא לי להיות בחנות בדיזינגוף, תמיד היו תיירים בחנות. אולי זאת ההצדקה למיקום החנות שם?

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:46)

          המיקום שם בעייתי גם לאירועי מכירה – אתה מביא שחקנים לחתום ובניגוד לקניון זה בעיה לאבטח ולנהל אירוע.
          אבל הקניונים ובמיוחד בתא שוחטים היום בשכירות

          להגיב
          • Ollie Williams (פורסם: 19-6-2017 בשעה 17:07)

            אני בטוח שבמיקום כ"כ מרכזי בעיר יש גם אלמנט לא קטן של הצהרת כוונות

            להגיב
      • אזי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:08)

        נזכרתי בעוד 2 חולצות ארוכות שלא ספרתי, אם זה עוזר לך לספירה :)
        אני לא יודע מה האוהד הממוצע, כי אני למשל לא הולך כמעט בכלל עם טישרטים ביום ביום שלי, מצד שני אני מאוד אוהב לקנות.

        הנקודה שלי היתה שזה כבר לא "אמונה" שיש פה שוק. עד עכשיו מכבי יודעים אם יש פה או אין פה שוק.
        ואם אין פה שוק, אין שום הגיון בלהגדיל את כאב הראש על שתיים וחצי חולצות שמוכרים.
        למהלך כזה שווה ללכת רק אם מכבי כבר *יודעים* שיש שוק לחולצות (אגב, מדובר רק על חולצות רפליקה? או כל הביגוד?).
        כי מבחינת קהל היעד, שום דבר לא השתנה משנה שעברה לשנה הזו. אני מעריך (מבוסס על כלום) שעצם העובדה שזה יצור של מכבי מגדיל את השוק באחוז קטן יחסית.

        נ.ב.
        אתה יכול לקזז אותי עם כל הכובעים שטלב"י קנה עד היום

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:16)

          תהיה בטוח שלאנשי השיווק של מכבי מאוד הלחיצה העובדה שעוברים למותג פרטי.
          אני חושב שכמותית זה לא יגדיל – מה שיגדיל זה רק הצלחה מקצועית ושיווק.
          אבל הרווח הגולמי מחולצה של אדידס לעומת חולצה של מותג פרטי שווה למכבי אפילו קיטון.

          להגיב
          • היסטוריה לעניים (פורסם: 19-6-2017 בשעה 17:23)

            קיטון זאת באמת מסעדה לא רחוק מהחנות בדיזינגוף וכמוה היא דלילה למדי בנוכחות. אבל מה שנכון- זה רחוב הצרפתים והם באמת נכנסים לחנות יותר מכלם.

            להגיב
        • יואב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:24)

          אזי,
          לא רק הרפליקה. גם חולצות פולו יצוגיות של המועדון(לבשו אתמול בטיסה), ובגדי אימונים. בעצם כל מה שהיה קודם, רק ביצור עצמי.

          להגיב
        • יואב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:27)

          יניב,
          הפולו שמכבי טסו איתם אתמול, היו עם הסמל. הפולו לאוהדים, הוא ללא. כששאלתי את המוכרת- למה זה, היא ענתה לי שהיתה דרישה מצד האוהדים לפולו חלקות. מה זה אומר בעצם? למה שאוהד יקנה פולו חלקה דווקא אצלם(כחולה עם פס צהוב בשרוול ובצווארון)?

          להגיב
          • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:34)

            ההיגיון פה אומר שאם כבר אתה מפעיל את המערכת – כל מכירה תוספתית היא ברכה.
            לכן כתפישה החנות היא לא רק חנות מזכרות אלא גם חנות אופנה.
            ושוב – אם מכבי כבר בנו את המערכת ויש להם (אני מניח) קנייני אופנה אינהאוס ואפשר לעשות (שמתן לא יהרוג אותי) רווח לא מידתי על פריטים מסוימים אז למה לא.

            להגיב
            • יואב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:38)

              טנקס

          • Ollie Williams (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:37)

            אני למשל מרגיש שכשאני קונה מוצר רשמי של הקבוצה, אני "עוזר" קצת למועדון. (יש כאלה, שלרוב משתייכים לפנאטיקסים למיניהם, שזו הסיבה שלהם לא לקנות לעולם מוצר רשמי).
            זה בדיוק מסוג החולצות שאפשר ללכת איתן ביום יום. לא יודע עד כמה הייתי רוצה ללכת לעבודה עם חולצה שיש עליה סמל בוהק של מכבי. כמו למשל הארנקים – יש דגמים בצבעי כחול צהוב וסמל בולט. חבר לעומת זאת קנה ארנק עור שחור פשוט שהסמל מוטבע עליו באופן די מוצנע – קלאסי ליום יום.

            להגיב
            • יואב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:40)

              אולי,
              לגמרי. גם אני רואה את זה כך (תרומה למועדון) וגם אני לא רוצה להיות מזוהה כל כך ביום יום שלי.

            • אזי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:49)

              למעט חולצת משחק רשמית, אני שונא כשיש את סמל המועדון
              הסמלים בארץ נוראיים

              שיהיה כתוב MACCABI באנגלית או משהו

            • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:55)

              שלא נדבר שלפעמים זה לא הדבר הכי חכם להסתובב ממותג מכבי באזורים מסוימים – נגיד באזור פתח תקוה בימי שישי בצהריים :)

            • Ollie Williams (פורסם: 19-6-2017 בשעה 17:04)

              להסתובב בפתח תקווה בימי שישי בצהריים זה לא מומלץ באופן כללי.
              בעצם לא רק בשישי בצהריים.
              לפרטים: ט. בן יהודה

            • D! פה ועכשיו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 17:32)

              אני כל כמה חודשים נכנס לראות האם אפשר לקנות לבוש יומיומי שהסמל מופיע עליו בעדינות, בלי צבעים, כמו שיש לכל מועדון גדול בחו"ל, שיצא לי לבחון (ליברפול, באיירן) – אני אף פעם לא מוצא משהו. אם היה הייתי תומך במיטש בשמחה

      • אבנר משער 2 (206) (פורסם: 20-6-2017 בשעה 20:37)

        לפני כשנתיים (היו רק 2 חנויות) אמר החשב של מכבי בהרצאה שכל חנות מכניסה כמיליון ש"ח נטו.
        מאז נפתחו עוד חנויות וטריילר ועוד הרבה מוצרים :ליין לזהבי וליין מפתיע בהצלחתו ליצחקי, ליגת אלופות וליגה אירופית (ואפילו צעיף לגמר גביע).
        אפילו אני קניתי חולצה אשתקד. אם היו מוצרים במידה שלי (XXXL) אני משער שהייתי קונה יותר….

