זהו פוסט אופטימי (פותחים עונה)

חזרתי ממילואים אופטימי מתמיד. למה? ליברפול, זה למה

optimism

חדי העין מבינכם בטח שמו לב שלא כתבתי פה תקופה ארוכה. היה פוסט אחד שעלה בחודש האחרון, וגם זה באדיבות בני תבורי שהעתיק אותו מדף הפייסבוק שלי.

למה לא הייתי? ובכן, כמו שבטח הבנתם, נקראתי על ידי צה"ל. שום דבר מורכב או מסוכן, אבל כשצה"ל קורא – אפילו אם הוא הבטיח לי שהוא לא יעשה את זה יותר – אין ברירה, אני בא.

ואולי זה דווקא יצא טוב. חודש מילואים בדיוק על התקופה הכי משעממת של השנה, הצליח להעביר לי את הזמן שבין המונדיאל לבין פתיחת העונה. בשבת נפתחת הליגה האנגלית, עוד שלושה שבועות מתחיל הפוטבול – הללויה!

כמו שאתם בטח מדמיינים, חזרתי עם די הרבה תובנות. גם על המילואים והצבא בכלל וגם על המבצע האחרון והתוצאות שלו.

אבל אחרי מחשבה קצרה הגעתי למסקנה שאין לי ממש חלק לחלוק אותן כרגע. יש דברים הרבה יותר חשובים על השולחן כרגע מאשר עזה או הצבא.

אז מכיוון שביום שבת אני נעלם עוד פעם לשבוע (הפעם בנסיבות משמחות. אם אתם מחשיבים חופשה משפחתית לנסיבות משמחות, כמובן), תרשו לי לחלוק איתכם את המחשבות שלי על פתיחת העונה האדומה המתקרבת ובאה.

*

כמו שאתם מבינים מהכותרת, אני אופטימי. מאוד אופטימי.

יש הרבה סיבות לאוהד ליברפול להיות אופטימי, לדעתי, ורק אחת בדיוק לא להיות כזה. אז בואו נוריד את הפיל הזה מהשולחן קודם כל – כן, העזיבה של סווארז תפגע בליברפול. כן, בלעדיו אין סיכוי שהיא תצליח לשחזר את כמויות השערים מעונה קודמת.

אבל הנה החדשות הטובות – היא גם לא צריכה.

אני יודע שיש הרבה שיגידו שאני לא אובייקטיבי (אני לא, אף פעם לא התיימרתי) – אבל אני לא זוכר אי פעם אוף-סיזן כל כך מוצלח של הקבוצה שלי, אפילו עם העזיבה של סווארז.

תסתכלו על הפוסט שלי מסוף העונה הקודמת ותראו איך למעשה כל מה שביקשנו שיקרה – קרה.

בלם פותח שיחליף את סקרטל? צ'ק! לוברן הגיע.

מגן שמאלי שיעביר את פלאנגן לצד ימין וישחרר אותנו מנוכחותו של ג'ונסון? צ'ק! מורנו הגיע (בהערת אגב, היה לי דיון עם דורפן בזמנו האם שווה להשקיע 30 מיליון פאונד במגן, והנה התשובה ללמה לא. שחקן עם לא פחות פוטנציאל מלוק שואו, בחצי המחיר)

קשר אחורי שיוריד את הלחץ מג'רארד? גם זה יש, בדמותו של אמרה קאן (או צ'אן, או ג'אן, שמישהו יחליט כבר)

קשר התקפי להרכב שיכול לאיים על השער? הגיע לאלנה, האיש שסימנתי עוד בסוף העונה הקודמת לתפקיד.

וזה לפני שאני מדבר על מרקוביץ', שלא היה בכלל בתוכניות שלי, ואמור להפוך את האגפים של ליברפול לדבר הכי קטלני שיש.

נכון, אני יודע, חסר לנו חלוץ. כזה שיכול לשחק לצד סטארידג' או להחליף אותו כשהוא נפצע. די ברור שלאמברט הוא לא השחקן לזה.

אבל מי שמתמקד בבעיה הזאת, שהיא אכן לא פשוטה, מפספס לטעמי את התמונה הגדולה. והתמונה הגדולה היא שבקיץ הזה ליברפול בנתה לעצמה את קבוצת העתיד שלה.

*

תראו, ליברפול לא יכולה לשחק במגרש של צ'לסי או הסיטי ואפילו לא זה של היונייטד. דיברתי על כך לא פעם בעבר, אבל כל אסטרטגיית הרכישות של הקבוצה הזאת בנויה על שיטה שונה לחלוטין.

בליברפול לא תראו כנראה שחקנים שנקנים ב-40 מיליון פאונד ואפילו לא ב-30 (לא שלא הייתי שמח לראות את רויס או קבאני בקבוצה, אבל זה פשוט לא יקרה). ההנהלה של הקבוצה מבינה שהיא לא יכולה פתאום איזה קיץ להחליט שהיא מוציאה 50 מיליון פאונד כדי להביא שחקן מרכזי להרכב.

מה היא כן יכולה? היא יכולה לגדל שחקנים צעירים שיתמודדו על מקום בהרכב (פלאנגן, סטרלינג ובקרוב גם אייב) והיא יכולה לקנות שחקנים צעירים בגילאי העשרים הנמוכים על מנת שהם יהיו עמוד השדרה של הקבוצה לאורך תקופה ארוכה.

עכשיו, תסתכלו שניה על ההרכב הבא:

מיניולה, סאקו, לוברן, מורנו, פלאנגן, צ'אן, הנדרסון, לאלנה (עם קוטיניו בתור מחליף), סטרלינג, מרקוביץ' וסטארידג' – מדובר ב-12 שחקנים שאף אחד מהם לא עבר את גיל 26 ורובם נמצאים הרבה מתחת.

ועוד משהו שמייחד את החבורה הזאת – כולם מוכנים כבר לביג ליגס. כולם כמעט משחקים ברמה הבינלאומית (ואולי טוב היתה עושה ברזיל אם היתה מזמנת את קוטיניו ואנגליה את פלאנגן במקום ג'ונסון), כולם עם ניסיון בליגות גדולות באירופה.

אז הנה התמונה הגדולה בשבילכם – לליברפול יש כרגע, אחרי מסע הרכישות של הקיץ, קבוצה שלמה שמוכנה ויכולה לשחק ביחד, עם התאמות פה ושם, ל3-4 השנים הקרובות.

נכון, חסר להם חלוץ טוב נוסף כרגע. אבל אם מסתכלים לטווח הארוך ולא רק לעונה הקרובה, המסקנה היא פשוטה – תקנה חלוץ מצוין (או תגדל אחד – עוד שניה על זה) ויש לך קבוצה שבנויה לרוץ בצמרת הגבוהה שנה אחר שנה.

עכשיו אתם מבינים למה אני אופטימי?

*

עכשיו בואו נדבר על העונה הקרובה.

צריך להיות ריאליים. למרות כל האופטימיות, מדובר בקבוצה עם בין שלושה לחמישה שחקנים חדשים בהרכב (לוברן, צ'אן, לאלנה, מרקוביץ' ומורנו). וכמובן, בקבוצה שאיבדה את השחקן הכי טוב שלה. לקבוצה הזאת יקח זמן להתחבר.

