שבתרבות – עשר נקודות לסיכום השבוע

הסיקור התקשורתי של בית"ר, ערוץ 10 וגם הסופרבול, הכל נכנס לסיכום התרבות השבועי שלי

1. אני מוצא את עצמי חושב בנקודות בזמן האחרון. קצת כמו הגיבור של "נאמנות גבוהה" של ניק הורנבי, גם אני מדרג וסופר בזמן האחרון כל דבר. אני מרגיש רידוד תרבותי מסוים, אבל זה העידן שבו אנחנו חיים, רידוד. וחוץ מזה, הייתי חולה, מותר לי (כן, לא התחסנתי. אני עדיין מעדיף יומיים עם חום גבוה וכאבים מאשר את הדקירה הזאת, תהרגו אותי)

2. רידוד תרבותי יש בוודאי בדרך שבה מתייחסת התקשורת לבית"ר ירושלים. לא היה צריך הרבה כדי להוציא את העכברים מהחורים שלהם. קחו את נחום ברנע, למשל, שרק חיפש כנראה את ההזדמנות לספר לנו איזה ברבריים הם אוהדי הכדורגל עם המשפט האלמותי מהטור היום – "בקולנוע לועסים פופקורן, בכדורגל יורקים חמניות". תודה לך, ברנע, שאתה מספר לי מי אני.

3. בשלב הזה כולנו שותפים בהצגה של "קדאייב וסדאייב, צמד התאומים הצ'צ'ני" (באמת, עם השמות האלו הם אמורים להיות ג'קי רובינסון הישראלי?) . לא ברור מי הבמאי, מה שבטוח זה שהשחקנים אפילו לא מודעים לזה שהם חלק מהמשחק.

קחו את האימון היום בבית וגן עם ההתפרעות של קומץ אוהדי בית"ר. תגידו לי אתם שלא מדובר בהצגה אחת גדולה, מצד אחד אוהדי בית"ר שמגיעים לבצע את התפקיד שהוטל עליהם ומהצד השני אנשי התקשורת ש"חייבים" לסקר אותם. תגידו לי אתם שהם לא חייבים האחד את השני כדי להתקיים.

4. ואף אחד מאנשי תקשורת הספורט לא מהין לקנן – איך סגרו יציע שלם לחמישה משחקים? איזה מין ספורט יש לו זכות קיום ללא קהל?

5. וערוץ 10, האם הוא כמו עץ שנופל ביער ואף אחד לא שומע? ובכן, עכשיו שרפי גינת, יחד עם כלבוטק עברו אליו, אולי שוב נשמע. אבל ברצינות, מישהו אי פעם שמע על מנכ"ל שיש לו גם תוכנית טלוויזיה בערוץ? האם ביל גייטס מדי פעם חוטא בכתיבה של ה"וורד" בחבילת האופיס החדשה?

ומי אמור להחליט איפה לשבץ את כלבוטק? גינת, כמובן. ואם הרייטינג יהיה נמוך, מי יבשר לגינת שהתוכנית שלו צריכה לרדת, גינת?

6. ואם בכל זאת יש לי עצה לגינת, וגם לגולן יוכפז (אליו אני שומר חסד נעורים מהימים שהוא היה מעביר לי שמירה בכיף עם יומן הלילה שלו, אי פעם לפני 15 שנה), המנכ"ל של חדשות 10, זה בחייאת – תאפסנו את גיא זוהר. זוהר איש נחמד מאוד, אבל מגיש חדשות הוא לא. וגם שימו מישהו ליד תמר איש-שלום, היא חלולה מדי ככה לבד.

7. רוצים עיתונאית אמיתית, חוקרת, מהשטח? ובכן, הבלוג היה חולה השבוע ונאלץ להשאר יומיים וחצי שלמים בבית, מנוזל ודואב. אם אתם חושבים שקורה שם משהו בטלוויזיה בזמן שאתם לא רואים – ובכן, אתם טועים. אין שם כלום. עשרות ערוצים חלולים לחלוטין מאיזה שהוא אלמנט מעניין או מסקרן אפילו קצת. עדיף לעבוד.

8. שאלה – "יס" הולכים לפתוח ערוץ "ים תיכוני", לא סיפרו להם שערוץ 24 כבר הקדים אותם?

9. אשתי מאוד אוהבת את "מאסטר שף" ואם זה לא נופל על ספורט (בינינו, מתי זה לא נופל על ספורט?) אז אני רואה אותה. היא נורא רצתה לדעת מי ניצח, בסוף הייתי צריך לספר לה, נרדמה המסכנה. יש גבול לכמה הבן אדם הכי מכור יכול לראות פרסומות, כנראה. איך מה שהלך שם הוא לא סוג של חריגה ממה שמותר להם, אני לא יודע.

