עולם ישן מן היסוד נחריבה

אל תצפו שמלימור לבנת תבוא הישועה, היא חלק בלתי נפרד ממה שגרוע בספורט הישראלי, ספורט שלמעט פירוק מהיסוד והרכבה מחדש, שום דבר לא ישנה אותו

hqdefault

בדבר אחד צודק מר זליכה – הכדורגל בארץ רקוב מן היסוד.

כמובן, לא צריך להיות מדען טילים (או החשב הכללי באוצר) בשביל לדעת את זה. כל ילד שקורא פה עיתונים יודע את זה. אפילו חובבי הכדורגל הגדולים ביותר בארץ יכולים להגיד לך אותו דבר.

וכמובן, לא מר זליכה או הגברת לבנת ישנו את זה. כי שרת הספורט היא בדיוק חלק מזה.

בפארפרזה על מה שיאיר לפיד אמר על בורחס – כל דבר בספורט הישראלי הוא מטאפורה.

אתה מסתכל על מסיבת העיתונאים אתמול של לבנת וזליכה והיא מטאפורה נפלאה למצב הכדורגל (והספורט) הישראלי.

מצד אחד, עיתונאי מטעם (משה בוקר), מלא בניגודי אינטרסים ומצד שני, שרת תרבות וספורט בלי תרבות ובלי הבנה בסיסית בספורט, שמתנהגת בבולשיבקיות כשהיא מסרבת לענות לשאלות של עיתונאי ומסיימת בלסלק אותו מהאולם. היישר מבית מדרשו של, כן, אבי לוזון.

קל לנו עכשיו לקחת את הצד של השרה לבנת, כי היא לוקחת עמדה מאוד פופולרית של להתנגד ליו"ר ההתאחדות. אבל זה כמובן מגוחך. אבי לוזון הוא לא הבעיה.

איך אמר לי חבר אתמול – אבי לוזון אפילו לא מדגדג את הטופ 5 של העסקונה הספורטיבית הנאלחת שהיתה במדינה הזאת.

אתם שוכחים את קודמו של לוזון בתפקיד, האדון גברי לוי, אחד שלידו אבי לוזון נראה כמו טלית שכולה תכלת? את שאול אייזנברג הנוכל? וזה לפני שאני מדבר על כל מי שהסתובב בועד האולימפי הישראלי.

אז כן, הכדורגל הישראלי רקוב. ניגודי אינטרסים? נו, באמת, כאילו שלוזון הוא היחיד שם. כל הספורט הישראלי מלא ניגודי אינטרסים.

מהעיתונאים שמסקרים, דרך המרכזים, האיגודים, האנשים עם הכסף וגם שרת הספורט היקרה שלנו, שקופצת על כל פודיום אפשרי שבו היא חושבת שהיא תוכל לזכות בקצת תקשורת, אוהדת או שלא. שזה בדיוק מה שראינו אתמול.

*

אני מצטער לומר את זה, לכדורגל הישראלי, וגם לספורט בארץ, אין תקומה.

אין לו תקומה, כי כספי הטוטו נשלחים למרכזים כדי לממן קבוצות כדורגל, כדוריד, טניס שולחן ואלוהים יודע מה, בזמן שאתם משלמים מאות ואלפי שקלים בחודש כדי לשלוח את הילדים שלכם לחוגים.

אין לו תקומה, כי בתיכון אחד בארה"ב יש יותר מתקני ספורט איכותיים מכל מה שתקבלו בכל ישראל ביחד.

אין לו תקומה כי כל הכסף שמסתובב פה הולך לעסקנים למינהם.

אין לו תקומה כי ילד בארץ מקבל שעת ספורט בודדת בשבוע.

אין לו תקומה כי כדורגלנים מקבלים פה מאות אלפי ואפילו מיליוני דולרים כדי להחזיק ליגה בלי הצדקה כלכלית מינימלית. והכדורגל בארץ הוא עוד איכשהו בסדר, יש לו הכנסות מסוימות, בניגוד לשאר ענפי הספורט פה שמיד היו קורסים בלי הזרמת הכספים מהמדינה – כספים שמגיעים ממכם, האזרחים.

לא שמדינת ישראל לא צריכה לממן ספורט בארץ. זה חלק ממה שמצופה (לפחות אצלי) מהמדינה. אבל הדרך שבה זה נעשה היא מגוחכת.

מיליוני שקלים מכספי הטוטו או מכספי הארנונה שלכם שמוזרמים למרכזים השונים כדי לממן עסקנים, נסיעות לחו"ל או סתם שחיתויות, בזמן שילדים באותה העיר לא זוכים לתנאי ספורט הכי בסיסיים שיש.

*

צר לי לומר, עם כל הרצון לקוות שמישהו פה יעשה משהו, לא ועדת זליכה ובטח לא שרת הספורט תשנה את המצב.

כדי לשנות פה את המצב מבחינת ספורט, צריך שידוד מערכות כללי.

