דברים שלמדנו בשבוע 15 (וגם יומן אליפות)

שבועיים לסיום העונה, זמן טוב לראות מה אנחנו יודעים על כל אחת מהמועמדות לפלייאוף

אני אתחיל בפטריוטס, ברשותכם.

אני חושב שאחרי 14 משחקים, אנחנו יודעים בדיוק מי הם הפטריוטס.

הם קבוצת בית מצוינת, הם קבוצה שאף פעם לא תחטוף בראש (כל ההפסדים שלהם היו בפוזשן אחד ומטה ובכולם היתה להם הזדמנות לנצח בדרייב האחרון) אבל גם אף פעם לא תדרוס (למעט המשחקים מול פיטסבורג, טמפה ומיאמי בבית, הפטריוטס ניצחו את כל המשחקים שלהם בפוזשן אחד גם כן – וגם את שלושת המשחקים הללו הם הצליחו לברוח רק בחצי השני).

הם קבוצה עם הגנה בינונית שהליינבקרים שלה לא מסוגלים לעצור באמצע אף אחד (מיאמי חגגו עליהם שם השבוע) ועם בעיה קשה ברד זון ברגע שגרונקובסקי נפצע.

הם קבוצה עם אחד הק"בים הגדולים בהיסטוריה אבל עם קו הגנה שלא מסוגל לשמור עליו מספיק טוב. והם חסרי יצירתיות התקפית שכל כך נדרשת במצבים כאלו – אין מהלכים מתוחכמים, אין סקרינים לראנינג בק (מה שקנזס סיטי עשו עם צ'ארלס בערך כל מהלך שני ביום ראשון).

The Pats are who we thought they were, כפארפרזה על דניס גרין. אלא אם יחול איזה שינוי מפתיע – טריקים שמקדניאלס שומר בשרוול לפלייאוף, חזרה של הרסיברים למרחקים ארוכים לקראת הפלייאוף, איזה שהיא קשיחות הגנתית שלא ידענו שקיימת – גם שאר הליגה יודעת בדיוק מה שהיא מקבלת.

אני לא אומר שהפטס לא מסוגלים לנצח בפלייאוף. כמו שאמרתי – הם נמצאים במשחק עד הסוף בכל אחד מהמשחקים שלהם. הם לא מפסידים בקלות ועם ק"ב כזה טוב שום יתרון לא בטוח. אני חושב שהם גם מחזיקים ביתרון מוראלי מסוים על קבוצות אחרות שיודעות את כמות הקאמבקים בחצי השני שהם עשו השנה ויפחדו מזה.

אבל בפוטבול, אין כמעט דבר יותר גרוע מלהיות צפוי. וזה מה שהפטס עכשיו, צפויים להחריד.

*

ומכיוון שמנינו את מה שאנחנו יודעים על הפטריוטס, שבועיים לפני סוף העונה זאת הזדמנות טובה לראות מה אנחנו יודעים גם על שאר הקבוצות:

AFC

– דנבר: האמת, מדהים הדמיון בין הקבוצה הזאת לקודמת. גם דנבר תלויה לחלוטין בק"ב שלה, גם אצלה ההגנה בינונית להחריד וגם אותה אי אפשר להספיד, לא משנה באיזה פיגור היא. וכמו הפטריוטס, בזכות מאמנים שמרניים, גם דנבר היא קבוצה צפויה מאוד.

הם עדיין יהיו אצל מרבית המומחים (גם אצלי) מדורגים גבוה מהפטריוטס, והסיבה לזה פשוטה – למאנינג יש מטרות טובות בהרבה ממה שיש לבריידי (וגם משחק ריצה טוב יותר), כמו שהמספרים שלו השנה מוכיחים. ועדיין, קבוצה צפויה היא קבוצה בבעיה. וגם דנבר קצת צפויים מדי.

– קנזס סיטי: מצחיק שהיה לי דיון על זה שבוע שעבר או לפני שבועיים עם אחד המגיבים ואז הגיע יום ראשון כאילו כדי להוכיח את הטענה שלי. דבר אחד אנחנו יודעים בודאות לגבי קנזס סיטי – ההתקפה שלהם תלויה לחלוטין בג'מאל צ'ארלס.

אלכס סמית לא יודע או לא מסוגל או לא אוהב (מחקו את המיותר) לזרוק ליותר מעשרה יארדים. הוא תמיד יעדיף את הצ'ק דאון לראנינג בק על פני מסירה ארוכה. היכולת של צ'ארלס, כמו שראינו ביום ראשון, לעשות מזה הרבה יארדים, יחד עם יכולת הריצה שלו, היא זאת שנותנת להתקפה של קנזס סיטי את הכח שלה.

קבוצה שתעצור את צ'ארלס (קצת מזכיר את הדרך שבה ניו אינגלנד עצרו את מרשל פולק בסופרבול ההוא, רק שאז לקורט וורנר היו עוד מטרות ומן הסתם הוא ק"ב קצת יותר טוב מסמית'), יחד עם הקשיים שיש להגנה הזאת, יסיימו את העונה של הצ'יפס.

– אינדיאנפוליס: האמת, אנחנו לא יודעים עליהם הרבה. אנחנו יודעים שאנדרו לאק ק"ב מצוין שמתקשה מאז שהמטרה הראשית שלו נפצעה. אנחנו יודעים שאין להם יותר מדי משחק ריצה. אנחנו יודעים שההגנה בינונית למדי ושהמאמן הוא לא מוצלח במיוחד.

נראים כמו וואן אנד דאן. קצת כמו בולטימור שנה שעברה.

– הא, בולטימור: עליהם כבר דיברתי שבוע שעבר, אז מה שאנחנו יודעים די ברור. יש להם ק"ב לא יציב עם ביצים שמסוגל לנצח משחקים  ומעלה את הרמה שלו במשחקים חשובים. הוא גם צבר המון ניסיון בפלייאוף בשנים האחרונות. ההגנה שלהם משתפרת משבוע לשבוע. המאמן שלהם יודע מה הוא עושה. והשבוע גם גילינו שיש להם קיקר שחבל על הזמן.

– סינסינטי: שימו לב שהבאנגלס, בניגוד למה שהיה נראה ברור אך לפני כמה שבועות, בכלל לא בטוחים בתור ראש בית. וכמו שראינו השבוע, אנחנו יודעים שבלי ביתיות מסוימת יהיה להם מאוד קשה. אנחנו גם יודעים שאנדי דלתון (או דלטון? שמישהו יחליט כבר) לא יציב ולא טוב מספיק בשביל הפלייאוף. אנחנו גם יודעים שמארווין לואיס שייך לקטגוריה הזאת.

