אפשר קצת שקט, בבקשה?

יאיר לפיד הוא לא רק פוליטיקאי בינוני, הוא פשוט לא מבין איך עובדת המדיה החדשה הזאת. לכן, הוא לא מפסיק לנסות לשכנע אותנו שהוא צודק

"When you have to shoot, shoot – don't talk"

tumblr_ll94in7D2O1qzn5mlo1_1280

 

הנה מה שיאיר לפיד אמר בראיון (יותר כמו פמפלט יחסי ציבור, האמת) לסבר פלוצקר בשבת האחרונה:

"להפתעתי, העיתונאים הם האחרונים לקלוט שאני כבר לא עיתונאי. שיצאתי מהנגמ"ש של המילים אל שדה הקרב של המעשים".

אם זה המצב, מר לפיד, למה אתה טורח להתראיין תחת כל עץ רענן, בשלושה ערוצי טלוויזיה, לשלוח פוסטים בפייסבוק על ימין ועל שמאל ועכשיו גם החלטת לרתום את חברי המפלגה שלך שיקדישו חצי שעה ביום להגן על שר האוצר שלהם בפייסבוק?

*

הבעיה עם לפיד היא, שלמרות שהוא קורא לעצמו פוליטיקה חדשה (אלוהים יודע מה זה אומר) הוא עדיין מדיה ישנה.

הוא מגיע מהתקופה שבה היית כותב טור בעיתון ואף אחד לא היה יכול להגיד לו כלום על זה. מקסימום, היו כמה מכתבים מתחנפים למערכת.

לפיד חשב – מה הבעיה, ניקח את הקונספט הזה ונעתיק אותו לפייסבוק. נכתוב דברים יפים, כל העולם ייקרא אותם והכל יהיה טוב.

רק שאז הוא גילה שבפייסבוק, העולם יכול להגיב. והוא לא יודע איך להתמודד.

אז הוא מתמודד כמו שכל איש מדיה ישנה ("תביאו לי את האחראי על האינטרנט" נבח רז ברקאי לפני כמה שנים) מתמודד. הוא חוסם מי שלא מוצא חן בעייניו. הוא תוקף חזרה. הוא מתעלם משאלות קשות.

והכי גרוע – הוא חייב להיות צודק.

אם יש משהו שלמדתי בשנים של כתיבה באינטרנט במקומות שונים זה שאין דבר יותר גרוע מהצורך להיות צודק. אתה משוכנע בצדקה שלך ואם איזה מגיב לא מסכים איתך, או יותר גרוע – לא מבין בדיוק למה התכוונת – אתה חייב, פשוט חייב, לתקן אותו. להסביר לו.

מה שלמדתי עם הזמן זה שמדובר במלחמה אבודה. אפשר להתדיין על דברים, כמובן, אבל לנסות לשכנע את הצד השני שהוא טועה ואתה זה שצודק זה פשוט מיותר. זה גוזל כוחות וכמעט אף פעם לא עובד.

אני לא חושב שבכל השנים שאני כותב נתקלתי בטוקביקסט שענה לי – "צודק, אני טעיתי". לא כי הטוקבקיסטים הם טיפשים ואני חכם או משהו, אלא כי זו דרכו של עולם.

אבל לפיד לא מבין את זה. הוא חייב להוכיח שהוא צודק.

אז דרעי עשה עליך ספין פוליטי, ביג דיל – במקום לרוץ בכל מקום ולקרוא לו שקרן, תוכיח את זה על ידי כך שתחתוך לו את התקציב כמו שהתחייבת.

במקום לספר לנו שאתה שונא מס השבחת דירות – אתה שר האוצר, תעשה משהו בנידון.

מר לפיד, באמת הגיע הזמן שתצא מהנגמ"ש של המילים (וגם שתפסיק עם הדימויים הצבאיים, שירתת ב"במחנה" פור קרייסט סייק) זה זמן למעשים, את המילים תשאיר לצד השני, הוא בכל מקרה לא יישתכנע, לא חבל על הזמן שלך ושל חבריי הכנסת שלנו?

ווסט ברומיץ חוץ. 5:5
הקבוצה הטובה ב-NBA

67 Comments

אזי 19 במאי 2013

למרות שאני מתומכי לפיד (עדיין), אני מסכים עם מה שכתבת.
אבל בחייאאאת ראבאק… תפסיקו עם העניין של המחנה. זה מגעיל.

אריאל גרייזס 19 במאי 2013

והדימויים הצבאיים זה לא מגעיל?

אזי 19 במאי 2013

דימויים צבאיים זה משהו שמושרש בשפה שלנו.
מה? מעכשיו תגיד לי שאסור לי להגיד שקבוצה משחקת בונקר או מישהו בעט טיל לחיבורים כי הייתי ג'ובניק?

