Toy story

שוק ההעברות העולמי הופך מיום ליום לדומה ל"צעצוע של סיפור" מאשר לעסק אמיתי, שלא לדבר על תחרות ספורטיבית

"מירוץ חימוש" הוא מונח שרבים נוהגים להשתמש בו בהקשר של שוק העברות העולמי. על כל שחקן גדול שקבוצה א' רוכשת, קבוצה ב' חייבת לקנות אחד משלה, ואם זה אומר להוציא סכומים הולכים וגדלים, עד לרמות שבהם זה הופך לא כלכלי – סו בי איט.

אבל כשאני חושב על מה שקורה בשוק ההעברות בימים האלו, משהו אחר מצטייר לי בראש. סצינה מתוך "צעצוע של סיפור".

כשאני חושב על זלאטן איברהימוביץ' בפאריז סן ז'רמן, אני נזכר בכל הצעצועים מתקבצים בפינת החדר כדי לראות איזה צעצוע חדש יקבל הילד, צעצוע שידחוק את מקומם לחוסר שימוש בארגז.

ואם אדיסון קבאני הוא באז שנות אור, הרי שאין ספק שזלאטן הוא אודי.

ההבדל הוא, לפחות, שאודי היה אצל הילד כמה שנים לפני שלילד נמאס ממנו, ואילו מזלאטן שלנו נמאס לבעלים העשירים של פסז' כבר אחרי שנה.

toy_story_still

*

נכון, זלאטן הוא לא איזה טלית שכולה תכלת. מבארסה הוא גם נשלח אחרי שנה וקשה למצוא מקום שאומר עליו דברים טובים.

מצד שני, זלאטן הוא מכונת שערים מיומנת. יותר מזה, הוא מכונת אליפות היסטרית. לכל מקום שהוא מגיע, הוא מביא אליפויות.

אבל בכדורגל של היום, אליפויות הן כבר לא הסיפור. גם לא כסף.

שחקני כדורגל הם היום לא יותר מאשר צעצועים של הבעלים שלהם. וכדרכם של צעצועים, במיוחד של ילדים מפונקים, הם נמאסים מהר מאוד על הבעלים שלהם, שרוצים להביא אחרים חדשים ונוצצים במקומם.

לך תדע, אולי הם אפילו הולכים לישון איתם בלילה, כמו שהילד שלי עושה כשהוא מקבל צעצוע חדש.

ברצלונה, ראה כל חובב כדורגל עם טיפונת הבנה, צריכה בעיקר חיזוק הגנתי, אבל הדבר הראשון שהיא עשתה באוף סיזן הזה היה להביא צעצוע יקר בשם ניימאר. את פאברגס, לעומת זאת, שהגיע רק לפני שנתיים בתור זה שיחליף את צ'אבי, היא כבר רוצה למכור למישהו אחר.

ריאל מדריד, אולי הקבוצה שהמציאה את הקונספט, נורא רוצה צעצוע חדש, בדמותו של לואיס סווארז או גארת בייל, מישהו זוכר מה קרה לצעצוע היקר האחרון שהם הביאו מטוטנהאם, לוקה מודריץ'?

וזה לפני שדיברנו על הסיטי או צ'לסי, שלא לדבר על השחקנית החדשה בשוק – מונאקו – קבוצה עם ממוצע צופים של 6,000 איש שמוציאה 65 מיליון דולר על שחקן (טוב ככל שיהיה).

*

יש הרבה סיבות לתעב את מה שקורה בכדורגל העולמי בשנים האחרונות. הכסף הגדול מעוור את כולם ומוביל למחירי כרטיסים מטורפים, שחקנים שנוטשים מועדונים כאילו היו גרביים של אתמול וחוסר תחרות ברמת המועדונים שמאיים להפוך כל ליגה אירופאית גדולה לדמויית ליגת הכדורסל הישראלית.

אבל מכל התופעות השליליות, נראה לי שמה שתיארתי פה הוא הכי מסוכן.

לפחות עד עכשיו, לאוליגרכים שזרקו כספים היתה מטרה מאוד ברורה – לקחת אליפויות, לא משנה כמה כסף זה יעלה. רומן אברמוביץ', למשל, הוא המייצג הכי ברור של התופעה.

עכשיו, נדמה, אליפויות הן לא הדבר הכי חשוב. גם לא להרוויח כסף (זה נראה לי מזמן ויתרו עליו, למעט קבוצות כמו ארסנל למשל, שמעדיפות התנהלות שפויה – ונשארות בלי כלום ביד).

לא, מה שבאמת חשוב זה שיהיה לבעלים – ולקהל – צעצוע חדש לשחק בו.

ופה אני באמת שמח מההתנהלות של ליברפול בפגרה האחרונה (ואני חושב שגם אוהדי יונייטד צריכים להיות מרוצים מההתנהלות של המאמן החדש שלהם).

כולנו רוצים צעצועים חדשים, אבל מה שבאמת חשוב זה שתשב על המגרש קבוצה שתשחק כדורגל טוב, לפי החזון של המאמן. ליברפול ניסתה את השיטה הזאת עם הצעצועים פעם אחת לפני שנתיים – וזה היה כשלון מוחץ.

