דברים שלמדנו בשבוע 12

למה דטרויט לא מועמדת לאליפות ומה החדשות הטובות לצ'יפס מההפסד לסן דייגו. וגם, הימורים לקראת משחקי הערב

באיחור מה, אני יודע (ושבוע שעבר בכלל לא היה ואף אחד לא התלונן), אבל יש חג הודיה היום, אז נסכם מהר את המחזור הזה ונמשיך הלאה.

אז מה למדנו במחזור הנוכחי?

– שרסיבר טוב ככל שיהיה לא יכול להספיק. לפני שבועיים, בזמן שדטרויט היו ביתרון במחצית על פיטסבורג, התכתבתי עם אברהמי על מגהטרון, שבמחצית עמד על איזה 180 יארד. שנינו הסכמנו שמדובר בפנומן עצום שמבחינת כשרון יכול לעבור אפילו את ג'רי רייס בכמעט כל סטטיסטיקה.

הנקודה שבה לא הסכמנו, היא המקום ההיסטורי של ג'ונסון. אני מאמין שבלי לפחות אליפות אחת או שתיים, אף אחד לא יתחיל בכלל להשוות אותו לגדול מכולם.

והבעיה היא, שכמו שזה נראה כרגע – אליפות לא תהיה לו. קשה לי לשים את האצבע על מה בדיוק חסר בדטרויט. שחקני הגנה טובים יש לה. ק"ב מצוין (תנאי מקדים) יש לה. עכשיו, עם רג'י בוש, גם משחק ריצה יש לה. תוסיף לזה את מגהטרון ואתה אמור לקבל מועמדת לאליפות.

אז למה אף אחד, עוד לפני ההפסד השבוע לטמפה, לא סופר את הקבוצה הזאת?

אני חושב שקודם כל זה נובע מההיסטוריה. כל כך הרבה זמן התרגלנו לראות את הליונס לא מתמודדים – כולל בתקופה שהיתה להם שחקן התקפה דומיננטי לא פחות (בארי סאנדרס, כמובן) – שאנחנו כבר לא קונים אותם. במידה מסוימת, זה מזכיר את ניו אורלינס אחרי שדרו בריס הגיע לשם לראשונה.

אבל יש גם משהו מעבר לזה, לדעתי.

זה העובדה שברגע שמנטרלים את ג'ונסון (כמו שפיטסבורג עשו במחצית השניה שבוע שעבר) הקבוצה לא יודעת כל כך איך להתמודד עם זה ואולי בכלל יש הרגשה שזאת לא קבוצה בוגרת מספיק. השטויות של סו, היכולת להפסיד לקבוצה כמו טמפה ביי במשחק שאתה אמור לקחת בקלות – כל אלו גורמים לי לחשוב שגם אם הם יגיעו לפלייאוף (ויש להם סיכוי לא רע, גם בגלל הפציעות בשאר הקבוצות בבית), אליפות לא נראה מהם.

– שלא הכל היה רע לצ'יפס בהפסד לסן דייגו. טוב, ההגנה היתה זוועה אבל צריך לזכור את הנסיבות. נכון שהצ'יפס ספגו 35 נקודות (וזה אחרי שבמשך תשעת השבועות הראשונים הם לא נתנו יותר מ-17 נקודות למשחק) אבל לפעמים למשחקים יש דינמיקה משלהם, ומה שיותר חשוב – הצ'יפס איבדו את הפאס ראשר הכי טוב שלהם (שכנראה יהיה חסר להם מאוד גם מול פייטון השבוע) בתחילת המשחק.

אבל החדשות הטובות מבחינתם זה שאלכס סמית, כן – אלכס סמית, זה שתמיד אמרנו עליו שהוא נקודת התורפה של הקבוצה הזאת, שימנע ממנה להצליח לחזור מפיגור, עשה בדיוק את זה – החזיר אותה מפיגור. נכון שבסוף זה לא הספיק, אבל מבחינת הצ'יפס זה בהחלט חדשות מעודדות.

alex_smith

יכול להחזיר קבוצה מפיגור? אלכס סמית

– שמתם לב למה שקורה ביוסטון? קייס קינום החליף את מאט שאוב לפני כמה שבועות, מאז הקבוצה עוד לא ניצחה משחק והוא עדיין פותח ולא מאט שאוב, שברור שהוא ק"ב טוב בהרבה. בבקשה, אל תספרו לי שאין טאנקינג ב-NFL

– הכי קל לרדת עכשיו על RG3, סך הכל זאת היתה עונה מאכזבת מאוד מבחינתו. אבל משום מה אני לא שומע כמעט ביקורת על מייק שנהאן. הפעם האחרונה ששנהאן הצליח היתה אי שם לפני 15 שנה, כשהיה לו ק"ב מנוסה, ומאז הוא מסתובב בליגה, עם תדמית של מאמן טוב, ובסך הכל לא מגיע לשום הישג.

אפילו עכשיו, כשהביאו לו ק"ב על היישר מהדראפט, הוא מצליח איכשהו לפספס את זה עם קו התקפה שלא מצליח לשמור עליו ובאופן כללי בלי לראות שום התפתחות אצל גריפין.

אולי אין לגריפין הרבה לאן להתפתח, אני לא יודע. אולי זאת התקרה שלו. אבל אני מסרב להאמין בזה. מאמן טוב ידע להוציא יותר משחקן כזה.

רק ששנאהן הוא פשוט לא מאמן טוב.

– האם הקולטס גמרו את הסיפור? שני הפסדים ברצף, חוסר יכולת לחזור מפיגור מוקדם – זה הכל הפציעה של ווין?

כמובן, יש נסיבות מקילות. קודם כל, אריזונה קבוצה לא רעה בכלל השנה, עם הגנה מצוינת. דבר שני, המאמן שלה הגיע מהקולטס שנה שעברה, אז אני מניח שהוא ידע להכין את הקבוצה שלו.

