אותם האנשים

אל תגידו אחר כך "לא ידענו" או "לא התכוונו"

– אותם אנשים שנבעתים מכל שבריר אחוז שלה-פן או היידר מקבלים בבחירות באירופה.

– אותם אנשים שמספרים לנו כל פעם כמה מסוכן היום לישראלי להסתובב באירופה.

– אותם אנשים שדואגים כביכול לדמוגרפיה הישראלית ביד אחת, וביד השניה דואגים לשלוח עוד ועוד אנשים מעבר לקו הירוק במה שבאמת מהווה הכנה למדינה דו-לאומית

– אותם אנשים שרוממות התורה בגרונם אבל שכחו את מצוות התורה כמו "כי גרים הייתם בארץ מצרים".

– אותם אנשים שהיו אורחים במדינות אחרות במשך 2000 שנה וסבלו מפרעות ופרוגרומים בשל השונות שלהם, עכשיו רודפים אחרי אנשים עם צבע עור שונה משלהם.

– אותם אנשים שקוראים לחיילים ששומרים עליהם "נאצים" (אלא אם הם מרביצים לאירופאים מאניקים) לא מתביישים לקרוא לאנשים עם צבע עור שונה מהם "סרטן"

– אותם אנשים שנבחרו לכנסת כדי לפטור את בעיות הקיפוח העדתי, רודפים אחרי אנשים מעדה אחרת

– אותם אנשים שנבחרו לכנסת כדי לשפר את מעמדם של מיעוטים מקופחים, רק כדי להעמיק את אותו קיפוח, רוכבים עכשיו על אותה מצוקה בדיוק.

– אותם אנשים שעכשיו יושבים בבית ושותים כוס קפה במקום להחקר בתחנת המשטרה הקרובה לביתם על הסתה, הם גם אלו שיצקצקו בלשונם ויגידו "אנחנו הסתנו?" אחרי שיירצח פה המהגר הראשון.

– אותם אנשים שעכשיו מתכננים את התגובה שלהם על "שמאלנים מתיפיפים" או "נראה אותך גר בדרום תל אביב" ולא מבינים שאם יש להם בעיה (ורק עיוור יכחיש שהיא קיימת) הם צריכים לתפוס את האוטובוס הקרוב לירושלים ולהפגין מול מי שבאמת אחראי למצב הזה – ממשלת ישראל – ולא לרדוף אחרי אנשים קשי יום שכל מה שרצו זה חיים טיפה יותר טובים.

אותם אנשים הביאו אותנו, אחרי 2000 שנות גלות, להיות בדיוק כמו אותם אנטישמים, גזענים וצוררים שרדפו אחרינו רק כי היינו שונים.

מזל טוב, מאור לגויים הפכנו להיות הגויים.

אז איך מתקנים את זה? (אורי אמיתי)
הולידיי who?

No Comments

פרננדס 24 במאי 2012

שכחת את האנשים מהתנועה האסלאמית שרוצים לזרוק את היהודים רחמנא לצילן בחזרה לגלות.
אבל כמובן שזה לא פוליטקלי קורקט להזכיר אותם ואת ההפגנות שהם עושים….

איתן בקרמן 24 במאי 2012

הנה אני מזכיר אותם. ועכשיו מה? לתלות פליטים? לשרוף?

ארז (דא יונג) 24 במאי 2012

אתה צודק. זה באמת הופך את הגזענות כלפי אפריקאים למוצדקת.

עד כמה אפשר להתקרבן ולהאשים את האחר הערבי/שמאלני/אירופאי אנטישמי בהתנהגות הנלוזה שלנו?

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

ואיך זה קשור בדיוק?

פרננדס 24 במאי 2012

זה קשור לאופן הסיקור. על הפגנה אחת של גזענים בתל אביב כל המדינה רועשת ועל מאות הפגנות של גזענים ערבים אפאחד לא מדווח ולא כותב.
נמאס כבר מהצביעות הזאת , אתם חושבים שגזענות באה רק מכיוון אחד של המתרס ושוכחים (בכוונה כנראה) לבדוק מגזרים מאוד מסוימים בחברה הישראלית.

דורון 24 במאי 2012

צודק. הערבים, חלק גדול מהם גזענים ואנטישמים. איך זה מצדיק את ההתנהגות שלנו?

פרננדס 24 במאי 2012

אייפה כתבתי שזה מצדיק ?!
זה קשור לדיון בגלל שהאינטרנט מפוצץ בתגובות ובבלוגים על התופעה המגעילה הזאת. אבל אפאחד לא כותב כלום על זה שראאד סאלח וחבריו רוצים לשים אותי על מטוס/אוניה ולהעיף אותי מכאן רק בגלל שאני יהודי, ומפיצים את התורה הגזענית שלהם כבר שנים. ומאיפה שאני בא זאת צביעות לשחק אותה נאורים, ואיכפתנקים רק כלפי צד אחד. ואז מה שקורה טור מצויין כמו זה זוכה להרבה פחות אהדה וחבל .

יריב 24 במאי 2012

זה פשוט לא נכון.
על העמדות הגזעניות של הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית נכתב כבר הרבה, אבל אתה לא יכול לצפות שיכתבו על זה כל שבוע כשמדובר בסיפור של שנים, אלו לא חדשות. כשיש הפגנות, מדווחים בהחלט, בהבלטה אם יש אלימות באותן הפגנות.
כמו כן, רוב הציבור בישראל מרגיש קרוב יותר לתושבי דרום תל אביב מלתושבי אום אל פחם, ולכן מעוניין יותר לשמוע עליהם ומזדעזע יותר מתופעות אלימות בקרבם.

גיא 24 במאי 2012

והאנשים האלה רלבנטים לדיון הזה….למה בדיוק?
האם התנהגות האנשים שאריאל מדבר עליהם היא התגובה ההולמת לאותם איסלמים, לדעתך?

אזי 24 במאי 2012

זה לא קשור,
אבל אני יכול להבין מאיפה הוא בא.

זה מאוד מעצבן לראות כתבות על נושא אחד, ועל נושא מאוד דומה, אבל הפוך מבחינה פוליטית, כמעט ולא מדברים בתקשורת.

ואז, בשלב מסויים, אתה מתחיל להתעלם מכל סוגי הכתבות, כי אתה כבר לא מאמין לכותב.

קשקשן בקומקום 24 במאי 2012

מה מרגיז בתגובות כאלה.
אנחנו כותבים על עצמנו – ואנחנו צריכים להחליט מה אנחנו מצפים מעצמנו. כן – האחרים אולי יותר גרועים מאיתנו, אז מה לכל הרוחות?

אזי 24 במאי 2012

לא הצלחתי להבין את הדעה שלך עד הסוף, אבל נראה לי שעם הרעיון הכללי אני מסכים.
התמונה ששמת בשבוע שעבר של אלי ישי שאומר שמצד אחד מנסים להכפיש ציבור שלם ומצד שני מכפיש ציבור שלם היתה נהדרת. אני לא יודע אם היא מייצגת את האיש, את העדה (החרדית, לא מאיזה מדינה שהוא בא) או את הפוליטיקאים בכללם.
אגב, דעתי מאוד נחרצת בקשר לזה שהם לא צריכים להיות פה. לא המהגרים, לא העובדים ברישיון שנגמר להם הרישיון, לא אלה שהביאו ילדים שלמדו להגיד "אבל ישראל זה הבית שלי", אבל זו לא הדרך.
לא יכול להיות שהפגנה שקמה כי המסתננים הם אלימים, תכיל אלימות שכזאת.
זה מגוכך מהיסוד. כי אני בעד להעיף את כל אותם אלה שהפגינו, ביחד עם המסתננים, בחזרה למדינות שלהם.

נכון שמדינת ישראל לא טיפלה בבעיה הזאת מתלכתחילה, אבל זה לא משנה כלום. היא תטפל בה עכשיו.
זה שעובד זה ברישיון החליט לא לחזור למדינה שלו כשנגמר לו הרישיון, ידע את הסיכון שהוא לוקח. הוא החליט שזה משתלם לו.
הבעייה היא שעם הזמן פה, הם הפכו גם לישראלים, ועכשיו, כמו ישראלים, הם מופתעים פתאום שיש אנשים שרוצים להפעיל מולם את החוקים הקיימים.

קצת כמו לשים ארבע אורות בחניית נכים… "אבל רק קניתי סיגריות!"

יריב 24 במאי 2012

אזי, הסיבה שהאנשים האלו (המסתננים) כאן, היא שמשרד החוץ חושב שאין לאן לגרש אותם. כשיש לאן, מגרשים (למשל, כנראה שבקרוב יגרשו את הדרום-סודאנים). זו הסיבה שאנשים מכנים אותם פליטים, למרות שהמדינה מתחמקת מהגדרתם ככאלו וכך מחובותיה כלפיהם.

ניתאי 24 במאי 2012

זה רק חצי נכון, ומכליל בתוכו את החצי הלא הנכון. יש מספיק לא פליטים שלאף אחד אין זין לטפל בהם (גם בפליטים לאף אחד אין זין), אבל כולם יודעים להצהיר הצהרות.

יריב 24 במאי 2012

אבל ההפגנות אינן נגד התאילנדים, או הפיליפינים, או הסינים שנמצאים פה בלי רשיון, הן נגד הסודנים. הסודנים הם פליטים. אם תרצה הגדרה יותר רחבה, ההפגנות הן נגד הכושים, ובקירוב ראשון ההבדל בין הפליטים ללא-פליטים במקומותינו הוא שהפליטים כושים.

דרור 25 במאי 2012

עם כל הכבוד, זה לא קשור לצבע העור. זה קשור לדרך שהם הגיעו לכאן – הם לא פליטים (יש הגדרה מאוד מדויקת במשפט הבינלאומי מתי אדם מקבל מעמד של פליט, והם לא שם), אלא מהגרי עבודה. הם באים לארץ בהמוניהם בשביל שיפור מעמד כלכלי, ותו לא, ולא כמו התאילנדים או הפיליפינים, שמגיעים אחרי מסע ייסורים בירוקרטי (של שני הצדדים, אגב).

מדינת ישראל מתנהגת, מזה שנים, באוזלת יד. מה שמרשים במיוחד זה שלא מעט מהגופים הלאומניים שעסוקים לחרחר מלחמה כל הזמן, מוכיחים את עצמם כאימפוטנטים מושלמים כשזה מגיע לביצוע (כלשהו). הם לא מטפלים בבעיות כשהן מתחילות, ולא יודעים לטפל בהם כשהן נהיות חמורות.

אזי 24 במאי 2012

אני מודה.
הבעיה הזאת רחוקה ממני.
אני לא יודע אחוזים וסטטיסטיקות. אני לא יודע כמה מהם פליטים, כמה מהם מסתננים, כמה מהם עובדים חוקיים, ועל מי מתוכם אמנות בינלאומיות מחייבות עלינו להגן.

אני מניח (רק מניח, אולי אני טועה), שחלק גדול מהזרים העניים כאן (אפריקנים ואסייאתים בעיקר), נמצאים פה בצורה לא חוקית ויש לאן להחזיר.
אם למישהו אין מדינה או שהמדינה שלהם נחשבת איזור מלחמה, ברור שצריך לדאוג לו בצורה הכי אנושית שאפשר.
אם למישהו אין עבודה במדינה שלו, זאת לא בעיה שלנו.
אני יודע שזה נשמע נורא, ומאוד לא PC. אבל זאת האמת.

