פוטבול? פוטבול! או – למה הפטריוטס יחזרו לסופרבול השנה

אתם מריחים את זה? פוטבול באוויר

 

נכון, פתיחת העונה עוד רחוקה מאיתנו חודש וחצי (רק חודש וחצי!) אבל מחנות האימונים ב-NFL נפתחו השבוע ואתה יודע שעונת הפוטבול באמת מתקרבת כשגיל שלי מתחיל להזיל ריר על איליי מאנינג.

אז גם לי מותר להזיל ריר, או במקרה של הפטריוטס – לפנטז.

מי שמכיר אותי יודע שאני נאחסיונר רציני. האליפות היחידה של פייטון מאנינג הגיעה בעונה שהתערבתי שהוא אף פעם לא ייקח אליפות. את האליפות שלו ב-2008, איליי מאנינג לקח אחרי שכתבתי עליו את אחד הטורים היותר מרושעים שיצאו מתחת למקלדת שלי אי פעם.

אבל אני מסרב להאמין לנאחסים. אין כזה דבר נאחסים. ובדיוק בגלל זה, הטור הזה נכתב (טוב, וגם בגלל שנורא התגעגעתי לכתוב על פוטבול). אני מבטיח שאני אגיע לכל הקבוצות, כמו כל שנה, אבל תרשו לי שהטור הראשון שלי השנה יהיה על הקבוצה האהודה שלי.

וכן, אני חושב (יותר נכון, מאמין) שלמרות האוף-סיזן האכזרי שהקבוצה הזאת עברה, היא עדיין תצליח לחזור השנה לסופרבול.

למה? ובכן, הנה 10 סיבות:

1. כי השנה הם הולכים לעבוד קשה הרבה יותר בעונה הסדירה – וזה לא דבר רע.

שתי השנים שהכי אהבתי את הפטריוטס בתקופה שלי כאוהד הקבוצה היו ב-2003 וב-2006. אלו היו שתי קבוצות שונות עם תוצאות שונות – הראשונה זכתה בסופרבול תוך שהיא רוכבת על רצף 17 משחקים ללא הפסד ואילו השניה הפסידה בגמר ה-AFC לאינדי אחרי שבמשך כל העונה נראתה בינונית להחריד ומתקשה להתאושש מהטרייד על דיון בראנץ'.

ועדיין, שתי הקבוצות הללו היו דומות מאוד אחת לשניה – הן היו צריכות לעבוד קשה מאוד בשביל כל ניצחון.

בניגוד לרצף הניצחונות המרשים של 2007, זה של 2003 היה כזה שבו כל ניצחון הושג בשיניים ומרביתם הושגו בהפרשים קטנים מאוד. אני זוכר במיוחד משחק (מול יוסטון כמדומני) שבו בריידי היה צריך להמיר דאון רביעי עם אפס שניות על השעון כדי להשוות את המשחק, ואז גם ניצח את המשחק בהארכה. היה משחק עם רצף דומה גם מול הדולפינס במיאמי, אם אני זוכר נכון. על הניצחון בפלייאוף בסן דייגו  ב-2006 אני לא ארחיב, אני רק אגיד שהייתי שם, ועד עכשיו לא ברור לי איך ניצחנו אותו.

השורה התחתונה – קבוצה שעושה חיים במהלך העונה הסדירה (שזה מה שהפטס עושים כבר כמה שנים, עם הבית המצחיק שלהם), סובלת מזה קשה מאוד אחר כך בפלייאוף ואילו קבוצה שעובדת קשה בעונה הסדירה מתקשחת ומוכנה טוב הרבה יותר לפלייאוף.

לא מאמינים? תסתכלו על דנבר ובולטימור של שנה שעברה

2. כי להגנה לא תהיה ברירה אלא לסחוב את הקבוצה על הגב.

התיאוריה ידועה, גיל שלי, אברהמי ואנוכי טוחנים אותה כבר כמה שנים. קבוצות שסומכות על ההתקפה שלהם יותר מדי, סופן שההגנה שלהן מתרככת ולא נותנת את מה שצריך. זה קרה לפטריוטס, שהתחילו בתור קבוצת הגנה מזהירה ולאט לאט הפכו לאחת ההגנות הגרועות בליגה עם ההתקדמות המטאורית של טום בריידי, ראינו את זה קורה עם הקבוצות של פייטון, ראינו את הג'איינטס של השנה האחרונה כשהם סמכו על איליי יותר מדי והדוגמאות רבות הן.

עם הבלאגן ההתקפי שיש לפטס עכשיו, להגנה לא תהיה ברירה אלא להתחיל לייצר ניצחונות בעצמה. זה טוב.

3. כי להגנה יש את הכלים במקום כדי להיות דומיננטית שוב.

זה לא ההגנה של 2001 או 2003, שלא תטעו, אבל לראשונה זה כמעט עשור, לפטס יש הגנה שאפשר לדבר עליה באמת.

אדריאן ווילסון היה אולי ההחתמה הכי חשובה העונה, כשאם הוא יישאר בריא לפטס יהיה לראשונה מאז רודני האריסון סייפטי אמיתי. תוסיפו את אקיב טאליב (עוד אחד שבשאיפה יישאר בריא), את דווין מקורתי בסייפטי ולא בקורנר ואתם מקבלים סקנדרי ראוי.

אבל התקווה הגדולה מגיעה מהשביעיה הקדמית, כשהפטס ייהנו מעונה שניה של צ'נדלר ג'ונס ודונטה הייטוואר, יחד עם ג'יימי קולינס הרוקי שאמור להוות שיפור עצום לחוליית הליינבקרים שלה.

4. כי הם יירצו לעשות לכולם דווקא.