הבנאדם שירת בצבא. לא טוב לך שיש עיתון בצבא? תצא נגד העיתון, והרדיו, והלהקות.
לא טוב לך שימוש בביטואים צבאיים? זה לא קשור למי שמבטא אותם.

כשהתגייסתי לא אמרו לי "תשמע, אתה לא הולך להיות קרבי, אז אולי עדיף שלא תשרת בכלל…"

אבל כל פעם לתקוף אותו על זה שהוא שירת במחנה זה מגעיל.

אריאל גרייזס 19 במאי 2013

תשים לב, לא תקפתי אותו על זה שהוא שירת ב"במחנה", זה שירות לגיטימי (אם כי אני תוהה כמה מזה הגיע בזכות הקשרים שהיו לו, כמו אצל הבן של ראש הממשלה שלנו). תקפתי על זה שהוא משתמש בביטויים צבאיים, כאילו הוא יודע בכלל איך מריח שדה קרב. זה לא בסדר כשזה מגיע מגנרלים, אישית זה חורה לי כשזה מגיע ממישהו כמוהו.

אזי 19 במאי 2013

קשרים זה נושא אחר.
אבל גם אני, כאחד ש"טחן" שמירות 6 שנים בלב רמת גן עם עוזי(!), מסוגל להגיד ש"יורים עלי" כשיש לי מלא טלפונים בעבודה, או ש"לנהוג באוטו הזה מרגיש כמו טנק".
מיותר לציין שלא ירו עלי אף פעם ופעם אחת ראיתי טנק, מרחוק, בעמדת טיפולים.
עדיין צה"ל מצא צורך בלהחתים אותי בעוד שלוש שנים של שירות, ועדיין, יוצא שאני מדבר בשפה שאני לומד מחברים ומהטלווזיה.

יכול להיות שפיספסתי קצת את הכוונה שלך, אבל כל פעם שטענו נגד לפיד בגלל השירות הצבאי שלו זה עצבן אותי מאוד. יכול להיות שהכל יצא עליך כי אתה הראשון שיכלתי להגיב אליו.

אם פיספסתי בתגובה שלי, סליחה, טעיתי (;

אריאל גרייזס 19 במאי 2013

הכנתי כבר תגובה ארוכה על איך מי שלא קרבי לא באמת מבין איך זה באמת אבל הגעתי למסקנה שזה מיותר.
בלי קשר ל"במחנה" או לא, צריך להפסיק עם הדימויים הקרביים האלו.
ודרך אגב, לנהוג בטנק זה להיט. יש לך מפלצת מתחת לידיים. חוץ מזה שהגב נהרס לך מהברקסים ושאתה לא רואה כלום..

יויו 19 במאי 2013

להשתמש בדימויים צבאיים זה כמו להגיד 'איזה יום שואה', לא צריך לעבור את זה כדי להשתמש בזה.

נ.ב. תאר לך מה זה לנהוג בטנק כשאתה 1.93…

אריאל גרייזס 19 במאי 2013

גם הביטוי "שואה" לכל דבר שקצת לא נוח לך הוא משהו שהיה צריך להעלם מיד, והבעתי את דעתי בנושא כבר פעם.

יויו 19 במאי 2013

אני מסכים איתך עקרונית, אבל כשמדובר בביטויי סלנג כל כך נפוצים, לא צריך להתעצבן מכל אחד שמשתמש בהם.

אריאל גרייזס 19 במאי 2013

שואה זה לא סלנג, מצטער

אביאל 20 במאי 2013

אריאל – אם אני לא טועה, לבן של ראש הממשלה שלנו יש פרופיל נמוך (אסטמה או משהו כזה), תיהיה בטוח שאם הוא היה יכול להיות קרבי אז הוא היה קרבי, קרביים במשפחת נתניהו לא חסרים כידוע לך.

שלו 20 במאי 2013

אביאל, אל תשכח שהוא גם הבן של שרה.
אני בספק.

אביאל 20 במאי 2013

שלו – הוא בהחלט הבן של שרה, לגבי הפרופיל הקרבי שלו אין ויכוח אני חושב, לעובדה שהוא הגיע למקום טוב במקום להיות בחימוש לדוגמא (לא שיש לי בעיה עם חימוש חס וחלילה, פשוט הוא טוחנים הרבה יותר) יכול בהחלט להיות קשר.

PG4 20 במאי 2013

כי האחים של שרה הם רק טייס, לוחם סיירת גולני ושיריונר שעבר את יו"כ, אז בטח היא עודדה את הבן שלה להשתמט משירות קרבי…

לא מאוהביה, אבל לפעמים זה פשוט מקומם!