מחיקת כל מרכזי הספורט מהמפה. תוכנית רב שנתית לעידוד הספורט, שתכלול חוגים עירוניים בחינם (או בתשלום סמלי), בניית מתקני ספורט ברמה גבוהה, העלמת העסקונה הישנה והמושחתת, תוכנית לעידוד הספורט בבתי הספר, ועוד אינספור פריטים שונים שכולם קורים בחו"ל וכולנו יודעים שאין סיכוי שייקרו פה בארץ.

יותר מדי אנשים יושבים בעמדות כוח, יותר מדי כסף מוזרם לאנשים הללו מכדי לוותר עליו, יותר מדי ניגודי אינטרסים, יותר מדי תקשורת מטעם, יותר מדי פוליטיקאים שמחפשים תמיכה מאותה עסקונה מושחתת.

במצב שבו הספורט הישראלי נראה, שום דבר לא ישנה את המצב.

בינתיים, לימור לבנת ואבי לוזון הם בדיוק הפנים של הספורט שלנו.

עסקה טובה או מביכה?
בני ערובה - אמיר ברמן

No Comments

URLACHER 9 ביולי 2013

שחור קצת לא?

אריאל גרייזס 9 ביולי 2013

קצת?

URLACHER 9 ביולי 2013

:)

יוסי 9 ביולי 2013

האם הבעיה בשחיתות? האם יש מקום אחד בעולם שבו היושבים בראש אינם מושחתים?
לדעתי הבעיה היא של יחסי ציבור

גם שחיתות צריכה להיעשות בטעם וחן מסוים, וכנראה שלוזון עבר את הגבול הזה אם יש נגדו כזה אנטי.

אריאל גרייזס 9 ביולי 2013

הנקודה היא שזה לא לוזון. לוזון רק משתין מהמקפצה, זה הכל. בהשוואה לגברי לוי, למשל, הוא יו"ר התאחדות הרבה יותר טוב לטעמי.
הבעיה היא לא בשחיתות, הבעיה היא בחלוקת הכסף. כסף גורם לשחיתות.
כשהכסף הולך למרכזים השונים, הוא יוצר שחיתות. כל שיטת המרכזים רקובה מהיסוד ואותה חייבים לשנות. המדינה היא זאת שצריכה להחליט לאן הולך הכסף והעיריות צריכות להקצות את הכסף למקומות הנכונים.
זאת הבעיה במה שקורה עכשיו – שלבנת מתרכזת בלוזון. לוזון הוא לא הבעיה, הוא סימפטום שלה. בגלל שיטת המרכזים יש לנו אנשים כמו לוזון.

ירושלמי 9 ביולי 2013

גברי לוי לא היה צדיק גדול, אבל הקונצנזוס היום הוא שלוזון הרבה יותר גרוע ממנו.
אם אתה חושב אחרית תוכיח את זה.

צור שפי 9 ביולי 2013

קונצנזוס של מי? אני מסכים עם גרייזס. בקדנציה של לוזון קמו כאן כמה איצטדונים חדשים לתפארת, אחרים עברו מתיחת פנים ואירחנו את היורו לצעירות. הרקדן השמן מפתח תקווה לא מתחיל אפילו לגרד את הרקורד הזה. אני לא סובל את ההתנהגות של לוזון אבל צריך קצת יושר מינימלי.

ירושלמי 9 ביולי 2013

לקחתי בחזרה את המילה קונצנזוס ובמקום זה אני אגיד שלוזון הצליח להוציא מאנשים שנאה ואנטגוניזם שגברי לא היה חולם להשיג, ככה חושבים רוב חובבי הספורט במעגלים הקרובים אליי.

אני באופו אישי מרוצה מאוד מהבאת היורו ותפעולו באופן כללי, ובאמת מגיע ללוזון את הקרדיט הראוי על כך.
יחד עם זאת זה לא מכפר על שאר המחדלים והקש שהוא האכיל את כולנו כל השנים. (על משקל- פושע סדרתי שעשה מעשה אחד טוב לא מקבל חנינה).

אריאל גרייזס 9 ביולי 2013

ירושלמי, אתה צריך לזכור שהיום יש הרבה יותר חשיפה לכל דבר בזכות האינטרנט. גברי לוי היה פי עשר יותר נאלח מלוזון ולא עשה כלום לשיפור הכדורגל פה בארץ. אני חושב שללוזון יש כוונות טובות (הדרך לגיהנום וכו') אבל הוא כמובן חוטא בשחיתות

טימו 9 ביולי 2013

אריאל,
תוכל להסביר למה התכוונת ב "כי כספי הטוטו נשלחים למרכזים כדי לממן קבוצות כדורגל, כדוריד, טניס שולחן ואלוהים יודע מה,"