יריב 24 במאי 2012

קל מאוד להבדיל בין הפליטים לעובדים זרים לא חוקיים – הם כושים. אם לדייק, עובדים זרים לא חוקיים הם כמעט רק כאלו שהגיעו באשרה ונשארו אחרי שפגה. ישראל מחלקת אשרות לעובדים ממדינות מסוימות, ואף אחת מהן לא באפריקה (רובן במזרח הרחוק). שמעתי את מנכ"ל רשות ההגירה והאוכלוסין ברדיו עכשיו, והוא טוען שכ95% מהמסתננים לארץ הם מאריתריאה (67%) וסודן (28%), ואותם אין לאן להחזיר. אני מניח שברשימת הסודנים הוא כלל גם את הדרום סודנים, שכנראה יוחזרו בקרוב לדרום סודן, אבל זה מלמד מה הבעיה.

אזי 24 במאי 2012

יריב,
ברור שההפגנה היתה נגד כושים. אבל לא הכושים, ולא המפגינים הם הבעיה.
(וברושתך אני אפסיק להשתמש במילה הזאת)
ואני לא חושב, שאותם אנשים שהפגינו, לפחות חלקם, מפרידים בין הסודנים לאתיופים יהודים. גזענים הם גזענים.

הבעיה היא, שאין שיווק לאוכלוסיה השחורה במדינה.
כן, שיווק.
יש את הפולנים והרומנים והמרוקאים והעירקים.. אבל הם כולם משווקים כבר כישראלים.. אז הגענות בניהם הולכם ופוחתת. בעיקר עם הדורות המעורבים.
הרוסים והאתיופים, לא משווקים כישראלים. גם כי יחסית, הם יותר חדשים כאן, ואין הרבה ילדים חצי רוסים חצי מרוקאים.
אבל הרוסים, משווקים כפרופסורים. אולי זה גם בצדק, אבל ככה הם משווקים.
כל אחד שרואה פועל זבל או מנקה רוסי, מניח באיזושהי פינה בלב שאולי פעם הם היו רופאים.
אם תראה מנקה ישראלית או אתיופית, לא תחשוב ככה בחיים.
אבל הישאלית היא ישראלית. אולי מרוקאית, אולי פולניה.. אבל ישראלית.
האתיופית… היא אתיופית.. יש ח"כ וחצי אתיופים.. אין כמעט מפורסמים כאלה… בקושי כמה שחקני כדורגל…

עכשיו לך תספר לאנשים גזעניים שהם שווים בדיוק כמוני וכמוך.

הכל בחיים, זה שיווק.

אבי 24 במאי 2012

"כי אני בעד להעיף את כל אותם אלה שהפגינו, ביחד עם המסתננים, בחזרה למדינות שלהם"

כלומר המדינה לא שייכת להם? למה? מה מיוחד בהם שדווקא הם צריכים לחזור למדינות שלהם לאחר 50-60 שנה? אהה…הבנתי, הם לא הקימו את המדינה אלא רק הגיעו אליה…

אזי 24 במאי 2012

התכווני למדינות של הפליטים…
באמת לא עבר לי אפילו לרגע בראש מאיזה עדות אותם המפגנים…

איתן בקרמן 24 במאי 2012

יש לנו יתרון גדול בהבנת התמונה בתור אוהדי ספורט: הדובר בגל"צ עכשיו הסביר לפחות ארבע פעמים שזה קומץ…

אזי 24 במאי 2012

אז צריך לשרוק להם בוז? או ששבוע הבא בדרום תל אביב יפשעו ללא קהל?

טל בן יהודה 24 במאי 2012

אריאל, טקסט מצוין.

Ido moria 24 במאי 2012

כן טקסט מצוין. מה עוד אתה עושה חוץ מטקסטים?
אתה שייך למפלגה? מתנדב אפשהו?

יש לי הרגשה שכולם בוכים על הנבחרים והחינוך אבל לא ממש עושים משהו

אזי 24 במאי 2012

לכתוב זה לעשות.
לא כולם יכולים להיות פוליטיקאים ועובדי ציבור… יש עוד תפקידים למלא…
עיתונאים זה אחד מהם..

כשעיתונאים לא כותבים, או כותבים בצורה מאוד מוטה – אז אני מתלונן…

IDO 24 במאי 2012

אבל כולם יכולים להתפקד למפלגה אחת או יותר. ולקבוע את הרשימה שלהם לכנסת.

להפגנה גם אפשר לצאת ולצלם לנו תמונות שנעלה לפייסבוק ונשתף, שכל העולם יראה את זה, לא רק קוראי העברית של דהבאזר. אבל נראה שאריאל לוקח את הכשרון שלו לכתיבת מאמר ותגובות ל 1000 אנשים.

חבל, להיות פעיל זה זכות שצריך לקחת ויש לו כישרון.

איתן בקרמן 24 במאי 2012

זה לא הפגנה, זה ליל בדולח.

מה שנכון, הגיע הזמן לדאוג גם לתושבי הדרום.

גולנצ׳יק 24 במאי 2012

קראתי היום בפייסבוק מישהו שהשווה את אירועי ליל אמש בתל-אביב לליל הבדולח, לתומי חשבתי שאולי נתקלתי במכר דביל (ממנו לא הופתעתי מאחר והוא אוהד הפועל, למרות שהדיון על אוהדי כדורגל ושימוש בסימבולים מהשואה הסתיים לפני כמה ימים בפוסט אחר) ופה זה ייגמר.
אבל הנה גם פה מוצאים לנכון לעשות השוואה בין הפגנה של אלף אנשים ומתוכם כמה אלימים (שנעצרו) ועבריינים שצריך למצות איתם את הדין ולהשליכם לכלא לבין פרעות שביצעו עשרות אלפים ובמהלכם הוחרבו עשרות בתי כנסת, חנויות ובתי מגורים, נהרגו מעל אלף יהודים ועשרות אלפים נשלחו למחנות ריכוז. אכן השוואה מדוייקת.

השיטה של זריקת הקשרים לשואה כדי להוכיח כמה אדם נגעל או כועס על משהו היא פשוט מבחילה

כסיפוביץ 24 במאי 2012

אני אל משווה את אירועי אמש לשום דבר אבל האמת היא שגם אז הכל התחיל בקטן…
כשיש לך שר פנים גזען בדעותיו ומסית לאלימות אז אל תתפלא אם עוד כמה זמן מישהו ישרוף כמה דירות של זרים על יושביהן. כולל ילדים תינוקות נשים וכו'.
הגודל לא קובע רק צבע העור.

קשקשן בקומקום 24 במאי 2012

הפעם אני מסכים. בקרמן נסחפת.
אפשר להגיד שזה מתחיל ככה ויגמר כמו ליל הבדולח, אבל לא צריך להגזים. מעבר לזה שזה מחטיא את המטרה – זה מוזיל את ליל הבדולח מצד אחד ומצד שני מסיט את הדיון ל "למי יש יותר גדול"

הגולנצ׳יק 24 במאי 2012

חייב לציין שראיתי סרטון שהועלה ליוטיוב ובו גם ההתקפה על הרכב אך גם קטעים שבהם אנשים הורסים חנות מזון לקול צהלות ומשליכים בלוקים. הרבה יותר מזעזע ממה שחשבתי. ליל הבדולח ? ממש לא. אבל אוי לנו שהיום רוב העצורים שוחררו ממעצר.

סופרפלי 24 במאי 2012

בכל הטורים שלך שלא עוסקים בספורט אתה מייצג בעיני את הסטריאוטיפ האולטמטיבי של איש שמאל רדוד ודמגוג. הטור הזה קבע שיא חדש.

ניר 24 במאי 2012

אכן, גרייזס נכנס למשבצת של יעל פז-מלמד של דהבאזר. גם את הטעונים הכי מובנים מאליהם הוא מצליח לערפל באוסף של קלישאות וטעונים מוזרים (למפגינים בת"א אכפת מלה פן? שזכתה אגב ב %18, לא בשברירי אחוזים)

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

אם היית קורא לעומק היית מבין שאני בכלל לא מדבר על המפגינים. אני מדבר על הפוליטיקאים שמנצלים את המצב לרווח פוליטי ומסיתים לשנאה שאחר כך הופכת לאלימות.
אבל היי, הכי קל לקרוא לאנשים שמאלניים ולהגיד שזה לא קשור אלינו

ניר 24 במאי 2012

הפוליטיקאים הנ"ל חוברים לימין קיצוני באירופה לא פעם, לא נראה שהם מוטרדים מעלייתו.

אני לא "קורא לאנשים שמאלניים" בשום מצב, שמאלני היא לא מילת גנאי מבחינתי, גם לא ימני. למעשה הדעות שלך – עד כמה שאני מבין ממה שאני קורא כאן – לגבי הסדר השלום הרצוי, הפרדת דת ממדינה וכו' זהות לשלי.

בכל מקרה אני לא רואה מה "שמאלני" בהתנגדות לאלימות נגד אנשים חפים מפשע בגלל שהם משתייכים לקבוצה מסוימת, ובוודאי אין שום דבר שמאלני בהשוואה בין תושבי השכונות לנאצים שעורך אדון בקרמן.

אריק 24 במאי 2012

אין לי ולו תלונה אחת, כלפי התושבים שיצאו להפגין. לא אתה אריאל, ולא אני לא היינו רוצים שהשכונה שלנו תהפוך לשכונת שפירא. אבל הח"כים שבאו להסית הם פשוט חלאות אין לי מילה אחרת, אני מתבייש.

כסיפוביץ 24 במאי 2012

כמה צביעות.
גם התגובות פה פשוט מבישות.

יש ישראלים צבועים וגזענים וזה פשוט בלתי נתפס.
אם בניו יורק הייתה הפגנה של קומץ נגד כל הישראלים שעובדים שם אז מזמן לכל אחד היה מה להגיד.
בסופו של יום אנחנו מדינה גזענית שלא מסוגלת לקבל זרים אלא אם כן הם מנקים לזקנים שלנו את החרא וקוטפים לנו ירקות בשדה.

ניר 24 במאי 2012

אני מקווה שאתה צוחק. יש לך מושג קלוש אפילו כמה פשעים על רקע גזעני יש בניו יורק כל יום? וזה אחד המקומות הפחות גזעניים בעולם.

אני מסכים עם אנשים שמתריעים נגד הכללת כל המהגרים/מבקשי עבודה/מקלט בגלל מיעוט של פושעים. חבל שחלק מהם מיד עוברים להכללה של כל תושבי דרום ת"א (או במקרה שלך, הישראלים כולם – הגיוני, למה לא) בגלל מעוט של גזענים.

כסיפוביץ 24 במאי 2012

ניר
אל תטמון את ראשך בחול.
אני ואתה לא אנשים גזענים אבל אנחנו חיים במדינה גזענית.
עם אפליה על רקע גזע.
עם חוקי דת וגזע נוקשים.
עם הפרדה בלתי נגמרת של מזרחיים וספרדים.
עם אנשי שלטון גזעניים.
זה מחלחל בהתחלה לאספסוף מטומטם וזה לא תמיד נגמר שם.

מה שכן אני מסכים עם הפוסט שהטענות כולן צריכות להיות מופנות לשלטון ולרשויות.

ניר 24 במאי 2012

אני משתדל לא לטמון את הראש בחול, ומאידך גם לא בתחת.

>עם חוקי דת וגזע נוקשים

תו דוגמה.

>עם הפרדה בלתי נגמרת של מזרחיים וספרדים

איפה בדיוק?

>עם אנשי שלטון גזעניים

בכל פרלמנט בעולם יש גזענים. המקבילים של בן ארי בארופה מצליחים הרבה יותר ממנו.

יריב 24 במאי 2012

>>עם הפרדה בלתי נגמרת של מזרחיים וספרדים

>איפה בדיוק?

ידוע שקיים באופן גורף במוסדות חינוך חרדיים, לי לא ידוע על מקומות אחרים.

ניר 24 במאי 2012

במוסדות חינוך חרדיים, כששני הצדדים רוצים בזה מכיון שמבחינתם הם סקטורים נפרדים. אולי פרימיטיבי לדעתנו, אבל זכות שאי אפשר למנוע מהם.

