למה לי פוליטיקה עכשיו – השבוע בפייסבוק

גראדים, ילד הבמבה וסער שיינפין נפגשים בפייסבוק שלכם השבוע

השבוע האחרון בפייסבוק, בדיוק כמו בחיים האמיתיים, היה בסימן האירועים בדרום הארץ. לשמחתי, ביליתי 4 שנים בבאר שבע ועדיין יש לי הרבה חברים מאותה תקופה. לצערם, הם עדיין גרים שם, וצריכים לכתוב סטטוסים כמו:

נדב: "הם קנו עוד טילים, אמא, נגמרו להם הטילים וקנו עוד!!"

אני זוכר, כשהייתי חייל והעברתי חלק ניכר מהשירות בבסיסים בדרום שהיינו עוברים דרך באר שבע והייתי רואה את הבנינים האפורים של אוניברסיטת בן גוריון ותוהה ביני לבין עצמי מי בדיוק מגיע ללמוד בחור הזה. לי זה עבר מהר מאוד (כמו שהשנים שלי שם הוכיחו) אבל אני לא בטוח שזה נכון לגבי קברניטי המדינה.

הרבה פעמים נהוג בחלקים מסוימים בעם ובמיוחד על ידי פוליטיקאים מסוימים להאשים את "הבועה התל אביבית" שלא אכפת לה בכלל ממה שקורה בפריפריה. ובכן, אם זה אכן נכון, קצת קשה להאשים אותם לאור העובדה שגם האנשים שבשלטון חולקים את אותה תחושה.

אם היו מזריקים לרמטכ"ל סם אמת השבוע ושואלים אותו – למה צה"ל חיסל את מזכ"ל ועדות האלוהים יודע מה, מה היו התשובות שלו?

1) למה סר הילרי טיפס על האוורסט?

2) למה הכלב מוצץ לעצמו?

3) למה העקרב עקץ את הצפרדע שנשא אותו על גבו?

4) למה לא?

אני לא מתכוון לפתוח פה דיון פוליטי על מי אשם במצב ומי לא ומה הפתרון המתאים. אני כן רוצה להפנות אתכם קודם כל לדיעה המענינת הזאת שאולי תגרום לכם לחשוב פעמיים לפני שאתם מקבלים כמובן מאליו את ההצהרות של דובר צה"ל. ואני בעיקר רוצה לתהות על תהליכי קבלת ההחלטות במדינה הזאת.

כן, יכול להיות שחיסול סמנכ"ל הפיתוח של החמאס השבוע מנע עשרות ישראלים הרוגים. מצד שני, יכול להיות מאוד שבמקומו יבוא מישהו אחר שיעשה בדיוק את אותם דברים (ויחוסל אף הוא בהזדמנות אחרת) אבל מיליון ישראלים ישבו השבוע במקלטים, הילדים שלהם סבלו מחרדות והמדינה הפסידה מיליארדים כי מערכת החינוך שבתה. והשאלה שאני תוהה לגביה היא – האם מישהו שוקל את הדברים אחד מול השני לפני התקפה כמו זו שהיתה השבוע?

שוב, אני בכלל לא מתדיין על השאלה האם הגיע לאותו מחבל למות או לא. אם כן ואם לא, מדינת ישראל לא אמורה להתעסק בנקמות. האפקט ההרתעתי של חיסולים הוא אפסי ולכן השיקול היחיד שצריך להנחות את המחליטים במדינה הוא זה של עלות מול תועלת. לצערי, יש לי פה הרגשה של זנב שמכשכש בכלב – צה"ל, כמו צבא, מטרתו להרוג. בשביל זה הוא כאן. ובדיוק בשביל זה יש דרג מדיני שצריך לשקול את כל האופציות ולהחליט האם זה אכן הצעד הנבון ביותר. שוב, אני לא בטוח שזה אכן המצב.

*

ועוד כמה תהיות בנושא:

– היום מקובל לחלוטין לחשוב שאוסלו נכשל ו"עופרת יצוקה", לעומת זאת, נחשב להצלחה פנומנלית. לאור העובדה שמהשטחים כמעט ולא יוצאים פיגועים ואילו ברצועה ממשיכים לירות גראדים, בדיוק כמו לפני 4 שנים, אולי שווה לשקול את הנחות המוצא שלנו?

– בכל מדינה מתוקנת, התפקיד של הצבא הוא להגן על חיי האזרחים. למה רק במדינת ישראל, תוקפים כדי להגן על חיי חיילים, גם במחיר של חיי אזרחים? (ואני אומר את כל זה בידיעה שאח שלי נמצא ברגעים אלו על טנק מול הרצועה)

*

ונקודה אחרונה בנושא. הנה סטטוס שזכה בקרב רבים ממכריי ללייקים מכל הסוגים:

"שלום פלסטינים. תסתכלו על עזה, עכשיו על ת"א, עכשיו שוב על עזה. חזרה לת"א. לצערכם – עזה לעולם לא תהיה כמו ת"א כי מאז ומעולם לא עשיתם שום דבר טוב עבור עצמכם ורק האשמתם את העולם בצרות שלכם.
תסתכלו למטה, עכשיו למעלה. מה אתם רואים? מסוק של צה"ל מאופס כוונות. מה יש לכם ביד? קלצ'ניקוב. בחזרה אליי, לי יש מקלע צדדי עם גלגל קנים מסתובב בקליבר 7.62 מ"מ וכוורת רקטות. אתם על טיל"

מדהים איך סטטוס עילג אחד יכול לקפל בתוכו כל כך הרבה דברים. הוא מסביר, בדיוק גמור, למה ההסברה הישראלית היא לא הבעיה אלא העובדה הפשוטה שלנו יש מסוק עם טילים ולצד השני קלצ'ניקוב והוא תמיד יהיה האנדרדוג.

