אוברייטד?

הליגה האנגלית נחשלת מול אחיותיה האירופאיות, אבל איכות הקבוצות הוא לא המדד שלפיו היא צריכה להשפט

יש עכשיו טרנד, די הגיוני למען האמת, לרדת על הליגה האנגלית.

עידן ויניצקי מוואלה עשה עבודה די טובה בסיכום של הבעיה. או לפחות בסימפטומים שלה.

אם נסכם – אף קבוצה אנגלית ברבע הגמר של ליגת האלופות שנה שעברה. סיכוי סביר שגם השנה נראה מקסימום קבוצה אחת כזאת שם, אחרי שנים שבהן ראינו שתיים ושלוש ואפילו שלוש אנגליות בחצי הגמר. וגם הקבוצות האנגליות בליגה האירופאית לא בדיוק מרשימות, בלשון המעטה.

נדמה שבשנתיים האחרונות הקבוצות האנגליות ניגפו בפני כל קבוצה גדולה שהם פגשו באירופה (ולפעמים, אפילו לפני – ראה ערך הסיטי וצ'לסי שנה שעברה והיונייטד לפני שנתיים) והם לא מצליחים לשחזר את ההצלחות שלהן מלפני כמה שנים.

גם אי אפשר לדבר על פערים כספיים – הסיטי זורקת לא פחות כסף מאשר ברצלונה או פאריס סן ז'רמן, צ'לסי משקיעה סכומי עתק והיונייטד היא עדיין מועדון הכדורגל המרוויח בעולם.

עוד דבר שאפשר לזרוק מחוץ לחלון הוא קושי הליגה. ברור לי שיש כאלו שינסו להוכיח באותות ובמופתים למה מרכז הטבלה בליגה האנגלית חזק הרבה יותר מהמקבילה הספרדית או הגרמנית אבל האמת היא שקשה להשוות וזה גם לא כזה משנה. למעשה, לריאל ובארסה (וגם אתלטיקו השנה) יש מצב מאוד בעייתי שבו הן חייבות להשקיע מאה אחוז בליגה המקומית שלהן פשוט כי כל איבוד נקודות מול קבוצה שהיא לא היריבה הגדולה מיתרגם כמעט מיידית לאובדן אליפות. רק תראו את ריאל של שנה שעברה, שאיבדה כמה נקודות בתחילת העונה וזה עלה לה באליפות.

בכלל, אם ניקח את שנה שעברה בתור דוגמא, הרי שהליגה האנגלית היתה סגורה בשלבים מאוד מוקדמים של העונה ועדיין שתי הקבוצות שכביכול היו יכולות לפנות את המשאבים שלהן לאירופה כבר לא היו שם.

באיירן מינכן, לעומת זאת, לא מתקשה לשלוט בליגה המקומית שלה, לא לאבד נקודות כמעט בכלל, ועדיין להגיע לפורמה מצוינת באירופה.

בקיצור, לא משנה איך תבחנו את זה, הכדורגל האנגלי נמצא בפיגור מול מקביליו האירופאיים. קבוצות העל של אירופה, אם אלו הספרדיות, הגרמניות ולא רחוק היום – גם הצרפתיות – השיגו במירוץ את האנגליות.

אין ספק שיש גם אלמנט של מקריות בכל העסק. האדומים שהוצאו לארסנל ולסיטי גמרו את המשחקים, שהיו עד אז די מאוזנים ובכלל – האנגליות הגדולות קיבלו הגרלה קשה עד בלתי אפשרית גם השנה וגם שנה שעברה (הסיטי וארסנל הוגרלו מול שתי הקבוצות הטובות באירופה השנה, שנה שעברה האנגליות הודחו מול ריאל ובאיירן) וקשה מאוד להתייחס למה שהיונייטד עושה השנה באירופה במנותק מהכשלונות שלה בליגה המקומית. אין שום סיבה לצפות שקבוצה במקום השביעי באנגליה תצליח להתמודד בהצלחה עם קבוצה שכותשת את הליגה היוונית (כן, למקרה שאתם תוהים, נהניתי מאוד לכתוב את המשפט הזה).

ולמרות הנסיבות המקלות, אי אפשר פשוט להתעלם מהעובדה שהכדורגל האנגלי נשאר מאחור. הכדורגלן האנגלי, בהשוואה למקבילו הספרדי או הגרמני או אפילו הצרפתי, הוא בדיחה די עצובה (רק תראו איזה עומק עצום יש לספרדים או לגרמנים בנבחרת, לעומת הדלילות אצל האנגלים, שעדיין תלויים בשחקנים שזה להם המונדיאל השלישי כמו ג'רארד, לאמפרד ורוני). המאמנים בליגה האנגלית – ודיוויד מויס הוא הדוגמא הכי טובה לזה – תקועים בטקטיקות של שנות השמונים או סתם בלעשות מלחמות פסיכולוגיות (מוריניו ופאלגריני), בעוד הספינה האנגלית שוקעת.

cup_blog

*

אבל הנה העניין מבחינתי:

למי אכפת?

כן, בהחלט יתכן שהאנגלים מבחינה טקטית נשארו הרחק מאחור בקרב עם ענקיות היבשת. אני חושב שעם העובדות קשה להתווכח (אם כי אני בטוח שיהיו כאלו שינסו).

אבל למעט החוויה הלא מוצלחת שעוברים האוהדים של קבוצות אלו בימי שלישי ורביעי, האם זה הופך את החוויה מהליגה האנגלית לפחות מהנה?

לדעתי בדיוק להיפך.

כן, ברצלונה טובה בהרבה מאשר הסיטי ובאיירן טובה בהרבה מארסנל, אבל מה יותר כיף, לראות סתם משחק של באיירן או ברצלונה בליגה המקומית או זה של צ'לסי או ארסנל?

דווקא הכשלון היחסי של האנגליות באימוץ טקטיקות מתקדמות (למעט קבוצה אחת, רק שהיא לא משחקת באירופה השנה) הופך את הליגה האנגלית של השנה לאחת המותחות והמהנות מזה שנים.

הליגה הספרדית, לעומת זאת, היא כזו שלמעט משחקים בין ברצלונה וריאל (ובשנה-שנתיים האחרונות גם אתלטיקו) אין לי שום עניין להדליק את הטלוויזיה לצפות בה. כן, מדי פעם ברצלונה מפסידה, כמו בשבת האחרונה, אבל מדובר באירוע כל כך נדיר יחסית שאין שום סיכוי שאני אטרח לחכות לו.