שלו 19 במאי 2013

אזי,
אני מכבד את הדעה שלך, וכל מי ששירת בצבא עשה את המוטל עליו.
אבל יש דבר אחד בעייני ששמור לחיילים קרביים,
וזאת הזכות להבדיל עצמם מהשאר.
זה לא פייר,
זה אולי לא לגיטימי וצריך להוציא את זה מהשיח הציבורי.
אבל מי שלא שירת שירות קרבי, כדי שיהיה זהיר בשימוש במינוחים קרביים.
למה?
כי מי שעשה ימים כלילות בנגמ"ש / טנק יודע שלצאת מהנגמ"ש זה לא רק דימוי.
מי שסחב פצועים או גופות חברים כשדמם ניגר עליו, רק כדי שיהיה לוויה וקבר למשפחה שכולה יודע מהי אחוות לוחמים.
אלו דברים שמרוויחים בדם ויזע,
לא במנדטים.
אני מצטער להשמע כל כך דרמטי,
ואולי כדי פשוט להוציא את הדיבור הצבאי מחיי האזרחות.
אבל לשאת בנטל בשבילי זה שהשאיר משפחה כ 30 יום בשנה, בלעדי.
זה לחזור לעבודה אחרי מילואים לעמוד בקצב של שאר הקולגות.
זה מבט של ילד מאוכזב ממך כי הוא לא מבין למה אבא לא לידו כשהוא צריך אותך.

זה לכבות שרפות חצי שנה אחרי כל מילואים.
כבר כמעט עשרים שנה.

איציק 19 במאי 2013

שלו,
טוב, לפי הגיון זה, לא תהייה לנו שירה, פרוזה, מחזות וסרטים נפלאים, כיוון שרוב הכותבים לא היו תחת אש. אני מבין את כוונתך, אך לא מסכים. אתה לא מצפה שסרט על שכול תעשה רק אם שכולה (או אב/אח) וסרטים על עוני רק עניים מרודים. יש משהו שהוא נחלת הכלל גם אם לא כל הכלל חווה אותו על בשרו.
אני מסכים שלפעמים מגזימים עם הביטוים, אך זה לא בגלל שמשהו היה בחזית או לא, כי אם הגזמה לשמה ללא קשר לנסיון העבר של המדבר.

אריאל גרייזס 19 במאי 2013

אני אגיד לך איפה זה באמת חורה לי? כשיאיר לפיד חוזר על המנטרה תחת כל עץ רענן ש"ידו רעדה" כשהוא חתם על הקיצוץ בתקציב הביטחון.
ביטוי כזה יכול להגיד באמת רק מי שבחיים לא ראה את צה"ל האמיתי, על עודפי השומן האמיתיים שלו. כל מי שמשרת בצבא האמיתי יודע עד כמה יש בו מקום לקיצוץ.
חוץ מזה, אתה שר האוצר, התפקיד שלך לא להזדהות עם מערכת הביטחון אלא לגרום להם להתייעל. אז תעשה את זה במקום לנסות לגרום לנו לסימפטיה כי היד שלך רועדת. כולנו היינו שם, היד שלנו לא רועדת, גם שלך לא צריכה

איציק 19 במאי 2013

אז תכתוב על זה, ולא על שימוש בביטוים צבאיים. אני מסכים איתך, אך מה לזה וללקסיקון החצי צבאי…

בני תבורי 19 במאי 2013

איציק,
סליחה אבל אתה מערבב מין בשאינו מינו. שלו, ואני מסכים אתו לחלוטין, טוען נגד שימוש במינוח צבאי כדי להקנות לפעולה הילה "קרבית", כפי שעושה שר האוצר. זה שונה לחלוטין משירה ופרוזה, שם אין הכותב בא לפאר את עצמו אלא לתת דימוי.

איציק 19 במאי 2013

אני לא מסכים כלל וכלל. הוא אומר זאת כניסוח שבא לו בטיבעיות כחלק מצורת דיבור, נאהב אותה או לא. אין לזה קשר להתפארות כלשהי, סתם מתפסים עליו כי תיפסו לפני הבחירות וצריך להוכיח שצדקו.
אני אגיד כך, אני הצבעתי יש עתיד כיוון שהמפלגות הותיקות מאכזבות, ואם יש עתיד תאכזב אחפש חדשים, אבל למושחטים עם צעודות לא אצביע. ידעתי שיהיה שכר לימוד (לא רק של לפיד כי אם של כולם) אבל בנתיים אני לא מרוצה ממה שאני רואה. מקווה שהלימוד יגמר כמה שיותר מהר, והם יעברו לפעילות ראויה. אם לא, אחפש חדשים כדי לתת להם צ'אנס. אבל אם לחפש למה הם לא בסדר, לא השפה הצבאית זו הבעייה. יש עוד דברים וחבל להתעסק בטפל. כאשר גיל כותב מה עושים לעומת מה צריך אני מבין (מקווה שמבין, ולפעמים מסכים). כאשר אריאל כותב בתגיבה "חוץ מזה, אתה שר האוצר, התפקיד שלך לא להזדהות עם מערכת הביטחון אלא לגרום להם להתייעל. אז תעשה את זה במקום לנסות לגרום לנו לסימפטיה כי היד שלך רועדת. כולנו היינו שם, היד שלנו לא רועדת, גם שלך לא צריכה." אני מבין. כאשר מדברים בסלנג צבאי… הרי כל ילד בגן כבר מדבר ככה. אפשר לא לאהוב זאת; אפשר לרצות לשנות את כל השיח הזה, אבל מצורת דיבור זו להסיק מסקנות זה לא נכון.