נכון, הצעצועים שהגיעו היו מייד אין צ'יינה, כלומר מקולקלים ושבורים, אבל עדיין – הרצון להשביע את דעת הקהל, שרואה קבוצות אחרות מביאות צעצועים חדשים ויקרים, הוא אם כל חטאת של מועדון.

קבוצה צריכה לדאוג לחזק את המקומות שבו היא מרגישה שיש צורך ולהשקיע את הכסף היא מאמינה ששחקן שווה ולא יותר.

צעצועים? זה תשאירו לילדים.

נמני? זוכרים?
חזרה מול לנקראן (וקצת על הדירוג)

No Comments

פורד פרפקט 19 ביולי 2013

מחזק כל מילה ובהחלט מתעב את התופעה שמורידה את התחרות והריגוש שיש בליגות השונות והעובדה שחוזה הוא דבר שנהיה בטל בשישים. כל אחד יכול להפר אותו מתי שרק ירצה אם זה מצד הקבוצה ואם זה מצד השחקן וחבל שכך.

קורא אדוק 19 ביולי 2013

טור מעולה
רק לגבי ריאל מדריד זה לא הכי מדוייק,כי מבחינת עמדות בעייתיות אין ספק שהביקוש הוא לחלוץ בטופ העולמיכדוגמת זלאטאן או סוארס,עם כל הכבוד לפיפיטה או בנזמה

לגבי בייל- זה גבולי כי מה שבאמת צריך קיצוני ימני שיחליף את די מריה הפח (ובקומבינציות מסויימות כשכריסטיאנו באגף ימין והוא באגף שמאל זה על הנייר מושלם)

אריאל גרייזס 19 ביולי 2013

אתה רואה, זאת בדיוק הבעיה, איך זה מחלחל לאוהדים הגישה הזאת. די מריה הוא שחקן מעולה, להגיד עליו שהוא פח זה מצחיק, רק כשמסתכלים ביחס לבייל.
גם לגבי חלוץ, כיבוש שערים היה בעיה בריאל שנה שעברה? הרי הם רוצים להחליף את היגואין בסווארז, אז נכון – סווארז שחקן טוב מהיגואין, אבל בכל כך הרבה?

קורא אדוק 19 ביולי 2013

אני לא מזלזל בדי מאריה או היגואין,הם לגמרי מתאימים לקבוצות שנאבקות על מקומות 3-6 בספרד או אנגליה אבל בעיניי אין ספק שהם לא מספיק טובים להיות בהרכב פותח של קבוצה שכל שנה השאיפות שלה הן לא פחות מזכייה בצ'מפיונס ואליפות. (יש בערך 4-6 קבוצות כאלו באירופה בכל שנה)

שניהם כבר כמה שנים טובות לא מספקים את הסחורה בשלבים המכריעים של ליגת האלופות.

והאם סוארס יותר טוב משמעותית מפיפיטה? אני חושב שכן
לגבי זלאטאן אין פה בכלל שאלה

אהד 19 ביולי 2013

דווקא פה אני מסכים עם אריאל. אין בעיה לשדרג את הקבוצה בעמדה או שתיים, אבל רבאק לא בכל מחיר.
אני רואה את שכירי החרב של ריאל, ברסה, סיטי ופסז ופשוט לא נהנה מהמשחק. איפה התקופות שבהן מנצסטר זכתה באלופות עם חוד שמורכב מדוויט יורק ואנדי קול?

אגב, עוד בעיה היא שהרבה שחקנים טובים נהדרים במעברים האלו. ההתקדמות של פברגאס נעצרה לחלוטין (הוא רק חזר לאחור), חלב הוא צל של עצמו, האלק הפך לכלום, קאקא והרשימה נמשכת. יש גם שחקנים נהדרים שנמצאים על הספסל במקום בקבוצות אחרות שייהפכו ליותר תחרותיות.. מודריץ', די מאריה (יש עכשיו את איסקו), סונג, שאקירי, קגאווה..

אהד 19 ביולי 2013

הכוונה כמובן ש"הרבה שחקנים נהדרים נהרסים במעברים אלו"

ירושלמי 19 ביולי 2013

יורק הם גם טרינידדי וגם טובגי. אבל בהחלט לא בריטי, כך שאני לא רואה מה ההבדל בינומלבין שכירי חרב אחרים.

די מאריה שחקן נהדר מהטופ העולמי בעמדה ואין מה להחליף אותו.

סוארז הוא שחקן שמשנה התקפה של קבוצה ובהחלט טוב מבנזמה.

D! בארץ הקודש 19 ביולי 2013

אם די מאריה היה משחק במנצ'סטר במקום נאני הוא היה לוקח אליפות אירופה וסיכוי טוב שיהיה נזכר כגדול בהרבה ממנו.

