"מה אני אעשה אופירה"

אני אומר את האמת שלי, דוגרי, ככה בפנים, מה אני אעשה אופירה, הוא ערבי והוא לא שר את ההמנון.

זה בסדר להגיד שברקוביץ זה ברקוביץ, למרות שהוא מתחזק ולמרות שיש לו מעריצים שמתים על הדרך שבה הוא "מקלף" מרואיינים, גיבור תרבות, אבל זה רק ברקו.

וזה בסדר שבמקרה של נאתכו, מהאציליים בשחקני הכדורגל שגדלו פה בדור הזה, מי ששיחק יותר משחקים בליגת האלופות מכל שחקן ישראלי אחר, מי שבנוער בקבוצה שבה היו זהבי ושהר היה ה-כוכב של הקבוצה, מי שעלה לבוגרים ומיד הפך לבורג חשוב באחת מקבוצות הכדורגל הטובות שהיו פה, נאתכו שאבא שלו שירת 30 שנה במג"ב, שהוא בכלל צ'רקסי שזה יותר קל לעיכול, שגם הוא שירת בצה"ל, אז נאתכו, זה מה שנקרא "ערבי לייט" וברקו זה ברקו, ובית"ר זה מקרה קיצון ובואו נכניס את הכל להקשר.

סבבה.

*

אבל במציאות שבה כיאל משחק בפרמייר ליג, טוואטחה בבונדסליגה, דאבור עוד שניה בליגה באמת בכירה , דיע סבע הוא מלך השערים המקומי וקני סייף בכלל אמריקאי, המציאות שאומרת שעוד מעט יהיה קשה להחביא את זה שנגיד 4-5 שחקני כדורגל ערביים הם ברמה כזו, שקשה להסביר למה הם לא בהרכב.

זה כבר לא דיע סבע שלא מוזמן למשחק בטדי באופן מתמיה ומקבל תירוץ של "קודם תקרע זוג נעליים כמו נגיד מנור סולומון", לא, זו תהיה מציאות שבה 4-5 שחקנים ערביים יהיו טובים בדרגה או שניים מכל אופציה אחרת, ועוד איזה 4-5 יהיו באותה רמה, הקטע עם "אותה רמה" שלפעמים יש גם פציעות ולפעמים היהודי זורק את הסרט של הקפטן ואז מה ? איך תסביר ? .

*

ואיזה מזל שקני סייף אמריקאי. אה ?

*

25% מהלידות בישראל זה מגזר ערבי, עוד 25% זה מגזר חרדי, החרדים לא בקטע של כדורגל וספורט, מה שמשאיר 1 מתוך 3 ילדים בישראל ערביים, זה אומר משהו על איך תראה הנבחרת הלאומית בעוד עשור, והם לא עושים צבא, כלומר חוץ מלאלא כזה או נאתכו כזה או אלה שכן עושים, אבל הקטע עם הצבא יהיה הדבר הבא אחרי ההמנון (ואני מציע לראשי ההתאחדות להרגיע עם ברק בכר, זה יכול להרוג את הטיעון), אז אם הם לא עושים צבא, ויש הרבה מהם והם יכולים לצאת לשחק בחו"ל כבר בגיל מוקדם וכל הדודו דהאנים מבינים את זה, מתי יגיע הקטע של חצי נבחרת ישראל ערביה ? 3-4-5 שנים ? אולי כבר בקמפיין הקרוב אלוהים ישמור, או אופירה תשמור.

ואז מה נגיד ? שהספורט בישראל סיפר מלא תירוצים, שערבים לא מתעניינים בכדורסל, שהם לא בקטע של ספורט אולימפי, שהם לא טובים מספיק, שבית"ר מטפלת ומקבל פרסים וזה ישתנה, מלא סיפורים.

אבל כדורגל הם ממש אוהבים ועוד משהו, במגזר הערבי יש קטע כזה של להיות מחובר דווקא למדיות של חצי האי ערב, אולי בגלל שעל המסך הישראלי הרגיל אין מספיק תוכן רלבנטי, אז כדורגל בחצי האי ערב בכלל נמצא בפריחה ויש סלאח אחד בליברפול שהוא וואו ו4 נבחרות ערביות במונדיאל והחשיפה גדולה והמומנטום מתחזק.

*

נתאכו וברקו זה קל.

נראה אותנו כחברה, אולי כבר בקמפיין הנוכחי, טדי, 30,000 צופים, 4-5 ערבים בהרכב ויאללה ישראל.

השכר ושברו
עאלק לעשות טרייד על אודל

152 Comments

ניינר/ווריור 26 במרץ 2018

אינשאללה!

אמוץ כהן-פז 26 במרץ 2018

בהחלט.

אמיתי 26 במרץ 2018

לג׳ון הארטסון בעיטה לא מספיק חזקה מסתבר

MOBY 26 במרץ 2018

אם רק ערן לוי היה הבועט…..

תומרג 26 במרץ 2018

או חזקה מדי…

עדי 27 במרץ 2018

חבל באמת שלא היה את רוברטו קרלוס במקום הארטסון.

תומרג 27 במרץ 2018

על מה אתם מדברים? הרטסטון היה (ועדיין אני מתאר לי) חתיכת שור הבר

ארז 27 במרץ 2018

לפי האסכולה הדני נוימנית, אפשר שההחמצה המסוימת בהשלכות הבעיטה נובעת לא מהיעדר עוצמה, אלא מכך שהארטסון לא הוריד את הגוף.

מיטש דה מענטש 27 במרץ 2018

יפה מאד. לשמאל מותר להסית חופשי חופשי.

אה, אבל זה בצחוק, ואני חסר הומור…

מיכאל 26 במרץ 2018

אולי באמת מהתסריט ההגיוני הזה תבוא הישועה.

משה 26 במרץ 2018

בנבחרות הצעירות כבר היום יש 50% בני מיעוטים.
איש קטן ועלוב שמקבל במה לנפיחות שלו.

MOBY 26 במרץ 2018

מה האיש שהשכל שלו ברגליו אמר?

אורן השני 26 במרץ 2018

מצטרף לשאלה

איש הפח 26 במרץ 2018

מצטרף להצטרפות

איש הפח 26 במרץ 2018

ועונה לעצמי (בעזרת גוגל, שהוא חצי יהודי, לא?):
ברקוביץ' אמר שנאתכו לא יכולתלהיות קפטן הנבחרת, כי הוא לא שר את ההמנון.

איש הפח 26 במרץ 2018

*לא יכול להיות

ניק 27 במרץ 2018

כי ברקוביץ שהודה בגאוודה שאמר לילדים שלו לאהוד יריבה של הנבחרת כי לא זימנו אותו למשחק הוא בדיוק הדוגמא לגאווה הלאומית!

D! פה ועכשיו 27 במרץ 2018

תכלס ניק

איציק 27 במרץ 2018

ברקוביץ' מכיר את ההמנון?
הוא שר אותו או אולי מלמל "ארץ ציון חלב ודבש."

MOBY 27 במרץ 2018

אני אבוז לך על עשיית הגוגל על ברקוביץ (רק ביוטיוב מותר!)

יואב 26 במרץ 2018

אחלה נאתכו.

צור שפי 26 במרץ 2018

ברקו ניצח 1, בקטנה: הקדשת לו פוסט (ואני בזבזתי תגובה).
ברקו ניצח 2, בגדול: הוא מייצג את רוח התקופה. רוב הישראלים איתו.

dmc 26 במרץ 2018

הגיע הזמן ממזמן. במשחק האחרון של הנבחרת שהייתי בו עבאס סוואן שם גול דקה 90 (ולדעתי באדיר בישל אגב) ולחלק קטן מהאנשים בקהל היה קשה להתמודד עם זה . מקווה שעוד עשר שנים זה יהיה שגרה ומי שקשה לו שלא יבוא

מתן גילור 26 במרץ 2018

קטן בישל. באדיר כבש 4 ימים לאחר מכן מבישול של קייסי.

אלכס דוקורסקי 26 במרץ 2018

זה אגב היה אחד מצמדי המשחקים הטוב ביותר של הנבחרת (שצפיתי בהם, בכל אופן). היתה אווירה ממש חגיגית עם הקבל הרב והמיוחד של אירלנד. כעבור ארבעה ימים שיחקו מול אחת הנבחרות הטובות בעולם.
בשני המשחקים בהחלט לא נפלו מהיריבות.

