לא האישיו

עוד אקזיט של טביב

אם מישהו באמת רוצה לדאוג לכדורגל הישראלי במוסדות הכדורגל הישראלי הוא צריך להסיק מסקנה אחת מעסקת מכירתה של בית"ר ירושלים.

טביב אינו האישיו.

זה פשוט, טביב אינו האישיו והעובדה שהצליח לחמוק גם מבית"ר עם אקזיט נאה ביותר (אקזיט שבעל הבלוג העריך שיקרה וכי אנשי בית"ר אחרים העריכו שייצא בזפת ונוצות) אינה האישיו.

האישיו הוא משה חוגג וגם הוא לא באמת האישיו שכן מי הוא משה חוגג נדע רק בהמשך.

אבל העובדה כי בחור צעיר שעשה את הונו מחוץ לכדורגל והינו חובב כדורגל וכדורגל ישראלי ועל כך תעיד העובדה שהיה אוהד פעיל של באר שבע רצה והשתוקק לקחת את בית"ר בסכום לא מבוטל מוכיחה טענה אחת.

למוצר הזה יש ביקוש ועניין ויש סביבו תשוקה עצומה במדינה שאולי אינה מעצמת ספורט אבל בכל הקשור לכסף, כלכלה ויזמות היא אימפריה.

*

אלא שפרנסי הענף יצרו מציאות הזויה בו "אסור" להרוויח כסף מכדורגל, מותר לקנות קבוצות, מותר למכור קבוצות ברווח גבוה (שיטת טביב), מותר להביא קבוצות לפשיטת רגל ואז לקבל עוד הזדמנות, מותר להשקיע הון עתק. להרוויח אסור.

ולא כמטאפורה אלא כהנחת עבודה.

מותר להכניס בקלות כסף פנימה, אסור להוציא כסף החוצה, משיכת דיבידנדים אינה מותרת, המשימה להרוויח כסף הינה משימה גסה.

ומי אתם מצפים שיגיעו לענף הזה במציאות הנוכחית?

אז ישנם הפילנטרופים, ישנם חובבי הענף בעלי הזיקה, רודפי הפרסו, ישנם הדמויות הקבועות וישנם הטביבים.

אבל היזמים, החולמים, המוכשרים, אלה שיכולים להביא חשיבה עסקית ומגוונת, אלא לא רצויים בענף הזה.

תבואו רק אם יש בכיסכם את היכולת להשקיע מבלי לצפות לתמורה, תבואו אם יש לכם אינטרס – ציונות, פרסום, אהבת המשחק או נכונות לקומבינה.

אל תבואו יש לכם את כל התכונות האלה אבל אתם רוצים להתפרנס מזה, אל תבואו אם אתם מוכנים להשקיע את מירב מרצכם וזמנכם במטרה לבנות מועדונים ולבנות ערך.

אל תבואו אם יש בכם את היכולת להצמיח מועדונים ועל הדרך לעשות טוב לעצמכם.

ואם תבואו, אז תעשו את זה בדרך לא דרך.

יש כך כך הרבה כסף וכישרון בישראל ובתפוצות שהעובדה שאלה הם פני הימזים והאקזיטים של הענף הזה הינה מגוחכת.

 

*

בהיי טק הישראלי עושים אקזיטים מיצירה – בכדורגל הישראלי עושים אקזיטים מהחרבה.

ויין רוני - קלאסה
ארבעה שיעורים, ושיעור נוסף

58 Comments

איציק אלפסי 13 באוגוסט 2018

חוגג הוא האמיר כבירי של בית"ר. אין לו מושג למה הוא נכנס. יהיה מעניין…

יניב פרנקו 13 באוגוסט 2018

נשמע לי בשלב זה כמו משאלת לב.
1. כבירי קיבל מרמון פגר מת – צריך להכיר בזה – ביתר במצב לא טוב אבל לא במקום שרמון וטביב גילגלו.
2. פוטנציאל האוהדים והכסף הציבורי סביב ביתר גדול פי כמה מהפועל.
3. חוגג שאיני מכיר מספיק עשה כמה דברים במו ידיו לפני הרכישה.

yaron 13 באוגוסט 2018

יניב, גם התגובה שלך נשמעת קצת כמו משאלת לב…
חוגג עשה כמה דברים בחייו אבל אני לא רואה אותו פותר את בעיית לה פמיליה בשום צורה.
האוהדים יתחילו לקנות מנויים?
לה פמיליה יפסיקו עם המופעים הפירוטכניים, הגזענות והאלימות?
נראה לך שיש לו תוכנית סדורה בנושא?
בסופו של יום זה מה שיקבע את עתיד הקבוצה.

