אז מה עכשיו?

העונה הזאת של ליברפול היתה כשלון נוראי, הבלוג תוהה האם הגיע הזמן לחתוך את ההפסדים ולפטר את הסמל הכי גדול של המועדון

 בן דוד שלי ואני גדלנו פחות או יותר ביחד. עם חצי שנה הבדל בינינו ובתים שהקו האוירי ביניהם לא עולה על 100 מטר, היית מצפה שנהיה החברים הכי טובים. זה לא קרה, אולי כי למרות ההבדל הקטן בשנים היינו בשנתונים נפרדים ואולי פשוט כי היינו יותר מדי שונים אחד מהשני בשביל זה.

אבל זה לא אמר שלא בילינו אחד עם השני המון, בעיקר בחופשים ובסופי שבוע. אם לא היינו אחד בבית של השני, מתווכחים על לארי נגד מג'יק או משחקים במחשב במג'יק נגד לארי, היית מוצא אותנו זורקים לסל במגרש של בית הספר.

עם השנים כל אחד פנה לדרכו שלו אבל עדיין יוצא לנו להפגש, בעיקר במפגשים משפחתיים, בתדירות של פעם בחודש פחות או יותר. לכל אחד מאיתנו יש משפחה, עבודה, אבל זה לא לוקח יותר מ-20 שניות לפני שאחד אומר לשני – "נו, אז מה יהיה עם ליברפול?"

( צילום: petescully)

למעשה, יש לנו סוג של ריטואל קבוע. כשנפגשים בארוחת ראש השנה מדברים על הרכש החדש ועל איך השנה אולי נתמודד על ליגת האלופות (פעם זה היה על האליפות, מזמן כבר התייאשנו). באיזור חנוכה היינו מדברים על איזה רכש צריך בינואר, ועכשיו, פסח, נשאר רק לדבר על האכזבה מהשנה האחרונה.

היום, כשנפגשנו שוב, נדמה שלשנינו כבר קשה לדבר על זה. שנגמרו המילים. כמה פעמים אפשר להגיד שקארול הוא אפס ושיש הגנה אבל זהו בערך?

רק שאז הגענו לנקודה שבטח לא חלמנו עליה בתחילת השנה, אפילו לא בסיוטים הגרועים שלנו – אז מה עושים עם דלגליש?

בואו נודה באמת – גם גביע, אם יגיע, לא יהפוך את העונה הזאת למשהו אחר מאשר כשלון מפואר. בעונה שבה טוטנהאם וניוקאסל נלחמות על המקום בליגת האלופות, להאבק על המקום השביעי (עם אברטון, לא פחות!), גם אם זה מגיע עם גביע או שניים, זה לא פחות מאיום ונורא. כשמוסיפים את תקציב הרכש שהיה לדלגליש, זה פשוט קטסטרופה.

ומה שעוד יותר גרוע מזה, שכל מי שראה את המשחקים של ליברפול, יודע שאין שם הרבה על מה לבנות. סוארז ימשיך להיות נהדר (במאמר מוסגר, אני לא מבין את האוהדים שאומרים שעדיף למכור אותו עכשיו כשהמניות שלו בשמיים ולקבל הרבה כסף. כסף עזר כשמכרנו את טורס?), ההגנה, כבר אמרנו, נראית יציבה מאוד, אבל כל השאר נראה כמו משהו שצריך לצבוע בכחול ולזרוק לים.

אמרו לי פה פעם, בצדק מסוים, שאם לא היו קוראים לו דלגליש, כבר מזמן היינו דורשים את פיטוריו. אני לא רוצה להכנס להשוואה לבניטז – הוא קיבל הרבה מאוד הזדמנויות – אבל אם נשווה להודג'סון, שאותו דלגליש החליף, הרי שהתוצאות הן אותן תוצאות – רק עם תקציב הרבה יותר גדול.

הדבר שהכי שימח אותי ברכישה של ליברפול על ידי הקבוצה מבוסטון היא ההיכרות שלי עם העבודה שלהם עם הרד סוקס והידיעה שדרך העבודה שלהם היא למנות מישהו שהם סומכים עליו מקצועית, לתת לו תקציב גדול, ולאפשר לו לעבוד בשקט.

כשאני מסתכל על מה שקרה עם ליברפול השנה, אני רואה בדיוק את זה, רק עם הרבה פחות תוצאות. לדלגליש היה תקציב רכש משובח והוא לא הוציא ממנו כמעט כלום. כשבלמי הוא הרכש הכי מוצלח שלך השנה, זה כנראה מעיד על הכשלון שלך יותר מהכל. צריך להודות באמת – דלגליש נכשל בגדול השנה עם השחקנים שהוא הביא.

