שוערים. סוג של פרידה מדווידוביץ'

הפרישה של ניר דווידוביץ' היא הזדמנות טובה לחזור לאלו שליוו אותי כל חיי הספורטיבים - השוערים

טוב, אז אולי אני לא כל כך מבין בסרטים, ספרים ושחקני שדה, אבל יש דבר אחד שאני כן מבין בו. וזה שוערים.

למה אני כל כך מבין בשוערים? כי הייתי אחד כזה בעצמי. כמובן, לא בשום מסגרת רשמית, אבל בשכבה שלי בבית הספר הייתי נחשב לאחד הטובים. זה שבוחרים ראשון או שני בכוחות.

לא אכחיש, הגעתי לתפקיד הזה מאותה סיבה ששוער מגיע אליו בברזיל – לא הייתי טוב בשום דבר אחר על המגרש.

גם לא אתיימר להגיד שהייתי ממש טוב. היו לי אינטסינקטים לא רעים ובעיקר הייתי חסר פחד. קופץ לרגליים של החלוצים מולי כאילו אין מחר. כשאתה בבית ספר ורוב השחקנים לא יודעים להקפיץ מעל השוער, זה בדרך כלל מספיק.

היינו משחקים בדרך כלל על מגרש אספלט ולא היה שבוע שבו לא הייתי חוזר עם חתכים ושפשופים בברכיים ובמרפקים, אבל לא היה משהו שנהנתי לעשות יותר מזה.

אבל לא עליי באנו לדבר פה, אלא על שוערים גדולים באמת.

בגלל שהייתי שוער בעצמי, שוערים היו תמיד הפוקוס שלי. מכל השחקנים על המגרש, השוערים הם אלו שהכי התענינתי בהם. כתוצאה מכך, היו די הרבה שהשפיעו עליי.

הנה כמה מהם, כסוג של טריביוט לניר דווידביץ שפרש השבוע (והשפיע עליי מעט מאוד, יש לומר):

הראשון:

אומרים שאתה אף פעם לא שוכח את הראשונה שלך. זה נכון. גם לגבי שוערים.

לכן, בחיים אני לא אשכח את גרובלר. עד היום אני משלב את השם שלו בטורים בתור דוגמא לשוער עם אינסטינקטים מדהימים שמדי פעם עשה טעות מגוחכת למדי (ריינה, מזכיר לך מישהו?). או סתם בתור דוגמא למישהו עם שפם מפואר.

GROBBELAAR_Bruce_19900408_GH_L_3

בתור ילד, גרובלאר היה כל מה שרציתי להיות. אמיץ, חסר פחד, משוגע.

כשדודק הביא לנו את גביע האלופות ההוא, כולנו ראינו שהרוח של גרובלר שרתה עליו. יש דברים שלא שוכחים, אפילו אם קיבלת מעט מאוד שידורים של הקבוצה האהובה עליך בתור ילד.

זה שהלך:

אני מדי פעם שומע קולות שאבי רן כנראה לא היה גדול כמו שעשו ממנו. שהמוות שלו הפך אותו למיתי.

תרשו לי לענות להם במילה אחת – שטויות במיץ.

כולנו ידענו שאבי רן הולך להיות גדול. כולם דיברו על זה. האיש חטף שבעה גולים מארגנטינה ועדיין כולנו אמרנו שהוא היה הטוב במגרש. מאז ועד היום אני מתעב אופנועי ים.

ההופעה:

תמיד טענתי שהמוות של אבי רן היה מה שחסר לנו בשביל לעלות כיתה ברמת הנבחרות. אני באמת מאמין ששוער ברמה הגבוהה ביותר היה מספיק לאחת הנבחרות של שנות התשעים כדי להגיע לטורניר בינלאומי.

אבל רגע שבו אבי רן לא היה חסר, זה במשחק מול קולומביה בבארנקיה. הקמפיין ההוא למונדיאל 90' הוא מהסוג שאף ילד באותה תקופה לא מסוגל לשכוח. ה"ככה לא בונים חומה" מול אוסטרליה. השנאה לפרנק ארוק. כמובן, הגול של אוחנה (הוא כבר הכניס אותו או שהוא עדיין מנסה לעבור עוד שחקן?). החזרה הביתה מבית ספר ביום של המשחק מול קולומביה ברמת גן ולראות את רמת גן מפוצץ.

ומעל הכל, את המשחק ההוא, בלילה בלילה, המשחק שבו בוני גינצבורג נתן את אחת מתצוגות השוערות הכי גדולות שראיתי בחיים שלי.

העובדה שישראל היתה קרובה מרחק שער מלעבור נבחרת, שבדיעבד שיחקו בה כמה וכמה שחקנים עצומים (באותה תקופה לא היה לנו מושג) כמו ואלדרמה, היגיטה, רינקון ואחרים, יכולה להזקף לזכותו של שחקן אחד ושחקן אחד בלבד.

חבל ששאר הקריירה (כולל זאת של הפרשנות בערוץ 1) לא עמדה באותם סטנדרטים.

ההוא שבגללו:

יצא לכם פעם לאהוד קבוצה בגלל שחקן אחד בודד? אני בטוח שיש המון ילדים היום שאוהדים את בארסה בגלל מסי או את ריאל בגלל רונאלדו. אבל אצלי זה היה עוד יותר קיצוני, אני בחרתי לאהוד קבוצה בגלל שוער.

בשנת 90' לא היה מונדיאל. אבל אם כן היה בו מונדיאל, הרי שהוא היה הגנתי ומכוער ועל כן לא פלא ששוער הוא זה שמשך את תשומת הלב שלי.