אלון3131 26 במרץ 2018

מול אירלנד לא שיחקו משהו.

מול צרפת הנבחרת שיחקה מעולה, והגיעה לה ניצחון שאם היה מגיע אולי היה מעלה אותנו לטורניר גדול.

אגב למי שיעיין בהרכב של אז יראה שהנבחרת הייתה לא פחות אפורה מהנבחרת של היום, ואולי אפילו יותר. לכל המזלזלי גרנט למינהם.

ניר 26 במרץ 2018

הייתי במשחק נגד אירלנד, וממש לא מסכים איתך.
היה משחק ממש גרוע, אירלנד נתנו גול בהתקפה הראשונה שלהם ועברו להילוך ראשון, ישראל לא עשו כלום עד הדקה התשעים, אז נכנסו לפעולה התחת של אברם עם השפיץ של עבאס.
התקפה אחרי זה אירלנד כבר בעטו למשקוף ואם היו עוד 2 דקות הם גם היו כובשים, התיקו הזה היה גנבה גדולה.
והאווירה…נו באמת באיצטדיון רמת גן…ישבתי בשער הרחוק וידענו שזה גול לפי השאגה מהיציעים שגם היא הגיעה אלינו רק אחרי דקה בערך.

משה 26 במרץ 2018

הייתי במשחק, היה לא רע לדעתי.
אני זוכר שהיו שם קבוצת אוהדי צ׳לסי ישראלים שבאו לעודד את דמיאן דאף.
מעבר לכך התיקו שיקף.

איציק 27 במרץ 2018

אם בעוד עשר שנים עדיין תהייה שגרה שסוואן יבקיע ובדיר יבשל, זה רק מצביע על מצבו החמור של הכדורגל בארץ.

red sox 26 במרץ 2018

הכל נכון, חוץ מזה שצ'רקסים אינם ערבים. למעשה, אחד הדברים הפחות חכמים שאדם יכול לעשות זה לקרוא לבחור בריחניא או בכפר כמא 'ערבי' אם עשית את זה כדאי שתתחיל לרוץ ומהר.

וביבראס בחור נדיר. מי שהכיר יודע.

יניב פרנקו 26 במרץ 2018

את בשיעורי בית האלה ברקוביץ ואופירה דווקא עשו כשהקפידו לאורך הראיון הכתוב להדגיש ״לא יהודי״ ולא חלילה ערבי.
אבל זה לא משנה כי כמו שכתבתי ״ערבי לייט״ במובן כמובן שבשביל אלה שמפריע להם לראות ערבים משחקים עבור נבחרת ישראל לא עושים את ההבחנה – במובן הזה נזכרתי באלי טביב שטען שכשהארץ רצים עם קמפיין ״ביתר בשורותיה לא שיחק שחקן ערבי״ מטעים כי יש הרבה ערבים יהודים.

אלעדכ 27 במרץ 2018

תאמין לי שבמקום עבודתי היה בחור צ'רקסי, ורוב העובדים (חלקם מהנדסים, מתכנתים וכו') לא ידעו לעשות את ההבדלה. מוסלמי נו, מוסלמי זה ערבי לא?

תומרג 27 במרץ 2018

ובמקום עבודתי יש כמה עשרות צ'רקסים, רובם נראים יותר אשכנזים מקווקזים, מדברים עברית מושלמת וגם כמעט ללא מבטא ומי שלא אשקרה יודע שהם צ'רקסים (או שקוראים להם רודין או סינה), לא מנחש שהם לא יהודים.

אורי 27 במרץ 2018

מי שלא שר את ההמנון, לא יכול מבחינתי להיות קפטן (לא שמישהו שאל אותי)
שחקן – כן. שחקן בכיר – כן. קפטן לא
וזה לא משנה לי אם הוא לא שר את ההמנון כי הוא ערבי צרקסי או אילם. אין המנון – אין סרט קפטן

תומרג 27 במרץ 2018

ומי שלא יודע לעשות דריבל לא יכול לייצג את ישראל באירוויזיון

יואח האדום 28 במרץ 2018

תגובה נהדרת

דוד 26 במרץ 2018

יש הבדל בין להיות מוזמן לנבחרת לבין להיות מוזמן למשחק של הנבחרת בטדי.

אורן השני 26 במרץ 2018

מה ההבדל?

צור שפי 28 במרץ 2018

La familia

מומין 26 במרץ 2018

כתבת נפלא! לייק גדול!

אופיר 26 במרץ 2018

אחלה לגמרי…

אסף the kop 26 במרץ 2018

לא הבנתי דבר אחד.
איך הטמטום של ברקוביץ מתקשר לרוח הפוסט לפיה יש אפליה נגד ערבים בנבחרת ישראל ?

7even 26 במרץ 2018

אם אפשר להכליל למה לבדוק עובדות?
למעשה כותב הפוסט, שבעצמו חלש בעובדות מסתבר… לקח את הטמטום של ברקו ורץ לספר לחבר'ה שכולם כאלה.
בלי לבדוק עובדות אלא מה ?
קודם ירה חץ ואז סימן מטרה. שמאל טיפוסי.

אסף the kop 26 במרץ 2018

טוב…
במר"צ, זנדברג וקלוגהפט ננוחם.

יניב פרנקו 26 במרץ 2018

לא הבנתי את הטענות של שניכם.
אפליה בנבחרת ישראל קיימת, עד היום אפשר היה להחביא אותה יותר בקלות, זה יהיה יותר קשה בעתיד כי החלק של הכדורגלן הערבי באיכות הגבוהה תגדל.
עכשיו זה שהדמוגרפיה ברורה זה עובדה.
זה שיש אפליה זה נתון לויכוח. לא ניתן להוכחה חד חד ערכית. דעתי שהיא קיימת.
זה שיש חלק לא קטן ואפילו משמעותי בציבוריות הישראלית שזה אישיו עבורו – זו גם דעתי, גם שברקוביץ אינו תופעה כה שולית.

אסף the kop 26 במרץ 2018

אין שום אפליה.
מאיפה הבאת את השטות הזאת ?

אביאל 27 במרץ 2018

פרנקו -האפליה זו עובדה או דעה ?

יניב פרנקו 27 במרץ 2018

איך אפשר להוכיח אפליה כעובדה בר קיימא ? בוודאי שדעה.

הברזיליאני 27 במרץ 2018

אל תבלבל אותם, יניב. הם לא מאלה שיןרים חץ ואז מסמנים מטרה, כמו השמאלנים האלה.

אסף the kop 27 במרץ 2018

ברזיליאני, תשמור את ההתנשאות לבת זוג שלך. איפה האפליה בנבחרת ישראל ?

no propaganda 27 במרץ 2018

לא יודע אם יש אפליה או לא אבל כל מה שקשור למונאס דאבור והנבחרת לא נראה הגיוני לצופה מן הצד

ירושלמי 27 במרץ 2018

וזה שיש אפליה בנבחרת נגד הומואים?
דעתי שהיא קיימת, אך לא ניתן להוכנה חד חד ערכית.

על כל שחקן "ערבי" שאתה טוען שיש כלפיו אפליה, ניתן לתת 5 שחקנים אחרים לא ערבים שגם כלפיהם ניתן לטעון שיש אי צדק באי זימונם.
בקיצור לא הוכחת כלום פרנקו.

יניב פרנקו 27 במרץ 2018

מטפורה לא רלבנטית.
אתה יכול להניח גם אתה איזו הנחה שאתה רוצה.
אחד – שאין שיקול זר מלבד היכולת המקצועית מאחוריי הזימונים לנבחרת ישראל – טענת ההומואים שלך תעמוד מול טענה זו.
שתיים – שבמקרה שבו יחליט מאמן נבחרת לזמן היום או בעוד כתקופה סגל והרכב שבו הרכב ״הלא יהודים״ יגיע למאסה קריטית הדבר יעבור חלק בלי לעורר דיון סוער בציבוריות הישראלית – זו דעה, דרך אגב לגיטימית, דעתי שלא ולכן כתבתי שנאתכו וברקו זה הפרומו.
לא צריך להתפלפל מעבר לזה.

