מי אתה, ביבי נתניהו? (וגם – מדד עוצמת המפלגות)

שבוע וחצי לבחירות, הגיע הזמן לתהות על קנקנו של ראש ממשלתנו הנוכחי, וכנראה שגם הבא. וגם, מדד עוצמת המפלגות העדכני ביותר

In כללי

כשאתה מסתכל על ביבי נתניהו, אתה לא יכול שלא לתהות לגביו. איך איש אחד מכיל כל כך הרבה סתירות?

אלו שתומכים בו רואים בו מלך ישראל, אפילו אם המדיניות שלו פוגעת בהם למעשה.

אלו המתנגדים לו, מתעבים אותו בכל נימי נפשם. כל כך מתעבים שהם בחרו בציפי לבני רק בשביל לא לבחור בו.

אלו שמאמינים בו, בטוחים שהמדיניות הכלכלית שלו היא זאת שהפכה את כלכלת ישראל למשגשגת.

המתנגדים לו בטוחים שהמדינה מצליחה למרות המדיניות שלו ולא בזכותה. ושכל הכשלים שקיימים פה – הפערים החברתיים, הריכוזיות – הם כולם בגללו.

כשאתה מסתכל עליו, אם אתה ממתנגדיו, אתה רואה בן אדם שאי אפשר לסמוך עליו בגרוש. מדובר, לדעתך, באיש הכי מזויף במדינה, מישהו שבמילותיו של עמיר פרץ – לא היית קונה ממנו מכונית משומשת.

תומכיו, מצד שני, רואים בו מנהיג דגול. איש של מילים. המבטא האמריקאי המושלם, הרהיטות, היכולת לנסח את המסרים שלו בדיוק ובקצרה.

כל מה שמתנגדיו רואים, כשהם מסתכלים בתמונה הזאת, זו זחיחות.

התומכים רואים בתמונה איש נחוש, החלטי.

השונאים בטוחים שהוא מדרדר את מעמד ישראל בעולם לשפל שיא.

האוהדים מאמינים שהוא מראה לגויים שאנחנו עם חזק שלא ייכנע לתכתיבים זרים.

*

אז אם נחזור לשאלה שבכותרת, אני חושב שאין מנוס מלהגיע למסקנה אחת.

ביבי נתניהו הוא קובי בראיינט.

***

דירוג עוצמת המפלגות

שבוע שעבר לא דירגנו את המפלגות כי לא היה יותר מדי מה לחדש. השבוע, לעומת זאת, קרו הרבה מאוד דברים. האיחוד של מפלגות השמאל שלא היה, תשדירי הבחירות המעייפים למדי שהתחילו, וגם בקיעים ראשונים בחומת נפתלי בנט. לעסק:

1. הבית היהודי (1): הראיון בערוץ 10 חשף, כמו שאמרתי, בקיעים ראשונים בהצלחה של בנט אבל למזלו הבחירות קרובות מדי מכדי שיהיה אפשר לשנות את כיוון המגמה. בנט הולך לסיים את הבחירות האלו, אלא אם ייקרה משהו קיצוני, על 15 מנדטים. אבל קחו הימור – זה יחזיק קדנציה אחת בדיוק (בדיוק כמו במקרה של מפלגות קסם אחרות). לבנט אין באמת מה למכור חוץ מססמאות.

2. הליכוד ביתנו (3):  מכונת הספינים מבית ביבי את ארתור פינקלשטיין עבדה שעות נוספות השבוע. הנחה במחירי המים, פיצוי של כל נפגעי הסופה (תאמינו לי, חבל שאני משלם ביטוח על הבית שלי) והספין הראשי – ישראל ביתנו ייתפלג מהליכוד איך שייגמרו הבחירות, ספין שנועד לנסות להחזיר הביתה חלק ממצביעי בנט. אז למה הליכוד עולה למעלה? כי שאר המפלגות עושות לו את כל העבודה.

3. ש"ס (2): אם אמרנו שתשדירי בחירות הם משעממים – וזה אכן המצב כבר כמה שנים טובות, מגיע קרדיט לש"ס שהכניסו בהם קצת עניין. אתם יכולים להגיד מה שאתם רוצים על התשדיר של ש"ס – הוא גזעני, הוא דוחה, הוא מתייחס למצביעים שלהם כמו טפשים – ואכן תהייו צודקים, אבל זה בדיוק מה שהם רצו.