Walter-Zenga-Inter

וולטר זנגה היה השוער שניסיתי להיות. חזק. תחנה אחרונה. ועד חצי הגמר שבו הודחה איטליה (בפנדלים, אלא מה, מול הקבוצה השנואה של ארגנטינה שהדיחה בצורה בלתי נתפסת את ברזיל שלי בשמינית), הוא שמר על שער נקי לגמרי.

כמובן, לא מפתיע שמרגע שהתחלתי לאהוד את אינטר בגללו, הם לא לקחו אליפות במשך 15 שנה.

זה שהביא:

אתם לא צריכים לדעת הרבה על קלאודיו טפארל, רק את העובדה שהוא עזר להביא את הגביע העולמי הראשון לברזיל בימי חיי.

 taffarel28

בשביל אומה שבה שוערים היו אלו שלא יודעים לשחק וגם עלו לה בגביע אחד או שניים, זה מספיק כדי להפוך את טפארל – שוער טוב, אבל לא הרבה יותר (אבל כן זה שפתח את הדרך לשוערים ברזילאיים בטופ העולמי כמו דידה וג'וליו סזאר) לאליל שלי בשנות התשעים.

העצום:

טוב, חוץ מהבחור הזה.

תראו, מרבית שנות התשעים הם חור שחור מבחינתי. בתחילת 94' התגייסתי ואחרי השחרור הלכתי לאוניברסיטה ובשנים הראשונות לא היו לי כבלים (הייתי הסטודנט היחיד בבאר שבע בלי כבלים פיראטיים, לדעתי) אז הייתי די מנותק מהרבה סוגי ספורט למשך מרבית העשור.

אבל שוערים עדיין לא חמקו ממני, במיוחד אם הם הגיחו בתחילתו של העשור ונשארו בו עד סופו. כמו פיטר שמייכל.

Peter_Schmeichel_1812655i

אני אוציא את זה כבר עכשיו. הייתי בעד דנמרק ב-92' בגלל שמייכל. והמשכתי להיות בעדו עד כדי כך שב-99', בגמר המפורסם בקמפ נואו עדיין הייתי בעד הקבוצה שלו.

ואיזה תצוגה הוא נתן בגמר הזה. מדהים כמה מעט קרדיט הוא מקבל על זה, בזכות הסוף המדהים של הגמר, אבל שמייכל הוא לדעתי – לא בקהאם, סוליישר או שרינגהם- הסיבה האמיתית שבגללה היונייטד לקחו את הגביע ההוא.

בניגוד לשוערים אחרים ברשימה, אף פעם לא יכולתי לדמיין את עצמי כשמייכל. הגודל העצום, כפות הידיים הענקיות, רעמת השיער הבלונדיני. שמייכל היה לא פחות מאל נורדי שירד לכדור הארץ כדי להראות לנו שאנחנו בני תמותה.

לא ראיתי את כל השוערים בהיסטוריה, אבל בין אלו שראיתי, אין לי שום ספק ששמייכל היה הכי גדול שעלה על המגרש אי פעם.

הגרמני:

עוד סיבה ששמחתי שמנצ'סטר ניצחה באותו גמר היתה מי שהיה בצד השני.

תגידו מה שתגידו על אוליבר קאן, אי אפשר להתכחש לעובדה שיש לו את הלוק של קלגס נאצי. בחלומותי הגרועים אני רואה אותו מסדר יהודים בשורה וצועק "שנל, שנל!".

מהסיבה הזאת בעיקר אף פעם לא באמת התחברתי לשוער העצום הזה. וזה קצת חבל כי קאן באמת היה שוער גדול.

kahn_1666422c

שלוש שנים אחר כך הוא היה לטעמי השחקן המצטיין של מונדיאל 2002 וגם השחקן שהכי הפחיד אותי לקראת הגמר מול ברזיל.

בסופו, הייתי עצוב קצת בשביל קאן. אבל ממש קצת.

האליל:

אני יודע שיש כאלו שיגידו שג'ובאני רוסו וכאלו, אולי יביאו זר אחר בתור דוגמא. אבל לטעמי, שורה אוברוב היה הזר הכי גדול שנחת בארץ אי פעם.

obarov

הוא לא הגיע בסוף הקריירה שלו, הוא לא נתן עונות בינוניות, הוא תמיד היה הטוב על המגרש והיה לו את המהלך הזה שהוא הולך על הכדור עם הרגל קדימה שהפחיד למוות חלוצים.

כמה שפר מזלנו שיצא לנו לראות שוער עצום כזה פה בארץ.

אלו שלא התחברתי:

בופון, קסיאס, ואן דר סאר, מנואל נויר – כולם שוערים גדולים עם קייס להיותם הטובים בעולם בנקודת זמן מסוימת.

ועדיין, לא התחברתי לאף אחד מהם.

ככה זה עם שוערים, כמו עם דייט ראשון – או שיש לך קליק או שלא.

***

מי השוערים שעשו לכם את זה?

 

 

 

פלייאוף פח (חלק ג')
אחרי עונה לפני אחת טובה אפילו יותר (איה שורק - AKA התולעת)

No Comments

ניצן נ. 18 במאי 2013

ירוסלב באקו

סטודנט 2.0 18 במאי 2013

אייל וקראט

wazza 18 במאי 2013

אשרף דאמוני

פראליה 18 במאי 2013

ירון בראון

ז׳וטא 18 במאי 2013

פיטר שילטון

ז׳וטא 18 במאי 2013

מזדהה לגמרי עם ההקדמה שלך, גם אני הייתי בשער בגלל חוסר כשרון כשחקן שדה…

היו הרבה שהשפיעו עליי ושרציתי לניות כמותם מהיגיטה דרך אבי רן , לשמייכל ואפילו זובי זרטה שנתן מונדיאל מהסרטים ולקח שם כמות פנדלים באחוזים מטורפים, אבל הראשון תמיד ישאר פיטר שילטון.