אהד 19 ביולי 2013

לא מעניין אותי מאיפה הוא, אלא העובדה שהוא היה שחקן בינוני לחלוטין (כמו קול) שאיתם היונייטד לקחו את הצמפיונס. היום אנחנו מסתכלים על חלוצי נבחרות ארגנטינה וצרפת ואומרים עליהם שאיתם א"א לקחת אליפות.
פספסתם את הנקודה לדעתי. אני גם חושב שדי מאריה הוא שחקן נהדר, זו בדיוק הבעיה: למרות יכולותיו, ריאל עדיין שפכה 30 מיליון יורו על איסקו כדי שיחליף אותו. כך או כך, אחד משני השחקנים הנהדרים הללו הולך לשבת על הספסל, דבר שהוא עצוב לדעתי.
סוארס יותר טוב מבנזמה, אין ספק, אבל כבר עכשיו ריאל השקיעה יותר מ70 מיליון יורו.. היא באמת צריכה עוד חיזוק? באמת כל שנה היא צריכה לחזק את הסגל שלה בסכומים האלו? מה שאני מנסה להגיד, ופה אני מסכים עם אריאל, שהקבוצות פשוט קונות לשם הקנייה..

D! בארץ הקודש 20 ביולי 2013

אהד, התגובה שלי הייתה לקורא אדוק שאומר ש"הם לגמרי מתאימים לקבוצות שנאבקות על מקומות 3-6 בספרד או אנגליה אבל בעיניי אין ספק שהם לא מספיק טובים להיות בהרכב פותח של קבוצה שכל שנה השאיפות שלה הן לא פחות מזכייה בצ'מפיונס ואליפות"

אהד 19 ביולי 2013

יפה. רק בעיה אחת – לא יודע מה רוצים השיח'ים והאוליגרכים מהצעצועים החדשים שלהם, אבל צריך לציין שהם מביאים אליפויות ועל הדרך מוחקים קבוצות פאר (מילאן, הליגה ההולנדית, רומא, ולנסיה ועוד רבות). הליגה הצרפתית קיבלה את נשיקת המוות שלה עם הדואפול של מונקו את פסז, על הלה ליגה חבל לדבר וברמה הבינ"ל להמון קבוצות פשוט אין אפשרות להצליח באמת. היעד הפך רבע גמר ליגת האלופות בגג. הכל נהיה משעמם ופלסטי. העובדה שמונקו מרשה לעצמה לבזבז כל כך הרבה, למרות שברור שאין לה דרך להגיע למאזן תקציבי, מוכיחה כי רעיון הפייר פליי מת עוד לפני שנולד. קיצר, ייאוש.

אריאל גרייזס 19 ביולי 2013

תשמע, פסז' עם כל הכסף שזרקה היתה אמורה לקחת אליפות בהפרש של 15-20 נקודות, לא במחזור האחרון. הסיטי זרקה כספים ולקחה אליפות אחת בקושי בקושי ובשנה האחרונה הפסידה את האליפות בפער מטורף. ריאל מדריד, עם כל הכסף שהיא זורקת, לקחה אליפות אחת בחמש השנים האחרונות – וזה כשיש לה מתחרה אחת בלבד.
אם תזרוק סכומים היסטריים אתה תגיע להישגים, אני לא אומר שלא. אבל אני חושב שאם תעשה השקעה נכונה (דוגמא – מנצ'סטר יונייטד, שלא התפרעה בשוק שנה שעברה וקנתה רק שחקן אחד וגם זה לא בסכום היסטרי) ולא תגרר אחרי הרצון הזה לרכש חדש כל שנה, מצבך יהיה טוב הרבה יותר.

יפתח 19 ביולי 2013

אריאל, אני חושב שמקרה סיטי ויונייטד הוא די ייחודי, ובשאר המקרים המגמה ברורה. קודם כל ליונייטד היה את פרגוסון, מאמן ברמה מאוד גבוהה ( הכי טוב בליגה האנגלית בבירור ), ולמרות שהם לא עשו רכישות כבדות אי אפשר להגיד שאין כסף בקבוצה. תראה את ארסנל, שנראה שאפשר לומר כדברייך – לא מתפרעת בשוק ונגררת לרכש חדש – כושלת כי היא מסרבת להוציא סכומים גדולים. מה גם שיונייטד השנה מציעה סכומי עתק גם היא. וסיטי באמת כישלון חרוץ, נראה לי בעיקר בגלל המאמן. השנה עם פלגריני אני מאמין שתראה תחרות הרבה יותר צמודה.

ופ.ס.ז' צריכה זמן להתחבר. יש לך ספק שהם ייקחו אליפות גם שנה הבאה? והפעם בפער הרבה יותר ניכר ובולט? מונאקו אולי תדשדש השנה, אבל בהמשך היא גם תדרוס.

וריאל מדריד כושלת לקחת אליפות כי יש לה את ברסה, בזבזנית כספים גדולה בעצמה.

על באיירן צריך לדבר?

קיצר, למרות שאני מסכים איתך שההוצאות מגוחכות, מגעילות והורסות את הכדורגל, אין היום לקבוצה שרוצה הישגים שום ברירה אלא להוציא סכומים היסטריים. מה שכן, זאת בהחלט לא הפונקציה היחידה במשוואה, אך היא -הכרחית ובלתי נמנעת-, למעט מקרים מיוחדים ( ע"ע פרגי באנגליה ). צריך שיטה, ניהול, ובעיקר בעיקר מאמן שיודע מה עושה ואיך להתנהל עם כוכבים.