אני לא יודע אם זה המשחק שהשתנה בשנים שלו הרחק מהמשחק או שטביעת העין שלו היא לא מה שהיתה פעם, אבל אם זה לא היה דלגליש, מרביתם המוחלטת של אוהדי ליברפול היו מדברים היום על מי צריך להגיע במקומו.

אז זהו, שזה כן דלגליש. האיש שאוהדי ליברפול גדלו עליו. זה שחזר תמיד כשהמועדון קרא לו. למעשה, זה שבעידן חוסר הנאמנות של היום – הוא הוא המועדון. אתה לא מסלק מישהו כזה אחרי עונה אחת גרועה, אפילו אם היא גרועה ברמה כזאת, נכון? וזה לא שיש עשרות מועמדים בעלי רזומה מדהים שצובאים על דלתות המועדון כדי לאמן אותו, נכון?

אז הנה התשובה שלי אחרי שעה של ריצה שהוקדשה ברובה לסוגיה הזאת: לא, אתה לא מפטר את דלגליש. השחקנים בקבוצה הזאת הם שלו, הוא הביא אותם ומגיעה לו עוד שנה איתם.

בכדורסל מכללות נהוג תמיד להסתכל על הגיל של השחקנים ואף אחד לא מצפה מקבוצה של פרשמנים (אלא אם קוראים לקבוצה קנטקי) לזכות באליפות. לדלגליש מגיע להנות מהספק של השתלבות שחקנים חדשים בשיטת המשחק (ואני נורא מתאמץ להאמין שיש אחת כזאת) לפני שהם מביאים תוצאות.

ואם זה לא יילך? ובכן, הגיע הזמן ללכת על משהו שונה באמת. כשאני חוזר להסתכל על הרד סוקס בזמנו, המהלך הבאמת מדהים שעשו הנרי ולוצ'יאנו היה להביא את תיאו אפשטיין – בחור בשנות ה-20 לחייו שמעולם לא החזיק בתפקיד בקבוצת בייסבול – להיות הג'נרל מנג'ר של הקבוצה.

גם בהסתכלות על היציאה מבינוניות שאפיינה את ברצלונה של העשור הזה, אני רואה את פרנק רייקארד – מאמן שלא הגיע לשום הישג משמעותי לפני בארסה – ועוד יותר מכך, את פפ גווארדיולה שחקן עבר ומאמן מילואים בלי שום ניסיון ברמות הגבוהות.

אולי הגיע הזמן לצאת מהשבלונות של מאמן אנגלי ותיק מקבוצה קטנה או מאמן זר שהצליח בליגה אחרת (וגם כאלו אני לא רואה יותר מדי כרגע) וללכת עם משהו חדש לגמרי. אין לי שום רעיון למי זה צריך להיות, אבל בינינו? זה כבר מתחיל להריח מיאוש.

והאמת, כבר נמאס לי מהמפגשים המייאשים עם בן דוד שלי. הגיע הזמן שנקבל פסח קצת יותר שמח לשם שינוי.

לברון לוזר (בתקווה שישתנה)
והאדריאטית מה? ופלייאוף בישראל אין?

No Comments

רובי 14 באפריל 2012

הודג'סון, לא אטקינסון. אבל חוץ מזה- מעולה כרגיל.

אריאל גרייזס 14 באפריל 2012

כמובן, לא יודע מאיפה אטקינסון הגיע לפה. זה מה שקורה כשכותבים פוסט באמצע הלילה..
תוקן, תודה

מיכאל 14 באפריל 2012

אוי ליברפול ליברפול
כל שנה שוברת את הלב מחדש
אני מתגעגע לימי הילדות המאושרים של קני דלגליש, איאן ראש, ג'ון בארנס, פיטר בירדסלי, סונס ואפילו רוזנטל וכל שאר החבורה המטורפת. למי שלא מבין ליברפול של אז היתה כמו ברצלונה שלה היום. כמעט כל שנה אליפות + אליפות אירופה לאלופות (עוד לא חשבו בכלל על הרעיון של ליגת האלופות)

סער 14 באפריל 2012

את המשפט של "נו, מה יהיה עם ליברפול?" אני שומע כמעט כל יום, בבסיס, בין חברים, בפייסבוק ואפילו בעבודה.

צריך להתמודד עם המצב הקיים לצערנו, לפטר את קני (אני רק מכיר אותו מסרטונים ביוטיוב מהתקופה הזוהרת שלו בליברפול) בשביל שנוכל עדיין לזכור לו את הימים הטובים ולא בתור אחד שהנחיל הרבה כשלונות למועדון.