עוד דבר שצריך להיות ריאליים לגביו זאת התחרות שעומדת מולה. שנה שעברה היתה משהו מיוחד, עם ההתפרקות של יונייטד, הטעויות של טוטנהאם וחוסר היציבות של צ'לסי והסיטי. לא בטוח שמשהו מהדברים האלו ישוחזר השנה. תוסיפו את המאמן החדש של יונייטד, הרכישות של צ'לסי וארסנל ותקבלו, כמו שכולם אומרים, פריימרליג קשה מתמיד.

לכן, חשוב להיות ריאליים בהגדרת הציפיות.

בניגוד לשנה שעברה, אני חושב שאי אפשר להסתפק יותר במבחן השיפור והגיע הזמן למבחן התוצאה. מצד שני, התמודדות על אליפות תהיה קשה ביותר, בטח עם התוספת של ליגת האלופות השנה.

הגדרת ציפיות ריאלית צריכה להיות חזרה לליגת האלופות גם שנה הבאה – וזהו. אם נעבור שלב בצ'מפיונס, זה יהיה נחמד מאוד. אם נצליח להגיע רחוק בגביע זה גם יהיה אחלה. אבל הדבר החשוב באמת הוא לייצר המשכיות, מה שאומר – לסיים בין ארבע הגדולות ולחזור להיות חברה קבועה בקבוצת הצמרת. נכון, כמו שראינו עם ארסנל, זה לאו דווקא מבטיח אליפות בסופו של דבר, אבל כמו שכבר אמרתי – יש בהחלט על מה לבנות.

ואם נתרכז בקבוצה שלנו ולא באחרות, יש הרבה דברים שאני אוהב בקבוצה הזאת.

נתחיל מההגנה. דיברתי קודם על זה שלא נצטרך להבקיע את כמות הגולים של עונה קודמת וזה נובע לחלוטין מהשיפור הצפוי פה. התוספת של לוברן, מורנו וגם צ'אן (אני אדבק בצ'אן, ברשותכם) על חשבונם של שחקנים כמו ג'ונסון ולוקאס, אמורה להוריד את כמות הספיגות של הקבוצה הזאת בצורה ניכרת.

נמשיך בחלק ההתקפי. אפשר לראות (שוב) הרבה מאוד מחשבה בבניה של הקבוצה, עם תוספת של שחקן מהיר מאוד כמו מרקוביץ' ושל קשר התקפי שמסוגל לאיים על השער כמו לאלנה. ומה שאני הכי אוהב בבניה הזאת זה הגמישות שהיא מאפשרת.

אפשר לשחק 4-5-1, עם צ'אן ליד ג'רארד, סטארידג' כחלוץ חוד יחיד ומאחוריו הנדרסון, קוטיניו וסטרלינג. אפשר לשחק 4-4-2, עם קוטיניו ולאלנה בתור קשרים התקפיים וסטארידג' יחד עם סטרלינג (או חלוץ נוסף שיגיע) בחוד, ואפשר לשחק כמובן את ה-4-3-3 של שנה שעברה, עם ג'רארד או צ'אן לבד מאחור, הנדרסון וקוטיניו או לאלנה לפניו ושלישיה קדמית קטלנית של סטרלינג, מרקוביץ' וסטארידג'. המגוון הוא פשוט נהדר.

וכמובן, יש גם עומק. עומק שחשוב מאוד לליגת האלופות ומגוון הגביעים שליברפול אמורה להתמודד בהם. ג'ו אלן הוא אולי לא שחקן הרכב אבל מסוגל לעלות כשצריך. העובדה שיש לך שני שחקנים יצירתיים כמו קוטיניו ולאלנה היא נהדרת, בטח אם קוטיניו ימשיך את המגמה מהפרי-סיזן ויצליח לשמור על יציבות. גם בהגנה לא חסר עומק, כשיש לך שני בלמים מחליפים בינלאומיים כמו אגר וסקרטל (בהנחה הלא טריוויאלית ששניהם נשארים) וגם מגנים מחליפים כמו אנריקה, מאנקיו (איזה שם נורא, יא אללה) ואפילו ג'ונסון.

איפה חסר עומק? טוב, כולם יודעים. עמדת החלוץ.

חזרנו לנקודה הזאת. אז נסיים גם בה.

אני עדיין חושב שיגיע לשם עוד שחקן כי רוג'רס מבין שאי אפשר לסמוך על הבריאות של סטארידג' לאורך זמן. אבל אני לא חושב שזה יהיה שחקן בקליבר גבוה אלא ממלא מקום עד לינואר או הקיץ הבא שיתפנה איזה שחקן שמתאים לפרופיל שהקבוצה אוהבת (צעיר, עם פוטנציאל ובמחיר שלא עולה על 20-25 מיליון פאונד. בקיצור, סטארידג' שני).

אבל אני חושב שהתשובה מתחבאת למעשה בהרכב של ליברפול. גם הזכרתי אותה לשניה.

אחרי עונה שעברה, יש מעט מאוד שחקנים שקיבלו חשיפה יותר מאשר ראחים סטרלינג. הפריצה שלו היתה מסחררת. מדובר בילד בן 19 שנתן שנתיים די מאכזבות ופתאום הפך לאחד השחקנים הטובים בליגה. גם במונדיאל הוא היה אחת מנקודות האור הבודדות בנבחרת אנגליה.

אחרי כל זה, קשה לצפות מהילד לעוד קפיצת מדרגה, לא? ובכן – אפשר גם אפשר. לפחות אני מצפה.

אני מזכיר שוב – מדובר בילד בן 19. מה שאומר שסט היכולות שלו עוד יכול לגדול בצורה ניכרת. אם עד עכשיו הוא נשען בעיקר על המהירות המסחררת שלו הרי שהגיע הזמן לעשות צעד נוסף קדימה ולשפר את הדיוק מול השער ואת יכולת המסירה. ואם זה יקרה, האם יש סיבה שלא נקבל פה מייקל אואן חדש?

כן, שוב, אני מאוד אופטימי. אבל אם יש שחקן שאני מצפה לראות השנה והולך לעקוב אחריו בשבע עיניים – סטרלינג הוא הברנש.

זה האיש שעליו רוג'רס בונה לרשת את המקום של סווארז, כשחקן הזה שמניע את ההתקפה, דוחף אותה קדימה וגם מסיים כשהוא צריך. עונה של 15-20 שערים פלוס עשרה בישולים נראית לי הגיונית לחלוטין.

אופטימי, כבר אמרתי?

נו, עונה חדשה
חידון מספר 409. הפרמייר ליג יוצאת לדרך עם שאלה לכל קבוצה

92 Comments

בני תבורי 15 באוגוסט 2014

נגמר לי הריטאלין ולכן לא עמדתי במשימה החשובה של קריאת הפוסט כהלכה, אבל טוב לראות אותך כאן.
אני רוצה להוסיף רק עוד סיבה לאופטימיות: אף אחד לא סופר אותנו וזה מאוד מרענן לעומת העונה הקודמת שכולם הכתירו אותנו כאלופים חודשיים לסיום העונה.
עד כדי כך לא סופרים אותנו עד שאוהד יונייטד הגדיר את זה כך: הם (ליברפול) איבדו את סוארז, אנחנו (יונייטד) איבדנו את מויס. כך, בפריזמה הזאת שבין סקנדל לקרנבל משתרעת הפילוסופיה של אוהדי יונייטד.
ואני אומר, אחלה. באמת אחלה. אין כמו לבוא קטנים ולצאת מנצחים. תשאלו את החמאס.