מתן גילור 18 במאי 2013

"תגידו מה שתגידו על אוליבר קאן, אי אפשר להתכחש לעובדה שיש לו את הלוק של קלגס נאצי. בחלומותי הגרועים אני רואה אותו מסדר יהודים בשורה וצועק "שנל, שנל!." – לא מתאים לך, אריאל (ואני מניח שזה נכתב בצחוק, אז אני לא כותב את דעי, כאילו זה נכתב ברצינות).

האם אתה באמת חושב ששוער ששוער שהיה מצוין בארץ (דווקא לא היו לו מספרים יוצאי דופן) יותר גדול מחלוץ שהעמיד קריירה של כ-15 שערים לעונה בפריימרליג?

אריאל גרייזס 18 במאי 2013

לא מבין מה הבעיה, זה הלוק שלו. תסתכל על התמונה שלו.
ולגבי השאלה שלך, אני מניח שאתה מתכוון ליעקובו? כי אם כן, כמה עונות בארץ הוא בדיוק נתן? גם ג'ובאני רוסו לא עשה יותר מדי בקריירה מחוץ לישראל ורבים מחשיבים אותו לזר הכי גדול שהיה פה.
וחוץ מזה, אובארוב היה שוער נבחרת רוסיה בתקופה הגדולה שלה, זה ממש לא הולך ברגל

מתן גילור 18 במאי 2013

ת'אמת, לא יצא לי לראות יותר מדי קלגסים נאצים כדי ליצור פרופיל.
האם היית חי בשלום עם הערה דומה על פיני בלילי וג'אהדיסט מאל קעידה?
ג'ובאני? מעבר ליעקובו ואוברוב, גם ז'וטא, פראליה ומגאמדוב היו יותר גדולים וטובים ממנו. אבל הואיל וזה לא נושא הפוסט וחבל לי לקלקל לך את כיוון הדיון, נראה לי שאין טעם להרחיב את הדיון על הזרים שהיו פה. על זה נדון פעם אחרת :)

austaldo 18 במאי 2013

עדיין, יש דברים דברים שלא אומרים גם בצחוק.

באבא ימים 18 במאי 2013

הם הרגו שישה מיליון. אנחנו נצחק עליהם באופן חסר רגישות ומעליב. נראה לי די הוגן.

סוס זקן 18 במאי 2013

+1

פתח תקווה לא קיימת 18 במאי 2013

צ'ילאברט, כי בבת אחת הוא מגלם את הטירוף שמסמל את העמדה הזאת, יחד עם הבעיטות החופשיות המטורפות, שהופכות אותו אולי לשוער היחיד שכנראה היה טוב יותר בלהבקיע מאשר בלעצור את הכדור…

בני תבורי 18 במאי 2013

אלמלא פתח תקווה לא היית שומע על מכבי חיפה.

פתח תקווה לא קיימת 18 במאי 2013

לא ברע, אבל הייתי חי עם זה בשלום :)

דון נאפולי 18 במאי 2013

דני עמוס. באמת.

רומן 18 במאי 2013

תגיד אתה רציני?
אתה מדבר על אובארוב בלי לדבר על ויקטור צ'אנוב?
אובארוב היה השוער של הקבוצה הבינונית של דינאמו מוסקווה, צ'אנוב היה השוער הראשון של בריה"מ הפנטסטית, שלדעתי רק שערוריית שיפוט במונדיאל 86 מול בלגיה מנעה ממנה זכיה במונדיאל, ולא פחות מזה הוא היה השוער של דינאמו קייב הענקית של שנות ה80.

דון נאפולי 18 במאי 2013

תגיד מה שאתה רוצה אבל אובארוב שיחק במונדיאל 90' וצ'אנוב לא, למרות ששניהם היו בסגל.

אריאל גרייזס 18 במאי 2013

אבל דיברנו על הקריירה בארץ וזאת של אובארוב היתה ארוכה ופוריה הרבה יותר

rbi 18 במאי 2013

צ'אנוב אף פעם לא היה שוער ראשון של ברית המועצות. ב86 ו88 (כשהם הגיעו לגמר נגד הולנד באליפות אירופה) דסאייב היה שוער ראשון.
כשדסאייב נפצע אחרי המשחק הראשון במונדיאל 90, לובנובסקי שהיה במקביל המאמן של דינמו קייב ושל צ'אנוב העדיף את אובארוב בשער ב2 המשחקים שנותרו.

amitpros 18 במאי 2013

+1
מעולם לא ראיתי בעיטות שוער ל70 מטר מדויקות כמו של צ'אנוב.
אני זוכר את הרחש בקרית אליעזר שניה לפני שהוא היה מוציא עוד בעיטת שוער ומייתר לחלוטין א תהצורך בקישור…
אבל RBI צודק כמובן
דסאייב תמיד היה השוער הראשון של רוסיה הגדולה ההיא דאז,ואובארוב שני
צ'אנוב למרות שהיה השוער של דינמו קייב היה השלישי.

