בין חיפה לליברפול (חמש מחשבות על כדורגל)

על ההבדלים בין הליגה הישראלית לזו באנגליה ואיפה ליברפול נכנסת לסיפור

1. "אלוהים לא משחק בקוביה", אמר אלברט איינשטיין ונתן לכל בלוגר זניח תירוץ להשתמש במשפט שלו כדי להסביר כל תופעה.

אין מקריות בעולם, אנחנו אוהבים לחשוב, יש סיבה ויש מסובב. קבוצה טובה תנצח קבוצה רעה, על זה נשען הספורט. לא תמיד, אבל בדרך כלל. אחרת, בשביל מה בכלל לאהוד?

אבל בליגה הישראלית, אלוהים – אם יש כזה – משחק בקוביה כל שבוע.

קשה לי למחוק את התחושה שבליגת העל הישראלית לא תוכל למצוא לעולם מתאם עצמי.

הא? כן, מתאם עצמי, כלומר היכולת לנחש מה קבוצה תעשה מחר על סמך מה שהיא עשתה קודם.

בשוק המניות רואים את זה הכי טוב. אם יש לך מניה ששווה 20 דולר, אולי לא תוכל לנחש איפה היא תהיה עוד שנה אבל תוכל להעריך בודאות די גדולה שמחר הערך שלה יהיה איפשהו בין 18 ל-22 כי נדירים המקרים שבהם מניה מאבדת או מרוויחה יותר מ-10 אחוז מהערך שלה.

גם עם קבוצות כדורגל זה אמור לעבוד ככה. קח קבוצה כמו מנצ'סטר יונייטד או ברצלונה. הן לא ינצחו כל שבוע אבל אם תהמר כל שבוע שהן ינצחו, בסוף תצא מורווח.

הטובות טובות, הרעות רעות.

2. לא בליגה הישראלית.

מכבי תל אביב פותחת את העונה בסערה, משיגה 13 מ-15 נקודות – ואז מפסידה למכבי חיפה והפועל תל אביב.

מכבי חיפה פותחת את העונה איום ונורא ופתאום מנצחת ארבעה מחמישה משחקים. האם הייתם מוכנים להמר שהיא תמשיך לנצח עד סוף השנה? גם אני לא.

עוד דוגמאות? הפועל תל אביב מנצחת בדרבי, נראית כמו הקבוצה הטובה בליגה והנה, היא לא מנצחת כבר ארבעה מחזורים רצופים. הייתם מתערבים שהיא תפסיד עד סוף העונה? גם אני לא.

בכדורגל אמור להיות הגיון מסוים. קבוצות טובות יהיו טובות, קבוצות מסריחות יהיו מסריחות. הראשונות עם נפילות פה ושם, האחרונות עם הצלחה מקרית פה ושם.

לא פה.

כן, יש מקרה קצה. יש קבוצות איומות שיפסידו משחק אחר משחק ומדי פעם אפילו יש קבוצה מספיק טובה לנצח שבוע אחר שבוע (קרית שמונה של שנה שעברה עולה בראש). אבל בדרך כלל?

יושבים להם פרשנים מכובדים (יותר ופחות) ומנסים להסביר למה קבוצה זאת ניצחה וזאת הפסידה והם לא מבינים שאין קשר בין הפרשנות לתוצאות.

"במדריך לטרמפיסט בגלקסיה" המציא דאגלאס אדאמס חללית המונעת על ידי "מנוע הסתברותי". גם הליגה השראלית היא הינע הסתברותי אחד שלם. תוצאות מוכתבות על ידי הטלת קוביה איפשהו שם למעלה.

3. בליגה האנגלית, לעומת זאת, אין ענינים של הסתברות. מה שקרה הוא שייקרה.

קחו את ארבעת הראשונות בשנה שעברה, כמה מכם יהיו מוכנים להתערב שלפחות שלוש, אם לא ארבע מתוכן יסיימו גם השנה במקום שמוליך לליגת האלופות?

מתוך אותן ארבע קבוצות, שלוש הן לא מענינות במיוחד. אם תזרוק מספיק כסף, תזכה באחד משלושת המקומות הראשונים. אם יש לך גם את אלכס פרגוסון, מובטחת לך אליפות אחת לשנתיים לפחות.

דווקא הקבוצה הרביעית היא זו המעניינת. ארסנל מכרה השנה את השחקן הכי טוב שלה שהוא גם, תיאורטית, השחקן הטוב בכל הליגה, והיא נמצאת באותו מקום שבו היתה בעונה שעברה.

לפני שנתיים היא מכרה את פבראגס ועדיין סיימה בין ארבע הראשונות.