והליגה הגרמנית? כן, באיירן מושלמת. באמת, קבוצה נהדרת. והיא עושה את זה עם שחקנים שעל אף אחד מהם לא היינו שמים תווית של טופ 10 או אפילו טופ 20 בעולם (שבוע שעבר אחרי שהם חיסלו את ארסנל תהיתי איפה היה ריברי, המועמד לשחקן השנה בעולם להזכירכם, כי לא זכרתי אם הוא שיחק או לא) אבל האמת היא שזה מעניין לי את הסבתא. אין לי שום עניין לצפות בליגה חסרת תחרות שבה האליפות סגורה עוד בנובמבר.

*

כי על זה נשמת אפו של אוהד הספורט – תחרותיות.

אישית, אני בחיים לא אצליח להבין איך מישהו מסוגל להמשיך לעקוב אחרי הליגה הישראלית בכדורסל. אם אתה אוהד מכבי, מה הכיף בלנצח כל הזמן? ואם לא, אז יש לי שוט משומש במצב טוב למכור למלכה שלך (טוב, לא באמת).

והליגה האנגלית, מעבר לחוויה ההרבה יותר משופרת שהיא נותנת (מבחינת שידורים באיכות גבוהה ואיצטדיונים נהדרים) היא עדיין היחידה מבין הליגות הגדולות שנותנת לטעמי כל שבוע תמורה אמיתית לאוהד.

ואם זה אומר שהמחיר של זה הוא שהאנגליות נכשלות באירופה? סו בי איט.

ממילא זה ישתנה בשנה הבאה, נכון?

 

 

נדרשת קבוצה חדשה
להיות שם כשזה קורה

82 Comments

עמית פרוסנר 26 בפברואר 2014

אני אענה לך רק על השאלה בסוף:
בהחלט ישתנה.

זורק מילה 26 בפברואר 2014

אולי כן אולי לא. אני די בטוח שהיית כותב זאת גם לפני שנה(אפס אנגליות ברבע) או שנתיים (אנגלית אחת ברבע)

אריאל גרייזס 26 בפברואר 2014

אני חושב שפספסת את הסאב טקסט פה בגדול

זורק מילה 26 בפברואר 2014

ממש לא, הוא התייחס רק לסיפא שלך.

אריאל גרייזס 26 בפברואר 2014

עדיין, אני חושב שפספסת, אני הבנתי אותו מצוין. תחשוב איזה קבוצה אנחנו אוהדים

עמית פרוסנר 27 בפברואר 2014

זורק, גרייזס ואני אוהדים את ליברפול, ואכן היה כאן סאבטקסט :).

צרפתי 26 בפברואר 2014

כשהיונייטד של פעם, לפני עידנים (8 חודשים) היתה מובילה 2:0 בדקה ה75, המשחק היה רחוק מלהיות מוכרע.
כשברצלונה מובילה 2:0 בדקה ה27 אפשר לכבות את הטלביזיה…
שאלה אחת: עד כמה לדעתכם משפיעים מחזורי סוף השנה האנגליים על הכשלונות בצמפיונס?

אריאל גרייזס 26 בפברואר 2014

אני לא קונה את זה. בעבר זה לא הפריע לאנגלים אז פתאום זה כן?

אריז 26 בפברואר 2014

כשהיונייטד של פעם הייתה מובילה 2-0 בדקה ה75, המשחק היה מוכרע. אם היריבה הייתה מובילה 2-0, המשחק היה גם כן מוכרע, כנראה לטובת יונייטד.
העונה, כמעט ואין משחקים שיונייטד הובילה 2-0 :|

צרפתי 26 בפברואר 2014

4:4 לפני שנתיים, מול מויס, למשל…

חז 27 בפברואר 2014

אחד למיליון

מאן יו 26 בפברואר 2014

אני חושב שדווקא החוזק של הליגה והמון המפעלים הם הגורמים לבלגאן. כל קבוצה צריכה סגל עמוס שבד"כ מחליש אותה. במקום ריברי אחד, קבוצה מחזיקה יאנג ונאני. במקום חאבי מרטינז אחד קבוצה מחזיקה מיקל וראמירז.
ברצלונה, ריאל, באיירן החזיקו סגל של 14-15 שמהם בחרו למשחקים. גוארדיולה לא היה מת על זה והתלונן לא מעט, אבל זה איפשר לו להטוות שיטה והבנה עיוורת ביתר קלות.
באיירן של השנה נראית כמו הראשונה שמראה דומיננטיות על באירופה עם משהו כמו 20 שחקנים שיכולים להיות בהרכב.
בנוסף, בגלל האופי של הליגה האנגלית, יש דרישה גדולה יותר לשחקנים ש"נלחמים" ובד"כ יש להם פחות כדורגל ברגליים.

ניינר 26 בפברואר 2014

אתה כותב שזו ליגה שנותנת תמורה אמיתית לאוהד. בעיני המחירים המטורפים של הכרטיסים למשחקים בפרמייר ליג לא שווים את התמורה.

אריאל גרייזס 26 בפברואר 2014

זה כבר משהו אחר, אבל אני לא גר באנגליה אז זה לא מזיז לי. מעניין אותי ששידורי הטלווזיה באיכות גבוהה ושהמשחקים מעניינים. אתה מוזמן, כמו כל מיני פרשנים בארץ, לירר על מחירי הכרטיסים בליגה הגרמנית בזמן שהאלופה שם נקבעה כבר לפני שלושה חודשים

ניינר 26 בפברואר 2014

לא הבנתי מדוע להתלהם בתשובה. הגיוני בעיני לשלם 30 יורו למשחק בתנאים מעולים בליגה עם כדורגל משובח, גם אם ביירן כבר אלופה.
נראה לי מופרך לשלם מינימום 80 פאונד למקום גרוע בדרבי לונדוני מעפן. היגיון פשוט ללא קשר לריר…
ואם מדובר בטלויזיה הבונדסליגה לא מצולמת פחות טוב מהפרמייר ליג

אופיר 26 בפברואר 2014

ניינר, אתה צודק, אבל רובנו גדלנו על הליגה האנגלית, ו-ווסטהאם מדברת אלינו יותר מקבוצה עדיפה עליה כמו גלדבאך. כמונו עוד הרבה נתינים לשעבר של הבריטים, ועל זה הם עושים את ההון.