כולם אגב שוערים אדירים
לי אין ספק- שוער כמו אובארוב בחיים לא נראה יותר בישראל

רומן 18 במאי 2013

אתם בטוחים??
איך יכול להיות שלובנבסקי העדיף את אובארוב?
נשמע לא הגיוני, באותה תקופה אם היה מעדיף את אובארוב אז גם היה לוקח אותו לקייב בלי בעיה

ג'וני 18 במאי 2013

ג'ובאני רוסו השחקן הזר הטוב והמעניין ביותר ששיחק בארץ

איגביני השחקן הזר הכי מצליח ומפורסם שמשחק בחו"ל שהגיע מהליגה הישראלית.

רוסו הוזמן לנבחרת קרואטיה מהליגה הישראלית שזה לא דבר שמה בכך.
צריך לזכור שיש מאות שחקנים קרואטים שמשחקים ברחבי העולם כולל כאלה שמשחקים בליגות הרבה יותר טוב מהישראלית ורובם לא הוזמנו לנבחרת לעומת זאת רוסו כן ולכן זה השיג אישי מטורף במיוחד שקרואטיה היא אחת הנבחרות הטובות בעולם.

בנוסף רוסו בתחילת דרכו הוביל את הפועל ב"ש לזכייה בגביע המדינה לאחר ניצחון 0:1 בגמר על מכבי ת"א, במספרת, 1997
לאחר מכן זכה עם מכבי חיפה באליפויות והוביל אותה לשלב הבתים בצ'מפיונס ליג.

בואטנג למשל היה שחקן בכיר בנבחרת גאנה אבל ברגע שהוחתם בבית"ר ירושלים הוא הודח מהנבחרת כי הרמה בארץ נמוכה מאוד ולכן ההזמנה של רוסו לנבחרת קרואטיה מסביר עד כמה מדובר היה בשחקן גדול.

MCMANAMAN 18 במאי 2013

שמייכל הוא בהחלט אחד השוערים הגדולים שנראו. השחקן היחיד אי פעם של יונייטד שממש הערצתי(אומנם הייתי שוער בכדוריד אבל עדיין) ולפי דעתי השוער הכי טוב באחד על אחד במרחק עצום מכל השאר.
שוערים גדולים נוספים?
אני זוכר שהיו 2 שמות שכל מי שגדל בשנות ה 90 זוכר אבל מאז נעלמו קצת עקבותיהם – רנה היגיטה וחורחה קמפוס.
שוערים גדולים נוספים היו תומאס רוולי השבדי, מישל פרודום הבלגי, פרנסיסקו בויו של ריאל מדריד שלפי דעתי לא קיבל מעמד מספיק גדול, יותר מאוחר היה צ'ילברט ששיגע את העולם
משום מה מאוד אהבתי את ערן שיינזינגר בתור ילד :)
אני חושב שאני יכול להמשיך עוד קצת זמן אז אני אפסיק בזה

סקאוזר עייף 18 במאי 2013

בחו"ל – ריי קלמנס וגרובלאר.
בארץ – ירוסלב באקו ושביט אלימלך.

וואי כמה אני מתגעגע לקז'ימיש מוסקאל…

אריאל 18 במאי 2013

כמובן, לא מפתיע שמרגע שהתחלתי לאהוד את אינטר בגללו, הם לא לקחו אליפות במשך 15 שנה – ענק :)
וואו, זנגה, איזה יופי של זכרונות. מסכים עם כל מילה. יש לי גם זכרון מעומעם וטוב לגבי הנס ואן ברויקלן.

מעוז 18 במאי 2013

אבי רן = הצגה של איש אחד (אני זוכר את התקופה בחיפה ובמיוחד את ההלוויה. היינו שכנים)
וולטר זנגה
ואן ברויקלן
וואו איזה נוסטלגיה

מידן 18 במאי 2013

שוער שנשכח בגלל השיגעון שלו שהעולם יחרב בשנת 2000, היה לשנה אחת הטוב בעולם ולדעתי יכל להיות אחד הגדולים בהיסטוריה.

קרלוס רואה

מקס 18 במאי 2013

שוערים זה לגמרי עניין של למי מתחברים יותר ולמי פחות. כאוהד יונייטד אהבתי מאד את שמייקל אבל את ואן דר סאר אהבתי יותר. שמייקל היה אדיר אבל איכשהו במשחקים עם ואן דר סאר הייתה לי תחושה (אולי לא בהכרח נכונה) שמה שלא יהיה לא נספוג יותר משער אחד. עוד כשהוא היה בפולהאם ולמנצ'סטר היו שוערים בינוניים מאוד זה היה השוער שהכי רציתי לראות בקבוצה, וממש שמחתי שזה הצליח. לעומת זאת יש שוערים שנחשבים גדולים אבל בחיים לא התלהבתי מהם, למשל איקר קסיאס

אריאל 18 במאי 2013

ואם הזכרת את קאן – נבחרת גרמניה 2002 היא הנבחרת הגרועה בהיסטוריה שהעפילה לגמר מונדיאל. בדרך הם פגשו את ערב הסעודית, עשו רק תיקו נגד אירלנד וניצחו את קמרון. אח"כ 0-1 נגד פרגוואי, ארה"ב ודרום קוריאה. רצוי לציין שברבע הגמר ארה"ב היו צריכים לנצח אותם לפחות 0-3. קאן אשכרה הביא אותם לגמר.

matipool 18 במאי 2013

לגמרי .
קאן היה המצטיין באותו מונדיאל בלי מתחרים אבל הבחירה הצפויה והנדושה הלכה לרונאלדו ( המקורי ) .

