אהבה פרסית – השבוע בפייסבוק שלכם

הפצצה האירנית וטים טיבו פוגשים את האח הגדול בפייסבוק שלכם השבוע

השבוע אני אופטימי. באמת. לא, זה לא הספורט – ליברפול והפועל כפר סבא הצליחו להחריב לי ערב מוצלח למדי (טים טיבו עובר לג'טס, כמובן) – אבל לפעמים, בין כל השחור, יש רגעים שבהם אתה מקבל שביב תקווה.

אופטימיות כזאת מגיעה עם הקמפיין האינטרנטי שמתנהל בצורה חתרנית מתחת לאפו של הממסד.

הנה דוגמא אחת מהצד שלנו:

הנה אחת מהצד השני:

והנה משהו אוטופי:

 

כן, כן, אני יודע מה כל רואי השחורות שבכם יגידו לי. שאני נאיבי. שהאנשים בתמונות האלו זה לא אירנים אמיתיים והם באמת כולם רוצים להרוג אותנו. אבל לפעמים אני חושב שעדיף להיות נאיבי. מה עדיף, לחיות בפחד תמידי מהפצצה הגרעינית האירנית או לחשוב שאולי יכול להיות פה טוב יותר?

אני באמת רוצה להאמין שבאף אחד מהצדדים, לא פה ולא שם, אין רצון אמיתי לראות את הצד השני מושמד. בניגוד למה שקורה פה, בחלקת הגיהנום הקטנה שלנו, בינינו לבין האיראנים אף פעם לא היה סכסוך. אני מאמין שכל הקמפיין האירני נגד ישראל הוא לא יותר מדרכם של מנהיגים להסיט את האש שהיתה מופנת נגדם, כלפי מישהו אחר. ואני חושב שהעם האיראני, ברובו, כבר לא קונה את זה.

אני גם חושב שבצד שלנו יש למנהיגים סיבה להסיט את האש כלפי אירן. צריך להודות, גם ביום שנדע בודאות שבידיים של אירן יש פצצה גרעינית, שום דבר אמיתי לא יישתנה. אל תקנו את הסיפורים על זה שהצד השני הוא "משוגע" ויכול לזרוק עלינו פצצה כל יום. גם שם יודעים שפצצה גרעינית על ישראל משמעותה השמדה שלהם עצמם וכמו שארה"ב וברה"מ חיו עם הפצצה בצד השני במשך 45 שנות מלחמה קרה, ככה גם אנחנו נחייה עם זה.

אבל למנהיגים זה נוח למקד את תשומת הלב באירן. זה מסיט את תשומת הלב מהבעיות הפנימיות שלנו וזה משכיח את העובדה שהבעיה הישראלית-פלסטינאית, ובמיוחד הבעיה הדמוגרפית – הן הן האיום האמיתי על קיומה של מדינת ישראל.

דמוניזציה של האויב זה אחד הדברים הכי קלים לעשות ואם יש משהו שאני מנסה להראות פה, שבוע אחר שבוע, זה שזה שאתה בצד אחד לא אומר בהכרח שאתה צודק. ואני חושב שהקמפיין הזה מוכיח שאפשר לעבוד על חלק מהאנשים חלק מהזמן אבל אי אפשר על כולם כל הזמן.

*

שבוע שעבר הזכרתי את שערוריית "האח הגדול" עם הכדורים והפסיכיאטר ואמרתי שבתכ'לס זה לא מעניין אותי כי אם מישהו בוחר ללכת לתוכנית מהסוג הזה, מה שמעניין אותו זה החשיפה בכל מחיר ולכן אין לי רחמים כלפיו.

אבל כן יש את הצד השני של הסיפור, וזה ההפקה. בשבת קראתי ב"שבעה לילות" (היי, מי אמר שאני מתעלם מהעיתונות הכתובה?) את הסיפור של החברה של מישהו מהאח הגדול שההפקה לחצה עליה בגדול להכנס לבית ואפילו איימה עליה – איום שמומש בסופו של דבר – שהם ישדכו את חבר שלה לאחת הבחורות שם.

עכשיו, אם מישהו נכנס לתוכנית מרצונו ובוחר לקחת כדורים מאשר לפרוש, בשביל עוד סנטימטר של חשיפה – שיהיה לו לבריאות. אבל מישהי שלא רוצה להשתתף נאלצת להחשף בשביל התוכנית – זה כבר משהו אחר.

אתם יכולים לשאול כל בן אדם שעלה גבוה – כסף משחית. הוא גורם לך לאבד את הערכים שלך. וזה בדיוק מה שקרה לאנשי האח הגדול. הכסף הגדול גרם להם לאבד כל שיפוט מוסרי הגיוני, עד כדי איומים על אנשים חיצוניים וכמובן – נתינת כדורים לכל דורש, בשביל עוד קצת רייטינג. במדינה מתוקנת, מיזם מהסוג הזה היה נסגר מזמן על ידי השלטונות, אבל מי אמר שאנחנו במדינה מתוקנת.