ועוד נקודה אחרונה וקצרה על קניית ניימאר – אני חושב שברסה עשו נכון, בעיקר שיש כאן סיכוי לשחקן בסדר גודל של מסי ורונאלדו. זה אמנם הימור, אבל אם הוא מצליח – מטורף. זה כמובן לא אומר שהם לא צריכים בלם, אבל לך תבין מה עבור בראש של אנשים שמוכרים את וייה ב-5 מיליון יורו.

אהד 19 ביולי 2013

ריאל מדריד זרקה סכומים מטורפים, אבל גם ברצלונה לא בדיוק נהגה בצניעות (חלב, איברה, דני אלבס, פברגאס, וייה, סנצ'ס), וזה בתקופה בה ברסה גידלה כמה שחקני בית היסטוריים (צאבי, איניסטיה, מסי) שמסביבם הייתה אמורה להיבנות קבוצה שפויה יותר מבחינה תקציבית. אם כבר, דווקא ראוי להתייחס להפרש הנקודות שבינן לבין ולנסיה ואתלטיקו. לגבי פסז, לצערי, אני מאמין כי השנה האחרונה הייתה שנת חבלי לידה ותו לא. בשנים הבאות היא (וככהנ מונקו) הולכות לשלוט בצרפת.
למרות התדמית שלה, באירן שפכה כספים (מרטינז, גומז, שאקירי, נויר) ולקחה השנה אליפות בקלילות מרגיזה למרות קבוצה נהדרת של דורטמונד. ההפרש מהמקום השלישי היה אדיר גם כן.
הסיטי זרקה כספים, אבל גם בצלסי. יונייטד היא אולי אנומליה (למרות שגם שם הביאו בהמון כסף את קגאווה, ג'ונס, דה חאה וואן פרסי).
בכל מקרה, צריך לזכור שכשמדברים על כסף, צריך להתייחס גם למשכורות (ואולי בעיקר אליהן). המשכורות ביונייטד למשל הן אסטרונומיות, גם ביחס לליגה האנגלית העשירה).

אם כבר, תסתכל על הקבוצות שלא שפכו כסף בשנים האחרונות ותגיד לי מה קרה איתן: ולנסיה (מתחת לסוסיאד..), מילאן, רומא, אינטר, ארסנל.

אני יותר ממסכים איתך שהכספים שנשפכים מזהמים (לא פחות!) את הכדורגל, אבל הבעיה שלי היא לא בעיית הצעצועים. מעניין לי את התחת אם שכיר החרב איברה נעלב כי הביאו שכיר חרב חדש. מה שמפריע כאמור, הוא יצירת קבוצות על (5-6 במספר) שפשוט ימאיסו עלינו תוך 4-5 שנים את הכדורגל.
לדעתי, הפתרון היחיד אולי הוא תקרת שכר אפקטיבית, אבל בשביל זה החבר'ה הטובים באופא (ביניהם אבי לוזון כזכור) צריכים להתפכח קודם מהקוקטיילים, דבר שאני לא חושב שהולך לקרות בקרוב.

אריאל גרייזס 19 ביולי 2013

אני מסכים איתך לגמרי, הכסף הגדול הורג את הכדורגל. דרך אגב, כמו שכתבתי בעבר – זה שהשיחים או אוליגרכים שופכים כסף זה רק כי זאת הדרך היחידה שלהם להלחם בקבוצות הכסף הגדול הישן – יונייטד, בארסה, ריאל וקצת יותר בקטן – מילאן, יובה, באיירן.
אבל אצל צ'לסי, למשל, שפיכת הכסף היתה בשביל לבנות קבוצה טובה שתיקח אליפות. היום, זה סתם כדי שלביליונר יהיה צעצוע חדש לשחק בו.
בכל מקרה, אני שמח שהקבוצה שלי לא משחקת את המשחק הזה, היא לא יכולה לנצח בו

משה 20 ביולי 2013

אתם קצת מבלבלים, עם כל הכבוד לפרגוסון למנצ'סטר יונייטד יש את אחד משניים-שלושה התקציבים הגבוהים בפרמיירליג באופן קבוע, זה לא שהוא לקח אליפות עם הפועל יהוד. זה נכון שמבחינת רכש נוצר הרושם שהוא השתולל פחות אבל מבחינת הוצאות הוא כמעט השתווה להם :
http://www.financialfairplay.co.uk/latest-news/wage-and-the-premier-league-scaled-table

אריאל גרייזס 20 ביולי 2013

אף אחד לא אמר שיונייטד לא מוציאה כסף. אבל יש דרך להוציא כסף ויש דרך. פרגוסון אף פעם לא ייקנה שחקן סתם כי מתאים לו צעצוע לשחק איתו

שחר דמרי 20 ביולי 2013

כשליון לקחה שבע אליפיות ברציפות הליגה הצרפתית הייתה בריאה יותר?