ירושלמי 27 במרץ 2018

אז אתה בעצם טוען שאין אפליה כרגע (או שלא ניתן להוכיח אפליה נכון לעכשיו).
אבל שיש פוטנציאל לאפליה עתידית, ברגע שתהיה מאסה קריטית של שחקנים ערבים עם פוטנציאל לנחברת ("המציאות שאומרת שעוד מעט יהיה קשה להחביא את זה שנגיד 4-5 שחקני כדורגל ערביים הם ברמה כזו, שקשה להסביר למה הם לא בהרכב)"?

אין דרך להתווכח בכלל עם הטיעון שלך, כי לא אני ולא אתה יודעים מה יהיה באמת בעתיד.
אתה נותן פרשנות רחבה למקרים נקודתיים שיכולים להתפרש לכאן ולכאן, אבל אין שום הוכחה אמפירית לפרשנות הזו, לכן אתה לא יכול להוכיח שמדובר בתופעה.

אם יש לך נתונים סטטיסטיים, נניח מ10 השנים האחרונות שמראים שככל שיש הקצנה ימנית (כביכול, לטענתך) כך יורד מספר הזימונים (או ההופעות) של שחקנים ערבים (או בני מיעוטים) בנבחרת, וזה עומד ביחס הפוך לגדילה בכמות השחקנים הערבים בליגת העל, אזי הטענה שלך תהיה לגיטימית.

יניב פרנקו 27 במרץ 2018

אני טוען שכרגע יש אפליה אבל היא ״מוכלת״.
אפשר להסביר אותה , אפשר לנמק אותה , להגיד שדיע סבע לא מספיק טוב או שדאבור פחות טוב מחמד וזהבי – אין מאסה קריטית של מעולים שדוחקת אף אחד לפינה.
אבל אם מחר דאבור שחקן לה ליגה ולא ישחק בהרכב אני אתקשה לקבל את זה רק כשיקול מקצועי.
קני סייף , טווטאחה , דאבור, כיאל, נאתכו -זה כמעט היה כבר עכשיו קרוב למאסה קריטית כזו.
עוד שנה שנתיים וזה תרחיש ריאלי לחלוטין.

ירושלמי 27 במרץ 2018

אתה חוזר על אותם דברים.
להגיד שבעתיד אם דאבור שחקן לה ליגה ועדיין לא מקבל מקום בהרכב, אז אני אסכים שזה מצב בעייתי, אבל זה לא יכול להוות כטענה ממשית הנכונה לעכשיו, כי אתה לא יודע מה יהיה בעתיד.
טווטאחה , דאבור, כיאל, נאתכו, כל המאסה הקריטית שהזכרת קיבלו לא מעט זימונים והזדמנויות להוכיח את עצמם בנבחרת, מי יותר מי פחות, אז אני לא רואה איך הגזענות שהזכרת באה לידי ביטוי (היוצא דופן היחיד הוא קני סייף, אבל הוא מקרה באמת מיוחד).

כן הייתי מקבל טענה שיש חוסר מקצועיות כללי בנבחרת, זימונים (או חוסר זימונים) תמוהים ושיבוצים מוזרים בהרכב.
אבל אי אפשר להוכיח שזה על רקע גזעני אלא יותר ממקום של חוסר מקצועיות, כשלא באמת מתאמצים לבחון את כל הליגיונרים או לראות את ההקלטות של המשחקים שלהם, או כשמזמנים שחקנים כי הם מקורבים למאמן (גוטמן).

קח לדוגמה את קבההא שהוא הדוגמה ההפוכה למה שניסת להציג, שחקן ערבי שמבחינה מקצועית לא עשה משהו מיוחד פרט לכמה משחקים לא רעים עם מאריבור מול ב"ש באירופה, עד אז לא שמענו עליו בכלל. ביום נתון הייתי יכול למנות 5 שחקנים שלדעתי הם יותר טובים ממנו ולא זומנו למשחקים שהוא זומן, מה גםשהוא הוקפץ ישירות להרכב (או בחילופים הראשונים, אני לא בדיוק זוכר וזה לא ממש משנה, הטענה היא שהוא קיבל עדיפות על פני אחרים שהיו לא פחות טובים וראויים ממנו).
אז האם הייתה התרעמות יוצאת דופן על הזימון שלו? להיפך, זה מוכיח שבדיוק כמו כל שחקן ישראלי אחר שהוא לא ערבי (או יהודי) ברגע נתון כל זימון יכול להיות לגיטימי או לא לגיטימי, אבל ההחלטות לא מתקבלות על רקע גזעני.

אביאל 27 במרץ 2018

פרנקו – שאלתי, כי כתבת בחלק הראשון שזו עובדה ואחרי זה דעה, כמובן שקשה להוכיח אבל בהחלט אפשר להוכיח אפליה, כמו שכתבתי פה, אם לאורך זמן הייצוג בין כמות השחקנים הערבים בליגה לדוגמא לבין הכמות בנבחרת לא מתואמת (כאמור, לאורך שנים רבות ועם הרבה שחקנים) אז אכן יש אפליה, בדיוק כמו שבבית״ר יש אפליה לצורך העניין ואמנם לא בדקתי מספרית, אבל ניתנו פה מספיק שמות כדי לראות שתמיד יש ייצוג דיי הולם לכמות הערבים שמשחקים בליגה וגם לחלק שלהם באוכלוסיה.

אלון3131 26 במרץ 2018

לדעתי פספסתם.

רוח הפוסט היא לא שיש אפליה נגד ערבים בנבחרת, אלא להפך, שקל לצדקנים לצאת עכשיו נגד ברקו הפרובוקטור שיוצא נגד נאתכו ה"ערבי לייט".

המבחן האמיתי שלנו כחברה הוא טדי(או בלומפליד המחודש), איצטדיון מלא, משחק "חשוב" ו5-6 שחקנים ערבים שלא שרים את ההמנון בהרכב.

אסף the kop 26 במרץ 2018

לא פספסנו.
קרא שוב.

מצידי שישחקו 11 מוסלמים מבלי לשיר את ההמנון.
אני בספק עם ברקוביץ בכלל מכיר את המילים בעצמו.

יניב פרנקו 26 במרץ 2018

ומה הטענה שלך ? שדעתך מייצגת את החלק המרכזי בפוליטיקה , בתקשורת והציבוריות הישראלית ?

אסף the kop 26 במרץ 2018

אני מדבר על עצמי בלבד.
אני רואה שבמשחק מול רומניה שיחקו 4 או חמישה שחקנים לא יהודים.
ברקו טיפש.

זהו.

יניב פרנקו 26 במרץ 2018

ואני ראיתי שבמשחק קודם נגד ספרד בטדי – לא זומן אף אחד – ראיתי שטוואטחה בעייתי ודיע סבע לא הרשים את אלישע (היה השחקן הלוהט בסגל) וכל הלאה.
והטענה שלי היא מאוד פשוטה – יש סיטואציות שזה מייצר רעש – משחק חשוב, אופי של שחקן, מיקום (מאוד רלבנטי) ואז יש שיקולים משיקולים שונים.
כשהשחקן הערבי והדמוגרפיה בלבד תביא אותו לשם בלי שאר הסיבות יהפוך להיות משמעותי יותר, בסיטואציות יותר בעייתיות יהיה קשה יותר להחביא את זה.
לכם ברקוביץ שהוא יותר משפיע מאסף דה קופ מסמן כיוון שרק יהפוך למשמעותי יותר.

אסף the kop 26 במרץ 2018

עזוב אותי מהקונספרציות האלה.
עובדתית שיחקו 4 לא יהודים וזומנו 6 לסגל.
בעתיד ישחקו יותר ערבים בנבחרת, זה ברור.

אם יש בעיה לקהל בטדי לעכל את זה, אז שהנבחרת לא תשחק שם.

ברקוביץ לא משפיע על אף אחד. מי שמשפיע הוא מי שישחק טוב ואולי יוביל את הנבחרת הזאת למשהו.

אתה רוצה להלחם בגזענות ? במקום להטפל לנבחרת, תכתוב על השמאלנים שלא מוכנים לשכנים ערבים בישוב הנאור כפר-ורדים.