בשנים האחרונות הפרמיירליג מזכירה סרט הליוודי: מוצר ברמה (יחסית) נמוכה, ארוז בעטיפה נוצצת ואפקטים מרשימים. עדיין אף ליגה אחרת לא מעניינת אותי.

יוני (המקורי, מפעם) 26 בפברואר 2014

מדהים כמה אתה צודק, לגבי ההעדפה של ישראלים את ווסטהאם על גלאדבך. וגלאדבך מועדון שהגיע לגמר אליפות אירופה ולקח אליפויות גרמניה מבאיירן הגדולה. עיר מסכנה של 50 אלף איש. ואצטדיון מטמטם.

יריב ס. 26 בפברואר 2014

אין לי בעיה עם גלאדבך, להיפך.
ההפסד שלה בגמר 77 הוא משחק הכדורגל הראשון הזכור עלי ומאז אני אוהד את ליברפול :)

ריצ'י מקאו 26 בפברואר 2014

גם אני מאז אותו 3:1 בגיל 9.

באבא ימים 26 בפברואר 2014

אני מעדיף את גלאדבך על ווסטהאם. גלאדבך עם סימונסן, בונהוף והיינקס היא אחת מהקבוצות החביבות עלי בכל הזמנים.

אריאל גרייזס 26 בפברואר 2014

עזוב, אני גר פה, מה אכפת לי כמה עולים הכרטיסים?

no propaganda 27 בפברואר 2014

האלופה באנגליה הייתה ידועה באמצע העונה בשנה שעברה.
ודווקא בגרמניה, זה דבר די חדש שקבוצה לוקחת אליפות מוקדם.

רן 26 בפברואר 2014

צודק. אני לא צופה בשום ליגה פרט לליגה האנגלית, אבל זה רק בגלל שהפנטזי ליג שלה הוא הכי מוצלח.

בלי פנטזי ליג אני כבר לא רואה טעם לעקוב אחרי שום ליגה אירופאית, כולל ליגת האלופות. ממילא הכל כסף, שחיתות של אופ"א וחוסר נאמנות מוחלט של שחקנים.

והכשלון באירופה? הוא מקרי לגמרי (מעבר לכך שברצלונה טובה מסיטי כבר 50 שנה ובאיירן עדיפה על ארסנל כבר לפחות עשור).

Amir A 26 בפברואר 2014

העובדה שהנבחרת האנגלית לא מסוגלת למאום מאז השער של ג'ף הרסט לפני 50 שנה מעלה את השאלה האם הבעיה היא במנטליות הבריטית?

אופיר 26 בפברואר 2014

הבעיה היא אולי ששחקני הכדורגל שם מגיעים מרקע של ראגבי (סתם ניחוש שלי). שחקן טוב מאוד כמו מאטה, שמאייש את קצה הספסל בנבחרת ספרד, נחשב לעילוי טכני באנגליה.

ריצ'י מקאו 26 בפברואר 2014

ממש לא באים מרקע של ראגבי. ראגבי זה משחק של מעמד גבוה באנגליה ומסורתית הוא משחק של אוניברסיטאות יוקרתיות. כדורגל הוא משחק של מעמד הפועלים. לרוב שחקני כדורגל באנגליה לא שיחקו ראגבי לפני שהגיעו לכדורגל.

אריאל גרייזס 26 בפברואר 2014

לא, אין קשר הדוק בין רמת הנבחרות לרמת הליגה. קבוצות אנגליות לקחו אליפויות אירופה בזמן שהנבחרת שלהם כשלה

אריאל גרייזס 26 בפברואר 2014

ועוד דבר אחד – מנטליות זה המקום שאליו הולכים כשרוצים להמנע מדיונים על איכות. כל הזמן אני שומע סיפורים על זה שפדרר מתקשה מנטאלית מול נאדאל כשהאמת היא שהוא פשוט פחות טוב ממנו. אותו דבר לגבי השחקן האנגלי – זה לא שהוא חלש מנטאלית, הוא פשוט חלש

אופיר 26 בפברואר 2014

הוא חזק ומגושם. וטיפש. וסובל ממאמנים גרועים.

Amir A 26 בפברואר 2014

הבליצ'ר-ריפורט מדרג את הליגה האנגלית במקום הראשון בעולם. מצד שני הם מדרגים את הליגה האוקראינית במקום הרביעי…

אריאל גרייזס 26 בפברואר 2014

בבייסבול? מה לבליצ'ר ריפורט ולכדורגל?

Amir A 26 בפברואר 2014

תראה את הקישור. הם מתחילים לדחוף את עצמם לכל ענף ספורט וזה חבל, כי הם כותבים הרבה שטויות על ענפים שהם לא בייסבול.

אריאל גרייזס 26 בפברואר 2014

בדיוק

wazza 26 בפברואר 2014

אוקיי ומה עם השחקנים של ארסנל סיטי וצ'לסי? כי אין שם הרבה אנגלים כידוע לכם

זורק מילה 26 בפברואר 2014

מתי בדיוק הליגה האנגלית הפכה לתחרות או מעניינת? ביום שפרגי פרש? כי עד הפרישה שלו יונייטד לקחה 13 אליפויות ב 20 שנה. שרובן ללא תחרות אפילו מקבוצה אחת. רוצה לומר, רק הפרישה של פרגי עשתה את הליגה לתחרותית, וגם זה לכאורה ועוד לא מוכח בכלל.

אין ספק שמבחינת מעטפת האנגלית מספר אחת. אווירה, תרבות, אצטדיונים מלאים, כסף, ללא ספק מרשים. אבל מבחינת כדורגל נטו? ממש לא מרשים וממש לא הטובה בעולם. למעשה היא הייתה הטובה בעולם בדיוק 3 שנים מתוך שלושים השנה האחרונות.

אני מציע לכולם לקרוא מה שרוי קין טען אתמול. הליגה הזו ממש לא הטובה בעולם, רחוק מזה. זו ליגה עם יחסי ציבור מעולים שקהל התומכים שלה עבר שטיפת מוח רצינית.

ועדיין זו ליגה טובה ואני מאוד אוהב אותה. רק בוא נשים דברים בפרופרציות.