אבל יש דברים שלא הגיוניים ולא קשורים בכלל לפציעה של ווין. למשל, זה שההגנה שהיתה מצוינת בפתיחת העונה פתאום נותנת 40 נקודות ולא מצליחה להפעיל לחץ על קארסון פאלמר – ק"ב סביר אבל כזה שעושה גם הרבה טעויות. גם המספרים של לאק – 20 מ-39 ל-160 יארד בלבד נראים יותר מדי פייטון מאנינג בקור (סליחה, לא יכולתי להתאפק) מאשר הלאק שהכרנו – עם או בלי ווין.

אני רוצה להאמין שהקולטס עוברים עכשיו תקופה של התאמה לחיים בלי ווין וגם שהם נמצאים במוד שאנן למדי בגלל שהבית שלהם כבר די סגור. ועדיין, אני חושב שיש גם להם בעיית מאמן רצינית. יכול להיות שההצלחה הגדולה שנה שעברה באה גם בגלל שצ'אק פאגאנו לא נכח ליד הקווים רוב העונה ודווקא המחליף שלו (זה שעושה חיל באריזונה עכשיו) היה המאמן הטוב?

– עוד מילה אחת על בריידי-מאנינג 14 (או איך שלא קראו לו) – יש הרבה סיבות שאנשים קוראים לביליצ'ק גאון. הסיבה העיקרית, לדעתי, זה שהוא מערער על המוסכמות, לפעמים עד כדי גיחוך (בדראפט האחרון, למשל, הפטס ופילי עשו בינהם טרייד באחד הסיבובים המאוחרים – הפטס ירדו מקום והאיגלס עלו מקום אחד..).

כמובן, למאמן לא מנוסה או בלי הטראק רקורד של בליצ'ק זה לא היה עובד. הביקורת שהוא היה סופג היתה קטלנית. בליצ'ק יכול היום להרשות לעצמו לעשות מה שהוא רוצה – ללכת על דאון רביעי עמוק בשטח שלו, לתת את הכדור ליריב בתחילת ההארכה – ואף אחד כמעט לא יבקר אותו.

אבל כל זה לא אומר שההחלטות שלו הן גאוניות. אני לא רואה שום גאוניות בהחלטה שהוא קיבל ביום ראשון בלילה. העובדה שהיא הצליחה בסוף לא משנה כלום כי אין לנו מספיק דוגמאות כדי לבחון האם זה השתלם או לא, יש לנו רק אחת. הגאוניות מגיעה כולה מהיכולת לערער על הסדר הקיים ולא לקחת כלום כמובן מאליו.

– ואולי, בהחלטה ההיא של בליצ'ק הוא פשוט סמך על השמרנות המובנית של המאמנים של דנבר (כשזה ממש לא משנה מי עומד שם, ג'ון פוקס או ג'ק דל ריו) שיפחדו לזרוק מול הרוח וללכת על הטאץ' דאון. והשמרנות הזאת, היא בהחלט עלולה לעלות לדנבר ביוקר בפלייאוף (תראו מה זה, אוהדי פייטון, כבר הכנתי לכם את התירוץ).

– כתבתי על זה אצל דורפן, אבל אני אחזור על זה פה – הבעיה ההתקפית העיקרית של הניינרס היום, ממה שראיתי במשחקים האחרונים, היא חוסר היכולת של קפרניק לסמוך על אף אחד מהרסיברים שלו, למעט בולדין וורנון דיוויס. במידה מסוימת, זה מזכיר לי את בריידי של המשחקים הראשונים בשנה.

ההבדל הוא שלקפרניק יש את היכולת לעשות דברים עם הרגליים (מה שלבריידי אין) ולכן כשסוגרים לו את האופציות העיקריות, הוא מתחיל לאלתר, בעוד לבריידי לא היתה ברירה והוא היה חייב לעבוד על למצוא גם את הרסיברים הפחות מוצלחים שלו (כמובן, בריידי גם ק"ב יותר טוב ויותר מנוסה, אני מניח שזה עוזר). את הפירות, אצל בריידי, אנחנו רואים עכשיו, כשהוא סומך גם על שחקנים משניים כמו אדלמן או תומפקינס ומפזר את הכדור בין כולם. קפרניק, לעומת זאת, כמעט ולא מוסר לשחקנים אחרים (מתוך ה-235 יארד שהוא מסר, 164 היו לשניים האלו) ובכך מצמצם לעצמו את האופציות בצורה ניכרת.

אם זה ימשך, הניינרס יתקשו מאוד לנצח קבוצות טובות.

***

טוב, למשחקי חג ההודיה המתרגש עלינו לטובה, והפעם – בניגוד להרבה פעמים – שניים מתוך שלושה משחקים מעניינים ביותר (וגם השלישי משפיע על מאבק הפלייאוף).

דטרויט – גרין ביי.

אז מאט פלין חזר, ובגדול. האם זה אומר שבעיית הק"ב של גרין ביי נפתרה? ובכן, אולי קצת. סך הכל האיש מתאים למערכת כנראה. ועדיין, הבעיה העיקרית של גרין ביי זה שההגנה שלה פשוט לא שווה כלום, בטח אם היא נותנת 26 נקודות למינסוטה במשחק שחשוב רק לה. בקיצור, צפו ללילה גדול של סטאפורד את ג'ונסון. דטרויט 24-40.

דאלאס – אוקלנד.

מדהים איך אוקלנד הפכה מקבוצה מסריחה שמייצרת כותרות לסתם קבוצה סתמית שלא מעניינת אף אחד. או בקיצור, תחזירו לנו את אל דיוויס, היה הרבה יותר מעניין איתו. דאלאס 14-24

בולטימור – פיטסבורג.

איזה משחק, יא אללה. כאילו, איכות לא נראה פה, אבל הרבה דם רע בטוח. מי היה מאמין לפני כמה שבועות שזה עשוי להיות קרב להיות או לחדול לא רק של בולטימור אלא גם של פיטסבורג. ההגנה של פיטסבורג, אפשר לראות, השתפרה בצורה ניכרת מאז ההתפרקות בניו אינגלנד, ומה שלא פחות חשוב – ביג בן יחסית בריא ועדיין בועט (אני מודה, אני מת עליו). מצד שני, ההגנה של בולטימור חטפה הרבה מכות באוף סיזן ורק עכשיו מתחילה להתייצב, כמו שראינו מול הג'טס. אני רואה אותם ממשיכים במומנטום. בולטימור 13-16

***

עדכון קצר ששכחתי אתמול – משחקי ה-IFL השבוע.