אריאל גרייזס 15 באוגוסט 2014

האמת שגם שנה שעברה בתחילת העונה אף אחד לא ספר אותנו. אם נגיע לחודשיים לפני סוף העונה באותו מצב כמו שנה שעברה, יספרו אותנו ועוד איך.
אבל בינתיים, מצבנו טוב. שיתמקדו ביונייטד, זה בסדר מבחינתי

אסף THE KOP 15 באוגוסט 2014

הגורם הכי משמעותי שיונייטד איבדו העונה הוא הווארד ווב.

Matipool 15 באוגוסט 2014

האמת היא שהם איבדו את ווב כבר בעונה שעברה .
הוא היה יותר איש של פרגסון מאשר של יונייטד .

יריב ס. 15 באוגוסט 2014

יש כבר חלוץ לעונה הבאה, דיבוק אוריגי הבלגי הצעיר.
וב 4-5-1 התכוונת לסטארידג' כחלוץ בודד.

אחלה פוסט, מתחבר לאופטימיות שלך. נו, מתי כבר יום ראשון?

אריאל גרייזס 15 באוגוסט 2014

סטארידג', כמובן. תוקן, תודה.
לגבי אוריגי – לדעתי הוא מושאל לשנתיים. בכל מקרה, אני לא בטוח שהוא מוכן לפריימרליג עדיין

ג'ו 15 באוגוסט 2014

מושאל לעונה אחת בלבד !

ג'ו 15 באוגוסט 2014

האמת כמו שהעלתי בחוג אוהדים אני גם מצפה מסטרלינג לבצע את קפיצת המדרגה הזאת לחלוץ.

בפועל ואני אתחיל מההגנה לוברן הגיע לא כי הוא יותר טוב מסקרטל אלא כי הוא חתיכת בן זונה צעקן אם נוכחות ברחבה שזה בדיוק מה שהיה חסר לנו העונה וכמובן מגן שמאלי בדמות מורנו שיפנה כבר את פלאנו להראות לג'ונסון את הדרך המהירה לספסל באנפילד.

לגבי הקישור לא כל כך מסכים איתך אני חושב שלאלאנה יהיה המחליף של קוטיניו העונה לפחות לפי משחקי ההכנה.

לגבי ההתקפה כמו שזה ניראה יש ארבע אופציות.
א. לא מביאים מה שניראה לי לא הגיוני בעליל.
ב. האופציה ה"פנטזיונרית" קבאני נוחת או פלקאו וסוארז נמוג לספרי ההיסטוריה כמו טורס.
ג. האופציה ה"משוגעת" מחזירים את טורס הוא נזכר מב זה כדורגל אחרי הבונקר הנצחי של צ'לסי נותן 25 שערים בעונה ושוב סוארז נמוג לספרי ההיסטוריה.
ד. האופציה הכי הגיונית בוני יגיע ישים 15 בליגה עוד 3-4 בצ'מפיונס, לא ישכיח את סוארז אבל ימתיק את הגלולה.

רועי מ 15 באוגוסט 2014

סיכום ממצא למדי,
דרך אגב תתקן בקטע של ההרכבים רשמת סטרלינג פענים במקום סטאר

שגיא 15 באוגוסט 2014

מסכים בגדול, למעט הנקודה לגבי סטרלינג. ההשוואה לאואן ולעמדת החלוץ לא במקום ועושה לו עוול. למה? כי הוא כ"כ הרבה יותר מזה. הדבר שהכי התרשמתי ממנו לקראת סיום העונה שעברה ובפרה סיזו הנוכחי זו ההבנה הטקטית שלו, קור הרוח וקבלת ההחלטות ברמה גבוהה – קבלת החלטות של מנהל משחק. הבישול לקוטיניו מול דורטמונד המחיש את כל אלו.

מה שאני אומר בעצם זה שאני גם רואה את סטרלינג עושה את קפיצת המדרגה הנוספת – אבל לא כיוון חלוץ נטו כמו אואן, אלא לכיוון הרבה יותר גבוה – לכיוון מסי, לכיוון כריסטיאנו רונאלדו.

היסטוריון של ספורט 15 באוגוסט 2014

קורה כאן משהו מוזר שלדעתי אמור להעיב על האופטימיות שלך.
ליברפול למרות עסיבת סווארז נבנתה בהחלט נכון …אבל לא כל יום עוזב אותך טופ 5-10 עולמי ….ככה שלא בטוח שההתחזקות הכוללת תגבר על העזיבה הכל כך משמעותית.
אבל גם אם כן צ'לסי התחזקה מאד ברכישות חכמות מאד ולצערי הרב היא בעיני הפייבוריטית הגדולה.
גם יונייטד התחזקה מאד כנ"ל ארסנל.
הסיטי מאד חזקה ככה שליברפול לצערי כרגע לכל היותר מספר 5 .
תוסיף לכך את ההופעה בצ'מפיון שמצריכה סגל רחב בהרבה ותגלה …לפחות לדעתי שאין סיבה לאופטימיות גדולה …הלוואי ואתבדה …בכל זאת אם האופטימיות היא יותר לעתיד הרחוק מעבר לעונה האחרונה אני מסכים .

בני תבורי 15 באוגוסט 2014

היסטוריון,
אני לא יודע איך אתה, אבל אני שומר את כל התחזיות האלה כמו שלך למשל ואזכיר לך אותה בתום העונה.
לא חראם?

אסף THE KOP 15 באוגוסט 2014

בוקו חראם

משה 15 באוגוסט 2014

אני חושב שתצטרך לשקול טוב אם זו ההסטוריה שתיכתב השנה. אני לא מבין איפה יונייטד התחזקה מאוד למעט עמדת המאמן ולדעתי זו ממש לא הבעיה היחידה אצלם.

ריצ'י מקאו 15 באוגוסט 2014

יונייטד התחזקה? אני עוד לא בטוח. כן יש לה מאמן על הקווים וצריך להזהר ממנה.
צ'לסי? ברור שנראה את אפקט השנה השניה של מוריניו. זו שבה הוא רוכש בהמון עשרות מליונים תוספות לסגל שמראש היה שווה הרבה מאות מליונים ממשיך לטעון שהוא אנדרדוג ולוקח אליפות כשכולם מהללים את גאונותו…

היסטוריון של ספורט 15 באוגוסט 2014

1.החיזוק של יונייטד בעיקר בעמדת המאמן …זה מספיק לטעמי תוספיפו לכך שנה ראשונה התחלתית של מאטה וחזרה של ואן פרסי ותקבלו חיזוק משמעותי …אה והגיע גם מגן ימני וקשר מקסיקני אמנם המחיר מופרז (שואו) אך בכל זאת ….בנוסף אני מני שוידאל או די מריה יגיעו .

2. צ'לסי האגדה אומרת שזה אפקט העונה השנייה בפועל אלו בוגרי א.מדריד אלופת ספרד קורטואה (היתרון הבולט על צך הוא …שהוא משחק באופן קבוע).
פיליפה לואיז (הטעות הגדולה של סקולארי ).
וכמובן קוסטה ….וגם ססק יחזור שם לעצמו .