טיפה משעשע, אבל מי שמכיר בייסבול קצת, היה יודע לראות את הדמיון בין הקבוצה של סינסי בפוטבול לזו של הבייסבול. קבוצות עונה סדירה טובות עם מאמן לא ממש טוב שדי ברור לכולם שיעופו די מהר בפלייאוף.

– מיאמי: רגע, מיאמי בפלייאוף? אז זהו, שעם שני ניצחונות בשני המחזורים האחרונים – שניהם משחקים לא נורא קשים על הנייר – בפאלו והג'טס – למיאמי יש סיכוי מצוין להכנס כי הם צריכים הפסד אחד של בולטימור (הם הפסידו לבולטימור השנה אז שיוויון בנקודות יעלה את הרייבנס). אבל הנה מה שאנחנו יודעים על מיאמי – הם מיאמי. אל תתפלאו מהפסד כבר בשבוע הבא בבפאלו או אפילו מול הג'טס במחזור האחרון כשכל מה שהם צריכים זה ניצחון כדי להעפיל.

NFC

– סיאטל:גם פה אנחנו יודעים כמעט הכל. קבוצה ביתית מאוד אבל גם יודעת לנצח בחוץ (לא שהיא תצטרך את זה). משחק ריצה מצוין. משחק הגנה עילאי שקשה מאוד למסור עליהם (מה שמונע קאמבקים בדרך כלל). מאמן טוב עם ניסיון. ק"ב יחסית חסר ניסיון אבל מהווה איום כפול, במיוחד ביכולת שלו להאריך את המהלך ביציאה מהפוקט ועדיין למסור כדור מדויק.

ואולי זה עקב אכילס של סיאטל השנה, כנראה היחיד – היא כמעט צפויה מדי. יותר מזה, היא לא נתקלה כמעט בהתנגדות משמעותית השנה – קצת מזכיר את גרין ביי של לפני שנתיים או שלוש. איך היא תתמודד (אם תצטרך להתמודד) עם פיגור או עם דברים שהיא לא מכירה – זאת שאלה מצוינת.

– סן פרנסיסקו: התקפה שמתחילה להתחבר. הגנה מצוינת. מאמן מצוין. צברו ניסיון בפלייאוף האחרון. ק"ב עם פגמים ידועים. הבעיה העיקרית שלהם לדעתי היא שההתקפה שלהם צפויה מדי. מצד שני, ההגנה אמורה לאפשר להם להישאר בכל משחק – וזה מה שצריך להפחיד בערך כל קבוצה שאמורה לפגוש אותם.

– אריזונה: תשכחו מזה, לא יהיו בפלייאוף.

– דטרויט: תלויה כמעט לגמרי בקלווין ג'ונסון. ק"ב לא מספיק יציב שעושה הרבה טעויות. משחק הגנה אופרטיוניסטי. נטיה לבעוט בדלי. כן, גם השנה זאת לא השנה שלהם.

– שיקגו: הגנה חדירה מדי. התקפת מסירה מצוינת אבל ק"ב שפשוט אי אפשר לסמוך עליו ופגיע מאוד תחת לחץ. גם הם לא יגיעו רחוק.

– גרין ביי: אולי הקבוצה שאנחנו יודעים עליה הכי פחות. האם רוג'רס יחזור מתישהו? עד כמה הקבוצה תיראה שונה כשרוג'רס יחזור? האם הוא מסוגל לחפות על הגנה מאוד מאוד בעייתית? האם מאט פלין מסוגל, כמו שהוא עשה השבוע, לקחת את המושכות ולהביא את הקבוצה לפלייאוף?

אני אגיד רק את זה – אם רוג'רס חוזר, הפאקרס יהיו הסוס השחור של הרבה אנשים. לאור היכולת של ההגנה שלהם, לא בטוח שבצדק.

– ניו אורלינס: לא מסוגלים לנצח בחוץ. והם ישחקו בחוץ לפחות פעם אחת בפלייאוף, אולי כבר בשבוע הראשון. זה כל מה שצריך לדעת. אם אתם מתעקשים על להרחיב, אז דרו בריס נחטף הרבה יותר מדי (ואיבודי כדור זה הקילר הכי גדול לקבוצה) ואחרי כמה משחקים, כל ההתקפות התאימו את עצמן להגנה של רקס ראיין, שכבר לא מפחידה אף אחד.

או בקיצור, לא מסוגלים לנצח בחוץ.

– קרולינה: מאמן טוב. הגנה מצוינת. התקפה שיודעת לאכול שעון. הראו שמסוגלים לנצח קבוצות טובות וגם בחוץ. עמדו במשחקים צמודים. השאלה העיקרית היא היכולת של קאם ניוטון להמשיך את היכולת הזאת בפלייאוף הראשון שלו.

– פילדלפיה: התקפה אופטריוניסטית שקשה מאוד לעצור. קצב מהיר וכלים התקפיים (דשון ג'קסון, לשון מקוי) מהטובים בליגה. הגנה מחורבנת. כן, מחורבנת. יותר מדי עליות וירידות. מתקשים בחוץ. הגנה מחורבנת כבר אמרתי?

– דאלאס: מאזן קריירה טוני רומו בנובמבר: 26-6. בדצמבר: 13-19. המצחיק הוא שהמספרים שלו בדצמבר לא שונים בהרבה מאשר בשאר השנה. אז מה ההבדל? ובכן, הקבוצה כולה. אני צריך לחזור שוב על המנטרה עם ג'רי ג'ונס?

Tony-Romo

יצליח לקחת מתישהו את דאלאס לארץ המובטחת? לא כל עוד ג'רי גונס שם. טוני רומו

דבר אחרון שאנחנו יודעים: קבוצת הפנטזי שלי (כן, כן, ג'מאל צ'ארלס ודשון ג'קסון) התפוצצה שבוע אחרי שנחנקה בשבוע האחרון ונכשלה לעלות לפלייאוף. קלאסי.

הא, וגם אין משחק פוטבול ביום חמישי, בשעה טובה.

***

בזמן האחרון הזנחתי קצת את החובות שלי, אז הנה משחקי השבוע ב-IFL:

חמישי ב-20:30 באיצטדיון קראפט בירושלים, הרבלס מאחרים את הטרופרס מפתח תקווה

שישי ב-10:30 באוניברסיטת ת"א דרבי תל אביבי, כשהפיונירס יארחו את ההאמרס למה שאמור להיות משחק צמוד ומצוין.

מוצ"ש ב-, 21:00 איצטדיון מיכה רייזר ב"ש. הבלאק סווארם מארחים את הליונס הירושלמים.

כולכם מוזמנים.