אז משחק אחד – האחרון לפריסיזן נערך כבר אתמול בירושלים.

משחק פתיחת העונה יערך מחר (יום שבת) ב-20:30 בבית דני שבשכונת התקווה, בין הסייברס (האלופים) לסילברבקס מבאר שבע. כולם מוזמנים

אהדותי הישנות דועכות
כמה מחשבות על פוטבול לפני משחקי חד ההודיה

No Comments

אלון 28 בנובמבר 2013

600 יארד למאט פלין יסדרו לו את החוזה הבא.

אריאל גרייזס 28 בנובמבר 2013

תגיד אלון, איך אתה חי עם זה שדיוק נמצאת בדירוג של המכללות. של הפוטבול! אני לא בטוח שאני מוכן לחיות בעולם שכזה

אלון 28 בנובמבר 2013

חי בחלום. מדברים על המשחק מול קרוליינה בשבת יותר מאשר על הכדורסל.
אני חושב שכדאי לך להתרגל לעולם הזה כי שנה הבאה הם יהיו יותר טובים. בכל מקרה ניצחון בשבת ויש משחק אליפות מול פלורידה סטייט.

אריאל גרייזס 28 בנובמבר 2013

הסדר, זה ביזארו וורלד, אריזונה סטייט שלי הולכים לשחק באליפות הפאק 12 ועם ניצחון בשבת על אריזונה הם אפילו יארחו אותו. המחשבה שהרוז בול קרוב כל כך היא מפחידה

אלון 28 בנובמבר 2013

באמת עולם הפוך. לא האמנתי שאני ארוץ על הדשא עם הסטודנטים אחרי ניצחון.
לפי אחת התחזיות בespn דיוק פוגשים בבול את אריזונה סטייט. זה בהנחה שדיוק ואריזונה סטייט לא לוקחים את הליגות שלהם…

אריאל גרייזס 28 בנובמבר 2013

״דה באזר בול״?
האמת שאני ממש מקווה שדיוק לא יקחו את החטיבה, לא בגללם, פשוט ממש לא בא לי לראות את אורבן מאייר בגמר המכללות. מתעב אותו

אלון 28 בנובמבר 2013

זה באל פאסו, טקסס. גיל יכול להיות נציג דה באזר במשחק.

לן דוסון 28 בנובמבר 2013

– ההחלטה הגאונית של ביליצ'ק זה הרבה מזל גם – דווקא רוב הנקודות במשחק והדרייב הארוך ה"יחיד" של הברונקוס היה נגד הרוח. אבל חייבים להגיד לזכותו שהוא שיחק אותה עם ההחלטה.
– שני הפאס ראשרים של הצ'יפס נפצעו – גם יוסטון וגם האלי – מכה גדולה מאוד בשבילם.
– שנאהאן מריץ את הזון בלוקינג שלו כבר שנים וזה עוזר לפתח את המשחק ריצה שהוא דגל בו כל השנים אבל זה נורא לק"בים וגם אלווי חטף אצלו עד שהגיע TD הנהדר.

AMan 28 בנובמבר 2013

דיברת הרבה על שנהאן ובצדק. נראה לי שגם בדטרויט מסתמנת בעיה דומה. נכון, השוורצע העמיד אותם על הרגליים, אבל עכשיו הגיע גיל ההתבגרות.
המנטליות של הבאד-בויז (ד"ש לאייזיה) כבר יותר מזיקה ממועילה.
זה על השוורץ.

TDS 28 בנובמבר 2013

מאט סטאפורד קיובי מצוין??????????

austaldo 28 בנובמבר 2013

סטאפורד קווטרבק בינוני, לא יותר. שים לו אותו עם רסיברים נורמליים בלי רובוטריק שתופס כל מה שזורקים באיזור החיוג שלו ומושך עליו חצי הגנה והמיספרים שלו ירדו בעשרות אחוזים.

אריאל גרייזס 28 בנובמבר 2013

אני אתקן את עצמי – סטאפורד הוא ק"ב סביר בליגה הזאת. עומד בסטנדרטים בדיוק של איליי ופלאקו – אחוזים בינוניים, יד חזקה מאוד, קבלת החלטות בעייתית. להזכיר, שני אלו זכו בשני הסופרבולים האחרונים. השיטה של הליגה מצ'פרת לקיחת סיכונים מהסוג שהק"בים האלו לוקחים, אז אם הם הצליחו, אין סיבה לחשוב שסטאפורד לא יכול.

נדב 28 בנובמבר 2013

ואף מילה על התפוצצות הבועה של הג'איינטס בחודש האחרון…
הטאנקינג של יוסטון לא הגיע מהשטויות של שאוב בתחילת העונה אלא יותר פציעות של שחקנים חשובים (פוסטר, קאשינג). לדעתי בדראפט הם יביאו QB בעל פוטנציאל גדול ויראו לשאוב את הדרך החוצה בדרך חזרה לתואר קבוצת פלייאוף
וסטאפורד QB לא טוב

אריאל גרייזס 28 בנובמבר 2013

הטאנקינג קרה בגלל אותן פציעות, הם החליטו להמשיך לספסל את שאוב כדי לשפר עמדות בדראפט. מסכים שהם יביאו כנראה ק״ב, השאלה אם גם מאמן חדש.
ולגבי הג׳איינטס, מה כבר יש להגיד? הם דווקא נתנו פייט הגון לדאלאס. אם כבר, הייתי מדבר על התפוצצות הבועה של השנים האחרונות, כל פעם היה אפשר להסביר את זה במשהו אחר אבל הגיע הזמן להגיד את האמת – זאת קבוצה בינונית עם מאמן בינוני וקב בינוני שנהנתה מהרבה מזל

אלון 28 בנובמבר 2013

הם מספסלים אותו כי העונה גמורה וקינום הוא מקומי והקהל מעדיף אותו.

