יורו (1) – אז את מי אוהדים?

יום שישי זה מתחיל, הגיע הזמן לבחור פייבוריטית. למי אכפת מי תנצח, מה שחשוב זה שיש את מי לאהוד!

יורו תמיד מהווה מבחינתי דילמה. במונדיאל, החיים קלים. בניגוד לכל אוהדי הניצחונות של ברזיל, לי יש אשכרה שורשים במדינה הזאת (אבא שלי שיחק כדורגל בפאבלות של ריו. טוב, אכל גפילטע פיש בסאו פאולו, אבל זה מספיק קרוב) אז אין לי ברירה אלא לאהוד את הקבוצה הזאת. זה שהיא מנצחת הרבה זה רווח די נקי.

יורו, לעומת זאת, קשה מאוד. אני לא חושב שהיה יורו שהגעתי אליו כשאני מעדיף קבוצה באופן ברור. בכל טורניר השיטה היתה די ברורה – צופים במשחקי הסיבוב הראשון, קולטים קבוצה שמוצאת חן בעיניך – והולכים איתה עד הסוף.

לעתים נדירות, כמו עם דנמרק ב-92 (או כמו שאני קראתי לה – רק לא הולנד או גרמניה) זה נגמר באליפות מתוקה.

במרבית המקרים האחרים זה נגמר בשברון לב – אנגליה של גאזה ב-96, רוסיה המדהימה ב-88' (אם אתם צריכים עוד סיבה למה אני לא סובל את ההולנדים) ופורטוגל של 2000.

אז הגיע הזמן לבחון את המועמדות הפעם ולבחור את הפייבוריטית שלי. השיטה היא פשוטה – נבחרת סימפטית, בלי משקעי עבר (כלומר, לא עשתה יותר מדי צרות לברזיל), לא חזקה מדי (כי מה הכיף לאהוד את ספרד?) אבל כן כזאת עם סיכויי הצלחה להשתחל לחצי הגמר או הגמר.

בואו נראה:

not it a milion years:

– גרמניה – הכדורגל אטרקטיבי, השחקנים צנועים ויש להם שוער מצוין (תמיד קריטריון חשוב – למה אתם חושבים הלכתי על דנמרק ההיא?) אבל צריך שהם ישחקו נגד אוקריאניה או פולין בגמר כדי שאני אעודד אותם.

– אוקראינה, פולין – כמו הגרמנים, רק לא אטרקטיביים. ועוד ביתיים. לא נצטער אם האיצטדיון יקרוס כשהשתיים ישחקו בינהן.

– צרפת – לקחו לנו את המונדיאל ב-98, ריברי מכוער לאללה ונמאס כבר מכל המחנות האלו כל פעם שלא מצליח להם. חוץ מזה, באמת צריך סיבה? הם צרפתים לעזאזל!

– איטליה – מונדיאל 82 כמובן קופץ ישר אבל האמת שלא צריך אותו בשביל זה. כדורגל איטלקי זה לא בשבילי.

– יוון – יורו 2004, לא נשכח ולא נסלח.

– הולנד – לא מספיק שכל הישראלים אוהבים אותם, שהם העיפו אותנו במונדיאל האחרון, אז גם יש להם את אריאן רובן? לא תודה.

רק אם אין ברירה:

– ספרד – מה הכיף בלעודד את הכי טובים?

– שבדיה – אפילו עם זלאטן, אתם מוזמנים להכניס פה סמליל של פיהוק.

– פורטוגל – רונאלדו, תשכחו מזה.

– דנמרק – האחים לאודרופ עוד משחקים שם?

– אנגליה – רוי הודג'סון מאמן את סטיבן ג'רארד, דאונינג, קארול וקלי ג'ונסון? תודה רבה, אכזבה מליברפול יש לי מספיק שמונה חודשים בשנה.

יש מצב:

–  קרואטיה – האמת, לא כל כך מכיר מי משחק שם, אבל תמיד שיחקו אטרקטיבי ואפילו העיפו את הגרמנים ב-98', מה שנותן להם עוד נקודת זכות

– צ'כיה – אותו דבר – וגם הרגו פחות יהודים. באסה שנדבד כבר פרש.