יריב 24 במאי 2012

במוסדות חינוך חרדיים כשספרדים מיוחסים, למשל בני ראשי ש"ס מתקבלים למוסדות חינוך של אשכנזים והשאר ילמדו בנפרד. כשכאשר בית המשפט מאלץ אותם מקימים בית ספר משותף עם "מגמות" נפרדות ולא מאפשרים לתלמידות לבחור את המגמה שלהם, בוחרים להן אותה לפי המוצא. אל תמכור לי את הקשקוש על כך שזה מבחירה, זה לא עובד יותר מ"נפרד אך שווה".

אביעד 24 במאי 2012

אין שום בעיה עם עצם קיום ההפגנה. הרעיון שהמהגרים אשמים ולא הממשלה הוא מגוחך בעיניי ולכן כל הרעיון של הפגנה "נגדם" במקום בו יש ריכוז גבוה מהם הוא בעייתי (להבדיל מהפגנה בנושא שתתקיים מול בניין הכנסת), אבל יש למפגינים את הזכות להפגין בלי קשר למה אני חושב על זה. הבעיה היא לא בהפגנה, הבעיה היא באלימות שבאה בעקבות ההפגנה, הבעיה היא באירועים האלימים שהולכים ומתגברים נגד המהגרים.
בפייסבוק שלי התפרסמה השבוע תמונה של מהגר עושה את צרכיו באמצע הרחוב. תמונה מאוד עצובה. הבעיה היא שאצל יותר מדי אנשים היא התפרסמה לא כסמל למצב הקשה של המהגרים אלא כסמל ליחס שלהם למדינה ולאזרחים, יענו "הם מחרבנים עלינו". אשכרה בנאדם נאלץ לחרבן ברחוב והיחס לעניין הוא שהבנאדם עשה זאת בכוונה בכדי לדפוק אותנו.

עירן 24 במאי 2012

אביעד,

נדמה לי שאי אפשר לנתח את זה נכון יותר.

לדעתי הבעיה הינה בקשר הסיבתי שעושים מייד בין ההפגנה הלגיטימית לחלוטין – ונדמה לי שאריק בתגובה 8 צודק שאף אחד לא היה רוצה להיות במקום תושבים אלו – לבין נשוא המחאה.

היינו, למרות שההפגנה כוונה נגד הפליטים וכך גם האלימות, הבעיה היא לא הפליטים אלא מי שמביא למצב הזה מחד ולא מטפל בהם כמו שצריך מאידך (תזכורת: העם היהודי היה פליט ואוניות מעפילים ניצולים הושבו לאחור).

ואם מקלפים את הקליפות הללו מגלים שהכל מבוסס על גזענות גרידא, כולל ואולי בעיקר של חברי כנסת נתעבים. בדיוק כמו שכתבו כאן- אם הפליטים לא היו שחורים, זה היה נראה כנראה אחרת.

תומר חרוב 24 במאי 2012

הבעיה בדרום תל אביב היא לא בעיה של זרים, היא בעיה של הזנחה. אני עובד באיזור הזה ומסתובב בו המון, אחת הבעיות שם היא שהרחובות פשוט לא מוארים מספיק בלילות. זה נשמע מטומטם אבל אם רוצים לדבר על תחושת ביטחון אז להתחיל מזה, אין מספיק תאורה בלילה וחושך זה דבר מפחיד, מרחב חשוך זה מרחב שבו אנשים אלימים מרגישים בטוחים לפעול בחסותו.
מי שחושב שנשים מרגישות בטוחות יותר להסתובב במרכז תל אביב ברחובות צדדים בשעת לילה מאוחרת לא יודע על מה הוא מדבר. יש להן אולי איזו תחושת ביטחון כוזבת שנוצרת מאחר שמודבר במרחב מוכר ושאין כל כך הרבה זרים בסביבה אבל הרחוב התל אביב והישראלי מפוצץ בהטרדות מיניות ומעבר לזה, נשים פוחדות ללכת ברחובות לא בגלל שיש בהם סודנים אלא בגלל שיש בהם גברים, גברים שלא מודעים לאיום שהם מהווים על אישה. נסו ללכת פעם מאחורי אישה אקראית בשעת לילה מאוחרת, לכו רגיל, מבלי לעשות שום דבר מיוחד כשברור לכם שאתם לא מהווים עליה איום ושימו לב איך הצעדים שלה משתנים, איך היא אוחזת פתאום בטלפון שלה, איך היא מביטה סביב לראות אם יש עוד מישהו בסביבה ותגידו לי אם זה בגלל סודנים.
עוד משהו, מתי בדיוק שכונת התקווה ונווה שאנן היו מקומות בטוחים להסתובב בהם? פשע ואלימות קיימים בשכונות הללו מאז ומעולם, למדינה קל מאוד להזניח ואז להאשים את הזרים או את מדיניות הגירוש/ אי גירוש אבל זה שטויות, הזנחה סוציאלית-כלכלית גוררת אלימות ללא הבדלי דת גזע ומין. במקרה הזה הגזענות היא מפלטם של העצלנים.

תולעת 24 במאי 2012

כל מילה.

עפר ויקסלבאום 24 במאי 2012

תומר,
מלים כדורבנות.
אבל, ויש אבל,
לדרום תל אביב נכנסו המוני עובדים זרים.
לאחרונה, הגיעו רבים נוספים, שקשה יותר לשכן אותם,
וקשה לדאוג להם
לפרנסה,
לתעסוקה,
לעיסוק לשעות הפנאי,
למזון,
למחסה,
ולהפגת השיעמום והתסכול.
מפלטם, ככל אוכלוסיה דומה, בכל מקום אחר על הגלובוס, הוא הימורים, שתייה, סמים ופשיעה.
העובדים הזרים מהווים היום – בגלל אוזלת ידה של המדינה במניעת כניסתם לארץ, ולאחר שנכנסו, בהחזרת כל מי שלא מרחפת מעליו סכנת מוות לארצו – בעייה אמיתית.
בעייה שיש לפתור אתמול, היום, מחר.
ואז להתפנות ולטפל בבעיות של דרום ת"א ש – כדבריך – הוזנחה משך עשרות שנים.

אזי 24 במאי 2012

מוזר, כמעט אפשר לקחת את אותה תגובה ולכתוב אותה על הנוער הישראלי..

אני כן חושב שלשים יותר תאורה ברחובות, ושיסתובבו יותר ניידות משטרה, יפתור המון בעייות כאן.
(כמובן שצריך לטפל גם בפליטים, כל אחד בדרכים המתאימות לו. מי שבר גירוש – לגרש, מי שלא, לתת לו תנאים השווים לאזרח)

יריב 24 במאי 2012

לא אזרח, תושב.

אלון 24 במאי 2012

תומר, מצויין.

אנונימוס 24 במאי 2012

אני ממש לא חושב שנושא התאורה מגוחך. הרבה אנשים בילו את כל הקריירה האקדמית והמקצועית שלהם על גילוי דרכים נכונות לנהל את המרחב הציבורי, והעלו פתרונות הרבה יותר איזוטריים ולא מובנים מאליהם כמו לשים תאורה ראויה.
לפרטים נוספים אפשר להתחיל בבלוג המצויים של יואב לרמן http://www.tlv1.co.il

הופמן 25 במאי 2012

תומר – הלייק הרגיל.

אמנון 24 במאי 2012

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9KiahzVgSCE

אל תגידו לא ידעתי, אל תגידו לא שמעתי.
וזה בכלל לא קומץ, ולא מעט אנשים. זה שר הפנים שצועק מעל בימות הכנסת "לא יהיה פה אף סודאני", זה שדולה למען גירוש זרים שמוקמת על ידי חבר מפלגת השלטון. ולאף אחד לא אכפת שאחוזי הפשיעה אצל הפליטים נמוכים יותר, וגם לא ראיתי את ההמון הזה יוצא להגן על בנות קריית מלאכי. פוליטיקאים גזענים עושים רווח פוליטי על חשבון בני אדם, גם מהשכונות וגם הזרים. ואנחנו נותנים להם, שוב פעם בישראל, המיעוט האלים משתלט על הרוב הדומם.

איש הפח 24 במאי 2012

הכל נכון (וכואב ומקומם), חוץ מדבר אחד: למה לקבל את הטרמינולוגיה האנטישמית לפיה היהודים היו אורחים בארצות אחרות? בחלק מהמקומות היתה ישיבה רצופה במשך 1000, 1500 ואפילו 2000 שנה; בחלק מהמקומות יהודים ישבו עוד לפני שהעמים השולטים בהם כיום הגיעו אליהם. בוודאי שבאירופה של המאות ה- 19 וה- 20 יהודים רבים הזדהו עם הלאומיות המקומית או עם הרעיונות הסוציאליסטיים האירופיים.

יריב 24 במאי 2012

למה לקבל את הטרמינולוגיה הזו? במילה אחת: ציונות.

איש הפח 24 במאי 2012

זאת אומר שיהודי בבבל של המאה החמישית לספירה, שאבותיו שכנו במקום כבר אלף שנה, היה שם "אורח" מכיוון שאלף וארבע מאות שנים מאוחר יותר תקום התנועה הציונית? מותר לתמוך בהקמת מדינה יהודית בארץ ישראל גם בלי להחליט עבור כל היהודים שחייהם במקומות אחרים הם זמניים ואולי גם לא-לגיטימיים.

יריב 24 במאי 2012

זו האידיאולוגיה של התנועה הציונית, היא שוללת את שייכותו של היהודי למקום או לאוכלוסיה לא יהודית. אם גם ליהודים שחיו אלפיים שנים באזור בבל המולדת היא ארץ ישראל, והוא יהודי מבחינה לאומית ולא "עיראקי בן דת משה", אז כנראה שהוא "אורח", כי הוא לא מקומי. זה לא מובנה בטענה שיש עם יהודי ושיש מקום וצורך במדינת לאום עבורו, אבל זו הגישה של התנועה הציונית.

איש הפח 24 במאי 2012

אני חושב שזו ראייה צרה של הציונות, ושלפחות כיום יש מקום לציונות גם בלי להזדקק ל"שלילת הגלות". צריך לא מעט עזות מצח כדי לומר ליהודי-אמריקאי, למשל, שהוא אורח בארה"ב. שים לב גם, שמהטענה הזו נובע שאכן היתה לעמי אירופה הזכות לגרש את היהודים – הם לא חייבים להמשיך לארח אם הם לא רוצים, לא?

יריב 24 במאי 2012

אני מסכים איתך לחלוטין, אבל זה אינה תפישת הזרם המרכזי בציונות, אפילו היום.

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

אני חושב שזאת גם לא היתה הראייה של היהדות, עד ל-100 השנים האחרונות. היהדות תמיד דיברה על "אם אשכח ירושלים" ועל ביאת המשיח. היהודים עצמם ראו בעצמם אורחים זמניים במדינות הללו ולכן לקחו הרבה פעמים מקצועות ספציפיים ולא התחברו לאוכלוסיה המקומית.
אני לא יכול לחשוב על שום עם ששמר על היחוד שלו כשהוא מפוזר כל כך הרבה בעולם במשך כל כך הרבה זמן. אפילו לא קרוב. הסיבה לזה היא שהעם היהודי אף פעם לא ראה את עצמו כיותר מאשר אורח.
לדבר על יהדות ארה"ב היום, שהיא ברובה המוחלט יהדות רפורמיסטית שהתבוללה כמעט לחלוטין באוכלוסיה המקומית, זה לחטוא למציאות של 2000 שנה

עפר ויקסלבאום 24 במאי 2012

אריאל,
הבעת את מחאתך בקול צלול, ברור ורם.
עכשיו, אתה יכול להתפנות ולעשות משהו פרודוקטיווי:
לחלל המנהיגותי שנוצר בדרום ת"א, חדרו מסיתים, גזענים וגוזרי קופונים אלקטוראליים, שסוחפים אחריהם חלק מההמון שרוצה תשובה למצוקתו, לבוקה ומבולקה, שאחריתה, מי יידע.
אתה קורא לסובלנות ולסבלנות מעל גבי אחת הבמות הנוחות ביותר היום במרחב הוירטואלי.
צא לשכונות בדרום תל אביב, האזן לתושבים ולמצוקותיהם, ואז סחוף אחריך את ההמון שמוכן להקשיב לך, ועלה איתו לכנסת.
אל תשאיר את הרחוב לברוך מרזל ומיכאל בן ארי.
גם לא למירי רגב.

ozeboy 24 במאי 2012

והנה תגובה שהופיע בפייסבוק שלי (וסליחה מראש על השפה):

אחרי שהסודנים יחזרו לסודן,
הערבים לעזה,
השיכורים לרוסיה
והזונות לכוס של האמשלהם,
שכונת התקווה תחזור להיות גן העדן הפורח שהיא היתה קודם.