יניב פרנקו 13 באוגוסט 2018

העסקה של היום הוכיחה למרבה הצער ששאלת הלה פמליה אינה השאלה המרכזית של ביתר ולא היא קובעת האם ביתר תלך לפירוק (כבירי).
הציבוריות הישראלית והירושלמית התייצבה לצד לה פמליה בחודש האחרון בצורה יוצאת דופן.
ההסתכלות על האורגניזם של ביתר דרך המשקפת של לה פמליה בלבד הוכחה כטעות.

yaron 13 באוגוסט 2018

מסכים לחלוטין ש"הציבוריות הישראלית והירושלמית התייצבה לצד לה פמליה בחודש האחרון בצורה יוצאת דופן"
לא מסכים ששאלת לה פמיליה אינה השאלה המרכזית של בית"ר… לא רק שהיא המרכזית, היא השאלה היחידה!
טביב בלי לה פמיליה, לוקח את בית"ר הרבה יותר גבוה.
אם לחוגג אין תוכנית סדורה לפיתרון אמיתי ולטווח ארוך אין לו ולקבוצה סיכוי אמיתי.

איציק אלפסי 13 באוגוסט 2018

בדיוק.
ואפשר להוסיף: כיצד יגיבו השותפים העסקיים של חוגג כשילמדו שהוא בעלים של ארגון שמפלה עובדים על רקע גזעני? כיצד הוא יגיב לאפשרות הסבירה שהתדמית הגזענית תקושר עכשיו גם לעסקיו האחרים? כיצד יתמודד עם העובדה שאף גוף עסקי שמכבד עצמו לא רוצה קשר למותג שנקרא בית"ר ירושלים בגלל העניין הגזעני? האם כדי להתמודד עם זה ינסה להביא שחקן ערב ויהיה מוכן לצאת בשביל כך למלחמה בלה פמיליה שהפילה רבים וטובים ממנו? משהו ברזומה שלו מעיד שיש לו את הכלים לכך?

יניב 13 באוגוסט 2018

איציק זה כבר לא אישו במדינה
ראבאק יש לך חוק הלאום,יש לך ראש ממשלה שמזהיר את העם שלו שהם נוהרים לקלפי ומסכנים את הדמוקרטיה,אז אנשי עסקים יכולים לבוא בתלונות לאוהדי ביתר.
לצערי הרב במקום שלה פמילייה התיישרו עם ערכי המדינה אז ערכי המדינה התיישרו עם לה פמילייה

איציק אלפסי 13 באוגוסט 2018

יניב, תפריד בין פוליטיקה לעסקים. פוליטית בוודאי שלה פמיליה הם נכס (בגלל זה לא יוצאים נגדם), עסקית הם אסון. נראה את חוגג מגייס ספונסרים. נראה אותו משווק את המותג שנקרא "בית"ר", כפי שהוא נתפס כיום, לקהילה העסקית. כל עוד יש וטו של לה פמיליה על החתמת שחקן ערבי שום תעלול יחצנ"י וגימיק שיווקי לא יעזור. עובדה שגם כאשר בית"ר רצה שנה שעברה לאליפות ומילאה אצטדיונים היא לא הצליחה לגייס ספונסר ראשי. אפילו מי שהוא גזען בעצמו לא ירצה לקשר את המותג שלו לגזענות. בעידן הגלובלי זה מכת מוות לכל מותג.

אביאל 13 באוגוסט 2018

איציק – אני לא טועה מאמצע העונה היה ספונסר, רשת מלונות בראון.

