ארגונים מסודרים

ניהול, חבר'ה, ניהול.

מכבי סל בבעיה קטנה, לא משהו מסובך, יש קצת גרעון, קצת רעש מהמנויים, הספונסר הראשי עזב, הגזבר אומר שצריך לדבר, בסדר לדבר, אבל יש לבנות קבוצה עכשיו, מאמן זר, עוזר בכיר ועוד אחד, ויש להחתים שחקנים לפני שההוא מירושלים יחתים אותם וצריך גם שם גדול או שניים, בשביל המנויים, לא נחתים שמות גדולים אז במילא את הכסף שנחסוך, נפסיד במנויים, ואז מה עשינו.

גם מכבי חיפה בבעיה, אוהדים קצת מיואשים, פרוסנר לא יעשה מנוי כי פליטים ממכבי רגל זה לא הסטנדרט שמכבי חיפה צריכה, צריך שמות, צריך רמונט ורמונט עולה כסף, גם ורמוט עולה כסף, ומי ישלם, בנון ישלם ? יש כמה זרים שצריך להחליף, לקרדה כתבו באינטרנטים, יש כמה מושאלים שכבר מזמן היינו משחררים אם רק היה מישהו שהיה קונה, מה פתאום שנשחרר בחינם , זה לא שיש לנו כרגע עודף כסף, אבל בחינם, והפועל תשחרר בחינם את גוטליב ? זה ביזנס.

*

מכבי (הנה תבחרו איזו שבא לכם) תקועה עם מקל וסוני ודווין וגל ולנדסברג והבלם האיסלנדי מהמודל והבלם הספרדי מהמודל השני והקטר הצ'כי והמושאל מהנוער והמושאל מטוברוק ועוד ועוד.

אז מה נעשה. קודם כל בלי פניקה, שלא נגמור בקאס כמו הפועל ואז עוד יגידו בדה באזר שצריך קבוצת אוהדים, יפיי נפש אלה, צריך לעבוד מסודר, נקי, לפי הספר, לא לפגוע באף זכות, כתוב בחוזה שמשלמים בחמישי לחודש, נפקיד ברביעי, כתוב 2 אימונים ביום, שיתאמנו פונקט 2 אימונים, דקה לא פחות מהאחרים.

אבל צריך להדליף שלא רוצים אותם, שהרשתות יתחממו קצת, כמה כתבות בעיתון, לדבר עם הכתב ההוא וגם ההוא, להציע פיצוי, להדליף שמוכנים כפול, לייבש, לטפל, לזרוק לסוכן דרך מתווך שהפעם, שלא ישחקו איתנו, אם צריך נשלם עד הגרוש האחרון, אבל לקליינט שלך תיגמר הקריירה, וגם אתה, תיזהר, יש לזה מחיר. בוא, אף אחד לא רוצה לריב, בוא נעבוד מסודר, שלא נגמור כמו הפועל אה. אתה את הכסף שלך מהם קיבלת ? כי אצלנו כמו שעון זה מגיע.

*

ובסוף הכל יסתדר, יגיעו להסכמות, ישלמו מה שצריך, יחתמו על הניירות, לא קרה כלום, כל אחד ימשיך לתחנה הבאה, תכל'ס, באמת של החיים, לא באמת איכפת לי מהחוזה של גל מקל, היו לחוצים אז, עקץ אותם, יעקצו אותו בחזרה, רק בדה באזר וברשתות הופך כל מיליונר כזה למסכן.

*

אבל לא כולם בענף ארגונים מוסדרים, עם עו"ד יקרים, עם גב כלכלי להכיל טעויות, יש גם ארגונים פחות מסודרים, וכשאלה הנורמות של העשירים והחזקים ושל האתרים ושל הקבוצות עם הקהלים הגדולות, עם אלה הנורמות, מה לדעתם יקרה בשאר הקבוצות ?

ארגונים מסודרים הם לפעמים המגדלור לארגונים הפחות מסודרים.

ומה נגיד אז ? איך נצקצק ? הנה אפילו הרוש בסוף משלם לטביב דמי השבחה, באמת מה נגיד. עזוב, נמצא משהו, איך אומרים בעיתונות, הפלא זה שבכל יום יש כמות קבועה של ידיעות שמספיקה בדיוק לאותה כמות דפים.

*

טוב מה באת כבד ? זוכר את זה בסיינפלד ? מי שנחוש מנצח גם מעביד מסודר.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

68 תגובות ל “ארגונים מסודרים”

  1. אסף the kop (פורסם: 2-7-2017 בשעה 21:06)

    אדי גוטליב ?

    להגיב
  2. אריאל (פורסם: 2-7-2017 בשעה 21:22)

    מצחיק כי אתה כותב את זה בסרקסטיות שאמורה לרמז שמשהו לא בסדר פה אבל בעיניי הכל תקין. התנהלות עסקית משא ומתן כל הדברים הגסים האלה. עוד יותר מצחיק כשזה בא ממך aka הפועל, aka יומן פירוק ? aka גמל דבשת ?