– רוסיה – כבר ביורו הקודם היו הפייבוריטים שלי (זוכרים את הימים שחשבנו שהספרדים לא מסוגלים לנצח טורניר בינלאומי? הא!) ונראים כמו נבחרת אטרקטיבית מאוד. הרבה פוטנציאל.

– אירלנד – איחוד כל השאיפות שלי. מת על המדינה, מת על האנשים ומגיע להם ולו כדי לפצות על התיקו ההוא עם נבחרת ישראל  של גרנט (עד היום החברים האירים שלי מזכירים לי את דודו אוואט והטמפונים באף). ניצחון שלהם על איטליה יוביל להתפרצויות שמחה אותנטיות מדבלין ועד מזכרת בתיה. מה חבל שהם תקועים בבית המוות.

(צילום: rugbyworldcup)

זהו, אני מוכן. קרואטיה, צ'כיה, רוסיה ואירלנד – מי מכן שתשרוד את בית המוות שלה, הולכת איתי עד הסוף המר (כלומר, הפסד בפנדלים לצרפת ברבע גמר).

*

"דה באזר" בפייסבוק

היכונו לקפטן טסובאסה
ושוב נגעה בו אצבע אלוהים / מאיה רונן

No Comments

אופיר 5 ביוני 2012

באמת דילמה, יבשת שלמה של חראות מעמידה בכל ערב נבלה נגד טרפה ואתה אמור לבחור צד…

גרמניה כל הדרך!

ויכסלפיש 5 ביוני 2012

התכוונת יוון ביורו 2004, ולא 2006, אני אוהד גרמניה בכל טורניר

אריאל גרייזס 5 ביוני 2012

כמובן, תודה. ותנחומיי

גיל 5 ביוני 2012

יש מצב שתארגן פנטזי יורו? באתר של ESPN יש משחק פשוט למדי. בוחרים את העולות מכל בית, ומשם בראקט רגיל. לוקח 5 דקות למלא.

עומרי 6 ביוני 2012

ESPN העבירו הילוך עם כדורגל השנה. זה קטע.

גיל 7 ביוני 2012

זה לא רק השנה אלא כבר כמה שנים לפחות. מאז המונדיאל ב2006 הם משדרים בחי את כל המשחקים במונדיאל ויורו.

עומרי 7 ביוני 2012

התכוונתי לESPN.com

לא נדיר היה להיכנס לשם העונה ולראות באייטם הראשי בעמוד הראשי בילד אפ לקראת משחק גדול באנגליה, איטליה או ספרד

מצ'ו טלקיסקי-ננו מרקוביץ' 5 ביוני 2012

מהבחינה ההיסטורית, אני חייב שתסביר לי למה גרמניה, אוקראינה ופולין לא אבל קרואטיה כן?

אריאל גרייזס 5 ביוני 2012

כי הקרואטים העיפו את הגרמנים מהמונדיאל?
בוא נגיד שזה שווה ערך לזה שישראלים אוהדים את הולנד כי הם הצילו יהודים בשואה..

אפריים 6 ביוני 2012

סבא שלי, ז"ל, אמר לי אחרי הניצחון ההוא על גרמניה, כשכל המדינה היללה את פרוסינצקי, שהקרואטים לא היו יותר טובים מהגרמנים (בהקשר ההיסטורי).
תעשה עם זה מה שאתה רוצה. זה סבא שלי, לא שלך (למיטב ידיעתי…). אני לעולם לא אתמוך בנבחרת קרואטיה.

אנטיערוץ5 6 ביוני 2012

איזה תקועים בעבר אתם. אומה עם תסביך.