אריאל גרייזס 28 בנובמבר 2013

זה שהעונה גמורה אני מסכים שזאת הסיבה. אני בטוח שהקהל לא אוהב להפסיד לגקסונוויל

עורב סגול 28 בנובמבר 2013

איכות לא נראה פה??

לך צריך להזכיר שפוטבול זה לא רק מסירות ל50 יארד או ריצות של מגרש שלם?
שתאקל טוב, מיקום נכון, סגירה יפה של הסקאנדרי זאת לא פחות איכות?

לדומרוויל וסאגס יש פגישה אצל בן הערב..
Go Ravens!

אריאל גרייזס 28 בנובמבר 2013

בוא נגיד שגם ההגנות של שתי הקבוצות לא בדיוק הרשימו אותי העונה. אלו שתי קבוצות לא טובות כרגע, בינוניות להחריד. אבל כשהן נפגשות זה לא כל כך משנה

גיל 28 בנובמבר 2013

כמה דמגוגיה בפיסקה על יוסטון. איך אני "אוהב" שאנשים דבקים בתאוריה מסוימת ויכופפו את המציאות רק כדי לחזור על שקר שוב ושוב. לא רק שאני לא מוצא עדות לשום טאנקינג בNFL (מה קרה לתאוריות על הטאנקינג של קליבלנד פתאום?), אלא שהדבקות בקינום מוצדקת ביותר. לא רק ששאוב היה זוועתי בפתיחת העונה, אלא שקינום משחק טוב מאוד בסך הכל לשחקן צעיר שמקבל את ההזדמנות הראשונה שלו. הרייטניג שלו גבוה ב10 נקודות מזה של שאוב השנה, בחמישה משחקים יש לו 8 ט"ד לעומת 2 איבודים בעוד לשאוב היו 9 ט"ד ו-8 איבודים כולל ה-4 פיק סיקס המפורסמים. נכון, הוא נותן גם משחקים גרועים אבל זה צפוי שרוקי יהיה בעל עליות וירידות. מכיוון שהעונה של יוסטון גם ככה אבודה, יש הגיון בלתת לו להשתפשף כדי לראות מה יצא ממנו. הבעייה היא שאתה כרגיל מייחס מאזן ניצחון הפסדים של שחקן כאילו הם מייצגים את היכולת האישית שלו. ואגב טאנקינג, מספיק לשמוע מה שחקני טמפה ביי אמרו ואיך יש להם ביטחון במאמן למרות שפתחו בצורה גרועה. בליגה הזו אף אחד לא מוותר על משחק גם אם התוצאות גרועות. לשחקנים וגם למאמנים יש כבוד עצמי.

לגבי דטרויט, יש להם בעייה קשה עם המאמן. עד שזה לא יפתר לא רואה איך הם יצליחו. מספיק לראות את פישר משנה דברים בסיינט לואיס או את אריאנס מצליח באריזונה כדי להבין כמה מאמן קריטי להצלחה של קבוצה בליגה הזו.

לגבי גריפין עוד מוקדם לקבוע ובוודאי למאמן יש קשר לזה כי הם לא משדרים על אותו גל, אבל מצד שני הוא גם מקבל החלטות גרועות ומפספס רסיברים פנויים לגמרי. הוא גם עושה מה שק"ב ריצה קלאסי עושה וזה לבדוק אופציית מסירה אחת ושתיים ואם הן חסומות הוא מתחיל לרוץ.

ולגבי הקולטס, זה לא רק וויין. קו התקפה פצוע והרוקי טייט אנד גם הוא פצוע וכל זה משפיע. זה לא מצדיק את היכולת הזוועתית אבל אני חושב שישתפרו במשחק הבא.

נדב 28 בנובמבר 2013

הטאנקינג של קליבלנד ויוסטון נכשל משתי סיבות:
א. לא מתחילים בטאנקינג בתחילת עונה. או לפני העונה (ע"ע הסיקרס בNBA שדווקא משחקים סביר בינתיים) או לקראת הסוף (ליונס לפני שנתיים או שלוש, לא זוכר בדיוק. רק לאחר 7-8 הפסדים התחילו לדבר על לשפר מקומות לדראפט ונוצר הייפ מוזר על עונה מושלמת של הפסדים). קליבלנד ויוסטון (אמנם הם התחילו בשבוע ה-5 אבל עדיין זה מוקדם) התחילו בדיוק באמצע של הזמנים האופטימליים.
ב. קשה לעשות טאנקינג בNFL בגלל שכל שנה שבה אתה משחק חשובה ועל כן, גם אם יש נסיון טאנקינג של ההנהלה/מאמן כמו בקליבלנד/יוסטון (בהתאמה), השחקנים ימשיכו לשחק בכל הכח כדי לא להיחתך בעונה לאחר מכן. ידוע שמוטיבציה יותר חשובה מיכולת, בכל ענף, ובNFL אם אתה עושה עונה טובה או לא ואז עוד עונה טובה אתה מסומן בתור שחקן לא יציב ולא בטוח יחתימו אותך לעוד עונה. לעומת זאת אם תתן 3 עונות טובות יש לך מקום כמעט מובטח באחת מ32 הקבוצות, על כן טאנקינג הוא כמעט בלתי אפשרי.

