עניין של השקפה

חלק נכבד ממה שהאמריקאים עושים יכול להתפס כפרובינציאליות אם הוא היה קורה פה. רק שלאמריקאים לא אכפת, והגיע הזמן שגם לנו

1. היתה תקופה שגרתי בארה"ב, שנבחרת הסופטבול נשים של המדינה שברה את השיא שלה וניצחה 84 משחקים רצופים (אל תתפסו אותי במספר) וגררה חגיגות באמצעי התקשורת, כאלו שאפילו PTI פתחו את המהדורה איתם.

למקרה שאתם תוהים מה זה סופטבול, זה בסדר – אתם לא לבד – אף אחד בעולם לא יודע בדיוק מה זה. מדובר בספורט פנים-אמריקאי לחלוטין, כזה שבנות משחקות בו בגיל הילדות עד הקולג' ואחר כך נעלם לו, למעט ליגות בודדות של מבוגרים.

יותר מכך, בזכות תקנה בשם "טייטל 9" המפורסמת (למי שלא מכיר, מדובר בתקנה המחייבת אוניברסיטאות לתקצב את ספורט הנשים באותם סכומים של ספורט הגברים), מאות ואלפי בנות זוכות למלגה בקולג'ים על מנת לשחק בספורט הזה, מה שהופך את ארה"ב למעצמה בתחום. המעצמה היחידה למעשה.

להתגאות ברצף ניצחונות בסופטבול נשים יהיה בערך כמו שפה ישוויצו באליפות העולם במטקות (אם אי פעם מישהו יצליח להגדיר חוקים למשחק הזה). ועדיין, האמריקאים מתגאים בזה. מאוד. כל כך מתגאים שרצף הניצחונות הזה הושווה לרצפי ניצחונות אחרים וטיפה יותר תחרותיים.

2. זה כמובן לא המקום היחיד שאפשר לקרוא לאמריקאים פרובינציאליים.

יצא לי להיות בארה"ב גם כשדיוויד בקהאם חתם על החוזה שלו בל.א. גלקסי. בניגוד לבורוביץ', אני לא חושב שה-MLS אי פעם יהיה משמעותי. האמריקאים לא אוהבים כדורגל. אבל כמו הרבה אנשים בעולם, הם אוהבים כוכבים.

ובקהאם היה הכוכב הכי גדול שיש. אם היה מישהו שהם שמעו עליו בעולם הכדורגל, בקהאם היה האיש.

והם חגגו את ההגעה שלו. אוי, איך הם חגגו.

3. אבל יש תכונה מעניינת לאמריקאים, למרות הפרובינצליות כביכול הזאת. הם לא רואים בה פרובינציאליות בכלל.

מבחינתם, הם מרכז העולם.

העולם לא אוהב סופטבול נשים? אותם זה לא מעניין, 80 ניצחונות רצופים זה הישג וזהו זה.

מצד שני, הם גם מבינים שהם לא יודעים הכל.

לכן, הם בכלל לא רואים בזה שום דבר רע לייבא שחקנים מחו"ל כדי שיילמדו אותם איך משחקים כדורגל. גם בזה הם לא רואים משהו פרובינציאלי. אם בקהאם וטיירי הנרי הם כוכבי הכדורגל הכי גדולים בעולם, הם ישלמו להם מה שצריך ויביאו אותם כדי להפוך את הליגה שלהם למשהו אטרקטיבי.

זה לא פחיתות כבוד מבחינתם.

4. בארץ, לעומת זאת, כל דבר הוא פרובינצאלי.

בארסה מגיעה להשתתף באימון, ועשרות אלפים מגיעים לאיצטדיון לראות אותה – חבורת פרובינציאלים זה מה שאנחנו. ועזבו את זה שבבארסה הגיעו 30 אלף איש רק כדי לראות את ניימאר מקפיץ כדור בפעם הראשונה.

gg1115820

יש לנו שני שחיינים שעלו לגמר אליפות העולם בשחיה? עזבו, זה בכלל לא משחה אולימפי, והנה – הם סיימו במקומות האחרונים בגמר. סתם פרובינציה קטנה שמתרגשת כשיש לה שני שחיינים בגמר.

הנה מה שאותם אנשים לא מבינים והאמריקאים כן – כל ביקור כזה, כל הצלחה כזאת, היא הזדמנות ללמוד.

כשישבתי עם הילד שלי הערב וצפינו ביחד בגמר השחיה, הראיתי לו את אחד השחיינים ששמו כשם בני, ואמרתי לו – אתה רואה, אם תלך לחוג שחיה ותלמד לשחות, גם אתה תוכל להיות שם. בשאיפה, עוד כמה הורים עשו זאת הערב.

אני משוכנע שמאות ואלפי ילדים שהגיעו לאיצטדיון בלומפילד היום או לאיצטדיון דורא אתמול וראו את מסי מכדרר חלמו להיות הוא יום אחד. ועכשיו, גם תהיה להם אקסטרה מוטיבציה לעשות זאת.

לבוא לראות את מסי, לגעת באליל שלך, זאת לא פרובינציאליות – לא משנה כמה התופעה של אהדת בארסה מרתיחה אתכם. זה חלק מתהליך הגלובליזציה שאנחנו עוברים, וחבל באמת שבארסה לא באמת שיחקה פה, אבל זה לא עד כדי כך משנה.

בשביל אותו ילד שראה את מסי וניימאר מולו, זה כל מה שהוא היה צריך. בכך הוא גם הפך לחלק מהעולם של היום, כמו אותו ילד באסיה או בארה"ב שמגיע לראות את מסי כשבארסה עורכת את מסע ההופעות שלה.

5. תרשו לי שניה לחרוג שניה מגבולות הספורט.

כולנו רוצים כמו באמריקה. כשמדברים פה בארץ על חוק המשילות שעבר בשבוע שעבר, כולם מזכירים את אמריקה על שתי המפלגות הבודדות שלה.

אבל כשבאמת צריך להיות כמו באמריקה – מקום בו הנשיא לא יכול לעשות כלום בלי הקונגרס שלו, או מקום שבו כל מינוי ציבורי צריך לעבור שבע חקירות קודם – פתאום אנחנו שוכחים את אמריקה.

אם אנחנו רוצים להיות כמו אמריקה, או כמו ספרד או כמו לא משנה מה – אנחנו לא יכולים לבחור רק את מה שמוצא חן בעינינו. אנחנו צריכים ללכת עם זה עד הסוף.

מסי הגיע לאן שהגיע כי הוא מאוד מוכשר, אבל גם כי הוא התאמן לילות כימים על מנת להשתפר. והוא היה יכול לעשות את זה כי היו לו את התנאים לעשות את זה.

זה שאנחנו רוצים להיות כמו מסי, לא אומר שאפשר לעשות זאת בלי לתת לנערים את התנאים ובלי שאותם נערים יעבדו בוקר וערב על מנת להשתפר.

אין קסמים בספורט.

6. נחזור שניה אלינו.

האם פסילת נגיד על גניבה (כביכול) של בושם או תיק בדיוטי פרי היא מוגזמת? כן, בהחלט. אין שום קשר בין תפקוד הנגיד לבין הנטיה שלו (אם אכן יש כזאת, ועד עכשיו באמת לא שמעתי הסבר הולם למה שהיה שם) להכניס דברים מחנויות לכיס.

גם אין קשר בין תפקוד של רמטכ"ל לסיפוח שטחים ציבוריים או אפילו בין תפקוד נגיד לבין הטרדה מינית (שוב, כביכול).

אבל אם אנחנו רוצים שאישי הציבור שלנו יהיו נקיים, אנחנו לא יכולים להיות פרובינציאליים. לרצות להיות כמו באמריקה ואז לנסות להחליק מינויים גבוליים. בדיוק כמו שאנחנו לא יכולים לצפות ששחקן יהפוך להיות מסי בלי להתאמן.

התהליך שקורה עכשיו הוא תהליך של פיצוי.

הרמנו פה מדינה מדהימה בזמן קצר, אבל בגלל זה הרבה מאוד דברים נעשו בקיצורי דרך. עם עיגול פינות. עם קריצת עין.

בשלב מסוים הבנו כנראה שאי אפשר להמשיך עם זה יותר. יותר מדי אנשים בעמדות ציבוריות בכירות – לפעמים הכי בכירות שיש – הגיעו לאן שהגיעו למרות שלדים עצומים בארון שלהם, לפעמים אפילו לא שלדים אלא גופות. על השולחן (מטאפורית, כמובן).

מה שקורה עכשיו, אפילו אם הוא מרחיק אנשים שמקצועית הם טובים, הוא תהליך בריא מבחינתנו.

זה טוב שמישהו במשרה ציבורית או סתם במשרה בכירה יידע שיום אחד הוא עתיד להשפט על העבר שלו. ואם מה שקורה עכשיו ייגרום לו לחשוב פעמיים לפני שהוא שולח יד לקופה הציבורית או סתם לעובדת שלו – אז השגנו בדיוק את מה שרצינו.

6. ודבר אחד אחרון – די לספר לי על אנשים שבאים לעשות מילואים במשרות ציבוריות.

אני מגיע למילואים כי מכריחים אותי. יש דברים שם שאני נהנה מהם, אבל תאמינו לי – הייתי מוותר ברצון. אני משרת את המדינה כי אני צריך.

אני לא רוצה נגיד בנק שבא לעשות מילואים. אני מחפש אחד שבא לשם כי הוא באמת רוצה.

ואם קצת לחץ מצד התקשורת גורם לו לוותר, אז או שיש לו מה להסתיר או שהוא לא באמת רוצה את זה.

בשני המקרים, זה בסדר גמור מבחינתי.

 

לא צריך שתדליקו לו נר
אליפות העולם בא"ק - משחק הניחושים

No Comments

תומר חרוב 5 באוגוסט 2013

השאלה איך אתה מגדיר פרובינציאליות.
מבחינתי פרובינציאליות מתרחשת כשהחברה כופה את עצמה כקולקטיב על אירוע או תופעה שלא קשורה אליה. למשל, העניין הגובר בצ'לסי תחת אברם גרנט הוא פרובנציאלי בעיני, אבל דוגמת השחיינים שהבאת לא נופלת תחת הקטגוריה הזו.
בארסה- אם הייתה מגיעה לישראל מאותה סיבה שהיא מגיעה למזרח או לארה"ב אז מילא. אבל כשהיא מגיעה לישראל והממשל כולו מתייצב לקבל אותה זה מרגיש לי פרובינציאלי, כי זה לא אמור להעסיק אותו בכלל.
ואיזה מזל שיש סכסוך, אחרת ברסה לא הייתה מגיעה.