אריאל גרייזס 19 במאי 2013

איציק, מסכים איתך באופן עקרוני. אני רק חושב שבמקרה הזה מדובר הרבה יותר מניסוח שבא לו בטבעיות. זה הכל חלק מבניית תדמית שהוא מנסה לעשות, כאילו הוא לוחם כרגע. האיש אולי פוליטיקאי לא כזה מוכשר, אבל אין ספק שהוא תמיד היה טוב עם מילים ובלתמרן אנשים, ולדעתי זה מה שהוא מנסה לעשות כרגע.

שלו 19 במאי 2013

לא זאת הבעיה,
הבעיה שמשהו מתהדר בנוצות לא לו. (לפיד)
אני לא הולך עם צל"ש או עיטורי גבורה כי לא קיבלתי אותם.
אני לא הולך עם דרגת רב סרן כי אני לא זכאי לה.

הוא לא צריך להסביר לי מה זה נגמ"ש, או מה זה לשאת בנטל.
יש לי בן של בן-דוד, חרדי בוגר אגוז, בנוסף בן שכולה (מגיל 13) אז מי זה לפיד שיגיד לו לשאת בנטל?
הייתי מפקד של בחור חרדי (לפני בדיוק 20 שנה), שעזב בית ומשפחה כדי לשרת.
השאלה האם הוא רוצה לשאת את הדגל של מאבק או רוצה לשנות.
יש לי תחושה שהוא מאוהב בתדמית ולא בצורך.

גיל שלי 19 במאי 2013

אני חושב שהאחרון להבין שלפיד הוא לא עיתונאי הוא לפיד. הוא כרגע משמש דובר משרד האוצר באצטלה של לוחם אמיץ. עד היום הוא מדבר ומדבר אבל לא טורח לשתף אותנו במדיניות הכלכלית שלו, אלא מסתפק בצעדים שהפקידים באוצר החליטו שצריך לבצע. עם כל הכבוד אלו צעדים ולא מדיניות, הבעיה היא שלפיד לא מבחין בין השניים.
זה שהוא לא כלכלן לא פוטר אותו מלגבש את המדיניות הרצויה בכוחותיו. לינקולן לא היה איש צבא, אבל ניהל את מלחמת האזרחים מעל ראשי הגנרלים, בדיוק כמו בן גוריון במלחמת העצמאות. לפיד איש מוכשר לדברי כל מכריו, הגיע הזמן שיתעמק, ויחליט להיות שר ולא דובר

דן 20 במאי 2013

איך עושים פה לייק באתר הזה?

אריאל גרייזס 20 במאי 2013

יש כפתור לייק למעלה בשביל הכתבה. אין לייקים לתגובות, אתה יכול ללכת על מה שרוב האנשים עושים וזה:
+1

באבא ימים 19 במאי 2013

אתה צודק.

אריאל גרייזס 19 במאי 2013

למה להרוס תיאוריה יפה? :-)

itamar 19 במאי 2013

תנסה "פור גרייזס סייק"

גרבר 19 במאי 2013

טור מצוין. ומי ששירת ב"במחנה" או טחן שמירות בשלישות וחושב שזה לגיטימי שהוא משתמש במונחים צבאיים ביום-יום שלו, או שזה בא לו טבעי (כאילו – שיעשה מה שבא לו) פשוט חי בסרט

אבל אני לא הולך לשכנע אף אחד על זה.

אופיר 19 במאי 2013

זה.

שום מבצע מדהים שהם עשו מול המחשב לא יבהיר להם מה זה לחרבן לתוך שקי פק"ל במארב של 120 שעות. וכן, אני מתוסכל מזה שהם לא מבינים מה הם חייבים לנו.