        להגיב
  7. איאן ראש נטול שפם (פורסם: 19-6-2017 בשעה 15:59)

    פרנקו צלצלו מהעמותה.

    עוד פוסט מפרגן אחד למכבי והם יחזירו לך את הכסף.

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:00)

      אני מפרק אותם מבפנים – שקט!

      להגיב
      • איאן ראש נטול שפם (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:18)

        אז אתה המרת את מיטש להטרוסקסואל ששולף טבעות?

        להגיב
  8. ישי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:04)

    מסכן הבן שלך. קנה לו חולצה של מכבי, שיגדל לחיים טובים יותר.

    אגב, שאלתי אותך כבר על פיפא והפועל. לפני איזה שבועיים פורסם שפיפא כבר שלחה להתאחדות מכתב שצריך להוריד אתכם עוד ליגה אם לא תשלמו. בהפועל אמרו שבעם לא הבינו בלה בלה. מה עם זה?

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:14)

      אתמול הניסנובים נתנו תשובות.
      להפועל ולהתאחדות מכתב שאומר שפיפא הקפיאה עד הקיץ את הנושא.
      מעבר לזה יש פה עניין משפטי שבו טענת הפועל שהדין המקומי גובר על דין פיפא.
      אבל אם נצא מנקודת הנחה שהטענה הזו תיפסל.
      הניסנובים יצטרכו לשלם רק את הפסקי דין החלוטים.
      שזה כמה מליונים – אני מניח שהם ייאבקו עד שיכריחו אותם באמת ואז אם לא ישלמו הנכס שלהם וההשקעה שלהם וההתחייבויות שלקחו יעלו להם יותר.
      אני שמעתי הערכה שבסוף פיפא תדחוף לאיזו פשרה של פריסה.
      אבל יש תביעות שהפועל כנראה יורידו מהשולחן – ההערכה של מניונדו ושל בומבה.
      ויש תביעות שאני מניח שיעדיפו להגיע לפשרה.
      דוס סנטוס זו תביעה מ2007 – לדוגמא.
      בקיצור הסיפור הזה עוד איתנו להרבה זמן.

      להגיב
      • ישי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:26)

        עד איזה קיץ?

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:42)

          הקיץ הזה לבינתיים

          להגיב
      • ישי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:32)

        ואיך הדין המקומי אמור לעזור להפועל כשיש פסק דין מקומי שהניסנובים ישלמו את החובות לפיפא?

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:35)

          אין פסק דין כזה – הניסנובים התחייבו לטפל בחובות מול המפרק – לטיפול פרשנות רבה…

          להגיב
          • ישי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 17:09)

            איזה דין ישראלי שיכול להוריד את החוב מהניסנובים חל כאן?
            במסגרת הפירוק של הראל אחזקות קבע בית המשפט כי "כל ההליכים נגד המועדון מעוכבים ואין לפתוח בהליכים נגד המועדונים וזאת למעט תביעות חו"ל כהגדרתן לעיל שלגביהן יחולו ההסדרים כמפורט בהצעה ובהחלטה". כלומר במסגרת הדין הישראלי, פורקה הראל אחזקות ולכן ההליכים נגדה מעוכבים, אבל ההליכים של תביעות חו"ל לא עוכבו והדין הישראלי לא אומר עליהם שום דבר מיוחד, אלא שהן יתנהלו בהתאם להצעה וההחלטה, כלומר שהן יהיו באחריות ובטיפול (לא רק בטיפול כמו שכתבת) הרוכשים, שהם קבוצת ניסנוב. כלומר תביעות חו"ל מתנהלות כרגיל רק כנגד קבוצת ניסנוב במקום הראל אחזקות.

            להגיב
            • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 17:30)

              להבנתי – פסקי דין חלוטים הפרשנות של הניסנובים היא שהם שייכים להראל החזקות והקבוצה נענשה במסגרת ההתאחדות ושהם שייכים לקופת הפירוק.
              תביעות חו"ל כמו בומבה ואנטל לא נעצרו והם מטופלות כרגע כמו שאמר אתמול גרינברג כל אחד בנפרד וכמו שהוא אמר בציטוט שמתביעה בסדר גודל איקס הבוררות נעה לכיוון אחר.
              במקרה של פסק דין חלוט הקייס היחיד שלהם זה לבקש הכרה כמו שציינתי – מי שאני דיברתי איתו אומר שזו לא הגנה חזקה…אבל זו ההגנה שהם הולכים איתה והם עובדים עם משרד עורכי דין שמתמחה בקייסים האלה.
              הניסנובים זה טביב לגמרי- עד שלא יכריחו אותם לשלם…הם ינקטן בכל טענה שיוכלו.

            • ישי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 17:42)

              "כהגדרתן לעיל "הכוונה היא "היקף החובות שיש למועדון כתוצאה מפסקי דין ופסקי בוררות שניתנו כנגדו בטריבונלים שונים בחו"ל לרבות פיפ"א ובית הדין העליון שבלוזן בשוויץ CASS, כמו גם תביעות בחו"ל, אשר מוערכים על ידם בסך 30 מיליון ש"ח".
              כלומר גם פסקי דין גם פסקי בוררות וגם תביעות. הכול.

            • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 17:48)

              הניסנובים מחזיקים בעורכי דין שקוראים את הסיטואציה אחרת – והאמת מכל מה שקראתי בנושא – הרבה קייסים דומים אין.

