עשר הערות על פיצוץ הדרבי

הבלוג דופק בברזל בעודו חי

In כללי

1. ועכשיו כולם יתכנסו לאותה שבטיות מפגרת. אוהדי הפועל יאשימו את זהבי שהתגרה בהם, אוהדי מכבי יאשימו את אוהדי הפועל שהם ברברים (כאילו אוהדים שלהם לא פרצו למגרש וחיסלו בעצם את המשחק) וכל השאר יאשימו את השופט.

זה מה שהורג את הספורט שלנו, ובגללו שום מחאת כרטיסים ושום מחאה חברתית לא תוכל לעבוד פה. אין פה שום אמפטיה למישהו שבשבט אחר ממך, שום יכולת להתאחד למטרה משותפת.

ושלא יהיה לכם ספק – היחידים שאשמים במה שקרה במשחק הזה הם האוהדים. משני הצדדים. חבורת אפסים שלא מבינים מה זה כדורגל.

2. בבקשה אל תספרו לי, כמו שאבי רצון האידיוט אומר (עוד נחזור אליו) שאנחנו כמו אפריקה או אסיה ולא אירופה. שילך לאיטליה מכורתו ויראה מה הולך בדרבי של רומא, למשל. שלא לדבר על טורקיה או יוון או הבלקן.

דברים כאלו קורים בכל העולם.

בעצם, לא בכל מקום בעולם, רק במקומות שבהם מתייחסים לספורט כאל מלחמה ואל אוהדים כאל חוליגנים. תסתכלו על אנגליה או ספרד או גרמניה, ולא תראו שם שום דבר מזה.

3. אתם מספרים לנו שמחירי הכרטיסים גבוהים בגלל האבטחה היקרה. אז אולי נוותר עליה? כי גם ככה היא לא ממש שווה הרבה.

4. להאשים את זהבי בזה שהוא התגרה בקהל זה בדיוק כמו להאשים נאנסת בזה שהיא התלבשה פרובוקטיבי. תחשבו על זה.

zehavi

5. נחזור לאבי רצון, שיחד עם כל צוות השידור פתח בעליהום על השופט. אפשר להתווכח אם ההחלטה שלו היתה נכונה, יש תקנון ברור שאומר שזאת חייבת להיות הרחקה אבל אני מניח שיכול להיות לו שיקול דעת, אבל בחייאת – הוא לא זה שאשם בפיצוץ המשחק. אשמים הם האוהדים, הם אלו שירדו לכר הדשא, לא השופט.

6. והאמת היא שהשופט הזה כנראה לא טיפש כל כך, אם הוא החליט בסוף שאין ערך ספורטיבי למשחק ולא לחדש אותו למרות שאני מניח שהיו עליו הרבה מאוד לחצים.

7. אם מדינת ישראל היתה מחליטה שאוהד שנתפס מפריע – לא יורד לדשא, אלא זורק בקבוק, הולך מכות או אפילו קורא קריאות גזעניות – היה מורחק לכל החיים ממגרשי הכדורגל, לא הייתם רואים תופעה כזאת יותר.

8. זהו אכן יום שחור לכדורגל הישראלי, אבל נו – זה לא מה שיהרוג את הכדורגל שלנו. כדורגל ישראלי הוא כמו ג'וקים, ישרוד גם מתקפה גרעינית. הרי ממילא אלו שהולכים למגרשים הם ברובם אנשים שנהנים מארועים מהסוג הזה. אנשים נורמטיבים שרוצים ללכת עם הילדים שלהם לכדורגל כבר מזמן לא עושים את זה.

9. ואולי התמונה של המשחק מבחינתי שמדגימה את הכל – ערן זהבי יורד לחדר ההלבשה ואלפי אדומים עם אצבע משולשת כנגדו. זה פרצופו של הכדורגל הישראלי.

10. ולא, זה לא בגלל שהם אוהדי הפועל. האוהדים של הקבוצה שלכם, צהובים, ירוקים, אדומים, הם בדיוק אותו דבר.

140 Comments

D! פה 3 בנובמבר 2014

אני צופה איום על שיא התגובות בפוסטים של דורפן על כדורגל אנגלי-ספרדי

גלן 3 בנובמבר 2014

השיא לדעתי עדיין אינטר ומוריניו מול ברסה .
איך הספקת לייצר עשר תובנות כל כך מהר . זה חומר לסרטי הטבע של אטינבורו בבי בי סי. לו זה לוקח/ יותר זמן.

D! פה 3 בנובמבר 2014

גלן אתה אולי צודק. ואז לא הייתה תחרות כזו בין שני פוסטים (מחר בטח שבעה)

דניאל 3 בנובמבר 2014

אפשר לינק לפוסט המדובר

עומר (כלשהו) 4 בנובמבר 2014

לדעתי דווקא זה:
http://debuzzer.com/dorfan/3947

D! פה 4 בנובמבר 2014

כן, גלן צדקת בענק. אני זוכר כמה וכמה פוסטים עמוסים במיוחד על הנושא הזה והשני.
מעניין אם כל הפוסטים מהמשחק אתמול ביחד מגיעים לכמות הזו.

תiמר 4 בנובמבר 2014

הפוסט עם הכי הרבה תגובות היה של דורפן אחרי שאינטר של מוריניו הדיחה את בארסה בחצי גמר האלופות. 900 ומשהו תגובות

יוסי 3 בנובמבר 2014

דווקא עם סמי עופר וצוותי האימונים הזרים והאווירה האירופאית בשנים האחרונות…
האירועים המעליבים האלה מחזירים את הכדורגל הישראלי מספר שנים אחורה, ומרחק שנות-אור מהכדורגל האירופי.
כל כך עצוב ששופט אחד וכמה אוהדים מטומטמים (משני הצדדים) הם כל מה שדרוש בשביל לפוצץ משחק במערכת הכדורגל הרקובה של מדינת ישראל.
ונסיים עם הצעה: בואו לא נוציא אדום לשחקן שבועט באוויר (אוהד שפורץ למגרש =אוויר) שתקף אותו.

אריאל גרייזס 3 בנובמבר 2014

הם לא מחזירים את הכדורגל הישראלי אחורה – הם שמים אותו בדיוק במקום שהוא

גלן 3 בנובמבר 2014

נכון. רק שרלטן כשדמי מייצר מחשבות על מערכת כדורגל שלא היתה כמותה בישראל ועוד עם מיליון מילים.

משה 4 בנובמבר 2014

גדול.

וודר 3 בנובמבר 2014

+1
לא יכולתי להגיד את זה יותר טוב ..מעולה אריאל!

כסיפוביץ 3 בנובמבר 2014

פששש..איזה שקט כאן.
אני מביא בירה

אדם בן דוד 3 בנובמבר 2014

אוהדים מטומטמים
צודק
כמעט-
חבל שביל את אנגליה ספרד וגרמניה
יש לפחות בלוג אחד בדה באזר שנוגע לאלימות והחוליגנים בגרמניה
ואבי רצון זה משהו מיוחד. הוא אשכרא ציטט את הדין הפלילי. מעניין כמה שנים בכלא יקבל אזרח שנוגע לנגיעה בכדור ביד למשל.

