עולם משוגע

אנשים כל כך רגילים למותרות של היום, שהם שכחו באיזה עולם נהדר הם חיים

crazyworld

לפעמים, אני באמת לא מבין אנשים.

אני קורא באינטרנט וגם בעיתונים, על אנשים שמסרבים לחסן את הילדים שלהם נגד פוליו בטענות שונות ומגוחכות אחת מהשניה.

אחד מספר על קונפירציה של חברות התרופות והממשלה שמעוררים פחד כדי שאנשים ייצטרכו לקנות מהם את החיסונים. אחד אחר מדבר על "ניסוי" שעושים דווקא על תושבי הדרום. ואחרים על הסיכון שיש בחיסון, שעולה על הרווח ממנו, כאילו כולם פה נהייו רופאים.

אנשים היום כל כך רגילים לזה שיש להם את הבריאות שלהם, שהם מתייחסים לחיסונים כמובן מאליו. הם יכולים להרשות לעצמם (גם ובעיקר כי רוב האוכלוסיה כן מתחסנת) לחשוב שחיסונים הם מיותרים.

אותו דבר אני שומע בנוגע לאנטיביוטיקה.

מרוב דיבורים על זה שנותנים יותר מדי אנטיביוטיקה, אנשים הפכו את האנטיביוטיקה לרעל. אנשים מדברים על זה שהיא "מסוכנת". שעדיף לא לקחת אותה בכלל.

הלוואי שאלו וגם אלו היו יכולים לחזור אחורה בזמן 100-200 שנה, לעולם בלי אנטיביוטיקה ובלי חיסונים ואז לגלות שאחד משלוש, הילדים שלהם נפטר בגלל דלקת ריאות או מגפת אבעבועות שחורות כדי להבין כמה תודה הם חייבים לרפואה המודרנית, שלא מסכנת אותם אלא מצילה את החיים שלהם ושל הילדים שלהם.

למעשה, בגלל שאין להם אמצעי מניעה, נולדו להם עשרה ילדים ושלושה מתוכם כבר נפטרו ממחלות שנגרמו כי הביוב זורם ברחובות. אכן, חיים קשים יש לנו היום.

*

אנחנו חיים בעולם משוגע.

אנשים בארץ (גם אני) בוכים על זה שהורידו להם את ESPN, כשלפני 20 שנה היינו צריכים לחכות לעיתון של מחר כדי לדעת מה הסלטיקס עשו אתמול.

היום? היום יש לנו פאקינג פוטבול בטלפון:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

באמת, אנשים כל הזמן מתלוננים כמה רע להם, במקום לקלוט באיזה עולם נפלא אנחנו חיים בו. עולם בלי מחלות כמעט, עולם שבו ילד או אמא חס וחלילה נפגעים בלידה זה חדשות מרעישות ולא הסטנדרט.

זה העולם שבו אנחנו חיים היום:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

עולם חדש ונפלא, וכולם מקטרים רק כל היום.

 

 

ואז אני נזכר שליברפול לא לקחה אליפות כבר 22 שנים

זו רק ההתחלה
הזמן הזה בשנה

No Comments

סוס זקן 8 באוגוסט 2013

מצד שני, אם נמצ'ק היה מקבל פניצילין ומחלים מדלקת הריאות, איך היינו מתרגשים מ"הנערים מרחוב פאל" (AKA "מחניים")?

ניינר 8 באוגוסט 2013

תשמע, הספר הזה כל כך מרגש ונפלא, שגם אם נמצ'ק היה מחלים היית מתרגש.

עורב סגול 8 באוגוסט 2013

+1

סוס זקן 8 באוגוסט 2013

"ואז נמצ'ק ואבא שלו הלכו לד"ר הידגוטי שרשם לנמצ'ק מוקסיפן. אחרי שבוע נמצ'ק חזר להיות טוראי-כאפות בחבורת הגרונד".