נדמה שלא משנה את מי ארסן ונגר ימכור ואת מי הוא ייקנה, התותחנים יסיימו באותו מקום, איפשהו בין שני לרביעי.

אל תיקחו זאת כמובן מאליו.

גם ליברפול היתה במקום הזה, אבל היא לא הסתפקה בכך. אוהדי ליברפול רואים את עצמם (אולי בצדק) כמועמדים לאליפות. אז הם פיטרו את בניטז (שוב, אולי בצדק) ולא הסתפקו במקום בין ארבע הגדולות.

מאז שליברפול לא הסתפקה במקום בין ארבע הגדולות, היא לא נכנסה פעם אחת לארבע הגדולות.

אוהדי ארסנל לא מסתפקים במקום בין ארבע הגדולות. גם הם רואים את עצמם כמועמדים לאליפות.

הם יודעים שעם ונגר הם לא ייקחו אליפות אי פעם בקרוב. הם רק לא מבינים שגם בלעדיו, כל עוד הם לא יוכלו להשוות את הסכומים שהמנצ'סטריות וצ'לסי זורקות לשוק, הן לא יוכלו להתמודד עליה.

4. גם ליברפול זורקת כסף.

לא בכמויות שהגדולות עושות זאת, אבל עדיין. היית מצפה בשלב הזה לקצת יותר ממקום עשירי.

משום מה, זה לא עובד. כי ליברפול לא מבינה את הכלל הבסיסי שכל שחקן פנטזי מתחיל מבין – עדיף להשקיע סכום אחד גדול על שחקן אחד וורלד קלאס מאשר שניים או שלושה סכומים נמוכים יותר על שחקנים בינוניים.

שחקנים בינוניים לא יביאו לך אליפויות, אלא אם אתה מנצ'סטר יונייטד – וגם פרגוסון הבין שזה לא מספיק וזרק בוחטה של כסף על ואן פרסי.

הרבה שמות של חלוצים נזרקים בהקשר של חלון ההעברות הקרוב.

דוד וייה, הכובש הכי גדול בהיסטוריה של נבחרת ספרד,  פאטו, רוביניו, היגואין. כולם חלוצים מוכחים עם ניסיון בין לאומי.

אבל ליברפול מביאה את דניאל סטרידג'. מה הניסיון שלו? ובכן, יש לו תעודת זהות בריטית.

כמו לאנדי קארול, סטיוארט דאונינג, רובי קין וצ'רלי אדם.

5. שלושה הפסדים יש לאסטון וילה בשלושת המשחקים האחרונים, עם ממוצע מצטבר של ספיגת חמישה גולים במשחק. אותה וילה גם ניצחה את ליברפול, 3-1.

נדמה שגם המשחקים של ליברפול מונעים על ידי אותו כוח שמניע את הליגה הישראלית. יושב לו שם אלוהים שלובש אדום (רק לא האדום הנכון) וזורק קוביה כדי להחליט אם ינצחו או יפסידו האדומים מליברפול.

חמישה משחקים אחרונים, שלושה ניצחונות,ושני הפסדים משובצים להם באמצע. כולם לקבוצות מרכז טבלה. שום קשר בין היכולת בשבת לזאת של יום רביעי.

צדק איינשטיין, אלוהים לא משחק בקוביה. הוא סתם זורק מטבע.

ליגת שוקי ההון: גמישות מול כח
ברלין. עומס של מחשבות

No Comments

אהוד 30 בדצמבר 2012

בדיוק דיברתי עם אחים שלי אתמול על הליגה הישראלית ועל זה שהיא לא צפויה ברמות קשות. יש מקרים שזה יכול להעיד על איכות ושוויון בין הקבוצות, parity כמו שהאמריקאים אוהבים להגיד, אבל אצלנו ברור שלא.

תיקון לגבי בניטז, אני חושב: לא האוהדים רצו שהוא ילך, אלא האמריקאים ההזויים, שהתחלפו באמריקאים אחרים. אגב, בניטז לא סיים בין הארבע הראשונות עונת 2009-2010.

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2012

גם האוהדים רצו שהוא יילך. לא כולם, כמובן, אבל חלק נכבד מהם – ואני בינהם. רק שכמו האוהדים של ארסנל היום, שלא מבינים את ההשלכות של זה, גם אנחנו לא הבנו

אלכס 31 בדצמבר 2012

תאמין לי אריאל, זה לא בגלל חסרונו של בניטז שאנחנו לא בארבעת הגדולות מאז שהוא הלך.

MG 30 בדצמבר 2012

למוליכת הליגה הישראלית יש אחוזי הצלחה גבוהים מאשר למוליכת הליגה הצרפתית.
לא חושב ששיעורי ההצלחה של המוליכה מעידים על איכות הליגה.
כמו כן, אני לא חושב שהימור על פ.ס.ז. מול נאנסי הוא הטלת קוביה (או מטבע).