            • ישי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 17:53)

              לא קראתי את הסיטואציה. רק ציטטתי מהחלטת השופט בעניין. וההחלטה היא ברורה – כל חוב מחו"ל, בין אם הוא כבר חלוט או לא, לא מוקפא אלא עובר לטיפול ולאחריות הניסנובים, כאשר לקופת הפירוק אין שום אחריות לגביו (המפרקים יסייעו אם הם יכולים אבל בלי שום הוצאות).
              ומי שיקרא גם את הפרוטוקול יבין באופן הכי ברור שמה שדובר עליו מכל הכיוונים הוא שחובות חו"ל עוברים אליהם. בכל אופן, כשהדברים כתובים במפורש בהחלטת השופט אין צורך לעיין בפרוטוקול.

            • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 18:08)

              זה לא משנה את מה שאמרתי.
              הניסנובים יגידו בפיפא שהחוב שייך לתקופה אחת ושיש להכיר בזה לפי הדין הישראלי ושיש פה העדפת נושים וכל הג'אז הזה – אין להם הגנה אחרת בכל הקשור לפסק דין חלוט. שיטת מצליח. לך תדע אם אין איזה תקדים של התנגשות בין חוקי מדינה להתאחדות.
              אחרי זה אם ידחו את כל הטענות האלה – הם יצטרכו לשלם. אם יברחו מתשלום אז אתה רק מציין שהם בבעיה כי הם התחייבו בבית משפט.
              כאוהד – זה מגן עליי – כי אם אני יודע שבסוף הם חייבים לשלם אז שישלמו.
              אבל לדעתי עד שלא ימצו כל טיעון לא ישלמו.
              זה כאמור לחלוטים.
              לתביעות הפתוחות – הם יילכו עוד לערעורים ובורריות ופשרות ומה לא.

            • ישי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 18:35)

              אבל כאן חוזרים להתחלה – מסתבר שהקיץ הגיע ופיפ"א שלחה מכתב איום בסנקציות אם הפועל לא תשלם לגרמנים, ונראה שלניסנובים אין ממה לשלם.

            • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 19:05)

              התשלום לגרמנים עומד על 200,000 יורו, אני לא רואה את זה כבעיה, כל החלוטים, עומדים על 5 מיליון, זה כבר כסף, אבל אני אומר שלדעתי הניסנובים ימשכו ויבקשו כל סעד וערכאה אפשרית עד שיעמדו בפני עובדה.
              ואז. או שישלמו. או שילוו מהעתיד.

      • Ollie Williams (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:33)

        אני עדיין מוקסם מהציטוט בידיעות
        "יש שחקן שחייבים לו 900 אלף יורו, בסוף אנחנו מתלבטים אם לגבות ממנו 140 אלף יורו או פחות"

        אני מבין מה הוא רצה לומר בנוגע לזה שהחובות הן של חברת האזחקה הקודמת וכל הג'אז הזה, אבל זה ממש נשמע כמו "הייתי חייב 900 אלף יורו, ידה ידה ידה עכשיו חייבים לי"

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:43)

          אני שמעתי את זה בלייב בפייסבוק.
          הוא אמר שהמספר הכולל מנופח ולא כל תביעה תסתיים למעשה בסכום שהתובע רוצה.

          להגיב
          • Ollie Williams (פורסם: 19-6-2017 בשעה 17:06)

            אז אולי התמלול היה לא נכון, אבל מה שהפתיע אותי הוא לא גובה הסכום אלא זהות החב – איך מ"אנחנו חייבים 900 אלף" זה הפך ל"חייבים לנו 140 אלף"

            להגיב
            • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 17:46)

              ככל הנראה מדובר על קלאודיו בומבה – בקייס שלו -לטענת השחקן יש לשלם לו את יתרת החוזה – שנתיים וחצי קדימה.
              לטענת הפועל – השחקן סבל מעיכוב סביר בשכר וניצל את הסיטואציה כדי להשיג לעצמו שחרור מחוזה.
              אני לא מכיר הרבה פסקי דין שאישרו לשחקן לצאת חד צדדית מחוזה בעיכוב שכזה – בסיטואציות כאלה שחקן פונה לקבל סעד קודם כל – לכן היו הרבה הערכות שבתביעה של בומבה יש בעיקר רצון לקבל את השחרור בחינם.

  9. אמיר (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:12)

    לא מאמין שבישראל מהלך כזה יכול להצליח.
    בחו"ל רוב הרווח הינו מחולצות של כוכבים חדשים או כוכבים קיימים שיש לקבוצה.
    במכבי יש בעיה קשה היום של כוכבים חדשים שלא מגיעים או כאלו שנמצאים ונעלמים לאט לאט(זהבי ולאברמן עזבו).
    ניהול המלאי במקרה הזה הוא קריטי כמו שרשמת ואם יגיעו למצב של עודף במיוחד בייצור עצמי הם בבעיה קשה.

    נקודה נוספת היא רכישה חוזרת של חולצות, בחו"ל הקהל קונה כל שנה כמעט חולצה חדשה פה זה לא קורה, במחירים הגבוהים
    ובתרבות שיש פה למרצ'נדייז אני לא רואה אנשים מחליפים חולצה כל שנה ,ולכן אולי השנה יהיה להם באז ורווח אך בטווח הארוך יש
    בעיה.

    כאוהד הפועל באמת יש בעיה כרגע של חנות שסגורה ואתר שלא פעיל בנושא וזאת אכן בעיה קשה, מצד שני לא זוכר את עצמי בכדורגל
    קונה חולצה של הקבוצה. בכדורסל יש לי בעיקר טישירטים שזה באמת משהו שיכול להצליח תמיד

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:18)

      הבעיה שהצרכן אומר לעצמו:
      טי שירט נמכרת בפוקס ב50 שקל וחולצת דריי פיט באדידס בפי 4.
      אז הוא מוכן לעשות את זה בחולצה ממותגת.
      אם ימכרו ליין טי שירטים מצד אחד (לכל קבוצה) זה מגניב ואפשר ללכת עם זה גם בשוטף אבל הרווח פר חולצה נמוך משמעותית.