מתוך סטטוסים מצייצים

 אתם חושבים שאלי ישי ואריה דרעי לא ידעו שזה יעורר סערה? אתם חושבים שהם לא ידעו שהם ייצטרכו להוריד אותו אחרי כמה ימים? בטח ידעו. וזה בדיוק מה שהם רצו. הרי זה לא שיש יותר מדי דוברי רוסית שחשבו להצביע לש"ס. אבל למצביעים שלהם זה בדיוק מה שהם רוצים לשדר – אנחנו ננצח את הרוסים. אתם חושבים שזה לא עובד?

רק בבקשה, אריה דרעי, תפסיק למכור לנו סיסמאות שהשתנית. אתה אותו אדם נאלח שחי על תרבות השנאה. ואתם במפלגות השמאל, אולי היה עדיף שתודיעו שאתם לא יושבים עם מפלגה גזענית כמו ש"ס?

4. יש עתיד (6): מסתבר שהשיטה של יאיר לפיד עובדת. הוא לא עושה כלום ומצליח לעלות בסקרים, בזמן שהציבור רואה את ציפי ושלי מתקוטטות והוא נשאר, כרגיל – טפלון.

5. עבודה (4): אז מה היה לשלי יחימוביץ למכור לנו השבוע? בעיקר מריבות עם לבני והטחת האשמות הדדיות וגם תמונות שלה במטבח מבשלת, משל היא גולדה מאיר. לפני שבוע חשבתי שהצעד שלה, של להכריז שהיא לא תשב עם ביבי בקואליציה בשום מצב, היה צעד אמיץ שעשוי לתת לה את הדחיפה שהיא כל כך צריכה, אבל מה שקרה בהמשך הצליח לבטל כל אפקט חיובי שהיה להצהרה הזו.

6. אגודת ישראל: קלטתם איך כל מפלגה פתאום נהיתה חברתית? פתאום הם דואגים לזקנים שלנו.

7. מרצ: קבלו הימור ממני – מרצ לא יקבלו פחות מנדטים מאשר התנועה של לבני. הסיבה? יש להם אידאולוגיה

8. התנועה (5): המפסידה הגדולה מהבלאגן בתחילת השבוע. אני לא מאמין שאיזה שהוא איחוד בגוש השמאל היה משנה את תמונת המצב בבחירות, אבל כן היתה פה הזדמנות למנהיגי המפלגות השונות בגוש הזה לעשות שינוי תודעתי שלך תדע לאן היה מוביל. אבל כמו לפני חודש וחצי, גם הפעם האגו המוגזם של המנהיגים (?) הללו מנע מהם כל סיכוי להיות יותר מאשר ניצבים סטטיים בהצגה של ביבי – בקואליציה או באופוזיציה

מתוך אתר הפייסבוק של ארץ נהדרת

.

.

12. ארץ חדשה: עושה הרבה מאוד באז עם הסרטונים שלה ברשת. ואם מה שהיא אומרת נכון אפילו רק ב-25%, המצב שלנו קשה מאוד. השאלה אם זה יתורגם למצביעים בקלפי.

13. עם שלם: עוד מפלגה שסומנה כהבטחה הגדולה של הבחירות אבל לא בטוח שמצליחה לשמור על המומנטום.

14. דעם: מפלגת הייפ אחרונה להיום. תחליטו אתם אם אתם רוצים לקחת את ההימור שהקול שלכם יילך לפח אם הם לא יעברו את אחוז החסימה

.

.

.

23. האגודה למניעת פורנוגרפיה: האמת, אין לי מושג איך קוראים להם באמת, אבל התשדיר שלהם היה כל כך מפחיד ששוה לתת להם שורה. ידעתם ש-57% מהזוגות מתגרשים בגלל פורנוגרפיה? והשאלה הנשאלת היא – אז איך שאר ה-43% נשארים ביחד? 

29. משיח לישראל: גם להם אין לי מושג איך קוראים באמת, אבל אם אלוהים אמר לו אז חייבים לבחור בו, לא.

30. קדימה: כן, מופז, התשדיר שלך עד כדי כך גרוע. אנטבה, באמת?

*

ותזכרו – לכו להצביע. הקול שלכם חשוב.

No Comments

מתי 11 בינואר 2013

התשדיר של המפלגה נגד פורנוגרפיה באמת היה הכי מעורר מחשבה (לא שזאת תחרות כל כך קשה). אני תוהה אם הם באמת מתכוונים לקבל מנדט או פשוט השתמשו בבחירות להגברת המודעות, שזה הדבר החשוב באמת בנושא הזה.