יניב פרנקו 26 במרץ 2018

עובדתית זה היה משחק קיצון , כלומר אתה בטח לא יכול לטעון שזה משקף נגיד את ה20 משחקים האחרונים.
עובדתית זה היה משחק שולי, שלא מעניין יותר מדי ועדיין השילוב בין בין משחק קיצון בשילוב הלא יהודים לבין התגובה יצרה פה משהו.
המשהו הזה הוא הפרומו. כי זה יפגוש את הנבחרת בהיקפים האלה יותר ויותר , כן, גם בטדי (אני עוד לא מקבל את ההחלטות איפה משחקים ובטח לא רואה מצב שמישהו מעביר החלטה שנבחרת ישראל לא משחקת בירושלים) ובמשחקים חשובים יותר.

ניר 26 במרץ 2018

להגיד שיש אפליה בנבחרת נשמע לי מרחיק לכת, ולהתווכח אפשר על הכל.
אבל אם נסתכל על העובדות, קודם כל לאורך השנים ניתנה במה לערבים בנבחרת ישראל, וגם בתקופה הזאת ניתנת הבמה ומי שטוב משחק, יש גם קבוצה ערבית בליגת העל עם רוב ערבי בסגל, וכמובן שגם בשאר הליגה יש לא מעט שחקנים ערבים.
תמיד אפשר להתווכח עם זימונים לנבחרת אבל מכאן ועד אפליה הדרך ארוכה מאד.
ובסוף נאתכו לא ערבי ולא ערבי לייט, ואף פעם בתקשורת לא התייחסו אליו כאל ערבי, כך שהוא בכלל לא מקרה מבחן, סך הכל כנראה (לא שמעתי את המקור) מדובר בעוד שטות של ברקוביץ', לא משהו ששווה התייחסות ולא משהו מייצג במיינסטרים הישראלי.
לא שמעתי על אף התנגדות גדולה ומאורגנת לשיתוף שחקן ערבי בנבחרת, אבל דווקא שמעתי על התנגדות גדולה מצד הקהל כלפי קפטן שמשחק לא טוב וזורק את הסרט.

יניב פרנקו 26 במרץ 2018

אז לך תשמע , זה ברשת.
ורק בשביל הטענה הלוגית – ״ניתנה במה״ ו״יש קבוצה ערבית״ ויש אפליה – כל הטענות האלה יכולות לחיות יופי ביחד.
שיקולי קביעת סגל הם לא 100% מקצועיים, בטח לא בנבחרת ישראל, מקורבים, סוכנים, קליקות ואקלים פוליטי לצד אינסוף שיקולים זרים קבעו לא פעם את השאלה מי ״מקבל במה״.
הטענה שלי פשוטה – יש אנשים ויש משחקים שהשיקול הזה יותר משמעותי בדיוק בגלל הברקוביצים ואין סיבה להקטין את משקלם (לא שוליים אלא כוכבי רייטינג) – ולכן ככל שיעבור הזמן נפגוש סיטואציות רועשות יותר.
לא קיבלתי פה טענה שמפריכה את זה.
ו

ניר 27 במרץ 2018

בטח שלא קבלת טענה שמפריכה את זה, הרי לך תוכיח שאין לך אחות…
אתה בעצמך לא סותר את הטענות שלי, ורק פוטר את העובדות שהצגתי בכך שעדיין אפשר לטעון לאפליה, או במילים אחרות שלא נפריע לך חס וחלילה עם עובדות.
ובסוף אתה מציין ששיקולי קביעת הסגל הם לא מאה אחוז מקצועיים, אז על בסיס מה אתה קובע ששחקן איקס לא זומן בגלל הלאום שלו אלא בגלל שהוא לא מקושר לסוכן הנכון למשל?
עד עכשיו הדוגמה היחידה שלך היתה אי הזימון של דיא סבע למשחק בטדי, טענה מאד קלושה, באותה נקודת זמן היו לבטח 3-4 חלוצים שלא נופלים ממנו.
אתה מוזמן לתת דוגמאות שמחזקות את הטענה שלך לאפליה, בנתיים לא ראיתי כאלה.

אביאל 27 במרץ 2018

אלון – יש על דשא 11 שחקנים, אחוז הערבים במדינה הוא 20, כלומר 2.2 שחקנים, אז מאיפה ועל בסיס מה 5-6 ?

יניב פרנקו 27 במרץ 2018

אם זו המתודה אז אתה צריך לנטרל את אחוז החרדים – ותגיע למשהו כמו 3 מקומות בממוצע – שאם תיקח בחמש השנים האחרונות את כמות הערבים בהרכב אז לא תגיע לזה (נסה את זה בכדורסל או בספורט האולימפי).
בגלל זה תוכל להסיק 2 מסקנות :
שאולי יש דרך אמפירית למדוד אפליה (אני לא חושב).
שאולי סטיית התקן הזו באמת תביא למצב שבו 5-6 ערבים שווים מקום בהרכב .

אביאל 27 במרץ 2018

פרנקו – בפעם האחרונה שבדקו, 2012 או 13, בישראל חיו 9% חרדים, הנתונים שהבאת הם נתוני עתיד, תרשה לי לא להתייחס למגמות דמוגרפיות, כאלה שחזו בשנות ה60 שהערבים יעקפו אותנו בשנות ה90 לדוגמא (והאחוז שלהם נשמר), כאלה שלא חזו שדווקא נשים יהודיות מסורתיות-חילוניות יגדילו את מספר הילדים, בעוד שהאמא החרדית והערבית יולדות פחות ופחות.

אגב, למה לנטרל את החרדים לא הבנתי ? אם אתה הולך על גיל מקצועי, אז תוריד את הילדים (עובד נגד הערבים לדוגמא), את המבוגרים, הזקנים, את הנכים וכו׳, לא מנקים קבוצות שלמות, לצורך העניין החרדי יכול להזדהות עם שחקן יהודי בנבחרת מאשר שחקן ערבי, ככה שאין באמת טעם בנטרול של הקבוצה הזאת, באותה מידה אתה יכול להוציא גם את הדתיים שלא משחקים בשל שבת וגם אנשים מסורתיים לדוגמא.

dorigil 26 במרץ 2018

יעשה רק טוב אינשאללה. אולי גם נגיע לאנשהו.

7even 26 במרץ 2018

כל הכבוד פרנקו.
לקחת מישהו לא מייצג בעליל והפכת אותו לפוסט ניגוח בימנים עם תגובות הזויות שאתה אפילו לא עונה להן.

פוסט נכון…וכרגיל אצל השמאל – מכליל.
נו התרגלנו.
באבי גבאי תנוחם.

אלכס דוקורסקי 26 במרץ 2018

פוסט מעניין.
לא חושב שישנה אפליה כלפי שחקני כדורגל מהמגזר. רבים מהם משחקים בשתי הליגות הבכירות ועושים זאת בהצלחה.

מדובר בנבחרת חלשה למדי, שמשחקת חודשים ללא מאמן קבוע, וכל שחקן שהיה מעורב בהבקעת שער במחזור הליגה האחרון, רואה עצמו מתאים ללבוש את מדיה ופעמים רבים אכן זוכה (לא מן הנמנע בהתערבות סוכניו ו/או מקורביו. המושג האחרון, אגב, אינו נהיר לי).

סבע כמובן ראוי לשחק ומעריך שימשיך להיות מוזמן. הוא יודע להגיע למצבי הבקעה וגם אם מחמיץ לא מעט, המצבים הללו יתורגמו מדי פעם לשערים. כשדאבור יתאושש מהפציעה, הוא יזומן גם. לא יותירו בחוץ את החלוץ הישראלי בכושר הכי טוב כיום.

בנבחרות הצעירות משחקים אכן הרבה מאוד שחקנים מהמגזר ולא מן הנמנע שיגיעו בעתיד גם לבוגרת. מי שהכי מתאים, צריך לשחק בנבחרת. מבחינתי, יוכלו להיות גם 11 שחקנים ערבים ובלבד שיהיו טובים מספיק.