      להגיב
      • tazza (פורסם: 19-6-2017 בשעה 21:48)

        למה לא גם וגם?
        במילא מכבי מוציאים ליין רחב של מוצרים, בחזרה ללימודים השנה היה, לפורים היה, ליומולדת של האפסנאי היה, לנטיעת עצים בשלוחה בחור בגרב עשו ליין מכובד גם כן. כל עוד יש רווח ממשהו למה לא להמציא מוצר לזה?

        להגיב
  10. אזי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:14)

    נ.ב.
    תנו לנו כבר מרצ'נדייז של ייני!!!!!

    להגיב
    • Ollie Williams (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:31)

      לא יודע אם הייתי הולך עם מותג SY13
      נראה יותר כמו האשטג באינסטוש לקראת איזה בר מצווה

      להגיב
      • אזי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:35)

        CAPTAIN13!

        להגיב
        • ניב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 20:33)

          בר מצווה בוי 13

          להגיב
  11. גיא זהר (פורסם: 19-6-2017 בשעה 17:06)

    אחלה פוסט. כאוהד באר שבע אני לפעמים דופק את הראש כמה אנחנו מפגרים מבחינה שיווקית ואף חובבנים. האם נראה לך סביר מכירה של 200 חולצות? לא קצת מוגזם?

    להגיב
    • Ollie Williams (פורסם: 19-6-2017 בשעה 17:11)

      לגמרי.
      יש לנו במשרד אוהד באר שבע שכמעט לא מפספס משחקים. הוא מגיע עם כל מיני טישרטים נחמדים – סימפסונס, דארת' ויידר ושאר דמויות בסגנון במדי ב"ש בצורה כזו או אחרת – החולצות מגניבות, מלבד הצבע כמובן, אבל כולן מגיעות מאתרים עלומים באינטרנט (ראיתי חולצות דומות כמעט לכל קבוצה בליגה. דארת' ויידר גם אוהד מ.ס. אשדוד מסתבר) ואין לזה שום קשר למועדון עצמו.

      להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 17:15)

      200000 פריטים במהלך שנה.
      יעד מאוד מאוד גבוה.

      להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 19-6-2017 בשעה 17:29)

        כמובן 200 אלף. לדעתי היעד הריאלי אולי שליש שזה מעולה. אולי חודש אחרי האליפות כבר לא היו בחנות האוהדים חולצות לילדים. שלא לדבר על מידות לאנשים גדולים. Wtf. יש אחלה חןלצות לאוטרה סאות. מאוד פופולריות.

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 17:41)

          החישוב אצבע שלי אמר ככה :
          ממוצע של 150 שקל לפריט ממנו עלות ישירה כ50.
          עלות השקעה בתשתית ושיווק ומלאים – 4 מליון שקל -קרי בגדוח ב40000 פריטים לשנה אתה מתאזן (הערכות גסות).
          אם אתה צודק – וימכרו 75000 פריטים – אז הרווח הישיר מהאופרציה הזו הוא 3-4 מליון שקל – מחיר של שגיב יחזקאל כזה.
          אתה לא עולה לקמפיין של מליון שקל כדי לייצר את התזרים הזה.
          אבל אם זה מה שמכבי תמכור – באר שבע תמכור חצי (את הפועל נעזוב).
          אני אגיד ככה – ארגון שמסוגל במסחור להכניס את הסכום שאתה מדבר עליו – לא הולך ובונה אצטדיון במיליארד שקל.
          לכן אמרתי שלדעתי מיטש אמר – אני אלך על זה בכל הכוח כדי להבין באמת באיזה שוק אני משחק.
          כי אני חושב שהכנסות מיום משחק של מזכרות ואוכל וכרטיסים שהוא רואה באקסלים של האצטדיון הם גבוהות בהרבה.

          להגיב
          • אנונימוס (פורסם: 19-6-2017 בשעה 19:40)

            ומה עם מלאי לא מנוצל שנתקעים איתו? אין לי ספק שזה קורה המון במרצנדייז ספורט. אני מתקשה להאמין שיגיעו ל3-4 מיליון שקל. אוהדים לא קונים הרבה מרצנדייז בארץ.
            ואני גם לא חושב שעוד 2 מיליון זה כזה שיקול בשביל גולדהאר. לדעתי המהלך הבאמת חשוב פה הוא נוכחות. שתהיה נוכחות לאוהדי מכבי בעיר, במדינה. כמה שיותר. זה מהלך שמחזק ומגדיל את מעגל האוהדים. ושם כבר יש הכנסות רציניות יותר ממכירת כרטיסים ומנויים.

            להגיב
            • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 20:07)

              אין למכבי מלאי כרטיסים ומנויים לא מנוצל כרגע.

            • אנונימוס (פורסם: 19-6-2017 בשעה 21:56)

              מה קרה לך, השיפוץ של בלומפילד מסתיים כל רגע. גולדהאר ישתגע כשיראה את כל קרונות הרכבת הקלה הריקים בדרך ליפו לפני משחקים

  12. איציק (פורסם: 19-6-2017 בשעה 17:33)

    ועכשיו גם אוהדי מכבי בברצלונה יוכלו לרכוש שתי חולצות לבן ולבת, טבח הבן וטבח הבת.

    להגיב
  13. אסף (פורסם: 19-6-2017 בשעה 18:28)

    פוסט מעניין מאד.

    למה מועדונים גדולים בעולם לא עושים את זה? אני מניח שגם הם מרוויחים מעט מאד מהחולצות…

    להגיב
    • יואב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 18:33)

      יונייטד, ריאל וכאלה, מקבלות ארגזים רק כדי ללבוש את המותג.
      השאלה צריכה להישאל על מועדונים בינוניים ומטה… אין לי תשובה.
      אולי ליניב יש.