10. סופרבול עוד יומיים ונדמה שלא כתבתי עליו מילה. ובכן, זה רק נדמה, כי מילון הסופרבול השנתי שלי עלה בוואלה! והוא לא מצחיק כרגיל, אבל כן יש בו אזכור של "הסמויה".

אבל אם אתם באמת רוצים קריאה טובה על פוטבול, אל תפספסו את הטור של טל בן יהודה מהיום, שכמו הקבוצה שלו התעלה על עצמו השבוע.

בתמונה – חייקן של לואיס סווארז

כמה טוב יהיה (בשנה הבאה) / אלון רייכמן
עכשיו למשהו דומה לחלוטין. סיכום המחזור ה-20

No Comments

בלינדר 2 בפברואר 2013

אני אף פעם לא מתחסן בכל מקרה (אני לא צריך, אין לי מושג מה צה"ל הזריק לי בקורס חובשים אבל כנראה שזה עובד גם 11 שנים אח"כ) אבל אתה יודע שיש עכשיו חיסונים לשפעת בספריי, כן?

טוב, חזרה לכתבה…

אדם 2 בפברואר 2013

אתם יודעים מה יהיה נחמד אם יקרה? עליה של אוהדי הקבוצות בארץ לאימון של בית"ר כמפגן תמיכה בהנהלת בית"ר על הצעד שעשתה וכן תמיכה באוהדי בית"ר ירושלים שלא נמנים על "לה פמיליה".

זו תהיה חתיכת הצהרה.

אבירם 2 בפברואר 2013

אדם – רעיון מצוין!

גרייזיס –

1. ביל גייטס הוא לא המנכ"ל של מיכרוסופת מזה כ-5 שנים.

2. יש בעייתיות רבה במינוי גינת (מעל לכל – נוני מוזס, אבל לא רק) אבל למה יש בעייה עם זה שיש לו תכנית?

אם לבן של אסתי מהתמרוקים היתה תכנית בערוץ, או לנוני מוזס, אז אפשר היה לזעוק.

במקרה הספציפי של הכרוז של מכבי חבל לבזבז תחמושת על זה – יש די והותר לתהיות אמיתיות.

שמעון כסאח 2 בפברואר 2013

סעיף 2
עכשיו אתה קצת מרגיש כמו אלו שקוראים מאמרים וכתבות ב"הארץ" ולא נמצאים ב"צד הנכון".

סעיף 5
יש מישהו שחושב שיש עוד סיכוי שאנחנו האזרחים נראה שקל מהכסף שערוץ 10 חייב לנו? מה אתם חושבים יקרה אם הממשלה תנסה לגבות משהו? ידברו על הון-שלטון? מיקי רוזנטל? מישהו? כינים!

סעיף 7 (וגם 3)
כבר חז"ל הכירו את התקשורת שלנו, עליה נאמר "איסתרא בלגינה קיש קיש קריא"

שבת שלום.

אריאל גרייזס 2 בפברואר 2013

לא, אני לא מרגיש כמו אף אחד. אני חושב שחלק מהתפקיד שלי זה לבקר את התקשורת כשהיא אומרת שטויות וזה לא משנה מאיזה צד היא נמצאת.
במקרה של הארץ, כמו שאמרתי הרבה מאוד פעמים, אני לא קורא אותם ולא מנוי עליהם. בכלל, הגעתי למסקנה שיש הרבה יותר אנשי ימין שקוראים הארץ מאשר אנשי שמאל, פשוט כדי שהם יוכלו להתעצבן על הארץ. זה חלק מתסביך הנחיתות של הימין הישראלי שצריך להמשיך ולשכנע את עצמו שהשמאל שולט במדינה למרות שהוא מחזיק בשלטון כמעט ברצף כבר 35 שנה ויש לו גם את העיתון הנפוץ במדינה. אתה לא רואה את השמאל מקטר כל הזמן על מה שכתבו ב"מקור ראשון", שזה עיתון באותו סדר גודל כמו הארץ כזה

MOBY 2 בפברואר 2013

אתה בטוח במה שאתה כותב?
יש ערוץ רדיו שמיטב האיטמים הפותחים שלו הם הכתבות במקור ראשון. והתנגחויות בו.