אדם בן דוד 3 בנובמבר 2014

* שבידלת

אריאל גרייזס 3 בנובמבר 2014

יש חוליגנים בגרמניה, אבל הם לא עושים דברים כאלו במגרש, בדיוק כמו שיש חוליגנים כאלו באנגליה אבל הם מזמן לא יכולים לעשות דברים כאלו במגרש כי לא מכניסים אותם לשם

אריאל גרייזס 3 בנובמבר 2014

מה רואים פה? אוהדי שפורץ למגרש? ברור שיש את זה בכל העולם, לא טענתי הפוך. אני במונדיאל ראיתי כזה דבר. מה שלא תראה זה את הבלאגן שהלך היום, קרבות במגרש בין אוהדים לשחקנים. להיפך. תראה באיזה מהירות המאבטחים מגיעים אליו

אדם בן דוד 3 בנובמבר 2014

אני מסכים ש19 שנה חלפו ועדיין לא למדנו איך לאבטח

אדם בן דוד 3 בנובמבר 2014

מצטער. זה אולי תגובה שחוצה את גבול ההומור התקין.

אבל ברצינות לגבי האבטחה-

לפני שנים איבטחתי את משחק הבכורה של הפועל בטדי.

כל ההכשרה שקיבלתי הייתה תדריך של רבע שעה לפני המשחק.

במחצית אני מודה שמעלתי בתפקידי, הורדתי את הוסט הזוהר ונטמעתי בקהל. בשביל שכר מינימום העדפתי לא לריב עם האוהדים המקומיים.

למור ירוק 4 בנובמבר 2014

אני לא יודע מה זה הומור תקין ומה הגבול שלו.

בעז 4 בנובמבר 2014

להגיד שבאנגליה גרמניה וספרד אין אלימות זה שטויות, זה פופוליסטיות, בכל מגרש שיש בו אולטראס תהיה אלימות לפני תוך כדי ואחרי המשחק, הנה איטליה השבוע משחק נאפולי רומא אוהדי רומא לא הורשו להיכנס כי המשטרה לא יכלה לקחת אחריות על זה, בנוסף כשאולטראס באיטליה אלים או מקלל בצורה אגרסיביות מדי או נסגר לכמה משחקים וזה קורה לא מעט בישראל שזה קורה כולם מגנים ובוכים

Yg 3 בנובמבר 2014

סוף סוף יש קצת עניין בכדורגל ישראלי. אני אשכרה לא מבין למה כולם מתלוננים

כסיפוביץ 3 בנובמבר 2014

אולי ישימו 10 עמודי תליה בכיכר רבין?
אחד לכל מואשם בפיצוץ.

אפשר גם תחרות סמס.

רומן 3 בנובמבר 2014

למה מי זה הזהבי הזה? ליטש את הספסל בפאלרמו עם התחת השמן שלו, משחק עם ערמת כוכבים סביבו מול קבוצות בוץ ומבקיע פנדלים.
ראינו את הווינר הזה מול מאריבור וtסטרס וקפריסין ואנדורה, שישב בשקט וילמד דרך ארץ הפרחח הזה, למה פאולו די קאניו הוא עוד לא. אפילו בעיטה ראויה לא יכול לתת העגלה הזה.
איש מגעיל ושחקן בינוני

דמוסתנס 3 בנובמבר 2014

בבקשה תגיד לי שאתה לא רציני. אתה פשוט הן אדם מטומטם. אין לי מילים לזה.

רומן 4 בנובמבר 2014

מטומטם? חח ממש לא.
על ההתנהגות הזאת שלו מגיע לו מכות.
אתה לא יכול להתחבא מאחורי השוטרים והמאבטחים ולהתנהג כמו חלאה, בסוף כולנו בני אדם, ויש נורמות התנהגות בין בני אדם.
הוא עומד מול הקהל שהוא היה הגיבור שלו פעם, אחרי שהוא מבקיע נגדם פנדל שלא היה ולא נברא, ועושה להם פיו פיו?
חבל רק שהאוהד שהרביץ לו היה כזה חלש, הגיע לו כיפכוף הרבה יותר רציני.

שי 4 בנובמבר 2014

יש נורמות בימינו, זה נכון. אבל אני לא חושב שאתה מכיר אותן.

אורליוס 4 בנובמבר 2014

רומן אתה כנראה צודק, ומי שאשם זה אבא של האוהד שפרץ, שלא לימד אותו מספיק טוב איך משתמשים באלימות פיזית, ושבכלל עדיף עם כלי עזר ולא בידיים…

יעקב נקש 4 בנובמבר 2014

רומן אתה כנראה אוהד הפועל, זה הפרצוף שלכם, מעודדים אלימות…
לשחקן יש את כל הלגיטימציה להתגרות בקהל היריב, במיוחד במערכת יחסים כמו שיש לזהבי עם קהל הפועל, שמלווה בהטרדה בלתי פוסקת כלפיו.
מקווה מאוד שיקבלו פה שכל ויעשו את הדבר הנכון ויסגרו לחלוטין את מועדון הפועל תל אביב על כל ענפיו…

גיסנו 4 בנובמבר 2014

הפנדל לא היה ולא נברא?! לא חשבתי שתצליחו להוסיף עוד אלמנט של עיוות המציאות למשחק הזה.
סמרטוטים.

אקדמיה 4 בנובמבר 2014

רומן, כמה פעמים יגידו לך שפה זה לא וואן?
בן כמה אתה, עברת בכלל גיל מצווה?

אנדר 4 בנובמבר 2014

רומן,

החלטתי סופית שאתה הטרול המטורלל ביותר שהכרתי, ואני עוד לא יודע אם זו מחמאה או זה עלבון

זיו 3 בנובמבר 2014

הערה 4 נהדרת.
אבל מי שאשם זה בעיקר השופט. אוהדים טיפשים
יש בכל מקום. גם ההרחקה נניח היתה מוצדקת אבל
להתחיל לדבר רבע שעה עם כל שחקן מאמן מנגר שחקן פצוע ובטח
גם עם האפסנאי ונערת המים זה טמטום.
אם היה תכליתי והיה מחדש את המשחק זה לא היה מידרדר.

רוני 3 בנובמבר 2014

אם אני לא טועה רק היום אמרת שמתחילה תרבות אוהדים בארץ….

אריאל גרייזס 3 בנובמבר 2014

כן, כן, כתבתי עכשיו שם עד כמה ההערה הזאת נשמעת מגוחכת עכשיו

איציק 3 בנובמבר 2014

אריאל, הכל בסדר, התרבות רק מתחילה, אלו כאבי גמילה של חוסר התרבות. גם ידוע שבכול תהליך הבראה יש שלבי נסיגה. זה היה הכרחי לצורך הבראה מלאה. לא צריך להיכנס למרה שחורה… אנחנו עוד נראה את האור בקצה המנהרה (הרכבת נוסעת הצ'יקי צ'יקי צ'י צ'ה)

שלו 3 בנובמבר 2014

לגבי הערה 2.
כיוון שהייתי בדרבי רומאי אחד או שניים (בתשעה…) אז אומר להגנתו, יש יציע אחד בלבל מעורב (tevere centrale) שבו כל דרבי יש ניסיון לתגרות ואז הקרביניארי נכנסים לעשות סדר.
הדרבי האחרון שפוצץ, פוצץ ע"י קפטני שתי הקבוצות לאור שמועות שהשוטרים ירו בנער (סוג של סולידריות בין הקבוצות והאוהדים).
ובאולומפיקו אי אפשר לפרוץ למגרש ביציעים המועדים, יש קיר בגובה 2.5 מטר…

ולגבי הדרבי עצמו,
השופט חשב שיתגבר על ההחלטה הלא טובה שקיבל (הרחקת זהבי ולא הפסקת המשחק).
עד שלא יקבלו החלטה שלאוהדים אסור, אבל ממש אסור להיכנס למגרש, כל אוהד עבריין ייקח את החוק לידיים.

