הניצחון בסטוק

הבלוג מדווח היישר מהאי הבריטי הלא נכון

חמישה דברים שאולי לא ידעתם על דבלין:

1. כדורגל אנגלי וכדורגל בכלל נמצאים נמוך מאוד בסולם העדיפויות האירי, אחרי רוגבי, כדורגל גאלי והרלינג.

2. הרלינג זה סוג של משחק הזוי אבל בצורה מוזרה ממכר לחלוטין שבו מחזיקים שתי ספירות שונות לשני סוגי גולים – אחד בתוך השער ואחד מעליו בין שתי קורות סטייל רוגבי או פוטבול (תארו לעצמכם שבפוטבול היו מחזיקים ספירה שונה לט"ד ולפילד גולס – אז ככה), לשחקנים יש מקלות שבעזרתם הם מקדמים את הכדור ומשליכים את הכדור לכיוון השער אבל גם מותר לתפוס את הכדור ביד ולרוץ ונדמה שהקונספט של שופט שם מיותר לחלוטין כי לא ראיתי שום דבר שעליו נקראה עבירה, כולל שוער שקפץ לתפוס כדור ותוך כדי שחקן נכנס בו בצלעות בכל הכוח. תגובת השדר: "כניסה לגיטימית".

3. האירים מתלבשים כל כך גרוע שהם גורמים לבת ימי עם קרוקס וברמודה להיראות מתלבש טוב

4. נהגי המוניות פה פטפטנים לא פחות – ואולי יותר – מאשר אלו הישראלים

5. גם "הפיש אנד צ'יפס הכי טובים בדבלין", כמאמר נהג המונית שלקח אותנו משדה התעופה, הם לא יותר משמן מטוגן בתוך עוד קצת שמן.

11844964_586892758118763_4822367484451633626_o

אז לפי ההקדמה הארוכה הזאת אתם יכולים להבין ש:

א. אני נמצא בדבלין

ב. היה משחק ממש משעמם היום.

על החלק הראשון אני מקווה להרחיב עוד בהמשך, בשאיפה לכתוב איזה יומן שבועי (אנחנו פה לעוד כעשרה שבועות), והוא הסיבה העיקרית שפוסט פתיחת העונה השני שתוכנן לעלות מוקדם יותר השבוע לא עלה. בשאיפה שזה לא יעכב מחר בערב את הפוסט האחרון של בלש אמיתי אבל דיה צרה לשעתה. האמת היא שהיומיים הראשונים שלנו פה (הגענו ביום שישי בערב) היו כל כך אובר-וולמינג שאני לא יודע על מה לכתוב קודם והכל מאוד לא קוהרנטי כרגע כך שאני צריך כמה ימים להתארגן על עצמי..

אז נדבר על כדורגל. איך אמר לי חבר – הגעתי לאיים הבריטים בדיוק בשבוע הנכון, רק חבל שלאי הלא נכון. למה? כי כדורגל בריטי פה לא משודר בערוצים פתוחים והמשחק של ליברפול היה היחיד שהצלחתי לראות בסוף השבוע הזה (גם כי הייתי בעיקר עסוק עם הילדים)

את המשחק היום ראיתי בפאב אירי שההרלינג (מזכיר לי כל הזמן דג מלוח, מצטער) שלט בו ביד רמה – היה איזה משחק חצי גמר של הליגה המקומית – בעוד זה של ליברפול, למרות נוכחות אוהדים די מסיבית, היה מאוד אנמי, איך נגיד.

הסיבה לכך ברורה – המשחק היום נראה כמו המשך ישיר של שנה שעברה. ההתקפה חסרת דמיון, התוספת של בנטקה בינתיים לא ממש מועילה, כשהבעיה היא לא כל כך בו אלא בקישור ההתקפי שפשוט לא הצליח להעביר אליו כדורים (במחצית הראשונה אני לא חושב שהוא בכלל נגע בכדור) ואולי הבעיה החמורה מכולם, בטח מול קבוצה כמו סטוק – חוסר כבד בקשיחות במרכז המגרש שגרמה לאיבודי כדור לא מעטים ולחוסר יכולת לייצר משהו ראוי לשמו. כמובן, זה רק משחק ראשון של העונה – לא זוכים ולא מפסידים בו אליפות. בנטקה שיחק בדיוק משחק הכנה אחד והוא עוד צריך ללמוד להכיר את החברים שלו. עדיין, אם זה ימשיך ככה, נהיה בבעיה.

ולמרות זאת, מספר סיבות לאופטימיות בסדר עולה:

10. גם את עונת הכמעט אליפות לפני שנתיים פתחנו עם ניצחון 1-0 קטן על סטוק

9. ג'ו גומז נראה אחלה דבר בשביל ילד בן 19 במשחק הפריימרליג הראשון שלו באיצטדיון חוץ כל כך קשה בעמדה שהיא לא טבעית שלו

8. פירמינו הראה ניצוצות של כדורגל ויש לי הרגשה שהשילוב שלו עם קוטיניו הולך להיות פיצוץ

7. רוג'רס הראה הבנה טקטית יפה כשלא החליף סתם קשר התקפי אחד באחר אלא דווקא הכניס את צ'אן במקום לאלנה מה שהוביל לשליטה הרבה יותר טובה במרכז המגרש ובסוף לשער.

6. קוטיניו

5. לא ספגנו

4. לא ספגנו שישייה

3. ניצחנו

2. גלן ג'ונסון שיחק בצד השני (וגם תרם לניצחון ליברפול יותר מאשר כל שנותיו ביחד בקבוצה)

1. גלן ג'ונסון בצד השני!

 

סוף עונת המלפפונים (יעל גורן)
לקראת עוד עונת שפל?

86 Comments

אסף the kop 10 באוגוסט 2015

תהנה באירלנד.
אבל זה לחלוטין לא שטח בריטי.
לכל היותר זהו אי אשר חלקו הצפוני כבוש ע"י הבריטים.
וגלן ג'ונסון בצד השני !!