3. ארסנל : עשתה רכש טוב מאד בעיקר עם אלכסיס.

4. סיטי לא התחזקה אך גם לא נחלשה .

ליברפול אחרי הכל חייבת להוכיח שהיא מסוגלת לרוץ בשני המפעלים.
בני אין בעיה תזכיר זאת בסוף העונה ….אך אני מן הסתם ישכח
אז תבטיח לי שתזכיר זאת בכל מקרה ….גם אם הצדק יהיה איתי.

שגיא 15 באוגוסט 2014

מגן שמאלי וקשר ספרדי, אבל למה להתקטנן…

לשים את יונייטד כרגע לפני ליברפול זה מצחיק לדעתי, אפילו בתור נייטרלי. כן, יש להם מאמן חזק עכשיו, אבל הלב של ההגנה שלהם הועזב – לא פחות מ-3 שחקנים והקישור המרכזי-אחורי שלהם אפור כתמיד. בנוסף אין להם עומק כמעט בשום עמדה חוץ מהכנפיים ואולי החלוצים.

ניק 15 באוגוסט 2014

שגיא, תרשה לי לתקן אותך:
*נכון שעזבו 3 שחקני הגנה, אבל ריו לדוגמא בקושי שיחק בשנה שעברה וגם וידיץ היה פצוע המון בשנתיים האחרונות, ככה שבפועל איבדנו רק שחקן הרכב אמיתי, וגם הוא היה די נורא בשנים האחרונות, אז זאת לא אבידה גדולה.

*לבנתיים- הררה-מאטה-קאריקפלייניפלטשר.
אני רואה שם שחקן אפור אחד, ואם אוהדי ליברפול מתגאים בתרומה של הנדרסון למשחק אז לא באמת אפשר לקרוא לאחד מהם אפור.
מאטה כמובן משאיר אבק לכל קשר התקפי שלכם ובהחלט הגיוני לחשוב שהררה יהיה טוב בהרבה מצאן,לוקאס וגררד (בכושרו הנוכחי)

תמשיכו לזלזל חברים, אנחנו נתחיל לספור מממחר :)

היסטוריון של ספורט 15 באוגוסט 2014

תודה על התיקונים …אך במהות ליברפול תשחק בצ'מפיון …ולהערכתיי תצליח לא רע במפעל ….זה צפוי לבוא ע"ח הליגה . ליונייטד אין אירופה זה יעזור בליגה.

יריב ס. 15 באוגוסט 2014

ניק, אובייקטיבית מרכז ההגנה שלכם כולל 3 בלמים בינוניים ובהרכב של 3-5-2 פציעה / הרחקה / צהובים של אחד מהם ואתם עולים עם שחקן מהנוער.
אחת הבעיות העיקריות שלכם בעונה שעברה היתה ספיגת שערים שערורייתית במרכז הרחבה.
תמיד הקבוצות של פרגוסון היו בנויות משוער וורלד קלאס והגנה קשוחה. ולא, סמולינג הוא לא ממש כזה…

שגיא 17 באוגוסט 2014

נו, התחלת לספור כבר? :P

אם היית צופה קצת יותר במשחקים של ליברפול ולמה היא הצליחה כ"כ אשתקד אולי היית מבין למה אנחנו מתגאים בהנדרסון. קאריק מעבר לשיא, פלטשר נגמר מהפציעות ואף פעם לא היה משהו גם ככה ומפלייני אתם סתם לא מצליחים להוציא מים. הררה? חובת ההוכחה עליו. הנדרסון לפחות כבר הוכיח.

ומאטה אולי משאיר אבק לקשרים ההתקפיים שלנו ברזומה, אבל לא ביכולת אם לשפוט לפי עונה שעברה.

ערן (המקורי) 15 באוגוסט 2014

מניח שהשאלה האם נשחזר את ההגעה לצמפיונס תלויה בעיקר באיכות המאמן שלנו.
הפסדנו שחקן על, החלוץ מספר 1 בעולם בשנה האחרונה. הרבה קבוצות צונחות דרמטית עד מתפרקות בעקבות מהלכים כאלה.
מאידך, התחזקנו מהותית בהרבה עמדות .
למה הכל תלוי ברוג׳רס?
1) הוא בחר את השחקנים. פעם ראשונה שיש רכש מטסיבי שחתום על ברנדן.
2) כמי שגרייזס ציין, לוקח זמן להתחבר. אם יצליח ליצור שטף התקפי כמו העונה שעברה, ובנוסף להקטין את ספיגת השערים כבר השנה- אזי הוא תותח.
גם אני אופטימי.

פלאנגן 15 באוגוסט 2014

אני חושב שלצלסי יש מחסור בבלמים, מכון לעכשיו יש לה רק את טרי, קייהיל וקורט זומא, אני לא לא רואה איך זה מספיק לעונה שלמה.
אני חושב שאיבנוביץ יכול לשחק בלם, אבל עדיין זה לא פתרון מושלם

יואב 15 באוגוסט 2014

כל עוד פוסט שלך מזכיר את יונייטד, אני רגוע.
מצד שני, זה לא אומר כלום. היא מוזכרת תמיד.

באבא ימים 15 באוגוסט 2014

לא הבנתי – הנה סך כל האזכורים של יונייטד:

"תראו, ליברפול לא יכולה לשחק במגרש של צ'לסי או הסיטי ואפילו לא זה של היונייטד. דיברתי על כך לא פעם בעבר, אבל כל אסטרטגיית הרכישות של הקבוצה הזאת בנויה על שיטה שונה לחלוטין."

"עוד דבר שצריך להיות ריאליים לגביו זאת התחרות שעומדת מולה. שנה שעברה היתה משהו מיוחד, עם ההתפרקות של יונייטד, הטעויות של טוטנהאם וחוסר היציבות של צ'לסי והסיטי. לא בטוח שמשהו מהדברים האלו ישוחזר השנה. תוסיפו את המאמן החדש של יונייטד, הרכישות של צ'לסי וארסנל ותקבלו, כמו שכולם אומרים, פריימרליג קשה מתמיד."

מה מזה לא 100% ענייני, רלוונטי,ומתבקש כאשר אתה בא לנתח את מצבה של ליברפול וסיכוייה?

ירוק 15 באוגוסט 2014

אריאל, ברוך השב. שנצפה לפוסט פוטבול בקרוב? :)

מה המאזן הסופי של הוצאות/הכנסות רכש של ליברפול השנה, כולל המכירה של סוארז? לא המון כסף לדעתי. אם האופטימיות שלך מוצדקת, לא עדיף ללחוץ עוד טיפה על הגז, להביא איזה קבאני אחד, ולשאוף קצת יותר בגדול (שלב או שניים בצ'מפיונס פלוס מאבק על אליפות בכל זאת)? יכול להיות שזה לא אפשרי או ריאלי, לא יודע. סתם מחשבה.

אריאל גרייזס 15 באוגוסט 2014

המאזן ממש לא גדול לדעתי, הוציאו משהו כמו 25 מיליון אני חושב בקיזוז סווארז, וזה לפני עוד כמה מכירות (קלי עבר אתמול, אני מאמין ומקווה שגם לוקאס). ועדיין, אני לא חושב שצריך לזרוק את הכסף על שם גדול. זאת לא השיטה של ליברפול והם בונים קדימה, לאו דווקא לעונה הזאת.