תומר חרוב 5 באוגוסט 2013

והכי חשוב, איזה ערך ספורטיבי יש לביקור של ברצלונה?
והילדים שחולמים לראות את מסי לא מעניינים אותי, הם יבינו בעוד כמה שנים שאין לזה באמת חשיבות. ואם הם לא יבינו אז הם בכלל לא מעניינים אותי.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

למה לכל דבר חייב להיות ערך ספורטיבי?
יצא לי להיות באיצטדיון של הפטריוטס לפני שנה לראות משחק ואחר כך בזכות אנשים טובים גם לשבת במסיבת העיתונאים. אני יכול להגיד לך שאני, בן אדם בוגר עם משפחה, התרגשתי הרבה יותר מלשבת בחדר עם טום בריידי ולשאול אותו שאלה, מאשר מלראות אותו מנצח על הדשא. ומן הסתם, לאותה מסיבת עיתונאים לא היה ממש ערך ספורטיבי.
אנשים רוצים לפגוש את האלילים שלהם. לא הסתייע פה לעשות משחק, אבל מה רע בילד שיכול להגיד אחר כך לילדים שלו – אני ראיתי את מסי?

תומר חרוב 5 באוגוסט 2013

לא חייב להיות. אבל לאנשים שאוהבים ספורט זה חשוב. אני לא בא בטענות לאוהדים, הם לא אנשים רציונלים. אבל כל המסביב וההייפ מאוד מיותר מבחינתי וגם לא מונע מאותו רגש טהור שגרם לך להתרגש מהפגישה עם בריידי.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

יכול להיות. אין ספק שההייפ מוגזם אבל אני חושב שבכל מדינה כמעט שבארסה היתה מבקרת אותה היית רואה כזה הייפ.
בכל מקרה, אם ייצא לנו מזה משהו כמו זה, דיינו:
http://www.one.co.il/Article/13-14/3,10,0,0/220934.html

גיסנו 5 באוגוסט 2013

פרובינציאליות זה שכאשר מגיע לפה מישהו חשוב מחו"ל, וזה יכול להיות שחקן כדורגל או נשיא ארה"ב – התופעה אותה תופעה – כל המדינה, כולל ראשיה ומהיגיה, כל אמצעי התקשורת ועד הילד הכי קטן – עומדים דום ועוצרים את החיים כדי לגעת אולי טיפה באבק הכוכבים, כשבסה"כ באו לעשות עלינו סיבוב דאווין עם אפס תכלית.

הילד שישב באצטדיון וראה את מסי הגשים חלום, וזה יפה. אני רק לא מבין למה זה אומר שכל הכותרות הראשיות צריכות להיות לגבי איפה מסי והחבר'ה נמצאים ברגע זה, מה אכלו בצהריים ובאיזה צורה זה יצא בערב.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

לא מסכים. אני לא רואה הבדל בין ראש ממשלה שמתלהב ממסי לבין אני ואתה.
בכלל, מסי היום זה המותג הכי גדול בעולם. אולי אפילו הפרצוף הכי מוכר בעולם. כשאובמה הגיע לפה, הכל עצר דום, מסי לדעתי מוכר בעולם לא פחות מאובמה (ובוא נודה באמת, הסיכוי של כל אחד מהם להביא לפה שלום הוא זהה פחות או יותר) – אז למה שלא נקדיש לוחות שידורים למסי כמו שהקדשנו לאובמה?

ערן לוי 5 באוגוסט 2013

ראש הממשלה, למרות כל התכונות שמייחסים לו (ואני טוען שדווקא בזכותן. תכונות אישיות, כן?) הוא בן אדם, בדיוק כמו הילד ביציע, בדיוק כמו מסי. אבל ראש הממשלה נהנה מפריבילגיות שאין לאדם מן היישוב, ולכן הוא יכול לעשות את מה שאנחנו לא יכולים – לפגוש את מסי. לא צריך שלדים בארון כדי למצוא משהו על נתניהו, מספיקה מראית עין, ואת זה הוא סיפק למכביר בביקור של ברצלונה.
והכי חשוב, חברל׳ך – בואו נלמד טיקי טאקה ונבקיע גול לשלום! (פרובינציאליות? לאו דווקא, שמעון פרס – למי ששוכח – בן 90, וגם לסבא שלי היו אמרות שפר מוזרות ומצחיקות שכאלה).

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

האמת, הפרובינציאלי היחיד בכל העסק הוא שמעון פרס, שמביא לפה כל מיני אנשים שלא בטוח שהוא יודע מי הם (יצא לי להיות במפגש לפני 10 שנים שהוא הביא לארץ את טיקי בארבר מהג'איינטס, למרות שלא היה לו מושג מי זה אבל אמרו לו שהוא איש חשוב) – וחושב שזה יקרב את השלום איכשהו

ניינר 5 באוגוסט 2013

אמרת נכון-העיקר ששימעל'ה יוכל להידחף לעוד פוטו אופ, גם אם אין לו מושג עם מי הוא מצטלם

צור שפי 5 באוגוסט 2013

האמת שבין הביקור של בארבר לזה של מסי עברו 10 שנים ככה שהביקור של מסי בהגדרה קרב את השלום ב-10 שנים.

גיסנו 5 באוגוסט 2013

התכוונתי שהבעיה היא מראש שההמולה סביב שני הביקורים הנ"ל יצאה מכל פורפורציה של טעם טוב.
לא רואה סיבה שמי מהביקורים האלו יזכה לכזה סיקור משוגע כולל שידורים 24/7 בכל מקום, אני לא אתפלא אם בביקור הבא מסוג זה יתקינו מצלמות במלון ויפתחו ערוץ 20 עם שידורים מסביב לשעון של הביקור המלכותי הבא.

התחושה הזו שכל מי שרק מואיל בטובו לדרוך כאן עושה לנו טובה ענקית ואנחנו צריכים להוקיר ולהעריץ כל ס"מ של אדמה שהוא דרך עליה, היא היא הפרובינציאליות.

אני רק מקווה שבשנים הקרובות נזכה לראות כאן קבוצות צמרת שכאלה בדרך קבע מטעמים ספורטיביים.

היושב בגולה 5 באוגוסט 2013

האמריקאים כן אוהבים כדורגל. לא יודע מתי גרת כאן, אבל האמריקאים של היום הם כבר לא האמריקאים של פעם. כלומר, נשארו גם הרבה כאלה, אבל עם הזמן חלקם היחסי באוכולוסיה הולך וקטן. ספורט המהגרים הזה הופך להיות הספורט של כולם בתהליך הדרגתי אבל עקבי. בינתיים הם אוהבים כדורגל בעיקר כספורט "חינוכי, בריא ובטוח יחסית" לילדים שלהם ופחות כספורט מקצועני. ה-MLS היא סוג של כישלון מתמשך אבל זה לא יימשך כך לנצח ובכל זאת האצטדיונים לא בדיוק ריקים גם בימינו.
לגבי בארסה, מסכים עם הרוב. הספורט הלאומי בישראל הוא לא כדורגל, אלא הלקאה ותיעוב עצמי שקשה למצוא אצל עמים אחרים. חבל שזה לא ענף אולימפי

ערן לוי 5 באוגוסט 2013

כשחייתי בארה״ב (אמצע שנות התשעים) ראיתי רק כדורגל בפארקים, בעיקר אצל בנות. אצלן הפך הענף לפופולרי ביותר עד גיל 18. יש אהבה למשחק, אין מסורת, ואת זה גם עוד עשרים שנות כוכבים בירידה לא יספקו. גם לא דמפסי אחד, אבל לפחות הוא אחד משלהם.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

זה בעיקר ספורט בנות בארה"ב, זה גם מה שהוא נחשב ברוב המקומות

רומן 5 באוגוסט 2013

מי בכלל רוצה להיות כמו אמריקה?
עם מגעיל

Oded 5 באוגוסט 2013

איזו אמירה מכוערת.
האמריקאים לא מגעילים בדיוק כמו שכל עם אחר אינו כזה. אני גר בארה"ב כבר כשנה ויש כאן הרבה אנשים מקסימים (וגם הרבה שאינם כאלה).

no propaganda 5 באוגוסט 2013

האמריקאים מגעילים בדיוק כמו כל שאר העמים!

אוהד 5 באוגוסט 2013

קצת להגיד אותו דבר רק באופן לא נעים..

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

צודק, עם כל הנימוסים שלהם והנחמדות המגעילה הזאת והדמוקרטיה הנוראית הזאת

רועי מ 5 באוגוסט 2013

הישראלים מקסימים . או שלא?

ניר 5 באוגוסט 2013

היית באמריקה פעם, רומן? יש מעט מאד עמים נחמדים כמו האמריקנים.

אוהד 5 באוגוסט 2013

ממש מגעילים העם הזה אני אומר לך..עם מלחמת העולם הראשונה, הדור המופלא מכולם של מלחמת העולם השנייה וכל פעם שהם מתייחסים אלינו פשוט נוראיים איכסה…

גיל 5 באוגוסט 2013

האמירה "האמריקאים לא אוהבים כדורגל." היא אמורה כל כך לא נכונה בכל כך הרבה רמות. לא רק שזה הספורט שהוא הכי משוחק בגילאי ילדים, קולג' ואחרי זה. בכל מקום שתלך יש ליגות ברמות שונות. בנוסף, מספיק לראות את השינויים בלוח השידורים כדי לעקוב אחרי השינויים בחברה כי זה המדד הכי טוב להצלחה של ספורט: הכסף שהוא מייצר. ב-2004 היית צריך לשלם משהו כמו 200 דולר בשביל לצפות ביורו. היום לא רק שכל המונדיאלים והיורואים משודרים בחינם בערוצים הפתוחים, אלא שהשנה NBC קנתה את הזכויות לליגה האנגלית ותשדר את מספר המשחקים הגדול ביותר אי פעם בערוצים פתוחים. מגוון המשחקים שאפשר לצפות בהם בסופשבוע מאירופה בלבד הוא גדול יותר מזה שבארץ לדעתי. אז נכון שהוא לא הספורט הכי פופולארי ואף פעם לא יהיה, אבל למה צריך לזלזל בו כאילו שאם הוא לא פוטבול אז הוא לא קיים או לא משמעותי?