אריאל גרייזס 26 בפברואר 2014

תשים לב זורק שאתה תוקף איפה שאין לתקוף. אני בכלל לא מנסה לטעון שהאנגלית היא הטובה בעולם – רק שהיא המעניינת ביותר.
ואני מסכים שלא תמיד היא תחרותית, אלא להיפך – שדווקא הירידה ברמה הפכה אותה לכזאת וזה מה שהופך אותה ליותר מעניינת.

זורק מילה 26 בפברואר 2014

1 – אתה צודק, אני באמת די תוקף בכתיבה שלי (בטח בסוגיית הליגה האנגלית) כי אני כבר שנים כאן במגננה באכסנייה הזו. אנשים לא מבינים שאני אוהד כדורגל אנגלי לא פחות מכדורגל ספרדי. יחד עם זאת התגובה שלי בפוסט בזה הייתה מיועדת למגיבים כאן ולאו דווקא אליך.
2 אני מסכים איתך שהליגה האנגלית השנה מעניינת. ובטח יותר מעניינת מרוב העונות בעשרים השנה האחרונות, אני גם מסכים איתך שזה נובע מחולשת הגדולות מה שלמעשה משאיר מקום גם לקבוצות כמו ארסנל שלי וליברפול שלך.
יחד עם זאת אני חושב שזה מאוד מוקדם לקבע את הליגה הזו כמעניינת, לדוגמה ברגע שיגיע מאמן על לסיטי, הליגה כבר לא תהיה מעניינת כי לסיטי יש באמת פוטנציאל לא ממומש, מה שאני לא רואה אצל יתר הגדולות בראייה עתידית.

3 – ריאל כרגע מובילים חמש אפס על שאלקה בחוץ. אם זה היה משחק בליגה הספרדית היו טוענים שוב זה לא חכמה מול קבוצה בשקל וחצי, רוצה לומר אנשים פשוט לא מעריכים את החוזק של ריאל ובטח ובטח של בארסה מאז עידן פפ. אלו קבוצות שהיו מפרקות את הליגה האנגלית בקלילות. הגדולות של אנגליה מתקשות יותר באנגליה לא כי קבוצות מרכז טבלה ותחתית באנגליה יותר חזקות אלא כי הגדולות האנגליות יותר חלשות מבארסה וסיטי. תראה את צ'לסי כרגע מול גלא'-צ'לסי עם אנטי כדורגל לא עוברת את החצי ומנסה לקחת תיקו חוץ, לגיטימי. ריאל נתנו לאותה גלאי שישיה בחוץ וחמישיה בבית שריאל משחקת יותר מחצי משחק ב 10 שחקנים. עד כדי כך שתי הספרדיות עדיפות מהאנגליות.

אהד 27 בפברואר 2014

הניצחון של ריאל אתמול בעיקר מוכיח סופית שהליגה הגרמנית פשוט ממש חלשה. לברקוזן גם התפרקה שבוע שעבר. אגב, מנצסטר גם ניצחה 5-0 את לברקוזן בחוץ – אז מה זה אומר? שהמסקנה של ריאל תקפה גם לגביה?הליגה הספרדית לא מרתקת. קבוצות אמצע הטבלה שם חלשות יחסית ולא מלהיבות. גרוע מזה, הן רק נחלשות ככל שהזמן עובר (סוסיאדד, ולנסיה, סביליה, ויאריאל). אגב, גם לשחקן הספרדי יש יחסי ציבור שלא היו מביישים אפילו את רני רהב. יארמנדי, אלביול ואיסקו למשל. שחקנים נותנים עונה אחת טובה ומדברים עליהם כאילו היו אוחנה. גם חואן מאטה נדחק לספסל של צ'לסי מסיבה מסוימת והיא שהוא פשוט לא היה מספיק טוב. בסופו של דבר הכסף הגדול של הליגה האנגלית ינצח.

אורי 26 בפברואר 2014

אריאל

בשביל תחרותיות אני יכול לצפות בליגה הקפריסאית…

תקרא לי פתטי ונאיבי (ככה זה כשאתה אוהד של נבחרת בגלל שחקן כמו שירר), אבל אני לא רואה את הגדולות האנגליות נופלות מאחרות.

נעזוב את יונייטד אהובתי והביזיון ביוון לרגע…

הבעיה של האנגליות היא כנראה מנטלית – הן תמיד מציגות משחק מאוזן מול קבוצות כבירות ומאבדות את הראש אחרי כרטיס אדום:

יונייטד לטעמי הייתה טובה יותר מריאל בשנה שעברה,
סיטי שניגפה בבית מול באיירן הוכיחה שהיא לא פחות טובה בגרמניה גם אחרי פיגור 2-0 (ואני לא קונה שזה היה "משחק חסר חשיבות", כי רוב משחקי הליגה הגרמנית הם חסרי חשיבות עבור באיירן),
אילולא הדרדל'ה של אוזיל – ארסנל מובילה בדקה ה-7 ונראית אחרת לגמרי,
סיטי מול ברצלונה הציגה את דמיצ'ליס "האגדי" (אני אומר מתחילת העונה לכל מי שצופה איתי במשחק של סיטי שהוא הצופה הכי קרוב למגרש) ועם קצת יותר ניסיון באירופה ופחות כבוד גם משנה את אחוזי החזקת הכדור. מעבר לכך הם לחלוטין היו מסוכנים יותר מהספרדים…

צ'לסי 2012 היא דוגמא לקבוצה חזקה מנטלית (סטייל מוריניו של פעם), ששרדה הפסדים מבזים (נאפולי) ואדומים מבישים (טרי מול ברצלונה) ואפילו התעלתה מעל יהירות גרמנית (להוציא את מולר בדקה ה-83 בגמר ליגת האלופות כאילו לא פגשתם את יונייטד מעולם?) – כדי לזכות בגביע עם האוזניים הגדולות.

האנגליות ימשיכו לקבל אדומים טיפשיים, אבל השאלה הגדולה אם תהיה להן עוצמה מנטלית כדי להמשיך ולשחק בכבוד.