אריאל גרייזס 10 באוגוסט 2015

צמד האיים נקראים האיים הבריטים. אירלנד היא לא חלק מבריטניה היום, אבל זה כבר עניין לאומי, לא גאוגרפי

אסף the kop 10 באוגוסט 2015

אני ממלית לא להגיד לאירים שהם אי בריטי…
תעשה חיים.
הבנתי שיש שם אחלה מוסיקה ובירה מצוינת.

אסף the kop 10 באוגוסט 2015

ממליץ

אלון 10 באוגוסט 2015

איך אפשר לכבוש שטח שלך?

יהושע פרוע 10 באוגוסט 2015

שאלה פילוסופית מעניינת. אני בטוח שנציגי הימין המתנחלי מחזיקים בתשובה יפה

אסף the kop 10 באוגוסט 2015

טיעון שהשמאלנים שלנו רוצים להתאבד בגינו

אריק 11 באוגוסט 2015

יש לך טייפו במילה השניה.

טל 12 10 באוגוסט 2015

בילוי נעים באירלנד החופשית..

אני חושב שהיה לא רע למשחק ראשון. טוב שיש אחד כמו קוטיניו שתמיד בא לקבל כדור וגם כובש שערים חשובים.

לגבי מרכז המגרש, מילנר שיחק מאחור והוא לא כל כך רע בזה,אבל אם כבר משקיעים ברכש של שחקן כזה,כדאי לתת לו לשחק יותר חופשי באגף,לדעתי. אני מאמין שהוא היה מייצר הרבה יותר. אני מאמן באייב,אבל מעדיף לראות שם את מילנר המנוסה. צ'אן יכול לשחק מאחור (בתקווה שרוג'רס סומך עליו) בקישור.

מקווה לראות את פירמינו והניצוצות בהופעה כבר במחזור הבא, בהרכב הפותח.

red sox 10 באוגוסט 2015

לא השקיעו במילנר, הוא הגיע בחינם.
ובתור וינגר הוא כבר מזמן לא מתאים לאמה הגבוהה. בסוף העונה שעברה הוא התחיל הסבה לאמצע ושם הוא הולך לשחק רוב העונה.

אריאל גרייזס 10 באוגוסט 2015

מילנר צריך לשחק באמצע אבל יותר למעלה. הוא לא איים פעם אחת על השער אחרי שבהכנה הוא הבקיע כמה שערים ובישל כמה. אחרי שצאן נכנס הוא זז יותר למעלה והיתה לו מסירה אדירה להנדרסון שלא החליט אם הוא בועט או מוסר לבנטקה ויצא לו משהו באמצע. אני מאמין שהוא יניב די הרבה דיבידנדים, פשוט אתמול רוג'רס רצה ממנו יותר את הצד ההגנתי

טל 12 10 באוגוסט 2015

צודק בענין הכספי,מילנר הגיע בהעברה חופשית,אבל אני לא מסכים שהוא לא מספיק טוב לנו כשחקן התקפי.

משה 10 באוגוסט 2015

אני חולק על חלק גדול מהמסקנות שלך אבל מי אני שאתווכח עם מומחה להרלינג. אבל בכל זאת :
1. קליין היה אחלה, איזה כיף שיש מגן ימני (וגלן ג'ונסון בצד השני ).
2. סקרטל ימשיך להיות בינוני וחבל, התרגלנו לבינוניות שלו. דווקא לוברן היה טוב אבל נגד התקפה שיודעת לרוץ תהיה לנו בעיה עם הכבדות שלהם.
3. גומז היה אחלה בשביל ילד בן 19 בהופעת בכורה בפרמיירליג. באופן אובייקטיבי, הוא עשה לא מעט חורים, הוא ימני ברגל (ומשחק בשמאל ) וכל מאמן פרמיירליג מבין שכדאי לשחק עליו.
4. הקישור וההתקפה אכן לא עבדו עד שצ׳אן נכנס ושחרר את הנדו לשחק יותר קדימה. באופן כללי אני חושב שצ׳אן חייב לשחק, כשהוא נכנס הקישור נראה הרבה יותר טוב.
5. לאלנה חלש פיזית שזה קשה לראות, אין לו מה לחפש נגד קבוצות כמו סטוק.
6. זה היה ניהול משחק מהטובים שראיתי מרוג׳רס. ההכנסה של צ׳אן ושל פירמיניו היו בדיוק בזמן ובמקום הנכון וגם ניצחו את המשחק.
7. פירמיניו נראה כמו שחקן שרק עכשיו מבין לאן הגיע. עם כל הכבוד לליגה הגרמנית הוא נראה כמו שחקן ישראלי (טוב ככל שיהיה ) במשחק נבחרת. תמיד חסרה לו שניה לעשות את המהלך הנכון, הוא חשב קצת לאט מדי והוא כרגע לא בקצב. אני מעודד כי כשהוא כבר קיבל מרחב הוא הראה שיש לו את היכולת, ייקח לו זמן להסתגל.
8. קוטיניו גאון.

רובי פאולר 10 באוגוסט 2015

תהנו שם!
מחזק כל מה שאמרת – הכל היה שבלוני ומאוד איטי.
לי מאוד צרם שלא היה לנו משחק אגפים. בכלל. זה אכן מרענן שיש שני מגינים שיודעים, ובכן, להגן… אבל הם לא עלו פעם אחת להתקפה ונגד בונקריסטיות כמו סטוק זה בעייתי.
גם לא היה מספיק לחץ של הקישור על ההגנה שלהם כמו שציפינו לראות
מי זה המגן הימני של סטוק? נראה שחקן נפלא, להחתים!