ירושלמי 19 במאי 2013

אני בכלל לא מחסידיו של לפיד אבל עד שסוף סוף יש מישהו שמשתף אותנו (אפילו אם זה רק בצורה חלקית) באיך הדברים מתנהלים מאחורי הקלעים אני מברך על כך.
ברור לי שלפיד הוא בעיקר בובה כשזה מגיע למעשים הרי הוא יודע לדקלם יפה מאוד את מה שהיועצים לימדו אותו רק לפני יומיים אבל זה לע העניין.
עצם היותו עיתונאי בדימוס השאיר בו משהוא עיתונאי שגורם לו לחשוף דברים שבמצב שונה לא היינו מודעים אליהם.
הסטטוסים זה הכלי שלו והוא אמנם לא הראשון שהטיב לדעת להשתמש בכלי הזה אבל עד עכשיו הוא ידע להשתמש בו הכי טוב מבין כולם.

פוליטיקה חדשה או לא, לפחות עכשיו אין מי שיכול להגיד שהוא לא מכיר את אריה דרעי ושות'.

בני תבורי 19 במאי 2013

ירושלמי,
צריך להפריד בין עיתונאי מדווח, משהו שלפיד לא היה מעולם, לבין כותב שנתנה לו חלקה בעיתון בתוספת שכר נכבד, על מנת שיפרסם את הגיגיו. גם זו עיתונאות, אבל אחרת.

אריאל גרייזס 19 במאי 2013

אני בספק אם באמת ניתן לקרוא לזה עיתונות. זה שאתה כותב בעיתון לא הופך אותך לדעתי לעיתונאי. מה שלפיד עשה זה בלוג על דפי העיתון, לא יותר. לקרוא לזה עיתונאות זה זילות מושג העיתונות, באותה מידה אפשר לקרוא לי עיתונאי כי כתבות שלי מופיעות בערוץ הספורט

תומר 19 במאי 2013

אני קורא לזה "פוליטיקה (ישנה במדיה) חדשה".
זה לדעתי תיאור מוצלח יותר של לפיד.

גיל 19 במאי 2013

לפיד היה בלבנון במלחמת לבנון הראשונה בתור כתב צבאי. אז אולי הוא לא לוחם אבל אני מניח שהוא מכיר מלחמה מקרוב. בכל מקרה, נראה לי שג'ובניקים יודעים יותר טוב מכולם על הבזבוז המשווע שיש בצבא שכולל ברובו את עצמם.

לגבי פייסבוק, הדברים יוצאים לחלוטין מפרופורציה. הוא כותב פעם פעמיים בשבוע ולא זה מה שמפריע לו לעבוד. אני חושב שזה מכעיס הרבה אנשים כי קשה להם לחשוב שפוליטיקאי כזה בכיר משתמש במדיה הזו ולכן לא יודעים איך לאכול את זה. העניין של הביקורות מובן ואין לו שום סיכוי להתמודד עם המאסות של המגיבים באינטרנט אבל לפחות עושה רושם שהוא משתדל.

אריאל גרייזס 19 במאי 2013

רבאק, תקרא את הכתבה ששמתי. האיש הורה לחברי הכנסת של המפלגה שלו להקדיש חצי שעה ביום כל אחד להגן על המדיניות שלו. איך אפשר להצדיק את זה? הוא באמת חושב שזה כל כך חשוב שחברי הכנסת יבזבזו את הזמן שלהם, תשע שעות יומיות (חצי שעה כפול 18) על השטות הזאת?

אריאל גרייזס 19 במאי 2013

חוץ מזה, אתה לא גר פה אז אתה לא נחשף לכמויות היאיר לפיד שאנחנו מקבלים. האיש נמצא בכל מקום בניסיון נואש להוכיח לכולם כמה הוא צודק. זה פתטי

גיל 19 במאי 2013

אוקיי, אז הוא צריך קצת דיאטה תקשורתית אבל בשורה התחתונה רק המדיניות שלו תקבע וזה עוד מוקדם מאוד לחרוץ דיעה לגביו.

בני תבורי 19 במאי 2013

גיל,
ממש לא מוקדם. האיש משית עלינו מדיניות שאת עיקריה הוא תקף בחריפות רק לפני שישה שבועות. גנב דעת מהסוג הנחות ביותר. בנוסף, הוא ממשיך ומספר לנו שרק מס ההכנסה שלנו יעלה ועוד קצת מע"מ ונפסיק לעשן, ותוך שנה וחצי שנתיים ייסגר בור של 35 מיליארד ויהיה טוב. נו באמת.

אסף 19 במאי 2013

הבחור הזה מעביר עכשיו תקציב שישאר איתנו יותר משנה וחצי מהיום, בערך עד מחצית הכהונה שלו.
מוקדם מידי זה לא, אולי כבר מתחיל להיות מאוחר.

גיל 19 במאי 2013

תראה, אפשר להתווכח על החצי שעה ביום אבל מה לא בסדר מלבקש מחברי הכנסת שלך להגן על התקציב ולענות לשאלות של אנשים? זו דרך טובה לתקשר עם האזרחים.

