ניימאר בפריז

אוהב את התהליך והניהול הצרפתי/ קטארי אבל מה זה אומר עליי כצופה ?

אין לי כוונה לנתח כלכלית את עסקת ניימאר, גם לא פוליטית למרות שנראה לי שמדינה שככל הנראה (לכאורה) שיחדה את כל העולם כדי לקבל את אירוח המונדיאל מחליטה לקנות את מי שעד המונדיאל אמור להיות הכוכב הכי גדול בעולם, יכול להיות שזה קשור, אבל מצד שני קראתי באינטרנטים השבוע שיש אלגוריתם מיוחד שבודק שווי של שחקן והאלגוריתם אמר שהמחיר בסדר, דרך אגב מעניין כמה גוטליב שווה לפי האלגוריתם הזה.

ואין לי טיפה של "חמלה" לאוהדי ברצלונה שהאמת מרגישים לי כבר שנים כמו בלון שיווקי מנופח, לא קרה כלום , גם לא יקרה כלום לטיולי הבר מצווה של ילדי ישראל, בברצלונה יש עדיין אחלה עיר ואחלה אוכל וגם מסי זה בסדר ומצד שני פריז גם עיר לא רעה.

*

בניגוד לחלק מכותבי דה באזר וגם חלק גדול מהמגיבים פה, אני לא רואה את עצמי כ"עכבר" – במפגשים של הבלוגרים אני מתמקד בעיקר בחלק הזה שדורפן משלם על הפיצות והבירות ומתמקד בהטרלות של תומר חורב על הפועל, מה לי ולחידון עכברים מול דורפן, המכסימום שאני מסוגל זה להסתכל על התשובות ואז שוב על החידון ואז לפתור בערך חצי כי שכחתי בדרך, אז בלייב, לא רציני.

אני חושב שהקיום הספורטיבי שלי הוא כ70% ריגשי (חצי אהבה להפועל, חצי שנאה למכבי ועוד קצת הטרלות לכל השאר) ואת ה30% האחרים אני צורך בתבניות ממותגות – אולימפיאדה זה נפלא אבל לראות קפיצות למים ואופניים סתם ככה זה משעמם, גם כדורגל מהליגה הסקוטית משעמם.

כדורסל זה נבא ורק הפלייאוף , כדורגל זה יורו ומונדיאל והשלבים המאוחרים בליגת האלופות, משחקים גדולים בפרמייר ליג וסופר קלאסיקו ואתלטיקו ריל – כאלה אירועים, ליגה צרפתית ? מונקו נגד פסז, את מי אני בכלל מכיר שם ואיזה שעמום.

תנו לי אירוע ברור, עם היסטוריה, לוגואים שמאחוריהם עשרות שנים של מורשת ואני מהופנט למסך.

תנו לי סתם משחק ממפעל פחות מעניין, אולי משחק עם פוטנציאל טוב, אבל אז אני אשקול עם לריב על השלט בבית בשביל זה, כרגע לא שווה.

ודרך אגב זה לא רק אני – קשת ניסו לעשות הישרדות משלהם, היה לא מעניין, אנשים בג'ונגל בבגדי ים משחקים משחק מטופש בבגדי ים זה מעניין תחת תבנית מוכרת ולא תחת סתם פורמט.

אני לא חושב שאני לבד.

 

*

ומה שקרה היום (מבחינתי) זה כמו שלפני חמש שנים מסי היה הולך לשחק בסלטיק או שלברון הולך לשחק ביורוליג – זה בסדר, כל אחד בוחר את הבחירות שלו (את הדרבי של הפיו פיו הסיני ראיתי כי זה ערן זהבי ופה יש רגש).

אבל אני התרגלתי עד היום – שיש מפעלים גדולים ויש מועדונים ויש שחקנים גדולים שרוצים לשחק על הבמות של המפעלים והשחקנים הגדולים – וליד זה יש חיבור ריגשי ותרבותי שאיתו אין מה בכלל להתווכח– אז לניימאר אין לי חיבור רגשי והמפעל המרכזי (הליגה הצרפתית) מעניין לי את…

ומה שקרה פה שונה מאמבפה (לא ידעתי מי הוא עד ליגת האלופות השנה) הולך לריאל, זה סדר אירועים טבעי, מגעיל, ממוסחר, הכל, אבל הגיוני, יש להקות שצריכות לנגן רק באצטדיונים הכי גדולים.

אז בעצם לדעתי יש פה קרב מעניין בשאלה מה יותר חשוב – המפעל והמועדון או השחקן.

ואני לא יודע איך הוא ייגמר.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

129 תגובות ל “ניימאר בפריז”

  1. ישי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 19:49)

    מה עם פוסט המשך לארגונים מסודרים?
    משהו על איך שמכבי לא הוגנת כלפי מקל?
    הסבר איך זה בעייתי במיוחד אצל מכבי כי היא קבוצה גדולה אבל גוטליב שלא מקבל אפילו את המעטפת שיש בחוזה (מה ששחר נותן למנודים) זה בסדר?
    או אולי משהו על קורצקי החצוף שהפסיק להגיע לאימונים ולכן לא מגיעה לו משכורת?

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 2-8-2017 בשעה 20:00)

      גוטליב מקבל את מה שמקבלים במכבי חיפה – שכר ואימונים בצד – גם דגני , הבורר בהחלטה תקדימית החליט למרות מה שאתה כתבת שזו בעיה משפטית כל הסיפור של מנודים אז דגני וגוטליב יקבלו אפילו יותר ממה שמקבלים במקומות אחרים – ישלמו להם והם יתאמנו עם הקבוצה – למרות כל הממבו ג׳מבו של החלטה עסקית הגיונית יש מצב שהתופעה הזו תיעלם מהעולם.
      בינתיים במכבי נתניה מנסים לנדות בלם שחתם רק לפני חודש ובהפועל עכו זה בכלל חגיגה מגעילה – וכן, עומד מאחורי הדברים שאם בארגונים מסודרים קובעים רף מסוים אז כל השוק יישר קו – אפילו מרגיש שצדקתי לגמרי אבל עזוב, הפועל פשטה רגל אז אתה יכול להתעלם.
      קורצקי – כן, גועל נפש, מנסים להתחמק בבית משפט מתשלום מלא של החוזה, את החוזה ראית ? את ההודעות לעובד ראית ? הניסנובים עושים טביב, זה מגעיל, אבל בדה באזר אמרו לי שזה הגיוני עסקי – כמו לשלוח עובד לבדיקת סמים כדי לשבור חוזה – אין הרבה הבדל – ושוב, מרגיש שצדקתי בפוסט הזה – נורמות פסולות אתית הפכו להיות נחלת המועדונים הכי מסודרים והתקשורת שותקת – מה חשבת שיקרה בהפועל או בעכו או בנתניה ? שיהיו יותר צדיקים משחר ?

      להגיב
      • ישי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 21:18)

        פורסם שלא נותנים לו את התנאים שכתובים בחוזה. אם אתה אומר שזה לא נכון, אני מוכן להאמין. זה לא שאני בקי בפרטים, רק קורא בספורט 5 או וואלה.
        לא ראיתי את החוזה ולא את ההודעות לעובד, אבל כשאתה מפרסם בתקשורת שמישהו מפוטר ואז טוען שבעצם לא פיטרת אותו והוא הפסיק להגיע (כשבזמן אמת לא התלוננת), זה קשקוש שלא יתפוס מבחינה משפטית כלום. התרגיל המסריח עם ווימס לא מתקרב לזה בכלל.