רובי פאולר 10 באוגוסט 2015

מיניולה 6. יציב ובטוח גם בכדורי גובה, כמו שאנחנו אוהבים
קליין 6. הגנה סבבה עכשיו תראה גם התקפה
לוברן 6 לא התחכם, העיף כדורים ולא טעה בגדול. שימשיך ככה
סקרטל 6 היה קצת חולמני אבל בגדול בסדר
גומז 6 ע״ע קליין
מילנר 5 היה קצת יותר מדיי אנמי
הנדו 6 רק בגלל שהתעורר בסוף בגלל צ׳אן

רובי פאולר 10 באוגוסט 2015

קוטיניו 7 רק בגלל הגול, התעורר גם בסוף
לאלאנה 5 שבלוני ותקוע כמו כל הקבוצה שלו… ממשיך עם שנה שעברה – תמיד לא מדויק, תמיד נגיעה מיותרת נוספת שתוקעת אותו בפינה
אייב 5 הרבה גז בניוטרל
בנטקה 5 לבד על הגג שבתות וחגים אבל התאמץ מאוד

צור שפי 10 באוגוסט 2015

אתה קצת נדיב:
סקרטל עם החזרות כדור איומות למיניולה שעושות התקף לב ועוד כמה שטויות במרכז המגרש – לכל היותר 5 וגם 4 לא עושה לו עוול.
אייב 4 – לא עשה כלום.
לאלאנה – 4 לגיטימי כמו 5.

רובי פאולר 10 באוגוסט 2015

ל 4 ללאלאנה אני תמיד מוכן
לא מסכים לגבי סקרטל אל תשכח שלא ספגנו והוא הציל גולמבטוח בהתעופפות לבעיטה
אייב ניסה אבל כל הזמן היה אחד נגד מאה

ran 10 באוגוסט 2015

בדיוק המשך ישיר של השנה שעברה,
אותה אנארטיות המבוססת על דחיפת הכדור קדימה לשחקן מסוים בלי שום תחכום.
ולאלנה…
בנטקה הוא שיפור אדיר ולוקח כמעט כל כדור אווירי, ברגע שילמדו לשחק איתו, קרי משחק אגפים ושחקנים שיהיו קרובים אליו לקבל כדור שהוא ישתלט עליו, יהיה מעניין.
פירמינו שיחק מעט מדי לפעם הראשונה כדי להביע דעה כלשהי עליו, אבל איפה האנרגיות המוכרות של מילנר שהיה שורף את הדשא אצל הסיטי?
הבן שלי שאל בזהירות אם לא טעינו שבחרנו לו חולצה עם המספר של סטרלינג שנה שעברה במקום של קוטיניו? עניתי "כנראה שכן…"

אבי גלברט 10 באוגוסט 2015

הכי קל ופשוט להגיד העיקר הניצחון ולשכוח את מופע האימים במשך 80 דקות .אחד המשחקים העלובים ,השבלונים והחלשים בשנים האחרונות . אוקי משחק ראשון אבל …..נתחיל בשיטה ,4-5-1 רוגרס לא יודע לנצל ולהשתמש בשחקני כנף וכך אנחנו נמצאים כל הזמן בהתקפה בלי מאסות .קוטיניו בא לקבל כדור מנסה למסור לבנטקה שמוקף 4 שחקנים והלכה ההתקפה . לאלנה /מרקוביץ/אייב ומי שזה לא יהיה אולי נחמדים אבל בשיטה הזאת לא עושים כלום מבחינה התקפית לחלוטין .חייבים 2 חלוצים אמיתים מקדימה .ההגנה הייתה סבירה אצמול ולא נפלתי מהתפעלות בינתיים מאף אחד . הנדרסון /מילנר וצ'אן בסך הכול עשו את העבודה וכנל מינולה . נשארנו עוד פעם עם התקפה פרווה ,אנמית ושבלונית להחריד ופה אין משמעות לשיבוץ הפרטני אלא לשיטה לדעתי . יהלום יהיה יותר יעיל . אם השיטה היא כדורים ארוכים והגבהות לבנטקה זה פאתטי ולא יעיל להחריד .אוי ואבוי אם נחזור לימי קראוץ וקרול ….קוטיניו אכן גאון במשחק חלש מאד גם שלו …..

גורביץ' 10 באוגוסט 2015

אתה בטוח שראית את ליברפול שנה שעברה? היו כל כך הרבה משחקים יותר עלובים וחלשים..
מסכים לגבי הצורת משחק – נראה מדאיג, סוג של חזרה לעונת קני דלגליש עם ההייל מרי לאנדי קארול.
סיבות לעידוד – כל כך הרבה משחקים המזל היה בצד השני שנה שעברה, יכול להיות שיש פה שינוי מרענן?
המשחק נגד ארסנל מחזור 3 יתן כיוון לאן העונה הזאת הולכת – עוד שנה של התרפסות וחוסר מזל נגד הגדולות, או חזרה לוייב של לפני שנתיים

אבי גלברט 10 באוגוסט 2015

גורביץ ,אתה יודע ,כגודל הציפייה גודל האכזבה…זה ממש לא מנחם .הגיע רכש ,הייתה ציפייה ואופטימיות וקיבלנו מחדל . שאתה משחק 4-5-1 אתה חייב מגינים תוקפים וחיפוי של מרכז השדה המעובה .זה לא קרה .יכול מאד להיות שה6-1 ישב לכולם בראש והמשחק היה זהיר .אני גם יודע ,משחק ראשון הקבוצה לא עשתה בהרכב הזה שום משחק משמעותי בטרום עונה ונפלה ישר למגרש קשה מאד מול קבוצה קשוחה וטקטית .הכול נכון אבל עדין ברמות האלו מבסגל הזה אפשר הרבה יותר . כולי תקווה שזה אכן עניין של זמן והעסק התחבר .בתכלס סטארידג' ליד בנטאקה ופורימינו במקום לאלנה ואייב (שיהיו מחליפים נחמדים לא יותר ) ואפשר להתחיל להיות אופטימיים .לא יודע אגב איפה היה סאקו אתמול אבל תחשבו שלוקאס ,מרקוביץ ואלן הפצוע אפילו לא ב 18 ….סגל עמוק אין ספק אבל אמרתי כבר בפוסט הקודם של אריאל ,עמוק אבל חסר איכות ….
אגב ,אבוי לכולנו אם ג'ונסון כובש את המצב שלו לפני המחצית ……הוורודים היו חוגגים עלינו חודש ….