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 2-7-2017 בשעה 21:35)

      יש הבדל דק אבל קריטי בין משא ומתן שבו צד אחד מבקש לסיים התקשרות לפני המועד – משא ומתן יכול להיות מכובד מאוד -גם פשרה יכולה לשרת את 2 הצדדים – הרי שחקנים יקבלו שכר גם בקבוצה הבאה – אולי נמוך יותר – אבל פשרה היא חלק מהחיים.

      מה שמתרחש נגד עינינו זה לא משא ומתן – זו התנהלות תקינה כי היא מגובה בייעוץ ואין לי ספק שהכל לפי הספר ועדיין היא בעייתית – והמסר שלה בעייתי יותר כי היום קבוצת מנודים זה פטנט מוגבל ומחר כל הליגה קבוצת מנודים.

      אבל מזל שיש הפועל – אפילו קבוצות שפשטו רגל מצאו נחמה בהפועל אז פה בכלל.

      להגיב
      • אריאל (פורסם: 2-7-2017 בשעה 21:48)

        אז שחקן שהקבוצה לא רוצה בו אבל הוא נצמד לחוזה ושיתפוצצו כולם זה בסדר אבל קבוצה שנצמדת לחוזה אבל נותנת לו להבין שהוא לא רצוי זה לא בסדר ?

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 2-7-2017 בשעה 22:04)

          כן. מקווה שלעולם לא תעמוד אישית בסיטואציה בינך לבין ארגון. כי זה לא באמת קרב שקול.
          לפני שתקפוץ פבלובית ותגיד הפועל אז אני מקווה בשבילך שגם לא תעבור אירוע של חדלות פרעון.

          להגיב
          • אריאל (פורסם: 2-7-2017 בשעה 22:33)

            יניב מאחל לך ולכולנו רק טוב. התגובה שלי דווקא לא פבלובית בעיניי ודי הגיונית יחד עם זה אני מאחל לעצמי להיחתך ממכבי עם ביי אווט סביר. מוכן להיחתך גם מדה באזר אם מישהו ירים איזה הד סטארט סביר.

            להגיב
            • יניב פרנקו (פורסם: 2-7-2017 בשעה 22:42)

              מאחל לכולנו שנהיה ג׳ו אינגלס ולא גל מקל וזאת בלי להדיר שינה על מר גורלו של הישראלי השני בנבא.
              אבל אין מה להסתנוור מהסכומים הנאים שמרוויח כל אחד מהשחקנים בקבוצות בפוסט – הנזק שהמעשים האלה גורמים לשחקן בקבוצה מוחלשת הם גבוהים.

        • רועי (פורסם: 2-7-2017 בשעה 22:06)

          אריאל,
          זה שאתה עונה ברצינות אתה משתף פעולה עם הפוסט המביך והפאתטי הזה.
          ראבאק הבן אדם משווה את השרלטנות והרמאות של כבירי לניהול של מכבי ויעקנלה.
          איבד את זה לגמרי.

          להגיב
          • יניב פרנקו (פורסם: 2-7-2017 בשעה 22:11)

            יש לך בעיה קשה של הבנת הנקרא.

            להגיב
      • יואב (פורסם: 2-7-2017 בשעה 22:12)

        איפה יש מנודים חוץ מחיפה?

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 2-7-2017 בשעה 22:15)

          מנודים ? ממש קבוצה ? היום רק בכרמל וזה בדיוק הפוסט – מחר יהיו לך עוד כמה מועדונים שיבינו את המסר

          להגיב
          • זינק (פורסם: 2-7-2017 בשעה 22:52)

            ומה המסר? לשלם סתם המון המון כסף עודף?
            מבין מה ניסית לומר, אבל זו פריבילגיה ששמורה רק לעשירים. אלו מהם שמתנהלים בצורה לא נבונה.

            הפטרות מחוזים זו אומנות בקבוצות התחתית. אבל לאף אחת מעבר למספר קבוצות מועט, אין את האפשרות להחזיק שכר עודף.

            להגיב
          • תורג׳י (פורסם: 3-7-2017 בשעה 04:09)

            חיפה עושה את זה כבר שנים, הרבה בחסות התקשורת שנמצאת בכיס של הנשיא.

            להגיב
  3. רועי (פורסם: 2-7-2017 בשעה 21:33)

    די נו.