אהד 20 ביולי 2013

משה – כתבתי שגם היונייטד מבזבזים כסף, הם פשוט עושים את זה אחרת. במקום לקנות סופרסטאר ב60 מיליון יורו, הם רוכשים בלם שלישי ב-17 מיליון לישט והוצאות השכר שלהם עצומות. הם בכל זאת לא ריאל או ברסה, בוודאי תסכים איתי?
שחר – אני לא מומחה לליגה הצרפתית אבל הרצף של ליון לא נבע לזכרוני מתקציב אסטרונומי ביחס לקבוצות האחרות, אלא מניהול נכון. ברור שהתקציב שלהם לא היה כמו של ריימס, אבל הוא גם לא היה כפול משל מארסיי או בורדו..

משה 20 ביולי 2013

אהד,
מסכים לחלוטין שפרגוסון ניהל את התקציב שלו בצורה חכמה ומושכלת יותר ולבטח פחות מנקרת עיניים.

איציק 19 ביולי 2013

יש לי שאלה. עד כמה שאני זוכר יצאה לפני מספר שנים איזו הודעה שצ'מפיון לא תוכלנה לשחק קבוצות לא מאוזנות כלכלית, והזרמת כסף של האוליגרכים/שחים לא נחשבת. האם היה משהו כזה? מה גורל ההחלטה? הרי זה היה אמור להתמודד עם הבעיה של ההפקרות שתארת (ואני יודע, אמור זה שם של דג, ובכל זאת).

אהד 19 ביולי 2013

תשובה ברורה אין לי, אבל אחרי שמונקו רכשה את פלקאו ניסיתי לבדוק איך קבוצה עם ממוצע קהל של מכבי פ"ת תוכל לאזן את עצמה. ממה שהבנתי, יש לרוב הקבוצות האלו פתרון יחסית פשוט – הסכמי אימוץ וחסות. לשיח' של פסז אסור לכסות את החובות בעצמו? בקטנה, פשוט נבקש מאיזו חברה (שבמקרה היא גם בבעלותו) לחתום על חוזה אימוץ מטורף עם הקבוצה. אגב, הרבה אוהדים כבר התלוננו שהתקנה הזו הביאה את הקבוצות לייקר עוד יותר את מחירי הכרטיס (לא יודע אם זה תירוץ או מענה אמיתי).
מה שכן ברור זה שקבוצות דרג ג' באירופה כן תיענשנה.
הפתרון הזה נועד לכשלון, זה ברור. הפתרון היחידי לדעתי הוא תקרת שכר קשיחה והגיונית, אבל לך תסמוך על אבי ומישל

סימנטוב 19 ביולי 2013

הממ… 6,000 ביציע והקבוצה מוציאה 65 מיליון דולר בני לא להתייאש! יש עוד סיכוי להפועל פ"ת שלנו :)
לגופו של עניין מסכים הרכישות של קבוצתך נראים טוב, אני לא כ"כ עוקב אחרי שחקנים (במיוחד אם הם לא ברשימה של יונייטד) אבל יש קונצפט ויש מסקנות אחרי העונה הראשונה (כמו שציינת באחד הפוסטים).
יונייטד גם נשאבו אל מרוץ החימוש הזה (60 מיליון בייל, 30 מיליון פבריגס גם לנו יש כותרות…) כנראה שאין ברירה, תאר לעצמך שנתיים שלוש של רכישות פרועות כאלה מה יישאר ליונייטד בסגל?
אין לנו שייח ואין לנו אוליגרך אז כנראה שחייבים להתחיל להריץ את ינוזאי :)

אביאל 19 ביולי 2013

לא הבנתי כל כך איך הבנת שפ.ס.ז. רוצים להיפטר מאיברימוביץ' ? גם מה הבעיה בחוד שכולל את קבאני ואותו יחד ? פ.ס.ז. בונה את עצמה באמצעות רכישות של שחקנים גדולים וצריכה לשלם את האקסטרה לעומת האנגליותספרדיות כדי להחתים אותם.

גם שאר הדוגמאות מעט בעייתיות, כי ריאל באמת צריכה חלוץ וסוארז הוא חלוץ מוכח.
גם מה הסיפור כאן לגבי יונייטד הצדיקה ? זאת שפתאום נכנסה ללחץ בעקבות פרשת רוני ומנסה לרכוש את פאברגס או את בייל, זאת בדיוק אותה התנהלות שאתה מדבר עליה.
לגבי ליברפול, אולי היא באמת היתה צריכה לחדול מקו המחשבה הנוכחי שלה ולהוציא סכום על מחטריאן כדי לנסות להשתפר בעונה הבאה, בטח שירובתיה מתחזקות ומתחברות.

אביאל 19 ביולי 2013

*יריבותיה.

D! בארץ הקודש 19 ביולי 2013

הייתה צריכה.
אין לי מושג אם הוא שווה את זה. אבל אם הוא היה המטרה מספר אחת אז היה צריך לעשות הכל כדי להחתים אותו. אפילו להטיס את לברון להתחנן אליו.
(בלי יחסי ציבור כמובן)

אריאל גרייזס 19 ביולי 2013

עשינו את זה עם קארול ועם דאונינג ועם מי לא – שילמנו מעל מחיר השוק בשביל שחקן שחשבנו שאנחנו צריכים.