האיבוד של אהרון הרננדז הוא קשה מאוד להתקפת הפטס, אין שום ספק, במיוחד אם הטייט אנד השני, רוב גרנקובסקי, לא יצליח להתאושש מאלפי הפציעות שהוא כבר עבר.

אבל הבלאגן עם הרננדז גם נותן לפטס את אחד הכלים שהם הכי אוהבים להשתמש בהם – תחושת הכולם נגדנו.

ראינו את זה קורה ב-2003 ו-2004, כשכולם בחרו את מאנינג לנצח אותם למרות המאזן העדיף שלהם, ראינו את זה ממש ב-2007 כשהם השפילו קבוצות אחרי החשיפה של "ספייגייט" ואני מאמין שזה גם מה שנראה השנה. קבוצה שמתאחדת סביב עצמה, נגד כל השונאים. כביכול, כמובן.

5. כי טום בריידי

6.  כי הם הולכים לרוץ. הרבה.

כבר שנה שעברה הפטריוטס היתה אחת הקבוצות שרצה הכי הרבה בליגה (מקום שני בניסיונות ריצה ומקום שישי ביארדים, אם זכרוני אינו מטעני) –  והשנה זה הולך אפילו להתחזק, עם החסרון ברסיברים יעילים.

צריך לזכור – כמות ניסיונות הריצה הגיעה לא רק בגלל שלפטס היו רצים טובים אלא גם כי קצב המשחק הגבוה שבו הם שיחקו ייצר כמות ניסיונות התקפיים גדול מאשר כל קבוצה אחרת. ועדיין, הרצת הכדור היא דרך טובה להחזיק את השעון, לתת להגנה לנוח ולהתיש את ההגנה בצד השני.

לא כל קבוצה עם משחק ריצה טוב מגיעה רחוק בליגה של היום וזה ממש לא תנאי הכרחי, אבל חד-מימדיות, כמו שראינו מהפטס בחמש השנים האחרונות, בטח לא עושה טוב לסיכויים שלך.

7. כי מגיעה לבריידי עוד הזדמנות אחת אחרונה להשיג טבעת שתשווה אותו עם המספר של מונטנה

אין מגיע בספורט, נכון. ועדיין, מגיע.

8. בגלל הפיצוץ בבוסטון מרתון.

טוב, זה סתם קיטש אמריקאי, אבל אם הפטריוטס לוקחים אליפות בשנה של ספטמבר 11, אז פה זה ממש מתבקש, לא?

9. כי ה-AFC חלש להחריד.

תסתכלו על המתחרות של הפטריוטס להגיע לסופרבול. האלופה מבולטימור איבדה בערך חצי הרכב שלה (וגם ככה, ג'ו פלאקו זה לא הבן אדם שהייתי סומך עליו שייצר יציבות), יוסטון נאיבית מדי, סינסי לא יציבה מספיק, אינדי צעירה מדי (המועמדת שלי להפוך מסינדרלה לליכלוכית השנה), פיטסבורג זקנה להחריד ותלויה מדי בביג בן. הדולפינס נחמדים אבל הם עדיין הדולפינס.

אז עם מה נשארנו? עם פייטון מאנינג והדנבר ברונקוז. בסדר, בואו נגיע לשם ומאנינג כבר יפתור לנו את הבעיה.

 10. כי אלוהים איתנו, כאילו דא?

dm_130611_nfl_reiss_tebow

זכות השאגה האחרונה
חם, מאד חם (לקראת גראן-פרי הונגריה)

No Comments

וילי פוד 25 ביולי 2013

די כבר עם פלאקו!
הוא בעיקר לא יציב בהשוואה בין העונה הסדירה לפלייאוף (כשבפלייאוף הוא מעלה את הרמה) ובנוסף, כבר שנה שניה ברציפות שהוא מביא פלייאוף לא פחות ממדהים (ועולה פעמיים על בריידי בדו קרב האישי)…
הגיע הזמן שגם פה יתנו לו קרדיט (למרות שעם החוזה שלו, הוא יסתדר גם בלי…)

אריאל גרייזס 25 ביולי 2013

אמרתי כבר הרבה פעמים שאני לא מאמין בהפרדה המלאכותית הזאת בין העונה הסדירה לפלייאוף. שחקן לא יציב הוא שחקן לא יציב. יכולים להיות לו פלייאופים טובים כי המדגם בפלייאוף הוא קטן מאוד ואז אתה מקבל איליי מאנינג כזה שמנצח ארבעה משחקים ברצף, אבל באופן כללי הסטטיסטיקה בסוף מתיישרת.
חוץ מזה, בוא נראה את פלאקו בלי ההגנה שתציל אותו כמו בכל השנים הקודמות

עורב סגול 26 ביולי 2013

היכן ההגנה הצילה את פלאקו בעונה שעברה? במייל היי מירקל? בסופרבול? בדאון רביעי ו29? בפליי אוף עם 0 אינטרספשנס?

אריאל גרייזס 26 ביולי 2013

נו, באמת. כשהם עצרו את פייטון מאנינג ברבע האחרון. כשהם עצרו את בריידי על אפס נקודות בחצי השני.

austaldo 25 ביולי 2013

טוב נו, עוד עונה שהלכה לפח.

[ גם אני לא מאמין בניחוסים. עד שזה מגיע אליך ]

yaron 26 ביולי 2013

אני דווקא בעד שתגיעו לסופרבול – מה יכול להיות יותר טוב מנצחון של הג'איינטס על הפטריוטס וטבעת שלישית לאיליי?
:-)

גיל 25 ביולי 2013

לדעתי הפטריוטס הולכים להתרסק. ההתקפה תהיה בינונית ואני לא רואה סיבה שההגנה תשתדרג במיוחד. רצון יש לכל הקבוצות אבל לא כולן יכולות לגבות אותו על המגרש. חוץ מזה, סעיף 7 מזכיר לי את הבדיחה על ההוא שעמד לטבוע והתפלל לאלוהים. הוא אמר שאם אלוהים יציל אותו אז הוא יהפוך למאמין אדוק. אז הגיעו אליו שתי סירות שהוא יכל לעלות עליהן אבל הוא המשיך לחכות לנס מאלוהים ובסוף טבע. אחרי שעלה לשמיים, הוא התלונן בפני אלוהים למה הוא לא הציל אותו. ואז אלוהים אומר, ומה עם הסירות ששלחתי לך?