יהיו אמנם ארבע נבחרות ערביות במונדיאל, אבל אינני בטוח לגבי רמת הכדורגל בחצי האי ערב (בניגוד לפופולאריות שלו, שאכן נוסקת בהתמדה בכל העולם, כשמדינות ערב אינן יוצאות דופן). בערב הסעודית משחקים לא מעט שחקנים זרים, ובשל המשכורות הגבוהות שמשולמות שם, השחקנים המקומיים לא ממהרים לשחק בליגות חזקות. הבטחות של בונוסים למיניהם במקרה של הצלחה (כפי שקורה גם ברוסיה) אינן תמיד מביאות לתוצאות הרצויות. אופתע מאוד, אם כך, אם הסעודים ישחזרו את שמינית הגמר מ-1994 (אז, כמו בקיץ הקרוב, שיחקו גם כן עם נבחרת ערבית נוספת בבית).
טוניסיה ומרוקו מורכבת משחקנים שכלל לא נולדו במדינות הללו. שייכותם, כמובן, למדינות הללו, אינה מוטלת בספק, בהיותם צאצאים של מהגרים משם, אבל הצלחת הנבחרות הללו אינה יכולה לשקף את רמת הכדורגל המקומי בהן.

משהו לגבי החרדים. אינני מבין באורחות חייהם, אבל הם רחוקים מלהיות מקשה אחת וחלים אצלם כל מני תהליכי שינוי. לא מעטים מהם גם מתעניינים בספורט, ובכדורגל בפרט. כמובן שמדובר במספרים קטנים וזה לא בא לידי ביטוי בהפיכתם לשחקנים או בהגעתם למשחקים, אבל התעניינותם של חלקים מהם בספורט הולכת וגדלה.

ולגבי הפסקה הראשונה שלך. אין כל כך מה להוסיף ומדובר בעניין עצוב. שניהם מוכנים להלבין פניו של אדם רק בשביל עוד שבריר אחוז של רייטינג ואכן נראה שהפופולאריות שלהם גואה בקרב אנשים מסויימים, כי הרי הם "דוגרי ואומרים את האמת בפרצוף". בעידן של הרשתות החברתיות והטוקבקים, הם, ושכמותם, יוכלו גם להגיע בעתיד כשניים מתוך מאה ועשרים יושבי המשכן.

יניב פרנקו 26 במרץ 2018

אי אפשר להגיד על מיליון איש שהם מקשה אחת.
ועדיין כמות מייצרת איכות – אם החרדים כמכלול לא משחקים כדורגל, זה מגדיל את החלק באוכלוסיה שכן משחק.
זה לא אומר שלא יכול לגדול פה עילוי כדורגל שבא מבית חרדי – זה אומר שסטטיסטית זה הרבה פחות הגיוני.

אלכס דוקורסקי 26 במרץ 2018

לא חולק על זה.

ישרון 27 במרץ 2018

בת"ת משחקים כדורגל בהפסקות בדיוק כמו בביה"ס ממלכתיים ובשעות האחרונות של היום גם סוג של חינוך גופני (יותר פריקת אנרגיה) שבו יוצאים לחצר ומשחקים כדורגל, הכדורגל וספורט בכללי נתפסים כמשהו חיובי בסה"כ, בישיבות (נוער +) זה כבר יותר ביטול תורה תלוי בתת מגזר שאליו משתייכים.
התעניינות בכדורגל מקצועי קיימת בדור הצעיר (40 -), הרבנים/מורים לא אוהבים את זה ואף אחד לא יתלה תמונות של מסי בפנימייה אבל חצי ישיבה יבואו לבוטקה של השומר לקרוא מדור ספורט, בקיאות בכדורגל זה בדר"כ נחלתם של השבאבניקים.
כמובן שזה תלוי בתת מגזר, ש"סניקים וליטאים שונים מאוד אחד מהשני וחב"ד זה בכלל עולם אחר אבל בכללי במגזר ובמיוחד במערכת החינוך זהו היחס לספורט. שחקן מבית חרדי יכול לקרות אבל במאה שערים הוא לא יחשב חרדי כי ביטול תורה, חילול שבת, צניעות ועוד היבטים דתיים שמתנגשים עם כדורגל.

אלכס דוקורסקי 27 במרץ 2018

תודה על המענה המפורט.

צור שפי 26 במרץ 2018

לשאלת האפליה: אני לא שולל על הסף את הדעה שמוצא השחקן היווה מרכיב בזימון בהזדמנויות כאלה ואחרות (נניח בטדי). עדיין, בראיית מאקרו, הלוואי ששילוב הערבים בחברה הישראלית בכלל היה נמצא בשלב בו הוא מתקיים בכדורגל שלנו, כולל בנבחרת. הכדורגל הוא סוכן חיובי של אינטגרציה.

טל 12 27 במרץ 2018

לא חושב שקיימת אפליה בנבחרת , אבל אם יהיו תלונות אפשר פשוט למנות לנבחרת מאמן ישראלי ממוצא ערבי.

בארי ברודי 27 במרץ 2018

וזו המחשה מצויינת למה צריכות להיות שתי מדינות לשני עמים, מדינה יהודית ומדינה ערבית. בצורה כזו או אחרת – בהסכם חלוקת הארץ, בטרנספר. איכשהו.
כי בקצב הזה אחוז השחקנים הערבים בנבחרת ישקף את אחוז הערבים במדינה: רוב.
וכשזה יגיע, הסוף של מדינת ישראל קרוב.
המצב היום של של לבלוע ולא להקיא ולטמון את הראש באדמה הוא הדרך הבטוחה לחורבן בית שלישי.

אביאל 27 במרץ 2018

קודם כל רמת הייצוג בספורט הוא בכלל לא עניין של השתייכות, הטובים ביותר צריכים לשחק, לפי הטענה שלך יש בעיה עמוקה בנבחרת צרפת או גרמניה, בהן אחוז הייצוג של זרים גבוה מאחוזם באוכלוסיה.
שנית, גם אם מחר נחתם הסכם שלום עם מתווה קלינטון (שתי מדינות, אין זכות שיבה וכו׳) עדיין יהיו בשטחי מדינת ישראל כ20% ערבים, אז מה זה קשור בדיוק ?

Dr. van nostrand 27 במרץ 2018

חחח,
קודם שנבנה אותו ואז נדבר על חורבן.
יש בעיות, אבל יש גם תקווה.

7even 27 במרץ 2018

בארי ברודי כרגע הפך כל מדינה אחת שיש בעולם ל 2 מדינות עם 2 עמים או יותר…
מסכנות בלגיה צרפת אנגליה שבדיה ארהב וכו וכו

יואב דובינסקי 27 במרץ 2018

כתבת יפה.

אסף the kop 27 במרץ 2018

פרנקו
אם נמשיך בקו חשיבה שלך אז נגיע למסקנה שגם 'דה באזר' גזעני.
עובדה – אין פה אפילו בלוגר אחד שאינו יהודי.

תומר חרוב 27 במרץ 2018

זזה בגלל שרובנו שכחנו מה זה להיות יהודים

ישי 27 במרץ 2018

אולי חבר הכנסת בהלול יסכים לכתוב. הוא גם עונה לקריטריון השתייכות לשמאל (אם כי יש פה כותב ימני, די דומה לייצוג באוכלוסיה…)

צהוב תמיד 27 במרץ 2018

אין בעיה עם ערבים בהרכב וזה גם מה שברקו אמר מצידי שיהיה 11 שחקנים ערבים בהרכב ושנאתכו בעזרת השם יבקיע שלושער כל משחק.
אני אישית מאוד אוהב את נאתכו וכל מי שרשמת בכתבה חוץ מכיאל (הפסקתי לספור כמה קמפיינים הבן אדם חירב לנו) וסייף (בגלל המעבר לארהב) אבל אני כן חושב שקפטן נבחרת ישראל צריך לשיר את ההמנון של הנבחרת!!.
מה כבר ביקשנו? לא אמרנו לא לזמן ערבים לא אמרנו שום דבר גזעני. העלינו דרישה לגיטימית לגמרי שקפטן הנבחרת ישיר את ההמנון של המדינה אותה הוא מייצג.
זה באמת בקשה מוגזמת מדי?.
אני זוכר איך התרגשתי שבניון עצם עניים ושר נגד קרואטיה ב4 3 בבית אני זוכר איך התרגשתי לראות את אח שלי שר ובוכה בהשבעה בצבא לשירת התקווה ובכלל כל משחק של הנבחרת מרגש אותי לראות את השחקנים כל כך מגובשים ומאוחדים ושרים את התקווה בגאווה.
עד שהגיע נאתכו ופשוט עומד אדיש למאורע כאילו זה מובן מאליו שיש לנו את ההמנון הזה כאילו זה מובן מאליו שיש לנו מדינה. ועוד התקווה..איזה שם נכון למדינה הזו.
אתם מדברים על לחזור להתרגש מהנבחרת? בוא נשיר את התקווה בגאווה קודם. כדורגל בינתיים אין פה כל כך.