והעונש,
אני מעריך שהפועל תקבל הפסד טכני, מספר משחקים ללא קהל, וסגירת שערים 4-5 לזמן מה.
מכבי יקבלו סגירת שער 11 לתקופה מקבילה ומשהו על תנאי.
ראוי יהיה אם המשחק יישחק מהתחלה ללא קהל עויין, כלומר נשים וילדים וכו'…

אריאל גרייזס 3 בנובמבר 2014

תשמע, במונדיאל עכשיו שהייתי, עם כל הארגון המדהים ואלפי שוטרים, באחד המשחקים נכנס אוהד למגרש ונישק שחקן. זה קורה בכל מקום

גיסנו 4 בנובמבר 2014

אוהד יחיד תמיד יצליח לפרוץ אלא אם תהיה טבעת אנושית מסביב לכל המגרש של שוטרים שמחזיקים ידיים.
הבעיה פה היא העובדה שהאוהד וזהבי התכתשו במשך חצי דקה עד שהמאבטח הראשון נקף אצבע, השופט עמד והסתכל במשך כל הזמן הזה ממרחק חמישה מטר ולא עשה כלום.
האדום הזה הוא בזיון כי מה שהשופט אמר לקהל זה ״קבלו פרס על זה שאחד מכם תקף את כוכב היריבה״. נניח שהמשחק היה ממשיך ואוהד נוסף היה קופץ ומרביץ לטל בן חיים למשל. אז גם הוא היה מורחק אח״כ?

וד״א הערה 4 מעולה, גם אני חשבתי על האנלוגיה הזו.

שלמה 3 בנובמבר 2014

בברלין זה לא היה קורה. המילקי זול יותר ואין שם בכלל אוהדי כדורגל חמומי מוח.

Amir A 3 בנובמבר 2014

ובפעם הבאה כשנדבר על תרבות הספורט בארה"ב, ואיך עם חולצה של היאנקיס אתה יכול לשבת ביציע של הרדסוקס וההיפך, שוב יהיה מי שיקפוץ עם הטענה שלאוהדים בארה"ב אין באמת רגש והם לא באמת אוהדי ספורט.

דמוסתנס 3 בנובמבר 2014

כל כך נכון (כאחד שעמד עם חולצה של הינקיס ביציע של הרד סוקס). ברור שהם לא אוהבים ספורט באמת, הם לא מוכנים לפוצץ משחקים, להיות גזעניים ולרמוס כל חוק מוסרי בשבילו. מטומטמים האמריקאיים האלה.

הארכיון 3 בנובמבר 2014

השופט הוא בדיוק הפרצוף של האליטה השיפוטית הקיימת במדינה שלנו, שלטון בג"ץ החולני שמפיל חללים כדי להנציח את החוק/החוקה ולא את הצדק.

להבדיל, גנב פורץ לך לבית ואתה מחזיר לו מאבק ושובר לו את שני הרגליים.
במדינת החלם שלנו – קודם כל יקפידו להעמיד לדין את המתגונן ורק אחר כך את התוקף -כי זו החוקה !!! זה החוק !!!
בפרשת השבוע שלנו יש מקום שבדיוק שם שפטו כמו רנשרייבר , קוראים למקום הזה- סדום !!!

אריאל גרייזס 3 בנובמבר 2014

אני רוצה להזכיר לך שמי שקבע את החוק שבגץ עובד לפיו זה הרשות המחוקקת. אז זה ממש מטופש לפי הגישה שלך להאשים את בגץ, כי הרי אם הוא לא היה פוסק לפי החוק מה היית אומר? אולי כי הפסיקות שלו לא מתאימות לצד הפוליטי שלך?
יש חוק וזה תפקיד השופט. להאשים אותו כאילו הוא זה שתקף את זהבי או פרץ לכר הדשא, זה אידיוטי ברמות. כל אחד שמאשים את השופט ואני יודע שאני אעצבן פה הרבה אנשים, הוא אידיוט. חד וחלק. לא משנה אם השופט טועה – זכותו.

no propaganda 3 בנובמבר 2014

הבעיה עם בג"ץ שיש יותר מדי אקטיביזם שיפוטי ופחות מדי החלטות לפי הספר.

oded 4 בנובמבר 2014

המקרים שמגיעים לבגץ הם כאלה שבדרך כלל המחוקקים החליטו שלא מתאים להם לכתוב משהו בספר
יתכבדו המחוקקים ויחוקק ואז לא יצטרכו אקטיביזם שיפוטי

no propaganda 4 בנובמבר 2014

הייתי מאוד רוצה שתהיה צודק לצערי המצב שונה. מה שאתה אומר היה פה לפני אהרון ברק שהחליט שמותר לשופטים לכופף חוקים בכל מיני צורוצ מוזרות ועוד לקבוע תקדימים בביתה משפט העליון.

בגלל זה נאלצים לחוקק כל מיני חוקים עוקפי בג"ץ.

עידן. 3 בנובמבר 2014

אני די בטוח שהתקנון לא אומר שזו הרחקה. בטוח יש תקנה שאומרת שאם שחקן פוגע באוהד זה אדום, אבל זה לא המצב כאן.

באותה מידה לפי החוק הפלילי אם תפגע במישהו זו עבירה, אבל אם אתה עושה את זה כהגנה עצמית אין כאן שום דבר פלילי.

אני באמת מתקשה להבין מה הציפייה מזהבי בעניין הזה. הוא היה אמור לעמוד דום ולספוג מהלומות בלי להגן על עצמו, אחרת זה אדום?

אריאל גרייזס 3 בנובמבר 2014

יכול לברוח. ועובדה היא שזה מה שאומרים בכל מקום, שזה החוק. אני לא מומחה לחוקה אבל זה ממש לא משנה

הארכיון 3 בנובמבר 2014

גרייזס, די לחנטרש לנו את הראש.
אתה באירוע של הבן שלך (נניח חתונה) ובחופה מול כל הקהל בא איזה מנוול קטן ותוקף אותך פיזית מול כולם. נראה אותך מגיב בצורה יפה.
ולא זאת, אלא בגלל שהגבת בצורה לא מכובדת, עוד ישפטו אותך וידברו עליך במקום על התוקף. איפה נשמע כזה חלם???
לא כולם נולדו טיפוסים הגנתיים, יש כאלה שחייבים להחזיר וזו הסיבה שערן זהבי שחקן גדול כי הוא שולף עד הסוף…

אריאל גרייזס 3 בנובמבר 2014

זה שהרחיקו את זה זהבי זה לא בסדר, אבל מה הקשר לאוהדים שפרצו למגרש?
והכל חוזר לנקודה הראשונה שלי. שבטיות מחורבנת. אוהדי מכבי מגנים על זהבי ותוקפים את השופט במקום להבין שהבעיה היא האוהדים המחורבנים שצריך להקיא אותם מהמגרשים כי הם אלו שהורגים את הכדורגל שלנו

הארכיון 3 בנובמבר 2014

גרייזס.חוסר הצדק המשווע בהרחקה של זהבי גרם לחימום של הקהל של מכבי.
אם היו מורידים לך כסף מהמשכורת ללא סיבה מוצדקת, היית מגיב באיפוק?
לא כולם כאלה… ובטח שלא אוהדי כדורגל. ותחשוב שמכבי עוד צריכים להמשיך את המשחק ב10 שחקנים. זה משפיע פסיכולוגית בצורה קשה על השחקנים והקהל

אריאל גרייזס 3 בנובמבר 2014

זה פאקינג כדורגל! זה לא המשכורת שלי ולא כלום. זה כדורגל. מה הכי גרוע שיקרה, יפסידו? זה מצדיק כניסה למגרש? די תפסיק

אריאל גרייזס 3 בנובמבר 2014

ואתה באמת חושב שאני אלך לארביץ למישהו אם אני לא מקבל משכורת? איפה אנחנו חיים? באמת!