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 2-8-2017 בשעה 21:25)

          1. אני מהמר שקורצקי ינצח.
          2. אני לא מכיר את ההתקשרות וממה שהכרתי את הניסנובים הם ישתמשו בכל תרגיל משפטי .
          3 בתי משפט נוטים לפסוק לטובת העובד – צריך להיות פה מוקש רציני יחסית כדי שהניסנובים ירוויחו משהו.

          בספר שלי הסיפור עם ווימס מסריח בהרבה – לטמון לעובד מלכודת כדי לגרום לו לעבור עבירה ולהשתחרר מחוזה – בעייתי יותר מללכת לבית משפט (דבר שקורה בשכיחות גבוהה ) ולהתדיין על לוליינות משפטית .

          למען הסר ספק – מנודים ותרגילי קורצקי הם מאותו ביהס – מטרתם להתיש את הצד השני ולגרום לו לוותר – זה אולי חוקי אבל לא אתי בעיני.

          להגיב
          • ישי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 21:55)

            לא גרמו לו לעבור עברה, אלא אם כן אתה מתכוון שמכבי גם הזמינו את זה שיפסלו לו דגימות. אני לא מאמין שיש להם יכולת לעשות את זה, אבל אולי אני תמים. נראה לי יותר סביר שהוא עישן, ושלמכבי זה לא אכפת ככה סתם, אבל כאן רצו להעיף אותו ומצאו תירוץ.

            להגיב
            • יניב פרנקו (פורסם: 2-8-2017 בשעה 22:00)

              אל תשכח שהוא חיכה לבדיקה שעות כשהבן שלו בנתבג – ובסוף העיפו אותו על זה שקם והלך.

            • yaron (פורסם: 2-8-2017 בשעה 22:05)

              חבל שהדיון הולך למקום הזה של מי יותר חרא.
              הייתי מעדיף פוסט נוסף בסדרת "יומן חזרה לליגת העל"
              בלי ציניות, באמת מעניין לשמוע את דעתך.

          • יואב (פורסם: 2-8-2017 בשעה 22:50)

            יניב,
            בספר שלי, לא לשחק חוקי(לא לשלם, לגנוב, להעלים מס, לשקר לערבות, להתעלם מתביעות בליגה ובאירופה קרוב לשנתיים… קצת יותר חמור משחקן שמגיע מסטול למשחק(והוא לא היחיד אגב) ומפסיד בו ארבעים הבדל.
            יתכבד אדון ווימס ויתבע.
            אתה יודע כמה תבעו אתכם או יותר נכון- כמה יש עוד בדרך? לא. הם לא יודעים. זאת צורת הניהול בהפועל- כיבוי שריפות והיחלשות חודשית מקצועית קבועה. אלו העובדות שכתבתי לך כבר לפניחצי שנה ושנה. בכל מקרה, לאחת יש אינקם ואאוטקם ולשניה יש רק אאוטקאם. תעשה את החשבון לבד.

            להגיב
      • תומר חרוב (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:31)

        יניב, תיקון. בנתניה לא מנסים לנדות בלם. בנתניה החליטו שמשחררים בלם שהוחתם, בינתיים הצוות המקצועי קיבל הוראה שהוא מתאמן עם הקבוצה כרגיל בזמן שיש איתו משא ומתן בנוגע להתרת החוזה.

        להגיב
  2. אריאל גרייזס (פורסם: 2-8-2017 בשעה 19:51)

    כל כך אדיש למעבר הזה, רק שמח שהסאגה נגמרה (ובעיקר מקווה שזה לא יגרום לבארסה להתעקש על קוטיניו)

    להגיב
    • ק. (פורסם: 2-8-2017 בשעה 20:03)

      כאוהד בארסה, לא יכול להגיד שאני אדיש ושהתחילו השמועות קיוויתי שהן לא נכונות, אבל ככל שנמשכה הסאגה רק קיוויתי שתגמר ושיילך אם הוא רוצה. לדעתי אבא שלו טמן לו מלכודת דבש מטורפת (ובעיקר גזר לעצמו), כי במקרה הספציפי באמת מדובר בבחור שמשחק עם הנאה וחיוך ובאמת אוהב את המשחק.
      מקווה ש: לא יביאו את קוטיניו (רוצה את ליברפול חזקה), לא את גריזמן (לא אוהב את הקטע של להחליש יריבה, במיוחד לא כזאת שגם מתחרה בריאל), עוסמאן דמבלה – בכיף להמר על כשרון צעיר, בכללי המשחק של היום שפרנקו ציין, ויותר מזה קשר כמו וראטי ליד רקאטיץ' (אינייסטה כשלום תקווה) כדי לתת פייט לקישור של ריאל

      להגיב
      • שמעון (פורסם: 2-8-2017 בשעה 21:12)

        הוא יחייך יותר עם שכר פי 3, חסויות והסכמים ואליפויות בפריז והגעה לשלבים המאוחרים של הצמפיונס ואם קצת מזל גם לקחת גביע אירופה על הדרך כמספר 1, איזה סיבה יש לו להישאר בבארסה? הוא כבר השיג איתה תארים וביסס לעצמו מעמד עולמי.

        להגיב
        • אופיר מ (פורסם: 2-8-2017 בשעה 22:40)

          וואו אליפויות בפריז, חתיכת אתגר מטורף!

          להגיב
      • אופיר מ (פורסם: 2-8-2017 בשעה 22:39)

        מתפלל שלא יביאו את קוטיניו. א – הוא בכלל לא המחליף הטבעי לניימאר. ב – חלש מידי, טוב לליברפול, לא לברצלונה

        להגיב
        • ק. (פורסם: 2-8-2017 בשעה 23:06)

          מסכים עם א, קיצוני בכנף זה ממש לא התפקוד האידיאלי שלו. לא מסכים עם ב – כשרון טכני אדיר, יכול לחגוג עם מסי וסוארס (ועדיין מקווה שיישאר בליברפול)

          להגיב
          • אופיר.מ (פורסם: 3-8-2017 בשעה 09:39)

            ק.
            ממש לא מביאים אותו לשחק קיצוני בכנף. לשם יגיע 'מבפה (לצערי כניראה לא) או דמבלה – סבירות גבוהה (שמשחק במידה שווה בשני הרגליים – נתונים לגביו בהמשך התגובה). או די מריה אם ברתומאו ממש מטומטם ויכלול אותו בעסקה.
            אני לא שייך לעדת המעריצים של קוטיניו, ואנחנו גם לא צריכים כישרון התקפי כמו שאנחנו צריכים בונה משחק וסטופר כמו וראטי שכלכך רציתי שיבוא.
            לגבי דמבלה:

            23 משחקים כקשר מאחורי החלוץ (עם נטייה ימינה).
            15 משחקים כקיצוני בצד שמאל.
            9 משחקים כקיצוני בצד ימין.
            משחק אחד כחלוץ שני.
            משחק אחד כחלוץ חוד.
            בשנתיים האחרונות בליגה:
            6 שערים ו-10 בישולים ברגל שמאל (העונה 3 ו-9 בהתאמה)
            11 שערים ו-7 בישולים ברגל ימין (העונה 3 ו-3).
            נתוני בעיטה העונה בליגה:
            32 פעמים בימין, 47.8% דיוק, 13.0% יחס המרה.
            19 בשמאל, 50% דיוק, 14.2% יחס.
            כשנשאל במדי ראן על ההעדפה שלו: ״כן, אני קצת יותר שמאלי״.
            אז למה אתה בועט מצבים נייחים בימין? ״כן, אני בועט טוב יותר ברגל ימין״.