שמעון 18 במאי 2013

דינו זוף

גיל שלי 18 במאי 2013

+1

מאיר 18 במאי 2013

גם אני מאוד אהבתי את ברוס הגדול מכולם (מאז לא היה לנו שוער ברמתו, אולי חוץ מהשנתיים הראשונות של פפה) וולטר זנגה היה אליל התבגרותי (אנחנו ילידי אותה שנה) בעיקר באינטר של ברמה מתיאוס וקלינסמן.
אצלי גם היה עוד שוער. קראו לא פאקו בויו אחד השוערים הספרדיים הכי טובים שייצרה ריאל בטח עד איקר.
בארץ מאז אבי רן אין שוער שנחרט בזיכרון. גם לא אוי דוידוביץ׳ וגם לא שוב טעות של אוואט.

זאביק 18 במאי 2013

דינו זוף,ריי קלמנס,פט גנינס,סאפ מאייר

זאביק 18 במאי 2013

ראנאט דסייב

באבא ימים 18 במאי 2013

ריי קלמנס

רינאט דאסאייב (כי אובארוב וצ'אנוב הם רק חיקוי)

טוני שומאכר ימ"ש

ובארץ –

מנו שוורץ. רק מי שראה יבין.

שלו 18 במאי 2013

מקבל את הרשימה ומעלה בג'ואל בץ.

shohat 18 במאי 2013

Tony Meola

shohat 18 במאי 2013

נכנס גם להול אוף פיים של בעלי ה-Mullet.

zehu 18 במאי 2013

דינו זוף
יאן טומשבסקי (פולין תחילת שנות ה-70)
יואל שוהם (פעם ראשונה שהציון 10 הופיע בעיתון)
ואי אפשר בלי חודרוב.

פתח תקווה לא קיימת 18 במאי 2013

אני מרגיש שזאת נהייתה קצת שיחת ילדים ברגע שאף אחד לא אומר את שמו של לב יאשין…

איציק 18 במאי 2013

לצערי לא יצא לי לראות אותו, וכך גם לרוב האחרים אני מניח. לכן קשה לאוד להתיחס אליו. הוא סוג של אגדה, ולא מציאות שראינו והזדהנו.

גיל 18 במאי 2013

ששמים את ג'ובאני רוסו כזר הטוב ששיחק פה, ועוד מי החלופות? פרלאיה? זוטאטוס? אז כן, יעקובו אולי אחד הזרים הטובים שנחתו פה אבל שיחק פה עונה וחצי בלבד וכך גם פראליה.
אם כבר מדברים על הבלחות של עונה אחת כגון יעקובו אז לדעתי אפילו לרואה היה טוב יותר אבל איך אפשר לדבר על זרים טובים בלי להזכיר שם אחד מסוללת הזרים המדהימה שבילתה כאן בשנות ה 90 בימים שעוד היה אפשר להביא שחקן מזרח אירופאי איכותי. שחקנים כמו קנדארורוב, שאלוי, פישונט, קודריצקי, רומן פץ ואפילו גרשנייב.. איך גובאני רוסו משתחל לרשימה הזאת?! כן אליפות בהפועל חיפה וגביע בבאר שבע הם מנת חלקו, ותו לא! (האליפויות במכבי חיפה היו מושגות גם בלעדיו..)

ומי שטוען שצ'אנוב עשה קריירה טובה יותר משורה בארץ הקודש הוא לא יותר מילד שניזון מסיפורי אב לבן לכל היותר אגדות עם אורבניות.

שורה היה הגדול מכולם, חומת הברזל במשך עשור. לא אשכח את המשחק נגד צפרירים חולון שהורחק ואני, ממלמל לעצמי, איזה כיף הוא מורחק גם מהמשחק הזה וגם לא ישחק במשחק הבא, כה גדול היה שורה. צ'אנוב? 2 עונות במכבי חיפה והוא מצא את עצמו בבני יהודה עם גרסימץ הבינוני.. אכן ילדים.

רומן 18 במאי 2013

ילד? חח הלוואי…
אני ראיתי את צ'אנוב במדי דינמו קייב, זוכר את זה עד היום, איך דינמו קייב חטפה 4 חתיכות מספרטק בלוז'ניקי.
במשחק המלא הראשון שראיתי בחיים, בבית של אוהדי דינמו קייב, על המשחק הראשון מפח נפש :-(

באבא ימים 18 במאי 2013

בדיוק להיפך. זו הפכה להיות שיחת זקנים ברגע שמישהו הזכיר את שמו. מחד הייתי מת להיות מסוגל להזכיר את יאשין. מנגד – תודה שנתת לי להרגיש צעיר.

פתח תקווה לא קיימת 18 במאי 2013

לא כ"כ ישיש, אבל יודע להעריך את האיכות של פעם…

(בתור ילד, חלמתי שיהיה לי קלף NBA של George Mikan)

יוני 18 במאי 2013

לב יאשין האחד והיחיד!!!!

ירון 18 במאי 2013

כן היה מונדיאל בשנת 90. תרשה לי להיות קטנוני.

ג'וני 18 במאי 2013

איך אף אחד לא הזכיר את אנדוני זוביזארטה

באבא ימים 18 במאי 2013

בצדק. עצוב לחשוב שהיתה תקופה שהוא היה השוער הכי טוב בספרד.