מתי 3 בנובמבר 2014

לא סיכמנו שאנחנו חיים בסדום?

סתם 3 בנובמבר 2014

אם אתה רציני במה שאתה אומר עכשיו, אז על פי הטיעון שלך גם הפרובוקציה של זהבי היא סיבה מוצדקת לפריצה למגרש ושימוש באלימות.

אתם חושבים לפני שאתם מגיבים בכלל?

כולם פה צריכים לקחת נשימה עמוקה ולתת לדברים להירגע.

כל בן אדם שמצדיק פה אלימות הוא בדיחה. וכל בן אדם שיזם אלימות באירוע הנל צריך להענש על זה.

חלאס עם הדמגוגיה וההתלהמות של כל גורמי התיקשורת שרק מחממים את האווירה.

אדם בן דוד 3 בנובמבר 2014

+1

סתם 3 בנובמבר 2014

הכוונה לארכיון

wiz 3 בנובמבר 2014

צפיתי בתמונות פעם אחר פעם,
ואין שום סיכוח שזהבי יכול היה להתחמק מהמהלומה הראשונה.
לעומת זאת, הוא זה שיזם את השניה…

בכל מקרה, דעתי היא שהשופט היה צריך לשרוק לסיום המשחק בעת שאוהד החל להרביץ לזהבי.
אך הוא לא השכיל לעשות זאת והיצרים התלהטו…

איציק 3 בנובמבר 2014

תגיד לי, אתה צוחק, יכל לברוח… אתה ראיתה כמה מהר האוהד הזה רץ… אף שוטר או מאבטח לא הצליח לתפוס אותו… איפה לברוח מאחד כזה.

גיסנו 4 בנובמבר 2014

אם זהבי היה בורח זה לא היה עוזב אותו לעולם בשום מגרש. ואם הוא היה מסתובב והאוהד היה מזנק עליו מאחור ומפיל אותו, מה אז? היו אומרים למה לא הגיב, זו זכותו להגן על עצמו.

במצב המחורבן שנקלע אליו, זהבי הגיב בצורה הכי טובה שיכל. ערס? כנראה. אבל עדיין. שימו לב גם שכשכל שאר השחקנים הגיעו והתחילה המהומה, זהבי הולך אחורה ומתרחק מהאירוע.

דוד 3 בנובמבר 2014

די תפסיק אתה יודע טוב מאוד שאתה יכול ללכת למשחק כדורגל עם הילד בלי לפחד

אריאל גרייזס 3 בנובמבר 2014

זה לא עניין של לפחד, זה עניין של אני לא רוצה שהוא יחשף לבהמות אדם אלימות ומקללות

D! פה 3 בנובמבר 2014

על סמך מה אתה אומר את זה, דוד?

רק מי שלא תקפו אותו מעולם במגרש יכול לומר דבר כזה.

צור שפי 3 בנובמבר 2014

מקווה שלא תהיה שבטיות כי מגיע לנו לפחות הקצת הזה. בתור אוהד הפועל שאלה לגבי התקנון או החוקה: האם אוהד שפורץ למגרש ותוקף שחקן הוא אירוע שמחייב את הפסקת המשחק מיידית כמו שאבי רצון אמר?

אדם בן דוד 3 בנובמבר 2014

לא מכיחר את החוקה.
אבל יש לי כלל אצבע שברך כלל מוכיח את עצמו-
מה שאבי רצון אומר- אני הולך נגד.

למור ירוק 4 בנובמבר 2014

כלל אצבע מבורך

מתי 3 בנובמבר 2014

אין פה שום אמפטיה למישהו משבט אחר

לא רק בספורט, בהכל

עידוקוליס ליפשיץ 3 בנובמבר 2014

לגבי 4: לא חסרים מקרים של שחקנים שמתגרים בקהל היריב. אפילו מספר פעמים. אבל זהבי מספר פעמים בראיונות ניסה להציג את עצמו כטלית שכולה תכלת. ילד טוב ירושלים. "אז חגגתי, מה קרה. זה לא שהמצאתי את התנועה הזו…"
ושוב דרבי, ושוב הוא נגרר לפרובוקציה של הקהל (שעד הגול, בוא נסכים, לא חרגה מהנורמות). לא מסתפק בפיו-פיו, פורש ידיים מול שער 5 ובעיקר מתרכז בקהל האדום. מי שמתלבשת באופן "פרובוקטיבי", זה בד"כ לא חריגה מהנורמה והיא בטח שלא פונה לנאנס שלה בתנועות מקניטות.

לגבי 10 (והדעה הכוללת שלך על כדורגל ישראלי שהוא אלים וברברי וכו'..):
ממש לא מסכים. אוהדי מכבי חיפה הוכיחו אחרת השבוע. גם אוהדי קטמון, נתניה, פ"ת וכו'.
כן, אמנם יש משחקים טעונים שבאופן מסורתי גולשים לתקריות.
אבל איך אתה יכול ככה להתעלם ממאות משחקים בשנה שעוברים בצורה מופתית?

אריאל גרייזס 3 בנובמבר 2014

וואלה, אז אם אותה בחורה עשתה יותר מאשר מה שמקובל – הלכה עם תחתונים ברחוב – זה בסדר לאנוס אותה?
חלאס להצדיק אותם, כדורגל רקוב מהיסוד.

D! פה 3 בנובמבר 2014

סתם כדי לחסוך לך חוסר נעימות בעתיד – אם בחורה מתחילה איתך ואפילו דוחפת לך יד לתחתונים אתה לא רשאי לאנוס אותה.

עידוקוליס ליפשיץ 3 בנובמבר 2014

וואו תודה D בדיוק הייתי בדילמה.
אגב, אם היא דוחפת לי יד לתחתונים זה לא אונס (שלה, עליי)? לא שזה מצדיק אונס-נקמה.

חשבתי שההקבלה פה היא מטאפורית נטו. כאילו, יש אנשים שבאמת חושבים שלבוש פרובוקטיבי הוא מניע לגיטימי לאונס?

די, אריאל, ברור שאני לא מצדיק את האוהד שאיבד את זה לגמרי. אבל זהבי שוב הוכיח שהוא נגרר לפרובוקציות. מתעסק בקהל של הפועל ומתסיס אותו. הוא גם יודע שהיו מקרים של אלימות בכדורגל, שאנשים לוקחים את זה אישית (לראיה, האוהדים שפרצו היום). הוא גם יודע שיש אוהדי הפועל שהם כאלה.
אבי נמני, שאותו מעולם לא אהבתי, ספג לא פחות בקריירה. גם אבוקסיס. טוב, אתה מכיר את הדוגמאות. הם לא התעסקו בלהתסיס את הקהל כל פעם. (טוב אבוקסיס היה אלוף העולם בלהזיז את הכדור רק סנטימטר ולבכות לשופט בדיוק כשיש מומנטום, אבל זה המומחיות שלו וזה חלק מהמשחק. זה בטח לא גורר אלימות.).

D! פה 3 בנובמבר 2014

שום דבר לא גורר אלימות.

