עשר מחשבות על לילה מטורף

איך לעזאזל עובדים אחרי לילה כזה?

1. איך אמורים בכלל לעבוד אחרי לילה כזה? עזבו את החוסר בשעות שינה (איזה שינה?), האדרנלין יפצה על זה, אבל איך אפשר ללכת לעבודה עם עשרות אנשים שלאף אחד מהם אין מושג מהרכבת הרים הרגשית שעברת הלילה?

2. אם אני צריך לנסות להסביר את ההפסד הזה הלילה של דנבר, הייתי מחלק אותו לשלושה חלקים. ההגנה של דנבר היא כמובן החשודה מספר אחת. כל מי שראה את פלאקו בשבוע שעבר ובכלל יודע שמשחק המסירות הקצר זה לא הקטע שלו. האיש אוהב להפציץ רחוק. ועדיין דנבר נתנה לצ'אמפ ביילי – שברור לכולם שהוא מזמן לא השאט-דאון קורנר שהיה פעם (וזה שהוא בפרו-בול זה חתיכת ביזיון) להיות לבד עם הרסיבר שלו, רסיבר מהיר וחזק.

3.  אבל צריך להיות ריאליים שניה. אנשים היללו פה את ההגנה של דנבר במהלך העונה הסדירה כאילו מדובר בהגנת עילית. הם רק שכחו שמדובר בהגנה ששיתקה קבוצות די חלשות, וכשהם היו צריכים להתמודד עם התקפות חזקות – זאת של ניו אינגלנד, למשל – הם נכשלו בגדול. זאת הבעיה עם לנצח כל כך הרבה משחקים ברצף, זה גורם לך לקהות חושים מסוימת ומסתיר בעיות שצריך לפתור. אתמול, וון מילר המהולל לא התקרב בכלל לפלאקו. כשלון עצום.

4.  החשוד מספר שתיים הוא הבחור העונה לשם ג'ון פוקס. אלווי הוכיח שנה שעברה עם טים טיבו שאין לו בעיה לחתוך אנשים אם הוא לא מקבל מהם את התוצאות המיוחלות, וזה בדיוק מה שהוא צריך לעשות עם פוקס. כשאתה מסתכל על כל מהלך לחוד הוא נראה הגיוני – אם זה לשבת על הכדור כשיש לך 30 שניות וללכת להארכה, אם זה להריץ את הכדור שלוש פעמים בפוזשן האחרון במשחק, אם זה הפליי קולינג בהארכה, אבל כשאתה מחבר את כל המהלכים ביחד אתה מקבל מאמן שמרני ומקובע שלא הצליח לנצל את הנכס הכי חשוב שיש לו – מאנינג כמובן.

5. ופה אנחנו מגיעים לחשוד מספר שלוש. האמת, אני די מרחם על מאנינג אחרי הלילה. באמת כואב הלב. לא מגיע לו מאמן שמרן כזה והגנה איומה כזאת. הרי עם הגנה טיפה'לה יותר טובה, בכלל לא היינו מגיעים להארכה. מצד שני, אי אפשר לנכות אותו מאשמה לגמרי. החטיפה הזאת בהארכה היתה קילר אמיתי.

6. ובכלל, פייטון – בלי קשר למאמן שלו – שיחק נורא שמרני כל המשחק. אני לא זוכר אפילו ניסיון אחד לפצצה בעומק המגרש. והרי אנחנו יודעים שפייטון יודע ואוהב לעשות אודיבל בקו – אז למה הוא לא שינה את כל מהלכי הריצה השמרניים האלו למשהו אחר? איך זה שלא ראינו אפילו מהלך סקרין אחד במשחק?

7. דרך אגב, אני חושב גם שהחטיפה בסוף הגיעה בגלל אותו משחק שמרני. לפייטון כל כך נמאס מזה שהוא לא מצליח ושמכריחים אותו לרוץ כל הזמן שהוא הכריח את הכדור. בסוף משחק זאת פשוט טעות.

8. עוד דרך אגב – הארבו הוא מאמן לא פחות שמרני מג'ון פוקס. אני חושב שאיזה 80% מהמהלכים בדאון ראשון היו לריצה, למרות שהיה ברור שדנבר סוגרת את זה מצוין. למזלו, הצד השני היה עוד יותר שמרני ממנו.