גיסנו 30 בדצמבר 2012

ההבדל הוא שאת רוב הנקודות שלה איבדה פ.ס.ז' בתחילת העונה. באיזשהו שלב דברים התחברו ועכשיו יחסית לליגה המקומיתהם קבוצה די בלתי עצירה. קשה לראות שם איזושהי קבוצה עומדת בקצב של זלטאן והשייחים.

כאן לעומת זאת, הפועל ת"א הייתה ראשונה, עשתה 3 תוצאות תיקו מול קבוצות תחתית, הפסד לקבוצת צמרת שלא באמת מתמודדת לאליפות, ועדיין היא תוכל למצוא את עצמה בהפרש נקודה בלבד מהמקום הראשון. כי מכבי ת"א לא חרקה נגד הקטנות (חוץ מב"ש אולי) והפסידה רק לגדולות. אבל עדיין אף אחד לא יחתום בלב שלם שמכבי ת"א בודאות תנצח היום את הפועל חיפה ותפתח פער בפסגה. לעומת זאת כמעט כולם ירגישו די בטוחים להמר על פסז' מול נאנסי.

AL 30 בדצמבר 2012

צודק. ואת זה הרבה אוהדים עוד לא מבינים-One Arsene Wenger.
בלעדיו כרגע אין לנו כלום. לא עם הבעלים הנוכחיים!

מה שעושה את הליגה האנגלית כ"כ טובה אבל (בניגוד לישראלית) היא העובדה שהרמה גבוהה ובאמת אין לך דרך לדעת איך כל משחק יגמר.כשקבוצה כמו ניוקאסל מסיימת עונה אחת במקום ה-6 ובאותה המידה יכלה לסיים 5 והעונה היא מקום 15 נכון לעכשיו, הכל יכול להיות בליגה הזו. וזה נפלא!

ליאור 30 בדצמבר 2012

אני לא מבין, על מה אתה מתלונן פה? זה כמו שתגיד שהליגה בצרפת היא גרועה. גם לא מזמן התלוננו פה על העובדה שרק שתי קבוצות (חיפה והפועל) יכולות לזכות באליפות. תתלונן על אוקראינה, פורטוגל ו(כמובן)ספרד, ששם אין תחרות. השוויוניות הזאת "עוזרת" ( – אם הבנתי אותך נכון) לקבוצות כמו ק"ש ואשדוד להיות בצמרת, להגיע לאירופה ולחשוף שחקנים טובים לאירופה (אתה יודע למי אני מתכוון).

אלעד 30 בדצמבר 2012

הבעיה שהשוויוניות הזו נובעת מכדורגל גרוע. כל התקפה היא רצף מקרי של אירועים שעשוי להסתיים בשער אם ההגנה תהיה גרועה ותאפשר זאת. נדירות ההתקפות של יותר מ-3 מסירות משמעותיות רצופות. במצב עניינים כזה, זו לא הפתעה גם אם האחרונה בטבלה גונבת משחק נגד הראשונה.

קורא 31 בדצמבר 2012

סיכמת בדיוק את העניין – כולן גרועות, אין טובות באמת ולכן כל רצף לא מפתיע. מכבי אולי מגלה קצת יותר יציבות בלהיות סבירה.
אחרת אין הסבר לזה שהפועל ת"א בצמרת בסוף ינואר בלי לתת משחק אחד טוב לרפואה.

אורן29 30 בדצמבר 2012

אספר לך סיפור, אגדה שהיתה באמת: לפני 6-7 שנים (אולי 8?), ולמשך שנתיים אם אני זוכר נכון, היתה ליגת המשנה, היא הליגה הלאומית, רכבת הרים מרהיבה של מיקומים. קבוצה שהיתה מדורגת אחת לפני אחרונה רצה בתוך כמה שבועות אל המקום הראשון-שני, רק כדי להתרסק מיד אחר כך ולפעמים גם לרדת ליגה. זה היה מופע מרתק באמת, עם רמה גבוהה של אי ודאות. ספורט במיטבו.

אחרי כשנתיים התפוצצה, ברעש גדול, פרשה של קניית משחקים בליגות הנמוכות, כולל הליגה הלאומית. העיתונים הכתירו כותרות, המשטרה עצרה חשודים, אנשי כדורגל ועולם תחתון, שחקנים, עסקנים וסתם ערסים, אנשים מסוימים הורידו פרופיל, ולמיטב זכרוני הפרשה הסתיימה "בהצלחה" (כלומר- כתבי אישום, מיגור התופעה ולו לזמן קצוב, כאלה מין).