הוא גם מסביר בצורה טובה מאוד את כל המהות של הסכסוך הישראלי הפלסטיני – לאף צד אין טיפת אמפטיה לצד שמנגד. פשוט וקל.

*

טוב, עד כאן פוליטיקה להיום, מבטיח. הנה משהו שמדינת תל אביב געשה ממנו השבוע (וגם נגעתי בו קצת מוקדם יותר השבוע) – ההאשמות של סער פיין, סליחה שיינפין, שהוא נכנס לדיכאון באח הגדול וטופל על ידי תרופות. אני חושב, לא טרחתי לקרוא את הכל, זה פשוט לא מעניין אותי.

אתם מבינים, ברגע שמישהו מחליט שמה שהוא רוצה זה להכנס למקום שבו הוא יהיה סגור במשך שלושה חודשים וכל העולם יכול לראות אותו, זה די ברור לי שהוא יהיה מוכן לעשות כל דבר בשביל חמש דקות התהילה שלו. אז עכשיו לבוא להתלונן על זה? היי, חביבי, אתה בחרת את זה, עכשיו תעזוב אותנו בשקט.

ואיך כל זה קשור לפייסבוק, הנה איך:

למי שעוד תהה לאן התרבות המערבית הולכת

*

טוב, די עם הפסימיות. השבוע הזה הוכיח שלרשתות החברתיות יש גם אפסייד אמיתי. אני בכלל לא בטוח שבלי הפייסבוק, הביקורת על ילד הבמבה של האיגוד האולימפי הישראלי היתה יוצרת מספיק באז שמכריח אותם להחליף אותו (שוב).

קשה להגיד מה עצבן את הציבור הישראלי יותר- העצלנות האיומה הזאת של האיגוד, שאחרי שגנב את קישקשתא מהחינוכית נואש לחלוטין מלנסות להיות מקורי, או המסחור של משהו שהרגיש לנו כמו אחד הדברים הטהורים האחרונים שנשארו לנו. ואולי זה בכלל שמכל הדברים נבחר חטיף שומני לייצג את הספורטאי הישראלי.

בכל מקרה, הבחירה הזאת, בנוסף להרבה סטטוסים זועמים, גם עוררה את היצירתיות הרדומה של הישראלי (אולי שבאיגוד יילמדו ויפנימו), יצירתיות שלא ראינו כמוה מאז המם המפורסם של ביבי עם גלעד שליט. הנה אחד לא ממש מקורי:

 

ואחד קצת יותר יצירתי (לא הכי מעודן, אבל אפקטיבי):

ויש גם את הגרסא של בקרמן, שאפילו סגר לנו את פינת יאיר לפיד להשבוע. אם רוצים, מסתבר שאפשר לשנות פה דברים, אפילו בספורט הישראלי המסואב. רק צריך להאמין.

*

ואחרון אחרון חביב, השבוע מלאו 27 שנים למשחק שישים הנקודות של לארי בירד מול ההוקס, כמו שביל סימונס טרח להזכיר לנו בפייסבוק שלו. לראות ולהתענג:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

פלה מול בטהובן: לא כוחות
והאמת נר לרגליו / עירד צפריר

No Comments

יונתן מהתנינים 16 במרץ 2012

עם השנים לארי נראה יותר ויותר לבן..

אריאל גרייזס 16 במרץ 2012

LOL, אשכרה נכון. גם המשחק נראה יותר ויותר איטי ככל שהזמן עובר

שניר 16 במרץ 2012

באמת ששיגעת אותי עם המשפט הזה
– היום מקובל לחלוטין לחשוב שאוסלו נכשל ו"עופרת יצוקה", לעומת זאת, נחשב להצלחה פנומנלית. לאור העובדה שמהשטחים כמעט ולא יוצאים פיגועים ואילו ברצועה ממשיכים לירות גראדים, בדיוק כמו לפני 4 שנים, אולי שווה לשקול את הנחות המוצא שלנו?
אולי הסיבה היא בדיוק הפוכה ובעזה הבעיה היא בגלל ההתנתקות וב"שטחים" אין פיגועים כי יש התיישבות וזה מחייב את צהל להיות הרבה יותר בפנים?!

אריאל גרייזס 16 במרץ 2012

אולי, אבל מעזה יצאו הרבה יותר פיגועים ולא פחות קסאמים כשצה"ל היה בפנים אז לא נראה לי שזה מחזיק מים.
הסיבה שאין פיגועים מהרשות היא בעיקר בגלל שהרשות מחזיקה את החמאס מאוד מאוד קצר, וגם בגלל רווחה כלכלית די גדולה (וכמובן, גדר ההפרדה). אותו בן אדם שכתב את הפוסט על עזה היה צריך ללכת לרמאללה, למשל, ולראות שמסתבר שהערבים יכולים להיות תל אביב אם נותנים להם.
בכל מקרה, אני לא יודע להגיד בדיוק למה פה יש הצלחה ופה לא, אני רק מציע שאולי נשקול את הנחת המוצא שלנו שרק אלימות תפטור את המצב. העובדה היא ששלוש שנים אחרי, עופרת יצוקה – ההצלחה הכבירה – היתה כלא היתה.