    להגיב
  4. אוריה (פורסם: 2-7-2017 בשעה 22:27)

    יניב,
    להשוות את הביזנס של הספורט ליחסי עובד מעביד רגילים (כמו בתגובתך לאריאל) זו היתממות.
    מדובר בעולם שדיני החוזים בו גורמים לכך שתמיד היחיד חזק יותר מהקבוצה, ולמעט מקרים נדירים של חדלות פירעון/ פשיטת רגל השחקן יקבל את כל מה שכתוב בחוזה, עד השקל האחרון (מי אמר אריק שיבק וההתנדבות במכבי?). בהינתן העובדה הזאת ברור שכל קבוצה תעשה מה שהיא יכולה כדי להיפטר מחוזים מעיקים, כולל להקים קבוצת מנודים. זה מהלך עסקי לגיטימי. למה לגיטימי בעינך שהשחקן יקבל את כל הכסף שחייבים לו אבל לא לגיטימי בעינך שהקבוצה תעשה כל מאמץ לוותר על הכסף ושקבוצה אחרת תשלם לו?
    מאחל לכולנו שתמיד נעמוד בסיטואציה של חתימת חוזה עם מקום העבודה בידיעה שגם אם יום אחד אני לא בא בטוב למנהל החדש, אני מקבל את כל הכסף כפי שהובטח לי בחוזה.

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 2-7-2017 בשעה 22:33)

      אוריה – גל מקל ודווין סמית מעניינים לי את קצה הזרת – לא מהסיבות שתיארת אלא שאיני רואה בהם עובדים מוחלשים – אלא שמה לעשות – נורמות קלוקלות מחלחלות מלמעלה למטה – ומה שמתרחש זה נורמה קלוקלת של התנערות מחוזה – ולהגיד שהשחקן יקבל תמיד את מה שמגיע לו זו ההיתממות.
      ולכן אין מה לצאת מנקודת הנחה שהיחיד חזק מהארגון .

      להגיב
      • יניב פרנקו (פורסם: 2-7-2017 בשעה 22:37)

        עכשיו גם מה זו הטענה שקבוצה מנסה לצאת מחוזה והקבוצה אחרת תשלם – הרי כל הבעיה שהחוזה הקיים גבוה ברוב המקרים האלה מהחוזה שמגלם את שווי השוק הנקודתי – יש סיבה שבשוק הזה חותמים לכמה שנים קדימה.
        ולא זה לא לגיטימי לעשות כל מאמץ – הרי על זה הדיון – על שאלת מה זה כל המאמץ ועל הפירוש של כל מאמץ בעיני כל בעל בית רנדומלי בענפים האלה.

        להגיב
        • אוריה (פורסם: 3-7-2017 בשעה 06:05)

          אבל אתה בעצם אומר, יענקל'ה- אומנם אתה בסדר ומשלם כל מה שצריך, אבל אם תקים קבוצת מנודים אז יבוא טביב/אזאגי/בן זקן ויקים קבוצת מנודים ולא ישלם להם. עם כל הכבוד, שחר לא צריך להיות מצפן מוסרי של שאר קבוצות הליגה. אם הוא משלם את התחייבויותיו הוא בהחלט יכול לישון בשקט בלילה.
          עוד משהו- קראתי עכשיו שוב את התגובה שלך אלי, אני ממש לא מבין למה מבחינתך קבוצת מנודים ו/או הסיפור עם מקל זו התנערות מחוזה? הרי ישלמו להם הכל!! לבוא ולומר שבטח יגיע היום ולא ישלמו למישהו זה קצת רחוק

          להגיב
          • יניב פרנקו (פורסם: 3-7-2017 בשעה 06:11)

            כי לעשות הכל כדי לשלוח שחקן הביתה זה להתנער מחוזה – החוזה בבסיסו הוא שכירת שירותיו של השחקן לשחק במועדון תמורת שכר – לטרטר אותו ולהביא אותו למצב שבו ירצה לוותר על החוזה זה אולי תקין משפטית אבל בעייתי בהרבה רמות.
            ולגביי המצפן המוסרי – לא, אף אחד לא חייב להיות מצפן מוסרי, אבל תקשורת עם שכל ישר ומחויבות לבצע את הצד שלה בעסקה הייתה דואגת לספר סיפור הגון, אז גם היית מבין שהסיפור הרבה יותר בעייתי.

            להגיב
            • איציק (פורסם: 3-7-2017 בשעה 06:30)

              טרטור זו מילה חריפה מדי ולא מתאימה .
              הפלונטר הוא פשוט למדי : ישנה קבוצה עם מחוייבות מקצעוית וספורטיבית להעמיד קבוצה איכותית ביותר שהיא רואה לנכון . בשום מקום בחוזה לא רשום התחייבות לשחק או להיות בסגל ת אדרבא אלו הן חלק מן הסיכונים בחתימת החוזה מצד השחקן . זו לא התחמקות משפטית אלא כורח מקצועי . הנגזרת של דבריך היא פגיעה במקצועיות הקבוצה . הכנסה של זרים / ישראלים שאינם מתאימים לרמה המקצועית משמעה גרירה של קבוצה בבינוניות של טעיותיה (במגבלות הסגל)

              מצד שני , לא ניתן לחסל את הקריירה הספורטיבית של שחקן (מעבר למובן מאליו של השכר) . ועל כן , המחוייבות של הקבוצה היא :
              1. בעדיפות גבוהה למצוא לשחקן מסגרת קבוצתית אחרת (השאלה , מכירה) שבה יוכל לבטא את כישוריו.
              2. במיד ומאמצים אלו לא צולחים – על הקבוצה לאפשר שמירה על כושר ספורטיבי ותנאי שכר הולמים .
              באופן אישיאלי אם היו כאן קבוצות מילואים , הייתה במה לשחקנים כאלו . רבל בפלונטר הנוצר אין ברירה .