            להגיב
  3. Amir A (פורסם: 2-8-2017 בשעה 19:57)

    עכשיו כשניימאר עזב אולי מסי יפרח.

    להגיב
    • ק. (פורסם: 2-8-2017 בשעה 20:08)

      יש מצב שיתחיל למצות את הפוטנציאל כשיפסיקו לדרוך לו על הרגליים
      (צחוק צחוק, אבל השחקן הכי טוב *לאורך* עונת 2016-17 היה מסי, למרות שלא זכה בתארים הגדולים, וברור שיתגמד (תרתי משמע) מול מי שזהר בעיקר במאני טיים, אולי מודריץ' בעצם יותר ממנו)

      להגיב
  4. איציק (פורסם: 2-8-2017 בשעה 20:07)

    הדבר היחיד המשמח במעבר זה הוא שעכשיו לבארסה התפנה מקום תחת תקרת השכר לפיו פיו המקורי. בטח הוא כבר בדר מסין להראות לכל העולם את יכולתו על הבמה הגדולה.
    וברצינות, למדגדג לי את ה… טוב לא זוכר אם זו הימנית או השמאלית.

    להגיב
  5. אמיתי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 20:14)

    כל הסאגות האלה מזכירות את משחקי הכס או מלחמת הכוכבים (או ספייסבולז -איציק). בגלקסיה רחוקה..

    להגיב
    • איציק (פורסם: 2-8-2017 בשעה 20:21)

      מה פתאום. סגאת ניימר מתאימה לאיזו מיני סדרה זבל. כיוון שלא רואה הרבה סדרות, סומך עליך שתמצא אחת.

      להגיב
      • אמיתי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 20:39)

        המעופפים הנועזים?

        להגיב
        • איציק (פורסם: 2-8-2017 בשעה 20:40)

          לא מכיר, תאלץ לסמוך עליך.

          להגיב
          • אמיתי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 20:44)

            יש איזה קישור.. אחפש ואשים פה..

            להגיב
  6. החטיאר (פורסם: 2-8-2017 בשעה 20:19)

    מסכים בהחלט עם מה שאמרת, רואה רק אם יש עניין ולא כל משחק חייבים לראות רק כי קוראים לזה כדורגל. בכדורגל (ובכלל בכל התמודדות) חייבים להעדיף את אחד הצדדים, אחרת זה לא מעניין. לפעמים אין עניין רגשי, אבל מדובר בקבוצה איכותית שנהנים לראות אותה (מי אמר מונאקו), וגם כאן שווה בהחלט לפנות זמן לצפיה. ניימאר הוא אכן שחקן שמהנה לראות וקונים בשבילו כרטיס (או זכויות שידור), הוא יכול לעשות את ההבדל בין קבוצה טובה לאלופה, ולכן המניע של פ.ס.ז. ברור. גם ניימאר יצא מהצל הענק של נמוך הקומה, ויקבל את הבמה המרכזית ויהיה ה-כוכב (הפך לכזה גם בזכות הסכום ששולם עליו) ולכן גם המיע שלו ברור. win-win.
    דרך אגב, מה זה הטרלות?! מופיע פעמיים בכתבה. או שזה שגיאת הקלדה או שאני כבר לא בעניינים…

    להגיב
    • אוריה (פורסם: 2-8-2017 בשעה 20:36)

      אם אתה שואל מה זה הטרלות אז אתה בהחלט ראוי לכינוי שלך :)

      להגיב
    • אמיתי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 20:42)

      ע״ע איציק

      להגיב
    • שמעון (פורסם: 2-8-2017 בשעה 21:09)

      ניימר לעולם לא יגיע למאית של מסי או רונלדו, הוא שחקן סבבה ווירטואוז אבל הוא לא גדול באמת ואף אחד פה לא היה מכניס אותו ל-50 הגדולים בכל הזמנים או אולי אפילו 100. סוארס אפילו יותר יעיל ממנו והייתי לוקח את סוארס לפניו.
      פריז לא יראו גביע אירופה לדעתי עד שמסי ורונלדו יפנו את הבמה והם בטח יביאו עוד ועוד רכישות ואולי אז.
      אבל הוא עשה מהלך נכוןכי הוא כבר השיג הכל עם בארסה אז מציעים לו פי 3 שכר ובטח עוד דברים מתחת לשולחן והוא מאמין בעצמו שהוא לא פחות טוב ממסי ורונלדו אז אכן ווין ווין.

      להגיב
      • אלי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 21:32)

        מאית? לא הגזמת.

        להגיב
  7. הברזיליאני (פורסם: 2-8-2017 בשעה 21:22)

    בבית הספר קראנו לניימאר ודומיו "ילד מעצבן". העובדה שהוא הסופרסטאר, בהרבה, של הכדורגל הברזילאי מעידה על השפל בו זה נמצא.
    והכסף כבר לא באמת רלבנטי. אחרי שנופצה תקרת הזכוכית של ה100 מיליון, הכל מרגיש כמו כסף של מונופול.

    להגיב
  8. yaron (פורסם: 2-8-2017 בשעה 21:31)

    "אז בעצם לדעתי יש פה קרב מעניין בשאלה מה יותר חשוב – המפעל והמועדון או השחקן."

    מאוד פשוט, תלוי את מי שואלים.

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 01:22)

      זה בגלל שאין סטאנדרט הזהב :-)
      נ. ב. כבר יש עד מדינה.. שינוי הניק קרוב מתמיד

      להגיב
      • איציק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 06:13)

        לפני שאתה מצפה לשינוי הניק, תדאג לשים לינק כפי שהבטחת.

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 07:06)

          הבטחתי אבל לא הבטחתי לקיים

          להגיב
          • איציק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 07:10)

            זהו, מיצבת את עצמך כמועמד ראוי לראשות הממשלה.

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 07:17)

              תפקיד אוברייטד. בלי מתנות ובלי צוללות ואם אתה לא יכול לפרגן לבן דוד אז מה הטעם? מכוון למשרת המאמן של מכבי סל. שמעון ידאג לי כבר

            • איציק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 07:24)

              למרות שאתה מדבר כמו רוה"מ, אתה נשמע כמו וויל בינום.

            • אמיתי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 07:29)

              הוא קפץ לי לתוך הרכב.. הייתי בחנייה ברוורס בכלל.. טוק טו מיי לוייר..

            • איציק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 07:36)

              ביינום הוא מכביסט מבטן ומלידה, ציוני למופת ואינו חובב שמפניות ורודות.

            • אמיתי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 09:40)

              יותר ציוני ממך ומוויצ׳יץ׳ ביחד

            • איציק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 09:56)

              ממני בטוח (גם מדיאגו וסיד).

        • yaron (פורסם: 3-8-2017 בשעה 07:26)

          קצת שקיפות חברה, מה הוא הבטיח?