9. חייבים מילה על הניינרס-פאקרס, שאליו כבר לא החזקתי יותר מדי מעמד. אני יודע שקפרניק נתן משחק ענק ודי ברור שגרין ביי לא ממש התכוננה אליו. אבל בבקשה, רק אל תספרו לי על "זן חדש של ק"ב". אני שומע על הזן הזה כבר 10 שנים ואיכשהו הוא תמיד נעלם אחרי שנתיים-שלוש. בואו ניתן לקפרניק עוד שנה-שנתיים ברמה הזאת, כשכל הליגה יכולה להתאים את עצמה אליו, ואז נדבר על "זן חדש". וזה כמובן בלי לקחת ממנו את מה שהוא יודע. וכבוד להארבו, האח השני, שלא נתן לאופי השמרני שלו להשתלט עליו וזרם עם מה שקפרניק יודע לעשות.

10. ואתם קולטים שעברנו רק חצי דרך? אין כמו שלב הדיוויז'נל. סוף השבוע הכי טוב בשנה. איך עובדים עכשיו, איך?

ליברפול. סתם הסתבך קצת
No Average Joe

No Comments

פאקו 13 בינואר 2013

אין לך מושג איך אני מזדהה עם 1 (ו-10). אני מסתובב פה בעבודה עם עיניים אדומות וטונה אדרנלין, ובא לי לנגוח בקירות כי לאף אחד אין מושג למה.
לגבי 9, לא זכור לי ששמעתי דיבורים על קאפרניק כעל דוגמא לזן חדש של ק"ב, אלא יותר כעל החלק האחרון בפאזל של קבוצה שכל המערכים שלה טובים (בתקווה שזה נכון גם במקרה של אייקרס, שאולי חזר לעצמו לאחר שער השדה במחצית).

פאקו 13 בינואר 2013

טוב, רק עכשיו קראתי את הפוסט של דורפן (לגבי קאפרניק)…

ניינר 13 בינואר 2013

אריאל, הכל נכון אבל אי אפשר להתעלם מעובדה מאד ברורה-האח הגדול לבית מאנינג הוא ואחאד צ'וקר והמשחק אתמול הוא עוד הוכחה למי שהיה צריך.
קפרניק מלך-חכה ותראה!

גיל 13 בינואר 2013

ואי אפשר להתעלם מהעובדה שכל פעם שהקבוצה של פייטון מפסידה השונאים של פייטון מפילים את האשמה עליו בלי קשר למה שקרה על המגרש.

D! בארץ הקודש 13 בינואר 2013

ואוהביו

childish 13 בינואר 2013

מסכים בנוגע לאי ידיעה של מרבית האנשים בגלל זה מזל שקיימים אתרים כמו זה שאשפר לחלוק עם עוד אנשים את הטירוף שהלך אתמול בלילה :) (או היום בלילה).
בנוגע להגנה של דנבר רשמתי את זה כבר בפוסט אחר אבל זה מתאים גם כאן הבעיה העיקרית שלהם הייתה הלו"ז הקל שלהם או כמו שעומר אומר
How you expect to run with the wolves come night when you spend all day sparring with the puppies

מיקיג' 13 בינואר 2013

בעניין הסקג'וול הקל, מה שקרה אתמול לברונק' מול הרייבנס הוא שחזור מדויק למה שקרה שנה שעבר לפאטס מולם. גם הפאטס הגיעה אחרי לוח קל, וגם היא קיבלה מכה בראש מרייבנס, שבמקרה ההוא רק כמעט ניצחה. מה שזה אומר אולי, שזה לא רק הלוח הקל שעמד בעוכרי דנבר, זה גם משהו שיש ברייבנס בשנתיים האחרונות שמתלבש טוב על משבצת הבום בראש לפייבוריטיות זחוחות.

אריאל גרייזס 13 בינואר 2013

אולי, אם כי אני לא ממש מתרשם מהרייבנס האלו. הברונקוז היו צריכים לגמור את המשחק הזה 40 פעם. פעם אחר פעם הם יכלו לסגור אותו, ונכשלו. זה הרבה יותר כשלון של דנבר, לטעמי, מאשר הצלחה של בולטימור

עידן. 13 בינואר 2013

להפך- דנבר הוציאו 14 נקודות מהחזרות כדורים על כל המגרש.

סך הכל ההתקפה של פיטון מאנינג הגדול שמה 21 נקודות על הלוח בכל המשחק + הארכה, וזה כאשר לא זכור לי שההגנה של בולטימור הצליחו להגיע אליו או ללחוץ אותו יותר מידי.

