רוח התקופה

הראיון של אלי טביב בסיום גמר הגביע סיים ערב עגום שהזכיר לנו בדיוק למה הפכנו

לגרמנים יש מילה כזאת, אני אפילו לא חושב שאני יכול להגות אותה כמו שצריך, קוראים אותה צַיִיטְגַיִיסְט. פירושה, בתרגום פשוט לעברית הוא "רוח התקופה".

לא היה צריך יותר מלראות את גמר הגביע מאתמול כדי לקבל הרבה צַיִיטְגַיִיסְט לפנים.

זה התחיל בגול המנצח של הפועל, שהובקע כאשר שחקן של מכבי חיפה מתפנן על הדשא, מנסה לתפוס דקת אוויר כשהוא מביים פציעה ואחר כך פורץ בצעקות קוזאק נגזל (מוטיב חוזר בפוסט הזה) על כך שהפועל לא הואילה בטובה לעצור את ההתקפה.

זה המשיך בשורת האימה שחילקה את הגביע – אבי לוזון, אלי טביב ולימור לבנת, כשאפילו הפרצוף המהוגן של יעקב שחר בינהם לא מצליח להחביא את האימה.

וזה נגמר בראיונות סיום המשחק.

מצד אחד, מאמן מכבי חיפה – רהוט, אלגנטי, מודה בכשלון ולא מנסה לזרוק את הבוץ על אף אחד אחר.

אחד שהגיע לעמדה הכי בכירה בכדורגל הישראלי בשתי ידיו אחרי שנים על שנים של עבודה קשה – ונזרק הביתה כמו טישו משומש אחרי עונה גרועה אחת, כשהאוהדים שלו מתייחסים אליו כאילו הוא הוריד אותם שתי ליגות ולא הביא להם שתי אליפויות.

מהצד השני, הבעלים של הפועל תל אביב, הפרצוף שלנו היום. אלים, כוחני, מתלהם.

 

לעולם לא ייקח אחריות, ילכלך על שחקנים בקבוצה שלו, יתקוף את האוהדים שבלעדיהם לא היתה לו קבוצה וכמובן (שוב) – משחק את הקוזאק הנגזל.

כאילו אנחנו לא יודעים שהוא כבר עשק למוות קבוצה אחת (כן, מר טביב, יש עוד אוהדי הפועל כפר סבא פה ושם – והם לא שוכחים) ושכמו ארבה הוא עבר לעשות בדיוק את אותו הדבר לקבוצה השניה.

ובל נשכח את הבונטון הישראלי של היום – לתקוף את התקשורת. כמובן, התקשורת אשמה בהכל. מרצח ארלוזרוב ועד המינוי של ניצן שירזי – התקשורת אשמה. כי ככה זה בישראל היום – מי שלוקח אחריות הולך הביתה, אבל מי שרוצה להשאר פה – ייטב לו אם יימצא לעצמו מטרה קלה כמו התקשורת להדביק אליה את כל חטאיו.

ולא שהתקשורת טהורה, חלילה. יושבים שם משה פרימו מלכך הפנכה מצד אחד ושאר חברי ערוץ הספורט מצד שני, ובמקום להגיד לטביב – תודה ושלום, הם ממשיכים להתנצח איתו.

ואם מודי בראון – האיש שייצג פה במשך שנים את הקול השפוי, הלא מתלהם, לא מצליח להחזיק דיון בלי לגלוש למחוזות ההשמצה, הצעקות והכוחניות – אז כנראה שבאמת אבדנו.

תודה לך אלי טביב. עשה טובה ואל תמכור את הפועל (או תמכור ותעבור לצמח המסכן הבא – שמעתי בית"ר מחפשים קונה). ככה לפחות תמיד תישאר לנו המראה מול הפנים, שלא נשכח בדיוק למה הפכנו.

*

גילוי נאות – הכותב לא סובל את הפועל תל אביב.