 

קומדיה של טעויות
50 יום לסוצ'י: שיטת השקשוקה גרסת ספורט החורף בישראל

No Comments

גיל 19 בדצמבר 2013

לפטס אין סוואגר וכל המשחקים הצמודים הולכים בערך חצי חצי ועם זה יהיה קשה להגיע לסופרבול, בטח אחרי שגרונקובסקי נפצע. בכלל, נראה שבריידי חושב שהוא עדיין שם כשהוא כמה פעמים מסר גבוה מדי לרסיברים שלו. מהמשחק הזה הסיפור הגדול הוא הסייפטי של מיאמי ששבר את המסירה של אמנדולה בסוף ועשה את האינטרספשן. זה המשחק הראשון שלו בNFL כשהוא בשנתיים האחרונות היה רק בpractice squad של הניינרס וקראו לו באמצע השבוע ממיאמי לשחק.

דנבר באמת הפייבוריטים אבל לא בהרבה. הם צריכים את מאנינג בשיאו (ובמיוחד על המגרש) כי ההגנה שלהם כרגע פח אשפה. דווקא קנזס סיטי יכולה להיות הסוס השחור כי יש להם בשבועות האחרונים התקפה אימתנית עם הרץ הטוב בליגה שיכולה לשרוף הרבה זמן מהשעון ואלכס סמית שנראה כמו מרינו. אם רק ההגנה שלהם תתייצב כמו בתחילת העונה השמיים הם הגבול עבורם.

אינדי לדעתי הם הסוס השחור בגלל שהם לא צפויים. לאק התייצב במשחק האחרונים והיו להם הרבה פציעות השנה בעיקר בטייט אנד ובליין מה שהקשה אליו. דווקא המאמן הוא נקודת אור שם ואחד שלא פוחד משום דבר.

דטרויט הפסידו השבוע בגלל מגהטרון באופן מפתיע. הוא שמט כמה כדורים קריטיים שהיו נותנים להם ניצחון.

והתכוונת לרוב ראיין לא ששניהם טובים בהגנה השנה.

עומרי 19 בדצמבר 2013

לפאטס אין סוואגר?? Com'on man!
הפאטס נושאים את עצמם כמו מי שכל הפסד שלהם הוא הישג עצום ליריבה שכנגד. שלא לדבר על הקאמבקים שכל הליגה ראתה.

ללא קשר, פציעת גרונקוסקי טרפה את הקלפים והסיכוי לצאת מקונפרנס די חלש ירד משמעותית.
אין דרך להחליף את גרונק.
נגד מיאמי הבעיה המטרידה הייתה שההתקפה די תיקתקה, כמות גבוהה של המרות ואפילו משחק ריצה סביר.
ולמרות זאת זה לא הספיק דווקא בגלל קריסה הגנתית נגד התקפה בינונית.

בכל זאת בריידי פיתח מאוד את אופציית אדלמן ואמנדולה, אם יישאר בריא הוא כישרון ברמה גבוהה.את בויס אני מאוד מחבב.
עם חזרה של דובסון או תומפקינס ובהנחה מאוד שברירית להמשך נטול פציעות משמעותיות אני חושב שזו שנה שאפשר לצאת ממנה מה-afc גם במצב העניינים הנוכחי.

גיל 19 בדצמבר 2013

בוודאי שאין להם סוואגר, במיוחד בלי גרונקובסקי. הם בקושי מנצחים קבוצות שפעם היו מנצחים כבר במחצית, והם שמים על הלוח משהו כמו 20-25 נקודות. יש להם הרבה משחקים צמודים שהולכים בערך שווה בשווה לטובתם ולרעתם. הם יכולים לנצח חלק גדול מהקבוצות אבל גם חלק גדול מהקבוצות יכולות לנצח אותן בכל יום נתון. כמו שאריאל כתב, ההתקפה די צפויה ואי אפשר לבנות על הניסים של בריידי כל משחק.

עומרי 19 בדצמבר 2013

אתה מתבלבל בין סוואגר לבין יכולת מקצועית גרידא. אחרי מאורעות הקיץ ופציעות תוך-עונתיות של ארבעה משבעת השחקנים הכי חשובים בסגל ושניים מהשלושה הפאטס נפגעו מאוד באופן בלתי נמנע.
זה לא אומר שהם לא סוחבים את עצמם כמו קונטנדרים ואמונה עצמית בכל משחק ומשחק. וזה לא אומר שיריבות הפסיקו לפחד, בעיקר בפוקסבורו.
יש בדיוק קבוצה אחת שלא מפחדת, וזו בולטימור. הבעיה שהיא גם נמצאת במומנטום מצוין.

עומרי 19 בדצמבר 2013

למשל ניו-אורלינס זו קבוצת פוטבול טובה מאוד, מוכשרת מהפאטס של פוסט המשחק מול קליבלנד, אבל בלי סוואגר.

גיל 19 בדצמבר 2013

כל העונה אין להם סוואגר, לא אמרתי שזה חדש. אין להם את היכולת לגמור משחקים מוקדם כמו פעם והם נכנסים הרבה פעמים לפיגורים מפתיעים. הפטריוטס אפילו יכולים לא להעפיל לפלייאוף אם יפסידו את שני המשחקים הבאים ומיאמי ינצחו.

ומבולטימור לא הייתי דואג. הם לא יגיעו לפלייאוף והם לא כאלו טובים. פלאקו נראה רע ביום שני. היה להם מזל שהליונס היו נוראים.

עומרי 19 בדצמבר 2013

התסריט שאתה מדבר עליו יקרה רק בשילוב:
1. הפאטס יפסידו לבולטימור בראשון (50-50) ואז לבאפלו במחזור האחרון (מאוד לא סביר)
2. סינסנטי ינצחו את מינסוטה (סיכוי טוב)

3. בולטימור ינצחו את סינסנטי במחזור האחרון (50-50)

4. מיאמי מנצחת את שני המשחקים שלה מול יריבות מהבית שלה.

בקיצור, לא הייתי שובר תכנית חיסכון כדי להמר על העניין.

הפאטס צלחו השנה מדורי ייסורים והגיעו לשלב הזה כשמצבת הכישרון האיכותי בסגל מאוד מדולדלת. אין שום ציפייה שיפרקו יריבות במצב הזה. מעבר לבריידי, סוואגר הוא חלק חשוב בכך שהם מועמדים לגיטימיים לסופרבול עם ניצחונות יוקרתיים באווירת פלייאוף על דנבר וניו אורלינס.

גיל 19 בדצמבר 2013

הדבר היחיד שלא סביר זה שהם יפסידו במחזור האחרון לבפאלו.