ניר 16 במרץ 2012

אני סקרן, מי בדיוק מתייחס לעופרת יצוקה כ"הצלחה כבירה"? אתה ממציא לך דעה נגדית, מפרק אותה (בקלות, כי זו באמת דעה טפשית – בגלל זה אף אחד לא באמת מחזיק בה) ואז מבסוט מעצמך ששוב הוכחת שאתה צודק.

אריאל גרייזס 16 במרץ 2012

אני המצאתי את זה? אשכנזי בנה על זה קריירה. ההצלחה היתה כל כך גדולה שהיום מדברים על עוד פעם להכנס לרצועה ולעשות את אותו דבר.

ניר 16 במרץ 2012

וואלה? אתה שומע אנשים אומרים שצריך לעשות עוד עופרת יצוקה כי הקודמת היתה כל כך מוצלחת?

אשכנזי היה רמטכ"ל אז, כלומר ניתן לטעון שכבר היתה לו איזו קריירה צנועה, ומכיון שטרם עבר לפוליטיקה (שלא לומר הצליח בה) עוד לא בנה על זה כלום. האהדה שרכש לו הציבור היתה כי נתפס כמי שהחזיר את הצבא ליסודות אחרי סיום התקופה הפוסט מודרנית בקיץ 2006, ובגלל שהיתה לו דמות סימפטית ב"ארץ נהדרת".

אריאל גרייזס 16 במרץ 2012

תשמע, ניר, כנראה שאנחנו חיים בעולם אחר לגמרי. כל מי שאני מדבר איתו מתייחס לעופרת יצוקה בתור הצלחה גדולה. זה מסוג הדברים שקשה מאוד להתדיין עליהם, כל אחד ותחושתו. אני השבוע שמעתי פוליטיקאים מכל הצדדים שמדברים על "להכנס בהם" בעזה.

דודו 16 במרץ 2012

כשאתה כותב בביטחון שיצאו לא פחות קאסמים.
על סמך מה אתה מבסס את האמירה הזו?
אם נתייחס לעובדות הרי שבשנים שלפני ההתנתקות עפו בממוצע 150 קאסמים לשנה.
שזה בערך 100 פחות מקאסמים וגראדים הרבה יותר מתוחכמים ממה שנורה בסוף השבוע האחרון בלבד.

אבל אל תתן לעובדות לבלבל אותך.

כמו למשל העובדה שכמעט בכל יום בפברואר ומרץ נורו פצמ"רים על הנגב המערבי. הדם שלהם והילדים שלהם לא פחות חשובים ממני ומהבן שלי.

אז אולי מדינת ת"א כבר התרגלה לעניין, כי זה הפך יומיומי וזה כבר לא חדשות. בערך מה שיקרה לבאר שבע בעוד שנה שנתיים של "טיפטוף".

אלקו 16 במרץ 2012

צה"ל כבר כמה שנים לא בתוך הערים בגדה, חוץ מחברון.
המצב ברמאללה למשל די דומה מבחינת הנוכחות הצבאית למצב בעזה. כמה פיגועים יצאו מרמאללה בשנים האחרונות?
ועם כל הכבוד לצה"ל, כמעט כל הפעילות נגד אירגוני הטרור בגדה מתבצעת על ידי הפלשתינאים.

אלקו 16 במרץ 2012

הדבר היחיד שיותר מזעזע מהסטטוס על עזה ותל אביב הוא העובדה שכל כך הרבה אנשים פה אהבו אותו.
ומה שכתבת על האמפתיה כל כך נכון שזה ממש מדכא.

Amir A 16 במרץ 2012

אני באמת לא מבין אותך ושכמותך. מהיכן הנחת היסוד שהשלטון מטרתו לשרת את האינטרסים של האזרחים? זהו השקר הגדול ביותר בעולם המודרני. השלטון מטרתו אף פעם לא היתה טובת האזרחים. בימי הביניים האזרחים היו עסוקים מדי בלשרוד את חיי היומיום הקשים ולכן השלטון לא היה צריך לשקר להם בנוגע לזה. לעומת זאת כיום, כשלאזרחים יש יותר זמן פנוי ויותר משאבים, צריך לשקר להם כדי שחס וחלילה לא יתעוררו. אבל מטרת השלטון נשארה היום כפי שהיתה אז – לשרת את צרכי השלטון.

אסף THE KOP 16 במרץ 2012

אני מציע שבפעם הבאה, לפני חיסול ממוקד של מחבל, יעבירו את החומר המודיעני לאריאל, לאישור סופי.