עפר ויקסלבאום 24 במאי 2012

לייק

פולדש 24 במאי 2012

כה מדוייק

ניר 24 במאי 2012

זאת אומרת אם זה היה קורה בצהלה היתה הצדקה?

אביעד 24 במאי 2012

לא. זאת אומרת שמגוחך להאשים מישהו ב"הרס" שכונה שהייתה מוזנחת ולאף אחד בשלטון לא היה אכפת ממנה עוד לפני כן.

ניר 24 במאי 2012

כלומר היה שם מוזנח ממילא, כמה גרוע כבר יכול להיות?

התושבים של שכונת התקווה (או ערד, או מקומות אחרים) כנראה לא התעדכנו ב"הארץ" שהמקום שלהם הוא פינה נידחת וחסרת תוחלת, ובכל זאת מציק להם שמחרבנים להם ברחוב או ישנים במגלשות של גני המשחקים. אני לא אומר שזו אשמת המסתננים, אבל התגובה שלכם היא התנשאות מזוקקת וגרועה לא פחות מההפגנות נגד הזרים.

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

אתה מפספס ובגדול. הנקודה היא פשוטה – הפוליטיקאים מצאו מישהו להאשים אותו במצב המחורבן של התושבים שם, כאילו שלפני שהסודנים הגיעו מצבם היה מצוין. עכשיו פשוט יש שעיר לעזאזל.
וכשזה מגיע מאנשים כמו אלי ישי, שנבחר על הקולות של האנשים המקופחים הללו, זה בכלל מתסכל

ניר 24 במאי 2012

אתה שוב יוצא מהנחה שבדרום ת"א המצב היה תמיד מחורבן, כמו שהוא עכשיו. לא גרתי אף פעם בשכונת התקווה, אבל מי שכן גר שם, כולל כמה שהגיבו כאן, טוענים שהמצב הידרדר משמעותית בשנים האחרונות.

אני נוטה להאמין להם (נשים בצד כרגע מי אשם בזה) ולא לחשוב שהם פרימיטיבים מהפריפריה שהפוליטיקאים מסיתים.

תומר. 24 במאי 2012

אני חושב שברור לכולם מה המגרעות בהגירה של הסודנים האריתראים לישראל. גם די ברור שהממשלה לא מוצאת להם פיתרון. לכן אני בעד גירושם. אין לי בעיה עם צבע העור/דת (אני עצמי עובד עם ערבים ותאילנדים), הבעיות הן אחרות וזאת חוצפה לקרוא אוטומטית גזען לכל מי שפותח את הפה.

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

אף אחד לא קורא גזען למי שבעד גירושם (אם כי זה מעניין שזה מופנה בצורה כל כך חזקה נגד השחורים ולא נגד קהל הרבה יותר גדול של עובדים לא חוקיים שנמצא פה ואף אחד לא אומר כלום עליהם). גזען הוא מי שקורא להם "סרטן בלב האומה". גזען הוא מי שאומר שכולם מלאי מחלות ואלימים.
ואם כזה גזען הוא גם שר בממשלה או סתם חבר בקואליציה – שאלו האנשים שאמורים כביכול לפתור את הבעיה – זה הופך אותו לגזען מסית.

roei034 24 במאי 2012

לא מבין מה הבעיה לגרש אותם חזרה לארצם ! היה לי חבר שנגמרה לו הויזה בארה"ב .בכל זאת הוא נשאר בניגוד לחוק לעשות כמה לירות-דרך אגב הוא נכנס כחוק ….יום אחד סתם ביקורת של שוטר…אין לך דרכון ואתה מגורש….תוך שבוע ! אין לי בעיה עם סודנים- למרות שאותי אישית הם יותר מפחידים, רומנים,תיאלנדים וכולי. אם בארה"ב שהיא מדינה של מהגרים והיא גדולה מרשים לעצמם לגרש ומיד אז למה לא פה???????

יריב 24 במאי 2012

לא מבין מה לא ברור, רומנים או אזרחי אה"ב אנחנו מגרשים, סודנים אנחנו לא יכולים.

באבא ימים 24 במאי 2012

אני רוצה להתייחס למשפט האחרון דווקא:

"מאור לגויים הפכנו להיות הגויים"

האין זה הרעיון שעומד בבסיס הציונות?

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

לא הציונות שאני מאמין בה, לא.

אלעד ב. 24 במאי 2012

אתה מתכוון לפוסט-ציונות…זאת ש"אין לה דבר עם הדת".
זה גם הולך יופי עם כוונת כותב המאמר.

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

מעניין שכותב המאמר כתב בדיוק ההיפך. אבל היי, אל תפריע למציאות להפריע לך

אוהד בני יהודה 24 במאי 2012

בעל הטור שייך למשפחת ההזויים או בשמם הלטיני "סמולנוס פתטוס".זן שברובו נכחד,אך עדיין מנסה לשמר את הגחלת בעזרתה האדיבה של חבריו בתקשורת.

Amir A 24 במאי 2012

תגובה מנומקת היטב המלמדת על החשיבה המורכבת של הכותב ויכולתו הלוגית. היא מצביעה על בגרות נפשית וכמובן על חוש הומור מתוחכם. אחרי טיעון כל כך חזק לא נראה שלמישהו מהכותבים/קוראים נשאר מה לומר.

אני האמיתי 24 במאי 2012

טור פתאטי. בתור מי שנמצא בשלוש שנים האחרונות פעמים בשבוע באזור התחנה המרכזית, אני חושב שאני מבין יותר מהרבה אנשים מה קורה שם. העניין זה לא שהם שחורים, העניין שהמקום הזה הוא no men land. אין חוק אין דין אין דיין. מה שיש זה המון אונס (גם ואפילו בעיקר, של סודניות) זנות, סמים, אלימות בלתי נגמרת, שכרות. שהכותב יילך לגור שם.

אי טי 24 במאי 2012

ואני יכול להגיד לך בתור מי שגר באיזור כבר לפני יותר מחמש עשרה שנה שאיזור התחנה המרכזית נראה ככה מאז שאני זוכר אותו, הרבה לפני שהגיעו לכאן פליטים מסודן ואריתראה. מאז שאני אותו זה היה איזור עני, מוזנח ומפחיד.

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

חבל שאתה לא קורא את הטור אלא מחליט לפני כן. אף אחד לא אמר שאין בעיה. הבעיה קיימת. אני גם כותב את זה.
אבל זה לא אומר שאפשר להסית נגד האנשים הללו, שאפשר להרביץ להם ושבכלל צריך להפנות את הכעס נגדם במקום מי שאחראי למצב הזה. הם קורבנות לא פחות מהאנשים שגרים שם

childish 24 במאי 2012

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין. "מותר להפגין ומותר למחות וצריך לתבוע מהממשלה לגבש פתרון, אך אסור להיגרר להסתה, ואסור לעשות שימוש בשפה שאנטישמים משתמשים בה כלפינו. אנחנו עם שסבל רבות מהסתה ומהתנכלויות, ומחוייב ברגישות ומוסריות יתרים. הבעיה העיקרית איננה המסתננים והפליטים, אלא העדר מדיניות ברורה של מדינת ישראל"
סוף סוף מישהו נורמאליבכל הטירןף הזה

ניינר 24 במאי 2012

אני מתגורר שנים רבות בדרום תל אביב ואני גם שמאלני (מאד). אבל רבותי ישנן עובדות בשטח והעובדות הללו הפכו את השטח לבלתי נסבל.עד לפני שנה הסתובבתי בלי בעייה בשפירא ובנווה שאנן. היום זה מאד לא נעים ולו הייתי אשה, לא הייתי חולם לעבור שם. כן, מאד לא נעים ואף מאיים. אני מציע לכולם לעשות סיבוב בשבת בבוקר במדרחוב נווה שאנן ואז לחרוץ דעה.
המצב כפי שהוא היום אינו יכול להימשך. אני לא יודע מי אשם במצב שנוצר אבל אני אשמח אם מישהו ימצא לכך פיתרון ואני מודה-אינני יודע מהו הפיתרון ובוודאי שאין פיתרון אידיאלי.
אבל ברגע שהחברה שלי, השכנה שלי בת הששים פלוס ועוד נשים שאני מכיר (וגם כמה גברים) מרגישים מאויימים בשכונה שלהם צריך לעשות מעשה כי המצב כרגע הוא חבית אבק שריפה שרק מחכה להתפוצץ.

תום 24 במאי 2012

כמה חבל שיש כל כך מעט אנשים כמו ריבלין בפוליטקה.

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

אף אחד לא אמר שהמצב לא בעייתי. זה בכלל לא קשור למה שדיברתי עליו.

איתי 24 במאי 2012

רק תיקון כי נמאס לראות חילוניים בורים

אתה בכלל מבדיל בין גוי לבין גר? אתה מבין את על מה מצוות גר היית בארץ מצרים?

אגב אין דבר כזה איש איש באמונתו יחיה זה צדיק מחבקוק

אגב,אני בעד שכירת 3000 משאיות והעמסת כל האפריקנים בחזרה לגבול

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

תגיד לי, אם יש הבדל בציווי בין גוי לבין גר, אז איך זה שאנחנו היינו גרים בארץ מצרים? הרי גר, לפי מה שאתה אומר, זה מישהו שמתגייר, נכון? אז לפי מה שאתה חושב, צריך להתייחס יפה רק למי שמתגייר. אז איך זה מסתדר עם "כי גר היית בארץ מצרים"?
יש כוונה בטקסט התנכ"י הזה, כוונה ברורה. כל השאר זה צביעות והתפלפלות

אלעד ב. 24 במאי 2012

אריאל –

יצאת פיתה, אחרי הפוסט הזה אני פשוט מרחם עליך כי פעם חשבתי שאתה יודע מה אתה כותב, עכשיו אני יודע שאתה סתם עוד בור שהצטרף למקהלת דה באזר שלצערי מתעסקת פחות מידי בספורט ויותר מידי בייצוב מעמדו של יריב אופנהיימר כאיש לגיטימי במרחב הציבורי.

ולמה אתה בור?

כי אתה בא לאדם דתי ומנפנף כלפיו באיסור תורה כשאתה:
1. לא מבין בכלל את ההגדרות הבסיסיות באותו איסור (יש הבדל בין גר לסתם פליט ויש גם מעמד של גר תושב).
2. אתה לא מבין שקלול שלם של ערכים אחרים שאותו אדם מייצג, כאשר אחד מרכזי הוא שמירה על הצביון היהודי במדינה. שמה לעשות, מכת המהגרים שאנחנו חווים פוגעת בצביון הזה.
3. ולבסוף, הגענו לטוויסט: למה אתה מנפנף באיסור תורה שאתה בעצמך לא מאמין בה? אם אתה מבין שמה שכתוב שם נכון, אז זה מחייב גם אותך. ואם לא, אז באיזו זכות אתה מתריס כלפי האחר מתוקף אותה תורה?
זה ממש כמו המשפט האדיוטי: "אתה דתי, אסור לך לשקר".