גיל 5 באוגוסט 2013

ובקשר לבחירת הנגיד, אני חושב שזו דוגמא טובה למגמה המתגברת של סיכולים ממוקדים שעושים בארץ לאנשים. זה מתחיל בכל עמודי הפייסבוק ההזויים שמצלמים אנשים באוטובוס ונגמר בניסיון להכפיש כל אחד שמועמד למשרה מסיבות פוליטיות (ושלא יהיה ספק, זה ברור שכל ההודעות האנונימיות הללו לא צצו במקרה). על פי הסטנדרט הזה, אף אחד לא יכול להחזיק במשרה ציבורית היום כי לכל אחד יש שלדים בארון.

תומר חרוב 5 באוגוסט 2013

למה לכל אחד יש שלדים בארון? למיטב ידיעתי, לי אין שלדים בארון כמו שהוזכרו כאן. נראה לי שרוב האנשים הנורמלים חיים כל חייהם מבלי להיות מואשמים בגניבה או בהטרדה מינית. מעבר לכך, אלו שמואשמים וחפים מפשע נאבקים על חפותם.

גיל 5 באוגוסט 2013

הכוונה לא לשלדים רציניים דווקא, אלא לאיזו שטות שהוא אמר שהוא עשה לפני שנים. תמיד אפשר למצוא משהו אם רוצים. גם במקרים פה לא ברור בכלל אם היה משהו בעייתי בהתנהגות שלהם אבל אחרי שמתחילים להכפיש ולצוץ סיפורים לא תמיד פשוט לעצור אותם.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

אם מישהו אמר שטות, לא זה מה שיימנע ממנו להבחר לתפקיד ציבורי. הרב פירון אמר כמה וכמה שטויות בזמנו והוא עדיין שר חינוך כי הוא ידע לחזור בו.
אם מישהו מטריד מינית, אז זה בסדר גמור שהוא לא יהיה בתפקיד ציבורי בכיר.
כמו שתומר אמר – לא לכולם יש שלדים בארון. הנה, הצלחנו לבחור רמטכ"ל ראוי בלי שלדים בארון ואני מבטיח לך שבסוף גם יהיה לנו נגיד מצוין בלי שלדים בארון. יש מספיק אנשי כלכלה טובים בארץ ובעולם שלא עשו שטויות (אם כי נראה שאנשי אסכולת שיקגו הם אנשים די נהנתניים)

גיל 5 באוגוסט 2013

כן, אבל אנחנו לא יודעים אם הוא הטריד מינית או לא, אלא מספיקות האשמות של מישהו בהטרדה מינית כדי למנוע ממנו את התפקיד.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

אנחנו לא יודעים כי הוא הסיר את המועמדות שלו. אם הוא היה נקי, איזה סיבה היתה לו להתקפל?

איציק 5 באוגוסט 2013

הזובור שעושים לא בתקשורת זו סיבה מספקת. אחרי זה כל החיים יזכירו לו שהוא זה שהואשם בהתרדה, זה שיצא זכאי (בהנחה שכן) אף אחד לא יזכיר לו.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

או, האופציה הקצת יותר ריאלית, שהוא לא זכאי.

איציק 5 באוגוסט 2013

אריאל, אם הוא אשם אין דיון. אם הוא זכאי אז ההכפשות לא מתנקות עם הזיכוי. ראינו מה קורה עם ראשי עיר שזוכו אבל כבר לא חוזרים למערכת. יש כתם קשה להסרה. לכן חובה לבדוק וחובה להוציא החוצה כי השמש היא החיטוי הכי טוב, אבל לא זובור…

משה 5 באוגוסט 2013

אני(ואני מאמין שגם אתה) מנסה לחנך את הילדים שלי מהי אחריות ושיש משמעות למעשים שלך, לא רואה סיבה שזה לא יהיה כך במשרות הציבוריות הבכירות ביותר.אם נבחן את המועמדים שעוררו סערה בשנים האחרונות(גלנט, פרנקל, ליידרמן), המעשים של גלנט חמורים, לא שמעתי הסבר הגיוני אחד לפרשה של פרנקל(הייתי מספר פעמים בשדה התעופה בהונג קונג ואני לא מבין איך הוא הגיע למצב שעוצרים אותו ל-24 שעות) וליידרמן בחר שלא להתמודד עם החשדות נגדו. אף אחד לא עושה לי טובה שהוא מגיע למשרה ציבורית, יש מספיק אנשים שלא מעדו שיכולים לעשות את התפקיד.
ונסיים כמובן במשיח שהביא לנו "פוליטיקה חדשה" שמתמודד כהרגלו עם הכשלונות בדרכים הישנות ביותר ואומר שבקצב הזה לא יהיו אנשים שירצו לבצע משרות ציבוריות. למה מגיע לנו כל הטוב הזה שהאיש רוצה להעניק ?

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

כל מילה, משה, כל מילה

ערן לוי 5 באוגוסט 2013

בגדת בחברה שלך לפני ארבעים שנה? אתה אדם שמזלזל במוסר.
הסלקת צנצנת זיתים בסופר ונתפסת? אתה גנב מועד.
למדת מקצוע, השתלמת בו, עשית לביתך, גידלת משפחה, תרמת לחברה? עזוב אותך, אתה גנב חסר מוסר.
ככה זה, תומר, עכשיו לך תחנך את החברה, את התקשורת, את הסטטוס הציבורי ואת אלה שעדיין מעדיפים להתנשא מעל מבקריהם ולא להתייחס ולו לטענה הקטנה ביותר שמוצבת מולם.

תומר חרוב 5 באוגוסט 2013

לא זכור לי שבישראל מישהו נפגע ציבורית בגלל בגידה רומנטית. ביבי נבחר שלוש פעמים לראשות הממשלה אחרי פרשת הקלטת.
ובכל מקרה, עשית טעות בצעירותך? משהו שהוא באמת חסר משמעות כמו זיתים בסופר? תבוא ותסביר את עצמך בהיגיון, תן קרדיט לציבור ואל תתייחס אליו כהמון צמא דם ותקבל קרדיט.
מכל המקרים שהזכרתם, אני לא זוכר מישהו שבא והסביר את עצמו, תמיד היו אלף תירוצים שלא קשורים אליהם. ואולי כי אין מה להסביר, אולי כי גלנט באמת צפצף על החוק כי הוא מרגיש שהוא מעליו, וכנראה שפרנקל באמת הסתבך המשהו שהוא לא היה צריך להסתבך. אם אתה בא לשרת את הציבור אתה צריך להיות מוכן להתמודד עם עין ציבורית, זכותו של אדם להחליט שהוא לא רוצה להתמודד עם זה, אני בהחלט יכול להבין.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

ב-ד-י-ו-ק
דרך אגב, האמריקאים הרבה יותר קשים מאיתנו בתחום הזה. למעט מקרים בודדים (קלינטון, למשל) בגידה היה מכת מוות לקריירה ציבורית. בהקשר הזה, אנחנו נמצאים במקום טוב

אהד 5 באוגוסט 2013

תומר – לייק גדול

גיל 5 באוגוסט 2013

תומר, בזמנו אני זוכר שניסו להאשים את בני בגין שהוא נרדם באיזה משמרת בצבא ולכן לא ראוי לכהן כשר. אנשים מוצאים כל מיני דברים מהעבר כדי לסכל מועמדות, בלי קשר לכמה העבירה רצינית או אם היא בכלל קיימת. אין לי סימפטיה למטרידים או פושעים, אבל גם איך זה שפתאום צצים כל מיני האשמות כשמישהו מועמד לתפקיד מאוד בכיר ולא לפני כן? למה, להיות אלוף בצבא זה לא מספיק בכיר? זכותם של אנשים שלא יפשפשו בחיים שלהם ומה שעשו לפני 20 ו30 שנה. במציאות של היום מספיק להכפיש כדי להטיל דופי שנבדק בך וכל המאבקים שתעשה נגד זה לא יואילו. לכן הגיוני שאנשים לא רוצים להתמודד עם זה. בשביל מה לענות להאשמות ושיעשו להם בית משפט ציבורי במשך שבועות וחודשים?

תומר חרוב 5 באוגוסט 2013

גיל, דוגמא מצוינת. עובדה שבני בגין אכן התמנה לשר וחוץ ממך אף אחד לא זוכר את המקרה הזה.

גיל 5 באוגוסט 2013

כי הוא פוליטיקאי ויודע להתמודד עם זה, אבל אנשי מקצוע שמתמנים לתפקיד בכיר לא תמיד יכולים להתמודד עם זה וחבל שהקמפיינים שעושים לסיכול המינויים מצליחים בכזו קלות.

חפץ בעילום שמי 5 באוגוסט 2013

תומר, לפני שנה או או יותר כתבת פוסט (או תגובה, אני מצטער אבל אני לא ממש זוכר) על משחק שהלכת אליו ובהפסקה או אחריו או לפניו עישנת. עכשיו שיהיה ברור, אין לי שום בעיה עם זה ואם אני טועה ומייחס לך משהו שלא אמרת אני מתנצל (באמת) מקרב לב.
הנקודה היא שביום שתרצה להנהיג מפלגה גדולה או להיות שר אוצר, יהיה מי שיטרח להעלות באוב את הפוסט הזה ולהגיד "הנה, תומר עישן סמים". עד עכשיו ממשיכים לכרכר סביב יאיר לפיד בענייני עישן או לא עישן.
ושוב, אם אני מתבלבל בינך לבין מישהו אחר או שלא הבנתי נכון את מה שנכתב בעבר אני מתנצל מראש. אני לא רוצה להקניט אותך חלילה, אני רק רוצה לתת דוגמה.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

לא, לא – מכרכרים סביב יאיר לפיד כי הוא גם טוען נגד ליגיליזציה של סמים (בטיעון ההו-כה-לוגי, שהוא נגד זה כי זה לא חוקי) וגם משקר ואומר שאף פעם הוא לא עישן סמים למרות שיש הוכחות לכך.
לא ראיתי פה מישהו אחד במדינה שלא נבחר לתפקיד בגלל עישון סמים זה או אחר. אנחנו לא אמריקה וההתחסדות שלה

תומר חרוב 5 באוגוסט 2013

אין מה להתנצל, אכן כתבתי ואני עדיין עומד מאחורי הדברים. ואם אי פעם ארצה להיבחר לתפקיד ציבורי אגיד את אחד מהשניים:
א. כן, עישנתי סמים בצעירותי כי הייתי אדיוט ולא הבנתי עד כמה זה נורא. אני מתנצל ומקווה שהציבור ידע לסלוח לי על טעות אנושית שנעשתה בתום לב.
ב. כן עישנתי סמים ואני אפעל מתוקף תפקידי להעניק מעמד חוקי למריחואנה.