אריאל גרייזס 16 במרץ 2012

אתה מפספס את הנקודה. צה"ל לא צריך לחשוף דברים, אבל כשהוא מספר למה הוא עושה אותם, הוא לא צריך לשקר. ואם צה"ל אומר שמי שאחראים לפיגוע בסיני באו מעזה למרות שהם לא וכולם אזרחים מצרים, אני מטיל בספק בכנות הדיווחים שלו ובעיקר – בכנות הכוונות שלו

קסיוס קליי 16 במרץ 2012

אריאל,
מה אתה רוצה מצה"ל לעזאזל?
למה כל הזמן מצפים שהכל יהיה כ"כ סטרילי.
מאיפה הבאת את זה שהצבא צריך רק להתגונן ולא לתקוף?
נהיית מומחה צבאי עולמי ולא שמנו לב?

אין אף מדינה שנמצאת במצב שלנו מכל הבחינות, אז אף אחד לא יכול להגיד לנו איך לנהוג ומה כן נכון לעשות.
אם שני צדדים רוצים לסגור עסקה אם יסגרו אותה.

אם צד אחד לא מכיר בכלל בצד השני ומחנך את הדורות הבאים לאותו כיוון מה אתה מתפלא?

כרגע אין שום פתרון מדיני שיכול להיות לשביעות הצדדים ואנחנו צריכים להעביר את הזמן – משהו כמו 20-30 שנה בתקווה עד שהעולם הערבי ידביק את העולם המערבי מבחינת תפיסה. ואז אולי נוכל להגיע לפתרון הולם.
לפני כמה שנים חשבתי שזה יקח משהו כמו 50 שנה.
היום אני מאמין שפחות בעיקר בזכות המדיה האינטרנטית המתפתחת.

לא צריך להתעסק כל הזמן למה ירינו בזה ובהוא.
אם הוא מסוכן מורידים, מה הסיפור הגדול.

אני בטוח ש 90 אחוז ממה שאנחנו עושים הרי אתה לא יודע וטוב שכך, ככל שיש יותר אנשים שיודעים כך בלבולי השכל גדלים.

אנחנו לא מדינה אם טווח נשימה גדול מדי.
לא הכל מושלם אבל אין שום צבא בעולם שמתמודד עם מה שהצבא שלנו נאלץ ולדעתי אנחנו עדיין עושים את זה הכי טוב בעולם.

אריאל גרייזס 16 במרץ 2012

אתה צודק, אם הוא מסוכן מורידים, ועל הזין של כולם מיליון אזרחים שלא יכולים ללכת לעבודה וחיים בחרדה.
אם אתה כותב את מה שכתבת, כנראה בכלל לא הבנת על מה אני מדבר. אני לא מדבר בכלל עם האם חיסול הוא בסדר או לא (זאת סוגיה אחרת לגמרי), האם הצבא הוא סטרילי או לא. אני מדבר על שיקולי קבלת ההחלטות במדינה שבדיוק כמו שאתה חושב – ממש לא משנה מה התועלת ומה המחיר בכזה חיסול – אפשר לחסל, אז מחסלים.

קסיוס קליי 16 במרץ 2012

ומנין לך לדעת מה השיקולים?
הבנתי טוב מאוד מה אתה מדבר. טוב מאוד.

אין קשר לכך שמיליון אזרחים לא יכולים ללכת לעבודה.
זה בדיוק מה שארגוני הטרור מנסה לעשות בכל דרך ובכל שעה- לשבש לך את החיים.

מאיפה לך לדעת מה התועלת של כל חיסול? באיזה דיון בדיוק של הקבינט הבטחוני ישבת? באיזו הערכת מודיעין השתתפת?

העיקר לכתוב, לא משנה מה התועלת של זה. אם אפשר לקשקש על זה אז מקשקשים אה..

MOBY 16 במרץ 2012

אריאל יפה שהחלטת להיות לפה למיליון תושבים. למיטב ידיעתי תמצא מעטים בלבד מתושבי הדרום שאינם מצדיקים את החיסול ואת הקשיים שבאו אחריו. לפחות החברים שלי מאשדוד אשקלון ואור הנר.
זה מעולה להטיל ספק ולהיות סקפטי, זה פחות חינני לחשוב שיש רק דעה אחת נכונה והיא שלך.
אל תתן לעובדות לבלבל אותך.
משום מה החיסול קיבל תמיכה מכולם ימין ושמאל רק זועבי וטיבי לא כל כך הסכימו איתו. אבל הם מסכימים רק שנעשה צלילה חופשית עם משקולות של 100ק"ג על הגב וזהו בעצם.

אריאל גרייזס 17 במרץ 2012

מובי, יפה שלי אסור להיות פה אבל לך מותר.
אני לא מדבר בשם אף אחד, רק בשם עצמי. זה שהחיסול קיבל תמיכה מכל הכיוונים זה באמת לא טיעון שיש לו משמעות. גם מלחמת לבנון קיבלה תמיכה מכל כיוון, אז מה?

amitpros 17 במרץ 2012

אני חושב שאתה טועה.
עד לחיסול,נורו בערך 50 טילים לעבר הדרום בחודש הקודם.
לא ברור לי על סמך מה אתה מחליט שחיסול של מחבל שכל מטרתו היא להרוג אזרחים ,היא מה שהביא להסלמה.
איך אתה מכנה מצב שבו יש ירי בלתי פוסק על ישובים אזרחיים?
האם אתה חושב שלפני החיסול אפשר לחיות בצורה נורמלית? בבמוצע שיש עליך טיל ליום?