יש אנשים אלימים. זה לא קשור לשחקנים ומה שהם יעשו. או לא יעשו.
אמרת בעצמך יש מאות ואלפי אנשים שלא קפצו למגרש.

ולא – זה הטרדה מינית ;

עידוקוליס ליפשיץ 3 בנובמבר 2014

נכון יש אנשים אלימים. אפשר גם להגיד שיש אנשים שנמנעים מעימותים ויש אנשים שלא נמנעים ואפילו יוזמים.
שמעון גרשון, עוד דוגמא לשחקן הפועל שעבר לבית"ר וחטף קללות ושירים ושלטים וכו' מאוהדי הפועל באבוע-בוע. אבל לא זכור לי שהוא הלך להתגרות בהם (נכון, גם לא זכור לי שהוא הבקיע מולם, אולי סתם לא היתה לו הזדמנות).

הקורא המתמיד 4 בנובמבר 2014

בלי לקבוע מסמרות לעניין זהבי, על פי החוק היבש בישראל אישה לא יכולה לאנוס גבר. הסעיף מגדיר במפורש שאונס הוא "הבועל אישה וכו…", כך שאונס הוא רק גבר שאונס אישה ולא שום קונסטלציה אחרת.

עידן. 3 בנובמבר 2014

אוי אלוהים, הוא פרש ידיים מול הקהל של הפועל- הזוועה.

טוב שלא החלטתם לפני כמה שנים שתנועת האווירון של אלון מזרחי פוגעת בכם.

מי שנעלב מדברים מטומטמים כנראה שמגיע לו להיעלב.

מעיין אוהד מכבי 4 בנובמבר 2014

זהבי זוכה לקללות דוחות שלא היו במגרשים שלנו לפני הרבה זמן.
הוא עונה למקללים האלימים על המגרש. כל מי שמפנה אצבע אליו, ולו ברמיזה, פשוט מעודד אלימות.

אגב, בדרבי 3:2 בעונה שעברה, ובמספר הזדמנויות נוספות, עומר דמארי חגג באותה תנועת פיו פיו מול שער 11, ובמחצית אוהדי הפועל שירדו לפעילות על הדשא חגגו זכייה בפעילות עם פיו פיו לעבר שער 11.
האם התקשורת אמרה משהו? לא.

אתה יודע מה, התגובה של הפיו פיו של מכבי וזהבי הייתה יריבות ספורטיבית ראויה בעיניי. עוקצנית, חצי קומית, לא אלימה.

מי שהחריג אותה מגבולות הטעם הספורטיבי היו התקשורת המסיתה והקהל האדום.

תולעת 4 בנובמבר 2014

נכון. אפשר גם לחשוב שהם צריכים "פרובוקציה" כדי לזרוק רימון על שחקן ששיחק אצלם ועבר ליריבה שנואה.

יורם 5 בנובמבר 2014

ברור שזהבי התגרה בקהל וזה מותר לו, אני זורם איתך. אסור שהתגרות תהפוך לאלימות. האם ההתגרות של השופט בקהל הצהוב מצדיקה כניסה של אוהדי מכבי לדשא? ברור שלא. האם התגרות של אוהד מקלל לעבר סופו מצדיקה עליה שלו ליציע לתת מכות? הנורמה בכל העולם ברורה. לקלל מותר, להרביץ אסור. מעניין שכשזה קרה לסופו, התקשורת קיבלה את זה בהבנה בניצוחו של ערוץ הספורט שמיקד את הבעיה באותו אוהד טיפש ולא בשחקן כדורסל גדול מימדים שעולה ליציע להרביץ כמו פיל בחנות חרסינה.

גיסנו 4 בנובמבר 2014

ואם הבחורה רוקדת איתך במועדון, מתחככת, שולחת מבטים מפתים ובסוף אומרת שלא מתאים? אז זה בסדר לאנוס אותה?

דמוסתנס 3 בנובמבר 2014

הקטע הכי עצוב, שזה לא אירוע חד פעמי, זה הפנים שלנו, החברה הישראלית, אין קשר לימין שמאל או מרכז, אנחנו פשוט חברה אלימה. ולא בגלל שיש מטורפים שעושים דברים אלימים, אלא בגלל שהרוב יושב בשקט ונותן לזה לגיטימציה.

פשוט זוועה

גיל 3 בנובמבר 2014

מה שלא ברור לי זה איך האוהדים נכנסו כל כך בקלות אחרי שהמשחק פוצץ? מילא זה שאוהד בודד יורד למגרש, זה קורה בכל מקום בעולם, אבל כמות כזו של אוהדים כשהשחקנים על המגרש, יכל להגמר באסון.

הארכיון 3 בנובמבר 2014

גיל, אני דווקא חולק עליך. אלימות של ישראלי היא בדרך כלל לעורר פקובוקציה מול מצלמות, כזה המוני האלימות היא לא קיצונית כמו הבריטים והארחנטינוס הפסיכים. כך שלא חושב שהיתה סיבה אמיתית לדאגה.
עדיין כולנו יהודים, חוץ מכמה אוהדי הפועל…

גיל 3 בנובמבר 2014

יכול להיות, אבל מספיק אוהד אחד עם סכין כדי שהארוע הזה יסתיים רע מאוד (או סתם מישהו שנותן מכות). לא צריך להתבסס על זה שלא היו נפגעים כמדד למשהו.

D! פה 3 בנובמבר 2014

קודם כל, למספר אוהדים יותר קל להכנס ברגע שהם כולם פורצים ביחד.
ב, כמו שאני מכיר את המאבטחים בארץ רובם הסתכלו על המגרש ולא על היציע.

דמוסתנס 3 בנובמבר 2014

הקטע העצוב הוא שזה שיא הרייטינג של הכדורגל הישראלי

אסף the kop 3 בנובמבר 2014

היה משחק מהנה.
צחקתי בקול.

רועי 3 בנובמבר 2014

צודק.
הבעיה היא שופטים מנותקים לגמרי מהמציאות שקיימת בשטח. לא רק בכדורגל.
אוהדים כבר שנים לא מקבלים עונשים. לא נכנסים לכלא. ירידה לכר הדשא צריכה להיות 10 אלף ₪ קנס לפורץ.

D! פה 3 בנובמבר 2014

אני פורש. דיון אמיתי גם פה לא נצליח ליישם וגם אם כן אז אין לו שום משמעות.

היסטוריון של ספורט 3 בנובמבר 2014

מסכים בעיקר עם 4
לא מסים בעיקר עם 1.
אינני אוהד אחת הקבוצות אך התחושה שלי לאחר הטיפשות הגדולה בהיסטוריה באדום לזהבי הייתה שחוטא נשכר השופט פשוט חימם את הקהל הצהוב הזוי .

omer 3 בנובמבר 2014

באנגליה, גרמניה, הולנד ודנמרק אין פחות אלימות וחוליגניזם מאשר בכדורגל מבישראל. ההבדל הוא ששם הרשויות יודעות להתמודד עם זה.

וכן, אם למישהו זה לא ברור, לא הפועל, מכבי, זהבי או השופט אחראים לפיצוץ המשחק. רק אותם אוהדים אלימים בצירוף אוזלת יד של המשטרה+צוותי האבטחה גרמו לביזיון

אורן29 3 בנובמבר 2014

שלוש הערות:

1) כל הניתוח של "מה זהבי היה צריך לעשות" מתעלם מהאדרנלין הגבוה ומהדם החם שזהבי (ולא רק הוא) מוצף בהם תוך כדי המשחק. "היה יכול", "היה צריך"- זה בתנאי מעבדה. בגדול, זהבי איננו צד בעניין.