איציק 18 במאי 2013

שוערים שאני זוכר בנוסף:
1. לא יודע עד כמה היה שוער גדול אבל בזמנו מאוד אהתי את טוני שומאכר (עוד לפני תקופת קאן).
2. רנה היגיטה והשיער.
רנאט דסאייב, היה מבחינתי שוער הטוב ביותר מאילו שכמעט ולא ידעו (או לא היו צריכים) לקפוץ, ולכן כל כך כאב לי השער הגדול של ואן באסטן.
4. דינו זוף ומה שעשה לנבחרת ברזיל, ביחד עם חלוץ לא נחשב, פאולו רוסי.
5. שוער שכבר הוזכר – גרובלר, גרובלר ושוב גרובלר – משהו אמר ליברפול…

יבגני 18 במאי 2013

קרלוס רואה- השוער ה"מאמין" של מיורקה ונבחרת ארגנטינה ב-98

ויטור באיה- שזכה במחזיקות עם בארסה ובאופ"א וצ'מפיונס עם פורטו (כל התארים עם מוריניו בספסל:))

רפי כהן- שהוא בעצם עדיין שוער הווה…

משה 18 במאי 2013

כאוהד ליברפול אני מצטרף, השוער הגדול ביותר שראיתי בימי חיי הוא שמייכל המנוול.
ז'אן מארי פפאף הבלגי, ואן ברויקלן ההולנדי על עצירת הפנדל בגמר יורו 88 ודסאייב הגדול(גם על כך שהיה סטטיסט בשער הענק של ואן באסטן).

יואב 18 במאי 2013

בוני בבארנקייה ושביט בגשר-תצוגות השוערות הגדולות ביותר שראיתי משוער ישראלי.

וזנגה זה ההוא שהחריב לאיטליה את מונדיאל 90 כאשר יצא למרפסת ותפס אוויר מול קאנינג׳ה. הוא בעיני היה החוליה החלשה בנבחרת האיטלקית הכי טובה שהיתה מאז 82. בטח בהשוואה לשוערים שהיו לפניו ואחריו.

נדב 18 במאי 2013

איך אפשר לכתוב תור שלם על שוערים בלי מילה אחת על צילברט? אני עדיין אוהד ולס סארפילד בגללו

בני תבורי 18 במאי 2013

טוב, מכבד את הבחירות אבל ההגינות חייבת לפחות לציין את נקודת ההתחלה. כי אם לא ראית את גורדון בנקס ודינו זוף, לא ראית.

שלו 18 במאי 2013

מי לא ראה את דינו זוף הרי הקריירה היחידה יותר ארוכה היא של פרס…

רומן 18 במאי 2013

גדול

רק רגע 18 במאי 2013

כל רשימה בלי אחד השמות הבאים היא לא רצינת..:

אריה אלטר, אריה בז'רנו, אריה חביב, מריו זוכוביצקי, וכמובן פרדי לסנר האליל.

איציק 18 במאי 2013

רוני מוסקוביץ'

דון נאפולי 18 במאי 2013

אריה דרעי, אריה מליניאק, אריה ליבנת.

martzianno 18 במאי 2013

אריק סיני, אריק שרון, אריק ובנץ

איציק 18 במאי 2013

שכחתי, סילבסטר סטאלון ב"הבריחה לניצחון" :-)

ירון 18 במאי 2013

ואסיים בחודורוב

martzianno 18 במאי 2013

פרנצ'סקו טולדו

ערן קאלימי 19 במאי 2013

ההצגה של טולדו מול הולנד ביורו ההוא, זה משהו לא מהעולם הזה.

מתן 19 במאי 2013

+1

יניר 18 במאי 2013

רוני הלסטרום השבדי

Tal 12 18 במאי 2013

itzak vissoker

גיל 18 במאי 2013

פרודום וז'אן מארי פאף (מה יש להם שם בבלגיה?). ואני כן חושב שאבי רן הוא אוברייטד. נכון, הוא היה שוער אדיר, אבל כמו שאתה אמרת, גינזבורג ואחרים שבאו בעקבותיו היו טובים מאוד ומוכיחים דווקא ששוער טוב זו לא הבעייה של הנבחרת.

משה 18 במאי 2013

אני חושב שלבוני זוכרים רק את הרגעים הטובים, היו לו המון פאדיחות, אחת שאני זוכר טוב היא שער של ניו זילנד בזמן שהוא מתווכח עם אבי כהן ז"ל מי אשם באיבוד הכדור.

גיל 18 במאי 2013

נכון, היו לו כמה טעויות מביכות אבל זה קורה לכל שוער. בשורה התחתונה, שוער זו הבעייה האחרונה שלנו לדעתי.

אסף 18 במאי 2013

לא שמתי לב אם הזכירו או לא את שמו אבל איך אפשר בלי רנה היגיטה,
כל מה ששוער צריך היה שם,אתלטיות,אינסטינקטים בריאים וכמובן טירוף בלתי-נדלה שהשתלט על כול חלקת אדמה טובה במוח שלו.
נתקלתי בפעם הראשונה בתור ילד בן 7 במונדיאל 1990 והתאהבתי,
שוער שבכלל היה מוכשר כמו חלוץ או קשר התקפי.

רועי 18 במאי 2013

ז'רמי ז'אנו. הפך את סנט אטיין לצרפתיה האהובה עלי. משוגע

אשר 18 במאי 2013

אסייג וקורנפיין.
היחידים בבירה שעוררו בי סימפתיה.

טימי 18 במאי 2013

התצוגה הכי גדולה של שוער ישראלי שראיתי היתה שביט אלימלך מול צ׳לסי.
אני מוכן להשבע שהמהלך של אוחנה לקח לפחות 15 דק. לפחות ככה הרגשתי. מן סלאו מושן שלא נגמר. ואיזה צהלות בבית ב 5 בבוקר

ההוא מהזה 18 במאי 2013

אתם מקשקשים פה על אובארוב וצ'אנוב וכאלו, ובכלל שוכחים מאחד השוערים הכי פחות מוערכים שהיו כאן- שולי גילארדי. ואני ממש לא צוחק.