אריאל גרייזס 2 בפברואר 2013

אין לי מושג על איזה ערוץ רדיו אתה מדבר. בכל מקרה, אני לא מכיר איש שמאל אחד שקורא מקור ראשון, אני מכיר מלא אנשי ימין שקוראים הארץ. יותר מזה, לאטמה זה אתר שלם שכל המטרה שלו זה להכנס בהארץ ולהוכיח שהם טועים. אישית לא אכפת לי, אבל הגיע הזמן אולי שהימין בארץ ייצא מהמגננה שהוא נמצא בה. אתם בשלטון, שום דבר, אפילו ראש ממשלה איום ונורא, לא מזיז אתכם משם. תפנימו ותתנהגו בהתאם.

שמעון כסאח 2 בפברואר 2013

כנראה שהחמצת את הנקודה.
אני (מדבר בשם עצמי בלבד) קורא את הארץ(במהדורה האינטרנטית כמובן) ואין לי בעיה עם דעות שונות משלי, שיתקפו דעות כשלי, הבעיה שכל מי שחושב קצת ימינה מהם הוא בור, אנטי-דמוקרט, פאשיסט, גזען, *שטוף מח* ועוד מרעין בישין שונים ומשונים, ז"א "פלורליסטים" שבזים למי שדעותיו שונות משלהם, כנ"ל נחום ברנע מתנשא עליך כי לדידו כדורגל זה דבר נחות.

ומעניין לעניין באותו עניין, קובי גם הוא מסתלבט עליך עם כל האסיסטים האלו במשחקים האחרונים או שבניגוד להארץ ונחום ברנע זה יעבור לו מהר מאוד?

אסף THE KOP 2 בפברואר 2013

זאת הדרך של הסמול מאז ומעולם.
לא ויכוח אידאולוגי או התייחסות עניינית אלה דה-לגיטימציה, שיסוי, הסתה, רדיפה וביזוי.

אריאל גרייזס 2 בפברואר 2013

על זה נאמר – כל הפוסל, במומו פוסל
אני מעולם לא עשיתי דה לגיטימציה, לא רדפתי, לא שיסיתי ולא ביזיתי. אתה לעומת זאת ממשיך לקרוא לי ולאחרים כמוני סמול, כנראה כדי לפצות על הנחיתות שאתה מרגיש , אז תגיד לי אתה מי פה עושה דה לגיטימציה

קשקשן בקומקום 2 בפברואר 2013

ואת זה כותב האיש שכתב "סמול", וקרא להארץ "דר שטרימר".
עלוב

אסף THE KOP 2 בפברואר 2013

אריאל – לא התייחסתי אליך אישית, ובכל זאת, אתה בחרת להיפגע. מעניין למה.
לגבי רגשי נחיתות, קצת מצחיק לשמוע את זה מאלו שנפגעים כל-כך מעיוות חביב של מילה.

קשקשן – אני יכול לכתוב "עלוב" על כל תגובה שניה שלך. תתבגר.
לגבי "הארץ", כנראה שהתבלבלת. מי שצריך להסביר איך העיתון הזה הפך לסמרטוטון אוטו-אנטישמי זה המו"ל שלו, לא אני.

אריאל גרייזס 3 בפברואר 2013

רגע אסף, אז יש שמאל, שזה אני ויש סמול שזה אחרים?
בחייאת, אל תתמם. הכינוי הוא לא "עיוות חביב", הוא ניסיון להמעיט את הצד השני, לעשות לו דה-לגיטימיציה, בדיוק מה שאתה מאשים את ה"סמול".
ביקשו ממך אין ספור פעמים, גם פה וגם בבלוגים אחרים, להפסיק עם זה ועדיין אתה ממשיך. ואחרי זה אתה יורד על "הארץ"? כל עוד אתה ממשיך עם המנהג המטופש הזה (לא חביב, אידיוטי. ואינפנטילי), אל תתפלא אם אף אחד לא ייקח אותך ברצינות.
ודרך אגב, חבר שלך ימיני הוא מלך הדה-לגיטימציה למי שלא מסכים עם הדיעות שלו. ואני אגיד לך עוד דבר, אולי ה"סמול" עושה דה-לגיטימציה, לפחות אצלו אף אחד לא ניסה לפגוע במישהו מהצד השני שלא מסכים לדיעות שלו, מה שאי אפשר לומר על הימין בארץ

אסף THE KOP 3 בפברואר 2013

מדובר בעיוות חביב, ובטח שלא בקנה מידה של ההסתה והשיסוי של הסמול הישראלי שלא מתבייש לכנות אחרים "גזענים", "פאשיסטים", "פושעי מלחמה", "יודו-נאצים" ושאר קלישאות מבית היוצר הבולשביקי.