גיל 28 בנובמבר 2013

איך זה בדיוק טאנקינג אם הקבוצות מנסות לנצח ואפילו מנצחות כמו במקרה של קליבלנד? השחקנים והמאמנים לא קיבלו את הממו? יש כמה סיבות עיקריות למה אין טאנקינג בליגה: אחת, קריירה של שחקנים ומאמנים היא קצרה מאוד. כמו שאמרת, לרוב השחקנים יש אולי חוזה אחד טוב בחיים שלהם. עונה אחת גרועה והוא יכול לדפוק לעצמו את הקריירה. כנ"ל לגבי מאמנים שיכולים להיות מפוטרים. דבר שני, זו העובדה שכל משחק חשוב וצריך לתת תמורה לקהל. יש לקבוצה רק 8 משחקים ביתיים ואם עושים טאנקינג הקהל לא יבוא לעודד. דבר שלישי ואולי הכי חשוב זה שברוב השנים, אין בדיוק כישרון על שהוא בבירור בחירה ראשונה בדראפט. מה זה משנה אם קבוצה תבחר בדראפט הבא מקום ראשון או רביעי נניח? יש כמה שחקנים מצוינים שכל אחד מהם יכול ללכת ראשון. גם בגלל הצרכים השונים של הקבוצות, השחקן הכי טוב בעמדה שאתה הכי זקוק לה יכול להיות בכלל עשירי.

אריאל גרייזס 28 בנובמבר 2013

עוד פעם, בפעם המאה – טאנקינג הוא לא של שחקנים או אפילו מאמן – זה של הנהלה. הנהלה. ספסול שחקנים, טריידים על שחקנים וכו'. תמשיך לטעון על משהו שאף אחד לא אמר

גיל 28 בנובמבר 2013

פעם דיברת על טאנקינג של השחקנים, אחרי שהפרכנו את זה עברת להאשים את המאמנים, ועכשיו אתה מפיל את זה על ההנהלה? ההנהלה קובעת את ההרכב של הקבוצה? ואיך זה מסתדר עם העובדה שכל ההנהלה של אינדי עפה אחרי הטאנקינג כביכול שלה?

אריאל גרייזס 28 בנובמבר 2013

אני תמיד דיברתי על הנהלה, אתה פשוט לא מקשיב אף פעם.

גיל 28 בנובמבר 2013

אני זוכר אחרת, ובכל מקרה, התעלמת מזה שכל ההנהלה של הקולטס עזבה אחרי אותה עונה אז איך זה מסתדר עם הטענה שלך?

אריאל גרייזס 28 בנובמבר 2013

אני חושב שהמקרה הזה פוליאן היה בטוח מאוד במקום שלו עד כדי כך שהוא חשב שזה לא יגיע אליו. סך הכל, הוא ניהל את המועדון במשך כל כך הרבה זמן ולא נגעו בו גם אחרי מלא כשלונות וטעויות (מספיק להזכיר את ההחתמות של סאנדרס או את ההורדה של הפותחים מהמגרש בעונה המושלמת) שהוא היה בטוח שהוא בלתי נגיע וזה הכל יפול על המאמן. הוא טעה. ראינו כבר שהבעלים של אינדי הוא לא בדיוק הטיפוס הכי נאמן בעולם אחרי שהוא ירד על פייטון השנה

גיל 29 בנובמבר 2013

מה, פוליאן עשה משהו בלי להתייעץ עם אירסיי לדעתך? זה נשמע חסר הגיון לחלוטין וסותר את תאוריית הטאנקים.

austaldo 29 בנובמבר 2013

להפך, אני חושב שאירסי תמך בו ונתן לו גיבוי כדי שיוכל להציג את עצמו אחר כך בתור המושיע. והקישקושים של אירסי בטוויטר מאותה תקופה די תומכים בזה.
אגב, זה תרגיל שלקוח ישר מ"הנסיך" של מקיאוולי.

SUCK FOR LUCK

גיל 29 בנובמבר 2013

אז בקיצור, בניתם תאוריית קונספירציה שלמה שקיימת כביכול בראש של אירסיי בלי שום הוכחה לכך. כאמור, אתם מתעלמים מכל העובדות שלא נוחות לכם, מזה שחשבו שפייטון יחזור אולי, שהחליפו ק"ב במהלך העונה, שפייטון התאמן וכמעט שיחק ברד זון בסוף העונה. אין שום בדל הוכחה לטענות על טאנקינג.

עומרי 29 בנובמבר 2013

לגבי יוסטון – אני עם גיל. שאוב קווטרבק גמור שאיבד כל זכר לתחרותיות ויכולת לעמוד במשימה הכי קשה בספורט הקבוצתי. אני די משוכנע שהוא בכלל לא רוצה לפתוח.

נדב 28 בנובמבר 2013

זה בדיוק העניין. מאמנים ושחקנים מקבלים את הממו וזה םשוט לא מעניין אותם. אני בטוח שאוהדי קליבלנד היו מוותרים על עונה כדי להרוויח עשור. חוץ מזה תמיד עדיף לבחור ראשון ולא אח"כ. ככה אתה מחליט מה הבחירה שאתה עושה ולא מחליטים בשבילך. אם למאמן יש 5 עונות בחוזה ואחרי 3 עונות טובות עושה עונה רעה, יקבל צ'אנס בעונה החמישית ולכן גם מאמן יכול לעשות טאנקינג

גיל 28 בנובמבר 2013

איך הם יכולים לדעת מה יקרה בעתיד? את מי קליבלנד יקחו בבחירה הראשונה שנה הבאה אם תהיה להם אותה שיהפוך אותה לסיפור הצלחה?

נדב 28 בנובמבר 2013

אי אפשר לדעת, ועל זה אוהדי פורטלנד יכולים לכתוב ספרים, אבל עדיף שיהיה לך את הבחירה מס' 1 כדי לבחור את מי שאתה רוצה ולא בחירה מס' 4 כשיכול להיות שאחד משלושת הראשונים הוא המניה שתשלש את ערכה

גיל 28 בנובמבר 2013

נבא זה משהו אחר. שם שחקן אחד יכול לעשות את ההבדל. ובכלל לא ברור שעדיף בחירה ראשונה. כשיש לך דראפט מאוזן, אתה יכול לשלם פחות לבחירות נמוכות יותר.