כספרי 18 במאי 2013

שהביא לגרמניה את הגביע ב74 במונדיאל הראשון שראיתי (עוד לפני שקראו לזה מונדיאל)…

כספרי 18 במאי 2013

ספ מאייר כמובן

עופר ג. 18 במאי 2013

אפרים ויימן – 883 דקות בלי שער חובה בליגה הלאומית עם ראשון לציון.
עם ראשון לציון !!!

ניינר 18 במאי 2013

יוסי מזרחי כמובן

ניינר 18 במאי 2013

ואיך אפשר רשימת שוערים בלי פאט ג'נינגס? פגשתי אותו פעם, יש לו כף יד עצומה. שוער על ובנאדם מקסים

matipool 18 במאי 2013

ריי קלמנס ( האהבה הראשונה ) .
פט ג'נינגס ( איזו תצוגה מהדהימה הוא נתן כאן באייטיז נגד נבחרת ישראל שהייתה מעולה באותו משחק ) .
שמייכל .
בופון .
דודו בן עדי ( השוער של השכבה ובית ספר מוסינזון בהוד השרון . אי אפשר היה להכניע אותו ) .

matipool 19 במאי 2013

גם דינו זוף האגדי כמובן .
פטר צ'ך בעונות הראשונות שלו בצ'לסי . אי אפשר היה נגדו .

יריב ס. 19 במאי 2013

אין על דודו – איך לא הפך למקצוען…

דיזידין 19 במאי 2013

כשפאט ג'נינגס שיחק בטוטנהאם ויוז'י סורינוב ואחריו יוסי מזרחי שיחקו בבית"ר, החיים נראו די מושלמים.

ניינר 19 במאי 2013

בחיי שאתה צודק. איזו תקופה נהדרת

גיסנו 19 במאי 2013

כמובן ששמייכל והאף האדום….פשוט אדיר. הסלטה בסוף הגמר ההוא רגע לפני התמונות של סמואל קופור ממרר בבכי ומרביץ לדשא….EPIC

היה שוער אחד שהבליח לרגע אחד קצר – אנדראס קפקה הגרמני.
יורו 96 היה הטורניר הגדול הראשון שיצא לי לראות (מונדיאל 94 היה בשעות לא הגיוניות מספיק לילד בן 9) והוא היה שם פשוט עצום. ספג רק 2 שערים כל הטורניר, אחד מהם בגמר. מאוד מאוד מהרשים אותי.

פביאן בארטז לפני יונייטד ותקופת הברטוזים היה גדול. טקס הבוסה בקרחת עם לורן בלאן היה גדול. ואם בצרפתים חצי ליצנים עסקינן – ברנאר לאמה "החתול" (הכושל).

ושוער גדול שפספס את הזדמנות חייו בגלל בקבוק אפטרשייב וסלל את דרכו של קסיאס להשתלטות על נבחרת ספרד.

על כל האחרים כבר כתבו רבות ואין לי מה להוסיף….

דון נאפולי 19 במאי 2013

למה ברנאר לאמה כושל?
לא ראיתי הרבה משחקים שלו אבל ממה שראיתי הוא היה נהדר.

אריאל גרייזס 19 במאי 2013

הוא זה שעמד בשער בהפסד לישראל, לא?

דון נאפולי 19 במאי 2013

והוא היה מצויין באותו משחק

יוסי 19 במאי 2013

השוער הספרדי המדובר הוא כמובן סנטיאגו קניזארס. ואני באמת לא מבין איך איקר קסיאס לא מוערך פה ע"י כותב הבלוג.
סן איקר להזכירכם…

אריאל גרייזס 19 במאי 2013

לא אמרתי לא מוערך, אמרתי שלא התחברתי אליו. אף פעם לא פקפקתי בגדולתו

ערן קאלימי 19 במאי 2013

אצלי זה זוף ובופון. אני זוכר משחק של בופון עוד בפארמה, מול יובה, שהוא לקח כל פאקינג כדור שהגיע מהצדדים לרחבה, ומיד הפך אותו למתפרצת. זה היה אקסטרא אורדינר!
מאד אהבתי את ואן דר סאר, התווכחתי רבות על כך שהוא טופ 5 בכל הזמנים. כנראה שהגזמתי בזה, אבל הוא כן אדיר והיסטורי היום.
רפי כהן של פ"ת היה השחקן האהוב עלי בעולם פחות או יותר, מעמד שרק שחקן ישראלי נוסף זכה לו אי פעם, וזה ואליד באדיר האלוהי.
קניזארס שהוזכר כאן היה אליל.
מז'וליו סזאר וצ'ך אף פעם לא התלהבתי, לא ברור לי מה מצאו בהם.
ואנג'לו פרוצי היה מאד אהוב עלי, עד הפאשלות שלו בגמרים של יובה. בעיקר מול דורטמונד, איזה חמור על.

matipool 19 במאי 2013

לגבי צ'ך – ממש לא מסכים איתך .
בעונות הראשונות שלו בצ'לסי הוא היה "בלתי כניע" . לפני משחקים של ליברפול מול צ'לסי , הייתי פשוט מיואש מהאפשרות להבקיע נגדו שער .