MOBY 8 באוגוסט 2013

אתגרת פה חצי מהקוראים שמגרדים בפדחת.
כבוד

סוס זקן 8 באוגוסט 2013

מישהו חייב לדאוג שגם בפוסט הזה יהיה איזשהו קשר לכדורגל :)

סופרפלי 9 באוגוסט 2013

+1

Tomer 8 באוגוסט 2013

Man, I'm scarred from life from that. I would have been just fine if the book had a fairy tale ending

Great post BTW

סתם אחד 8 באוגוסט 2013

הבעיה עם האנטיביוטיקה היא ששימוש מוגזם בה גרם לחיידקים לפתח חסינות. מי שחושב שאנטיביוטיקה מזיקה לו ושהיא רעל הוא אדיוט.
עדיף להשתמש בה כמה שפחות ורק אם באמת מוכרחים, רק כדי
למנוע מהחיידקים להסתגל, כל סיבה אחרת היא בולשיט אופנתי.

red sox 8 באוגוסט 2013

לא היית פעם אדם קטן ושלילי?
(100% צודק).

אריאל גרייזס 8 באוגוסט 2013

כנראה פספסת את השורה האחרונה

MJ 8 באוגוסט 2013

אריאל אני לגמרי לגמרי איתך בעניין החיסונים והאנטיביוטיקה. אבל אם למרות שזה חד משמעי ומוסכם על כל מי שהוא בר-סמכא שחיסונים הם דבר טוב, עדיין יש כמות לא מבוטלת של אנשים שמתנגדים לה – כנראה הרפואה המודרנית לא מצליחה להנגיש את עצמה מספיק טוב. הרי האנשים שמתנגדים לחיסונים הם בד"כ אותם אלה שמאמינים בכל מיני תרופות פלסיבו הומאופתיות, שגם הן פופולריות בגלל שמי שמשווק אותם למד לדבר "בשפה" של האנשים. כנראה שלא את כולם סטטיסטיקה ונתונים חד משמעיים של מחקרים משכנעים. לפעמים צריך גם גישה אחרת שהרפואה הקונבנציונלית חסרה אותה.

אריאל גרייזס 8 באוגוסט 2013

אני חושב שהבעיה של הרפואה המודרנית היא שהיא בעיקר ״טובה מדי״. אם כל ילד שלישי שלך היה מת לפני גיל חמש לא היית בכלל חושב על עמידות לאנטיביוטיקה או ממציא סכנות כביכול מאנטיביוטיקה כשהיו נותנים לך תרופה שתציל לך את הילד.
ללכת לרפואה הומופאטית זה לוקסוס של אנשים שתמיד יודעים שתהיה רפואה אמתית שתציל להם את החיים

סתם אחד 8 באוגוסט 2013

כל מה שאתה אומר נכון, אבל לגבי עמידות החיידקים מאנטיביוטיקה אתה טועה. זו אכן בעיה רצינית.
אבא שלי עבר ניתוח מעקפים, הפצע הזדהם ושום אנטיביוטיקה לא עבדה כי החיידקים פיתחו עמידות. החיידקים התחילו לאכול את עצם החזה שלו ובסוף כשלא נותרה ברירה, הרופאים נתנו לו ואנקומיצין שזו האנטיביוטיקה הכי חזקה שיש, שעדיין החיידקים לא עמידים נגדה ולכן גם ממעטים להשתמש בה.

אריאל גרייזס 8 באוגוסט 2013

איפה ראית שאמרתי שעמידות לאנטיביוטיקה היא לא בעיה? רק אמרתי שהרבה יותר (באיזה מיליון סדרי גודל) אנשים ניצלו בעזרת אנטיביוטיקה מאשר אלו שנפגעו בגלל עמידות לאנטיביוטיקה.
דרך אגב, לנו האנשים הרגילים עמידות לאנטיביוטיקה היא ממש לא בעיה. גם אם ייווצר אצלנו זן עמיד, אז נותנים אנטיביוטיקה אחרת שהוא לא עמיד אליו. המקום היחיד שזה באמת בעיה, בדיוק כמו אצל אבא שלך, היא בבתי חולים.
אבל מפה ועד שאני שומע אנשים על זה שאנטיביוטיקה היא רעילה ומסוכנת?