והנה משהו לזכר ימים שבהם גמר גביע היה גמר גביע:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

ירדנו (לעזאזל, ירדנו)
הכל כרגיל / אלעד פרננדס

No Comments

פאקו 16 במאי 2012

איזה משחק זה היה. אי אפשר לשכוח. אני זוכר את המחצית הראשונה בה חיפה התעללה בבית"ר, ואיכשהו זה נגמר רק ב 1-0.

גיא 16 במאי 2012

ואני אגיד שוב – עצם ההחלטה להעלות את טביב לראיון היא-היא הביטוי האמיתי לצייטגייסט.
ובמקרה הזה – התקשורת כן אשמה. היא לא יודעת להגיד "די!"

אריאל גרייזס 16 במאי 2012

מסכים מאוד. טביב לא זכה בגביע, השחקנים והמאמן זכו והם אלו שהיו צריכים להתראיין, אבל הרבה יותר "מעניין" להביא את טביב שאתה יודע שיביא לך כותרות ורייטינג

אריאל גרייזס 16 במאי 2012

מה שכן, לא הייתי משתמש במילה אשמה – התקשורת נותנת לצרכן את מה שהוא רוצה. אני לא בטוח שמתפקידה של התקשורת להיות המבוגר האחראי – אם כי בהחלט הייתי מצפה ממנה לחתוך ברגע שהם ראו לאן זה הולך.

אזי 16 במאי 2012

תשמע,
אני לא רוצה להתיפיף ולהגיד שהתקשורת צריכה כל היום לשדר מוסיקה קלאסית ופרפרים בטבע…
אבל בתקופה כזאת, שהתדמית של המוצר נמצא בכזה שפל תדמיתי, כן, כל תקשורת הספורט באשר היא, צריכה לישר קו, ולשדר רק תכנים איכותיים ומקצועיים. בלי אלימות, בלי דם, ובלי עניין.
עד יעבור זעם.

כן, אני חושב שהתקשורת אשמה, אבל לא האשמה העיקרית.
אבל יותר מזה, אני חושב שהתקשורת היא הסיכוי היחיד לפתרון של המצב הזה.

יואב בורוביץ' 16 במאי 2012

ערוץ הספורט העלה את טביב לשידור כי הוא חשב שטביב הוא הדמות שתעניין הכי הרבה צופים. לא מחשבה מופרכת. האם היא החלטה נכונה? אני חושב שכן, כיוון שהשיקול העיתונאי כאן גובר. עם זאת אני מסכים שהראיון היה ארוך מדי ובוודאי כאשר נאמרו בו כל כך הרבה השמצות שאינן מן העניין. היה צריך לאחר גמר גביע כה דרמטי להיות יותר בחדרי ההלבשה (לא היו בכלל) ועם השחקנים ו/או האוהדים.
ההחלטה ללכת רק על טביב ועל הצהוב שהוא מביא הייתה שגויה.

אזי 16 במאי 2012

פורנו קל היה מביא עוד יותר צופים..
אבל המפתח פה הוא "ערוץ הספורט"

יואב 16 במאי 2012

הנה לכם תיאוריה, ששווה כמו כל תיאוריה אחרת (שזה לא הרבה): טביב איים על ערוץ הספורט בתביעה משפטית, והצדדים הגיעו לסיכום שהם יתנו לו זמן מסך רב להציג את עמדתו.

אזי 16 במאי 2012

גרייזס, אתה כותב שמי שלוקח אחריות מתפטר ומי שלא מפיל את זה על התקשורת.
מתי פעם אחרונה איש תקשורת ספורט (או בכלל) התפטר מתוך לקיחת אחריות?

זה ברור שאנשי תקשורת לא יכתבו על זה שהתקשורת גם אשמה.
אבל עד מתי יגידו שהבעלים, והשחקנים, והאוהדים, וכל עם ישראל אשמים באלימות… והתקשורת רק מדווחת… אובייקטיבית…

אריאל גרייזס 16 במאי 2012

התקשורת היא לא אובייקטיבית, אף פעם לא היתה כזאת. אבל להאשים את התקשורת זה המפלט הכי קל שיש. תקשורת מייצגת את מה שאנשים רוצים לקבל.

אזי 16 במאי 2012

לא, מה שאמרת זה המפלט הכי קל שיש!