      להגיב
      • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 19:13)

        אחת ושתיים – אנחנו ישראלים, ממזרים, לא מחכים שיהיה פה סטארבקס אלא עושים קפה יותר טוב מהחוכמולוגים בחו"ל , השנייה לא לכל מועדון יש בעלים כמו גולדהאר, התשתית והזמן שלוקח להרים מערכת עצמאית עולה כסף רב, ומה שפה עולה מליון יורו יעלה בהתאמה פי כמה בחו"ל ולא כל מועדון מרשה לעצמו את הסיכון.

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 19:43)

          שאלת המשך
          אז לספונסר של מכבי אין עם זה בעיה?

          להגיב
          • יואב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 19:48)

            אין למכבי ספונסר. מיטש עדיין לא קיבל את הסכום הראוי בעיניו, ולא בוער לו.

            להגיב
            • יואב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 19:49)

              אמיתי,
              כרגע, החולצה של מכבי מכילה רק את הסמל של מכבי. זה תקדימי לגמרי.

            • אמיתי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 20:55)

              שמעתי קטאר איירוויז פנויים..
              וברצינות מעבר להפסד הכספי עדיין צריך נעליים וציוד לא?
              (יכול להיות שראיתי היום יחד עם תלבושת מכבי והלוגו של מקדונלדס?)

            • צור שפי (פורסם: 20-6-2017 בשעה 10:25)

              אגב, העובדה שלא נמצא ספונסור שישים סכום קביל מבחינת מיטש על מותג חזק ומצליח כמו מכבי נראית לי כעולה בקנה אחד עם חששותיו באשר ל"תקרת הזכוכית" או איך שלא תקראו לזה.

            • קוקובונגו (פורסם: 20-6-2017 בשעה 12:31)

              למכבי יש הסכם שת"פ עם HP שאם אני לא טועה הוא הכי גבוה בכדורגל הישראלי, הם הספונסר הראשי (לצד ניוואה, קופל דרום והייסנס שגם מכניסים סכום לא קטן).
              פשוט אין ספונסרים בחזית.

  14. פה איתמר (פורסם: 19-6-2017 בשעה 19:20)

    אחלה פרנקו.
    ואני שאלה:
    מה מיוחד במהלך שלהם?
    שופרסל עם המותגים שלהם (ורמי לוי וכו) לא המציאו את זה קודם (בארץ, בארץ)?

    להגיב
    • בלייק (פורסם: 19-6-2017 בשעה 19:55)

      מותגים פרטיים היו פה קודם, זה ברור. אבל זה עדיין פתוח לתחרות. אתה יכול לקנות בשופרסל או רמי לוי או מגה פסטה של אוסם או לשלם פחות ולקנות פסטה של אוסם (או יבוא מחול) תחת שם אחר.
      במכבי יש כרגע רק מותג פרטי. מי שרוצה לקנות חולצה רשמית של מכבי חייב לקנות את חולצת המותג הפרטי.
      האופציה היחידה החלופית היא לקנות זיוף זול, אבל שם המלחמה היא בכלים אחרים.

      להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 20:05)

      לא נכון להשוות את זה למהלכים עסקיים מענפיים אחרים, צריך לשפוט את זה במסגרת הענף.
      לשאלתך- המותג הפרטי של שופרסל היה מהלך אדיר , שדרש תשומות מאוד גדולות,לעבור מקמעונאי ליצרן ולהיכנס לכמה קטגוריות מרכזיות, זה לא משהו שעושים על הדרך.
      ועדיין השוואה טובה למהלך הזה תהיה עם שופרסל תחליט שהיא יכולה למכור לצרכנים שלה קולה שופרסל במקום קוקה קולה ותוציא את המותג המוביל מהרשת.
      מי שעשתה מהלך כזה היא יס לאחרונה – שהורידה את ערוץ הילדים והחליפה בערוץ ילדים משלה – זה מהלך מאוד מורכב ודרך אגב שנלחמו בה קשה.

      להגיב
      • טיפה סרוחה (פורסם: 20-6-2017 בשעה 07:27)

        אני די בטוח שאתם טועים כשאתם מניחים שאפשר להשוות בין החולצות של מכבי ושופרסל. לדעתי שופרסל לא מייצרת אף מוצר אלא עושה משהו שנקרא "וויט לייבל",היא רוכשת את המוצרים מחברות שמוכנות ליצר את המוצרים מבלי ששמם יתנשא בגאון על האריזה.כנל רמי לוי כמובן.

        להגיב
        • Lord Anthony (פורסם: 20-6-2017 בשעה 09:02)

          זה לא כאילו מכבי תל פתחה מתפרה כדי לייצר את המדים שלה.
          מדובר פה בעבודת עיצוב ושיווק דומה מאוד למה שנעשה בכל מוצר פרטי.

          להגיב
          • טיפה סרוחה (פורסם: 20-6-2017 בשעה 21:17)

            Lord Anthony
            אז לא הבנתי למה המהלך הזה אמור להגדיל את הרווח?
            אם הבד באותה רמה,מכבי פשוט תפסיד את הסבסוד של חברות ההלבשה בעקבות הסרת הלוגו.
            היא אמנם תהנה מחולצות נקיות מפרסומות אבל במאזן רווח\הפסד היא תצא מופסדת.

            להגיב
            • יואב (פורסם: 20-6-2017 בשעה 21:53)

              אבל תרוויח הרבה יותר פר חולצה. הרווח לא מתחלק.
              זה נכון שהמחיר שהיא תקבל מסין, מין הסתם יהיה יקר יותר ממה שאדידס מקבלת.

            • Lord Anthony (פורסם: 20-6-2017 בשעה 22:24)

              החישוב הוא נורא פשוט, אם הסכום מהרווחים שלוקחת חברת הביגוד גדול מההנחה המגולמת בהתקשרות איתה (תשלום כחסות, אספקת ציוד והנחה על עלות הייצור) אז העיסקה לא משתלמת. במכבי תל אביב, כפי הנראה, מעריכים שהמשוואה הזאת נוטה לטובתם, כלומר שחברות הביגוד מעריכות בחסר את ערך המותג של מכבי ואת יכולות השיווק של הקבוצה.
              אני לא בקיא במספרים, אבל אם הסכומים שפורסמו בתקשורת לגבי גודל החוזה של אדידס עם מכבי, אז יכול מאוד להיות שיש פה למכבי קייס.
              צריך לזכור שמכבי לא מוכרת את הביגוד רק לאוהדים כמרצ'נדייז אלא גם בחוגים לכדורגל.