בדיוק כמו בבדיחה, גם לבריידי כבר היו שתי הזדמנויות שהוא לא ניצל אותן. לדעתי הסופרבול הזה תפור על דנבר ואטלנטה. שני ק"ב שמתקשים במזג אוויר קר יפגשו בסופרבול הקר היחיד.

אלון 25 ביולי 2013

איזה כיף שעוד מעט ספטמבר

אריאל 25 ביולי 2013

השבוע שידרו ב- NFLN את גמר ה- NFC המשובח מעונת 2011: ניינרס-ג'איינטס. בתור שופט פוטבול, הייתי שמח לקרוא את דעתך על המהלך הזה: http://www.youtube.com/watch?v=12ZF2LeSMm0
לדעתי יש כאן פאמבל ברור, גם השריקה של השופט הגיעה אחרי שהכדור כבר לא אצל ברדשאו. הכדור היה צריך להיות של הניינרס, שהיו מריצים שעון ובועטים שער שדה מטווח מינמלי, וכנראה היו חוסכים את מפח הנפש שהתרחש בהארכה. מדהים איך שאותה קבוצה נשדדה פעמיים: פעם אחת במהלך הזה, ופעם שנייה בסופרבול השנה – הולדינג ברור על קראבטרי במהלך האחרון.

אריאל גרייזס 25 ביולי 2013

זאת שריקה גרועה, אין ספק. תשים לב, השאלה פה היא לא אם היה פאמבל – על זה אין ספק בכלל שהברך שלו לא נגעה ברצפה. השופט קו טען שהיה פה פורווד פרוגרס, כלומר – ההגנה כבר עצרה את השחקן ובמקרים כאלו השופטים נוטים לעצור את המשחק.
במקרה הזה, השופט שרק לסיום המהלך שניה בערך לפני הפאמבל. זאת שריקה גרועה, לדעתי, בגלל שהשופט הכריז על סוף המהלך הרבה יותר מדי מוקדם. הוא היה צריך לחכות עוד שניה-שתיים כדי לראות לאן זה מתפתח. מצד שני, זה לא משהו נדיר. אני רואה הרבה משחקים אצלנו ששופטים מחליטים לסיים את המהלך ושניה אחרי זה קורה משהו – פאמבל או שהשחקן מצליח להשתחרר. בתכ'לס, זה שריקה של שיקול דעת ואין מה לעשות נגדה.
דרך אגב, גם אי אפשר לערער עליה כי ברגע שהשופט שרק המהלך נגמר וכל דבר שקורה אחר כך הוא לא ריוויואבל

אריאל 25 ביולי 2013

תודה על התשובה, ואני שותף לדעתך, הניינרס פשוט נשדדו.
משהו שאני לא מצליח להבין בתרבות האמריקנית זה שלא מדברים יותר מדי על החלטות שיפוט, גם אם הן גרועות במיוחד – כמעט ולא תראה שחקנים/מאמנים שאומרים "השופטים דפקו אותנו" – בדר"כ זה יהיה תגובות בסגנון "היו לנו הזדמנויות לנצח ולא ניצלנו אותם", או "אסור היה לנו לאפשר למשחק הזה להגיע למצב שהוא תלוי בהחלטות שיפוט".
עד כמה שאני משוחד, אני זוכר כמה משחקים שהשופטים פשוט רצחו את הפטריוטס, כמו הדביז'נל נגד דנבר מ- 05', הגמר האזורי נגד הקולטס מ- 06' או המשחק בעונה האחרונה בבולטימור, ולא שמעתי אף שחקן יוצא על השופטים, וזה הורג אותי! (ושאף אחד בבקשה לא יכתוב על ה"טאק רול" – השופטים שרקו בהתאם לחוק, מה לעשות שהחוק מפגר, ובוטל מאז). בשני המקרים הראשונים זה היה משחקי פלייאוף שסיימו לניו אינגלנד את העונה, וכלום, דממה מצד השחקנים. אז נכון שאין מה לבכות על החלטות שיפוט בדיעבד, אבל אני רוצה להרגיש שמה שאוכל אותי, אוכל לא פחות את השחקנים שמשחקים את המשחק.
ובנימה אחרת, לצערי יש לי מספר השגות לגבי הסיכויים להגיע לסופרבול השנה, אבל את זה אני אכתוב כבר יותר מאוחר כשאחזור מהלימודים (ותודה לתקופת בחינות שבאה עלינו כל קיץ לטובה).

אריאל גרייזס 25 ביולי 2013

אני דווקא מאוד אוהב את הנטיה האמריקאית לא לבכות על השיפוט. הם מבינים שזה פשוט חלק מהמשחק וזה מה יש.
אני גם מאמין שכשיורד גשם כולם נרטבים. נכון, הפטס נדפקו מהחלטות שיפוט אבל גם הרוויחו מהן כמו כולם. יש לי חבר אוהד ג'טס שמשוכנע ששופטים לא שורקים בכלל הולדינג על הפטס, למשל. כל אוהד רואה רק את הטעויות נגדו ולא את אלו נגד הקבוצה השניה.
קח את הדוגמא של הניינרס – נכון, הם כנראה נשדדו פה. מצד שני, בגמר ה-NFC השנה, במשחק מול אטלנטה, במהלך האחרון היה הולד די ברור על גונזלס שהשופטים לא שרקו. עוד דוגמא – אני מניח שיש הרבה שזוכרים את הקאמבק העצום של הניינרס מול הג'איינטס לפני איזה 10 שנים – המהלך האחרון היה פילד גול של הג'איינטס לנצח את המשחק שהתפקשש ואז ההולדר זרק את הכדור לאחד האופנסיב ליינמן שלו וקיבל דגל כשבעצם היתה שם גם עבירת הולדינג ברורה מאוד שהיתה צריכה לאפס את הדגלים ולתת לג'איינטס הזדמנות נוספת.
בקיצור, כשיורד גשם כולם נרטבים.