או כמו שמישהו הראה בצורה מצוינת השבוע:

 

*

ועוד משהו קטן בנושא. באותו "שבעה לילות" היה ראיון עם משתתף אחר שמסתבר שהוא חולה טורט (אני ממש לא מכיר את המשתתפים, מצטער) וגם הוא אולץ לקחת כדורים. בתגובה, ההפקה ענתה (ואני מצטט, ההדגשה שלי) ש"האח הגדול גאה בשילוב אנשים עם מוגבלויות שונות לאורך כל העונות ורואה בשילוב זה את אחד מערכי היסוד של התוכנית"

ברור, כי אתם משלבים גמדים וחולי טורט בגלל ערכי היסוד שלכם. כסף, כסף וכסף – למקרה שתהיתם. איזה ביזיון שדבר כזה קיים. אולי עדיף שנתניהו ייתרכז בסנקציות נגדם במקום באירן.

*

טוב, כבר אמרתי שהמעבר של טים טיבו לג'טס עשה לי את השבוע, אם לא את החודש. למי שלא מכיר, אני אוהד פטריוטס שרוף והמעבר של טים טיבו ליריבה הגדולה שלנו הוא בהחלט קומדיה רצינית.

וגם הביא לנו הרבה דברים משעשעים, כמו זה:

*

לא נעזוב אתכם בלי פינת יאיר לפיד להשבוע (אומר הכל, לא?):

וגם קטע של דרור פויר, אחד האנשים החכמים במדיה, ששווה לקרוא, כמו כל שבוע

הבית ברחוב וולפסון 41 / סיפור סוף שבוע
הבלוף של מכבי נחשף

No Comments

פולדש 23 במרץ 2012

חבל שאני לא מבין כלום בפוטבול, כי אז אולי הייתי מסכים עם כל מילה שנכתבה בפוסט הזה.

התגובות שאני קורא לקמפיין הויראלי הזה מדהימות. יש אנשים שמסבירים – ברצינות תהומית – כמה המהלך הזה יכול לפגוע במאמצים הסברתיים של ישראל ברחבי העולם להטלת סנקציות על איראן. גם התגובות המזלזלות די בזויות בעיניי: עדיף לחיות בציניות ופחד תמידי?

שטפו לאנשים את המוח. ומה שהקמפיין הזה מנסה לעשות, בין היתר, הוא להזכיר את זה לכולם. כי אולי לפעמים נוח להיות חלק מהקונצנזוס הגדול ולהרגיש בטוחים "ביחד", תחת הגנתם של טילי החץ או "שרביט קסמים" או "כיפת ברזל"; אבל בתכל'ס, זה רק עוזר לשכוח ששוטפים לכולם את המוח. בצד שלנו, בצד השני. פוליטיקאים, ביטחוניסטים, טייקונים – כולם מרוויחים מזה שאנחנו מעסיקים את עצמנו רק בנושא הזה. חלק עושים כסף, חלק נמלטים ממתן דין וחשבון.

שמרלינג 23 במרץ 2012

"וכמו שארה"ב וברה"מ חיו עם הפצצה בצד השני במשך 45 שנות מלחמה קרה, ככה גם אנחנו נחייה עם זה."
המלחמה של ישראל ואיראן לא מספיק 'קרה' לטעמי וההנחה שלך שהעיסוק באיראן נועד להסיט את האש לשם במקום לכאן דורשת לכל הפחות נימוקים. הקמפיין הזה של תמונות של ישראלים שאומרות 'אנחנו לא נפציץ את ארצכם, אנחנו אוהבים אתכם' ובתגובה תמונות של איראנים 'אנחנו חברים שלכם', זה אחד הקשקושים הרדודים אי פעם. ברור שאין שום בעיה עם חלק מהאיראנים שלא רוצים פצצה, אבל היא הולכת לקרות בכל זאת ואז מה? על סמך מה הישראלים החביבים מבטיחים שלא נפציץ שם? מה משמעות כל המילים הריקות האלה?
אני נשבע שעוד לפני שקראתי את החלק הזה בפוסט, ניחשתי שיהיה חלק שייצר תמונה סימטרית בין איראן וישראל. בשני הצדדים הרי המנהיגים רק מסיטים אש הרחק מהבעיות הפנימיות שלהם. כמה צפוי.
ועוד משהו, הדמוניזציה נעשית כלפי המשטר האיראני ולא כלפי האיראני הממוצע והמשטר הזה, כמה מתסכל לאדם המעדיף לטמון ראשו בחול הנאיביות, לא רוצה להיות חבר.