          • טיפה סרוחה (פורסם: 21-6-2017 בשעה 00:41)

            מאוד יכול להיות שאני מפספס אבל לתחושתי אדידס פחות מנסה לייצר כסף מההתקשרויות האלה אלא רואה בהם הזדמנות לגרום למותג שלה להתנוסס בכל פינת רחוב ועל כל חזה(סטייל קוקה קולה על מקררים ודיספנסרים)אם התחושה שלי נכונה אז הצעד שמכבי עשתה יגרום לה להרוויח פחות(לפחות בטווח הקצר)

            להגיב
      • פה איתמר (פורסם: 20-6-2017 בשעה 19:11)

        למה בעצם ריאל ויונייטד לא עושים את זה?
        האם הכח קנייה של החולצה נובע מהלוגו של יונייטד או של נייק/אדידס/ריבוק?

        להגיב
        • Lord Anthony (פורסם: 20-6-2017 בשעה 20:21)

          ברמות האלו ספקי הציוד הם ספונסר לכל דבר, והכסף שמגיע מהם הוא די משמעותי.
          ייצוא עצמאי שווה בתחום מאוד צר של קבוצות שמצד אחד לא מקבלות יותר מדי כסף מספקי המדים ומצד שני מסוגלות למכור מרצ'נדייז בכמויות גבוהות יחסית.

          להגיב
  15. גיל שלי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 20:13)

    אני הבנתי מהראיון של מרטין ביין לפני משחק העליה מול באזל, כמה זה חשוב שנקנה מרצ'נדייז ומאז מקפיד לקנות כל שנה. הוא עשה את העבודה הקשה, ועכשיו עושים קפיצת מדרגה, תענוג

    להגיב
    • יואב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 20:23)

      לגמרי. גם אני מקפיד.

      להגיב
      • ניב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 20:36)

        שכנעתם אותי, אבל זאת הולכת להיות החולצה הכחולה, הצהובה מכוערת רצח.

        להגיב
    • אורן השני (פורסם: 19-6-2017 בשעה 20:35)

      למה זה "חשוב"? ולמי?

      להגיב
      • גיל שלי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 20:41)

        לקיום של מכבי הקבוצה בעלת זכות קיום כלכלי

        להגיב
    • אורי (פורסם: 20-6-2017 בשעה 07:44)

      אפשר קישור לראיון?

      בינתיים אני מתנה את הרכישות שלי בתארים :-)
      לפני ה2-6 מול באר שבע, אמרתי לבן שלי שאם מנצחים, אני קונה חולצה של פריצה. אז מי אם לא פריצה עצמו דאג שאעשה את זה
      בשנה שעברה אמרתי אותו דבר על וידאר, אבל בן חיים ובניון דאגו שזה לא יקרה

      להגיב
      • D! פה ועכשיו (פורסם: 20-6-2017 בשעה 19:27)

        אולי הקבוצה מתנה את התארים ברכישות שלך, לך תדע

        להגיב
  16. היסטוריה לעניים (פורסם: 19-6-2017 בשעה 20:48)

    אגב אפשר לקבל שורת רווח הפסד לפחות עד 2016 או 15? הנתונים בכלל ידועים?

    להגיב
    • tazza (פורסם: 19-6-2017 בשעה 21:42)

      איך אנשים מצפים לנתונים?
      למה שיהיו?

      להגיב
  17. בן (פורסם: 19-6-2017 בשעה 21:02)

    שורה תחתונה- ניסו להביא מותג פרטי והביא משהו שנראה כמו חיקו סיני. או שפשוט חיקוי סיני. החולצת בית שלהם מזעזעת, לא פחות.
    יש סיבה למה מועדונים גדולים נעזרים בחברות ההלבשה… גם רומא הלכו למהלך הזה של ייצור עצמי, קבוצה עם קצת יותר אוהדים מת"א. אחרי שנה חזרו כמו גדולים לנייקי.
    להערכתי הם יעשו פרסה כבר עונה הבאה

    להגיב
    • tazza (פורסם: 19-6-2017 בשעה 21:41)

      1) בוקר טוב! גם אדידס מייצרים בסין, וילדי קמבודיה יודעים איך נראית נעל נייקי לפני ההרכבה הסופית.

      2) באתר הרשמי נאמר שהתבצעה התייעצות עם גורמים שונים לרבות אוהדים, אז אין קשר בין אזור הייצור לבין יופי החולצה, אלא לבחירות והעדפות.

      3) העיצוב לא שונה מעיצובי המותגים הקודמים, חולצת החוץ של מכבי בעונה של אוסקר הייתה לא פחות מביזיון, ובטוח מכבי שילמה הרבה על הזמנת חולצות ממותג אנדר ארמור.

      4) השוק באיטליה מתנהג שונה מהשוק בישראל, יכול להיות ששם בררנים יותר לגבי דברים מסוימים, תרבות קניית מותגים. להשוות בין רומא למכבי זה לא רלוונטי מכמה וכמה בחינות.

      להגיב
      • בן (פורסם: 19-6-2017 בשעה 21:46)

        ועדין, אפילו מקרון מצליחים לייצר משהו שנראה טוב יותר מהחיקוי הסיני הנוכחי. שורת הרווח שלהם תתברר רק בסוף העונה ולדעתי היא לא תהיה הרבה יותר גבוהה.

        להגיב
        • יואב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 21:52)

          חולצת הבית הנוכחית יפה יותר מלא מעט חולצות שהיו למכבי בעשור האחרון.
          אם למהלך הזה יהיה אוויר כלכלי, אז מכבי תשתפר בתנועה, לא מודאג מזה.