אלון 27 במרץ 2018

אתה גם היית מצפה מיהודי לשיר המנון שכולל, למשל, משפטים על ישו, אם הוא היה תושב מדינה זרה?

איתמר 27 במרץ 2018

מהנבחרת צריך להתרגש, אם בכלל, בגלל איכות הכדורגל ולא בגלל שירת ההימנון.
אני מעריך הרבה יותר אזרחים לא יהודים בעמדות בכירות (שופטים ערבים בעליון לדוגמא) שלא שרים את ההמנון אבל מכבדים אותו בעמידה על פני חנפנים כמו השר איוב קרא ששר (בגאווה רבה לדבריו) על נפש יהודי הומיה.
ומעניין ששרים וחברי כנסת חרדים שלא שרים את ההימנון מעסיקים פחות את לאומני הימין.
כל העיסוק בנושא הזה מעיד בעיקר על חוסר ביטחון של מי שמוטרדים מכך שנאתכו לא שר את ההימנון.
אולי יום אחד, בעתיד הרחוק, ייכתב הימנון חדש שיאפשר גם ללא יהודים לשיר אותו ולהרגיש כאן בבית, כבעלי בית משותפים ולא כדיירי משנה.

אסף the kop 27 במרץ 2018

בינתיים עושה רושם שהנושא מעסיק בעיקר את השמאל המסוכסך עם עצמו…

בורדו פאפי 27 במרץ 2018

תגיד, זה באמת עושה לך טוב או שמח לכתוב את השטויות האלה ?
מתוך 70 תגובות בפוסט הזה, 10 הן בערך שלך. לדעתי, אתה בכיר המגיבים פה.
האם זה באמת מעסיק רק את השמאל ??

ירושלמי 27 במרץ 2018

אם התעצבנת סימן שההטרלה במקרה הזה עובדת

אסף the kop 27 במרץ 2018

מה שמעצבן אותך עושה לי טוב.
תמשיך לספור את התגובות שלי, חתיכת מכור.

בורדו פאפי 27 במרץ 2018

ממש לא התעצבנתי. נהפוך הוא.
הפאתטיות של אסי רק מודגשת בתגובות מהסוג הזה.
העניין מעסיק רק את השמאל והאיש מגיב לפחות 10 פעמים.
ניכר שזה מעסיק אותו. לפיכך, כנראה שהוא מהשמאל.

צהוב תמיד 28 במרץ 2018

לא מסכים איתך בכלל.
נבחרת ישראל ובמיוחד במדינה שלנו צריכה לרגש אותי הרבה מעבר לכדורגל.
אנחנו לא ספרד וגם לא נהיה עוד 200 שנה. אין לנו כאן כדורגל. יש לנו כאן סיפור על מדינה קטנה שהולכת ותעצמת בתחומים רבים והיא צריכה לרגש אותי בגלל הדברים מסביב ורק אז בגלל הכדורגל.
נראה לך שאוהדי איסלנד מתרגשים בגלל איכות הכדורגל?
נראה לך שאזרחי מצרים התרגשו בגלל איכות הכדורגל? לא. הם מתרגשים בעיקר בגלל הסיפור המרגש שמסביב להצלחה שלהם. ובשבילי הצלחה זה שיש לנו מדינה יש לנו המנון והקפטן שלנו צריך לשיר אותה.
ולשאלתך:
כן הייתי שר את ההמנון במדינה אחרת כי אני מכבד את המדינה אותה אני מייצג ובה אני חי וזה ההמנון שלה.
אני יכול לא להסכים עם מילותיו אבל אני אכבד ואשיר.

אביאל 27 במרץ 2018

אלון – אנשים יהודים בשוודיה ודנמרק תולים דגלים עם צלבים מחוץ לבית ומה תגיד על יהודי בריטי בנבחרת אנגליה בו אלוהים צריך לשמור על המלכה כי עומדת בראשה והיא נציגת האל עלי אדמות ? וסתם מבדיקה קצרה, איך ירגיש אדם אתאיסט וישיר המנונים שמזכירים את אלוהים באופן קבוע כמו אצל איסלנד או שוויץ ?

אמוץ כהן-פז 27 במרץ 2018

ומה יאמר (או ישיר) הפצפיסט על הקריאה לאחוז בנשק אחרי שחיטת נשינו וטפנו… דאעש?.. צרפת!

אדם 28 במרץ 2018

חשבתם שיש סיכוי שהם באמת לא ישירו ושאולי אין עם זה שום בעיה?

אביאל 28 במרץ 2018

קודם כל לא אמרתי שיש בעיה שלא שרים, בדמוקרטיה כל אחד יכול לבחור אם לשיר או לא לשיר. הטענה היא נגד אנשים שטוענים שאיך אפשר לשיר המנון שלא מדבר אליך והנקודה היא שכמו שאפשר להימנע מלשיר שיר שלא מדבר אליך אפשר גם לשיר באותה מידה וגם אם השיר מדבר אליך אתה כמובן לא חייב לשיר.

אבי 2 27 במרץ 2018

יניב רק לתיקון – מהראן לאלא לא ערבי אלא דרוזי מעוספיה – על כן עשה שירות צבאי.
סוגיה סתמית ומיותרת – ברקו יצא פה אידיוט רציני.
במקום לדבר על ההופעה המרגשת של ערן לוי וההשתלחות החסרת רסן של התקשורת הרומנית במשקלו מתעסקים בשטויות :)

איתמר 27 במרץ 2018

הדרוזים הם ערבים.

אלי 27 במרץ 2018

שאפו על הפוסט, יניב.
לא נראה לי שניתן יהיה להימנע מאפליה מסוימת לרעת לא יהודים בנבחרת. אני מניח שהיית עדין והמספר 5-6 הוא אחרי אפליה. יש לא מעט סיבות לכך שהמגזר הערבי מצליח יותר בכדורגל, יחסית. ואני לא מתכוון רק לצבא או דמוגרפיה יחסית, אם כי גם זו סיבה.
בכל מה שקשור לברקו, אז כמו עם טביב, אני אסכים עם כל השמצה.

אורי 27 במרץ 2018

אין לי שום התנגדות שערבי יהיה בנבחרת
אבל קפטן שלא שר את ההמנון זה מביך, וקקפן לא הייתי ממנה אותם
לא כי הם ערבים. אם הם שרים את ההמנון (ואני מבין למה הם לא, שיהיה ברור) שיהיו גם קפטנים

אורי 27 במרץ 2018

ובנוסף, אם ערבי יכול להיות בנבחרת למרות שלא עשה צבא, גם יהודים צריכים לקבל את האופציה לשחק בנבחרת (או לאמן אותה) ללא שירות צבאי

אדם 27 במרץ 2018

בעיקרון למי איכפת בכלל אם מישהו עשה צבא או לא, אבל, ההשוואה הזו לא נכונה כי יש הבדל מהותי בין יהודי שלא עושה צבא לערבי שלא עושה צבא.

אורי 27 במרץ 2018

וגם יהודי עילג שלא יודע את המילים, או אילם, לא יכול להיות קפטן לדעתי. שום קשר לדת וגזע

Ollie Williams 27 במרץ 2018

עוד מתמודד לתואר "הדיון הכי מטומטם ביקום".
עוד הוכחה לזה שכשאין כדורגל אמיתי מתעסקים רק בקקי.

כמו שטענתי אחרי מקרה זהבי, סרט הקפטן בנבחרת בימינו נועד רק כדי לסמן ל'אוהדים' את מי לקלל הכי חזק

משה 27 במרץ 2018

פרנקו, יש לך טעות לשונית בכותרת, אצל ברקו זה ״מה אני יעשה אופירה״…

Amir A 27 במרץ 2018

חיים רביבו עבר את מבחן ההמנון לפני שמרכז מכבי החליט להריץ אותו לתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל?