זה בכלל מבלי לדבר על מה שיקרה שטיל אחד יפול על גן ילדים
והרי ברור לכולנו שזה מה שיקרה בסוף
הרי סטטיסטיקה מתיישרת.

MOBY 17 במרץ 2012

לא יודע, לאיזה מלחמת לבנון אתה מתכוון? מנחש השניה, ואכן היא הייתה מחויבת המציאות להזכיר לך מליציה השייכת לממשלת לבנון חדרה לתוך שטח ישראל הרגה 3 חיילים וחטפה 2 נוספים (שהתגלו כהרוגים).
בלי קשר שהופרו הסכמים ובטחון התושבים בצפון הופר (בהמשך ל-3 ההרוגים בהר דב).
המבצע היה צודק, והפך לחרפה בגלל הגנרלים בצבא ומחוצה לו.
ולא זו לא הייתה מלחמה. וכן אני הייתי שם.
והערכתי היא כי אם כלל הוועדות והאופוזיציה תומכים ולא גוזרים קופון לבחירות, כנראה שהיה איום (בנוגע לחיסול).

אריאל גרייזס 17 במרץ 2012

לא, דיברתי על הראשונה

MOBY 18 במרץ 2012

אז למבצע שלום הגליל היו תומכים,
למלחמת לבנון הראשונה היו מתנגדים מכל הקשת הפוליטית והצבאית, מצנע אלוני ושריד הם רק חלק מהמתנגדים הבולטים.

אסף THE KOP 16 במרץ 2012

צה"ל לא שיקר.
אין לך מושג על מה אתה מדבר.

ניר לוי 17 במרץ 2012

צהל שיקר. לפי החלטת בג"ץ, מותר לחסל רק במקרה של פצצה מתקתקת, מישהו שידוע בוודאות שעומד לבצע פיגוע מיידי, לא מתוך נקמה או ענישה- בשביל זה יש בית משפט.
אז מה עשו? המציאו איזה פיגוע פיקטיבי שהוא עומד או לא לבצע, וחיסלו אותו. אתה יכול לקרוא לזה עיגול פינות, אתה יכול לקרוא לזה לצפצף על בג"צ (ועל שלטון החוק במדינה), אבל בשורה התחתונה, זה לשקר

אסף THE KOP 17 במרץ 2012

תתבע את צה"ל.

ליבר 16 במרץ 2012

עופרת יצוקה נחשבה להצלחה כבירה בעיני הרבה אזרחים בגלל:

א) נצחון מוחץ של ישראל על החמאס. מעט מאוד הרוגים (רובם מדוצי"ם) של ישראל וגם מעט פצועים לעומת הרוגים רבים של החמאס. בנוסף הפחדנות של החמאס וחוסר האונים שלו בעת הלחימה הרגלית נתן לציבור הישראלי גאווה חזרה בצה"ל. הנצחון המוחץ היה חשוב מאוד לדעת הקהל הציבורית אחרי הכשלון של לבנון 2. ההרתעה של צה"ל חזרה ואיתו הגאווה הלאומית של הציבור בצבא שלו.

ב) העובדה שמדינות העולם נתנו לישראל את הלגיטמציה לעשות את המבצע וגם להצהיר שלישראל הזכות להגן על עצמה. העובדה שמנהיגי העולם (ארה"ב , צרפת, גרמניה ,אנגליה, ספרד ועוד) הצהירו דבר שכזה גרם לאזרחים לחשוב שהמבצע מוצדק וחיוני. לכן כאשר סיימנו אותו הייתה תחושת נצחון כבירה.

ג) לאחר עופרת יצוקה היה שקט בדרום של שנתיים. לצערנו זה נחשב להישג.

אני אישית חושב שהמבצע נגמר מוקדם מדי. בישראל פחדו להמשיך להיכנס לעומק עזה כי חששו מחללים רבים שיגרמו למבצע להיראות חות מוצלח. כמו כן בדיוק באותו הזמן אובמה נכנס לתפקידו. ישראל לא רצו להתחיל את כהונת הנשיא החדש ברגל שמאל. לכן ישראל לא חיכתה שדעת העולם תשתנה ושהפעולה הראשונה של אובמה בתפקידו תהיה להגיד לנו נו נו נו.

טל 12 16 במרץ 2012

תפקידו של הצבא הוא לתת מענה לאיומים על המדינה ותושביה(ואת זה הוא עושה)ולבצע את מדיניות הבטחון של הממשלה הנבחרת, אבל באמת לא ברור לי מה היא המדיניות של הממשלה הזו בהקשר של "מדינת עזה" ולפעמים נראה לי שכלל אין מדיניות כזו.

ובכל זאת,המדיניות,עושה רושם,היא לא לחסל את הנהגת החמאס כי בכל זאת יש להם מה להפסיד(הם רוצים לשרוד כמו כל מדינה).החאמס יכולים במידה מסוימת לשלוט על מה שקורה שם.אפשר להגיע להבנות.ויתכן שהמצב יהיה גרוע יותר אם יחסלו אותם.צריך לחשוב גם על היום שאחרי.