מה שאני לא אעשה, זה להתעלם מהעבר שלי ולהכחיש אותו(ולמחוק את מי שמזכיר לי אותו מהפייסבוק).

כולנו עושים טעויות וכולנו צריכים להתמודד איתן יום אחד.

אסף THE KOP 5 באוגוסט 2013

"I did have sex with that woman"

http://www.youtube.com/watch?v=VceWXDQw_2Q

צור שפי 5 באוגוסט 2013

גיל אני לא מקבל את הגישה שלך, היא הרסנית לטעמי. פרנקל לא היה צריך להיפסל על האפיזודה בהונג-קונג אלא הרבה קודם על כל השימוש הפסול והמושחת שהוא עשה בכרטיס האשראי בסיבוב הקודם שלו כנגיד. כנ"ל שודד הקרקעות גרנט ואחרים. לא מוגזם מאיתנו לצפות שנושאי משרות בכירות יהיו ללא רבב.

איציק 5 באוגוסט 2013

עכשיו גרנט גם שודד קרקעות :-)
אתה בטוח שאברם עשה זאת? האם עשה זאת בארץ? האם הוא מועמד לעשות זאת בעוד מקומות?

גיל 5 באוגוסט 2013

אז זהו בדיוק, למה הדברים השליליים עולים רק פתאום כשיש מועמדות לנגיד ומחליקים אותם לפני כן? העובדה שהם עולים עכשיו מראה שיש כאן משהו מסריח ולא שפתאום אנשים מתעניינים בצדק אלא הם רוצים לסכל את המינוי.

אריאל 5 באוגוסט 2013

אני שונא, שונא את תקשורת הספורט כאן בישראל!!
מהדורת חדשות הספורט נפתחת בזה שפרס בעט את הכדור על מסי. ברנע וקופלב סוקרו רק אח"כ.
קול ישראל הודיעו שהשחיינים הישראלים סיימו במקומות האחרונים בגמר.
בראיון עם גיא ברנע בגל"צ הוא נשאל עד כמה הוא מאוכזב.
שונא את ההתעסקות עם זה שהחמישים גב זה מקצוע לא אולימפי.
שונא את זה שלקחו את PTI ו- ATH, ערבבו אותם ביחד והפכו אותם לתכנית צעקות שנקראת "יציע העיתונות" בה יושבים חבורה של ערסים שלא שותקים לשניה.
שונא את הזלזול בעמדת הפרשן, חבורה של חאפרים שתשעים אחוז מהם לא עושים מינימום תחקיר מקדים לפי העבודה, שלא לדבר על רמת העילגות שלהם.
שונא את זה שכל שידור בכל ערוץ זה אותם שדרים, אחד מהם כ"כ מעבר לשיאו שהוא כבר ממזמן לא מזהה את השחקנים. שיישאר בחומוס.
ויש עוד ועוד דוגמאות, אבל חבל על המקלדת

אריאל 5 באוגוסט 2013

וזה בנושא כדורגל וארה"ב:
http://www.youtube.com/watch?v=6KeG_i8CWE8#at=16

טל 5 באוגוסט 2013

חזק הקישור!!

ולמרות הלך הרוח פה שלא מייצג הרבה התלהבות מברצלונה- אם לשנייה נשים בצד את העובדה שמדובר "רק" בכדורגל ואת האסוציאציות הנלוות (השליליות לעתים), ונתמקד בעובדה שבאמת ובתמים מדובר בקבוצה שב 5 שנים האחרונות, למעט השנה האחרונה (למעט המשחק מול מילאן- פעמיים למעט- כלומר במשחק מול מילאן ראינו בארסה מדהימה), היא הקבוצה הכי טובה בעולם ויש שיגידו בהיסטוריה, או לפחות הקבוצה שהציגה את הכדורגל הכי טוב בהיסטוריה (מתעלם מכל אלה שנוח להם להיתפס לשנה האחרונה ולהגיד שמדובר בכדורגל מכוער ומשווים לסגנון המשחק של ספרד – איך אפשר להשוות בין 2 הרכבים – האחד עם מסי והשני בלי??) כיוון שהיעילות והיופי והמהלכים שמשאירים אותך פעור פה ונדהם, האינטנסיביות בדחיפה קדימה במגרש והאחזקה האבסולוטית בכדור – כל אלה דורשים כישרון, כושר משחק, אופי ואינטליגנציית משחק לא פחות ממושלמת – למעט חוסר מזל שקופץ לבקר – עיינו ערך ההדחה בחצי הגמר מול צ'לסי, ולכן, בארסה שבעונה האחרונה תפקדה ב 70%-80% מהיכולת שלה ב 4 שנים שקדמו לעונה הנוכחית וניסתה ומנסה לשמור על אותו קו ושיטה, מה לעשות מסתבר שישנו קו דק שמפריד בין כדורגל לעתים מעט בנאלי ומעט מרדים לבין כדורגל והוא אומנות טהורה שמעבירה בך צמרמורת בכל שנייה של צפייה בזמן התרחשותה, וכן חברים, מדובר בחבורת האומנים הכי פופולארית, מוכשרת, ידועה ומצליחה שהעולם הכיר בשנים האחרונות כי הם כ"כ אוהבים את מה שם שעושים, כ"כ מאמינים שנה אחרי שנה במה שהם עושים, כי הם פשוט כ"כ טובים במה שהם עושים. אז בואו נפסיק להיתמם ולחפש סיבות ל"באזז" ולהתלהבות, מי שעד כדי כך צורם לו ענייני מרכז תשומת הלב בחברה שלנו ומרגיש כי הוא צריך לפרוק, שיכוון את האש לתופעת הזבל התרבותי או בשמה המלא "האח הגדול", כי שם אין אף אחד שעושה משהו עד כדי כך יותר טוב מכולם ושמשאיר אותך נדהם ונפעם (חוץ מאולי ארז טל שמוכר פרסומות לכל המרבה במחיר בהצלחה מרובה).

לפני שאסיים עצם ההשוואה של רונאלדו למסי עושה לי בחילה, ולרונאלדו רק טוב, אין שום סיכוי שהוא היה מגיע למימדים כאלה אלמלא ההשוואה היומיומית לשחקן שרבים יגידו, ואני ביניהם, כי הוא השחקן הטוב בהיסטוריה:

http://www.youtube.com/watch?v=nOmCjxwNphg

סיימתי.

Yavor 5 באוגוסט 2013

לא עצרת לנשום בדרך, הא, חביבי?

משה 5 באוגוסט 2013

סחתיין על השימוש בפסיקים אבל מה עם איזו נקודה פה ושם ? :)

D! בארץ הקודש 5 באוגוסט 2013

אתה צודק.
בא לי להקיא

wazza 5 באוגוסט 2013

סיבה מספר 1000# למה ברצלונה גורמת אנטגוניזם: האוהדים שלה בארץ נעלבים מכל משפט שכולל את המילה ברצלונה ומשהו שלילי הצירוף גם אם אין קשר בין הדברים.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

ואני עומד על שלי – כדורגל לא הצליח ולא יצליח בארה"ב. הוא נחשב וייחשב גם בעתיד בדיוק למה שהוא עכשיו – ספורט לילדים שברגע שהם מתבגרים יעברו לספורט יותר "רציני". קצת כמו סופטבול, האמת.
גרתי תקופה מסוימת בפורטלנד, העיר אולי הכי חולת כדורגל בארה"ב ואפילו שם לא ראיתי תכונה אמיתית מסביב לכדורגל. אין דיבור על כדורגל, אין הבנה בכדורגל ואין אף מבוגר, אפילו לא אחד, שמשחק כדורגל.
זה היה ספורט נישה ויישאר ספורט נישה

גיל 5 באוגוסט 2013

זה שלא ראית מבוגרים משחקים כדורגל לא אומר שיש כאלו, והרבה. כאמור, בכל מקום יש ליגות סדירות שהמון אנשים משחקים בהן וזה כולל גם נשים וגברים ביחד.

ומה הכוונה עוברים לספורט יותר רציני? אנשים משחקים כדורסל או פוטבול בגיל מבוגר? כאמור, תסתכל על זכויות השידור כמדד די טוב לעליית הכדורגל בארה"ב. העובדה שהם רואים המון כדורגל כבר לעצמה אומרת שהוא מאוד פופולארי.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

זכויות שידור זה בעיקר פונקציה של רשתות שידור שמחפשות בכח לשדר אירועי ספורט חיים כי זה המקום היחיד בטלוויזיה שהצופה דורש לראות בלייב ואפשר להכניס כמות בלתי מוגבלת של פרסומות.
תשמע, ליד איפה שגרתי בפורטלנד היה פארק ענק עם עשרות מגרשים מכל הסוגים וכל ערב ראית שם מלא קבוצות סופטבול, גברים ונשים, משחקים. אף פעם לא ראיתי כדורגל. אף פעם לא יצא לי לנהל שיחה עם אמריקאי על כדורגל אבל כן מלא על בייסבול ופוטבול. כדורגל קיים ברקע אבל הוא אף פעם לא יהיה יותר מספורט נישה כזה ולא יגיע לאיכות גבוהה לדעתי

גיל 5 באוגוסט 2013

יכול להיות שלא היית בפארק הנכון. ויכול להיות שאתה פוגש אנשים מגיל ומעמד מסוים שכדורגל פחות מעניין אותם. תדבר עם תלמידי קולג' ותראה שרבים מהם מתעניינים בכדורגל (וזה בלי לדבר על הזרים או אלו שנולדו במקום אחר).