וכמו שכתבתי לך בתגובה קודמת.
אני לא כועס על התקשורת שהיא יוצרת את הבלאגן (אני כן, אבל לא זאת הבעיה הגדולה שלי איתה), אני כועס כי היא היחידה שיכולה לעצור את זה..

אריאל גרייזס 16 במאי 2012

אתה באמת חושב שהתקשורת יכולה לעצור את זה? בוא תסביר לי איך בדיוק. מה אתה רוצה, שהיא תפסיק לכתוב על טביב? שלא תצטט שחקנים שמלכלכים עליו? זה התפקיד שלה, מה לעשות.
האם היא מלבה קצת את המדורה בשביל רייטינג? ברור, אבל אני לא מצפה למשהו אחר.
עזוב, לחשוב שאם תתעלם ממשהו אז הוא ייעלם זאת מחשבה נאיבית וכמעט ילדותית. זה מזכיר לי את הילד הקטן שלי ששם ידיים על העיניים ובטוח שאם הוא לא רואה אותנו אז אנחנו לא רואים אותו.
התקשורת לא יצרה את אלי טביב. ואלי טביב הוא אנחנו, תרצה או לא תרצה. אלי טביב הוא הילד שדוקר מישהו שמבקש ממנו להנמיך את המוזיקה (מטפורית כמובן, שלא ייתבעו אותי פתאום)

אזי 16 במאי 2012

אני יכול אגב לתת לך את הדוגמה ההפוכה, של ילד שאומרים לו כל החיים שהוא טיפש… עד שהוא מאמין לזה

אזי 16 במאי 2012

אבל זה לא רק אלי טביב, זה הכל.
התקשורת בשנה האחרונה כותבת רק דברים שליליים על הכדורגל הישראלי.
השחקנים לא שחקנים, הרמה לא רמה, המשחק לא משחק, כל הקהלים אלימים, כל הבעלים עבריינים.
אין סיקור אחד נורמאלי, טקטי, של משחק כדורגל.
הכל רכילות ופלילים.
אז קודם כל, כל האוהדים שלא מכורים לחלוטין אומרים לעצמם "מה אני צריך את זה, רק מכות ואלימות יש כאן" למרות שיכול מאוד להיות שלא חטפו מכות או היו עדים לאלימות מעולם.
אחר כך כל מי שקצת מתעניין במשחק אומר "תראה איזה יופי, ברצלונה משחקת 4-3-3 עם חלוץ נסוג ושחקנים מהאקדמיה שלומדים שם את אותה הטקטיקה, ובחיפה זורקים מוטות על אלישע"
כי אף אחד אף פעם לא טרח לכתוב ניתוח טקטי אחד על קבוצה ישראלית.
ואז כל שוחרי השלום ואומרים "רק בארץ חבורה של אוהדי בית"ר מתפרעים בקניון ושרים שירי נאצה" כי אף אחד לא טרח לסקר את הפוגרום (לא ספורטיבי, פוגרום כלשונו) שעשו אוהדי אתלטיקו אחרי שזכו בגביע האירופה ליג
ואני לא נכנס בכלל לדברים שנכתבים כשהם בכלל לא נכונים (בעיקר בONE ובספורט5 מטעמי בלעדיות ופרסום ראשון) שיוכלים נורא לפגוע באנשים מסויימים..

מי נשאר במגרש?
אלה שמקללים, ומתפרעים ומרביצים… כי כל השאר בטוחים שזה כל מה שיש.. הרי בשום מקום לא כתוב שיש גם כדורגל על הדשא…

אריאל גרייזס 16 במאי 2012

מצטער, אבל במקרה הזה התקשורת צודקת. אין רמה בכדורגל ישראלי. אני לא מוצא בו היום שום דבר חיובי. וכן, יש בו הרבה עברינות – וככל שהזמן עובר, מי שנשאר אוהד פעיל זה רק האנשים הפחות טובים, כי מי שטוב לא רוצה יד ורגל בספורט הזה.
תקרא פה בדה-באזר, יש אנשים שבאמת אוהבים כדורגל ישראלי (אני ממש לא אחד מהם). אנשים כמו פרוסנר או אפילו לווינטל, שבאים מאהבה – ואפילו הם כבר נמאס להם.
אם אתה חושב שאנשים עזבו את הכדורגל הישראלי בגלל מה שהתקשורת כותבת ולא בגלל שהם רואים שחקנים הולכים מכות או בגלל שהם היו במגרש וכל מה שהם קיבלו זה תנאים נחותים וכדורגל מחורבן – אז שוב, אתה חי באשליות