כמו כן,אי אפשר להתחמק מכך שפעולה כמו "עופרת יצוקה" במקום צפוף כזה מובילה אותנו להרג אזרחים בלתי מעורבים.זה לא חושב אם יש כוונה כזו מראש או שאין כוונה כזו.ברור שאין.אבל התוצאה ברורה מאד (מראש) ובלתי נסבלת,בעיקר כשיש לנו את "כיפת ברזל".אנחנו לא צרכים לסכן את החיילים שלנו זה ברור.אפשר להמשיך להתנהל בצורה כזו,אבל עד מתי?זה לא מספיק,לדעתי.

צריך לחשוב מה עוד עושים כדי לתת לאוכלסייה שם להבין שאנחנו לא נגדם אלא רק נגד אלו שמנסים לפגוע בנו.מחד,כמה שפחות עונשים קולקטיבים לטובת האוכלוסייה הבלתי מעורבת בעזה(הקלות) ומאידך,פגיעה נקודתית במיליטנטים שלהם.

אבל הכי חשוב,התקדמות להסכם שלום מול אבו מאזן שיכולה לעזור כמובן,אבל השאלה אם נתניהו בכלל רוצה או יכול להתקדם מול אבו מאזן ואם אבו מאזן בכלל רוצה או יכול להתקדם להסכם בעצמו?

תמיד כיף לצפות בלארי בירד.

גיל 16 במרץ 2012

צה"ל והממשלה משקרים ביודעין. פוסט מאיר עיניים שמצביע על השקרים הללו:

http://idanlandau.com/2012/03/13/lies-that-wont-die/

אסף THE KOP 17 במרץ 2012

התעמולן הפלסטינאי מתעלם מהעובדה שהיו התראות לפיגוע באיזור אילת, שהתבססו על מודיעין שנאסף בקשר לועדות ההתנגדות, וכי באותה עת כוחות צה"ל שכבו שם במארבים על בסיס אותו חומר מודיעיני.

לצערנו, הפיגוע אכן יצא לפועל, ועל כן, לאור המודיעין שנאסף, בוצעה פעולת תגמול נגד מחבלי ועדות ההתנגדות.

אצלכם בסמול קוראים למצבים מסוג זה "אמת לשעתה".

זה שאחרי 3 חודשים נתפס מחבל אחר, שככל הנראה תיכנן וביצע בפועל אירוע טרור אחר במקביל, לא משנה את העובדות.

מחבל הוא מחבל. מי שרוצה לרצוח יהודים דמו בראשו, אפילו לא הוציא את תוכניתו לפועל.

תעביר את המסר לעידן לנדאו, התעמולן בלירה (מצרית).

גיל 17 במרץ 2012

איך אפשר להתייחס למשהו שאתה אומר ברצינות כשכל מה שאתה עושה זה התקפות אד הומינם ושימוש בלוגיקה כוזבת של אנשי קש? אני לא מסכים עם כל מה שעידן לנדו (אפילו את השם שלו אתה לא מסוגל לכתוב נכון) כותב אבל הוא מנמק את הדברים שלו ומביא מקורות לכל טענה. יפה שאתה קורא לי "סמול" בלי בכלל להכיר אותי ואת הדיעות הפוליטיות שלו. התיוגים הללו הם הדמגוגיה הכי מסוכנת שיש. ובטח מחבל הוא מחבל. לפי ההגיון שלך צריך להרוג את כל יושבי עזה כי כולם מחבלים בפוטנציה ויפה שעה אחת קודם.

אסף THE KOP 17 במרץ 2012

אל תקשקש לי על אד הומניזם ושאר קלישאות סמול.
אתה הוא זה שהינו החסיד הנלהב של הצ'יוואווה של חומסקי, לא אני.

אני אולי טעיתי באיות שמו של המשת"פ, אבל אני לפחות לא עובד 24/7 בהכפשת מדינת ישראל.

ההגיון שלי הוא כי הקם להורגך השכם להורגו.
אתה יכול כמובן להעלות את עצמך זבח.

אסף THE KOP 17 במרץ 2012

הומניזם = הומנים

גיל 17 במרץ 2012

נו, באמת, אחרי תגובה כזאת ברור למה אי אפשר להתייחס אליך ברצינות. דמגוגיה וגסות רוח בלי שום תוכן ממשי לא ממש משכנעים מישהו פה.

אסף THE KOP 17 במרץ 2012

גיל,

אתה תאמין ללנדו.
אני אאמין לגורמים ציוניים.

לך תתדיין אם פלורליסטים מסוגך.

אסף THE KOP 17 במרץ 2012

אם = עם

גיל 17 במרץ 2012

אתה שוב נופל לכשל הלוגי של פנייה לסמכות ועוד פעם איש קש. אני לא מאמין ללנדו או מישהו אחר בגלל מי שהם אלא בגלל העובדות והניתוח שהם עושים. עד עכשיו חוץ מלקלל ולהיות טרול, לא הבאת שום נתון שסותר את הניתוח שלו ולכן לא שכנעת אף אחד וגם לא תשכנע.

אסף THE KOP 17 במרץ 2012

תחזור לתגובתי הראשונה.

אולי תקלוט סוף-סוף.