סימנטוב 6 ביוני 2012

למי שיש קרובי שנאנסו באושוויץ (בגיל הנערים בן) או כאילו שבילו את הילדות במרתף זה קצת אחרת כשיש לך חברת ילדות שלא נתנה לחברה לבוא אליה הביתה כי ההורים לא ממש בעניינים ובכלל כל מיני דברים שהם מוצאו ברחוב נכנסו לבית (שעיקר דברים שליד פחי אשפה). לא יודע אם אתה מכיר מקרים אישית אני כן, ונכון ממשיכים הלאה (אני אוהב לראות נבחרת גרמניה) אבל לא שוכחים וזה לא תסביך. ובכלל אפשר ללמוד מההיסטוריה שואות וגירושים (בעבר הרחוק) רק מדליקים נורה אדומה זה יכול לקרות שוב (רק הפעם רוב הסיכויים שזה יקרה בעיקר לבני דודינו ולפליטים מאפריקה אבל גם אנחנו כמו תמיד ברשימה)

סימנטוב 6 ביוני 2012

קרובי=קרובים

אזי 6 ביוני 2012

אני, כרגיל, עם אנגליה והולנד
מה שאומר שיש לי סיכוי אמיתי פעם ראשונה אי פעם לקחת טורניר גדול!
(וסליחה שאני לא סופר את הזכיה של הולנד ביורו כשהיית בן 4, או של אנגליה במונדיאל לפני שההורים שלי הכירו בכלל)

הוכשטיין 6 ביוני 2012

רק אנגליה!
– בגלל שהאהדה הפנאטית שלהם לנבחרת אל מול הכישלונות החוזרים ונשנים הם הדבר שהכי מזכיר לי את אהדתי לקבוצת הפועל ירושלים כדורגל (הם מתרפקים על גביע משנת 66 שאף אחד באמת לא יודע אם השער שהבקיעו עבר את הקו או לא, אנחנו מתרפקים על גביע מ73 שלקחנו בגלל שגייסו את כל הליגה למילואים חוץ מאיתנו שהיינו מקורבים למפא"י)
– בגלל שאם יש מגיע לאומה אז זו האומה האנגלת שמגיע לה. במאות אלפי פאבים שכונתיים בממלכה מלונדון עד סקאנטורפ', מלסטר עד ג'ילנגהאם.. יצפו מאות אלפי אנגלים חביבים בחולצות הנבחרת במכורתם מנסה להמנע מפאדיחות. זו אומה שמוכירה כדורגל ומגיע להם.
– כי המלכה חוגגת שישים לכהונתה ואחרי שפול מקרטני הופיע בחגיגות אולי זכייה היסטורית ביורו תשכנע אותו ואת רינגו לעשות איחדות מרגש של חצי ביטלס במופע הפתיחה האולימפי (אפשר גם להזמין את שון הבן של שאולי אין לו את הכישרון אבל יש דמיון מסויים).

Martzianno 6 ביוני 2012

טור הפרשנות הכי טוב שקראתי על היורו, עד כה. באמת.

שחר 6 ביוני 2012

שכחת את פלוגות האוסטאשה הקרואטיות ששיתפו פעולה עם היטלר. אבל זה מתקזז עם העובדה שהמאמן שלהם יודע לנגן על גיטרה, אז זה בסדר, אפשר לאהוד אותם.

ולאירים באמת מגיע פיצוי על הטמפונים של דוד אוואט (כאילו מה זה כבר השער של הולנד ביורו 88 או היד של תיירי הנרי, זה הרי לא ממש נחשב)

אריאל גרייזס 6 ביוני 2012

נו, נו, למה לא לקחת הכל בהומור? מי שמנסה לנמק אהדת ספורט בצורה רציונלית הוא לא אוהד אמיתי לדעתי. אני אוהד יותר מ-20 שנה את אינטר כי פעם ראיתי את השוער שלהם במדי נבחרת איטליה (זנגה) והתאהבתי בו. את הסלטיקס אני אוהד כי בגיל 7 ראיתי אותם משחקים בחולצות לבנות והעדפתי אותם על החולצות השחורות (זה היה טלוויזיה בשחור לבן). זה נשמע לך הסבר יותר טוב?

שלו 6 ביוני 2012

איטליה – למי עוד יש שוער עם 150 שעוני רולקס.
הפעם נראה לי שזה לא יקרה, אבל אם ההגנה תתיצב איזה כיף לראות את כל השאר סובלים.
ברור לגמרי גם למה אין בנבחרת שחקנים רומאים שהם לא דה-רוסי.

גלן 6 ביוני 2012

יוון. יוון. יוון. צריך רק לב במקום בשביל הדבר הזה. שום קשר לכדורגל.