2) במקום לחשוב על פעילות ענישה של אוהדים פרועים, אני מציע פעילות מניעתית. אני מניח שלמשטרת ישראל יש רשימות של אוהדים בעייתיים במיוחד של כל קבוצה בליגת העל (בדגש על הקבוצות עם הקהלים היותר בעייתיים). במקרה כזה:

– מחוקקים חוק מיוחד שמאפשר לשפוט אוהדי כדורגל שלא בפניהם בהתבסס על חומר ראיות כפי שיקבע בחוק

– מגבשים תיקים ושופטים את האנשים שברשימות המשטרה בסרט נע בערכאה הרלבנטית

– שופט רשאי לפסוק, עבור כל איש כזה, עונש מאסר על תנאי לחצי שנה עד שנה אם יתפס במגרש כדורגל. העונש יהיה תקף ל, נגיד, 3-5 שנים.

– האוהדים המורשעים יקבלו את ההרשעה בדואר, ויוכלו כמובן לערער עליה.

היתרונות:

– הרחקה מיידית של גורמים בעייתיים

– העברת הכדור אל האוהדים הבעייתיים- שיערערו ויוכיחו שהעונש לא ראוי. בינתיים יהיה שקט.

– העונש לא פוגע באנשים, אלא אם כן יחליטו ללכת למשחק כדורגל. גם אם הם ירגישו שנעשה להם עוול נוראי, הם יוכלו לחיות עם זה.

3) באופן עקרוני- קבוצה לא צריכה להיענש על התנהגות של אוהדים. קבוצת ספורט מקצועני היא עסק בידורי. צריך לעזור לה להתנהל בסביבה נקיה מאלימות, ולא לכרוך אותה עם מחוללי האלימות.

יוסי 3 בנובמבר 2014

לגבי הסעיף האחרון – אם במועדון (דיסקוטק, לא מועדון כדורגל) יש אירוע אלימות קיצוני, הדבר הראשון שעושים לאחר מכן זה לסגור אותו למשך כמה שבועות.
אי אפשר לבוא ולהסיר אחריות מהקבוצות על האוהדים שלהן, כי אז הם אלו שבעצמם מכשירים את השרץ. כמו אותם אנשים שמבקרים את טביב וחבריו על כך שהם לא עושים כלום נגד לה פמיליה, הגיע הזמן שיבקרו גם את רמון, גולדהאר ושחר על זה שהם לא עושים כלום נגד החוליגנים שלהם.

אורן29 4 בנובמבר 2014

אני מסכים שמועדון ספורט יש "אפקט מחנך", אבל האחריות הראשית ל"ניקוי" של סביבת האוהדים מאלימות היא של הרשויות.

משחקים ללא קהל הם לא עונש, אלא פעולה שמטרתה להגן על קבוצה שהתנהגות האוהדים שלה גולשת למחוזות מסוכנים. כמות וזמן המשחקים ללא קהל צריכה להיקבע במשותף ע"י הנהלת הקבוצה וההתאחדות/מינהלת, מתוך הבנה שבזמן הזה ינקטו כל הצעדים- חוקיים וחינוכיים- כדי "לנקות" את סביבת האוהדים.

כשזה יהיה הכיוון, וזאת תהיה צורת החשיבה, נוכל אולי להגיע גם לתוצאות אפקטיביות.

גיסנו 4 בנובמבר 2014

לא יודע מה קורה בדיוק בחיפה ובהפועל.
במכבי יש הרבה פעולות שמנסות להלחם בתופעות מגעילות שבאות מהגרעין הקשה וזה מוקד ללא מעט מחאות של הקהל של מכבי נגד המועדון.

רן 3 בנובמבר 2014

השופט הוא האשם העיקרי והכמעט בלעדי בפיצוץ המשחק.
ברגע שנכנס אוהד לכר הדשא והרביץ לשחקן נוא היה צריך לשרוק לסיום המשחק.
מעניין אם הוא היה מקבל בעיטה מהאוהד, אם היו טוענים שהמשחק ממשיך והשופט צריך להיות מורחק

השה התוהה 3 בנובמבר 2014

1. אנחנו חברה אלימה
2. רוב החברה מדחיקה את סעיף 1 (בין השאר)
3. בטח שהקבוצות יקבלו עונש קולקטיבי, אנחנו מצטיינים בזה
4. רוב החברה מדחיקה את סעיף 3 (בין השאר)
5. רק ענישה של אותם העבריינים (שפרצו למגרש/הכו אנשים/זרקו חפצים) תמנע את השנות המקרה
6. זה לא השבוע של מכבי תל אביב
7. רוב החברה דווקא לא מדחיקה את סעיף 6

Eyal 4 בנובמבר 2014

אני לא מבין למה הם עצרו את המשך המשחק, זהבי היה צריך לקבל אדום שאחרי המשחק היה מתבטל (מקסימום מכבי הייתה בעשרה שחקנים. שוטרי מג"ב שהיו שם נעמדים ביציעים ותופסים את המתפרעים. את האוהדים שירדו לדשא ונעצרו מענישים בקרקס גדול ומתוקשר שאוכל להם כסף ועושים יראו ויראו כי זה מקרה חמור. ככה מראים שזה לא יעבור לסדר היום במקום קשקשת של חיפוש אשמים ע"י אנשים שלא מבינים שהם בעצמם אחראים על איך שהספורט שלנו נראה והרבה יותר מרגיש (פנאל "המכובדים" של יציע העיתונות)

גיסנו 4 בנובמבר 2014

ואז נגיד ומכבי הייתה עולה ל 2-1, אז אוהד אחר היה פורץ ותוקף את בן חיים. בן חיים היה מנסה להגן על עצמו, המאבטחים לא עושים כלום, האוהד נעצר, וממשיכים לשחק. מקסימום מכבי ב 9 שחקנים….

שבוע הבא מכבי משחקת נגד ק"ש. רועי קהת שם גול ובכלל משחק נהדר, אז אני ארד למגרש להרביץ לו. יעצרו אותי, אבל קהת יקבל אדום. מקסימום ק"ש יישארו ב 10 שחקנים…..

יש צורך להמשיך?

צור שפי 4 בנובמבר 2014

הדיון מערב כמה נושאים:
1. בהמשך לשאלה שלי מלמעלה עליה לא קיבלתי תשובה בדקתי את החוקה וככל שהצלחתי להבין אין התייחסות פרטנית לשאלה אם תקיפה מהסוג שחווינו היום בבלומפילד כנד שחקן מצידו של ״אוהד״ מחייבת את השופט המפסיק את המשחק. המסקנה שלי היא שהפסקת המשחק במקרה כזה נתונה לשכלו הישר, הגיונו ושיקול דעתו של השופט.
2. האם במקרה הזה השופט היה צריך להפסיק את המשחק בגלל התקיפה? לדעתי במקרה הזה לא. חוזר ומדגיש – במקרה הזה. החוליגן נעצר, לזהבי לא נגרם נזק, אפשר להמשיך. אם חלילה זהבי היה נפגע חלילה היינו במצב אחר לגמרי – אז היה צריך לחתוך ולהפסיק.
3. להערכתי (כל אחד יכול לחלוק עליה) אם המשחק היה מתחדש אחרי מעצר האוהד לא היה קורה כלום.
4. מכאן – הטעות הקריטית של השופט היתה בהרחקת זהבי. זו היתה מגה טעות שגמרה את המשחק. זו לא היתה שריקה הפוכה, אפילו לא פנדל שלא היה, זו היתה התנקשות בחוש הצדק הטבעי של כל אדם נורמלי.
5. אני מפריד בין אחריות ואשמה. אני מסכים שהאשמים בפיצוץ הם החוליגנים משני הצדדים שפרצו למגרש אבל האחריות היא של השופט שהוליך למצב הזה. זה שהוא בן אנוש ומותר לו לטעות איננו מפחית מאחריותו.
6. החוליגן מה״שבט״ שלי שהתחיל את הכל צריך לשבת בכלא לפחות שנה.
7. שתי הקבוצות צריכות להיענש. לשלי, בגלל החוליגן הראשון והאחריות השילוחית העודפת כקבוצה ביתית מגיע עונש יותר קשה.  