יריב ס. 10 באוגוסט 2015

לסאקו נולדה השבוע בת והוא לא היה בסגל בגללש הוא לא התאמן השבוע

יניר 10 באוגוסט 2015

עזוב אותך מליברפול עכשיו,
אתה נמצא באי עם האנשים הנחמדים בעולם ( אם תצליח להבין אותם..) עם המון אטרקציות ,גם לילדים.
אין לך חמסין אלא דווקא גשם שמטפטף קצת. קח אוטו, תסתובב באי , תראה נופים והיסטוריה ושתה הרבה בירה מצוינת.
אגב. האוכל לא משהו.
בעיין כדורגל האירים אוהדים קודם כל את סלטיק אח"כ את מנצ'סטר יונייטד ואח"כ כל קבוצה שאירי משחק בה

אריק 10 באוגוסט 2015

האוכל הגרוע בעולם? התחרות היחידה היא מניו זילנד, נראה לי…

גל ד 10 באוגוסט 2015

תחרות עזה מצד הקיוויס גם לתואר האי עם האנשים הנחמדים בעולם.

אדם 10 באוגוסט 2015

יש מצב שעליתם על נוסחה של קשר הפוך בין איכות האוכל לנחמדות האנשים?
מצד אחד: צרפת, איטליה, ארגנטינה
מצד שני: ניו זילנד, בריטים, ברזיל

אריק 10 באוגוסט 2015

שמע אם אתה באמת חושב שהבריטים נחמדים מהאיטלקים – לך לרופא.

מאנו1 10 באוגוסט 2015

סי.טי. דחוף, ללא ספק.
זה הזכיר לי ששאלו את פרנק טאבאנו שעבר הקיץ לסוונסי מסנט אטיין על ההבדל בתנאים. הוא אמר שהמגרשים איכותיים והתנאים טובים. כשדיבר על האוכל, הוא צחק בגיחוך.

אדם 10 באוגוסט 2015

כל אחד ומה שעושה לו את זה כנראה. האיטלקים זו הצגה אחת גדולה והבריטים סתם משוגעים. לא יודע, בכל פאב שישבתי באנגליה יצא לי לקשקש עם מלא מקומיים חביבים. עם האיטלקים לעומת זאת אי אפשר לדבר זה הכל בכאילו.

matipool 10 באוגוסט 2015

אתה בטוח לגבי יונייטד ? ממה שאני יודע , הם דווקא אוהדי ליברפול ( סיפור שהתחיל מאז משבר תפוחי האדמה שגרם להם להגיע לליברפול או משהו כזה ) . בזכות אחד מהם הייתי באיסטנבול וחודש לפני כן באנפילד .

אריאל גרייזס 10 באוגוסט 2015

ממה שאני מבין, האהדה בפריימרליג מתחלקת שווה בשווה בין ליברפול ליונייטד. זאת בערך החלוקה גם שראיתי ברחוב בסוף השבוע

אריק 10 באוגוסט 2015

זה הבלוג על צ'לסי?
לפי מה שכתוב פה, זה נראה כאילו אחרי שלקחתם אליפות משכנעת שנה שעברה, אתם מחפשים להוסיף כדורגל אטרקטיבי השנה.
אז תרגעו.
ניצחתם את סטוק בחוץ עם 4 שחקני הרכב חדשים במשחק הראשון של העונה. נקודה.
עכשיו יש משחק תחרותי מתחת לחגורה. ואפשר להתחיל.

זה משנה 10 באוגוסט 2015

פעם ראשונה שאני מסכים עם תגובה של אריק במלואה.

אריק 10 באוגוסט 2015

פרשתי

באבא ימים 10 באוגוסט 2015

אני לא בטוח שעבורי זו פעם ראשונה אבל גם אני מסכים. הייתי מסתפק גם בתיקו.

ריצ'י מקאו 10 באוגוסט 2015

מדויק

יואב 10 באוגוסט 2015

אתה באי הנכון, האנגלים באי הלא נכון
קצת זמן שם ותבין את זה.

thomas 10 באוגוסט 2015

טיפ לגבי הבנת השפה: הם מבטאים כל הברה שנייה, כך שעליך להשלים בעצמך את ההברות החסרות ואז תוכל להבין מה שאומרים לך.
חוצמזה, כמו שאמרו לפני, בהכללה, הם האנשים הנחמדים ביותר שפגשתי. על אמת, לא מזויף כמו "תודעת שירות". ובירה. ופאבים שכונתיים בכל פינה(מילולית. כמעט בכל פינה). וגשם. והרבה הרבה הרבה ירוק!(טוב, בשביל הירוק אתה צריך לצאת מדבלין)

thomas 10 באוגוסט 2015

ועוד משהו: כל הכבוד לך שהבנת את החילוף של צ'אן. כנראה כולם הבינו חוץ מהפרשן(הישראלי) שתהה לפשר החילוף וטען שצ'אן לא מתאים להיות שחקן אגף. לא יודע מה הוא אמר אח"כ כי עברתי לשידור אנגלי.
וגלן ג'ונסון!

matipool 10 באוגוסט 2015

עשרה שבועות ?! תרחיב קצת בהזדמנות .
חוץ מזה – כל מה שכתב אבי גלברט .

משה 10 באוגוסט 2015

נסחפתם לגמרי. די מצחיק שהיחיד שאני מסכים איתו כאן זה אריק והוא בכלל אוהד יונייטד. אולי בגלל שלהן היה מנג'ר במשך שנים שלימד אותם שצריך לנצח בפתיחה בכל דרך אפשרית. את הניתוחים של שיטות משחק, כשלון הרכש והדאגות מהכיוון של הקבוצה תשאירו למחזור עשירי.

פאקו 10 באוגוסט 2015

אירלנד, אחד המקומות הנפלאים עלי אדמות. מצטרף לכל מה שנאמר על האנשים שם.
וממה שאני זוכר, גם בפוטבול גאלי יש את השער כמו בכדורגל עם המוטות מעליו כמו בפוטבול, עם ניקוד שונה לכל אחד מהם. כשהייתי שם, זה היה בדיוק בזמן משחק האליפות, וכל המדינה הייתה בטירוף סביב זה.