צור שפי 6 ביוני 2012

גלן, שכחת להוסיף נימוק מוחץ לטובת יוון: זו הזדמנות אחרונה לפני פירוק.

matipool 6 ביוני 2012

אני אוהד אנגליה כבר יותר מ-25 שנים ( בספרד 82' הייתי אוהד ברזיל צעיר בן 14 ואח"כ עשיתי טעות והפכתי לאוהד אנגליה ) .
מהאפשרויות שמנית בטור – לך על אירלנד שלדעתי גם תפתיע ותעלה לרבע הגמר .

פראליה 7 ביוני 2012

אולי טעות (בעיניי לא כמובן) אבל קיבלת אופי וזה יותר חשוב.

צור שפי 6 ביוני 2012

אחלה פוסט. אני אוהב בירה ואשמח אם נבחרת קטנה תפתיע ולכן כמובן אלך עם צ'כיה. חוץ מזה כל מי שאומר ש…..(השלם את החסר) היו לא פחות או יותר גרועים מהגרמנים טועה. מה שלא אומר כמובן שלאהוד את גרמניה זה לא לגיטימי.

austaldo 6 ביוני 2012

רק זה שההולנדים העיפו מהמונדיאל האחרון את הניבחרת הברזילאית האובר-רייטד השחצנית והנפוחה זו כבר סיבה טובה להיות אוהד שלהם. ברזיל מאז מונדיאל 94' היא ביזיון לכדורגל שברזיל שיחקה פעם,ומה שהכי מגעיל אצל ניבחרת הכדורגל של ברזיל (חוץ מכדורגל אני בדרך כלל דווקא בעד הברזילאים) זה שמלקקים להם ומתייחסים אליהם כאילו הם עדיין משחקים את הכדורגל הברזילאי של גארינצ'ה, פלה וזיקו. וזה בלי לדבר בכלל על המתנות שהם מקבלים מהשופטים בכל מונדיאל.

בכל מיקרה, גם אם ההולנדים לא יקחו את היורו לפחות שיעיפו את הפורטוגלים (אגב, זה מישחק שאסור להחמיץ – בפעם הקודמת שהולנד ופורטוגל ניפגשו בטורניר גדול היו מכות וכרטיסים אדומים עפו לכל עבר. זה יהיה הסיבוב האחרון בבית המוות ככה שיש מצב שזה יהיה מישחק קובע ושוב יהיו מכות). אם לא ההולנדים אז הגרמנים ואם לא אז שזה יהיה האירים, הרוסים או הצ'כים. רק לא אחת מהשילוש המגעיל – צרפת, ספרד ואיטליה.

גיל 6 ביוני 2012

ברזיל ב2002 היו מעולים, אם כבר ב94 הם שיחקו הגנתי ומגעיל.

אריאל גרייזס 6 ביוני 2012

גם ב-98 ברזיל היתה הקבוצה הכי טובה במונדיאל ונתנה הצגות. אנשים שוכחים איזה קבוצה מגעילה היו צרפת באותו מונדיאל וכמה מזל היה להם – עם ניצחון בדקה ה-120 על פרגוואי בשמינית וניצחון בפנדלים על איטליה ברבע אחרי 0-0 משמים.

austaldo 6 ביוני 2012

על זה יש לי להגיד דבר אחד: פחחחחחח
בוא ניראה:
ב 98' ברזיל ניצחה בקושי את סקוטלנד והושפלה ע"י הנורווגים בשלב הראשון. בהמשך הם תפרו את צ'ילה 4:1 – מין הסתם אתם זוכרים את המישחק הזה נגד האין הגנה של הצ'יליאנים כדי להמשיך לספר את האגדה האורבנית של הכדורגל הברזילאי. מה שקרה אחר כך זה ניצחון בעזרתם האדיבה של השופטים נגד דנמרק ובונקר מגעיל נגד הולנד (כולם יודעים שהולנדים לא יודעים לבעוט פנדלים) ואז הגמר הכי חד צדדי בתולדות המונדיאל נגד צרפת.