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

חבל רק שאתה לא יודע שהכותב למד כמה שנים טובות בישיבה והוא יודע טוב מאוד על מה אתה מדבר. כל הסיפורים על הבדלים בין גרים לפליטים הם התפלפלויות דתיות שלא קשורות לרוח הפסוק.
כי גר היית בארץ מצרים. היית גר במקום אחר ולכן תתיחס לגר שאצלך בצורה טובה, זאת כוונת המשורר. אין פה הגדרות למה הוא גר ומה לא.
כל מה שמעבר דומה לרב עובדיה יוסף שמתפלפל האם מותר לחלל שבת כדי להציל גוי.

ואל תספר לי סיפורים על אלי ישי שרוצה לשמור על הצביון היהודי פה. בוא אני אספר לך על אלי ישי, שהוא הדוחף מספר אחת להעלאה לארץ של בני הפלשמורה – אנשים שבינם לבין דת ישראל אין דבר וחצי דבר. למה הוא עושה זאת? כי הילדים שלהם נקלטים בצורה אוטומטית במוסדות החינוך של ש"ס ומהווים קהל בוחרים פוטנציאלי גדול מאוד. אז אל תספר לי סיפורים על הצביון היהודי של המדינה.
מדובר בבן אדם ציני וחסר מעצורים שמנסה לגזור קופון על הגב של אנשים חלשים ושל מצוקה אמיתית. וכן, מותר לי להשתמש בציווי מהתורה גם אם אני לא מאמין בו כי מה לעשות – אדם דתי נבחן בצורה שונה. כי אם אדם דתי רוצח, למשל, זה אומר שהוא לא דתי כי הוא מפר לא רק צו של המדינה אלא גם צו של אלוהים. מבחינתי, מה שאלי ישי עושה זה פחות או יותר אותו דבר.

איתי 24 במאי 2012

אם למדת בישיבה משמע שחזרת בשאלה ואתה מהסוג הגרוע יותר
כאלה שחזרו בשאלה ויוצאים נגד הדת

אחת הטענות שמעלים היא שבימינו אין דין גר תושב, וכפי שכתב הרמב"ם (ודומה לכך כתב בהלכות איסורי ביאה יד ז):
בזמן שיד ישראל תקיפה על אומות העולם, אסור לנו להניח גוי עובד עבודה זרה בינינו… עד שיקבל עליו שבע מצוות שנצטוו בני נוח – שנאמר " לא יישבו בארצך " (שמות כג33), אפילו לפי שעה.
ואם קיבל עליו שבע מצוות, הרי זה גר תושב.
ואין מקבלין גר תושב, אלא בזמן שהיובל נוהג; אבל שלא בזמן היובל, אין מקבלין אלא גר צדק בלבד .
מצוות היובל נוהגת רק כשרוב עם ישראל נמצא בארץ-ישראל; בימינו זה (עדיין) לא המצב, ולכן, לפי הרמב"ם, "אין מקבלין גר תושב", ולכן לכאורה יש לגרש , אלא אם כן הם מחליטים להתגייר לגמרי ולהפוך ליהודים.
הראב"ד חלק על הרמב"ם, וכתב (שם): "איני משוה לו בישיבת הארץ", וכפי שהסביר כסף-משנה [תרגום לעברית]: "טעמו לומר, שאף-על-פי שאין מקבלין גר תושב בזמן שאין היובל נוהג, אם קיבל שבע מצוות – למה ימנעו אותו מישיבת הארץ? הרי אין לחשוש בו " פן יחטיאו ". ולדעת הרמב"ם נראה לומר, שאכן כך, אם מעצמו קיבל עליו שבע מצוות, אין מונעין אותו מישיבת הארץ, ולא בא לומר אלא שאין בית-דין מקבלין אותו", כלומר, לפי "כסף משנה" אין מחלוקת ביניהם, ושניהם מסכימים, שאם גוי מקבל על עצמו לקיים את מצוות בני נוח, מותר לו לשבת בארץ ישראל גם בימינו.

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

אתה צודק, אני מהסוג הגרוע. אולי תקרא לי סרטן בלב האומה

איתי 24 במאי 2012

אהבתי,התייחסות למשפט אחד והתעלמות משאר התגובה שהביאה לך פה תשובה מוחצת מבחינת הדת[כן הרמב'ם היום זו תשובה מוחצת]

אלעד ב. 24 במאי 2012

וזה כמובן עוד מבלי להזכיר שאסור לו לחתור תחת השלטון, לפשוע וכו'.

אריאל – מה לעשות, הסגרת את עצמך.
קודם כל, זה שלמדת בישיבה לא אומר כלום. במצבך כיום, כפי הניכר מדעותיך, אתה עושה בכוונה (או "להכעיס" כמו שאומרים).
ככה שזה קצת מוציא את העוקץ מדבריך כי הכוונה שלך כבר חשודה.

ואמשיך בקו שלי ממקודם, אתה ממשיך להיות בור.
למה? כי אני בכלל דיברתי על מיכאל בן ארי כשכתבתי מה שכתבתי למעלה.
מה לעשות, הבאת תמונה שלו אז זה ההקשר שאליו התייחסתי.
אבל אתה נפלת בפח ומיד חשבת שאני מתייחס לאלי ישי מבלי שהזכרתי אותו אפילו…כתבתי "אדם דתי". מה לעשות, גם בן ארי הוא אדם דתי.

וכמון שציין איתי, אתה התייחסת רק למה שנוח לך. מבחינה פילוסופית טהורה, המשפט "אתה אדם דתי, אסור לך לשקר" הוא לא נכון.
על אותו משקל גם המשפט שאתה הבאת הוא פרדוקס כי שוב, אם אתה מבין שהתורה צוותה דבר נכון אז הוא מחייב גם אותך.
אבל אם אתה מצפצף על ציווי התורה ועושה דברים רק כי לך נוח או כי אתה מבין אותם בצורה שנראית לך, איך אתה יכול לנפנף בהם כלפי אחרים?

ועוד באגף הצביעות שלך: אל תתלונן על אנשים שמכנים בשם "סרטן" כשאתה באופן מפורש מצמיד את הכיתוב "רפש יהודי" לתמונה של אדם שיש לך ללמוד ממנו דבר אחד או שניים. אבל חס ושלום…צריך להוקיע כל מה שהוא אומר. חס ושלום אולי נראה שיש אדם מתחת לכיפה והזקן ואתה וחבריך כידוע צריכים לברוח מזה כל הזמן, אחרת כולם יגידו שטעית, לא?

אז לא…סרטן אתה לא. אבל אתה צבוע וזה לא יותר טוב.

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

אתה הגבת לדברים שלי ואני דיברתי על אלי ישי. למיכאל בן ארי אני בכלל לא מתייחס, אני לא רואה בן אדם דתי אלא גזען אלים. זה שמישהו חובש כיפה על הראש לא הופך אותו לדתי.
מה שהכי חורה לי זה הפלפולים ההלכתיים שאתה נכנס אליהם במקום להתעסק במהות. הדת שאני גדלתי בתוכה היתה טולרנטית לדעות אחרות, מוכנה לקבל את השונה ומנסה להשתלב במרחב שמסביבה.
לצערי, הגישה שלך מתאימה לדרך הרווחת שבה הדת במדינת ישראל התפתחה. לטעמי, בן אדם מאמין במדינת ישראל היה צריך להקיא מתוכו אנשים כמו בן ארי ולהתעמת בראש חוצות עם אנשים כמו אלי ישי שמשתמשים בדת כקרדום לחפור בו. זה חבל מאוד.
ודבר אחרון – אני לא עושה דווקא או להכעיס. אני מאוד אוהב דברים מסוימים בדת ומה לעשות – כל המשפחה שלי דתיים. מה שמכעיס אותי זה אנשים שמשתמשים בדת כדי להצדיק את המעשים המגונים שלהם. בן ארי וישי הם גזענים שמשתמשים באותה תורה ואותו אלוהים שאתה מאמין בהם כדי להצדיק את הדעות הגזעניות שלהם. לא יודע, אם הייתי אדם דתי, הייתי נעלב

אלון 24 במאי 2012

בין אם צריך לגרש את הפליטים או לא מדובר פה בגזענות מגעילה נגד שחורים. אם היה מדובר בעשרות אלפי אוקראניות שגרות בפארקים התגובות היו אחרות.
מספיק לי לשמוע מה ישראלים בארה"ב אומרים על שחורים כדי להבין מאיפה זה בא.

ניר 24 במאי 2012

אני ישראלי שגר עד לא מזמן בארה"ב, בשכונה שחורה ברובה. רוב השכנים שלי וחלק גדול מהחברים שלי היו שחורים. שמחתי לגלות שגם אני "גזען מגעיל", בהיותי ישראלי. טול קורה, טמבל.

אביאל 24 במאי 2012

איתן בקרמן – כמה אנשים מתהפכים עכשיו בקבר לאור ההשוואה המדהימה שלך, לילה הבדלוח ללא ספק, אני לא יודע אם לבכות או לצחוק כבר.

אביאל 24 במאי 2012

הטור הזה הוא דמגוגיה לשמה, הפוסל במומו פוסל חרוט בכל שורה ומשפט, ההתייפיפות הזאת בא לחפר על עשורים של גזענות והפליה נגד המזרחים, כדי שהשמאל ירגיש מעט טוב יותר עם עצמו הוא בוחר להגן משום מה על מהגרים לא חוקיים, מילא על פליטי מלחמה, אבל איפה נשמע שמדינה צריכה לקלוט לתוכה מהגרים לא חוקיים, גם אם אתה אריאל היקר תעבור מחר לשוודיה ותישאר שם מעבר לתקופה המותרת, אתה תעוף מהר מאוד על המטוס הראשון לישראל, נראה אם יהיה לך האומץ להתנגד, כנראה תבלה שבוע בבית חולים בסטקוהולם ואז תעלה על המטוס לבית.

אי טי 24 במאי 2012

אתה טועה. אם הוא יוכר כפליט בשבדיה הוא יקבל מעמד שווה זכויות לאזרחים השבדים. עדיף לבדוק את המקורות לפני שכותבים.

יריב 24 במאי 2012

הרשה לי לצטט את אלתרמן:

מעטים הם יודעי הלשון השוֶדית
מי דובר בה? אולי רק השוֶדים עצמם.
כי ארצם בהרים ובפיורדים אובדת,
וקטן ומֻצְנָע העָם.

ועת שוֶדיה אמרה: "הנני מקבֶּלת
מגבול דַנְיָה את כל היהודים הגוֹלים",
נוכחו וראו כל עמי החֶלֶד
כמה דל הוא בשוֶדית אוצר המלים.

כי רבות מדינות כבר כָּהֵנָה הכריזו,
אך הללו הראו את גִנְזֵי לשונָן
במילות "אינפילְטְרַציה", ו"קווֹטָה" ו"ויזה"…
רק בשוֶדית
מלים שכאלו אינן.

ועת נער נמלט אל גבול-שוֶדיה מציד,-
היא איננה פונה לעַיֵּן בַּמפות.
היא פשוט מוליכה אותו פנימה לַבַּית,
בלי לדעת כי זו שאלה של טרַנְסְפורט.

מדינות בעולם יש גדולות שבעתים
ומקום בהן רב למַחְסֶה וּמָלון,
אך לפני הצילן איש-טובע ממים
אוהבות הן תמיד להביט בַּמִלון.

יען שפת מִלּוֹנָן ססגונית כַּפּרפר היא –
יש "קצה-גבול-של-יכולת", או "כושר קליטה".
רק בשוֶדיה עוד חי המנהג הברברי
להציע לַהֵלֶך כוס תה וּמִטָּה.