אריאל גרייזס 19 במאי 2013

צ'ך היה שוער מדהים לתקופה.
ולגבי ז'וליו סזאר, הוא היה בדרך להיות הכי טוב בעולם עד הגול ההוא של סניידר במונדיאל. מדהים עד כמה ביטחון עצמי והיכולת להתאושש מטעויות היא חלק אינטגרלי מחיים של שוער

אייל הצפון 19 במאי 2013

בארטז (הביא אליפות), יונגבלאד (הביא מונדיאל ב-74) -לא לקבוצה שבה הם שיחקו אבל זה לא מפחית מהגדולה שלהם.
ריי קלמנס, השוער האנגלי האחרון שאפשר היה לסמוך עליו (שילטון וסימאן מתחרים ביניהם את התמונה של מי ישימו ליד הערך אובדרייטד.
ובארץ ויסוקר (צעיר האחים),
ובמקום הראשון איתי אריכא

matipool 19 במאי 2013

המשפט לגבי השוערים האנגלים כל כך נכון .
הבחירה הולכת לסימאן .

אדם בן דוד 19 במאי 2013

מריו זוכביצקי. הייתי ילד בן ארבע והשם שלו היפנט אותי. "נכון שמריו זוכוביצקי הוא אלוף העולם בפנדלים"? "נכון שמריו זוכובצקי הוא בגובה של בניין"? וואי הייתי בטירוף עליו

אריק החדש 19 במאי 2013

כל כך הרבה טובים ונפלאים.
אובארוב . בארץ ללא מתחרים מבחינת זמן והשפעה בתחומים נוספים.
שמייכל באנגליה.
ואן דר סאר .יכולת מדהימה בכיוון הגנה ובעמידה נכונה מול כל זוית של שחקן התקפה . יכולת מסירה ברגל מעל כולם.
צ'ך. הסיבה שצ'לסי קבוצת צמרת בעשור האחרון.יש לו הכול.
אריה חביב . קבוצה בפני עצמה בהפועל יהוד.
ההקרבה של יוסי מזרחי בביתר.
חיים לוין.(משמועות)

מתן 19 במאי 2013

בופון
שמייכל
ואן דר סאר
צ'ך
טולדו

בארץ בדור הנוכחי:
עמוס
הרוש
קליימן

חמציץ 19 במאי 2013

שמייכל. שמייכל שמייכל שמייכל. מאז שאני רואה כדורגל (82) לא היה שוער כמוהו ולדעתי גם לא יהיה. האינסטינקטים, התזמון, היציאות, השליטה בגובה, הגודל הפיזי, המנהיגות. שמייכל יצר במכלול התכונות שלו נוכחות שכמוה לא ראיתי וספק אם אראה. ואיזה מזל וכיף שהוא שיחק בקבוצה שלי!

חמציץ 19 במאי 2013

ובישראל: לא ייאומן שאף אחד לא הזכיר את הרצל קביליו. אני לא מכיר עוד שוער שיש על שמו קבוצה.

אריאל 19 במאי 2013

גרייזס, בתור אוהד ליברפול אולי תסכים איתי שאחת ההצלות הגדולות אי פעם זה ההצלה הכפולה של דודק מנגיחה ובעיטה של שבצ'נקו בדקה ה- 119 של הגמר. אחרי זה, והפנים הלא מאמינות של שבצ'נקו, כאילו אומר "אי אפשר להכניע את השוער הזה", היה ברור שהוא הולך להחטיא גם בפנדלים.
ליברפול די גנבה את הגמר הזה, מילאן היו צריכים לתת להם לפחות 5. הם נתנו מחצית ראשונה מדהימה. ליברפול שיחקה טוב 15 דקות במשחק הזה, ונתנה בדקות האלה 3 גולים.
אחרי שנתיים הגיע הצדק ההיסטורי.

אריאל גרייזס 19 במאי 2013

אני לא יודע מה זה צדק. בכל מקרה, כן, זה היה גמר גדול של דודק. כמו שאמרתי, רוחו של גרובלאר שרתה עליו

matipool 19 במאי 2013

אריאל – כאוהד ליברפול , אתה צודק בכל מילה .
דודק לא היה טוב באותה עונה אבל ההצלה ההיא ( ועוד כמה הצלות מדהימות במחצית השנייה , בהארכה והפנדלים כמובן ) הפכו אותו לגיבור של הגמר .
לציין רק שבגמר שנתיים אחרי , ליברפול הייתה יותר טובה והתקפית ממילאן .

יריב ס. 19 במאי 2013

מתי – אני ממש לא מסכים לגבי הגמר באתונה בו הייתי. בניטז עלה בהרכב עלוב ופחדני. חלוץ בודד, זנדן בהרכב – אתה מבין זנדן…
אני חושב שהשער המצמק בדקות הסיום היה בהזדמנות היחידה שלנו במשחק…

matipool 19 במאי 2013

יכול להיות שהדחקתי ?
ראיתי את הגמר באיזה חור בקיסימי , אורלנדו ( טיול בר מצווה ) וההרגשה הייתה מוזרה מאד אבל זכור לי שהיינו יותר טובים .
לפחות באיסטנבול הייתי .

דודו פ. 19 במאי 2013

באיטליה, חוץ מזוף ובופון הגדולים, הייתה לי תמיד פינה חמה לאנג'לו פרוצי ולג'אנלוקה פאליוקה.

רינאט דסאייב וז'אן מארי פאף היו שוערים ענקיים בשנות השמונים.

באנגלייה' כאוהד ליברפול כמובן אהבתי מאוד את קלמנס וגרובלאר, אבל שני שוערים נוספים שזכורים לי במיוחד הם גארי ביילי (לא מהשוערים הגדולים בהיסטוריה של יונייטד) ונוויל סאוטהול של אברטון שלא קיבל מספיק כבוד בהיסטוריה בגלל שהיה בנבחרת ווילס, אבל היו לu מניות גדולות בתארים של אברטון בשנות השמונים.

אלעד אחד 19 במאי 2013

רוני ג'רבי?

Comments closed