בלי ה- 14 נקודות של הקבוצות המיוחדות של דנבר (ואלו של בולטימור אשכרה נראו כמו חברה "מיוחדים"), המשחק היה בורח להם הרבה קודם.

מיקיג' 13 בינואר 2013

לא מסכים איתך בכלל אריאל, תעבור על כל הקומפליטס של פייטון, תראה כמה חלק גדול מהם היו על הקצה של הקצה. רייבנס שיחקו הגנה טובה מאד (שהחזיקה את פייטון על 21, זה לא רע בכלל). לא היו לה אולי מהלכים גדולים (האינטרס' גם לא היו תוצאה של הברקה הגנתית), אבל היא תסכלה מאד את פייטון. הרונקז לא הצליחו לגמור את המשחק בדיוק בגלל הסיבה הזו.

נתנאל 13 בינואר 2013

לגמרי מאנינג צריך ללמוד לשחק בטמפ' נמוכות והסקונדרי צריך להפסיק לחלק מתנות

קורא 13 בינואר 2013

מסכים עם כל סעיף, בעיקר 1 ו-10.
11. איך סוחבים עוד לילה אחרי לילה ללא שינה ולמחרת, שוב, קמים לעבודה?
לגבי הסוג חדש של הקווטרבק – נדמה לי רונן כתב על זה – הכוונה לא רק בק"ב שרץ, כמו שהיו כמה שנפצעו וירדו אחרי עונה ראשונה טובה. הכוונה לק"ב אתלטי עם יכולת תנועה ופיזיות להתמודד גם מחוץ לפוקט ולפתוח עוד אפשרויות (גם ווילסון כזה).

נתנאל 13 בינואר 2013

אתה קצת נחרץ מדי לגבי וון מילר. ידוע שהוא עלה עם מתיחה בגב ובאשר לשאר הדברים אני מסכים לגמרי הסקונדרי של דנבר הרס את המשחק לגמרי קרטר(מס' 32) שב-3 וארוך בתחילת המשחק עם פנלטי מטופש והמעורבות הגדולה שלו בטאצ'דאון של ג'קובי ג'ונס בנוסף לרהים מור שגם לו חלק בזה וביילי שפשוט התבזה אתמול… אבל הכי מתסכל זה מאנינג שחוץ מהזריקות לטאצ'דאונים פשוט שיחק גרוע כל הזריקות שלו היו מאחורי הרסיברים וממש נמוכים(אני מבין שלזרוק נמוך זה בטוח יותר.. אבל בחיאת…) כנראה שהוא לא קלאץ' כמו איליי והמזג אויר הוא הקריפטונייט שלו

מאנינג (הקטן) 13 בינואר 2013

דחילק, מה הקשקוש שמאנינג לא קלאץ'
הבנאדם הוא הול אוף פיים
בולטימור היא אחת מהקבוצות הקשוחות בליגה בשנים האחרונות
והיא מגיעה לפלייאוף כל שנה
מאנינג סחב את הברונקוס כל העונה
הברונקוס בעונה של בנייה
כנראה שלא מספיק בשביל סופר בול
אבל אין ספק שמאנינג הקטן נולד בשביל לשחק בקור
כי יש לו קרח בוורידים
מרגיז אותי קצת כל הק"ב הצעירים האלה שרצים ולא תופסים אותם
כל הלילה חיקתי שמתיוס יאכיל את קפרניק בקצת דשא
אי אפשר לתפוס אותו

גיל 13 בינואר 2013

יפה, אני מסכים עם רוב הדברים שכתבת. אני חושב שחלק מהמשחק השמרני כביכול של דנבר במסירות הארוכות נובע מכיסוי טוב של אופציות העומק של דנבר. זה מאוד הזכיר את הסופרבול נגד הסיינטס שבו נתנו לו הרבה זמן למסור אבל לא היה לו למי. הם היו צריכים להתבסס הרבה על הריצה, ומאז שנושן מורנו נפצע (איזה שם זה?) הוא הפך לפחות אפקטיבי כי כמה אפשר כבר לטחון רץ אחד?