אזי 16 במאי 2012

פרוסנר ואלפסי אכן באים מאהבה. גם כשהם כותבים דברים שליליים על הכדורגל הישראלי הם כותבים את זה מעמדה של לשפר, לתקן, לקוות לטוב.
על כל פוסט שלילי על הכדורגל הם כותבים חמישה פוסטים על למה הם יאהבו אותו כל החיים.

אתה ובורוביץ' כותבים מדי פעם על כמה הוא גרוע ולא מעניין אתכם.
מה שגורם לי לתהות למה אתם ממשיכים לכתוב עליו.
אני חושב שהכדוריד בארץ גרוע ולא מעניין.. לא יוצא לי לדבר על זה עם אנשים… אני פשוט מתעלם.

ולוינטל הוא עדיין תופעה בעייני. כי הוא אוהד קבוצה בארץ, אבל גם שופך רק ארס על הכדורגל הישראלי (כשהוא כותב עליו, וזה לא הרבה לאחרונה), ומצד שני רק מפאר ומהלל את הכדורגל האירופאי (למרות שיש בו גם תופעות פסולות, רק שמשום מה, הן לא תופסות כותרות בארץ)

לתת במה לאוסף של בהמות שמקללים אחד את השני זאת לא עיתנאות, זה פורנו.
אם הכדורגל לא טוב, שלא יסקרו אותו, ואז הוא יהפוך לנחלתם הבלעדית של האוהדים שלא מוכנים לוותר.

אריאל גרייזס 16 במאי 2012

אם תשים לב, אני לא כל כך כותב על הכדורגל כאן אלא על מה שמסביב, כי הוא חלק מהחיים כאן. זה שמשהו הוא גרוע, לא אומר שאתה לא רוצה לשפר

קשקשן בקומקום 16 במאי 2012

אם התקשורת היתה כלכך משפיעה ביבי לא היה ראש ממשלה, לא היו התנחלויות, בית המשפט העליון היה פופלרי, ולבית"ר לא היו אוהדים (להפועל היו הרבה יותר)
התקשורת משפיעה הרבה פחות ממה שחושבים…

אליעזר מהגזר 16 במאי 2012

תחליף את 'הבעלים של הפועל תל אביב' ב'תקשורת הספורט בישראל' ותראה איזה פלא, הכל נכון. מתלהמת, אלימה וכוחנית.

אריאל גרייזס 16 במאי 2012

נכון, כמו שאמרתי – הערב של אתמול ייצג את ישראל של היום. גם טביב וגם התקשורת.
ואם יש מישהו שהוא לא כזה – כמו אלישע – אז הוא נזרק הצידה כי הוא רך מדי.

נתי 16 במאי 2012

תשמע אריאל,
נראית לי תמיד בן-אדם הגון.
עוד הרבה לפני שהצטרפת כבלוגר כאן, אלא עוד מימי דורפן 2.0 העליזים כמגיב וכד'.
לעיתים נדירות -בעניינים שאינם ספורט נטו (בספורט אני כנראה יכול רק ללמוד ממך, בעיקר בספורט אמריקאי…)- מצאתי עצמי מסכים איתך, אבל זה לא העניין.
ואני חייב לתהות ולשאול אותך: תקרא שוב את השורה שכתבת "בשורת האימה שחילקה את הגביע – אבי לוזון, אלי טביב ולימור לבנת". כשאתה רגוע כעת בספה, ללא לחצים של העורך האימתני בקרמן לעמוד בדד ליין, זה נראה לך משפט הגיוני?
אתה יכול לא לחבב פוליטיקאים בכלל ואת לבנת בפרט.
כמובן שאתה יכול לטעון שהיא לא ממלאת את תפקידה כשרת ספורט (אם כי אפשר להתווכח בנושא).
אבל סוף סוף, לא נראה לי שיהיו חולקים כי לבנת אינה מושחתת, אינה קיצונית באופן חריג ולא ידוע לי על משהו בעברה שאמור לעורר אנטגוניזם באופן קצוני. סך הכל פוליטיקאית מן השורה, כך לפחות נדמה לי.