ניינר 25 ביולי 2013

איזה כיף שמתחילים לדבר על פוטבול! אני חשבתי שהפאטס הולכים לקראת עונה בינונית לחלוטין אבל משהו בטור שלך משכנע אותי. לא יודע איך יסתדרו בלי גרונק והרננדז וגם זה שבליצ'יק נראה אנושי אתמול במסיבת העיתונאים זה לא לטובה. אבל עדיין , בריידי זה בריידי והAFC חלש לאללה (פלוס האמונה בטיבו כמובן) אז ייתכן שאתה צודק

אריאל גרייזס 25 ביולי 2013

בלי האמונה גם צסק"א לא היתה אוכלת אותה.
בכל מקרה, גם אם לא נצליח, אני מאוד מחכה לעונה הזאת. הרבה יותר כיף לי כשהקבוצה שלי מתקשה מאשר כשהיא דורסת. את עונת 2007 לא סבלתי, לעומת זאת עונת 2008, למרות הפציעה של בריידי, היתה מאוד מהנה כי היינו צריכים לחפור בכח כל ניצחון.
אני מאוד סקרן לראות איך הפטס יעמדו באתגרים העונה ובמיוחד איך בריידי יתמודד. הוא מוציא מעצמו את הדברים הכי טובים כשקשה

ניינר 25 ביולי 2013

בריידי הולך לתת עונת על-זכור מי אמר זאת ראשון

נחשון שוחט 25 ביולי 2013

איזה כיף.

URLACHER 25 ביולי 2013

וואו איך התגעגעתי לקרוא על פוטבול. אני בהלם שרק עוד חודש וחצי מתחילה העונה. החודשים האחרונים היו ממש קשים…
בקשר לפוסט עצמו – אני חושב שזה בעיקר ווישפול ת'ינקינג :)
בסופו של דבר 2 הטיעונים היחידים שלא מתבססים על רצון ותקווה זה שה AFC חלש ושהם הולכים לרוץ הרבה
בקשר לריצה: אמרת בעצמך ששנה שעברה הם היו מקום שני בליגה בריצה. זה עזר להם לשחק שונה או יותר טוב מאשר בשנים קודמות?
בקשר ל AFC: יש מצב שדווקא פלאקו היה צריך את הזכייה הזאת כדי לעשות סוויץ' ולהיהפך ל QB שהוא אומר שהוא כל הזמן. חוצמזה ריי לואיס כבר לא היה אותו שחקן בעונה האחרונה וסאגס נהיה יותר משמעותי. סאגס עדיין שם.
יוסטון נאיבית עד שהיא לא תהיה נאיבית יותר. כנ"ל סינסי.
הסטילרס לפי דעתי בונים הרבה על ביג בן אבל לא כמו שאתם בונים וסומכים על בריידי.
אם אנדרו לאק עומד להיות הסופרסטאר שכולם מדברים עליו אז אינדי לא יחזרו להיות שטיח בעשור הקרוב לפחות.
עם כל ה"לוזריות" שלו לפייטון יש טבעת ורצון עז לעוד אחת. אולי אפילו יותר עז מהרצון של בריידי לחמישית(כל הסיפור עם האח הצעיר עם 2 טבעות וזה…)
ובקשר למיאמי והג'טס אני כבר לא יודע מה להגיד. אין לי מושג מה הם ימציאו שם שנה הבאה
בכלל הליגה הזאת כל כך לא צפויה שהבילס והריידרס יהיו הפתעות העונה בסוף
טוב באמת נסחפתי

אריאל גרייזס 25 ביולי 2013

אני כן חושב שההתקפה של הפטס היתה יותר טובה שנה שעברה מאשר שנים קודמות. נכון, זה לא עזר להם לחזור לסופרבול, אבל פלייאוף הוא תמיד משחק חדש.
הרייבנס איבדו הרבה יותר מאשר ריי לואיס. הם גם איבדו את המטרה המרכזית של פלאקו, ובכלל – ראינו את ההבדל בפלייאוף כשלואיס הצטרף.
לגבי אנדרו לאק – הוא יהיה ק"ב טוב, אבל לא תמיד זה מספיק. אני גם לא יודע כמה הוא מספיק מוכן לזה. צריך לזכור שאינדי נהנתה שנה שעברה מלו"ז יחסית קל כי היא סיימה אחרונה בבית שלה שנה לפני כן. בקיצור, החיים שלהם לא יהיו דבש השנה. אני מוכן להתערב שהם לא מגיעים לפלייאוף השנה.
דרך אגב, לבריידי יש רק שלוש טבעות, לא ארבע (לצערי)