נדב 29 בנובמבר 2013

התכוונתי לפציעה של אודן לא לכך שהם פספסו את דוראנט.העניין הוא עם בחירות נמוכות הן שהן נמוכות ויכול להיות שלא תקבל את מה שתרצה. אם אתה מחפש כמה בינוניים ולא שחקן על עם אסופה חלבית סביבו, יש לך יותר כח מיקוח של טריידים (במקומות דראפט) ככל שהבחירה גבוה יותר

גיל 29 בנובמבר 2013

אבל שוב, בNFL זה שונה. יש הרבה יותר אי וודאות גם בבחירות הראשונות ויש שחקנים איכותיים גם לא במקום הראשון. אלא אם מדובר בשחקנים חד פעמיים כמו לאק או מאנינג (שגם אותו כמעט בחרו מקום שני לטובת שחקן שהיה באסט מוחלט) אין סיבה לטאנקינג. אני שואל אותך, את מי קליבלנד או כל קבוצה אחרת יבחרו במקום הראשון בדראפט ששווה בשבילו להפסיד?

נדב 29 בנובמבר 2013

מאחר ואני לא חזק בקולג'ים אני לא באמת יודע מי הפרוספקטים החמים אבל אני בטוח שאם תשאל את החברה מESPN יהיו להם תשובה או שתיים לגבי מי קליבלנד צריכים לבחור

אלון 29 בנובמבר 2013

נדב, השנה אין בחירה ראשונה ברורה. זה יהיה תלוי במה הקבוצה הבוחרת צריכה יותר.

גיל 29 בנובמבר 2013

זה בדיוק העניין, מכיוון שאין בחירה ראשונה מוסכמת כל אחת תבחר לפי הצרכים שלה כך שבחירה נמוכה יותר לא בהכרח תפגע בבחירה שלה. בטח שזה לא שווה טאנקינג. הרי לפי ההגיון הזה כל קבוצה שכבר לא במירוץ לפלייאוף תשתדל להפסיד כל משחק כדי לשפר את המיקום שלה.

אריאל גרייזס 28 בנובמבר 2013

אני מסכים, לא קל לעשות טאנקינג, בעיקר בגלל שהשחקנים ממשיכים לשחק. בשביל לעשות טאנקינג מוצלח לא צריך רק לספסל שחקנים טובים, צריך ממש להתאמץ, נגיד – להחתים ק"ב בן 40 שלושה ימים לפני תחילת העונה ולתת לו לפתוח..

נדב 28 בנובמבר 2013

הבעיה היא שגם QB בן 40 שתגיד לו שזה לעונה אחת וזהו, עדיין יש כ"כ הרבה משתנים מסביב כמו OL וDL ומזל וRB ככה שיוצא שצריך לצאת הרבה דברים ביחד כדי שהטאנקינג יהיה מוצלח.
עוד חסרון זה העונה הקצרה שבה אפילו 4 נצחונות זה לא ממש גרוע לעומת הNBA והMLB שהם עונות ארוכות אז בסופו של דבר הטאנקינג משפיע

אריאל גרייזס 28 בנובמבר 2013

ברור. אני לא אומר שזה קל אבל זה לא אומר שלא מנסים

גיל 28 בנובמבר 2013

אם אתה מתכוון לאינדי לא יעזור לך, העובדות הן אחרות. רק שבוע לפני העונה היה ברור שמאנינג לא יכול לשחק (להזכירך, הייתה שביתה באותה שנה ושחקנים לא יכלו לתקשר עם המאמנים עד קרוב מאוד לעונה). החתימו מה שיכלו, אפשר לחשוב איזו אלטרנטיבה הייתה להם? הם גם ניסו ק"ב שונים. איך זה מסתדר עם העובדה שהם עושים טאנקינג? לא עדיף לדבוק בק"ב מסריח?

עידן. 28 בנובמבר 2013

אתה ואריאל פשוט מדברים על דברים שונים בהגדרת טאנקינג.

טאנקינג זה לא שהשחקנים או ההנהלה כולם נפגשים בסמטה אפלה ומחליטים "מעכשיו אנחנו מפסידים". טאנקינג זה יותר עניין פסיכולוגי.

קח את אטלנטה ויוסטון, שתי קבוצות שלפני העונה היו רבים שהימרו שיפגשו בסופרבול ושהסגל שלהן נשאר דומה לזה שהצליח שנה שעברה. העונה שלהן התחילה גרוע, גם בגלל חוסר מזל, ובשלב מסויים אתה רואה שהשחקנים פשוט "ויתרו" על העונה, גם אם לא באופן מודע. התיקולים פחות חזקים, האגרסיביות ירדה והקבוצות נראות כמו פח אשפה. הרי עם כל הפציעות והכל אתה לא באמת חושב שהן גרועות כמו המאזן שלהן נכון?

מנגד תראה את קנזס סיטי. הקבוצה הגרועה בליגה שנה שעברה שהתחזקה באלכס סמית והפכה לקבוצת ההגנה הטובה בליגה ומועמדת לגיטימית לסופרבול.

בסופו של דבר פוטבול הוא משחק של אינצים. מספיק שהמאמץ שלך יורד או עולה ב- 5% והתוצאה יכולה להשתנות באופן דרסטי.

גיל 29 בנובמבר 2013

מאיפה אתה יודע שהם ויתרו? לי דווקא נראה שהם מאוד משתדלים רק שהם לא יכולים. הרי עד לפני כמה שבועות דיברו על זה שטמפה וג'קסונוויל ויתרו והשחקנים לא מתאמצים, והנה אנחנו רואים שבמיוחד בטמפה שחקנים דווקא כן מתאמצים עבור המאמן והם משחקים הרבה יותר טוב. שחקנים הם מקצוענים והם יודעים שחוסר מאמץ יזיק לחוזה הבא שלהם. זה נכון שיש מומנטום גרוע של קבוצות וחלקן נראות זוועה כששום דבר לא הולך. אבל לשחקנים יש גאווה מקצועית וגם אם קשה והכל הולך נגדם הם משתדלים.