כעת תראה עם מי הכללת אותה- לוזון וטביב.
שניים שאנו יודעים משהו על עברם עוד לפני התעסקותם בספורט, על אופן התנהולתם הכוחני ועוד.
נראית לך הגיונית השורה הזו? האם ניתן לצפות מנבחרי הציבור שלנו להתייחס אלינו באופן מסויים, כשמצדנו היחס כלפיהם שונה בתכלית?

ואני רק מקווה שזה לא יגלוש לפוליטיקה כי לא לשם אני מכוון.

אריאל גרייזס 16 במאי 2012

זה בכלל לא קשור לפוליטיקה. זה קשור לזה שלימור לבנת החטיפה סטירה למישהו שלא מצא חן בעיניה. זה קשור לזה שהיא רצה לדוכן להדחף לתמונה יחד עם גל פרידמן כשהוא מקבל מדליה כאילו היא עשתה משהו לתרום לזה. זה קשור לזה שלבנת התקשרה לערוץ שבע – ערוץ פירטי כזכור – והזהירה אותו שהמשטרה עומדת לפשוט עליו (כשהיא שרת התקשורת). זה קשור לזה שהיא שימשה כשרת החינוך בלי אפילו לסיים בית ספר תיכון, שלא לדבר על אוניברסיטה.
אכן, אשה ראויה להחזיק בתיק התרבות

אזי 16 במאי 2012

כמו שנתי כתב
"סך הכל פוליטיקאית מן השורה" :)

אריאל גרייזס 16 במאי 2012

בוא נגיד ככה – אם היה שם שמעון פרס במקום לימור לבנת, זה היה קצת עדיף (ושוב, בלי קשר לדעות פוליטיות, סתם על התרבות של בן אדם)

נתי 16 במאי 2012

לרגע נתעלם מהסטירה.
גל פרידמן – נו באמת, ממש מקביל ללוזון וטביב.
ערוץ שבע – הוכחש על ידה, ע"י היועמ"ש, לא הייתה אפילו חקירה אבל היא אשימה…
שרת חינוך ללא בגרות-שכה יהיה לי טוב לא רואה את הבעיה. אני מניח שאתה גם מתנגד לכהונה של שר ביטחון שסיים שירות צבאי כסמל? הבעיה אם אלה שמנסים לרמות כאילו יש להם…
כעת לעניין הסטירה – האמת לא הכרתי את הסיפור, חיפשתי קצת באינטרנט. לא ברור לי ממה שמצאתי אם היה או לא. אבל זה אכן קייס לעניין.
ואיכשהוא, עדיין לא נוח לי עם ההשוואה. בכל קצת פרופורציות. אני גם הייתי שמח לראות את פרס, אבל זה כמובן לא רלוונטי.

ויכסלפיש 16 במאי 2012

יואב, באיזו תביעה הוא יכול לאיים עליהם? ערוץ הספורט בחר להרים לו להנחתה, אמר דברים חמורים ואיש כמובן לא יטרח לברר את האמת לגבי אבוטבול… אפשר להתווכח אם ראוי לתת לו פתחון פה אבל אני מעדיף שידבר מאשר ייעלם מאחורי הקלעים.

YG 16 במאי 2012

יורם ארבל מאז ולתמיד.

סופרפלי 16 במאי 2012

מדהים אותי שאחרי ההתנהגות המחפירה של אוהדי הפועל תל אביב ושחקניה מישהו כאן עדיין מתייחס ל"אלי טביב" כבעיה. תפתחו את העיניים כבר.