יורם 26 בפברואר 2014

לא אוהב את ההשוואות האלה. הקבוצות האנגליות הבכירות, לא נופלות מיריבותיהן, בטח לא ב-9 השנים האחרונות, בהן רק פעמיים לא הייתה קבוצה אנגלית בגמר ובהן 3 פעמים זכתה קבוצה מאנגליה. גם לגבי שיטת המשחק, אין שום דבר יותר מתקדם בשיטות המשחק של קבוצות מחוץ לאנגליה (לא מדבר על נבחרות לאומיות). אני לא רואה שום דבר מודרני או מעניין בכדורגל של ברצלונה. הקבוצות האנגליות מלאות בשחקנים ומאמנים מלאומים שונים.
לפעמים זו ההגרלה, לפעמים אלה דברים אחרים זה הכדורגל.
לגבי הליגה האנגלית, מסכים איתך אריאל במאה אחוז. הליגות המקבילות הן משעממות למרות הקבוצות הבכירות המעולות.

אחד 26 בפברואר 2014

יש לבאיירן יותר משחקן אחד בטופ 10 של העולם

אריאל גרייזס 26 בפברואר 2014

לפחות תפרט. היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא דווקא השוער שלהם, שלטעמי הוא הכי טוב בעולם בעמדה שלו כרגע

אחד 26 בפברואר 2014

ריברי ולאם. וכן,גם נוייר.

מאירי 26 בפברואר 2014

גם גצה, בקלות.

אריאל גרייזס 26 בפברואר 2014

לא, לא ולא. לאם הוא אולי המגן הימני הטוב בעולם, אבל זה לא הופך אותו לטופ 10 או אפילו טופ 20. מישהו דיבר פעם על דני אלבז כעל טופ 10? על מייקון? המגן היחיד שאני יכול לחשוב עליו שנכנס לקריטריון הזה זה רוברטו קרלוס – לאם לא מגיע לקרסוליים שלו. ריברי? הוא לא שיחק שבוע שעבר ואף אחד לא הרגיש שהוא חסר בכלל. גצה הוא עוד שחקן, לא טופ 10

אחד 26 בפברואר 2014

אז אולי באמת הגיע הזמן שיתחילו לדבר על מגנים כשחקני טופ 10. זה שאנשים לא התייחסו אליהם ככאלה לא אומר שהם צדקו.
ואני לא מסכים שרוברטו קרלוס היה מגן יותר טוב מלאם.

וחסרונו של ריברי בהחלט הורגש, עד שארסנל נשארו בעשרה שחקנים באיירן לא הגיעו למצב אחד, אם ריברי היה משחק זה לא היה קורה.

ומעניין לדעת אלו שחקנים אתה מכניס לטופ 10, מלבד רונלדו מסי וזלאטן המובנים מאליהם.

DeVito 26 בפברואר 2014

תיזכר עד כמה רוברטו קרלוס היה דומיננטי בריאל ותשווה ללאהם.
הוא ללא שום ספק המגן* הטוב בהיסטוריה מבחינתי.

*שרוב הזמן הטריד את הגנות היריבה.

זורק מילה 26 בפברואר 2014

פאולו מאלדיני לדעתי המגן הכי טוב בשלושים השנה האחרונות.

אנדר 27 בפברואר 2014

רוברטו קרלוס הוא המגן הטוב בהיסטוריה בלי תחרות אפילו. הוא כלכך דומיננטי שמריאל הגדולה של תקופתו הוא אחד משלושת השחקנים הכי זכורים.

אם להאם עוד 20 שנה יהיה אחד משלושת הזכורים של באיירן (מישהו בכלל יהיה? וכאן גדולתה) אני…. מה שתרצה

הרמן וולף 27 בפברואר 2014

גרייזס, למה יש לי תחושה שכל השחקנים שנמצאים אצלך בטופ 10 הם חלוצים וקשרים התקפיים?(או מקסימום ווינגרים), באחד מהפוסטים על כדור הזהב פה, no propaganda כתב פוסט נפלא על ההטעיה לגבי איכותם של שחקנים בעמדות שונות ואיך שאנחנו תופסים את איכותם.

אנדר 27 בפברואר 2014

גצה טופ טן? בקלות? בקלות דעת. ואחרי זה קוראים לאוהדים של ברסה "ילדים מתלהבים"..

אהד 27 בפברואר 2014

גצה לא טופ טן בבאיירן: נויר, לאהם, אלאבה, מולר, רובן, מרטינז, שוויני, ריברי, קרוס ודאנטה (האחרון הוא לצורך הטיעון).

מאירי 26 בפברואר 2014

אני חושב שנגעו כאן בנקודה אבל לא חידדו אותה די הצורך:

לאור הטיעון שלמרות האיכות הגרועה, יש יתרון בעצם התחרותיות, מדוע שלא נתאהב בליגה המולדבית?

אני חושש שישי כאן אלמנט פשוט של התאהבות מגיל צעיר = הרגל, ולהרגל אין תחליף, שיווקו כאן בארץ בעיקר את הליגה האנגלית, ולכן זו התוצאה.

במובן מסוים זה מזכיר מאוד את הדיבורים של עכברי הליגה הישראלית: "למרות הכל ועל אף האיכות הירודה (והאלימות), אין כמו הליגה שלנו".

אז כן, עבור אנשים רבים (מדי), הליגה האנגלית היא פשוט הליגה "שלנו", ולכן לא משנה מה תהיה רמתה, איכותה, או תחרותיותה, היא פשוט "שלנו", ואין כמו הריח של הישן והטוב, גם אם הוא כבר חבוט ומסמורטט, (כן, כמו הילד הממולל את הבובה הישנה שלו).

כמדומני שזה מייתר את רוב הלהג והמלל שבפוסט הזה.

אריאל גרייזס 26 בפברואר 2014

נו, ברור שאיכות היא פקטור מאוד משמעותי. הליגה האנגלית היא מאוד איכותית, לשניה אני לא אומר שלא. משחקים שם כדורגל מצוין. אבל כשאני משווה את זה לליגות הגדולות האחרות, גם אם בהן משחקים כדורגל טיפה יותר טוב, זה עדיין לא משנה את העובדה שהן לא תחרותיות ועל כן פחות מעניינות.
אני אומר שוב – לא תמיד הליגה האנגלית היתה מוקד העניין שלי