URLACHER 25 ביולי 2013

טעות שלי בקשר לבריידי, הכנסת אותי להתלהבות שכנראה כבר נתתי לו עוד טבעת על העונה :)
בסופו של דבר הנקודה שלי היא שהכל כל כך משתנה ולא ידוע ב NFL שקבוצות מתחלפות לגמרי בין עונה אחת לשנייה
שחקנים שהיו ממוצעים פתאום הופכים להיות דיל ברייקרס(ברנרד פולארד ANYONE?)ורוקיז שאף אחד לא חשב שהם שווים סיבוב שלישי הופכים להיות כוכבים
הפאטס מבחינתי במקום שבו נמצאים הסטילרס, הרייבנס ואולי אפילו הצ'רג'רס – QB טוב מאוד(יחי ההבדלים ביניהם) אבל קבוצה שלא ממש ברור לאיפה היא הולכת
מבחינתי כולן יכולות להגיע עד לסופרבול או אפילו לא לעלות לפלייאוף. חוץ מסן דייגו(שוב פעם נסחפתי)

אריאל גרייזס 25 ביולי 2013

ב-NFL הכל משתנה ושום דבר לא משתנה. קבוצות עם ק"ב הול אוף פיים תמיד נמצאות בטופ, לא משנה מה. בריידי, פייטון, רוג'רס – הקבוצות שלהם יהיו תמיד בפלייאוף, לא משנה מה, פשוט כי זו ליגה של קוורטרבקים.
זאת הסיבה שאני, בניגוד לגיל שלי, ממש לא מתלהב מאיליי מאנינג וממש לא מחשיב אותו לעילית. זאת חוכמה קטנה מאוד לדעתי לתת פלייאוף טוב פעם ב4-5 שנים. הרבה יותר קשה להשאר יציב שנה אחר שנה ולקחת שנה אחר שנה את הקבוצה שלך לפלייאוף

גיל שלי 25 ביולי 2013

בריידי ופייטון מגיעים לגיל המסוכן. אצל קווטרבקס הכל נגמר בבת אחת בלי שום התרעה מראש. אלוויי היה היוצא מהכלל.
מאחל לכם להפסיד לנו שוב בסופרבול בניו יורק

אריאל גרייזס 25 ביולי 2013

דווקא אני רואה דעיכה איטית אצל ק"בים מבוגרים. ברט פארב, דן מארינו, אפילו מונטנה – כולם היו טובים ודעכו לאיטם.
אני לא רואה סימני דעיכה (בינתיים) אצל אף אחד משנייהם. יכול להיות שהשנה זה ייקרה, אבל אני חושב שלא. סך הכל הם לא כאלו זקנים

אייל 25 ביולי 2013

שווה לך לקרוא את זה
http://www.nfl.com/fantasyfootball/story/0ap1000000216953/article/time-isnt-always-the-enemy-for-qbs-over-35
על הק"ב אחרי גיל 35 ומה היו ההספקים שלהם

גיל 25 ביולי 2013

לדעתי פייטון יהיה השנה יותר טוב משנה שעברה. אל תשכח ששנה שעברה הוא הגיע לקבוצה חדשה לגמרי והיה אחרי ניתוח. הוא הודה לאחרונה ששנה שעברה לא היה לו את כל ארסנל הזריקות שבדרך יש לו והשנה המצב משתפר. לא צריך להיות גאון גדול כדי לראות שהוא לא זרק כמעט רחוק. יש לו גם את וולקר השנה.

גיל 25 ביולי 2013

ועוד דבר, עם החוקים שאסור לגעת בק"ב וכל הרפואה המודרנית, אני יכול לראות ק"ב משחקים עד גיל 45.

גיל שלי 25 ביולי 2013

מרינו נגמר כשקרע את גיד אכילס. מונטנה בגמר הnfc הוא לא חזר אותו דבר לקנזס. פארב כבר הייה בלוף בגטס

אריאל גרייזס 25 ביולי 2013

בלוף בג'טס כי הוא שיחק פצוע חצי עונה, שנה אחר כך הוא לקח את מינסוטה לגמר ה-NFC באולי העונה הכי טובה שלו זה עשר שנים. והוא היה אז, אם אני זוכר נכון, בן 40 או 41. חמש שנים יותר מבוגר מבריידי.
גם בריידי וגם מאנינג חזרו מפציעה מאוד קשה ונראו כמו לפניה. אולי הפציעה הקשה תבוא השנה – זה תמיד יכול לקרות, אבל אם לא – אין שום סיבה שהם לא יישארו בטופ של המשחק

בני 25 ביולי 2013

פארב היה מעולה בג'טס בחצי עונה הראשונה. בחצי השני נהייתה נפילה פתאומית לא לגמרי מוסברת, אולי זה קשור לפציעה. הוא חזר לעצמו עונה אחר כך. עוד ק"ב זקן שפרש בשיא היה קורט וורנר, לדעתי הוא היה יכול להמשיך עוד שנה ביכולת גבוהה, אולי המחשבה על לפגוש את הסיינטס שוב לא עשה לו טוב

אריאל 25 ביולי 2013

פארב נפצע באמצע העונה בג'טס. בעונה במינסוטה הוא לקח אותם עד לגמר ה- NFC, תו"כ שהוא מציג את העונה הטובה ביותר בקריירה שלו. חבל שהוא נשדד על-ידי השופטים באותו משחק (אפרופו שערוריות שיפוט):
החל משנייה 00:45:
https://www.youtube.com/watch?v=CRd5jkJ1dEo
ואפרופו שוד, מאנינג נבחר אז ל- MVP כמעט במלוא קולות, למרות שפארב ובריז העמידו סטטיסטיקה טובה ממנו, ולקחו קבוצות חלשות מאינדי לעונות שיא. אני מניח שהצדק הגיע בסופרבול.