            • יניב פרנקו (פורסם: 3-7-2017 בשעה 07:11)

              "כורח מקצועי" – עצם העובדה שבחרת להשוות מקום בסגל או בהרכב לסיטואציה היא בעייתית, שחקן כדורגל מקצועני כשחותם בכל קבוצה מקצוענית לא מבקש מקום בהרכב, אבל יש הבדל בין לעבור להתאמן ב"קבוצת מנודים" שעצם האימון בה פוגע במוניטין וביכולת השחקן ומנוגד לאופי ההתחייבות הבסיסי לבין מה שתיארת.
              ליגת מילואים אין בישראל, לכן מצבים היפוטתיים הם לא רלבנטיים, יש ליגות שיש בהם מילואים ויש ליגות שאוסרות התנהלות כזו, אבל פה זה ישראל וצריך לשפוט התנהלות רלבנטית.

            • ישי (פורסם: 3-7-2017 בשעה 09:02)

              החוזה הוא עניין משפטי.
              מעבר לו יש עניין אנושי, והוא ממש לא חד צדדי. אם שחקן ניצל דחק של הקבוצה, אז הוא בסדר מבחינה אנושית? ואם הוא לא מוכן להתאמץ כשנותנים לו להיות כינור שני?
              אז אני חושב שיש כאן הבדל בין מקל לסמית. אף אחד לא יכול לבוא בטענות לסמית (אבל מצד שני לא נראה לי שגם הוא יבוא בטענות אם ייבשו אותו על הספסל כי הוא לא מתאים). מקל ניצל סיטואציה והוא ממש לא נותן את התמורה. אז זכותו המשפטית המלאה לקבל בדיוק מה שיש בחוזה, אבל הוא לא יכול להתלונן שמתנהגים אליו לא יפה.

            • יניב פרנקו (פורסם: 3-7-2017 בשעה 09:55)

              ייבוש על ספסל זה לא הדיון פה – השאלה היא האם שחקן שמאכזב מקצועית זו טענה שניתן לטעון כדי לסיים התקשרות חוזית.

            • ישי (פורסם: 3-7-2017 בשעה 14:39)

              'התקשרות חוזית' זה מונח משפטי. סיום התקשרות חוזית נעשה על פי החוזה. זה הכול.

            • יניב פרנקו (פורסם: 3-7-2017 בשעה 15:41)

              זה רחוק מלהיות הכל.

            • ישי (פורסם: 3-7-2017 בשעה 16:18)

              זה הכול מבחינת ההתקשרות החוזית. כבר הסכמתי איתך שיש מישור משפטי ומישור אישי / מוסרי / אתי.
              הבעיה שלך הא שאתה מערבב בין שני המישורים. ביטול חוזה הוא במישור המשפטי והיא יחסית אובייקטיבית. ההתנהלות האישית תלויה בהרבה גורמים. אם עשית רושם בראיון עבודה ולקחו אותך ואז גילו שהם אכלו אותה, אז מבחינה משפטית יש חוזה. מבחינה אישית זה כבר תלוי. יש למשל הבדל בין מצב שבו תלו בך תקוות שווא לבין מצב שאתה זרעת אותם (גם אם לא שיקרת בכלום). ויש הבדל בין מצב שבו ההתנהלות האישית שלך הייתה לגמרי בסדר לבין מצב שבו אתה בעצמך ניצלת כל מיני דברים שמותרים מבחינה משפטית. אז כל דיון כזה צריך לעשות לגופו ואני גם לא חושב שאפשר לעשות אותו בלי לשמוע את הצדדים (אבל לשמוע אותם באמת, לא לשמוע מה הם אומרים בתקשורת).