שגיא 15 באוגוסט 2014

מסכים ולא מסכים.

קודם כל יש גם את בוריני שהמכירה שלו ב-14 מיליון פאונד כבר סוכמה שאני מאמין שבסוף הוא יעזוב ומצב דומה גם עם אסאידי, אכך שאנחנו כמעט ב-even על הנייר.

דבר שני גם אני נרתע מלהביא כל שם גדול לעמדת החלוץ, אבל יש כאלו שיכולים להתאים מאוד לשיטה הקיימת – ולדעתי הראשון שבהם הוא קבאני, כי הוא עובד הרבה למען הקבוצה, לוחץ את ההגנה ולא אגואיסט מטבעו.

עמרי 15 באוגוסט 2014

אופטימיות גדולה
מקווה שרצף המשחקים הקשה בהתחלת העונה יבוא לטובתינו ונצליח לנצל שאננות של הקבוצות האחרות מאשר להיפך.
נראה שקוטיניו סטרלינג וסטארידג' ימישכו לעשות טרור להגנות ועם ללאנה ומרקוביץ אני מת כבר שתתחיל העונה.

cookie-monster 15 באוגוסט 2014

מישהו נתן פה איפשהוא לינק לאתר שמנגן איך מבטאים שמות של שחקני כדורגל מעל העולם. בתקופת המונדיאל מתישהו איפשהוא..

cookie-monster 15 באוגוסט 2014

מכל*

ערן (המקורי) 15 באוגוסט 2014

למיזם המדליק (אשר פיתחו חברים שלי…) וזכה לחשיפה רבה במהלך המנידיאל קוראים Namez.
http://namez.com/

cookie-monster 16 באוגוסט 2014

אהא! תודה :)

Fluttershy 15 באוגוסט 2014

גם אני אופטימי, אולי אוהבי כדורגל אנגלי "אובייקטיביים" חושבים שליברפול תסיים מקום 5, אבל אני בטוח שהיא תסיים במקום גבוה יותר. בעונה שעברה אותם אנשים דיברו על מקום 6-7 לפני שהעונה התחילה, וראינו איך זה נגמר. ומשקפיים עם עדשות וורדות מזכירות לי את מיטש הדברג הנפלא.

עידו 15 באוגוסט 2014

לא אופטימי.
הצלחה בעונות העתיד תלויה מאוד בהצלחה השנה, כי אם לא נעלה העונה לצ'מפיונס אז לא עשינו שום דבר ו עדיין לא נוכל להביא שחקנים שנרצה.
ו כדי שהצליח השנה,חייבים עוד חלוץ. פשוט חייבים. סטאריג' , גם אם ישחזר את היכולת משנה שעברה הוא פשוט לא מספיק.
בקיצור, מצב האופטימיות שלי תלוי באם יביאו חלוץ עד סוף העונה, ומי.
עד אז אני בצד הפסימי

אריאל גרייזס 15 באוגוסט 2014

אתה מתעקש להסתכל על הטווח הקצר ולא על התמונה הגדולה. בתמונה הגדולה, ליברפול לא צריכה להביא יותר מדי שחקנים גדולים בעתיד. יש לה את הבסיס לשנים קדימה. גם אם היא לא תגיע לצ'מפיונס, מספיק לה להביא שחקן-שניים בקיץ הבא כדי לחזור להיות מועמדת לאליפות.

RAMI 15 באוגוסט 2014

על סמך מה זה נאמר?
ליברפול רכשה מגן שמאלי צעיר וספרדי. בעבר הגיע מגן שמאלי ספרדי וצעיר לאנגליה בשם אסייר דל הורנו ונכשל. מי אמר שהילד הזה יצליח?
אמרה צ'אן כבר השתלב בקבוצה? מישהו יודע עד כמה הוא טוב או לא? מישהו יודע אם זה יעבוד או לא?
מי זה מרקוביץ? אותן שאלות כמו על צ'אן
בתמונה הגדולה המצב הוא כזה:
יש שוער מצוין. יש בלמים טובים +. פלנאגן יעיל וזה בסדר. ג'רארד מבוגר בעוד שנה. סטרלינג מוכשר וטרם הוביל מישהו לאנשהו. סטארידג' מעולה (יהיה מלך השערים השנה לדעתי) רק שהוא לבד. קוטיניו זה נחמד ותו לא.
בתמונה הגדולה ליברפול נמצאת במקום שלא קרוב לאיכות של הסגלים שיסיימו לפניה השנה. ולגבי העתיד? אני לא מתיימר לחזות מה יקרה בעוד שנתיים שלוש כי אני לא יודע מי יצליח ומי לא מבין השחקנים החדשים, מי יהיה פצוע כרוני ומי לא.
כיף להיות אופטימי – זה עוד יותר כיף כשכל האופטימיות הזאת תתפוצץ לגמרי.
המקום ה6 כבר מחכה.

RAMI 15 באוגוסט 2014

איך שכחתי את ללאנה.
פשוט בעבר ליברפול לא רכשה כל מיני אנגלים בסכומים עצומים והאנגלים לא נכשלו כלל.
מבין כל שחקני הרכש יש לו את הסיכוי השני הכי טוב להצליח (לוברן יתברר כרכש מוצלח יותר) אבל ניסיון העבר מלמד אחרת בכל הקשור לאנגלים כסף גדול וליברפול

שגיא 15 באוגוסט 2014

איבדתי אותך ב"קוטיניו זה נחמד ותו לא".

אם גרייזס אופטימי אז אתה הפסמיסט הכי גדול בעולם.

RAMI 15 באוגוסט 2014

אני לא כזה פסימי. פשוט לקרוא את התחזיות הורודות האלו שהן תלושות מהמציאות זה צורם, אז אני מגיב.

שגיא 17 באוגוסט 2014

אם הייתי מגיב באופן ריאלי (נאבק על מקום 4) הייתי מבין. אבל "מקום 6 כבר מחכה" זה האמא של הפסימיות.

בני תבורי 15 באוגוסט 2014

לגבי אמרה ג'אן אז זה ככה:
אמרה – א, מ, ר, בסגול.
ג'אן – כמו סילבי.

אלי 15 באוגוסט 2014

ובהזדמנות חגיגית זו:
שקרטל ולא סקרטל.

בלשן 16 באוגוסט 2014

זה לא נכון. אמרה- רק ה- א' וה- ר' בסגול. ה-מ' בשווא- EMRE. לגבי ה- ג'אן- זה לא כמו סילבי כי השם שלה זה ז'אן, בקטע צרפתי. ה- C בטורקית נהגית כמו דג'- כמו למשל דג'ורג'ביץ'.

אסף THE KOP 15 באוגוסט 2014

מסכים עם כל הנאמר.
אני חושב שליברפול תהיה אפילו טובה יותר מעונה שעברה.
כן, אם נחסיר את השערים של סוארז משנה שעברה, נגלה שגם בלעדיהם ליברפול היא הכובשת השניה-שלישית בליגה.