BRT 27 במרץ 2018

זה הכל בגלל האפרטהייד
יש לנו קפטן לא יהודי,
כי רצו לסמן אותו עם פס על השרוול.

MOBY 27 במרץ 2018

האפלייה המובהקת של הנבחרת היא אפלייה על בסיס משקל וסוכן שחקנים.
ערן לוי היה צריך להיות בנבחרת הרבה לפני כל מיני מוזמנים הזויים בתקופת אלישע לוי. וגם היום עדיין יש מצקצקים.
אני אומר שכאחד שראה את ערן לוי גדל (וטופח) הרצון לראות אותו משחק (לא על הספסל) בקבוצה שלנו (והוא שחקן שגדל וגדל וגדל אצלנו) גבר על הרצון להחזרת הפה המגעיל או היוסי (לעולם לא יהיה סמל חיפאי) .

דונאדוני 27 במרץ 2018

א. אתה לא יכול לסנן 25% חרדים פשוט ככה ולהתעלם מסינונים אחרים שצריכים להעשות. בטוח יש עוד מגזרים ואוכלוסיות שלא שולחים את ילדיהם לכדורגל או מגזרים ואוכולוסיות מסוימות ששולחות יותר מהרגיל. או שתעשה את הסינון באופן רציני כדי שישקף משהו, או שאל תעשה בכלל. פשוט להוריד 25% חרדים ומזה לגזור סטטיסטיקה זאת מניפולציה סטטיסטית.

ב. להגיד יש שליש ערבים במדינה (אחרי הסינון מסעיף א') ומזה לגזור שאם זה לא תואם את ההרכב/סגל אז יש גזענות. וואי איזו דמגוגיה. פשוט אנסת את העובדות על התאוריה.
כמה אחוז אשכנזים יש בנבחרת ביחס למספרם באוכלוסיה? כמה אחוז אתיופים? רוסים? מסורתיים? טבעוניים?
פשוט לקחת איזשהו פרט סטטיסטי וממנו הסקת על גזענות.
זה גם טעות, גם חוסר אחריות, וגם חוסר כבוד בסיסי.
יש הרבה דברים לומר על אנשי הנבחרת, אבל גזענים לא נראה לי שהם, את אלישע אתה מאשים בגזענות?
מה בדיוק הטענה שלך? שיש שחקן ערבי X שהיה צריך להיות מזומן והוא לא זומן כי הוא ערבי? מה המאמן מעדיף סגל יהודי מאשר להצליח? מה זאת הוראה מלמעלה שלא לזמן מיעוטים?

פשוט פוסט מתסיס, לא אחראי, מאשים אנשים לא גזענים בגזענות. ממש חבל… נראה שפשוט הוצאת קיטור על הימין.
פשוט ברקוביץ' טיפש, זה הכל, אל תכליל מזה על הכדורגל הישראלי בכל הקשור לדו-קיום.

דבר אחרון, אני נגד הדעה של ברקו ואין לי בעיה שביברס או כל בן מיעוטים אחר יהיה קפטן, אבל נראה לי שלבקש מקפטן הנבחרת לשיר את ההמנון גם אם הוא צ'רכסי נובע מטיפשות ולא מגזענות. ברקוביץ' לא שונא צ'רכסים.

ישרון 27 במרץ 2018

"פשוט ברקוביץ' טיפש, זה הכל…" המשפט הזה נראה לי מסכם את כל הנושא

אדם 27 במרץ 2018

אין רוסים בגלל גזענות וזה קיים כנראה ברוב מחלקות הנוער בארץ.

דונאדוני 27 במרץ 2018

ברור. בטח בתקופה של שלמה (שנולד ברוסיה) וגוטמן (שנתן במה לבוריס קליימן ודני בונדר).
יש פה גזענות נגד אוקראינים ובלארוסים, לא נגד רוסים.
בעיקר אלישע שנא אוקראינים.

אדם 27 במרץ 2018

מי דיבר על הנבחרת?

אריאל 27 במרץ 2018

הנבחרת חייבת לכלול לפחות 4 נשים (עם 3 שריונים להרכב), 2 הומו/לסבית, 1 טרנס/קוויר.
התכנית פשוטה, נעלה ככה למשחקים הרעש התקשורתי יהיה מטורף. אני נותן לאירופאים חצי שנה גג עד שהם מיישרים קוו פלוס עושים רייז לכל טמטום פולטיקלי קורקט ועולים גם הם עם הרכבים בסגנון.
ואז אולי אולי יהיה לנו סיכוי. בכל מקרה נצא גדולים תדמיתית.

רוני 27 במרץ 2018

לגמרי
ממילא אנחנו לא מגיעים לשום מקום אז לפחות תדמיתית ננצח….

ישרון 27 במרץ 2018

חחח
בואנה עלית פה על וואחד רעיון!!

אלעדכ 27 במרץ 2018

אתה רומז שאם יש לא-יהודים בהרכב, זה רק מטעמי פוליטיקלי קורקט?

אריאל 27 במרץ 2018

לא. רק מנסה להיות יצירתי ולמקסם את הצלחת הנבחרת.

אסף the kop 27 במרץ 2018

חכה…
ראה לאיזה מחוזות של טירוף ג'יאהד ה PC כבר הגיע…

https://www.bostonmagazine.com/news/2018/03/15/general-hooker-entrance/

אביאל 27 במרץ 2018

אסף – השיא נשבר אחרי מהומות שרלוטסוויל שESPN ביטלו שידור לשדר שלהם, בגלל שבמקרה קוראים לו רוברט לי (כמו הגנרל הדרומי שהבלאגן התחיל בגלל הסרת הפסל שלו) והאירוניה במיטבה שהוא בכלל ממוצא אסייתי.

והנה רק אתמול קראתי שבבוסטון יש סערה בגלל תמונות של אגון שילה (מגדולי האקספרסיוניסטים ומגדולי הציירים של המאה ה20) בתערוכה בגלל הדרך בו הוא צייר נשים.

אסף the kop 27 במרץ 2018

חחח…
זוכר את המקרה…
הג'יהאדסטים השמאלנים האלה הם שוט מטורפים על הראש… ממש כמו האחוקים המוסלמים שלהם…

Amir A 27 במרץ 2018

אתה רציני לגבי שילה? סערה מעבר לשלושה ורבע סטודנטים שעושים רעש באיזה קפה היפסטרי? כי אם זה אמיתי אז כן, הם לגמרי התחרפנו. השלב הבא זה לאסור על השמעת הביטלס בגלל המילים של השיר Run for Your Life.

Amir A 27 במרץ 2018

טוב, מקודם הגבתי בציניות אבל עכשיו ברצינות. למה לעזאזל חיים רביבו הופך להיות מועמד ליו"ר ההתאחדות לכדורגל? אילו כישורים ורזומה בניהול ארגון שכזה הוא הראה? למה חושבים שהוא מי שיצליח להוציא את הכדורגל הישראלי מהמדמנה שבה הוא שרוי? אם אי אפשר לענות על השאלות האלו ברצינות אז כל דיון שהוא על עתיד הכדורגל הישראלי מיותר.

איציק 27 במרץ 2018

חיים רביבו מועמד ליו"ר ההתאחדות כי אייל ברקוביץ' היה מועמד למאמן הנבחרת. כדורגל לא יהיה, אבל יהיו צחוקים.

אביאל 27 במרץ 2018

אמיר – אני חושב שיש לו ניסיון ניהולי עם אשדוד לא ?

אמיתי 27 במרץ 2018

הוא יהיה הפלאטיני שלנו..
*תשובה צינית
וקצת יותר ברצינות- יור ההתחדות זה קודם כל תפקיד פוליטי. הניסיון למנות שחקן עבר הוא לא בהכרח רע. זה לא אירגון כזה גדול

Amir A 27 במרץ 2018

לפני יומיים התפרסם כאן פוסט של טיקולסקר על המשחק בקריית גת בחום של 37 מעלות בצל. זו פאשלה של ההתאחדות. גם מבנה הליגות, ארגון הנבחרות, ועוד ועוד נופלים תחת כנפיה של ההתאחדות אם אני לא טועה. זה לא ארגון גדול, אבל עם השפעה גדולה.
בוא ונשאל את זה ככה: אם כספי הפנסיה שלך היו מושקעים בהתאחדות לכדורגל, גם אז היית כל כך שווה נפש למינוי שכזה?