D! בארץ הקודש 20 ביולי 2013

אתה צודק אריאל, ולכן פתחתי ואמרתי, גם פה וגם שם, שאין לי מושג אם הוא שווה את זה. עד לפני שבועיים לא ידעתי מי זה. אני לא בקיא בכל הליגות ושחקני העתיד.
מצד שני העובדה שכשלנו וטעינו בעבר לא צריכה למנוע מאיתנו לנסות שוב היום. יש צוות ליהוק חדש וצריך לתת לו לעבוד.

משה 20 ביולי 2013

לא צריך להגזים, לא מדובר במסי. אני בטוח שיש גם פתרונות אחרים.

matipool 20 ביולי 2013

כנראה שאריקסן ( למרות שהוא לא בדיוק אותו סוג של שחקן ) .

אריאל גרייזס 20 ביולי 2013

מאוד מקווה שזה יהיה אריקסן, גם פה יש עוד קבוצות טובות שרוצות אותו

אריק 20 ביולי 2013

אריקסן לא יבוא, דומה מדי בתפקיד לרודן.

matipool 20 ביולי 2013

"הרודן" עבר לשחק קצת יותר מאחור כך שאין שום בעיה עם אריקסן .

אריאל גרייזס 19 ביולי 2013

זה בכל מקום. הם הביאו את פלקאו כשיש להם את זלאטן, למה זה טוב בדיוק?
ריאל צריכה חלוץ? כי היא כבשה כל כך מעט שערים בשנים האחרונות?
ויונייטד, כמו כולם, לא צדיקה. אבל עד עכשיו היא לא מתפרעת. אין מצב שהיא מנסה לקנות את בייל, יונייטד לא קבוצה שתשים 60-70 מיליון על שחקן

גיל 19 ביולי 2013

אני חושב שזה נכון חלקית, אבל הבעייה העיקרית היא שהבעלים מכוונים לאירופה. אליפות מקומית כבר לא עושה להם את זה ומה שחשוב זו זכייה בצ'מפיונס ליג. תראה מה עשו למוריניו למשל שנכשל בזה בריאל.

ברק 19 ביולי 2013

האם זה שונה מקבוצות אמריקאיות שמחליפות שחקנים מוכחים תמורת בחירות דראפט?

גיל 19 ביולי 2013

כן, זה שונה, כי זה קורה בנבא ובפוטבול שם יש תקרת שכר קשיחה. הקבוצות היו שמחות לשמור על השחקנים הטובים אבל הם עולים הרבה כסף בעוד חוזי הרוקי זולים. אם בנבא למשל לא הייתה תקרת שכר אתה חושב שבוסטון לא היו שמחים להשאיר את גארנט ופירס לעוד שנה?

אריאל גרייזס 19 ביולי 2013

בנוסף למה שגיל אמר – הבעיה שלי היא לא ששחקנים עוברים קבוצה, אלא שקבוצות מחליפות שחקנים כמו גרביים. בארה"ב זה קורה מעט מאוד.

רועי מ 19 ביולי 2013

הבעיה היא השחקנים לא פחות מבעלי הקבוצות. מודריץ לדוגמא או ססק הם היו כוכבים גדולים הרוויחו לא רע בכלל. מה עשו ? הלכו למועדונים גדולים יותר ברור להם שהם הולכים להיות נערי מקהלה מהשורה האמצעית למעלה ולא אחד הסולנים.
במקום לשחק כמעט כל משחק 90 דקות הם הולכים להיות מחליפים , ברור שהיכולת תפגע והם ימכרו במחיר הפסד ושהקרירה שלהם תהיה בירידה.
השאלה האם האמינות שלהם לא תפגע ע"י האוהדים בסופו של דבר.
כמה גיגס או סטיבי יש כבר? נאמנות זאת מילה פסולה כבר בימנו הנו.
וחבל כי כדורגל זה רגש ואם אין רגש אז יש את האולד טראפורד מלא ביפ ים עם
פלשים וללא נשמה

אריאל גרייזס 19 ביולי 2013

אם מקום עבודה אחר היה מציע לך פי שתיים משכורת, לא היית עובר? שחקנים הם בני אדם, אוהדים נוטים להסיק ממה שהם מרגישים כלפי הקבוצה שלהם גם על השחקנים. לשחקן אין נאמנות ולא אמורה להיות לו

אהד 19 ביולי 2013

אני לא בטוח שמקומות העבודה האלו מספקים לשחקנים האלו משכורות כפולות.. ממש לא משוכנע שמודריץ מרוויח יותר בריאל מאשר שהרוויח בטוטנהאם (או יכול היה אם היה מבקש יפה). כנ"ל פברגאס. אין לי בעיה עם שחקן שמסדר לעצמו את העתיד עם חוזה שמן (שמעון גרשון למשל), אבל כן עם שחקן שמרוויח 100 אלף לישט לשבוע ובכל זאת מעדיף לעבור לקבוצה אחרת בשביל סכומים קצת יותר גדולים (יא יא), אבל שוב, בעיה שלו.
לדעתי הבעיה היא אחרת: שילוב של שחקנים מאוד מטומטמים יחד עם סוכנים ממולחים שפועלים למען האינטרסים שלהם ועל חשבון לקוחותיהם. אין לי דרך אחרת להסביר את המעבר של פברגאס, מסצ'ראנו וסונג לברסה או של מודריץ' לריאל או של טיאגו לבאירן. הם באמת חשבו שהם יקבלו את חולצת ההרכב?