          להגיב
          • אמיתי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 07:35)

            זה תחת צו איסור פירסום

            להגיב
      • yaron (פורסם: 3-8-2017 בשעה 07:24)

        קודם כל אתה צודק, זה באמת בגלל שאין גולד סטנדרט.
        לגבי הניק, כפי שראית כבר התאמנתי, אם תנצח אשנה בכיף.

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 07:29)

          נותן תחרות לקאטו הזקן אתה..

          להגיב
          • yaron (פורסם: 3-8-2017 בשעה 07:54)

            קאטונתי

            להגיב
        • yaron (פורסם: 3-8-2017 בשעה 07:41)

          נתתי לך משימה למצא את סמל המדינה בבנק ישראל או על "הכסף" שלו.
          איך מתקדם?

          להגיב
          • אמיתי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 09:34)

            הכלב אכל לי את השיעורי בית..
            תראה. דווקא ניסיתי להתעמק בסטנדרט הזהב. אולי פספסתי משו. לא מבין את הנקודה שלך.. האר את עיני

            להגיב
            • גיל שלי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 10:20)

              משבר 1929 ומשבר 2008 היו מאוד דומים, הסיבה היחידה שב2008 המשבר עבר בצורה הרבה יותר פשוטה היא שנפרדו מהגולד סטנדרט.

            • yaron (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:24)

              גיל, משבר 2008 לא נגמר, בינתיים ראינו רק את הבקרוב…

          • yaron (פורסם: 3-8-2017 בשעה 10:15)

            וואו אמיתי, זה לא משהו שאוכל לעשות בתגובה וגם לא בפוסט שלם.
            בגדול בנקים מרכזיים הם גופים עצמאיים שקיבלו אישור להדפיס כסף.
            כשהבנק מדפיס המדינה לווה ומשלמת ריבית.
            השאלה הגדולה הראשונה היא למי? אשמח לעזרה בנידון כי אלה הסודות הגדולים ביותר בעולם. בנק ישראל לא שייך למדינית ישראל, בנק אוף אינגלנד לא שייך לאינגלנד והפד לא יותר פדרלי מפדקס.
            אספקט נוסף שחייבים להבין הוא איך עובד האימפריאליזם האמריקאי.
            בעבר, אימפריות היו צריכות לכבוש מדינות כדי לשדוד מהן את רכושן (תבלינים, זהב וכו'). האימפריה האמריקאית לקחה את זה (בגאונות רבה יש לציין) לרמה אחרת. במקום לכבוש מדינות אפשר פשוט להכריח את העולם לקבל את הדולר כמטבע ריזרב ולמכור נפט אך ורק בדולרים.
            עכשיו במקום לכבוש את סעודיה אפשר פשוט להדפיס כמה דולרים שרוצים ולקנות כמה נפט שרוצים.
            דמיין מדינה שמחליטה שהמטבע שלה הוא "ירון" ורק לירון מותר להדפיס אותו.
            לא סתם החוקה האמריקאית הקפידה על סטנדרט זהב ואסרה כסף נייר. גדולי המנהיגים בהיסטוריה האמריקאית נלחמו על כך וכצפוי הפסידו.
            אין חופש אמיתי בעולם ואין דמוקרטיה אמיתית ללא כסף הוגן.
            הבעיה היא ש"הציבור" מטומטם ומה שהוא מחפש זה נוחות, לא חופש ולא דמוקרטיה, הוא יאכל כל שטות שתאכיל אותו העיקר לא להתאמץ. ואם זה לא עובד, מלחמה קטנה (או גדולה) תעשה את העבודה.
            רבים מאמינים שמלחמת עיראק פרצה בגלל הפלישה לכווית, מעטים יודעים שהיא פרצה בגלל שסאדם רצה למכור נפט תמורת זהב או "לא בדולרים" וזאת רק דוגמא אחת…
            אתה מוזמן לקרא קצת על קנדי ולנסות להבין מה באמת קרה שם אתה לא חייב להאמין לכתוב בקישור, חפש את הנאום המפורסם ואת Executive Order 11110

            http://anonhq.com/the-speech-and-the-executive-order-that-got-us-president-john-f-kennedy-killed/

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 10:22)

              בקטנה.
              גם בזהב עשו מניפולציות
              זה לא ריאלי כשהכלכלה גודלת ומורכבת ככ
              בדוגמא שלך אם סעודיה לא ״מאמינה״ בדולר היא לא תמכור
              העניין עם למי שייכים הבנקים סבוך. לא מבין את זה
              סטנדרט הזהב הביא למשברים רבים בעבר
              אין כלכלן רציני אחד שתומך בזה
              אולי באמת צריך פוסט על זה
              אבל תודה על התשובה והקישור

            • yaron (פורסם: 3-8-2017 בשעה 11:44)

              אין כלכלן רציני שמתנגד לזה…

            • yaron (פורסם: 3-8-2017 בשעה 11:45)

              אתם אומרים שזה לא ריאךי ולא מסוגלים להסביר למה…

            • yaron (פורסם: 3-8-2017 בשעה 11:48)

              אלן גרינספן ב-1966, מכיר?
              "This is the shabby secret of the welfare statists' tirades against gold. Deficit spending is simply a scheme for the confiscation of wealth. Gold stands in the way of this insidious process. It stands as a protector of property rights. If one grasps this, one has no difficulty in understanding the statists' antagonism toward the gold standard."

              גרינספן ב-2017
              “Today, going back on to the gold standard would be perceived as an act of desperation. But if the gold standard were in place today, we would not have reached the situation in which we now find ourselves,” he said.“[T]here is a widespread view that the 19th Century gold standard didn’t work. I think that’s like wearing the wrong size shoes and saying the shoes are uncomfortable! It wasn’t the gold standard that failed; it was politics.”

            • אמיתי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 11:56)

              מהנדס המשבר האחרון מגן על הנצעה הזו?.. מעניין.
              לא להכל יש לי תשובה ואני מבין אבל אפילו גרינספאן מודה שזה לא ריאלי לחזור לזה. אני באמת מנסה להבין מה החיסרון ביןשהפדרל רזרב קובע את כמות הכסף בשוק לעומת זה שכמות הזהב הרנדומלית תעשה את זה, ועוד עי מי?
              ממה שנראה לי משהו כמו הביטקוין הוא פיתרון הרבה הגיוני לבעיתיות הזאת מאשר לחזור לפתרון דינוזאורי

            • yaron (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:18)

              אמיתי,
              לא בא לי לפתוח את הדיון הזה מחדש. ביקשת שאאיר את עיניך, ניסיתי.
              בלי קשר, אני רחוק מלהעריץ את גרינספן, עשה את ההיפך הגמור ממה שהאמין בו ועשיו מגלגל עיניים…

            • איציק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:36)

              אמיתי, בקשת להאיר את עיניך. בבקשה, משהו מאיר עיניים, במיוחד בשבילך: http://www.mako.co.il/beauty-news/Article-8024ea074b27c51006.htm

            • אמיתי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 18:57)

              הכל טוב ירון..

  9. נעם (פורסם: 2-8-2017 בשעה 21:43)

    לצערי אני חושב שהמעבר יהיה מוצלח עבור ניימאר, שהוא יתבגר שם וייתן קפיצת מדרגה.. יש לו המון כישרון בין הרגליים.