תודה

אריאל גרייזס 9 ביולי 2013

כל ענפי הספורט בארץ, למעט אולי הכדורגל, לא מסוגלים להחזיק את עצמם מבחינה כספית. הדרך היחידה שזה מחזיק מעמד, זה שהעיריות והמדינה, דרך הטוטו, מעבירים כספים לקבוצות, דרך המרכזים הגדולים.
יש חלוקה של כספים לפי כל מיני תקנונים, אבל השורה התחתונה היא שמיליוני שקלים מוזרמים לקבוצות שלא מענינות אף אחד. יותר מזה, עיריה צריכה לתקצב לפי חלוקה למרכזים וגם אם אתה – וואלה, אני רוצה שבעיר מסוימת תהיה קבוצת כדוריד, יוצא שעיריה מממנת שלוש או ארבע קבוצות כדוריד שונות, כי הן שייכות למרכזים שונים. וכמובן, כדוריד הוא רק דוגמא.
אני חושב שכסף צריך להיות מוקצה על ידי המדינה לספורט. וגם על ידי העיריות. אבל כסף לספורט צריך להיות מוקצה בראש ובראשונה לחינוך לספורט. אין שום הגיון שבן אדם צריך לשלם 500 שקל בחודש כדי שהילד שלו יילך לחוג כדורגל או כדורסל בעוד העיריה לוקחת את הכסף הזה ושולחת אותו לאיזה קבוצת כדורסל עירונית שמשחקת בליגה ארצית.
והכי גרוע, שחלק נכבד מהכסף הזה הולך למימון עסקנים. משכורות, נסיעות לחו"ל וכו'

טימו 9 ביולי 2013

אוקי הבנתי, אבל יש לי כמה סיוגים.
1. למה שתיהיה רק קבוצה אחת (לדוגמה כדוריד) ולא כמה, זו הריי מדינה דמוקרטית וקבוצה היא כמו עסק וכל קבוצה והאידאולוגיה שלה

2. לפי מה שאני יודע קבוצות מתוגמלות מהטוטו ומהעירייה לפי קריטריונים חשובים: לדוגמה אם יש למעודן קבוצה בליגת העל היא תקבל סכום מסויים ואם בליגה יותר נמוכה אז סכום נמוך יותר. הנקודה שלי שזה יוצר תחרותיות. אולי יש צורך בשינויי הקריטריונים האלו (לדוגמה מוטיבציה לקבוצות נוער או פתרון שונה)

3. נק' אישית. אני מגיע מענף הטנ"ש והסכומים שקבוצות מקבלות הוא פשוט מצחיק (לא בצורה מדוייקת אבל קבוצה בליגת העל תקבל מהטוטו ומהעירייה ביחד סכום של 80-50 אלף לשנה). כך שנראה לי שהגזמת עם המליונים שעפים מענפים זניחים.

4. אולי אני טועה אבל נראה לי שרוב הכסף ה"מושחט" הוא על הכסף שהאיגודים עצמם מקבלים מהטוטו וממשרד הספורט.

אריאל גרייזס 9 ביולי 2013

1. אין לי בעיה עם מדינה דמוקרטית – שכל אחד יקים לעצמו קבוצה מצדי – אבל למה אני צריך לממן את זה? אם העירייה מממנת את זה, אז שתהיה קבוצה עירונית אחת וזהו.
2. נכון, יש קריטריונים, גם כתבתי את זה. אני חושב שצריך לשנות אותם מהיסוד. תחרותיות בתוך העיר? למה זה אכפת לי בתור תושב?
3. נכון, הסכומים מצחיקים. למה? כי העירייה צריכה לממן עשרות ענפים שונים, כולל את אותן 4 קבוצות כדוריד שכותבים עליהם פה למטה. זאת בדיוק הבעיה.
4. גם וגם. איפה שיש כסף, יש שחיתות, זה קל

ירושלמי 9 ביולי 2013

גרייזס, יש לך מושג איך העסק מתנהל בחו"ל?
פרט למודל האמריקאי (והדיי מוכר) איך קבוצות נוערנעריםחובבנים מתנהלות באירופה? מאיפה הכסף?
למיטב הבנתי אין מרכזים.
לדעתי מרכזים בכלל אמורים להתקיים מכספי תרומות ולא מכספי ציבור.

ג'וראקסין פרופאר 9 ביולי 2013

אני יכול לנסות

מרכזי הספורט זה אוסף של פוליטקאים קטנים שמתדלקים את עצמם

כספי ציבור מיותרים ממנים כל מיני קבוצות כדוריד כדורעף, כדורסל מהליגה השניה כדורגל וכו סתם, למרכזים יש אינטרס עצום ל חשבון "גאווה עירונית" והוא מימון מהטוטו וחוגים לילדים
חוג כדורעף הוא עסק רווחי מאוד, מאמן ילד בן 16 ילדים בני 7 הנער בן ה16 מקבל 50 שקל לאימון שכל ילד משלם 500 שקל בחודש