גיל 18 במרץ 2012

הבהמיות שלך לא עושה רושם על אף אחד, צר לי. זה שאתה לוקה בחוסר הבנה בסיסי של מה בכלל נטען על ידי הצד השני זו לא בעייה שלי. לא הבאת שום ראייה שאכן מי שהרגו קשור לפיגוע העתידי ולא התייחסת לזה שישראל משקרת ביודעין לגבי הפיגוע במצרים. לחזור כמו תוכי אחרי אותן טענות שצה"ל מביא רק מראה על יכולת הסקה ירודה במיוחד.

אסף THE KOP 18 במרץ 2012

אד הומינם.

תומר חרוב 17 במרץ 2012

אחלה פוסט אריאל.
זה חדש שממשלות משקרות לאזרחים שלהן? זה חדש שממשלת ישראל משקרת? לפחות הטיעון של הם התחילו כבר לא רלוונטי.

ארנון 17 במרץ 2012

מובי – אתה טוען שאריאל חושב שרק הדיעה שלו נכונה. אני מוצא משפטים כמו "אני לא בטוח שזה אכן המצב", "אולי שווה לשקול את הנחות המוצא שלנו?", שמעידים על שאלת שאלות ולאו דווקא על מתן תשובות. כמה קל לתקוף בלי להביא ראיות.

ולסטטוס החביב ההוא.במדינה מתוקנת ספר שזוכה להצלחה, פרסי נובל, תגליות מדעיות, מערכת חינוך מתקדמת, עוני מועט – אלו הדברים שמביאים לגאווה לאומית. ואצלנו? מטוסים ו"מקלע צדדי עם גלגל קנים מסתובב בקליבר 7.62 מ"מ וכוורת רקטות" – זה מה שמביא לזקפה לאומית.

אנחנו יכולים לדבר מליון פעם על ההסתה ועל השנאה של הצד השני, אבל לא מסוגלים להביט במראה, שלצערי נשקפות ממנה אותן תופעות בדיוק. זאת אחת הסיבות שאנשים כאן כל כך התבאסו מהפסקת האש האחרונה, כי מה אכפת להם לשבת בממ"דים ושמערכת החינוך לא מתפקדת, העיקר שנראה להם מי כאן הגבר.

קסיוס קליי 17 במרץ 2012

לא מבין מה רוצים מישראל?
מה הסיפור בדיוק?

כמה שטויות אתם מכניסים לעצמכם לראש?
שיקר לא שיקר.

אם שיקרו היה צריך לשקר, מה ציפיתם שיבואו עם כל סודות המדינה למצלמה הראשונה שהם רואים?..

פלסטין זה השקר הכי גדול שיש אבל אתם בכל זאת אוכלים את זה.
אבל זו המציאות וצריך להתמודד הכי טוב שאפשר כי גם אם היינו מחזירים את הגלגל אחורה, היינו מגיעים לאותו מצב כמעט. הערבים עדיין היו מנסים לכבוש אותנו בכל רגע נתון.
אני בכל אופן כבר לא מחפש צדק ולא אידיאליה, שכל אחד יחיה בשטח שלו. אבל עד אז הדרך עוד ארוכה ובטח כשעדיין יש תמיכה מאסיבית של מיליארד איש, מליארדי דולרים ו 20 מדינות נגד הרעיון "ישראל".

ישראל גם משקרת לגבי האטום שברשותה, זה גם נקרא שקר?

אתם ממש מתאמצים למצוא איזו הזייה שמאלנית חדשה, זה פשוט בלתי נתפס.

בכל מדינה אחרת היו מבצעים בפלסטינאים רצח עם ואנחנו מתקשקשים והורגים את עצמנו שפגענו בארגון טרור א' ולא בארגון טרור ב'.

עוד לא ראיתי פוסט על רצח העם שמתנהל בסוריה.
אם יש למישהו מהכותבים הבכירים כאן אינטגריטי אז על סוריה צריכים להיות כבר 200 פוסטים. כי מכל פלופ של ישראל כותבים כאן טריולוגיות אבל אם ערבי טובח בערבי מה זה בדיוק?

ארנון 17 במרץ 2012

צודק, אנחנו תמיד תמיד תמיד בסדר. וביקורת עצמית זה רע רע רע.

קסיוס קליי 17 במרץ 2012

אל תשתמש בדמגוגיה זולה.

ובינינו, השימוש בצורה הזו מראה שהטענה הנגדית חלשה.

ארנון 17 במרץ 2012

שוב צודק. הטענה הנגדית חלשה. אפשר להמשיך להאמין *תמיד* למה שהממשלה וצה"ל מספרים לנו. אבל אתה גם אומר כי אם שיקרו אז היה צריך לשקר, אז אתה בעצם מציע לנו להאמין לשקרים. מקוה שאתה לפחות מצליח להסתדר עם דרך חיים כזו.
מפתיע אותי כל פעם מחדש איך אנשים שחיים בצד של סכסוך כלשהו, לא מצליחים להבין שיש שני צדדים למשוואה, ושזה שהגורל שם אותם בצד מסוים זה לא אומר בהכרח שהם בצד הנכון/צודק/יפה יותר. ושיכול מאד להיות שאף צד הוא לא כזה. אבל עזוב, לא באתי כאן לחרב את הזיקפה הלאומית, זה הרי מה שנחוץ לנו עכשיו יותר מכל.