    להגיב
    • אופיר מ (פורסם: 2-8-2017 בשעה 22:42)

      בין הרגליים?…

      להגיב
      • אורן השני (פורסם: 2-8-2017 בשעה 22:51)

        בין היתר

        להגיב
  10. Lord Anthony (פורסם: 2-8-2017 בשעה 21:50)

    בסך הכל היו צריכים מחליף לזלאטן, ראו שנה שעברה שהוא היה חסר להם.

    להגיב
    • ק. (פורסם: 2-8-2017 בשעה 23:01)

      חסר להם בליגה אולי (וזה גם בדיעבד אחרי עונת שיא של מונאקו). בצ'מפיונס איתו לא היה הבדל ובלעדיו הודחו בצירוף אירועים נדיר

      להגיב
      • אופיר.מ (פורסם: 3-8-2017 בשעה 09:42)

        לזלאטן היה חסר מחליף בדמות כוכב על ווינר, ולשם כך הביאו את ניימאר. שנה שעברה עם זלאטן פסז' לא היתה מנצחת 4-0 שהתבסס על משחק אגפים מהיר ופריצות של די מריה ודרקסלר.
        עם ניימאר שהוא ללא ספק טופ 5 ובעל ערך מוסף עצום לקבוצה הם להערכתי ולצערי מועמדים בכירים לזכות

        להגיב
        • איציק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 09:57)

          התחליף היחיד לזלאטן זה זלאטן אחר.
          ניימר לא מהווה תחליף… הוא שונה לחלוטין.

          להגיב
          • אופיר מ (פורסם: 4-8-2017 בשעה 16:53)

            איציק, אתה אדם לעומתי שאפילו לא טורח להתייחס לכתוב אלא רק להתנגח בדעות אחרים, לא רואה טעם להתייחס מעבר לכך.

            להגיב
            • איציק (פורסם: 4-8-2017 בשעה 17:17)

              אתה מתעצבן כי אתה כנראה פשוט לא מכיר את הפתגם על מטוס דקוטה, קרא כאן: http://www.iaf.org.il/480-18748-he/IAF.aspx
              לא ניסיתי להתנגח, אתה יכול להרגע. כח אויר.

            • איציק (פורסם: 4-8-2017 בשעה 17:17)

              קח אויר

        • ק. (פורסם: 3-8-2017 בשעה 12:36)

          זה מה שאני אומר, עם ניימאר הם יהיו קבוצה יותר טובה בליגת האלופות (לא יודע אם בכירים).
          בצ'מפיונס, זלאטן, עם כל האהבה אליו וכמה שהוא ענק, לא נתן משחק נוקאאוט אחד טוב ממש בקריירה, הוא טוב בלהשתלט על ליגות דרג 2

          להגיב
          • איציק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:17)

            חוץ מאנגליה היכן איזו מהליגות בהן זלאטן לקח אליפות היא ליגה דרג ב'?

            להגיב
            • ק. (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:24)

              זלאטן סיים מקום שישי באנגליה (עונה שעברה הייתה היחידה).
              הכוונה בדרג ב' שהם לא היו בטופ של אירופה)
              אליפויות שלקח "לבד": אייאקס, מילאן ואינטר בשפל של הליגה האיטלקית (לפני שיובה התאוששה, ראו גם בצ'מפיונס, מלבד ההבלחה של אינטר בלעדיו), פסז'
              אליפויות שלקח כחלק מקבוצה מעולה: יובה שלפני הקלצ'יופלי, בארסה 2010

            • איציק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:38)

              אפשר ככה לפסול אליפות של כל אחד. היה חלק מקבוצה. מסי ורונאלדו משחקים לבד. לפי קריטריון זה, אין להם אף אליפות. ואיטליה בעונות השפל עדין בין 4 הליגות הגדולות באירופה. מו פארה עשית ממנו.

          • אופיר מ (פורסם: 4-8-2017 בשעה 16:54)

            בדיוק, ק.

            להגיב
  11. ליצ'לופ (פורסם: 2-8-2017 בשעה 22:20)

    כאילו שסיטי או צ'לסי הם לא מועדוני פלסטיק-נפט. לוגואים של מסורת עלק

    להגיב
  12. צור שפי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 23:20)

    הביטוי filthy rich מעולם לא התאים יותר (לכל מי שמעורב בגועל נפש הזה).

    להגיב
    • יניב פרנקו (פורסם: 3-8-2017 בשעה 01:19)

      זה לא גועל נפש – פשוט הקצנה של עסקאות אחרות – אבל אותי זה מרחיק – אין לי עניין בליגה צרפתית או סינית .

      להגיב
  13. דיזידין (פורסם: 3-8-2017 בשעה 01:28)

    קשה קשה.
    מת על ניימר, משתדל לא להחמיץ משחקים של ברצלונה, אבל לא אתדרדר לליגה הצרפתית.

    להגיב
  14. משה (פורסם: 3-8-2017 בשעה 04:29)

    כל עוד לא נוגעים בקוטיניו הכל בסדר, עבר ממקום אחד שלא מעניין אותי למקום אחר שלא מעניין אותי.
    לגבי אוהדי בארסה שלא רוצים את קוטיניו כי הוא לא מספיק טוב, גם על סוארס רבים תפסו תחת לפני שעבר, הוא היה ענק בליברפול והוא ממשיך להראות את זה גם בבארסה.

    להגיב
    • matipool (פורסם: 3-8-2017 בשעה 08:11)

      בול. כל מילה.

      להגיב
    • אופיר (פורסם: 3-8-2017 בשעה 08:34)

      סוארז היה גדול על הליגה האנגלית, וכל העולם ראה את זה. קוטיניו?

      להגיב
      • משה (פורסם: 3-8-2017 בשעה 10:02)

        קוטיניו הולך ומשתפר כל עונה. הוא בסה״כ בן 25 עם 4 שנות הובלת קבוצה בליגה האנגלית, המספרים שלו בעונה שעברה מצויינים למרות שנעדר רבע ממנה. אני חושב שהוא בהחלט ברמה הזו אבל שוב, מעדיף שתחשבו אחרת…

        להגיב
    • אופיר.מ (פורסם: 3-8-2017 בשעה 09:42)

      על מה אתה מדבר?! לסוארס חיכינו על קוצים. הלוואי שתצליחו לשמור את קוטיניו אצלכם (לא ניראה ככה האמת)

      להגיב
    • אופיר.מ (פורסם: 3-8-2017 בשעה 09:43)

      מי שצחק ולעג לסוארס היו דווקא האנגלופילים פה בבלוג, לא שראיתי אותם נושכים את הכובע.