איציק 5 באוגוסט 2013

איך אפשר להכניס פרסומות בכדורגל בלי לאבד חלק מהשידור החיי? רק במחצית. אני לא חושב שזו הסיבה, כנראה כבר יש איזו מסה קריטית שמעוניינת לראות כדורגל כדי שזה יקרה.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

כנראה שלא ראית שידורי כדורגל בזמן האחרון, אם בערוץ אחד או בערוץ הספורט. דוחפים לך פרסומות כל הזמן

איציק 5 באוגוסט 2013

האמת, אני רואה מעט אבל מה שאני רואה זה לא ממש פרסומת של 30 שניות כי אם באנר עם קצת אנימציה צליל ודיבור. משהו מאוד קצר ונחות יחסית לפרסומת במובן המקובל היום. ואולי אני טועה…

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

אין ספק שזה נחות, אבל פרסומת זאת פרסומת.
והיי – לא אמרתי שהאמריקאים חכמים בזה שהם מוציאים כסף על זכויות שידור של כדורגל, רק ניסיתי להסביר את הלוגיקה מאחורי זה.
אם תסתכל על מספרים, תראה ש-ESPN היא החטיבה הכי רווחית של דיסני, משהו כמו 10 מיליארד דולר רווחים, למרות שהיא מוציאה הון עתק על זכויות שידור.
ויחד עם ההצלחה הזאת, לרשתות השידור המסורתיות נותר מעט מאוד יחסית זכויות שידור לדברים הסטנדרטים. נניח, מאנדיי נייט פוטבול שהיה פעם פרה חולבת של NBC, עכשיו שייך ל-ESPN. אז הם מנסים להתפרס על תחומים נוספים.
אני לא יודע כמה זה יעבוד להם

גיסנו 5 באוגוסט 2013

נראה לי שההטמעה של כדורגל בארה"ב זה פושט תהליך שהתחיל במונדיאל 94, אחר כך התקדם עם הקמת ה MLS. אני זוכר שידורים מתחילת הליגה הזו, ששיחקו על מגרש פוטבול וקווי המגרש לכדורגל היו מסומנים בצהוב. אני חושב שזה כבר לא קיים. אני בטוח שממוצע הצופים עולה עם השנים.

האמריקאים המבוגרים כנראה לא ראו פתאום כדורגל והתאהבו, הם גדלו בל זה ומבחינתם זה זניח. הצעירים כבר גדלים עם הרבה שידורים וחשיפה, יותר קבוצות ילדים נוער וקולג'ים, יותר הבנה והכרה של המשחק. האמריקאים גם למיטב ידיעתי מאוד השקיעו בנבחרת שלהם כדי לקדם אותה ולהביא אותה להישגים ברמה העולמית. מתארחים יותר יותר טורנירי הכנה בארה"ב בהשתתפות הקבוצות הגדולות של אירופה. זה ייקח עוד זמן אבל אני בטוח שהכדורגל יהיה בסוף חלק לגיטימי מתרבות הספורט שם, קצת מתחת לכדורסל (כי נהיה ריאליים, אין סיכוי שהוא יתקרב בכלל לפוטבול או בייסבול).

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

הנה, שימו לב:
http://e.walla.co.il/?w=/201/2667070
שוב פעם אנחנו פרובינציאלים כי אנחנו מתלהבים מהשחיינים שלנו

אריאל 5 באוגוסט 2013

גרייזס, ראית קצת את השידורים של ליאן וילדאו השבוע? פשוט בדיחה שאין לתאר. מבולבל, צועק (בעיקר צועק), מתחיל משפט ומפסיק אותו באמצע, טועה שוב ושוב ושוב בשמות של השחיינים. אם הוא זה שהולך להוביל את השידורים מהבריכה ביובל הקרוב זה עצוב מאוד.
הכתב בוואלה טועה, גם ביורוספורט דוחפים את השחיינים הבריטיים, אבל וילדאו עשה את זה בדרך כ"כ מתלהמת וצעקנית, חסרת הבנה בסיסית בשחייה, שזה היה ממש פתטי.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

זה שהוא שדר גרוע – ועל זה אני מסכים במאה אחוז – לא קשור בכלל לפרובינציאליות.
דרך אגב, גם משה גרטל היה גרוע. וגם דני נוימן חרא. ובאופן כללי אין בארץ כמעט שדרים או פרשנים טובים. שוב, זה לא קשור לפרובינציאליות
פרובינציאליות זה אייל ברקוביץ' או שלמה שרף מחלקים ציונים לשחקנים של בארסה

איציק 5 באוגוסט 2013

פרובינציאליות זה לא להכשיר איש מיקצוע ולדחוף את וילדאו לשדר שחיה כשהוא לא מבין בזה כלום. בארה"ב, צרפת או רוסיה זה לא היה קורה. יתכן והשדר יהיה משעמם, אבל הוא יבין את הענף.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

זה לא פרובינציאליות, זה חוסר מקצועיות, פארטץ', תקרא לזה איך שתרצה.
או שפשוט תקרא לזה ערוץ 1 (לא ששאר הערוצים הרבה יותר טובים)

איציק 5 באוגוסט 2013

בפרובינציות, שמים אדם אחד על עשרה תפקידים כי זה מה יש. אם הוא קצת מתאים אז הוא מתאים. במרכזים הגדולים לכול תפקיד יש את האדם המתאים. אז כן, אנחנו פרובינציה במובן זה.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

שוב, לא קשור לפרובינציאליות. אני חושב שאתה מפספס את מהות המושג.

איציק 5 באוגוסט 2013

או שלא

יריב 5 באוגוסט 2013

כשאומרים "פרובינציאליות" הכוונה לא להיותך בשוליים אלא לראייתך את עצמך כמשהו בשוליים, כאילו המרכז הוא במקום אחר. זה שערוץ 1 הוא גוף שידור ספורט קטן יחסית ואינו מצליח להכשיר שדרנים מקצועיים למגוון תחומים זה לא פרובינציאליות, זה ששדרן שמסקר את השחייה שופט את הישגי נבחרת ישראל במונחים של נבחרות זרות, זו פרובינציאליות. גם אם השדרן מכיר יותר טוב את השחיינים בטופ העולמי מאשר את נבחרת ישראל, זו פרובינציאליות.

איציק 5 באוגוסט 2013

דוקא אחת הבעיות בפרוינציאליות זה שאתה נמצא בשולים ומנסה לשחק אותה או חושב/מתנהג כאילו אתה מרכז העולם.

ברק א 5 באוגוסט 2013

רק דבר אחד.
"גם אין קשר בין תפקוד של רמטכ"ל לסיפוח שטחים ציבוריים".
זה נבדק ולא היה שום סיפוח של שטחים ציבוריים, אבל זו דוגמא טובה מאוד, טענו שהוא כן עשה ואז קיבלנו רמטכ"ל שכנראה עשה עבודה הרבה פחות טובה.
אבל זה בדיוק הסיבה שהרבה אנשים לא יסכימו ללכת לתפקידים האלה, טריקל אומר שלא היה מכתב לגבי הטרדות מיניות, הכותרות אומרות שכן.
מי רוצה להיכנס לסרטים כאלה עם בן/ת זוג/הילדים/נכדים שלהם?

ההבדל הגדול הוא חוסר היכולת לנהל פה משהו שלא דרך כותרות העיתון, כל צעד שנעשה מכל צד שהוא ישר נמצא בעמוד הראשון, הרבה אנשים לא מעוניינים בדבר כזה.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

לא נכון, פשוט לא נכון. לך תבדוק את העובדות. היה גם היה. אחר כך זיכו אותו מחלק קטן מההאשמות אבל אין שום ספק בכלל שהאיש סלל את הכביש גישה לבית שלו על קרקע ציבורית

עמית(אחר) 5 באוגוסט 2013

ממש לא נכון, פשוט החליטו שבשטח קטן מהשטחים שהוא סיפח נעשתה טעות וזה היה בתום לב.

כבר מזמן הוחלט ששאר השטחים שהוא סיפח לא נעשו בתום לב

אייל הצפון 5 באוגוסט 2013

השאלה היא ההגדרה של ההצלחה? האם הכדורגל יהיה אחד מעשרת ענפי הספורט הפופולאריים והמצליחים בארה"ב? ככל הנראה לא. או לפחות לא כל הוא נתפס כמשהו מיובא מאירופה.
מצד שני רוב הסיכויים הם שבמונחים של צופים למשחק והכנסות של הליגה ה-MLS תעבור על ליגה באירופה.
הספורט בארה"ב הוא בראש ובראשונה בידור, ובהפקות בידור אין על האמריקאים. ואם ממוצע הצופים בליגה יהיה גבוה יותר מכל ליגה אירופית, והשחקנים יתוגמלו בהתאם, באופן טבעי יותר ויותר שחקנים יעברו לארה"ב. (מובן שיש אנשים שיעדיפו לגור במנצ'סטר מאשר בפריז או בברצלונה- אבל אם אתה משחק מול 40000 איש ומרוויח כמה מיליוני דולרים לשנה אתה תתפשר על מגורים בניו יורק או אפילו בלוס אנג'לס).

גיל 5 באוגוסט 2013

כדורגל כבר אחד מעשרת ענפי הספורט הכי פופולאריים בארה"ב. זה מאוד תלוי איך אתה מודד. אם אתה מודד לפי אחוזי צפייה, אז הוא כנראה 5-6 אחרי 3 הגדולים ונאסקר וקרוב להוקי. אם לפי השתתפות, אז לפי הסקר האחרון שנעשה בנושא הוא הספורט הכי פופולארי. מבחינת ממוצע צופים, הוא במקום השלישי אחרי פוטבול ובייסבול ויותר מהוקי ונבא עם 19 אלף צופים בממוצע. זה אגב ממקם אותו במקום השמיני בעולם בכדורגל, יותר מגרמניה, ברזיל וארגנטינה. אז קצת פרופורציות לא יזיקו.