אני גם מסכים איתך שזה משחק שהיה צריך להיות גמור לטובת דנבר הרבה יותר מוקדם. זה לא רק ה35 נקודות שבבית אמורות להספיק לניצחון (ברצף ה11 ניצחונות יריבות שמו מולם 16 נקודות). הבעייה הייתה שלדנבר לא היה יתרון של יותר מט"ד בשום שלב, ופה זה כבר קשור גם לשיפוט השערורייתי שנתן למעשה 14 נקודות מתנה לרייבנס עם הפאס אינטרפרנס שלא נשרק באינטרספשן הראשון של מאנינג, והאי קריאה לטאק רול (היו עוד כמה קריאות הזויות לרעת שני הצדדים אבל בעיקר דנבר נדפקו מהן). ולמרות זאת, 30 שניות לסוף עם יתרון, אין מצב שהגנה יכולה לתת ט"ד כזה קל. לא זוכר ט"ד "רגיל" כזה בסוף משחק שלא היה הייל מארי.

Cesar 13 בינואר 2013

אני באמת לא חושב שצריך להתנפל על פייטון מאנינג, ואין כאן שום כתם. היה משחק אדיר, עם מהלכים גדולים גם בהתקפה וגם בהגנה לצד טעויות בשתי הצדדים. בולטימור היו מעולים רוב העונה, והארבו בפלייאוף הוא אגוז קשה. ופלאקו ששנה שעברה היה מצויין בפלייאוף ממשיך באותה יכולת.
פשוט לא מגיע למשחק כזה שנאשים מישהו בצורה אבסולוטית. אפילו לא את פוקס. טוב, אולי קצת את פוקס. אבל איזה משחק היה, יא אללה! אין לי שום מסקנה רעה מהמשחק חוץ מכמה הליגה הזו פנטסטית.

אלון 13 בינואר 2013

לגבי 1, חשבתי שאתה עובד בחברה אמריקאית בה כל העובדים מתעניינים בספורט אמריקאי.

פאקו 13 בינואר 2013

הזכרת לי שעבדתי בחברה עם סניף בפיטסבורג, ולאחר הסופרבול האחרון שבו הם זכו הייתי בטוח שיהיה לי נושא לשיחה לפחות לאותו היום. הסתבר שאף אחד שם בכלל לא מתעניין בפוטבול. פשוט שביזות…

BrooklyN 14 בינואר 2013

לגבי 1 ו10 יש פתרון פשוט, תחזור לכאן.
גם אני חושב שפייטון היה בסדר ולא יותר אבל הציפיות ממנו לקצת יותר מזה. בהחלט חסר לו הקילר אינסטינקט שיש לאח שלו או לבריידי למשל שלא היה מפסיד משחק כזה. סיאטל צריכ לצאת עם הרבה תקווה לשנה הבאה ואטלנטה עם ברכיים משקשקות לקראת שבוע הבא, סן-פראן לא תישן מחצית שלמה!

עמית ג 14 בינואר 2013

יופי של סופ״ש.
לגבי דנבר-בולטימור, כואב הלב על פייטון, הבנתי שהוא סירב להתראיין ל-CBS בסוף המשחק. כמו שאחרים כאן אמרו, היה משחק גדול ואין טעם לחפש אשם אחד (גם אם זה פוקס). ההגנה של הרייבנס נתנה הופעה ייחודית לעונה זו, אם אינני טועה זו גם הפעם הראשונה שארבעה מהכוכבים הפותחים שם (כולל לואיס) משחקים יחד העונה וראו את זה על המגרש (הרבה לחץ על פייטון, משהו כמו 2-3 סאקים לא?).

הניינרס גרמו לנצחון אתמול להראות קל, בפועל הם שמרו את הפאק על 3 נק׳ במחצית השניה (הטאצ׳דאון הגיע בגארבג׳ טיים) אחרי מחצית ראשונה מעולה של רוג׳רס ומשחק ריצה לא אופייני. מדברים הרבה על קפרניק וכמובן מגיע לו, אך בל נשכח את האופנסיב ליין המפחיד שנותן לו זמן. גם גור, ורנון דייוויס וקרבטרי נתנו הופעה מצויינת. אחרי הרבה דיבורים על כך שורנון נרדם בצל עם קפרניק הוא הראה אתמול שטיעונים כאלו לא מחזיקים מים. מעבר לתפיסה של 40 ומשהו יארד הוא משך הרבה תשומת לב מהגנת הפאק ואפשר לקרבטרי שטח חופשי שתרם לפחות לטאצ׳דאון אחד.