אסף THE KOP 17 במרץ 2012

אל תתגזען.

אם יש שני צדדים למשוואה, אז אני מצפה כי אותם אבירי ההלקאה העצמית הפומבית הישראלים ידעו להפנות אצבע מאשימה גם כלפי הפלסטינאייים, שמעולם לא החמיצו הזדמנות להחמיץ הזדמנות.

זה שהמוסריים בעיני עצמם לא מטילים על הפלסטינאיים אחריות זו גזענות.

אסף THE KOP 17 במרץ 2012

הפוך גוטה, אנחנו תמיד לא בסדר וכל מה שהפלסטינאיים/איראנים/ארדואנים טוענים נגדנו הם דברי אלוהים חיים.
הם לא צריכים ביקורת עצמית, הם זכים כמיים וצחים כשלג.

ארנון 17 במרץ 2012

אסף, זה בדיוק ההבדל ביני לבינך. אני חושב שלשני הצדדים אחריות גדולה מאד לכך שהסכסוך נמשך ואנשים סובלים, ואתה חושב שכל האחריות על הצד השני, אנחנו תמיד בסדר והם תמיד לא. אבל אל תרגיש רע עם הגישה הזאת, היא נפוצה מאד. אתה מוזמן לבקר בבית ספר, לך לכיתה ג'-2 ואני מבטיח לך שתיתקל בה כל יום. וגם בד'-3.

אסף THE KOP 17 במרץ 2012

ובגלל זה אתה לא כותב אף מילה נגד הפלסטינאיים ואחרויתם למצבם.

גזען נשאר גזען. גם אם הוא גמר אוניברסיטה.

יבור 17 במרץ 2012

תשמע, עובדה שמדברים על זה שהצבא ממש רוצה מבצע, וברק עוצר אותו בגלל שיקולים אחרים. זה הרי בדיוק מה שדיברת עליו. מכאן ניתן להבין שדווקא יש מי ששוקל את השיקולים הלא צבאיים, ובוחן גם את ההשלכות האזרחיות והמדיניות.

בקיצור – הספורט ה(בינ)לאומי של להטיל ספק בכל דבר, אולי רק כדי לצאת מגניב וחכם, הגיע גם לדה-באזר.

דודו 17 במרץ 2012

תמשיכו להתעלם מהירי הבלתי פוסק על ישובי הנגב המערבי ולקבל אותו כאילו היה שגרה . גם אתמול בלילה.

כל פברואר וכל מרץ עפו פצמרים על המדינה שלנו, אבל זה לא זוכה לחשיפה תקשורתית של ההצבעה המטומטמת (וחסרת הערך) על תחבורה ציבורית בשבת. כי זו שיגרע. בקרוב גם גראדים על באר שבע ואשדוד יהיו במסגרת מדיניות ההכלה. שיגראד קוראים לזה פה.

תמשיכו לחפש הצדקה פשעי מלחמה (ירי מכוון אל מטרות אזרחיות) של האויב. ולהסביר שזה בגללנו.
תמשיכו להתעלם להבדל בכמויו הטילים ואיכותם בין לפני ההתנתקות ואחריהם ומזה שתושבי הנגב המערבי חוטפים את הפצמרים שחטפו בגוש קטיף.
תמשיכו להתעלם מכך שהנגב ובכלל מדינת ישראל מכונים על ידם כיבוש 48.

תמשיכו ותסבירו שהכל זה רק כי חיסלנו מישהו שבכלל עמל כנראה על משלוח מנות מלא באקלוות.

תמשיכו לחשוב שכל מה שאנחנו צריכים לעשות כשיש לנו מודיעין על פיגוע זה לשבת מטר מטר על גבול שאורכו מאה ק"מ לערך בתקווה שהם יגיעו מהמקום בו אנחנו משכיבים מארבים.

אסף THE KOP 17 במרץ 2012

נא לא לבלבל את אבירי המוסר מהשמאל עם העובדות.
תחטוף פצמ"רים ותשתוק.

פראליה 17 במרץ 2012

גרייזס עזוב פייסבוק, מי חולק איתי את ההובלה בבראקט?

אריאל גרייזס 17 במרץ 2012

ממכר, הא?
האמת, עם האפסטים אתמול בלילה, הכל יכול לקרות

amitpros 17 במרץ 2012

גרייזס
מספר 42 של ליהי- או איך שקוראים להם-גייב נוטסון,הוא קופי של מאט הווארד של באטלר….
זה כנראה הטרנד החדש,אם אתה רוצה לרוץ חזק בטורניר אתה חייב איזה גבוה שנראה קלמזי במיוחד.

הופמן 18 במרץ 2012

פוסט מצוין. תודה על הלינקים.

אפריים 18 במרץ 2012

כשרואים את התמונה של אלירז שדה אי אפשר שלא להיזכר בסטטוס של עוזי וייל שסיבך אותו בגלל המחסור החמור בחוש הומור- 'אם יאיר לפיד הוא הרבין הבא, אז אלירז שדה יהיה היגאל העמיר הבא'.

matipool 18 במרץ 2012

תענוג אמיתי לראות את לארי .
כמה חוכמה , כמה אלגנטיות , כמה צניעות .
לא עושים היום כאלה יותר .

Comments closed