שלמה 10 באוגוסט 2015

כן, שני המשחקים מאוד דומים. הם לא כל כך מקוריים בהמצאת משחקים האירים.

D! פה ועכשיו 10 באוגוסט 2015

מזל שיש את הבלוג שלך אריאל. בעיקר אחרי משחקים כאלו.

אני חושב שלראשונה מזה מליון עונות דהבאזר אני מסכים עם כל המגיבים. מאריק ועד לאבי גלברט. אפילו מסכים עם הציונים של רובי.

ובגלן גו'נסון ננוחם.

רובי פאולר 10 באוגוסט 2015

די! הכל בסדר???
ומי שראה את המהלך המפורסם של גלן עם העברת כדור מרגל ימין לרגל שמאל והגבהה לשומקום ולא התרווח בכיסאו ואמר ״א-מחיה״, שיקום!

D! פה ועכשיו 10 באוגוסט 2015

זה לא הלב אני חושב ;)

כל קלוז-אפ על גלן במדים שהם לא שלנו עשה לי ממש טוב. בשלב מסויים בפגרה חשבתי לעשות מנוי לסטוק רק כדי לוודא את העניין סופית.

רובי פאולר 10 באוגוסט 2015

+1

cookie-monster 10 באוגוסט 2015

לרשימת הסיבות לאופטימיות צריך להוסיף :
* ניצחנו את משחק החוץ הכי קשה מכצבן ומתסכל לעונה /o\

חוצמזה היה משעמם
והיה מהה זהה נחמד שגלן בעינ של מישהו אחחחחר

רובי פאולר 10 באוגוסט 2015

חכי, נראה אותם מנצחים פעם בוילה פארק

יריב ס. 10 באוגוסט 2015

בוילה פארק אנחנו תמיד מנצחים
הבעיה היא באנפילד…

רובי פאולר 10 באוגוסט 2015

סליחה, צודק

איאן ראש 10 באוגוסט 2015

כבר חשבתי שהיום הזה לא יגיע. הרכב בלי ג'ונסון! איזה כיף שהוא כבר לא אצלנו. מתי לוקאס?
מסכים עם כולם אבל בעיקר עם משה ואריק. זה משחק שאתה אמנם מצפה לשחק טוב אבל קודם כל לנצח אותו.
מקווה שפירמינו לא פתח רק כדי להכניס אותו לעניינים לאט ובלי לחץ. לא יודע למה צאן לא פתח. חייבים בלם, עם לוברן לא נגיע רחוק. לגבי מילנר הוא מזכיר לי את קאוט. שחקן שנלחם וכולם אוהבים אותו אבל לא החלום הרטוב.
לא יודע איך תתגבש השיטה עם בנטקה וסטארידג יחזור רק כדי להיפצע שוב אז רצוי מאוד גם חלוץ נוסף.

יריב ס. 10 באוגוסט 2015

פירמינו וצ'אן חזרו מאוחר מאד לאימונים ואינם בכושר ל 90 דקות. הם לא שיחקו כלל עם הקבוצה בטרום עונה.
מאמין שיפתחו בהרכב ביום שני הבא

צור שפי 10 באוגוסט 2015

אי אפשר להסיק כלום ממשחק אחד וגם לא ממחזור אחד שמה שאיפיין אותו היה שהמשחקים של ארבע הגדולות (או "הגדולות"?) היו משמימים למדי ודווקא במשחקים הלא מרכזיים כמו אברטון-ווטפורד וניוקאסל-סאותהמפטון היה אחלה כדורגל.

ריצ'י מקאו 10 באוגוסט 2015

רק אוהדי ליברפול מסוגלים להתלונן על נצחון בבריטניה סטדיום במשחק הראשון של העונה. שיחקנו שמרני כדי להשיג תוצאה. כולכם הייתם קופצים לברנדן על הגרון אם היינו משחקים יותר הרפתקני וחוטפים. מזכיר לכם את הנהי שלכם אחרי משחק ההחלקה הארור, על זה שרודג'רס לא יודע לשחק על תוצאה. אז הנה, אתמול שיחקנו קודם כל על תוצאה. שיחקנו כדי קודם כל לא להפסיד ואז, אם יסתדר, גם לנצח. מה אגיד לכם, התוכנית הצליחה במאה אחוז. סליחה אם זה לא היה יפה בעינכם. קודם נשרוד את סדרת משחקי החוץ המטורפת שיש לנו ברבע הראשון של העונה. נצבור מקודות ובטחון ואחר כך נחשוב גם על כדורגל שמביא גאווה.
ארסנל וצ'לסי איבדו נקודות בבית. מניו ניצחה בפוקס מגול עצמי. לא יודע מה איתכם, אני די מבסוט היום.

זה משנה 10 באוגוסט 2015

או במילים אחרות, כל שבוע שבו אנחנו מעל צ'לסי, ארסנל, יונייטד וטוטנהאם בטבלה לא יכול להיות יותר מדי רע. הערב כולנו טוני פוליס.

אריק 10 באוגוסט 2015

הלו הלו – לאט לאט – אנחנו תיקו. כתף אל כתף מאחורי שלושת הגדולות – לסטר, פאלאס ווסטהאם.

זה משנה 10 באוגוסט 2015

שער חוץ, חביבי, שער חוץ.

זה משנה 10 באוגוסט 2015

למרות שלפי ההגיון הזה, גם לכם מגיע קרדיט על שער חוץ. אחרי הכל הקבוצה האורחת הבקיעה.

ק. 10 באוגוסט 2015

L לפני M ו-ל' לפני מ' – בכל טבלה ליברפול מעל יונייטד. אפשר לסגור את הליגה עכשיו.