חתיכת עסק

בנוסף ההקצבות מהטוטו הולכות גם לעיריות וגם ללמרכזים

קבוצה בליגה נמוכה שלא מעניינת אף אחד ומשמשת כחוג לשחקנים שלה במקרה הטוב בענפים הקטנים ובענפי הכדורסל והכדורגל גם להשלמת הכנסה של כמה שקלים בחודש

עלות קבוצה כזאת הוא בסביבות ה 100 אלף שקל בשנה מכספי משלמי המיסים , ששוב ממנים לחבר'ה חוג וחוסכים להם חדר כושר

ברמת גן פועלות 4! קבוצות כדוריד שמביאות ביחד 0 קהל וכמובן 0 הכנסות

ב 2 מהן השחקנים מקבלים שכר ו 2 הן חובבניות נטו, הכסף הוא כחצי מיליון שקל בשנה- הרחוב שלי והחינוך יכולים להנות ממנו יותר

הפתרון הראשוני והמיידי הוא לפרק את הליגות לילדים ולנוער בכל הענפים ולשייך אותם אך ורק לבתי הספר , זה יעקר במיידית את מקור ההכנסה של המרכזים

טימו 9 ביולי 2013

צריך לעשות פה הפרדה..
1. יש את הכסף שהילדים משלמים לחוג
2. יש את הכסף שהקבוצות מקבלות מהטוטו ומהעירייה

אל תהיה בטוח שקבוצה בליגה ב' מקבלת מימון של העירייה, רוב הכסף הם עושים על מה שהם מקבלים מהילדים שנרשמים ב500 ש"ח.

אז יכול להיות שהמועדון מקבל הנחה בתשלומים על שימוש במיתקן וחשמל
אבל לא בטוח שהרבה יותר מזה

ג'וראקסין פרופאר 9 ביולי 2013

לירושלמי:
בארה"ב (באירופה זה שונה) הכל הכל הכל דרך הבתי ספר

עצמות עצלות 9 ביולי 2013

לא נכון! ישנם הרבה ארגונים פרטיים שמחזיקים קבוצות/חוגים לילדים!

טימו 10 ביולי 2013

ותודה על ההסברים

נחשון שוחט 9 ביולי 2013

אריאל, פגעת בנקודה (פוליטיקה בצד, זה פחות מעניין): האינטרס המובנה של רוב הגופים והמוסדות הוא לייצר הצלחה (או תדמית של הצלחה) בטווח הקצר. כך הם בוחנים את "ההצלחה" בתפקידם. נדמה שלאף אחד אין אינטרס (מספיק חזק, ובאופן אמיתי) לטפח את הספורט מלמטה (החל מבתי הספר). לכן תפיסת הספורט מיסודה מוגבלת, וכך גם התשתית לפעילות והצלחה שהיא מייצרת (ברוב הענפים). הבעיה היא תרבותית, היא מתחילה מהגדרה שגויה של המטרות, לדעתי.

אני חושב שמי שנחשף לספורט בבתי ספר תיכון בארה"ב מבין זאת מאד בקלות.

אריאל גרייזס 9 ביולי 2013

זה נכון לגבי רוב הדברים במדינה. המטרה של סטארט אפים היום היא לעשות אקזיט, למשל. אנחנו חושבים בטווח המיידי כל הזמן. מדהים הוא שככל שאנחנו עושים את זה יותר, ההצלחה מתרחקת מאיתנו יותר.

ארז 9 ביולי 2013

זו גם הסיבה לכשלונות של רוב ספורטאינו ברמה הלאומית. מאחר ועיקר ההתנהלות בגילאי ילדים ונוער היא במטרה ל"הצליח", יש מצד אחד עודף דגש על השגיות (גביעים, אליפויות), וחוסר דגש משווע על יסודות (טכניקה, תרבות ספורט, אימונים).

התוצאה? חצי מהספורטאים בגילאי נוער מתפרקים פיזית או מנטלית, והחצי השני מגיע לבוגרים במצב בו הם מקולקלים לכל חייהם.

wazza 9 ביולי 2013

אבי לוזון:"הריקבון נמצא אצל זליכה במוח", pure class

צור שפי 9 ביולי 2013

נו, ומה רצית, עידון צ'רצ'יליאני? הלו – תחריר is here.

יויו 9 ביולי 2013

מלבנת לא תגיע הישועה (גם כי שלוזון דואג 'להלשין' עליה לבלאטר).

קראתי היום שהטוטו לא מקבל את המנהלת החדשה בתצורתה הנוכחית, ושהמנהלת סירבה לקבל מימון מהטוטו ישירות לקבוצות.

זה מראה שהמנהלת היא שלוחה של ההתאחדות, והטוטו מזהים את זה.
לבנת רק יכולה לנבוח, אבל בלי הטוטו ההתאחדות בבעיה.

אולי מהם יכולה לבוא הישועה?

דון נאפולי 9 ביולי 2013

זה לא משנה מה לוזון "ילשין" עליה.
אין פה התערבות ממשלתית, רק התניית החסות של הטוטו.