            • ישי (פורסם: 3-7-2017 בשעה 17:11)

              ועוד דבר – יש הבדל גדול בין שחקן שמענישים אותו על זה שהוא לא מוכן לקצץ בשכר לבין שחקן שלא מעוניינים בו מקצועית. אם מכבי לא מעוניינת במקל מבחינה מקצועית (וזה כנראה המצב) יש לה את כל הזכויות שבעולם לא לרשום אותו לליגה ולא לשים אותו בסגל באירופה אם אין מקום שהתפנה (נגיד בגלל פציעות). אין לה שום מחויבות לדאוג לו לדקות משחק. אם המצב הזה לא מוצא חן בעיניו, הוא מוזמן למסות להתיר את החוזה שלו. אז נכון שההבדל בין 'עונש' לבין החלטה מקצועית לא תמיד גלוי לעינינו, אבל זה לא משנה. זה העניין במישור האישי והמוסרי שאנחנו מדברים עליו שהוא לא משהו שיכול להגיע לבירור מלא בניגוד למישור המשפטי.

            • יניב פרנקו (פורסם: 3-7-2017 בשעה 17:22)

              אני כבר הסכמתי עם עצמי בפוסט שהמהלכים האלה מלווים בייעוץ משפטי וככל הנראה בכל מבחן משפטי גרידא עומדים – זה לא הופך אותם לראויים ואת הענף זה מדרדר.

            • ישי (פורסם: 3-7-2017 בשעה 19:02)

              אתה ממשיך להתווכח איתי מבחינה משפטית, אבל אני מסכים איתך שזה לא העניין.
              העניין הוא במישור אחר, אבל במישור הזה אתה לא מוכן לנהל שום דיון. אני תוהה אם אתה באמת קורא מה שאני כותב (ויש לי איתך דיונים בערך בכל פוסט שלך ובחיים לא הרגשתי ככה).

  5. עידן. (פורסם: 2-7-2017 בשעה 22:56)

    נו באמת…

    אני מבין שעכשיו, אחרי כל מה שקרה עם הפועל, אין לכם את הפורקן הקבוע לתחושת העליונות המוסרית שלכם, אבל זה כבר מגוחך.

    להגיב
  6. yaron (פורסם: 3-7-2017 בשעה 08:03)

    יניב, לא חושב שתוכל לצאת מהסיפור הזה בצורה עניינית וחבל.
    מה שקורה במכבי חיפה שווה לגמרי פוסט וזה ממש לא קשור להפועל תל אביב.
    להעמיד קבוצת מנודים זרים זה קודם כל נזק תדמיתי ולדעתי גם מקצועי לקבוצה.
    לחשוב ששחקן שהקבוצה לא מעוניינת בו צריך לוותר על החוזה שקול לגישה שקבוצה חייבת לשחרר שחקן תחת חוזה כי "הילד רוצה לשחק בהפועל/מכבי/בית" ר"
    וכל זה בלי קשר לעובדה שבקבוצת המנודים שחקנים לא רעים בכלל. אולי לא שווים את מה ששילמו עליהם / משלמים להם אבל בטח שחקנים שיכולים לתרום המון.
    כאמור, מכיוון שאתה אוהד הפועל ומכיוון ששם המצב חמור יותר אין טעם לנהל דיון ענייני :-)

    להגיב
  7. S&M (פורסם: 3-7-2017 בשעה 08:12)

    קצת מגוחך להעביר ביקורת על מכבי סל/רגל וחיפה, ארגונים שפועלים בצורה מסודרת. זה שהם לא מצליחים על המגרש, עדיין לא נגמר בבית משפט וירידה לליגה גימ"ל.

    להגיב
    • רועי (פורסם: 3-7-2017 בשעה 09:16)

      אבל הם צריכים להיות מגדלור לקבוצות קטנות ומסכנות כמו הפועל, אתה לא מבין ?
      זה לא אשמתו של כבירי השרלטן שהוא רימה ועבד על כולם במשך שנתיים, אלה הנורמות…

      להגיב
  8. בורדו פאפי (פורסם: 3-7-2017 בשעה 08:33)

    בעודי קורא את הטור שלך ניסיתי להמר ביני לבין עצמי כמה מהתגובות יתייחסו לאהדת הפועל ולא לטיעון הענייני שאתה מנסה להעלות. שמח לראות שצדקתי. אחוזים גבוהים בהחלט. אולי שווה, בפעם הבאה שיש לך טור מהסוג הזה, לתת אותו לאחד מהכותבים האחרים שיפרסם תחת שמו. אני מסכים עם מה שכתבת, אתה מעלה נקודה טובה בהחלט אבל בעוונותיך, אתה אוהד הפועל ת"א ולכן אין לך את הזכות לטעון שום טענה מבחינת רוב המגיבים פה. חבל שזה ככה. מצד שני, לטלב"י לאחרונה היו כמה טורים "אדומים" למדי, אולי תוכלו להיעזר אחד בשני…

    להגיב
    • ארז (פורסם: 3-7-2017 בשעה 09:18)

      מסכים.
      התייאשתי מרוב הדיונים פה.
      קורא את הרוב, מגיב כמעט רק בפוסטים שלמגיבים יש מעורבות רגשית נמוכה בהם. אחרת זה חסר טעם ואי אפשר לייצר דיון ענייני. מבעס שאפילו כאן זה ככה.