אריאל גרייזס 19 במאי 2013

כי זה מיותר לחלוטין. זה בדיוק מה שאני מנסה להגיד פה. לפיד חושב שכולם טועים ורק הוא יודע מה נכון, אבל בעידן של היום זה פשוט לא תורם כלום. ויש לחברי כנסת עבודה קצת יותר רצינית מלדבר בפייסבוק עם אנשים.
זה בדיוק מה שאני אומר על מדיה חדשה. לפיד לא מבין אותה בכלל. הוא מזכיר לי את רענן שקד, שהטורים שלו בידיעות אחרונות בשבועיים האחרונים הם מופת לכאלו שעוד לא הסתגלו לעולם המשתנה

גיל 19 במאי 2013

זה לא שהכתיבה בפייסבוק באמת באה על חשבון העבודה שלו. הוא לא ממש מנהל שיחות עם אנשים שם אלא בעיקר כותב בצורה חד צדדית ואנשים מגיבים.

matipool 19 במאי 2013

דווקא בטור האחרון של שקד , היו כמה נקודות מעוררות מחשבה .
כשהוא מציב כדוגמא את מה שזיגי סטארדאסט עשה לו כששמע אותו בפעם הראשונה לעומת אקזיטים למינהם , אני יכול רק להזדהות .

shohat 20 במאי 2013

אחלה טורים לרענן שקד. נכון שהוא הולך צעד אחד רחוק מדי עם הרעיון (ההיי-טק שהורס את הכל) אבל הקטע על זה שכבר לא נוכל לשוטט אל תוך חנות דיסקים וללכת לאיבוד העביר צמרמורת. עשה לי כזה "סינמה פרדיסו".

ואז נכנסתי ליו-טיוב.

עומר 19 במאי 2013

בתור ג'ובניק לשעבר אני חושב שזה בסדר גמור להתשמש במונחים צבאיים אפילו שלא היית קרבי..החברה הישראלית היא חברה שמושפעת מהצבא וכיוצא בזה מדימויים צבאיים. כל הכבוד למי ששירת בקרבי אבל לא צריך להיות כל כך ילדותיים ולאסור את השימוש במונחים צבאיים למי שלא היה קרבי. לפי ההגיון הזה אי אפשר להתשמש בדימויים אלא אם כן חווית אותם בעצמך.

גיסנו 19 במאי 2013

1) מצד אחד הבקשה להגן על כבודו של ראש המפלגה ושר האוצר נראית על פניו דיקטטורית משהו. מצד שני, כשקוראים קצת בגוף הכתבה אז הדרך לעשות את זה היא ע"י התדיינות עם הציבור לספק לו הסברים. נכון שזה סוג של "מס אצבעות" (כי אף אחד לא באמת מדבר שם) אבל זה משהו שאולי יישאר גם לתקופה רגועה יותר (כלכלית) ושיתן פתח לשיח מוגדר בין נבחרי ציבור לעם שלהם ולא רק מעל דפי עיתון השופר המפלגתי. לפני שנה, אם מישהו היה אומר לך שחברי כנסת יתבקשו/יחוייבו לשבת לפחות חצי שעה ביום ולענות כמו שצריך לבוחריהם – היית אומר שזה דבר נפלא ונהדר. דווקא כאן אני חושב שיש מקום לתקווה שזוהי התחלתו של תהליך.

2) עניין הדימויים הצבאיים והפיכת כל דבר לקרב הוא משהו שכ"כ שגור כאן, שכמעט אף פעם לא שמים לזה לב עד שזה מישהו שמרגיז אותנו בנושא אחר. אני בספק שמי משחקני קבוצות התחתית ראה פעם שדה קרב, אבל כולם תמיד ידברו על "מלחמה על החיים שלנו". רגע לפני החלטה גורלית ידברו על "האצבע על ההדק". וכו' וכו'. לפיד לא חוטא יותר מהרבה אנשים אחרים, שעשו עוד פחות ממנו ומשתמשים בז'רגון קרבי לא פחות ממנו. פאק, אם שמו פה קצין לוגיסטיקה במיל' להיות שר הבטחון….

2א) כשנכנסנו לרצועה בעופרת יצוקה, היה איתנו על הנגמש צלם צבאי. הוא היה יותר מאובזר ומשופצר מלא מעט לוחמים בסדיר שראיתי (אנחנו כמילואימניקים נראינו כמו כלום ושום דבר, העיקר שהיה לנו מנשא ששוקל כמו עוד חייל לסחוב על הגב)

matipool 19 במאי 2013

לגבי 2א – אותו דבר היה אצלנו בחומת מגן . מה שקרה באותו גיוס בהול למחרת ליל הסדר וההכנה ללחימה ( הגדוד שלי נכנס לבית לחם ) היה ביזיון אחד גדול . לתומי , חשבתי שהסיקו מסקנות והיו דיבורים על כמה שהצבא בראשות גבי אשכנזי למד ושיפר את נושא ההכשרה והציוד למילואים .
בעופרת יצוקה כבר הייתי משוחרר כך שאין לי ידע אמיתי מבפנים מה באמת הלך שם .