טל בן יהודה 23 במרץ 2012

שמרלינג,

אתה בוחר חלק ממשפט שמשרת את הדעה שלך ומשמיט חלק אחר ממנו. השארת בחוץ את החלק שקדם שמשפט שציטטת: "גם שם יודעים שפצצה גרעינית על ישראל משמעותה השמדה שלהם עצמם".

המלחמה של ארה"ב וברה"מ הייתה "קרה" רק בגלל שכל צד ידע בוודאות שהטלת פצצת אטום על המדינה השנייה, תביא בוודאות להשמדה טוטאלית של המדינה הראשונה שזרקה פצצת אטום. (תיאוריה שקרויה MAD = Mutual Assured Destruction – חפש עוד בוויקיפדיה)

אני מאמין שגרייזס התכוון ליישם משוואה זו על ישראל-איראן כשהתכוון שהמלחמה ביננו תהיה "קרה", נקודה שעמה אני מסכים לחלוטין. כל מדינה יודעת בוודאות שהטלת פצצה על אויבה תביא להשמדתה המיידי.

אריאל גרייזס 23 במרץ 2012

אני אגיד יותר מזה – יש בהחלט מצב שהמצאות הפצצה בשני הצדדים מנעה מלחמות לא-גרעיניות שהיו פורצות בלעדיה.
כאשר יש את איום הפצצה באוויר, אתה מעדיף בכלל לא להגיע למצב שאולי מישהו יחשוב על להשתמש בה.

שמרלינג 23 במרץ 2012

דמיינו לכם מצב שבו ראשי נפץ גרעיניים טקטיים מגיעים לידי חזבאללה או ארגון כלשהו שיירש את אסד בסוריה. יש מספר רב של תסריטים מהסוג הזה שידירו שינה ממערכת הביטחון שלנו והMAD לא יציל אותנו ממלחמות.
בגדול, אני לא חושב שישראל צריכה או רשאית למנוע ממדינה אחרת נשק גרעיני, אבל מקרה איראן ייחודי בזה שהמשטר האיראני מביע בדברים כמו גם במעשים את רצונו בהשמדת מדינת ישראל, אם לקחת את דברי מנהיגי איראן כפשוטם.
מה זה עוזר לי שיש איראנים 'טובים' ו'חמודים' בזמן שהשלטון האיראני רוצה לגרש/לאסלם/להרוג אותי? (אני לא אוהב טיעונים סימטריים, אבל גם לפלסטיני לא עוזר שיש בישראל המון דומם המתנגד למפעל ההתנחלויות). יבוא יום, השלטונות יתחלפו, ואז נראה כמה אהבה יש פה.
הטיעון שלך, אריאל, הוא ספקולטיבי לחלוטין ולא בהכרח נתמך בעבר של ארה"ב וברה"מ מאחר ומלחמות ועימותים כואבים דווקא כן היו. אם היה נכון, אולי היינו צריכים לממן בעצמנו לאיראנים פצצה גרעינית?
טל, אתה לא באמת יודע מהן דעותיי. הפניה לויקיפדיה מיותרת.
לסיכום, אם תמונות בפייסבוק מעודדות את רוחכם, מי אני שאהרוס את האידיליה. יום אהבה איראני-ישראלי שמח.

בני תבורי 23 במרץ 2012

לפי הסדר + תוספת:
1. לא מוכרחים להתחיל פוסט עם ליברפול.
2. גם לא עם כפ"ס.
3. הקמפיין נהדר למרות המקור המטושטש. זה שמישהו החליט שצריכה להיות מלחמה, לא אומר שצריך ללכת בלי להשמיע קול רם וצלול.
4. משתתפי האח הגדול עשו מה שעשו כבוגרים ומרצונם החופשי ואין לי כל סמפטיה אליהם ואפילו לא פיסת כתף לבכות עליה. הדמות המתועבת בפרשה היא הד"ר שחילק את הכדורים. צריך היה לשמוע איך הנ"ל בתכנית בגל"צ מחלק מרשמים לתרופות פסיכיאטריות בשידור חי על פי מה ששמע בשיחות טלפון קצרצרות ומבלי שאפילו ראה את הפונים, כדי להבין שאתיקה והוא זה כמו הכדורגל הישראלי וניהול תקין.
תוספת – עקבתי אחרי מעללי הכותב בשידור הישיר ולהלן תובנותי: יפה לך פסים, יפה לך הפאסון. הטלביזיה התמקדה בשופט אחר אולי בגלל שלא מבינים שם את המשחק ופוטבול בארץ הקודש הוא חילול.