יאללה, שיתחיל כבר.

http://www.youtube.com/watch?v=FeU_qC5tBOE

אריאל גרייזס 15 באוגוסט 2014

צריך להיות הוגנים, סווארז הוא יותר מסך הגולים שלו. הוא האינישיאטור של כל ההתקפה. יקח זמן לקבוצה הזא
להתחבר אבל הפוטנציאל שם והוא עצום

אסף THE KOP 15 באוגוסט 2014

אומנם סוארז היה זה שהגנות היריב התרכזו בלסגור אותו בשמירות אישיות, כפולות ומשולשות… אבל השנה הן יצטרכו לעשות את זה על סטרלינג !

ואצלנו בימין אנחנו לא הוגנים, אנחנו שורדים… (-:

סימנטוב 15 באוגוסט 2014

מדיניות הרכש שלכם נהדרת

אסף THE KOP 15 באוגוסט 2014

ככה זה שיש בעיית מחסור.
כמו כאשר אין משאבי טבע, מפתחים כלכלה על בסיס טכנולוגיות. על הדרך נהיים גם פחות מנוונים.

סימנטוב 15 באוגוסט 2014

יהיה מעניין לראות מה יקרה עם השחקנים הזרים שרכשתם – מתי יתחילו לערוב להם רוכשים, בכל אופן לא חושב שמקרה ארסנל יחזור אצלכם.

אסף THE KOP 15 באוגוסט 2014

תוך שנתיים.

אריאל גרייזס 15 באוגוסט 2014

עוד עונה כמו שנה שעברה של סטארידג' ועוד התקדמות של סטרלינג, ונתחיל לשמוע את ריאל ובארסה אורבות להם כבר בקיץ הבא, לצערי

Matipool 15 באוגוסט 2014

זה כבר מתחיל .
יש היום פרסומים במספר אתרים בריטיים שעל רקע התעניינות של ריאל מדריד בסטרלינג. , ליברפול מציעה לו חוזה ארוך טווח עם שכר של פי ארבע ( ! ) משכרו הנוכחי . הילד בן 19 וירוויח 120,000 פאונד לשבוע .

סימנטוב 15 באוגוסט 2014

מסתבר ש'הזמן הצהוב' התחיל, את השכר שלו צריכים לממן גם העיתונים

Matipool 15 באוגוסט 2014

שני הסנט שלי :
לוברן לא במקום סקרטל , אלא לידו . סאקו יתחיל על הספסל ואגר רק רביעי ברוטציה ואולי יימכר .
קוטיניו הולך להיות שחקן מפתח ולא מחליף ללאלנה שאנחנו עדיין לא יודעים איך יתאקלם וימצא את עצמו בין כל הצעירים הסילוניים שבהתקפה .
חלוץ נוסף – חובה וגם יגיע . רצו את רמי שנכשל בבדיקות הרפואיות וזה מראה שרודג׳רס מודע לבעיה . יש דיבור עכשיו על רוסי אבל אני מאמין שבסופו של דבר יגיע בוני .
מקווה מאד שג'ונסון ירד לספסל אבל לצערי , נראה שלפחות בתחילת העונה הוא יהיה שחקן הרכב .
שיהיה לנו בהצלחה .

יריב ס. 15 באוגוסט 2014

נו מתי, נראה אותך ביום ראשון בברבן? אין כבר תרוצי נאחס

Matipool 15 באוגוסט 2014

לא מסתדר הפעם . בהזדמנות אחרת .

ריצ'י מקאו 15 באוגוסט 2014

תגידו, הרופא יאמין לי שהרעידות בכל הגוף זה רק בגלל שיום ראשון עוד לא כאן או שצפוי לי אישפוז כפוי?

אריאל גרייזס 15 באוגוסט 2014

איפה רובי פאולר כשצריך אותו, הוא כבר יאמין

רובי פאולר 16 באוגוסט 2014

אני פה, צריך גימלים????

אביאל 15 באוגוסט 2014

אריאל – אתה שוכח דבר אחד, איך קבוצות מסתכלות על ליברפול – בעונה הקודמת (לאור העונות הקודמות) ליברפול הגיעה כקבוצה יחסית בינונית באנגליה, כזאת שהקטנות-בינוניות משחקות מולה משחק פתוח, כאשר הן יודעות (שוב על סמך העונות הקודמות) שהן יכולות לקחת לה נקודות גם בבית וגם בחוץ, אחרי העונה שעברה שבה ליברפול שבה שיחקה מעולה היא שוב חזרה לעמדה של מועמדת לאליפות – זה משנה את כל התפיסה של הקטנות-בינוניות במשחק מולה, תיקו יהיה מעולה להן באנפילד וגם כאשר הן יארחו אותה – לכן קשה יהיה לראות את משחק המהירות והמתפרצות שאפיין את ליברפול בעונה הקודמת וזה הדגש החזק לכיוון סטרלינג שבנוי בעיקר על מהירות וטכניקה של אחד על אחד, שיעמדו מולו שניים או שלושה (קשר אחורי-מגן-בלם) זה כבר סיפור אחר לחלוטין.

בלי סוארז שעושה אינסוף בעיות לכלל ההגנה, מכל הכיוונים זה יהיה הרבה יותר קשה ובקיצור ליברפול חזרה לליגה של הגדולות על כל המשתמע מכך – מספיק היה לראות לדוגמא איך צ׳לסי בעונה שעברה איבדה נקודות דווקא מול הקטנות ששיחקו צפוף ויצאו למתפרצות – הרבה יותר קשה ללמד קבוצה (בטח עם הרבה שחקנים חדשים) לפתוח בונקר ומשחק צפוף מאשר לשחק על מתפרצות ואגפים מהירים.

אריאל גרייזס 15 באוגוסט 2014

צ׳לסי איבדה נקודות כי לא היה לה חלוץ נורמלי וכל השיטה שלה התבססה על בונקר. אין שום נקודת השוואה לליברפול. אם כבר להשוות אז זה לסיטי, שבאה כמועמדת לאליפות ועדיין שמה חמישיות בקלות.

אביאל 17 באוגוסט 2014

אריאל – מה זה השיטה שלה התבססה על בונקר ? נגד כל הקבוצות שצ׳לסי הפסידה להם בעונה שעברה (כולן בחלק התחתון חוץ מאברטון) היא לא שיחקה בונקר.

צ׳לסי שיחקה בונקר בפריימר ליג פעמיים בעונה שעברה, מול יונייטד במחזור השלישי אני חושב ומול ארסנל באמירויות, זה שנוצרה לה תדמית בגלל משחק מול אתלטיקו מדריד זה עניין אחר.

מוריניו אמר את זה לא פעם בעונה שעברה, לצ׳לסי היו שתי בעיות שקשורות זו בזו – הראשונה שהיא לא הרגה משחקים בהם הובילה והשנייה שלא היה לה חלוץ ברמה עולמית.

דגש 15 באוגוסט 2014

לא נראים מדהים בכלל, כל דבר מעל למקום חמישי, שידחק למטה אחת מבין המנצ'סטריות, צ'לסי וארסנל, יהיה הישג מכובד.