גיל 5 באוגוסט 2013

סליחה, לא בונדסליגה כמובן, מדובר היה בליגה השנייה.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

כמויות צופים זה לא קריטריון טוב. ממוצע של אולם NBA יכול להכיל 20 אלף צופים, לעומת איצטדיון כדורגל שמכיל 60 אלף איש בקלות.
יותר מזה, ארה"ב היא מדינה עצומה של 300 מיליון איש, נראה לי טפשי להשוות את זה למדינות קטנות יותר בהרבה.
אתה רוצה להגיד לי שכדורגל יותר פופולרי בארה"ב מאשר בהולנד או ברזיל? או אפילו ישראל? ברור שלא.

גיל 5 באוגוסט 2013

אי אפשר לראות משחק כדורסל באולם גדול מ20 אלף צופים, אבל הנקודה היא שאתה בעצמך סיפרת על אווירה מצוינת במשחק הכדורגל ולעומת זאת בנבא בקושי מעודיים.

ונכון שארה"ב מדינה ענקית, אבל לא בכל מקום אפשר לראות כדורגל. וברור שכדורגל לא פופולארי כמו בברזיל, אבל הוא גם לא בלתי קיים כמעט כמו שאתה ואחרים מנסים להציג את זה.

טל בן יהודה 5 באוגוסט 2013

1. לכל המגיבים, אמריקאים אוהבים כדורגל כמו שישראלים אוהבים חמאת בוטנים. זה שיש את זה בסופרים לא אומר שמדובר במוצר פופולארי שכולם אוהבים… מדובר במהגרים אמריקאים + פלח מאד קטן של האוכלוסייה שאוהב לאכול את זה.

(אפשר להחליף "חמאת בוטנים" ב"בייסבול" וזה ייתן את אותו האפקט. למען האמת, אני חושב שבייסבול היה מוצלח אף יותר).

2. התלונות על "פרובינציאליות" בהקשר של סיקור ישראלים בחו"ל תמיד מעצבנות אותי. ישנה מחשבה (הנובעת משנאה עצמית בה לוקים היהודים) שמעקב אובססיבי אחרי ילידים מקומיים בחו"ל הינה המצאה ישראלית.

אבל אני מבטיח לכולם שבצרפת ה-NBA מסוקר קודם כל דרך טוני פרקר (וניקולה באטום וכו') ורק אחר כך כל השאר, אותו דבר בגרמניה עם נוביצקי ודאלאס וכל האחרים. כל המדינות עוקבות קודם כל אחרי הספורטאים שלהם או מסקרות אירועים ספורטיביים דרך הספורטאים שלהם.

ומעבר לכך, ארה"ב היא אחת המדינות הכי לאומניות כשזה מגיע לספורט שלהם. אם אמריקאים לא משתתפים במשהו, זה לא מעניין אותם בכלל.

3. הנקודה של ה"גלובליזציה" מצוינת, אהבתי.

גיל 5 באוגוסט 2013

שוב, מה שאתה אומר פשוט לא נכון. הרבה אמריקאים אוהבים כדורגל והסטטיסטיקות מוכיחות את זה. זה הספורט שבו משתתפים הכי הרבה אנשים באופן פעיל, בערך 25 מיליון. ארה"ב היא מדינה ענקית שיש בה מכל וכל. כמה אנשים שחיו או ביקרו בארה"ב פגשו באנשים שאוהבים נאסקר למשל? אני בטוח שמעטים. וזה אחד הענפים הכי פופולאריים. צריך להכיר בזה שלא כל מי שפוגשים, גם אם נראה לנו שזה מדגם מייצג, באמת אומר משהו על כל האוכלוסייה.

משה 5 באוגוסט 2013

לגבי נושא הפרובינציאליות, כמי שצפה בחלק מהשידורים של יורוספורט באליפות העולם בשחייה, בדרכם הבריטית השדרים עקבו ודיווחו על כל שחיין בריטי ששחה באליפות. אולי לא הייתה ציפייה והתלהבות כמו אצלנו אבל מדובר באומה שזכתה בכמה מדליות יותר מאיתנו וכמובן הם בריטים…

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

ברור. אני זוכר את הסיקור האמריקאי לטור דה פראנס כשארמסטרונג השתתף – יצא לי להיות באיצטדיון בייסבול בדיוק כשהיה הטור ושאלו את הקהל איזה תקציר הם רוצים לראות על המסך – של שתי יריבות של הקבוצה או של ארמסטרונג – וכל הקהל הצביע בשביל לאנס. עכשיו תלך ותחפש איזה שהוא שריד לסיקור אמריקאי לטור ולא תמצא כלום. אני משוכנע ש-99 אחוז מהאמריקאים לא יודעים מי ניצח שם.
כל מדינה היא פרובינציאלית כשזה נוגע לספורטאים שלה. השדרים של יורוספורט השתגעו כל פעם שרוכב אופניים בריטי ניצח שלב בטור או משחה באליפות העולם. רק אנחנו מכים לעצמנו על החזה, כמו הכתבה המטופשת הזאת ששמתי למעלה

איציק 5 באוגוסט 2013

אריאל, לפרובינציאליות יש מספר פנים שנראה שעל חלקם עמדת ומחלקם התחמקת במודע:
1.תפקיד ציבורי הוא תפקיד שבו אנו רוצים שיתקיימו שני תנאים, האחד איש בעל מיקצוע והשני אדם ישר עד גבול מסוים. למשל אם משהו בגיל 17 עישן ג'וינט או גנב חפיסת גפרורים אני לא רוצה שזה יהיה נטל לכול חייו, אך אם התריד מינית אינו ראוי ללא קשר מתי נעשה הדבר. מצד שני, לא יתכן שכל אחד שמתמודד על משרה ציבורית יצטרך להוכיח שאין לא אחות בכיכר העיר ביגלל מכתב אנונימי שלא ברורה אמינותו. ההשפלה שהם עוברים בתקשורת, גם אם בסוף יתברר שלא עשו כלום והיו זכים לא שווה את התפקיד. דברים כאלו התקשורת צריכה לדון אחרי קבלת ההחלטה של ועדת טירקל ולא בזמן, כדי שאפשר יהיה בו זמנית להציג גם את ההאשמות וגם את המסכנות.
2. ברצלונה זה שיא הפרובינציאליות. ראשית הם לא הגיעו לארץ כמו לארה"ב או למזרח הרחוק למשחקי ידידות ופרסומת אישית. אם היה כך זה היה אחלאה. הם באו כנושאי דגל השלום על-ידי מכון פרס לשלום וזה פאתטי. שנית, כמעט אף ילד לא יכל לקבל חתימה ממסי או נאימר כמקובל במקומות אחרים, הכוכבים לא דיברו, הכל בצלופאן ומאוד מרוחק, פרט לאימון עם הילדים וביבי. שלישית, עם היו פותחים ערוץ פפרצי כמו שיש לאח הגדול שישדר 24 שעות ביממה זה היה בסדר, אך כל נפיחה של מסי לא אמורה להיות משודרת ומדובחת בערוצי הספורת ובאתרי הספורט. לכן יש הבדל מהותי בין מה שקרה בשאר העולם למה שקרה בישראל.
3. גמר 50 מטר גב. פה יש שתי סוגיות, האחת עמדת עליה, והיא, כל הכבוד לחברה ולא משנה אם זה משחה אולימפי או לא. הם דוגמא להשקעה, התמדה והצלחה. הלואי שיהיו לנו עוד כמה בשחיה, אתלטיקה, התעמלות (שטילוב גם דוגמא מעולה), או כל ספורט אחר שיעלו לגמר אליפות עולם. הפן השני הוא אופן שידור הגמר בערוץ 1. השדרן היה פשוט ביזיון פרובינציאלי עם רמת שידור ואמינות שואפת לגבול התחתון האפשרי. 20 מטר לסיום כאשר רואים גם מרחוק על מסך קטן בלי משקפת ששני החברה שלנו בפיגור רציני, הוא צועק שאולי גיא יפרוץ וכשנוגעים בקיר הוא עדין מאמין שאולי גיא בין הזוכים ואז יוצאת לא איבחה של אחזבה שהוא פיספס. צריכה להיות רמה של אמינות ומיקצועיות גם אם אתה מאוד רוצה בהצלחת השחיינים שלנו. זו פרובינציאליות, חוסר אמינות וחוסר מקצועיות.

משה 5 באוגוסט 2013

אני לא כ"כ מבין את הבסיס שלך לדוגמא של המכתבים האנונימים במינויים בשירות הציבורי, באיזה מהמקרים זה קרה ?(גלנט-הנושא היה ידוע ונידון בבתי משפט, פרנקל-הנושא היה ידוע ולגבי ליידרמן העובדות בכלל לא פורסמו אבל גם דוד קליין טוען שהתריע בעבר על ההתנהלות שלו. אני חושב שהבעיה העיקרית היא שלא בודקים כמו שצריך את המועמדים, ומצפים שהציבור יחליק הכל.
לגבי השדר, אני לא מבין את ההגדרה שלך לפרובינציאליות, הוא אכן לא מקצועי בצורה קיצונית אבל איך זה הופך אותנו לפרובינציאלים ?

איציק 5 באוגוסט 2013

לגבי ליידרמן, מהאזנה לרשת ב', נאמר שם שנשלחו לועדת טירקל מכתבים אנונימיים. אם זה לא נכון, תלונות לרשת ב'.
לגבי השדר, הפרובינציאליות זו המחשבה שאפשר את אותו השדר לשלוח לכדורגל, כדורסל, שחייה, ג'ודו ועוד. תשאל את אורי לוי איך הוא הרגיש באולימפיאדה כששלחו אותו לשדר משהו שלא היה לו מושג (נדמה לי קפיצות סוסוי, אבל לא בטוח). הוא מדבר על זה כעל טראומה. בפרובינציות נגן כינור יכול לנגן ויואלדי, מוסיקת עם רוסית וקאנטרי כי מה זה משנה, כינור זה כינור. במרכזים נגן קאנטרי ינגן קאנטרי ואולי קלאסי בשביל הקוריוז פעמים בשנה, אבל הוא לא ינגן הכל. אותו דבר בשידורי ספורט, אותו שדר לא יכול לשדר הכל אם הוא לא מהפרובינציה והגישה של המעביד היא לא פרובינציאלית.