      להגיב
  15. וודר (פורסם: 3-8-2017 בשעה 06:33)

    הבעיה עם המעבר של ניימאר הוא פחות הסכום או אפילו ההתנהלות המבישה כלפי מועדון שהוא בסופו של דבר אהב לשחק בו ועבורו. הבעיה היא מה ניימאר בעצם רוצה במעבר הזה??? הרי איך שלא נבחן את זה אין שום שידרוג מקצועי נקודה. בשביל האתגר ולהיות מס אחת בקבוצה לא חסרות קבוצות כמו הסיטי או צ'לסי שיכלו לשלם את הסכום המדובר. מה שנשאר זה כנראה רדיפת אחרי הכסף. אולי יותר מכיוון האבא הגאון שלו, אבל עדין הספורטאי שמליוני עוקבים ומעריצים רוצים לראות אותו מתפתח לשחקן בוגר ויותר טוב לוקח כזו החלטה זה בהחלט מעורר שאלה וגם תחושה של החמצה שכנראה שניימאר כמו לא מעט ברזילאים לא יימצא את מלואו הפוטנציאל שלו. ובטח שהוא לא יזכה בכדור הזהב או הכרה לטוב בעולם מהליגה הצרפתית. ואם שחקן בגיל 25 שכסף בטוח לא חסר לו , מוכן לחרב את הקריירה שלו בכלל בצע כסף, פנינו לאן?

    להגיב
    • איציק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 06:45)

      למה לחרב קריירה? אם הוא יוכל להביא להם את גביע האלופות וזה יהיה רשום על שמו (מה שלא יהיה לו אף פעם בברצלונה), אז זו אחלה קריירה. כמה אליפויות צרפת גם נחמד. וכסף זה דבר שהרבה ספורטאים רודפים אחריו כאחד השיקולים להמשיך בקבוצה או לעבור לאחרת. תראה מה קורה ב-NBA. אז מה שהשיג ככינור שני, השיג. עכשיו הולך להיות במקום בו בטוח יהיה מקום ראשון, עם סיכוי לא רע להתמודד על ראשות אירופה, והקטארים יהיו מוכנים לשפוך בשביל זה עוד כסף, וגם להירשם בהיסטוריה כשחקן עם דמי העברה הכי גדולים בי פאר, ועם השכר הכי גבוה, וגם האבא הגרידי מבסוט.
      אני חושב שהכל נעשה בצורה מגעילה (אולי כך הם פני הדברים בעולם ההעברות), והוא גרידי, ואבא שלו עוד יותר, והסוכן שלו כמו אבא שלו נראה לי, ובסופו של דבר, לחיות בפריז, ולשחק בפ.ס.ז'. זה לא הדבר הכי גרוע שיכול להיות בקריירה של שחקן כדורגל.

      להגיב
    • תומר הוותיק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 07:19)

      הדבר המדהים הוא איך חונכנו בתור צרכני ספורט לא-סימטריה הזאת:
      1.כאשר המועדונים (בכל הענפים), מחליטים לחתוך שחקן זה בגלל סיבות עסקיות נכונות (שמסתכמות כולן בלעשות כסף…או יותר נכון, עוד ממנו).
      2.אבל כאשר שחקנים לוקחים את גורלם בידיהם בשביל לעשות עוד כסף, זה ממותג בתור בצע כסף….

      נ.ב
      בעבר כאשר הייתי שכיר בשוק הייטק וניהלתי אגף, נהגתי להתרגז בליבי איך מדיי פעם כל מיני עובדים ועובדות היו עוברים למתחרה ״רק״ בגלל שהוא מציע יותר כסף…
      השנים עברו,התבגרתי והקמתי חברה משלי, ודווקא אז פתאום השתנתי והבנתי את המהלכים האלה, ביום הדין, החברות בלי למצמץ ,יצמצמו ויחתכו את מי שצריך , בשביל לעשות – עוד כסף….

      אני לא מכיר אותך וודר אבל אם היו מציעים לך פי שלוש כסף בכדי לעבור למקום אחר, לא הייתי פוסל את זה על הסף :-)

      להגיב
      • אמיתי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 07:25)

        עזוב. זה לא הכסף. הבנאדם עשה ויעשה עוד בוחטות. זה לא שכיר הייטק שבגיל 50 לא ימצא עבודה ויש לו משכנתא על הראש.. רק מהפירסום בברזיל הוא יכול לעשות את הנינים שלו מיליונרים.
        רוצה לצאת מהצל של מסי..לגיטימי אחרי הכל

        להגיב
        • איציק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 07:31)

          דרך אגב, לפני כמה ימים נדמה לי אריאל כתב שבפוטבול משהו כמו 50% אחרי 5 שנים הופכים להיות פושטי רגל (האם אני זוכר נכון?). מעניין מה קורה בעניין זה בכדורגל. חוץ מאנדראס ברמה לא זכורים לי עוד מקרים כאלו.

          להגיב
          • אמיתי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 07:37)

            רובן עובד ליאור אסולין..
            בוריס בקר פשט רגל..
            זה לא עניין של סכומים. עניין של הרגלים

            להגיב
            • איציק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 08:11)

              מי מהם כדורגלן?

            • אלון3131 (פורסם: 3-8-2017 בשעה 08:12)

              פאקינג מייק טייסון פשט רגל. זה כבר כישרון אמיתי להפסיד כל כך הרבה כסף.

              דווקא שחקני פוטבול לא דוגמא טובה כי בערך 70 אחוז מהשחקנים הפעילים(ואני לא נוגע בשחקנים שמגרדים את הליגה) היו חולמים על משכורת של שחקן 7-8 בNBA

            • איציק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 08:15)

              להבנתי, הדון אשם במידה רבה בפשיטת הרגל של טייסון. ניצל אותו עד הסוף.

            • Ljos (פורסם: 3-8-2017 בשעה 09:12)

              דון שימון?

            • איציק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 09:22)

              דון שימעון שם את הדון בכיס הקטן.

        • תומר הוותיק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 08:40)

          זה תמיד הכסף.
          למה המיליארדרים שהם הבעלים של גולדן סטייט לא היו מוכנים לספוג את תקרת המס?
          הרי, זה לא באמת מסכן את הונם….

          פשוט, הם ביקשו מהמולטי מיליונר (דןראנט) ,תוריד משלך, הרי גם ככה עשית מספיק…

          לגבי הלצאת מהצל של מסי, סביר שיש גם לזה השפעה.

          להגיב
          • Ljos (פורסם: 3-8-2017 בשעה 09:12)

            בהתחשב בכך שקרי הציע לקחת פחות כסף כדי לעזור לקבוצה, והבעלים ענו לו שזה ישפיע רק על המס והם מעדיפים לספוג אותו (http://www.chatsports.com/golden-state-warriors/a/source/steph-curry-offered-to-take-a-pay-cut-to-stay-with-warriors-13742840), טענה משונה.

            להגיב
            • תומר הוותיק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 12:33)

              האחד לא סותר את השני.

              לקרי הם וויתרו, לדוראנט לא.

            • Ljos (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:42)

              הקיצוץ של דוראנט עזר להם לאפשר את ההחתמות את ליבינגסטון ואיגודלה. קיצוץ של קרי לא.

            • תומר הוותיק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 14:35)

              ljos
              זאת הנקודה שלי, שהם היו יכולים להביא את איגי ולווינגסטון גם בלי שהוא יקצץ, זה פשוט היה עולה להם סד"ג של עשרה מילון דולר לשנה נוספים במס מותרות (אולי עשרים), אבל מה זה משנה למיליארדים האלה?

              וזאת הנקודה, זה משנה להם. לכן שיקולי כסף ששחקן מפעיל (למרות שהנינים של ניימאר מסודרים כבר), הם לגיטיימיים ורלוונטיים בדיוק כמו שלבעלים הם רלוונטיים ולגיטימיים.