Ollie Williams 14 באוגוסט 2018

איציק אני חושב שאתה מאוד אופטימי. אני חושש שבעוד לא הרבה זמן לנפנף בטיקט גזעני יהפוך למעלה גם בעולם השיווק.
לצערי אני חושב שיש הרבה יותר אנשים מכפי שהיינו רוצים להאמין – בארץ ובעולם – שעבורם טיקט של "אצלנו לא מעסיקים ערבים/שחורים/יהודים/אסייתים/מקסיקנים" (מחק את המיותר בהתאם למקום מגוריך) זה יתרון ולא חסרון.

איציק אלפסי 13 באוגוסט 2018

התגובה שלי היתה בהמשך למה שכתב ירון.
יניב, אתה צודק וזה מה שעצוב. כל עוד לא תפתר בעיית לה פמיליה לא תהיה תקומה לבית"ר. בטווח הקצר כסף אולי יוכל לקנות לחוגג הצלחה מקצועית ותמיכה מהקהל. בטווח הארוך השאלות שהעליתי לעיל יצופו ואין לי שום סיבה כרגע להאמין שלחוגג יש את הכלים להתמודד איתם.

יניב 13 באוגוסט 2018

אין לי מושג אם הוא יוכל להתמודד איתם,אבל לזכותו יאמר שהוא חובב כדורגל ואני מניח ומקווה שהוא יודע לאן הוא נכנס.עצם העובדה שהוא לא אוהד ביתר גורמת לי לחשוב דווקא שיש לו תוכנית כי הוא לא נכנס לזה בצורה עיוורת.
מה התוכנית או האם התוכנית תצליח זה אין לי מושג אבל לי לפחות זה נראה כי הוא חושב לפחות שהוא יודע מה צריך לעשות.
מה עוד שהוא ראה מקרוב את מה התרחש בב"ש ואמנם אי אפשר להשוות בין הקהל של ב"ש ללה פמילייה אבל גם הקהל של ב"ש היה מה שנקרא גורם שלילי בב"ש ועכשיו הוא אחד היתרונות שלה

איציק אלפסי 13 באוגוסט 2018

הלוואי. אם הוא יצליח לעשות מה שאלונה עשתה בבאר שבע עם הקהל אני לא רק אוריד את הכובע, אלא גם אפתח את הארנק ואעשה מנוי.

yaron 13 באוגוסט 2018

ואני הגבתי ליניב תגובה כמעט זהה לתגובה הזאת…
יכולתי להסתפק ב- +1 :-)

יניב 13 באוגוסט 2018

שאלת המנויים היא באמת שאלה טובה. לדעתי יש התעוררות בנושא הזה בקרב אוהדי ביתר ביחוד אחרי שנה שעברה שנתנו הטבות במכירת כרטיסים למשל לחצי הגמר ולגמר למי שמנוי.זה בהחלט טריגר שיכול לעבוד.
לגבי הגזענות והאלימות אז גם השנה האחרונה הייתה השנה הכי רגועה של אוהדי ביתר ובהחלט הם הראו שאם הם רוצים הם יכולים להתנהג יפה ואין סיבה שלא.
לגבי ערבי בביתר לצערי הרב המדינה וראשי המדינה הוכיחו שהדבר האחרון שמעניין אותם ואת ציבור תומכיהם אם ישחק שם שחקן שלפי החוק החדש הוא בכלל אזרח סוג ג במדינה.

צור שפי 13 באוגוסט 2018

יניב, אני חייב הסבר, ברמה טכנית פשוטה, למתחילים, בלי קשר לטביב-בית"ר-חוגג, למה לפי לדעתך בכדורגל הישראלי אי אפשר להרוויח.

יניב פרנקו 13 באוגוסט 2018

אפשר להרוויח הרבה. אבל ״אסור״ להרוויח.
יש איסור על משיכת דיבידנד של בעלים – זה מותר רק במקרים חריגים כמו ליגת אלופות שהקופה כה מלאה שמאשרים את הדיבידנד.
אני לא מכיר ענף שמרשה להשקיע ולא מוכן לתת אופציה של משיכת דיבידנד.