יריב 11 בינואר 2013

התשדיר הזה היה בדיחה עצובה. הוא התייחס לנושא כבעיה מהסיבות הלא נכונות, הציב שם מידע נטול הקשר, ולכן נטול משמעות וסיים בדרישה בלתי אפשרית מבחינה טכנית. יש סיבות למנוע פורנוגרפיה מילדים, אבל אלו לא הסיבות שהם הציגו ואין משותף לפתרונות האפשריים ולמה שהם העלו.

ירוק 11 בינואר 2013

אריאל, אחלה פוסט.

אתה צוחק על קדימה (כבר כמה פעמים), אבל לדעתי זה יותר עצוב מאשר מצחיק: ממה שמסתמן, אנשים אשכרה הולכים להצביע להם. או שהם יכנסו בדוחק עם שני מנדטים (שאול מופז יישאר בכנסת! יש!!) או שהם יהיו על סף כניסה. בכל מקרה כ"כ הרבה אנשים זורקים עליהם קולות כשהם יכולים לחזק מפלגות אחרות…

מצד שני – יכול להיות שהמצביעים האלו גם ככה מתחלקים שווה בשווה בין הליכוד-מרכז-עבודה, אז זה גם ככה לא משנה.

Yavor 11 בינואר 2013

ההקבלה לקובי גאונית! מצחיק ונכון.
מה זה "עם אחד"? התכוונת אולי ל"עם שלם"?

אריאל גרייזס 11 בינואר 2013

כמובן. תוקן, תודה

אנונימוס 11 בינואר 2013

כמות האגו במפלגות המרכז שמאל זה משהו מדהים. אפילו בשביל פוליטיקאים. ומדהים שאנשים לא מואסים בהם למרות זאת, וממשיכים להצביע למפלגות סופרמרקט של אגואים מכל הבא ליד כמו אלו שציפי לבני מחרבת כבר כמה שנים.

אלון 11 בינואר 2013

ביבי וקובי זו הברקת השנה.

סימנטוב 11 בינואר 2013

אבל אם אלוהים אמר לו אז חייבים לבחור בו, לא. – ענק, קרעת אותי מצחוק
ביביקובי מבריק

שניר 11 בינואר 2013

ביבי/קובי – גאוני.

MG 11 בינואר 2013

אריאל – יופי. הרבה לכתוב, אנסה לקצר:
1. אצל ביבי זה היה בהסכמה.
2. "ואתם במפלגות השמאל, אולי היה עדיף שתודיעו שאתם לא יושבים עם מפלגה גזענית כמו ש"ס?" משפט מקומם (ואני כותב זאת בתור מציע ל"גוש"). האם מפלגות הימין אוטומטית גזעניות? אני ממש לא מסכים. אפילו פאשיזם יכול להיות לא גזעני.
3. הליכוד ביתנו איחדו רשימות לא מזמן וכבר מקבלים ממך שם מאוחד. אגודת ישראל ודגל התורה עשו זאת לפני שנים הרבה ואתה עדיין מסרב לקרוא להן "יהדות התורה" – מדוע? אולי תקרא למרץ "רץ" ולליכוד "חירות"…

גיל 11 בינואר 2013

זו עוד בעייה בפוליטיקה הישראלית. חוץ מחד"ש, אני לא חושב שיש עוד מפלגה ששמרה על השם שלה 30 שנה (וגם הם רצים ביחד עם בל"ד).

יריב 11 בינואר 2013

למה זו בעיה?

אריאל גרייזס 11 בינואר 2013

איפה, באיזה עולם, כתבתי שמפלגות הימין הן גזעניות? כתבתי שמפלגות השמאל, אלו שהודיעו שהן לא יישבו עם ביבי, היה עדיף שהן יגידו שהן לא יושבות עם מפלגות גזעניות כמו ש"ס. איפה ראית משהו אחר?

MG 11 בינואר 2013

היה עדיף שיגידו גם וגם.
בכל מקרה, לדעתי היה עדיף לכתוב, שעל כל מפלכגה הרואה את מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית (ויהודית) לסרה לשבת עם מפלגת ש"ס (או כל מפלגה גזענית אחרת) באותה הקואליציה.

ארז (דא יונג) 11 בינואר 2013

בין המשפטים על המתנגדים והתומכים בביבי שכחת להוסיף משפט שאומר שכאלה שמכירים אותו מקרוב אומרים שהוא מסתובב עם דולרים בגרביים ומקבל הוראות מאשתו.