אמיתי 27 במרץ 2018

אמיר זאת השוואה לא נכונה. ההתאחדות לא נמדדת בתשואה אלא בשירות. אני לא מקל ראש בזה אלא אומר דבר אחר- מינוי מקצועי ולא פוליטי יכול להיות שינוי לטובה. בייחוד בדברים כמו בדוגמא שהבאת. האם זה מבטיח הצלחה? לא. האם רביבו הוא מועמד מצויןן? לא. אבל ניסינו כבר "מנהלים" כגון לוזון וההוא מההסתדרות. אני בעד שילוב של שחקנים בתפקידי ניהול בספורט. אחרי הכל יש להם ניסיון בדבר עצמו והכרות עם הענף

Amir A 27 במרץ 2018

אין לי ויכוח איתך על שילוב ספורטאים בתפקידי ניהול בספורט. בבקשה, שיתכבד חיים רביבו וילך ללמוד את תחום הניהול בספורט. אחר כך שיתחיל בדרג בינוני כלשהו בהירארכיה, ואם יוכיח את עצמו אז שיתקדם עד לראש הפירמידה. הדרך שבה הדברים נעשים כרגע הם לא רציניים ומקרינים לכל עבר שהכדורגל בישראל הוא שכונה. לא פלא שלא לוקחים אותו (ואת הספורט בכלל) ברצינות.

אמיתי 27 במרץ 2018

זה כמו שאומרים לפוליטיקאים ללמוד לפני הכניסה לפוליטיקה..
הלימוד זה הניסיון. ורביבו ניהל והוא במערכת בכל מיני קונסטילציות. אתה מחפש חיה שלא קיימת בטבע.
הכדורגל הישראלי שכונה בלי קשר- השאלה היא מה החלופות לרביבו. איכשהו אני מעדיף אותו על איזה שטרן חלובה. דווקא עם הפנסיה הייתי מעדיף את הלוזונים

איציק 27 במרץ 2018

אם כספי הפנסיה שלו היו מושקעים שם, זה היה אומר שהוא במצב כזה שהוא לא מסוגל להבין כמה זה רע וכיוון שכך היה נשאר שווה נפש למינוי כזה. גם אם יו"ר-ים קודמים זה היה סיכון לא קטן והוא היה שווה נפש.

סימנטוב 27 במרץ 2018

הוא כבר היה אצל הבורר בדרום וצלח את ההגליה, אפשר להמשיך הלאה…

תומרג 27 במרץ 2018

לדעתי, למען האותנטיות, הכותרת הנכונה לפוסט צאיכה להיות "מה אני יעשה אופירה"

ואן גוך 27 במרץ 2018

אלא אם כן היתה איזה תנועת יבשות מאז הפעם האחרונה שבדקתי מצרים לא נמצאת בחצי האי ערב.
וברקו זה ברקו, כל עוד אני פה אני אזכיר שהוא השחקן הישראלי הגדול בכל הזמנים, בפער עצום, בסדר גודל לא רואה אף אחד במשקפת.
והוא בטח ובטח לא גזען. אחלה בנאדם.

תומרג 28 במרץ 2018

כדורגלן טוב? כנראה שכן למרות שאני מודה שצרור הכתרים שעטית לו רחוק מלהיות קונצנזוס בקרב בעלי מקצוע.

בתור בנאדם? אתה מכיר אותו אישית? אני לא, ועל פי מה שאני לומד מהופעותיו הציבוריות הוא רחוק מלהיות "אחלה בנאדם" כדבריך. לי הוא נראה יותר ערס מושלם שמתבשם מגלי האהדה הציבוריים לערסיות שלו. (ועל הדרך גם לא מי יודע מה חכם.)

גדי 28 במרץ 2018

על סף ההטרלה. אופירה לא הייתה מצליחה לנסח את זה ביותר מופרך.

סימנטוב 27 במרץ 2018

פוסט נהדר, תודה

גלעד בלום 28 במרץ 2018

רומן, אתה יושב עם ברקוביץ לקפה? מאיפה אתה יודע שהוא אחלה בן אדם? לפני כמה זמן הודית שלמעשה מסי לא סתם שחקן ושהרבה קבוצה אדירה , מתי כבר תרד מהעץ הזה ש״ברקוביץ לא רואה אף אחד במשקפת״, זה פייק ניוז.

ממה שאני זוכר ו(אתה תתקן אותי אם אני טועה ) ברקוביץ היה שחקן ליגה מקומית עילאי ובאנגליה שיחק במגוון קבוצות בינוניות וגם בליגה השניה. הוא היה שחקן הרכב חלק מהזמן והיה משמעותי בחלק מהקריירה שלו בקבוצת ליגה אנגלית ראשונה מהדרג השני, שזה יפה מאד! היה לו קסם, היה מלהיב, נהניתי לראות אותו, אבל לטעמי שחקנים כמו רוזנטל( שחקן שהשפיע על אליפות בליברפול וזכה בתארים בבלגיה, שיחק בהצלחה בטוטנהאם, אבי כהן זל ששיחק בקבוצה הטובה בעולם בזמנו, בניון שהיה שחקן הרכב בליברפול ושיחק בארסנל וצ’לסי , אוחנה שבישל גול בגמר גבי אירופאי, רביבו שהיה שחקן השנה והביא אליפויות בטורקיה, עונות יפות בלה ליגה כשחקן בכיר, הייתי אומר שעם משקפת החבר׳ה האלה היו רואים את ברקוביץ בקלות, לא רומן?

ואן גוך 29 במרץ 2018

אני לא הולך להתווכח איתך. מפאת כבוד והערכה אליך.
נסכים לא להסכים.

ערן (המקורי) 28 במרץ 2018

1. בנוגע לנבחרת: לאורך השנים, וגם עתה, זה אחד האיים הבודדים בישראל בו אנשים מכל המגזרים משחקים בהתאם ליכולתם ולא לצבעם / דתם / וכו׳, וגם במשחק האחרון הייצוג שיקף זאת. בנושא זה פרנקו פספס לדעתי, גם אם היו מאמנים (כמו אלישע) שאצלם אכן הזימונים היו תמוהים. זה החריג בעיניי.
2. קשה לי להגיד אם זה טוב או רע שאין לברקו פילטרים או יכולות לקלוט מורכבות. המחשבה הראשונית
שעוברת בראש שלו טסה ללשון והחוצה. מחד- מבאס כי משמיע דעות איומות במגוון נושאים ומקבל חשיפה והשפעה עצומה. מנגד – משקף חלק לא מבוטל מהציבור ששותף לדעותיו, ויש להכיר בכך. הדיעה שלו בנוגע לביברס היא בעיניי שילוב של טמטום וגזענות. למה לדרוש מצרקסי שישיר ״נפש יהודי הומיה״? זה מבחן בלתי אפשרי מלכתחילה.

מאשקה 28 במרץ 2018

אייל ברקוביץ' לא היה מעולם קפטן נבחרת ישראל. ולא יהיה.
ביבס נתאתכו כן קפטן נבחרת ישראל, ואני גאה על כך, אפילו שלא שר את התקווה.

צור שפי 28 במרץ 2018

ראיתי אתמול את הצעירה נגד נורבגיה. לא צריך לשיר את ההמנון כי אם זה הדור הבא אז אין שום תקווה.

אלעדכ 29 במרץ 2018

מה?
אבי נמני התראיין אתמול ברדיו ואמר שזה הדור הכי כשרוני ב-20 השנים האחרונות… (לא שהרף כזה גבוה)

סימנטוב 29 במרץ 2018

מכירים את המנגינה: הוא סוכן, הוא סוכן, הוא סוכן…

באבא ימים 29 במרץ 2018

הבעיה הגדולה בעיני של הקלות בה מאשימים אנשים ומוסדות בגזענות היא שהיא מעקרת או מדללת מן הגזענות את האלמנט השטני שבה ובמידת מה הופכת אותה ללגיטימית. מי שזורק
"גזענות" בלי להביא ראיות איננו מישהוא שגזענות באמת מפריעה לו. הוא בסך הכל מישהו שעסוק בעצמו וחשוב לו להראות כמה הוא נאור יותר מאחרים.

ואן גוך 29 במרץ 2018

מעולה

Comments closed