      להגיב
      • עידן. (פורסם: 3-7-2017 בשעה 10:43)

        תאמין או לא אבל הייתי טוען שהפוסט הזה הוא קישקוש בלי קשר למי כתב אותו.

        לא מצליח להבין איך אפשר להעלות את הטענה העולה כאן ברצינות. קבוצת ספורט היא לא קייטנה שבה ההשתתפות היא העיקר.

        למכבי למשל יש מקום בסגל ל- 12 שחקנים בלבד. אם היא לא חושבת שמקל ראוי מקצועית להיות אחד מאותם 12 שחקנים הגיוני שתפעל לסיים את התקשורת החוזים איתו בהסכמה (תוך שהיא מחוייבת לשלם לו את הכסף שמגיע לו ולתת לו מקום להתאמן במידה ולא תימצא לו קבוצה). לטעון שהחוזה מחייב את מכבי להשאיר את מקבל בסגל הקבוצה זו מטופש. לטעון שהיא צריכה לעשות כך בשביל להנחיל נורמות למועדונים פחות מוצלחים זו טענה מטופשת כפליים.

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 3-7-2017 בשעה 11:10)

          שאלת המפתח היא הסכמה – יש לנהל מו״מ ויש להפעיל מנופי לחץ כגון מעבר לקבוצת מנודים או כל תרגיל אחר כדי לגרום לצד השני לוותר – ברגע שמופעלים המנופים האלה על ידי צדדים מובילים הם הופכים לנורמה – נורמה פסולה.

          להגיב
          • עידן. (פורסם: 3-7-2017 בשעה 11:27)

            אם זה מה שהיית טוען בפוסט הייתי מסכים איתך לגמרי. אם מכבי הייתה לא הייתה מאפשרת למקל להתאמן עם הקבוצה כחלק מאמצעי לחץ לוותר על כסף זה בהחלט היה פסול (גם מה שנעשה עם ווימס פסול לדעתי).

            מצד שני ל"פרסם" שהקבוצה לא מעוניינת בשירותיו (ממש הפתעה) או כאמור לא לשים אותו בסגל למשחקים בהתאם לרצון המאמן, זו זכותה המלאה.

            להגיב
            • היסטוריון של ספורט (פורסם: 3-7-2017 בשעה 12:46)

              עידן למה מה שנעשה עם ווימס פסול ?
              הבן אדם קיבל בוכטה של כסף ולא שם קצוץ על המועדון .
              לא הייתה דרך חוקית להיפטר ממנו כנראה אלא בדרך הזו .
              למה אתה חושב שהוא לא הביא זאת על עצמו ?
              ושוב איני מדבר על חולשה מקצועית אני מדבר על התנהגות חברתית בעייתית ביותר ולאורך זמן.

            • עידן. (פורסם: 3-7-2017 בשעה 12:55)

              צודק, זה היה חוקי לגמרי, אבל עדיין מסריח בעיני.

              הרי זה לא סוד שלא מעט שחקנים זרים נוהגים לעשן משהו (שלא באמת משפיע על היכולת). אם ווימס לא היה מאכזב מקצועית מן הסתם לא ההיתה מגיעה אותה בדיקת פתע של מכבי.

              הייתי מעדיף שמכבי יגיעו איתו להסכם על ביטול החוזה, גם אם זה היה עולה להם יותר כסף. לדעתי, השם הרע שיצא לה מהפרשה בקרב שחקנים (כקבוצה שיכולה ל"הפיל" את השחקנים שלה), יכול לגרום יותר נזק בטווח הארוך.

            • יואב (פורסם: 3-7-2017 בשעה 16:32)

              עידן,
              אם אתה מגיע מחוק למשחק, אז זה כן משפיע. השמועות מדברות על יותר משחקן אחד, לפני התבוסה(40 הפרש) בטורקיה. הבדיקה הוזמנה ובוצעה כמה ימים אחר כך.
              לא יודע עד כמה המידע הזה אמין אבל סמיכות התאריכים מרמזת שכן.

            • גיא זהר (פורסם: 3-7-2017 בשעה 17:59)

              כששחקנים סיפקו את הסחורה אז הייתה להם שפעת, כשלא אז הזמינו להם בדיקת פתע. ובלי קשר, מכבי סל אולי לא תמיד נפרדה יפה משחקנים, אבל כששיחקו אצלה, עזרו להם בהכל. כשאתה כבר לא כזה, השם הולך לפניך.

            • שלו (פורסם: 3-7-2017 בשעה 18:11)

              למה ללכת רחוק, הם נתנו למיקי ברקוביץ' לסיים קריירה בהפועל.
              על זה אין סליחה ואין כפרה.