אריאל גרייזס 16 במאי 2012

נכון, אלי טביב לא קנה את הפועל ומאז לא רכש שחקנים אלא רק לקח כסף מקופת המועדון. אלי טביב לא תקף שחקנים בקבוצה שלו. לא התפטרה לאלי טביב כל ההנהלה שלו. אלי טביב לא חירב את הפועל כפר סבא. אלי טביב הוא צדיק!

סופרפלי 16 במאי 2012

בינתיים תחת הניהול של טביב הם לקחו גביע ומקום שני, מכובד מאוד, וגם אם הם היו לוקחים מקום עשירי אי אפשר בכלל להשוות את מה שהוא עשה להתנהגות האלימה והמסוכנת של האוהדים ולנבזיות של השחקנים

אנונימוס 17 במאי 2012

נכון. גם שאול אייזנברג הביא את הפועל בתקציב מינימום למקום שני.
רק האוהדים הבני זונות האלה התעקשו לקלל אותו ולא לבוא למשחקים.
זאת הבעיה פה במדינה, אנשים לא יודעים לפרגן, ובמקום להיות אוהדים טובים ורק להתרכז במראית עין והישגים קצרי טווח, הם מתעקשים לחבר 1+1 ולהבין מה עושים לקבוצה שלהם.

במדינה מתוקנת זה לא היה קורה

סופרפלי 17 במאי 2012

עיניים להם ולא יראו

גיל 16 במאי 2012

מה שאני לא מבין זה למה ממשיכים לצפות בזבל הזה? עד שהאוהדים לא יפסיקו ללכת למגרשים הם ימשיכו לאכול חרא.

ניינר 16 במאי 2012

ומה עם הצייטגייסט בליברפול? ככה זורקים אגדה?

אריאל גרייזס 16 במאי 2012

זה באמת צייטגייסט – אין היום סבלנות לכלום

אבי 16 במאי 2012

התקשורת אשמה. התקשורת אשמה כי היא רק רודפת אחרי ומנסה לייצר בלאגן. התקשורת אשמה כי שיקולי מוסר לא רלבנטיים כלל עבורה והיא מצטעפת בטענה שתפקידה לדווח. התקשורת אשמה כי במקום לעורר דיון היא רק מייצרת קקופוניה. התקשורת אשמה כי במקום להתייחס למה ומי שחשוב היא רק רודפת אחר רייטינג – אין פרסום רע.
ועדיין כמו שכל עם מקבל את הממשלה שמגיעה לו כך גם הוא מקבל את התקשורת שמגיעה לו. בבואה שלנו, של כולנו.

אריאל גרייזס 16 במאי 2012

אכן, כנראה שצדקתי במה שאמרתי. אלי טביב הוא אכן אנחנו אם כולם פה מאשימים את העיתונות כמו שטביב עושה

אבי 16 במאי 2012

למה אתה חושב שהחרא שלך לא מסריח (סליחה על הבוטות). אתה והתקשורת הם בבואה של החברה וגם אתם אשמים בכדורגל ואיך שהוא נראה. תלמד לקבל ביקורת ולא רק להעביר ביקורת (מוצדקת אגב).

אריאל גרייזס 17 במאי 2012

אני לא רואה את עצמי כחלק מהתקשורת, מצטער. אני לא מקבל כסף בשביל לכתוב, אני בסך הכל בלוגר. אני לא אקח אחריות על משהו שאני לא אשם בו.
וכמו שכבר אמרתי – העיתונות לא אחראית לזה שהעם אוהב זבל. זה מה שאנחנו היום – צרכני זבל אובסיסיבים – והכי גרוע, מפילים את זה על מישהו אחר.
אני? אוהב זבל? מה פתאום, זה ערוץ 2 ואופירה שדוחפים לי את זה לפה ומכריחים אותי לבלוע. יאללה, יאללה.