אריאל גרייזס 23 במרץ 2012

לגבי האח הגדול – אמרתי כבר שאין לי סימפטיה למשתתפים.
לגבי הדוקטור – הוא השעיר לעזאזל הכי נוח בפרשה. תמיד יימצאו החלאות שיהיו מוכנים לעשות הכל בשביל כסף. לא, מי שצריכים להצלב על הפרשה הזאת, ובכלל, הם ההפקה, שאיבדו כל רסן מוסרי בדרך לעוד עשירית אחוז רייטינג. הם כבר לא מסוגלים להבדיל בין טוב ורע ומסוגלים להצדיק כל דבר רק כדי לזכות לעוד קצת רייטינג. זה מזעזע לטעמי שדבר כזה קיים במדינה

בני תבורי 23 במרץ 2012

אריאל,
אתה לא חושב שהד"ר עבד שם בהתנדבות אני מקווה…

אריאל גרייזס 23 במרץ 2012

לא, אמרתי – הוא רק חלאה שמוכן לעשות הכל בשביל כסף. אבל מי ששילם לו הוא הבעיה

אסף THE KOP 23 במרץ 2012

דווקא לגבי האיראנים אני אופטימי.
בניגוד לחלאות שמסביבנו, איתם דווקא אפשר להגיע להבנות ואפילו שלום.
הם רק צריכים להיפטר ממשוגעי הדת שלהם.

האם האמירה " הקמפיין האינטרנטי שמתנהל בצורה חתרנית מתחת לאפו של הממסד" מתכוונת לממסד שלנו, שלהם או שניהם ביחד ? תמהתני.

והכי מעניין – מי מממן את הקמפיין הזה ? מושקע בו כסף, והרבה.

אריאל גרייזס 23 במרץ 2012

אני חושב שיש פה קמפיין אנטי ממסדי בשני הצדדים. כמובן, אין מה להשוות את הסיכון שלוקח אירני לעומת זה שישראלי לוקח, אבל יש פה הליכה נגד הזרם המרכזי הישראלי שהפך את אירן לשטן הגדול (בלי להפריד, הפרדה חשובה מאוד לטעמי, בין העם האירני למנהיגים שלו).
מה שמדהים הוא שראיתי סקר השבוע שהראה שלנתניהו יש אחוזי תמיכה מאוד מאוד גבוהים, אבל בעניין של ההפצצה באירן, יש אחוז מאוד קטן של תומכים. אני חושב שבמקרה הזה, העם הרבה יותר חכם מהמנהיגים שלו

אסף THE KOP 23 במרץ 2012

אני לא חושב שמישהו איתנו יודע מה התוכניות של ביבי בנושא.

אלעד 23 במרץ 2012

טוב, דילמת הביטחון וכל זה. מי שמכיר, יודע.
אני בטוח שגם במלה"ע ה-2 כמו בכל מלחמה, הרוב המוחלט של האוכלוסייה העדיף להתחבק עם הצד השני, מאשר לטבוח בו ולהיטבח על ידו. מצד שני, אז לא היה פייסבוק. אולי היה נגמר אחרת…
אני לא שותף לדעתם של הקונספירטורים למיניהם שבטוחים שכל פעולה של הצמרת המדינית היא צינית ונובעת משיקולים קרים. אני בטוח שהדאגה מפני איראן היאכנה, והשיקולים אם לתקוף אותו נובעים, בין השאר, מדילמת הביטחון שהזכרתי למעלה.
עכשיו, אם הפעולות שהם נוקטים בהן נכונות או לא, זו שאלה לגמרי אחרת

פאקו 23 במרץ 2012

מעניין אם חיבור המלים שלך "הדאגה מפני איראן היאכנה" הוא פרוידיאני.

אלעד 23 במרץ 2012

:) כן.. התכוונתי כמובן ל- היא כנה עם רווח

אריאל גרייזס 23 במרץ 2012

אני חושב שיש פה דאגה כנה של נתניהו אבל אני גם חושב שיש פה מצב שנתניהו כרך את גורלו בגורל הפצצה האירנית. הוא הכריז בתחילת הקדנציה שזו המטרה שלו ועכשיו הוא לא יכול להרשות לעצמו פצצה כזאת – ולא משנה בכלל מה יהיו ההשלכות לכך.

רועי 23 במרץ 2012

או שאולי באמת איראן בדרך לפצצה גרעינית?
עלה בדעתך שאולי אחמדינג'אד באמת מתכוון לעמוד מאחורי המילים שלו כשהוא אומר שצריך להשמיד את האויב הציוני?
ונניח שהמומחים מעריכים את הסיכוי לשיגור פצצה גרעינית כלפי ישראל רק ב-5%, האם אז היית תוקף במקומו של נתניהו? ואם זה רק אחוז אחד?
אז אולי הגיע הזמן שתצאו מהסרט שלכם, הספיקה לנו מלחמת יום כיפור אחת בגלל ציניקנים צדקנים שכמותכם.