ומאזנים לא בהכרח משקפים יכולת אמיתית של קבוצות. כמו שראינו שוב ושוב העונה משחקים מוכרעים בגלל דברים שוליים כביכול.

austaldo 28 בנובמבר 2013

בליצ'יק אמר שהרוח באותה שעה היתה שווה "twenty yards of feiled position"
בדרייב האחרון של דנוור בהארכה ג'יימי קולינס תיקל את וולקר קצת לפני קו ה 35 יארד של ניו-אינגלנד. זה ניסיון פילד גול מ 55 יארד, ועם רוח גבית של 20 קשר זה בהחלט אפשרי כי עם בועט טוב כמו פרייטר הכדור יגיע לשער בלי שום בעייה. לעומת זאת בעיטה מ 55 יארד ברוח נגדית של 20 קשר חסרת סיכוי כי הכדור פשוט לא יגיע לשער.
בליצ'יק העריך שההגנה שלו לא תיתן טאצ'דאון ובמיקרה כזה עדיף היה לקבל את הרוח.

גיל 28 בנובמבר 2013

אני חושב שההחלטה סבירה בתנאי ההארכה הקיימים. אם היה מדובר במצב שרק פילד גולד מנצח את המשחק אז הסיכון גבוה מדי, אבל כשט"ד מנצח זה סיכוי נמוך למדי. גם ככה מעט מאוד משחקים הסתיימו בהארכה בט"ד ולא נראה שהיה סיכוי גבוה שזה יקרה פה.

מוטי 28 בנובמבר 2013

לגבי שנהאן: דווקא הרבה ביקורת הוא חוטף והרבה פרשנים מעריכים שהוא והבן שחו ילכו הביתה בסוף העונה. היה קשה לראות את הרדסקינס סיום שני. וגם RG3 נראה נורא, כולל בקבלת ההחלטות שלו.

לגבי יוסטון – אני לא רואה טאנקינג. לפני שבועיים הוא נתן צ'אנס נוסף לשאוב וזה עדיים נראה רע. ואז ביקרו אותו שהוא לא נותן יותר זמו לקינום.

גיל 28 בנובמבר 2013

עזוב, אנשים פה דבקים בתאוריה המופרכת הזו. כאילו שגם למאמן לא איכפת והוא לא יכול לעוף בגלל שהקבוצה גרועה, בדיוק כמו שקרה באינדי (שם גם הGM עף).

אריאל גרייזס 28 בנובמבר 2013

דווקא כששאוב עלה הם נראו הרבה יותר טוב. ואז משחק אחר כך עוד פעם ספסלו אותו

red sox 28 בנובמבר 2013

התיאוריה בפני עצמה לא מופרכת בכלל, אבל זה לא המקרה. ביוסטון פשוט הבינו שכל דקה ששאוב מבלה על המגרש מורידה את הערך שלו בטרייד. כיוון שלקייס קינום ממילא יש ערך טרייד אפס, זו החלטה בלי סיכון.

טוב נו, אולי בכל זאת הם מפסידים בכוונה.

אריאל גרייזס 28 בנובמבר 2013

אני לא חושב שבשלב הזה הם יכולים לקבל משהו בשביל שאוב. בחירת סיבוב שישי יהיה נהדר בשבילם. אף קבוצה לא תיתן עליו משהו בשביל לקחת את החוזה שלו, הם יחכו שהוא ישוחרר ואז יחתימו אותו על מינימום בתור בק אפ

7even 28 בנובמבר 2013

אני רק שאלה(אחרי שנפלתי מהמשפט על אוקלנד) – מה הסיפור של ידידינו אל דייויס, עבור אחד שמעולם לא עקב מי יודע מה אחרי החבר'ה מהחור השחור?

אריאל גרייזס 28 בנובמבר 2013

מה הסיפור? פעם, לפני הרבה מאוד שנים, אל דיוויס היה חדשן אמיתי. אחד מאלו שאחראיים להצלחה של ה-NFL. עם הזמן, הוא התחיל להתחרפן, רב עם כל העולם, תבע עיריות ואת הליגה על כל מיני שטויות, והכי גרוע – היה בטוח שהוא עדיין מבין יותר טוב מכולם בפוטבול ולכן המשיך לבחור בשחקנים שעל הנייר אמורים להיות ספקטקולרים ובתכ'לס היו באסטים גדולים.

red sox 28 בנובמבר 2013

מהתיאור שלך זה נשמע כאילו הוא אשכרה היה אדם סביר והגיוני. אני חושב שבהשוואה לאיך שהוא ניהל את הריידרס זה נוסח שאפילו הביוגרף שלו היה חותם עליו.

אריאל גרייזס 28 בנובמבר 2013

כן, יש בזה משהו. רק על הבחירה ההיא בג׳אמרקוס ראסל הוא היה צריך להיות מאושפז. אבל היי – זה הביא לנו את הביטוי המיתי ״התקפת הקוף המערבי״

red sox 28 בנובמבר 2013

מאושפז? זה קייס להיכנס פירסט באלוט להול!

גיל 29 בנובמבר 2013

תשמע, אנשים לא מודעים לזה אבל מה שהוא עשה לליגה ולריידרס זה אגדתי. יש מעט מאוד אנשים שתרמו לפוטבול כמוהו. נכון שבשנים האחרונות הוא עשה כמה שטויות והיה עם יד קלה על ההדק, אבל הייתה לו טביעת עין לכישרונות. הוא בחר קיקר בבחירה ה17 הכוללת ב2000 שעדיין משחק איתם וגם הפאנטר שבחר באותה שנה עדיין בליגה. חוץ מבריידי אני לא בטוח שיש עוד מישהו שמשחק מאותו דראפט, בטח לא שני שחקנים שנבחרו על קבוצה אחת.

7even 28 בנובמבר 2013

לדעתי בליצ'ק פשוט חיכה להזדמנות הזו כל החיים, והכל פשוט הסתדר לו כמו בפאזל מושלם: משחק מול פייטון, קיפאון, הארכה, הטלת מאטבע, ו…ניצחון בהטלת מטבע.
הוא כמובן לא יראה את זה אבל הכל פשוט הסתדר לו מושלם, והוא רק חיכה לרגע הזה של ניצחון בהטלת מטבע ובחירה לשים את הכדור בידיים של פייטון כדי להגיד לו בפנים, בשידור קואסט טו קואסט: אני לא סופר אותך, ובויכוח על בריידי ועליך אין בכלל תחרות. ואין לי ספק שאתה לא מסוגל להביא את הקבוצה שלך אפילו לשער שדה.