סתם אחד 8 באוגוסט 2013

בוא נעשה סדר בדברים.
1. לא אמרת שהעמידות היא לא בעיה, זה השתמע. אולי לא הבנתי נכון.
2. העמידות התפתחה בגלל שימוש יתר באנטיביוטיקה, בעיקר
במקרים שלא צריך.
3. "לנו האנשים הרגילים זו לא בעיה" "נותנים אנטיביוטיקה אחרת"
זה לא נכון. קשה יותר ויותר לפתח אנטיביוטיקות חדשות. חיידקים
עמידים בסופו של דבר יצליחו לצאת מבתי החולים וזו תהיה בעיה של כולם.
4. כבר כתבתי למעלה, מי שחושב שאנטיביוטיקה רעילה הוא אדיוט.
5. גם את זה כתבתי למעלה, אני מסכים איתך, רק רציתי להבהיר את הנקודה לגבי העמידות מאנטיביוטיקה.

אריאל גרייזס 8 באוגוסט 2013

גם, אבל את זה כבר שמתי פעם. בינינו, כל קטע של לואי סי קיי יתאים

איציק 8 באוגוסט 2013

יוסי בנאי ז"ל כבר אמר בתור פפו פוליטי "גם כשטוב לנו, לא טוב לנו." כמה צדק http://www.youtube.com/watch?v=OGqU84M3cVo&feature=youtu.be
ובכלל הוא אמר במערכון זה עוד כמה דברים שנכונים גם היום.

תומר חרוב 8 באוגוסט 2013

לגבי האנטיביוטיקה. אני כבר שנים לא משתמש באנטיביוטיקה, גם כשהרופא רושם לי. למה? כי דבר ראשון שהרופא עושה כשקצת כואב לך הגרון זה לרשום לך אנטיביוטיקה. אז במקום אנטיביוטיקה אני חוצה שן שום ובולע אותה כמו כדור, זה אולי לא אסטתי כמו כדור פלטיק צבעוני אבל זה מעולה ולא צריך לקחת אותו עשרה ימים. אני גם קופץ לדוכן מיצים ומבקש שוט של ג'ינג'ר(ואם אני משתעל אז אני גם מערבב את זה עם דבש ולימון). אם אני אסבול ממשהו רציני אני כן אקח אנטיביוטיקה, זה לא שחור ולבן. צריך איזון, כי זה נכון, חברות התרופות מייצרות כדורים כדי למכור אותן בכל מחיר.
אני עבדתי בבית מרקחת ושמתי לב איך בתקופת החורף אנשים שקצת מתקררים מיד מגיעים וקונים שניים שלושה תכשירים(בלי מרשם) ויוצאים בחשבון של מאה שקל לפחות. תרופות שלא מרפאות אלא רק מקלות, ולמה הם עושים את זה? כי הם לא יכולים להרשות לעצמם לשבת יום יומיים בבית כדי לנוח שזה מה שהגוף צריך, הם חייבים ללכת לעבודה. וכמובן שחברות התרופות ובתי המרקחת נהנים מזה ומעודדים את זה, כשהרוקח ממליץ לכם על משהו(ויכול להיות שמדובר בתכשיר טוב שיעזור) תדעו שמאחורי ההמלצה הזו עומדת תחרות שיווקית או ארוחת ערב במסעדה עם הדגמה שהמפיץ ארגן לעובדי בית המרקחת.
וכמובן שיש אפקטים תקשורתיים שמעודדים את הציבור לרכוש תרופות. שפעת החזירים למשל. אתם זוכרים את המגפה שהייתה לפני כמה שנים? בכל שנה יש פחות או יותר אותה כמות של מקרי מוות משפעת שהסתבכה. אבל אם אפשר למכור מסכות ואקמול צינון וסירופ לשיעול ועוד כאלו על הדרך, אז למה לא? כי מי יקח את הסיכון לשפעת חזירים מפחידה על חשבון מאה שקל?
בקיצור, לא צריך תיאוריות קשר מסתוריות כדי לדעת שיש אינטרס כלכלי מובהק במחלות, אפשר לראות את זה ממש על פני השטח.