אריאל גרייזס 23 במרץ 2012

ובוא נגיד שאני מעריך את הסיכוי לשיגור ב 0.001 אחוז ואילו את הסיכוי למלחמה כוללת אם נתקוף בחמישים אחוז, מה אז?
ואיך יום כיפור קשור לזה רק אתה יודע

אלעד 23 במרץ 2012

כמו שאמרתי, דילמת הביטחון…

רועי 23 במרץ 2012

כמה הרוגים ונזק צפויים להיות במלחמה כוללת, ומנגד כמה הרוגים ונזק צפויים במקרה של פצצה גרעינית?
מלחמות קונבנציונליות שרדו ועוד נשרוד (לצערי כמו שהמצב נראה עכשיו עוד הרבה).
האיום הנוכחי הוא לא עניין של נזק כמותי בנפש או במתקנים, במידה ואכן תיפול פצצה כזאת אפשר לסגור את המדינה. פה זה לא צ'רנוביל שרק שם מרגישים את הנזק עד היום, אם נופלת פצצה בדרום גם התל אביבים יסבלו.

אבי 23 במרץ 2012

להגיד על לפיד הון עיתון שלטון זה אחת השטויות היותר גדולות שיש. אף יותר מכך, זה מרדד ומטשטש את הקשרים האמיתיים שבין השלושה במקום לחשוף אותם.

אריאל גרייזס 23 במרץ 2012

תגיד לי, זה נראה לך הגיוני שיאיר לפיד ממשיך לכתוב בידיעות אחרונות כמו כלום גם אחרי שהוא הצהיר שהוא רץ לכנסת? אין פה שום קשר בין הון לשלטון? הרי את כל הקריירה שלו הוא בנה על אבא שלו

אריק 23 במרץ 2012

יופי, מסכים עם הכל. כאוהד ברונקוס לשעבר, החדשות על טיבו משמחות כמעט כמו אלה על מאנינג. הבעיה בחלוקת הכדורים, (שזאת כמובן בעיה הפני עצמה) היא הקלות בה מחלקים אותם לאנשים שלא צריכים אותם כי חברות התרופות צריכות להרוויח עוד קצת, ומה שרבינוביץ עושה למקצוע מכובד, שרבים מהעוסקים בו אשכרה עוזרים לאנשים.

בני תבורי 23 במרץ 2012

אריק,
איך נהיים אוהד לשעבר?

פאקו 23 במרץ 2012

אוהב את הקמפיין הזה. הוא לדעתי מציף את העובדה שהעם האיראני תקוע עם משטר שהוא לא באמת רוצה בו.
ואילן רבינוביץ' וטים טיבו הם שני צדדים של אותו המטבע – הם קורבנות של אירגונים שאפשרו להם לזרוק כדורים כל עוד הארגונים הרוויחו מזה.

בני תבורי 23 במרץ 2012

פאקו,
רבינוביץ' לא קורבן! הוא יותר מהלקומות שלו בבית האח הגדול היה צריך להמנע מלהשתתף בחגיגה. הוא רודף פרסום.

בני תבורי 23 במרץ 2012

צ"ל לקוחות

מוזגטס 23 במרץ 2012

הדבר שהכי מצחיק שמרוב שמתייחסים לאירני כמשוגע שיכול "ללחוץ על הכפתור" – "אנחנו" אלו שנלחץ ראשונים. ומי כאן המשוגע?

כיוון שהזכרנו את עוזי וייל לפני שבועיים. וכיוון שהוא פירסם את הרשומה הבאה בפייסבוק שלו, אני מניח שמותר לצטט אותו כאן. תהנו :)

"אבל ביבי – "
"לא."
"אבל ביבי – "
"לא, לא, ולא."
"אבל ביבי, זאת האמת – "
"האיום האיראני! האיום האיראני! האיום האיראני! – וכן, אמרתי את זה שלוש פעמים," אמר נתניהו בסמכותיות על, "זה לא ההד הזה שכולם מדברים עליו. מדברים עליו. מדברים עליו – אולי זה כן ההד הזה."
לקחתי נשימה עמוקה. שמתי יד על כתפו. הבטתי לו בעיניים. ואמרתי את האמת: "ביבי, האיום האיראני ייגמר יום אחד – "
"לא!"
"עוד שנה, עוד שנתיים – "
"לאאא!!!"
"כמה זמן אפשר יהיה להתרגש מתמונות של אחמדניג'ד מוציא מוט זוהר מתוך ג'יפה ירוקה?"
"לנצח!"
"ואז מה," תהיתי בקול רם, "נחזיר את תקציב הביטחון לטריליארד זיליארד בלבד?"
נתניהו השתתק והחוויר.
"נתווכח עם דפני ליף בפייסבוק?"
הוא התחיל להתנשם בכבדות.
"נתחיל, אולי, אני לא אומר, אבל אולי לא תהיה ברירה… לדבר עם הפלסטינים עוד פעם?"
ההתנשמות הפכה לחירחור מסוכן. נתתי לו ונטולין. ומשהו מתוק לפה. וליטוף קטן במכנסיים, אבל זה לא קשור.
"האיום האזרביג'ני," אמרתי. "תרשום לפניך."
"האיום ה…?"
"אזרביג'ני."
"יש להם אטום?"
"כרגע אין להם עדיין מכונות כביסה. אבל מה היה לאיראנים לפני שהתחילו עם המסע יחסי ציבור שלהם? שטיחים, וסרטים איטיים להחריד שזוכים בפסטיבל ברלין."
"אז.. אזל… אזר…"
"אזרביג'אני. האיום. התיק על שולחנך. החשבונית בדואר."
יצאתי לרחוב החורפי. השמש יצאה. החיים יפים. החשבונית בדואר. מישהו צריך יועץ אסטרטגי? (היועץ האסטרטגי)