לא שבריידי עשה את זה מיד אח"כ…

אלון 28 בנובמבר 2013

אם זה היה תלוי ביכולת של פייטון ובריידי בהארכה זה היה נגמר תיקו.

גלן 28 בנובמבר 2013

אני חושב שצריך פוסט על הקבוצות שאתה אוהד ומעליבות אותך.
מתי הכי נעלבתי מקבוצה?

אנחנו כבר באיבוד ה שלישי ורבע שני לא נגמר. אני נעלב עד עמק נשמתי. ב 16:0 לא נעלבתי ככה.

ניתאי 28 בנובמבר 2013

מה עם הפוטבול שלנו?

אריאל גרייזס 28 בנובמבר 2013

צודק צודק, האמת היא שברגעים אלו יש משחק בירושלים. אני אעדכן יותר מאוחר על המשחק בשבת

גלן 28 בנובמבר 2013

סימן שפיות בודד. במקום קיד רוק או איזה אמנם יקר שילמו מעט להופעת החג המסורתית ונתנו לצדקה. נכנס קצת שכל…

בכל מקרה עוד משחק של איזה 600 יארדמול 200 ורק טד הפרש. הפער בין כישרון לאופי מעולם לא היה כל כך חד. הולך לאכול טרקי.

אריאל גרייזס 28 בנובמבר 2013

ההגנה של גרין ביי כל כך גרועה שאני לא רואה איך אתם מפסידים את זה

אריאל גרייזס 28 בנובמבר 2013

I rest my case

red sox 28 בנובמבר 2013

לא מבין את הפליאה על קבלת ההחלטות ואיכות הביצוע בדנבר. אחרי הכל מי שעומד שם על הקווים זה ג'ק דל ריו. פעם הוא נחשב למאמן צעיר שמוציא את המקסימום מהקבוצה שלו, אחר כך הוא נחשב למאמן שחצן שלא מוציא כלום מהקבוצה שלו.
דבר אחד לא השתנה – הוא מנהל המשחק הכי גרוע שאי פעם עבד בליגה.
טוב אולי בעצם השני הכי גרוע. קרב צמוד עם אחד, ג'ון פוקס…

אריאל גרייזס 28 בנובמבר 2013

איפה ראית פליאה? להיפך, אמרתי בסיכום המשחק אני חושב שלא ממש רואים הבדל. אבל הנחמה של אוהדי דנבר זה שפוקס חוזר שבוע הבא..

מנחם לס 28 בנובמבר 2013

אני לא יודע אם אתם ממש חוזים במשחק LIVE, אבל מה שבוש ובל עושים לדפנסיב ליין של גרין ביי זה לא יאומן. עוד טאץ' דאון הרגע, סטפורד לאוגלטרי (בחצי עין בעת אכילת הטורקי) – 10-40

לפני כמה דקות סטפורד זרק כדור לאיזה 70 יארדס. אני לא חושב שיש קוורטרבק אחר בליגה עם תותח כזה במקום זרוע.

אריאל גרייזס 28 בנובמבר 2013

תותח תותח אבל עם מוח של ציפור. ההגנה של גרין ביי זה לא קריטריון לכלום

red sox 28 בנובמבר 2013

ההגנה של גרין ביי מחרידה, ועדיין זו הבעיה הכי קטנה שלהם כרגע. אם ההתקפה שלהם לא מסוגלת לתרגם 4 איבודים ב33 הדקות הראשונות ליותר מ10 נקודות אז הם בצרות. למעשה אנחנו מדברים על 3 נקודות כי 7 הגיעו ישירות מהחזרת פאמבל.
תן לרודג'רס 3 פוזשנס על החשבון והוא יוריד אותך למחצית במינוס 17.

austaldo 29 בנובמבר 2013

לראיין מאלט, המחליף של בריידי יש תותח עוד יותר חזק ביד – הוא מטיס את הכדור ל 90 יארד בלי שום בעייה ועדיין אני לא חושב שבליצ'יק מתכנן לעלות איתו במקום בריידי בזמן הקרוב.
אגב, ג'מארקוס ראסל היה זורק 60 יארד בישיבה.

מוטי 29 בנובמבר 2013

קו ההתקפה של גרין ביי כל איום ונורא, והקבוצה במומנטום שלילי כל כך, שגם רוג'רס לא יושיע. באופן אירוני, דווקא רוג'רס הוא "הבעיה" של גרין ביי, מאחר ועושה רושם שכל הקבוצה מתבטלת מולו. גרין ביי הרימה ידיים בהיעדרו, מחוסר אמונה בעצמה. על ההגנה כבר טובים וחכמים ממני כבר העידו… טיילת מוחלטת. שני רצים טוחנים אותה, רץ שלישי בהחזרת פאנטים…

Yavor 29 בנובמבר 2013

עלתה לי שאלה לגבי הדראפטים:
יש כאלה שמגיעים לדראפט ישירות מהתיכון, כמו ב- NBA פעם? וכמה מהנבחרים גבוה בדראפט משלימים רק שנה או שנתיים? נראה לי שזה יותר קריטי כאן מאשר בכדורסל, כי זה ספורט הרבה יותר פיזי וצריך כוח של גברים ולא של ילדים.

גיל 29 בנובמבר 2013

לא, אסור. שחקנים חייבים להיות 3 שנים מאז שסיימו תיכון שלרובם זה אומר 3 שנים במכללות. הטענה היא שהם באמת לא חזקים מספיק פיזית כדי להתמודד עם הגדולים אבל לא בטוח שזה באמת מוצדק. מה שכן, בניגוד לכדורסל ששם אפשר להשפיע מיידית גם מהתיכון בפוטבול חייבים ללמוד הרבה לפני שיתנו לך לשחק. רוב שחקני המכללות יושבים שנה אחת בחוץ כדי ללמוד את התפקיד שלהם ומשחקים מהשנה השנייה והלאה.

Comments closed