הפטס מגיעים עם הלשון בחוץ אחרי עונה שהם לא שיחקו כל כך טוב. הם לא פרקו אף יריבה חוץ מפיטסבורג השנה. אין להם שום סיכוי אמיתי לאליפות, במיוחד אם יצטרכו לשחק בחוץ פעמיים שם הם חלשים. את דנבר הם לא יעברו בדנבר.

יריב 19 בדצמבר 2013

הצטברות של אירועים סבירים היא בדרך כלל אירוע לא כל כך סביר – רק אומר.

גיל 19 בדצמבר 2013

לא בהכרח. בסופו של דבר רצף כלשהוא חייב להתרחש.

יריב 19 בדצמבר 2013

בסופו של דבר כל אירוע עם הסתברות חיובית חייב להתרחש, אבל זה לא הופך אותו לסביר. מה שהופך אותו לסביר הוא שהוא נוטה להתרחש בתדירות גבוהה, וזה לא המצב בהקשר הזה. למה הדבר דומה? אני מטיל חמישה מטבעות ומנצח אם כולם נופלים "עץ". כל אחד מהם, סביר שיפול "עץ". כולם ביחד, לא סביר.

גיל 19 בדצמבר 2013

למה מה שתארת לא סביר? זה רצף שהוא סביר במידה שווה בדיוק כמו רצף אחר ולכן סביר בהחלט שיתרחש. מה נחשב לסביר בדיוק? אם כל אחד מהמשחקים הוא בסבירות של 90% להתרחש (והם לא) אז יש יותר מ50% סיכוי שתסריט כזה יתרחש. זה נראה לי סביר ביותר. גם אם הסיכויים הם 20% זה עדיין סביר. זה לא אומר שאין תסריטים יותר סבירים או שרוב הסיכויים שזה יקרה אבל סביר זה התרחשות של מאורע או מאורעות שלא תהיה בגדר הפתעה גדולה.

יריב 19 בדצמבר 2013

אני לא רוצה להיכנס לדיון על הגבול המדויק בין "סביר" ל "לא סביר", יש להניח שיש איזו הסתברות שבה נעביר את הגבול בהתאם לתוכן הדיון. אני בטוח שבהקשר הנוכחי הסתברות של 3.125% היא "לא סביר". בדומה לזה, אם עומרי היה מתאר אירועים שהסיכוי של כל אחד מהם הוא כ 90%, הוא כנראה לא היה מתאר את חלקם כ "50-50". אפילו "סיכוי טוב" כנראה מתייחס למשהו כמו 70-80%. 90% זה הסיכוי של שיקגו 95-96 לנצח קבוצה ממוצעת בליגה באותה שנה.

לגבי "כל רצף אחר", כמובן שההסתברות שווה. אלא שיש הרבה יותר רצפים אחרים, ולכן כשאני עושה את ההפרדה בין הרצף הזה לכל האחרים יחד, הפער די ברור. אירועים של 1 ל30 קורים בערך 1 לשלושים נסיונות, אבל פה אני מדבר על נסיון יחיד, הרצפים האחרים לא מעניינים אותי (אם כי אחד מהם יקרה). בדומה, הסיכוי של כל קבוצת בייסבול לזכות באליפות בשנה הבאה נמוך. אני לא אופתע מזה שאחת מהן תזכה, אבל זה לא משנה את העובדה שלא סביר שהאלופה תשמור על תוארה (כמו גם שכל קבוצה מסוימת אחרת תזכה בו).

בכל מקרה, אני מתכוון לעזוב את הדיון הזה עכשיו, אני לא מתכוון להינס לויכוח על הערכים המדויקים של ההסתברויות. מה שחשוב לי להבהיר הוא רק שהעובדה שחמישה אירועים הם רק "סבירים" (ולא, נאמר, "צפויים"), מרמזת שהשילוב של כולם יחד הוא "בלתי סביר".

גיל 19 בדצמבר 2013

אי אפשר לעשות הפרדה בין רצף אחד לרצפים אחרים כי הסבירות נקבעת ביחס לרצפים האחרים. הסתברות של 3% סבירה בהחלט כי כשמדובר ברצף מסוים של אירועים (6 משחקים במקרה הזה), כל רצף כזה יתן הסתברות נמוכה למדי. לכן הסתברות שהיא שוות ערך להסתברויות אחרות היא די סבירה במצב העניינים הקיים. לפי ההגיון שלך צריך לומר שאף אחד מהרצפים לא סביר וזה חסר הגיון ומעקר את המשמעות של המונח סבירות.

יריב 19 בדצמבר 2013

א. זה הגיוני, אפשר שאף אחת מהתוצאות אינה סבירה, עקב ריבוי התוצאות. חוסר סבירות היא תפועה כמותית, היא לא סגורה לאיחודים. כלומר, מ א' לא סביר וב' לא סביר לא נובע ש"א' או ב'" לא סביר.
ב. נקודת המוצא היתה העליה של הפטריוטס לפלייאוף, זה דורש רצף יחיד ומיוחד. הרצף הזה הוא בלתי סביר גם בלי הדרישה שהפטריוטס יפסידו לבפאלו. במלים אחרות, גם אם היה נתון שהפטריוטס יפסידו לבפאלו במחזור האחרון, עדיין לא היה סביר שהם לא יהיו בפלייאוף.

אם להרחיב מעט על "סבירות", ההגדרה המקובלת היא "הערכה גסה של הסתברות". "לא סביר", לפיכך, מסמן טווח כלשהו של הסתברויות, בין 0 לאיזה p שאינו מוגדר במפורש, אך ניתן להעריך אותו מתוך ההקשר (לדוגמה, אין דין "לא סביר" בדיון על בטיחות בנהיגה כדין "לא סביר" בדיון שלנו). בכל מקרה, מאחר וברור שניתן לבחור מספר אירועים בעלי הסתברות קטנה מ p שאיחודם הוא בעל סבירות גבוהה מ p, ברור שזו לא תכונה סגורה לאיחודים.

ביחס לאמירה "הסתברות של 3% סבירה בהחלט כי כשמדובר ברצף מסוים של אירועים (6 משחקים במקרה הזה), כל רצף כזה יתן הסתברות נמוכה למדי", זה מעלה שאלה היפותטית:
אני הולך להטיל מטבע 100 פעם, האם אתה חושב שסביר שאקבל 100 פעמים עץ? ברור שהסיכוי לרצף זה אינו שונה מזה של כל רצף אחר, האם זה הופך אותו לסביר?
(אגב, ההתייחסות שלי לא כללה את המשחק שהגדרת כלא-סביר כשלעצמו – רק 5 משחקים)

עומרי 19 בדצמבר 2013

ב-nfc הכסף שלי על קרולינה. יש להם הגנה נהדרת,וקאם התבגר והשתפר לרמה שהוא עשוי להספיק. הוא מאוד אחראי השנה, העלה רמה או שתיים תופסים לא מדהימים כמו גין ולאפל, יש להם איום ריצה משולש ואפקטיבי ומאמן ברול מרשים.