      • וודר (פורסם: 3-8-2017 בשעה 09:06)

        היי תומר, יש הבדל מהותי בין מועדון שחותך שחקן לבין שחקן שמחליט ללכת לקבוצה x בגלל כסף.
        מועדון ספורט בטח בעידן של היום בסופו של דבר מחפש להרוויח נטו. רוב הבעלים של קבוצות הספורט בעולם לא באו בשביל בפאן. הם באו בשביל לקדם עסקים כאלה ואחרים שלהם ולהרוויח יותר. אז נכון. לחתוך שחקן זו לא התנהגות הולמת ולא נראה טוב, אבל לפחות כל הצדדים מודעים לחוקי המשחק ומוכנים לשחק בו.
        שחקן זה אדם שקודם כל יש בו את יצר התחרותיות הרצון והרעב לנצח להתקדם זה מה שמניע ספורטאי להמשיך ולהשקיע ולהתאמן בכל יום השנה ובקריירה שלו, השאיפה להיות בטופ.
        אם ניימאר היה עובר לצלסי יונייטד או הסיטי הייתי מבין את הרצון להתקדם להיות מס 1 כי זו באמת פלטפורמה שיכולה להתאים לשאיפות הללו. אבל פריז??? הרי זה סותר את כל מה שביכול אולי ניימאר מתרץ במעבר שלו. מפריד הוא בחיים לא יחשב לגדול באמת ולא משנה כמה צמפיונס הוא יקח (והוא לא יקח הרבה אם בכלל). אז מה שנשאר זה כן, רק בצע כסף וזה לא מתיישב עם המילה ספורטאי.

        להגיב
        • איציק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 09:21)

          אבל מתיישב עם ספורטאי מקצועי. אם מהנדס עוזב חברה גדולה ועובר לבינונית, שהעניין בה קיים אבל פחות, אבל מציעים לו שכר פי שלוש האם זה יראה מוזר? הרי ייעודו של מהנדס זה להנדס ברמה הגבוה ביותר, ופתאום הוא יורד ברמה. פשוט בצע כסף.

          להגיב
          • וודר (פורסם: 3-8-2017 בשעה 09:33)

            אתה ממש טועה. יש מקצועות בעולם שהכסף הוא ממש לא הערך העליון במה שאותו אדם החליט לעסוק בו למחייתו. נכון רובנו כן נקח בחשבון ואפילו גדול מאוד את עניין הכסף. ספורטאי בטח אחד שמרוויח כמו ניימאר, לא מצפה ממנו לעשות שיקול כזה בקריירה שלו.
            קח כל כדורגלן בעולם שלא משחק בלבל של ריאל בארסה ובאיירן ותציע לו להוריד בשכר ולעבור לאחת הקבוצות הללו תראה מיד מה מניע ספורטאי.
            לעומת זאת קל כל מהנדס ותציע לו לעבוד בגוגל בשליש ממה שהוא מקבל כיום בחברה שלו, ולא בטוח שרובם יסכימו למעבר. וזה ההבדל

            להגיב
            • אלי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 09:48)

              ניימאר היה הגורם המשמעותי (חוץ מהשופט) בניצחון על פסז.
              ומה היתה תמונת הניצחון? מסי…
              אם פסז יקחו את ליגת האלופות אין ספק מי יהיה במרכז תמונת הניצחון.
              ובנוסף לקבל יותר כסף? אין בכלל ספק.

            • איציק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 09:55)

              ניימר לא כל שחקן, והוא עשה את הדרך ההפוכה מהסיפור שלך.
              אני ממש לא אוהב את הסגה שהייתה, אבל בסופו של דבר גם טראמפ נלחם על כימיקלים לישראל למרות שזה פיצוחים בשבילו. יש להם הרבה כסף כי הם לא מותרים עליו בכזאת קלות כמו מי שאין לו.

            • Ollie Williams (פורסם: 3-8-2017 בשעה 11:07)

              זה כבר עניין של רמת הכנסה.
              דווקא גוגל דוגמה מעניינת שיכולה גם לחזק וגם להחליש את הקייס של ניימאר.
              גוגל נתנו למנהלים מובילים ודמויות מפתח משכורות מפלצתיות כדי להשאיר אותם בחברה.
              בסוף קרה אפקט הפוך – הם הרוויחו וחסכו מספיק כסף, וכשהפן הכלכלי היה נון-אישו הם עזבו את החברה על מנת להוביל פרוייקטים שעניינו אותם יותר.

              אז אפשר להשוות את זה למקרה של ניימאר בכל מיני צורות. לי נראה שבמקרה של פסז' הוא בחר להוביל פרויקט קטן יותר שמעניין אותו יותר ושהוא יהיה בו דמות מרכזית, ולא רק שהוא לא מוותר על כסף אלא אפילו מקבל יותר. לי זה נשמע כמו סוג של ווין-ווין מבחינתו גם אם לא יצליח להוביל את פסז' לזכייה בצ'מפיונס.

            • ק. (פורסם: 3-8-2017 בשעה 12:56)

              אלי, אתה צודק לגבי המשחק ההוא (למרות שתמונות הנצחון היו יותר ניימאר וסרג'י רוברטו), אבל לאורך העונה מלבד בערך בשבועיים לפני המשחק ההוא וחודש אחרי, הוא נתן עונה מאוד בינונית יחסית לעצמו (ולשתי העונות שלפני).
              בתמונת הנצחון של פסז' בצ'מפיונס אין ספק שזה יהיה הוא

            • ק. (פורסם: 3-8-2017 בשעה 19:42)

              צדקתי לגבי סרג'י רוברטו, מסי קצת יותר מניימאר. בכל אופן הוא קיבל את רב הסופרלטיבים, ויצא די נקי מעונה בינונית שלו

        • תומר הוותיק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 12:42)

          וודר,
          זה לא כזה שחור ולבן, הדברים קשורים אחד בשני.
          זה לא רק כסף (אבל יש לו משקל עצום).
          יש פה גם עבודת מכירה ושיווק שמישהו עשה על ניימאר, שנוגעת בטח בחלק מהמאפיינים התחרותיים שאתה מדבר עליהם.

          אני יכול לדמיין את השיחה, פריז לא זכתה אף פעם… אם תיקח אותה, תחקק בהיסטוריה העולמית. שנה הבאה גם יש מונדיאל, ואם תיקח גם אותו אז בכלל יהיה לך רצף מדהים (היי והזכרנו כבר שחלק נכבד מהסגל של הנבחרת שלך אצלנו בקבוצה?).

          לגבי שחקנים שיסכימו לעזוב כל קבוצה אחרת ולבוא לשחק באחת הגדולות… מממ… לא עולות לי דוגמאות טובות, אבל בוא ניקח את האן.בי.איי.

          מי מגיע לגולדןסטייט על תקן אני מוותר על כסף אחר?
          ובכן, כאלה שלא באמת מוותרים (עומרי כספי לדוגמה) וזה הרוב, והאחרים זה שחקנים שכבר בסוף קריירה (וגם הם לא מוותרים על הרבה כסף) ולעומת זאת יש להם דובדבן של אפשרות לזכות באליפות אחרי קריירה של 15 שנה.

          הרי שחקנים בראש ובראשונה רוצים לשחק. אף אחד לא נהנה לשבת על הספספל של ברסה.