רפאל 11 בינואר 2013

נראה לי אבחר בערוץ הראשון שבו בוחרים להיות עיתונאים או מאפיונרים אם לא משלמים להם את הפרוטקשן השנתי.
אבל היי, זה בשבילנו…

אלעד 11 בינואר 2013

…ואם ביבי הוא קובי אז המדינה זה הלייקרס? כמו שהם נראים השנה? אוי-וויי

יוסי 11 בינואר 2013

אתה כמובן יכול לכתוב בבלוג שלך על מה שאתה רוצה, אבל העובדה שיש לינק ישיר לקשקושון הפוליטי הזה מאתר הבית של ספורט 5, היא לא פחות מביזיון.

אלעד 11 בינואר 2013

אני מניח שביממה הקרובה נוכל להבין ממבול התגובות שיהיה פה, מהן ההעדפות הפוליטיות של גולשי ערוץ הספורט

אריאל גרייזס 11 בינואר 2013

מה שספורט 5 בוחרים לשים מעמוד הבית שלהם הוא באמת לא באחריותי

אלעד 11 בינואר 2013

מרצ כבר איבדה הרבה מנדטים ללבני, בגלגול הקודם שלה כמפלגת קדימה. איך זה נגמר כולם יודעים.
אנשים הולכים אחרי סיסמאות, ואחרי זה מקבלים בכנסת אינטרסנטים ולוביסטים שדואגים לקרוביהם, בזמן שפעילים אמיתיים נשארים בבית. המזל הוא, שרוב הפעילים האלה נשארים פעילים גם מחוץ לכנסת. חוסר המזל הוא שבאותו הזמן האנשים הלא-ראויים שנבחרו, מרוקנים למדינה את הקופה.

אריאל גרייזס 11 בינואר 2013

בדיוק בגלל מה שקרה בבחירות הקודמות, אני לא חושב שזה ייקרה הפעם

אלעד 11 בינואר 2013

המצביעים הם אותם מצביעים… אנחנו. אז עכשיו קדימה כבר לא רלבנטית, אבל התנועה, יש עתיד, ואפילו העבודה וארץ חדשה יגרמו לכך שיותר מדי אנשים ראויים שנמצאים ברשימת מרצ לא ייכנסו לכנסת. המפסיד הגדול הוא האזרח, כמו תמיד

איציק 11 בינואר 2013

ואתה באמת חשוב אם את הבורקס בכיסא הסרד יוכל מספר 5 בתנוע או במרץ? רוב האנשים ברוב המפלגות מהמקום החמישי ומעלה, מיותרים. בחלק מהמקרים גם קודם. אני אומר זאת בצער, אבל באמת שזה לא מאוד משנה (אלה אם המרכז/שמאל ירכיב ממשלה). חבורה של 120 אנשים שממש קשה להאזין להם.אין שפה, מעט מאוד הגיון והרבה יגון. אבל אין בררה, צריך לזרוק פתק כלשהו, הרי בלי לזרוק עוד יותר גרוע.
אני לא כותב זאת בציניות, כי אם בכאב. אני באמת לא מאמין שבעינייני ביטחון/חוץ/כלכלה/מלחמה ושלום יש הבדל מהותי בין מרץ לישראל היתינו. רק בשולים של ההתבטאויות, את השאר החיים מכתיבים ומכריחים. לפעמים קצת עם לחץ וכאב, אבל בגדול החיים חזקים יותר. ההבדל הוא חברתי, תרבותי. מהו סדר העדיפויות, חנוך ליבה/אינוס דת (אסור ללמד את תורת המינים), האם משקיעים בתאטראות/ישיבות, איך יהייה הציביון של המדינה היהודית ועוד. השוני צריך להיות במיוחד שם, אבל גם שם הוא לא יהייה כל עוד יהיו יותר מפלגות מחברי כנסת.

יריב 11 בינואר 2013

לא ברור לי איך אפשר להגיע למסקנה שהבדל אינו קיים. מספיק להסתכל על הבדלים בחקיקה של המפלגות וחברי הכנסת השונים, או להסתכל על הפערים במדיניות המשרדים השונים לפי שרים. זה די ברור, אם רק תסתכל.

איציק 11 בינואר 2013

אני מדבר לא על מצאים כי אם על מעשים כאשר הם בשילטון. לא רבין ז"ל, לא ביבי, לא אולמרט ולא שרון, ונלך אחורה גם לא שמיר לא הביאו שלום. גם שמיר ישב בשקט כשאמריקאים ביקשו עם עיראק וכך גם ביבי לא נכנס הפעם רגלי לעזה, וגם השמאל היה קנראה תוקף מהאויר. החיים חזקים מאידיולוגיה. דברים שרואים מכאן לא רואים משם. מה לעשות, מצאים ופיטפוטים בתקשורת סובלים הכל, מעשים אלו החיים האמיתיים והם שונים לחלוטין וכופים את הפעולות ההכרחיות. לפעמים יש שאלה האם מי עושה מרצון ומי מהכרח, אבל כולם בסוף עושים.