באותה השנה שבה התפוצצה הפרשה ההיא חזרה הליגה הלאומית לדפוס התנהגות שמרני, מוכר, משעמם משהו: הקבוצות הסתדרו בהירארכיה של צמרת-אמצע-תחתית טבלה, הראשונות פתחו פער על שאר הליגה, והעולות (או לפחות העולה מהמקום הראשון) נקבעו כמה מחזורים לפני סיום הליגה.

כל קשר בין הסיפור הזה לבין סעיפים 1-2 שלך הוא מקרי בהחלט. בהחלט.

דן 2 בינואר 2013

הוצאת לי את המילים מהפה…

בני תבורי 30 בדצמבר 2012

אריאל,
פוסט שני רצוף שסעיף 4 שלך מביא לי את הסעיף…
וויה עומד למכירה? היגואין עומד למכירה? חוץ משמועות לגבי שניהם ראית באיזשהו מקום הודעה רשמית מטעם המועדונים שלהם על מכירה? פאטו שנפצע בכל פעם שהוא עולה במדרגות מעניין אותך? רוביניו שעף מכל מקום ששיחק בו אחרי שנתיים מקסימום הוא הוורלד קלאס שאתה מצפה לו?
סטארידג' הוא יותר ממחזיק דרכון בריטי, הוא חלוץ מרכזי במקצועו, משהו שאין בסגל של ליברפול. זה לא מבטיח כלום, אבל גם לא אומר את ההיפך.

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2012

בני, אין עשן בלי אש. השחקנים האלו נמצאים בשוק בשביל ההצעה המתאימה.
נשבר לי משחקנים שלא עשו כלום בחיים שלהם שמגיעים בתור הבטחה גדולה. הגיע הזמן שיביאו חלוץ מרכזי, אבל אחד כזה מוכח שיודע להבקיע שערים ולא רק עשה את זה בנוער או במשחקי גביע הליגה.
הטעויות שלנו חוזרות על עצמן שוב ושוב עם הסוג הזה של שחקנים ומה שהכי גרוע זה שהם מוערכים יתר על המידה בגלל הבריטיות שלהם. זה משהו שאף קבוצה גדולה לא מתייחסת אליו – חוץ מאיתנו. למי אכפת אם הם בריטיים או לא? למה זה צריך בכלל להיות שיקול?

בני תבורי 31 בדצמבר 2012

אריאל,
סטארידג' לא מגיע בגלל הבריטיות שלו ולא כי הוא הבטחה גדולה. הוא מגיע כי הפרופיל שלו תואם את התקציב של הבעלים. אין חלוץ כזה כיום באירופה. טעות או לא, נראה בהמשך.

אסף כלשהו 30 בדצמבר 2012

מסכים איתך לגבי רולטת השמות ההזויה שנזרקה למעלה.
מה שכן, לליברפול יש שני חלוצים מרכזיים בסגל- לואיס סוארס ופאביו בוריני (ועוד כמה צעירים ממש כמו יסיל, מורגן וסינקלייר). סוארס הוא אחד החלוצים הטובים בעולם כיום, גולר בחסד שכבר כבש 13 שערים, שממקמים אותו במקום השלישי בטבלת מלך השערים בפרמיירליג. לדעתי, יש לו מקום בכל קבוצה בעולם, כולל בארסה וריאל. בוריני עוד לא הוכיח עצמו בליברפול, בין היתר כי הוא תופקד בתחילת העונה כשחקן כנף, תפקיד שזר לו, ואז נפצע.
ליברפול משחקת במערך של 4-3-3 עם חלוץ מרכזי אחד ושני שחקני אגף,שבאידיאל אמורים לעשות תנועה ולהחליף מקומות בין שלושתם, מה שאומר שאם תביא חלוץ מרכזי דומיננטי, תצטרך להסיט את סוארס לאגף. מאחר שאני לא חושב שאגוארו או פלקאו יגיעו לליברפול, קשה לי לחשוב על שחקנים שהייתי מסיט בשבילם את סוארס לאגף (אני בטוח שהוא יתרום שם, אבל לא כמו שהוא תורם כחלוץ מרכזי)- מה שאומר שאנחנו בעיקר צריכים שחקן אגף שיודע גם להבקיע, מה שחסר לשחקני האגף הבוסריים שלנו, וקשר תוקף שיכול לעזור בהתקפה (אלא אם כן ג'רארד ימשיך את מגמת השיפור מהשבועות האחרונים). חלוץ מרכזי בהחלט לא כזה נחוץ.
סטארידג' הוא חלוץ מרכזי במקור, אך כזה שיודע לשחק גם באגף ויודע בגדול גם להבקיע גולים. מצד שני, בצ'לסי הוא התמרמר כששיחק באגף, מה שאומר שהוא לא בטוח יהיה כל כך שמח לשחק שם אצלנו. אם כן, אהלן וסהלן, אבל אם לא, יכול להיות שקיבלנו כאן עוד פלופ בריטי… הייתי מעדיף לראות שחקן יותר מוכח מגיע לליברפול, אבל מה שבטוח- אני מעדיף את סטארידג' על רוביניו…