ועוד הערה לרועי מ. – אני די בטוח שבווילס יצא חוק נגד השימוש במלים "גיגס" ו"נאמנות" (על כל הטיותיה השונות) באותו משפט.

אריאל גרייזס 19 ביולי 2013

זה גם כסף וגם עניין של קידום מקצועי. אם אתה נגיד עיתונאי ועובד באיזה מקומון ומציאים לך לעבור באותו מחיר לעיתון ארצי, נניח ידיעות, אפילו שאתה לא בטוח אם בתפקיד גדול או לא – לא תיקח?
אני חושב שהכל זה עניין של אגו. היה סיפור לפני כמה שנים עם שחקן בייסבול שעבר קבוצה וסגר חוזה שהיה בדולר אחד גדול יותר מזה של הפיצ'ר עם החוזה הכי גדול עד עכשיו. לשחקנים האלו יש אגו עצום, לקבל חוזה מריאל מדריד, אחרי טוטנהאם, זה אגו בוסט רציני לא משנה מה.

אהד 20 ביולי 2013

קפטן ארסנל או שחקן מחליף בברסה (חלב, פברגאס, סונג)? הכוכב של טוטנהאם או מחליף שני בריאל (וגם לא בתפקיד המקורי שלך)? הרי אחרי רוב המעברים האלו אני, אתה וכל ילד זב חוטם יכול לנחש איך הסיפור יגמר. רק הם והסביבה שלהם עוצמים עיניים?
אם נמשיך עם הדוגמא שלך, אז אם היו מציעים לי להיות כתב זוטר (אחרי שהייתי כתב בכיר במקומוון), הייתי קופץ על זה.. אבל ברוב המקרים השחקנים הופכים מעורכים ראשיים לנערי מים – גם עבודה מעאפנה וגם לא התפקיד האמיתי שלך. עובדה שאחרי שנתיים שלוש הרוב הגדול חוזר (או מחפש את הדרך) לעבודה המקורית שלהם.
כך או כך, נראה שאנחנו מסכימים שמדובר בטיפשות של השחקנים, אתה פשוט קורא לזה "אגו" ואני קורא לילד בשמו..

משיח 21 ביולי 2013

מסכים עם אהד בהרבה מקרים מעברים למועדני העל נראים כמתכון לכישלון
(חלב, פברגאס, סונג) דוגמאות טובות

Red Islington 20 ביולי 2013

בא לי בזמן טוב כי בדיוק דיברתי עם אמא על זה שאני קונה לילדים שלי יותר מדי צעצועים … העניין הוא , שזה בשום אופן לא בא במקום או על חשבון הדברים החשובים באמת . הרומנטיקה של הכדורגל לא התבטלה בפני הכסף הגדול של עידן האוליגרכים . הפופולאריות של הכדורגל נמצאת כיום בסוג של שיא שמזכיר בועה בתחום הפיננסי . הביקוש והעניין מביאים לעסק הזה כמויות פסיכיות של כסף , ומשקיעים מכל קצוות תבל שהופכים את זה ל'מי יש יותר גדול' . האירוניה היא שזה קורה בדיוק על רקע משבר כלכלי אדיר . אסור לשכוח , שאותו הפרדוקס מתרחש גם בתעשיית המוסיקה , הבידור , התקשורת ותחומים נוספים . בלי להיכנס עכשיו לכלכלה או ניתוח טכני , אם מסתכלים מהצד על ה 'גרף' הזה קשה שלא לצפות שינוי מגמה באופק , או לפחות תיקון משמעותי . כבר היום יש מועדונים בצמרת שפונים לניהול כלכלי נכון וספורטיבי יותר . אחרים נוכחים לדעת שהשקעה כספית מופרעת איננה ערובה להצלחה . ועדיין , למרות הכל , במשך 90 הדקות הקסומות האלה על הדשא הכדורגל הוא אותו המשחק הרומנטי והאנושי שמשחקים בשכונה ובליגה ד' , וכולם רוצים לראות את הכדור עף לתוך הרשת כמו בהפסקה בבית ספר .
אני אומר , תנו להם לשלם מחירים דמיוניים ומשכורות הזויות בזמן שמדינות אירופה נלחמות על חמצן כלכלי . אולי הבועה תתפוצץ מחר , אולי רק עוד עשר שנים . הכדורגל הוא אותו כדורגל .
עם ובלי קשר , הדבר הכי חלומי שתקנה לעצמך לא יעשה אותך חצי מאושר כמו לקנות צעצוע לילד . לילה טוב חברים