            • יואב (פורסם: 3-7-2017 בשעה 18:35)

              גיא.
              באמת שאין לי מושג מה אתה רוצה.
              ווימס (כנראה) היווה בעיה. ולא פשוטה.
              לקשור את אולסי פרי לזה? רק בדמיון שלך.
              מה עם מתן לבלבלב נאור? הפסיק למצוץ כסף ממועדון שאין לו? תנוחם בזה.

            • גיא זהר (פורסם: 3-7-2017 בשעה 19:01)

              יואב, ראד עשה שביתה איטלקית, מילר הביא את החברה שלו למחנה אימונים סגור, גאודלוק חשב רק על עצמו, ועוד ועוד. למכבי היו שחקני הרבה יותר גרועים לאורך השנים מאדון וימס (צ'ובין, אנקרם) ויאמר לזכותם שידעו לשמור את הכביסה המלוכלכת בפנים. מי שלא יודע להיפרד (עם כל הכבוד לכניסה להיכל המכבים אחרי 30 שנה כמו שעשו לצבי רול), לא ירצו להגיע אליו גם אם השכר יהיה דומה לקבוצה אחרת (למזרחי תמיד היה פאסון, כשאתה מודיע על שחרור מאמן ב2 בלילה או על זה שמאמן נשאר בקבוצה אחרת ולא מגיע אליך איבדת את זה). ולגבי הפועל, אתה משווה זבוב לפיל? הפועל היו (ועדיין) לא פחות גרועים ממכבי. ומה לי ולהם?

            • יניב פרנקו (פורסם: 3-7-2017 בשעה 19:37)

              למי קראת זבוב ? :)

            • יואב (פורסם: 3-7-2017 בשעה 19:43)

              תיהיה עיניני. אתה יכול להבין שאחרי עונה מסוייטת כזאת, ראשים יערפו? אם לא, הם היו מואשמים בלדבוק במוכר והמאכזב.
              ומעבר לזה, עשית סלט שלם.
              אתה מדבר על שביתות של ראד וכל מיני. לא שמעתי מילה על זה. בכל היבשת קבוצות מחליפות שחקנים. רק אתה והאובססיה המוזרה שלך למועדון שהוא כמה מספרים מעליך(ציטוט שלך), הופך לטהרן באמת קצת בלתי נסבל. אתה אחלה מגיב. אוהב את ההתנצחויות שלנו אבל היי, אתה אאוט יור אלמנט.
              ואתה יודע, על טעויות משלמים. אז מכבי משלמת. ויש לה מי שישלם.
              ואם שחקנים מגיעים מסוממים למשחק, אז יש דרך לטפל בזה.
              יאמר לזכותו של אולסי ומכבי, הוא פשוט לא בא(ולאסוף נתן את משחק חייו, הייתי שם).

            • גיא זהר (פורסם: 3-7-2017 בשעה 20:34)

              יניב, לפעמים זבוב יכול להיות טורדני מאוד. חוץ מזה שבהפועל היו דמויות מופת כמו פלדה ושאוליקו.

    • Ollie Williams (פורסם: 4-7-2017 בשעה 10:44)

      אבל הטור הזה נכתב לא כדי לנהל דיון ענייני על הלגיטימיות החוקית ו/או מוסרית של הפועלות של מכבי סל וחיפה רגל.
      הוא נועד כדי לקבוע שהפעולות שלהם לא מוסריות ולא חוקיות לפחות ברמה של הפועל טרם הפירוק, אם לא אפילו יותר.

      כולל עקיצה לזה שלכאורה לאוהדים שהקבוצה שלהם לא התפרקה ולא ירדה ליגה אסור לעולם להתלונן על שום דבר.

      אז למה ציפית?

      להגיב
  9. עשר (פורסם: 3-7-2017 בשעה 09:18)

    אז מה השורה התחתונה? כל הקבוצות הן כמו הפועל ולכן אתם בסדר? טול קורה מבין עיניך

    להגיב
  10. אורי (פורסם: 3-7-2017 בשעה 15:51)

    מסתבר שחיפה הקבוצה הגזענית של המדינה
    או שרק במקרה כל המנודים הם זרים ובן מיעוטים אחד?

    להגיב
  11. שלו (פורסם: 3-7-2017 בשעה 18:00)

    אפרופו ניהול,
    זכור לי שבמקביל למכביה, היה כינוס הפועל.
    כמובן לא במקביל בזמן אבל היה להם קיום.
    מה קרה לכינוס הפועל?

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 3-7-2017 בשעה 20:09)

      בהמשך לרוח התגובות פה – איך אתה יכול לדבר על כינוס הפועל אחרי אירועי הגשר.

      להגיב
      • שלו (פורסם: 4-7-2017 בשעה 08:57)

        אני קצת איטי ולא הבנתי.