Gil - Zimbabwe 13 באוגוסט 2018

איסור על משיכת דיבידנד זה חוק של ההתאחדות? אם כן מה ההגיון מאחורי זה? ואיך אף בעלים לא מדבר על זה?

יניב פרנקו 13 באוגוסט 2018

אני מניח שלרובם נוח המצב הקיים – יש את אלה שזה התחביב שלהם ויש את אלה שלא קרובים למצב הזה והוא היפותטי עבורם ויש את אלה שיודעים לעקוף את זה.
כך או כך זה חוסם כוחות חדשים.

זינק 13 באוגוסט 2018

אני חושב שאתה טועה.
זה יותר קשור להיותם של הרוב המוחלט של מועדוני הכדורגל מלכ״ר.
אם יהפכו לחברה או עוסק מורשה, לא רואה מניעה למשוך רווחים (לא שאני רואה איך בט״א הכדורגל הישראלי מייצר רווח).

זינק 13 באוגוסט 2018

נכתב לפני שראיתי את ההמשך עם מתן.

אבי 13 באוגוסט 2018

דווקא יש היגיון באיסור למשוך דיבידנד. פרטים אצל אוהדי ארסנל

יואב 13 באוגוסט 2018

המהירות שבה ביתר נמכרה-מרשימה. סנסציונית אפילו. פתאום אין בדיקת נאותות שאורכת חודשים.

גיא זהר 13 באוגוסט 2018

אני לא חושב שזה עבר את ההתאחדות. בכל מקרה, משה חוגג הוא לא משפחת ברקת למיטב ידעתי. יש מצב שמדובר בסוג של איש קש. ימים יגידו.

אדם 13 באוגוסט 2018

זה די סביר בהינתן השמועות שהוא מלבין כספים של קזחים.

יואב 13 באוגוסט 2018

מה קשור ההתאחדות? אני מדבר על בדיקות שלו מול הניירת של הקבוצה.

גיא זהר 13 באוגוסט 2018

משהו מוזר המכירה הזו, מוזר מאוד.

yaron 14 באוגוסט 2018

משום מה מזכיר לי את כבירי. גם אז רבים טענו שמשהו "מוזר" והם זכו להתעלמות.

שלו 14 באוגוסט 2018

זה השרשור הכי מעניין בפרשה.
מה שנקרא "הבן אדם הסביר".
אז הבן אדם הסביר מבין שמשהו פה לא הגיוני.
הפרטים לא מתחברים.
אני מבין, אם היה אוהד בית"ר, את המהירות.
בלי הגורם הזה (אוהד ב"ש), זה נראה כמו בעיה.
אף אחד לא בודק מי הוא, איך עשה את הונו,
ומהצד השני אף אחד לא בודק ספרי חשבונות, התחיבויות, נכסים, עלויות.

מתן גילור 13 באוגוסט 2018

היי פרנקו.
אתה לא מדייק.
אין שום בעיה עקרונית לחלק רווחים בתאגיד שמנהל קבוצת כדורגל בישראל, תחת הסייגים הבאים:
1. התאגיד הינו חברה עסקית. כלל שרלוונטי גם לכל תאגיד אחר. עמותה, חל"צ, אגודה וכיו"ב לא יכולים לחלק רווחים מעצם הגדרתם כמלכ"ר. זה לא קשור להתאחדות לכדורגל כלל ועיקר.
2. עמידה במבחן הרווח ומבחן יכולת הפרעון בהתאם לחוק החברות. שוב, שום קשר להתאחדות לכדורגל.
3. הון עצמי מינימלי. פה זה כבר סייג של תקנון העברת זכויות של ההתאחדות. ההון העצמי המינימלי צריך לעמוד על 10% מהתקציב המאושר ולא פחות מ-1.5 מיליוני ש"ח.