יוסי מזרחי 10 באוגוסט 2015

צלם ושמור, זה הולך להיות עבורכם עניין נדיר ובמקרה, גם הצמידות הכי גבוהה שלכם אלינו.
ונכון, ש-ל זה לפני-מ באלףבית……

אריאל גרייזס 10 באוגוסט 2015

אתה לא ממש מאמין בואן חאל, הא?

יוסי מזרחי 12 באוגוסט 2015

עקרונית לא, אבל הגודל והמומנטום, אתה יודע….

never say never 10 באוגוסט 2015

האמת שבתחילת המשחק אמרתי לעצמי שלא משנה איך יגמר, אין תענוג שמשתווה ללראות ג'ונסון בצג השני.

יוסי מזרחי 12 באוגוסט 2015

אני כל כך מבין אתכם.
אני עמדתי לפני התקף לב בכל פעם שהייתי רואה את השם "אנדרסון" בסגל הקבוצה שלי.
האמת היא שזה שם את כל השאר בפרופורציות הנכונות.

גרניטה 10 באוגוסט 2015

טור מאכזב משהו..

רפאל 10 באוגוסט 2015

בעקרון אני בסוג של הפסקה…
רק להעלות כמה מחשבות מחווית הצפייה של כדורגל אנגלי בפאב.
הבירה טעימה וצוננת, שעה שמחה, טופס בווינר, שקט מהחיים שלא מובילים לשום מקום.
הדבר הכי חשוב בעולם הוא שהמגן יקדים את הקשר אל הכדור וירחיק לקול תשועות הקהל
שמייצג בגאווה אזור באנגליה שלא שמעתי עליו.

יש משהו באווירת השידור והציפייה של הבריטים לפייר פליי שיכול להשכיח את חוסר התחרותיות לאורך זמן בליגה.
הרי הכל בלאו הכי מוכרע על כסף, אבל ברמת המיקרו- ה'ווינר' לא מבדיל בין משחקים חשובים לפחות.
יש פייבוריטים ויחסים בהתאם.

בכל זאת, כמה דברים שעלו לי בראש לגבי הכדורגל עצמו-
איכשהו, זה עדיין מציק לי שמשחק יכול להסתיים אחרי 90 דקות ( ותוספת זמן ) בתיקו בלי שתתקיים הארכה ולו מינימלית ( נניח של 10 דקות ). במיוחד צורם לי הקטע של 0-0, לא בגלל שלא ראיתי את הרשת רועדת ( חוויה בפני עצמה ), פשוט עם כל הכסף שהחבר'ה האלה מקבלים והאיכות שהם מציגים ( גם ביום לא מי יודע מה ), אני מרגיש שבאיזשהו מקום מגיע לכולנו יותר- לשחקנים, האוהדים, למשחק, לרוח האנושית.
לא חושב שמגיע לאף קבוצה שלא מבקיעה נקודה על תיקו.

אם זה היה תלוי בי, הייתי שוקל דבר כזה ( ושום מילה על פלייאוף, דפו דפו דפו )
תיקו בתום התשעים ונכנסים להארכה של עשר דקות.
יש מנצחת בהארכה? היא מקבלת 2 נק' והמפסידה נקודה 1 ( על כך שסיימה בתיקו בתום התשעים ).
למעשה, מחלקים 3 נקודות באופן אחר.
אלא מה- קבוצה שלא משכילה להבקיע, בשום מקרה לא תקבל נקודות מהמשחק.
היה תיקו 0 בתום התשעים, נכנסים ל 10 דקות הארכה.
נשאר כך? שתי הקבוצות לא מקבלות נקודות.
קבוצה אחת הבקיעה בהארכה והשניה לא?
מקבלת 2 נקודות והמפסידה שלא הבקיעה- כלום.
זאת ע"מ שיהיה שווה להכריע את המשחק לפני ההארכה.

לסיכום-
אין דבר כזה לא להבקיע ולקבל נקודות.
אין דבר כזה תיקו ללא הארכה של עשר דקות.
אין דבר כזה לנצח בהארכה ולקבל 3 נקודות מלאות.

יש עניין להבקיע בכל משחק.
יש עניין בלהכריע משחקים לפני ההארכה.
יש עניין לנצח בהארכה אם וכאשר מגיעים לשם.

זה לא משהו שהייתי נאבק עליו ( כמו הפלייאוף שהרבה יותר חשוב מבחינת מהות )
אבל רעיון פשוט שיכול להוסיף עוד פלפל.
סתם תהיתי אם זה משהו שלא מפריע לעוד אנשים : )

איאן ראש 11 באוגוסט 2015

הרעיון שלך נשמע לי מאוד מעניין וגם ישים.

רפאל 11 באוגוסט 2015

גם אם זה ישים אותי ללעג : ).
הנה רעיון נוסף בהמשך לנאמר למעלה- נצחון ב 2 שערים (ומעלה ) בהארכה מקנה למנצחת את מלוא 3 הנקודות, כלומר אפס לקבוצה השניה.

לדוגמא- ניקח משחק 'קלאסי' של 0-0 בתום תשעים דקות.
נכנסים להארכה של עשר דקות.
התוצאה נשארת בעינה- אפס נקודות לכל קבוצה.
אחת הקבוצות מבקיעות- לאותו רגע היא לוקחת 2 נק' והמפסידה 0 מכיוון שלא הבקיעה.
אותה קבוצה משווה- נקודה לכל קבוצה.
היא מגדילה לעשות ועושה קאמבק מדהים- 2 נקודות למנצחת, נקודה אחת למפסידה.
מספיקה לעשות את הלא יאומן ולעשות 3-1 ( תוך עשר דקות, כן… ), לוקחת את כל הקופה.

עכשיו שזה עולה- מה מונע מקונספט כזה לפעול גם בתוך התשעים דקות?
אחשוב על כך. זה מעניין.