יויו 9 ביולי 2013

איך שאני מבין את זה הטוטו ולבנת לא בדיוק חופפים בדרישות שלהם, ולא תלויים אחד בשני במאה אחוז.

בגלל אי שיתוף פעולה של ההתאחדות, הטוטו רוצה להעביר את הכסף ישירות לקבוצות, ולא דרך ההתאחדות או המנהלת (שהיא כל דבר חוץ מבלתי תלויה בהתאחדות).
זאת ע"מ להבטיח שכל הכסף במלואו יגיע לקבוצות בלי שעסקנים מכל הסוגים ישימו עליו את הידיים.
ההתאחדות ואפילו המנהלת מסרבים.
אני לא חושב שהטוטו צריך את אישור לבנת כדי להפעיל סנקציה כזאת.

austaldo 9 ביולי 2013

so sad, and so true

תולעת 9 ביולי 2013

טעות הציטוט של האינטרנציונל זו מחווה ליאיר לפיד? :)

לראות את לבנת ולוזון מתגוששים בזמן שאליפות האתלטיקה נראית כמו אירוע סיום של חוג במתנ"ס מבהיר בדיוק איך הספורט בארץ נראה.

אריאל גרייזס 9 ביולי 2013

לא מחווה, פארפרזה.
וכמו שאמרתי לנחשון, אליפות האתלטיקה בארץ זה הפנים האמיתיות של הספורט בארץ

אהד 9 ביולי 2013

מצד אחד, גם אני לא הבנתי מה הם רוצים מלוזון? ניגוד עניינים? עכשיו נזכרתם? והאם באמת זו הבעיה הגדולה של הכדורגל הישראלי? מצד שני, ישבו שם אנשים רציניים (עד כמה שניתן למצוא בנוף הספורט שלנו) וקבעו מדיניות מסוימת. יכול להיות שהיא לא מספיק טובה, אבל אני בעד לתת להם ליהנות מהספק. יותר גרוע מהמצב הנוכחי לא יהיה.
מה שכן, הספורט האולימפי נמצא במצב הרבה יותר גרוע ולא ראיתי מישהו בודק את זה. יכול להיות שזה בגלל שהשרה יודעת שהוא לא כזה פופולרי כמו הכדורגל??

וסתם לסיום, קראתי שהיה דיון "סוער" ביציע העיתונות על העניין. מישהו עדיין רואה את הזבל הזה?

קיש 9 ביולי 2013

אז מה? עדיף לא לעשות כלום? לוזון הוא כמובן שלא כל הבעיה, אבל הוא מחזיק חלק גדול בה. הוא מנציח את השחיתות ואת הצפצוף על הקהל.
צריך לנקות את ההתאחדות, ואז אולי אפשר יהיה להתחיל לטפל בכל שאר הדברים.
גם בצבא, דרך אגב – ההבדלים ביחס לספורט ביננו לבין הצבא האמריקאי, למשל, הם של שמיים וארץ.
אין מה להתפלא בעניין הזה, כי הכול פה חווע. אבל בתוך החווע, בולטים מעשיו של לוזון למרחוק. הוא אולי לא יותר מושחת מגברי או משאול, אבל הוא היחיד שמקבל מאופ"א 150,000 יורו לשנה, על זה שהוא סידר לפלטיני כמה נערות ליווי שוות.

אריק החדש 9 ביולי 2013

אריאל
נגעת בקצה המזלג בבעיות הספורט של מדינת ישראל .
יש רק נקודה מסוימת שיש לי נקודת השקפה אחרת ממך
קוראים לה אבי לוזון .
הוא הספיק הרבה יותר בפחות זמן לתחושת המיאוס ביחס לקודמיו .
אני מתעב את הקשור בו כי הוא גורם לי להתגעגע למושחתים האחרים
שהסריחו את הספורט בארץ.
זה הישג לא קטן!!!

אריאל גרייזס 9 ביולי 2013

אתה מדחיק. אני זוכר את השנאה כלפי גברי לוי, היא לא היתה פחות גדולה. ולעומת אנשים כמו שאול אייזנברג או מילצ'ן, הוא בכלל מתגמד