MG 12 בינואר 2013

איציק, רבין הביא שלום בר-קיימא עם ירדן.
הרבה יותר חזק מהסכם השלום עם מצרים של "ידידך" בגין.

ניר 12 בינואר 2013

לפי מה אתה קובע שהשלום עם ירדן חזק יותר מעם מצרים?

MG 12 בינואר 2013

ניר, איזה הסכמים הירדנים הפרו?
ההסכם הכלכלי המהותי ביותר בין מצרים לישראל הופר (גז).
בנוסף, כבר פעמים רבות שמצרים וישראל מכניסות כוחות מעבר למותר לסיני ומקבלים אישור בדיעבד. לא זכורים לי מקרים דומים בצד הירדני.
כמה פעמים ירדן החזירה את השגריר לעומת מצרים?
ועוד ועוד…

איציק 12 בינואר 2013

MG,
עם ירדן לא היה מצב אוינות הרבה זמן לפני החתימה. מלך ירדן ביקר בתל-אביב וירושלים הרבה פעמים קודם. מה שרבין עשה היה די פורמאלי. גם כך עכשיו היחסים איתםלא משופרים ביותר. עם מיצרים יש כל הזמן חיכוחים אבל יש להם תרומה ליציבות שירדן לא יכולה לתת. עם היו שואלים את הרוב ביום החתימה עם מיצרים כמה זמן זה יחזיק היו אומרים הרוב שלא יחזיק. ראה איזה פלא, עם ההפרות והפרות בהסכמה, אפילו מורסי, למרות הדיבורים שלו, כשצריך, לא רק שומר על שלום (קר ככול שיהייה) כי אם גם מתווך ולא פחות הוגן ממובראק. כך שלדעתי אתה מגזים בשלום הירדני וממעיט במיצרי.

MG 12 בינואר 2013

איציק, נניח שכל מה שאתה כותב נכון (ואני לא חושב כך), איך זה מסתדר עם זה שמבחינתך רבין לא הצליח להביא שלום ובגין כן?
רבין חתם על הסכם שלום מוצלח אחד (בדיוק כמו בגין). מה היה יכול להיות אילו לא היה נחתם הוא ספקולציה בלבד.

איציק 12 בינואר 2013

אני לא טוען שהוא לא חתם ואם הובן אחרת, קבל תיקון. אני גם חושב שטוב שהוא חתם. אני חושב רק שעם מיצריים היה מצב יותר מסובך ועדיין יותר מסובך ולמרות כל זאת מחזיק מעמד, ואפילו לא רע. קר, אפילו קר מאוד אבל מחזיק ויציב. אני גם מאמין שאם היה משהו אחר, עדיין היה שלום עם ירדן כי המצב הבשיל ולא היה מסובך, אבל זו ספקולציה בלבד. עם אסד לא היתי חותם עכשיו על הסכם בכול מקרה.

אלעד 12 בינואר 2013

איציק, יש הבדל עצום בין תמר זנדברג ואבו-וילן – מספרי 6,7 במרצ – לעומת 90 אחוז מהח"כים שהולכים לאייש את הכנסת הבאה

איציק 12 בינואר 2013

זו כבר דעה אישית ואני ממש לא מסכים, ולא שיש לי משהו אישי נגדם. אבל במרץ הרבה יותר מדאיג אותי מספר 1 שלהם.

אסף רביץ 11 בינואר 2013

אם הפייסבוק שלי מעיד על משהו, נדמה לי שהדירוג שלך מפספס את ארץ חדשה. זה מתחיל להיראות כמו הטרנד הגדול של הבחירות האלה.

אלעד 11 בינואר 2013

השאלה הגדולה לגבי ארץ חדשה – מה בדיוק הם הולכים לעשות שם בכנסת? להתחבא מאחורי עציצים ולצאת עם מצלמה כל פעם שאיזה ח"כ מסתודד עם לוביסט? אני חושב שהקמפיין שלהם מאוד חשוב ומעלה הרבה שאלות, אני פשוט לא רואה איך זה מתורגם לעשייה פוליטית.