Bruschi #54 19 בדצמבר 2013

מעניין מאוד יהיה לראות השבוע מה יקרה במשחק הביתי של הפנתרס נגד הסיינטס, וכמה באמת הסקנדרי שלהם שווה. NFC, לדעתי אם לא סיאטל אז הניינרס. לגבי ה- AFC, כמו שגרייזס כתב, מה שנותן לדנבר יתרון על הפטריוטס זה רק כי יש לפייטון יותר למי לזרוק ובעיקר WR על (דמריוס), וזה שוב גורם לי להתעצבן שוולקר עבר דווקא אליהם. לא רואה שום קבוצה אחרת פרט לשתיהן שתעפיל לסופרבול.

יריב 19 בדצמבר 2013

עם שני נצחונות מיאמי נכנסים בוודאות לפלייאוף. אם הרייבנס מנצחים פעמיים הם מדיחים את הבנגלס מראשות הבית, ומול הבנגלס יש למיאמי את שובר השיוויון.

Talo 19 בדצמבר 2013

סיכום יפה או בקיצור בafc הכל אפשרי ( לדעתי לפטס יתרון על דנבר בגלל בליצ׳ק הבלתי נסבל) ובnfc יש את סיאטל וכל השאר. הם הקבוצה הכי שלמה השנה ולדעתי קצת המעטת בערכם. זו תהיה הפתעה אדירה אם איזו שהיא קבוצה תנצח שם.
ורומו הוא אכן מסכן- משפחת ג׳ונס לא הולכת לשום מקום אבל לפחות שיתנו לו עוד צ׳אנס אחד קטן ויעיפו כבר את הגארט העלוב הזה

אריאל גרייזס 19 בדצמבר 2013

צריך לזכור שיש סיבה שגארט שם – וזה שג'רי ג'ונס אוהב מאמן בובה שיעשה מה שהוא רוצה. בדיוק בגלל זה, החלפה של גארט לא תשנה – תבוא בובה אחרת במקומו

URLACHER 19 בדצמבר 2013

בואו לא נוריד את כל האשמה מהרומוקואסטר – הוא החליט ללכת על מהלך מסירה במקום ריצה ולא ביצע אותו כמו שצריך, הוא זה שלא הצליח להחזיק כדור לקיקר(לא זוכר לפני כמה שנים)
הוא QB שבשיאו הוא טופ 5 בליגה אבל כאשר הוא לא בשיאו הוא מפסיד לקבוצה שלו משחקים
ההגנה שלהם נוראית, ג'רי ג'ונס הוא בעלים נורי ועדיין זה לא מוריד מרומו את האחריות לטעויות שהוא עושה במשחקים קריטים בדצמבר שנה אחרי שנה.
אני באמת חושב שהדבר הכי טוב לכולם זה שרומו יעבור לקבוצה אחרת. אני אשמח לטרייד של רומו תמורת קאטלר ואיזה כמה בחירות דראפט :)

URLACHER 19 בדצמבר 2013

בעלים נוראי – נורי

אריאל גרייזס 19 בדצמבר 2013

תשמע, רומו מאוד בעייתי, אני מסכים. אבל אני תמיד טוען שהוא איליי מאנינג בלי מזל וזה בדיוק העניין – שלאיליי יש שתי אליפויות, פשוט כי הקבוצה שלו מנוהלת הרבה יותר טוב. אני חושב שאם היית שם את רומו בקבוצה עם מאמן נורמלי שאחראי לקבלת ההחלטות, עם GM לא בובה, הוא היה בטוח מתקרב הרבה יותר לאליפות מכל מה שהוא עשה בדאלאס

URLACHER 19 בדצמבר 2013

אהבתי את ההשוואה
זה עושה לי עוד יותר חשק לראות את רומו בעיר הרוחות
נראה לי גם האופי של קאטלר מתאים לג'רי ג'ונס כמו כפפה

גיל 19 בדצמבר 2013

רומו לא בעייתי מהרבה ק"ב אחרים. הוא אמנם תמיד עושה בסוף את את השטות שמפסידה את המשחק אבל לאבד יתרון של 26-3 בבית זו לא אשמתו.

shohat 19 בדצמבר 2013

אריאל, סקירה מאד מעניינת. תודה.
השאלה שהתעוררה אצלי היא אם "צפוי" זה בהכרח רע בפוטבול, והכוונה שלי היא לקבוצות מאד דומיננטיות. אני חושב שאפשר להציג טיעון שלקבוצות גדולות/דורסות יש איזה מאפיין של דומיננטיות, שאתה יודע איך הן הולכות לנצח אותך אבל אין לך דרך לעצור את זה. נכון שיש להן מספר כלים/אופציות המייצרים גמישות/איזון אבל גם שיטת משחק די ברורה שלא מבוססת על הפתעות או אילתורים אלא על יכולת לנצל מספר יתרונות יחסיים באופן קונסיסטנטי.

ביחס לעונה הזו אני מתכוון כמובן לסיאטל. סיאטל היא הקבוצה היחידה לדעתי שהפגינה במהלך העונה דומיננטיות וקונסיסטנטיות מהסוג הזה – דומיננטיות "קלאסית". במשחקים ביתיים, כידוע, הדומיננטיות הזו עולה מדרגה. ברור שה – NFC בידיים שלה ולכן השאלה היחידה היא העצבים בפלייאוף.

הסוס השחור לדעתי הם קרוליינה. ככל שהייתי רוצה לראות את הניינרס חוזרים לסופרבול, הם יצטרכו הרבה מזל (מזל = סנסציה של קבוצה אחרת שתמנע מהם את הצורך לעבור בסיאטל).

אריאל גרייזס 19 בדצמבר 2013

תשמע, אין ספק שעדיף להיות דומיננטי מלא דומיננטי, אבל הניסיון שלנו בשנים האחרונות מראה שדומיננטיות צפויה מהסוג הזה היא מאוד מאוד בעייתית לקבוצות.
הסיבה העיקרית, לדעתי, זה שקבוצות – ובמיוחד הגנות – מעלות את הרמה שלהן בפלייאוף. ואז אותן קבוצות דומיננטיות נתקלות בדברים שהם לא ראו קודם וזאת הפעם הראשונה שהן צריכות להתמודד עם בעיות ולא תמיד יש להן תשובות.
הדוגמא הקלאסית היא הפטריוטס ששנים הגיעו לפלייאוף עם דומיננטיות מאוד גדולה, במיוחד התקפית, ואיכשהו שם תמיד הצליחו לעצור אותם בגלל שהם היו מאוד צפויים. גם גרין ביי של לפני כמה שנים הגיעה לפלייאוף עם 15-1 או 14-2 ונעצרה שם. פייטון מאנינג הוא עוד דוגמא.
ודווקא הקבוצות הלא צפויות, כמו הרייבנס של שנה שעברה או הג'איינטס של לפני שנתיים, הם אלו שהלכו עד הסוף.

shohat 19 בדצמבר 2013

זו שאלה מעניינת. אני מסכים לנקודה שציינת שיש הבדל בין דומיננטיות של התקפה לבין דומיננטיות של הגנה.