wazza 26 בפברואר 2014

בליגה המולדבית פ.צ שריף מובילה ב11 נקודות

אריק האדום 26 בפברואר 2014

אני חושב שזה כן תלוי בדומיננטיות מתמשכת בליגה המקומית.
ספרד – בלעדיות מוחלטת של ברצלונה/ריאל – אתלטיקו לא קרובה לזה בכלל
גרמניה – זו תמיד הייתה באיירן וכל השאר, כשהאחרות כל כמה שנים סוגרות את הפער באיירן יוצאת במסע רכש בתוך גרמניה שמחזק אותה ומחליש את היריבות בו זמנית, זה בנוסף למחלקת הנוער האדירה
צרפת – זה אמנם חדש אבל פ.ס.ז פתחה כבר פער, בספק אם מונקו תסגור. ולפני זה זו תמיד הייתה ליון.
איטליה – בשנים האחרונות הפכה מאוזנת יותר, יובנטוס כנראה תשנה את זה.
ברגע שאתה מספיק חזק בבית שלך אתה הופך לסמי-מונופול על השחקנים המקומיים. כל ספרדי טוב יגיע לרוב קודם לריאל/ברצלונה ואז יצא החוצה. אותו דבר בגרמניה (תנסו להיזכר בגרמני אדיר שלא עבר בבאיירן – אוזיל וחדירה עברו לריאל אז זה לא נחשב ותכלס הם לא כאלו גדולים) פ.ס.ז התחילה בגיוס של צרפתים בכירים (מתי ריבירי עובר לשם??) ובאיטליה עדיין יש גאווה מקומית.
באנגליה אמנם היונייטד הייתה "שליטה" אבל זה לא היה "הגמוניה" מוחלטת, תמיד היה שם נמסיס, ארסנל ואז צלסי ואז סיטי (ליברפול? אולי אברטון…). אבל היא אף פעם לא פיתחה מונופול על הליגה או על השחקן האנגלי שגם ככה לא שווה יותר מידי.
והמאבק המתיש נגד קבוצות כמו ניוקאסל, טוטנאהם, אברטון, ליברפול ומרכז הטבלה הקשוח של הפרמיירליג מתישים ולא מאפשרים לפתוח פער שהוא בלתי סגיר, כמו בספרד או גרמניה.
אז בשורה התחתונה, באנגליה אין שליטה בלעדית, יש תחלופה מתמדת של הקבוצות, גם בטופ המקומי וגם בליגת האלופות, התחרות שם גדולה יותר ומבחינת השוק המקומי הוא לוקה בחסר, וזה לגמרי בעדינות.

אנדר 27 בפברואר 2014

שליטה לא מוחלטת כמו 13 אליפויות ב20 שנה?

no propaganda 27 בפברואר 2014

ליונייטד וועד איך היה מונופול, וזה מה שהביא אותה למצב שלה. הם רכשו הרבה שחנים אנגלים שנחשבו לכוכבים או כוכבי העתיד כמו סמולינד, ג'ונס, זהאה, ולנסיה, יאנג … והם כולם אם לא פלופים אז בטח שלא וורלד קלאס.

תוהה בדרכים 28 בפברואר 2014

מה כל כך "מתיש" במאבק מול טוטנהאם, ניקאסל או אברטון? במה הן שונות מהמקבילות להן בליגות גדולות אחרות?

אברטון העונה משחקת כדורגל טוב (בגלל מאמן ספרדי), אבל מוגבלת כלים וכישרון. טוטנהאם וניוקאסל של העונה הן שתי קבוצות שאם תגדיר אותן כ"חזקות" לאוהד שלהן, הוא יצחק לך בפנים. רק שבדיונים כאלו, מתוך מטרה לפאר הפרמיירליג, מציגים אותן כמינימום גרסה משופרת של גרנדה מילאן.

טוטנהאם ספגה העונה חמישה שערים ומעלה בשלושה משחקים, שניים מהם בבית. ניוקאסל מתפרקת בכול משחק שני בערך ועד המשחק האחרון עמדה על רצף של שלושה הפסדים רצופים (שניים מהם בבית) עם מאזן שערים של עשרה שערי חובה ואפס שערי זכות.

חוזקן של קבוצות מרכז ותחתית הטבלה בליגה האנגלית זה מיתוס, המצאה מוחלטת שאין לה בדל בסיס במציאות ושזה יחזרו על השקר הזה אלף פעמים, לא יהפוך אותו לאמת.

מייק 26 בפברואר 2014

כמי שהתחנך בישיבות ובתי-מדרש, הרשה לי לומר לך שכשאדם יוצא לחקירה שכלית מאומצת שבסופה הוא מגיע למסקנה זהה לדעה שהייתה לו מלכתחילה, יש כאן סממנים של דת.

זה לא משהו רע, זה פשוט רגש שמנסה להסוות עצמו באיצטלה של הגיון.

אתה אוהב את הליגה האנגלית, כנראה כי אתה רגיל אליה והרגלים קשה לשנות, אל תנסה לספק הסברים הגיוניים לרגשות שלך.

אגב, לפי הלוגיקה שהצגת בטור, הכי טוב יהיה אם תחפש את הליגה הצמודה ביותר בעולם, נמוכה ככל שתהיה, ותעקוב אחריה.

שמעתי שבליגה אזורית צפון ב' בגרמניה יש עונה מדהימה :)

אריאל גרייזס 26 בפברואר 2014

מייק, זה פשוט לא נכון. היו תקופות שעקבתי אחרי הליגה הספרדית והאיטלקית בצורה מאוד צמודה, לפעמים אפילו יותר מאשר האנגלית. בשנים האחרונות זה נהיה פשוט לא מעניין.
ואני לא יצאתי לשום חקירה שכלית. הסברתי את הלוגיקה שלי מלכתחילה, אין פה שום חקירה. ברור שזאת הדיעה שלי מלכתחילה

אריאל גרייזס 26 בפברואר 2014

וכמובן, ליגה צמודה זה לא קריטריון יחיד, צריך להיות אלמנט מסוים של איכות כדי שזה יעניין אותי (וכמובן, גם מסורת וכו')