אריאל גרייזס 11 בינואר 2013

הפייסבוק שלך (ושלי) לא מעיד על כלום. כשאנשים יעמדו בפני הבחירה במישהו שהם לא מכירים לבין זה שהקול שלהם אולי יילך לאיבוד, אני חושב שבסוף הם יצביעו למה שהם מכירים.
חוץ מזה, מקום 12 בדירוג של גרייזס זה לא כזה רע, לא?

אלעד 11 בינואר 2013

ארץ חדשה נמצאים אצלי במקום השני ברשימת ה"במי הייתי בוחר אם היה מותר להצביע לעוד מפלגה". הראשונה ברשימה היא המפלגה של אמסלם

ירושלמי 11 בינואר 2013

"אם הפייסבוק שלי מעיד על משהו, נדמה לי שהדירוג שלך מפספס את ארץ חדשה. זה מתחיל להיראות כמו הטרנד הגדול של הבחירות האלה."

לדעתי זה מעיד בעיקר על קהל החברים שלך בפייסבוק. המציאות שונה לגמרי.

אלעד 11 בינואר 2013

לדעתי זאת מערכת הבחירות הראשונה שלרשתות החברתיות יש משקל כלשהו. תעמולת הבחירות מתנהלת ברובה דרכן. עד כמה זה משפיע יהיה קשה לקבוע, אבל "ארץ חדשה" זה מקרה מבחן מעניין. אם נתעורר ביום שאחרי ויהיו להם איזה 4-5 מנדטים, אפשר לסגור את מכוני הסקרים בארץ. הבעיה היא שהסקרים גם יכולים ליצור מציאות. "ארץ חדשה" טוענים שהם רואים כ-6 מנדטים בסקרים שהם עושים. לעומת זאת בסקרים של "YNET" הם בכלל לא מופיעים. עכשיו, כשמישהו ניגש להצביע, ופוחד לאבד את הקול למפלגה זניחה, הוא לא יצביע למפלגה שהסקרים לא מנבאים שתעבור את אחוז החסימה.

אבירם 12 בינואר 2013

מן הסתם, האמת היא אי שם באמצע הדרך, השאלה היא רק איפה האמצע.

איך יופיעו בסקרים של Ynet (בבעלות נוני מוזס) כשהם תוקפים אותו אישית?
איך יופיעו בסקרים של מינה צמח כשהיא שותה (שותה יופי יופי) מהצינור שמשתמש בסקרים שלה?
באיזו עוד מדינה דמוקרטית לרה"מ יש עיתון משלו שמחולק חינם?

הרי בעצמך כתבת שהסקרים גם יכולים ליצור מציאות.

זו בדיוק "השיטה".

אני מהמר על 4-5 מנדטים ל#ארץ חדשה

איציק 11 בינואר 2013

אם הפיסבוק שלי מעיד על משהו, זה מזל שאין לי פיסבוק!!!
פיסבוק – הדת החדשה. באמת, יש הרבה מחקר על Data Mining ועדיין לא ניתן להגיע למסכנות בעלות תוקף מהפיסבוק, בעיקר בגלל בעיות Big Data, שזה אומר, שכאשר יש כזו כמות עדירה של נתונים, אפשר לקבל נתונים בכול מסכנה שרוצים, ואחת הבעיות הגדולות היא איך לטפל בכול הנתונים הללו לקבלת דבר מה משמעותי.

אסף THE KOP 11 בינואר 2013

לגבי ההימור לבני-מר"צ. על מה מתערבים ?

משה 11 בינואר 2013

על אנשים כמוך מופז מדבר הרי אתה לא עשית ולא תעשה שמינית ממה שמופז עשה וזה לא שאני מצביע לו אבל אתה מוכיח שאנחנו עם מטומטם עכשיו לך תעשה חמוצים אידיוט

שמעון כסאח 11 בינואר 2013

"ביבי הוא קובי" גדול!

יש כאלה שבכלל חושבים שביבי הוא מג'יק.

MOBY 11 בינואר 2013

ביבי כקובי בהחלט מעלה מחשבה,יפה מאוד.
אז השאלה היא האם הליכוד היא הלייקרס של השנה? אז איך היא לוקחת אליפות השנה? ואח זו הלייקרס של שאקובי זה הופך את ליברמן לשאק…. אוי ויי זמיר.
אבל כשחושבים על זה אז הדרך היחידה לעצור אותו זה בעזרת השופטים.