אבי גלברט 15 באוגוסט 2014

די לדעת אם להיות אופטימים חייבים להגדיר מטרה אריאל . אם המטרה אליפות אני פסימי ,אם המטרה 4 ראשונות יש מקום לאופטימיות . מסכים עם אריאל שהבניה היא לטווח ארוך וכך צריך ..עגב בהרכב שלך חסר אחד צעיר חדש בשם סטיבי ….לא ההיתי מוציא אותו כל כך מהר מההרכב אבל בהחלט מתכונן ליום שאחרי כלומר רוטציה . לצערנו עד שמורנו יכנס לעיניינים ואנריקה יחזור לכושר נראה את ידידנו מס 2 מככב דווקא בצד שמאל של ההגנה ואלוהים ישמור . עד שלאלנה ומרקוביץ יהיו כשירים גאררד ,צאן ,והנדרסון ישחקו באמצע וקוטיניו ,סטרלינג וסטארידג מקדימה . לא ההיתי מוכר את אגר בשום מצב אלא משאיל או מוכר את קואטס וטורה המריצה …לדעתי המטרה שלנו צריכה להיות 4 הראשונות והתבוססות שם . הליגה התחזקה ,ההגרלה בתחילת העונה קשה (לעומת החלאות לדוגמא ששישה משחקים ראשונים מטיילים ) כך שתחילת העונה היא קריטית . לליברפול יש יתרון על שאר הקבוצות שב.ר השריש שיטת משחק מאד פשוטה וקטלנית שמתאימה לליגה ולא מצריכה לימוד או תירגול רב . לחץ גבוה על המגרש ומעבר מהיר להתקפה תוך ניצול המהירות של החלוצים ,שחקני כנף . סאוטהמפטון בראשון מוקש אבל אני תמיד פסימי

אבי גלברט 15 באוגוסט 2014

די =כדי
עגב =אגב

ארז N 15 באוגוסט 2014

אני מסכים לגמרי לגבי הקניות ובניית הקבוצה. הכל נראה פרפקט. אבל בעיית החלוץ היא אקוטית ובמיוחד אם מסתכלים איך הקבוצה שיחקה שנה שעברה כש-S&S שיחקו יחד לעומת בנפרד. עוד חלוץ וורלד-קלאס הוא חובה אם אנחנו רוצים לרוץ חזק. גם אם נספוג העונה 40 ולא 50, האפקט של ירידה מ-100 גולים ל-70+/- הוא חזק יותר. וזה מה שאנחנו שווים במקסימום בלי סוארס. יש עוד כסף בקופה. לשפוך על קבאני ועכשיו.

תוהה בדרכים 15 באוגוסט 2014

בוודאי שליברפול יכולה להוציא 30 ו40 מיליון פאונד על שחקן. אם אני לא טועה, ליברפול היא כרגע במקום השני או השלישי בהוצאות על רכש באירופה הקיץ.
חשבון פשוט: כמו שהוצאת 25 מיליון פאונד על לאלנה ו20 מיליון פאונד על מרקוביץ', כך אפשר היה להוציא את הכסף הזה על שחקן אחד.

הבעיה של ליברפול במשיכת כוכבים היא לא כסף אלא מיקום.
אוהדים נוטים לזלזל במשתנה הזה מתוך תפיסה שבשביל לשחק כדורגל עבור כסף גדול, היית מוכן לגור גם בעזה.

רק שהזווית של שחקן היא שונה: אם הרמה המקצועית היא בערך אותה רמה, הכסף בערך אותו כסף, סטטוס של מועדון דומה, אותה ליגה, יש ליגת אלופות, המיקום הופך למשתנה הכמעט יחידי. בטח שאתה לוקח בחשבון את האישה.

אני בטוח שזו הסיבה המרכזית שאלכסיס העדיף את ארסנל.

Matipool 15 באוגוסט 2014

כשעושים חשבון של הוצאות רכש בחלון העברות , צריך לקחת בחשבון ולהכניס למשוואה גם הכנסות ממכירות .
לולא המכירה של סוארז , תקציב הרכש של ליברפול היה מסתכם ב-60 מיליון פאונד .

תוהה בדרכים 15 באוגוסט 2014

זה לא משנה את העובדה שאת הכסף שהיה, אפשר היה להוציא על פחות שחקנים.

אריאל גרייזס 15 באוגוסט 2014

אפשר היה, אבל זאת לא היתה האסטרטגיה הנכונה. לליברפול היה סגל צר מאוד והיא היתה חייבת לבנות בסיס לכמה מפעלים וגם לשנים קדימה. הסיכויים שמישהו כמו פלקאו או סאנצ׳ז, כבר ראינו שהוא נמוך מאוד להגיע אלינו ועל כן האסטרטגיה הנכונה היא לקנות את השחקנים כשהם ברמת הפוטנציאל המוכח (משפט סותר משהו אבל נכון לגבי כל אחד השחקנים שקנינו השניים – הם שחקנים מוכחים אבל עם פוטנציאל להתפתח עוד הרבה יותר) ולגדל אותם בעצמה. תראה את ארסנל שזרקה חמישים מיליון על אוזיל שנה שעברה ולאן זה הביא אותה – פשוט כי היא היתה חסרת עומק וקשיחות. אני מנחש שגם השנה נראה את אותו דבר

באבא ימים 15 באוגוסט 2014

לא אם אתה צריך לשחק באירופה. ליברפול רוצה לקחת איזשהוא תואר השנה (לאו דוקא אליפות) אבל בגדול מדובר על רכש לאורך זמן. להערכתי יש לה את הקבוצה הצעירה ביותר ב טופ – 6.

תוהה בדרכים 15 באוגוסט 2014

וזה מתקשר גם לעניין המקצועי.

ליברפול תהיה קבוצה טובה מאד. יש לה מאמן מצוין, שחקנים טובים, רעב, ביתיות ורוח מועדון שיש למעט מאד מועדונים בעולם. השאלה היחידה היא אם הקבוצה לא בנויה קצת לרוחב.

אפילו לקבוצות סופר קבוצתיות מזן "השלם שהוא יותר מסכום חלקיו" כמו דורטמונד ואתלטיקו שניצחו את ה"כסף הגדול" בשנים האחרונות, מעבר לפרמטרים שציינתי אצל ליברפול, היו גם שחקנים מצוינים, שכמעט כל קבוצה בעולם הייתה רוצה. פחות מלמתחרות שלהם, אבל היו. אחרי עזיבת סוארז, לליברפול אין כרגע שחקן אחד כזה.

היא צריכה לקוות שחלק מהשחקנים שכבר נמצאים בקבוצה יתפתחו ויתקדמו, מכוון שמהרכש הנוכחי לא תבוא הישועה באספקט הזה.

באבא ימים 15 באוגוסט 2014

מי בדורטמונד או באתלטיקו הגיע כסטאר ולא צמח להיות כזה?
(אני שואל ברצינות כי הידע שלי בתחום מוגבל).

תוהה בדרכים 15 באוגוסט 2014

פלקאו ורויס (הגיע כשחקן העונה בגרמניה).

על הנייר, גם מנדג'וקיץ, גריזמן, טוראן, אימובילה או מחטריאן, הן רכישות של שחקנים בדרג יותר גבוה ממה שעשתה ליברפול הקיץ. מצד שני, אתה יודע.. כדורגל לא משוחק על הנייר.

לא כתבתי שהשחקנים שיש היום בליברפול לא יתפתחו לשחקנים ברמות הגבוהות ביותר, אבל הם צריכים להוכיח את זה, זה לא נתון.