הלאה, 2002. כמה ניפלא שיש את פיפ"א שמסדרת לברזיל בית עם אריות הכדורגל של קוסטה-ריקה וסין. אחר כך הם עבדו קשה נגד קבוצה מוגבלת כמו בלגיה ואז הם נתנו מחצית אחת טובה נגד אנגליה ועוד מחצית טובה בגמר נגד גרמניה. זהו. זו ברזיל הגדולה. האמת, עם כל הבזיונות במונדיאל הזה רמת הכדורגל כבר היתה עיניין מישני ובאמת לא היה איכפת לי מי תיקח אותו.

אריאל גרייזס 6 ביוני 2012

כל אחד רואה את זה אחרת. אני ראיתי ניצחון גדול על דנמרק ומשחק מצוין ושווה כוחות מול הולנד שבו ההולנדים איכשהו הצליחו להשוות בדקה האחרונה. הגמר היה חד צדדי אבל זה רק בגלל רונאלדו

חוץ מזה, תן לי נבחרת שהיתה טובה יותר ב-98 וב-2002?

קורא 6 ביוני 2012

ב-98 הולנד היתה הנבחרת הכי טובה ושיחקה את הכדורגל הכי יפה (בהפרש על צרפת וברזיל).
ב-2002 הרמה לא היתה כ"כ גבוהה (גרמניה יותר חלשה מצ'לסי הגיעה לגמר), אבל עד המשחק השערורייתי מול ד.קוריאה שראול (בשיאו) לא שיחק ספרד היו הנבחרת הכי טובה בטורניר.
בסך שני המונדיאלים ביחד ברזיל הכי טובה כי צרפת נפלה ב-2002 והולנד נפלה עוד במוקדמות

עומרי 6 ביוני 2012

צרפת היו הכי טובים ב-98, הם אלופה מוצדקת ששטפה את המגרש בגמר. זה ניצחון הגמר הכי מובהק ממונדיאל 70 והלאה, איך אפשר לומר שלא הגיע להם?

גיל 7 ביוני 2012

צרפת היו מהאלופות הכי חלשות אי פעם. לא רק שהם זכו בבית אלא למעט הגמר הם בכלל לא הרשימו והייתה להם הגרלה סופר קלה. אם כבר, ביורו שנתיים אחר כך הם הציבו נבחרת חזקה הרבה יותר.

מיקיג' 7 ביוני 2012

מסכים איתך לגמרי. מ-90 צפונה ברזיל זו נבחרת בינונית, שום דבר מעבר לזה, כל מונדיאל יש לפחות 3-4 נבחרות טובות ממנה, והרבה יותר חשוב – 6-7 נבחרות שמשחקות יפות יותר ממנה. נראה לי סוקרטס מת רק מלראות את המונדיאל האחרון. ואתה צודק לגמרי גם בעניין של העיתונות המתלקקת על ברזיל המופלאה. לא מופלאה ולא נעליים, עיתונאים משוחדים, שחלקם אפילו לא ראו את ברזיל של 82 בלייב, לא יודעים מה זה באמת ברזיל מופלאה.

עומרי 6 ביוני 2012

כל אוהד כדורגל שמכבד את עצמו חייב נבחרת אירופית קבועה!

אני איטליה מאז מונדיאל 94.

יובל (אחר) 7 ביוני 2012

אתה אהדת את דנמרק בגלל שמייכל?! איך אוהד ליברפול יכול לכתוב דבר כזה. שמייכל הוא מגדולי הצוררים.

אריאל גרייזס 8 ביוני 2012

להזכיר לך, ב-92 יונייטד בכלל לא היתה על הכוונת שלנו. מי חשב שהם יהיו איום?
חוץ מזה, אני מת על שוערים טובים, לא משנה איפה הם משחקים

יאיר אלון 7 ביוני 2012

אוהד ברזיל שואל מה הטעם לאהוד את ספרד כשהם כי טובים…

נו באמת זה כמו שאוהד מכבי כדורסל ידבר על אוהדי ברצלונה.

אריאל גרייזס 8 ביוני 2012

כמו שאמרתי, האהדה לברזיל זה משהו מהבית, לא משהו שאפשר להתכחש לו. וחוץ מזה, הלוואי שברזיל היתה דומיננטית כמו שספרד בשנים האחרונות

Comments closed