אסף THE KOP 24 במרץ 2012

בעיני, יותר משעמם מקרן של ליברפול.

אופיר 23 במרץ 2012

מת על הקמפיין הזה, ומת על האיראנים!
כל מי שאי פעם פגש איראני בחו"ל (וברי המזל שזכו לבקר במדינה הזו) יספר לכם שמדובר באחד העמים הנחמדים בעולם ואנשים מלאי קלאסה.
לצערנו ולצערם הם נלקחו שבי בידי חבורת מטורפים (כל מי שמשווה בין השלטון שלהם לשלנו הוא חתיכת דביל). אני לפחות מרגיש צורך להעביר לאנשים את המסר שאין לנו דבר אישי נגדם. אם נצליח לסנן את מרכיב ה-"כולם נגדנו" מתוך היום-יום שלהם אולי נצליח לבודד עבורם את הסיבה האמיתית היחידה לסבל שלהם: השלטון. לך תדע, אולי זה יגמר במהפכה.

MOBY 24 במרץ 2012

ומי שפגש את השליחים שלהם פנים אל פנים ויצא בשלום יגיד הגומל ויאמר .
הם מסוכנים.

צור שפי 23 במרץ 2012

אני אוהב את הקמפיין, כמו שאהבתי גם את הסרט האיראני הנפלא "פרידה" ובאותו זמן אני שייך לצד של אלה שחושבים שאסור להקל ראש במרוץ האיראני לפצצה. יש הבדל מאוד מהותי בין עידן המלחמה הקרה והמצב הנוכחי. מה שמניע את חמנאי (אחמדיניג'אד הוא קריקטורה מגוחכת חסרת משקל שמאוד מועילה לנו) הוא להט משיחי ובוז מוחלט לנורמות בינ"ל. אנא שימו לב להבדל העצום בין בחירות 2009 בהן השלטון הפסיד ונשאר על כנו רק תודות לזיוף קולות מסיבי ודיכוי אלים של המפגינים ובין הבחירות שהיו לפני חודש בהן בכלל לא היתה אופוזיציה וגם לא הפגנות. חמנאי הפיק את הלקחים ובשנים האחרונות כל מי שמצייץ נגדו מסתכן בנפשו, פשוטו כמשמעו.

שימו לב לעוד דבר – במשך שנים ברור לכל העולם שלישראל יש פצצה גרעינית (למרות שרשמית ישראל לא מודה בזה) וזה לא מזיז לערבים (הם כמובן צועקים נגד זה בפורומים בינ"ל אבל לא יותר מזה). ברגע שמסתמן הסיכוי שאיראן תהיה גרעינית אנחנו שומעים מערב הסעודית, מצרים וטורקיה שאם זה יקרה גם הן ילכו באותו כיוון. הן יודעות היטב למה, הן יודעות מצויין מה המשמעות של איראן גרעינית ולפטור את זה כהתלהמות מנהיגים נראה לי קצת קלות דעת.

כל זה לא אומר שאנחנו צריכים לתקוף מחר ולא להיות מתואמים עם ארה"ב אבל זה כן אומר שצריך להתייחס לעסק ברצינות ולא לחשוד שביבי מנסה לנצל את העניין כדי להפנות תשומת לב מהמחאה החברתית או נושאים אחרים שלא נוחים לו.

אסף THE KOP 23 במרץ 2012

ממנהיגים שלא מתחבטים בשאלה האם להשתמש בנשק כימי כנגד אזרחי מדינתם עצמה, צריך להיזהר.

לא ברורה לי ההתנפלות על ביבי. את מה שאלה הצועקים נגדו יצרו שהם היו בשלטון כולם רואים (רמז: ישות הטרור העזתית, הסכם אוסלו).