אייל 25 ביולי 2013

בסוף הפטס ישארו בטופ כל עוד בריידי ובלצ'ק, את הטבעת האחרונה שלהם הם עוד יעשו כמו דנבר של אלווי וככה הם באמת בונים את הקבוצה, משחק ריצה מאזן שלוקח המון סנאפים, הגנה יציבה ושמירה על הק"ב הפותח. אבל כל זה לא משנה כי הניינרז לוקחים את הסופרבול השנה ככה שמעבר הכל זניח

URLACHER 25 ביולי 2013

אני חושב שנוצר מצב שרק מי שיכול להפתיע זוכה
כל ה HOF שהזכרת כבר מאוד מוכרים וידועים כמו גם המערכת שבה הם נמצאים(בריידי ובליצ'ק, רודג'רס ומקראתי, בריז ופייטון, ביג בן ומייק וואלאס, פייטון מאנינג ופייטון מאנינג) ולכן אני נותן יותר סיכוי לכאלו שלא ממש מוכרים כגון מאט ריאן, מאט שאוב, פלאקו, קפרניק ושאר ה QB החדשים.
גם יש סביבם קבוצות הרבה יותר שלמות(סיהוקס, רדסקינס ועוד) וגם הם עדיין לא מקבלים כזו תשומת לב אז יש להם עוד מה להוכיח
זה משהו פסיכולוגי אבל העובדה היא שמאז הקולטס לא זכתה קבוצה פייבוריטית בסופרבול

אריאל גרייזס 25 ביולי 2013

אני חושב שהג'איינטס היו פייבוריטים מול הפטס לפני שנתיים, אבל יש בזה משהו.
מצד שני, זה שמשהו קרה עד עכשיו לא אומר שהוא ימשיך לקרות, לא?

urlacher 25 ביולי 2013

התכוונתי יותר שקבוצה שהייתה פייבוריטית לפני תחילת העונה או אפילו לפני הפלייאוף לא זכתה(או הגיעה בכלל) לסופרבול
מהבחינה הזאת הג'איינטס הגיעו לסופרבול לפני שנתיים אחרי עונה סדירה של 9-7. לא הכי פייבוריטים שיש…
אבל אתה צודק שזה שמשהו קרה לא אומר שהוא ימשיך לקרות
אז שנה הבאה הבילס מנצחים בסופרבול? :)

Walsh AKA 25 ביולי 2013

דיון ארוך על מי שבעיני הם לא קונטדורים (הפטס). הדאגות שלי מופנות למפרץ (ולא אני לא דואג לאוקלנד שיאבקו על הבחירה הראשונה בדראפט).
הניינרס אחרי 2 עונות של NFC CHAMPS נכנסים לעונה עם הילה של הקבוצה עם המשימה. כאשר כל ה NFC WEST התחזק מאוד, כולל אריזונה כך גם הראמס (אמנם הרכב צעיר אבל מוכשר ועם פישר שהוא מאמן טוב…) וסיאטל ממש נושפים בעורפם של הניינרס.
לטעמי, קייפרניק הוא המפתח. אחרי ההייפ והכל ואחרי שהוא הפך למוכר החולצות מספר 1, הכל מוכן לנפילה (אני צופה כזו גם אצל ראסל וילסון) אני מקווה שהארבואו וגרג רומאן יוכלו לייצר לו סיסטמה יעילה (עג עכשיו אני שואל את עצמי איך זה שמתוך 4 ניסיות מחמישה יארד בס"ב לא ניסו אופשיין של ריצה לעזאזל. ליקוי מאורות.
הרסיברים דלילים (אולי מספיק כבר לקנות את הרסיבר שהצטיין בסופר-בול כל שנה, מננינגהאם,בולדין), הסקונדרי מפוקפק (אוסומאה הוא סימן שאלה, קוליבר מעבר לשיא) ופרנק הטנק לא נעשה צעיר יותר וכך גם ג'סטין סמית'.
לדעתי 10-6 עם ויילד קארד ומשם נתקדם. אני סבור שלפעמים עדיף להגיע ככה מלמטה ולא כפייבוריט

אריאל גרייזס 25 ביולי 2013

אני מניח שהתכוונת ל- NFC west champs.
אני לא מחזיק מההתחזקות של אריזונה או הראמס, לא רואה בהם קבוצות שיכולות לאתגר את הניינרס. סיאטל טובים אבל לא כאלו טובים וגם אני צופה נפילה לווילסון (התרסקות, אפילו).
השאלה לגבי הניינרס לטעמי היא כמה הם הולכים להסתמך על קפרניק. אסור להם לשנות את הפילוסופיה שלהם מהשנתיים האחרונות, שהיא הגנה חזקה מנצחת משחקים והק"ב שלנו צריך בעיקר לא לטעות. אם זה ייקרה, הם ייקחו את הבית בלי בעיות, בפלייאוף כידוע הכל יכול לקרות

omer 25 ביולי 2013

ההגנה של הניינרס שנה שעברה הייתה פחות טובה מהתדמית שלה. היא פישלה לא מעט ובפליאוף כששני הסמיתים שיחקו עם פציעה היא בכלל נהייתה רכה.
ההתקפה, זה מה שניצח להם שנה שעברה. אף אחד לא היה מוכן למה שקפרניק הציג.
הניינרס בהחלט צריכים לחזור ולשים את עיקר הדגש על ההגנה אבל אני סומך על הארבו. הוא לא נתן עד עכשיו שום סיבה למה לא לסמוך עליו.
ומילה אחרונה על פרנק גור – הוא גמר את הסוס והניינרס בכיוון של ריצה בוועידה, אלא אם כן אחד הרצים הצעירים שם, ויש להם כמה כאלו, ישתלט על העמדה.

גיל שלי 25 ביולי 2013

דרך אגב, לאור ירידת ESPN מאזורנו, עשיתי ליג פאס שנותן לי את כל המשחקים של הג'איינטס ב99 דולר לעונה. נראה לי מחיר הוגן. אולי אלמד סוף סוף לחבר את המחשב לטלוויזיה

אריאל גרייזס 25 ביולי 2013

הירידה של ESPN היא מדכאת, יש לי אפילו טור מוכן בנושא. אבל סך הכל, למעט הפלייאוף, האימפקט הוא מינימלי על צופה פוטבול. כמה משחקי סאנדיי ומאנדיי נייט הקבוצה שלך משחקת בשנה, שלוש-ארבע? בשביל זה לשלם 400 שקל?
דרך אגב, לא היה עדיף לך לשלם עוד איזה 40$ ולקבל את כל המשחקים של כל הקבוצות?