אה וכן, שבת שלום.
(מקווה לראות מחר המון סאקוזרים נגד אברטון בדאבלין בהרצליה, הולך להיות כיף).

IDO 14 באפריל 2012

מה אם הטור של ספר הפנים שלך?

ליברפול, נראה לי יפסידו 3:2.

גיל 14 באפריל 2012

שימשיך, שימשיך, למה לא? אבל ברצינות, אני לא אוהב את הגישה של לפטר מאמן כשדברים לא עובדים. התרבות היום מכתיבה חבל קצר מאוד למאמנים ואני חושב שאם זה היה ככה לאורך ההיסטוריה היינו מפסידים הרבה מאמנים אגדתיים שלא הלך להם בהתחלה או שפשוט עקומת הלמידה שלהם הייתה איטית. אני לא יודע מה יקרה עם דלגליש אבל את מי בדיוק הם יכולים להביא שלא רק יהיה יותר טוב אלא גם שיהיו לו כלים להצליח ושהאוהדים יהיו סבלניים כלפיו?

אריאל גרייזס 14 באפריל 2012

אני חושב שזה אחד השיקולים העיקריים, זה לא שיש איזה מאמן גדול זמין בשוק להחליף אותו.
אבל כמו שאמרתי, הגיע הזמן לחשוב פה מחוץ לקופסה

יואב 15 באפריל 2012

מחוץ לקופסה זאת המשכיות, לא זיג זג ישראלי מצוי.
מאמן גדול בשורק זה משפט חסר משמעות שמחפש קיצורי דרך.

יואב 15 באפריל 2012

בשוק

ניצן פלד 14 באפריל 2012

קארא!!!!

:)

Bondi Runner 14 באפריל 2012

ביג רון היה גם בליברפול??

ארז (דא יונג) 14 באפריל 2012

יותר קרוב לרואן….

רועי מ 14 באפריל 2012

לא היה מעולם, איך היה שאנק הגיע בסוףשנות ה 50. ועד אסון הילברו הייתה שושלת "חדר הנעלים"(מה אם עמיחי שלו?)

בני תבורי 14 באפריל 2012

יצא לי הנשמה עד שהגעתי למסקנה שלך שקני צריך להישאר. בוודאי שהוא צריך להישאר.

ארז (דא יונג) 14 באפריל 2012

זה לא שהוא צריך להשאר, זה פשוט שלא מפטרים את דלגליש.
אכפת לו מספיק מהקבוצה ויש לו מספיק יושרה מקצועית לקום וללכת בעצמו אם הוא ירגיש שצריך.

ובלי קשר – אם הפיטורים של המאמן הספורטיבי השבוע מוכיחים איכשהו שמאניבול לא עובד בכדורגל, אז לפחות דבר אחד טוב יצא מזה.

דובי מילר 14 באפריל 2012

אריאל- כולנו כל הזמן חושבים על מה יהיה.
להחליף את קני זו בכלל לא צריכה להיות אופציה.
הבעיה השנה החלה ב-ריינה.בכל שנה הוא עוד היה מביא קצת נקודות והשנה בעיקר לוקח אותן.
אני חושב שאיפה שהוא לפני חודש,חודש וחצי הוא הבין שההרכב שבנה זה לא זה והחל לעשות שינויים ושילוב של צעירים יותר ויותר.
חייבים לתת לו יותר זמן, מבחינתי אפילו שנה-שנתיים זה בסדר,אני לא ממהר ולא הולך לשום מקום.
הייתי איתם בימים היפים- עוד כשניצחנו את מנשנגדלבך 3-1 וגם בפחות יפים (הייזל והילסבורו) אז מה זה עוד שנה ?

אריאל גרייזס 14 באפריל 2012

תשמע, בעיקרון אני מסכים איתך. העניין הוא שהעונה הזאת היתה כשלון כל כך גדול ובעיקר – כל אחד ואחד מהרכש שהגיע היה כשלון (של קני, מן הסתם, כי הוא הביא אותם) שאולי צריך לחשוב על משהו אחר.
אני מאוד מקווה שקני מבין שזה לא זה ושצריך לשנות. ואני בעיקר מקווה שיש לו תוכנית מגירה

ניינר 14 באפריל 2012

תהיו אופטימיים-אנדי קארול שם גול

יריב ס. 14 באפריל 2012

אפשר לשלוח איתך לוטו??