          להגיב
          • בן (פורסם: 20-6-2017 בשעה 07:59)

            אני לא אוהד מכבי ת"א, אז יחסית נייטרלי (לא באמת. אני אוהד מכבי חיפה. צהוב באופן כללי גורם לי לרפלקס הקאה) והחולצת בית מכוערת לדעתי. הפסים באמצע נראים כאילו הפרידה מאדידס הייתה קשה מנשוא לכמה אנשים במועדון.
            ולתחושתי מישהו במועדון אמר "למה לא נייצר איזה משהו זול מסין ונמכור באותו מחיר כמו אדידס". אבל כאמור, אם המהלך הזה יצליח שיווקית, אז הם את שלהם עשו.

            להגיב
            • יואב (פורסם: 20-6-2017 בשעה 13:16)

              30 שקל פחות מאדידס, האיכות זהה ונראה שיש דגש על פרטים קטנים.
              זה בהחלט עניין של טעם, אבל מכבי הוציאה מוצר שהיא מאד מאמינה בו.

  18. זינק (פורסם: 19-6-2017 בשעה 21:42)

    כל עוד האופציה שמיטש משחק פוקר עם הספונסרים פתוחה, כדאי להסתכל על מהלך כזה בפרספקטיבה של כמה שנים.
    הרווחים המוערכים שהסתובבו כאן (גם בהערכות אופטימיות) לא יהיו גדולים משמעותית מחוזה טוב עם ספונסר.
    אני מתקשה לראות למה למכבי כאב הראש הגדול, בשביל פוטנציאל שוק מאוד מצומצם בארץ. בטח לאור הסיכונים בסוג מוצר כזה. עונה בינונית אחת ונתקעים עם מלאי שמביא להפסד תפעולי.

    להגיב
  19. ניר (פורסם: 19-6-2017 בשעה 22:55)

    אני מוכן להתערב שמכבי תל אביב לא מרוויחה ממכירת חולצות שקל אחד ביחס להשקעה. עלויות השכירות, כוח האדם, האתר, השיווק, גדולות על יכולת המכירה של החולצות.

    מה שכן, ניהול מלאי זה ממש לא אישיו. חברות כמו קורנית דיגיטל הביאו את דפוס הטקסטיל ליכולות ניהול מלאי קצרות מועד והיום יש חברות שמייצרות ארבע עונות של ביגוד כמו זארה, ואפילו יותר.

    להגיב
    • יואב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 23:47)

      ניר,
      השכירות, כח אדם, האתר- כל זה כבר קיים. עם אדידס או ביצור עצמי.

      להגיב
      • קורא (פורסם: 20-6-2017 בשעה 12:04)

        אני מסכים, גם עם אדידס לא מרוויחים יותר מדי. אגב, אני לא מצוי בפרטים אבל בחו"ל כשחברה כגון אדידס שמה את השם שלהנ על חולצה של מנצ'סטר יונייטד, היא משלמת לא מעט כסף. אני לא בטוח איך ההסכם מול אדידס על ייצור החולצות של מכבי תל אביב עבד, יכול בהחלט להיות שהעלות של ייצור החולצות אצל אדידס ביחד עם הכסף שמקבלים על שם החולצה על המדים הפך ליותר משתלם מייצור החולצות העצמאי כיום.

        יכול גם להיות מצב שבו אדידס חיה בשלום עם לשלם למכבי תל אביב מיליון דולר לשנה על זה בידיעה שמכבי מייצרת אצלה בחצי מיליון דולר, ושההסכם הוא לחמש שנים, ועכשיו מכבי עשתה לה תרגיל, ובפעם הבאה שהן יחדשו חוזה אדידס תהיה מוכנה לשלם על העונג הזה רק חצי מיליון דולר.

        להגיב
    • קוקובונגו (פורסם: 20-6-2017 בשעה 12:38)

      אדידס שילמו סכום מסוים, אבל לקחו 70٪ מההכנסות על החולצות.

      להגיב
      • קורא (פורסם: 22-6-2017 בשעה 09:56)

        אז הכל תלוי בפרטים, בסוף השאלה היא כמה הכניסו מהחולצות וכמה אדידס משלמת על חוזה האימוץ. בתחושה שלי, גם עם הכנסות החולצות אדידס עדיין פתחה את הארנק בשביל חוזה האימוץ, גם עם ההכנסות.

        להגיב
  20. Lord Anthony (פורסם: 20-6-2017 בשעה 08:13)

    להערכתי, בהינתן המעמד החוקי הנוכחי של מועדוני כדורגל, מרצ'נדייז זה הדרך (החוקית) היחידה באמת לעשות כסף מכדורגל.

    להגיב
    • בן (פורסם: 20-6-2017 בשעה 09:49)

      ברור, כי מכירת חולצות וצעיפים באמת יכולה לכסות על המיליונים שמשום מה בעלי קבוצות מסכימים לשלם לשחקנים הישראלים.

      להגיב
      • Lord Anthony (פורסם: 20-6-2017 בשעה 10:13)

        מה הקשר למה שכתבתי?

        להגיב
        • בן (פורסם: 20-6-2017 בשעה 11:57)

          להרוויח אומר להכניס יותר משהוצאת. כשאתה משלם לכל מיני דוידאזות ואצילים מיליוני שקלים בעונה, אתה לא בדיוק מכסה ע לזה במכירה של חולצות. מקסימום מצמצם הפסדים. אין היום שום מודל שיאפשר רווח לבעלים של קבוצת כדורגל בארץ.

          להגיב
    • אייב (פורסם: 20-6-2017 בשעה 12:09)

      אתה מדבר על מועדונים בישראל או בכלל?
      בחו"ל הכסף העיקרי מגיע מזכויות שידור ומחסויות. מרצ'נדייז זה נחמד אבל לא חלק הארי בהכנסות.