ולגבי פגיעה באחרים – כל שני וחמישי המחנה שלך רוגם חיילים באבנים ומה לא בהפגנות שלכם בבילעין וכו'. אסור לשכוח, רצח ורדיפת יהודים הוא בכלל תחביב שפותח במקור ע"י הסמול עוד מימי הסזון ופרשת "אלטלנה". שלא לדבר על התרומה האדירה של המחנה שלכם לצמצום האוכלוסיה הישראלית, עקב יישום פנטזיית אוסלו שבישלתם מאחורי הגב.

אריאל גרייזס 3 בפברואר 2013

ברגע שמישהו בימין הולך עד הסזון ואלטלנה, אני יודע שהוא נואש להסברים

אסף THE KOP 2 בפברואר 2013

אה,כן. "נאמנות גבוהה" הוא אחד הסרטים הגדולים.

קשקשן בקומקום 2 בפברואר 2013

"זאת הדרך של הסמול מאז ומעולם.
לא ויכוח אידאולוגי או התייחסות עניינית אלה דה-לגיטימציה, שיסוי, הסתה, רדיפה וביזוי".

מה לעשות – כשאת זה כותב מישהו שקרא לעיתון שלא עונה על האג'נדה שלו – דר שטרימר, זה עלוב.

קשקשן בקומקום 3 בפברואר 2013

נו באמת – הבאת לי את המקארטי הישראלי – תגיד מספיק פעמים "תעשיית שקרים", "נאציפיקציה", ותדרג אנשים לפי מידת ציונותם ותקבל 600000000 טובקים.

האיש שאצלו עופר שלח הוא "שמאל קיצוני", ושמרצ עומדת אצלו על גבול הדיעה הלגטימית. תחסוך לי.

שמעון כסאח 3 בפברואר 2013

התגובה לקישור הייתה כל כך צפויה שאני מתחיל לפהק.

אסף לבטח יושב עכשיו ומחייך, באת לקלל ויצאת מברך, נתנו לך אחד שמבקר דעות שמאל מסויימות ובאוטומט קפץ לך "מקארתי".

מה שאסף רצה להוכיח.

אסף THE KOP 3 בפברואר 2013

"צדיקים, מלאכתם נעשית…" וכו'.

מ.ש.ל.

קשקשן בקומקום 3 בפברואר 2013

לא – לא הבאת "אחד שמבקר את דיעות השמאל".
הבאת את בן דרור ימיני – האיש שלקח על עצמו לדרג מי ציוני ומי לא, מי אוהב ישראל ומי לא, ומי אנטישמי ומי לא.

אין כל קשר לביקורת. הוא בדיוק הדוגמא למי שלא מבקר לגופו של עניין לעולם, אלא לגופו של אדם, והוא גם תמיד יודע למה אנשים עושים מה שהם עושים, ומה הם חושבים.

יש הרבה ימניים גדולים ממנו – אבל אין עוד מקארטי כמוהו. ךא אוטומט ולא בטיח

אסף THE KOP 2 בפברואר 2013

נחום ברנע – האיש הזה רלוונטי כמו נפיחה במדבר. אין מה להיפגע ממנו, האיש הוא קריקטורה מלאה בעצמה.

הנה, זה מה שחושבת עליו שלי יחימוביץ (מקור "ויקיפדיה"):
"ברנע תמיד היה וממשיך להיות מגינם הקבוע של המושחתים, הוא האחרון בעולם שהייתי לומדת ממנו אתיקה עיתונאית".

אריאל גרייזס 2 בפברואר 2013

בוא נגיד ששלי יחימוביץ' לא בדיוק אוביקטיבית לגבי ברנע (ובצדק, כמובן, אחרי מה שהוא כתב עליה, עם הסיפור עם הבגד ים).
בכל מקרה, יש מקומות שבהם ברנע רלוונטי – באותה כתבה יש לו קטע מצוין על ההסדר שהוצע לפזורה הבדואית. כשהוא נשאר בתחום שאותו הוא מכיר ושולט, הוא עושה את העבודה טוב מאוד. הבעיה היא היציאה מאותו תחום ופה התלונה שלי לא רק כלפיו – שאיך שהתחיל הסיפור של בית"ר, כולם יצאו מהחורים. אנשים שביתר לא ענינה אותם אף פעם פתאום כותבים עליה.
התלונה פה היא לא על ברנע לבד אלא על כולם.