יוסי 8 באוגוסט 2013

כל מילה תומר

אריק 9 באוגוסט 2013

+1. פוסט מקובע להחריד ודי פשיסטי(סורי גרייזס, הרופאים שהם חברים שלי כ – ו – ל – ם נגד נטילת אנטיביוטיקה מופרכת כפי שנהוג היום ואף אחד לא יטפטף לילדין המחוסנים (שנה מאוחר מהמומלץ) חיסון נוסף.)

D! בארץ הקודש 10 באוגוסט 2013

איי,
עם התרופה ובלי התרופה הצטננות תעבור תוך גג שבוע. השאלה זה כמה אנחנו מוכנים "לסבול" במהלך השבוע הזה.
כמו שאריאל אמר התרופות והחיסונים הללו חשובים אבל באותה מידה גם היכולת לסבול קצת עד שההתקררות תחלוף.
זה חשוב לבריאות שלנו לא פחות.

הבעיה של הרפואה האלופטית המודרנית היא לא רק שהיא טובה מדי ולא נגישה מספיק אלא שהיא גם מוטה מאד לכיוון מסויים של מכירות שמתעלם מהטוב באמת שהיא יכולה לעשות במקרים רבים.
זה וקופות החולים שמשאירות לרופאה בערך חמש דקות להתייחס לפציינט.

גיל שלי 8 באוגוסט 2013

ראית את איליי, גם בפרסומות וגם בסופרבולים הוא מנצח את בריידי

אריאל גרייזס 8 באוגוסט 2013

הסרטון עצום, פשוט אדיר. התקווה שלי זה שהוא השקיע את כל הפריסיזן בלעשות אותו שלא נשאר לו ולאח שלו זמן להתאמן

URLACHER 8 באוגוסט 2013

ועדיין איליי הוא פשוט חובבן ליד פייטון. לבן אדם פשוט יש חוש קומי אדיר

matipool 8 באוגוסט 2013

אריאל – נראה לי שמשהו כמו מחצית ( לפחות ) מאוכלוסיית העולם לא ממש תבין את הפוסט הזה ( וזה בהנחה שיש להם אינטרנט לקרוא את הטור .. ) .
חוץ מזה – לסלטיקס לקח 22 שנים מהאליפות של 86' ל-2008 . לליברפול זה ייקח 24 או 25 שנים .

matipool 8 באוגוסט 2013

נ.ב. – הסרטונים אדירים .

austaldo 8 באוגוסט 2013

כל מילה, אריאל, כל מילה. אין לך מושג כמה וויכוחים כאלה אני מנהל.

יחד עם זה:
1. כמו שכבר הזכירו כאן, לחברות התרופות יש אינטרס כלכלי והרבה פעמים רופאים מקבלים כל מני טובות (תקציבי מחקר, הזמנות לכנסים יוקרתיים וכו') כדי לקדם תרופה מסויימת. גם לקופת חולים יש אינטרס כלכלי והרבה פעמים הרופא ירשום לך תרופה פחות טובה מהתרופה שאתה צריך כי התרופה שאתה צריך עולה יותר כסף לקופת חולים. היום כשיש אניטרנט והמידע נגיש כדאי לבדוק דברים ולא לסמוך בעיניים עצומות על הרופא או על קופת חולים.
2. אני לא פוסל רפואה אלטרנטיבית, רק שצריך לזכור שרפואה אלטרנטיבית לסוגיה השונים אף פעם לא מחליפה רפואה קונבנציונלית (אני מעדיף את ההגדרה "רפואה משלימה". זו הגדרה הרבה יותר נכונה) ושבגלל שאין קריטריונים ברורים לטיפולים האלו אז זה פתח להמון שרלטנים שלא באמת עוזרים ורק סוחטים כסף.