        להגיב
  12. רועי (פורסם: 4-7-2017 בשעה 07:33)

    "אחרי שנה וחצי בקדנציה הנוכחית במכבי ת"א, הרכז התבשר על ידי המאמן כי הוא אינו מעוניין בשירותיו. למרות העזיבה, הצהובים ישלמו לשחקן את מלוא שכרו עד תום החוזה"

    להגיב
    • ישי (פורסם: 4-7-2017 בשעה 07:54)

      המאמן הודיע לו שהוא לא מעוניין בשירותיו, לא שהבעלים שחררו אותו.
      תקרא גם בפנים – מקל לא מתכוון לעזוב (ולמרות זאת כתבו עזיבה בכותרת) אלא להתאמן חזק ולהוכיח למאמן שטעה.

      להגיב
      • רועי (פורסם: 4-7-2017 בשעה 07:56)

        תקרא את הודעת המועדון

        להגיב
        • ישי (פורסם: 4-7-2017 בשעה 08:13)

          קראתי. כתוב שם שהמאמן הודע לשחקן שהוא לא בתוכניות. כתוב שם שמכבי מודה לו.
          אבל אתה צריך ללמוד גם לקרוא את מה שלא כתוב. לא כתוב שם שהבעלים הודיעו לו שהוא משוחרר מהחוזה ויכול למצוא קבוצה.
          זה מכבי טיפוסי.

          להגיב
          • גיא זהר (פורסם: 4-7-2017 בשעה 08:25)

            הודעת דובר תמיד תייפה את הדברים. מכבי לא יכולים להשתחרר מהחוזה של מקל חד צדדית (הוא עבר בשלום את בדיקת הסמים :)), יש חוקים. עכשיו מתחיל קרב על מיזעור נזקים.

            להגיב
            • ישי (פורסם: 4-7-2017 בשעה 08:32)

              הם יכולים לאפשר לו לחתום באופן חופשי ולשלם לו שכר. זה מה שרועי חשב להבנתי.

      • גיא זהר (פורסם: 4-7-2017 בשעה 07:59)

        ישי, זה שמקל יעזוב זה ברור, עכשיו רבים על הכסף (ועל הקבוצה אליה יעזוב).

        להגיב
        • ישי (פורסם: 4-7-2017 בשעה 08:13)

          איפה ראית שאמרתי אחרת?
          רק הסברתי לרועי שזה לא נגמר באופן ג'נטלמני.

          להגיב
  13. גיא זהר (פורסם: 4-7-2017 בשעה 07:49)

    רועי, אתה מצטט את הפרשנות של גלדסטון. ההודעה הרשמית של מכבי כזו: "המאמן נבן ספאחיה נפגש אתמול בערב עם גל מקל והודיע לשחקן כי הוא לא נמצא בתכניות שלו לעונת המשחקים הקרובה. מכבי מודה לגל, מקצוען אמיתי, רכז הקבוצה בשנתיים האחרונות (צ.ל שנה וחצי), על תרומתו ועל הגישה הנהדרת והמקצועית שלו בכל אספקט של המשחק". אין כל התייחסות לעניין השכר. מן הסתם אחרי שיימצא קבוצה (לא דבר פשוט) יגיעו לאיזשהו הסכם.

    להגיב
    • רועי (פורסם: 4-7-2017 בשעה 07:56)

      כל הפוסט הזה מבוסס על פרשנות של אנשים שכותבים באינטרנט…

      להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 4-7-2017 בשעה 08:04)

        ברור שכולנו פרשנים, רק שמה שגלדסטון כתב אמר להיות מובן מאליו והוא מציג את זה כאילו שזו מחווה של מכבי.

        להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 4-7-2017 בשעה 07:56)

      ועניינית, בניגוד למה שעושים במכבי חיפה עם המנודים (ובעניין ידין ועזריאל בזמנו זה גם הגיע להרכאות משפטיות, למיטב זכרוני ידין משך את התביעה, עזריאל ניצח), מכבי סל בסדר גמור בנושא זה. לשחרר שחקן בתחילת יולי זה מספיק מוקדם.

      להגיב
      • רועי (פורסם: 4-7-2017 בשעה 08:03)

        לפרנקו מפריע שיש הדלפות שמכבי לא מעוניינים בו.
        זו נורמה קלוקלת לטענתו לא להיות מרוצה משחקן שיש לו חוזה, זו חתונה קתולית.

        להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 4-7-2017 בשעה 08:11)

          זאת בעיני, הפלא ופלא, טהרנות. קורה בכל העולם. לעשות קבוצת מנודים ולא להוציא שחקנים למחנה אימונים זו פגיעה ביכולת שלו. אתה רוצה להיות הגון: תודיע שהוא לא בתוכניות ואם הוא יעמוד על קיום חוזהו, תוציא למחנה אימונים, תן לו להתאמן עם הקבוצה ואל תלביש אותו למשחקים (במקרה של מכבי סל לגיטימי גם לא לצרף לנסיעות לאירופה).

          להגיב

מה דעתך?