אזי 4 בנובמבר 2014

חותם על הכל מילה במילה

עוד אופיר אחד 4 בנובמבר 2014

מצטרף לחתימה על כל מילה.

יואלזיניו 4 בנובמבר 2014

פשוט ונכון. 12+

מעיין אוהד מכבי 4 בנובמבר 2014

אתם באמת מצטרפים לכל מילה שמצדיקה המשך קיום משחק אחרי שאוהד ירד למגרש ותקף שחקן? באמת? באמת? באמת????

אזי 4 בנובמבר 2014

באמת באמת באמת.
הטיפש הזה לא צריך לקבל פרס.
צריך לעצור אותו.
צריך לתת לשחקנים כמה דקות להתאפס על עצמם.
וצריך להמשיך.

ויקטור מורוז 4 בנובמבר 2014

במידה וזהבי לא היה מורחק, כן. בהתחשב בהרחקה, לא.

D! פה 4 בנובמבר 2014

צור, עכשיו כשנרגעים קצת שווה להתבונן בתגובה של רוני שטנאי אצל דורפן ובסיכום של לא זוכר מי בוואלה על אותו האירוע בדיוק בהולנד לפני שלוש ארבע שנים – נראה לי שהפתרון שהגיעו אליו שם הרבה יותר טוב.

לפגוע במועדונים, על אף המוערבות שלהם, לא יעזור לאף אחד. פגיעה ישירה באוהדים היא הדרך המרכזית למנוע את זה. ובמקרה שלנו פה בישראל זה המקום בהא הידיעה מודגשת בבולד פונט ליצור שינוי ולבנות מערך ש:
א-ידאג שאוהדים מורחקים יתייצבו בתחנות משטרה בזמן משחקי קבוצותיהם או הקבוצות היריבות, ברמה כזו שישבש להם את החיים לגמרי לתקופת ההרחקה. המטרה היא לא רק למנוע מהם להגיע למשחקים
ב- ידאג שסדרנים ושוטרים יעשו את העבודה שלהם, יתאמנו לאירועים כאלו ולא סתם יעשו חלטורה מהעניין.
ג- מועדונים, בשיתוף ההתאחדות המשטרה והרשות החקיקה והאכיפה יתחילו להעניש את המתפרעים ולדאוג להרחיק אותם מהמגרש ומהחברה.

איציק 4 בנובמבר 2014

לא למדת כלום!!!
לא שמעת שברקוביץ' אמר שצריך לפגוע בשני המועדונים ולהפסיק את הליגה לשלוש שבועות.
את הנקודות שיצטברו בגלל הפסקת הליגה לתרום לצדקה, ולפעם הבאה לדאוג ל-1,500 שוטרים ו-12,000 מאבטחים. עם כמות כזו לא יהיה צורך באוהדים והמשחק יעבור בשקט, בתקווה שמאבטח או שוטר לא יפרצו למגרש.

D! פה 4 בנובמבר 2014

איציק – הייתי כל היום באוניברסיטה מתי יהיה לי זמן ללמוד?

הייתי מעביר את המשחקים ברדיוס לערד זה יפריח את השממה ותהיה לנו פה ציונות ענישה ותרומה לקהילה באירוע אחד.

אקדמיה 4 בנובמבר 2014

לגבי נקודה 3 – הוא כן התחדש!

אילן 4 בנובמבר 2014

זהו יום עצוב לחברה הישראלית.
לא, לא לכדורגל הישראלי, לחברה הישראלית. כדורגל הוא אירוע תרבות לכל דבר ועניין (גם אם היום זה פחות נראה ככה..). אוהד שפורץ ומכה שחקן במהלך משחק זה אבסורדי לחלוטין. האשמים העיקריים, לדעתי, הם גופי החקיקה. כן, כן, לא הקהל של מכבי (איכס), לא הקהל של הפועל (איכס ממש), ואפילו לא המשטרה. כולנו צועקים כבר שנים שמגרשי הכדורגל הפכו הפקר. אוהדים עושים ככל העולה על רוחם, אבל זה אוהדי כדורגל ״הם״ ברברים, ״הם״ לא מייצגים את החברה כולה. אם לרגע נעשה אנלוגיה לתחום אחר בתרבות המקומית- הופעה מוזיקלית. אם אני, נגיד, לא אוהב את שלמה ארצי, זה נראה למישהו לגיטימי שאני אעלה ואתקוף את סינגולדה? כי לא לטעמי שהוא נהנה כל כך לנגן את השירים של שלמה?
הנושא הזה נוגע לכולנו, בין אם אנו אוהבים כדורגל, או לא. הגיעה הזמן שהמערכת המשפטית תתחיל להחמיר בענישה, לאכוף את הקביעות שלה, ולהפסיק להתייחס לאוהדי כדורגל כאזרחים סוג ב׳. כי אנחנו לא.

Duncan 4 בנובמבר 2014

הבעיה של ישראלים, זה שהם לא מבינים שהם חיים במדינה מאד אלימה, ומתפלאים שהכדורגל אלים.
למה שמצב הכדורגל יהיה שונה מהמצב במדינה?
ראיתם איך אנשיםץ מתנהגים אחד לשני?

amitpros 4 בנובמבר 2014

גרייזס, לא מתאים לך פוסט תלוש כזה.

אני חושב שלפני שאתה קובע בכזו פסקנות כמה אלימות יש או אין בכדורגל הישראלי, ראוי שתלך לאיזה משחק או שניים.
באופן כללי, להוציא את הפרמיירליג והבונדסליגה, המצב כאן לא שונה משום ליגה אחרת,והכדורגל כאן רחוק מלהיות אלים.

המקרה היום היה מקרה חריג, אבל הוא קורה מדי פעם, עובדה גם בשבדיה פרץ אוהד והכה שחקן דני.אתה חושב שגם שם דיברו על "יום שחור"?

צריך ללמוד מהמקרה, להתחיל לתת כבר עונשים נורמליים לאוהדים שפורצים למגרש, לתבוע את המשטרה וחברת האבטחה על הכשלון באבטחה ולהמשיך הלאה.

לא צריך להפוך כל מקרה ליום שחור או להשליך בגלל כמה אוהדים על תרבות או חוסר תרבות של 15000 אחרים.
ולעזאזל, האדום של זהבי חייב להיות מבוטל הרגע. שערורייה, מי שישמע מה הוא עשה, פיו פיו.כמה נורא.

אריאל גרייזס 4 בנובמבר 2014

מוזר, נדמה לי שזה בערך מה שכתבתי – שיש את זה בעוד הרבה מקומות, למעט אנגליה וגרמניה.
וכן, הכדורגל הישראלי אלים. גם אם לא פיזית, אז מילולית. אנשים מן השורה לא לוקחים את הילדים שלהם לכדורגל ישראלי בדיוק מהסיבה הזאת

amitpros 4 בנובמבר 2014

לא. הכדורגל בארץ לא אלים, לא פיזית ולא מילולית. ברוב המוחלט של המגרשים אתה יכול לשמוע רפרטואר שלם של שירים 90 דקות כמעט בלי קללות. שלא לדבר על זה שאפשר ללכת לכדורגל בלי חשש, בטח שכל המגרשים החדשים מרושתים והכל מצולם עד הסנטימטר האחרון.