גיסנו 8 באוגוסט 2013

הבעיה עם האינטרנט זה שהוא הגורם מס' 1 להיפוכונדריה חמורה. אנשים עם אף סתום משוכנעים שזה תסמין ראשוני לאיזשהו סיבוך של מחלה זיהומית נדירה שיש לאחד מתוך כל 30 מליון איש. ולעומת זאת הם מקבלים רושם שתרופות נפוצות וחלשות יחסית, עם רשימת תופעות לוואי (שהן די נדירות) כלשהי, זה סתם סוג של גז עצבים.

austaldo 8 באוגוסט 2013

מה שאתה אומר זו בהחלט בעייה, אבל זו בעייה של האנשים ולא של האינטרנט – האינטרנט זה בסך הכל כלי. כמו שאתה יכול להשתמש במכונית שלך בכדי להגיע במהירות ממקום למקום ואתה יכול להשתמש בה בכדי לנסות לעבור דרך קירות. התוצאה תלויה בשימוש בכלי ולא בכלי עצמו.
אני חושב שחיפוש, סינון ושימוש במידע זה הנושא הכי חשוב שצריך ללמד היום בבתי הספר.

גרבר 8 באוגוסט 2013

גרייזס, בדוק לעומק. התירוצים שאתה ציינת אכן קונספירטיביים משהו, אולם סיבה —טובה— לא! לחסן את הילדים בחיסון הנוכחי הוא שהם בעצם… מחוסנים. לכל ילד בגיל שנה מזריקים נגיף מומת של פוליו שמחסן בצורה יעילה מאוד (זה הרי החיסון הסטנדרטי). החיסון הנוכחי מדבר על נגיף מוחלש, אבל חי (!) שמגיע למעיים, והוא נועד על מנת למנוע הדבקה של מי שעוד לא חוסן. אתה חושב כמה פעמים לפני שאתה משתמש בילדים שלך כדי "להציל את העולם". כן?

אריק החדש 8 באוגוסט 2013

כל מילה

MOBY 8 באוגוסט 2013

כנראה שהאוזן שלנו שומעת דברים אחרים.
האוכלוסיה שלה ניתן החיסון היא אוכלוסיה מחוסנת. זאת אומרת שאין התנגדות מהותית לחיסונים. ככזו שוב היא מחוסנת אז למה לתת שוב?
התשובה
לחסן את הסביבה? באמת?
אני לא הייתי בטוח שהייתי מוכן להשתתף וולנטרי בניסוי. וזה ניסוי רב היקף ראשון. לחיסון סביבתי של אוכלוסיה על ידי אוכלוסיה מחוסנת צעירה.

טל בן יהודה 8 באוגוסט 2013

אריאל,

כבר כתבתי לך את זה בעבר (אני חושב באחד הטורים שלך על פמניזם), אבל אני רק רציתי לציין שוב כמה אני מתפעל מהאומץ שיש לך לכתוב על נושאים כאלה.

ובכאלה, אני מתכוון לנושאים שזה ברור שאתה צודק בהם, אבל המיעוט המתנגד לכך כל כך פנאטי ומתנגד לקול ההיגיון.

מחכה כבר לטור שלך "בשר זה לא רצח".

austaldo 8 באוגוסט 2013

בשר זה בהחלט רצח. נעזוב רגע את גידול הבקר לשחיטה, את הפיטום, את העובדה שה"בשר" שאתה אוכל הוא חיה חולה שגדלה מבוססת בחרא של עצמה וקיבלה כמויות אדירות של אנטיביוטיקה (אם כבר מדברים על שימוש מוגזם ואנטביוטיקה יותר ויותר חזקה). אני לא מדבר על רצח או לא של פרות ותרנגולות, נעזוב את זה רגע בצד. בוא נדבר על הרצח של הנכדים שלך בעוד 50 שנה כשהם ינסו לשרוד בעולם שהדור שלנו מחסל בשיטתיות את המשאבים שלו. תאכל כמה שיותר סטייקים והמבורגרים היום וככה תבטיח את זה שבדור של הנכדים שלך בני האדם יאכלו אחד את השני. ליטרלי.