ולכן הגדרות היא איננה בוררת
ואיננה מרבה דקדוקי מנגָנון,
היא כותבת פשוט: "הַכְּנִיסָה מֻתֶּרֶת"…
ויסלח לה האל על דלוּת הסגנון.

ויאמַר לה האל בדמעה: שוֶדיה, שוֶדיה,-
שתי מלים נשכחות את כָּתַבְתְּ על פתחים.
אך שוות הן טרקְטַטים ואנציקלופדיה,
כן… אפילו בריטניקה… כל הכרכים.

ואזי מלאכים בלחישה יְמַלֵּלוּ
ואָמרו זה לזה: מָה רבָּה התהום,
אם שתי המלים הפשוטות האלו
הולידו דמעה בעיני מָרוֹם.

אופיר 24 במאי 2012

כמה יפה, לא להאמין שלא מזמן חיו בינינו גאונים כאלה (והם גם זכו בכבוד והכרה בלי להיות טכנוקרטים מיחידות מודיעין שעשו "אקזיט").

תודה.

אנונימוס 24 במאי 2012

איזה טקסט נהדר. תודה

אסף THE KOP 24 במאי 2012

האם שוודיה היא לא המקום הקר ההוא, בו אדם המעז לחבוש כיפה מסתכן בחייו ?

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

אתה אומר מניסיון?

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

אני דמגוג? איפה ראית מילה בפוסט על לקלוט את המהגרים? כל מה שדיברתי עליו זה האלימות שמופנית כלפיהם וההסתה

יואב בורוביץ' 24 במאי 2012

פוסט נהדר

אביאל 24 במאי 2012

אי טי – עדיף לקרוא מה כתבתי לפני שאתה מגיב ולבדוק מקורות, גם בארץ מי שמוכר כפליט זכאי להרבה מאוד זכויות, אבל הרי הוא לא יהיה פליט בדיוק כמו שמרבית הזרים הנדונים הם לא פליטים אלא מהגרים לא חוקיים וזו בדיוק היתה הנקודה, אף אחד לא מתווכח, אפילו לא אלי ישי המושמץ על עניין של פליטים.

אריאל גרייזס – אפשר להבין את זה בין השורות, מה אתה בדיוק מציע ? הרי אם על הפגנה אתה כל כך מתרעם, מה תכתוב ביום שיפנו כמה אלפים ויהיו מהומות שאלוהים ישמור אותנו מהם ? מה בדיוק האופציה האחרת שלך ?

יריב – וכולנו נחיה ונראה בעוד עשרים או שלושים שנה שהמוסלמים יהיו הרוב בשוודיה, נראה מי בדיוק יהיה שם העם הנאור וכמובן תמשיכו עם ההגבלות לשואה, אחד טוען שאתמול היה ליל הבדלוח ואחד עורך השוואה לזה שהשוודים הצילו יהודים למהגרי עבודה.

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

אני מציע שבתור התחלה, אנשי ציבור יפסיקו להתלהם ואת הכעס שלהם יפנו כלפי הממשלה.
אני גם לא יודע על איזה מהומות אתה מדבר. גירשו כבר מהארץ הרבה מאוד אלפים – לא היתה מהומה אחת.

איש הפח 24 במאי 2012

אביאל,
זה נכון שמי שמוכר כפליט מקבל זכויות, ולכן הפטנט הנוכחי של הממשלה הוא לא לבדוק מי פליט ומי לא. אבל כשהממשלה בעצמה אומרת שה"מסתננים" מסודן ומאריתריאה "אינם בני השבה", מה שעומד מאחורי זה הוא, שיש חשש לשלומם אם יוחזרו, וישראל חתומה על אמנות בינ"ל שמונעות מהלך כזה. תתכבד הממשלה ותערוך בירור מי נמצא בסיכון ומי לא, ותפנה לאו"ם או למדינות אינדיבידואליות בבקשה לחלק את הפליטים בין מדינות קולטות שונות, ואולי גם תחתוך במכסות לעובדים זרים, ותאפשר לפליטים (או איך שאתה רוצה לקרוא למי שאי אפשר להחזיר) לעבוד כאן במקומם. (ואת מי שלא בסיכון, שתחזיר אותו הביתה, כמובן.) למה זה לא נעשה? (רמז בנוגע לסעיף האחרון: תבדוק על מה ישב בניזרי בכלא.)

תומר חרוב 24 במאי 2012

עופר ויקסלבאום,
במשך שנים מגיעים בחודש חזק עד אלפיים זרים ובחודש חלש עד אלף, רובם מגיעים מדרום סודן ואריתריאה ואינם מקבלים בארץ מעמד של פליטים למרות שלפחות חלקם זכאים למעמד מסוג זה. בכל מקרה, מה שקרה זה שעד לפני כשנה אמנם אסור היה להם לעבוד אבל המדינה העלימה עין והייתה להם תעסוקה ומשכורת. ברגע שהמדינה החלה להיכנס לעניין התעסוקה רבים מהם מצאו את עצמם ברחובות והאלימות החלה לגבור, בעיקר בתוך הקהילה עצמה.
הבעיה היא שאין מדיניות ברורה, מצד אחד לא מגרשים ומצד שני לא נותנים אפשרות לתעסוקה. למה לא מגרשים? ישראל לא רוצה להיכנס יותר מידי לעניין הזה במיוחד באריתריאה, בין ישראל לאריתריאה יש לא מעט עסקים צבאיים ויכול מאוד להיות שישראל לא רוצה לפתוח את העניין הזה, כי אם היא תגרש לשם פליטים אז אולי יישאלו שאלות לגבי למה בכלל יש שם פליטים וכאלה. בקיצור, יש פה קצת מעבר לכמה זרים שהגיעו לשכונת התקווה ושתו כמה בקבוקים.

אנונימוס 24 במאי 2012

וראוי לשאול, למה לא מוכנים לשקול אפילו בממשלה את הפתרון המוצע והמתבקש להשתמש בהם לחקלאות במקום העובדים הזרים מרחבי תבל.
והאם יש לכך קשר למערכת היחסים הקרובה בין קבלני כח האדם למיניהם לכל מיני אנשים בליכוד ובש"ס.

תומר חרוב 24 במאי 2012

נכון מאוד. ועוד משהו, הרבה תושבים לשעבר של השכונות האלו השכירו ומשכירים דירות לאותם זרים במחירים מופקעים ותנאים איומים. הם כמובן עזבו את השכונות הללו ומי שנותר אלו הקשישים והעניים. המדינה והעירייה ממשיכות להזניח את האיזורים הללו וזה פוגע גם בהם וגם בזרים. נסו למצוא גן ילדים באיזור.

אביאל 24 במאי 2012

אריאל גרייזס – אני מציע שלא תיתמם, אני גם לא מבין מה הפליאה הזאת לגבי חברי הכנסת, בכל מקום בעולם בו יש הזדמנות לקפוץ על לצד שישרת אותך פוליטית בעוד אתה לא נפגע מהצד השני (כי חברי הכנסת האלה יודעים בדיוק מה השמאל חושב עליהם ואיך הוא מתנהג עליהם), זה קורה ויקרה, בכל מדינה גם הנאורה ביותר, זה המשחק הפוליטי. זו מגרעה ידועה בשיטה הדמוקרטית, שנמצא חלופה אחרת יהיה טוב יותר לכלום, זה פשוט מצחיק אותי שמצפים מפוליטיקאים לא להתנהג כפוליטיקאים, אלו שלא מתנהגים ככה בסוף עפים מהחיים הציבוריים.

בקשר לפינוי, אני חושב שאתה טועה כאן, לא היה פינוי מסיבי מדרום ת"א, המגורשים הם אלה שנתפסים בדרך כלל, בדרום רחוק מעיניה של המצלמות.

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

יש הבדל עצום בין לקפוץ על צד שישרת אותך פוליטית לבין הסתה רבתי כדי להרוויח פוליטית. תקרא לי תמים, אבל אני לא חושב שחבר כנסת צריך לקרוא למישהו שלא פגע באף אחד "סרטן".
גם למשחק הדמוקרטי יש גבולות. אתה לא יכול להגיד כל מה שאתה רוצה

Amir A 24 במאי 2012

כאן אתה טועה. אתה יכול להגיד מה שאתה רוצה ותמיד יהיה מי שיקשיב. אתה נותן לבני האדם יותר מדי קרדיט.

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

לא קשור לבני אדם, קשור לחוק

הגולנצ׳יק 26 במאי 2012

אז אתה מציע להגביל את חופש הביטוי ? ומי יקבע מה מותר להגיד ומה אסור ? לשיר שירי שואה מותר או אסור ? לצעוק ״תחזרו לגזים״ זה חוקי ? מה עם שירת מחמד מת ? איפה היה הפוסט הזה שח״כ טאלב אסנע אמר שהמתנחלים הם סרטן ויום למחרת נזרקו אבנים על רכבים שנסעו לכיוון אחת ההתנחלויות ?

הגולנצ׳יק 26 במאי 2012

לגבי הציטוט של אסנע אני רואה שעוד מישהו העלה את זה אבל גם שם לא ראיתי תגובה

אסף THE KOP 24 במאי 2012

אם כבר דמגוגיה והסתה…

להיות שמאלני זה לגור בוילה בהרצליה פיתוח ולהיות נגד הרצל ונגד פיתוח.
להיות שמאלני זה להדביק סטיקר "שלום" על האוטו ולחתוך את שאר הנהגים מהנת"צ.
להיות שמאלני זה לתלות את הכישלון השנתי באירוויזיון במפעל ההתנחלויות.
להיות שמאלני זה להחרד כששומעים על פיגוע ירי ולהרגע כשהנפגעים הם מתנחלים.
להיות שמאלני זה ללעוג למתנחלת עם 5 ילדים ואז לצאת לסיבוב בכיכר המדינה עם 5 פקינזים.
להיות שמאלני זה לרתוח על החרדים שלא מתגייסים ולהשתחרר על קב"ן.
להיות שמאלני זה לצעוק על גזעני הימין ולחטא את היד באקונומיקה בריח סחלבים אחרי לחיצת יד לערבי.
להיות שמאלני זה לספור משתתפים בהפגנת שמאל לפי אצבעות הרגליים.
להיות שמאלני זה להגיד שאף אחד לא ילמד אותך מה זה אהבת הארץ ולהוציא דרכון גרמני ליתר ביטחון.
להיות שמאלני זה להיות צמחוני ולרחם על תרנגולות אך להעריץ רבי מרצחים דוגמת יאסין וערפאת.
להיות שמאלני זה לקרוא למתנחלים "גוזלי אדמות" מהווילה בעין הוד שלפני 48 היתה בית המוכתר.
להיות שמאלני זה פרופסור שמלכלך על ישראל בכל העולם אבל מבקש תקציבים מהמדען הראשי למדינה.
להיות שמאלני זה להיות אחוז אחד במדינה ו 99 בתקשורת.
להיות שמאלני זה לקלל את ביבי שמפקיר את החלשים ולסגור את החלון של הפג'ארו לקבצן ברמזור.
להיות שמאלני זה לתלות עיניים מעריצות בתרבות ערב ולזלזל בצ'חצ'חים של מרכז הליכוד.
להיות שמאלני זה להעדיף את החומוס בדמשק על פני רמת הגולן.
להיות שמאלני זה לרתוח כשהימין מחלל את זכר השואה ולהעריץ את מי שכינה את חיילנו "יודונאצים".
להיות שמאלני זה להגיד הודנא ולחשוב שאתה דובר ערבית ספרותית באופן שוטף.
להיות שמאלני זה לקרוא למתנחלים "פנאטים משיחיים" ולצאת למלחמה בשל סגירת מקדונלד'ס בשבת.
להיות שמאלני זה למלא את המוסף לשבת של "ידיעות" בשנאה למתנחלים ולהתגאות בפלורליזם.
להיות שמאלני זה להגיב בזעם לכתבות על מתנחלים הנצמדים לקרקע מאינטרנט קפה באירופה.
להיות שמאלני זה לחשוב שמי שכותב "סמולני" עושה זאת בשל שגיאות כתיב.
להיות שמאלני זה להיות הרוב בכל מקום אבל תמיד להפסיד בקלפי.
להיות שמאלני זה להגיד "טוב, הם בחרו לגור שם" כשמדווחים על רצח אם וארבעת ילדיה.
להיות שמאלני זה לחשוב ש"התקווה" זה שיר שמנגנים לפני משחקים של הפועל ת"א באירופה.
להיות שמאלני זה להיות מוכן לויתורים כואבים ולתבוע את השכן בגלל ענף עץ פיקוס שפלש מחצרו.
להיות שמאלני זה לשלם בשוק 12 ₪ כשמבקשים ממך 10 ולחשוב שאתה מסוגל לנהל מו"מ עם הערבים.
להיות שמאלני זה ללעוג לשמות כמו גבעת הדגן ומעלה לבונה אבל לקרוא לכל מטר מרובע ע"ש רבין.
להיות שמאלני זה לעשות טקס אלטרנטיבי ביום השואה בו איש הSS הוא מג"בניק במחסום.
להיות שמאלני זה לדאוג לערכי שוויון דמוקרטיים ולהעסיק עובדים זרים בפחות משכר מינימום.
להיות שמאלני זה ללעוג לדתיים משיחיים אך לצפות בכל יום לעליית מדד הדאו ג'ונס אף אם יתמהמה.
להיות שמאלני זה להתחתן 3 פעמים בקפריסין ולהתגרש 4 פעמים ברבנות.
להיות שמאלני זה שאבא שלך המציא את המושג "נפולת של נמושות" ואתה בכלל גר באמריקה.
להיות שמאלני זה למכור קרקעות ציבוריות כהרחבה בקיבוצים ולהטיף נגד "קדושת האדמה".
להיות שמאלני זה להגיד שיש עוד אפשרויות לשרת את המדינה מבלי להתגייס ולהנחות את "אקזיט".
להיות שמאלני זה להתנגד לגירוש של זרים ולגרש חב"דניקים מרמת אביב.
להיות שמאלני זה להתגאות בכך שאבא היה קצין בצבא ולהגיד לבן לסרב פקודה.