CoachMG 14 באפריל 2012

מסכים עם הקביעה שצריך להשאיר את קני. אין שום סיבה להחליף אותו. אני אוהד ליברפול ולשם שינוי אני מרוצה ממה שקורה שם מאחורי הקלעים. קבוצת הניהול האמריקאית זה משהו שהכדורגל כולו צריך ולשם שינוי יש שקט מאחורי הקלעים ללא שום רחישות או הצהרות מטופשות בגלל הפסדים.
אני כן חושב שהרכש של קני לא נכון ובסוף העונה צריך לשבת ולחשוב טוב. יש צורך בשינוי שיטת משחק, משהו צריך להשתנות ואני סומך על קני שיעשה את זה.

אסף THE KOP 14 באפריל 2012

לשם שינוי, אני מסכים עם אריאל כמעט בהכל, להוציא דבר אחד קטן:

גם ההגנה של ליברפול היא לא שוס גדול (כולל השוער).

אופיר 14 באפריל 2012

אין לי שום דבר בעד או נגד ליברפול, אבל אני מתחיל לפקפק ביכולת של המועדון הזה להתרומם מחדש. הדבר היחיד שמחזיק אותו כרגע (גם כלכלית) עם הגדולות הוא בסיס אוהדים שלחלקו הגדול זיכרון עמום מאליפות לפני 22 שנה ועוד כמה שעלו על הוואגון אחרי גמר הצ'מפיונס של 2005. נוצר חלון הזדמנויות צר להחיות את התהילה לפני 3 שנים כשהקבוצה שיחקה כדורגל לא רע והיה להם כוכב עם קצת אפיל (טורס) והם לא הצליחו למנף את זה.
בשביל מועדון כזה (שגם מגיע מעיר חסרת כל שיק) שנתיים רצוף לא להעפיל לצ'מפיונס זה על גבול מכת מוות לכל שאיפה עתידית לחזור לגדולה. עוד כמה שנים כאלה ויש לנו עוד נוטינגהאם פורסט.

אריאל גרייזס 14 באפריל 2012

דבר עם אוהדי מנצ'סטר יונייטד ותבין שבסיס אוהדים גדול (וליברפול היא בסיס האוהדים השני בגודלו באנגליה זה הדבר הכי חשוב. גם יונייטד לא לקחה אליפות איזה שני עשורים לפני שפרגוסון הגיע. כל מה שצריך זה קצת הצלחה ותראה את כולם יוצאים מהחורים

אופיר 14 באפריל 2012

ההבדל הוא שמנצ'סטר התחילה מסורת מחודשת רגע לפני שהכסף הגדול הפך להיות חזות הכל, ומאז שמרה על רצף של הצלחות.
ליברפול גם ככה במרדף אחרי הגדולות מההיבט הכלכלי, וכל שנה כזו של דשדוש במרכז הטבלה הופכת את הפער לתהום של ממש.

אסף THE KOP 14 באפריל 2012

הפוך.

שיונייטד הבינה שהכדורגל הפך להיות משחק של כסף גדול, ופעלה בהתאם, בליברפול עוד האמינו שזה עדיין משחק של מפגשי אוהדים בחנויות פיש אנד צ'יפס.

האסימון בליברפול ירד, ועכשיו היא חלק מהכסף הגדול.

אופיר 14 באפריל 2012

הלוואי שאתה צודק, ליברפול חזקה מוסיפה הרבה ענין לליגה.