תאגיד אשר עומד בשלוש המבחנים לעיל (כשמבחנים 1-2 רלוונטיים לכל חברה עסקית במשק) ראשי לחלק רווחים.
בוא, המבחן השלישי אינו כזה דרקוני עד שיש להכריז כי לא ניתן להרוויח מכדורגל בישראל.
(נ.ב. זאת בהתעלמות מאפשרות לרווחים ישירים ועקיפים אחרים, כגון טובות הנאה למקורבים, פרסום וכד'.)

יניב פרנקו 13 באוגוסט 2018

נדמה לי שגם אתה לא מדייק – הבחירה ברישום מועדון כדורגל כתאגיד כרוכה בויתורים שהופכים את הבחירה ללא כדאית.

מתן גילור 13 באוגוסט 2018

לא הבנתי את המשפט הזה.
כל הקבוצות בישראל מנוהלות ע"י תאגיד.
על אילו ויתרים אנחנו מדברים? איך זה גורם לדברים שלי להיות לא מדויקים?

יניב פרנקו 13 באוגוסט 2018

מאחר וחלק משמעותי (תלוי מועדון) של הכנסות קבוצה בנוי על כספי ציבור או סמי כספי ציבור (בעיני הטוטו נופל להגדרת סמי כספי ציבור) – הרגולציה בענף דוחפת בעלי קבוצה להיות מלכ״רים ולא להתנהל בפורמט שציינת – זה בבחינת החתול שומר על השמנת – לו היה מודל שמאפשר לשמור על רמת הכנסות זהה ולהירשם כתאגיד עסקי לכל דבר היית רואה התנהלות שונה.
המצב הנוכחי מעודד את התחום האפור של התנהלות במבנה מלכ״ר ועידוד משיכת כספים מתוך המועדונים שלא בהגדרה הרשמית של דיבידנד אלא באינספור דרכים ותרגילים חשבונאיים.
שנינו לדעתי מכירים כי גם בהתנהלות עמותה של היום ניתן ״להרוויח״ במידה ויש מי שמוכן לבצע פעולות כאלה ואחרות.

מתן גילור 13 באוגוסט 2018

ראשית, אפשר להירשם כתאגיד עסקי לכל דבר. אתה מדבר על הבעיתיות להתנהל כתאגיד עסקי.
שנית, אתה כתבת "משיכת דיבידנדים אינה מותרת" זה משפט שגוי.
עכשיו אתה עובר לטענה שהמודל תחת המגבלות שבעלי הקבוצות (להלן אסיפת ההתאחדות) הטילו על עצמם מקשה עליהם להרוויח? נניח. זה דיון שאני לא מעוניין להיכנס אליו וזה עניין אחר שלא קשור למגבלת חלוקת רווחים, שכאמור, זולת סייג לא מאד מהותי, כלל אינה קיימת.

יניב פרנקו 13 באוגוסט 2018

מתנצל מראש על אופן הרהיטות אבל במישור המעשי עומד מאחורי כל מה שאמרתי – אם פרנסי הענף יצרן סיטואציה שחלוקה מרכזית של ההכנסות תלויה בבחירה של מלכ״ר או לא – ובמבחן התוצאה הבחירה של הרוב המכריע של הקבוצות להתנהל בצורה מסוימת – הרי שדה פאקטו הענף אינו מעודד יזמות – לא ניתן במבנה התחרות וההתנהלות הנוכחית להתחרות ולהרוויח כסף ולראייה המקומות ששוקלים שינוי חשבונאי שכזה הם המקומות שרחוקה בהם רוח היזמות וברצון להרוויח.
הדרך לתיקון הענף מתחילה בתיקון הזה וזה תיקון משמעותי – ודווקא ההצלחה של טביב לקחת מלכ״רים ולכאורה להצליח איתם עסקית וכן להרוויח מכדורגל תוך מתיחה של כל פירצה אפשרית היא הבעיה הגדולה פה.