אריאל 25 ביולי 2013

האימפקט הוא מינמלי?!
הנה לו"ז שלי בעונת הפוטבול:
22:00 NFL LIVE
23:00 AROUND THE HORN
23:30 הפסקה – לא יכול לסבול את קורנהואזר ו-ווילבון.
00:00 SPORTS CENTER.

שלוש שעות של פוטבול ע"ב יומי מספטמבר ועד פברואר.

אריאל גרייזס 25 ביולי 2013

אישית אני כבר לא יכול לסבול את כל הבירבוריישן הזה. פעם הייתי רואה הכל, היום כבר אין לי כח.
גם ספורט סנטר, שפעם הייתי תלוי בו בשביל תקצירים, היום אפשר לראות הכל ברשת, הרבה יותר מפורט ממה שאתה מקבל מה-10 שניות בספורט סנטר.
ועדיין, זאת אבידה די רצינית

austaldo 25 ביולי 2013

עזוב, זו לא אבידה בכלל – זה פסיכולוגי, כי כולם רגילים לפול על הכורסא וללחוץ על השלט. היום אתה יכול לקנות smartTV עם הרבה ערוצי רשת בילד-אין ועוד מיליון אפליקציות שנותנות לך עוד ערוצים שאתה יכול להוריד (בדיוק כמו שאתה מוריד בסמארטפון). חברות הכבלים היום חיות על זמן שאול כי כשהילדים שמסתובבים היום עם האייפון ביד הרבה פחות משועבדים לשלט וכשהם יגדלו יהיה להם הרבה יותר קל לעבור לצריכת תכנים רק מהרשת.
אישית אני יכול להעיד שמאז שהתנתקתי מהכבלים חוויית הצפייה שלי השתפרה בהמון.

אריאל גרייזס 25 ביולי 2013

זה עניין של הרגלים.
האמת היא שאני פשוט לא יכול לדמיין את עצמי קם באמצע הלילה כדי לראות משחק על המחשב. לפני שנה הייתי באמסטרדם באחד מימי הראשון כשהפטס שיחקו מול הג'טס במשחק השני ואני זוכר איך אני יושב ב-2 בלילה, אשתי ישנה במיטה, ואני רואה את המשחק בפיקסלים על המחשב שלי – זאת לא דרך לראות משחק.

austaldo 25 ביולי 2013

מה פתאום לראות על המחשב??? אתה מקבל סטרים ישר לטלוויזיה (ואם אתה רואה עם גיים פאס אתה רואה HD – על המחשב או על הטלוויזיה. שום פיקסלים)

Walsh AKA 25 ביולי 2013

אריאל, הראמס מחזיקים במאזן עדיף על הניינרס המפגשים ביניהן בשלוש העונות האחרונות. שנה שעברה היה להם בתוך הNFC WEST את המאזן הטוב ביותר. היו לי רגעים שחשבתי שהNFC WEST יכניס 3 קבוצות לפלייאוף, אבל אז התעוררתי.
הנה לכם יוקר המחיה על רגל אחת. אני אשלם לחארות מהוט אותו הדבר עבור פחות….אני בדיוק מתלבט אם לשים 99$ בשבי הניינרס או באמת 129$ בשביל כל השאר. מעניין אותי לראות את אלכס סמית' בצ'יפס, ההרגשה שלי שזה לא ילך כי גם הוא וגם אנדי ריד הם אוברייטד, למרו שיש שם הרבה כשרון.
גם מיאמי לדעתי ידברו חזק וידיחו את הפטס

אריאל גרייזס 25 ביולי 2013

בוא נזכור שהם ניצחו פעם אחת שנה שעברה בהארכה ופעם אחת הוציאו תיקו מול הניינרס. מה שחשוב זה לא המאזן בתוך הדיוויזיה אלא מה קורה בסך הכל. אני לא מחזיק מהראמס, למרות שאני מאוד אוהב את ג'ף פישר. נחיה ונראה.
כל שנה מספרים לנו שהשנה מיאמי ידברו חזק. אולי זה ייקרה אבל אני אאמין לזה כשאני אראה את זה

ניינר 25 ביולי 2013

הראמס באמת טובים רק הק"ב שלהם הוא ואחאד באסט ולכן לא יאיימו על הניינרס

מכביסט טירון 25 ביולי 2013

שלום. במידה ואני מתעניין קצת בספורט המוזר הזה ורוצה לראות על מה כל המהומה, יש איזה מקום שהיית ממליץ לי להתחיל? אולי איזה פוסט היכרות שמישהו פה כתב בעבר, כמו שהיה עם ההוקי? האם שעות המשחקים הן כמו בNBA, זאת אומרת שצריך להתעורר ב2 בלילה כדי לראות משחקים, או שיש שעות קצת יותר נורמאליות?