jk 14 באפריל 2012

ליברפול סובלת מבעיות לא מעטות, אך כמעט כולן נבעו מחוסר תחזוקה של הסגל בשנותיים האחרונות של בניטז ובתקופת הודג'סון. השניים לא קיבלו כסף לרכש, ראו שחקנים מובילים בקבוצה משתחררים ונותרו עם המכנסיים למטה בלי יכולת להגיב עם השינויים הדרושים (בעיקר מחסור בכסף). ואז הגיעו הנרי ואחריו דלגליש. השניים שפכו לא מעט כסף (בעזרתו האדיבה של דמיאן קומולי שפוטר השבוע) על הרבה מאוד רכש בינוני (שחלקו הגדול נעשה בינואר, לא חודש מדהים לבצע בו עסקאות מוצלחות לטווח רחוק, בדרך כלל יותר תקופה בשביל לסגור חורים). ליברפול נתקעה בלי ליגת אלופות (בשל תקופת המשבר של סוף בניטז והודג'סון) ובלי יכולת למשוך שחקנים מהעילית של הכדורגל. הדבר הראשון וכנראה הכי חשוב שדלגליש עשה היה להחזיר את הצבע לחולצה של ליברפול (שנראתה דהויה מתמיד בתקופת הודג'סון). הוא החדיר התלהבות, ניסה ללמד את החבר'ה לשחק את משחק המסירות של ליברפול הגדולה, מכר את טורס ובאבל והביא שורה של אנגלים בינוניים. לאחר מספר חודשים קני הבין שהסגל שבידיו (שאת חלקו הוא בנה) לא מתאים לשיטת המשחק הזאת. הסגל מלא בשחקנים שמתאימים לכדורגל אנגלי של שנות ה- 70-80 (כדורים ארוכים ומעט טכניקה), כאשר שחקנים כמו סוארז מנסים לשחק כדורגל מודרני (לחץ ומסירות קצרות) אבל נתקלים בחומת בינוניות שתוקעת אותם.
דלגליש והנרי צריכים לקבל החלטה על סגנון המשחק שהקבוצה רוצה לייחס לעצמה ומעבר לכך לקנות שחקנים שבאמת מתאימים לשחק בשיטה הזאת (בלמים כבר יש עם סקרטל ואגר), סוארז יכול להיראות נהדר ליד חלוץ שיתן לו כתף (ולא תורן שעומד באמצע ומחכה לאלוהים), ועם הקישור המזדקן חייבים לעשות משהו (אי אפשר לשרוד עוד שנה בלי קשר אחורי ראוי, ובלי קשר אמצע מנהל משחק, שיודע לתת פס, אני כבר לא יכול לראות את ספירינג ולוקאס).
עם המגינים אפשר לשרוד עוד שנה (קלי, ג'ונסון ואנריקה) אבל גם שם נדרש רענון (ישמר לשלב מאוחר יותר).
בקיצור – חלוץ במקום הנפיל, קשר אחורי, קשר עושה משחק ועם השאר כבר נתמודד בשלב מאוחר יותר, העיקר שנתחיל לשחק כדורגל.

בני תבורי 14 באפריל 2012

jk
עכשיו אתה לא רוצה לחשוב שוב על מה שכתוב בשורה האחרונה שלך מיד אחרי המקף?

jk 14 באפריל 2012

גם תרנגול עיוור מוצא גרגר, וגם אני קפצתי משמחה כשראיתי אותו נוגח פנימה (הרבה תקוות תליתי בבחור הזה), אבל מדובר בלא יותר מבחור מוכשר עם ראש בעייתי. שם שני גולים והכל בסדר, לא מבקיע 10 משחקים ועסוק בלריב עם כולם.
כנראה שהוא ישאר, אבל אך ורק כי אף אחד לא ישלם עליו רבע מהסכום שבו ליברפול הביאה אותו.
הוא מאוד מגביל את הכדורגל שהקבוצה מנסה לשחק ושדלגליש ניסה להנהיג (מסירות קצרות, לחץ על הכדור), ולא ניתן לשחק איתו בשום דרך אחרת מכדורים ארוכים והגבהות כי אז אתה מאבד את היתרון היחיד שיש לו (הגובה). עדיף להביא חלוץ שיכול ללחוץ, יכול לנצל מצבים ביעילות (ולא 1 מ-10, אני לא מאלה שמאמינים שההחמצות האלה זה חוסר מזל, כשמדברים על רמה עולמית אז בהחלט ניתן להגיד שיש בעיית סיומת, גם לקארול וגם לסוארז) ובעיקר יכול להשתתף במשחק השוטף של הקבוצה ועזור לה לרוץ מהר.

אופיר 14 באפריל 2012

עם השורה התחתונה אני מסכים: אסור לפטר את דלגליש. כדי להיות מועדון גדול צריך קודם כל להתנהל כמו מועדון גדול (לא תופס לגבי ונגר שמחליש את הקבוצה בהדרגתיות כבר 8 שנים).

טל 14 באפריל 2012

אפשר לחשוב לאן מדיניות הסבלנות עם המנג'רים הובילה את ליברפול ב20 שנים האחרונות.

סבלנות לעבודת המנג'ר אמורה להיות אמצעי ולא מטרה. כלומר, זה צריך להיות המצב כאשר אתה מזהה שהמנג'ר הנוכחי יכול להוביל אותך למטרות אליהן המועדון שואף. אם הוא לא יכול, אין טעם לבזבז עוד שנתיים. ליברפול והאוהדים שלה כבר חיכו מספיק וכל שנה מחוץ לצמרת רק פוגעת במותג של המועדון ומקשה יותר על החזרה לפסגה.

אגב "התנהגות של מועדון גדול", חלק נכבד מהמועדונים הגדולים בעולם, מחליפים מאמנים כמו גרביים.