אריק 19 במאי 2013

לפיד הוא בדיחה על חשבוננו.

אסף THE KOP 19 במאי 2013

לא הצבעתי ללפיד.
האיש הוא טירון פוליטי.
עשו לו בית-ספר.

אבל לא הייתי ממהר להספיד אותו.
אני חושב שהוא עוד ילמד את כולנו איך נוהגים בצלופחים מהסוג של דרעי.

איציק 19 במאי 2013

למה צלופח?
דרעי כשר ולכן חובה שיהיו לו קשקשים ולצלופח אין.

אסף THE KOP 19 במאי 2013

מצד שני, צלופחים לא לוקחים שוחד ולא יושבים בכלא.

זיגי 20 במאי 2013

גרייזס כמובן צודק. לפני שקראתי את הפוסט חשבתי אחרת, אבל גרייזס גרם לי לשנות את דעתי. :-)

הנה הדוגמא האולטימטיבית – האוצר מכביד את ידו על רוכשי דירות, באופן שייקר את עלות הדירה בעשרות אלפי ש"ח. מס הרכישה, שהיה קיים כמובן תמיד אם כי בצורה צודקת יחסית, מוטל עתה ללא אבחנה בין משפרי דיור צנועים (או אפילו "נסוגי דיור") לבין עשירי העם. אין מחלוקת שהמס כעת לא צודק. מה עושה שר האוצר? מצהיר ש"מס הרכישה למשפרי הדיור זה המס שאני הכי שונא. נבטל אותו בעתיד".
יקירי שר האוצר – העתיד זה עכשיו.

Yavor 20 במאי 2013

אריאל – שאלה לא קשורה:
אני זוכר שאתה רץ די הרבה. מה קורה כשאתה צריך לשירותים במהלך ריצה ארוכה? ויותר גרוע, בתחילתה?

אריאל גרייזס 20 במאי 2013

אנחנו מדברים על מס' 1 או 2?
הראשון – עוצרים ועושים את מה שצריך. השני, משתדלים לפני כן. אם אין ברירה, בריצות ארוכות יש תחנות דלק בדרך שאפשר להעזר בהן..

Yavor 20 במאי 2013

the first, of course. And thanks. But what happens is a race, an official marathon for example? What do people do? toda

אריאל גרייזס 20 במאי 2013

במירוצים מהסוג הזה נהוג לפזר בתי שימוש לאורך המסלול פה ושם. וכמובן, אם אתה גבר – אתה פשוט הולך הצידה באיזה עץ ועושה את שלך.
בתכ'לס, אם דאגת ללכת לשירותים בדקות שלפני המירוץ, אין סיבה שתצטרך תוך כדי – אתה אמור להזיע החוצה את המים שלך

matipool 21 במאי 2013

אריאל – אם כבר , אז גם אני שאלה :
לפני בערך חודש וחצי התחלתי קצת לזוז ולרוץ אחרי 8 שנים שהייתי בטטת כורסא . היה לי מאד קשה בהתחלה , בעיקר בגלל העליות .
בהתאם לעצה של אחד המגיבים כאן ( עופר ) התחלתי לרוץ באצטדיון העירוני של כפ"ס ( כצנלסון ) בהקפות על מסלול כורכר כשכל מס' ימים אני מנסה לשפר את אורך הריצה והקצב ( אני גם מתאמן שם קצת על המכשירים ).
בריצה האחרונה קפצתי בפעם אחת מ-5 ק"מ ל-7.5 ק"מ בחמישים דקות ( מקווה שאצליח לעשות זאת שוב הערב ) .
בעוד חודש , יש איזה מירוץ לילה של 10 ק"מ שהציעו לי להשתתף בו . האם זה מוקדם מדי ? אני לא עושה לעצמי נזק ?
לציין רק שאני בן 45 , לפני חודש וחצי שקלתי 78 ק"ג ועכשיו 73 ק"ג ( שיפרתי קצת גם את נושא התזונה ) על 1.78 מ' . אין לי שום ציוד ספורט מיוחד ( ביגוד , נעליים , שעון דופק וכו' ) ואשמח לכל טיפ ( למשל – יצאתי כמה פעמים לריצות בחמש בבוקר על בטן ריקה ואמרו לי שזו שטות גדולה ואני חייב קפה וחטיף אנרגיה או תמרים לפני הריצה ) .
תודה ,
מתי .