מתן גילור 13 באוגוסט 2018

אתה ממשיך לכתוב ממקום של חוסר ידיעה ולהתבצר בעמדה במקום פשוט להודות בטעות. זהו לא בושה. אתה מקבל מידע שגוי מהתקשורת. עדיף שתגיד "לא ידעתי נכון". זה רק יוסיף לכבודך במקום להמשיך במידע השגוי לקוראים.
זה נכון שרוב הקבוצות המקצועניות מנוהלת ע"י תאגיד שמאוגד כמלכ"ר, אבל דווקא האהודות ביותר לאו.
מכבי חיפה מאוגדת כחברה עסקית. כך גם מכבי ת"א ובית"ר י-ם והפועל ת"א טרום הפירוק ועוד (ב"ש כן מלכ"ר).
כלומר, את שני הסיבובים האחרונים שלו טביב עשה על חברות עסקית.

יניב פרנקו 13 באוגוסט 2018

לא מתן – מה שמשנה פה זה לא כמות הקבוצות האהודות שמנוהלות כחברה עסקית (וגם זה בזמן קצר יחסית כדי למדוד שינוי מהותי בענף) – אלא דווקא הכמות האבסולוטית – בקבוצות ״האהודות״ אמנם ההתנהלות החשבונאית היא עסקית אבל ברובם אינה יזמית ולא הרצון להוביל לרווח ולחלוקת רווחים מוביל – סגמנט שכזה סביר להניח שימשיך להיות דומיננטי בקרב הקבוצות האהודות.
אבל טביב צמח מלמטה – מקבוצת מעגל שני/שלישי והמשיך קדימה – והמודל מעוות בענף לא מביא את היזמים פנימה.
מה שעולה מ״הסיבוב״ שעשה טביב על מה שכינית 2 חברות עסקיות – זה שהרווח באקזיט נעשה תחת מכירה משברית ולא תחת התנהלות עסקית ״טהורה״ – קרי המכירה נעשתה תחת מה שכינה ברקת ״בנות ערובה״ ולא הצגה מסודרת של ארגון עסקי המסוגל לעמוד בפני עצמו ולקרוץ למשקיעים.
בישראל עוד לא נמכרה קבוצת כדורגל ולא משנה מה המודל הכלכלי חשבונאי שלה תחת הרעיון שהיא ״עסק״ כלכלי טוב – עד שלא ישתנה משהו בסיסי ברגולציה הקיימת זה גם לא יקרה וחלקם של ״הטביבים״ יגדל.

מתן גילור 13 באוגוסט 2018

נניח שכל מה שכתבת נכון. זה עדיין לא תוסר את זה שאין איסור על חלוקת רווחים ואת זה שטביב עשה סיבוב על חברות עסקיות (החשבונאות נגזרת מהרישום המשפטי ולא להפך), הגם שהפסדיות.
אני שוב חוזר ואומר – לגיטימי להעביר ביקורת על אופן התנהלות הענף מהבחינה העסקית, אבל עדיף לעשות זאת תו"כ שמירה על עובדות נכונות.
לגבי רכישה כדי להרוויח:
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=766091
"אין לי שום דבר נגד העיסוק של שחר במכבי חיפה. ההפך הוא הנכון. אני רואה את יענקל'ה נהנה מאוד מהעיסוק בתחום, ויש לכך גם הרבה השלכות חיוביות על עסקי מאיר והפניקס. זה כמו להשקיע בעוד תקציב פרסום."

"יש עוד הרבה שיקולים חיוביים, כמו חשיפה גדולה של המותגים שלנו באמצעות מותג מפורסם כל-כך כמו מכבי חיפה. אפילו אם היו פה ושם שנים שבהן הקבוצה הפסידה, הרי שמדובר בכסף קטן יחסית ולא משמעותי. אני מסתכל על העסק הזה שנקרא מכבי חיפה באופן חיובי מאוד, שמקדם את עסקי החברות שלנו, ולא ההפך".

יניב פרנקו 13 באוגוסט 2018

את הכתבה של קז הבאת כבר אין ספור פעמים – אגיד ככה – מה שאומרים בראיון מכובס לא קביל בדיון בעוצמה שאתה מתייחס אליו.
בלי קשר שחר זה רק ורייאנט אחד של העולם.

יואב 13 באוגוסט 2018

מתן, תוכל להסביר לי בקצרה את הרצון של חלק מהקבוצות הגדולות(מכבי חיפה כבר עשתה את זה אם אני לא טועה) לשנות סטטוס משפטי? קראתי על זה מהכיוון של מכבי.