אריאל גרייזס 14 באפריל 2012

נו, וכמה זה עובד להם? תראה את צ'לסי מאז מוריניו, את אינטר מאז מוריניו, את ריאל עד מוריניו.
המועדונים הכי מצליחים בעולם היום הם ברצלונה ויונייטד ושתיהן שומרות על צוות אימון קבוע די הרבה שנים. נכון שהן לא נאלצו להתמודד עם כשלון אבל ליציבות יש ערך

טל 14 באפריל 2012

לליברפול הייתה מתה ב20 השנים האחרונות להצלחות של צ'לסי וריאל מדריד (גם של באיירן מינכן, עוד מפטרת מאמנים סדרתית). נכון שיש עוד משתנים שעובדים לטובת הקבוצות הללו בהשוואה לליבהרפול, אבל להציג אותן (וכתוצאה מזה גם את מדיניו המאמנים שלהן) ככשלונות בהשוואה אליה זה לא בדיוק תיאור מדויק של המציאות.

ברצלונה בדרך כלל היא מפטרת מאמנים סדרתית לא פחות, פשוט לא הייתה לה סיבה בשנים האחרונות. אף אחד לא טוען שצריך להחליף מנג'ר מצליח. במילים אחרות, "יציבות היא ערך" רק כאשר מנסה לשמור על המצב שבו אתה נמצא כרגע.

אריאל גרייזס 14 באפריל 2012

נו, באמת. אף אחד לא טוען שצריך להחליף מאמן מוצלח? אז מה צ'לסי עשתה עם מוריניו? וריאל לא שלחה הביתה מאמן שהביא לה אליפות? וצ'לסי לא עשו את זה רק לפני שנתיים?
כן, היינו מתים להצלחות שלהם, גם היינו מתים לכסף שיש להם. באמת חוכמה גדולה ההשוואה הזאת. בהתייחס לכסף שיש להם, לעוף חמש פעמים רצוף בשמינית גמר ליגת האלופות זה כשלון. בהתייחס לכסף שיש להם, מה שצ'לסי עושים בשנתיים האחרונות והכשלון הקבוע שלהם בליגת האלופות – זה כשלון. והכשלון הזה נובע הרבה מאוד מהקרוסלה בעמדת המאמן.
ולגבי בארסה – זאת בדיוק הנקודה שלי. היא היתה מפטרת מאמנים סדרתית ואת התוצאות ראינו

old timer 14 באפריל 2012

How can you tell after one or two bad seasons if the manager is or isn't the person that will get you to where you want to be?

Just as an example- at the end of Fergie's 3rd season at ManU they finished at the 11th spot. At the end of the fourth season they finished 13th.

טל 15 באפריל 2012

אין פה משוואה מתמטית ואפשר למצוא דוגמאות שסותרות ותומכות בניסיון לתת למנג'ר זמן.

לעניות דעתי, הבעיה עם דלגליש הייתה שההחלטות שלו היו מופרכות לחלוטין לא רק בדיעבד, אלא גם בזמן אמת. ויותר ממפורכות, הן הראו שהוא לא התאים את החשיבה שלו לעידן שבו אנחנו נמצאים אלא עדיין חושב במונחי שנות ה80.

אני מזכיר את נקודת הבסיס: ליברפול בעונה שעברה הייתה קרובה מאד (מרחק ניצחון במשחק ביתי על טוטנהאם) מלהשיג מקום באירופה. העונה, 100 מיליון פאונד מאוחר יותר, היא נאבקת עם נוריץ' וסוונסי על מקום עשירי, בעונה שבה הייתה לה פרבילגיה להתמקד רק בליגה.

יכול להיות שדלגליש יכול להפוך את ליברפול לקבוצת מקום שישי. האם הוא המאמן שיכול להפוך אותה למועמדת לאליפות או לפחות לקבוצת טופ 4, עם קצב צבירת נקודות של 75+ בעונה? אם התשובה היא שלילית, לעניות דעתי, אין טעם לתת לו עוד עונה.

באבא ימים 15 באפריל 2012

טל אתה באמת חושב שממרומי המקום ה – 13 ההחלטות הספציפיות של פרגוסון בשנתיים הללו נראו הגיוניות לגמרי? בסופו של יום זה לב העניין. ההחלטה היא תמיד החלטה בתנאי אי וודאות והרעיון לתת למאמן עוד זמן הוא רלוונטי באמת רק כאשר הקבוצה לא נראית טוב. השאלה בהקשר הזה הוא מהי היא ברירת המחדל שלך. בעיני לתת למנג'ר שלך עוד שנה אחרי עונה אחד רעה היא no brianer.

באבא ימים 15 באפריל 2012

אגב – רק כדי שנהיה עקביים בעניין הזה. לו הדבר היה תלוי בי בניטס לא היה הולך הביתה.