אגב, ממש היום אוהדי צ'לסי ענו למוריניו שטען שהם לא מעודדים-כזה שזו בעייה בכל הפרמייר ליג שמחירי הכרטיסים כל כך גבוהים שהם דוחקים החוצה את הקהל ששר ומעודד.
באופן פרדוקסלי המקום היחיד כביכול שאמור להיות נוח ומתאים לילדים-לא נגיש….

בקיצור, חיפה, פתח תקווה, נתניה,עכו, באר שבע, בלומפילד-שאין דרבי- סכנין, אתה יכול לקחת את הילד בלי חשש בכלל.אלו סתם אגדות.

אריאל גרייזס 4 בנובמבר 2014

כן, בלומפילד אתמול היה מקום ראוי לילד. הייתי בכדורגל ישראלי, אני יודע מה זה. לא תוכל לספר לי סיפורים כאלו

כסיפוביץ 4 בנובמבר 2014

מצטער עמית. טועה אתה ובגדול.

הילדים שלי לא ייתקרבו למגרשי כדורגל, וזה לא רק הקללות.
החוויה כולה משולה לביקור בשרותים ציבוריים בדרום בבל.

סתם 4 בנובמבר 2014

תשמעו אני מצטער מאוד שאני מצנן את האווירה ולא מצטרף לחגיגת המי מוצא יותר אשמים, או מי מוצא את האשם היצירתי ביותר…

אבל האירוע הזה ישכח כמו האירוע של המכות בין הסגלים של מכבי פתח תקווה ושל הפועל חיפה. או כל אירוע אחר של אלימות במקום הזה שאנחנו חיים בו. עוד שבוע אף אחד לא יזכור את זה, וכולנו יודעים שהרי לא יקרה שום דבר ועוד שבוע יעברו לדבר על המחדל/מושחת/בנייה בהתנחלויות/ ריב ביבי-אובמה טייק #32718 הבאים.

הפתרון לכל זה הוא אבסולוטי, הכל או כלום, אין חצאי פתרונות ואל תתנו לדמגוגים לעבוד עליכם

כסיפוביץ 4 בנובמבר 2014

בדיוק!
כולם יצקצקו בלשון ושבוע הבא ירוצו לקנות כרטיסים.

סתם 4 בנובמבר 2014

ועוד דבר, הבן אדם שנותן לאבי רצון במה באמת צריך לחוות פשע שנאה

בני תבורי 4 בנובמבר 2014

אז מה נסגר בסוף, כולנו קורצקי?

איציק 4 בנובמבר 2014

לא, כולנו החוליגן מאתמול.
קורצקי זה פאסה…
תשתדרג חביבי

כסיפוביץ 4 בנובמבר 2014

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A8%D7%93%D7%9B%D7%99_%D7%A7%D7%99%D7%A0%D7%93

זה לפני 40 שנה למי ששכח או לא היה כאן.

מה שקרה אתמול היה הכי קרוב שאפשר.

ירוק שפוף 4 בנובמבר 2014

הגזמנו קצת עם ההלקאה העצמית.
אנחנו במדינה שחלק הארי מאזרחיה ברוטלי ולאים – מילולית ופיזית.
אירועי אלימות ברחוב ובכל מקום קורים בכל יום בעשרות.
הדם של ערן זהבי אדום יותר מדמם של עשרות אנשים שסופגים מכות מדי יום רק כי נפלו על האדם הלא נכון?

אז קרה ואחד מאותם אלו שרגילים להלך אימים במרחב הציבורי הצליח לבצע את מה שהוא רגיל גם במגרש כדורגל וכלפי שחקן כדורגל, על זה כל הצעקה?

על זה גלי הפופיליזם מצד אוכלי חינם בכנסת שפותחים בדרישה לועדת חקירה?

קצת פרופורציות אנשים.

ירוק שפוף 4 בנובמבר 2014

*המשפט הראשון שגוי

אר 4 בנובמבר 2014

לגמרי. אוהד פרץ למגרש וניסה לתקוף שחקן. המשחק פוצץ. זה מה שהיה. כמה מלל, כותרות ראשיות בעיתונים, פוליטיקאים ושרים…. פעם בשבוע יורים בטעות בילדים, פורצים ואונסים.
אמצעי התקשורת והפוליטיקאים נמוכים יותר מכל הסיפור. מחרחרי ריב ומבעירי שריפות . כמה שיותר נריב ביננו הם לא נשים לב לחגיגות שלהם.

7even 4 בנובמבר 2014

כדורגל ישראלי – מוצר הצריכה היחיד בעולם שרמתו אפס, פג תוקפו, אבל אנשים אנשים עדיין צורכים אותו.

איציק 4 בנובמבר 2014

למה, אתה אף פעם לא אוכל גבינה פג תוקף או לוקח כדור פג תוקף???

7even 4 בנובמבר 2014

טעות עושים פעם אחת יקירי:)

martzianno 4 בנובמבר 2014

וואלק ישבתי בערב, זיפזפתי בארבעה ערוצים שיש לי, פתאום דרבי. אחרי דקה גול של הפועל. וואלק יש משחק.
אחרי דקה פנדל למכבי, עוד רבע שעה של מכות והולכים הביתה.
אחלה משחק.

אר 4 בנובמבר 2014

חגיגות השער של זהבי הן טיפשות אבל לא יותר מזה. מה שכן, מה פתאום שחקן שמקבל אדום, שיהא הכי לא מוצדק, מנסה לפוצץ את המשחק, בעוד שחבריו לקבוצה מבהירים לשופט באופן מאוד פיסי את דעתם על ההחלטה. רק על זה צריך להעניש את זהבי ומכבי.

גיסנו 4 בנובמבר 2014

אתה באמת לא מבין או שאתה סתם טרול?

נראה לך שסתם הפריע לזהבי שנתנו לו כרטיס אדום על פאול שלא היה או על יד שהתפספסה? על ויכוח מיותר?

ירד אוהד מהיציע ותקף את זהבי פיזית, והשופט מוציא לו אדום. מה הלאה? כשטל בן חיים יעבור את המגן שלו ירד אוהד מהיציע ויבעט לו ברגל, ואז גם בן חיים יקבל אדום? כשהפועל יבעטו לשער ירד מהר אוהד ויתפוס לחואן פאבלו את הרגל באמצע הזינוק? (עזוב בעצם הוא אף פעם לא מזנק) ואז השוער יורחק?

אתה לא מבין מה הבעיה פה?!

ירח אדום 4 בנובמבר 2014

גרייזס כרגיל כל מילה!

מעיין אוהד מכבי 4 בנובמבר 2014

אפשר לכתוב הרבה דברים אבל אני חושב שדבר אחד צריך להיות ברור:
כל עונש למכבי, לזהבי, או להפועל, וכל דבר מלבד משחק חוזר, יהיה פרס לאלימים ועידוד אלימות.

שרון 4 בנובמבר 2014

בנוגע לנקודה 2,
בכל הנוגע לגרמניה , אתה טועה מטעה!
תגיע 3 ימים לעיר שאמור להתרחש בה שאלקה-דורטמונד ותראה מה הולך שם.

Comments closed