בני תבורי 31 בדצמבר 2012

אסף,
סוארז לבד מחזיק את ליברפול בכל היבט התקפי, בישולים והבקעות, אבל זה לא אידיאלי. הוא גם יותר ווינגר מחלוץ. הוא מתופקד ככזה אצלנו כי אין חלוץ. אני לא חושש מהסטה שלו לכנף כשיהיה חלוץ לידו, כי אני רואה את ההחמצות האיומות של כדורים שהוא נותן שנכנסים בדיוק כירורגי לרגליים של שחקנים אחרים שלנו, שלא יודעים מה לעשות אתם.

אסף כלשהו 31 בדצמבר 2012

מצטער אבל אני לא מסכים. סוארס הוא חלוץ מרכזי ומאז ומעולם היה כזה. גם באייאקס וגם בנבחרת אורוגוואי. הוא מסוג החלוץ המרכזי כמו אגוארו למשל- יותר טכני ומהיר ומשחק עם הפנים לשער, אבל עדיין חלוץ מרכזי, בטח ובטח לשיטה כמו שלנו. אני מסכים איתך בזה שסוארס מחזיק את ההתקפה שלנו כמעט לבדו, ושיש לו מסירות נפלאות ופריצות נפלאות באגף, אבל זה שהוא טוב בכמה אספקטים של המשחק לא אומר שצריך לתפקד אותו במקום שהוא לא העמדה הטבעית שלו. האידיאל הוא לשחק עם שני שחקני כנף שידעו להתחלף איתו במקומות בצורה דינאמית במהלך המשחק וככה להביא למצב שהו יוכל לתרום בכל האספקטים האלו וגם שיהיה מישהו שיתרגם את המסירות שלו לשערים, אבל לעניות דעתי, הבאה של חלוץ מרכזי שתתקע את סוארס באגף לא תעשה לו ולנו טוב. אנחנו צריכים לבנות עליו, אבל לתת לו עוד גיבוי בהרכב.

אריק 31 בדצמבר 2012

בני – צודק ולא צודק. אולי הם לא זמינים, אבל סטאריג'? השחקן הכי אנוכי בפרמייר ליג ןלא טוב מספיק. לא יעלה אתכם מדרגה. צריך לחפש עוד קצת.

בני תבורי 31 בדצמבר 2012

אריק,
תהיה ספציפי, זרוק שם, אבל לא סתם, אחד כזה שיש לו קבלות, שהוא באופן רשמי בשוק והמחיר שלו תואם למאניבול של הנרי ואחרים.

באבא ימים 31 בדצמבר 2012

לא חייבים. אני לא נשוי לחלון ההעברות הזה. אם אין מישהו שווה עדיף לחכות לקיץ. השוק טוב יותר אז.

בני תבורי 1 בינואר 2013

נכון מאוד. החיפזון מהשטן ושטן יש לנו מספיק.

באבא ימים 30 בדצמבר 2012

מה שאוהדי ליברפול שתמכו שפיטורי בניטס לא הבינו זה שהשאלה החשובה איננה מי יאמן את ליברפול העונה הבאה או בזו שלאחריה, אלא מי יאמן את ליברפול כשפרגוסון יפרוש.

זה מאוד פשוט. כל עוד פרגוסון מאמן הסיכוי לנצח את יונייטד בעמדת המאמן שואף לאפס, ולכן צריך לשפוך הרבה מאוד כסף על שחקנים (וונגר היה הכי קרוב לנצח את פרגוסון ברמת המאמן וזה בעיקר בגלל היתרון יחסי בשוק השחקנים הצרפתי). בניטס היה הכי קרוב שאפשר בלי לשפוך הרבה כסף (ביחס לצ'לסי ולסיטי – הוא הוציא קצת יותר מיונייטד).

אני רציתי את בניטס בתפקיד 15 שנה ביום שפרגוסון פורש. עם קבוצה שלו, מנוסה, מכיר כל תג ופסיק בפרמיירליג, עם נוכחות קבועה בליגת האלופות, ואולי עם מאבק אחד או שניים על האליפות. הבלאגן בעניין הבעלות הרס את זה.

מצב הדברים נכון לעכשיו הוא כזה. ליברפול היא ככל הנראה המועדון הכי לא מנוסה בפרמיירליג. בעלים טירונים, מאמן טירון, מנכ"ל טירון, והקבוצה הצעירה ביומר (נדמה לי) בליגה.