רועי מ 14 באפריל 2012

מצנצ'סטר לא זכו 25 שנים לפרגסון לקח 7 שנים להביא אליפות. ארסנל גנבה לנו אליפות בדקה ה92!!! באנפילד(הייניו יכולים לפסיד 1-0 בבית1!!) וזכו לךאחרא 18 שנים.
אנחנו באמצע.
אני שמחתי שדלגליש חוזק מסיבה אחת חשובה.
האוהדים רצו אותו, כל מאמן אחר שהיה מגיע, היה מגיע תחת הצל של המלך קני, קני צריל להמשיך עוד עונה(זה גם מה שאמרתי ב 4 שנים הראשונות של ראפא(בניה וזמן זה מצרך נדרש).
אני מקווה שהוא יצליח, דרך אגב על הרכש קומליי היה אחראי בגדול.עכשיו אם קני יכשל ואני מקווה שלא, לא תהיה לאף מאמן שיגיע אחריו את הגיבנת של קני, לכן זה דבר טוב. ובעניין ראפא לדעתי הוא קיבל די הרבה כסף רק שכל כך הרבה שחקנים לא היו טובי. היו גם רכישות מעולות אבל זה היה בתחילת הדרך.

ובקשר להגנה ולשוער שלנו, לא מבין מה אתם רוצים מהם? הקישור סתם מתמסר עם עצמו לא מבקיעים זה יוצר לחץ על כל הקבוצה שמשפיע כמובן גם על ההגנה. עד החודש וחצי הארחון ההגנה תפקדה מצויין החלק היחדי שתיפקד מצויין.
וחוץ מזה מה עוד נשאר לנו חוץ מהתקווה? גביע שני יהיה נחמד אבל לא ימתיק את הגלולה של העונה הזאת.
מקום עשירי קורא לנו.

טל 14 באפריל 2012

מה זאת אומרת "קומולי היה אחראי על הרכש"? אתה חושב שיש שחקן אחד שהגיע לליברפול בלי אישור (שלא לומר רצון מפורש) של דגליש?

amitpros 14 באפריל 2012

להשאיר,בטח להשאיר.יש מספיק מועדונים באירופה שמפטרים 17 מאמנים בשלושה חודשים,ליברפול חייב להישאר מועדון שנותן למאמן שלו שקט לעבוד.

אסף רביץ 14 באפריל 2012

כיף לראות את הנאמנות לדלגליש ולאופן חשיבה מסוים לגבי מאמן, חבל רק שזה בדיוק מה שישאיר את ליברפול תקועה במקום. גם אני ציפיתי לחדשנות מההנהלה האמריקאית אבל ליברפול קיבלה בדיוק ההיפך. השאיפה לחזור אל הכדורגלן האנגלי ואל הכדורגל האנגלי הקלאסי זו האסטרטגיה הגרועה ביותר שקיימת היום. כי הכדורגלן האנגלי לא מקבל יסודות שמתאימים לכדורגל שמביא הצלחות כיום ובעיקר מסתובב בליגה עם מחירים מנופחים. חדשנות זה להבין שבגרמניה מסתובבים שחקנים טובים במחירים זולים הרבה יותר, גם אם קוראים להם פאפיס ולא אנדי, ושמערך סקאוטינג זה הדבר הכי חשוב כי ברחבי העולם יהיה הרבה יותר כשרון מאשר באי הבריטי (בין אם מביאים את הכשרון הזה בגיל 10 כמו בארסה או 24). בין אם דלגליש יישאר או לא, ליברפול זקוקה לאיש מקצוע בכיר שיודע להסתכל החוצה אל העולם.

בני תבורי 14 באפריל 2012

אסף,
הגם אתה בנביאים?

באבא ימים 14 באפריל 2012

אני מסכים לחלוטין עם אסף וממש לא צריך להיות נביא בשביל זה. לא ברור לי אם היתה החלטה אסטרטגית להפוך את ליברפול לבריטית ע"י רכש אבל אם היתה החלטה כזו היא אידיוטית לחלוטין. אם נניח לרגע בצד את שחקני הבית, אני מתקשה לחשוב על שחקן בריטי אחד (אולי סקוט פארקר) ששווה את הכסף ששולם עבורו, לא רק בליברפול – בכלל.

אמנון 14 באפריל 2012

פרנק למפארד וג'ו קול בצל'סי?
אבל כן, הדרך הכי טובה לראות את נחיתותו (היחסית) של השחקן הבריטית גם בכדורגל המועדונים היא חוסר היכולת שלו להצליח בשום ליגה מלבד הפריימרליג. קשה לי לחשוב על שחקן בריטי שבאמת שינה משהו בקבוצה מעבר לים בשנים האחרונות(אולי חוץ מבקהאם).