משה 9 ביולי 2013

1. שכחת את איצ'ה באמצע, לדעתי גם הוא כבר בקושי זוכר שהוא היה יו"ר ההתאחדות.
2. העובדה שהספורט בכלל והכדורגל בפרט היו נגועים בשחיתות מאז ומעולם היא לא סיבה לא לטפל בזה. אם היחסים הרעועים ביום לוזון לליבנת מציתים את האש, אז הרווחנו.
3. להשוואה בין גברי ולוזון: גברי לא העסיק את אחיינו כמאמן הצעירה(גיא לוי מונה לאחר שעזב), עופר פביאן כמאמן הנוער או הנערים או השד יודע מה וכו'. ולכמה העסקונה נהייתה מושחתת יש לי שתי מילים: שטרן חלובה. האיש שהחריב את צפרירים הוא האיש החזק בהתאחדות, איך אפשר לקבל את זה ?
4. מימון קבוצות עירוניות : חייתי את זה מקרוב כמה שנים. קבוצת הכדורגל בעיר בה גדלתי מקבלת העיריה פי 40 מקבוצת הכדוריד ! מיותר לציין שהכסף הולך לממן בעיקר כמה ילדים מפונקים עם כישרון מוטל בספק שקמים כל יום ב-12.
5. הטיעון שאומר שאפשר היה להשקיע את הכסף בחינוך מקומם ומשולל הבנת ספורט(עלה באחת התגובות למעלה). בעיני בגילאים הצעירים ספורט=חינוך ואם זו לא המשוואה אז אין לו הצדקה. אני בעד לממן אגודות ביחס לכמות הילדים שהן מחזיקות. אגודה שתכליתה קיום קבוצה תחרותית בלבד צריכה להתקיים מכספים פרטיים.

ארז 9 ביולי 2013

אגב, האיום שידיחו את ישראל מפיפ"א, שכבודו במקומו מונח, לא צריך להרתיע אף אחד. שידיחו. אחרי שינוקו האורוות ותמונה התאחדות חדשה, פיפ"א תחזיר את ישראל, בתנאי שישראל תבטיח שלא להתערב שוב בענייני ההתאחדות.

אגב, גם אם לא מפרקים את ההתאחדות, אף אחד לא אמר שצריך לממן להם את החינגה הזו בכספי ציבור ובכספי הטוטו. שיסגרו להם את הברזים ואז נראה.

משה 9 ביולי 2013

השתגעת לוותר על אירופה, בדיוק לפני עונה בה מכבי עומדת לזכות בצ'מפיונס, חיפה והפועל מועמדות לזכות בליגה האירופית וישראל רחוקה רק 5 ניסים מההעפלה למונדיאל. ככה סתם לתת לגוים להרוויח על חשבוננו ?

איציק 9 ביולי 2013

הלוואי שפיפ"א תעיף את ישראל לכול הרוחות. לא בגלל שאני מת שישראל תעוף, אבל זו תהייה הזדמנות מצויינת להתחיל לפרק הכל ולהתחיל לבנות יסודות ראוים, רעוים כבר יש לנו. אם יבהירו שלא מפחדים לטפל בכדורגל (למראית עיין הספורט החזק במדינה), הטיפול בשאר ענפי הספורט יהייה פשוט יותר. השאלה, מי יעשה את זה? לימור…
לגבי בתי ספר, שכח מזה, יש דברים חשובים יותר מספורט לטפל בהם. אני ממש לא מזלזל בספורט, אבל שיתחילו בדרך-ארץ (אם בתי-הספר שייכים למשרד החינוך, שיתחילו לחנך), נעבור לשפה העיברית, מתמטיקה, היסטוריה, ומתישהו נגיע לספורט. מה לעשות, עם כל הכבוד, ספורת לא יכול לעמוד ראשון ברשימה במשרד החינוך, אבל הוא יכול לעמוד ראשון במשרד התרבות והספורט.

מכביסטית 9 ביולי 2013

מה שקורה בכדורגל זה רק מיקרוקוסמוס למה שקורה בכל המוסדות במדינה.
מצחיק לראות את ההתנצחויות בין לבנת/זליכה/לוזון, זה נבלה זה טריפה זה חרפה. לבנת ולוזון הם פשוט יחסי גומלין של הפוסל במומו פוסל.
למרות שקשה לי להאמין, הלוואי שבסופן של כל ההתנצחויות נקבל התנהלות תקינה יותר וכמה שפחות נגועה.

בינתיים לוזון ולימור מספקים לנו אחלה קומדיה לימי הקיץ החמים, פתאום כל הזבל צף במים העכורים שנקראים כדורגל ישראלי.

פבל 9 ביולי 2013

אין פה שום קשר לכדורגל.
החברה בארץ הולכת בצעדי ענק לחוסר תרבות, חוסר כבוד הדדי, כשלאף אחד לא אכפת חוץ מעצמו, זאת התוצאה.
כל הסיקורים כל הכתבות, התוכניות, החדשות, אף אחד כבר לא זוכר לשם מה התאספנו, חברים, זה ספורט!!! זה לא מלחמה!! ספורטאי מקצועו כשחקן תיאטרון, קולנוע או מוסיקאי, לבדר את הקהל שמגיע לצפות בו!
לפעמים הוא כשרון ולפעמים כשלון, פעם מפסידים פעם מנצחים, זה הספורט.
הגישה הספורטיבית בארץ, ובכדורגל במיוחד הוא "אם אני לא מנצח אני הורג את היריב שלי". קחו דוגמא מהטניס, שחקן כמו נובק דיוקוביץ בסיום ההפסד לאנדי מארי בגמר, מאוכזב ככל שיהיה בא למיקרופון ואמר כל הכבוד לאנדי ושמגיע לו הניצחון.
בואו נפסיק להתעסק בשטויות האלה, הספורט הוא דבר נפלא, אם נמשיך להתייחס אליו כמלחמה, זאת תיהיה המלחמה הראשונה שתפסיד מדינת ישראל, כי ספורט לא יהיה כאן יותר.