אייל 26 בפברואר 2014

אריאל אתה צודק לחלוטין, הליגה האנגלית היום היא היחידה שבה יש תחרות אמיתיתי בתוך הליגה כבר הרבה זמן ויחסית הקבוצות שם מאוזנות והשוני בניהם הוא יותר שיטה מכסף אבל זה יצטרך לעמוד במבחן בשנים הקרובות כי בשנים הקודמות הם היו שווים לטופ האירופאי ובשנים האחרונות הם באמת בירידה קטנה (לפי דעתי זאת רק יונייטד אבל זה נותן איזשהי מראה על הליגה כי אין מה לעשות, היא הקבוצה הבחירה בשם בעשרים שנה האחרנות) ובסוף למרות שכולם מדברים על האיזון בליגה הזאת קבוצות כמו סיטי וצ'לסי הולכות להוציא כסף מאוד גדול בשנים הקרובות ואם למרות זאת קבוצות כמו ליברפול ארסנל והיונייטד יצליחו לעמוד מולם בליגה למרות הכסף הגדול הליגה הזאת תמשיך למשוך כמויות של אוהדים בשינוי מכל שאר אירופה שם שתי קבוצות בכל ליגה ימשיכו להשקיע את הסכומים הלא הגיוניים כדי לשמור על הכוח בליגת האלופות ויהרסו את הליגות שהם נמצאות בהם

יותם 26 בפברואר 2014

העניין הוא למצוא את האיזון בין הרמה של הכדורגל לתחרותיות. בגלל זה אף אחד לא רואה את הליגה המולדובית. מבין 4 הליגות הגדולות (ואני מכניס גם את האיטלקית) האנגלית הכי מאוזנת.

דאלין 26 בפברואר 2014

אריאל, החלק הראשון מנותח נכון מדוייק. את החלק השני- יכולת לסכם ב: "אוף, דווקא בשנה שליברפול במרוץ" או לחילופין "לא אכפת לי בכלל מהניתוחים המקצועיים. רק ליברפול מעניינת אותי".

וזה נפלא שאתה אוהד ליברפול. ושהם מצליחים. אבל זה לא הופך את הליגה האנגלית ל"מעניינת ביותר". המרוץ לאליפות באנגליה הוא שמעניין. גם בספרד הוא מעניין. כי הוא צמוד השנה.

מה שלא מעניין זה אוהדים ישראלים שגדלו על מאץ' אוף דה דיי, וגידלו איזשהי בעלות על מה זה "מעניין" או "אמיתי". גם על המשחק וגם על האהדה לגביו. גם אני זוכר את הימים האלה. וזה עדיין לא הופך את הליגה האנגלית למעניינת יותר. אפשר להפריד נוסטלגיה אישית למציאות. מציאות משתנה.

אופיר 26 בפברואר 2014

גארת' בייל מלך העולם. איזה שחקן, וואו!

גיל 26 בפברואר 2014

אכן כך. בשנים הקרובות בליגה האנגלית יהיו ל4-5 קבוצות לפחות לקחת אליפות שזה הרבה יותר מכל ליגה בכירה אחרת.

עופר (השני) 26 בפברואר 2014

לא נראה שהמגיבים פה ירדו לעומק דעתך,אריאל.
במקום להתלהם ולהגיד דברים כמו : "אז תצפה בליגה מולדבית", תחשבו שנייה למה הייתה כוונת המשורר.
אריאל התכוון שבאופן יחסי, וכשמשקללים (!!!!!!) את האיכות ואת התחרות- הליגה האנגלית עדיפה,לדעתו (!!!!!) על איטלקית,גרמנית, צרפתית ושאר מדינות כדורגל סקסיות אחרות.
הוא לא אמר שרק תחרותיות קובעת, הוא לא אמר שרק איכות קובעת.
יתר על כן, לכל אחד פה יש אהבות ישנות והעדפות, ולדעתי אסטון ווילה מול פולהאם זה משחק עדיף מגארנדה סביליה. אם לי מותר אז לאריאל אסור? לא. אם נתסכל על זה מנקודת מבט שונה:
הכתב נימק את ביכורו לליגה האנגלית בנימוק שמבין הליגות הנחשבות איכותיות באירופה, הליגה האנגלית תחרותית יותר ועל כן לא מעניין אותו ששאר הקבוצות באירופה טובות מהאנגליות, הליגה האנגלית כליגה טובה משאר הליגות האחרות.
מקווה שהבהרתי את הנקודה.

edgecator 26 בפברואר 2014

אריאל, סוונזי דווקא משחקים באירופה השנה. או שאולי התכוונת לאברטון? חוץ מזה פגעת בול.

גודיונסן 27 בפברואר 2014

יופי של פוסט. אין מה לעשות, האווירה המחשמלת לפני משחק פולהאם נגד ק.פ.ר, הספורטיביות, המשחק ההתקפי והמהיר… ההפתעות… אין כמו הליגה האנגלית!

נו באמת 27 בפברואר 2014

אני מסכים שיש החלשות חזקה מאוד אבל…
צריך לשם לב שהליגה האנגלית מאוד ברוטלית שחקנים שם נפצעים כל הזמן כשרונות מאבדים שנים!
אני חושב שאם ניקח את ברצלונה של השנים הגדולות של גווארדיולה הם מפרקים את הליגה האנגלית במשך חודשים ובשאר השנה מתפרקים בגלל פציעות.
משהו מאמין ששחקן כמו מסי יכול לגדול בליגה האנגלית?
שחקן כמו אדן הזאר התחיל טוב ונעצר ועכשיו פורח כי הוא העלה מסה של שריר גם רונאלדו התחיל כך…
דוגמה מצויינת היא צ׳לסי של מוריניו שהצליחה כי היא הביאה שחקנים הם עילויים פיזיים, הסיטי מצליחים כי יש להם סגל ענק והם יכולים לשחק עם רוטציות בלי סוף.
שאתה מגיע פצוע לאירופה אז אתה מפסיד.
לנושא טעויות הכתיב מצטער זה מובנה בתוכנה ;)

לא משנה 27 בפברואר 2014

דבר אחד בטוח – כבר שנים שהליגה האנגלית היא הליגה הכי פחות צפויה והכי מותחת. הליגה הספרדית, הגרמנית ואפילו הצרפתית – בכולן יש 2 קבוצות מקסימום ששוחטות את כל הליגה.
הבעיה היא שערוץ הספורט הוא בעל זכויות לליגה הספרדית, והוא גם בעל המאה, ולכן כולם בטוחים שהליגה הספרדית זה הדבר הכי טוב שקרה לאנושות.

תוהה בדרכים 28 בפברואר 2014

מאז ההקמה שלה ועד העונה, הפרמיירליג הייתה הליגה הכי צפויה באירופה. תחרות קבועה בין יונייטד לקבוצה הכי עשירה אחריה או לפניה ובעשר שנים האחרונות גם טופ 4 שהדרך הfngy יחידה לחדור אליו היא רכישה על ידי שייח או אוליגרך. העונה, לראשונה, זה קצת השתנה.