איציק 11 בינואר 2013

ליברמן זה ג'אבר :-)
ואם תסתכל תגובה אחת למעלה אז מתברר שביבי הוא מג'ק ואז זה ממש מסתדר ;)

matipool 11 בינואר 2013

לא מבין את אלו שלא רואים את הזיוף שנקרא ביבי .
כשאני מדבר עם מעריצי הליכוד וביבי ומנתח איתם את הדברים , הם כמעט מסכימים ואז בסוף הם אומרים "אבל אנחנו אוהבים אותו , לא משנה כמה הוא ידפוק אותנו" . לאלוהים הפתרונים .
הקבלה נפלאה לקובי . שני טיפוסים שלא הייתי רוצה לשבת איתם לבירה .

ירושלמי 11 בינואר 2013

עוד 2 מערכות בחירות (פרט לזו הנוכחית) והם גם משתווים במזפר הזכיות.
ההבדל הוא שלביבי לא היה את שאק.

אלעד 11 בינואר 2013

היה לו – קראו לו אריק שרון. עד ששרון לא יכל יותר והקים את קדימה (=עבר למיאמי), וזכה בבחירות הבאות (אליפות ב-2006)

MJ 11 בינואר 2013

אותי מפליא הפער העצום בין כמות המאמץ וההשקעה שביבי משקיע כדי להגיע להיות ראש ממשלה (לפני 4 שנים וגם עכשיו) לבין חוסר המעש הנוראי שלו כשהוא בתפקיד עצמו.
נותן תחושה שהוא רוצה להיות שם רק לשם הכבוד והשררה, ובדיוק בשביל זה המציאו במדינת ישראל תפקיד – נשיא המדינה. בתפקיד הזה גם המבטא האמריקאי המושלם שלו יביא יותר תועלת.

אסף THE KOP 11 בינואר 2013

נכון להיום התפקיד תפוס ע"י רודף שררה גדול אף יותר מביבי.

wazza 11 בינואר 2013

אתה ממש פרובוקטור…

איציק 12 בינואר 2013

WAZZA,
אני לא תמיד אוהב את התגובות של אסף, אבל הפעם אני לא מבין את תגובתך. אני לא מחובבי ביבי, אך לטענה של אסף יש רגלים מוצקות מאוד. אתה יכול לטעון שפרס טרם, טרם הרבה, טרם המון (אני יכול לחשוב אחרת), אך אתה לא יכול לטעון שהוא לא רודף שררה, כוח והשפעה (רבין ז"ל היה יכול לספר לך על זה) ובכלים הרבה פחות נחמדים מביבי. אז חבל להתלהם כשאין על מה.

אריאל גרייזס 12 בינואר 2013

בוא נגיד ככה – כשביבי יעשה לטובת המדינה עשירית ממה שפרס עשה, הוא מוזמן "לרדוף שררה" כמו פרס. בעצם, בוא נתחיל מזה שביבי יעשה משהו.

אסף THE KOP 12 בינואר 2013

שיתחיל בלהתגייס לצבא ולשרת בחזית לדוגמא.

איציק 12 בינואר 2013

לדעתי פרס עשה הרבה עד סוף שנות ה-60 ומאז הוא רק מזיק, הוא והפודל שלו. הנזק שלו לא מדיד כי הוא כל-כך גדול. אז בו לא ניתוקח מי עשה יותר ומי הזיק יותר (ואני לא ממצביעי ביבי). כך שאם השמאל מהלל את פרס, זה עדיין לא עושה אותו גדול. בינינו, היתי מעדיף עולם פוליטי בלי פרס ובלי ביבי, אך אני מפחד שלא אזכה לזה. אני גם מפחד ממי שיבוא במקומם. בקיצור, המצב לא משהו. הבדל נוסף בין ביבי לפרס, זה שפרס התחיל להזיק קודם ובקצב מתגבר, אבל אם ביבי ימשיך הוא עוד עלול לסגור פערים.

איציק 11 בינואר 2013

מי שמצביע משפיע, לכו לבחורה – אחמד ביבי, התמחות בגניקולוגיה ופרוקטולוגיה.

מאשקה 11 בינואר 2013

סעיף 7:
אני במקום ה – 57 ברשימת מרצ לכנסת ה – 19.

אסף THE KOP 11 בינואר 2013

כבוד !

חבל שיש לכם רק 58 מצביעים.

איציק 11 בינואר 2013

מאשקה,
איני מבין שמקום 57 במקרה של מרץ הוא גבולי, על הקסקס, אבל במקומך, היתי לוקח באופן ממלכתי כדי לתת רוח גבית את המקום ה-120. טובים אחרים כבר עשו זאת בפלגות אחרות לפניך.
נ.ב.: אם יש רוטציה במרץ, הסיכוי שלך עולה פלאים להיכנס :-)

מאשקה 12 בינואר 2013

תודה לך איציק :)

לא דופק חשבון 11 בינואר 2013

ערב טוב

מתי 11 בינואר 2013

מה פשר ההקדמה הזו?