          להגיב
          • וודר (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:44)

            ברור שלא הכל שחור או לבן, ויש בטח עוד סיבות שאני בטוח לא מודע אליהן. אבל ממבט של צופה ואדם שאוהב ספורט, הייתי הרבה יותר מקבל ומבין מעבר לאחת האנגליות ששמה ניימאר ימצא את אותם תנאים מאתגרים יוביל קבוצה, ליגה תחרותית יותר, לקחת את הצמפיונס שכרגע אין אף אנגלית שעושה רושם שיכולה לאיים על ההגמוניה הספרדית. מעבר כזה היה נתפס כבאמת לנסות להיות מס 1 אמיתי עם סיכוי דרך אגב אמיתי לזכות בכדור זהב או שאלה על מקומו של ניימאר בהיסטוריה נגיד. אבל מעבר לליגה הצרפתית?? הרי אף אחד לא יתרגש מאליפות ולא משנה גם הוא יקח 10 כאלו ברצף שכל עונה הוא מבקיע 30 שערים. ואת הצמפיונס הוא לא באמת עכשיו יקח כל שנה שלישית. אני כלל לא בטוח שהוא יזכה פעם אחת בתואר עם פריז. וזה מביא אותי למחשבה שהכסף היה כאן גורם מכריע ולא שיקול מה נכון לקרירה של ניימאר בתור שחקן.

            להגיב
            • אלי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 14:29)

              לא היתה לו בחירה ללכת לאנגליה, כי אף קבוצה לא היתה מוכנה לשלם את הסכום הזה.
              אולי יונייטד אם לא היו קונים את פוגבה.

            • תומר הוותיק (פורסם: 3-8-2017 בשעה 14:40)

              כמו שאמרתי, זה שילוב.

              אין לי ספק שאם קבוצה לונדונית הייתה שמה את הסכום הזה, הוא היה בה. (בהנחה שהיו עוטפים את זה באיזה סיפור מולו ועוזרים לו לשכנע את עצמו :-)).

            • אלי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 15:00)

              מסכים איתך, תומר.

        • dk (פורסם: 3-8-2017 בשעה 12:45)

          "מועדון ספורט בטח בעידן של היום בסופו של דבר מחפש להרוויח נטו", אני הייתי בטוח שמטרת העל של מועדון ספורט היא הצלחה ספורטיבית (הערך הנדרש משחקנים לשיטתך). נראה לי שזו בדיוק הא-סימטריה שתומר הוותיק דיבר עליה…

          להגיב
          • וודר (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:34)

            קח את הכדורגל 20 שנה אחורה ואתה צודק בכל מילה. באמת להנהלה והאוהדים והשחקנים עצמם היתה את אותה אידיליה ורצון להצליח כמה שיותר עם האמצעיים הקיימים "ורוח הספורט" היתה בלב כל הנהלה של מועדון כזה או אחר.
            אבל מהרגע שנכנס הכסף הגדול, הכל הלך לפח. מועדונים עוברים לידיים פרטיות והופכים להיות צעצוע כדי לקדם אינטרסים פולטים וכלכליים כאחד. אבל עם כל העצב שבדבר אני עוד יכול להבין את זה. מגיע בן אדם שופך כסף בטח שהוא גם ירצה להרוויח. הרי מההתחלה הוא הגיע כמשקיע. דרך אגב להנהלת ברצלונה יש חלק לא קטן בכלל במעבר הזה. ושוב בגלל שיקולים כלכליים נטו, הזהות של המועדון הולכת קיבינימט.
            משחקן כדורגל שבגיל 8 סך הכל חלם לתת גול בקבוצת נעורים אני מצה להתנהל כאחרון האוליגרכים.

            להגיב
  16. רני (פורסם: 3-8-2017 בשעה 09:39)

    "המכסימום שאני מסוגל זה להסתכל על התשובות ואז שוב על החידון ואז לפתור בערך חצי כי שכחתי בדרך"

    חשבתי שאני היחיד…
    תודה על השיתוף

    להגיב
  17. S&M (פורסם: 3-8-2017 בשעה 09:47)

    אין לי אלא להעתיק לכאן את החמשיר המבריק שכתב רונן בפייסבוק:

    מעשה בארגון מהודר,
    שקשר גורלו בקטאר,
    אך הקשר נגמר –
    וכספי המדבר –
    שאבו מתוכו את ניימר.

    להגיב
    • matipool (פורסם: 3-8-2017 בשעה 10:26)

      למשורר יש כישרון כתיבה. אין ספק.

      להגיב
      • אמיתי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 10:31)

        יש אחד בדרך על קוטיניו
        היו היה גמד מארץ הסמבה
        עבר לקבוצה של אוהדי קישקתא
        עשה קסמים שניגמרו בממוצע במקום ארבע
        עכשיו רוצה לעזוב מהבעסה

        להגיב
        • צביקה (פורסם: 3-8-2017 בשעה 10:43)

          אתה בטוח שזה לא נכתב על פוגבה?

          להגיב
          • אמיתי (פורסם: 3-8-2017 בשעה 11:13)

            לוידע
            כותב אלמוני לחן עממי

            להגיב
            • צביקה (פורסם: 3-8-2017 בשעה 11:14)

              :-)

        • matipool (פורסם: 3-8-2017 בשעה 13:43)

          הוא לא יעזוב. מילה של סחבק.

          להגיב
  18. Ollie Williams (פורסם: 3-8-2017 בשעה 11:00)

    בכל השיקולים בהעברה – מצד הקבוצות ומצד השחקן – יש הגיון.
    בכל שוק התעסוקה בהמון תחומים, אנשים מדלגים בין עבודות. אז למה שכדורגלנים לא? הרי גם מהנדסים היו נשארים באותה חברה 20 שנה ויותר בעבר, היום זה נדיר מאוד. ז"א מלבד נוסטלגיה ורומנטיקה לזמנים של פעם, למה שכדורגלנים לא יעברו קבוצות כל שנתיים שלוש?

    ועדיין זה מבאס, כי קיווינו שאולי עולם הכדורגל יהיה קצת פחות ציני מהעולם האמיתי וכל העברה כזו בסכומים שרק הולכים ומתנפחים רק מקצינה את זה. וזה בעיקר עוזר להנציח מצב שבו יש מס' מצומצם מאוד של קבוצות עילית עם משאבים בלתי נגמרים ששואבות אליהן את הטופ של הטופ ומדי פעם מעבירות בינן לבין עצמן, והקיטוב הזה הוא הוא מה שבסוף יפוצץ את הבועה הכלכלית של הכדורגל.

    להגיב
  19. תומר חרוב (פורסם: 3-8-2017 בשעה 11:02)

    איזה עידן של פייק ניוז! לקרוא לאמת הטרלות…

    להגיב
    • עדי אבני (פורסם: 3-8-2017 בשעה 11:28)

      זה מה שהטריד אותך?
      אני הייתי מתבאס מזה שהוא קרא לך תומר חורב. אפילו את השם הוא לא איית נכון ;)

      להגיב
      • תומר חרוב (פורסם: 3-8-2017 בשעה 12:25)

        פייק ניוז עד הסוף אצל יניב פרונק

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 3-8-2017 בשעה 15:51)

          ההטרלה היא בדרך הצגת הנתונים

          להגיב

מה דעתך?