      להגיב
      • Lord Anthony (פורסם: 20-6-2017 בשעה 14:02)

        מכיוון שכל המועדונים בארץ מוגדרים בעל כורחם כמלכ"רים ולא חברות בע"מ אין להם שום אפשרות לחלק כספים כדיווידנדים לבעלי המניות. מרצ'נדייז עוקף את האיסור, מכיוון שאפשר לכאורה למכור את המוצרים על ידי חברה אחרת וכך גם ממש להרוויח כסף שאפשר להוציא אותו החוצה.
        בהנחה שהמודל הנוכחי נשמר הדרך היחידה להרוויח כסף בצורה חוקית בכדורגל הישראלי היא על ידי עסקים נלווים, כגון מרצ'נדייז.

        להגיב
        • יואב (פורסם: 20-6-2017 בשעה 14:18)

          לורד,
          קראתי איפשהוא בזמנו, שמכבי קיבלה אישור להיות חברה רגילה. ידוע לך משהו על זה?

          להגיב
          • Lord Anthony (פורסם: 20-6-2017 בשעה 15:44)

            מכבי כדורגל לא קיבלה אישור לכך, להיפך לפי פסיקת בג"ץ מ 2012 הקבוצה מסווגת כמלכ"ר.
            הקבוצה היחידה בארץ שמאוגדת כחברה בע"מ היא מכבי תל אביב בכדורסל.
            למיטב הבנתי יש תהליך ברשות המיסים לשינוי הסיווג של קבוצות כדורגל, אני לא לגמרי בטוח אם זה כבר הגיע למצב אופרטיבי, אבל נראה לי שבעונה שתיים הקרובות כבר נתחיל לראות שינויים.
            מצורף קישור למסמך של רשות המיסים מפברואר השנה לגבי סיווג קבוצות כדורגל:
            https://taxes.gov.il/vat/documents/parshanut/parshanut1-2017.pdf

            להגיב
            • יואב (פורסם: 20-6-2017 בשעה 16:58)

              טנקס

            • בלייק (פורסם: 20-6-2017 בשעה 17:02)

              לפי המסמך שצרפת (ותודה), מכבי תוכל להגיש בקשה לועדה שתוכל לאשר את שינוי הסיווג בעתיד.
              לפי הקריטריונים שמצוינים במסמך למכבי יש סיכוי טוב מאוד לשנות את הסיווג אם הועדה תיצמד לאותם קריטריונים.
              הבעיה היחידה היא ההקצבות מההתאחדות ומהטוטו שהן סוג של תמיכה ציבורית. במסמך מצוין "מקורן של הכנסות הקבוצה אינו מתמיכות מגופים ציבוריים (למעט תמיכה שולית)". מהי תמיכה שולית? זאת כנראה שאלה שהועדה תצטרך להכריע בעניינה אם וכאשר תוגש בקשה מתאימה. שאר הסעיפים בעצם כמעט מפרידים בין מכבי חיפה ומכבי תל אביב, ואולי גם הפועל באר שבע, לשאר הקבוצות באשר ליכולתן לשנות את סיווג העסק.
              יש שם סעיפים מעט בעייתיים כמו ההכרח לשחק בליגת העל. מה זה אומר לגבי קבוצה שתשנה את הסיווג ותרד ליגה?

            • יניב פרנקו (פורסם: 20-6-2017 בשעה 17:15)

              הבנתי שתמיכה שולית שווה פחות מ10 של ההקצבות מהתקציב המנוהל.

            • בלייק (פורסם: 20-6-2017 בשעה 17:17)

              אם זה באמת כך, יש למכבי סיכוי טוב לשנות את הסיווג אם תפנה לוועדה.

  21. רן הנרגן (פורסם: 20-6-2017 בשעה 08:43)

    אף אחד לא זוכר במה מתעסק הספונסר של השנה שעברה?

    להגיב
  22. יואב (פורסם: 20-6-2017 בשעה 17:43)

    לינק לראיון הפרידה של ביין, בו הוא מספר בין היתר על מכירה של עשרים אלף חולצות! בעונה.http://sports.walla.co.il/item/2976566

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 20-6-2017 בשעה 18:38)

      אם ככה, יעד של 75 אלף חולצות נראה הרבה יותר ריאלי מ200 אלף

      להגיב
      • אנונימוס (פורסם: 22-6-2017 בשעה 12:17)

        איך בדיוק? מכבי צריכה למכור פי 4 (!) חולצות בשביל להגיע ל75 אלף. אם יכפילו אפילו זה יהיה הישג מדהים.

        להגיב
  23. מכביסט שמאלני (פורסם: 20-6-2017 בשעה 19:34)

    מתחילת קמפיין החולצות של מכבי , נמכרו מעל אלף חולצות.

    להגיב
    • D! פה ועכשיו (פורסם: 20-6-2017 בשעה 19:36)

      וזה טוב?

      להגיב
      • יואב (פורסם: 20-6-2017 בשעה 19:50)

        זה ממש לא רע בשבוע. וזה לפני החתמת אצילי ושחקנים נוספים (זרים) ומשחקים רשמיים.

        להגיב
        • D! פה ועכשיו (פורסם: 20-6-2017 בשעה 21:48)

          אני סומך עלייך. אני לא רואה איך זה מתרומם ל20 אלף בעונה, רוב המכירות נעשות עכשיו
          אלא אם תנחית פה בינואר את זהבי או ווין רוני

          להגיב
          • יואב (פורסם: 20-6-2017 בשעה 21:55)

            מכבי מצפה ל15 אלף(על פי הפרסומים). זה מאד תלוי תוצאות ויכולת.

            להגיב
  24. טרנטה (פורסם: 20-6-2017 בשעה 21:17)

    כמה מועדוני כדורגל בעולם בכלל ריווחיים?
    אני מעריך שלא הרבה. גם בארסה וריאל שאני אנחש שהן אלו שמוכרות הכי הרבה חולצות של מסי ורונאלדו מפסידות ובגדול.

    להגיב
    • יואב (פורסם: 20-6-2017 בשעה 21:50)

      יונייטד היא מוכרת החולצות הגדולה ביותר.
      והיא סופר ריווחית.

      להגיב

ספר לנו מה דעתך על ניר

ביטול