אביאל 13 באוגוסט 2018

יואב – אני לא רואה חשבון אבל אני רק מניח שאם אתה עמותה\מלכ״ר וכו׳ יש עליך יותר רגולציה מאשר שאתה גוף עסקי.

מתן גילור 13 באוגוסט 2018

קראת פרסומים שגויים של כתבי ספורט שפשוט לא מבינים מה הם כותבים.
השינוי המדובר כעת מתעסק בסיווג למע"מ, כדי שיוכלו לקזז מע"מ תשומות (ומן הסתם יחויבו לשלם מע"מ עסקאות).
התאגיד היחיד בישראל שמחזיק בזכויות הניהול של קבוצת ספורט ומוגדר כעוסק מורשה למע"מ הוא מכבי ת"א כדורסל.
תאגידים אחרים שמנהלים קבוצות ספורט ומאוגדים כחברות עסקיות (מכבי חיפה כדורגל, מכבי ת"א כדורגל) גם כן מעוניינים לשנות את הסיווג כמלכ"ר לעניין מע"מ. זה המקום היחיד שהן נחשבות כמלכ"ר ורוצות לשנות את הסיווג הזה.
רק תחשוב על הפוטנציאל של קבוצה שתקבל הכנסות בשיעור מע"מ 0% מהעפלה לליגת האלופות/אירופאית ומההישגים שם, אבל תדרוש מע"מ תשומות על כל ההוצאות. אנחנו מדברים פה על מליונים.

יואב 13 באוגוסט 2018

מדובר על היכולת לקזז מעמ.

יואב 13 באוגוסט 2018

תודה רבה על ההסבר מתן.

איציק 13 באוגוסט 2018

האישיו הוא אחר לחלוטין.
האישיו הוא שזה לא הסיבוב האחרון של טביב בכדורגל הישראלי, המערכת תאפשר לו לרכוש עוד קבוצה באפס כסף, להרוס אותה, לגרום לתככים, הפגנות ומה לא, ואז ימכור אותה בהרבה כסף. ההתאחדות תאפשר שוב לרמאי שאין לו כל עניין בכדורגל הישראלי להרוס עוד קבוצות בשיטת הקומבינה.
נ.ב.1: כיוון שמשה חוגג הינו אוהד באר-שבע ידוע, אולי אלונה תעשה איתו הסכם דומה לזה עם אתלטיקו ובית"ר תספק לבאר-שבע שחקנים פוטנציאלים במחיר עלות לכל היותר.
נ.ב.2: מה יהיה עכשיו גורלו של הטאלנט אוחנה?

אביאל 13 באוגוסט 2018

איציק – האמת חשבתי על זה, את מי הוא יקנה ? מילא התחיל בכפר סבא, אבל אחרי הפועל ובית״ר מה נשאר לו ? את חיפה, ב״ש או מכבי הוא לא יכול לקנות, את מי הוא יקנה ? קבוצת תחתית ? הוא לא יקבל עשירית מהרייטינג שהוא כל כך אוהב או מהאפשרות להרוויח כסף ולעשות סיבוב.

איציק 13 באוגוסט 2018

סבב שני של כפר סבא… אין לי מושג אך אני סומך על התחמן הזה שימצא משהו… אולי יעבור לכדורסל או כדוריד.

אביאל 13 באוגוסט 2018

הפועל ירושלים זאת אפשרות טובה.

dk 13 באוגוסט 2018

בני יהודה… קלאסי לסיטואציה

yaron 14 באוגוסט 2018

הפועל חדרה

שחר התל אביבי 13 באוגוסט 2018

ברגע שמשהו לא יראה לאוהדים (בהשגים, בסגנון, בהרכב וכו'), הם יסובבו את חוגג לצערינו על האצבע הקטנה.
אם הקטע שלו כפי שנרמז פה באחת התגובות זה הלבנת כספים כאיש קש (אין לי מושג אם זה נכון), אז זה לא ישנה לו