אבי 17 במאי 2012

הטענות אליך כחלק מהתקשורת הן במובן המטאפורי כמובן. הן מופנות לכל עיתונאי הספורט בישראל באשר הם והן מופיעות דווקא פה בדה-באזר, שמציע כתפיסת עולם, דיון מעמיק ואינטילגנטי יותר על מה שקורה על המגרש ומחוצה לו. העיתונות כן אחראית לזה שהעם אוהב זבל, לא בגלל שהיא גרמה לו לאהוב זבל (היא לא) ובוודאי שהיא לא האחראית הבלעדית אלא בגלל שהיא חלק מהעם, בבואה שלו ומייצגת אותו. העיתונאי לא יכול לייצר זבל בטוענה ש"זה מה שהעם רוצה", הוא לא כלי פאסיבי. הוא צריך לשאוף לייצר תוכן איכותי גם במחיר של קהל קטן יותר אך איכותי יותר. השאיפה הבסיסית של אדם צריכה להיות להשתפר ולהתעלות (למעשה מהות הספורט) והעיתונאי הוא צופה ולפני הכל אדם שנבחן, כמו כולנו, על פי אמות המידה המוסריות שלו.
דווקא אתה שמבין דבר או שניים במוסר צריך לקבל על עצמך את האחריות הקולקטיבית הזו על אף שאינך מגדיר עצמך כעיתונאי ועל אף שהאכסניה הזו כלל לא מייצגת את עיתונות הספורט המקומית.

אריאל גרייזס 17 במאי 2012

אבי – אבל מה אם העיתונאי רואה שאם הוא לא מייצר זבל לא תהיה לו עבודה?
בוא תסתכל כמה מקורות של כתיבה איכותית נעלמו בשנים האחרונות – ספורט הארץ נסגר, העיר נסגר, העיתון הנפוץ בישראל הוא חינמון שאין לו שום מטרה חוץ מלקדם אג'נדה פוליטית. חדשות ערוץ 10 היו במשך שנים אלטרנטיבה איכותית לאלו של ערוץ 2, מה יצא להם מזה?
אין מה לעשות, העם אוהב זבל. האם זה אומר שעיתונאי צריך להתפשר על כל העקרונות שלו כדי לספק לו את זה? ברור שלא. איש התקשורת הכי בזוי בעיניי היום זה ארז טל שויתר על כל העקרונות שלו בשביל רייטינג של משהו שהוא בז לו לחלוטין.
מצד שני, אני לא רואה סיבה להאשים את העיתונות בזה שהעם רוצה זבל. זה נראה לי הפתרון הכי קל

מסימיליאן 16 במאי 2012

כאחד שקורא את כל עיתונות הספורט היומית כולל צאתרי אינטרנט חורה לי מאוד שאף כתב לא מעלה בדעתו לגנות את השחקנים,
מישהו אמר תקשורת מגוייסת?צהובה?אדומה?

אריאל גרייזס 16 במאי 2012

כתבה ראשית היום בוואלה: http://sports.walla.co.il/?w=/3733/2533542

מישהו קורא רק מה שהוא רוצה?

אופיר 16 במאי 2012

אריאל, אני פשוט רותח מלקרוא פעם נוספת את התרוץ הזה "התקשורת נותנת לצרכן את מה שהוא רוצה. אני לא בטוח שמתפקידה של התקשורת להיות המבוגר האחראי".

החץ מכוון כאן בכיוון הלא נכון. הצרכן ירצה מה שהתקשורת תתן לו. תמשיך לתת "הפח הגדול" ובהחלט יגדל לך כאן דור של דבילים שיבקש עוד. תן איכות ותופתע לגלות שהיא נצרכת לפחות באותה מידת הצלחה.

אריאל גרייזס 17 במאי 2012

תרתח כמה שאתה רוצה, זה נכון לגמרי. תראה כמה אתר נמוך כמו וואן, כמה תוכניות רדיו עלובות של אופירה נצרכות בארץ, בעוד דברים שנכתבים באיכות נתפסים כאליטה ולא שורדים בגרוש.
התקשורת נותנת בדיוק מה שהקהל שלה רוצה, לא פחות ולא יותר. האגדה הזאת על ההשפעה של התקשורת היא בדיוק זה – אגדה.
די, כמה אפשר להגיד שהתקשורת אשמה. שאנשים יתחילו לקחת קצת אחריות על עצמם. האח הגדול זה זבל, נכון? אז התקשורת אשמה שאנשים אוהבים זבל? אם אנשים לא אוהבים זבל אז שלא ייצרכו את זה. אם הם לוקחים את זה, סימן שהם אוהבים את זה.
זה חלק מהתהליך הזה שאנחנו עוברים היום של חוסר יכולת לקחת אחריות בגרוש. התקשורת אשמה בהכל. אין תוכנית טלוויזיה שקיבלה רייטינג כמו האח הגדול ודומיו. אז התקשורת אשמה שהיא משדרת מה שאנשים אוהבים? גייב מי א ברייק. הציבור מטומטם וזה מה שהציבור מקבל.