אריאל גרייזס 23 במרץ 2012

להזכיר לך שמי שיצא מעזה זה שרון, בשר מבשרו של הליכוד. אבל זה בסדר, כל עוד יש אוסלו, יש את מי להאשים

אסף THE KOP 24 במרץ 2012

קדימה זה ימין ?

שרון יישם רעיון של השמאל, שצעק,יילל ופעה כי אם רק נפנה את עזה ניפטר מהצרה הזאת אחת ולתמיד. העובדות הן שלמרות שעזה היא יודן-ריין, תושביה בחרו להפוך אותה למדינת טרור בחסות איראנית.

אריאל גרייזס 24 במרץ 2012

זה באמת נחמד לחיות במציאות אלטרנטיבית.
א. שרון פינה את עזה כשהוא היה יו"ר הליכוד, לא קדימה
ב. ראשי קדימה היו שרון, אולמרט, לבני, צחי הנגבי ושאול מופז. אכן, שמאל קיצוני. בשורה התחתונה, אין שום הבדל בין קדימה לליכוד. האג'נדה היא בדיוק אותה אג'נדה. להגיד שקדימה זה שמאל זה בכלל מצחיק, תן לי מעשה אחד שהם עשו בתור שמאל
ג. השמאל מעולם לא טען שנפטר מהבעיה. אין לי מושג איפה אתה חי. השמאל אומר שצריך לעשות שלום. וחוץ מזה, לצאת משם היה אחד הדברים היותר חכמים, לפחות ככה לוחמים לא צריכים לחפש חלקי גופות של החברים שלהם רק כדי להגן על כמה פנאטים בנצרים שהחליטו שזה הגיוני לחיות בלב ריכוז של מיליון פלסטינאים.
ד. תחיה אתה בעזה שנה, בלי יכולת לצאת לשום, בלי אפשרות לעבוד, בלי עתיד או תקווה, ואז נראה מה תעשה.

MOBY 24 במרץ 2012

באמת מציאות אלטרנטיבית.
א. שרון נבחר על פי מצע הליכוד המהווה הבטחה לבוחריו. הוא הפר הבטחה זו ופעל גם בניגוד להצהרותיו הפוזיטיביות ערב הבחירות : "דין נצרים כדין תל אביב".- אחת השעות הקשות ביותר לדמוקרט ישראלי באשר הוא.
ב. פרס, רמון, ויו"ר הכנסת לשעבר אכן ישבו על ברכי ז'בוטינסקי. קדימה רחוקה מהליכוד כמרחק ברק מהעבודה.(מרכז הליכוד זרק את אולמרט, הנגבי וליבני בגלל השחיתות שלהם. לא הם לא זרקו את מופז).
ג. השמאל בדיוק מדבר על שלום עכשיו. נצא מפה יהיה שקט נזוז לשם ולא יהיו עוד מלחמות, זה השיח. אפילו היתה אמרה שאם עכשיו ירו על שדרות אז…. כמובן ששדרות יושנת בשלווה.
ד. תנסה את לחיות יומיים בטקסס כשאתה יורק על דגל ארה"ב ומכריז כי זה שטח מקסיקני כבוש.או תדלג לאנקרה וטען כי "הטורקים באים הטורקים באים". להזכירך כי לפני שהתפוצצו פה ישראלים סתם ככה כי עזתי עבר לידם, כלכלת העזתים הייתה לא רעה בכלל. ובכלל אם אינני טועה (ואני לא טועה) יש לעזתים גבול משותף עם ….. מצריים.
למה הם לא יורים לשם?

IDO 23 במרץ 2012

דרור פוייר ענק, תודה על הקישור.

אני לא מאמין למילה של ביבי ומצד שני אם הייתי עומד
על זכותי להצביע כמו החברה מברוקלין הייתי גם יכול לעזור במשהו

אסף THE KOP 24 במרץ 2012

ענק ? הוא נדוש וצפוי אפילו יותר מטעות שוער של ריינה.

amitpros 24 במרץ 2012

גרייזס,אתה מבין שהטיעון של"אם הם יזרקו עלינו פצצה גרעינית הם יושמדו גם" ממש לא תופס כלום נכון?כי הם יזרקו לכאן אפילו פצצה אחת,המדינה הזו גמורה,והם יכולים לעמוד בהרבה יותר מפצצה אחת,מה עוד שאטום על ישראל אומר ש-אם להשתמש בתורת המשחקים-המשחק במחינתנו נגמר והפסדנו.
אתה מאוד מאוד מקל ראש במצב הזה.
ואתה לא יכול להשוות עימות גרעיני בין מדינה כל כך קטנה בשטח כמו ישראל,למדינה כמו איראן לבין עימות בין שתיים מהמדינות בעלות השטח הגדול ביותר.שם צריך הרבה יותר מפצצה אחת כאן אחת מספיקה.
וכמובן,אתה קצת מתבלבל,אצלנו בשום שלב ובשום מצב אף אחד מעולם לא דיבר על השמדת איראן.מי שדיבר על השמדה הוא המשטר שם,לא יודע איך הכנסת בכלל אותנו בסיפור הזה.