שחר התל אביבי 13 באוגוסט 2018

לגבי ההשוואה לברקת ובאר שבע, זה שונה.
באר שבע היתה פלטפורמה דומה לקרית שמונה, ללא ציפיות של האוהדים.
בבית"ר האוהדים הם מלכי העולם, רעבים להשגים,ומוכנים להתפשר עליהם רק מסיבות אדאולוגיות (טוהר הקבוצה)

יניב 13 באוגוסט 2018

אם התכוונת אלי. אז לא התכוונתי להשוואות אלא רק אמרתי שלמיטב הבנתי הוא היה מקורב בשנים האחרונות לאלונה וראה מקרוב את ההתנהלות. זאת אומרת יש לו ידע מקרוב על אך מנהלים קבוצת כדורגל בהצלחה כולל מול האוהדים

שחר התל אביבי 13 באוגוסט 2018

סבבה, שיהיה לו בהצלחה
כשתעלה הדילמה של אירופה או לה פמיליה, אם טביב לא הצליח, אז נקווה (גם אם זה קלוש) שהוא יצליח יותר

סחבק 13 באוגוסט 2018

מקריאה ביקורתית של הפרסומים על חוגג בשנים האחרונות:

חוגג עשה סיבוב במובלי, לקח כסף ונעלם.

חוגג עשה מיזם של אימון קבוצת כדורגל דרך האינטרנט, ונעלם.

חוגג יעשה סיבוב על ביתר, ובשלב כזה או אחר יעלם. הוא איש שיודע לשווק חלומות גדולים, אבל בשלב ההוצאה לפועל הוא מנתק מגע.

בהצלחה למי שישקיע בטלפון-ביטקוין שלו, שמעתי שהוא הכניס את האקסית של ליאונרדו דקפריו כמשקיעה אסטרטגית, זה בטח יצליח.

סתם אחד 14 באוגוסט 2018

זה נראה כמו טלפון בלוקציין ולא טלפון ביטקוין, ולמרות שקראתי לא מעט על זה, לא הצלחתי להבין בכלל מה צריך את זה. אבל בשנתיים האחרונות היה זמן טוב לגייס כסף תחת המטריה של בלוקציין והחלון הזה הולך ונגמר מכל מיני סיבות.
מה שבטוח שאלי טביב חוגג….ובביתר יהיה שמח בשנה הקרובה…

סחבק 15 באוגוסט 2018

בלוקצ'יין, שמוקצ'יין.

כל נוכל שמכבד את עצמו מפרסם פוסטים על מטבעות קריפטו והזדמנות שלא תחזור.

בהצלחה לאלו שרק מתחלפים ואף פעם לא מתים.

S&M 15 באוגוסט 2018

מה שכתבת, שאי אפשר להרוויח בשוטף, הוא טעות. ודאי שאפשר. גם באמריקה הרווח של בעל קבוצה הוא לא בשוטף, אלא בעליית ערך המניה. בדיוק כמו בישראל, הוא לא מממש את הרווח בשוטף, אלא רק במכירה.
מה הוא כן מקבל בשוטף? מה שהוא רוצה. מי מונע מבעל קבוצה לתת לעצמו משכורת? אז לא תקרא לזה דיבידנד, אבל טביב יכול היה, ועשה בפועל, להעסיק את הבת שלו? את הסבתא שלו? את אלי אוחנה? יכול. יכול למשוך משכורת? יכול. גם על משכורת וגם על דיבידנד יש מס.
הכדורגל הישראלי הוא חרא מוצר. איך יודעים את זה? תסתכל מי האנשים שקונים כאן קבוצות. האחרון שראוי היה להיקרא איש עסקים הוא הבעלים של מכבי. שחר היה הקודם. וגם לוני, אבל הוא איש עסקים כושל לפי המדורים הכלכליים.
כל היתר הם או אנשים מפוקפקים, או אנשים שקיבלו צעצוע לשחק בו, או אנשים שמחפשים פרסום. זה אומר שהכדורגל הישראלי הוא מוצר רע, ומי שבאמת רוצה לעשות עסקים לא מתקרב אליו.

Comments closed