רפאל 11 באוגוסט 2015

רגע, הייתה לי פה טעות. אתקן. זה חשוב.
הנוסחא:

תיקו בתום התשעים ונכנסים להארכה של עשר דקות.
תיקו ללא שערים בכל מקרה לא מזכה את הקבוצות בנקודות, גם בסיום ההארכה.
נצחון בהפרש של שער אחד בהארכה מזכה את המנצחת לנקודה הנוספת על חשבונה של המפסידה.
( כלומר- במקום לחלק את הנקודות, המנצחת מקבלת 2 והמפסידה 0 ).
ניצחון בהפרש של שני שערים ( ומעלה ) בהארכה ולוקחים את מלוא 3 הנקודות.

בסופו של דבר, במצב של שוויון לוקחים נקודות ע"י:
-הבקעת שער אחד לפחות.
– תיקו עם שערים, תוצאה סופית אחרי הארכה.
-ניצחון ( לפני או אחרי הארכה ) בו מקבלים 2 או 3 נקודות.

ממבט ראשון זה נראה קצת קשה על הקבוצות הפחות טובות.
אבל… בהסתכלות שניה מבינים שזה כנראה מתקזז יחד עם סיכוייהם לקבל נקודות נוספות בהארכה.
בתכל'ס, זה בד"כ ייטיב עם הזמן לקבוצה שיותר טובה באותו משחק ( או יש לה יותר מזל ).
זה נשמע שהדינאמיקה בטח לא פוגעת במשחק בתוך התשעים דקות. הרי ניצחון שם שווה 3 נקודות ובהארכה הסיכוי לעשות זאת נמוך ( בד"כ חלוקת נקודות או רק 2 נקודות לניצחון בשער בודד ).
הקהל נהנה על הדרך מעוד דם ויזע על המגרש ( לא בהכרח חסר ).

מגיע לנו שיעשו כמה דברים פשוטים ע"מ שנרגיש שעשו הכל בשביל להמנע ממשחק ללא שערים וללא הכרעה, לא?

ריצ'י מקאו 11 באוגוסט 2015

רעיון יפה. בראגבי לפני די הרבה שנים החלו לתת נקודות בונוס על הבקעה של מעל איקס טרייז (טאץ' דאון לצורך הדיון). התוצאה הייתה משחק פתוח ומעניין בהרבה.

גיל 11 באוגוסט 2015

לא ישים. כל שיטה שהאוהד הממוצע לא מבין בצורה אינטואטיבית לא יעזור. המקסימים שאפשר לעשות זה כמו בהוקי, הארכה שהמנצחת מקבלת 3 נקודות והמפסידה עדיין מקבלת נקודה אבל כל שיטה שמבוססת על הארכות לא תתקבל כי גם ככה שחקנים משחקים יותר מדי.

רפאל 11 באוגוסט 2015

בבקשה, שיכריעו את המשחק לפני הארכה.
מי שנופל מהרגליים- שיחטוף גול ויאבד את הנקודות.
רוצה לשמור על התיקו או לקחת נקודה נוספת? שיילחמו כמו שהם יודעים ועושים.
רוצים לקבל נקודות מלכתחילה? תדאגו להכניס את הכדור לשער.

אנחנו נלחמים כל יום על הקיום שלנו בעולם הציני והנצלני הזה.
שיילחמו גם האנשים שרובם מרוויחים בשנה אחת מה שרובנו לא עושים בקריירה שלמה של כפיות טובה.

יותר מכך שהרעיון ישים או לא,
זה שלא אני ולא אתה יודעים איך ליישם אותו כי איננו מקבלים את ההחלטות באף ליגה : ).

גיל 11 באוגוסט 2015

למה חייבים להכריע בדיוק? זה כל היופי בכדורגל שיכול להיות גם תיקו. לדעתי זו לא הבעייה אלא עידוד שערים ולכן אפשר לקבוע שתיקו עם שערים שווה שתי נקודות. לגבי נפילה מהרגליים, זה לא עובד ככה. יש סיכונים בריאותיים שאי אפשר להתעלם מהם. אפשר היה לעשות הארכות אם למשל היו חילופים לא מוגבלים או פחות משחקים בעונה.

איאן ראש 11 באוגוסט 2015

מסכים שיש משו בטענה שתיקו גם צריך להיות שווה. תחשבו גם על מצב בו קבוצת על (נניח ריאל) משחקת מול נמושה (נניח אלצ'ה- ויסלחו לי מראש אוהדיה). השיטה הזו בעצם תכריח את הקטנה לשחק קצת פתוח כדי לכבוש כלומר בסבירות גבוהה יקרה ההיפך ומשחקים כאלו יהיו דווקא אלו שידגישו עוד יותר את ההבדלים. בעצם זה יסרס נשק של הקטנות. נקרא לזה בונקר מוצדק.

רפאל 11 באוגוסט 2015

איאן ראש ( הזהב? ),
תיקו שווה. הוא שווה עוד עשר דקות לנסות להכריע.
הוא מצב בו אם לא מכריעים בתוך התשעים דקות, אז גם במידה ותנצח בהארכה תקבל פחות נקודות ( אם לא ניצחת בהפרש 2 שערים ). שמרת על התיקו והבקעת בתהליך- הרווחת נקודה.

בתכל'ס, אף קבוצה לא חייבת לשנות מהיסוד את הטקטיקה שלה.
מול ריאל או ברצלונה באופן טבעי קבוצות בסדר גודל של אלצ'ה ( קטנה, קטנה, אבל ליגה ספרדית- בטח לא נמושה… ויסלחו לנו מי ששומע עליהם רק בתבוסות מול הקבוצות העשירות בעולם) ינסו למקסם את ההזדמנויות שלהם. עם כל הכבוד לטרראם שערוץ הספורט היה עושה לכל משוכה תורנית של בארסה-ריאל, הרוב המוחלט של המשחקים, הלחם והחמאה של יתר הקבוצות הוא במשחקים בינם לעצמם. 34 מתוך 38 המשחקים הם לא מול האימפריות האלו וראוי ששם כן יהיה להם את התמריץ לנסות כמה שיותר להבקיע, גם אם המשחק כבר לא משנה לאף אחד מבחינת הטבלה או היריבות.

לדעתי, זה תוספת חיובית לאוהדי כל הקבוצות.