משה 5 באוגוסט 2013

לפי ההבנה שלי היו אנשים שדיברו על כך בפומבי, לא הקשיבו להם. רשת ב' = רשות השידור = משרד ראש הממשלה = ביבי, איכשהו תמיד חוזרים לאותה בעיה :)
לגבי אורי לוי, גם אם הוא צודק הוא שיאן העולם בחוכמה בדיעבד ויש לציין גם בחוצפה רבה. הוא מלא טענות להתנהלות של רשות השידור מול מכבי סל כשהוא אחד הנהנים העיקריים שם, כמובן אחרי שההסכם איתם נפסק, יש לו טענות על מקצועות שנתנו לו לשדר, שלא ישדר אותם. פרובינציאליות זה לרצות לנסוע לאולימפיאדה בתור שדר כשאין לך את היכולת לעשות זאת.

שלו 5 באוגוסט 2013

לתפקיד הנגיד הייתה מועמדת שנדחתה רק בגלל שהיא אישה,
על זה אף אחד לא מדבר.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

אני באמת לא חושב שהיא נדחתה בגלל שהיא אשה (זה בטח לא עזר לה, זה בטוח) אלא כי היא וביבי לא משדרים על אותו גל כלכלי. שים לב לכל המועמדים של ביבי, אלו שפרשו וגם אלו שמדברים עליהם עכשיו – כולם מגיעים מאותה אסכולה של התערבות מינימלית של הממשל בכלכלה. פלוג לא באותו קו, וזה לא מתאים לביב.

שלו 5 באוגוסט 2013

פישר ״גידל״ אותה כיורשת, סימן אותה ונקב בשמה.
השבט הלבן מתעלם, כי זה הכי קל.
זה שביבי לא רוצה אותה ניחא,
אבל היכן כל אנשי הכלכלה שיגנו על קולגה,
מדוע העיתונאים לא דנים בסיבות בעד ונגד מינוייה.
הזיזו אותה הצידה, כי כך עושים למי שמנסה לשבור את תקרת הזכוכית.
הזלזול בה הוא בעיקר שלא דנים באפשרות מינוייה.
וזה בעיקר בגלל שהיא אישה.
זה שלד גדול מדי בארון.
השבט אמר את דברו.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

דווקא ראיתי הרבה מאוד שדנים בה, ראיתי את שלי יחימוביץ' תומכת בה בפומבי (עוד סיבה, אני מניח, שביבי לא רוצה אותה), ראיתי הרבה עיתונאים (אריאנה מלמד, למשל) תומכים בה. פישר תומך בה, גם לפיד רצה אותה.
ולא שאני בעד – אני מאוד רוצה שאשה תהיה נגידה, אני חושב שזה היה מאוד במקום אבל אני חושב שהמין שלה זה החלק השולי בזה שלא בחרו אותה לתפקיד

עופר 5 באוגוסט 2013

מועמד ששלי יחימוביץ' תומכת בו בפומבי לא יכול להיות הנגיד של ביבי. זה די בהגדרה כך וזה די מפתיע אם ביבי יבחר מישהו כזה.

מאשקה 5 באוגוסט 2013

אריאל, אני הייתי איתך וציפיתי בשחייה באליפות העולם.
התרגשתי שראיתי את משחי חצי הגמר בו שני ישראלי, והתרגשתי לרות שני ישראלים בגמר ב – 50 מטר גב.
מה לעשות, בישראל אין כדורגל ראוי לשמו להערצה של ילדים כמו שהייתה פעם מכבי ת"א בכדורסל.
לכן ילדי ישראל וההורים שלהם מפנים את הערצתם למחוזות אחרים של הישגים וניצחונות כמו ברצלונה, ולא משנה שבעלי הקבוצה הקאטלונית הם סעודים עוכרי ישראל, העיקר שיש ניצחונות ומי להזדהות.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

בעלי הקבוצה הקאטלונית הם אזרחי ספרד (או קאטלוניה, אם תרצי). הקטר הקאטרית (לא סעודית, דרך אגב) הם רק ספונסרים

אזי 5 באוגוסט 2013

אריאל, אחד הטקסטים המפוכחים שיצא לי לקרוא מזה הרבה זמן.

כל כך מעולה שלא בא לי אפילו לכתוב טיעוני נגד.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

אני חושב שאני אפרוש בשיא..

ניינר 5 באוגוסט 2013

מביך היה לראות את הסופגנייה, שר החינוך שלנו, שמעולם לא בעט בכדור ומעולם לא שמע על בארסה מנסה להידחף לפוטו אופ ונואם כאילו הוא מבין משהו בספורט. פתאום יש לו גם מה להגיד על בארסה במקום להתעסק במשרד החולה שלו. עלוב ופאתטי כמו כל המפלגה שלו

איציק 5 באוגוסט 2013

ומה שעשה פרס זה לא פאתטי. אם כבר פאתטיות תן על זה קרדיט לכול מי שמגיע, כולל פירון וביבי, אבל למה לעצור רק בו…

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

ביבי לפחות מבין משהו בכדורגל. הוא היה אוהד ביתר הרבה שנים. פרס זה פרס. שי פירון זה באמת מגוחך, אני די משוכנע שאין לו טלוויזיה בבית.
אבל ככה זה פוליטיקאים בכל העולם – מחפשים הזדמנות לפוטו-אופ.

איציק 5 באוגוסט 2013

האמת, השתכנעתי :-)

משה 5 באוגוסט 2013

ביבי אוהד בית"ר כשנוח לו ציבורית. הוא לדעתי ביקר בפעם האחרונה(ואולי היחידה) במשחק איפשהו בשנות ה-90. אני לא ראיתי אותו עושה חצי דבר למען הקבוצה בשום שלב למרות ההשפעה הציבורית שלו(בניגוד לריבלין, אולמרט או כל אוהד אמיתי).

תומר חרוב 5 באוגוסט 2013

לא ראיתי את התגובה שלך…:)

תומר חרוב 5 באוגוסט 2013

לא חושב שהוא באמת מבין/מתעניין בכדורגל. הוא היה "אוהד" בית"ר בשנות ה90, כשזה הסתדר עם השאיפות הפוליטיות שלו.
יש פוליטיקאים שבאמת אוהבים ספורט וכדורגל. ריבלין, אולמרט, איתן כבל, דב חנין. לא שזה אומר משהו על מישהו יותר מידי, גם גדעון סער אוהב את הבאזקוקס….

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

אמרתי מבין משהו. הוא יודע מה זה חלוץ ומה זה שוער. אני בספק אם לפרס יש מושג מה אלו.
וכמו שאמרתי – פוליטיקאים מנצלים את זה לפוטו-אופ, זה הכל. עוד לא נולד הפוליטיקאי שסירב להצטלם עם שחקן כדורגל. אפילו שי פירון

עמית(אחר) 5 באוגוסט 2013

אריאל אני ממש לא מסכים איתך בקשר לפרובנציאליות לפחות לא בהקשר של ברצלונה.

זה שיש אנשים שחושבים שלהתרגש משני שחיינים זה פרובנציאליות זה רק אומר שיש אנשים טיפשים אבל זה עדיין לא אומר שאין פה פרובנציאליות אלא שיש אנשים שמתבלבלים בין גאווה לאומית לפרובנציאליות.

כשבקהאם והנרי באו לארה"ב הם באו לשחק, יש הבדל עצום בין זה לבין קבוצה שבאה לעשות אימון ראווה ואין שום סיבה שמדינה שלמה תעצור, שהנשיא וראש הממשלה ייפגשו איתם, שדוד דאור יעלה לשיר וכל זה בשביל אימון. זאת ידידי ההגדרה של פרובנציאליות.

ודרך אגב אני מאוד אשמח אם ישראל תזכה באליפות העולם למטקות.

austaldo 5 באוגוסט 2013

יש לי הרבה מה להגיד אבל אני אתרכז רק בשחייה. שני שחיינים בגמר אליפות העולם זה הישג גדול, חסר תקדים וראוי להערכה אפילו אם זה מיקצה לא אולימפי. מה שלי הפריע זו תופעה מעצבנת שקורית להרבה ספורטאים ישראלים: הלחץ עליהם להגיע לחצי גמר או גמר כל כך גדול שאם כבר הם מגיעים לגמר התחושה היא כבר "עשינו את שלנו" והם עושים תוצאה פחות טובה משמעותית מהשיא שלהם ומגיעים אחרונים (קופלב וברנע שחו בגמר איזה חצי שניה יותר לאט מהתוצאה שלהם בחצי הגמר ומיקצה של 50 מטר זה המון). זה לדעתי גם כן סייד אפקט של חשיבה פרובינציאלית.

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

אין ספק שזה מרגיז אבל צריך לזכור שזה משחה מאוד קצר והזינוק בו קובע הרבה מאוד דברים. לברנע היה פשוט זינוק מעולה בחצי וזינוק רע מאוד בגמר. קורה.
רק להזכיר לך, הליטאית (איך כותבים את השם שלה, מליטיוטה?) קבעה שיא עולם בחצי של ה-50 חזה ואז בגמר היא הפסידה את הזהב. לא רק לנו קורים דברים כאלו (יחי ההבדל, כמובן). יש ספורטאים שמתקשים להתמודד עם הלחץ, לא בטוח שזה קשור לפרובינצאליות – אולי אנחנו פשוט לא יודעים להכין את הספורטאים להתמודד עם זה כמו שצריך

איציק 5 באוגוסט 2013

אני מסכים אם הכתוב, רק רוצה להוסיף. בהתמודדות עם לחץ יש פן של ניסיון, ולא תמיד רק שלך כי אם של הנבחרת כולה שתורמת מניסיונה ועוזרת להתמודד עם לחץ. לנבחרת השחייה שלנו אין את המסורת הזו. שני השחיינים הצליחו להגיע לשיא הריכוז בחצי הגמר ולקבוע תוצאות טובות מאוד ברמה עולמית. כיוון שאין להם/לנבחרת ניסיון מתמשך (לא הברקה פה ושם) אז זה לא הצליח בגמר. כמו שכתבת, במשחה 50 מטר על כל טעות משלמים בגדול, ואין סיכוי לתקן. דוגמא יותר חזקה ממליטיוטה (מי נותן שם כזה – גם אם זה שם משפחה :-)) הוא האמריקאי שהיה מועמד בטוח לגמר 50 גב והחליק בזינוק. את הישראלים הוא כבר יכל לראות רק מהצד.

austaldo 5 באוגוסט 2013

נו, על זה בדיוק אני מדבר, לנו זה קורה כמעט כל הזמן: בגמר הזינוק גרוע. בשיוט המדליות לא הולך. העיקר שמגיעים למטרה שסומנה ואז זה כבר לא משנה. במדינות אחרות זה קורה הרבה פחות. ראית למשל את השחיינית הדנית שניצמדה ללדקי ב 1500 או את השחיין הקנדי במישחה המקביל לגברים שעשה את אותו הדבר נגד סון יאנג? שניהם ידעו שהמיתחרים שלהם יותר טובים ועדיין הם עשו את כל מה שהם יכולים כדי אולי להפתיע. הדוגמא של מילוטיטה לא טובה: היא היתה קרובה בעשירית שניה לשיא העולם שהיא עשתה בחצי הגמר ואפימובה הקדימה אותה במאיות בודדות – זה לא שהיא שחתה חצי שניה רחוק משיא העולם שלה.
אצלנו ספורטאים הולכים להתחרות הרבה פעמים עם ציפיות לא ראליות וברגע שהם עומדים במטרה שהציבו להם אז זהו, ניגמר הלחץ ובתיקשורת יוציאו את השמפניה מהמקרר.