אריאל גרייזס 21 במאי 2013

קודם כל, העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך זה אל תקשיב לאף אחד. מה שמתאים למישהו אחד לא מתאים למישהו אחר.
העצה השניה היא – תקשיב לגוף שלך.
ממה שאני קורא פה, לא נראה לי שסבלת מעודף משקל, בטח לא משהו קיצוני (חישוב BMI זריז מראה על 24.6 לפני ההורדה, שזה בתחום הנורמלי, גם אם בחלק העליון שלו) ולכן קפיצה מ-5 ק"מ ל-7.5 לא אמורה להיות קיצונית מדי – שוב, בהנחה שהגוף שלך בסדר עם זה. אני לא חושב שאתה עושה לעצמך נזק, הדבר היחיד שצריך לשים לב זה שאין התפתחות של כל מיני פציעות.
לגבי ציוד – עזוב שטויות, לא צריך כלום ברמות האלו. כדאי שיהיו נעליים שנוחות לך, זה הדבר היחיד שחשוב. שעון דופק ובגדים סופגי זיעה זה שטויות.
לגבי לאכול בבוקר – שוב, זה תלוי בך. אישית אני מעדיף תמיד לאכול משהו לפני שאני יוצא, כמו שאמרת – תמרים או חטיף אנרגיה (גם פרוסה עם ממרח לוקח), קפה זה ממש לא מחויב המציאות (אם כי יש כאלו שזה עוזר להם), אבל אם אתה מסיים את הריצה בלי שאתה מרגיש מרוקן מאנרגיה או משהו – אז אתה לא צריך את זה. למרחקים האלו יש לנו בגוף מספיק אנרגיה זמינה בשביל שתוכל לסיים אותם בלי בעיה. כמובן, חשוב מאוד לשתות לפני כן, במיוחד בימים חמים אלו.
מקווה שעזרתי.

matipool 21 במאי 2013

אריאל – בהחלט עזרת .
תודה .

אריאל גרייזס 21 במאי 2013

וכמובן, שכחתי – כל הכבוד! זה בכלל לא מובן מאליו. קח את זה בקלות ואל תשתולל. החוכמה היא ללמוד להנות מזה (וזה לא קל, בטח בהתחלה). כדי באמת להתמיד, זה מה שצריך לקרות

קשקשן בקומקום 20 במאי 2013

שתי נקודות:
כדי להוסיף על מה שכתבת יאיר לפיד בחר לעשות עוד צעד בכיבוד של המפלגה שלו ע"י הבית היהודי (ואגב זכויות רבות לאורי משגב שזיהה את זה יומיים אחרי הבחירות), והפרת ההבטחות שלו:
א. הודיע שהוא לא יקצץ במימון ההתנחליות ואפילו לא ייפגע בתמריצים לעוברים לשם (אני לא הצבעתי לו אבל יש לי בערך 20 ציטוטים שלו מלפני הבחירות שאומרים ההפך)
ב. שי פירון הודיע (שוב בניגוד להצהרה לפני הבחירות ובניגוד לדגל העיקרי של שוויון בנטל שהוא מתנגד לשינויים במסלול ישיבות ההסדר. בנט לא ידע את זה – אבל יש לו 30 מנדטים בכנסת

נקודה שניה – מי שאחראי יותר מכל לעליית מדרגה בשיח הצבאי (הדוחה בעייני) הוא שוב – בנט – החל מ"ביבי אל תירה בתוך בתוך נגמ"ש" ועד ל "הגיע הזמן שהחרדים ייכנסו מתחת לאלונקה של המדינה". הייתי מעדיף לשמוע מאיש דתי כמוהו וממשורר כמו יאיר לפיד דימויים קצת אחרים.

אבל למה אני מצפה…פוליטיקה חדשה עאלק

קשקשן בקומקום 20 במאי 2013

כיבוש. לא כיבוד

אריאל גרייזס 20 במאי 2013

אם אני לא טועה, הדימוי של ירי בתוך הנגמ"ש דווקא הגיע מביבי על בנט ולא להיפך

קשקשן בקומקום 20 במאי 2013

מה פתאום ביבי תקף אותו שהוא ימין קיצוני ובנט אמר "ביבי אל תירה בתוך הנגמ"ש":

http://news.walla.co.il/elections/?w=/2780/2606768

אריאל גרייזס 20 במאי 2013

צודק, טעות שלי. וכן, בנט חי על הקטע הצבאי. כל ה"בנט הוא אח" בנוי על השטות הזאת. הבנו, היית קרבי, גם אנחנו היינו שם, לא ביג דיל

Fitflop sale 25 ביוני 2013

The FitFlop flip flop, which has been anecdotally reported to reduce lower extremity and low back pain, significantly alters foot motion and loading, according to research presented at the i-FAB meeting in September.
Fitflop sale http://www.fitflopssingaporesale2013.com

Comments closed