טל 12 14 באפריל 2012

קני צריך להמשיך,לדעתי.

ברור לי שקני טעה עם הרכש,אבל אני מרוצה מהדרך של הקבוצה העונה.
הקבוצה משחקת,או יותר נכון מנסה לשחק כדורגל טוב,אבל צריך גם שחקנים איכותיים יותר בחלק הקידמי,כדי להבקיע יותר שערים.

אני מקווה שנעשה סקאוטינג טוב ובעונה הבאה נראה כמה שחקנים חדשים.הייתי מתחיל אם שני ווינגרים טובים או עם חלוץ 9 ואז סוארז יכול לשחק באגף או מאחורי החלוץ.

אופיר 15 באפריל 2012

וואו, איזה סירוס כימי של ברצלונה! פשוט לא מצליחים לעשות שום דבר בעל ערך.

אופיר 15 באפריל 2012

אוקיי, אינייסטה נכנס והסיפור נגמר.

טל 15 באפריל 2012

רק לשים את הדברים בפורפורציות, ללבנטה יש תקציב שווה בערך למכבי תל אביב (25 מיליון יורו, מקום 19 בליגה). ומגרש ברמה של מכבי נתניה.

כבר הבנת שכל הקטע של תקציב, הוא כמעט חסר משמעות ביכולת להעמיד קבוצה תחרותית בספרד.

זה דבר שמבדיל את הליגה הספרדית כמעט מכל ליגה אחרת באירופה.

יואב 15 באפריל 2012

ישראליות וחלטוריזם מוחלט לשפוט את דלגליש לאחר עונה אחת.
כן, השעון מתקתק והלחץ עולה(מכיר את זה במכבי) אבל מה היו הציפיות?

ליברפול היתה בינונית מאד קודם וקיץ אחד לא יסגור פערים. גם מועדונים אחרים עובדים כדי לשפר את עצמם ובנקודת פתיחה הרבה!!! יותר טובה מליברפול.למה שליברפול תסיים מעל התרנגולים או ארסנל? היא היתה פחות טובה מהם בקיץ וגם עכשיו.
הצפוי קרה.

יואב 15 באפריל 2012

ושוב ההשוואות הלא רלוונטיות לאחד מהגדולים שהמשחק הזה ידע.בלה בלה בלה.
מה שפרגי עשה באברדין, הוא חסר תחרות לכל שם שיועלה פה.
הוא קנה את השנים הראשונות שלו ביונייטד ביושר.ומה שהוא עשה מאז-לא בר תחרות בכלל. זה עלבון להשוואה.עלבון למשחק.
זה ברמות ג'ורדן, פדרר, מראדונה.כמוהם, העולם שבו הוא התעסק, הוא לא אותו עולם מאז שהוא נכנס לתמונה.
דלגליש בכלל לא אמור להיות מושווה אליו(יש רשימה קטנה מאד מאד של כמה שכן) אלא למה היה קודם במועדון והאם זה משתפר.עונה וחצי זה מעט מידי בכדימ לחרוץ דעה.על פניו וכרגע, לא שוס גדול…

באבא ימים 15 באפריל 2012

יואב:

אתה באמת חושב שיש פער כה עצום בין ההשגים של פרגי באברדין לבין ההישגים של דלגליש בליברפול ובבלקבורן? או לחילופין לאלו של בניטס בספרד? אני יכול להבין (גם אם לא בהכרח להסכים) שיש לפרגי יתרון מה בתחום הזה. אבל מכאן ועד לטעון שזה "חסר תחרות" המרחק הוא גדול מאוד.

יותר מזה – אתה מפספס את הקונטקסט. השאלה איננה מי מאמן יותר גדול, אלא לאיזה מאמן מגיע יותר זמן אחרי עונה או שתיים גרועות. זה מסבך את התמונה כי אז השאלה שאתה שואל איננה מי הצליח יותר בעבר אלא הצלחות העבר של מי היו יותר רלוונטיות. דווקא כאן פרגי שהשיגיו היום בליגה הרבה יותר קטנה נמצא בעמדת נחיתות.

יואב 15 באפריל 2012

באבא,
אני ממש לא חושב שצריך לפטר את דלגליש. הוא אגדה ומגיע לו קרדיט.
אני לא מבין את ההשוואה לפרגי. עבר, הווה , עתיד-לא רלוונטי מבחינתי. יכולותיו והישגיו מעמידים אותו בקצה של הקצה. מה שכן, דלגליש ראוי לסבלנות כמו שפרגי היה ראוי(אני עקרונית בעד סבלנות ואשראי למאמנים).

Comments closed