אהד 20 ביולי 2013

הרומנטיקה מתה, זה ברור. הכדורגל בשיאו? תלוי את מי אתה שואל.. 6-7 קבוצות נמצאות עכשיו במצב מעולה, כל השאר (כולל אימפריות כמו מילאן) מדשדשות מבחינה מקצועית וכלכלית. אני שמח שאוהדים מיפן רוכשים כרטיסים בקמפ נואו, אבל הם לא בדיוק מתעניינים בריאזור, מה שמעמיק עוד יותר את ההבדלים הכלכליים. אוהדי הקבוצות ה"בינוניות" מתרחקים/מתייאשים ותוך עשר שנים קבוצות ייעלמו (בין אם לחלוטין ובין אם מבחינה תחרותית). אוהדים אחרים לא מסוגלים לשלם עשרות יורו לכרטיס. לגבי קבוצות הצמרת שמתחילות להתנהל בריא יותר, אני פשוט לא רואה את זה..

אריק 20 ביולי 2013

+1

סימנטוב 20 ביולי 2013

מצטרף

אלעד 20 ביולי 2013

אינ מודה שאני לא עוקב מאוד הדוק אחרי הכדורגל העולמי. אבל ברור לכל שאיכויות חשובות לספורט קבוצתי כמו: כימיה בין השחקנים, שיתוף פעולה לטווח ארוך, הכרת השחקנים אחד את השני – כל אלו מזמן נטשו את הבמה. כיום חשוב יותר להביא את השם הנוצץ והגדול, והמרקם הקבוצתי כבר לא מעניין אף אחד.
אני זוכר את הפעם הראשונה שזה קפץ לי לעין – כשריאל הביאו את רונאלדו הברזילאי. בשנים לפני כן היה להם חוד של ראול את מוריינטס. מוריינטס הוא לא רונאלדו אבל שיתוף הפעולה ביניהם היה אופטימלי וריאל זכתה בלא מעט תארים בתקופות אלו, גם באירופה. כשרונאלדו הגיע מוריינטס נדחק לספסל, ואח"כ מחוץ לקבוצה, וריאל זכתה אם אני לא טועה באליפות אחת בתקופתו ולא יותר מזה.

אריק 20 ביולי 2013

לא בטוח לגבי יונייטד, מאמין לגראהם האנטר שהם פישלו עם תיאגו, והוא היה במחיר מעולה. אני רק מקווה שלא יילכו על בייל.
אבל בעיניי השחקנים אשמים. פלקאו היה יכול לקבל המון כסף במקומות אחרים בהם היה בא קהל לראות אותו.

matipool 20 ביולי 2013

גם אני מקווה שהם לא ילכו על בייל ..

שד האדום 20 ביולי 2013

לגבי יונייטד אפשר לבדוק ולראות ש15 שנה אחרונות הם הוציאו פחות כסף מליברפול !!!! וגם סבך המשכורות שלהם הוא השלישי בליגה ,זאת אומרת שעדיין אפשר להצליח בלי השתוללויות הכלכליות כמו שיטי

שלו 20 ביולי 2013

פעם, שחקן כמו פאלקאו היה מגיע לרומא,
שחקן כמו סוקרטס היה מגיעה לפיורנטינה,
ושחקן כמו זיקו היה מגיע לאודינזה.
למראדונה נאפולי הייתה הפסגה המקצועית בכדורגל קבוצות.
היום אלו מועדונים בדרך לבארסה או ריאל ואצל חלק מהכדורגלנים,
כמו קאקא רק כדי לראות משחקים מהספסל.
עצוב.

יוני (המקורי, מפעם) 21 ביולי 2013

יש פה כמה רומנטיקנים, ואני ביניהם. השאלה הגדולה היא לאן הולך הכדורגל, עוד 15-20 שנה אם ימשיכו בכיוון הזה. כל הליגות יהיו כמו הסקוטית, גם ליגת האלופות. אז, מי ירצה לראות משחק של סביליה? בחור בן 20 שמעולם לא ראה שחקן בן 22-30 שנשאר בה ולא עבר לספסל של ברסה? שרק שמע שפעם שיחקו בה כוכבים? כבר עדיף לו למצוא משהו אחר לעשות. ברגע שאוהדי הקבוצות הבינוניות והקטנות יפסיקו להגיע, הם גם יפסיקו לראות משחקי ליגה, והכסף של הענקיות יירד, או שהן ימצאו מקורות הכנסה אחרים, כמו סיבובי הופעות במזרח הרחוק. היום גם הרכב שני של ברסה יכול להביא עשרות אלפי צופים למשחק. נראה כמה נמוך ניאלץ לרדת כדי לחזור בחזרה.

קבאני היה יכול להיות שחקן היסטורי בסריה א. לא פחות מהיסטורי. להביא אליפות אחת או שתיים לנאפולי, לכבוש מעל 200 שערים. הוא רק בן 26, כבש כבר 112 גולים בסריה א, ועושה 25 לעונה.

פרמנידס 23 ביולי 2013

שתי מילים: בורוסיה דורטמונד.

גיל 23 ביולי 2013

שתי מילים: לא נכון. ובהרחבה: דורטמונד קבוצה עשירה כמעט כמו כל הקבוצות האחרות כך שאין כאן שום דבר יוצא דופן.

Comments closed