אלעד ב. 24 במאי 2012

בוא'נה…זה אחד החזקים והוא כולל את כל ההגדרות הקיימות.
קודם כל גזרתי ושמרתי.

ד"א – אין מה לחשוש, זה ידוע שמחלת ה"סמולנוס פתטוס" שהוזכרה לעיל ע"י אחד המגיבים היא במגמת ירידה…מהארץ.

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

זה אכן כולל את כל הדיעות הקדומות שיש לימנים על שמאלניים

באבא ימים 25 במאי 2012

נכון:

זו אכן דמגוגיה.

עכשיו לשם האיזון ראוי שתכתוב משהו על הטענות הדמגוגיות של השמאלנים.

אסף THE KOP 25 במאי 2012

קבל את הדמגוג הראשון (בהמשך יבואו עוד):

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/134/685.html

באבא ימים 25 במאי 2012

אכן מדהים והזוי וביחוד מנותק לחלוטין מן המציאות. איזה מח מעוות יכול לחשוב שתופעות כללו יתכנו בישראל?

http://www.youtube.com/watch?v=9MTx8O_1hzU&feature=related

אסף THE KOP 25 במאי 2012

אבל למשפחת עמיר הסמול שתה את הדם..

http://www.youtube.com/watch?v=F7AoJN0EOsI

באבא ימים 26 במאי 2012

מישהו הרס למשפחת עמיר את הבית?

שני האחים הפושעים נשפטו כדין, ושערה משערות ראשם של בני המשפחה האחרים לא נפלה. אם זה כל מה שיש לך על דמגוגיה שמאלנית השמאל הרבה פחות דמגוגי אפילו ממה שאני חשבתי.

הבאת סדרה של טענות דמגוגיות של הימין על השמאל. איפה הטענות הדמגוגיות של השמאל על הימין?

אסף THE KOP 26 במאי 2012

באבא,

זה בדיוק מה שעשיתי.

לדוגמא, הקלישאה: "השמאל תומך טרור".

http://www.youtube.com/watch?v=F7AoJN0EOsI

trailblazer 25 במאי 2012

מי מת והפך את האתר הזה לווינט?

עפר ויקסלבאום 25 במאי 2012

מה זה הקישקוש הזה?

איש הפח 24 במאי 2012

אריאל,
(אני מגיב כאן כי אין מקום להגיב בשרשור.) אני חושב שאתה טועה מאוד ביתר מנקודה אחת, אבל אני חושש שנימוק מתועד יחרוג מהמלל הסביר לתגובה לפוסט, וזו גם באמת לא הנקודה העיקרית כאן. על העיקר אנחנו לגמרי מסכימים.

יונתן 24 במאי 2012

היר היר

ישראל מדינה גזענית וחשוכה עם זכרון קולקטיבי של 64 שנה. כאילו לא היה קודם.

המראות מאתמול מעוררים בחילה קשה. אפשר להבין את התושבים אבל אי אפשר לקבל את האלימות הדוחה וההסתה הפרועה שניהלו חברי כנסת מיוזעים מול המון משולהב. להאמין לדין את רגב ובן ארי ויפה שעה אחת קודם.

יונתן 24 במאי 2012

* להעמיד

אנונימוס 24 במאי 2012

בלי שום קשר לנושא הפוסט, לטעמי אסף THE KOP צריך לאבד את זכותו להגיב כאן.
זו תעודת עניות לאתר הזה שבכל זאת מחזיק ביומרות לתת במה לדיונים מעבר לרמת טוקבקים בynet, שאדם שמידרדר לעיתים כ"כ קרובות תגובות פוגעניות ומעליבות ממשיך להגיב כאן.

אסף, חסוך ממני מראש את התגובה על היותי בולשביק שמאלני טיפוסי שלא מסוגל לסבול ריבוי דעות.
אני מודע לכך לחלוטין, וירשתי זאת מהסבא היבסקציה שלי, וזה חשוך מרפא. אני אמשיך להרוס את המדינה, לא יעזור כלום.

בברכה, אנונימוס

אסף THE KOP 24 במאי 2012

שמאלני זה להתהדר בפלורליזם ולרצות לסתום את הפה למתנגדים פוליטיים מהצד הימיני.

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

וכמו כל שאר השורות שכתבת, גם זאת מופרכת בצורה פשוטה לאור העובדה שמה שכתבת עדיין פה. אבל לפחות אנחנו יודעים מה אתה חושב *באמת*

אסף THE KOP 24 במאי 2012

מה שאני חושב באמת זה שהטור שלך הוא סטראוטיפי בדיוק כמו הרשימה שהעתקתי מבלוגים של אנשי ימין.

ולעניין – כבר כתבתי לפני מס' ימים:

1. השימוש במילה "פליטים" בהקשר של המסתננים הוא שגוי שלא לומר שקרי. ההגדרה המשפטית של פליט היא ברורה וחד משמעית. מי שעונה על ההגדרה הזאת הוא מיעוט בטל בשישים מקרב המסתננים.

2. על אלו מבינהם, שהינם באמת פליטים, צריך להגן בהתאם לחוק הבינלאומי ומתן כל סעד.

3. את האחרים יש להחזיר לארצות המוצא שלהם, אפילו אם הם הביאו ילדים. אסור שיווצר מצב בו רחם מהווה חסינות מהצדק.

4. יש למנוע בכל מחיר את מעבר המסתננים לישראל. הגדר היא תחילתו של הפיתרון.

5. אלי ישי הוא פופוליסט אידיוט. בדיוק כמו הכפילים שלו מהצד השמאלי של המפה, אלה המסיתים נגד הדתיים/חרדים.

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

ועדיין, לא אמרת מילה, למעט המשפט האחרון, על הטור שלי.
הטור שלי לא דיבר על הפליטים, מסתננים או איך שתרצה לקרוא להם. הוא דיבר רק על הפוליטיקאים המסיתים. אבל כהרגלך, אתה קורא רק מה שאתה רוצה

אלעד ב. 24 במאי 2012

תכל'ס…הוספתי לרשימה לעיל.

יונתן 24 במאי 2012

שימשיך שימשיך. לפסול את זכות התגובה שלו פה זה בדיוק כמו לטאטא את הלכלוך מתחת לשטיח. זה שלא תראה אותו פה לא אומר שאנשים כמוהו לא נמצאים שם בחוץ ובמספרים מפחידים.

אסף THE KOP 24 במאי 2012

יונתן, להשוות אנשים ללכלוך נחשב למעשה מאוד ימיני במחוזתיכם.
תיזהר שלא תקוטלג.

יונתן 24 במאי 2012

מילא להיות טרול אבל מה עם קצת הבנת הנקרא? בעצם זה די מסתדר עם הנטייה הכללית שלך לא לתת לעובדות לבלבל אותך.

האמת זה דווקא מעניין אותי: מה אתה חושב על מירי רגב ובן ארי אמש? אתה בסדר עם מה שהלך שם?

אסף THE KOP 24 במאי 2012

יונתן, להשוות אנשים למפלצות מהמיתולגיה הצפון-אירופאית זה מעשה מאוד מתנחלי.

הישמר פן תתויג.

יונתן 24 במאי 2012

צפוי

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

אני לא מצנזר דיעות, מופרכות ככל שיהיו. כל עוד לא מקללים או משתמשים בשפה לא הולמת, אין סיבה לצנזר.

אלעד ב. 24 במאי 2012

וזאת, רבותי, בדיוק תגובה שמתמצתת את הדיעה השמאלנית הקלאסית.

משמעותה בתרגום חופשי:

אני מחליט פה בעצם כי אני כותב את הטורים, מחליט על הנושאים ובמילא, גם על התגובות. אממה? אני לארג' אתכם ומכל מיני סיבות השמורות עימי (בעיקר כדי שלא אשבור עד הסוף את "העקרונות" בהם אני מאמין), אני לא אמחק תגובות. בעצם אני עושה אתכם חסד כי עצם העובדה שאני יכול למחוק ולא מוחק מראה כמה אני טוב לב, הומאני ומתחשב.

אריאל היקר – כל ילד יודע שאבא שלו יכול להכות אותו במקרים קיצוניים בהם הוא לא בסדר. אבל זה לא אומר שהאבא מזכיר את זה כל הזמן…

אריאל גרייזס 24 במאי 2012

תגיד לי, אתה בסדר? זה הבלוג שלי, ברור שאני אחליט למי אני אמחק תגובות ולמי לא. זה בדיוק העניין בבלוג.
אני לא לארג' ולא בטיח, אני מאמין בחופש הביטוי, גם אם זה נוגד לדעה שלי. תשאל את אסף והוא יספר לך שמעולם לא מחקתי לו תגובה, לא משנה כמה הוא תקף אותי.
מה שיפה זה שאי אפשר לצאת טוב אצלכם. אם אני מוחק תגובות אז אני שמאלני קלאסי ששומר על חופש הביטוי רק כשזה דיעות שלו ואם אני לא מוחק אותן אז אני שמאלני קלאסי שעד עכשיו לא הבנתי מה זה קשור.

ושיהיה ברור, מה שאסף כותב פה זה לא רק קשקוש זה משהו שבתור אזרח ישראלי שמשרת בצבא ועושה כבר 18 שנה מילואים, שמעולם לא אמר ש"זה מגיע למישהו כי הוא גר שם", וכן – הוא גם מגדיר את עצמו כשמאלני – אני לוקח כמשהו מאוד אישי. אסף לקח את כל מי שלא חושב כמוהו, הדביק להם סטריאוטיפים שנלקחים היישר מסיפורי הזוועות של ימנים קיצוניים ובעצם עשה להם דמוניזציה. זה לא מקובל מבחינתי, זה לטעמי עלוב ופתטי. ועדיין, אני לא מוחק את זה.