Red Islington 5 באוגוסט 2013

לא זכור לי שנשיא ארה"ב בא להתחנחן עם בקהאם , או שהיה יום שידורים מיוחד כשהוא הגיע .. ובקהאם הגיע לחיות בארה"ב לכמה שנים ולתרום תרומה אמיתית ומשמעותית מאוד לספורט .
לעומת זאת , אלינו הגיעה קבוצת שחקנים עם פרצוף עייף של מתי גומרים עם הקרקס הזה ועפים מפה כבר , בביקור שלא תרם שום דבר לאף אחד ואפילו לא קיימו משחק כדורגל אחד , והנשיא וראש הממשלה עם הבדיחות קרש שלהם היו רק חלק ממפגן בן יומיים שכלל סיקור טלויזיוני סביב השעון על כל נוד שאינייסטה הפליץ .
הרבה הרבה יותר ילדים טסים כל שבוע לקאמפ נואו עם אבא ורואים את מסי במשחק אמיתי ורוצים להיות כמוהו , מאשר הילדים שהגיעו ביום אוגוסט לוהט לראות אותו עושה הקפצות עם ביבי ומסתכל על השעון .
ישראל היא מדינה פרובינציאלית פר אקסלנס .
ארה"ב לא יכולה להיות פרובינציאלית אפילו אם היתה רוצה .

גיל 5 באוגוסט 2013

דווקא אובאמה נפגש עם בקהאם אחרי שהם זכו באליפות. הוא בטח לא יפגש איתו או כל ספורטאי אחר שמגיע לשחק בארה"ב כי אין לזה סוף.

שלום 5 באוגוסט 2013

התקשורת הישראלית פרובינציאלית בכל מה שנוגע אך ורק לכדורגל כי יש לה אינטרס לכפות על כל המדינה לאהוב כדורגל למרות שהענף הכושל והמשעמם הזה לא מעניין אף אחד במדינה והתוצאת בהתאם.

אף ראש ממשלה או נשיא מדינה בעולם לא היה עומד דום כמו ילד קטן רק בשביל לגעת במסי וחבריו בברצלונה.

חבל שהתקשורת לא יודעת לפרגן לספורטאים שלנו שהם מביאים כבוד וגאווה למדינה.
רק תלונות וקיטורים כל היום ולכן אין הרגשה שיש בו תרבות של ספורט.

שלום 5 באוגוסט 2013

בו-פה

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

התקשורת כופה על העם כדורגל? אין לי מושג איפה אתה חי. בארץ מתים על כדורגל, זאת הסיבה שאתה קורא על כל פיפס שכדורגלן עשה. לא ההיפך

שלום 5 באוגוסט 2013

אריאל
יש הבדל גדול בן לאהוב כדורגל לבן לקשקש על כדורגל ואצלנו רק מרכלים ומקשקשים כדורגל כאילו שאנחנו המצאנו את הענף.

אם הכדורגל היה מעניין אותנו אין לי ספק שזה היה הענף הספורט הכי מצליח שלנו כי הוא משחק פשוט אבל אין בו שום דבר חשוב ומעניין ולכן התוצאות בהתאם.
העיקר להגיד כדורגל מענין למרות שאין שום כדורגלן ישראלי שנחשב לספורטאי בכיר במדינה .

שלום 5 באוגוסט 2013

אריאל

יש מצב שהפוסט הזה הגיע בעקבות התגובה החריפה והמדוייקת שלי לפוסט " מסי זה לא אובמה" ?

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

אני לא יודע על איזה פוסט מדובר, אז כנראה שלא

אריאל גרייזס 5 באוגוסט 2013

הא, עכשיו הבנתי למה אתה מתכוון. לא, זה בא בעקבות הצפה של הפיד שלי בבכי על הפרובינציאליות הישראלית, כמו גם בבכי על כל המסכנים שלא יהפכו להיות נגידים – וניסיון לקשר את הכל ביחד

אריק 5 באוגוסט 2013

מי רוצה להיות אמריקה? חוץ ממך ומבורוביץ? ולמה ילד שראה סלב בבלומפילד יחשוב שהוא צריך להשקיע כדי להיות סלב? מספיק ללכת לאח הגדול…
ההערצה פה באתר לאמריקה ולספורט אמריקאי היא מוגזמת לחלוטין. הייתי בכל אחד מארבעת הענפים האמריקאים במשחק ושום דבר לא מתקרב ל(דוגמא) מידלסבורו נגד לידס, מבחינת חוויה. קהל מפגר שאין לו שיר אחד לרפואה ומתנהג כמו בתוכנית של אופרה.
אם כל כך טוב שם איך זה שאתם לא עוברים לשם?

wazza 5 באוגוסט 2013

אריק מה העצבים?

אריק 5 באוגוסט 2013

חלאס עם ההערצה לאומה המפגרת השמנה והמנוונת הזאת

זורק מילה 5 באוגוסט 2013

Like

שלום 5 באוגוסט 2013

אני הגבתי ראשון לפוסט של דוקטור ספרד ( מסי זה לא אובמה) על הפרוביניצאליות הישראלית לגבי הסיקור המלוקק לברצלונה .

אסף THE KOP 5 באוגוסט 2013

הכדורגל בארה"C לא מצליח להתרוממם בין השאר בגלל שזה ספורט איום ונורא לגופי שידור שאינם יכולים לשלב במהלך המשחק פרסומות.

פוטבול, כדורסל, בייסבול, בכל המשחקים האלה אפשר להלעיט את הצופים בפרסומות, כי המשחק אינו שוטף והוא נעצר בכל מס' דקות.

יחד עם זאת, כדורגל הוא המשחק הפשוט יותר שיש, ולכן, ככל שארה"ב תהפוך יותר ויותר למדינת כל מהגריה, ככה גם האמריקנה תלמד להכיל בתוכה את הכדורגל.

אסף THE KOP 5 באוגוסט 2013

הכדורגל בארה"C לא מצליח להתרוממם = הכדורגל בארה"ב לא מצליח להתרומם

כדורגל הוא המשחק הפשוט יותר שיש = כדורגל הוא המשחק הפשוט ביותר שיש

איציק 5 באוגוסט 2013

ראה דיון לתגובה 8 בנושא הפרסומות.

אסף THE KOP 5 באוגוסט 2013

יש מיספור לתגובות ?
ממתי ?
מי נתן את ההוראה ?

במחשב שלי אין כלום.

איציק 5 באוגוסט 2013

קח טוש מחיק ומספר על המסך.
אחרי שסיימת לקרוא מסך, מחק את המספור.
גלגל למסך הבא ומספר שוב.
חזור על התהליך עד שימאס…

אסף THE KOP 5 באוגוסט 2013

אתר מוזר.
אצלי אין שום מספר.

אבל ראיתי את הדיון. לא מסכים איתך.

איציק 5 באוגוסט 2013

טוב

matipool 5 באוגוסט 2013

במחשב הביתי שלי רואים את מספרי התגובות וגם ניתן להיכנס לפוסטים דרך שם הפוסט .
במחשב של העבודה – לא רואים מספרי תגובות וניתן להיכנס לפוסטים רק דרך שמות הכותבים .
לאלוהי הטכנולוגיה הפתרונים .

גיל 5 באוגוסט 2013

העניין של הפרסומות זה שטויות. זה משהו שחוזרים עליו כמו מנטרה כבר שנים ולא קשור לחדירה או אי חדירה של הספורט. הנה, גוף שידור מרכזי ישדר משהו כמו 60 משחקים בחי במשך 3 החודשים הבאים. יש מספיק דרכים להכניס פרסומות בזמן משחק ובהפסקה כך שזו לא הבעייה. הבעייה הייתה שלא היו מספיק צופים ואילו עכשיו יש.

אסף THE KOP 5 באוגוסט 2013

בדיוק הטיעון שלי.

עד היום זה לא השתלם לטלוויזיה בגלל הפרסומות.
עכשיו זה מתחיל להשתלם לה בעקבות הגידול בקרב האוכלוסיה הלא-לבנה.

גיל 5 באוגוסט 2013

אבל הגידול הוא דווקא באוכלוסייה הלבנה.

גיל 5 באוגוסט 2013

מה הקשר למה שכתבתי? אני לא מדבר על העלייה הכללית באוכלוסייה אלא על העלייה בעניין בקרב לבנים, שהם מה לעשות, אלו שמוציאים יותר כסף בממוצע ולכן הפרסומות רלוונטיות להם.

אסף THE KOP 5 באוגוסט 2013

קרא שוב.

גיל 5 באוגוסט 2013

יש לך קשיים בהבנת הנקרא. להביא קישור לא רלוונטי שלא קשור לכדורגל לא תורם כלום לנושא.

אסף THE KOP 6 באוגוסט 2013

תמשיך להתפתל.

גיל 6 באוגוסט 2013

תמשיך לא להודות בטעות שלך אחרי שהיא גלויה כאן לכל.

Yinon 5 באוגוסט 2013

Football in the USA will grow, since the majority of white people are being pushed aside in American Football and Basketball.
More people will turn there because you don't have to be a genetic freak in order to play well

Comments closed