גיל 9 ביולי 2013

הבעייה היא שכמה שגרוע, אנשים ימשיכו לצפות בכדורגל ולדבר עליו בלי סוף. אם האוהדים יראו שלא איכפת להם ממנו אז אולי באמת ישתנו דברים. כל עוד אנשים אוכלים את כל החרא הזה שום דבר לא ישתנה.

מכביסטית 9 ביולי 2013

במבט ראציונאלי אתה צודק, אבל הבעיה היא שאנחנו, אוהדי הכדורגל, לא בדיוק ראציונליים (ככה זה באהבה) ונמשיך לצרוך את הסם הזה ויהי מה.

הרבה אנשים פרשו ורואים זאת טוב מאד ביציעים, אבל אנחנו ה"מסוממים" נמשיך להגיע ולקנות מנויים. החרמה היא לא הפיתרון הנכון, כדי שהמצב ישתנה אוהדים של כלל הקבוצות צריכים לשים את היריבות בצד ולהתאגד למען מטרות משותפות, דבר שקשה להאמין שייקרה בזמן הקרוב.

אריאל גרייזס 9 ביולי 2013

לא חושב שיש פתרון אמיתי למצב, חשבתי שזה היה ברור מהטור עצמו

מכביסטית 9 ביולי 2013

ההודעה הייתה בתגובה להודעה של גיל – רעיון החרם הוא לא כ"כ ישים, זה לא פשוט לגמול נרקומנים מהסמים שלהם.. :)

גיל 9 ביולי 2013

אני דווקא חושב שזה כן פתרון רק שעבורך המצב כנראה לא מספיק גרוע כדי שתמנעי מלצפות במשחקים.

סתם אחד 9 ביולי 2013

זה אולי לא קשור להחלטות של הועדה, אבל אם כבר עושים תוכנית לתקן את הכדורגל שלנו, אז צריך גם לעשות את הדברים הבאים:

לעבוד עם הילדים והנוער על הדברים הבסיסיים, על היסודות שכל שחקן ישראלי לוקה בהם.
צריכה להיות תוכנית אימונים אחידה לכל מחלקות הנוער והילדים בארץ תחת פיקוח ההתאחדות.
כל מאמני הילדים צריכים לעבור השתלמויות באירופה איך לאמן ומה ללמד את הילדים, כי גם המאמנים לא ממש יודעים מה הם עושים.
אימוני ילדים ונוער אצלנו זה חרטא, זה חוג לכדורגל ולא אימון של קבוצת כדורגל. באירופה מאמני ילדים ונערים הם מאמנים מצויינים שנבחרים בקפידה ואצלנו אלה אנשים שזוהי עבודתם השניה שנבחרו בקומבינות ופרוטקציה.

עד שלא יהיו פה אקדמיות לכדורגל וילדים מגיל 7-8 ילמדו יסודות במשך כמה שנים, יעבדו על תזונה ועל פיזיולוגיה הקבוצות והשחקנים ימשיכו להראות כמו בית שימוש, כי השחקן הישראלי הוא חובבן מינוס (למעט כמה מקרים בודדים וחריגים).

גיל מזימבבואה 9 ביולי 2013

"אין לו תקומה, כי בתיכון אחד בארה"ב יש יותר מתקני ספורט איכותיים מכל מה שתקבלו בכל ישראל ביחד" – גם בזימבבואה בכל תיכון יש יותר מיתקנים ראויים מאשר בישראל.

קריאת העידוד "ישראל מלחמה" מעידה על מהות הספורט בישראל.

המאמן 9 ביולי 2013

אריאל היקר,
עם רוב הדברים אני מסכים – בעיקר עם הסעיף שכולל את בתי הספר עם המתקנים המוזנחים שלהם ועם הכמות המועטה של שיעורי החינוך הגופני.
אני חולק עליך מכל וכל שהעיריות צריכות להפעיל את החוגים בשעות אחר הצהריים, ובטח ובטח את קבוצות הספורט הבוגרות.
זה עסק למקצוענים ולמשוגעים לדבר.
העיריות לא צריכות להתעסק בספורט שאינו חלק מבתי הספר. תראה מה קורה בעכו. הכל לפי גחמה של ראש העיר. והרי ספורט הוא עניין לאומי. הוא מטרה לאומית. אי אפשר לתת לראשי הערים לעשות מה שהם רוצים. התקציב צריך לבוא ממשרד הספורט, והניהול – בידיים פרטיות.