בגרמניה עד העלייה של באיירן בשנתיים האחרונות, זכו לעיתים קבוצות לא צפויות לחלוטין. בצרפת רק לפני שנתיים, זכתה מונפלייה, עם התקציב ה13 בגודלו. מתי דברים כאלו קרו באנגליה?

לא משנה 28 בפברואר 2014

הפריימרליג הכי צפויה באירופה?
תזכיר לי בבקשה כמה אלופות שונות היו בספרד בעשרים שנים האחרונות? ובגרמניה? ובאיטליה?

בכולן, כולל באנגליה, היו 4-3 אלופות. זהו. ההבדל הוא שבספרד הפערים בין ברצלונה וריאל עצומים לעומת שאר הליגה.

תוהה בדרכים 28 בפברואר 2014

עד העונה הנוכחית היא הייתה הליגה הכי צפויה באירופה.

בליגות אחרות גם אם מאבק האליפות היה צפוי, לפחות היו קבוצות מפתיעות במקומות שמובילים לליגת האלופות. באנגליה אפילו זה לא היה: הטופ 4 הורכב מקבוצה שלא יצאה ממנו מאז הקמת הפרמיירליג, קבוצה שלא יצאה ממנו מאז 97 (ארסנל) ושתי קבוצות שוגר דדי.

לפני ההשתלטות השייחים על סיטי, ליברפול הייתה החברה הקבועה הרביעית.
אתה מכיר עוד ליגה אחרת שבה במשך ארבע עונות רצופות (2006 עד 2009) הטופ 4 היה קבוע?

בספרד קבוצות ליגת אלופות ירדו ליגה.

לא משנה 28 בפברואר 2014

בספרד ההפרש בין הראשונה/שנייה לרביעית והלאה הוא יותר מכפול מהליגה האנגלית. איזה עוד ליגה את מכיר שהראשונה מסיימת עם ממוצע של 35 נק' יותר מרביעית כמו שקרה בחמש שנים האחרונות בספרד?

תוהה בדרכים 28 בפברואר 2014

לאיזה פרק זמן אתה מתייחס? כי כתבת ש"שנים הפרמיירליג היא הכי מותחת והכי לא צפויה". וזה פשוט לא נכון ברמה העובדתית.

המגמה שאתה מתייחס אליה בספרד, קיימת בסך הכול ארבע עונות. לפני כן, לאורך כל העשור, הפערים בספרד כמעט תמיד היו קטנים מאשר באנגליה.

2004 בפרמיירליג, פער בין המקום הראשון לרביעי: 30 נקודות. בספרד באותה עונה: 7 נקודות.

2005: נקודות. בספרד: 22 נקודות.

2006: 24 נקודות. בספרד: 14 נקודות.

2007: 21 נקודות. בספרד: 10 נקודות.

2008: 11 נקודות. בספרד: 21 נקודות.

2009: 18 נקודות. בספרד: 20 נקודות.

ובכל מקרה, הליגה הספרדית היא רק ליגה אחת שבשנים האחרונות אף אחד לא טען שהיא שיא התחרותיות. לעומת זאת, במקרה האנגלי הפכו את אחת הליגות הכי צפויות ולא תחרותיות באירופה, לסמל השוויוניות.

בספרד לפחות לא צבועים. כפי שטען רוי קין, הכול שטיפת מוח.

תוהה בדרכים 28 בפברואר 2014

ב2005 הפער באנגליה בין המקום הראשון לרביעי היה 24 נקודות.

תוהה בדרכים 28 בפברואר 2014

34 נקודות הפרש, לא 24.

משה אהרון 27 בפברואר 2014

זה מזכיר לי משפט שהיינו זורקים אצלי בישוב: אם קבוצה שמישהו אהד הייתה מפסידה באופן סדרתי אז האוהד היה מכריז: "כדורגל כבר לא מעניין אותי" או "למי איכפת מאירופה" אם הקבוצה לא היתה קרובה אפילו להיות באיזשהו מפעל אירופי.
גרייזס, יכול להיות שאתה מדחיק?
ולגבי הרישא שלך: ראשית, אני מוכן לדבר איתך על כך שבאנגליה לא מפתחים מספיק כשרונות, אבל לאנגליה לא היה עומק וכשרון עודף גם בין השנים 2005-2012 וזה לא הפריע להן להוות 50% מהקבוצות ברבע הגמר ברוב השנים שלהן.
אם אתה שואל אותי, הליגה האנגלית היא היחידה שמצדיקה כרגע 4 קבוצות בליגת האלופות. בליגה הגרמנית, הספרדית והאיטלקית (עד לפני שנה) אין יותר מ-3 קבוצות שיכולות להיות ראויות להיקרא מתמודדות על התואר, בעוד באנגליה ארסנל וליברפול שעד לא מזמן התחרו ביניהן על מקומות 3-4 הגיעו לגמרים, בעוד הן לא היו מצליחות לדגדג את יונייטד וצ'לסי בליגה.
אני מסכים איתך לגבי הדעיכה של הליגה האנגלית אבל השליטה היא של ריאל ברסה ובאיירן באירופה ולא של ליגה מסויימת. אנחנו בעידן שונה מהבחינה הזאת ואולי נקדות המבט (מי הליגה הכי טובה) צריכה להשתנות
מה שכן, אני חושב שהבעיה היא כפי שציינת ראשית בפיתוח כשרונות מקומיים כמו שציינת, אבל אני לא מצפה שהן יהיו פס ייצור של אנגלים דווקא אבל כן פס ייצור איכותי יותר של כדורגלנים. כרגע כל הגדולות מגדלות כשרונות כדי למכור אותם לקבוצות תחתית וצ'מפיונשיפ ודווקא הקבוצות הקטנות משקיעות מאמצים במחלקות הנוער (סאות'האמפטון, ווסטהאם, אברטון) אבל בהיותן קבוצות קטנות המאמצים לשהן מביאים לידי מכירה ולא לידי העצמת הקבוצה.

צחי 28 בפברואר 2014

אריאל הליגה הישראלית בכדורסל התעוררה השנה. היא איכותית יותר ולמרבה הפלא גם תחרותית, אפילו.

חוצמזה – אני אוהד גליל עליון (טוב, גלבוע/גליל. שיהיה) ואף אוהד ליברפול לא יספר לי על שוטים…

Comments closed