אריאל גרייזס 15 באוגוסט 2014

אבל תחשוב על זה – כמה שחקנים יש בליברפול היום עם פוטנציאל להתפתח לשחקנים וורלד קלאס? לדעתי, המון. סטרלינג וקוטיניו ומרקוביץ ולאלנה וסטארידג׳ וגם אוריגי – לכולם פוטנציאל עצום.
מצחיק ששנה שעברה דיברו על זה שליברפול אין עומק ואילו השנה אומרים שהם בנויים לרוחב מדי. תכלס למעט שחקן אחד, יש את אותה קבוצה משנה שעברה שהיתה מספיק טובה בשביל לרוץ בצמרת, ועכשיו נוסף לה עומק עצום עם המון פוטנציאל. יכול להיות שזה יכשל, אני לא אומר שלא, אף אחד לא יודע לחזות את העתיד אבל בהתבסס כל הסגלים הנוכחיים בלבד, הפוטנציאל של ליברפול לקחת אליפות בשלוש-ארבע השנים הקרובות הוא גבוה מאוד.

תוהה בדרכים 16 באוגוסט 2014

לאלנה בן 26. הוא מבוגר מאוזיל ובן אותו גיל כמו אגוארו. לא יודע למה מתייחסים אליו כמו איזה כישרון צעיר שאמור עוד לעשות התקדמות מדהימה. גם סטארידג' בן 25 בעוד שבועיים, לא בדיוק העולל שעושים ממנו לפעמים.

כתבת על לוברן בהודעה אחרת והתייחסת אליו כאחד הבלמים הטובים בליגה. על בסיס מה? עונה אחת טובה בקבוצת מרכז טבלה שלא שיחקה באירופה ולא עשתה כלום בגביעים?
שלא יובן אחרת, אני לא פוסל את האפשרות שהוא יוכיח את עצמו ככזה, אבל זאת הנקודה- חובת ההוכחה עליו.

אנשים שמבטלים ליברפול אחרי עזיבת סוארז טועים טעות גדולה: כדורגל הוא משחק קבוצתי ושחקן אחד, טוב ככל שיהיה, לא הופך לבדו קבוצה למועמדת לאליפות.
מצד שני, גם התפיסה כאילו שום דבר לא קרה, כל הצעירים אוטומטית יתקדמו לרמה של וורלד קלאס וכל שחקני הרכש יתגלו כהצלחה מסחררת, רחוקה מלשקף ניתוח ריאלי של המציאות.

לדעתי, מכל הטופ 5, ליברפול היא אולי סימן השאלה הגדול ביותר. העזיבה של סוארז, השחקנים הצעירים, כל כך הרבה מצטרפים חדשים, התוספת של ליגת האלופות, העבדה שקבוצות העונה אולי יגיעו מוכנות יותר לשיטה של רודג'רס, באמת מקשה על החיזוי לגביה.

אסף THE KOP 16 באוגוסט 2014

ליברפול התחזקה איפה שהייתה צריכה.
פלאנגן, סטרלינג, קוטיניו והנדרסון שצברו ניסיון במאבק אליפות רק יהיו יותר מחושלים. ההגנה התחזקה.
העתיד ורוד.

אסף THE KOP 15 באוגוסט 2014

סטרלינג, סטארידג', הנדרסון.
שחקני הרכב לגיטימיים בכל אחת משאר קבוצת הטופ-5 באנגליה.

באבא ימים 15 באוגוסט 2014

אם זה המצב (רק שלושה משחקני ההרכב של ליברפול הם שחקני הרכב לגיטמיים בכל אחת משאר קבוצות הטופ 5 באנגליה) אז יש לנו סיבה מאוד גדולה להיות פסימיים.

אריאל גרייזס 15 באוגוסט 2014

יש הרבה יותר משלושה. מרקוביץ חוזר על ידי צלסי בשנתיים האחרונות, סאקו ולוברן שווים הרכב בכל קבוצת פריימרליג, קוטיניו ולאלנה יהיו שווים את זה בסוף העונה הזאת. ושוב, צריך להסתכל קדימה ולא רק על השנה הזאת. תן להרכב הזה שנה להתגבש ומדובר בקבוצה ששווה מאבק על אליפות כל שנה

זה משנה 16 באוגוסט 2014

גם מיניולה שוער טוב כמו השוער הראשון של ארסנל או זה של סיטי. אם לא יותר.

אביאל 17 באוגוסט 2014

אריאל – מרקוביץ׳ הלך לליברפול כי הסיכוי שלו לפתוח גדולים בהרבה אצל צ׳לסי, לא משום סיבה אחרת (אלא אם כן הוא אוהד ליברפול שרוף מגיל קטן).

אסף THE KOP 15 באוגוסט 2014

אלו הם הכוכבים של ליברפול.
אין שום סיבה להיות פאסימי, השלם גדול מסך חלקיו.
ליברפול היא מכונה.

אהד 15 באוגוסט 2014

למשך חודשיים שכחתי שחצי מקוראי דה באזר אוהדים את ליברפול והחצי השני אוהד את היונייטד.
אני אמתין עוד שבוע ללה ליגה. יש בעלים חדש בולנסיה והשמיים הם הגבול!

אסף THE KOP 15 באוגוסט 2014

אתה טועה.
אין כאן כמעט אוהדי לידס.

סמסון סיאסיאה 16 באוגוסט 2014

הטענות כאילו "לא בונים לעונה הזו" כאילו אם ליברפול יסיימו מקום 7 אז הכל בסדר. ובמקרה של כשלון עונתי, כלומר מתחת למקום 4 ובלי תואר, לא יחזרו לשולחן התכנונים ויחליפו שחקנים שוב.

בכדורגל בונים לעונה הקרובה. ש"עונה" זה כמעט שנה שלמה. שנה שבתוכה דברים משתנים.

כדורגל מועדונים אף פעם לא לינארי. כמו שאין הבטחה שקבוצה תשתפר כל הזמן רק כי היא משחקת ביחד. כמוו ש"זמנו של הילד יגיע". אין מחר-כך. רק עכשיו כך. לפעמים הרמה הכי גבוה זה מה שכבר ראית.

וזה בעיקר נכון לקבוצה ומועדון כמו ליברפול שמנסה לעמוד על הצוק הקטן של "המועדונים הגדולים", אחרי שנים שרק הצליחו לעיתים לנעוץ ציפורן מקרית.

גם עם סוארז דבר לא היה מובטח. אבל אז אפשר היה לדבר על המשכיות. כרגע ליברפול יכולה לקוות אך דבר לא ברור. בטח כשמה שהיא הביאה הוא כרגע בגדר הבטחה. גם לאמלה היה הבטחה.

וזה בעצם החשש הגדול, להיות טוטנהאם של עונה שעברה.

אריק 16 באוגוסט 2014

מאחל לכם שהעונה תגרום ל19 הבלוגים של ליברפול להצטצמם וכל מי שנזכר שאהד אותם בכיתה ו בגלל אבי כהן יעבור הלאה…

אסף THE KOP 16 באוגוסט 2014

מאחל לכם עונה אירופאית משובחת.

רובי פאולר 16 באוגוסט 2014

מעולה!!! הם לפחות באינטרטוטו?…

זה משנה 16 באוגוסט 2014

וולס זה אירופה?

Comments closed