ואני עדיין זוכר איך הוייקינגס ואנטוני קרטר (כן אנטוני, לא כריס) עקצו את הפורטי-ניינרס הסופר דומיננטיים בפלייאוף של 87-88.

בעונה שעברה אני לא חושב שהיתה קבוצה עם דומיננטיות מובהקת מהסוג שאני מדבר עליה. ולניתוח שלך לגבי דנבר וניו אינלנד של העונה אני מסכים – יכולות לעשות את זה ובאותה מידה לא תהיה כזו הפתעה גדולה אם יפסידו.

URLACHER 19 בדצמבר 2013

אריאל אני חושב שאתה רק מצדיק את מה שנכתב ע"י shohat – מה שמוביל את סיאטל להצלחה בשנים האחרונות זה בעיקר ההגנה.
היכולת של ווילסון היא בונוס אבל לא משהו שעליו נבנית הקבוצה(בניגוד לפטריוטס, הסיינטס והפאקרס של השנים האחרונות או כל קבוצה של פייטון מנינג) ולכן כמו שטענת אם ההגנות מעלות דרגה בפלייאוף אז גם של סיאטל תעשה את זה(בטח ובטח עם הקהל הביתי שלה שישתגע עוד יותר בפלייאוף) ולכן אני עדיין חושב שיש רק 2 תרחישים בהם סיאטל לא תגיע לסופרבול –
1. פציעה של ווילסון או של לינץ'
2. הם יבואו שאננים מול קבוצה שנחשבת נחותה כמו פילדלפיה, יכנסו לפיגור, ילחצו ולא יצליחו לנצח

אריאל גרייזס 19 בדצמבר 2013

אני מסכים בעקרון. השאלה היא אם בפלייאוף, ההגנה שלהם לבד תספיק כדי לנצח משחקים. נחכה ונראה

דודי 19 בדצמבר 2013

אם כולם צפויים אז מי ינצח?

מי שיש לו מאמן יותר טוב. למזלכם זה פחות תלוי במקדניאלס (שבלוני? פחות מדי סקרינים? באמת? כמה מפתיע. NOT) ויותר בבליצ'ק.
מי שרוצה עוד הוכחה שיסתכל איך הגיב ג'ון פוקס להפסד – זה לא כזה נורא. זה ההפסד השלישי העונה לא ה 13. כששמעתי את זה רציתי לדפוק את הראש בקיר (את הראש של פוקס, לא שלי)

תשווה את זה לתגובות ול SENSE OF URGENCY שמגיע מבוסטון.

קשה לי לסמוך על השילוב של אנדי ריד+אלכס סמית בפלייאוף, והקולטס לא הצליחו לנצח אף אחד אמיתי מאז שרג'י נפצע. האיום האמיתי היחידי מגיע מבולטימור שבשביל להגיע מסיימת עם 3 משחקים מול קבוצות חזקות (דטרויט שאותה עברו, הפאטס וסינסינטי). אם זה לא יגמור להם את האנרגיות זה ייתן להם מומנטום עצום.

ב NFC ניו אורלינס הראו שהם פגיעים מול הגנות חזקות שסוגרות אותם נכון, וכיוון שהם יעברו דרך סן פרנסיסקו/קרוליינה/סיאטל – הם ייעצרו בדרך.
זה משאיר רק את ה 3 הנ"ל (אני מתעלם מנציגות המזרח והצפון). גם לקרוליינה וגם לסן פרנסיסקו יש 40% לנצח בסיאטל בפלייאוף כרגע.

נדב 19 בדצמבר 2013

שכחת את הסיכוי שרוג׳רס יחזור לפלייאוף ואז יש לך את גרין ביי כיריבה רצינית מהצפון

גיל 19 בדצמבר 2013

אגב, קבעו היום שהכניסה של שחקן הסטילרס בפאנטר של הבנגלס ששברה לו את הלסת וחוליה בצוואר היא לא חוקית והוא נקנס ב25 אלף דולר. וזה אחרי שבהתחלה קבעו שזה חוקי. זה ביזיון שאין כמותו ומוכיח שוב, שברגע שמשהו נראה רע אז זה גם הופך ללא חוקי. פאנטר הוא חסר הגנה בזמן שהוא בועט את הכדור, אבל אחרי זה הוא שחקן כמו אחרים. אם הוא יכול לתקל מחזיר בעיטות אז למה אי אפשר לתקל אותו?

מתי 19 בדצמבר 2013

באילו נסיבות תיקלו אותו?

מתי 19 בדצמבר 2013

כשהוא רץ לתקל או תוך כדי בעיטה?

אריאל גרייזס 19 בדצמבר 2013

אחרי הבעיטה, כשהוא היה בדרך של המחזיר כדור. זה אכן היתה כניסה חזקה מאוד אבל לא ראיתי בה שום דבר לא חוקי. כרגיל, הליגה והשטויות שלה

גיא זהר 19 בדצמבר 2013

רק תיקון קל. אין יותר אצטדיון רייסר (ע"ש ח"כ מיכה רייסר שנהרג בתאונת דרכים ולא רייזר) שנהרס לטובת בניית האצטדיון החדש)בב"ש. מגרשי האימון הסמוכים בהן משחקות קבוצות הילדים-נערים של הפועל ומ.ס (לשעבר בית"ר) קרויות על שם רייסר.

אריאל גרייזס 19 בדצמבר 2013

וזה בדיוק איפה שמשחקים – מגרשי האימון הסמוכים

גיא זהר 19 בדצמבר 2013

לא ככה כתבת אבל עזוב, בקטנה.

red sox 19 בדצמבר 2013

אצטדיון אגדי היה שם. ציור הקיר של האוהדים לאורך המגרש היה צריך להיות משומר באצטדיון החדש.