אסף THE KOP 2 בפברואר 2013

ברנע הוא דוגמא לחולי של העיתונות בישראל.
אנשים שאין להם מושג כותבים על כל דבר כאילו היו איזה אורים ותומים.

עיתונות נפוחה, יהירה, מלאה בעצמה ובעיקר מטומטמת.

סימנטוב 2 בפברואר 2013

the following נראה טוב. גם 'הממשלה' מתבשל להיות מבטיח.

צור שפי 2 בפברואר 2013

ניסיתי להחזיק את עצמי אבל זה חזק ממני: רק אני הבחנתי מהרגע הראשון שהכינוי המתבקש לצמד החדש של בית"ר הוא "עודאי וקוסאי"?

סוס זקן 2 בפברואר 2013

אני דווקא חשבתי על אהלן וסהלן (בפרשת הפנדל המפוקשש)
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%94%D7%9C%D7%9F_%D7%95%D7%A1%D7%94%D7%9C%D7%9F

אלעד 3 בפברואר 2013

קריוס ובקטוס? :).
תודה על התזכורת לדודו גבע

Asaf the Kop 2 בפברואר 2013

אתה מלה-פמיליה ?

Asaf the Kop 2 בפברואר 2013

השאלה לצור.

שיימס 2 בפברואר 2013

סעיף 4- היו הרבה דברים שנכתבו השבוע על עניין בית"ר, חלקם מעניינים ומעוררי מחשבה, חלקם מתבקשים אבל מוסיפים 0 לדיון. מה שלי היה חסר בהקשר של ספורט בלי אוהדים היה איפה ההתייחסות להצעה (שהאמת- עדיין קשה לי לשפוט אותה) לשחק נגד א.א.פאחם בלי קהל. זו לא בדיוק אותה קבוצה שכל פעם שקיבלה עונש רדיוס ללא קהל טענה שחייבים למצוא סידור אחר כי ספורט בלי קהל זה כמו הארץ בלי קוראים ימניים?? (טוב, את הסוף אני המצאתי אבל אתם מבינים למה התכוונתי..)

סעיף 6- לטעמי, הדבר הכי טוב שיצא מגיא זוהר זה החיקוי שלו של אסי כהן בארץ נהדרת…

סעיף 7- אני מציע את זה כאלטרנטיבה כלשהי:
http://shaymess.wordpress.com/2013/02/01/%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%A4%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-9-%D7%91%D7%9C%D7%99-%D7%AA%D7%97%D7%A8%D7%98%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7%9E%D7%AA-%D7%A0%D7%A1/

MJ 2 בפברואר 2013

רציתי להגיב לך על המילון סופרבול בוואלה, אבל לא רציתי להבלע בין כל ה"אתה חייב לי חזרה 5 דקות מהחיים" ל"לא התגעגעתי לגרייזס חשבתי שהוא עזב".

אחלה מילון, בייחוד ההגדרה של ריי לואיס…
מסורת מגניבה לאללה

פאקו 2 בפברואר 2013

+1. אל תיתן למגיבים בוואלה לשבור אותך. מצחיק ושנון כתמיד.

תומר 2 בפברואר 2013

אתם יודעים מה הכי מצחיק בהצגה של ה"תאומים" הצ'צ'נים? שהשמות שלהם אפילו לא באמת מתחרזים. בת'כלס צריך להגות אותם KADIEV וSADAYEV ולא "צבוטותי וקוטותי" כמו שהתקשורת מנסה להציג.

Rוקו 3 בפברואר 2013

טור טוב.
לענין גינת – מאז ומתמיד היו עורכי עיתונים שכתבו בעיתון שהם היו העורכים הראשיים שלו (דנקנר ומרגלית במעריב ואפילו גינת בידיעות) לכן אין לדעתי בעיה עם עצם הגשת תכנית בערוץ שהוא ממנכ"ל אותו.
הפרות תנאי שידור בערוץ 2 בזמן מאסטר שף? הצחקת. כבר שנים אני מתחנן שיקום פה איזה דמוי FCC (רק פחות צבוע) שיאסוף נתונים על ההפרות של כל הערוצים כולם. מי שרוצה לקרוא את דוח הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו יכול להבין את האבסורד – נותנים לזכייניות לדרג בעצמן את הסוגה של השידורים ועובדים בשיטה של "כל עוד צופים לא מתלוננים לא נפתח הליך הפרה…". אין באמת מישהו בתוך הרגולטור שמסוגל בכלל לפקח על הדברים האלה.
ואנחנו אוכלים הכל.
בתיאבון

Comments closed