נו, תגיד – שמאלני קלאסי

amitpros 25 במאי 2012

אין כמו להטיח ביקורת במישהו אחר בעילום שם.איזה יופי.
אתה לא בולשביק,אתה סתם קצת הזוי.אבל הכי קל זה להתחבא מאחורי המקלדת.
ולעניינו,מבן ארי לא הייתי מצפה למשהו שונה
לאיש יש אג'נדה,והוא רץ איתה כבר הרבה מאוד זמן
אבל מירי רגב מצליחה לגרום לי לתהות האם יש לה איזשהוא קו אדום או שהיא תצליח להפתיע עוד ועוד.
בינתיים היא מעיפה את אסתרינה טרטמן ורוחמה אברהם כחכית הכי הזוייה שאי פעם כיהנה בכנסת.ולחשוב שהייתה דוברת צהל…

הגולנצ׳יק 26 במאי 2012

סחטיין על הפתיחות והיכולת לשמוע דעות שונות משלך, אנונימוס.

השתקת דוברים שדבריהם לא מתיישרים עם רצונותיך…. מאד פלורליסטי ומתקדם מצידך

איתי 24 במאי 2012

אריאל גרייזס אני אישית מתפלא איך החינוך הדתי הוציא אחד כמוך
כנראה שפה ושם יש פאשלות,נו קורה..

איתי 24 במאי 2012

אריאל גרייזס אני אישית מתפלא איך החינוך הדתי הוציא אחד כמוך
כנראה שפה ושם יש פאשלות,נו קורה..

אגב,לא התייחסת עדיין לנימוק ההלכתי שהבאתי לך אהבת גרים עלאק
חשבת שכולם פה מפגרים?

אופיר 24 במאי 2012

תגיד לי, מה העניין הזה עם ההערות העוקצניות לגופו של אדם?
חלאס כבר עם ההתפארות הזאת בחינוך הדתי המפואר שלכם. לפחות לפי התגובות שלך כאן הוא לא החדיר בך הרבה דרך ארץ.

אריאל גרייזס 25 במאי 2012

וכבר שנו חז"ל – דרך ארץ קדמה לתורה. אבל אני בטוח שגם פה אפשר למצוא פלפול של השולחן ערוך שזה לא נוגע לשמאלנים או חילונים

אריאל גרייזס 25 במאי 2012

אתה רואה, אפילו אותך אני לא אצנזר. למרות שאתה חושב שהחינוך שלך הוא מושלם, אתה בן אדם לא סבלן לדיעות אחרות, לא מוכן לקבל שיש אנשים שחושבים אחרת ממך ועוד בטוח שאתה חכם גדול כי למדת קצת גמרא וקצת רמב"ם.
תודה רבה על הנימוק ההלכתי. אני מניח שעכשיו אם אני אראה ערבי מדמם למוות בשבת אני לא אעזור לו גם כן כדי לא לחלל שבת, כמו הנימוק ההלכתי שהביא הרב עובדיה.
גיב מי הברייק, נימוק הלכתי. יש לך משפט פשוט בתורה שאומר – כי גר היית בארץ מצריים. תתייחס יפה לגר כי גם אתה היית גר פעם. למעשה, לא צריך ללכת רחוק עד מצריים, מספיק ללכת 50 או 100 שנה אחורה. ואתה מתפלפל לי פה עם הרמב"ם על שבע מצוות בני נוח.
אתה צודק, אכן לחינוך הדתי יש פאשלות.

איתי 25 במאי 2012

דמגוג בשקל,אם אין לך תשובה תגיד שאין

יונתן 25 במאי 2012

מה לעשות שלא כולם יכולים ללמוד אצל מוטי אלון

אסף THE KOP 25 במאי 2012

ופחות מכך אצל הבן של אלוני

באבא ימים 25 במאי 2012

מה שאתה אומר זה שעל פי הרמב"ם צריך לגרש כל גוי החי בארץ היות שהתנאים לקבלתו כגוי לא מתקיימים (גם אם אותו גוי יקבל על עצמו שבע מצוות בני נוח). לא משנה לצורך העניין אם הם נלחמים איתנו שכם אל שכם בצבא, אם הם רופאים בבתי החולים שלנו, אם הם שוטרים במשטרה שלנו, אם הם ערבים, רוסים, שחקני כדורסל במכבי תל – אביב. הלכתית צריך לגרש אותם, את כולם.

לפי ההגיון הזה לשבת בממשלה שלא מגרשת את כל מי שאינו יהודי זה וואחד חילול השם.

אגב רק שאני אבין – זו הגישה הרווחת בחינוך הדתי? כי בינתיים לא ראיתי שהם בוחלים בישיבה בממשלה.

הופמן 25 במאי 2012

פוסט טוב אריאל. וכל הכבוד על הסבלנות בתגובות.

yavor 25 במאי 2012

אריאל – באמת כבוד על הסבלנות.

יש לי שאלה לבחור ששאל על הנימוק ההילכתי:
אם אני מסכים עם משהו שכתוב בתורה, "לא תרצח" למשל, אני מחויב לכל תרי"ג המצוות? כולל מצוות שילוח הקן (שאגב, אשמח אם מישהו יסביר את ההיגיון שבה)? והאם אני גם מחויב לכל פלפולי הגמרא וההלכה שבאו אח"כ?

כסיפוביץ 25 במאי 2012

בטח יגיד לך שאתה גם מחויב להביא שואה על העמלקי ככתוב…

איתי 25 במאי 2012

בנוגע לשאלה הראשונה-לא , אתה מחוייב כיהודי אבל בגלל שנולדת כחילוני אתה בחזקת תינוק שנשבה[אם אתה חילוני]

מצוות שילוח הקן,הטעם הפשוט הוא להוריד מהאם צער כי אם תיראה שתיקח את הגוזלים מהעץ שהיא שם זה יגרום לה הרבה צער,יש טעמים עמוקים יותר אבל מן הסתם אתה לא מחפש אותם

פלפולי הגמרא אלה נסיונות להבין את המצוות,בדיוק כמו ששאלת על שילוח הקן החכמים גם שאלו כל אחד הביא נימוק לדעותיו עד שהגיעו לעמק השווה בד'כ

Yavor 25 במאי 2012

Wouldn't it be better just to leave the little chicks to their mother, and not make an omlet out of them? And as for the first – Ariel would also be a "captive baby", don't you think?

אסף THE KOP 25 במאי 2012

דווקא הגבתי.

פוליטקאים מסיתים יש מהצד הימיני, מהצד השמאלי ומהצד של הבני דודים של המפה הפוליטית.

אתה לא צריך אותי בכדי להבין שחלק גדול מחברי הכנסת שמנסים לתפוס כותרת הם חבורה של סמרטוטים.

בניגוד אליך, אריאל, אני מגנה את אלי ישי ומירי רגב. אני חושב שהם חרפה ושההתבטאויות שלהם הן חסרות אחריות ומעודדות אלימות. יחד עם זאת, שאתה תכתוב טור נגד אלא שרואים במתנחלים סרטן, ותצרף תמונה של ח"כ א-סנע תחת הכותרת "רפש מוסלמי הומיה", תיחשב בעיני כאדם עם מוסר, ולא אחד שיודע לגנות רק את אלא המשתייכים, לצערי, על מחנה הימין:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3829345,00.html

דורי 25 במאי 2012

אבל לפעמים הדימוי הוא טוב.

השמאל "הקיצוני" תמיד ינסה לעשות דה-לגיטימציה לימין "הקיצוני".
הימין "הקיצוני" תמיד ינסה לעשות דה-לגיטימציה לשמאל "הקיצוני".

השמאל מפנה את הביקורות שלו כלפי פנים.
הימיןם מפנה את הזעם שלו כלפי חוץ.

שמשמאל מנצח הפעלת הכוח מתבצעת באמצעות כוחות הבטחון.
שהימין מנצח הפעלת הכוח מתבצעת באמצעות "הרחוב".

הניסיון לדרוש יחס שווה ימינה ושמאלה הוא חסר טעם. אין כאן שני צדדים שווים. יש צד שאינו רואה בכל בני האדם שווים וצד ששם את השיווין בן בני אדם במרכז.

אסף THE KOP 25 במאי 2012

הזוי

דורי 25 במאי 2012

אבל נכון

אביאל 25 במאי 2012

אנונימוס – אני מת על היומרנות הזאת שיש כאן לאנשים להגיד למי ומה מותר לכתוב, התגובה של אסף אליך ממחישה בדיוק את הבעיה מספר אחת של הרבה מאוד אנשים בארצנו (ואני לא מדבר כאן על ימין ושמאל), שזו פתיחות והקשבה לצד אחד והשתקה של הצד השני. במקומות נורמליים אני חושב שדווקא על תגובות כמו שלך זוכים לסנקציות.

אנונימוס 25 במאי 2012

אני מאמין שאין לי בעיה של הקשבה ופתיחות לצד השני (אני כמובן לא אובייקטיבי להעיד על עצמי).
אבל פתיחות והקשבה לא מתקיימים בלי לשמור על רמה מסויימת, והימנעות מהידרדרות לעלבונות ופוגענות כולל סגנון הטוקבקים בynet כאמור.

לי משמעותית פחות נעים לקרוא פה כשרמת הדיון והכבוד לכותבים אחרים יורדת מתחת לקו מסוים. לטעמי הנ"ל יורד מתחתיו לעיתים קרובות, וציינתי זאת. ולא כי קפץ לי הפיוז, זו פשוט לא הפעם הראשונה ששמתי לב לכך (לא ניהלתי רישום, מודה) וזה מגיע לרמה שלי זה מפריע קצת לקרוא פה.

שאריאל ומנהלי הבלוג יעשו מה שהם רוצים, ומה שלדעתם נכון. כולה בלוג.

עפר ויקסלבאום 25 במאי 2012

הייתי ממליץ לאסף THE KOP להתמנות לקונסול הראשון שלנו באפגניסטן

בני תבורי 25 במאי 2012

כדי שנוכל לקיים דיון הנוגע לגופו של עניין ולא לגופו של הכותב או המגיבים בפוסט זה ובאחרים, אנחנו זקוקים לחוויה מאחדת ומגבשת. מי בא לאושוויץ?

עפר ויקסלבאום 25 במאי 2012

לאושוויץ?
בוא נתחיל באנפילד, בני

בני תבורי 25 במאי 2012

אנפילד מאחד?

amitpros 26 במאי 2012

בהחלט

גלן 28 במאי 2012

לייק. אבל קודם לאנגליה-צרפת? זה לא כ"כ רחוק מגיא ההריגה? אני כידוע לך צפרדעון גאה (חוץ מהרגע שזה מגיע לאברה ואנלקה הנאלחים) ואתה סוג של rosbif.
יש ימים כאלו שאני חושב שצריך לסגור את דהבאזר. אם בארזים נפלה שלהבת מה יאמרו אזובי הקיר? הדברים הכי בולטים בפוסט הזה הם ש:
1. חברה לא קוראים מה שהשני כותב.
2. ואח"כ נהנים לכתוב "אבל לא קראת מה שכתבתי".

עפר ויקסלבאום 25 במאי 2012

שלושה סקאוזרים באנפילד יחד?
היש מאחד מזה?
אפשר להוסיף אסף נוסף,
אסף ( אוהד הקבוצה השנייה של המגזר – מכבי חיפה )ואז נהיה ארבעה סקאוזרים בקופ.

גלן 28 במאי 2012

אנפילד ואאושויץ מתחלים בא'

Comments closed