[ מתנצל מראש על הדברים הבוטים. אל תאשים אותי, זה הטבע – סגור את הסופרמרקטים לכמה ימים ותקבל חורבן של הציווילזציה. אני רק בתפקיד של קאסנדרה ]

D! בארץ הקודש 10 באוגוסט 2013

+3
+2
+1

באבא ימים 8 באוגוסט 2013

http://www.youtube.com/watch?v=KtYkyB35zkk

"רפואה אלטרנטיבית היא רפואה שלא הוכח שהיא עובדת או שהוכח שהיא לא עובדת. אתם יודעים איך קוראים לרפואה אלטרנטיבית שהוכח שהיא עובדת – רפואה"

D! בארץ הקודש 10 באוגוסט 2013

השאלה היא, באבא, איך אתה מגדיר אלטרנטיבית
ואיך אתה מגדיר הוכחה

באבא ימים 10 באוגוסט 2013

ההגדרה לגבי רפואה אלטרנטיבית היא מהקטע שצירפתי.

בעניינים רפואיים הוכחה תלויה ב- double blind study

גיל 10 באוגוסט 2013

הסטדנרט הרפואי היום הוא מה שנקרא randomized control trial. זה כולל הקצאה רנדומלית של נבדקים לקבוצת הניסוי והביקורת, דאבל בליינד, מעקב אחרי התוצאות לאורך זמן וכו'.

גיל 8 באוגוסט 2013

בבריאות, אף אחד לא מעריך כמה טוב מצבו עד שהוא באמת חולה. במקרה של חיסונים, אנשים באמת לא יודעים כמה רע יכול להיות והיה בעבר ולוקחים את מה שיש כמובן מאליו. לגבי ESPN הבעייה היא שונה. ברגע שאתה נהנה ממשהו טוב אז קשה לקבל שלוקחים את זה ממך.

והנה מאמר שסוקר 7 מגמות חיוביות שמתרחשות בעולם ורוב האנשים לא מודעים אליהן:

http://reason.com/archives/2013/07/15/seven-surprising-truths-about-the-world

גלן 8 באוגוסט 2013

זהו חיסון אע ואין עליו קונצנזוס גם בממסד הרפואי השמרני. גם אם צריך הוא הרע במיעוטו. אני מחשיב את עצמי כחלק מהממסד ובאופן טבעי לא חושד בקונספירציה פה אבל ברור לי שתרבות הכסת"ח שולטת וחוגגת.

מעבר לזה כפי שנאמר החיסון לא ניתן להגנת המחוסן אלא במחשבה שזה ימנע הדבקות.

גיא זהר 9 באוגוסט 2013

אין לי בעיה עם הרציונל מאחורי הטור אבל בדוגמה הספציפית ירית לכיוון הלא נכון. כאחד מאלו שהפנית עליהם אצבע, כפי שכתבו לך קודם, במקרה הזה מטרת החיסון הנוסף הוא למנוע את התפשטות הנגיף ולכן מחסנים ילדים שכבר חוסנו בחיסון שעדיין לא נבדק כל צרכו. אני לא מוכן שבשם הערבות ההדדיות ש בנותי יהיו שפני ניסוי, סורי.

יוסי 12 באוגוסט 2013

שפני ניסוי, זו בדיוק ההגדרה!!
אני ממלץ בחום לקרוא את הכתבה בקישור הנ"ל:

http://kalkala-amitit.blogspot.co.il/2013/08/blog-post_11.html?showComment=1376173704287

roei034 10 באוגוסט 2013

אריאל לצערי השכלול המודרני גם הביא לעלייה של "המחלה". לא היו את הכמויות של החולים בסרטן לפני 100 שנה. בעבר דיברו על כך ש hiv יעלה על הסרטן. ואיך אני נזכר שבתור ילד אורי לוי מודיע במשחק השבת שלמגיק גונסון התגלה איידס. הלכתי לישון וחשבתי כמו כולם שהוא הולך למות. שיהיה בריא !
לסרטן עוד אין פתרון, ולא רק זה הוא גם במגמת התרחבות.

Comments closed