קסיוס קליי 17 במאי 2012

למה הדמגוגיה הזולה הזו גרייזס??

על איזה עונה גרועה אחת אתה מדבר?
אלו 4 עונות גרועות שבהן על הדרך הצלחנו לאסוף 2 אליפויות כשליגה ממש התאמצה לא לקחת אותן.

אתה חלק מהבעיה אם אתה חושב כך. אתה חלק מהתקשורת שמעוותת את המציאות. גם אלישע לוי וגם טביב.

אלישע לוי ריסק את ה ד.נ.א של הקבוצה. פירק אותה וסרסר אותה.
ואתה מדבר לי "על עונה גרועה אחת".
זו עונה אחת יותר מדי.
ריאל פיטרו את קאפלו.
צ'לסי את בואש.
ליברפול את דלגליש.
ועוד ועוד.

אם משהו בוודאות לא עובד לא צריך לעשות דווקא. זה פשוט לא זה.
אלישע לוי לקח שנה שעברה אליפות במקרה וזה מה שהרס לשחר את התוכניות.
אז הוא נשאר איתו עד המוות ובאמת חיפה נראית כמו גוויה.

ואם לכ"כ הרבה אנשים יש בעיות עם טביב אז כנראה שטביב הוא בעייתי.
צריך להיות גאון גדול בשביל להבין את זה??? אבל אתה מנסה להמציא את הגלגל מחדש ולחפש שטויות.

פנדלוביץ 17 במאי 2012

ואף מילה על טוטו תמוז, הפרחח החצוף בעל הפה המלוכלך?

ניר 17 במאי 2012

אצל הרומאים היו קרבות גלדיאטורים, במקומות מסוימים בעולם יש הוצאות פומביות להורג – תשמע, באים המון אנשים. זה מה שהעם רוצה, מה לעשות.

באמריקה שלושת העתונים הגדולים הם USA Today, וול סטריט ג'ורנל והניו יורק טיימס. בבריטניה הסאן, המירור והמייל. כנראה העם האמריקני אנין הרבה יותר מהבריטי ודורש עתונאות איכותית.

אולי העתונאים בארץ היו מתים לכתוב כמו בטיימס, או לפחות כמו בגרנטלנד, ורק ושיקולי הרייטינג לא מאפשרים להם. אם ככה משונה איך בדהבאזר, כשאין עליהם את עול העורכים, דוקא הלא-עתונאים מנפקים את הטקסטים הבהירים והשקולים יותר, ואילו בורוביץ', לוינטל ובקרמן כותבים בדיוק כמו בעיתון.

ניר 17 במאי 2012

פשוט מדהים.

http://www.haaretz.co.il/sport/israel-soccer/1.1709674

"אחד העיתונאים שנכח בחגיגות הזכייה בחדר ההלבשה האדום טען באוזני תמוז: "טביב מתראיין וקורא לך בוגד".

תמוז לא טרח לבדוק אם הדברים נאמרו, ירד אל כר הדשא וצעד לכיוון טביב, שספג את האש במהלך שידור הטלוויזיה. "זו היתה טעות", אמר תמוז שעות אחר כך, "עשיתי את זה כי הבנתי שטביב מגדף אותי בשידור. רק אחר כך גיליתי שזו טעות""

באמת, מה רוצים מהתקשורת?

אריאל גרייזס 17 במאי 2012

אני בטוח שגם בזה התקשורת אשמה:
http://sports.walla.co.il/?w=%2F156%2F2533833

Comments closed