מי שחושב במונחים של "בוא נביא וורלד קלאס או שניים בחלון ההעברות ונסגור עניין" הוזה לחלוטין. הדבר שליברפול חייבת זה יציבות, יציבות, ועוד פעם יציבות.

באבא ימים 30 בדצמבר 2012

אני מסכים בעניין השחקן הבריטי. אני לא יכול לחשוב על מצב בו לא ניתן מול כל שחקן בריטי, להביא שחקן זה באותה רמה ובפחות כסף. באמת לא יכולנו למצוא בספרד שחקנים רמה של הנדרסון או דאונינג בחצי מחיר? מה הטעם בלשלם " מס בריטיות"?

נר הלילה 30 בדצמבר 2012

לגבי הליגה הישראלית, השנה מכבי ת"א תיקח אליפות כי היא הכי לא רנדומלית. הסיבה המרכזית יש לה פילוסופיית משחק עקבית.
בהפועל – שכונה. בחיפה נכנעו ללחץ הקהל והעיתונות ופיטרו את אלישע, אחרת גם הם היו רצים השנה לאליפות.

דניאל 30 בדצמבר 2012

קל לדבר גבר, רק אתה לא מציין עובדה אחת:
יונייטד הייתה נאבקת על אליפות גם ללא ואן פרסי,כי חלק גדול מהשערים שלו הם שערים שפשוט עמד במקום הנכון (כמו שצ'יצ'אריטו כבש המון שערים פשוט כי יודע לנגוח נכון – שזה כמעט כל מה שחלוץ צריך לדעת לעשות – איפה לעמוד).
עם חלק קדמי הכולל את ולנסיה,רוני,יאנג,צ'יצ'אריטו ו-וולבק הם אוטומטית אמורים להיות בין 4 הראשונות.
תן לליברפול רק 2 מתוך אלה ואנחנו מועמדים לאליפות בציוות עם סוארז.
אני בתור אוהד ליברפול מושבע כואב את הקבוצה וחושב שהיא הגרועה ביותר שראיתי,אבל זה לא רק המאמן: זה הבעלים האמריקאים שמבינים יותר בבייסבול,זה היו"ר חסר הניסיון,זה מנהל הרכש שהשאיל (אפילו לא מכר בשביל כסף ) את קארול מבלי להביא אלטרנטיבה וזה המאמן שמכר שחקן כמו צ'ארלי אדם שהרבה יותר טוב ומתאים לנו מג'ו אלן שנקנה ב15 מיליון (יותר מהסכום שרוצים על סטארידג' ותומאס אינס יחדיו).

זה ניהול לא נכון של מועדון – זה לווא דווקא גדולה של מאמן ידידי.

אסף כלשהו 31 בדצמבר 2012

אתה ראית את צ'ארלי אדם בעונה שעברה? הוא בפירוש לא מתאים לרמות האלו. חוץ מזה שג'ו אלן מתפקד אצלנו כקשר אחורי, ואדם הוא ממש לא קשר אחורי, אלא קשר מרכזי. אדם, כזכור, פתח את העונה שעברה בצורה סבירה, אבל אחרי שלוקאס נפצע ואדם נדרש לעשות קצת פעולות הגנתיות הוא הדרדר, ובמשחקים הבודדים שהוא תופקד כקשר אחורי הוא היה קטסטרופה. הוא מושלם לסטוק, אבל לקבוצה כמו שליברפול רוצה להיות יום אחד הוא לא מתאים. מאלן אני דווקא מרוצה. עושה עבודה שקטה במרכז המגרש ומחלץ כדורים טוב. אפשר להתווכח על תג המחיר, אבל לדעתי זה מאוד ברור שאלן עדיף על אדם, ובטח שחקן שאנחנו צריכים יותר.

בקשר לוואן פרסי- להגיד שחלק גדול מהשערים שלו הם שערים של מיקום זה עוול מטורף. הבנאדם מבקיע מכל מצב ומספיק להסתכל על השער שלו נגד ווסטברום בשבת, שהוא שער אופייני מאוד לוואן פרסי, כדי לראות עד כמה היכולות שלו אדירות. עם כל הכבוד לצ'יצ'אריטו, אין מה להשוות ביניהם.

רפאל 31 בדצמבר 2012

מה שקורה בכדורגל זה parody על parity כפי שהמונח הוזכר למעלה בתגובות. העניין הוא שנכון לרגע אין על מי לומר והמבין יבין.
אין דבר כזה גופו של עניין, בד"כ מתמקדים לגופו של אדם, זה הייחוד העיקרי של העולם העממי והלהט הדתי מסביב לכדורגל.
הגיון וצדק הם לא נחלתו וההתנצחויות הבלתי פוסקות סביב הנושאים האלו הם אומנם חלק בלתי נפרד מההצגה, אבל אין להם קשר לאמת והמהות של המשחק. מי שלא מבין זאת אחרי כמה שנים של אהבה לספורט הזה, כדאי שלא נעיר אותו.
כמו שלא צריך ללמד את האדם להשתין, גם קשה מאוד לומר לו שמשתינים עליו. זה משהו שצריך לבוא מהבנאדם עצמו.