אי טי 24 במרץ 2012

פצצת אטום אחת לא תשמיד את ישראל. עדיף לא לדבר מבורות אם לא יודעים.

MOBY 24 במרץ 2012

פצצת אטום אחת (תלוי בגודל, אני מדבר על בינונית)על תל אביב ויותר מ-50% מאוכלוסיית ישראל נפגעת באופן אנוש עד מוות מתסביכי הפצצה לאורך של כמה עשרות שנים.והמעבר בין הצפון לדרום יוכל להתרחש רק על ההר (כביש 60 למי שמתמצא) רק ידיעה כללית.
זה לא דמיוני זו המציאות.

אי טי 24 במרץ 2012

כן, אבל גם בתסריט כזה לישראל עדיין יש זמן להגיב. ככה שהאיום על איראן לא נעלם אם תטיל על ישראל פצצה כמו שהבחור למעלה כתב.

MOBY 24 במרץ 2012

באיזה סרט אתה חי?
50% מהאוכלוסיה…
מה נראה לך שהחבריה בעכו נצרת רהט והסביבה יחד עם ידידי השלום והאחווה העזתים ואנשי האחוה והשלום מג'נין,שכם,רמאלה וחברון לא ירוצו לנגוס בבשר?

amitpros 25 במרץ 2012

אין דבר שאהוב עלי יותר מהתנשאות.
לפחות דע מול מי אתה מתנשא
ואני מניח שהבנת את הכוונה,אלא אם לשיטתך יהיה אפשר לקיים חיים במדינת ישראל אחרי פצצת אטום שתיפול על תל אביב.
אני מניח שאתה מסכים שלא
ולכן אחזור שוב על מה שכתבתי קודם,כדי שתבין.
משחק שבו אתה מפסיד ומשחק בו אתה מפסיד והצד השני מפסיד,שניהם משחקים שישראל לא יכולה להרשות לעצמה בשום מצב.

טל 12 24 במרץ 2012

כמובן שזה נחמד מחווה אנושית פציפיסטית שכזו,אבל אני עדיין לא שותף לאופטימיות שלך.גם לפני מלחמת העולם הראשונה היו ו..

אפשר לחיות עם מאזן אימה שכזה אבל זה אומר שצריך כנראה לעבור ממדיניות העמימות למדיניות ברורה (אם יש לנו את מה שאומרים שיש על-פי פרסומים זרים)המעידה על יכולת מכה שנייה שלנו.(יש לנו מדינה קטנה אבל יש לנו גם צוללות).

צריך גם לקחת בחשבון עתיד של עימותים מוגבלים ואת המשמעות שלהם על תפיסת הבטחון ועוד.. לא פשוט.

אהבתי את השער של סטיוארט דאונינג בגביע (והמעורבות של ג'רארד בשערים )סוף סוף הוא נזכר לתת גול.

שמעון כסאח 24 במרץ 2012

מה אתה יודע על הפרסים?

הנה סיפור שהיו מספרים אצלנו בבית(עוד בזמן שלטון השאה כשהיחסים בין במדינות היו ידידותיים): סמוך לעיר שבה חיו משפחתי זרם נהר ובנהר דגים שיכלו להשביע את רעבונם של התושבים שהיו בחלקם הגדול עניים מרודים, אבל המוסלמים השיעים מיאנו לאכול דגים אתה יודע למה? כי "דגים זה אוכל של יהודים".
סתם על הדרך כמה יודעים על "אנוסי משהד"?

ומה אתה יודע גרייזס על היחסים בין השיעים לסונים והפרסים לערבים? הנה שורה משיר שמלמדים ילדים בבתי הספר באיראן "בזמן שהכלב באיספהאן שותה מים קרים הערבי במדבר אוכל ארבה" ומי עלול להיות הגשר עליו ירצו לצעוד השיעים הפרסים בדרכם לנקום מאות שנים של עויינות והשפלה ערבית-סונית? ישראל והיהודים.

"אני באמת רוצה להאמין שבאף אחד מהצדדים, לא פה ולא שם, אין רצון אמיתי לראות את הצד השני מושמד" ואם אתה טועה? שניקח את הסיכון? לא.

אריאל 24 במרץ 2012

גרייזס, בחייך, אולי תכתוב קצת יותר על ספורט בבקשה? על איראן, לפיד ושאר השטויות נקרא במקום אחר

MOBY 24 במרץ 2012

ואף מילה על טולוז
אכן אינטרנט אלטרנטיבי.

MOBY 24 במרץ 2012

סליחה פייסבוק

Comments closed