רפאל 11 באוגוסט 2015

למה רצוי להכריע? כי זו התמודדות ספורטיבית damn it
וזו התמודדות ספורטיבית מקצוענית שלוקחת מהזמן שלנו- ראה לעיל בלועזית.
עובדה שלא חייבים לפי הרעיון ההוא. רק מוסיפים עשר דקות ובונים מסגרת פשוטה ויעילה
של תמריצים, בין אם זה בדיוק בסעיפים האלו או באופן אחר.

איני מסכים שתיקו לאחר תשעים דקות מייצג את היופי בענף. זה משהו שתמיד סלדתי ממנו, הקטע שמסיימים משחקים ללא הכרעה וללא הארכה מינימלית. זו לא בהכרח דעת מיעוט, ד"א. פשוט אנשים לא ממש יודעים מה לעשות, אז מוותרים מראש, כמו בכ"כ הרבה דברים אחרים, קריטיים יותר.

תכל'ס, היה שווה לקחת איזה ליגה אחת, נגיד הקזחית ( בהשראת בוראט וגם ככה שמעתי שעושים שם קיזוז, אז למה לא… ) ולעשות עליה את כל הפיילוטים האלה בתמורה לכך שכל ליגה שתיקח מהם את הרעיון תשלם להם סכום מסויים…

אם זה היה תלוי בי-
בליגה שלי היו הארכות/התאמות רלוונטיות לצורך יישומו האפקיבי ( חילופים, מנוחה וכו' ).
לא הייתי מסתפק בשוויון. כל משחק שמסתיים לאחר 100 דקות בתיקו, פנדלים!
המנצחת לוקחת 2 נק', המפסידה 1 על התיקו שהרוויחה.
אבל זו כבר פנטזיה אישית : )

לגבי הרעיון הייחודי שהצעת- זה נשמע לי ממש מגניב לחלק 4 נקודות במקרה של תיקו עם שערים.
קונספט חברתי מודרני. בטח הרבה יותר טוב ממה שרשמתי בעצמי. הרבה יותר הגיוני גם. אם זה לא ישים, הרי זה מהסיבות שציינת כבר. מה לעשות שאי אפשר ליישם כל רעיון טוב : (

גיל 11 באוגוסט 2015

אבל זו התמודדות ספורטיבית ארוכת טווח. לתיקו יש השפעה לטובה או לרעה על הדירוג הסופי של הקבוצה, זה לא שהוא חסר חשיבות. אגב, למה לא ישראלית? ניראה לי יותר זניחה מהקזחית.

עוד אגב, ניסו דבר דומה לפנדלים בארה"ב כששחקן קיבל כדור בחצי והיה לו חמש שניות להבקיע כשהוא פורץ לשער. זה לא ממש כדורגל (כמו פנדלים) ולכן נזנח.

רפאל 11 באוגוסט 2015

למה לא ישראלית?
כי אומרים שזה לא ישים!
מי אנחנו שנמציא את הגלגל?
מי אתה ( רפאל או כל ליצן אחר לצורך העניין… ) שתבוא עם רעיונות שונים מהמקובל רק כי טיפה משעמם לך ובא לך לנסות משהו… אז שולחים הצעות כאלה לאומבודסמאן בקזחסטאן : ).

אני זוכר את השוט-אאוטים. לא זוכר שום דבר מעבר לכך ב MLS, רק את הזקן של אלכסי ללאס.
זה היה רעיון אוואנגרדי. זה הגיע מהציפייה בארה"ב להכרעה בהתמודדות ספורטיבית. החליטו לא להמשיך איתו. יש שם פורמט פלייאוף כלשהו, לא משהו שאי אפשר לשפר במידה משמעותית.
למרות שזה לא נמשך זמן רב מידי, קונספט השוט אאוט הביא ללא מעט תשומת לב שבארה"ב יש כדורגל ויעשו דברים בצורה קצת אחרת ( בין אם זה לטוב או לרע… שאלה אחרת ).
זה נשמע רעיון לא מופרך מידי, במיוחד עם האופי השמרני של הכדורגל והמוניטין של ארה"ב כספקית של ליגות מקצועניות ברמה גבוהה ואטרקטיבית לצופים.

שמע, לגבי ההכרעה בליגה שהיא לאורך זמן.
אדרבה- במיוחד בשביל מסגרת כזו.
בנוק אאוטים בלאו הכי יש הארכה ( ארוכה יותר ) וגם פנדלים אם צריך.
מי שרוצה לקחת אליפות, שינצח את המשחקים בתוך התשעים דקות או ידפוק הצגה בהארכה הקצרה.
מי שרוצה להישאר בליגה, שיסכן את השער.

נראה לי שהבעיות העיקריות הם יותר בעניין של יריבות אפשריות והתמריצים הטבעיים שלהם לעומת המועמדים לאליפות במחזורי הסיום של העונה.
זו בעיה הרבה יותר חמורה, אם כבר. אבל עזוב… בוא לא נמציא את הגלגל.
אם מנצ'סטר סיטי צריכה לנצח את ק.פ.ר בשביל לחגוג אליפות על חשבונה של יונייטד, אפשר לתת להם לעשות זאת גם בלי הארכות : ).

איאן ראש 11 באוגוסט 2015

חברים יש שמועות שלוקאס עוזב. אני הוזה?

יריב ס. 11 באוגוסט 2015

הוא כנראה על המדף, אבל עדיין אף אחד לא לקח…
מה שכן, רודג'רס לא ישחרר אותו אם לא יבטיחו לו שחקן אחר לסגל במקומו

רובי פאולר 11 באוגוסט 2015

גלן ג׳ונסון כמובן!

אריק 11 באוגוסט 2015

שאקירי וקונפיליקה שיוחסו לליברפול עלו ביחד חצי ללנה ופחות ממרקוביץ.
רק אומר.

D! פה ועכשיו 12 באוגוסט 2015

אתה צודק. אבל לפחות שאקירי היה עולה יותר אם היה צריך להגיע אלינו.

Comments closed