לא דופק חשבון 11 בינואר 2013

הכותב מסרב לראות את הפיל באמצע החדר
בנט עם 15 מנדטים ועוצמה לישראל עם 3 מנדטים
זה 18 מנדטים מימין לליכוד
רעידת אדמה בישראל,העם זז ימינה בגדול
בכנסת הבאה יהיו 55 מנדטים שהכי שמאלני בהם הם נתניהו וסער
הימין הביס את השמאל

אריאל גרייזס 11 בינואר 2013

אין שום הבדל בין הכנסת הבאה לכנסת הזאת. בנט תפס את המקום של ליברמן, זה הכל.

רן 12 בינואר 2013

אריאל אתה טועה. יהיה הבדל עצום. בכנסת הבאה נתניהו יהיה הסמן השמאלי של גוש הימין. בכלל הרכב קואליציוני שיהיה אנחנו צפויים למבול של ניסיונות חקיקה פשיסטית. חוקים שכל מטרתם תהה לצמצם את זכויות האזרח של קבוצות שונות באוכלוסיה. כל אותם חוקים שנתניהו בלם בכנסת היוצאת בעזרת בגין איתן ומרידור (שגורשו מהעיר הימנית) יוגשו שנית ואני לא רואה גורם שימנע את חקיקתם.

אריאל גרייזס 12 בינואר 2013

אתה מדבר על ההרכב של האנשים ברשימות, אבל מבחינת חלוקת מנדטים בין ימין ושמאל אין ממש הבדל.

trailblazer 12 בינואר 2013

אתה צודק לחלוטין,הימין הביס את השמאל,הימין הביס את השמאל כבר לפני 35 שנה(והמהדרין יאמרו מאז ומתמיד),אז אולי הגיע הזמן שתניחו לשמאל ותפסיקו להאשים אותו בכל הצרות?

דניאל 12 בינואר 2013

יותר מזה שאתה טוען שיהיה בערך 50 קולות ימינה מביבי , בכנסת הבאה 40% מחברי הכנסת היהודים (109 מתוך 120) כלומר בערך 44 חברי כנסת יהיו דתיים

קסיוס קליי 13 בינואר 2013

אריאל , אם לבית היהודי אתה אומר שהם מפלגה רק של ססמאות אפשר לזרוק את כל המפלגות לזבל. מה זה הליכוד, עבודה , התנועה, קדימה אם לא סיסמא אחת גדולה??? דווקא הבית היהודי הם מפלגה מאד יציבה שלא תרד מעשרה מנדטים.

אד הורטון 13 בינואר 2013

לגבי "הבית"- ווישפול ת'ינקינג ותו לא. קצת חוצפה לכתוב על מפלגה שיש לה מסורת של מאה שנה שהיא תיעלם. להערכתי היא תרד בהחלט כי ההיסטוריה מוכיחה שגדילה לא פרופורציונלית מביאה אחריה נפילה אבל לא עד כדי כך במקרה הזה משום שבניגוד לשינוי יש כאן אלקטורט יציב. לגבי בנט מוקדם לדעת. הקמפיין המבריק שהוא מנהל (קשה להתווכח עם הצלחה) מקשה לבחון את יכולותיו האמיתיות ונראה לי שאמירה כאילו אין כאלו והכל סיסמאות היא רדודה במקרה הטוב, משום שלאיש יש קבלות מתחומים אחרים והשאלה לגבי יכולותיו בשדה הפוליטי נשארת פתוחה.
חוץ מזה- בהצלחה לפאטס (יש לך חלק לא קטן גם בהתחברות שלי לספורט הזה וגם בבחירת הקבוצה).

צור שפי 13 בינואר 2013

אריאל, לטעמי אתה קצת פשטני לגבי ראש הממשלה שלנו. אני לא מתכוון לתמוך בו (או בגוש שלו) אבל מבחינתי הוא אדם עם יכולות ואינטליגנציה הרבה למעלה מהממוצע ולחלק משמעותי מקריאת המציאות שלו אני מסכים. העניין הוא שקיים "צד שני" (המכתיב את הצבעתי). הסיכום שלי לגביו הוא שהוא לא שחור או לבן (סופרלטיבים/דברי גנאי של אוהביו/שונאיו) אלא סיפור של איש מורכב.

Comments closed