אריאל גרייזס 9 ביולי 2013

לא אמרתי שהן צריכות להפעיל אותם, אמרתי שהם צריכים לממן אותם. היום חוגי ספורט זה עניין לעשירים בלבד, שזה בזיון. חוגי ספורט צריכים להיות בסכום סמלי – 100 שקל לחודש או משהו.

המאמן 9 ביולי 2013

לא מדויק. המחירים לחוגים לא בשמיים, וגם לא רחוקים ממה שאתה מבקש. הסיבה גם שאין מספיק ילדים בכל ענפי הספורט היא לא בגלל כסף. מה שכן, בשכונות רבות בערים, שכונות שהמעמד הסוציו-אקונומי שלהם נמוך, אין חוגים כלל. שם צריך לפתוח חוגים ללא תשלום. גם אולי ותציל את הילדים האלה, שמסתובבים משועממים אחה"צ, ומי יודע, אולי גם תמצא איזה כוכב או כוכבת. הרי מבני עניים תצא תורה.
הבעיה האמתית היא שאין מדיניות, הממשלה לא מחליטה ללכת על ספורט בכל הכוח. לא מבינים שם שספורט שווה חינוך. העיריות עושות מה שבא להן – קבוצות הכדורסל של חיפה, למשל – כלל לא מתוקצבות ע"י העירייה!!! מה שקרה שם, הוא שקבוצת הנשים דרשה תקציב שווה לגברים, ותבעה את ראש העיר. בתגובה, הוא החליט להפסיק לתמוך הן בגברים הן בנשים. וזהו. הקבוצות האלה לא מקבלות כסף מהעירייה. שיקפצו עד מחר – לא יהיה כסף. הן עצבנו את ראש העיר. אז הוא נוקם בכדורסל. מה עושה משרד הספורט? כלום. זה לא מעניין אף אחד.

יואב בורוביץ' 9 ביולי 2013

טקסט מצוין. כל אדם עם הבנה של מה שקורה בעולם יכול לשים לב לכך שדברים בארץ כל כך רחוקים ממצב נורמלי. וכל מי שמכיר את ישראל יודע שאין סיכוי לשינוי אמיתי. וכמובן: השיח, כמעט כולו, לגמרי מוסט לאזורים פחות רלוונטיים וכאלה שמשמרים את המצב הקיים.

ניינר 10 ביולי 2013

אני מודה לאבי לוזון על דבר אחד-על כך שגמל אותי מכדורגל ישראלי, בין אם הליגה ובין אם הנבחרת.
מבחינתי שיסגרו את הכדורגל, שיעיפו אותנו מפיפא ואם אפשר שיורידו את ביתר כמה ליגות.
I COULD NOT CARE LESS
יאללה שתתחיל כבר עונת הפוטבול!!!

ג'וני 10 ביולי 2013

למי אכפת באמת אם פיפ"א יעפו את הכדורגל הישראלי או לא
מי ישמע כאילו שעד היום הענף הרקוב הזה הגיע להישגים
כל הוועדות המצחיקות האלה מעסיקות רק את תקשורת הרכילות.
דיבורים כמו חול ואין מה לאכול.

אריאל גרייזס 10 ביולי 2013

שכחת לספר לנו כמה הכדורסל בריא ליד הכדורגל. אפילו אתה יודע שזה שטויות

אבי 10 ביולי 2013

אריאל,

למה ניסית להשוות את הכדורגל לכדורסל?
אבל אם כבר פתחת את הנושא, שכל ענפי הכדור השונים ביחד כולל הכדורגל יגיעו לרבע מההישגים וההצלחות של הכדורסל אז תהיה לך זכות לצייץ .

אריאל גרייזס 10 ביולי 2013

תודה שאתה מרשה לי לצייץ. באמת, אני ממש מודה לך.
ביום שבכדורסל תהיה תחרות כמו בכדורגל, אז תוכל אתה לצייץ. מישהו בכלל דיבר על הצלחות? איזה הצלחות, של מכבי תל אביב, קבוצה שהרגה פה את הענף לגמרי ומצליחה בזכות קניה של זרים? או ההצלחה של נבחרת ישראל כבר 15 שנה להגיע לאליפות אירופה דרך טורניר הזדמנות אחרונה, במקום שפעם היינו מסיימים בין 8 הגדולות?
הספורט בארץ רקוב והכדורסל הוא חלק מזה, בדיוק כמו הכדורגל

תומאס נוימן 10 ביולי 2013

וזה ששמעון מזרחי הוא סגן יו"ר ההתאחדות מזה 400 שנה, ואין החלטה אחת שעברה בהתאחדות ללא אישור שלו – זה לא רקוב (אגב, אני מעריץ את שמעון מזרחי).

תומאס נוימן 10 ביולי 2013

התכוונתי לאיגוד הכדרוסל כמובן.
שמעון מזרחי הוא למעשה השטרן חלובה של הכדורסל

Comments closed