אחרי ההופעות המדהימות של אתמול באו הסיהוקס וסיפקו את הדרמה הגדולה ביותר בדיוויז׳ונל הנוכחי. מקווה שההגנה של דנבר שמה ב-dvr, כי ככה סקונדרי אמור להראות. אחרי כל המאמץ של וילסון ושות׳ פשוט חבל על השטויות שקארול עשה ועל הקלות שבה נתנו למאטי אייס לשים שתי בומבות שהכינו לשער שדה. מעניין אותי מה חושבים כאן על ההחלטה ללכת על הייל מארי במקום שער שדה של 65 יארד. התחושה שלי זה בגלל שלונגוול הגיע לסיאטל לשבוע, אם האושקה היה כשיר, קארול היה הולך על שער שדה.

אחרי שלושה משחקים כאלו אינטנסיביים קצת קשה לי להתרגש מפאטס-טקסנס שמשוחק כעת. ניו אינגלנד לוקחים את זה בהליכה.

דורפן 14 בינואר 2013

אריאל – לגמרי בסוד – אתייחס לזה גם בעיתון מחר ואולי אוסיף פוסט. אבל קפרניק הוא לא קווטרבק שרץ. הוא קווטרבק שמוסר. יש לו את שיא המכללות של כל הזמנים במסירות – גם אם זה במחוז יחסית זניח.
אבל יכולתו לרוץ מונעת ממך לשחק עם שישה דפנסיב בקס. הוא לא ירוץ ל-181 יארד נגד אטלנטה. אבל מעניין יהיה לראות כמה ימסור נגד השינויים ההגנתיים שהם בוודאי חושבים עליהם אחרי שראו אותו מול גרין ביי.

אריאל גרייזס 14 בינואר 2013

מצטער, לא קונה. שיאי מכללות במסירה הם די בולשיט בסך הכל.
גם גריפין ג'וניור שבר שיאי מסירה, גם קאם ניוטון והשנה גם ג'וני מייזל. זה עדיין לא הופך אותם לפוקט פאסרס.
ק"ב שרץ ל-180 יארד במשחק הוא, מה לעשות, ק"ב שרץ.
האם קפרניק יודע למסור? בוודאי ובוודאי. אבל זה לא שמבדיל בין ק"ב פוקט לק"ב שרץ. אהרון רוג'רס עושה די הרבה יארדים על הקרקע ואף אחד לא חושב לקרוא לו ק"ב רץ. גם דונובן מקנאב בימיו הטובים או סטיב יאנג היו רצים די הרבה אבל עדיין הסתכלנו עליהם בעיקר כעל פוקט פאסר.
ההבדל העיקרי הוא שתהליך שעובר ק"ב פוקט הוא – אופציה ראשונה? סגור, אופציה שניה? סגור. ההגנה מתקרבת אליי, נזוז שני יארד קדימה בפוקט, אופציה שלישית? פתוח, נמסור. ק"ב רץ, לעומת זאת, עובר אופציה ראשונה, אופציה שניה סגורות, ההגנה מתקרבת – נראה חור ונרוץ אליו.
זה לא דבר רע בהכרח והרבה פעמים זה עובד אבל יש עם זה שתי בעיות:
1. פציעות
2. באיזה שהוא שלב, הק"ב מתרגל לזה שיש לו אופצית מילוט והוא מפסיק להתפתח. הוא מפסיק לחפש את האופציה השלישית והרביעית. וברגע שזה קורה, וההגנות לומדות לקרוא אותך – אתה נתקע במקום.

כרגע, קפרניק מזכיר לי בעיקר את מייקל ויק בעונה השניה שלו. באותה עונה, להזכיר, כולם דיברו על זן חדש של ק"ב, גם יודע לרוץ וגם עם זרוע תותח (לויק היתה חתיכת זרוע) וכזכור הוא היה הראשון אי פעם לנצח את גרין ביי בלאמבו בחורף (אז זה היה חתיכת סנסציה). אבל כולנו יודעים מה קרה אחרי זה.
האם קפרניק יכול להתפתח לאותו "זן חדש" של ק"ב? יכול להיות, אבל ראינו כל כך הרבה דוגמאות בעבר לזן הזה, שתוך שנה-שנתיים דהו ודעכו, שאני מטיל ספק מאוד גדול בכך.
לדעתי, אם קפרניק רוצה להתמיד בליגה הזאת, הוא חייב להפוך לפוקט פאסר. אם הוא ימשיך עם הריצות, בסוף זה ייתנקם בו

Comments closed