אריאל גרייזס 19 בדצמבר 2013

הם בונים שם חתיכת אימפריה, איצטדיון כדורגל ואולם כדורסל שנראים מבחוץ לפחות די נהדרים.
בכלל, בשקט בשקט, באר שבע עוברת בשנים האחרונות מהפכה עצומה. צריך לשלוח את כל ראשי הרשויות בארץ להשתלמות אצל דנילוביץ', האיש ניצח את הבחירות ב-92%, הוא כנראה עושה משהו נכון

red sox 19 בדצמבר 2013

קח סיפור – ממשלת ישראל אישרה לפני כמה שנים הצעת חוק להעברת כ-200 מליון שקלים לעיריית לוד כמענק מיוחד לשיקום תשתיות פיזיות וחברתיות בעיר. בלוד לקחו קצת לפה, קצת לשם, קצת לזה וקצת לזה. הרוב לא נוצל בגלל ביורוקרטיה עירונית וחוסר שת"פ בתוך הגורמים הרשותיים.
אחרי שנתיים בערך דנילוביץ' שמע ששוכבים מיליונים ללא שימוש והתחיל לעבוד. התוצאה – חקיקה חדשה שהעבירה כמעט 100 מליון שקל לבאר שבע. התוצר – תחנה מרכזית חדשה בסטנדרט הכי גבוה בארץ.

סיפור אחד קטן על ההבדל בין ראש עיר תותח לעירייה בלתי מפקדת.

ניינר (ON THE QUEST FOR SIX) 19 בדצמבר 2013

ההגייה הנכונה לשמו של הג'ינג'י היא דולטון עם שני חולם, לא דלטון.
פלייאוף פתוח לחלוטין, אני צופה משתתפת אחת לפחות שהיא בגדר הפתעה. רק שמישהו ידאג שהרייבנס לא יגיעו לשם!

red sox 19 בדצמבר 2013

בוא נקווה שדולטון יעבור יום אחד לשחק בפיצברג.
:-)

אריאל גרייזס 19 בדצמבר 2013

לא, פליז, לא!!

DT 19 בדצמבר 2013

משהו מעניין שאמרו בתוכנית של ביל סימונס – אם דאלאס מנצחים ביום ראשון את וושינגטון במשחק המוקדם, המשחק בשבוע הבא בינם לבין פילדלפיה יהיה בכל מקרה משחק על ראשות ב-NFC מזרח בלי קשר לתוצאה של פילדלפיה מול שיקגו במאנדיי נייט, לכן פילי צריכים לשקול לעלות עם הנוער למשחק מול הברס כדי לשמור כוחות / למנוע פציעות. זה די מדהים, לא?

אריאל גרייזס 19 בדצמבר 2013

מה שרק אומר שדאלאס כנראה יפסידו לוושינגטון..

Bruschi #54 19 בדצמבר 2013

יש להם אינטרס לנצח את שיקגו בגלל המאבק על המקום השלישי ב- NFC

אלעד אחד 19 בדצמבר 2013

בכל מקרה הם יקבלו (כנראה) את הניינרס, הסיינטס או הפנתרס.
לא נראה לי כזה משנה.

Bruschi #54 19 בדצמבר 2013

נכון, אבל אם עוברים אותם פילי בטח יעדיפו לנסוע לניו אורלינס או לשארלוט מאשר לסיאטל. באופן כללי אני חושב שאדיף לשמור על מתח ורמת משחק, להתסכל על המשחק נגד הברס כמו משחק פלייאוף לכל דבר והכנה לקראת. ב- 2007 זה די עזר לג'איינטס. חוצמזה, יש לי את לשון מקוי בפנטזי ;)

ריצ'י אינקוגניטו 19 בדצמבר 2013

גרין בי יכנסו לפלייאוף וילכו כל הדרך.
רוגרס חוזר רענן ורעב הפצועים בהגנה חוזרים
אדי לייסי = מארשון לינץ צעיר
אנחנו יותר טובים בפלייאוף בחוץ מאשר בבית
ולא מפחדים מאף אחד בטח לא מסיאטל ובטח לא מקקהרניק שיש לנו חשבון לסגור איתו.
בקיצור גרין ביי-דנבר בניו יורק.

אריאל גרייזס 19 בדצמבר 2013

יש רק בעיה אחת – ההגנה שלכם פשוט איומה

ריצ'י אינקוגניטו 19 בדצמבר 2013

ההגנה שלנו איומה רק נגד הריצה. והמסירה. וקקהרניק.
אנחנו עוד בהיי מהפעם האחרונה שניכנסו לפלייאוף במחזור האחרון בלי יתרון ביתיות ועם הגנה איומה.
ניגמר בלומברדי.

URLACHER 19 בדצמבר 2013

אתם תיכנסו אבל עם יתרון ביתיות לויילד קארד…השאלה היא האם זה מה שיעזור לכם לנצח את הניינרס או הסיינטס או האם זה יהיה לכם לרועץ

גיל 19 בדצמבר 2013

לגרין ביי אין שום סיכוי. גם כשרוג'רס היה בריא הם לא שיחקו ממש טוב והיו להם בעיות בהתקפה (אני לא מדבר אפילו על ההגנה). עדיין לא בטוח שהוא ישחק ואחרי כמה משחקים גם הוא יהיה קצת חלוד.

דביר 19 בדצמבר 2013

רק מלחשוב על ריי רייס מגיע לפוקסבורו נעשה לי רע… שמישהו יעיף אותם ומהר.

URLACHER 19 בדצמבר 2013

הלכתי רק לפי תחזית משחקים(בלי להתייחס להשפעות שלהם) עם טיבול של הפתעות ומומנטום וזה מה שקיבלתי –
http://espn.go.com/nfl/playoffs/machine
לצערי מיאמי בפלייאוף איכשהו ועוד על חשבון הרייבנס
זה רק מוכיח לי כמה אני רע בהימורים :)