Zak 31 בדצמבר 2012

ארבעת הראשונות באנגליה בשנה שעברה היו סיטי, יונייטד, ארסנל וטוטנהאם.מה שקרה הוא שיקרה – דהיינו אתה צופה שגם השנה ארבעת הקבוצות הללו יסיימו במקומות הראשונים?

Zak 31 בדצמבר 2012

וממתי לרובי קין יש תעודת זהות בריטית?

אריאל גרייזס 31 בדצמבר 2012

האיש אירי, יירצה או לא – זה גם הופך אותו לבריטי

תמיר 2 בינואר 2013

מצטער על הקטנוניות
צפון אירי שייך לבריטניה
אירי לא

חוץ מזה הכל נכון

אסף שלום 31 בדצמבר 2012

כמה שאני כואב את מצב הקבוצה דבר אחד אני לא מבין וזה את הגעגועים לבניטז. מי שנשאר אוהד ליברפול אחרי תקופת בניטז מגיע לו תואר אוהד אמיתי כי לראות את ליברפול בתוקפתו היה פשוט משמים.

שיטת משחק כל כך הגנתית ומשעמעת שלא הביאה לשום מקום. כן יש את איסנטבול. אבל אין לזה קשר למאמן.

טוב שהוא הלך. רק חבל שלא הביאו במקומו מישהו עם קבלות. במקום זה הביאו את מי שאימן את פולאהם וככה זה נראה. מאז עסוקים בתיקון המצב.

אריאל גרייזס 31 בדצמבר 2012

אני גם לא מתגעגע לבניטז. אני מאלו שרצה שהוא יילך.
הנקודה שלי היא שאנחנו לקחנו כמובן מאליו את המקום בין ארבע הגדולות ועכשיו רואים שזה ממש לא כזה קל, וכדאי לאוהדי ארסנל שמתלוננים לקחת את זה בחשבון

קורא 31 בדצמבר 2012

אריאל, מסכים איתך, אבל לדעתי לליברפול שהייתה חברה קבועה בארבע הגדולות הייתה תלות גדולה מאד על הציר מסצ'רנו-צ'אבי אלונסו-ג'רארד בכושר-טורס בכושר. תזכור גם מה היה שטורס או ג'רארד היו פצועים. לכל אלה התחליף היחידי בשנים מחוץ לארבע הגדולות הוא סוארס.

אריאל גרייזס 31 בדצמבר 2012

נכון, אבל אני חושב שחלק גדול מזה שהיו לנו את השחקנים האלו קשור לעובדה שהיה לנו את בניטז, שלמרות שעשה הרבה מאוד טעויות בהבאת שחקנים, הוא עדיין היה מגנט לשחקנים שהם וורלד קלאס.
מרגע שהוא הלך, למעט סווארז, לא הבאנו אף שחקן וורלד קלאס. אפילו לא אחד.

קורא 31 בדצמבר 2012

גם מסכים- אבל יותר משאני זוקף לו את הבאתם, אני זוקף לו את הצבתם כעמוד שדרה ומיצוי היכולות שלהם במרקם הקבוצתי

באבא ימים 1 בינואר 2013

אני אנסה לשים דברים בפרופורציות.

ממוצע עונתי של 72 נקודות (רק לשם השוואה – קני סיים עם 5' והשנה אנחנו בקצב ל – 56).

מקום כמעט קבוע בארבע הגדולות (מתוך זה פעמיים מקום שני ופעם אחת מקום שלישי) בשלוש משש העונות שלו בניטס סיים מעל ארסנל.

נניח שלאיסטנבול אין קשר למאמן – גם לגמר ב2007, חצי הגמר ב – 2008 ורבע הגמר ב – 2009 אין קשר למאמן?

זה רק כדי להמחיש את הפער בין ליברפול של היום וליברפול של בניטס, המחשבה שזה מובן מאליו מגוחכת. יש לליברפו הר עצום לטפס רק כדי לחזור להיות יריבה ראויה לליברפול של בניטס.