אריאל גרייזס 25 ביולי 2013

וואו, שאלה קשה עם תשובה ארוכה, אני מניח.
קודם כל, החדשות הטובות הן שזה ממש לא כמו ה-NBA. פוטבול משוחק בארה"ב בימי ראשון בצהריים (יש עוד משחק לילה בימי ראשון, שני וחמישי, אבל מרבית המשחקים הם בצהריים), מה שאומר שהמשחקים משוחקים בשעות הערב של ישראל, שזה נהדר.
דבר נוסף שמצוין בארץ הוא שיש כיסוי מעולה של המשחקים, יותר אפילו מאשר מקבלים צופים "רגילים" בארה"ב.
שני ערוצים מרכזיים בארץ משדרים פוטבול – פוקס ספורטס (ערוץ 61 ביס, לא יודע בהוט), שמשדר שני משחקים ביום ראשון (שמונה ו-11 בערב) וערוץ METV המפורסם שנמצא איפשהו רחוק בשלט (אני חושב ש-109 ביס, אין לי מושג בהוט) וגם הוא משדר שני משחקים נוספים באותן השעות.
כדי להכיר קצת יותר את המשחק, אני ממליץ על שני הלינקים האלו מוואלה:
http://sports.walla.co.il/?w=//276690
http://sports.walla.co.il/?w=//276676
הם ייתנו לך מושג ראשוני על המשחק.
הליגה עצמה מתחילה ב-5 לספטמבר, תרגיש חופשי לשאול שאלות פה

אריאל גרייזס 25 ביולי 2013

הא, שכחתי להגיד שגם ספורט 5 פלוס גולד משהו משדרים משחק בשבוע, אבל זה כבר יעלה לך כסף.
עד העונה ESPN היו משדרים את המשחקים של ראשון ושני בלילה אבל החל מעוד חמישה ימים אין יותר ESPN בארץ

מכביסט טירון 25 ביולי 2013

תודה!

מכביסט טירון 25 ביולי 2013

"לאחר שתפס את הכדור, חייבות שתי רגליו של התופס לגעת בקרקע בתוך תחומי המגרש לפני שהוא יוצא החוצה, אחרת זו מסירה לא מושלמת והקבוצה מאבדת דאון ונאלצת לנסות שוב מאותה נקודה." מה זאת אומרת לצאת מתחומי המגרש? למה שהוא יצא? האם יציאה מתחום המגרש אחרי תפיסת הכדור היא חוקית?
ישנן עבירות מיוחדות המתייחסות לקוורטבק. האם הקבוצה צריכה להודיע ששחקן מסוים הוא הקוורטרבק כמו עם השוער בכדורגל ולכן חלים עליו חוקים מיוחדים, או שהחוקים מתייחסים למצבים ספציפיים וההנחה היא שהקווטרבק הוא שיהיה מעורב בהם?
למשל:"

מכביסט טירון 25 ביולי 2013

נשלחה לי התגובה באמצע אבל אני חושב שהצלחתי להסביר את השאלות.

austaldo 25 ביולי 2013

1. בדיוק כמו שכתוב, התופס חייב להיות עם שתי הרגליים בתוך המיגרש כשהוא תופס את הכדור. הרבה פעמים המסירה היא על קו האורך ותופס שרץ במהירות ומזנק לתפוס את הכדור בהחלט יכול לצאת מתחומי המיגרש. אצל תופסים טובים אתה תיראה תנועות של בלרינה כשהם נוחתים עם הכדור כשכל הגוף שלהם כבר מחוץ למיגרש ורק עם הבהונות של הרגליים הם נוגעים בתוך המיגרש. בנוסף, אחרי התפיסה התופס ינסה לרוץ לעומק המיגרש כדי להשיג כמה שיותר יארדים אבל בהחלט עלול להדחף החוצה ע"י שחקן הגנה או פשוט להמנע מתיקול.
2. תיפקוד של שחקן ניקבע לפי הפורמיישן, כלומר הצורה שבה השחקנים נערכים לפני המהלך – השחקן שעומד מאחורי הסנטר ומקבל את הכדור הוא הקווטרבק. אגב, לא רק קווטרבק – 5 השחקנים שנעמדים בקו ההתקפה נחשבים כשחקני קו ואסור להם לקבל את הכדור. חשוב לזכור שכל העבירות המיוחדות על הקווטרבק תקפות רק אם הקווטרבק נישאר בפוקט ומנסה למסור – אם הוא יוצא מתחום קווי ה hashmarks או שהוא חוצה את קו ההתנגשות הוא מאבד את כל זכויות היתר שלו.

אריאל גרייזס 25 ביולי 2013

אם ממש רוצים להיות מדויקים, אז החוק אף פעם לא מדבר על הק״ב, הוא מדבר על המוסר. וזה יכול להיות כל אחד מששת השחקנים שהם לא שחקני קו. ברגע ששחקן מוסר את הכדור קדימה הוא מוגדר כמוסר ואז חלות עליו הפריבילגיות המיוחדות (למעט ההגבלות שאוסטלדו דיבר עליהן)

ניינר 25 ביולי 2013

אני לא מבין איך חובב פוטבול רציני מתלבט בכלל אם לעשות גיים פאס. הדבר הזה שווה כל דולר וחוויית הרד זון בכלל מדהימה.
לצערי ESPN זה אובדן רציני. אני לא יודע אך אוכל ללכת לישון בלי לראות את מייק וטוני, איך אתארגן על נאסקאר, איך יראו החיים בלי כריס ברמן…אותי זה מאד מבאס. יש למישהו מושג אם אפשר לקלוט את הערוץ עם צלחת לוויין?

אריאל גרייזס 25 ביולי 2013

כי בתכלס אני מקבל את כל הפוטבול שאני צריך מהערוצים הפתוחים. פה ושם יש משחק של הפטס שלא משודר ואז אני מוצא אותו באיזה סטרים באינטרנט. זה הרבה כסף לשלם בנוסף לכל הכסף שכבר עכשיו אני מוציא על שידורי ספורט

בני תבורי 26 ביולי 2013

פוסט נהדר על קבוצה מצוינת שבינה לבין הלומבארדי עומד רק אחד קיפרניק.

עורב סגול 26 ביולי 2013

איזה כייף שגם אחרי שלקחנו סופרבול ממשיכים לא לספור אותנו.

Comments closed