Bruschi #54 19 בדצמבר 2013

שום דבר מפתיע מהמשחק נגד מיאמי, כולל ההפסד (הימרתי על הדולפינס, וצדקתי לצערי). בלי גרונק הפטריוטס צונחים מ- 32 נק' ממוצע למשחק ל- 20, שזה בדיוק מה שהם שמו על הלוח. למרות זאת היה להם משחק בידיים, אבל כשהמשחקים כ"כ צמודים העונה, חלקם אתה מפסיד.
הפציעות ממשיכות להערם בקצב מטורף, ומדהים איך קבוצה שחסרה את שני ה- DT שלה, את ה- LB הכי טוב שלה, שחקן ההתקפה הכי טוב שלה (גרונק), 2 רסיברים (תומפקינס ודובסון) ושני ה- OT (וולמר וסולדר) מצליחה שבוע אחר שבוע לעמוד בעמדת ניצחון. נגד מיאמי אשכרה שמו G בעמדת ה- OT (מנקינס), ויתכן שזה יקרה גם נגד הרייבנס.
למרות החסרונות ההגנה פשוט מתסכלת ברמות. אני מרגיש שאני מתחיל לפתח אובססיה כלפי סטיב גרגורי, אבל שבוע אחרי שבוע אני נדהם כמה אפס שהוא. נגד מיאמי, במהלך של המשחק, דאון רביעי וחמש של מיאמי, היה לו נתיב פנוי לתקל את ה- TE של מיאמי להפסד של יארדים ולגמור משחק, והוא מחמיץ את התיקול. זה מתווסף לתיקול שהחמיץ על מייק וואלס שרץ 40 יארד לט"ד בסיום המחצית הראשונה, מחצית בה ההגנה הייתה מעולה. לא מבין איך מוח הגנתי כמו בליצ'ק מאפשר כאלה אפסים בעמדת הסייפטי (לפניו שיחק אנהגבו, לפניו צ'אנג, ולפניו מריוותר). כל הבנייה סביב העמדה הזאת דפוק מהיסוד – לבחור שנה שעברה את טבון ווילסון בבחירה מספר 48, שחקן שאף אחד לא הכיר ושנה הבאה לא הולך להיות בסגל, אח"כ להביא את אדריאן ווילסון בן 34, לשלם לו מיליונים כדי שישב בבית, ואז לבחור בדראפט את דורון הרמון, כל זה שבשני הדראפטים האחרונים היו שחקנים מצוינים בעמדת הסייפטי. והאבסורד הוא שגם שנה הבאה לא הולכים לשפר את העמדה הזאת כי יש צורך יותר גדול לבחור שחקנים בקו ההתקפה ובקו ההגנה, ואולי גם ליינבקר כי ספייקס מסיים חוזה ודונטה הייטאוור הוא השחקן המאכזב של השנה (הט"ד המנצח הוא עליו…בנאדם, תסתובב לכדור ותחטוף אותו!). גם טייט אנד יבוא כנראה לפני שיבחרו סייפטי, כי כרגע אין לפטריוטס אחד כזה, ונראה לי שגם בליצ'ק הבין שגרונק הוא אינג'רי פרון.
כבר עונה וחצי, מאז שטאליב הגיע, שאני אופטימי מאוד לגבי ההגנה של הפטריוטס. ואז טאליב וצ'נדלר ג'ונס נפצעים בגמר נגד בולטימור. העונה עד לגל הפציעות הפטריוטס היו מדורגים טופ 10-5 בכל הקטגוריות ההגנתיות, כשטומי קלי משדרג את הקבוצה ומשחק טוב יותר מווילפורק, ואז כל ההגנה נפצעת. ולאור מה שיש כרגע, ברור שההתקפה צריכה לשים 30 ומשהו נק' כדי שהפאטס יהיו פייבורטים במשחק, ואני לא רואה את זה קורה, בעיקר לא עם ה- OL הזה (בריידי בקצב של שיא קריירה שלילי מבחינת סאקים). מבחינת החסרון של גרונק, הרסיברים הגמדים של הפטריוטס מספיק זריזים לאפשר לפטריוטס להתקדם, אבל ברדזון הם בבעיה, כי הזריזות שלהם פחות באה לידי ביטוי – שם צריך מטרה גדולה כמו גרונק.
מדהים איך אמנדולה הצליח להשלים תפיסה בלתי אפשרית בדרייב האחרון בדאון רביעי כדי להשאיר את הפאטס בחיים, ואז להשמיט את הט"ד המנצח.
לגבי השיפוט, אמנם קשה לבוא בטענות אחרי הפאנטום PI שבויס קיבל בשבוע שעבר, אבל לדעתי היה בדקה האחרונה PI על הומנאוונווי, שהיה נותן לפאטס דאון ראשון על האחד של מיאמי – שחקן ההגנה נכנס לתיקול לפני המגע עם הכדור. היה צריך גם לשרוק הולדינג נגד מיאמי במהלך של הדאון רביעי נגד שחקן של מיאמי שעשה עבירה על לוגן ראיין. ולגבי המהלך הזה של הדאון רביעי, אני בספק אם מיאמי היו הולכים על ניסיון המרה אם גוסטקובסקי לא היה בועט את הבעיטה שלו מחוץ לתחומי המגרש. אז מיאמי היו במצב של דאון רביעי ב- 25 שלהם ולא ב- 45, ואני לא רואה אותם מסתכנים באיבוד כדור כ"כ עמוק בשטח שלהם.
חבל על ההפסד, כי לדעתי זה היה המשחק הקשה יותר מבין השניים (מיאמי ובולטימור), והפאטס החמיצו הזדמנות גדולה לתפוס את המקום הראשון בחטיבה, וביתיות עד הסופרבול. השנה זה חשוב במיוחד לאור המאזן של הקבוצה בחוץ (שלילי, 4-3). תודה לפיטסבורג שהפתיעו את הבנגלס, אבל זה היה לדעתי ההפסד האחרון של סינסינטי בעונה הסדירה, ככה שהפסד נוסף של הפטריוטס יוריד אותם למקום השלישי והלך השבוע חופש.
נ.ב. SI הכריזו על פייטון מאנינג כאיש השנה בספורט לשנת 2013. נראה לי שפאפי היה ראוי יותר.
נ.ב.ב. איך, איך יש לאיליי 2 סופרבולים ו-2 MVP?!

גיל שלי 19 בדצמבר 2013

מה זה איך, זה גם בזכותכם

URLACHER 19 בדצמבר 2013

נראה לי הוא לא מבין את ה MVP… ;)

Samir Zamfir 19 בדצמבר 2013

לסיאטל אין עקב אכילס או סימן שאלה במשחקים צמודים. המשחקים בחוץ נגד יוסטון, סנט לואיס וקרוליינה, כמו גם משחקי הבית נגד טנסי וטמפה ביי היו צמודים והגיעו לדרייב האחרון. חלקם הגיע להארכה. בדרך היו גם BLOWOUTS אבל זה מה שקורה כשהקבוצה שולטת בכדור ובקצב של המשחק. זה לא אומר שהיא לא יכולה להפסיד. או שאין לה חסרונות.

לא ברור גם מה זה אומר "צפויה מדי". חטיפות של ההגנה אינם דבר צפוי. ריצה של ווילסון לדאון ראשון גם לא דבר כל כך צפוי מסתבר. וגם זריקה שלו דאון דה פילד לא ממש צפויה, כי אין תופס אחד שהוא המטרה.

מתי 19 בדצמבר 2013

ויותר מזה – המשחקים הצמודים היו בשלב מוקדם יותר בעונה. במשחקים האחרונים (גם נגד הניינרס) סיאטל נראית בטוחה יותר ווילסון רק משתפר.

אריאל גרייזס 19 בדצמבר 2013

הם הפסידו לניינרס רק לפני שבוע..

Comments closed