ומדהים אותי שאוהדים של ליברפול מוכנים לזרוק את כל זה כדי שהכדורגל יהיה להם "מעניין". ליברפול מעולם לא היתה קבוצה שכדורגל יפה היה בראש מעייניה. נכון – היא הניעה כדור והיתה הקבוצה הכי קונטיננטלית באנגליה (עוד סיבה למה אני משתגע שאוהדים רוצים קבוצה יותר בריטית), אבל ליברפול היתה קודם כל קבוצה ממושמעת מאוד עם הגנת ברזל. לא אחת קרה שליברפול זכתה בתואר בלי להוביל את טבלת המבקיעות. מעולם לא זכתה ליברפול בתואר אלא אם הובילה בקטיגוריה של אי ספיגת שערים. אוהדים אמיתים אמורים לדעת את זה. אני שומע את רוגרס מדבר על מחוייבות לסגנון משחק ואני מתחלחל ואני בעד רוג'רס.

ואגב להביא מאמן עם קבלות – בהנתן העובדה שלמעט דלגליש שאותו כבר ניסינו, כל המאמנים שאי פעם כו בפרמיירליג תפוסים, למי יש קבלות יותר מרשימות מבניטס?

עם כל זה בניטס הוא נחלת העבר. אני מקוה שליברפול תגלה כלפי רוג'רס את אותה סבלנות אותה היא גלתה כלפי בניטס.

ליבר מהאייפון 31 בדצמבר 2012

להגיד שיונייטד מוציאה יותר כסף מליברפול וארסנל על רכש פשוט מעוות מציאות.
ועוד יותר זה מוגזם לשים את יונייטד באותה רשימה עם סיטי וצ׳לסי.
שים לב ששני השחקנים שיונייטד קנו בפגרה היו בשנת חוזה ונקנו במכירים סבירים. מה לעשות שליברפול הוציאו יותר כסף על וולשי בן 19 מאשר יונייטד הוציאה על שחקן השנה בגרמניה…
החוכמה היא כיצד לבזבז את מה שיש. בזה ליברפול מצליחה לפשל כבר כמה שנים טובות…

ליבר מהאייפון 31 בדצמבר 2012

כמובן חוץ מסוארס. שחקן מלוכלך אבל באמת ברמה אחת מעל כל השאר.

אריאל גרייזס 31 בדצמבר 2012

תלך תבדוק את העובדות שלך לפני שאתה קופץ. יונייטד מוציאים הרבה יותר כסף מליברפול. זה לא רק כמה הם הוציאו על לקנות שחקן, שזאת עלות שכולם רואים, אלא גם כמה משלמים לשחקן.
היונייטד מועדון הרבה יותר עשיר מליברפול

D! בארץ הקודש 31 בדצמבר 2012

רק לגבי אחד ולפני שכולנו פה מפסידים כסף.
אם תלך על בארסה בכל משחק הסכומים שתקבל יהיו כאלו נמוכים שכדי להרוויח משהו תשים כסף גדול ועדיין תקבל סכומים מזעריים וכשתהיא תפסיד לפתע תאבד יותר ממה שהרווחת.

בליברפול יהיה טוב – הבעלים אולי טירון בשוק אבל יש לו סבלנות לדרך ובנייה וזה מה שאנחנו צריכים במעמדנו.
זה ושני שמות גדולים עם יכולת כמובן.

אריאל גרייזס 31 בדצמבר 2012

ברור שאני לא ארוויח הרבה, אבל זה פועל יוצא של העובדה שברצלונה היא קבוצה לא רנדומלית ושיש קשר בין הביצועים שלה לתוצאות שלה.
אם קבוצה היא רנדומלית לחלוטין, אז הליין על הביצועים שלה צריך להיות שווה, ככל שהיא פחות, הליין יילך יותר לכיוון אחד (תלוי אם היא טובה או גרועה)

קסיוס קליי 1 בינואר 2013

בקיצור מה שהוא אומר לך שאתה לא תרוויח בסיכומו של עניין.
היחס על ניצחון של ברצלונה כ"כ מזערי שהפסד אחד שלה גורם לך לתשואה שלילית.

זה מה שכתבת:
"גם עם קבוצות כדורגל זה אמור לעבוד ככה. קח קבוצה כמו מנצ'סטר יונייטדז או ברצלונה. הן לא ינצחו כל שבוע אבל אם תהמר כל שבוע שהן ינצחו, בסוף תצא מורווח."

וזה לא נכון.
אם מישהו יהמר כל שבוע שהם ינצחו אז הוא ייצא מופסד כי הם לא ינצחו לנצח. הרווח על כל ניצחון של ברצלונה הוא 10 אגורות על כל שקל זה אומר שהם צריכים לנצח 35-34 משחקים מתוך 38 .
מה שלעולם לא יקרה.

קורא 3 בינואר 2013

גרייזס – מה עם פוסט על הפוטבול? – מחזור אחרון, פלייאוף, וויילד קארד…

Comments closed